Autofabrikanten frauderen met uitlaatgas-emissies

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan, maar volgens mij zijn er toch vaak wel upgrades gedaan. Als je kijkt naar de nieuwe kleine blokjes van Peugeot (PureTech 1.2) dan zijn er diverse verschillen tussen de normale 82pk en de geblazen 110 en 130 pk versie.
[q=http://www.motorshow.me/GalleryDocs/Doc5635.pdf]
• the cylinder block, pressure die-cast, has been strengthened mechanically : casting is done
under vacuum with additional heat treatment ;
• the crankshaft is in steel (rather than cast iron as on the naturally-aspirated version) and the
connecting rods are stronger through the use of steel with high level mechanical properties
to support the exceptional combustion pressures. This steel is also used on the 1.6 litre THP
200 fitted to the PEUGEOT RCZ.
En daar zal Peugeot vast niet de enige in zijn :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verrassing:
VW dementiert Bericht zu Abgasskandal

Leuk hoe mensen hun kritische blik totaal laten varen bij berichten die passen bij de onderbuikgevoelens :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Een retractie kunnen voorzien? Geen criticus die daartoe in staat is, beste vrind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

fsfikke schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:53:
Verrassing:
VW dementiert Bericht zu Abgasskandal

Leuk hoe mensen hun kritische blik totaal laten varen bij berichten die passen bij de onderbuikgevoelens :)
In plaats van te strijden tegen het 'onrecht' dat VW wordt aangedaan, kan je beter de ethische toer op en strijden tegen het echte onrecht dat Volkswagen iedereen hier heeft aangedaan.

Tuurlijk dat zij niet de enige zijn, maar als grootste draag je de grootste verantwoordelijkheid en heb je een voorbeeldfunctie te vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DevilsProphet schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:32:
[...]

In plaats van te strijden tegen het 'onrecht' dat VW wordt aangedaan, kan je beter de ethische toer op en strijden tegen het echte onrecht dat Volkswagen iedereen hier heeft aangedaan.
Ik hoef niemand te verdedigen, ik word alleen een beetje moedeloos van de onzin die hier, ongehinderd door enige kennis van zaken, gepost wordt. Zoals:
Tuurlijk dat zij niet de enige zijn, [...]
Dat roept iedereen ook al weken, toen dit schandaal net de media in kwam had je elke avond 5 verschillende zelfbenoemde experts op TV, die allemaal vertelden hoe zij al lang wisten dat veel meer fabrikanten dit deden. Ondanks dat na tientallen tests, keer op keer bij andere fabrikanten niks mis was, roept iedereen het nog steeds lekker na, want het past zo goed bij het gevoel van de zielige consument die door de grote boze globale bedrijven genept worden.
Maar schijnbaar heeft de discussie in dit topic zijn tijd gehad en gaat het er alleen nog om elkaar te vertellen wat voor een verschrikkelijk onrecht ons is aangedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
fsfikke schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:52:
Maar schijnbaar heeft de discussie in dit topic zijn tijd gehad en gaat het er alleen nog om elkaar te vertellen wat voor een verschrikkelijk onrecht ons is aangedaan.
Dat lijkt me inderdaad een prima samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

[...]

Ik hoef niemand te verdedigen, ik word alleen een beetje moedeloos van de onzin die hier, ongehinderd door enige kennis van zaken, gepost wordt. Zoals:

[...]

Dat roept iedereen ook al weken, toen dit schandaal net de media in kwam had je elke avond 5 verschillende zelfbenoemde experts op TV, die allemaal vertelden hoe zij al lang wisten dat veel meer fabrikanten dit deden. Ondanks dat na tientallen tests, keer op keer bij andere fabrikanten niks mis was, roept iedereen het nog steeds lekker na, want het past zo goed bij het gevoel van de zielige consument die door de grote boze globale bedrijven genept worden.
How daar, het gaat mij niet specifiek over het detecteren van een testsituatie en het uitstootgedrag daarnaar schikken, maar eerder over het algemeen fameus hun kloten vegen (zonder daarbij bewezen buiten de huidige lijnen te kleuren) aan het idee waar al die normen voor staan: gezondheid en ecologie. Dáár is Volkswagen niet de enige in. Goed?

Akkoord, dat ligt ook aan de te lakse testen en aan onze corrupte politici, maar wees maar zeker dat ik een voldoende groot deel van mijn ongenoegen opzij heb gezet voor hen.
We wachten terwijl Volkswagen traagjes met verbazing ontdekt wat die beperkte bende ongeleide projectielen van ingenieurs nóg allemaal hebben bekokstoofd, stouteriken! Wat goed dat het heilige management zich in de krochten waagt, want het deugt daar langs geen kanten.

Allez, raar dat er zo veel mensen zijn die massahysterie blijkbaar erger vinden dan luchtvervuiling. Dat is mijn mening maar.

[ Voor 16% gewijzigd door RuddyMysterious op 14-10-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Spritmonitor.de zegt genoeg over verhouding vooruitgang diesel/benzine afgelopen 10 a 15 jaar:
Beste benzineautos bijna allemaal relatief nieuwe modellen (op Prius gen 2 na)
Beste diesels bijna allemaal 10+ jaar oud (a2/lupo 3L, arosa, Citroen ax, c1 hdi (tot 2008), twingo, etc)

http://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegt dat genoeg ja? Dat de kleinste en zuinigste auto's tegenwoordig vrijwel niet meer met diesel motoren worden geleverd omdat ze dan te duur zouden worden is niet relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Bartjuh schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:57:
Spritmonitor.de zegt genoeg over verhouding vooruitgang diesel/benzine afgelopen 10 a 15 jaar:
Beste benzineautos bijna allemaal relatief nieuwe modellen (op Prius gen 2 na)
Beste diesels bijna allemaal 10+ jaar oud (a2/lupo 3L, arosa, Citroen ax, c1 hdi (tot 2008), twingo, etc)

http://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html
Tja daar heb je het over stad gebakjes... Gemiddeld genomen zijn die nog steeds erg ligt en karig aangekleed.
Je vergeet voor het gemak even dat de gemiddelde middenklasser veel groter en zwaarder is geworden, veel meer luxe en elektronica heeft. Wat allemaal nadelig invloed op gebruik heeft.
In deze klasse is er wel genoeg winst bereikt als je dit component ook mee weegt.

Verder kan iedereen een diesel zuinig rijden, de afwijking van het gemiddelde is veel kleiner dan met een benzinemotor. Een downsize tfsi met turbo kun je alleen zuinig rijden als je hier de hele dag bewust mee bezig bent en echt 80 blijft rijden etc.
Als voorbeeld een 1.4 tsfi waarbij de tankpas statistieken 1:14 (6,8/100) zien.

Pak ik een renault diesel laat het tankkaart gebruik gemiddeld 1:20 (5,1/100) zien wat goed overeenkomt met spritmonitor.

Maar de complete statistieken van spritmonitor laten wel zien hoe groot de afwijking kan zijn.
Laat Spritmonitor nou net gericht zijn op personen die bewust met verbruik bezig zijn en zelfs deze personen lukt het niet om verbruik neer te zetten wat dicht bij elkaar in de buurt ligt :+

Voorbeeld, ik heb de motor gepakt en bouwjaar 2012 tm 2014 aangehouden:
bezine (1.4tfsi)
Kraftstoff min Ø max
Benzin 5,70 9,49 12,67

diesel (1.5dci)
Kraftstoff min Ø max
Diesel 2,33 5,38 8,11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ondanks dat na tientallen tests, keer op keer bij andere fabrikanten niks mis was, roept iedereen het nog steeds lekker na, want het past zo goed bij het gevoel van de zielige consument die door de grote boze globale bedrijven genept worden.
Bron: (mei 2015)
http://publications.tno.n...1Ug1a/TNO-2015-R10702.pdf

....staan geen namen bij van de fabrikanten, maar dat de echte rijomstandigheden afwijken van de testomstandigheden staat echt in een TNO rapport.

En nou zijn het weer feiten ipv onderbuik gevoelens die nageblaat worden. :9 :P

Het staat je vrij nu links van tientallen test te plaatsen die aantonen dat er niks aan de hand is bij andere fabrikanten.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 15-10-2015 11:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

leuk_he schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Bron: (mei 2015)
http://publications.tno.n...1Ug1a/TNO-2015-R10702.pdf

....staan geen namen bij van de fabrikanten, maar dat de echte rijomstandigheden afwijken van de testomstandigheden staat echt in een TNO rapport.

En nou zijn het weer feiten ipv onderbuik gevoelens die nageblaat worden. :9 :P

Het staat je vrij nu links van tientallen test te plaatsen die aantonen dat er niks aan de hand is bij andere fabrikanten.
fsfikke in "Autofabrikanten frauderen met uitlaatgas-emissies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik kreeg zojuist een mailtje van VW ;)
We would like to apologise to you for any uncertainty that the
well-publicised emission issue affecting our diesel customers internationally may have caused you here in South Africa.

