Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Jochemd13 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:07:
[...]

Nodig:
3x Milight E27 8W
2x Milight E14
1x Milight remote

De bridge is nodig als je hem via wifi (dus telefoon/pc etc.) en de remote is om enkel ze aan te zetten en de kleur te veranderen, Ook kan je hiermee 4 groepen maken en binnen die groepen besturen.

Trouwens, weet je dat die "kortingen" van de 11/11 allemaal wel meevallen en dat de prijzen maar ongeveer 5% van de originele prijs verschillen?
Ze zijn de afgelopen weken dan ook vrij lichtjes gestegen elke dag, om zodoende met 'dikke' kortingen kunnen uit te pakken, die je eigenlijk maar 5% opleveren :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Oh echt. Die chinezen. Echte handelaren he ;)

In ieder geval bedankt voor de opheldering. Maar alsnog goedkoper.

Is het volgende een strak plan?Totaalprijs: 46,13.

Het zijn losse pakketen van diverse partijen, zodoende hoef ik geen importkosten te betalen. Is dit een redelijk goed plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
goodfella schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:43:

In ieder geval bedankt voor de opheldering. Maar dan alsnog goedkoper dan normaliter.

Het zijn losse pakketen van diverse partijen, zodoende hoef ik geen importkosten te betalen. Is dit een redelijk goed plan?
Imho wel :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:12
Bij mij kan ik opeens de nieuwe ibox niet meer benaderen via G4 netwerk. Ip adres is hetzelfde gebleven. Nog geen reset geprobeerd. Meer mensen met dit probleem? Kan de ibox benaderen via wifi en ip adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
synx6 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:37:
Bij mij kan ik opeens de nieuwe ibox niet meer benaderen via G4 netwerk. Ip adres is hetzelfde gebleven. Nog geen reset geprobeerd. Meer mensen met dit probleem? Kan de ibox benaderen via wifi en ip adres...
App even volledig afsluiten en opnieuw proberen hij geeft niet altijd een "match" ook een bug in de app hopelijk snel een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Geprobeerd. Ook met een andere gsm. Ik zal hem maar eens resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
goodfella schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:43:

In ieder geval bedankt voor de opheldering. Maar alsnog goedkoper.

Wacht rustig af tot volgende week tot de prijzen weer normaal zijn. Heb net mijn wifi-box binnen en betaalde net 16 euro's voor . Laat je dus niet opjagen!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
bing69 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:59:
[...]

Wacht rustig af tot volgende week tot de prijzen weer normaal zijn. Heb net mijn wifi-box binnen en betaalde net 16 euro's voor . Laat je dus niet opjagen!
Kut, bestelling al geplaatst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, do you know if there is some difference between these RGB+CCT GU10 spots:
https://nl.aliexpress.com...potlight/32725855115.html
https://nl.aliexpress.com...-4W-RGBW/32695286267.html

The "cover" looks quite different. I've bought a few looking like the one on the first link but these do not look very good if the spot is visible, the leds stand out too clearly. The cover on the spots of the second link looks like it hides the leds better, like the old GU10 RGBWW/CW spots.

p.s. I was glad to notice that you can control the new RGB+CCT with both old Wifi bridge and old remote although the saturation control is not quite as convenient (but +/- still works also for saturation from S+/S-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Topicstarter
Developer API informatie voor Wifi bridge versie 6 is toegevoegd op: http://www.limitlessled.com/dev/

Dit biedt (voor zover ik kan zien) mogelijkheden voor verdere integratie met bijvoorbeeld Domoticz of eigen apps. De Windows applicatie die al voor vorige versies gedownload kon worden op die pagina is nu ook geschikt gemaakt voor versie 6.

Verder zie ik dat er een sterke link is met http://www.xlink.cn/ al weet ik nog niet precies hoe deze partij hierbij betrokken is. Dit omdat het een Chinese website is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
goodfella schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:06:
[...]
Kut, bestelling al geplaatst. :+
Had je ook aangeraden om voor de nieuwe 8W lampen (2016) te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
aex351 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:50:
[...]

Had je ook aangeraden om voor de nieuwe 8W lampen (2016) te gaan.
Waarom? Hebben die een betere kleurenspectrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
goodfella schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:33:
[...]

Waarom? Hebben die een betere kleurenspectrum?
Dat hebben ze zeker, de oude hebben slechts 255 kleuren en omdat de nieuwe ook mengen met wit bestaan er volgens de site nu 16 miljoen mogelijkheden ;)
En de nieuwe geven wat meer licht, je kan ze op Aliexpress nog kosteloos annuleren als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:02
Doen die nieuwe lampen/bridge eigenlijk ook aan terugkoppeling? Of nog steeds 'send and forget' net als de vorige generatie?

Dat is eigenlijk wel jammer dat Mi-light dat niet heeft. Philips Hue doet dat wel, dan weet je tenminste zeker dat een lamp aan/uit is en op de juiste kleur. Nu valt het wel mee hoe vaak dit mis gaat bij mij (niet vaak genoeg om alles om te zetten naar Hue :+ ) maar het zou wel een mooie feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:44:
Doen die nieuwe lampen/bridge eigenlijk ook aan terugkoppeling? Of nog steeds 'send and forget' net als de vorige generatie?

Dat is eigenlijk wel jammer dat Mi-light dat niet heeft. Philips Hue doet dat wel, dan weet je tenminste zeker dat een lamp aan/uit is en op de juiste kleur. Nu valt het wel mee hoe vaak dit mis gaat bij mij (niet vaak genoeg om alles om te zetten naar Hue :+ ) maar het zou wel een mooie feature zijn.
Ik heb geen idee, ik heb zojuist Limitlessled een mail gestuurd met dit soort vragen. Zodra ik antwoord krijg dan laat ik het weten. Ik vermoed dat de lampen veel meer kunnen dan wat nu gepubliceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
aex351 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:33:
Developer API informatie voor Wifi bridge versie 6 is toegevoegd op: http://www.limitlessled.com/dev/

Dit biedt (voor zover ik kan zien) mogelijkheden voor verdere integratie met bijvoorbeeld Domoticz of eigen apps. De Windows applicatie die al voor vorige versies gedownload kon worden op die pagina is nu ook geschikt gemaakt voor versie 6.

