Tof, dat verklaart me dan wat er aan de hand was.
De [R] button is enkel enabled op het moment dat de berekende kleur van het scherm achromatisch is.
Dus; Bij identieke rood - groen en blauw waarden, grijstinten, of, zwart, die door de lampen niet vertolkt kunnen worden, kan men middels deze button een [R]andom kleur naar de lampen versturen. Zodoende kan men testen welke lampen de applicatie aanstuurt op basis van de gemaakte "Device" en "Zone"-selectie.
Human Eye Correction, door middel van een voorbeeldje;
Kijk eens naar de film "Finding Dory".
Bij elk frame waarin de fel-blauwe vis rondzwemt, zou een simpel optelsommetje van ((rood + groen + blauw) / aantal-pixels) de kleur blauw van de vis als felste kleur aanmerken, en, zou men, de lamp daarop met "blauw" kunnen aansturen.
Het menselijk oog daarentegen, ziet de vis over een gele zandvlakte zwemmen, en een mens zou de "omgeving" daarmee als
geel aanduiden.
Met deze functie heb ik geprobeerd om de kleuren uit te vegen, waardoor het beperkt aantal blauwe pixels wegvalt tegen het merendeel gele pixels, waardoor "
geel" als dominant wordt aangemerkt, en de lampen zodoende met "geel" worden aangestuurd.
In feite, technisch gezien, is dit gamma-correctie, een blur-filter, en een cut-off van de meest dominante kleurtonen samengevoegd in één sommetje.
Voorbeeld hiervan is buitengewoon duidelijk te zien in één van de filmpjes die ik op youtube heb geplaatst.
Anders, zou de lamp bijna de gehele film blauw zijn.
Nota bene; Je kunt dit natuurlijk ook gewoon uit zetten. En misschien is de term "Human Eye Correction" crappy, maar, ik moest het een naam geven. Als je iets beters kunt bedenken...
(Edit; Voorbeeld:
YouTube: Milight Ambilight Controller - Ik ben ervan uitgegaan dat men niet het "blauw" van het over-all als dominant wil zien, maar de kleur van de gloed van het lampje dat flikkert in de film. De overduidelijke delays die in die video nog zichtbaar zijn zijn inmiddels weggepoetst.)
Mocht je iets tofs in gedachte hebben waar ik zelf, of anderen, ook baat bij kunnen hebben, én, ik vanavond nog niet voldoende Java heb gezien voor één dag, wil ik best een verzoek inwilligen.
Let me know.
[
Voor 6% gewijzigd door
Pander op 03-01-2017 17:03
. Reden: Video-url met voorbeeld toegevoegd. ]