Dear Volkswagen, Audi and Volkswagen Commercial Vehicle Customers

We would like to apologise to you for any uncertainty that the internationally well-publicised diesel emission issue affecting our diesel customers internationally may have caused you here in South Africa. You may believe that we were slow to respond but we wanted to be sure that the information we provided you with was correct. Thus our approach was one of caution before speed. We would like to assure you that your vehicle meets all the legal requirements in terms of which the National Regulator approved the sale of your car for use in South Africa.

In South Africa the emission compliance standard is EU 2. All Volkswagen Group diesel vehicles of the type EA 189 retailed in South Africa, i.e. Volkswagen passenger, Audi, Volkswagen Commercial vehicles comply with this standard for Nitrogen oxide emissions. As loyal customers you can have full confidence in your Volkswagen and in the products we produce. You can be assured that your vehicle is technically safe and roadworthy.

At Volkswagen Group South Africa, we are very proud to be the best selling passenger manufacturer in our country. We are very grateful to the many loyal customers who have placed their trust in us and enabled us to achieve this. We ask you to continue to believe in our Company, our products and our 4000 employees who understand the value of our brands and our customers.

Thank you

Thomas Schaefer
Managing Director
Volkswagen Group South Africa
Ze sturen het blijkbaar naar alle mensen die een VW gekocht hebben, want ik heb een benzine

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Je hoort eigenlijk alleen maar Volkswagen... waarom horen we niets van Seat, Skoda en Audi, vraag ik me af...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
De mail was van de volkwagen group.
Volkswagen, Audi and Volkswagen Commercial Vehicle Customers
Ze verkopen hier geen Seat en skoda.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja, dat weet ik, maar ik vraag me dan dus nog steeds af waarom we van Seat en Skoda niets horen terwijl in de berichtgeving wel wordt genoemd dat Seat's en Skoda's dezelfde motoren hebben. Ik neem aan dat Volkswagen alleen Volkswagens (en Audi's blijkbaar?) terugroept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Op guardian.co.uk was er een lezer die meldde dat de skoda in diens bezit ook terug moest voor een update, via brief meegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:53
Cyphax schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:23:
Ja, dat weet ik, maar ik vraag me dan dus nog steeds af waarom we van Seat en Skoda niets horen terwijl in de berichtgeving wel wordt genoemd dat Seat's en Skoda's dezelfde motoren hebben. Ik neem aan dat Volkswagen alleen Volkswagens (en Audi's blijkbaar?) terugroept?
Wie is Volkswagen in deze? Als dit de Volkswagen groep is zullen ze alle merken terugroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het is een beetje een mengelmoesje. Het lijkt wel alsof VAG nooit reageert, maar Volkswagen alleen. Met die advertentie bijvoorbeeld. Maar geen woord van de andere merken die binnen de groep vallen. Ik ben ook wel benieuwd of er mensen bij Seat of Skoda zijn die hiervan wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:48

ThunderNet

Flits!

Cyphax schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:04:
[...]

Het is een beetje een mengelmoesje. Het lijkt wel alsof VAG nooit reageert, maar Volkswagen alleen. Met die advertentie bijvoorbeeld. Maar geen woord van de andere merken die binnen de groep vallen. Ik ben ook wel benieuwd of er mensen bij Seat of Skoda zijn die hiervan wisten.
Sjah, het logo van VAG:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/40/Volkswagen_logo_2012.svg/563px-Volkswagen_logo_2012.svg.png

Volkswagen AG met als handelsnaam Volkswagen verkoopt auto's onder de naam Volkswagen. Maar ook onder andere handelsnamen/subbedrijven. Als je Volkswagen boven de advertentie ziet kunnen dat dus twee dingen zijn. :) Maar het lijkt mij vrij duidelijk dat er hier vanuit het concern gereageerd wordt. Waarom zouden ze het ook anders aanpakken, expliciet je andere merknamen erbij vermelden doet natuurlijk niet heel veel goeds voor de waarde daarvan.

[ Voor 7% gewijzigd door ThunderNet op 16-10-2015 14:13 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ben benieuwd wat ze gaan doen bij die terugroepacties. Ik heb een Skoda Fabia Greenline met 1.2 TDI motor en die hoort ook bij de fraude auto's .

Lijkt me dat je na de terugroepactie minder vermogen of hoger verbruik hebt en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk. Heb hem nu al bij een locale garage in onderhoud ipv de Skoda garage dus tenzij het een verplichting wordt ga ik mooi niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ThunderNet schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

Sjah, het logo van VAG:
[afbeelding]

Volkswagen AG met als handelsnaam Volkswagen verkoopt auto's onder de naam Volkswagen. Maar ook onder andere handelsnamen/subbedrijven. Als je Volkswagen boven de advertentie ziet kunnen dat dus twee dingen zijn. :) Maar het lijkt mij vrij duidelijk dat er hier vanuit het concern gereageerd wordt. Waarom zouden ze het ook anders aanpakken, expliciet je andere merknamen erbij vermelden doet natuurlijk niet heel veel goeds voor de waarde daarvan.
Maar hebben Seat- en Skoda-rijders diezelfde mail dan gehad? Ik niet, maar ik lease, dus dan zou de leasemaatschappij iets hebben ontvangen maar verder niets gecommuniceerd. Terwijl ik toch vermoed een diesel te hebben waar dit hele verhaal om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Cyphax schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:27:
[...]

Maar hebben Seat- en Skoda-rijders diezelfde mail dan gehad? Ik niet, maar ik lease, dus dan zou de leasemaatschappij iets hebben ontvangen maar verder niets gecommuniceerd. Terwijl ik toch vermoed een diesel te hebben waar dit hele verhaal om draait.
Ja, maar tot jouw auto daadwerkelijk naar de garage moet, heb jij hier toch geen enkele rol in? En op dat moment alleen maar omdat je een afspraak hebt staan :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sjah, dat is dus niet juist, dat is het logo van Marke Volkswagen.
Het logo van VW AG:

Afbeeldingslocatie: http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/config/default/mandant_config.img.html/logo/file/image.jpg

Hier staan de sub-merken allemaal duidelijk weergegeven: http://www.volkswagenag.c.../brands_and_products.html

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 16-10-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ThunderNet schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

Ja, maar tot jouw auto daadwerkelijk naar de garage moet, heb jij hier toch geen enkele rol in?
Klopt, het is allemaal louter nieuwsgierigheid. :)
Ik heb net een afspraak gemaakt met m'n dealer voor de winterbanden, had me voorgenomen het te vragen, maar dat doe ik volgende week dan wel als ze de banden wisselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Interessant artikel waarin de oefening wordt gedaan om te ontdekken wat de werkelijke, totale verschillen in uitstoot zijn tussen een elektrische en een traditionele wagen.

Zélfs met een elektriciteitsnet waarin de helft van de energie wordt opgewekt door fossiele brandstoffen of andere smeerlapperij is de elektrische wagen minder dan half zo vervuilend als de dieselwagen als het puur gaat om CO2-uitstoot. Dus zelfs wanneer álle elektriciteit wordt opgewekt met bv. steenkool is de elektrische wagen nog steeds 'zuiniger'.

Dat dit nieuws (voor sommigen is het dat, ja) nog lang moge nazinderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:21:
Dat dit nieuws (voor sommigen is het dat, ja) nog lang moge nazinderen!
Het is vooral een ver van mijn bed show.

De vergelijking die ze maken is interresant doch vooral postief voorgesteld.
Hoeveel kost de productie en ontmanteling van de batterijen, wat is de recyclaarbaarheid.
Hoeveel dat van een verbrandingsmotor in de vergelijking.

Verder vergelijken ze een Audi A7 met een Tesla. Qua prijs te begrijpen maar Jan Modaal kan geen Tesla kopen. Dus hoeveel kost een gram CO2 bij een Tesla vs een normale wagen, zoals een Golf?

Je zit met 50% verschil in prijs plots, mensen letten eerst en vooral op geld.

Daarnaast hebben ze het over reikwijte van de Tesla. En hier moet ik wel eerlijk zijn, ik ben daar geen expert in, maar als ik kijk wat er elektrisch verbruikt wordt momenteel. De lampen, de stoelverwarming, de airco, de ventilatoren,.. je gaat het niet redden in de winter. En warm stallen in een garage is niet voor iedereen weggelegd.

En omdat je een Belg bent: ze hebben onlangs de productiecapaciteit van Tessenderlo Chemie drastisch verlaagd. NIet enkel omdat de netbeheerder ze een vergoeding gaven maar ook omdat er een te kort is aan stroomproductie in België. Dus dan mag je wel zeggen smeerlapperij van fossiele brandstoffen, hoeveel CO2 gaat er geproduceerd worden bij de ontwikkeling van een nieuwe kerncentrale? Want als mensen elektrisch moeten rijden kunnen ze de batterij niet laden met diesel...

Een beetje kritisch zijn kan geen kwaad. En zeker als deze boodschap van de KUL komt.
De start ups die ze daar hebben al vaker het nieuws gehaald met beweringen die kant noch wal raken.
Zoals dat van het fijnstof van elektrische wagens,..