Verder zie ik dat er een sterke link is met http://www.xlink.cn/ al weet ik nog niet precies hoe deze partij hierbij betrokken is. Dit omdat het een Chinese website is.
Bedankt voor deze update. De windows applicatie werkt nu inderdaad met de nieuwe ibox.

Aangezien de cloud bediening bij mij niet meer werkt is het wachten op integratie met domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
aex351 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:33:

Dit biedt (voor zover ik kan zien) mogelijkheden voor verdere integratie met bijvoorbeeld Domoticz of eigen apps.
Kan ik uit de informatie zien of ik nu wel UDP kan gebruiken? Volgens mij moet ik alleen het IP en de juiste port opgeven, maar dat geeft geen effect. Intergratie met domoticz zou ook mooi zijn, want nu kan ik nog niets aansturen. Let wel, ik zit aan het begin van een leercurve, want heb zowel domoticz als milight pas deze week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Android Wuppy schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:39:
[...]

Kan ik uit de informatie zien of ik nu wel UDP kan gebruiken? Volgens mij moet ik alleen het IP en de juiste port opgeven, maar dat geeft geen effect. Intergratie met domoticz zou ook mooi zijn, want nu kan ik nog niets aansturen. Let wel, ik zit aan het begin van een leercurve, want heb zowel domoticz als milight pas deze week binnen.
Ja, commando's versturen gaat via UDP. Ik heb zelf er nog niets mee gedaan. Let wel op dat je het juiste poortnummer gebruikt. Dan zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Ik krijg het niet voor elkaar via domoticz. Als iemand het wel lukt, deel het aub!

Wel apart aangezien ik het juiste ip adres en de goede poort gebruik. Waarschijnlijk is de aansturing (codering) van de lampen van v5 naar v6 veranderd. Of dat zo is durf ik niet met 100pct te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Het is denk ik wachten tot Domoticz met een update komt. Eerder gaat het nog niet werken met de nieuwe lampen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:47
Heren,

Wil een simpele set up opzetten alleen ben aan het twijfelen over welke versie ik moet kopen. In principe wil ik kunnen switchen tussen koud wit en warm wit.

- Heeft de nieuwe 8w RGB+CCT echt een meerwaarde tegenover de oude 6w/9w dual white lamp? Want deze is een stuk duurder t.o.v. de oude versies.
- Heeft de nieuwe ibox een meerwaarde t.o.v. de oude controller? De oude is ook wat goedkoper.

Voor zover ik het begrijp ondersteunt de 8w versie rgb én cold white - warm white maar bij de oude 6w en 9w versies heb je een rgb met een keuze uit ww of cw, óf dual white versie (zonder rgb).

Ten slotte, warm white van de 8w versie is niet verbeterd t.o.v. de oude? (klachten dat ww toch te koud was).

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Ik vind de nieuwe lampen een grote verbetering. Warm wit licht is tevens warm voor mijn gevoel. Daarnaast zijn er veel meer toepasbare rgb tinten te maken door de toevoeging van wit licht. Voor mij een absolute win win.

Qua controller, de oude kan niet overweg met de nieuwe lampen. Ik heb alleen de nieuwe dus kan het niet testen. Dat er een lampje zit op de nieuwe is grappig maar ook niet meer dan dat... de implementatie met domoticz is er nog niet. Heb je de nieuwe controller niet nodig dan gewoon de oude pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Sinds kort heb ik ook een aantal Milight producten ontvangen, icm de nieuwe wifi box heb ik 4x de GU10 4W RGBWW en 1x een E27 6W RGBWW besteld van Aliexpress.

Nu ging het koppelen van de GU10 spots prima met de Milight v3 app, echter wil de E27 met geen mogelijkheid koppelen. Hij geeft wel gewoon licht als ik er stroom op zet. Heb ik in dat geval een defect model ontvangen of kan ik nog iets proberen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
Stuntteam schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:18:
Voor zover ik heb gevonden zijn er 3 verschillende protocollen in omloop.

1) de nieuwere RGBWW
2) de RGBW
3) en de RGB en CW/WW
Deze drie gebruiken ieder hun eigen kanalen binnen de 2.4ghz band en ieder hun eigen commando set.

Bij 2) RGBW is er ondersteuning voor een exacte dim waarde en kleur waarde (of kleur temperatuur) in het protocol.
Bij 1) RGBWW is dat er ook, het protocol is echter scrambled waardoor het niet zo maar door de Chinese concurenten gekopieerd kan worden (en vandaar ook het trage uitkomen van bridges etc. we zijn uiteraard bezig met het uitzoeken van hoe de scrambling werkt..)
Bij 3) zowel RGB als CW/WW is er geen support voor een directe dim waarde maar is er alleen een hoger/lager dimmen commando.

Wat RFlink betreft. de huidige R42 ondersteund zenden en ontvangen van 2) RGBW
Firmware R43 is in test met gelijktijdige ondersteuning van 2 en 3 voor zowel zenden als ontvangen.
Is er inmiddels al licht aan het eind van de tunnel wbt punt 1? De RGBWW? Dat zijn de enigste milights die ik thuis heb :).

Ik weet dat je er druk mee bezig was, maar in de laatste updates in de changelog en de todo's zie ik het niet meer terug komen.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
freakshock88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:35:
Sinds kort heb ik ook een aantal Milight producten ontvangen, icm de nieuwe wifi box heb ik 4x de GU10 4W RGBWW en 1x een E27 6W RGBWW besteld van Aliexpress.

Nu ging het koppelen van de GU10 spots prima met de Milight v3 app, echter wil de E27 met geen mogelijkheid koppelen. Hij geeft wel gewoon licht als ik er stroom op zet. Heb ik in dat geval een defect model ontvangen of kan ik nog iets proberen?

Alvast dank!
Probeer eens de tweede remote layout in de app te selecteren (naast icoontje linken, rechts boven). Dan zou hij het moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
synx6 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:21:
Geprobeerd. Ook met een andere gsm. Ik zal hem maar eens resetten...
Inmiddels opgelost? Bij mij doet hetzelfde probleem zich nu namelijk voor enkel benaderbaar via wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

Klopt. Er zitten inderdaad nog wat foutjes in. Mijn collega heeft vandaag de leverancier gesproken op de beurs in Hong Kong. Er komen binnenkort updates aan.

