Ik heb sinds een weekje of 2 ook mijn Xperia Z5 ge-update naar Android Nougat. Mijn ervaringen dusver zijn redelijk positief. Veel veranderingen zijn zoals altijd vaak even wennen, maar werken vrij goed. Het toestel voelt inderdaad iets sneller aan en de accu duur lijkt ook wat zijn verbeterd.
Ik heb echter wel iets vreemds opgemerkt sinds mijn update naar Android 7.0. Ik kan namelijk geen 0900- nummers meer bellen. Althans het nummer van Nuon (0900 0808), andere 0900-nummers durf ik niet te zeggen.
Als ik nu het nummer van Nuon probeer te bellen dan krijg ik een melding dat 0900-nummers niet gebeld kunnen worden, omdat "call-barring" staat geactiveerd, maar volgens mijn instellingen is dit niet het geval, want al mijn "call-barring" opties staan uitgeschakeld.
Ik heb Vodafone hier over gecontacteerd, maar die wisten niet eens wat "call-barring" was

Heeft iemand anders hier ook last van?
Nog wat meer info:
- Vodafone Red abonnement
- bellen naar andere nummers (ook 0800-nummers) is geen probleem
- gebeld worden is geen probleem
- voor de Android 7.0 update kon ik wél bellen naar 0900-nummers
- het proberen te veranderen van mijn "call-barring" instellingen resulteert in een "network/SIMcard error" (ondanks dat alle opties op uitgeschakeld staat kan ik dus niks veranderen)
- het toestel heb ik opnieuw opgestart, maar zonder resultaat (factory-reset wil ik echt als laatst bewaren)