Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
jpm.lensen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:40:
[...]

dank, dat ben ik ook zeker van plan, maar ik dacht mogelijk hebben andere soortgelijk probleem gehad, en ook mogelijk een oplossing
Ik herken het niet. Lijk wel een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Inmiddels heb ik de update ook OTA ontvangen voor de Generic NL firmware (1298-7632) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Hier vanmorgen ook wakker geworden met de melding dat er nieuwe firmware klaar stond.
1e indruk:
alles voelt veel vlotter aan dan voorheen
Vingerafdrukscanner werkt beter
Notificaties is even wennen, maar ziet er wel goed uit.
Moet nog even in de instellingen duiken om te zien wat er nog meer is veranderd.
App drawer zitten suggesties in vanuit Google Play store, dit heb ik snel uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-07 18:30

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

mijn telefoon vandaag verstuurd naar dynafix, moet zeggen, dat de support ervaring wel goed is, gaat makkelijk, nu hopen dat hij gemaakt wordt.

ik had vanmorgen mail over nieuwe firmware, maar gaat een beetje lastig op kapotte telefoon......

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:52
jpm.lensen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:36:
mijn telefoon vandaag verstuurd naar dynafix, moet zeggen, dat de support ervaring wel goed is, gaat makkelijk, nu hopen dat hij gemaakt wordt.

ik had vanmorgen mail over nieuwe firmware, maar gaat een beetje lastig op kapotte telefoon......
je hebt kans dat je je telefoon half verneukt terugkrijgt, maar dat wel helemaal gratis binnen (meestal) een weekje :O

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thor.g
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
giovanni2903 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 01:54:
[...]

je hebt kans dat je je telefoon half verneukt terugkrijgt, maar dat wel helemaal gratis binnen (meestal) een weekje :O
Mijn telefoon kwam inderdaad terug met een kras achter het zwarte deel van het scherm. Moest hem maar weer drie weken kwijt zijn zonder enige vorm van tegemoetkoming in de vorm van vervanging of iets dergelijks. Loop nu dus nog steeds met een kras erin....
Maar het originele probleem was wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen. Ik heb mijn Z5 een aantal maanden geleden naar Dynafix gestuurd vanwege gele kringen op het scherm. Die is binnen no-time keurig onder garantie gerepareerd en had met een halve werkweek mijn toestel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
thor.gerrits schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:37:
[...]

Mijn telefoon kwam inderdaad terug met een kras achter het zwarte deel van het scherm. Moest hem maar weer drie weken kwijt zijn zonder enige vorm van tegemoetkoming in de vorm van vervanging of iets dergelijks. Loop nu dus nog steeds met een kras erin....
Maar het originele probleem was wel verholpen.
heb ik ook bij mijn z2, ook zijn er van de zijkanten stukjes af en zit er een vuiltje achter de lens van de camera.. originele probleem was wel verholpen :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-07 22:34
Ik heb enkele vragen waar ik niet bepaald een antwoord heb kunnen vinden

Is dit op de dag van vandaag nog een goede smartphone ?

Is android 7 hierop al beschikbaar ?
Kan men met de fingerprint censor nu wel een bankapp openen en de wekker uitzetten/sluimeren ? Had gelezen dat dit in het begin nog niet beschikbaar was 🤔

Alvast bedankt mensen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Philtjens schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:06:
Ik heb enkele vragen waar ik niet bepaald een antwoord heb kunnen vinden

Is dit op de dag van vandaag nog een goede smartphone ?

Is android 7 hierop al beschikbaar ?
Kan men met de fingerprint censor nu wel een bankapp openen en de wekker uitzetten/sluimeren ? Had gelezen dat dit in het begin nog niet beschikbaar was 🤔

Alvast bedankt mensen 👍
Ja, het is nog steeds een prima toestel (mijn inziens) maar de SD810 blijft een slurpende heethoofd. Android 7 is er, de ING app ondersteund inloggen met vingerafdrukscanner en de wekker doe je uit door te schuiven :P Maar als je nu een nieuwe telefoon wilt in de prijsrange van de Z5 (+- 400 euro) kies dan voor diens opvolger
product: Sony Xperia X Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Hey clyeo bedankt voor de reactie
Is het probleem met de processor er nog steeds ik heb in alle revieuws gelezen dat dit niet meer zo was ?

Wekker kan dus niet uitgezet worden dmv de fingerprint scanner ?
Had dit wel op mijnn honor 7 en vond dit super wat eigenlijk een must is geworden voor mij

Vandaar ook dat de xperia x niks voor mijs is omdat er geen fingerprint scanner opzit helaas

Mvg kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Edit net even bekeken heeftntoch een fingerprint scanner een 5 inch screen wat ik zowiezo al interessanter vind prijs valt ook nog heel goed mee alleen de twijfels over batterijduur
Heb al van elke revieuw gehoord dat deze echt tegenvalt maar dat sony dit misschien met een update nog wat kan fixen ?

Ik kom nu met men oneplusx ook de hele dag rond en deze zou nog minder hebben dus als het screen niet zoveel batterij vreet is het alvast een extra upgrade weer

Bedankt nogmals voor deze aan te kaarten 👌😀

Mvg kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Cyleo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:39:
[...]

Ja, het is nog steeds een prima toestel (mijn inziens) maar de SD810 blijft een slurpende heethoofd. Android 7 is er, de ING app ondersteund inloggen met vingerafdrukscanner en de wekker doe je uit door te schuiven :P Maar als je nu een nieuwe telefoon wilt in de prijsrange van de Z5 (+- 400 euro) kies dan voor diens opvolger
product: Sony Xperia X Performance
Om hier nog even op terug te komen de x performance werd ook goede telegoon genoemd in iedere revieuw maar iedere persoon deelde dezelfde mening dat dit zijn geld absoluut niet waard was vergeleken met wat de concurentie op de markt aanbood voor dezelfde prijs

Nu staat deze nog op 450 euro en dat lijkt me toch helemaal niet verkeerd ??
5inch perfect formaat, fingerprint scanner, mooi scherm, front facing speakers, degelijke cameras, android 7 , stof en water bestendig, geheugen uitbereidbaar, notificatie lampje, nfc, goede chip en prestaties , batterij kon iets beter maar het heeft vrijwel alles wat ik in een telefoon zoek 👍😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Philtjens schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:34:
[...]

Om hier nog even op terug te komen de x performance werd ook goede telegoon genoemd in iedere revieuw maar iedere persoon deelde dezelfde mening dat dit zijn geld absoluut niet waard was vergeleken met wat de concurentie op de markt aanbood voor dezelfde prijs

Nu staat deze nog op 450 euro en dat lijkt me toch helemaal niet verkeerd ??
5inch perfect formaat, fingerprint scanner, mooi scherm, front facing speakers, degelijke cameras, android 7 , stof en water bestendig, geheugen uitbereidbaar, notificatie lampje, nfc, goede chip en prestaties , batterij kon iets beter maar het heeft vrijwel alles wat ik in een telefoon zoek 👍😀
is opzich prima inderdaad, al is de s7 voor 75 euro meer een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
giovanni2903 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:46:
[...]

is opzich prima inderdaad, al is de s7 voor 75 euro meer een stuk beter
Ik hou totaal niet van samsung vandaar dat ook mijn voorkeur hiernaar gaat 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-01-2019
Kunt u mij enige toelichting geven waarom u niet van samsung houdt.
Ben momenteel in het bezit van een Lumia 1520.Werkt nog prima,maar had eventueel gedacht om mij een S8plus of xz premium aan te schaffen.
Samsung of Sony,ik denk dat beide toestellen wel hun voor en nadelen hebben.Ik denk dat het veel afhangt hoe je het gebruikt.
Wat ik wel belangrijk vindt is het updatebeleid.Blijkt dat dit bij Sony beter is.
Of is het andersom.Of bij allebei slecht.
Apple is op dat gebied veel beter,maar ben totaal geen Apple boy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
willyke schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:03:
Kunt u mij enige toelichting geven waarom u niet van samsung houdt.
Ben momenteel in het bezit van een Lumia 1520.Werkt nog prima,maar had eventueel gedacht om mij een S8plus of xz premium aan te schaffen.
Samsung of Sony,ik denk dat beide toestellen wel hun voor en nadelen hebben.Ik denk dat het veel afhangt hoe je het gebruikt.
Wat ik wel belangrijk vindt is het updatebeleid.Blijkt dat dit bij Sony beter is.
Of is het andersom.Of bij allebei slecht.
Apple is op dat gebied veel beter,maar ben totaal geen Apple boy.
apple support een jaar of 4-5 (je oude producten worden wel super traag, maar je kunt niet huilen dat je geen updates meer krijgt :P) samsung en sony bieden gewoon 2 jaar support voor updates en dan is het meestal wel klaar. nadeel van sony is dat ze echt super traag zijn met updates uitbrengen, samsung is daarin vaak sneller. Nu heb je zelf een nokia met windows erop (?) dus zal de schil over android niet veel uitmaken want je moet er toch aan wennen. Ik zou voor de samsung gaan, camera is altijd beter geweest dan die van de sony toptoestellen en vind het design mooier. Heb zelf 3x een sony gehad en heb nu mijn 2e samsung en ben blij dat ik de overstap weer heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
Ik vond de batterijduur van samsung gewoon heel slecht
En vond het gewoon niet fijn werken.
Ik zeg totaal niet dat dit een slecht merk is maar gewoon niet mijn smaak om in gebruik te nemen.
Heb ook huawei gehad dit vond ik super op de buggs na dat ik geen notificaties kreeg anders was ik bij huawei gebleven.
Htc heb ik ook gehad en deed zijn werk ook heel goed.
Oneplus heb ik gehad wat ook niet verkeerd is.

Maar als ik kijk wat de specs van de xperia x performance zijn die trekt heel erg mijn aandacht en heb nog nooit een sony smartphone gehad dus zou dit ook eens willen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-07 18:30

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

EDIT schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:43:
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen. Ik heb mijn Z5 een aantal maanden geleden naar Dynafix gestuurd vanwege gele kringen op het scherm. Die is binnen no-time keurig onder garantie gerepareerd en had met een halve werkweek mijn toestel weer terug.
mijn ervaring is gelijk, de telefoon heb ik weer terug en in gebruik, android 7 is er op gezet.

nog geen problemen gemerkt, moederboard was vervangen, binnen garantie.

enige jammere vond ik, is dat de telefoon op de terug weg niet te tracen was, maar hij lag gewoon in bubbels in de brievenbus.

nu weer even alles instellen, en dan kijken naar nougat

vorige week woensdag verstuurd, afgelopen vrijdag retour

[ Voor 3% gewijzigd door jpm.lensen op 18-03-2017 13:04 . Reden: info over tijdsduur ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
giovanni2903 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 04:25:
[...]

apple support een jaar of 4-5 (je oude producten worden wel super traag, maar je kunt niet huilen dat je geen updates meer krijgt :P) samsung en sony bieden gewoon 2 jaar support voor updates en dan is het meestal wel klaar. nadeel van sony is dat ze echt super traag zijn met updates uitbrengen, samsung is daarin vaak sneller. Nu heb je zelf een nokia met windows erop (?) dus zal de schil over android niet veel uitmaken want je moet er toch aan wennen. Ik zou voor de samsung gaan, camera is altijd beter geweest dan die van de sony toptoestellen en vind het design mooier. Heb zelf 3x een sony gehad en heb nu mijn 2e samsung en ben blij dat ik de overstap weer heb gemaakt :)
Mwoah, volgens mij is Sony sneller met updates dan Samsung. De Z5 had eerder Nougat dan de S7 en S6 (terwijl die ouders is). Daarnaast voelen Samsungs nooit snel. Er is altijd een soort van raarheid/stroperigheid die ik bij Sony niet heb, en ze verouderen niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Cyleo schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Mwoah, volgens mij is Sony sneller met updates dan Samsung. De Z5 had eerder Nougat dan de S7 en S6 (terwijl die ouders is). Daarnaast voelen Samsungs nooit snel. Er is altijd een soort van raarheid/stroperigheid die ik bij Sony niet heb, en ze verouderen niet goed.
ze brengen updates uit die vervolgens worden ingetrokken, daar kan je ook niet veel mee :P
vind mn s7 edge echt een verbetering tov mn sony z2. camera's bij sony zijn de afgelopen jaren alleen maar achteruit gegaan qua kwaliteit, ook erg jammer. maar ieder zijn/haar ding. als sony in april met zijn XZs premium kwam was ik bij sony gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 17:02
Ik heb sinds een weekje of 2 ook mijn Xperia Z5 ge-update naar Android Nougat. Mijn ervaringen dusver zijn redelijk positief. Veel veranderingen zijn zoals altijd vaak even wennen, maar werken vrij goed. Het toestel voelt inderdaad iets sneller aan en de accu duur lijkt ook wat zijn verbeterd.

Ik heb echter wel iets vreemds opgemerkt sinds mijn update naar Android 7.0. Ik kan namelijk geen 0900- nummers meer bellen. Althans het nummer van Nuon (0900 0808), andere 0900-nummers durf ik niet te zeggen.

Als ik nu het nummer van Nuon probeer te bellen dan krijg ik een melding dat 0900-nummers niet gebeld kunnen worden, omdat "call-barring" staat geactiveerd, maar volgens mijn instellingen is dit niet het geval, want al mijn "call-barring" opties staan uitgeschakeld.

Ik heb Vodafone hier over gecontacteerd, maar die wisten niet eens wat "call-barring" was :') Heeft iemand anders hier ook last van?

Nog wat meer info:

- Vodafone Red abonnement
- bellen naar andere nummers (ook 0800-nummers) is geen probleem
- gebeld worden is geen probleem
- voor de Android 7.0 update kon ik wél bellen naar 0900-nummers
- het proberen te veranderen van mijn "call-barring" instellingen resulteert in een "network/SIMcard error" (ondanks dat alle opties op uitgeschakeld staat kan ik dus niks veranderen)
- het toestel heb ik opnieuw opgestart, maar zonder resultaat (factory-reset wil ik echt als laatst bewaren)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
frjemd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:37:
[...]

Voelt soepeler aan. Scrollen gaat vloeiend.
Nog geen bugs ontdekt.
Splitscreen werkt goed.
Het naar rechts swipen voor Google now is niet aanwezig.
Werkt dus net als bij marshmallow.
Zou je mij kunnen vertellen waar ik die "split-screen" optie kan vinden? Ik heb er wel wat over gehoord, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 11:58
BaBy-G schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:26:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen waar ik die "split-screen" optie kan vinden? Ik heb er wel wat over gehoord, maar ik kan het niet vinden.
Ik zat er zelf ook even mee te pielen, maar als je de de overviewknop selecteert (waarmee je tussen applicaties kan wisselen) dan kan je een app selecteren waarna er bovenaan een regio komt waar je 'm naartoe kan slepen om splitscreen aan te zetten. Filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 23:34
altaria1993 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Ik zat er zelf ook even mee te pielen, maar als je de de overviewknop selecteert (waarmee je tussen applicaties kan wisselen) dan kan je een app selecteren waarna er bovenaan een regio komt waar je 'm naartoe kan slepen om splitscreen aan te zetten. Filmpje
Of gewoon deze knop ingedrukt houden, heb je het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 11:58
Verdomme, je hebt gelijk, dat wist ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
Heren, mijn dank is groot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 14:09

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb onlangs mijn Z5 geupdate sinds deze update ben ik ineens mijn vingerprint scan functie kwijt. iemand deze zelfde ervaring? of een fix? ik heb gegoogled maar kwam er niet uit.

kon alleen maar vinden dat er optie aangevinkt kon worden. maar bij mij is de optie ook verdwenen, zelfs software repair, en fabrieks reset hebben niet geholpen.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 12:04
wâldpyk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:57:
ik heb onlangs mijn Z5 geupdate sinds deze update ben ik ineens mijn vingerprint scan functie kwijt. iemand deze zelfde ervaring? of een fix? ik heb gegoogled maar kwam er niet uit.

kon alleen maar vinden dat er optie aangevinkt kon worden. maar bij mij is de optie ook verdwenen, zelfs software repair, en fabrieks reset hebben niet geholpen.
Lijkt alsof je de Amerikaanse versie hebt? De Amerikaanse Xperia's hebben een scanner die niet actief is. Dus de software schakelt deze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 15:17
Ik ben helaas m'n Z5 kwijt geraakt.. baal er enorm van want vond het een superfijn toestel (fijner dan de XZs die ik nu heb..).

Ik had er ook een SCR42 hoesje bij (https://www.sonymobile.co...style-cover-window-scr42/) in het groen waar ik nu dus niets meer aan heb. Iemand interesse? Hij is nog in nieuwstaat. Nieuwprijs 39, voor 15 mag ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 17:53
Kashika schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Lijkt alsof je de Amerikaanse versie hebt? De Amerikaanse Xperia's hebben een scanner die niet actief is. Dus de software schakelt deze uit.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb deze telefoon via T-mobile winkel gekocht. Het schijnt bekend probleem te zijn:

https://talk.sonymobile.c...32-3-A-0-376/td-p/1206437

Belachelijk, op het sony forum wordt vermeld dat interne probleem met de telefoon. Sommige medewerkers zeggen dat combinatie van software/hardware probleem is. Sony geeft als advies ga naar winkel om het te repareren om de fingerprint scanner terug te krijgen. Zij geven dit advies als blijkt dat eerdere reperatie pogingen zoals reset, repair with Xperia Companion niet werken.

Persoonlijk vind ik dit wel erg belachelijk dat opeens de vingerafdruk niet meer werkt en de optie niet meer beschikbaar na de update van Nougat.

[ Voor 59% gewijzigd door Outsiders99 op 19-07-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 14:09

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb nu in eens ook het probleem dat de telefoon maar blijft rebooten en zijn bereik verliest steeds geen contact houd met netwerk. telefoon word extreem heet, dus ik ben bang dat het inderdaad wel iets intern is.

heb gelukkig nog garantie, bij na vraag op imei nummer bij sony bleek mijn telefoon een spaanse variant te zijn. dus geen last van de US firmwire
Outsiders99 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:56:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb deze telefoon via T-mobile winkel gekocht. Het schijnt bekend probleem te zijn:

https://talk.sonymobile.c...32-3-A-0-376/td-p/1206437

Belachelijk, op het sony forum wordt vermeld dat interne probleem met de telefoon. Sommige medewerkers zeggen dat combinatie van software/hardware probleem is. Sony geeft als advies ga naar winkel om het te repareren om de fingerprint scanner terug te krijgen. Zij geven dit advies als blijkt dat eerdere reperatie pogingen zoals reset, repair with Xperia Companion niet werken.

Persoonlijk vind ik dit wel erg belachelijk dat opeens de vingerafdruk niet meer werkt en de optie niet meer beschikbaar na de update van Nougat.

If water polo was easy, it would be called football

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.