Het enige nadeel is dat de recente updates allemaal in het Chinees waren (wat de app store laat zien) Chinees en Engels lijkt me handiger.
Het is nog steeds erg rustig rondom de app ik kan nu ineens de ibox ook niet meer benaderen via 3g/4g timer functie bagger hopenlijk snel een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:08
Iemand een idee of er binnenkort naast de nieuwe 8W lampen ook spots komen die RGB CW en WW kunnen?
Er zijn nu 2 van die nieuwe 8W lampen, een bijbehorende remote en een wifi iBox naar me onderweg. Deze lampen komen boven de eetkamertafel. Nu beginnen er in de woonkamer toevallig ook spots uit te vallen. Ik zou het mooi vinden als ik met 1 remote zowel die 8W lampen als de spots kan bedienen. Ik heb nog geen milight ervaring maar ik vermoed dat de App me niet gaat bevallen en dat ik vooral de remote ga gebruiken. Als ik de "oude" spots ga bestellen zit ik met twee remotes, daar wordt mijn vrouw ook niet blij van. De spots gebruiken we niet zo heel veel en er is er nu 1 van de 6 defect dus we hebben nog wel even geduld. Iemand een idee of een beetje geduld hebben de moeite loont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
kooimens schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:24:

Als ik nu schakel met de touchpanel/remote (aan/uit) wordt dit signaal dan ook door de wifi box opgepakt waardoor de status van de lamp uiteindelijk correct in de app wordt weergegeven? Als met de touch panel de kleur/warmte wordt gewijzigd word deze nieuwe kleur/warmte dan ook in de app weergegeven?
Kleine bump. Iemand dit al kunnen testen met de nieuwe wifi box en remote?
aex351 schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:12:
[...]

Ik heb geen idee, ik heb zojuist Limitlessled een mail gestuurd met dit soort vragen. Zodra ik antwoord krijg dan laat ik het weten. Ik vermoed dat de lampen veel meer kunnen dan wat nu gepubliceerd is.
Al antwoord gehad? :P Zeer benieuwd naar hun reactie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Harley038 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:44:
[...]

Inmiddels opgelost? Bij mij doet hetzelfde probleem zich nu namelijk voor enkel benaderbaar via wifi...
Geen oplossing hier helaas... van alles geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
synx6 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:46:
[...]

Geen oplossing hier helaas... van alles geprobeerd!
Hmmz de ibox is momenteel meer een achteruitgang dan een vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Timminator schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:55:
Iemand een idee of er binnenkort naast de nieuwe 8W lampen ook spots komen die RGB CW en WW kunnen?
Er zijn nu 2 van die nieuwe 8W lampen, een bijbehorende remote en een wifi iBox naar me onderweg. Deze lampen komen boven de eetkamertafel. Nu beginnen er in de woonkamer toevallig ook spots uit te vallen. Ik zou het mooi vinden als ik met 1 remote zowel die 8W lampen als de spots kan bedienen. Ik heb nog geen milight ervaring maar ik vermoed dat de App me niet gaat bevallen en dat ik vooral de remote ga gebruiken. Als ik de "oude" spots ga bestellen zit ik met twee remotes, daar wordt mijn vrouw ook niet blij van. De spots gebruiken we niet zo heel veel en er is er nu 1 van de 6 defect dus we hebben nog wel even geduld. Iemand een idee of een beetje geduld hebben de moeite loont?
Je hebt deze:
http://www.milightwinkel....ownlight-slimline-rgbw-6w
http://www.milightwinkel....wnlight-slimline-rgbw-12w

Maar ook de GU10 spots:
http://www.milightwinkel.nl/MILIGHT-WiFi-GU10-led-spot-RGBWW

Moet werken met:
http://www.milightwinkel....tandsbediening-RGBWW-2.4G

Het kan natuurlijk nog goedkoper via Aliexpress, maar dan moet je wel even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Harley038 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:52:
[...]

Hmmz de ibox is momenteel meer een achteruitgang dan een vooruitgang
Begint er wel op te lijken...

• Harley038
Is er iemand die gebruik maakt van de nieuwste Ibox ism met MiLight V3.1 App..sinds een paar dagen is het onmogelijk om deze te benaderen via 3g/4g het werkt alleen nog maar op WiFi.. inmiddels beide boxes gereset app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niets werkt.. meer mensen dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
synx6 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:37:
Contact gehad met de klantenservice ze hebben het opgelost het werkt weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 15:41
Harley038 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:23:
[...]

Contact gehad met de klantenservice ze hebben het opgelost het werkt weer !
wil je aub die oplossen met ons delen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harley038
haaymaan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:46:
[...]

wil je aub die oplossen met ons delen....
Ze hebben waarschijnlijk iets aangepast in hun systeem heb geen app update oid gehad maar krijg weer verbinding via 3g/4g echter is deze nog steeds niet stabiel valt vaak weg... opnieuw melding gemaakt daarvan dus afwachten wat daaruit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Support van milight.com? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Haha ja het bestaat.. is het contact maken met je ibox inmiddels ook weer gelukt? Instabiel maar goed er is weer verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Dank @ synx6! Het is gelukt.

Nu probeer ik mijn lampen aan te sturen via UDP met de nieuwe v6 bridge. Is iemand dat al gelukt met de commando's beschreven op http://www.limitlessled.com/dev/?

Mij lukt het niet..
Het commando zou in deze vorm verstuurd moeten worden:
UDP Hex Send Format: 80 00 00 00 11 {WifiBridgeID} 00 00 {SequenceNumber} 00 {COMMAND} {ZONE NUMBER} 00 {Checksum}
Ik probeer bijvoorbeeld mijn RGBW/WW/CW Zone 1 uit te zetten met dit commando:
80 00 00 00 11 01 00 00 01 00 31 00 00 08 04 02 00 00 00 01 00 40
Ik neem aan dat het WifiBridgeID en het SequenceNumber beide 01 moeten zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Verder gebruik ik als IP 255.255.255.255 en poort 5987.

Als respons krijg ik
88 00 00 00 03 00 01 01
maar er gebeurt niks met de lampen

Iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
kooimens schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:39:
[...]
Al antwoord gehad? :P Zeer benieuwd naar hun reactie namelijk.
Nee, beetje teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
ik heb die V5 bridge via domoticz werkt perfect ,,ik heb die nieuwe V6 besteld heeft iemand het geprobeerd met domoticz ... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
haaymaan schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:06:
ik heb die V5 bridge via domoticz werkt perfect ,,ik heb die nieuwe V6 besteld heeft iemand het geprobeerd met domoticz ... ?
Werkt prima, maar nog niet met de 2016 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Ik ben van plan deze te bestellen:

https://nl.aliexpress.com...73-4ebe-9b39-2fadda80a44e

Icm met deze (alleen de lamp):

https://nl.aliexpress.com...4f-4433-a0c9-552a19fd0706

Deze twee zijn compitabel neem ik aan? Het is de bedoeling om ze aan te sturen met mijn Amazon Echo, dus via OpenHAB.

Edit: Ik zie nu ook deze: http://www.limitlessled.com/shop/wifi-bridge-v6/. Aangezien deze op aliexpress niet veel goedkoper is bestel ik hem hier wel.

[ Voor 11% gewijzigd door thecompany op 21-11-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

thecompany schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:11:
Ik ben van plan deze te bestellen:

https://nl.aliexpress.com...73-4ebe-9b39-2fadda80a44e

Icm met deze (alleen de lamp):

https://nl.aliexpress.com...4f-4433-a0c9-552a19fd0706

Deze twee zijn compitabel neem ik aan? Het is de bedoeling om ze aan te sturen met mijn Amazon Echo, dus via OpenHAB.

Edit: Ik zie nu ook deze: http://www.limitlessled.com/shop/wifi-bridge-v6/. Aangezien deze op aliexpress niet veel goedkoper is bestel ik hem hier wel.
Nee de rgbww lamp is niet compatibel met de oude bridge. Hiervoor heb je de ibox nodig (de link van limitlessled) . Dit is al eens eerder behandeld in dit topic.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
freestyler2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:11:
[...]

Nee de rgbww lamp is niet compatibel met de oude bridge. Hiervoor heb je de ibox nodig (de link van limitlessled) . Dit is al eens eerder behandeld in dit topic.
Klopt ja, had beter moeten lezen. Er is dus ook nog niet echt een goede api-client voor de v6 beschikbaar. Heb heel github afgezocht, veel Node/Java clients, maar allemaal voor <= V5. Misschien dat ik zelf wat kan aanklooien met het versturen van UDP pakketjes zoals op http://www.limitlessled.com/dev/ beschreven staat maar als ik de verhalen van freakshock88 mag geloven werkt dat ook nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:17
Misschien een domme vraag. Als ik deze lampen van de spanning af haal blijven dan de instellingen bewaard zodat hij de volgende keer opstart met de juiste instellingen?

Ik wil namelijk gewoon mijn 220V schakelaars blijven gebruiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
DevaZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:06:
Misschien een domme vraag. Als ik deze lampen van de spanning af haal blijven dan de instellingen bewaard zodat hij de volgende keer opstart met de juiste instellingen?

Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Laatst online: 13-09 10:54
DevaZ schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:06:

Jazeker, werkt prima.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik heb wat udp verkeer opgevangen mbv van een udp listener app op mn telefoon (laptop momenteel niet beschikbaar). Maar ik zie wat andere codes voorbij vliegen dan de dev pagina laat zien.

Nog geen tijd gehad om verder te verdiepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dCtLlFUEpzMREHpOSCctmltV/thumb.png

[ Voor 35% gewijzigd door Krypt op 21-11-2016 23:03 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
exponential schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:37:
[...]

Heb 3 weken geleden daar 6 gu10 spots besteld. Vorige week de eerste 3 ontvangen, Verwacht deze week de andere 3. Reken dus op 2-3 weken shipping. Netjes allemaal in aparte envelopjes ivm Douane. Geen ervaring met aftersales. Hoeveel korting krijg je op 11.11?
Gisteren ontvangen, alles werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik ben op zoek naar een RF of Wifi controller die mijn bestaande led-strips zou kunnen dimmen en bedienen via de Logitech Harmony ism JB Media Lightmanager.

Is er een Milight RF of Wifi-controller die deze mogelijkheid biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Harley038 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:23:
[...]

Haha ja het bestaat.. is het contact maken met je ibox inmiddels ook weer gelukt? Instabiel maar goed er is weer verbinding
Heb jij een specifiek email adres? Op info geen reactie bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
synx6 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:40:
[...]

Heb jij een specifiek email adres? Op info geen reactie bij mij.
Nope.. support is erg matig idd en de app bagger absoluut geen meerwaarde op dit moment... Phone disconected from server is toon aangevend vooral op 3/4g

[ Voor 10% gewijzigd door Harley038 op 23-11-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik ben op zoek naar een Mi-Light Wifi led-controller die ik kan bedienen via een Logitech Harmony hub.

Is er een Mi-light Wifi-controller die de mogelijkheid biedt om met een Logitech Harmony Smart Hub te communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:54:
Ik ben op zoek naar een Mi-Light Wifi led-controller die ik kan bedienen via een Logitech Harmony hub.

Is er een Mi-light Wifi-controller die de mogelijkheid biedt om met een Logitech Harmony Smart Hub te communiceren?
Hi, nothing that would work directly "out of the box" but if you have e.g. a Raspberry Pi (I guess whatever device will do if it can run scripts and receive ir commands) you can equip it with IR receiver and run any script there with Harmony Hub. I control my MiLights with this and also have Domoticz installed there, so I have basically just mapped there some (from a dummy device) remote buttons that call Domoticz json urls. Works well but there is a small lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:04:
Hi, nothing that would work directly "out of the box" but if you have e.g. a Raspberry Pi (I guess whatever device will do if it can run scripts and receive ir commands) you can equip it with IR receiver and run any script there with Harmony Hub. I control my MiLights with this and also have Domoticz installed there, so I have basically just mapped there some (from a dummy device) remote buttons that call Domoticz json urls. Works well but there is a small lag.
Out of the box, zal een Mil-Light Wifi-controller niet samen kunnen werken met een Logitech Smart Hub :?
Dat is best jammer dat deze mooie oplossing nog niet voor handen is :O

• synx6
Harley038 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:36:
[...]

Nope.. support is erg matig idd en de app bagger absoluut geen meerwaarde op dit moment... Phone disconected from server is toon aangevend vooral op 3/4g
Het werkt opeens weer via 3G/4G. Geen contact gehad met klantenservice...

• Harley038
synx6 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:12:
[...]

Het werkt opeens weer via 3G/4G. Geen contact gehad met klantenservice...
Ja het heeft af en toe een opleving maar zo instabiel als wat wanneer je verbonden bent met een andere wifi zone is het helemaal onmogelijk om verbinding te maken disconected from server... wat een.leuke drama!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik heb een oude mi-light set (RGBW) bestaande uit 8x GU10 spotjes en 2x E27 bolletjes en ik wil deze uitbreiden met 2x E14 (dunne fitting)
Is het dan niet handiger om een converter van 2x E14 naar 2xGU10 te kopen en dan een GU10 spotje in mijn nachtlampje te doen ivm. beperkte diepte, kosten en het feit dat ik dan in principe enkel een reserve voorraad gu10 spotjes hoef aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Ik heb onlangs de nieuwe GU10 spots en een nieuw model wifi controller gekocht.
Nu zou ik daar graag een ledstrip bij aanschaffen en een remote die de 2 kan besturen.

Bij deze controller zie ik dezelfde remote:
https://www.aliexpress.co...52-4fe8-93d3-23066b5140de

[ Voor 88% gewijzigd door BlackShadow op 25-11-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
BlackShadow schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:49:
Ik heb onlangs de nieuwe GU10 spots en een nieuw model wifi controller gekocht.
Nu zou ik daar graag een ledstrip bij aanschaffen en een remote die de 2 kan besturen.

Bij deze controller zie ik dezelfde remote:
https://www.aliexpress.co...52-4fe8-93d3-23066b5140de
Dat moet de goede zijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Is de dual white RGB led strip nu al verkrijgbaar voor een deftige prijs?
Op Aliexpress heel veel "dual white" te vinden, maar geen enkele ledstrip heeft WW en CW apart om aan te sluiten op deze controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
freakshock88 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:42:
<knip>

Iemand die mij verder kan helpen?
Ik vermoed dat de checksum moet kloppen. Maar ik begrijp nog niet hoe ik deze kan berekenen.

code:
1
80 00 00 00 11 {WifiBridgeID} 00 00 {SequenceNumber} 00 {COMMAND} {ZONE NUMBER} 00 {Checksum}

80 00 00 00 11 = Wifi Bridge Lamp (iBox led)

Ik tel 5 variabelen:

code:
1
2
3
4
5
{WifiBridgeID} 
{SequenceNumber}
{COMMAND}
{ZONE NUMBER}
{Checksum}

WifiBridgeID, lijkt mij het MAC adres van de Wifi Bridge of hetgeen wat teruggeven wordt door het commando "HF-A11ASSISTHREAD" te versturen naar de Wifi Bridge. Maar wanneer ik op /dev kijk dan lees ik het volgende: "WB = Wifi Bridge ID 0×01 -> 0xFF", vertaald naar decimaal betekend dit dus dat de mogelijke waarde 1-255 kan zijn. Maar ik zie niet hoe ik de ID dan kan ophalen, aangezien een MAC adres zich niet laat vertalen naar een enkele decimaal.

SequenceNumber (SN = 0×01 -> 0xFF), vertaald zich ook naar een decimaal van tussen de 1 en de 255. Volgens mij is dit van belang voor commando's die in een bepaalde volgorde uitgevoerd moeten worden.

Checksum, "RGBW/WW/CW Checksum Byte Calculation is the sum of the last 11 bytes before end of the UDP packet. The checksum is then added to the end of the UDP message". Ik weet niet hoe ik dit makkelijk kan uitrekenen.
code:
1
2
3
4
Checksum berekenen
{COMMAND} {ZONE NUMBER} 00

Zijn HEX waardes. (Let op! geen decimalen).

Op basis van dit gegeven, en de instructies, is het mogelijk om een checksum te berekenen. Maar eerst zal het bovenstaande omgerekend moeten worden naar decimalen. Hiervoor kan je de http://ascii.cl/ tabel gebruiken. Ik maakte de vergissing om de Hex waardes te interpreteren als Decimalen. En dan gaat het voorbeeld om de Checksum te berekenen op /dev fout:
code:
1
e.g. SUM((31 00 00 08 04 01 00 00 00)(command) 01(zone) 00) = 3F(chksum)
Dit vertaald zich als volgt: HEX 31 (= 49 ASCII) HEX 00 (=0 ASCII) etc, HEX 08 (=8 ASCII), vervolgens moet je de som van nemen van de ASCII waarden (alles bij elkaar optellen) en dit levert de checksum op. In het voorbeeld HEX 3F, wat zich vertaald naar 63 ASCII. En dat klopt.

Ik heb het e.e.a. geprobeerd met "Packet Sender". Door naar het IP adres van de Wifi iBox UDP commando's te versturen. Maar tot dusver geen gewenst resultaat.

[ Voor 27% gewijzigd door aex351 op 27-11-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 10:23
Ik ben met precies hetzelfde bezig, helaas ook nog niet verder gekomen dan dat. Ik vermoed zelf dat de wifi brdige id die ik mee geef (0 of 1) niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
juulie19 schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:07:
Ik ben met precies hetzelfde bezig, helaas ook nog niet verder gekomen dan dat. Ik vermoed zelf dat de wifi brdige id die ik mee geef (0 of 1) niet correct is.
Ik ben er ook mee bezig geweest en denk inderdaad dat die bridge id niet correct is.
Het vreemde is wel dat ik altijd een respons krijg van de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik heb hier zelf nog een setje RGBWW E27 peertjes en afstandbediening die ik niet gebruik... met m'n stomme hoofd deze gevraagd voor Kerst vorig jaar (en dus gekregen), maar me niet bedracht dat 99% van álle lampen die ik in huis heb, een E14 aansluiting hebben.

Als ik één nadeel van MiLight moet opnoemen, dan is dat toch wel de incompatibiliteit tussen de diverse varianten die ze nu hebben. De remotes, wifi-boxjes en peertjes moet je allemaal goed op elkaar afstemmen, want anders werkt het niet. Op zich geen probleem voor de gemiddelde Tweaker (mits je wel even oplet natuurlijk), maar voor de gemiddelde consument is dat toch al snel teveel moeite.

Maar goed... voor dat geld ga ik ook niet moeilijk doen, en het blijft mooi speelgoed :)
Ik zoek zelf nog naar een goede reden om enkele E14 peertjes te vervangen hier in huis. De eettafellamp en koffietafellamp gaan het niet worden in ieder geval (die hebben beide 7-8 peertjes per lamp nodig), dus het moet een klein tafellampje of de stalamp worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heeft iemand onlangs een bridge v6 gekocht? Ik kan het niet vinden op aliexpress of banggood. Alleen limitlessLED verkoopt ze, maar die rekent weer verzendkosten ($10). En ik lees hierboven toch wel wat wisselende ervaringen met de v6 versie qua compatibiliteit en devwerk (domoticz bijvoorbeeld). Is het wel verstandig de bridge v6 te kopen? Of ben ik stiekem beter af met de v5?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
BlackShadow schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:12:
[...]

Ik ben er ook mee bezig geweest en denk inderdaad dat die bridge id niet correct is.
Het vreemde is wel dat ik altijd een respons krijg van de bridge.
Wellicht dat de Wifi Bridge ID een extra check is, om te beoordelen of de request daadwerkelijk bedoeld is voor de betreffende bridge. Desalniettemin eindigt bijna elke response op 01 (fout) en zou moeten eindigen op 00 (goed).

Edit: zojuist met een Nodejs script alle WifiBridgeID's doorlopen, van 0 tot 255 (decimaal), maar helaas. Ook dat werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 28-11-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:08
KabouterSuper schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:29:
Heeft iemand onlangs een bridge v6 gekocht? Ik kan het niet vinden op aliexpress of banggood. Alleen limitlessLED verkoopt ze, maar die rekent weer verzendkosten ($10). En ik lees hierboven toch wel wat wisselende ervaringen met de v6 versie qua compatibiliteit en devwerk (domoticz bijvoorbeeld). Is het wel verstandig de bridge v6 te kopen? Of ben ik stiekem beter af met de v5?
Ik heb er onlangs (11-11) een v6 gekocht bij Shen Zhen Royal Co op aliexpress. Deze is verzonden maar heb ik nog niet binnen. Twee maal de nieuwe E27 lampen en remote besteld op 09-11 bij "leiman" op aliexpress zijn al wel sinds afgelopen vrijdag binnen. Opvallend was dat die opeens binnen waren, volgens tracking van aliexpress waren ze nog in China. Helaas vindt mijn vrouw het warm wit van die lampen niet mooi (niet warm genoeg denk ik). De lampen en afstandsbediening werken verder wel perfect.
Er zijn ook nog 3 GU10 spots onderweg, ook weer van andere sellers namelijk DIY LIGHTING en Shenzhen Aideling Lightin Co. Ik heb alles maar via verschillende sellers gekocht om een beetje het risico te spreiden. (Ik heb weinig ervaring met aliexpress)
Ik was bang dat ik een fout gemaakt had bij het bestellen van de E27 lampen met AB. Dit was namelijk boven de €23 maar meneer Leiman had op het pakketje gezet dat er twee "adapters" inzaten met elk een waarde van $5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:42
Waar koop je deze vloerlamp?
Engineer Stewie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:31:
[...]

Zo een lichtgevende bol zal wel wat sfeer brengen, maar zo een flikkerend geval komt er bij mij niet in.
Ik ben stilletjes opzoek naar vloerlampen waarin ik milight lampen zou plaatsen (liefst E27 fitting).

Ik denk dat aan een setje van deze, 1 is een vloerlamp die langst onze zetel zou komen en de ander is eigenlijk een bureaulamp maar zou deze langs het laag TV-meubel zetten want ook deze is reeds 66cm hoog. Op beide plaatsen heb ik geschakelde stopcontacten (gaan gelijktijdig aan).
[afbeelding]
[afbeelding]

Samen met een 9m lange LED-strip in een koof en een 2 meter lange LED-strip onder de bar in de keuken (die uitgeeft naar de woonkamer) moet dat voldoen voor sfeerverlichting :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 14:49
FUT039 - RGBWW Led controler gekocht (AliExpress) en een Ledstrip. Gisteren was ik bij de Hornbach en zag een Transformator 12v 80 Watt (15 euro). Dit betreft (zag ik pas bij thuiskomst) een electronische transformator. Nu las ik op internet dat dit niet gaat werken omdat deze pas goed werken als er minimaal 20watt aan stroom wordt afgenomen en dat kan een ledstrip niet. Daarom zou deze het niet doen.

Ik vraag me nu af of een electronische transformator het wel of niet gaat doen? Wat voor transformator gaat het wel doen?

[ Voor 12% gewijzigd door vanputten80 op 28-11-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Update milight app in appstore! Al (positieve) ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
synx6 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:19:
Wachten op de Android update.. de ibox2 is inmiddels ook te koop zelfde look als de oude bridge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:17
MMaxim schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:45:
Is het mogelijk de milight e27 lampen buiten te gebruiken in een dichte armatuur? Kunnen ze tegen vrieskou?
Tot nu toe lijkt het prima te functioneren in vrieskou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
synx6 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:19:
Sinds de update kan ik niet meer via het internet (cloud) de lampen bedienen. Weet niet of het iets met de update te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:59
joramoudenaarde schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:30:

Als ik één nadeel van MiLight moet opnoemen, dan is dat toch wel de incompatibiliteit tussen de diverse varianten die ze nu hebben. De remotes, wifi-boxjes en peertjes moet je allemaal goed op elkaar afstemmen, want anders werkt het niet. Op zich geen probleem voor de gemiddelde Tweaker (mits je wel even oplet natuurlijk), maar voor de gemiddelde consument is dat toch al snel teveel moeite.
Hier zit ik nu ook mee. Net een huis gekocht en ik wil eigenlijk vanaf het begin rekening houden met Mi-Light dat ik wil gebruiken. Denk dat ik wel even zoet ben met het uitzoeken wat de verschillen zijn en wat bij elkaar past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Zojuist Limitlessled opnieuw een mail gestuurd over de developer API v6. De aangeboden informatie mist volgens mij een aantal essentiële zaken, waardoor geen van de voorbeelden werkend te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
Udp sniffer geeft ook andere codes weer lijkt het. Bijv een wifi box uit geeft via udp een 80 00 00 00 15 opdracht, ipv een 80 00 00 00 11 opdracht.

Vind dat ook erg vaag. Tevens de 28 00 00 00 opdrachten die ik er ook tussen zie.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpaargaren
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05-2021
Heeft iemand toevallig al de ibox gekoppeld aan een remote/zone? Oftewel dat ik de kleur van de ibox ook met met remote kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik kan met geen mogelijkheid mijn milight lampen meer aan de milight of easybulb app syncen.
De app ziet de wifi module wel en ze doen het ook op de afstandsbediening.

Moet ik ze eerst desyncen of iets dergelijks? ik heb inmiddels een andere telefoon en wou daarom de boel weer eens syncen met mn mobiel.

Ik heb de oude crap lampen btw

[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-11-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je app is een aparte remote om t zo maar te zeggen. Maw, je moet je lampen ook daarmee linken. Heb je dat al gedaan?

Milight sync

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpaargaren
aex351 schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:15:
[...]

Ik vermoed dat de checksum moet kloppen. Maar ik begrijp nog niet hoe ik deze kan berekenen.

code:
1
80 00 00 00 11 {WifiBridgeID} 00 00 {SequenceNumber} 00 {COMMAND} {ZONE NUMBER} 00 {Checksum}

80 00 00 00 11 = Wifi Bridge Lamp (iBox led)

Ik tel 5 variabelen:

code:
1
2
3
4
5
{WifiBridgeID} 
{SequenceNumber}
{COMMAND}
{ZONE NUMBER}
{Checksum}

WifiBridgeID, lijkt mij het MAC adres van de Wifi Bridge of hetgeen wat teruggeven wordt door het commando "HF-A11ASSISTHREAD" te versturen naar de Wifi Bridge. Maar wanneer ik op /dev kijk dan lees ik het volgende: "WB = Wifi Bridge ID 0×01 -> 0xFF", vertaald naar decimaal betekend dit dus dat de mogelijke waarde 1-255 kan zijn. Maar ik zie niet hoe ik de ID dan kan ophalen, aangezien een MAC adres zich niet laat vertalen naar een enkele decimaal.

SequenceNumber (SN = 0×01 -> 0xFF), vertaald zich ook naar een decimaal van tussen de 1 en de 255. Volgens mij is dit van belang voor commando's die in een bepaalde volgorde uitgevoerd moeten worden.

Checksum, "RGBW/WW/CW Checksum Byte Calculation is the sum of the last 11 bytes before end of the UDP packet. The checksum is then added to the end of the UDP message". Ik weet niet hoe ik dit makkelijk kan uitrekenen.
code:
1
2
3
4
Checksum berekenen
{COMMAND} {ZONE NUMBER} 00

Zijn HEX waardes. (Let op! geen decimalen).

Op basis van dit gegeven, en de instructies, is het mogelijk om een checksum te berekenen. Maar eerst zal het bovenstaande omgerekend moeten worden naar decimalen. Hiervoor kan je de http://ascii.cl/ tabel gebruiken. Ik maakte de vergissing om de Hex waardes te interpreteren als Decimalen. En dan gaat het voorbeeld om de Checksum te berekenen op /dev fout:
code:
1
e.g. SUM((31 00 00 08 04 01 00 00 00)(command) 01(zone) 00) = 3F(chksum)
Dit vertaald zich als volgt: HEX 31 (= 49 ASCII) HEX 00 (=0 ASCII) etc, HEX 08 (=8 ASCII), vervolgens moet je de som van nemen van de ASCII waarden (alles bij elkaar optellen) en dit levert de checksum op. In het voorbeeld HEX 3F, wat zich vertaald naar 63 ASCII. En dat klopt.

Ik heb het e.e.a. geprobeerd met "Packet Sender". Door naar het IP adres van de Wifi iBox UDP commando's te versturen. Maar tot dusver geen gewenst resultaat.
Als ik mag afgaan op de eerder geposte sniffer info dan is de wifi bridge id het mac adres van de ibox dus:
AC CF .... etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Krypt schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:14:
Udp sniffer geeft ook andere codes weer lijkt het. Bijv een wifi box uit geeft via udp een 80 00 00 00 15 opdracht, ipv een 80 00 00 00 11 opdracht.

Vind dat ook erg vaag. Tevens de 28 00 00 00 opdrachten die ik er ook tussen zie.
De 80 00 00 00 15 code staat niet beschreven op /dev. Wat is het UDP antwoord?

Ik heb de WifiBridgeID ontcijferd. Afgelopen weekend had ik een vermoeden, maar nu heb ik het bevestigd.
code:
1
UDP 20 00 00 00 16 02 62 3A D5 ED A3 01 AE 08 2D 46 61 41 A7 F6 DC AF D3 E6 00 00 1E

Levert een response op waarbij de 20e HEX waarde de WifiBridgeID is. Dit is een dynamische waarde en per connectie veranderd deze dus. Dit houdt in dat je binnen de 'connectie sessie' de lampen kan bedienen. Het is mij nu gelukt om alle lampen aan en uit te doen.
RSpaargaren schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:37:
[...]

Als ik mag afgaan op de eerder geposte sniffer info dan is de wifi bridge id het mac adres van de ibox dus:
AC CF .... etc
Dat was mijn vermoeden in eerste instantie ook. Maar zie hierboven voor het antwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 29-11-2016 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSpaargaren
aex351 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:41:
[...]

De 80 00 00 00 15 code staat niet beschreven op /dev. Wat is het UDP antwoord?

Ik heb de WifiBridgeID ontcijferd. Afgelopen weekend had ik een vermoeden, maar nu heb ik het bevestigd.
code:
1
UDP 20 00 00 00 16 02 62 3A D5 ED A3 01 AE 08 2D 46 61 41 A7 F6 DC AF D3 E6 00 00 1E

Levert een response op waarbij de 20e HEX waarde de WifiBridgeID is. Dit is een dynamische waarde en per connectie veranderd deze dus. Dit houdt in dat je binnen de 'connectie sessie' de lampen kan bedienen. Het is mij nu gelukt om alle lampen aan en uit te doen.

[...]

Dat was mijn vermoeden in eerste instantie ook. Maar zie hierboven voor het antwoord.
IDD het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Krypt schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:33:
Je app is een aparte remote om t zo maar te zeggen. Maw, je moet je lampen ook daarmee linken. Heb je dat al gedaan?

[afbeelding]
Ja dat was ik even vergeten te melden 8)7 ik kan ze dus niet meer syncen met de app heb je lampen al 100 keer aan gedaan en op de sync knop gedrukt maar er gebeurt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Heb je de juiste remote in de app geselecteerd? Zie een van mijn eerdere posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Is het mogelijk om het lichtje van de WIFI iBox te linken aan een echte remote?

Ik kan het nergens vinden en/of zien!? Dus ik vraag mij af of het uberhaupt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 16:31

dwizzy

Weaponised confusion

Heeft iemand al ervaring met het handmatig aansturen van de iBox? Onder Windows maakt MiLight Controller geen verbinding, maar ook Putty lijkt
Amens schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:00:
Uiteindelijk heb ik uitgevonden dat er een webinterface op de Milight controllers zit, bleek dat Milight standaard AES i.p.v. TKIP gebruikt, maar dit is wel aan te passen.
Oh verdorie, helemaal niet aan gedacht dat je dat zelfs aan kunt passen! Ik kwam dit weekend na veel testen er achter dat in één document staat dat 'AES+TKIP werkt' maar 'AES altijd goed werkt'.. bij mij werkte AES+TKIP dus niet.

Het probleem werd overigens onduidelijker bij mij omdat DD-WRT wel dééd alsof ik meerdere virtuele draadloze netwerken kan maken, maar ze effectief niet uitzond. Ik heb een apart netwerk voor domotica/machines die ik iets minder vertrouw op mijn netwerk, maar dat bleek èn alleen op 5Ghz te zitten (disclaimer: dat doet de Mi-light controller/iBox natuurlijk niet), èn alleen TKIP te ondersteunen.

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
aex351 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:26:
[...]

Sinds de update kan ik niet meer via het internet (cloud) de lampen bedienen. Weet niet of het iets met de update te maken heeft.
Dat probleem is al een tijdje gaande als het goed is gaan ze naar de EU Server kijken nu effe afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Zowel Limitlessled als Futlight reageren niet op mijn mail met betrekking tot vragen over de API. Ik heb een vrij bot mailtje teruggekregen van Futlight met alleen de tekst "OF COURSE NO".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpaargaren
Ik heb inmiddels jouw input doorgeven op github bij node-milight-promise van mwittig. Hij gaat aan de slag om zijn "interface" aan te passen. https://github.com/mwittig/node-milight-promise/issues/7
Misschien heb je meer waardevolle input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Nieuwe iBox 2.0?
http://futlight.com/produ...ls.aspx?id=241&typeid=100

Edit: al te koop zelfs
https://nl.aliexpress.com...01-45ee-acc3-61703191eefd

[ Voor 76% gewijzigd door Jochemd13 op 04-12-2016 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ja, inderdaad. Heb ze nog niet te koop gezien. Maar: aex351 in "\[Mi-Light] Ervaringen & discussie" al iets meer dan een maand geleden dat het uitgebracht is.

Ondertussen heeft Limitlessled mijn mail met betrekking tot de Developer API v6 beantwoord. Ze hebben meteen de API informatie op /dev aangepast/uitgebreid. De WifibridgeID had ik al ontcijferd en dat hebben ze nu ook gepubliceerd.

En er is een begin gemaakt met de Developer API v7 (voor waarschijnlijk de nieuwe WiFi bridge). Compatibel met v5 en v6. En ondersteunt o.a. een ongelimiteerd aantal zones en twee weg verkeer (om de staat van de lampen op te halen/onthouden). Een ander handigheidje is dat de v5 commando's toegepast kunnen worden op v6. Dus de 8W RGB WW en CW lampen zijn dan te bedienen met bijvoorbeeld een RGBW afstandsbediening of een Dual White.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Ik zie door de nieuwe bridges het bos niet meer..

Mijn setup nu:
4 RGBWW lampen
Een oude (v5? bridge)
Elke lamp is een aparte groep

Via HA-Bridge heb deze lampen nu als Hue lampen werken, waardoor ik ze met mijn Harmony Hub en vanaf komend weekend ook met mijn Google Home kan bedienen.
HA-Bridge stuurd UDP commando's naar de lampen, en doet vervolgens naar de rest van het netwerk alsof het Hue lampen zijn. Werkt op zich erg goed.

Nu wil ik graag ook de spotjes boven de keuken (plafondlamp). Het gaat om 3 GU10 spotjes.

Nu heb ik dus gezien dat er een nieuwe bridge is, en dat de nieuwe lampen niet op de oude bridge werken.

Nu heb ik, als ik alles goed begrepen heb (ook gezien dat de API nu wel weer openbaar is voor de V6) de volgende mogelijkheden
- Oude, white GU10 lampen kopen, en als nieuwe White group instellen op mijn V5 bridge
- Nieuwe lampen kopen, en een nieuwe bridge, en deze met de nieuwe UDP commando's aansturen (die ik eigenlijk nog niet helemaal begrijp ;))

Wat zouden jullie adviseren in mijn geval?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit ik de RGBW Led-strip met 5 pins aan op de RGBWW controller?
Ik zag dat deze namelijk niet zes maar zeven aansluitingen heeft. En ik heb gelezen dat verkeerd aansluiten de LED-strip kan doorbranden, dus iemand die zeker weet hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaymaan
ik heb die V6 bridge...die zelf ook als lamp kan gebruikt worden heel mooi ...maar krijg ik hem niet aan het praat via domoticz.terwijl ik die oude V5 ook heb en die werkt perfect via domoticz..iemand een idee?port is 8899...en ip adres bekend en vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:33:
Hoe sluit ik de RGBW Led-strip met 5 pins aan op de RGBWW controller?
Ik zag dat deze namelijk niet zes maar zeven aansluitingen heeft. En ik heb gelezen dat verkeerd aansluiten de LED-strip kan doorbranden, dus iemand die zeker weet hoe ik dit moet doen?
Ik neem aan dat je een RGBWW ledstip bedoeld? Met RGB en WW dus (geen CW / WW)
in dat geval denk ik dat je V+, RGB, aansluit, en de witte draad op WW.

De 2 V+ aansluitingen zijn denk ik intern verbonden aan elkaar, dit zou ik even doormeten.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
haaymaan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:26:
ik heb die V6 bridge...die zelf ook als lamp kan gebruikt worden heel mooi ...maar krijg ik hem niet aan het praat via domoticz.terwijl ik die oude V5 ook heb en die werkt perfect via domoticz..iemand een idee?port is 8899...en ip adres bekend en vast
Domoticz moet nog geupdate worden. Momenteel ondersteunt het nog geen v6 lampen, alleen v5 en eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
Nog meer mensen die wachten op de RGBWW support van RFLink? Twijfel om alsnog maar een nieuwe Bridge te kopen.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste