Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.netnummer.net/wp-content/uploads/2015/02/sonyxperia.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000658078.jpeg

Dit topic is ervoor om de aanschaf van de Sony Z5 Compact, Z5 en Z5 Premium.
Ga jij hem los kopen, bij welke winkel, eBay of het buitenland? Neem je een abonnement, heb jij een superabonnement gevonden, welke provider wil je of is sim-only + een los toestel misschien goedkoper?

Gerelateerde topics:
Word Later aangevuld

Specificatie
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1rIQch6.jpg

Nieuwsberichten
reviews: Sony's Xperia Z5-serie: drie nieuwe modellen van 4,6 tot 5,5"

Poll: Welke Z5 ga je kopen?

Sony Z5 Compact
Sony Z5
Sony Z5 Premium
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395245&layout=1&sort=prc

Poll: In welke kleur ga je de Z5 kopen?
Sony Z5 Compact in het Zwart
Sony Z5 Compact in het Groen
Sony Z5 Compact in het Rood
Sony Z5 Compact in het wit
Sony Z5 in het Zwart
Sony Z5 in het Groen
Sony Z5 in het Rood
Sony Z5 in het Wit
Sony Z5 Premium in het Zwart
Sony Z5 Premium in het Groen
Sony Z5 Premium in het Rood
Sony Z5 Premium in het Wit
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395246&layout=1&sort=prc

Dit is mijn eerste topic start, dus excuus dat het zo karig is wil hem wil aanvullen, stuur mij maar even een DM

[ Voor 46% gewijzigd door J.S. Bach op 02-09-2015 21:32 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38
Ik twijfel tussen de gewone Z5 en de Compact versie, vooral vanwege het RAM. 2GB voor de Compact en 3 voor de gewone. De eerste acties komen al los, de telefoon wordt door (o.a.?) Belsimpel aangeboden met een MDR-10RX koptelefoon twv 119 euro. Ik wacht voorlopig nog op de eerste echte reviews en de winkelprijzen.

• KillStream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik wil heel graag de Premium, incl een Vodafone 1 of 2 jarig abbo. (ligt aan de prijs die ik moet bij betalen)
Mijn enige probleem is, is dat mijn contract op 31 oktober afloopt, en de premium pas leverbaar is vanaf november... Kleur weet ik nog niet, misschien ga ik eens gek doen. Dan zou ik voor rood of groen gaan, maar misschien ook wle gewoon saai voor zwart. Ook beetje afhankelijk hoe de kleuren uiteindelijk uitvallen.

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 01:17
Ik volg deze op de voet. Heel benieuwd naar de prestaties van de camera/sensor, de kwaliteit van het scherm en batterijverbruik van de Compact. Hopelijk blijven deze keer kleine & grote ontwerpfoutjes uit. De normale positie van de USB connectie is alvast goeie stap in de richting, niet zozeer om het ontbreken van de flap, maar omdat die in de zijkant enorm irritant was om het toestel goed te positioneren in een gsm-houder in de wagen.

Verder hoop ik op "high-dynamic range microphone", zoals sommige duurdere Lumia's. Op die manier kan je bijvoorbeeld een luid concert vastleggen en is je geluid niét compleet onverstaanbaar. M'n eerste Sony (Xperia P) had dit en blijft nog steeds indrukwekkend. Ook handig als je een track wilt Shazam'n - als de muziek té luid staat en je smartphone kan alleen luid gekraak en ruis vastleggen, ga je het nooit weten natuurlijk. Ook draadloos laden zou welkom zijn anno 2015.

Maar ik heb nu anderhalf jaar de Z1C in volle tevredenheid - ik kocht em uitzonderlijk direct bij introductie omdat hij perfect voldeed aan mijn wensen - en misschien over een jaartje zie ik wel hoe de Z5C geprijst staat. Qua snelheid moet ik ondertussen weinig inboeten. De Z1c stond trouwens aan 499 bij de start, deze voorlopig 599,- blijkbaar. Zal wel snel dalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mlazurro op 03-09-2015 01:05 ]

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mlazurro schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:55:
Verder hoop ik op "high-dynamic range microphone", zoals sommige duurdere Lumia's. Op die manier kan je bijvoorbeeld een luid concert vastleggen en is je geluid niét compleet onverstaanbaar.
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik heb nu een Nexus 5 en de mic op dat ding is behoorlijk crap, hiervoor had ik een iPhone en die was er juist erg goed in. Ik hoop dat de Z5 dat ook zal zijn helemaal met de nieuwe camera sensor en dergelijke.

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Sony Z5 ga ik kopen in het zwart denk ik.

Johann Sebastian Bach

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 20:49
Ik ga mijn beslissing maken (z5c of z3c kopen) als ik duidelijk heb dat de hitteproblemen van de Qualcomm 810 niet aanwezig zijn.

Tot nu toe lijkt het goed te gaan: http://www.xperiablog.net/2015/09/03/xperia-z5-4k-video-test-shows-snapdragon-810-heat-issues-conquered/ Dat blog heeft trouwens meer stukjes over de Z5-reeks.

Trotse vader!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-05 23:38
Per 1 september geswitcht van werkgever en bij de oude werkgever de Z3 Compact achtergelaten. Met de kennis dat gisteren de Z5 Compact aangekondigd zou worden besloten om tijdelijk even een oude privé Galaxy S3 te gebruiken en bij de nieuwe werkgever de Z5 Compact in huis te halen zodra leverbaar.

Erg tevreden geweest over de Z3 Compact en heb zelf ook nog de Z3 Tablet Compact gekocht en daar ook echt heel tevreden over. Kan niet wachten tot ik de Z5C in handen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557436

Ik wil zelf een Z5 halen met een 2 jarig abbonoment, is er eigenlijk al iets bekend over meerdere kleuren?
bij de vorige toestellen kon je ook voor copper kiezen en dat vond ik wel een erg mooie kleur voor een Xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

Ik wil ook graag een Z5 kopen, wanneer ligt die nu in de winkel?
Eerste week oktober of later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Leuk om dit in de gaten te houden. Kan mijn abonnement al een poosje verlengen :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Hier zijn de kleurtjes misschien wat beter te zien:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11988703_1189595217723447_3510503704318532088_n.png?oh=dc6e0da73ac63d9cb0738b056629aaa8&oe=56AB9345

Groen is wel een aparte kleur voor een telefoon, en de Compacts lijken wel een beetje (teveel?) op de iPhone 5C qua kleurtjes.

En nu ik op Xperiablog zit te kijken valt me op dat de (advies-)prijzen erg raar zijn:

Amazon UK
Xperia Z5 – £549.99
Xperia Z5 Compact – £449.99

Amazon Germany
Xperia Z5 – €549.00
Xperia Z5 Compact – €699.00
Xperia Z5 Premium – €799.00

Clove UK
Xperia Z5 – £525.00
Xperia Z5 Compact – £439.00
Xperia Z5 Premium – £629.00

Sony Mobile Store – UK
Xperia Z5 – £549.00
Xperia Z5 Compact – £599.00
Xperia Z5 Premium – £699.00

Oftewel, bij twee winkels zijn de Compacts goedkoper dan de gewone Z5, en bij de rest is de Compact juist duurder :?

[ Voor 47% gewijzigd door O88088 op 04-09-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-05 16:00
Ik mag eind deze maand verlengen, twijfel nog heel erg tussen een z3c met 1 jarig contract of een z5c / z5 met 2 jarig contract.

Zit nu sinds een paar maanden op Android (HTC One m7) omdat ik mijn iPhone helemaal zat was. Bevalt tot nu toe goed.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdBergh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 19:35
Ik hoop dat de groene Z5 een beetje goed verkrijgbaar zal zijn. Deze lijkt mij wel mooi, en is toch eens wat anders dan zwart.

Wit koop ik per definitie niet want elk vlekje zie je er op (in het laboratorium waar ik werk daar heb je veel kleurstoffen die je niet op je telefoon wilt zien).

Grijs gaat het ook niet worden want dat vind ik een beetje een oude mannen kleur, rood vrees ik dat het door direct zonlicht lelijk oogt (en eventueel verkleurt, daar is rode kleur gevoelig voor).

Geel wil ik niet want dat lijkt te veel op urine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kleuren van de Z5c zijn niet heel bijzonder, zou daar al bewust niet voor kiezen.

De gouden of groene versie van de Z5 trekt mij wel. Zo op het plaatje ziet er wel mooi uit, ben benieuwd hoe het er uit zal zien als je ze vast kunt houden in de winkel.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amazon.de kost de Z5 €599,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Anoniem: 34124 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:53:
Ik wil ook graag een Z5 kopen, wanneer ligt die nu in de winkel?
Eerste week oktober of later?
Op de pagina van Coolblue staat daar dat de releasedatum 1 oktober is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:58
op Amazon.de zie ik anders een prijs van €699 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BigF25 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:42:
[...]

op Amazon.de zie ik anders een prijs van €699 ;(
Pfff je hebt gelijk dan hebben ze het aangepast :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Ik heb hem besteld bij coolblue.
Ben benieuwd hoe snel dat gaaa komen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd ik ben ook benieuwd naar de levertijd :)
Welke kleur heb je gekozen?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 34124 op 04-09-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
Zelf even rond gekeken voor deze mobiel + abbo (1 jaar).

Nu kom ik uit bij vodafone via gsmwijzer.

https://www.gsmwijzer.nl/...on=#product-provider-tabs

1 jaar
10000 bel/sms
3GB internet
31 euro in de maand + 484 euro voor de telefoon.

Is dit een beetje een goeie deal? of zijn er al mensen die een betere deal hebben weten te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Anoniem: 34124 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:37:
Gefeliciteerd ik ben ook benieuwd naar de levertijd :)
Welke kleur heb je gekozen?
In het zwart.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Rokz schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:00:

1 jaar
10000 bel/sms
3GB internet

Is dit een beetje een goeie deal? of zijn er al mensen die een betere deal hebben weten te scoren?
Volgens mij kun je over het algemeen veel beter een losse telefoon + sim-only kopen.
Waarschijnlijk zal de winkelprijs ook snel zakken waardoor je een berg geld bespaart, al moet je dan wel wat geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191250

Rokz schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:00:

1 jaar
10000 bel/sms
3GB internet

Ik verleng bij T-Mobile (2 jaar contract):
120 min in NL en/of EU
Onbeperkt SMS in NL en EU
3 GB internet
19 euro in de maand en 504 euro (inclusief thuiskopieheffing) voor de Z5.

Abo is flexibel dus voor 6 euro meer per maand bel je onbeperkt in Nederland en 120 min in de EU.
Toestel komt 9 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191250

Ronald8 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:13:
[...]

Volgens mij kun je over het algemeen veel beter een losse telefoon + sim-only kopen.
Waarschijnlijk zal de winkelprijs ook snel zakken waardoor je een berg geld bespaart, al moet je dan wel wat geduld hebben ;)
Dit klopt meestal niet meer. Als je het in combinatie koopt ben je goedkoper uit, mits je de telefoon in 1x betaalt. Ze bieden je vaak een korting aan op de normale winkelprijs. De meeste mensen kiezen er nog steeds voor om het bedrag over 1 of 2 jaar uit te smeren, maar dan betaal je tot 100 euro meer (vaak nog wel goedkoper dan los).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03-2024
Zo te zien gaat Sony zijn prijzen aanpassen voor de Z5? Zie link naar artikel.
Prijzen zijn nog niet aangepast op de nederlandse sony website. Maar het lijkt erop dat hier wel verandering in gaat komen.

http://www.uswitch.com/mo..._after_just_days_on_sale/

En hier de Sony webshop in de UK: http://eshop.sonymobile.com/gb/phones/

[ Voor 11% gewijzigd door koenkokes op 06-09-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
koenkokes schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:31:
Zo te zien gaat Sony zijn prijzen aanpassen voor de Z5? Zie link naar artikel.
Prijzen zijn nog niet aangepast op de nederlandse sony website. Maar het lijkt erop dat hier wel verandering in gaat komen.

http://www.uswitch.com/mo..._after_just_days_on_sale/

En hier de Sony webshop in de UK: http://eshop.sonymobile.com/gb/phones/
Dan kom je alsnog uit op resp. 600, 750 en 850 euro voor de Z5C, Z5 en Z5P (heel erg afgerond) :/ Coolblue's prijzen zijn zonder verlaging al lager dan de prijzen van Sony UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
Ronald8 schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:06:
[...]

Dan kom je alsnog uit op resp. 600, 750 en 850 euro voor de Z5C, Z5 en Z5P (heel erg afgerond) :/ Coolblue's prijzen zijn zonder verlaging al lager dan de prijzen van Sony UK.
Klopt. Maar de prijzen in de UK kan je niet 1 op 1 vergelijken met de prijzen in USD/EUR. Gezien je waarschijnlijk de GBP prijzen omgezet hebt naar EUR.

De prijs op de nederlandse Sony store zijn 600/700/800 EUR. Dus daarmee zie je ook al dat de GBP/EUR prijzen voor de Sony store niet samenhangen qua koers.

En natuurlijk kan het zijn dat dit alleen een verlaging is voor de Sony UK store. Maar ik verwacht dat ze actie gaan nemen op het feit dat ze veel klachten gekregen hebben voor de adviesprijzen. Ze zijn tevens geen Samsung of Apple waarbij de consumenten blind het nieuwste model kopen ongeacht de prijs.

Sony heeft nog wat marktaandeel in te halen betreft smartphones. En een (kleine) prijsverlaging kan in dat opzicht geen kwaad :)

Maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha helemaal eens met koenkokes.
Ze hebben een enorm marktaandeel om in te halen op smartphone gebied.
€750,- voor een Z5 is te duur.
Een Snapdragon 810 en 3GB ram en full HD scherm, ze hadden hem beter voor €599,- op de markt kunnen brengen.
Een Note 4 kost nu €530,- ongeveer om maar wat te vergelijken.
Ik heb zeker interesse in een Sony Z5 maar niet voor €750,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 13:12
Als de Z5C onder €500 duikt, overweeg ik hem... vermits mijn Z1C het begeven heeft op de dag van de aankondiging van de Z5C.

Zouden er ook nergens extra preorderprijzen te scoren vallen? Ik herinner me bij de Z1C en Z3C dat je bij verschillende salers er ook een extraatje bovenop kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
Anoniem: 34124 schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:37:
Hahaha helemaal eens met koenkokes.
Ze hebben een enorm marktaandeel om in te halen op smartphone gebied.
€750,- voor een Z5 is te duur.
Een Snapdragon 810 en 3GB ram en full HD scherm, ze hadden hem beter voor €599,- op de markt kunnen brengen.
Een Note 4 kost nu €530,- ongeveer om maar wat te vergelijken.
Ik heb zeker interesse in een Sony Z5 maar niet voor €750,-
Vergeet niet dat de Z5 €699 is, en niet €750. Met een beetje geluk als Sony de prijzen overal ter wereld gaat verlagen en niet alleen in UK. Komen we misschien nog wel op een prijsje van 600-650.
minimaLL schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:44:

Zouden er ook nergens extra preorderprijzen te scoren vallen? Ik herinner me bij de Z1C en Z3C dat je bij verschillende salers er ook een extraatje bovenop kreeg.
Bij Studentmobiel krijg je er een headset van sony bij: https://www.studentmobiel.nl/sony-xperia-z5?utf8=%E2%9C%93

[ Voor 22% gewijzigd door koenkokes op 06-09-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bij belsimpel.nl staat op de frontpage een aanbieding: z5 black: pre-order en ontvang een gratis headset van €129
Als je doorklikt, zie je daar nergens meer van (maar ik kan blind zijn).

Verder heeft amazon de Z5 Compact voor €549, wat ik niet duur vindt.
http://www.amazon.de/Sony-Xperia-Compact-Touch-Display-schwarz/dp/B013WSMOZA/

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
TH0R schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:07:
Bij belsimpel.nl staat op de frontpage een aanbieding: z5 black: pre-order en ontvang een gratis headset van €129
Als je doorklikt, zie je daar nergens meer van (maar ik kan blind zijn).
Als je op de pagina van de Z5 bent, klik je op omschrijving. Daar staat in de eerste regel de gratis headset beschreven. https://www.belsimpel.nl/...lack/overzicht#aanb_20426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
koenkokes schreef op zondag 06 september 2015 @ 23:18:
[...]

Als je op de pagina van de Z5 bent, klik je op omschrijving. Daar staat in de eerste regel de gratis headset beschreven. https://www.belsimpel.nl/...lack/overzicht#aanb_20426
Dankje, ik was inderdaad blind :)

De Z5 Compact heeft trouwens de zelfde aanbieding zie ik bij Belsimpel.
Maar wel €50 duurder dan Amazon. Ik denk niet dat ik €50 er voor over heb voor een headset.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 09:31
Ik kom er net achter dat er ook dual sim versies van de Z5 modelen gaan komen. Beetje jammer dat die niet direct hier uitkomen, een kijken of ik die volgende maand dan ergens kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kai-Arne
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-01 19:51
Sony Xperia Z5, Premium and Compact get a healthy price cut before they’ve even launched - artikel.

_/-\o_ :9~

[ Voor 26% gewijzigd door Kai-Arne op 07-09-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is nog eens goed nieuws _/-\o_
Dankje voor de info! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 14:03
In euro's is de prijs nog gewoon hetzelfde..
http://eshop.sonymobile.com/nl/phones/

Klopt ook wel aardig met de conversie van 429 British Pounds Sterling => 586,93 Euros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:13
Kai-Arne schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:22:
Sony Xperia Z5, Premium and Compact get a healthy price cut before they’ve even launched - artikel.

_/-\o_ :9~
Word serieus net 10 posts eerder al gezegd haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je eigenlijk ook al ergens de Z5 in het goud bestellen i.c.m. een abbonoment?
Bij Belsimpel en Studentmobiel alleen nog in het zwart groen of wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
Ik heb momenteel een Tele2 abonnement. Bij studentmobiel kan ik mijn huidge abo verlengen met 2 jaar volgens hetzelfde tarief wat ik nu al betaal. En de Z5 voor EUR 599,- i.p.v. EUR 699,- En ook nog eens een gratis headset van Sony t.w.v. EUR 119,-

Heel verleidelijk... Maar ik ga denk ik wachten tot de release, zodat er goedkopere aanbieders komen voor de Z5. Maar of de prijs bijna direct met 100 euro gaat dalen, betwijfel ik.

Wat is zon beetje de algemene prijsdaling na release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Anoniem: 557436 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:25:
Kan je eigenlijk ook al ergens de Z5 in het goud bestellen i.c.m. een abbonoment?
Bij Belsimpel en Studentmobiel alleen nog in het zwart groen of wit.
Typhone heeft hem op de site staan: http://www.typhone.nl/gsm/sony/xperia-z5-gold
Of het ook echt klopt weet ik natuurlijk ook niet.
koenkokes schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:23:
Ik heb momenteel een Tele2 abonnement. Bij studentmobiel kan ik mijn huidge abo verlengen met 2 jaar volgens hetzelfde tarief wat ik nu al betaal. En de Z5 voor EUR 599,- i.p.v. EUR 699,- En ook nog eens een gratis headset van Sony t.w.v. EUR 119,-

Heel verleidelijk... Maar ik ga denk ik wachten tot de release, zodat er goedkopere aanbieders komen voor de Z5. Maar of de prijs bijna direct met 100 euro gaat dalen, betwijfel ik.

Wat is zon beetje de algemene prijsdaling na release?
Op de frontpage las ik dit:
Virtual Reality in 'nieuws: Sony presenteert Xperia Z5, Z5 Compact en Z5 Premium'
Ik vind de prijzen ook hoog, echter had de z3c een adviesprijs van €549. Deze heb ik op de launch dag bij Belcompany kunnen aanschaffen voor €450, met gratis noise-cancelling headset! Wie weet dus, wellicht vallen de uiteindelijke winkelprijzen nog wel mee.
Dus wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
@Ronald8

Bedankt :)

Het best om het even af te wachten. Meteen handig om te zien of bijvoorbeeld de nieuwe Nexus mij nog kan overhalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronald8 schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:29:
[...]

Typhone heeft hem op de site staan: http://www.typhone.nl/gsm/sony/xperia-z5-gold
Of het ook echt klopt weet ik natuurlijk ook niet.

[...]

Op de frontpage las ik dit:
Virtual Reality in 'nieuws: Sony presenteert Xperia Z5, Z5 Compact en Z5 Premium'

[...]

Dus wie weet..
Dankjewel voor de tip! Via hun kom ik met dezelfde provider ook nog eens op een lagere prijs uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
Misschien beetje offtopic.

Maar ben aan het twijfelen tussen de grijs/zwarte of de groene variant.
Nou komen ze ongeveer rond 9 oktober in de winkels te liggen zodat ik ze in het echt kan bekijken.
Alleen 10 oktober verloopt mijn huidige abonnement :P

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14
jeroendh schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:05:
Misschien beetje offtopic.

Maar ben aan het twijfelen tussen de grijs/zwarte of de groene variant.
Nou komen ze ongeveer rond 9 oktober in de winkels te liggen zodat ik ze in het echt kan bekijken.
Alleen 10 oktober verloopt mijn huidige abonnement :P

What to do?
Maandje laten doorlopen, heb je tenminste wat te kiezen :)

Ik ben ook wel benieuwd waar Apple vanavond mee komt en vlak ook Google eind september niet uit met de nieuwe lichting Nexus toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb zojuist mijn abbo verlengd bij Vodafone in combinatie met de Sony Xperia Z5 Compact (zwart). Ik wacht al enige maanden op de Galaxy S6 Mini, maar heb er de afgelopen tijd niks meer over gehoord. De voorkeur gaat uit naar een kleiner model. Het wordt mijn eerste Sony, dus ik ben heel benieuwd. Je krijgt nu gratis headset bij je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
Miki schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:39:
[...]

Maandje laten doorlopen, heb je tenminste wat te kiezen :)

Ik ben ook wel benieuwd waar Apple vanavond mee komt en vlak ook Google eind september niet uit met de nieuwe lichting Nexus toestellen.
Als mijn abonnement afloopt vervalt mijn 50% korting. En wordt het een duur maandje. Dus dat gaan we maar niet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
jeroendh schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:33:
[...]

Als mijn abonnement afloopt vervalt mijn 50% korting. En wordt het een duur maandje. Dus dat gaan we maar niet doen. :)
Hier een filmpje + duidelijke foto's van de groene versie. http://www.pcadvisor.co.u...xperia-z5-review-3624456/

Tja keuze blijft grijs/zwart is safe daarmee kan je niet fout gaan. Durf je de gok wel te wagen dan zou ik voor groen gaan ;)

Anoniem: 504118

Ik ben opzoek naar een goede webshop voor de Xperia Z5 DUAL. Iemand ervaring met een goede buitenlandse webshop. Aangezien volgens Sony NL de Dual versie niet hier gaat uitkomen.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Rox92 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:46:
Hier een filmpje + duidelijke foto's van de groene versie. http://www.pcadvisor.co.u...xperia-z5-review-3624456/

Tja keuze blijft grijs/zwart is safe daarmee kan je niet fout gaan. Durf je de gok wel te wagen dan zou ik voor groen gaan ;)
Mooie kleur dat groen. Qua design en proporties vind ik de Z5 sowieso mooier dan de Z5C, maar de grootte is wel een nadeel. Het had wel erg mooi geweest als de Z5C echt een kleine versie van de Z5 was geweest, maar aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat de Z5C wat dikker is.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 504118 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:05:
Ik ben opzoek naar een goede webshop voor de Xperia Z5 DUAL. Iemand ervaring met een goede buitenlandse webshop. Aangezien volgens Sony NL de Dual versie niet hier gaat uitkomen.
Goeie vraag, mocht je iets tegen komen hoor ik dat ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Er schijnt onduidelijkheid te zijn over gebruik onder water, Op de site van Sony Mobile staat:
The IP rating of your device was achieved in laboratory conditions in standby mode, so you should not use the device underwater, such as taking pictures. Do not use the device to take photos while performing any type of activity underwater, including diving or snorkeling.
Maar op de gewone site van Sony staat (nog?):
Many Xperia smartphones and tablets are waterproof and protected against dust as long as you follow a few simple instructions: all ports and attached covers are firmly closed; you can’t take the phone deeper than 1.5 m of water and for longer than 30 minutes; and the water should be fresh water. Casual use in chlorinated pools is permitted provided the phone is rinsed in fresh water afterwards. No seawater and no salt water pools.
Het zou een beetje jammer zijn als je de Z5 niet meer onder water mag gebruiken, maar voor alledaags gebruik zal het weinig uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Ronald8 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:24:
Het zou een beetje jammer zijn als je de Z5 niet meer onder water mag gebruiken, maar voor alledaags gebruik zal het weinig uitmaken denk ik.
Ach, dat zal voor velen niet veel uitmaken. Ik heb mijn z1c nu iets langer dan anderhalf jaar maar ga er echt niet mee onder de douche staan en zeewater, daar worden ze beter op. Sterker nog, mijn vriendin heeft haar z1c iets van een half jaar gebruikt voordat ze deze eens leuk in zee ging gebruiken...

Ik vind de introductieprijzen trouwens aan de hoge kant. Ik moet nog even wachten alvorens mijn contract afloopt, maar wil geen abo/tel combinatie meer nemen. Ik wil hem los kopen maar 750 euro heb je een Asus Zenbook...

Wat ik zelf belangrijk vind is de accuduur en de camera. Ik merk heeeel erg dat mijn z1c steeds minder lang op een volle lading mee gaat. Dat is erg jammer.

De camera van mijn z1c overdag is prima, maar o zo slecht met minder daglicht!
Ik zag al een mooie shoot van de z5 in het donker en hoop echt dat ze de camera een boost hebben kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Zou de camera gewaagd kunnen zijn aan die van de Galaxy S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Laatst online: 18:48
Cronimet schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:53:
Vraag ik me ook af... volgens Xperiablog leaks lijkt het erop dat ook de Z5 manual functies heeft (shutter iso scherpte etc).

• koenkokes
Burr schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:11:
[...]
Vraag ik me ook af... volgens Xperiablog leaks lijkt het erop dat ook de Z5 manual functies heeft (shutter iso scherpte etc).
Ze mogen nog geen foto's uploaden van de Sony Z5. Dus verder dan deze vergelijkingen kom je nu nog niet.
YouTube: Sony Xperia Z5 digital zoom vs iPhone 6, G4, S6 Edge, Z3+ . Op 2 minuut 20 de vergelijking met de S6/G4

De Z5 camera lijkt een beetje over-sharpened. Maar gelukkig is dit waarschijnlijk allemaal aan te passen, en is het waarschijnlijk allemaal nog pre-release software.

• Burr
koenkokes schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:39:
[...]

Ze mogen nog geen foto's uploaden van de Sony Z5. Dus verder dan deze vergelijkingen kom je nu nog niet.
YouTube: Sony Xperia Z5 digital zoom vs iPhone 6, G4, S6 Edge, Z3+ . Op 2 minuut 20 de vergelijking met de S6/G4

De Z5 camera lijkt een beetje over-sharpened. Maar gelukkig is dit waarschijnlijk allemaal aan te passen, en is het waarschijnlijk allemaal nog pre-release software.
Dat klopt ja. Btekt heeft ook een video waar ze de speakers en scherm vergelijken met de concurrentie. De reden waarom Sony het nog niet wilt is omdat de software nog pre release is. Je ziet ook dat het de oude camera app gebruikt. Dus er is nog hoop. Wil m zelf nog ff in handen nemen en natuurlijk ook de htc aero zien :)

• koenkokes
Burr schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:46:
[...]

Dat klopt ja. Btekt heeft ook een video waar ze de speakers en scherm vergelijken met de concurrentie. De reden waarom Sony het nog niet wilt is omdat de software nog pre release is. Je ziet ook dat het de oude camera app gebruikt. Dus er is nog hoop. Wil m zelf nog ff in handen nemen en natuurlijk ook de htc aero zien :)
Eensgelijks. Ik hoop stiekem dat HTC zijn nieuwe flagship gaat onthullen tijdens die event op 29 september. Maar ik verwacht dat het toch maart gaat worden :(

Als ik voor Sony ga ik echt heel hard twijfelen tussen de groene en zwarte variant :P

• Burr
koenkokes schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:30:
[...]

Eensgelijks. Ik hoop stiekem dat HTC zijn nieuwe flagship gaat onthullen tijdens die event op 29 september. Maar ik verwacht dat het toch maart gaat worden :(

Als ik voor Sony ga ik echt heel hard twijfelen tussen de groene en zwarte variant :P
De grafiet zwarte z5 is erg mooi, maar een beetje weer teveel z3. Groen is weer lekker uniek voor de z5 dus ik zou zelf voor groen gaan.

En ja htc gaat 29 september de nieuwe aero flagship onthullen. Dat is al confirmed. Of hij in oktober in de winkels zal liggen is niet zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Burr schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:48:
[...]

De grafiet zwarte z5 is erg mooi, maar een beetje weer teveel z3. Groen is weer lekker uniek voor de z5 dus ik zou zelf voor groen gaan.

En ja htc gaat 29 september de nieuwe aero flagship onthullen. Dat is al confirmed. Of hij in oktober in de winkels zal liggen is niet zeker :(
Dat zou wel erg mooi zijn! Enigste reden om niet weer een HTC te nemen is vanwege de slechte camera....

Hopenlijk is de camera van sony een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425306

Cronimet schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:53:
De sensor van een S6 is afkomstig van Sony;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Anoniem: 425306 schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:48:
[...]

De sensor van een S6 is afkomstig van Sony;)
Dat klopt wel, maar de sensor van de Z3 en Z3C was ook van Sony en deze was echt bagger. Het grootste minpunt van deze telefoons was de kwaliteit van de foto's.

Hopelijk kunnen ze met deze sensor de Galaxy S6 minstens bijbenen, dan hebben ze het grootste minpunt weggewerkt en zal de telefoon veel beter verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou toch vreemd zijn als Sony sensoren levert aan Samsung (S6) en in hun eigen "vlaggenschip" een mindere sensor stoppen kan me niet indenken.
Maar we zullen de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
Anoniem: 34124 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:54:
Zou toch vreemd zijn als Sony sensoren levert aan Samsung (S6) en in hun eigen "vlaggenschip" een mindere sensor stoppen kan me niet indenken.
Dit is ook niet het geval. Sony krijgt unieke sensoren die beter zijn. Echter, uit angst voor kannibalisme van hun eigen point and shoot afdeling, werd de camera software voor xperia phones gemaakt in Finland door een andere team dan die van de alpha en cybershot teams. Dit jaar hebben ze wel samen met de alpha team de software gemaakt en ook een niuewe camera applicatie gelaunched (met manual functies zoals shutterspeed iso etc). Vandaar dat het een flink stuk beter is geworden.

Nu nog wachten tot de echte reviews met final software ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425306

Er zijn meerdere artikels, maar volgens mij is deze het meest relevant:
http://www.phonearena.com...era-sensor-inside_id71224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer liggen ze nu in de winkel eerste of tweede week Oktober?
Goede link thanks, ik heb een Samsung camera IMX geeft die app aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 34124 op 13-09-2015 19:41 . Reden: Voor de eer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Anoniem: 34124 schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:40:
Wanneer liggen ze nu in de winkel eerste of tweede week Oktober?
Goede link thanks, ik heb een Samsung camera IMX geeft die app aan.
Volgens studentmobiel week 41, ofwel vanaf 5 oktober ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drommels nog 3 weken wachten...
Wil de Z5 eerst even in het echt zien, ben wel in voor een groene is eens wat anders als altijd zwart.
Samsung telefoons wil ik niet meer, ben alleen nog benieuwd naar de nieuwe Nexus...HTC heb ik nooit veel mee gehad.
Denk dat het een Z5 wordt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Hm, moeilijk, moeilijk. Die Z5 premium Chrome ziet er erg lekker uit, maar wil toch even afwachten eerst wat het scherm met de accuduur doet. Sowieso ga ik upgraden, als het niet de premium wordt dan is het de Z5 voor mij. Heb nu nog een Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
Trishul schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:38:
Hm, moeilijk, moeilijk. Die Z5 premium Chrome ziet er erg lekker uit, maar wil toch even afwachten eerst wat het scherm met de accuduur doet. Sowieso ga ik upgraden (...)
Ditto. Ik gebruik nu nog mijn Galaxy Note II, maar ik ben nu wel echt toe aan een upgrade. Voor een toestel van 3 jaar oud ben ik nog steeds behoorlijk tevreden met de performance en zeker door de verwisselbare batterij heb ik het voordeel dat ik nu nog steeds vrij eenvoudig 4 tot 4,5 uur screen-on time krijg per laadbeurt.

Helaas begint 4.4 KitKat wel langzaam wat oud te worden en wil mijn Note zo nu en dan nog wel eens spontaan opnieuw opstarten. De nieuwe Note 5 en Edge+ trekken mij niet zo, maar de Z5 Premium en daarnaast de Huawei Nexus die eraan zitten te komen des te meer. Ik wacht nog even af, ik ben zeer benieuwd hoe de Z5 Premium later deze maand in de reviews naar voren komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Is toch niet vreemd, dit doet Sony al sinds de Galaxy S2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
Cronimet schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:08:
[...]

Is toch niet vreemd, dit doet Sony al sinds de Galaxy S2...
Ligt overigens niet alleen aan de hardware. Software maakt of breekt uiteindelijk de performance. Alhoewel het mij niet zal verbazen als ze op 1 of andere manier mindere kwaliteit sensor erin stoppen i.v.m. kosten.

Maar de hele presentatie en video van de aankondiging van de Z5 is 100% gericht op de kwaliteit van de camera die ze erin stoppen. Dus mijn verwachtingen zijn hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
koenkokes schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:13:
[...]

Ligt overigens niet alleen aan de hardware. Software maakt of breekt uiteindelijk de performance. Alhoewel het mij niet zal verbazen als ze op 1 of andere manier mindere kwaliteit sensor erin stoppen i.v.m. kosten.

Maar de hele presentatie en video van de aankondiging van de Z5 is 100% gericht op de kwaliteit van de camera die ze erin stoppen. Dus mijn verwachtingen zijn hoog!
Ik hoop het want ik ben op zoek naar een nieuw toestel en ik stond op het punt om voor de Galaxy S6 te gaan omdat voor mij de camera het belangrijkste Is. Maar de Z5 doet mij nu toch twijfelen in combinatie met het RAM probleem en mindere batterij van de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenkokes
Cronimet schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:16:
[...]

Ik hoop het want ik ben op zoek naar een nieuw toestel en ik stond op het punt om voor de Galaxy S6 te gaan omdat voor mij de camera het belangrijkste Is. Maar de Z5 doet mij nu toch twijfelen in combinatie met het RAM probleem en mindere batterij van de S6.
Exact. Maandje wachten en je hebt het antwoord :) Het is zo verleidelijk om gewoon door te pakken, en het toestel te pre-orderen. Maar het voorkomt een mogelijke teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
02-10 komt bij mij aan met een nieuwe koptelefoon.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nivida_intel schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:21:
02-10 komt bij mij aan met een nieuwe koptelefoon.
:9~ relaxed waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Blijkbaar wordt die bij Coolbue op 1 oktober verwacht:
http://www.pdashop.nl/pro...sony-xperia-z5-groen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-05 13:35
Wanneer denken jullie dat je toch wel een pre-order geplaatst moet hebben willen de koptelefoons niet op zijn?
Twijfel nog over een z5 (goud waarschijnlijk) via een t-mobile verlenging waarbij ik direct de telefoon afreken (krijg ik 200 euro korting). Maar deze week vier dagen naar Londen dus ik weet niet of ik daarna nog budget heb :) dus ik zou volgende week pas kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Trishul schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:38:
Hm, moeilijk, moeilijk. Die Z5 premium Chrome ziet er erg lekker uit, maar wil toch even afwachten eerst wat het scherm met de accuduur doet. Sowieso ga ik upgraden, als het niet de premium wordt dan is het de Z5 voor mij. Heb nu nog een Z2.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb nu een Z2, ben er eigenlijk nog prima tevreden mee, maar ben als tech liefhebber toch op zijn even aan het rondneuzen wat er op de markt komt. De Sony Xperia is dan altijd een van de grootste kanshebbers, vanwege mijn ervaringen hiermee tot op heden. Echter sluit ik andere merken niet uit. De Galaxy S6 en Note 5 lijn zijn ook erg mooi, maar het is en blijft Touchwiz (hoewel je met een andere launcher en de lichtere Touchwiz nu al heel ver komt), maar de S6 heeft schijnbaar last van overagressief RAM management en de Note 5 wordt hier niet geleverd.

Een andere heel interessante optie die ik laatst voorbij zag komen was de Huawei Mate S. Heel mooi telefoontje, maar ik weet even niet hoe Huawei's software is en hoe goed ze zijn met updates. Daarbij heeft deze telefoon, net als die van Samsung, voor mij 1 groot nadeel: geen front-facing speakers. Niet waterbestendig zijn kan ik nog wel overheen komen (hoewel ik het wel zou missen), maar een mono speakertje op de achterkant/onderkant wordt het echt niet meer.

Oftewel, de Xperia Z5 lijn staat op dit moment bovenaan de lijst, welke is nog de vraag. De gewone Z5 denk ik niet, dan kan ik mijn inziens net zo goed mijn Z2 behouden. De Z5 Premium in Chroom bevalt mij qua looks erg goed, maar ben ook hier benieuwd naar de accuduur. De Z5 Compact blijft ook een optie, maar eigenlijk alleen als de geruchten van de Z5 Compact Premium waar zijn (4.6 inch met 1080P). Dit aangezien ik het scherm van de Z3 Compact vergeleken met mijn Z2 een kleine achteruitgang vond. Ik verwacht niet dat het scherm van de Z5 Compact veel anders is, dus een Compact met 720P zie ik ook niet zo zitten.

Hmm... zoveel keuzes en overwegingen :X

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Moi_in_actie schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:51:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb nu een Z2, ben er eigenlijk nog prima tevreden mee, maar ben als tech liefhebber toch op zijn even aan het rondneuzen wat er op de markt komt. De Sony Xperia is dan altijd een van de grootste kanshebbers, vanwege mijn ervaringen hiermee tot op heden. Echter sluit ik andere merken niet uit. De Galaxy S6 en Note 5 lijn zijn ook erg mooi, maar het is en blijft Touchwiz (hoewel je met een andere launcher en de lichtere Touchwiz nu al heel ver komt), maar de S6 heeft schijnbaar last van overagressief RAM management en de Note 5 wordt hier niet geleverd.

Een andere heel interessante optie die ik laatst voorbij zag komen was de Huawei Mate S. Heel mooi telefoontje, maar ik weet even niet hoe Huawei's software is en hoe goed ze zijn met updates. Daarbij heeft deze telefoon, net als die van Samsung, voor mij 1 groot nadeel: geen front-facing speakers. Niet waterbestendig zijn kan ik nog wel overheen komen (hoewel ik het wel zou missen), maar een mono speakertje op de achterkant/onderkant wordt het echt niet meer.

Oftewel, de Xperia Z5 lijn staat op dit moment bovenaan de lijst, welke is nog de vraag. De gewone Z5 denk ik niet, dan kan ik mijn inziens net zo goed mijn Z2 behouden. De Z5 Premium in Chroom bevalt mij qua looks erg goed, maar ben ook hier benieuwd naar de accuduur. De Z5 Compact blijft ook een optie, maar eigenlijk alleen als de geruchten van de Z5 Compact Premium waar zijn (4.6 inch met 1080P). Dit aangezien ik het scherm van de Z3 Compact vergeleken met mijn Z2 een kleine achteruitgang vond. Ik verwacht niet dat het scherm van de Z5 Compact veel anders is, dus een Compact met 720P zie ik ook niet zo zitten.

Hmm... zoveel keuzes en overwegingen :X
Opzich voldoet de Z2 nog prima in het gebruik, maar die fingerprint sensor aan de zijkant is voor mij echt een verademing in de auto. Hoef ik niet iedere keer m'n pincode in te voeren. Heb van mijn werk een iPhone 5s met dus touch-id, en dat werkt perfect. Op m'n prive android toestel ook zo'n sensor zou echt perfect zijn. Ik heb nu de Z2 icm het KPN 10GB abbo, betaal €54/m, en mag eigenlijk allang verlengen. Zit er aan te denken om de Z5 of de Premium gewoon los te kopen, icm het omzetten van mijn huidige abbo naar sim-only, dan betaal ik €42,50 p/m. Ik verleng altijd voor 1 jaar, dus betaal toch altijd een hoop bij eenmalig voor het toestel. Kan nu net zo goed in 1 keer ophoesten. HTC, Samsung en Huawei zijn geen opties voor mij. Alleen evt. de iPhone 6s, hoewel het geluid van de 5s echt een afknapper is t.o.v. de Z2. In de auto met bluetooth streaming pijnlijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-05 13:35
Trishul schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:19:
[...]

Opzich voldoet de Z2 nog prima in het gebruik, maar die fingerprint sensor aan de zijkant is voor mij echt een verademing in de auto. Hoef ik niet iedere keer m'n pincode in te voeren. Heb van mijn werk een iPhone 5s met dus touch-id, en dat werkt perfect. Op m'n prive android toestel ook zo'n sensor zou echt perfect zijn. Ik heb nu de Z2 icm het KPN 10GB abbo, betaal €54/m, en mag eigenlijk allang verlengen. Zit er aan te denken om de Z5 of de Premium gewoon los te kopen, icm het omzetten van mijn huidige abbo naar sim-only, dan betaal ik €42,50 p/m. Ik verleng altijd voor 1 jaar, dus betaal toch altijd een hoop bij eenmalig voor het toestel. Kan nu net zo goed in 1 keer ophoesten. HTC, Samsung en Huawei zijn geen opties voor mij. Alleen evt. de iPhone 6s, hoewel het geluid van de 5s echt een afknapper is t.o.v. de Z2. In de auto met bluetooth streaming pijnlijk duidelijk.
Je kunt je smart lock zo instellen dat wanneer je telefoon zich in je auto bevind, hij niet om de inlogcode vraagt. Je moet dan je autoradio (of iig het bluetooth apparaat in je auto) als vertrouwd toestel toevoegen. Ik gebruik dit met veel plezier op mijn z1 voor in m'n auto en thuis ( vertrouwd wifi netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
roda_djavulen schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:36:
[...]

Je kunt je smart lock zo instellen dat wanneer je telefoon zich in je auto bevind, hij niet om de inlogcode vraagt. Je moet dan je autoradio (of iig het bluetooth apparaat in je auto) als vertrouwd toestel toevoegen. Ik gebruik dit met veel plezier op mijn z1 voor in m'n auto en thuis ( vertrouwd wifi netwerk)
Hm, zal dan even kijken hoe dit werkt met mijn Z2 en Sensus Connect (Volvo '15).

Anoniem: 344663

Ronald8 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:01:
Ik twijfel tussen de gewone Z5 en de Compact versie, vooral vanwege het RAM. 2GB voor de Compact en 3 voor de gewone. De eerste acties komen al los, de telefoon wordt door (o.a.?) Belsimpel aangeboden met een MDR-10RX koptelefoon twv 119 euro. Ik wacht voorlopig nog op de eerste echte reviews en de winkelprijzen.
Die gratis headset is gewoon een preorder ding en meer winkels hebben dit.
Zelf heb ik hetzelfde probleem met de z5 compact aangezien mijn z3c bijna hetzelfde is.
Dus ga denk ik toch voor de normale z5 :)

Anoniem: 344663

Cronimet schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:16:
[...]

Dan kan je beter de s6 kopen want die heeft RAW support als je foto's belangrijk vind. Persoonlijk ben ik klaar met samsung dus word het de Z5 :)

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Trishul schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:38:
[...]
Hm, zal dan even kijken hoe dit werkt met mijn Z2 en Sensus Connect (Volvo '15).
Ligt niet echt aan het merk, zou gewoon met elk bluetooth device moeten werken. (maar of je android 5 hebt? weet niet zeker of deze features ook in android 4.4 of lager zitten)

Je kunt dit truckje ook toepassen op dingen zoals RFID tag (moet je NFC aan hebben staan en een RFID tag in je auto hebben of eentje aan je sleutelbos) en op locatie (volgens mij moet je GPS hier tot op bepaalde hoogte wel voor aan hebben staan).

Je kunt al deze oplossingen doorelkaar gebruiken en combineren.

[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 16-09-2015 04:54 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronimet
Anoniem: 344663 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:33:
[...]

Dan kan je beter de s6 kopen want die heeft RAW support als je foto's belangrijk vind. Persoonlijk ben ik klaar met samsung dus word het de Z5 :)
Bwah ik vind de kwaliteit van de foto's belangrijk, niet de opties.
Het is niet dat ik ze ga bewerken ofzo, ik wil gewoon een goede camera op mijn telefoon in de automodus.

• t3dd3k
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-05 22:22
De knoop doorgehakt en zojuist de Z5 compact zwart besteld incl. de MDR-10 koptelefoon. Dat was wel een voorwaarde en hij was nog op voorraad. Hij wordt de 18e bezorgd.

• Minimum92
Ik kwam toevallig vandaag een video uit Hong Kong tegen over de snelle auto-focus van de Z5 Premium. Als iemand die graag snel scherpe foto's wil kunnen schieten vond ik dit toch wel erg indrukwekkend! :)

YouTube: ePrice - Sony Xperia Z5 Premium 0 03 秒 af 對焦速度測試

Misschien is dit voor de andere geïnteresseerden hier ook wel een goed kanaal om even in de gaten te houden.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:45
Weet iemand nog een goede webshop in Frankrijk? Ik kan hem daar alleen op de Sony website bestellen. Wel inclusief noise cancelling ear plugs.

Voor mij is dit wel beter dan de hoofdtelefoon, die heb ik toch al en ik betwijfel of de Sony daar aan kan tippen.

Daarnaast vraag ik me af of je de telefoon kan laden in de regen (motornavigatie). Met de Z3 en de magnetische stekkers was dit eigenlijk geen probleem. Met de waterdichte micro-usb lijkt me ee minder succes. Enig nadeel van de Z5 tot nu toe.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08
t3dd3k schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:00:
De knoop doorgehakt en zojuist de Z5 compact zwart besteld incl. de MDR-10 koptelefoon. Dat was wel een voorwaarde en hij was nog op voorraad. Hij wordt de 18e bezorgd.
Hij komt 01-10 in NL uit en jij krijgt hem vrijdag? :)
Dat doe je vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Coolblue.......... :)

Johann Sebastian Bach

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Op GSM Arena wordt gesproken over eenXperia Z5 Dual Sim.

Hier op tweakers of andere websites heb ik daar nog niets over gelezen. Ik ben benieuwd of deze uitvoering ook naar Nederland komt. Een erg interessante optie om eindelijk eens mijn werk en privé telefoon te combineren.

Verder ben ik erg blij dat ik ten tijde van de Z3+ mijn geduld heb behouden en mijn abonnement niet heb verlengd. Ik heb nu nog de allereerste Xperia Z, en de Z5 is toch weer een leuke toestel geworden.

Mét SD kaart én fingerprint sensor en al het goede van de vorige Xperia's. Mijn keuze staat vast, de Xperia Z5 komt eraan.

[ Voor 41% gewijzigd door Stpan op 16-09-2015 17:24 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Toen ik de wit/zilveren versie in handen had was ik in love...
Ook de S6 Edge vind ik nog steeds een mooie device.

Vandeweek maar een rondje webshops doen icm Vodafone..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 13:12
Ook nog andere kleuren in handen gehad? Ik twijfel bij mijn Z5C nog tussen wit & zwart. Anders ga ik altijd voor zwart, maar wit heeft me deze keer wel weten te bekoren op foto's en video's die ik reeds gezien heb. Bovendien heb ik dit keer de indruk dat het zwart op de achterkant neigt naar grijs.

Anoniem: 402649

Zo 4k is de Z5 premium helemaal niet. Content wordt alleen in 4k weergegevn bij photo's en video's de rest wordt gewoon netjes in 1080p weergegeven

"Xperia Z5 Premium features a 4K display with a resolution of 3840×2160 pixels based on SID Standard and enables all video and image content to be enjoyed in 4K resolution. All other content is displayed at 1080P or lower resolution in order to optimise the performance and battery stamina for this device, ensuring you can enjoy the 4K resolution when you need it most."

http://www.androidauthori...ria-z5-premium-4k-642067/

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 402649 op 16-09-2015 18:08 ]

• Minimum92
Anoniem: 402649 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:05:
Zo 4k is de Z5 premium helemaal niet. Content wordt alleen in 4k weergegevn bij photo's en video's de rest wordt gewoon netjes in 1080p weergegeven
Dit werd al genoemd inderdaad. In principe ook helemaal geen problemen mee. Goed voor de batterijduur en het betekend bovendien dat apps niet opnieuw gescaled te hoeven worden naar de hogere resolutie.

Als 4k content binnen afzienbare tijd steeds meer beschikbaar komt is het wel leuk om die toch in volledige glorie te kunnen bekijken. En voor hi-res wallpapers vind ik het ook best een leuke toevoeging. Maar vooral een gimmick om de aandacht mee te krijgen natuurlijk.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
minimaLL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:46:
Ook nog andere kleuren in handen gehad? Ik twijfel bij mijn Z5C nog tussen wit & zwart. Anders ga ik altijd voor zwart, maar wit heeft me deze keer wel weten te bekoren op foto's en video's die ik reeds gezien heb. Bovendien heb ik dit keer de indruk dat het zwart op de achterkant neigt naar grijs.
Alle versies, alle kleuren ja.
Wat betreft zwart en grijs, dat klopt ook.

Z5C is helaas weer iets minder premium dan de andere varianten.
Bijvoorbeeld plastic rand, randje om de vingerafdrukscanner vond ik persoonlijk ook niet zo.

Bij de normale Z5 heb je een metalen rand, geen randje om de scanner, net iets chiquer.
Dat is al weken bekend, alleen maar prima ivm accuduur.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Toffe telefoon. Alleen 1 minpunt.
IR Blaster.. Sony Come on. Het is al bijna 2016...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste