Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
RFlink is nog steeds bezig....

Ik ben gister bezig geweest om nieuwe codes te leren volgens een zelf gemaakt schematje.
Ik loop echter tegen wat problemen aan.

1 bestaande RGBW controller wil niet unsyncen / unpairen met mijn hardware remote

Daarnaast heb ik het volgende bedacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/INdP8pgcGms1Rn2xsPWvwmi5/full.png

Zoals je ziet heb ik 2 groepen gemaakt voor de woonkamer (705 en 710).
De lampen in die groepen heb ik ook weer gepaired met groep 700, zodat ik alle lampen met 1 commando tegelijk kan schakelen.

Dit werkt perfect, behalve voor de Ledstrips.

De LEDstrips zouden moeten luisteren naar 10;MiLightv1;F700;04;34BC, en afgezonderd van elkaar ook naar 10;MiLightv1;F710;01;34BC, en 10;MiLightv1;F710;02;34BC.

Helaas schakelen ze ook mee aan als ik 20;17;MiLightv1;ID=F700;SWITCH=02;RGBW=8690;CMD=ON;
gebruik (sitting area). Ze gaan alleen weer niet mee uit met die code.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik ben al 2x opnieuw begonnen...

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
Extera schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:41:
[...]

Ik neem aan dat je een RGBWW ledstip bedoeld? Met RGB en WW dus (geen CW / WW)
in dat geval denk ik dat je V+, RGB, aansluit, en de witte draad op WW.

De 2 V+ aansluitingen zijn denk ik intern verbonden aan elkaar, dit zou ik even doormeten.
Kan je de WW en CW niet gewoon doorlussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 15:30
Anoniem: 744477 schreef op maandag 7 november 2016 @ 17:03:
Complimenten voor MiLight! Ze blijven uitbreiden.

2 batterijen in 't touch panel en je hebt een afstandsbediening in de muur!
Werkt precies hetzelfde als de 4 zone remote. Dit is een RGB(W) sample. Enkelkleurig en RGBWW(CCT) komen ook binnenkort op de markt.

[afbeelding]

[afbeelding]
All bekend wanneer deze beschikbaar zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vcvnuo.jpg

--

Ondertussen deze lijst gevonden:

http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=143

Er zijn 4 types in 2 uitvoeringen (batterij of 230V). De T/B4 is kennlijk geschikt voor de nieuwe RGBWW 8w lampen (de RGB CCT met FUT 092 remote). Er is er een onderweg, ben benieuwd.

PDF met overzicht: http://futlight.com/produ...lepath=/ResumeInfo/B4.pdf

Afbeeldingslocatie: http://futlight.com/uploads/image/20161104/20161104170856_8200.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door voorstad op 09-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06 20:51
voorstad schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:45:
[...]

Er is er een onderweg, ben benieuwd.
Wat heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een vorig model wifi apparaat en 2 lampen, en nu kan ik ze niet meer aan krijgen. De milight app (Google Play: Milight 2.0 ziet wel de device maar ik krijg de lampen niet aan.
Nu gebruikte ik een tijdje 'Light controller' maar heb ik een nieuwe telefoon en weet ik nu niet meer of mijn instellingen niet kloppen van die apps, of dat ik de milight app verkeerd gebruik of dat de lampen niet meer reageren om een andere reden.
Wat kan ik het beste doen?

Blijkbaar was een snoer kapot. Nu heb ik inmiddels de wifi box gereset, maar ik krijg aan de hand van http://media.applamp.nl/h...pplamp-nl-handleiding.pdf geen verbinding met mijn lampen lijkt het. Ik zet de stroom er op, lampen gaan aan (wit licht) en ik druk op de aan knop (kort). Niks reageert. Heb geprobeert de lampen ook te disconnecten volgens de handleiding maar daar reageren ze ook niet op.
Enig idee wat het kan zijn?

Het gaat om 12 volts 4watt rgb ww spotjes.

[ Voor 30% gewijzigd door datadevil op 10-12-2016 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-06 07:08
haaymaan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:26:
ik heb die V6 bridge...die zelf ook als lamp kan gebruikt worden heel mooi ...maar krijg ik hem niet aan het praat via domoticz.terwijl ik die oude V5 ook heb en die werkt perfect via domoticz..iemand een idee?port is 8899...en ip adres bekend en vast
Er wordt aan gewerkt http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=14235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Extera schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:03:
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik ben al 2x opnieuw begonnen...
Om hier (voorlopig) op terug te komen.

Ik heb de LED strips in aparte group ID's gezet, en heb de 'alle lampen' groep nu ' 800' gemaakt.
Het lijkt erop dat ze nu werken omdat de ID's verder uit elkaar zitten.... ik vind het vreemd, maar ok, het werkt.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744477

voorstad schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:45:
[...]

All bekend wanneer deze beschikbaar zijn?

[afbeelding]

--

Ondertussen deze lijst gevonden:

http://futlight.com/productlist.aspx?typeid=143

Er zijn 4 types in 2 uitvoeringen (batterij of 230V). De T/B4 is kennlijk geschikt voor de nieuwe RGBWW 8w lampen (de RGB CCT met FUT 092 remote). Er is er een onderweg, ben benieuwd.

PDF met overzicht: http://futlight.com/produ...lepath=/ResumeInfo/B4.pdf

[afbeelding]
Er waren nog wat kleine problemen met dit product. Van af 14 december zal dit touch panel beschikbaar zijn in China. Weekje later in Nederland is nu de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834599

In een eerdere forumpost zag ik dat je schreef dat het mogelijk is de RGBWW CCT controller aan te sluiten op een normale RGBWW strip. Hoe kan ik dit het beste doen zodat ik mijn LED-strip niet kapot maak?

Er zitten dus zeven aansluitingen op de nieuwe controller, de RGBWW heeft er vijf. Sla ik de WW en CW poorten dan over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43

aex351

I am the one

Topicstarter
LimitlessLED heeft zojuist de API v6 informatie geupdate op /dev met voorbeelden. Had aangegeven dat het handig zou zijn om ook voorbeelden te leveren in JavaScript (NodeJS), omdat dit het voor een groter publiek toegankelijk maakt. Mooi om te zien dat LimitlessLED iets met de feedback doet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 744477

Anoniem: 834599 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:49:
[...]

In een eerdere forumpost zag ik dat je schreef dat het mogelijk is de RGBWW CCT controller aan te sluiten op een normale RGBWW strip. Hoe kan ik dit het beste doen zodat ik mijn LED-strip niet kapot maak?

Er zitten dus zeven aansluitingen op de nieuwe controller, de RGBWW heeft er vijf. Sla ik de WW en CW poorten dan over?
Een RGBWW strip heeft 6 aders. +, r, g,b, ww, cw. De overige + kan gewoon leeg worden gelaten.

Voor mensen met een RGBW LED strip is het mogelijk de ingangen +, r, g, b, ww te vullen. Je kan dan nog een enkelkleurige LED strip (2 aders) op de overige + en cw poort aansluiten om echt alle 7 ingangen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Iemand nog een suggestie voor mijn set/reset vraag van paar posts terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-06 16:01
datadevil schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:08:
Iemand nog een suggestie voor mijn set/reset vraag van paar posts terug?
Vaker proberen en af en toe sommige dingen eerder en later proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jochemd13 schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:37:
[...]

Vaker proberen en af en toe sommige dingen eerder en later proberen ;)
toch al aardig vaak gedaan :(
Het is mooi spul voor de prijs, maar echt solide voelt het toch ook niet wat dit soort dingen betreft..
Misschien dat de nieuwe wifi module soelaas kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
datadevil schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:50:
[...]

toch al aardig vaak gedaan :(
Het is mooi spul voor de prijs, maar echt solide voelt het toch ook niet wat dit soort dingen betreft..
Misschien dat de nieuwe wifi module soelaas kan bieden?
Ik begreep dat de nieuwe andere manieren gebruiken voor koppelen en ontkoppelen, dit moet makkelijker werken inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jochemd13 schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:42:
[...]

Ik begreep dat de nieuwe andere manieren gebruiken voor koppelen en ontkoppelen, dit moet makkelijker werken inderdaad...
En die werkt ook met mijn (schijnbaar enigszins exotisch/onbekende) lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
datadevil schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:07:
[...]

En die werkt ook met mijn (schijnbaar enigszins exotisch/onbekende) lampjes?
Kan je een foto sturen van de lampen die je hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 10:09
Ik ben sinds vandaag begonnen met het schrijven van een python controller voor de v6 bridge. Ik loop nu alleen tegen het volgende probleem aan:

Ik haal de bridge id's op met de commando die hier eerder in de thread staat aangegeven (en ook nu in de api staat) en gebruik die in mijn commando om de lichten aan te doen, maar ik krijg niet de goede response terug (en ook gaan de lichten niet aan)

Dit is het commando dat ik nu geef:

80 00 00 11 01 00 00 02 00 31 00 00 08 04 01 00 00 00 00 3e 

En dit het response dat ik krijg:

88 00 00 00 03 02 00 01 

De laatste value zou volgens de API 0 moeten zijn, ipv 01. Lijkt dus alsof ie een error aangeeft, maar ik weet niet waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Hey guys,

Ik heb vandaag mijn startersetje Mi-Light ontvangen: 1x v6 iBox en 2x 9W lamp.

Nou was het koppelen van de ibox aan de app Mi-light 3.0 geen probleem en ik kan ook de instellingen van het apparaat aanpassen. Echter, bij het koppelen van de lampen zijn de problemen ontstaan. Volgens de instructies zou ik op "link" moeten duwen binnen 3 seconden na het aanzetten van de lamp, maar vervolgens gebeurd er helemaal niks.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harley038
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
Tweekzor schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:26:
Hey guys,

Ik heb vandaag mijn startersetje Mi-Light ontvangen: 1x v6 iBox en 2x 9W lamp.

Nou was het koppelen van de ibox aan de app Mi-light 3.0 geen probleem en ik kan ook de instellingen van het apparaat aanpassen. Echter, bij het koppelen van de lampen zijn de problemen ontstaan. Volgens de instructies zou ik op "link" moeten duwen binnen 3 seconden na het aanzetten van de lamp, maar vervolgens gebeurd er helemaal niks.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Thanks. :)
Waarschijnlijk pak je de verkeerde virtuele afstandsbediening in de app voor de 9watt lampen moet je de 2e afstandsbediening gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Harley038 schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:40:
[...]

Waarschijnlijk pak je de verkeerde virtuele afstandsbediening in de app voor de 9watt lampen moet je de 2e afstandsbediening gebruiken...
Dit ga ik vanavond uitproberen dan, wel vreemd want de link-pagina ziet er precies hetzelfde uit bij alle afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jochemd13 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:16:
[...]

Kan je een foto sturen van de lampen die je hebt ;)
ja, Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1OYpKLpXXXXbKXXXXq6xXFXXXo/MR16-DC12V-2-4G-Wireless-Mi-Light-Dimmable-LED-Bulb-Lamp-GU10-4W-Smart-miLights-AC110V.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Harley038 schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:40:
[...]

Dat was inderdaad het probleem, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
datadevil schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:23:
Ik heb een vorig model wifi apparaat en 2 lampen, en nu kan ik ze niet meer aan krijgen. De milight app (Google Play: Milight 2.0 ziet wel de device maar ik krijg de lampen niet aan.
Nu gebruikte ik een tijdje 'Light controller' maar heb ik een nieuwe telefoon en weet ik nu niet meer of mijn instellingen niet kloppen van die apps, of dat ik de milight app verkeerd gebruik of dat de lampen niet meer reageren om een andere reden.
Wat kan ik het beste doen?

Blijkbaar was een snoer kapot. Nu heb ik inmiddels de wifi box gereset, maar ik krijg aan de hand van http://media.applamp.nl/h...pplamp-nl-handleiding.pdf geen verbinding met mijn lampen lijkt het. Ik zet de stroom er op, lampen gaan aan (wit licht) en ik druk op de aan knop (kort). Niks reageert. Heb geprobeert de lampen ook te disconnecten volgens de handleiding maar daar reageren ze ook niet op.
Enig idee wat het kan zijn?

Het gaat om 12 volts 4watt rgb ww spotjes.
Je geeft aan dat je op de 'aan' knop drukt, ik neem aan dat je daarmee een van de zone knoppen 1 t/m 4 bedoelt? Want met de algemene 'aan' knop (helemaal bovenin) gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Tweekzor schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:48:
[...]

Dat was inderdaad het probleem, bedankt. :)
Het bedienen van de lampen via 3G/4G of een andere wifi zone is nog steeds een probleem daar zul je inmiddels ook al wel achter gekomen zijn... schijnt in de EU Server te zitten maar tot op heden nog steeds niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben erachter gekomen dat als ik via de smartphone app mijn lichten bedien, dat deze dan minder fel kunnen als ik de brightness op max zet. Pak ik de touch remote erbij, dan gaan alle lampen nog een klein stapje feller. Net of je in de remote app 1 stapje tekort komt. Iemand die dit is opgevallen of ligt het hier bij mij aan iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweekzor
Harley038 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:21:
[...]

Het bedienen van de lampen via 3G/4G of een andere wifi zone is nog steeds een probleem daar zul je inmiddels ook al wel achter gekomen zijn... schijnt in de EU Server te zitten maar tot op heden nog steeds niet opgelost...
Eerlijk gezegd heb ik dat nog niet getest, via Wi-Fi is voorlopig voldoende voor mij. De volgende stap is integreren met beweging/licht sensors in huis en dan via Wi-Fi automatisch aan- of uitschakelen. Dat wordt binnenkort dus de documentatie en de API induiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
Aangezien je al gauw door de bomen het bos niet meer ziet, is deze folder wel erg handig:

Afbeeldingslocatie: http://www.futlight.com/Uploads/Product/2016/10/111438349.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door voorstad op 13-12-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 16:03
voorstad schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:14:
Aangezien je al gauw door de bomen het bos niet meer ziet, is deze folder wel erg handig:

[afbeelding]
Thnx! Dit maakt het alweer iets duidelijker.
Ik ben op dit moment bezig met verbouwen, en er komen inderdaad spots in de keuken. Zou ik de standaard dimmer achterwege laten en voor de mi-light spots gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jeroen 98675432 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:30:
[...]

Je geeft aan dat je op de 'aan' knop drukt, ik neem aan dat je daarmee een van de zone knoppen 1 t/m 4 bedoelt? Want met de algemene 'aan' knop (helemaal bovenin) gaat dat niet lukken.
ja, beiden geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
Hoi iedereen,

Ik heb op dit moment in de woonkamer 2x ikea fuga armatuur tegen het plafond hangen met elk 4 spots (35W) op een duo dimmer schakelaar.

Na inlezen wil ik overstag gaan zodra de Milight panel remote controller beschikbaar is en daarnaast de 8 spots te vervangen als instap. De duo dimmer vervang ik dan met de milight panel en 8 halogeen lampjes met 8 GU10 spots. (RGB met wit)

Als dat werkt zou ik daarna door willen gaan met licht in keuken, slaapkamer, gang met E27 fittings en eventueel nog ledstrip tegen keukenplint of onder TV meubel.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
juulie19 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:20:
Ik ben sinds vandaag begonnen met het schrijven van een python controller voor de v6 bridge. Ik loop nu alleen tegen het volgende probleem aan:

Ik haal de bridge id's op met de commando die hier eerder in de thread staat aangegeven (en ook nu in de api staat) en gebruik die in mijn commando om de lichten aan te doen, maar ik krijg niet de goede response terug (en ook gaan de lichten niet aan)

Dit is het commando dat ik nu geef:

80 00 00 11 01 00 00 02 00 31 00 00 08 04 01 00 00 00 00 3e 

En dit het response dat ik krijg:

88 00 00 00 03 02 00 01 

De laatste value zou volgens de API 0 moeten zijn, ipv 01. Lijkt dus alsof ie een error aangeeft, maar ik weet niet waarom?
Start je wel met:
20 00 00 00 16 02 62 3A D5 ED A3 01 AE 08 2D 46 61 41 A7 F6 DC AF D3 E6 00 00 1E

Kijk anders ff op: http://www.limitlessled.com/dev/ is net bijgewerkt en staat een voorbeeld in vb.net voor v6.0

[ Voor 7% gewijzigd door DevaZ op 14-12-2016 21:24 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
Kaizah schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:35:
Hoi iedereen,

Ik heb op dit moment in de woonkamer 2x ikea fuga armatuur tegen het plafond hangen met elk 4 spots (35W) op een duo dimmer schakelaar.

Na inlezen wil ik overstag gaan zodra de Milight panel remote controller beschikbaar is en daarnaast de 8 spots te vervangen als instap. De duo dimmer vervang ik dan met de milight panel en 8 halogeen lampjes met 8 GU10 spots. (RGB met wit)

Als dat werkt zou ik daarna door willen gaan met licht in keuken, slaapkamer, gang met E27 fittings en eventueel nog ledstrip tegen keukenplint of onder TV meubel.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Een paar reacties boven je staat een prima folder waarmee je het 1 en ander kunt uit stippelen.

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 10:09
DevaZ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:19:
[...]

Start je wel met:
20 00 00 00 16 02 62 3A D5 ED A3 01 AE 08 2D 46 61 41 A7 F6 DC AF D3 E6 00 00 1E

Kijk anders ff op: http://www.limitlessled.com/dev/ is net bijgewerkt en staat een voorbeeld in vb.net voor v6.0
Ja die gebruik ik dus om de wifibridgeid's op te halen, ik had ook deze repo gevonden:
https://github.com/Daniel-t/MiLight_v6
Lijkt wel alsof de limitlessled dev pagina een deel heeft gekopieerd als voorbeeld. Anyway, ik geef dus hetzelfde command, maar dan met mijn eigen bridge id's en nog doet ie het niet, geeft dus nog steeds response met 01 ipv 00

• voorstad
Een vraag over de Mi-Light Wifi controllers:

Vorig jaar heb ik een Wifi Controller aangeschaft, om mijn dual white mi-lights te kunnen schakelen via mijn Domoticz. Recent heb ik de nieuwe RGBW+CCT 8w lampen aangeschaft en kom ik er achter dat ik een nieuwe Wifi Controller nodig heb (versie 6), ook wel de IBox2 genaamd.

Nu lees ik op http://www.limitlessled.com/dev/ dat er alweer een versie 7 op stapel is:

LimitlessLED Wifi Bridge v7.0
Coming Soon - 2017 (backwards app compatible with both v5 and v6, unlimited zones, offline scheduled timers, two way statefullness, RGBW v5 commands mapping to any DualWhite, RGBW, or RGBW/WW/CW bulbs)

Pffff, hoe fijn is dat? 8)7 Versie 6 ga ik dan niet meer aanschaffen ;w

Nu vraag ik mij af: is het echt nodig om iedere keer nieuwe hardware aan te schaffen? Is de hardware wel anders? Zoniet, Is er geen methode bekend om de versie upgrades te flashen naar de controllers? Of is er een andere truc?

• RSpaargaren
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05-2021
voorstad schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:30:
LimitlessLED Wifi Bridge v7.0[/b]
Coming Soon - 2017 (backwards app compatible with both v5 and v6, unlimited zones, offline scheduled timers, two way statefullness, RGBW v5 commands mapping to any DualWhite, RGBW, or RGBW/WW/CW bulbs)

Pffff, hoe fijn is dat? 8)7 Versie 6 ga ik dan niet meer aanschaffen ;w

Nu vraag ik mij af: is het echt nodig om iedere keer nieuwe hardware aan te schaffen? Is de hardware wel anders? Zoniet, Is er geen methode bekend om de versie upgrades te flashen naar de controllers? Of is er een andere truc?
Aangezien er in v6 de mogelijkheid bestaat om de firmware te upgraden, heb ik zo het vermoeden dat we straks een update krijgen voor deze box?

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 10:34
Klopt mijn redenatie:

Wifi controller voor de interface met Domoticz:
http://m.banggood.com/Mi-...IOS-Android-p-968812.html

Controller voor de interface met de led strip:
http://m.banggood.com/Mi-...-Controller-p-968820.html

Ledstrip:
http://m.banggood.com/5M-...ght-12V24V-p-1035394.html

Ik neem aan dat dit gaat werken. Alleen kan ik met de wifi controller in de toekomst ook lampen schakelen? Dat denk ik niet of wel? Daar zal ook wel een of andere controller voor moeten zitten?

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 14:18

vleesjus

echte vleesjus!

Met die wifi controller kun je ook milight lampen bedienen. Je zult alleen nog wel een voeding nodig hebben voor de ledstrip (en de ledstripcontroller).

[ Voor 9% gewijzigd door vleesjus op 15-12-2016 16:03 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
DaYwaLkUr schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:55:
Klopt mijn redenatie:

Wifi controller voor de interface met Domoticz:
http://m.banggood.com/Mi-...IOS-Android-p-968812.html

Controller voor de interface met de led strip:
http://m.banggood.com/Mi-...-Controller-p-968820.html

Ledstrip:
http://m.banggood.com/5M-...ght-12V24V-p-1035394.html

Ik neem aan dat dit gaat werken. Alleen kan ik met de wifi controller in de toekomst ook lampen schakelen? Dat denk ik niet of wel? Daar zal ook wel een of andere controller voor moeten zitten?
Je hebt een RGBWW/RGBW led strip gekozen en slechts een RGB controller.
De witte leds op de strip ga je niet kunnen sturen.

Iets verder kan je de uitvoering RGB/RGBWW/RGBW kiezen zie ik, ik zou zelfs een stap verder gaan en de controller voor RGBWW+CW bestellen. Deze ledstrips zijn nog niet aan leuke prijzen te krijgen, maar als het zo ver is, heb je wel de juiste led strip controller.

Wat betreft de wifi controller zou ik nog even wachten tot er ondersteuning is voor de nieuwste controller in domotica pakketten zoals domoticz en meteen de nieuwste kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackShadow op 15-12-2016 16:13 ]

• DaYwaLkUr
vleesjus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:03:
Met die wifi controller kun je ook milight lampen bedienen. Je zult alleen nog wel een voeding nodig hebben voor de ledstrip (en de ledstripcontroller).
Wordt de ledstrip niet gevoed door de controller? Ik ging er vanuit dat er een voeding bij de wifi+controller zat?

Dus als ik de lampen wil aansturen is geen aparte controller nodig? Dit gaat werken met de wifi module?

[ Voor 12% gewijzigd door DaYwaLkUr op 15-12-2016 16:15 ]

• DaYwaLkUr
BlackShadow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:10:
[...]

Je hebt een RGBWW/RGBW led strip gekozen en slechts een RGB controller.
De witte leds op de strip ga je niet kunnen sturen.

Iets verder kan je de uitvoering RGB/RGBWW/RGBW kiezen zie ik, ik zou zelfs een stap verder gaan en de controller voor RGBWW+CW bestellen. Deze ledstrips zijn nog niet aan leuke prijzen te krijgen, maar als het zo ver is, heb je wel de juiste led strip controller.

Wat betreft de wifi controller zou ik nog even wachten tot er ondersteuning is voor de nieuwste controller in domotica pakketten zoals domoticz en meteen de nieuwste kopen.
thnx ik zie het nu ook, bij de description staat het anders.. goeie tips in ieder geval!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:29
Iemand een idee of er nog v5 lampen te koop zijn, en waar ik dan op moet letten op bijvoorbeeld aliexpress? Ik heb ooit een setje van een v5 box met 4 lampen gekocht, en wil deze nu met één lamp uitbreiden.
Ook ik heb geen zin om nu een v6 box te kopen, als er in de toekomst een v7 komt die ook werkt met mijn oude lampen.

Home Assistant configuratie

• voorstad
TheFes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:15:
Iemand een idee of er nog v5 lampen te koop zijn, en waar ik dan op moet letten op bijvoorbeeld aliexpress? Ik heb ooit een setje van een v5 box met 4 lampen gekocht, en wil deze nu met één lamp uitbreiden.
Ook ik heb geen zin om nu een v6 box te kopen, als er in de toekomst een v7 komt die ook werkt met mijn oude lampen.
V7.0 : backwards app compatible with both v5 and v6,

Dat zal het probleem niet zijn.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:29
voorstad schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:17:
[...]

V7.0 : backwards app compatible with both v5 and v6,

Dat zal het probleem niet zijn.
Probleem? Ik heb op dit moment nog geen probleem..
Ik wil een probleem voorkomen, en daarom dus een v5 lamp kopen, en vraag me dus af of dat nog kan, en waar ik op moet letten.

Home Assistant configuratie

• DevaZ
juulie19 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:28:
[...]

Ja die gebruik ik dus om de wifibridgeid's op te halen, ik had ook deze repo gevonden:
https://github.com/Daniel-t/MiLight_v6
Lijkt wel alsof de limitlessled dev pagina een deel heeft gekopieerd als voorbeeld. Anyway, ik geef dus hetzelfde command, maar dan met mijn eigen bridge id's en nog doet ie het niet, geeft dus nog steeds response met 01 ipv 00
Volgens mij is die string er voor om een sessie te openen op je bridge en afhankelijk van de terug gestuurde waarden kun je je commando string opbouwen

Commando verzend je op deze manier

{commando} {PasswordByte1} {PasswordByte2} {remoteStyle} {LightCommandByte1} {LightCommandByte2} {Zone1-4} {Checksum}

[ Voor 10% gewijzigd door DevaZ op 15-12-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Afgelopen week een CW/WW controller + remote ontvangen. Hierop heb ik een losse WW en CW ledstrip aangesloten. Deze strips trekken ieder 2,5A @ 12v, dus 5A samen.

Aangesloten op de controller is de maximale stroomsterkte 2,5A, dus als beide strips 'maximaal' branden dan is dat halve capaciteit per strip. Ik had gehoopt dat beide strips ook tegelijk op maximaal vermogen konden branden maar dat is dus helaas niet mogelijk. Spijtig, want in de garage had ik graag via 1 controller/groep dat maximale vermogen willen benutten. Mijn oplossing nu is om per strip een controller en groep te gebruiken, maar dan is wijziging van de lichtkleur lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-06 10:52
JPS schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:17:
Afgelopen week een CW/WW controller + remote ontvangen. Hierop heb ik een losse WW en CW ledstrip aangesloten. Deze strips trekken ieder 2,5A @ 12v, dus 5A samen.

Aangesloten op de controller is de maximale stroomsterkte 2,5A, dus als beide strips 'maximaal' branden dan is dat halve capaciteit per strip. Ik had gehoopt dat beide strips ook tegelijk op maximaal vermogen konden branden maar dat is dus helaas niet mogelijk. Spijtig, want in de garage had ik graag via 1 controller/groep dat maximale vermogen willen benutten. Mijn oplossing nu is om per strip een controller en groep te gebruiken, maar dan is wijziging van de lichtkleur lastiger.
De losse controllers kunnen 6A per kanaal volgens de folder. Misschien dus controller en losse remote kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Klopt, maar die 6A per kanaal is niet relevant als je kijkt hoe die controller werkt.

Wat er gebeurt is dat als je het midden kiest, dus beide kanalen even sterk wil laten branden, dat dat op 50% per kanaal gaat en niet op 100%. Ik meet dan 2,5A op de input en de strips krijgen dan slechts 1,25A per stuk terwijl ze 2,5A per stuk kunnen trekken.

Stel dat op beide kanalen los van elkaar 6A getrokken kan worden, dan zal de middelste stand dus tot een maximale stroomsterkte van 6A leiden, verdeeld over die beide kanalen (3A/kanaal). Kies je 1 kanaal voluit dan doet die het wel 100% op 6A.

Op zich kan ik me deze werking wel voorstellen, omdat je dan gelijkmatig (bij gelijke lichtsterkte) kleurverloop hebt, maar helaas niet de volle capaciteit kan benutten wat in de garage/werkplaats wel fijn zou zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door JPS op 16-12-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 14-01 13:50
Wat is ervoor nodig om Mi Lights door Google home te laten aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
Vraag over koppelen van RGB CCT GU10 aan de app:
Ik heb tweemaal een GU10 RGB CCT. Het lukt me niet deze te koppelen aan de app (V3) via de iBox (V6).
Hebben jullie nog tips?
Wat heb ik gedaan?:
In de app unlink en link geprobeerd met de drie moderne afstandbedieningen. Geen succes.
Met een remote (FUT096) heb ik de lampen op zone 2 gekregen en kan deze bedienen met de remote.
In de app werkt geen enkele remote op zone 2
Ibox heb ik dichterbij gezet, geen effect.
Ik heb andere lampen (WW/CW) uit een andere groep gehaald en gekoppeld aan een V5 box.
De ibox kan ik wel bedienen met app (aan/uit/kleur).

Koppelen aan v5 lijkt me zinloos, want daar is nog geen ondersteuning voor.
Raar........

[ Voor 9% gewijzigd door Android Wuppy op 17-12-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:23:
Ik ben erachter gekomen dat als ik via de smartphone app mijn lichten bedien, dat deze dan minder fel kunnen als ik de brightness op max zet. Pak ik de touch remote erbij, dan gaan alle lampen nog een klein stapje feller. Net of je in de remote app 1 stapje tekort komt. Iemand die dit is opgevallen of ligt het hier bij mij aan iets?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 14:47
Weer een nieuwe MiLight gebruiker er bij! Ik heb op dit moment PhilipsHUE, maar kwam per-ongeluk op dit draadje terecht en heb zo ongeveer alles doorgelezen. In mijn enthousiasme de 2016 (Mi.Light WIFI iBox) gekocht samen met een 6watt RGBW lamp. De iBox werkt perfect, maar het koppelen van de lamp werkt voor geen meter.

Ik heb de lamp gewoon in de fitting gedraaid en vervolgens in de app op "link geklikt", dit heb ik inmiddels wel 100x gedaan. Inhouden, snel tappen, lang tappen op elke manier geprobeerd maar hij blijft maar wit licht geven. Ik ben me er van bewust dat ik slechts drie seconden heb om te linken, maar niks werkt. Wat doe ik verkeerd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MarCreative schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:02:
Weer een nieuwe MiLight gebruiker er bij! Ik heb op dit moment PhilipsHUE, maar kwam per-ongeluk op dit draadje terecht en heb zo ongeveer alles doorgelezen. In mijn enthousiasme de 2016 (Mi.Light WIFI iBox) gekocht samen met een 6watt RGBW lamp. De iBox werkt perfect, maar het koppelen van de lamp werkt voor geen meter.

Ik heb de lamp gewoon in de fitting gedraaid en vervolgens in de app op "link geklikt", dit heb ik inmiddels wel 100x gedaan. Inhouden, snel tappen, lang tappen op elke manier geprobeerd maar hij blijft maar wit licht geven. Ik ben me er van bewust dat ik slechts drie seconden heb om te linken, maar niks werkt. Wat doe ik verkeerd? :(
Je klikt toch wel op de knop van een groep en niet op de algemene knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
Jochemd13 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:22:
[...]

Je klikt toch wel op de knop van een groep en niet op de algemene knop?
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Rechtsboven in de app kan ik kiezen om te linken, vervolgens klik ik op de groene knop "link" wat zou moeten betekenen dat hij "linkt" dacht ik? Ik weet dat er twee apps zijn, ik gebruik V3 omdat die andere niet werkt. Zit daar het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MarCreative schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:43:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Rechtsboven in de app kan ik kiezen om te linken, vervolgens klik ik op de groene knop "link" wat zou moeten betekenen dat hij "linkt" dacht ik? Ik weet dat er twee apps zijn, ik gebruik V3 omdat die andere niet werkt. Zit daar het probleem?
Oh waarschijnlijk snap ik het dan niet helemaal, ik heb alleen nog de oudere bridge waar alle lampen in groepen werden verbonden en waar er geen speciale omgeving voor het linken was.

Doe je het zoals in dit filmpje? YouTube: Setting Up Milight 3.0 iBox with Milight Bulbs or Easybulbs

Is het trouwens een van deze twee?
http://www.parts-express....Original/073-151_HR_0.jpg
http://cdn2.bigcommerce.c...4982897.1280.1280.jpg?c=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
Jochemd13 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:48:
[...]

Oh waarschijnlijk snap ik het dan niet helemaal, ik heb alleen nog de oudere bridge waar alle lampen in groepen werden verbonden en waar er geen speciale omgeving voor het linken was.

Doe je het zoals in dit filmpje? YouTube: Setting Up Milight 3.0 iBox with Milight Bulbs or Easybulbs

Is het trouwens een van deze twee?
http://www.parts-express....Original/073-151_HR_0.jpg
http://cdn2.bigcommerce.c...4982897.1280.1280.jpg?c=2
Bedankt voor de video! Zo doe ik het exact. Het is zoals in de eerste link, deze heb ik besteld:

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/eelxl80d1/s_l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
MarCreative schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:17:
[...]

Bedankt voor de video! Zo doe ik het exact. Het is zoals in de eerste link, deze heb ik besteld:

[afbeelding]
Je moet de 2e virtuele afstandsbediening selecteren en dan linken... succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Welke AliExpress shop verkoopt de laatste ibox? Er staat nergens iets bij de description..

Volgens mij WiFi bridge 7?

[ Voor 15% gewijzigd door DaYwaLkUr op 18-12-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
DaYwaLkUr schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:28:
Welke AliExpress shop verkoopt de laatste ibox? Er staat nergens iets bij de description..

Volgens mij WiFi bridge 7?
Je bedoelt de wifi box die nieuw is en niet in de vorm van een lamp?
https://nl.aliexpress.com...da-4fac-b7db-d42f5feba4b9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jochemd13 schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:19:
[...]

Je bedoelt de wifi box die nieuw is en niet in de vorm van een lamp?
https://nl.aliexpress.com...da-4fac-b7db-d42f5feba4b9
Is dat dan versie 7? Ik sta ook op het punt te bestellen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
datadevil schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:08:
[...]

Is dat dan versie 7? Ik sta ook op het punt te bestellen namelijk..
Jup ;)
De controller in de vorm van een lamp, de iBox, ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Allen,

Wil voor kerst leuke verlichting kopen, gelukkig de verleiding kunnen weerstaan om de HUE te kopen.
Vooral het argument bij wandschakelaar gebruik dat de settings niet onthouden worden viel mij tegen.
Nu kom ik er niet helemaal uit wat nu v6 / compatible met elkaar bij Milight.
Wil onderstaande bestellen, de RGB-w-ww-cw lampen zijn volgens mij de nieuwste?
Nu zegt de remote controller 8w, maar de lampen zijn 6w en 9w .

alvast bedankt.

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.LW8jrs

https://nl.aliexpress.com...ersion=&categoryId=390402

Wattage:E27 6W CW WW
en de
Wattage:E27 9W CW WW

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Phyt_ schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:51:
Allen,

Wil voor kerst leuke verlichting kopen, gelukkig de verleiding kunnen weerstaan om de HUE te kopen.
Vooral het argument bij wandschakelaar gebruik dat de settings niet onthouden worden viel mij tegen.
Nu kom ik er niet helemaal uit wat nu v6 / compatible met elkaar bij Milight.
Wil onderstaande bestellen, de RGB-w-ww-cw lampen zijn volgens mij de nieuwste?
Nu zegt de remote controller 8w, maar de lampen zijn 6w en 9w .

alvast bedankt.

https://nl.aliexpress.com...10208.99999999.262.LW8jrs

https://nl.aliexpress.com...ersion=&categoryId=390402

Wattage:E27 6W CW WW
en de
Wattage:E27 9W CW WW
Moet je snel zijn met bestellen, maar kans is klein dat je het voor kerst nog binnen hebt....

Of je moet kiezen voor expres levering (dhl oid)

Met de nieuwe wifi ibox zijn al je problemen weg.
1 app vervangt al je afstandsbedieningen.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
freestyler2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:50:
[...]

Moet je snel zijn met bestellen, maar kans is klein dat je het voor kerst nog binnen hebt....

Bedankt heb het besteld met RGBw-WW
De wifi box v7 die eerder gelinked werd in dit topic, bestel ik ook mee.
De afstandsbediening is eerder voor de vrouw ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Phyt_ op 19-12-2016 13:00 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Phyt_ schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:52:
[...]

De door jou genoemde AB werkt ook prima met de RGBWW variant :-)

Voor het koppelen van de AB goed de handleiding lezen (of zoek de oplossing in dit Topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
freestyler2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:50:
[...]

Enige probleem met de nieuwe ibox is dat bediening via 3g/4g of ander netwerk nog steeds niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Harley038 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:34:
[...]

Enige probleem met de nieuwe ibox is dat bediening via 3g/4g of ander netwerk nog steeds niet goed werkt
Waarom zou je lichten van kleur willen veranderen als je niet thuis bent? :+

Een beetje Tweaker heeft VPN (thuis) op zn telefoon staan. In dat geval 0,0 problemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:31
Harley038 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:34:
[...]

Bij mij heeft die iBox nog nooit via 3g/4g gewerkt. Via wifi werkt die prima. Ligt het aan de iBox of ligt het aan mijn ziggo modem? Ik heb volgens mij de goede poort opengezet op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pander
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-04 15:11
Timminator schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:08:
Bij mij heeft die iBox nog nooit via 3g/4g gewerkt. Via wifi werkt die prima. Ligt het aan de iBox of ligt het aan mijn ziggo modem? Ik heb volgens mij de goede poort opengezet op de modem.
Je hoeft sowieso geen poort open te zetten op je modem.

De iBox brengt zelf een lang-levende TCP verbinding tot stand met een server in china ( 208.113.204.254 -> anymilight.com ).
De app stuurt vervolgens pakketjes daarheen, en zo lang je iBox nog verbonden is, worden de pakketjes via de reeds-bestaande verbinding overgedragen.

Daarbij wel te vermelden dat enkel het MAC-adres van je iBox voldoende is om je apparaat daarmee op afstand te besturen. Lekker veilig dus. </sarcasm> Nooit screenshots met MAC-adressen posten dus.

[ Voor 1% gewijzigd door Pander op 19-12-2016 21:34 . Reden: IP-adres server anymilight.com toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 758313

Jochemd13 schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:46:
[...]

Jup ;)
De controller in de vorm van een lamp, de iBox, ook.
Thought that v7 is not released yet:
[message]http://www.limitlessled.com/dev/LimitlessLED Wifi Bridge v7.0[/message]
There are just two versions of the v6 bridge (iBox and iBox2)?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 758313 op 20-12-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
freestyler2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:42:
[...]

Waarom zou je lichten van kleur willen veranderen als je niet thuis bent? :+

Een beetje Tweaker heeft VPN (thuis) op zn telefoon staan. In dat geval 0,0 problemen :-)
De ibox wordt verkocht dat zowel 3g/4g of via een ander wifi netwerk deze benaderbaar is.. dit werkt dus gewoon niet net als de timer functie... dat het te omzeilen is door vpn oid geloof ik maar in de basis voldoet het product gewoon niet aan eisen.. Of je het op afstand bedienen nu wel of niet gebruikt is ieder voorzich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutekes
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Goedemorgen,

Ik heb deze thread aandachtig door gelezen.
Zit momenteel in de verbouwing. (Gelukkig de eindfase daarvan) Nu zit ik te kijken naar slimme lampen en kwam uit op de Milight.

Ik wil eigenlijk realiseren dat ik apparte groepen heb van 2 a 3 lampen:

Hal 2 Lampen 1 Groep
Woonkamer 5a6 lampen 1 Groep
Keuken 2 lampen 1 Groep
Slaap kamer 3 lampen+ eventueel nacht lampjes 1 groep

Wat moeten die groepen kunnen voor mij (Tegelijk aan en uit)- (Tegelijk van kleur veranderen)

Dan heb ik eerst een controller nodig volgens mij.
Ik ga dan voor de ibox (lamp desnoods zet ik die in de kelder kast ofzo)Leek mij mooier dan zoon klein kastje ergens. Zijn hier nog voor en tegens op te verzinnen ?

https://nl.aliexpress.com...d3-4555-b6a4-6363e4247581

En dan de lampen

https://nl.aliexpress.com...b2-4274-b3c3-0d4f792c7c37

Nu heb ik ergens gelezen dat je de lampen niet aan en uit kon doen via de schakelaar (dit resette de lamp) Dus als ik hem op de wc wil hebben is dit uiteraard niet handig met visite etc. (Ja je kunt de lamp aan doen moet je effe op de wifi en deze app downloaden en dan de lamp linken etc etc hahah :P

Mocht er iemand op mijn post reageren alvast bedankt _/-\o_

Met vriendelijke groet Jorn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:46
Na een tijdje niet naar de ontwikkelingen van Mi light gekeken te hebben zag ik gisteren dat er tegenwoordig RGBWW lampen zijn.
In mijn enthousiasme gelijk 3x een RGBWW E27 6W lamp gekocht (https://goo.gl/96fQAV)
Ik heb hier nog 3 wifi controllers waar wel een plaatsje vrij is voor de nieuwe lampen. Het plan was om ze daarop ge zetten en dan te bedienen met Domoticz.
Klopt het dat ik voor die RGBWW lampen een nieuwe wifi controller nodig hebben? De iBox?
Op zich niet erg. Maar volgens mij is die iBox (nog) niet compatible met Domoticz? Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
Kitser schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:42:
Na een tijdje niet naar de ontwikkelingen van Mi light gekeken te hebben zag ik gisteren dat er tegenwoordig RGBWW lampen zijn.
In mijn enthousiasme gelijk 3x een RGBWW E27 6W lamp gekocht (https://goo.gl/96fQAV)
Ik heb hier nog 3 wifi controllers waar wel een plaatsje vrij is voor de nieuwe lampen. Het plan was om ze daarop ge zetten en dan te bedienen met Domoticz.
Klopt het dat ik voor die RGBWW lampen een nieuwe wifi controller nodig hebben? De iBox?
Op zich niet erg. Maar volgens mij is die iBox (nog) niet compatible met Domoticz? Of heb ik wat gemist?
Wat bedoel je met RGBWW? De 6W die je besteld hebt zijn RGB en warmwit. Die kun je gewoon met de oude wifi box besturen.

De nieuwe lampen kunnen RGB, en DualWhite, (dus warmwit/coldwhite door elkaar). Hiervoor heb je de nieuwe wifi box nodig. Echter die nieuwe lampen zijn er voor E27 alleen in 8W, maar die staan weer niet in de advertentie die je linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pander
lutekes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:03:
Nu heb ik ergens gelezen dat je de lampen niet aan en uit kon doen via de schakelaar (dit resette de lamp) Dus als ik hem op de wc wil hebben is dit uiteraard niet handig met visite etc. (Ja je kunt de lamp aan doen moet je effe op de wifi en deze app downloaden en dan de lamp linken etc etc hahah :P
Je kunt de lampen gewoon aan en uitzetten met een schakelaar, zolang je maar geen dimmer gebruikt.
Wanneer je de lampen aanzet, gaan ze vrolijk verder in de kleur en helderheid waarop je ze het laatst hebt ingesteld.

Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308458

lutekes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:03:

Dan heb ik eerst een controller nodig volgens mij.
Ik ga dan voor de ibox (lamp desnoods zet ik die in de kelder kast ofzo)Leek mij mooier dan zoon klein kastje ergens. Zijn hier nog voor en tegens op te verzinnen ?
Zorg dat je de E27 8W RGBW RGBWW bestelt met platte bovenkant dat zijn de nieuwste lampen.
Verder leuk dingetje hoor je kan via de app de ibox ook een kleurtje geven (of uit zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutekes
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Goedemiddag,

Ontdek nu deze site http://www.s8384.cp.hostnet.nl/index-wifi-voorbeeld-1.htm
Dit betekend dus dat ik maar 4 groepen tegelijk kan bedienen in de app? En eventueel 4 groepen wit licht?

PS:
Denk dat ik maar eerst even setje bestel. En dan verder kijk tips / opmerkingen op mijn vraag mogen altijd nog :)

[ Voor 22% gewijzigd door lutekes op 20-12-2016 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 19:43

aex351

I am the one

Topicstarter
Phyt_ schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:52:
[...]
Er is nog geen wifi bridge v7. Alleen de v6, beschikbaar in twee varianten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
aex351 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:13:
[...]

Er is nog geen wifi bridge v7. Alleen de v6, beschikbaar in twee varianten.
Bedankt zie t nu.
Wel een versplinterde markt de milight :p.
Begreep dat two way status er nog niet inzit.
Hopelijk wel in de toekomst.
Werkt dit met IFTTT?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pander
Aangezien de epocapp "ambilight" app tot op heden blijkbaar niet werkt met Milight v6, en bovendien niet gratis meer lijkt te zijn;

Voor de eventuele liefhebber gratis ter beschikking als Java applicatie (Inmiddels met succes getest op Windows en Linux);

Edit, als reactie op de vraag "Waarom Windows":
De hint "Windows" omdat het ding niet is getest op andere platforms, en ik hier voorlopig niet veel meer vrije tijd aan zal kunnen en willen besteden. Plat gezegd; Het werkt in mijn setup en bij enkele vrienden en familie. Daarmee is de kous voor mij voorlopig af.

[ Voor 43% gewijzigd door Pander op 01-01-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:46
exponential schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:57:
[...]

Wat bedoel je met RGBWW? De 6W die je besteld hebt zijn RGB en warmwit. Die kun je gewoon met de oude wifi box besturen.

De nieuwe lampen kunnen RGB, en DualWhite, (dus warmwit/coldwhite door elkaar). Hiervoor heb je de nieuwe wifi box nodig. Echter die nieuwe lampen zijn er voor E27 alleen in 8W, maar die staan weer niet in de advertentie die je linkt.
Net RGBWW bedoel ik RGB + warm white.
Dus alleen voor de nieuwe 8W E27 dual white heb je die nieuwe wifi box / iBox nodig.

Top! Dank je. Dat wilde ik weten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Wat houd dual white in? Wit en warm wit keuze?
Is dat die 8w rgb CCT? Hmm ik dacht omdat die platter was niet zo veel licht rondstraalde maar meer gericht scheen.
Ik heb nu de 6w besteld nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Pander schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:32:
Aangezien de epocapp "ambilight" app tot op heden blijkbaar niet werkt met Milight v6, en bovendien niet gratis meer lijkt te zijn;

Voor de eventuele liefhebber gratis ter beschikking voor Windows (Java);
[video]
Wat maakt het Windows? Aangezien het een Java ding is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 14:50
Nu ook in bezit van 2 milight lampen 5w rgbw en 6w rgbw. Nu heb ik deze inmiddels in Domoticz gekoppeld dmv een rflink. So fa so good. Ik kan de lampen aansturen. Er is echter 1 ding wat niet goed werkt. Als ik bijvoorbeeld in een scène zet dat lamp x moet dimmen naar 50%, gaat dit prima. Wil ik vervolgens vanuit een andere scène deze lamp weer naar 100%, gebeurd er niets. Ook als ik handmatig vanuit domoticz de brightness weer naar 100% probeer te krijgen moet ik wat slepen met kleuren en brightness voordat hij ineens wel weer 100% gaat branden, omgekeerd, dus zwakker branden lukt altijd in 1x. Wat doe ik fout? Heb dit met beide lampen welke ook nog eens bij verschillende leveranciers weg komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pander
datadevil schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:30:
Wat maakt het Windows? Aangezien het een Java ding is..
Niets anders dan het feit dat het enkel op Windows is getest, en geen zin heb om er bijster veel meer tijd aan te besteden wanneer het niet zou werken op een ander platform.

Zou je het kunnen testen op linux bijvoorbeeld, graag, ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
Vandaag de nieuwe milight panel remote controller binnen gekregen, ziet er goed uit. Van het weekend maar eens aan de praat zien te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/goqAsiqwEgnMPK3YFL7o6yot/thumb.jpg

Wacht nu wel met smart op mijn RGBW+CCT 8w lampen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Pander schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:52:
[...]

Niets anders dan het feit dat het enkel op Windows is getest, en geen zin heb om er bijster veel meer tijd aan te besteden wanneer het niet zou werken op een ander platform.

Zou je het kunnen testen op linux bijvoorbeeld, graag, ik ben benieuwd.
Ga ik doen zodra ik weer een werkende setup heb, ben ook benieuwd. Is de broncode beschikbaar eventueel mocht het goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 758313

voorstad schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:05:
Vandaag de nieuwe milight panel remote controller binnen gekregen, ziet er goed uit. Van het weekend maar eens aan de praat zien te krijgen.

[afbeelding]

Where did you find it on sale already? Have not seen these anywhere yet... Is it working nicely? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 23:14
voorstad schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:05:

[afbeelding]

Waar heb je dit remote panel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 25-06 19:00
Je moet echt goed opletten welke je bestelt. Naamgevingen lopen alle kanten op; rgbww, rgbw+cct, rgb dual White :(

Heb dus de verkeerde besteld en zit ik met een set RGBW WarmWhite lampen terwijl ik eigenlijk de andere wilde. Gooi ze wel op VA.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Krypt schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:04:
Je moet echt goed opletten welke je bestelt. Naamgevingen lopen alle kanten op; rgbww, rgbw+cct, rgb dual White :(

Heb dus de verkeerde besteld en zit ik met een set RGBW WarmWhite lampen terwijl ik eigenlijk de andere wilde. Gooi ze wel op VA.
Heb je een linkje van deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Trouwens, heeft iemand ooit een RGB + CCT strip kunnen kopen? Ik lijk deze gewoon nergens te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarCreative
Harley038 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:10:
[...]

Je moet de 2e virtuele afstandsbediening selecteren en dan linken... succes
Dat deed het hem! Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pander
Sidenote: Je kunt vanaf elke afstandsbediening de "On"-switch gebruiken in plaats van de "Link" knop.

Dus voor anderen die hiernaar zoeken, mocht je problemen hebben met "linken";
Druk in de app op "On" (de "Aan" knop) voor je geselecteerde zone.

Heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
Jochemd13 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:06:
Trouwens, heeft iemand ooit een RGB + CCT strip kunnen kopen? Ik lijk deze gewoon nergens te vinden...
True. Milightwinkel(of zustershop) heeft ze, maar zeer prijzig. Op eBay/Ali nergens kunnen vinden. Heb het nu maar opgelost door een dual white en RGB naast elkaar in een profiel te doen.

• DaYwaLkUr
exponential schreef op donderdag 22 december 2016 @ 01:07:
[...]

True. Milightwinkel(of zustershop) heeft ze, maar zeer prijzig. Op eBay/Ali nergens kunnen vinden. Heb het nu maar opgelost door een dual white en RGB naast elkaar in een profiel te doen.
Gebruik je dan 2 controllers? Inclusief de ibox?

• exponential
DaYwaLkUr schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:01:
[...]

Gebruik je dan 2 controllers? Inclusief de ibox?
Nee, gewoon 1 controller:

http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=113&typeid=146

Nu nog met afstandbediening, wacht nog op iBox support van Domoticz

• DaYwaLkUr
exponential schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:31:
[...]

Nee, gewoon 1 controller:

http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=113&typeid=146

Nu nog met afstandbediening, wacht nog op iBox support van Domoticz
Goeie tip :)

Hoe kom je aan die power supply voor de controller, heb je gekozen voor 12v of 24v? En moet de ledstrip nog apart gevoed worden, lijkt me niet?

Ik zie dat de ibox met een USB kabel gevoed kan worden

• exponential
DaYwaLkUr schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:03:
[...]

Goeie tip :)

Hoe kom je aan die power supply voor de controller, heb je gekozen voor 12v of 24v? En moet de ledstrip nog apart gevoed worden, lijkt me niet?

Ik zie dat de ibox met een USB kabel gevoed kan worden
Dat hangt weer af van je gekozen led strips: Ik heb 12V strips en dus ook 12V voeding.

Voedingkeuze: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48950067

Aparte voeding is niet nodig volgens mij
Pagina: 1 ... 17 ... 39 Laatste