Als je dan toch enigsinds realistische nieuws berichtgeving uit Belgïe wilt hebben dan is Mark Pecqueur de minst slechte. Hij heeft een uitgesproken voorliefde voor waterstof en LPG, desondanks is hij wel een realist (al twijfel ik daar af en toe nog wel eens aan :X )

offtopic:
* Chevy454 wist het wel, een nickname change... Het moest verboden worden

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2015 23:27 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Meer over Tesla en de energiebalans van electrisch vs. fossiel tijden in dit artikel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
http://www.radio1.be/prog...dering-sjoemelsoftware-op

Een heldere uitleg maar de nuance mag beter gelegd worden.
Indien men heilger als de paus wilt zijn zal men in vermogen inboeten, dat geldt voor elke constructeur.
In Europa gaat men enkel in het wettelijk verplicht kader de nodige aanpassingen maken en daar wordt de vollast kurve niet beinvloed.
In Amerika, dat is een ander verhaal. (Dit is ook onduidelijk want er zijn versies met een LNT en een SCR geleverd en vermoedelijk is het de LNT variant die problemen geeft. Maar daar is geen duidelijke info van bekend)

En eigenlijk is alles in dit interview gezegd:
  • Ze gaan gewoon de kenvelden optimaliseren voor de NEDC en zorgen dat deze altijd aktief is ipv enkel tijdens NEDC detectie.
  • Vermogen gaan ze niet inboeten want daar is geen wettelijk kader voor in Europa

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 21-10-2015 00:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Chevy454 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:05:
Verder vergelijken ze een Audi A7 met een Tesla. Qua prijs te begrijpen maar Jan Modaal kan geen Tesla kopen. Dus hoeveel kost een gram CO2 bij een Tesla vs een normale wagen, zoals een Golf?
Die vergelijking mag je pas maken als een Model 3 er is of nu met een Leaf. Ze hebben het express hoog ingezet om de ontwikkeling te bekostigen, nu kan de prijs naar beneden.

Vooralsnog is een Model S of X eigenlijk heel goedkoop als je kijkt wat de concurrentie biedt op 700pk 4wd en zeeën van ruimte. En lagere TCO
Daarnaast hebben ze het over reikwijte van de Tesla. En hier moet ik wel eerlijk zijn, ik ben daar geen expert in, maar als ik kijk wat er elektrisch verbruikt wordt momenteel. De lampen, de stoelverwarming, de airco, de ventilatoren,.. je gaat het niet redden in de winter. En warm stallen in een garage is niet voor iedereen weggelegd.
Er is al een tweaker met zijn Model S van Nederland naar de poolcirkel gereden in de winter met -20. Dus in Nederland naar je werk rijden lukt wel hoor :)

En over de CO2 cijfers, een EV op een gascentrale is al zuiniger dan de rest. Bedenk ook dat een liter benzine raffineren ook al 2kwh kost, daar rijdt een Model S al 8 kilometer op

En meer ontopic, geen NOx uitstoot.
Waar dit hele VW debakel laat wel zien hoe ingewikkeld een diesel tegenwoordig is. Veel te ingewikkeld en dan nog zijn moderne uitstoot eisen niet haalbaar.

Los van milieu en CO2 verhaaltjes is de EV beter voor onze gezondheid

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Verrassing: Sommige landen zijn in ons zo bewierookte één Europa toch altijd nog iets gelijker dan de rest: Strenge dieselnorm EU stuit op Duits nee

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, het is echt te gek. De Duitse automobielindustrie was al de grote lobby achter het tegenhouden van strengere milieunormen in de laatste jaren en nu blijkt dat ze zelfs de (door hun gelobbyde) minder strenge normen niet kunnen halen gaan ze schaamteloos door.
Maar Merkel en Duitsland hebben de macht binnen de EU, dus ik neem aan dat dit er wel door komt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:54:
Verrassing: Sommige landen zijn in ons zo bewierookte één Europa toch altijd nog iets gelijker dan de rest: Strenge dieselnorm EU stuit op Duits nee
Grappig artikeltje, vooral dat de focus zo op Duitsland gelegd wordt, terwijl het artikel zelf schrijft dat:
Voor de langere termijn (vanaf eind 2019) acht Berlijn een overschrijding van de EU-norm met 40 procent noodzakelijk. Italië, Frankrijk, Hongarije, Tsjechië en Slowakije willen tot zeker eind 2019 een extra uitstoot van 200 tot 300 procent toestaan, daarna maximaal 200 procent.
En wat is daar de conclusie van?
opstelling van Duitsland 'om te huilen'
'Berlijn steekt zijn kop in het zand.
Duitsland heeft nog steeds niet door dat dieseltechnologie verleden tijd is.
Maar goed, dat zal wel iets Nederlands zijn :p Verder is de ophef aardig overdreven, ze willen ipv laboratoriumtests het 'feitelijke rijgedrag' gaan meten (whatever that may be) met de zelfde normen die nu gelden. Vervolgens willen Italië en Frankrijk etc. maximaal 300% (3 keer zo veel staat iets minder spectaculair) boven die norm uitkomen, terwijl we nu bij VW over meer dan 40 keer boven de Amerikaanse norm praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Italië en Frankrijk kun je er inderdaad met de haren bijslepen (ik had het niet voor niks over landen). Maar ik heb zo'n vermoeden dat de zo beroemde autofabrieken in Hongarije, Tsjechië en Slowakije voornamelijk Duits spul komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De opstelling van deze landen is inderdaad om te huilen. Als de nieuwe normen niet haalbaar zijn met diesels dan is dat maar jammer. Voor vrachtverkeer hebben we niet zoveel alternatieven, maar voor diesel in personenwagens hebben we meer dan genoeg alternatieven. Gezondheid wordt dus minder belangrijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

!null schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:23:
De opstelling van deze landen is inderdaad om te huilen. Als de nieuwe normen niet haalbaar zijn met diesels dan is dat maar jammer. Voor vrachtverkeer hebben we niet zoveel alternatieven, maar voor diesel in personenwagens hebben we meer dan genoeg alternatieven. Gezondheid wordt dus minder belangrijk gevonden.
Alternatieven, maar nog lang niet zo toegankelijk als een diesel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:36:
[...]

Verklaar je nader? Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:36:
[...]

Dat is een opoffering die ik in jouw plaats wil maken.

Of wil jij mijn adem opofferen voor jouw toegankelijkheid?

Het is maar een vraag.

Om even het nodige punt te proberen maken met hyperbolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
alexbl69 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:54:
Verrassing: Sommige landen zijn in ons zo bewierookte één Europa toch altijd nog iets gelijker dan de rest:
Dat punt op zich is nog het grootste probleem met het huidige Europa... Bij de nationale belangen mogen we ook wel eens wat aan de stoelpoten zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

!null schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:00:

Verklaar je nader? Wat bedoel je?
Basisregel 1, geld. Luxe en comfort gaan een stuk verder dan milieuvriendelijk rijden, als de aanschaf van zo'n auto tot factor 3 gaat in gelijkwaardig model. Goed, zo'n prius is leuk maar per saldo meer het label dan daadwerkelijk verbruik/uitstoot, varianten als een GTE golf heeft vrijwel geen verschil, dat het puur afweging is voor goedkoper/meer luxe dan een stukje milieuvriendelijker.

Dat nog naast hele verhaal van oplaadpunten (of pompstation voor waterstof), radius, levensduur van accu's en eventuele restwaarde.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Basisregel 1, geld. Luxe en comfort gaan een stuk verder dan milieuvriendelijk rijden, als de aanschaf van zo'n auto tot factor 3 gaat in gelijkwaardig model. Goed, zo'n prius is leuk maar per saldo meer het label dan daadwerkelijk verbruik/uitstoot, varianten als een GTE golf heeft vrijwel geen verschil, dat het puur afweging is voor goedkoper/meer luxe dan een stukje milieuvriendelijker.

Dat nog naast hele verhaal van oplaadpunten (of pompstation voor waterstof), radius, levensduur van accu's en eventuele restwaarde.
+ dat er een gigantische groep mensen is, die geen geld hebben om een nieuwe auto aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ThunderNet schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

+ dat er een gigantische groep mensen is, die geen geld hebben om een nieuwe auto aan te schaffen..
Dat is zelfs het hele verhaal erna, de 'first group' die de overstap zou moeten maken is het bedrijfsleven met leasebakken (nieuw tot max 4/5 jaar) en daarvanuit de doorstroom naar 2dehands particulier. Maar dan zit je al meteen met het aspect, hoe lang gaat een electrische auto mee? Zelfs dan, wat moet zoiets gaan opbrengen, wat is de ouderhoud, wat kan je als alternatief kopen?

De optie die nog steeds mogelijk is, en ik zonder twijfel zou doen:
http://www.electricsubaru.com/

Conversiekits zouden voor een groot deel van rijdend nederland al een goede optie kunnen zijn, fractie van de prijs van gelijkwaardige auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
ThunderNet schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

Dit gaat alleen maar over emissie normen van nieuwe auto's.
[...]

Jij realiseert je niet dat qua NOx uitstoot een normale Prius beter is dan iedere nieuwe turbodiesel die nu van de band komt rollen?

En de benzine hybrides zijn nauwelijks duurder dan die turbodiesels. Golf GTE is een slecht voorbeeld want die presteert slecht qua verbruik, en het is een plugin hybrid. En de plugins zijn veel duurder.
Echter een gewone hybride zoals een Prius (non plugin) is nauwelijk duurder, en het prijs verschil verdient zich wel terug.
Levensduur is ook geen probleem is inmiddels wel aangetoond.

Neem een VW Polo turbodiesel. En neem een Yaris Hybrid. De Yaris is goedkoper. Op de lange termijn al helemaal.

Het is heel simpel, NOx uitstoot moet naar beneden. Liefst naar 0 (wat personenwagens betreft dan) maar we kunnen inderdaad nog niet allemaal aan de elektrische auto. Echter hebben we nu al voldoende alternatieven om auto's te maken die aan deze nieuwe normen voldoen. Reguliere benzine auto's, hybrides, of rijdens op gas. Diesel is dus blijkbaar niet meer haalbaar, jammer dan!

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 22-10-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
!null schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 06:37:
Er is al een tweaker met zijn Model S van Nederland naar de poolcirkel gereden in de winter met -20. Dus in Nederland naar je werk rijden lukt wel hoor :)
Yippie, N=1. Doe eens 10 jaar lang koudstart rijden :+
Ik heb ook benzine motoren bij -32C gestart of diesels bij -28C, dat betekent niet dat elke motor daar geschikt voor is. Normaal gezien moet je bij een auto niet elke 10 jaar de motor te wisselen. Bij een elektrische auto kan je daar nog van motor wissel spreken of is dat eerder tank wissel? :+

Maar de wereld is meer als alleen Nederland, misschien moet je buiten dat kader denken.
Want als wij een motor ontwikkelen dan is dat van -30 tot + 50C, Van de Noordpool tot in Zuid Afrika.
Dat gezegd hebbende: wat doe je met een Tesla in Zuid Afrika? Je kan daar heel lang niemand zien :Y)

Ik vermoed dat je zelfs niet naar Namibia kan rijden omdat je daar niet kan laden.
!null schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 06:37:
Los van milieu en CO2 verhaaltjes is de EV beter voor onze gezondheid
Tijd zal het leren, ik vind EV heel boeiend maar vooral iets voor mensen die los van de wereld zijn of beter willen voelen als de rest. Mag gerust hoor zolang iedereen maar zijn eigen mening kan houden.

Ik zou mijn geld eerder inzetten op CNG in plaats van EV op de korte termijn.
alexbl69 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:44:
Italië en Frankrijk kun je er inderdaad met de haren bijslepen (ik had het niet voor niks over landen). Maar ik heb zo'n vermoeden dat de zo beroemde autofabrieken in Hongarije, Tsjechië en Slowakije voornamelijk Duits spul komt rollen.
Vervelend dat de waarheid niet past. Iedereen roept moord en brand maar ze vergeten de implicaties.
Tesla zal onze ziel niet redden van de oh zo duivelse diesel. De economische gevolgen zijn daarvoor veels te groot dat er heel veel sociale onrust zal ontstaan. Geloof me maar dat vele mensen een verhoogde NOX accepteren als het alternatief de komende 10 jaar in een zwart gat te vallen is -> Zie Griekenland waarbij ze in Athene een smog probleem hebben doordat mensen hout zijn gaan verbanden doordat ze geen verwarming konden betalen.

Het zal nog minimaal 10 jaar duren eer wat gebeurd. Eerst een groter aanbod van EV die een betaalbaar alternatief vormen (nog 4 jaar), daarna nog eens 4 jaar leasing contracten.

De soep wordt nimmer zo heet gegeten als deze wordt opgedient.
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:04:
Dat is een opoffering die ik in jouw plaats wil maken.

Of wil jij mijn adem opofferen voor jouw toegankelijkheid?

Het is maar een vraag.

Om even het nodige punt te proberen maken met hyperbolen.
Ik hoop eigenlijk dat CD&V doorzet en dat Audi Brussel sluit,
Met uitgespaarde 100 Miljioen investering kunnen ze wel 1,5 maanden lang 3000 euro bruto uitkering betalen voor 4000 mensen. Pas na ongeveer 1 jaar hebben ze de nadelen van de uitgespaarde besparingen.

Maar we kunnen wel kin kloppen terwijl we frisse gezonde lucht inademen B-)

Zoals ik al eerder zei: de soep wordt niet zo heet gegeten.

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 22-10-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Als de nieuwe normen niet haalbaar zijn met diesels dan is dat maar jammer. Voor vrachtverkeer hebben we niet zoveel alternatieven, maar voor diesel in personenwagens hebben we meer dan genoeg alternatieven. Gezondheid wordt dus minder belangrijk gevonden.
In theorie is elke auto aan te passen naar de nieuwe normen. Er zou een heel systeem ingebouwd kunnen worden om de uitstoot te filteren e.d. maar dan zou de verkoopprijs met tienduizenden euro's hoger worden en het gewicht van de auto een stuk zwaarder.
Deze prijsverhogingen zal de concurrentie niet ten goede komen, en andere fabrikanten proberen hiervan te profiteren door "op een goedkopere manier" door de testen heen te komen.

Kortom, fabrikanten zullen blijven proberen om in prijs te concurreren en dat zal ten koste het milieu gaan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Chevy454 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:59:
Ik hoop eigenlijk dat CD&V doorzet en dat Audi Brussel sluit,
Met uitgespaarde 100 Miljioen investering kunnen ze wel 1,5 maanden lang 3000 euro bruto uitkering betalen voor 4000 mensen. Pas na ongeveer 1 jaar hebben ze de nadelen van de uitgespaarde besparingen.

Maar we kunnen wel kin kloppen terwijl we frisse gezonde lucht inademen B-)

Zoals ik al eerder zei: de soep wordt niet zo heet gegeten.
Gingen die geen elektrische Q6 maken? Uiteraard inderdaad wel hevig gesubsidieerd, maar liever dat mijn geld daarin verdwijnt dan in de subsidie van diesel (de brandstof).

Verder is de suggestie dat zware antidieselmaatregelen zouden uitmonden in een depressie zo zwaar als de Griekse een beetje overdreven in mijn ogen.

[ Voor 9% gewijzigd door RuddyMysterious op 22-10-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:13:
Gingen die geen elektrische Q6 maken? Uiteraard inderdaad wel hevig gesubsidieerd, maar liever dat mijn geld daarin verdwijnt dan in de subsidie van diesel (de brandstof).
Ik vind het veel optimaler dat ze gewoon Audi Brussel sluiten :Y)
Volvo Gent zal de volgende zijn met hun CMA platform.
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:13:
Verder is de suggestie dat zware antidieselmaatregelen zouden uitmonden in een depressie zo zwaar als de Griekse een beetje overdreven in mijn ogen.
Gaan de mensen plots omschakelen van vandaag op morgen op benzine als diesel zwaar wordt afgestraft? Met zones wat diesel vrij zijn als volgende stap. Ze dan zitten met een wagen wat ze niet kunnen verkopen (zeg 5000 euro waarde vandaag, morgen 0). Daarnaast moeten ze een nieuwe wagen kopen (zeg 20 000 euro). Dus elke diesel bezitter zou 25 000 euro ter zijner beschikking moeten hebben staan.

Dus als iedereen morgen een nieuwe benzine wagen gaat kopen zal er weinig gebeuren.

[ Voor 78% gewijzigd door Chevy454 op 22-10-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik weet niet welke auto's je dan tegenover een diesel zet, maar de aanschaf van een benzineauto is echt geen factor 3 hoger. Een ook de lopende kosten zullen dat niet zijn (hoewel een benzine natuurlijk duurder in brandstof is dan een diesel).
Golf 1.6 TDI, 30.000 km/jaar, 1:18,6 (spritmonitor) is € 2.017 + € 1.160 wegenbelasting = € 3.177
Golf 1.2 TSI, 30.000 km/jaar, 1:15,8 (spritmonitor) is € 2.963 + € 460 wegenbelasting = € 3.423
Nou, wat een verschil. Daar gaat de economie aan kapot. En dan is de 1.2 TSI ook nog eens € 3.000 goedkoper. Hoezo, diesel is zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maasluip schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet welke auto's je dan tegenover een diesel zet, maar de aanschaf van een benzineauto is echt geen factor 3 hoger. Een ook de lopende kosten zullen dat niet zijn (hoewel een benzine natuurlijk duurder in brandstof is dan een diesel).
Golf 1.6 TDI, 30.000 km/jaar, 1:18,6 (spritmonitor) is € 2.017 + € 1.160 wegenbelasting = € 3.177
Golf 1.2 TSI, 30.000 km/jaar, 1:15,8 (spritmonitor) is € 2.963 + € 460 wegenbelasting = € 3.423
Nou, wat een verschil. Daar gaat de economie aan kapot. En dan is de 1.2 TSI ook nog eens € 3.000 goedkoper. Hoezo, diesel is zo goedkoop?
Waar heb jij het nu weer over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe bedoel je? Je bent aan het zeggen dat alternatieven voor een diesel niet toegankelijk zijn en wel 3x zo duur zijn. Een benzineauto is ook een alternatief voor een diesel en is niet 3x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Chevy454 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:16:
Gaan de mensen plots omschakelen van vandaag op morgen op benzine als diesel zwaar wordt afgestraft? Met zones wat diesel vrij zijn als volgende stap. Ze dan zitten met een wagen wat ze niet kunnen verkopen (zeg 5000 euro waarde vandaag, morgen 0). Daarnaast moeten ze een nieuwe wagen kopen (zeg 20 000 euro). Dus elke diesel bezitter zou 25 000 euro ter zijner beschikking moeten hebben staan.

Dus als iedereen morgen een nieuwe benzine wagen gaat kopen zal er weinig gebeuren.
Ik vraag mij af wie er ooit gezegd heeft dat alle huidige dieselrijders hun wagen moeten (laten) vervangen.

Het gaat hier toch over nieuwe wagens? Bij fabrikanten enerzijds, omdat zij hun nieuwe doch nog steeds vuile wagens willen kunnen verkopen, maar beter hun best moeten doen om properdere wagens te verkopen, en bij verbruikers anderzijds die ontmoedigd zouden moeten worden om a) nog veel diesel te gebruiken wanneer een alternatief best mogelijk is, en b) de toekomstige aankoop (of lease) van een dieselwagen te verkiezen boven die van properdere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Chevy454 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:59:
[...]

Yippie, N=1. Doe eens 10 jaar lang koudstart rijden :+
Ik heb ook benzine motoren bij -32C gestart of diesels bij -28C, dat betekent niet dat elke motor daar geschikt voor is. Normaal gezien moet je bij een auto niet elke 10 jaar de motor te wisselen. Bij een elektrische auto kan je daar nog van motor wissel spreken of is dat eerder tank wissel? :+

Maar de wereld is meer als alleen Nederland, misschien moet je buiten dat kader denken.
Want als wij een motor ontwikkelen dan is dat van -30 tot + 50C, Van de Noordpool tot in Zuid Afrika.
Dat gezegd hebbende: wat doe je met een Tesla in Zuid Afrika? Je kan daar heel lang niemand zien :Y)

Ik vermoed dat je zelfs niet naar Namibia kan rijden omdat je daar niet kan laden.

[...]

Tijd zal het leren, ik vind EV heel boeiend maar vooral iets voor mensen die los van de wereld zijn of beter willen voelen als de rest. Mag gerust hoor zolang iedereen maar zijn eigen mening kan houden.

Ik zou mijn geld eerder inzetten op CNG in plaats van EV op de korte termijn.
N=heel veel, want die Tesla's en andere EV's worden superveel verkocht in Noorwegen. Daar is helemaal ideaal gezien de schone bron van hun stroom. En ze rijden daar met weinig problemen. Voor een EV motor is het totaal niet boeiend dat het zo koud is. Voor het accupakket natuurlijk wel, maar het is niet echt een probleem.
Als ze niet zouden deugen dan liep de verkoop niet zo goed in Noorwegen. En ook Leafs en dergelijke gaan daar hartstikke goed.

En nee je kunt er niet mee naar Namibie rijden. Wat een dom gezwets dat die EV maar alles moet kunnen. Er zijn ook zat nieuwe brandstof auto's waarmee je niet naar Namibie kunt rijden, zo ook gehoord van reizigers met nieuwe Merdeces trucks die in de problemen kwamen met slechte diesel.

Zelf ben ik met een oude Landcruiser door Azie gereden, een grote roadtrip met 50.000km. Van slechte diesel tot rijden op 5600 meter hoogte. Het maakte allemaal niet uit. Ik zou dat nooit doen met een nieuwe auto.
En lekker belangrijk dat die EV dat niet kan. Ik heb een camper voor dat soort dingen. Kijk eens naar je dagelijkse ritjes. Gemiddelde Nederlander rijdt circa 36km per rit. Nederland is een perfect land voor elektrisch rijden. Ik zou ook al mijn ritten er mee kunnen doen.
En in West Europa op vakantie zal ik met mijn camper doen, maar een Model S zou vermoedelijk sneller zijn incl laden :+

CNG is leuke tussenstap, maar ligt hier gevoelig ivm Groningen denk ik. In ieder geval veel schoner qua NOx uitstoot.
[...]

[...]

Vervelend dat de waarheid niet past. Iedereen roept moord en brand maar ze vergeten de implicaties.
Tesla zal onze ziel niet redden van de oh zo duivelse diesel. De economische gevolgen zijn daarvoor veels te groot dat er heel veel sociale onrust zal ontstaan. Geloof me maar dat vele mensen een verhoogde NOX accepteren als het alternatief de komende 10 jaar in een zwart gat te vallen is -> Zie Griekenland waarbij ze in Athene een smog probleem hebben doordat mensen hout zijn gaan verbanden doordat ze geen verwarming konden betalen.

Het zal nog minimaal 10 jaar duren eer wat gebeurd. Eerst een groter aanbod van EV die een betaalbaar alternatief vormen (nog 4 jaar), daarna nog eens 4 jaar leasing contracten.
Wat een onzin, jij weet waarschijnlijk als geen ander dat een benzine auto, en zeker een hybrid, veel minder NOx uitstoot (de norm ligt al lager) en deze norm niet zo rijkelijk wordt overschreden als bij de diesels.
Er zijn helemaal geen EV's hiervoor nodig.

Het is heel simpel, de NOx normen gaan langzaam naar beneden. Ze gaan niet direct naar 0, want de EV's zijn nog niet betaalbaar genoeg en volwassen genoeg.

Maar de norm gaat wel naar beneden. En er zijn dus voldoende alternatieven. Gewoon nu al te koop, en niet eens een meerprijs. ipv een diesel kun je dus een benzine, maar het liefst een benzine hybrid kopen. Of een lpg/cng auto.

Het ontgaat me dus totaal welk zwart gat je het over hebt. Volgens mij ben je wel een zwartkijker :+

Dat diesel het niet gaat halen en dat dat zielig is voor merken die diesels in de verkoop hebben, is geen goed argument. Want dat is het, het is gewoon de autolobby omdat het de autofabrikanten minder winst op gaat leveren. Terwijl ze gewoon op het verkeerde paard hebben gewed. (en daarnaast hebben ze ook allemaal gewoon benzine's, hybrides en vaak zelfs nog een lpg of cng auto in de aanbieding)

In Amerika is het beleid al veel strenger. En daar hebben ze in de meeste delen niet eens zo'n last van NOx als wij in de randstad (en delen van Duitsland etc). Dat land en wagenpark functioneert ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:37:
[...]

Waar heb jij het nu weer over? :?
Hij geeft aan dat een diesel dus helemaal niet goedkoper hoeft te zijn dan een benzine. En dat is relevant omdat dat TSI-tje wel de NOx normen haalt zonder sjoemelsoftware. (althans, dat denken we dan maar)
Je hoeft dus helemaal niet een EV te bouwen om de normen te halen.

Kijk wat er in Amerika allemaal voor belachelijks te koop is op de automarkt. En dat haalt allemaal dus de nog strengere NOx normen dan dat we hier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
De Amerikaanse milieudienst heeft ook sjoemelsoftware ontdekt in de 3 liter motoren van VAG. Deze worden ook gebruikt bij Audi en Porsche. Volkswagen ontkent de aantijgingen.

Hopen voor VAG dat dit op een misverstand berust, want als dit waar is lijkt ontkennen me nou niet bepaald de slimste strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ze hebben gewoon keihard gelogen. VW heeft gewoon geen open kaart gespeeld vanaf het begin. Eerst waren het de 2.0 TDI's waar het nieuws over uitkwam, en dat hebben ze ook toegegeven. Daarna, de 1.6 TDI vrij snel. Duurde even, maar toen bleek dat de 1.2 TDI uit dezelfde motorfamilie ook de "sjoemelsoftware" heeft. Maar, de Euro 6 motoren zouden prima zijn. Even later trekt VW zelf de Euro 6 modellen voor de US van de markt, die gingen het dus ook niet halen bij de Amerikaanse normen.
En nu de 3.0 TDI's ook, terwijl die het probleem niet zouden hebben volgens VW. Totaal ongeloofwaardig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

En ondertussen zijn ze met z'n allen blijven lobbyen om mildere beperkingen inzake uitstoot door de EU z'n strot te rammen, want ja; hun winst is belangrijker dan elk zijn adem.

Ik ben er een beetje boos om, om eerlijk te zijn. Ik ben tevens zinnens (joepie, dubbele naamval!) om nooit mijner leven (nog een naamval) nog een auto uit de VWAG te kopen. Als ik hun kloten kan kussen, zij de mijne ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Inderdaad, als je dit bericht leest:
http://www.nu.nl/auto/415...tootnorm-dieselautos.html

Daar kan ik ook wel echt pissig om worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:53
IveGotARuddyGun schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:50:
En ondertussen zijn ze met z'n allen blijven lobbyen om mildere beperkingen inzake uitstoot door de EU z'n strot te rammen, want ja; hun winst is belangrijker dan elk zijn adem.

Ik ben er een beetje boos om, om eerlijk te zijn. Ik ben tevens zinnens (joepie, dubbele naamval!) om nooit mijner leven (nog een naamval) nog een auto uit de VWAG te kopen. Als ik hun kloten kan kussen, zij de mijne ook.
Het moet natuurlijk wel technisch mogelijk blijven om een motor te kunnen blijven bouwen die aan de normen voldoet. Door buiten te gaan testen vergroot je het aantal afhankelijke variabelen in grote mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
pacificocean schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:05:
[...]

Het moet natuurlijk wel technisch mogelijk blijven om een motor te kunnen blijven bouwen die aan de normen voldoet.
Dat is prima mogelijk, alleen zijn dat niet de huidige diesels. Wat er nu eigenlijk gezegd wordt is dat de fabrikanten door moeten kunnen blijven gaan hun huidige dieselmotoren te blijven produceren. En dat terwijl er een alternatief. Dat alternatief is zo ongeveer iedere benzine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

pacificocean schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:05:
Het moet natuurlijk wel technisch mogelijk blijven om een motor te kunnen blijven bouwen die aan de normen voldoet.
Ballekes! Zoiets 'moet' helemaal niet. Ze zouden het graag hebben, dat zeker, want nog wat extra miljarden cashen met oude en vuile technologie is de droom van elke neoliberaal die vindt dat hij of zij mag cashen ongeacht de gevolgen van hun keuzes. Want waarom zouden zij zich voor een ander verantwoordelijk moeten voelen? Beetje criminele houding, mijns inziens (nóg een naamval!), waarbij ze eigenlijk gewoon 'den bak' in mogen. Er zijn thans genoeg mensen voor minder daar op vakantie mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
!null schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:04:
Inderdaad, als je dit bericht leest:
http://www.nu.nl/auto/415...tootnorm-dieselautos.html

Daar kan ik ook wel echt pissig om worden :(
Tja, 'ons' verenigde Europa. Zolang ze met geld van een ander (wij dus) mooie sier kunnen maken preekt men solidariteit, maar zodra het echt ergens over gaat geldt enkel het recht van de sterkste (Duitsland dus). Maar droom rustig verder over Europese idealen en vergezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
alexbl69 schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:29:
De Amerikaanse milieudienst heeft ook sjoemelsoftware ontdekt in de 3 liter motoren van VAG. Deze worden ook gebruikt bij Audi en Porsche. Volkswagen ontkent de aantijgingen.

Hopen voor VAG dat dit op een misverstand berust, want als dit waar is lijkt ontkennen me nou niet bepaald de slimste strategie.
VW baas: Ja maar dit zijn ze dan ook allemaal.

*1week later*

VW baas: Ok deze waren we vergeten, maar dat was het dan ook echt.

Je bent nu op het punt aangekomen dat je ze voor geen meter meer kunt geloven.
Ga maar alle VW motoren testen.

Maar zou me niets verbazen als Merkel bij de vergadering ervoor gezorgd heeft dat VW geen enkele boete gaat krijgen in Europa.
En de dag na het nieuwe emissie besluit is Merkel bij de VW baas langs gegaan en gezegd dat ze haar deel van de deal is nagekomen en dat VW nu geen massa ontslag mag gaan doorvoeren in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Deadsy schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:30:
[...]

VW baas: Ja maar dit zijn ze dan ook allemaal.

*1week later*

VW baas: Ok deze waren we vergeten, maar dat was het dan ook echt.
De echte reactie van VW zullen weinigen hier interessant vinden, maar hij is er: http://volkswagenag.com/c...015/11/Stellungnahme.html
En de dag na het nieuwe emissie besluit is Merkel bij de VW baas langs gegaan en gezegd dat ze haar deel van de deal is nagekomen en dat VW nu geen massa ontslag mag gaan doorvoeren in Duitsland.
Aangezien er op dit moment nog net zo veel auto's van de band rollen als voorheen is er weinig reden voor Volkswagen om mensen te moeten ontslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
fsfikke schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:35:
[...]

De echte reactie van VW zullen weinigen hier interessant vinden, maar hij is er: http://volkswagenag.com/c...015/11/Stellungnahme.html

[...]

Aangezien er op dit moment nog net zo veel auto's van de band rollen als voorheen is er weinig reden voor Volkswagen om mensen te moeten ontslaan :)
Kan natuurlijk zijn dat er met de 3.0 echt niets aan de hand is.
Maar je kunt het ook van de andere kant zien. Ze wisten het wel maar doen nu alsof ze het niet wisten zodat niemand ze kan beschuldigen van het achterhouden van informatie.

Probleem bij hun is dat ze met dit hele verhaal al vaker niet helemaal eerlijk zijn geweest .

Betreffende de banen.
Dankzij de vakbonden in Duitsland werken in de VW fabrieken meer mensen dan eigenlijk noodzakelijk zijn.
VW probeert al vrij lang van deze extra mensen af te komen maar de vakbonden zijn zeer machtig.
Ze willen nu gaan bezuinigen en diverse mensen in de top willen dit doen op salarissen. Natuurlijk niet hun eigen salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
fsfikke schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:35:
[...]

Vind dat juist heel interessant. Volkswagen ontkent. Dat betekent dat ze hetzij extreem hoog spel spelen, hetzij dat de sjoemelsoftware er echt niet in zit. Mocht dat laatste zo zijn, dan is het weer heel interessant dat de EPA er toch mee komt.

De consequenties hiervan zijn dusdanig dat voordat dit nieuws naar buiten wordt gebracht het waarschijnlijk eerst via een hele hoge mijnheer in Washington moet. En die heeft hier blijkbaar zijn fiat (no pun intended) aan gegeven. Dit spel wordt op zeer hoog niveau gespeeld, en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het helemaal eerlijk gebeurt. Van beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
VW heeft zelf naar buiten gebracht dat het ook 'onverklaarbare tegenstrijdigheden' heeft gevonden bij de CO2 uitstoot van haar wagens. Voor de schade die dit met zich mee kan brengen is al vast 2 miljard gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja dit maal over CO2. Ik vermoed dat de overheden wel wat gevoeliger zijn, gezien het direct invloed heeft op de autobelastingen. Want de luchtkwaliteit kan ze blijkbaar niet echt boeien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

!null schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:09:
[...]Want de luchtkwaliteit kan ze blijkbaar niet echt boeien :'(
Overheden zijn gevoelig voor CO2, want belangrijk broeikasgas, gevolg: strengere regels en extra belasting op CO2 uitstoot. Dat is toch juist goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
fsfikke schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:31:
[...]

Overheden zijn gevoelig voor CO2, want belangrijk broeikasgas, gevolg: strengere regels en extra belasting op CO2 uitstoot. Dat is toch juist goed :?
NOx is veel slechter voor jou en alles om je heen dan CO2.. Alleen co2 zorgt voor opwarming van de aarde = smelten ijskappen = minder straling van warmte terug de ruimte in =meer opwarming = vicieuze cirkel.

Maar doordat de overheden NOx dus niet zo belangrijk vinden, vinden ze een goede luchtkwaliteit dus niet belangrijk blijkbaar.. Dat is ook iets wat ik vreemd vind. Eisen opstellen en verzwakken onder druk van de autoindustrie.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 03-11-2015 21:36 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
[...]

Zie eigenlijk wat hierboven geschreven wordt.

Het is wel goed om op CO2 te belasten, maar dat is maar een kant van het verhaal.
Wat ik bedoel is dat ze meer geld hadden kunnen binnenhalen, denk aan misgelopen belasting. Dat ligt vermoedelijk veel gevoeliger dan een verslechterde luchtkwaliteit, want daar valt niet zoveel mee te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

[...]

Ofwel ben je nu heel hypocriet, ofwel heel cynisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:36

mb1

mb1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:57:
[...]

Ik had het er zojuist nog met "iemand" over die professioneel bezig is met de verkoop van o.a. VAG merken.
Hij bevestigde mijn gedachten, dat alles achteraf op een rijtje zettende, het mogelijk is dat VW al één en ander heeft zien aankomen.
Voorop stellend dat het NOx en CO2 verhaal los staat van elkaar is het goed mogelijk dat ze de belangrijkste parameters voor de Europese/USA markt tot over het randje hebben beïnvloed...
Van diverse modellen is voor het modeljaar 2016 de CO2 emissie ineens een paar gram hoger als van het modeljaar 2015...
Ook is er ineens een bandentabel in de folder toegevoegd met een een bandenmaat/emissie tabel.
Dit was voorgaande jaren bij veel merken behalve VW reeds het geval, dus bredere banden is meer uitstoot.
Nou daar heeft men wel de tijd voor genomen om dat te onderkennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alexbl69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:36:
VW heeft zelf naar buiten gebracht dat het ook 'onverklaarbare tegenstrijdigheden' heeft gevonden bij de CO2 uitstoot van haar wagens. Voor de schade die dit met zich mee kan brengen is al vast 2 miljard gereserveerd.
Je maakt een motor, je maakt de software, je test die zut, je past het zelfs aan om zaken te omzeilen, en nu is het opeens een 'onverklaarbaar' iets? Tot de instanties ontdekken wat er mis is en is het opeens wel verklaarbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens het onderliggende persbericht zou men in het kader van intern onderzoek in het kader van de opportunistische meetwaardensturing aan het licht zijn gekomen. Men tracht zich als 'volkswagen ag' nog steeds van de domme te houden en te doen alsof 'men' er niets vanafweet, maar aangezien al tientallen ook hogere managers dubieuze status hebben, denk ik dat een hoop mensen zitten te zweten of inmiddels inderdaad alle compromitterende documenten door de versnipperaar zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik ben benieuwd hoe automerken die lang buiten de pot gepiest hebben door de bijtellingsregels hierop reageren. Honda, Mazda, etc maakten geen schijn van kans in leaseland door het gebrek aan 14% modellen. Blijkbaar is die positie dan valselijk ingenomen door vele VAG modellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Señor Sjon schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:29:
Ik ben benieuwd hoe automerken die lang buiten de pot gepiest hebben door de bijtellingsregels hierop reageren. Honda, Mazda, etc maakten geen schijn van kans in leaseland door het gebrek aan 14% modellen. Blijkbaar is die positie dan valselijk ingenomen door vele VAG modellen.
Ja dat vraag ik me dus ook de hele tijd af. Concurrentie vervalsing.. etc.
Dit zou opzich al een giga boete moeten opleveren even los van de overige zaken.
VW had beduidend minder autos verkocht als ze niet in aanmerking komen voor lage bijtelling (in NL) en voordeel in co2 regelingen in NL en buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

thefox154 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:33:
[...]

Ja dat vraag ik me dus ook de hele tijd af. Concurrentie vervalsing.. etc.
Dit zou opzich al een giga boete moeten opleveren even los van de overige zaken.
VW had beduidend minder autos verkocht als ze niet in aanmerking komen voor lage bijtelling (in NL) en voordeel in co2 regelingen in NL en buitenland.
Ik denk dat het in het grotere plaatje wel meevalt. Nederland is voor zover ik het ken ook het enige land waar ze met CO2-categorieën werken. Door die categorieën is het voor fabrikanten natuurlijk extra belangrijk net in onder de grens te vallen, maar Nederland is een ontzettend kleine markt, dus ook al zou hiervoor een flinke boete uitgedeeld worden, dan nog hebben we het lang niet over miljarden-bedragen.

Daarbij weten we nog totaal niet wat die CO2-overtredingen inhouden. Alleen dat mogelijk van wereldwijd 800.000 auto's de CO2-waarden niet kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
fsfikke schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat het in het grotere plaatje wel meevalt. Nederland is voor zover ik het ken ook het enige land waar ze met CO2-categorieën werken. Door die categorieën is het voor fabrikanten natuurlijk extra belangrijk net in onder de grens te vallen, maar Nederland is een ontzettend kleine markt, dus ook al zou hiervoor een flinke boete uitgedeeld worden, dan nog hebben we het lang niet over miljarden-bedragen.
Een boete kan natuurlijk ook opgelegd worden door landen die niet met CO2-categorieën werken. In Nederland komt een eventuele naheffing daar enkel nog bovenop. Dat gaat nu dus ook uitgezocht worden. De overheid heeft al wel toegezegd dat individuele eigenaren van auto's niet aangeslagen zullen worden, maar dat deze op de veroorzaker verhaald zullen worden.

Dat betekent voor VAG in Nederland dus auto's aanpassen, boete's betalen én CO2 naheffing (+100% boete?) betalen. Dit gaat flink in de papieren lopen.

Porsche stopt in de VS met de levering van de Cayenne met 3L dieselmotor.

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 04-11-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland het enige land met CO2 afhankelijke bijtelling of wegenbelasting? Dacht het niet. Kijken eens over de grens in Belgie of Duitsland zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In Duitsland gaat het ook knaken kosten, en volgens dit artikel zou de totale schade de gereserveerde 6,6 miljard behoorlijk kunnen overstijgen.

'Dobrindt sagte, für die betroffenen Modelle müssten nun unter Aufsicht des Kraftfahrt-Bundesamts (KBA) neue Prüfwerte ermittelt werden. VW habe auf eine Aufforderung hin zugesagt, umgehend ein Kundenzentrum als Anlaufstelle einzurichten. "Sowohl das Vorgehen, das zu diesen Ergebnissen geführt hat, als auch die Ergebnisse selber sind inakzeptabel".

Wenn CO2-Werte wie zu erwarten nach oben korrigiert werden müssten, habe dies Auswirkungen auf die Kfz-Steuer, sagte Dobrindt. "Das gilt auch rückwirkend." In Abstimmung mit dem Bundesfinanzministerium arbeite sein Ressort daher "an einer Gesetzgebung, die dafür sorgt, dass nicht der Kunde durch diese Mehrkosten bei der Kfz-Steuer belastet wird, sondern der Volkswagen-Konzern."

"...
Volkswagen taxierte die wirtschaftlichen Risiken der falschen CO2-Angaben in einer ersten Schätzung auf rund zwei Milliarden Euro. Bereits wegen der Abgas-Manipulationen bei den Stickoxid-Werten hatte VW vor allem für Rückrufe mehr als 6,5 Milliarden Euro zurückgelegt. Schätzungen zufolge aber dürfte die Affäre deutlich teurer werden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
Bigfoot schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:25:
Ben benieuwd wat ze gaan doen bij die terugroepacties. .. Lijkt me dat je na de terugroepactie minder vermogen of hoger verbruik hebt en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk.
Is er al bekend wat de gevolgen zijn van die terugroepacties? Krijgen de motoren minder vermogen of wordt het verbruik hoger?

Ik ben me namelijk aan het orienteren op een andere auto, daarvoor zou het wel fijn zijn om daar wat duidelijkheid over te hebben. Bijvoorbeeld een passat of octavia 1.6tdi met nog minder pk (nu 105) wordt wel erg weinig. En bij een hoger verbruik wordt die meteen ook minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Bigfoot schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:25:
Ben benieuwd wat ze gaan doen bij die terugroepacties. Ik heb een Skoda Fabia Greenline met 1.2 TDI motor en die hoort ook bij de fraude auto's .

Lijkt me dat je na de terugroepactie minder vermogen of hoger verbruik hebt en daar zit ik niet op te wachten natuurlijk. Heb hem nu al bij een locale garage in onderhoud ipv de Skoda garage dus tenzij het een verplichting wordt ga ik mooi niet mee doen.
Gisteren brief gekregen van PON (Skoda NL) dat ik in 2016 bericht krijg over de terugroepactie voor mn Fabia Combi Greenline. (Beetje ironische toevoeging sinds dieselgate, dat laatste woordje. Dan is Blue-motion beter gevonden).

Ik weet in ieder geval mijn volgende auto geen VAG-model wordt en ook geen diesel. Het bestaat gewoon niet, schone diesels. En blijkbaar lukt het de fabrikanten om politiek te bespelen zodat de emissienormen gewoon aangepast worden. Enige oplossing is dan om als consument zelf maar verantwoordelijkheid te nemen. Lastig is natuurlijk dat dat geld kost. En dat veel mensen nog met een relatief jonge auto zitten. Ben benieuwd wat er met de waardeontwikkeling van al die zogenaamd zuinige dieseltjes gaat gebeuren...

Wel jammer, ik vind diesel toch echt erg fijn rijden. Ook het 1.2 TDI blokje (met sjoemelsoftware aan), ben ik eigenlijk wel content mee. Niet het snelste met optrekken e.d., maar prima om mee te reizen. Ook bij lange afstanden. Maar ja, hoe zal dat zijn na de terugroepactie...

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Het is natuurlijk nog maar de vraag of je ook echt verplicht gaat worden om de aanpassing te doen. Zolang je het onderhoud niet bij een officiele dealer laat doen heb je daar zelf wat meer vrijheid in lijkt me.

Ik heb dezelfde Greenline als jij, pkopf. Nu je het zegt, ze hebben waarschijnlijk mijn oude adres nog in hun systeem.

Als het verbruik omhoog gaat of het vermogen omlaag, dan heb je grond om een juridische claim in te dienen lijkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door Bigfoot op 05-11-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
pkopf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:25:
Het bestaat gewoon niet, schone diesels. En blijkbaar lukt het de fabrikanten om politiek te bespelen zodat de emissienormen gewoon aangepast worden. Enige oplossing is dan om als consument zelf maar verantwoordelijkheid te nemen.
Dit is eigenlijk gewoon de beste samenvatting van de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ondertussen heeft Ford zijn mondeo-hybride gelanceerd in het belgenland, met dezelfde prijs als een dieselvariant. Welke merken verkopen er nu al? Sowieso, hoe meer hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Bigfoot schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:25:
Het is natuurlijk nog maar de vraag of je ook echt verplicht gaat worden om de aanpassing te doen. Zolang je het onderhoud niet bij een officiele dealer laat doen heb je daar zelf wat meer vrijheid in lijkt me.

Ik heb dezelfde Greenline als jij, pkopf. Nu je het zegt, ze hebben waarschijnlijk mijn oude adres nog in hun systeem.

Als het verbruik omhoog gaat of het vermogen omlaag, dan heb je grond om een juridische claim in te dienen lijkt me.
Ik begreep uit interviews een paar weken geleden dat de EU fabrikanten wil gaan dwingen om dit via een terugroepactie te doen. En dan heb je nog de eventuele grote/kleine beurt bij de dealer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ja maar ben je dan als consument verplicht de auto te laten ombouwen? De beurten doe ik bij de lokale garage, geen dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:56:
[...]

Is er al bekend wat de gevolgen zijn van die terugroepacties? Krijgen de motoren minder vermogen of wordt het verbruik hoger?

Ik ben me namelijk aan het orienteren op een andere auto, daarvoor zou het wel fijn zijn om daar wat duidelijkheid over te hebben. Bijvoorbeeld een passat of octavia 1.6tdi met nog minder pk (nu 105) wordt wel erg weinig. En bij een hoger verbruik wordt die meteen ook minder interessant.
Waarom zou het verbruik hoger worden? Enige optie is vermogen knijpen lijkt me om binnen de gestelde norm te komen. Bij een hoger verbruik gaat ook de uitstoot omhoog, en dat is nou net niet de bedoeling volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als je even terug leest zie je uitleg waarom de stikstofoxide uitstoot hoger is bij een laag verbruik . De stikstofoxide filter werkt kennelijk alleen goed als er voldoende brandstof door de motor heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:19:
Waarom zou het verbruik hoger worden? Enige optie is vermogen knijpen lijkt me om binnen de gestelde norm te komen. Bij een hoger verbruik gaat ook de uitstoot omhoog, en dat is nou net niet de bedoeling volgens mij.
De omzetting van NO en NO2 naar iets minder schadelijk vergt het gebruik van een katalysator die voldoende warm moet zijn om te functioneren, en om de juiste temperatuur te halen zit er soms niets anders op dan er rechtstreeks brandstof op te sproeien die dan ontvlamt; en daar zit dus het extra verbruik van brandstof.

Of de opoffering van brandstof ook nodig is bij de omzetting mbv ammoniak (of 'AdBlue') is niet volledig duidelijk voor de niet-ingewijden.

[ Voor 9% gewijzigd door RuddyMysterious op 05-11-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Laat ze dan maar een gratis Adblue systeem inbouwen en gratis adblue voor de rest van de levensloop van de auto.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Als de Europese Unie, naar aanleiding van het CO2-gesjoemel, de belasting gaat verhogen op de betrokken VAG-modellen is Volkswagen bereid de kosten op zich te nemen.

Het gaat hierbij om de eerder genoemde 800.000 getroffen auto’s in Europa. Omdat de CO2-uitstoot hoger is dan Volkswagen deed geloven, is het mogelijk dat de motorrijtuigenbelastingen op de de betrokken modellen verhoogd gaat worden.

In een brief, gericht aan de Europese Unie, zegt Volkswagen CEO Matthias Müller in te staan voor eventuele fiscale gevolgen met betrekking tot de gemanipuleerde CO2-uitstoot. Het gaat hier om auto’s geregistreerd vanaf 1 juli 2009.

Naast de maatregel, pleitte het Nederlandse kabinet afgelopen donderdag voor de terugvordering van VAG’s belastingvoordeel op de specifieke modellen.

Het bedrag dat VW moet ophoesten voor alle getroffen voertuigen wordt geschat op zo’n 100 miljoen euro per jaar. (via autonews.com)
Via Autoblog.nl

Zal het zelfde effect (iets minder) hebben als bij de bluemotion 1.2 TDI. Vanaf 2014 was MRB verplicht voor deze model, en dus de waarde van je auto zakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Excuses als dit al behandeld is, maar ben je verplicht je auto voor een terugroepactie binnen te brengen? Garantie en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
UltraSub schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:14:
Excuses als dit al behandeld is, maar ben je verplicht je auto voor een terugroepactie binnen te brengen? Garantie en zo?
Reken maar dat dat een verplichting wordt. Waarschijnlijk zal het een voorwaarde zijn om de typegoedkeuring te behouden.
Bigfoot schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:52:
Laat ze dan maar een gratis Adblue systeem inbouwen en gratis adblue voor de rest van de levensloop van de auto.... ;)
Je zegt het als geintje, maar het zou wel eens de realiteit kunnen zijn. VW heeft al bekendgemaakt dat bij sommige modellen enkel een software-update niet zal volstaan. En dat zal een zeer duur geintje worden.

Het is ook niet zo vreemd dat veel analisten en zelfs VW zelf vraagtekens hebben of de 6,5 miljard die ze nu opzij hebben gezet voldoende is. Heb gelezen (kan het zo niet terug vinden) dat alleen al in Nederland een theoretische naheffing dreigt van 1,5 miljard. Als je hier de kosten van de terugroepacties en de reputatieschade bij optelt kom je zo boven de 2 miljard uit. Alleen al voor Nederland.

Waarschijnlijk zal Nederland door Brusselse druk haar boete waarschijnlijk nog wel matigen, maar dit geldt niet voor de VS en China. Daar zullen de echt grote bedragen op tafel moeten komen.

En als je dan bedenkt dat VW sinds het uitbreken van het schandaal al bijna 30 miljard van haar waarde verloor, moeten we zo langzamerhand serieus rekening gaan houden dat er bedrijfsonderdelen verkocht moeten gaan worden. Of misschien zelfs het einde van het bedrijf. Dat laatste zal Duitsland niet toe willen staan, maar VW gaat nu wel heel zware klappen krijgen.

Ze worden in ieder geval beroofd van hun reserves die ze hard nodig hebben om innovatieve modellen te ontwikkelen. Dus ook mochten ze op korte termijn overleven, de lange termijn ziet er gewoon heel slecht uit. De auto-industrie staat aan de vooravond van een peperdure transitie richting elektrisch en automatisch rijden. En VAG begint die strijd met een lege kas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
alexbl69 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:46:

[...]

Je zegt het als geintje, maar het zou wel eens de realiteit kunnen zijn. VW heeft al bekendgemaakt dat bij sommige modellen enkel een software-update niet zal volstaan. En dat zal een zeer duur geintje worden.
Nou ik bedoelde het wel degelijk serieus omdat het technisch eigenlijk onmogelijk lijkt om door een software update de stiktstofoxide uitstoot omlaag te krijgen zonder dat dat ten koste gaat van het verbruik of het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

martijn_tje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:35:
VW heeft een niet regelementaire route heeft gekozen om zonder (kennelijk dure) ad blue installatie toch aan euro 5 en 6 normen te voldoen. Hoe zit dat dan met andere merken die met creatieve oplossingen komen?

Mazda clamed bijvoorbeeld met de Skyactive 2.2 D euro 6 te halen zonder ad blue. Net name door een lagere compressie. Is dat echt mogenlijk of moeten we dan ook aan cheat modus denken?

Het filmpje is trouwens wel grappig.
http://www.mazda.nl/mazda-spirit/skyactiv-technology/
Die blokken hebben een hele lage compressie-verhouding, zou dus al heel anders kunnen zijn. Waar bij de VAG's een 1.2L Dieseltje met de turbolader heel veel zuurstof erin wordt gepompt en dan veel diesel wordt er bij de mazda's evenveel lucht de cilinder in gebracht maar minder samengeperst. Dit verandert de ontbrandingskarakteristiek.

Het nadeel dat een zo zuinig mogelijke auto - met diesel thans - meer vervuilende gassen oplevert zoals NOx etc. Vandaar ook de EGR klep, die verandert de ontbrandingstemperaturen waardoor er veel verandert.

Ik heb even geen zin/tijd/helderheid om het allemaal op te zoeken maar het werkt volledig anders dan VAG. VAG-methode is heel veel lucht erin, veel diesel erin en dan uit een kleine cilinder veel vermogen persen. Bij Mazda is er misschien evenveel lucht en brandstof in een grotere cilinder met lagere compressie. Omdat bijv. de zuigeroppervlakte anders is heb je dus een hele andere werking. En ik vind dat wel fijn, grote motoren welke wat arm lopen ipv grasmaaiermotoren die met turboladers opgefokt worden. Die dingen lopen niet soepel en met een turbogat is het net een diesel.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je hebt wel een toepasselijk naam voor dit topic, je bijnaam al helemaal :P
Maar de techniek van Mazda is heel anders idd, en volgens mij is je samenvatting prima.

Het grappige is dat rond 2000 de Lupo 3L kwam. Mooi 1 op 33 lopen als je je in kon houden. Die stationair van die dingen is al hilarisch, zo schraal. Maar goed, het werkt wel. Je kunt er heel zuinig mee rijden.
Voor mijn gevoel is er eigenlijk geen enkele vooruitgang geboekt sinds die tijd. Of in ieder geval niet bij de VAG groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nu zou het leuk zijn om van iemand met kennis van zake de volledige uitleg horen hoe het komt dat de lupo 3l zo'n mijlpaal was die sindsdien nooit meer is herhaald.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste