Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
daanNL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:15:
Heeft iemand ervaring met quickcharge? Volgensmij zou deze telefoon dat moeten ondersteunen maar ik merk echter weinig tot geen verschil tussen mijn quickcharger en de originele. Moet je dit nog ergens in Android activeren ofzo?
Bij mij is het toestel binnen 10 minuten voor 70% extra geladen bij het gebruik van een quick charger.
Hoef je niks voor aan te zetten.

Je moet echter wel een goede kabel gebruiken. Ik probeerde het met een extreem lange, wat helaas niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
OmeJoyo schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:10:
Ja, ik heb je post gelezen, veel eerder genoemde punten.

Moi_in_actie in "[Sony Xperia Z5] Ervaringen en Discussie"

Hierboven de link van 1 van de berichten waar je het antwoord kunt vinden op je eerste vraag.

Verder ben ik wel blij dat je iig. niet meteen Sony afbrand omdat je net als vele andere veel goede jaren hiervoor hebt gehad met ze :)
Ja die had ik ook gezien, ik wou graag een wat meer up-to-date bericht hebben, die had nog van de bèta versie kunnen zijn. Ik ben erg tevreden over deze telefoon en de vorige, niks te klagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:13
Wizzu schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:33:
Ben ik de enige hier of is Stamina mode compleet van de aardbodem verdwenen na de 6.0 software update? Tegelijkertijd houdt mijn telefoon het maar nét één dag uit, het scherm is de boosdoener met 60% maar zo hoog staat ie nu ook weer niet. Bovendien loopt WhatsApp wel eens vast maar dat kan van twee kanten komen.

Het ziet er wel naar uit dat er een 6.0.1. versie zit aan te komen dat de Stamina mode laat terug komen, Wi-Fi en de audio glitch gemaakt worden en nog meer fixes. Als eerste komt deze update uit voor de Z2 en Z3 ( :? ) en daarna een keer naar de Z5. Ik ben bang dat we nog wel minstens 2 maanden moeten wachten voor deze update.

Ik heb al bijna 4 jaar een Sony telefoon maar dit is wel de eerste keer dat ik de klos ben van een slechte update. Achja kan een keer gebeuren, er zijn tenslotte wel grotere problemen op de wereld (first world problems elite) ;)
Stamina komt uiteindelijk terug, op de z2 is het sinds de laatste beta update weer terug namelijk (versie 3 van android 6.0.1). Je zult idd even geduld moeten hebben, maar het is het waard ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Kashika schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:15:
[...]

Bij mij is het toestel binnen 10 minuten voor 70% extra geladen bij het gebruik van een quick charger.
Hoef je niks voor aan te zetten.

Je moet echter wel een goede kabel gebruiken. Ik probeerde het met een extreem lange, wat helaas niet werkt :P
Werkelijk? Welke lader gebruik je? Ik heb een kabel (90cm)en lader van Anker gebruikt. Staan erg goed bekend, maar laad in mijn geval op normale snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

giovanni2903 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 01:44:
[...]

dan moet ik betalen :P
ik wacht wel tot whatsapp het zelf update. zo erg mis ik het niet
volgens mij is het probleem niet whatsapp, ik heb contact met ze gehad, maar is het sony.

een collega van mij, met 6.0.1 op zijn samsung, had wel counter.....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
jpm.lensen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:46:
[...]

volgens mij is het probleem niet whatsapp, ik heb contact met ze gehad, maar is het sony.

een collega van mij, met 6.0.1 op zijn samsung, had wel counter.....
hmm dat is wel raar, miss dat et wel werkt als ik mijn telefoon reset, maar dat doe ik liever niet.
in de beta van android 6.0 voor mijn z2 zei de moderator namelijk dat et bij whatsapp ligt.. :S

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Ik heb sinds de update ook regelmatig vastlopers. Scherm gaat gewoon niet meer aan, moet hem dan met volume omhoog + power resetten om er weer gebruik van te kunnen maken.

Al een paar keer onbereikbaar geweest omdat ik het niet door had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat is tegenwoordig de standaard Android versie van deze telefoon wanneer je hem net uit het doosje haalt? 6.0?

En als ik fabrieksinstellingen resetten doe via de instellingen draait de telefoon dan ook terug naar de standaard Android versie? Of moet dat dan via een soort hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
DonnieB schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:32:
Wat is tegenwoordig de standaard Android versie van deze telefoon wanneer je hem net uit het doosje haalt? 6.0?

En als ik fabrieksinstellingen resetten doe via de instellingen draait de telefoon dan ook terug naar de standaard Android versie? Of moet dat dan via een soort hard reset?
als je een android telefoon reset blijft deze draaien op de software die die voor de reset ook draaide.
ik denk dat de z5 standaard draait op android 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
rmathijssen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:13:
[afbeelding]

Bij mij in de eerste maand is er een scheur ontstaan in de achterkant, verder geen enkele schade/buts of wat dan ook. Telefoon is niet gevallen, en ligt voornamelijk op mijn bureau, volgens mij de meest ideale omgeving voor een telefoon om niet beschadigd te raken.

Telefoon is aangeschaft bij belsimpel, hier heb ik dan ook de telefoon naar opgestuurd voor reparatie, dit met de mededeling dat de scheur spontaan is ontstaan. Nu 2 weken later geeft de statusupdate bij Teleplan aan " prijsopgave verzonden".

WTF, het zal toch niet zo zijn dat ze dit niet onder garantie gaan repareren, dat is werkelijk onacceptabel...

Ik kan het niet zo snel terugvinden in dit topic, zijn er al mensen met spontane scheuren in de achterkant van de Z5c en de eventuele garantie/reparatie afhandeling?
bel even met sony en belsimpel. in de gehele z serie zijn altijd al klachten geweest van spontaan brekende achterkanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
daanNL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:01:
[...]
Werkelijk? Welke lader gebruik je? Ik heb een kabel (90cm)en lader van Anker gebruikt. Staan erg goed bekend, maar laad in mijn geval op normale snelheid...
Ik gebruik een quick charger van Sony zelf. Je kunt niet snelladen met een anker.
Alleen het extra voltage is niet genoeg. Een quick charger werkt samen met de Qualcomm chip in het toestel. Dus je moet een lader hebben die geschikt is voor die chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
rmathijssen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:13:
[afbeelding]

Bij mij in de eerste maand is er een scheur ontstaan in de achterkant, verder geen enkele schade/buts of wat dan ook. Telefoon is niet gevallen, en ligt voornamelijk op mijn bureau, volgens mij de meest ideale omgeving voor een telefoon om niet beschadigd te raken.

Telefoon is aangeschaft bij belsimpel, hier heb ik dan ook de telefoon naar opgestuurd voor reparatie, dit met de mededeling dat de scheur spontaan is ontstaan. Nu 2 weken later geeft de statusupdate bij Teleplan aan " prijsopgave verzonden".

WTF, het zal toch niet zo zijn dat ze dit niet onder garantie gaan repareren, dat is werkelijk onacceptabel...

Ik kan het niet zo snel terugvinden in dit topic, zijn er al mensen met spontane scheuren in de achterkant van de Z5c en de eventuele garantie/reparatie afhandeling?
Sony heeft inderdaad een policy voor barsten. Dat repareren ze over het algemeen kosteloos. Tenzij ze aan kunnen tonen dat het jouw schuld is.
Aan de hand van je afbeelding is dat niet het geval. Ander zou je een impactpunt zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 02:17:
[...]

als je een android telefoon reset blijft deze draaien op de software die die voor de reset ook draaide.
ik denk dat de z5 standaard draait op android 5.1
Toen ik de telefoon voor het eest opstartte deed ik een systeemupdate. Nadat ik de fabrieksinstellingen heb teruggezet via het instellingen menu heb ik geen melding meer gekregen van een systeemupdate. Daarom vermoed ik dus dat het terugzetten naar fabrieksinstellingen de Android versie niet terugdraait. Is er niet iets zoals een hard reset dat dit wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:56
*Edit*

Nevermind!

[ Voor 91% gewijzigd door Dutchy007 op 31-05-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16
Das mooi, denk ik. Maar dat is voor de Z5c, niet voor de Z5. En voor de Z5 is die er al meer dan een maand.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:13
Nou, zojuist contact gehad met Belsimpel. Het gesprek komt er simpel op neer: Geen garantie, ons reparatiecentrum is gecertificeerd en verder geen discussie mogelijk: behuizing vervangen vanwege valschade: €106,69

Zojuist contact opgenomen met Sony, deze geven aan dat er inderdaad geen impactpunt te zien is op de foto en dat ik akkoord heb voor een 2nd opinion.

Zucht... En zo zit je straks zo een maand zonder telefoon (of in ieder geval met een oude telefoon) :-(

[ Voor 4% gewijzigd door rmathijssen op 31-05-2016 10:52 ]

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
DonnieB schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Toen ik de telefoon voor het eest opstartte deed ik een systeemupdate. Nadat ik de fabrieksinstellingen heb teruggezet via het instellingen menu heb ik geen melding meer gekregen van een systeemupdate. Daarom vermoed ik dus dat het terugzetten naar fabrieksinstellingen de Android versie niet terugdraait. Is er niet iets zoals een hard reset dat dit wel doet?
zoals ik dus zei: als je je mobiel reset blijft die op dezelfde software draaien als voor de reset ;)
en nee, je kunt niks anders doen dan die ene reset optie. enige wat je kunt doen is opzoek gaan naar een firmware bestand voor je toestel en die erop flashen (kans op slopen van je telefoon als et verkeerd gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
rmathijssen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:52:
Nou, zojuist contact gehad met Belsimpel. Het gesprek komt er simpel op neer: Geen garantie, ons reparatiecentrum is gecertificeerd en verder geen discussie mogelijk: behuizing vervangen vanwege valschade: €106,69

Zojuist contact opgenomen met Sony, deze geven aan dat er inderdaad geen impactpunt te zien is op de foto en dat ik akkoord heb voor een 2nd opinion.

Zucht... En zo zit je straks zo een maand zonder telefoon (of in ieder geval met een oude telefoon) :-(
wat word de 2nd opinion dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Dat vraag ik ook inderdaad af.
Ik hoop echt dat je niks moet ervoor betalen.
giovanni2903 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Kashika schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Ik gebruik een quick charger van Sony zelf. Je kunt niet snelladen met een anker.
Alleen het extra voltage is niet genoeg. Een quick charger werkt samen met de Qualcomm chip in het toestel. Dus je moet een lader hebben die geschikt is voor die chipset.
Ik dacht dat Sony Quickcharche 3.0 van Qualcomm ondersteund? Dit zou mijn lader van Anker ook moeten ondersteunen.. Zelfs backwards compatible met Quickcharge 2.0. Toch vreemd.

Update: Zie net dat de Z5 Quick Charge 2.0 ondersteund. Desondanks zou een lader van een ander merk dan Sony toch gewoon moeten werken...

[ Voor 11% gewijzigd door daanNL op 01-06-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
giovanni2903 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:39:
[...]
Dat ze nogmaals een analyse zullen doen van de schade, of dat ze moeten kunnen laten zien aan Sony dat er inderdaad geen impact punt is (wat ze ook niet zullen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
rmathijssen schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Dat ze nogmaals een analyse zullen doen van de schade, of dat ze moeten kunnen laten zien aan Sony dat er inderdaad geen impact punt is (wat ze ook niet zullen vinden).
suc6, hopelijk hoef je niks te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
giovanni2903 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:48:
[...]
suc6, hopelijk hoef je niks te betalen...
Dat ik iets betaal is uitgesloten, de telefoon is in absolute nieuwstaat en nooit gevallen of ergens tegenaan gestoten. Het is dus onmogelijk dat ze aan kunnen tonen dat deze telefoon val-schade heeft. Het zou alleen jammer zijn als ze hier niet mee akkoord gaan, dan gaat het mij (en Belsimpel) weer een hoop tijd en frustratie kosten.

Ik ben trouwens wel van mening dat een Belsimpel zichzelf er wel erg makkelijk vanaf maakt door zichzelf direct bij het standpunt van Teleplan te voegen, de telefoon is verzonden naar Teleplan via Belsimpel, ze hadden zelf ook op voorhand kunnen concluderen dat deze verder geen impact-schade had. Dit heb ik vooraf ook duidelijk aan de telefoon medegedeeld.

Maar ach, we wachten gewoon weer even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:55
Meer mensen deze update klaar staan? Ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fcsoclv3ygswk.png

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
jorank schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:57:

[afbeelding]
Vorige week gedaan. De gewoonlijke fixes, alles is net wat verfijnder. Geen grote verschillen. Hier en daar wat opgefriste icons, ze hebben de UI nu gelijkgetrokken met de Z2/Z3 (die zijn recht naar deze versie gegaan, de Z3+ en Z5 hebben een minder diepgaande maar vroeger beschikbare tussen-update gehad).

Stamina mode is ook 'terug', maar niet echt te vergelijken met de oude stamina mode. Geen configuratie meer aan, geen exclusions, animaties en vibreren worden uitgeschakeld, ... Enkel nuttig als last resort om je laatste 20% wat te rekken.

Gewoon doen in het algemeen. Je verliest niks.

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 06-06-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Iemand met de Z5 de nl-alert binnen gekregen? Volgens de site van nl-alert zou dit bij Sony toestellen automatisch gaan, maar ik heb niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb nu al een jaar of 4 een iPhone 5. Mijn oog was gevallen op de Z5 en de Xperia X. Na het lezen van deze pagina's en al de complicaties ben ik erg blij dat ik dit toestel nog niet heb besteld. Ik heb ooit de eerste Xperia gehad (die met dat uitschuifbare toetsenbor). Ik zal nooit vergeten hoeveel drama dat toestel met zich meebracht. Ook daar een fantastisch vormgegeven toestel maar heel veel koppijn.

Ik krijg de indruk dat dat ook met de Z5 het geval is? Of komt dat doordat hier erg veel beta updates en allerlei tweaks (cfw?) worden geprobeerd met risico's??

Ik vind het jammer omdat ik het toestel erg mooi vind en ik echt een geheugenkaart uitbreiding en file manager mis in iOS (damn you Apple).

Gaat dit veranderen? Valt dit mee als je de stock firmware gebruikt? Ik geloof dat jullie het toestel pushen tot de limiet. Ik wil vooral een muziekplayer waarmee ik makkelijk muziek kan deleten en mappen kan draggen en droppen vanaf mijn macbook (zonder itunes!!) en een goede camera, video functie. Uiteraard is browsen, mail en agenda ook van groot belang (maar dat zal vast goed zitten).

Misschien kunnen jullie mij overtuigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Crap... afgelopen zaterdagavond is mijn Z5 uit het hoesje en uit m'n broekzak gegleden en heeft een terrastegel gekopt. :X
Wonder boven wonder geen gebroken glas oid. Enkel wat sporen op de rand en hoekjes... so far so good.

Zondagochtend tijdens eerste gebruik met het appen en rondneuzen op facebook, begon het toestel bloedheet en langzaam te worden en heb ik hem maar opnieuw opgestart en even weggelegt. Pak hem 10 min later weer en opeens zit er een barst in het glas aan de voorkant. :(
Toestel wordt nu nog steeds erg heet bij 2 min internetten, appen of bellen.... kortom dat zal wel einde verhaal zijn en geen garantie vrees ik. |:( :'(

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
[knip... sorry verkeerd draadje]

[ Voor 96% gewijzigd door ToniW op 06-06-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Specht schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:15:
Crap... afgelopen zaterdagavond is mijn Z5 uit het hoesje en uit m'n broekzak gegleden en heeft een terrastegel gekopt. :X
Wonder boven wonder geen gebroken glas oid. Enkel wat sporen op de rand en hoekjes... so far so good.

Zondagochtend tijdens eerste gebruik met het appen en rondneuzen op facebook, begon het toestel bloedheet en langzaam te worden en heb ik hem maar opnieuw opgestart en even weggelegt. Pak hem 10 min later weer en opeens zit er een barst in het glas aan de voorkant. :(
Toestel wordt nu nog steeds erg heet bij 2 min internetten, appen of bellen.... kortom dat zal wel einde verhaal zijn en geen garantie vrees ik. |:( :'(
dan is er iets losgeraakt/beschadigd aan de binnenkant van het toestel toen ie is gevallen. dit valt niet onder garantie, maar kun je alsnog (tegen veel te hoge kosten) door sony laten maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelof1987
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2021
Canercan schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:40:
Ik heb nu al een jaar of 4 een iPhone 5. Mijn oog was gevallen op de Z5 en de Xperia X. Na het lezen van deze pagina's en al de complicaties ben ik erg blij dat ik dit toestel nog niet heb besteld. Ik heb ooit de eerste Xperia gehad (die met dat uitschuifbare toetsenbor). Ik zal nooit vergeten hoeveel drama dat toestel met zich meebracht. Ook daar een fantastisch vormgegeven toestel maar heel veel koppijn.

Ik krijg de indruk dat dat ook met de Z5 het geval is? Of komt dat doordat hier erg veel beta updates en allerlei tweaks (cfw?) worden geprobeerd met risico's??

Ik vind het jammer omdat ik het toestel erg mooi vind en ik echt een geheugenkaart uitbreiding en file manager mis in iOS (damn you Apple).

Gaat dit veranderen? Valt dit mee als je de stock firmware gebruikt? Ik geloof dat jullie het toestel pushen tot de limiet. Ik wil vooral een muziekplayer waarmee ik makkelijk muziek kan deleten en mappen kan draggen en droppen vanaf mijn macbook (zonder itunes!!) en een goede camera, video functie. Uiteraard is browsen, mail en agenda ook van groot belang (maar dat zal vast goed zitten).

Misschien kunnen jullie mij overtuigen? :)
Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de tevreden mensen hier niet op Tweakers komt om te vertellen hoe goed het toestel werkt. Ik heb sinds maart de Z5 (eerste Sony smartphone voor mij) en ben meer dan tevreden. Ik draai geen customized software maar gewoon wat Sony uitbrengt, en dat bevalt prima. Telefoon reageert snel, accu is goed en de camera is meer dan goed vergeleken met veel andere smartphones, uitzonderingen daargelaten. Ik vind dit toe nu toe een van de fijnste smartphones die ik heb gehad (in het verleden een HTC Sensation, Samsung Note 2 en Oneplus One gehad).

imho neem je geen (extra) risico als je voor dit toestel kiest.
Maar het is en blijft een Android toestel, en dat is vaak het grootste probleem voor mensen met een Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika

Jawel hoor. Gewoon klantenservice bellen en laten ophalen.
Als je echt alleen een barst ziet en geen sporen van valschade, dan wordt het gerepareerd onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
roelof1987 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de tevreden mensen hier niet op Tweakers komt om te vertellen hoe goed het toestel werkt. Ik heb sinds maart de Z5 (eerste Sony smartphone voor mij) en ben meer dan tevreden. Ik draai geen customized software maar gewoon wat Sony uitbrengt, en dat bevalt prima. Telefoon reageert snel, accu is goed en de camera is meer dan goed vergeleken met veel andere smartphones, uitzonderingen daargelaten. Ik vind dit toe nu toe een van de fijnste smartphones die ik heb gehad (in het verleden een HTC Sensation, Samsung Note 2 en Oneplus One gehad).

imho neem je geen (extra) risico als je voor dit toestel kiest.
Maar het is en blijft een Android toestel, en dat is vaak het grootste probleem voor mensen met een Apple.
Klopt. In de meeste threads zie je veelal klachten. Ik heb het toestel blind gekocht zonder review oid en ben er erg tevreden mee. Ik heb er weinig aan op- of aan te merken, al zou ik als ik er nu eentje zou moeten kopen wachten op de X performance. Hoewel de Z5 de SD810 flink onder controle heeft zou ik toch liever een chipset willen die de controle niet nodig heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 23:02
Heeft nou niemand hier onder Android 6.0 last van vastlopers en het herstarten van het toestel? Totaal niet stabiel sinds die update terwijl het onder Android 5 als een malle ging.

Prachtig toestel maar een slechte accuduur en SOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
AMARONE schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:53:
Heeft nou niemand hier onder Android 6.0 last van vastlopers en het herstarten van het toestel? Totaal niet stabiel sinds die update terwijl het onder Android 5 als een malle ging.

Prachtig toestel maar een slechte accuduur en SOC
al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Gerd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:25:
Iemand met de Z5 de nl-alert binnen gekregen? Volgens de site van nl-alert zou dit bij Sony toestellen automatisch gaan, maar ik heb niets ontvangen.
ik heb GEEN nl alert ontvangen, helaas, dat werkt dus blijkbaar helaas nog niet

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

AmbroosV schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:11:
[...]

Vorige week gedaan. De gewoonlijke fixes, alles is net wat verfijnder. Geen grote verschillen. Hier en daar wat opgefriste icons, ze hebben de UI nu gelijkgetrokken met de Z2/Z3 (die zijn recht naar deze versie gegaan, de Z3+ en Z5 hebben een minder diepgaande maar vroeger beschikbare tussen-update gehad).

Stamina mode is ook 'terug', maar niet echt te vergelijken met de oude stamina mode. Geen configuratie meer aan, geen exclusions, animaties en vibreren worden uitgeschakeld, ... Enkel nuttig als last resort om je laatste 20% wat te rekken.

Gewoon doen in het algemeen. Je verliest niks.
ik heb van die update, zelf een mail van sony gehad.
maar als ik met sony bridge to mac kijk, zie ik de update niet, en als ik het op het toestel probeer ook niet.

ik zou hopen, dat als je de mail krijgt, dat hij ook echt voor jouw toestel klaar staat, maar ik moet blijkbaar nog even wachten.

wat wordt de android versie dan, 6.0.1 en welk beveiligingspatch nivo, juni 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
De laatste update, neem aan dezelfde die AmbroosV beschreef, brengt Android 6.0.1 met patch level April 2016. Dat is build 32.2.A.0.224.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopringles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 21:19
[quote]jorank schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:57:

Ja, ik heb hem gisteren geïnstalleerd en eindelijk heb ik het gevoel de telefoon te hebben, waarvoor ik heb betaald. De camera doet nu wat ik ervan verwachtte, sluiter indrukken en de foto wordt genomen. Voorheen zat daar 1 á 2 seconden lag tussen. De batterijduur is verlengd, waar ik tot vrijdag zo'n 20 % van de capaciteit verbruikte op weg naar mijn werk met krantje lezen en streamen (bluetooth) en lifeloggen, was het vanochtend ongeveer 10%. En voor mij ook belangrijk is de 'stutter' bij het luisteren naar muziek via een BT-koptelefoon is opgelost. Tot vrijdag moest ik veel apps en in ieder geval 'E-mail' afsluiten, anders was er vaak niet naar muziek te luisteren. Dit probleem deed zich overigens voor sinds de vorige update naar Marshmallow. Nu is dit volledig opgelost.
Ik ben een blij man, al is het feit dat ik zo'n maand of acht heb rondgelopen met een dure telefoon die niet precies deed wat ik/men ervan verwachtte, natuurlijk geen reden om blij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark.M93
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb ook de nieuwe update, maar ik stuit gelijk op 2 dingen:
1. Bovenin blijft het icoontje "headset is aangesloten" hangen, die ik niet kan wegschuiven. Ik vind hem irritant.
2. Als ik mn telefoon vergrendel stopt de muziek. Zowel bij spotify, fm Radio en internetradio. Duurt circa 10 sec voor ie stopt.

Iemand enig idee?

Edit: muziek doet het weer op een of andere manier. Verder heb ik WEL een NL-Alert ontvangen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mark.M93 op 14-06-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik heb de update ook net gekregen, eens kijken of de dingen die hierboven genoemd worden ook voor mij gelden :)

Zijn er meer mensen die bij de vorige software versie problemen ervaren met het standaard hoesje van de telefoon? De app die dit ondersteund crashed bij mij na een paar dagen gebruik, waardoor ik de telefoon echt opnieuw moet opstarten voordat ie weer werkt...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:00
Heb ook de nieuwe update geïnstalleerd.

Ben er niet heel tevreden over.
- Heb nu een irritante applicatie zoekbalk in de drawer.
- App drawer blijft op pagina waar je het laast was.
- Batterij instellingen kan je niet meer als zien. Van wanneer WiFi ingeschakeld was bijvoorbeeld. En wanneer je telefoon wakker was.

Verder niks raars nog kunnen ontdekken.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroendh op 14-06-2016 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
vanaf vandaag is de gele ballon van hoeveel berichten je op whatsapp hebt weer terug als je de app update, je kunt hier desnoods de .apk downloaden: https://www.whatsapp.com/android/
dit was namelijk weg als je android 6.0(.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Hebben de meeste van jullie de update gewoon op de telefoon gehad, of dmv bridge voor mac, of zelf downloaden en installeren?

ik heb nu al 2x mail gehad van sony, dat de update er is, maar mijn telefoon ziet hem nog niet.

nog langer geduld nodig.... niet mijn sterkste punt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
jpm.lensen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:54:
Hebben de meeste van jullie de update gewoon op de telefoon gehad, of dmv bridge voor mac, of zelf downloaden en installeren?

ik heb nu al 2x mail gehad van sony, dat de update er is, maar mijn telefoon ziet hem nog niet.

nog langer geduld nodig.... niet mijn sterkste punt....
Gewoon op de telefoon. OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik heb wel de nordic versie, er nu op staan.

maakt dat nu in dit verhaal nog uit? blijf je dan binnen nordic, of kun je nu weer naar nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
OTA updates blijven binnen de geïnstalleerde customization. De Nordic is zo te zien nog versie 32.1.A.1.185-R10C.
Als je van Nordic naar Customized NL wilt moet je handmatig met bijvoorbeeld flashtool gaan flashen.
Ben zelf van Customized NL naar RU gegaan, minder bloatware.

Had op NL wel regelmatig dat de fingerprint sensor naar een paar dagen/week ineens zei dat hij niet meer beschikbaar was, en dat heb ik op de RU nog nog steeds. Reboot is vooralsnog mijn enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

een vriend heeft 2x onder garantie zijn scherm laten repareren door sony, omdat het in z'n broekzak barstte dacht ik, dus wie weet heb je ook mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Vandaag zat er een pasje met een scherp stukje in mn zak samen met m'n Z5.. Nou is de achterkant helemaal bekrast, echt tientallen krassen... K*t..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Nakebod schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:48:
OTA updates blijven binnen de geïnstalleerde customization. De Nordic is zo te zien nog versie 32.1.A.1.185-R10C.
Als je van Nordic naar Customized NL wilt moet je handmatig met bijvoorbeeld flashtool gaan flashen.
Ben zelf van Customized NL naar RU gegaan, minder bloatware.

Had op NL wel regelmatig dat de fingerprint sensor naar een paar dagen/week ineens zei dat hij niet meer beschikbaar was, en dat heb ik op de RU nog nog steeds. Reboot is vooralsnog mijn enige oplossing.
Dank. Klinkt logisch. Handmatig gedaan. En nu 6.0.1 april security nivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Zoals eerder vermeld de telefoon geüpdatet. Maar wat ik nu heb, en ik meen ook eerder gelezen te hebben in dit topic. Is dat als je dmv bluetooth audio afspelen. Dat het volume dan niet constant is. Maar wat harder en zachter.

Zou een Factory reset kunnen helpen? En wat moet je dan allemaal opnieuw instellen. Zijn dan bijvoorbeeld je voorkeuren er nog. Of alles weg?

Kan dat ook via de Sony Bridge voor Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
jpm.lensen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:41:
Zoals eerder vermeld de telefoon geüpdatet. Maar wat ik nu heb, en ik meen ook eerder gelezen te hebben in dit topic. Is dat als je dmv bluetooth audio afspelen. Dat het volume dan niet constant is. Maar wat harder en zachter.

Zou een Factory reset kunnen helpen? En wat moet je dan allemaal opnieuw instellen. Zijn dan bijvoorbeeld je voorkeuren er nog. Of alles weg?

factory helpt niet in alle gevallen, dus 50/50 kans dat et werkt..
met een factory reset moet je alles opnieuw instellen, dit kan via bridge of via je toestel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

factory reset gedaan, mijn owa (outlook web access) app, doet het nu weer.
maar ik had er wel voor gekozen, GEEN apps terug te zetten, dus daarna zelf weer selectie gemaakt.... best wel wat werk....

viel me mee, hoe snel hij opnieuw geinstalleerd was, nu alleen nog een hoop instellen... en dan ook eens kijken, hoe het nu gaat met de batterij/ hitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
factory reset is altijd wel fijn na een reeks updates. moet ik met mijn z2 ook is doen na een jaar (waarin ik al 5 updates heb geinstalleerd (android 6.0 beta) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Is er iemand die de volgende oordopjes bij de telefoon aangeschaft heeft:
http://www.sonymobile.com...-audio-headset-mdr-nc750/

Is dit de moeite waard, of is dit weggegooid geld? De standaard oordopjes zijn m.i. niet zo heel geweldig :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Riqy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:57:
Is er iemand die de volgende oordopjes bij de telefoon aangeschaft heeft:
http://www.sonymobile.com...-audio-headset-mdr-nc750/

Is dit de moeite waard, of is dit weggegooid geld? De standaard oordopjes zijn m.i. niet zo heel geweldig :+
Dat zijn noise cancelling dopjes. Die gebruiken de microfoon die aan de bovenrand van je telefoon zit (klein gaatje naast je headphone jack) en hebben geen eigen accu nodig.

Is zeker de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jpm.lensen schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:41:

Ik heb nog steeds een klein beetje last van de BT bug sinds 6.0. De connectie is nu wel stabiel (eerst verloor hij de verbinding nog wel eens) maar zo af en toe stottert het nog wel steeds. Bij 5 was het eigenlijk altijd super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

giovanni2903 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:01:
factory reset is altijd wel fijn na een reeks updates. moet ik met mijn z2 ook is doen na een jaar (waarin ik al 5 updates heb geinstalleerd (android 6.0 beta) :P
factory reset, heeft geholpen, ik kon oa owa (outlook) niet installeren meer voor de factory reset, bleef klagen over encrypting device.

ook wordt mijn telefoon, tot op heden minder warm, en lijkt de accu duur beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Hummmm sinds 2 dagen doet mijn z5 raar.... Heb al een factory reset gedaan maar blijft het raar doen... Als ik gebeld word of zelf bel gaat het scherm op zwart en kan ik niets meer doen om het scherm weer aan te krijgen (vooral vervelend als je op wilt hangen of een cijfer in moet toetsen....) Ook als ik geluid afspeel vanuit een whatsappje doet hij dit maar weer niet als ik een filmpje gewoon vanuit het album open of via de Horizon app... Appart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:21

OmeJoyo

This is me

Heb je een screenprotector? Ik weet dat mijn vrouwe der Z2 precies hetzelfde deed als ie er niet precies goed op zat, omdat anders de proximity sensor werd aangesproken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Nee geen screenprotector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dave73nl schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:57:
Hummmm sinds 2 dagen doet mijn z5 raar.... Heb al een factory reset gedaan maar blijft het raar doen... Als ik gebeld word of zelf bel gaat het scherm op zwart en kan ik niets meer doen om het scherm weer aan te krijgen (vooral vervelend als je op wilt hangen of een cijfer in moet toetsen....) Ook als ik geluid afspeel vanuit een whatsappje doet hij dit maar weer niet als ik een filmpje gewoon vanuit het album open of via de Horizon app... Appart...
Probeer eens een factory reset te doen via herstel van PC Companion. Dit is een veel volledigere reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik ben al een tijdje aan twijfelen over de aanschaf van een Z5. Twee dingen weerhouden me tot dusver nog het meest, er wordt in de reviews behoorlijk geklaagd over de wispelturige/korte accuduur, en dat het toestel snel warm wordt.

Zijn volgens mij de geijkte klachten die je hoort over toestellen met de Snapdragon 810, maar ik vroeg me af of dit 10 maanden na introductie, na de diverse updates /patches, inmiddels minder een issue is geworden.

Ik kom af van een Z2, en wil liefst niet al te veel inleveren op accuduur (hoewel ik weet dat dat deels niet te voorkomen zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Weemism schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:37:
Ik ben al een tijdje aan twijfelen over de aanschaf van een Z5. Twee dingen weerhouden me tot dusver nog het meest, er wordt in de reviews behoorlijk geklaagd over de wispelturige/korte accuduur, en dat het toestel snel warm wordt.

Zijn volgens mij de geijkte klachten die je hoort over toestellen met de Snapdragon 810, maar ik vroeg me af of dit 10 maanden na introductie, na de diverse updates /patches, inmiddels minder een issue is geworden.

Ik kom af van een Z2, en wil liefst niet al te veel inleveren op accuduur (hoewel ik weet dat dat deels niet te voorkomen zal zijn).
De processor verander je weinig aan. Dat is hardwarematig en niet iets wat op te lossen is met software. Van de SD810 telefoons is de Z5 wel degene die het heethoofd het meeste getempt heeft. Dat wil zeggen: Hij wordt niet extreem warm, en hij throttled niet zo erg als de rest. De accuduur is alleen niet fantastisch, maar enkel OK.

Ik ben erg blij met mijn Z5. Ik wil graag een Sony, want dit vind ik de mooiste telefoons en iets wat ik iedere dag gebruik moet snel en mooi zijn. Daar voldoet de Z5 voor mij aan. Daarnaast vind ik de manier waarop Sony software aanpast fijn: Ze zijn redelijk vlot met updates, de skin is licht, geen nutteloze toevoegingen en wel nuttige aanpassingen.

Mocht je het beste toestel willen hebben, dan zou ik verder zoeken. Zoek je net zoiets als ik, dan geloof ik dat je erg blij gaat zijn met de Z5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dank. Ik begrijp natuurlijk dat je de hardware niet kan aanpassen met softwareupdates :), maar ik hoopte dat de tegenvallende prestaties van de 810 misschien ook deels door aanpassingen in de softwarematige aansturing verbeterd zouden kunnen zijn.

Daarnaast kon ik me voorstellen dat latere batches van de 810 ook hardwarematige verbeteringen zouden hebben meegekregen, maar toegegeven, ik had me nog niet verdiept in de oorzaken van de hitteproblemen van deze processor, dus waarschijnlijk was dat een naïeve veronderstelling mijnerzijds.

Goed te lezen dat de Z5 het in verhouding in ieder geval niet bijzonder slecht doet, en inderdaad, ik ben niet op zoek naar het 'beste' toestel, maar naar een toestel dat me het meeste aanspreekt, en een aantal key-features heeft die ik hoe dan ook wil hebben, zoals een fingerprintreader, goed scherm, en een goede camera.

Ik ben zelf ook een liefhebber van de designtaal van Sony, zowel qua hardware als skin, en ook de reden waarom ik momenteel een Z2 heb.

Dank voor de uitleg, heeft me weer iets geholpen in het bepalen van m'n keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
voor de mensen die geen gele bolletjes meer hebben bij whatsapp etc sinds android 6.0, je kunt de nieuwste versie van Xperia Home downloaden en dan is het terug :)
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

als het voor whatsapp niet werkt, dien je hiervan ook de nieuwste beta versie te downloaden:
whatsapp.com/android

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
Dave73nl schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:57:
Hummmm sinds 2 dagen doet mijn z5 raar.... Heb al een factory reset gedaan maar blijft het raar doen... Als ik gebeld word of zelf bel gaat het scherm op zwart en kan ik niets meer doen om het scherm weer aan te krijgen (vooral vervelend als je op wilt hangen of een cijfer in moet toetsen....) O
Dit is de proximity sensor. Die zit rechts van het Sony logo aan de voorkant van je toestel.
Elk toestel heeft er 1, dit zorg er o.a voor dat als je gaat bellen, en je telefoon naast je oor legt dat het scherm automatish uitgaat zodat je niks per ongeluk indrukt. En als je de telefoon van je oor weghaalt om op de verbinding verbreken knop te drukken dat hij het scherm weer automatish aanzet.

Je denkt er eigenlijk nooit aan , die proximity sensor.
Tenzij hij stuk gaat of niet goed werkt.

Ik heb het probleem nu al bijna 2 maanden, het begint vrij irritant te worden, desondanks dat ik niet veel bel. Toestel al factory gereset en de proximity sensor opnieuw gekalibreerd; dat kan met de app "Proximity Sensor Reset" bijvoorbeeld.

Goed, ik heb dit natuurlijk flink lopen googlen aangezien ik hiermee worstelde. Het blijkt bij veel mensen die hier last van hebben dat de lijm van het toestel aan de voorkant loskomt ... als je drukt op de rechter-bovenste gedeelte waar de proximity sensor zit dan doet hij het weer.

Je kan dit makkelijk bevestigen door een proximity sensor test appje te downloaden.
Dit is een goede: Google Play: Proximity Sensor
Start de app op, als hij al 0.0 CM aangeeft (a.k.a tegen je gezicht) dan is dit geen goed teken.
Druk in dat geval een beetje op het gebied rondom / boven de sensor tot hij opeens 5.0 CM aanslaat.
Als dit gebeurd dan bevestig je de werking nu door je vinger op/van de sensor te halen.
Het aandrukken heeft dus geholpen als dit werkt. Goed, dit werkt voor een paar minuten totdat je de telefoon weer in je zak stopt etc. en dan moet je hem weer 'aandrukken' om aan de praat te krijgen.

Telefoon moet in dit geval terug naar Sony.
Ik zal Sony deze week even bellen om hem op te sturen. Ik zal hem wel een paar weken kwijt zijn en ik heb geen vervangende toestel op dit moment *zucht* mischien ff goedkoop een 50 euro toestel op de kop tikken als backup.

[ Voor 21% gewijzigd door lithiumangel op 11-07-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Even iets anders dan de Proximity sensor. Ik kwam hier eigenlijk voor de Android 6.0 update informatie.

Nu zie ik op deze site " https://xpericheck.com/device/E6653 " dat de "Customized NL" versie al 1 maand geleden uitgekomen is.Ik heb een losse toestel gewoon in NL gekocht bij coolblue zonder abbonoment erbij dus ik ga ervanuit dat het "Customized NL" moet zijn ipv mijn provider (Hollands nieuwe)

Ik heb huidig build number: 32.0.A.6.152 , en volgens Xpericheck staat Customized NL huidig op build nummer: 32.2.A.0.224-R3C

Ik heb OTA update geprobeerd, danwel via de Xperia PC companion app met USB kabel; beide zeggen dat ik op de nieuwste firmware zit.

Nu zie ik allemaal "CDA" nummers staan voorin het Xpericheck tabelletje en ik dacht; laat ik even kijken welke mijn toestel heeft. Dit blijkt : 1296-6669 te zijn en komt overeen met "Commercial & Journalists " en NIET customized NL ... oke. Beetje vreemd maargoed.

Nu is het de vraag, verander ik dit ? Met bijvoorbeeld een handmatige installatie van de juiste firmware?
Zo ja, waar download ik deze ? Net even lopen Googlen maar kwam niet verder dan wat dode links.

Of laat ik dit door Sony fixen want hij moet toch terug voor de Proxomity sensor die brak is ?
Want ik heb geen idee of de garantie vervalt met het manual flashen van een FTF file.

[ Voor 35% gewijzigd door lithiumangel op 11-07-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
lithiumangel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:34:
Even iets anders dan de Proximity sensor. Ik kwam hier eigenlijk voor de Android 6.0 update informatie.

Nu zie ik op deze site " https://xpericheck.com/device/E6653 " dat de "Customized NL" versie al 1 maand geleden uitgekomen is.Ik heb een losse toestel gewoon in NL gekocht bij coolblue zonder abbonoment erbij dus ik ga ervanuit dat het "Customized NL" moet zijn ipv mijn provider (Hollands nieuwe)

Ik heb huidig build number: 32.0.A.6.152 , en volgens Xpericheck staat Customized NL huidig op build nummer: 32.2.A.0.224-R3C

Ik heb OTA update geprobeerd, danwel via de Xperia PC companion app met USB kabel; beide zeggen dat ik op de nieuwste firmware zit.

Nu zie ik allemaal "CDA" nummers staan voorin het Xpericheck tabelletje en ik dacht; laat ik even kijken welke mijn toestel heeft. Dit blijkt : 1296-6669 te zijn en komt overeen met "Commercial & Journalists " en NIET customized NL ... oke. Beetje vreemd maargoed.

Nu is het de vraag, verander ik dit ? Met bijvoorbeeld een handmatige installatie van de juiste firmware?
Zo ja, waar download ik deze ? Net even lopen Googlen maar kwam niet verder dan wat dode links.

Of laat ik dit door Sony fixen want hij moet toch terug voor de Proxomity sensor die brak is ?
Want ik heb geen idee of de garantie vervalt met het manual flashen van een FTF file.
het flashen zou ik pas doen als je je toestel terug hebt van de reparatie. hier is een tutorial hoe je FTF files moet flashen:
http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
giovanni2903 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 00:56:
[...]

het flashen zou ik pas doen als je je toestel terug hebt van de reparatie. hier is een tutorial hoe je FTF files moet flashen:
http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/
Thanks ! Net even je link bekeken, heel duidelijk en makkelijk te volgen. Moet geen probleem zijn.
Zojuist even gekletst met de Sony support team op de chat via hun site.
Ze gingen het met mijn conclusie eens over de proximity sensor, en sturen morgen een koerier langs om hem op te pikken. Ik ben hem minimaal 5, tot maximaal 10 dagen kwijt. Kan van een maat een Samsung S4 lenen in de tussen tijd dus dat komt ook goed.

Als hij terugkomt, word het tijd voor een firmware update :)

UPDATE:

Krijg net de bevestiging per e-mail van Sony van de koerier pick-up en een overview van mijn case.

Product: Sony Xperia Z5 / E6603
Operator: NL - KPN <- ehm .. nee ?
Complaint(s):
1: Symptom not available
2:
3:

Dus ja.. er staat letterlijk in hun systeem niet wat de klacht is terwijl we dit uitgebreid hebben besproken.
Nice going, ik zal gewoon ff een brief tikken en dit uitprinten en mee leveren wat het probleem is, voordat ze hem gewoon klakkeloos terug sturen zonder er wat mee gedaan te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door lithiumangel op 12-07-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Sinds gisteren ook in het bezit van een Xperia Z5, wat een fijne telefoon zeg!
Na wat updates inmiddels ook aanbeland op Android 6.0.1.

Wat ik me afvroeg, de camera staat standaard op 8MP 16:9, is dit de beste setting of zou ik de volledige 23MP 4:3 moeten activeren? Heb een beetje gegoogled maar geen bevredigend antwoord gevonden dus mogelijk dat hier wat mensen uit ervaring spreken.

Dan nog iets, in manual mode in de camera worden op 23MP de meeste opties uitgeschakeld (ISO, Scene selection), weet iemand waarom dit is?

Verder nog niks te klagen tot dusver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Sony gebruikt een 23MP sensor voor de Z5. Foto's worden genomen met 23MP, en daarna via wat slimme algoritmes downscaled naar 8MP. Als resultaat krijg je mooie/goede/scherpe (Voor telefoons dan) 8MP foto's. Beter dan een 8MP native sensor als het goed is :P
Handmatig naar 23MP gaan zal je waarschijnlijk dan ook geen mooiere foto's op gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

De mijne heeft gisteren besloten dat ik het maar uit moet zoeken. Gaat nog wel aan, maar scherm doet niets meer, na eerst te flikkeren. Hij gaat vandaag terug naar Coolblue, ben benieuwd, hopelijk snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
MixingMastersM schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:32:

Dan nog iets, in manual mode in de camera worden op 23MP de meeste opties uitgeschakeld (ISO, Scene selection), weet iemand waarom dit is?
Een scene selection is een automatishe mode; het stelt de camera settings automatish in op een bepaalde scene aan de hand van voorgedefineerde waardes. Keywoord hier is dus automatish. Dus dat is niet beschikbaar in manual mode; spreekt elkaar een beetje tegen :-)

Scenes kan je dus alleen in auto benaderen. Auto mode probeert de juiste scene mode voor je te kiezen (witte icoon rechts onderin) maar dat kan je dus overriden door zelf een scene te kiezen die jij vind dat bebter past.

ISO kon je geloof ik wel accessen met de settings menu, mischien dat dat onder 6.01 verandert is.
Ik draai nog op 5.01 - dat gezegd te hebben, de manual mode is echt brak en hadden ze net zo goed niet kunnen implementeren hoe het nu is. Het doet alsnog teveel dingen zelf en je kan zoals je ziet weinig instellen om het echt een verschil te laten maken.

[ Voor 18% gewijzigd door lithiumangel op 15-07-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Een update m.b.t mijn Z5 die ik afgelopen Woensdag heb laten ophalen voor reperatie v.d Proximity sensor.
Hij is terug ! Dat is snel ! Ben hem dus 3 hele werkdagen kwijt geweest. Het toestel is geupdate van 5.01 naar 6.01 en heeft nu wel de correcte CDA. Scheelt mij weer flashen, dus dat was mooi meegenomen.

Ter informatie: Ik had wel meegegeven dat het toestel 5.01 had en ik het niet erg vond als daar 6.01 op zou zitten :-) Ik kan me namelijk voorstellen dat sommige mensen hun telefoons niet zomaar willen laten updaten.
Ik had mijn toestel een factory reset gegeven alvorens ik hem meegaf dus kon het geen kwaad.

Bevestigd dat de proximity sensor nu goed werkt; deze schijjnt vervangen te zijn volgens de bijgeleverde brief. Ben enorm blij met deze snelle service van Sony.

[ Voor 26% gewijzigd door lithiumangel op 18-07-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Volgens XperiFirm is er ook weer een nieuwe firmware waar BT nu eindelijk echt gefixed moet zijn http://www.xperiablog.net...d-bluetooth-32-2-a-0-253/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Vraagje, in verband met m'n geplande overstap van de Z2 naar de Z5, werken de noise cancelling oordopjes die zijn meegeleverd met de Z2 ook op de Z5 (meen dat er bij de Z5 geen noise cancelling oordopjes worden meegeleverd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Weemism schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:58:
Vraagje, in verband met m'n geplande overstap van de Z2 naar de Z5, werken de noise cancelling oordopjes die zijn meegeleverd met de Z2 ook op de Z5 (meen dat er bij de Z5 geen noise cancelling oordopjes worden meegeleverd)?
Ik GOK van wel. 100% kan ik het niet zeggen dus je zou het even moeten Googlen; maar onder m`n Z5 heb je ook de welbekende "Accessory settings" panel onder audio en daar staat "Noise cancelling" tussen.
Maar is greyed out met een berichtje "Connect noise cancelling headsets" - dus het lijkt me van wel. Ik heb zelf helaas geen NC om dit voor je uit te testen.

De meegeleverde dopjes zijn inderdaad niet NC. Net even voor het eerst uit de doos gehaald en ingeplugged just to be sure.

[ Voor 11% gewijzigd door lithiumangel op 24-07-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik had het al even gegoogled, maar was me alsnog niet helemaal duidelijk, maar zoals je het beschrijft lijkt het er iig wel op te wijzen.

Dank voor de moeite :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
deze werken ook op de z5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Aangezien ik vind dat positief nieuws gedeeld moet worden, bij mijn Z5 was bij reparatie waterschade geconstateerd, het toestel is zonder pardon omgeruild voor een gloednieuwe :) Ik ben weer helemaal happy met mijn Z5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
De nieuwste update 32.2.A.0.253 ontvangen (OTA).
Is 112,2 MB. Installatie duurde dik 20 minuten.
Bevat foutoplossingen en verbeteringen. Ook zijn er verbeteringen m.b.t. Bluetooth hoewel ik daarmee zelf geen problemen had ondervonden. De Android versie blijft 6.01 en de beveiligingspatch blijft staan op april 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
frjemd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:51:
De nieuwste update 32.2.A.0.253 ontvangen (OTA).
Is 112,2 MB. Installatie duurde dik 20 minuten.
Bevat foutoplossingen en verbeteringen. Ook zijn er verbeteringen m.b.t. Bluetooth hoewel ik daarmee zelf geen problemen had ondervonden. De Android versie blijft 6.01 en de beveiligingspatch blijft staan op april 2016.
Net nog even gekeken en ik kan hem nog niet OTA binnenhalen.
Ik heb zelf een losse toestel (customized NL) , zo te zien op Xperichecker heeft Vodafone hem vandaag voor de NL markt inderdaad gereleased.

https://xpericheck.com/device/E6653

Goed; ik ervaar ook de bluetooth problemen niet onder 6.01, terwijl ik flink vaak bluetooth voor een paar uur per dag gebruik voor muziek. Danwel een MDR1A-BT koptelefoon of een SRX3 speaker.
Wel beetje een gemiste kans dat de beveiligings updates niet gelijk zijn meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
OmeJoyo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:27:
Aangezien ik vind dat positief nieuws gedeeld moet worden, bij mijn Z5 was bij reparatie waterschade geconstateerd, het toestel is zonder pardon omgeruild voor een gloednieuwe :) Ik ben weer helemaal happy met mijn Z5.
Ik dacht dat Sony een heel nieuw beleid had ingevoerd mbt waterschade? Dit maakt de overstap van een Z3+ (wat een klote ding is dat zeg) naar de Z5 wel heel verleidelijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb zelf gisteren uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Z5 gehaald. Ben er tot dusver erg blij mee :) . Kom van de Z2 af, maar ondanks dat het ontwerp grotendeels gelijk is, is dat van de Z5 op details nog een stukje verfijnder.

Nog lang getwijfeld omdat ik in eerste instantie zat te wachten op wat de OnePlus 3 zou gaan bieden (design sprak me uiteindelijk onvoldoende aan), daarna nog heb getwijfeld over de HTC 10 (nog te duur, en in EU niet verkrijgbaar in de kleurencombi die ik wilde), de X Performance (te weinig meerwaarde t.o.v. de Z5), en uiteindelijk de nog uit te komen nieuwe 5,2" Nexus (maar geen geduld meer daar nog op te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Vanavond tegen een toch wel serieus probleem aangelopen wat ik nog niet heb kunnen oplossen.
Ik heb de simkaart eruit gehaald terwijl de telefoon aan stond, hierdoor ging deze herstarten.
Echter komt ie nu niet meer door de opstartsequence heen. Dit betekent: Het witte scherm met sony xperia verschijnt, scherm gaat uit, rode lampje knippert 3 keer en dan komt het witte scherm met sony xperia weer terug. Batterij was verre van leeg maar desalniettemin al een uur aan de originele oplader liggen zonder resultaat. Op alle resetpogingen wordt niet gereageerd (telefoon trilt wel 3 keer) en blijft in dezelfde cyclus hangen. Ik draai gewoon stock.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ben bang dat ie terug moet, maar heb hem pas 2 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
MixingMastersM schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:18: Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ben bang dat ie terug moet, maar heb hem pas 2 weken :(
Zie de comments van Courtney Gregory & Bryan Bonin onder dit Youtube filmpje:
YouTube: The red LED 3 times Xperia Z lights

Success !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

lithiumangel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:45:
[...]

Zie de comments van Courtney Gregory & Bryan Bonin onder dit Youtube filmpje:
YouTube: The red LED 3 times Xperia Z lights

Success !
Thanks! Had het al bijna opgegeven.
De methode van Courtney Gregory helpt helaas niet.
Met de methode van Bryan Bonin ben ik tot dusver zover gekomen dat de telefoon in ieder geval uit de loop is en met een blauwe led aan de laptop hangt. Flashtool ziet hem ook maar flashen gaat zo 1 2 3 nog niet. Dit heb ik namelijk nog nooit gedaan, en begrijp dat ik dus ook ergens de juiste *.sin file vandaan moet halen? Klopt dat ik dan de gehele software opnieuw op de telefoon installeer? Daarnaast Lijkt Flashtool alleen voor oudere Z-series gemaakt, werkt het dan wel voor een Z5?

Raak ik mijn garantie kwijt als ik hieraan begin?

Waterval aan vragen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
MixingMastersM schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:21:
[...]

Daarnaast Lijkt Flashtool alleen voor oudere Z-series gemaakt, werkt het dan wel voor een Z5?

Raak ik mijn garantie kwijt als ik hieraan begin?

Waterval aan vragen, sorry.
Nee, flashtool werkt voor alle xperia's. Heb mijn Z5 daar ook mee geflashed, garantie blijft behouden zolang je de bootloader niet unlocked wat geen vereiste is voor het flashen.

FTF files haal je van hier: https://xpericheck.com/device/E6653

Hoe je die FTF files flashed lees je hier: http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

P.S Bij mij duurdde de laatste 2% v.d flash ongeveer 3-4 minuten dus niet stressen en gewoon laten liggen dat ding voor een tijdje :)

Maar als ik het zo lees : +Courtney Gregory if that doesn't work, try with the computer instead of the charger and get the phone in fastboot mode (solid blue light, i forgot how but i think it was volume up or down and plug it in) and open flashtool by androxyde and press the flash button, then the reboot to system button.

Bedoeld hij dat je gewoon op de flash knop drukt zonder een file te loaden ?
Maar je kan natuurlijk proberen je unit opnieuw te flashen inderdaad.
Je raakt je data niet kwijt als je de desbetreffende opties in flashtool niet selecteert.
Maar dat laatste is nooit een 100% garantie natuurlijk.

Trouwens, nu ik erover nadenk. De Xperia companion app heeft een software repair knop waar hij volgens mij ook je device opnieuw flashed. Mischien ook intersant om daar naar te kijken anders ?

[ Voor 6% gewijzigd door lithiumangel op 28-07-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Bedankt weer.

Even kijken, de flash knop gebruiken en dan reboot into system (zonder iets te flashen) heeft geen effect, probleem blijft.

Xperia Companion geeft een foutcode bij softwareherstel;
Foutcode: UEVersionConnection
L_1910
edit: Bij nogmaals proberen pakte softwareherstel wel op, deze is nu bezig.

Ben nu de Customized NL bij XperiFirm aan het binnen halen, ga die morgen proberen te flashen.

Eerst slapen :z

UPDATE 29-7 08:00:
Xperia Companion heeft softwareherstel uitgevoerd, echter zonder resultaat.
Als laatste de Customized NL succesvol met Flashtool geflashed. Ook zonder resultaat.

Denk dat ik nu daadwerkelijk alles geprobeerd heb. Het gedrag van mijn Z5 is ook anders dan het genoemde filmpje. Ik krijg namelijk ook het witte sony xperia scherm te zien. Hij blijft deze cyclus ook eindeloos herhalen.

:-(

UPDATE 29-7 10:00:
Contact met Sony gehad, ze hadden ook geen briljante ingevingen meer dus ik moet hem terugsturen. Helaas zit ik momenteel in het buitenland dus kan dat pas over 2 weken maar ze sturen alvast een verzendlabel naar m'n huisadres. Ondank dat ik liever gewoon een werkende telefoon heb ben ik wel onder de indruk van het serviceniveau van Sony tot nu toe.

To be continued.

[ Voor 49% gewijzigd door MixingMastersM op 29-07-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Mijn Z5 moest toevallig ook terug recentelijk (zie enkele posts hierboven)
De proximity sensor was brak geworden, de helft v.d keren dacht hij namelijk dat het toestel naast m`n oor zat terwijl dat niet zo was. Het toestel was op een Woensdag opgehaald, en de Dinsdag ochtend daarna had ik hem alweer terug. Dus dat ging redelijk snel. Hopelijk ben je hem dus ook niet kwijt voor lang.

Wel vervelend om te horen dat hij net besluit niet te werken terwijl je op vakantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
je hebt je toestel binnen 10 dagen terug meestal, dus dat valt te overleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Sony levert een UHC20 standaard lader mee met de Z5 terwijl het toestel Qualcomms Quick Charge 2.0 ondersteunt. Beetje een gemiste kans wat mij betreft, maar dat wel vaker voorbij zijn gekomen in dit topic.

Ben nu dus op zoek. Iemand een suggestie voor een goede quickcharger? Had de Sony's UHC10 lader op het oog, maar ik lees hier en daar dat daar geen kabel bij zou zitten, terwijl ik meen dat een geschikte kabel juist noodzakelijk is voor gebruik met een QC lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Weemism schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:30:
Ben nu dus op zoek. Iemand een suggestie voor een goede quickcharger?
Elk degelijke USB kabel is prima; tenzij je slechte 1 euro meuk koopt via Xenos of wattan ook zit je gewoon goed. Ik heb de onderstaande 2 chargers die ik gewoon met de meegeleverde sony kabel gebruik.

Zelf heb ik de "Aukey Charging station PA-T1" voor op m`n buro omdat aan de achterkant je zo`n 8-loop stekker hebt en dus redelijk eentje van lengte kan kopen als je WCD ver staat en hem dus ideaal positioneren op je buro met dat klitteband spul. Heeft 1 QC 2.0 poort van 7A en 4x 2.x A poorten. Kan zo dus 5 dingen tegelijk opladen.

Voor op reis heb ik deze : "Aukey Quick Charge oplader PA-T2 " een 3 poorts lader ipv 5, maar is niet veel groter als een reguliere QC charger en past in een WCD direct (terwijl de bovenstaande PA-T1 dat niet doet)
Omdat ik op reis vaak : Telefoon + battery bank + Pocket Wifi moet opladen en dan is 3 poorten in 1 reuze handig; vooral vaak als je in hotels zit die maar 1 of 2 stopcontacten max vrij hebben.

Beide kan je via bol.com kopen, dat heb ik iig gedaan; maar je kan hem vast via pricewatch een paar euro goedkoper krijgen dunk ik; bol.com is totaal niet scherp met hun prijzen immers

Het opladen van m`n Z5 van 15 % -> 100% gebeurd in 1 uur en 5 mins
Maar hij zit al na 30 mins op zo`n 70%, laatste 30% gaat op normale snelheid.

[ Voor 35% gewijzigd door lithiumangel op 29-07-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Top, dank voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Laatst online: 03-09 20:00
Weemism schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:31:
Ik heb zelf gisteren uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Z5 gehaald. Ben er tot dusver erg blij mee :) . Kom van de Z2 af, maar ondanks dat het ontwerp grotendeels gelijk is, is dat van de Z5 op details nog een stukje verfijnder.

Nog lang getwijfeld omdat ik in eerste instantie zat te wachten op wat de OnePlus 3 zou gaan bieden (design sprak me uiteindelijk onvoldoende aan), daarna nog heb getwijfeld over de HTC 10 (nog te duur, en in EU niet verkrijgbaar in de kleurencombi die ik wilde), de X Performance (te weinig meerwaarde t.o.v. de Z5), en uiteindelijk de nog uit te komen nieuwe 5,2" Nexus (maar geen geduld meer daar nog op te wachten).
Hoi ik ben ook wel geïnteresseerd in de Z5 kom zelf ook van de Z2.
Nou eigenlijk een kleine tussenstop bij Microsoft, maar ben hier niet geheel tevreden over.
Vraag me af wat jouw ervaring is t.o.v. de Z2. De nieuwe Xperia X serie is totaal niet interessant. ( niet high end en geen ondersteuning voor 4G+ )
Gebruik tijdelijk m'n oude Z2 weer met Android 6.0.1. Heb hem gebruikt tot 4.4.4. Hier was de accuduur ook altijd goed, maar ook nog met volledige Stamina optie.
Ik vind het design van Sony heel mooi, maar als de telefoon niet beter wordt ervaren als de Z2, zal ik waarschijnlijk verder kijken.
Diverse reviews gelezen, deze zijn redelijk positief, op de accuduur na, maar hier zijn ze behoorlijk negatief.
Hoop dat je mij over kan halen over de laatste drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
simso1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:39:
[...]

Nou eigenlijk een kleine tussenstop bij Microsoft, maar ben hier niet geheel tevreden over.
Vraag me af wat jouw ervaring is t.o.v. de Z2. De nieuwe Xperia X serie is totaal niet interessant. ( niet high end en geen ondersteuning voor 4G+ )
Gebruik tijdelijk m'n oude Z2 weer met Android 6.0.1. Heb hem gebruikt tot 4.4.4. Hier was de accuduur ook altijd goed, maar ook nog met volledige Stamina optie.
Ik vind het design van Sony heel mooi, maar als de telefoon niet beter wordt ervaren als de Z2, zal ik waarschijnlijk verder kijken.
Diverse reviews gelezen, deze zijn redelijk positief, op de accuduur na, maar hier zijn ze behoorlijk negatief.
Nope. Ik kom van een Z2 en heb nu net 8 maanden een Z5. Ik heb al spijt dat ik niet voor een Z3 gegaan ben. De Z5 is niet merkbaar sneller, maar de batterij is wel merkbaar sneller leeg. Bluetooth audio over aptX heeft een stevige stutter, en er zijn nog wel een paar kleinigheidjes die storen. Elke telefoon heeft er wel, maar volgens mij zijn de Z2 en Z3 nog steeds de betere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

[...]

M'n ervaring is tot dusver positief. Hoewel het toestel op papier nauwelijks kleiner is dan de Z2 voelt ie in de hand duidelijk minder 'bulky' aan v.w.b. zowel het gewicht als de vorm van het toestel.

Andere verbeteringen t.o.v. Z2 vind ik het ontwerp. Zoals ik eerder schreef is deze toch weer een stukje verfijnder door m.n. het ontbreken van de op de Z2 nogal prominent aanwezige afdichtingsklepjes. Het enige klepje op de Z5 (voor de sim en sd kaart) is klein en valt nauwelijks op. Ook wel moeilijker te openen daardoor, maar als het goed is zou je dit sowieso niet vaak hoeven/moeten doen.

Ander voordeel vind ik de matte achterkant. Ik stoorde me altijd wel aan hoe snel je daar vette vingers op zag bij de Z2. Hele toestel is echt super 'understated' qua design, zelf vind ik dat prachtig tussen veel 'schreeuwerige' toestellen zoals de G5 en S6/S7, maar dat blijft een kwestie van smaak. Afwerkingskwaliteit ligt nu, meer dan bij de Z2, beter in lijn met een iPhone.

Grootste nadeel tot dusver t.o.v. de Z2 is dat de gleufjes van de speakers/microfoon meer stof lijken te verzamelen. Let er daarnaast op dat het toestel weliswaar Qualcomms Quickcharge 2.0 ondersteunt, maar er geen quickcharger wordt meegeleverd, en dat er ook geen oordopjes bij zitten. Maar zoals hierboven al is aangegeven kun je gewoon de noice cancelling oordopjes van de Z2 gebruiken, de noice cancelling wordt ook op de Z5 ondersteund.

Ik heb overigens, anders dan hierboven gemeld, geen enkel probleem met BT, ook niet via AptX. Draai de meest recente software 32.2.A.0.253, en die lijkt probleemloos.

De interface lijkt inderdaad niet geweldig veel sneller dan op de Z2, maar opstarten van apps gaat wel merkbaar rapper, merk dat vooral bij grote apps zoals Pokémon Go. Accu heb ik tot dusver ook geen problemen mee gehad, maar heb op dit moment nog geen goede referentie omdat ik sinds de switch naar de Z5 inderdaad dus Pokémon Go speel die de accu sowieso snel drained. De keren dat ik dat niet deed leek de accu niet veel onder te doen voor die van de Z2, in mijn geval dus makkelijk twee dagen bij matig gebruik. Viel me reuze mee, want was wel een van m'n grootste zorgen na de switch op basis van verschillende reviews. Ik denk dat de accuduur is verbeterd bij ofwel de latere batches van de Z5 danwel door softwareoptimalisaties sinds de introductie.

Grote voordelen t.o.v. specifiek de Z3 vind ik persoonlijk ook de fingerprintscanner, dit is inmiddels zo'n gemeengoed dat ik hier niet van af wilde zien, en de betere camera. Hoewel de verdere hardwarematige verschillen klein zijn, is het natuurlijk ook nog even afwachten in hoeverre Sony nieuwe Android updates nog naar de Z3 gaat uitrollen, denk dat de Z5 daar iets meer kans op maakt.

Maar goed, blijft dus subjectief wat je belangrijk vindt aan een toestel i.v.t. het prijsverschil tussen de Z3+ en Z5 (momenteel 76 euro). Lees ook dit en dit artikel over de verschillen tussen de Z3+ en de Z5.

Lang verhaal kort: absoluut geen spijt van m'n overstap van de Z2. Ten opzichte van de Z3+ kan ik echter niet beoordelen of het verschil echt uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
[...]

Kwa telefoons de recente jaren is het voor mij : Z, Z2, (3 maanden G Note edge ertussen) , Z5 geweest.
M`n Z2 deed ik. Mijn gebruik is dan ook redelijk matig en voornamelijk muziek luisteren als ik van punt A naar B ga. Dan wel via LDAC (MDR-1ABT) of met klassieke draadje (XBA3) messaging (gmail/line/messenger/whatsapp) af en toe incidenteel facebook en instagram checken. Kanji studeren, boek lezen, telefoon als afstandsbediening gebruiken voor m`n HTPC en reisadvies via 9292.

Ik heb daarnaast ook 2x bluetooth speakers waar ik het toestel vaak mee gebruik als ik op shoots etc. ben. Het is of de Camden Square van Polk die Aptx gebruikt en de Sony SRX3 met reguliere bluetooth.
Beiden spelen af zondere stotteren etc. problemen. Ik heb de nieuwste update nog niet, die problemen daarmee zou verhelpen, maar heb daar nooit issues mee gehad.

Ik vind het zelf een super prettig toestel, geen spijt gehad dat ik van de Z2->Z5 ben geupgrade.
De vingerprint scanner is echt super handig en wil je echt niet meer zonder na een paar dagen.

Voor case gebruik ik de Spigen Ultra Hybrid : http://www.spigen.com/col...hybrid?variant=6714273025 en met een spigen Crystal screen protector aan de voorkant. Je ziet nieteens dat hij erop zit als je hem goed toepast. De case heeft daarnaast ook raised volume & camera buttons. Let op dat je de case in zowel een zwart donkere tint kan kopen alsmede een 100% transparante.

Ik zou zeggen; als je na het lezen van iedereen zijn mening nog steeds er niet 100% over uit bent.
Bestel je toestel gewoon bij een zaak met een steengoede return policy, zoals cool blue.
Binnen 14 dagen no-nonsense je geld terug, mocht je het alsnog net-niet vinden zal het geen probleem zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door lithiumangel op 05-08-2016 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Net nog even de Z2 en Z5 naast elkaar gelegd, alle apps up tot date gebracht, beide toestellen herstart, en gekeken wat het verschil is in de snelheid van het opstarten van apps. Is toch wel duidelijk merkbaar. Scheelt bij kleinere apps als die van NOS en nu.nl 0.5 tot 1 seconde, bij grotere apps zoals Spotify loopt dit verder op. Logisch natuurlijk ook gezien de nieuwere Snapdragon 810 in de Z5.

Grootste verschil merkte ik bij het laden van een website met een embedded filmpje in Chrome, bij de Z5 was de thumbnail van het filmpje zo goed als instant zichtbaar/afspeelbaar, bij de Z2 duurde dat enkele seconden.

Nog terugkomend op het ontwerp, wat bij de Z2 (en misschien de Z3+?) naar mijn mening wel echt beter was, is de plaatsing van de volumeknop. Bij de Z5 is die een stuk verder naar beneden geplaatst, en is daarom niet prettig te bedienen met je duim (hangt natuurlijk ook af van de grootte van je handen). Dit lees je overigens ook terug in veel reviews, wat mij betreft een beetje een onbegrijpelijk move van Sony, en voor mij eigenlijk m'n enige irritatie. Maar went uiteindelijk ook wel weer.

Tot slot ook nog even goed gekeken naar het verschil in schermkwaliteit tussen de Z2 en Z5, maar de Z5 heeft wel duidelijk een betere lichtopbrengst (zie je ook terug in de specs), en betere wit- en contrastwaarden voor mijn smaak. Het scherm 'popt' dus duidelijk meer dan de wat matte weergave op de Z2.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.