Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Ik heb de Z5 vanaf de release en ben op de accuduur na redelijk tevreden over het toestel. Hiervoor had ik de Z.

Toch heb ik een probleem dat ik ook reeds met mijn vorige toestellen had. De autoradio herkent het toestel niet als USB-stick. Deze optie vind ik fijn om in de auto naar muziek te luisteren terwijl de telefoon oplaad.

De Huawei van mijn vrouw kun je instellen zodat het geheugenkaartje zich als USB-stick gedraagt, is er binnen de software van Sony ook een optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 10:52
Marc_K84 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:24:
Ik heb de Z5 vanaf de release en ben op de accuduur na redelijk tevreden over het toestel. Hiervoor had ik de Z.

Toch heb ik een probleem dat ik ook reeds met mijn vorige toestellen had. De autoradio herkent het toestel niet als USB-stick. Deze optie vind ik fijn om in de auto naar muziek te luisteren terwijl de telefoon oplaad.

De Huawei van mijn vrouw kun je instellen zodat het geheugenkaartje zich als USB-stick gedraagt, is er binnen de software van Sony ook een optie voor?
Ja. Moet je de developer opties aanzetten en daar het gedrag van je telefoon aanpassen icm USB verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

En dat doe je door bij instellingen 'Over de telefoon' te tikken, dan een aantal keer op het 'Build-nummer' te tikken, en poof!, je bent een ontwikkelaar.

Dit opent bij instellingen een nieuwe optie die 'Opties voor ontwikkelaars' heet, en waar je bij 'Netwerken' de 'USB-configuratie selecteren' kan kiezen en op 'Audiobron' kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 20:00
Dank jullie voor jullie reacties.
Ga binnenkort nog een keer kijken bij de Mediamarkt (Nergens z'n groot aanbod aan echte telefoons ipv dummy's) en dan beslissen.

Jullie hebben me wel overgehaald dat iemand met laag tot middelmatig gebruik geen last heeft van de genoemde problemen.
Ben alleen een high end gebruiker in het vliegtuig. ( Beetje spelletjes spelen en series kijken )
En het feit dat Sony over is gegaan op de Xperia X serie en sluit een Xperia Z6 denk ik ook uit, of duurt op z'n minst nog een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
simso1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:21:
Dank jullie voor jullie reacties.
Ga binnenkort nog een keer kijken bij de Mediamarkt (Nergens z'n groot aanbod aan echte telefoons ipv dummy's) en dan beslissen.

Jullie hebben me wel overgehaald dat iemand met laag tot middelmatig gebruik geen last heeft van de genoemde problemen.
Ben alleen een high end gebruiker in het vliegtuig. ( Beetje spelletjes spelen en series kijken )
En het feit dat Sony over is gegaan op de Xperia X serie en sluit een Xperia Z6 denk ik ook uit, of duurt op z'n minst nog een half jaar.
Nieuwe toestellen worden op IFA aangekondigd. Slim om een maand te wachten om te zien wat er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:13
als sony slim is komen ze met een z6 met specs zoals samsung die levert in hun high end toestellen. de x-lijn is best een grote flop..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
giovanni2903 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:56:
als sony slim is komen ze met een z6 met specs zoals samsung die levert in hun high end toestellen. de x-lijn is best een grote flop..
De Xperia X performance valt nog wel mee. Niet optimaal, maar niet slecht. SD820, 4G+ CAT9, wel maar een full HD maar daar licht voor mij sws geen prioriteit en dezelfde camera als in de Z5.
Wat slecht is geen 4k opnemen en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
giovanni2903 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:56:
Aye. De X lijn gewoon laten voor wat hij is en door gaan met de Z lijn.
Want de X lijn heeft nu al een vrij slechte naam bij de liefhebbers, want te duur voor wat het is en op diverse vlakken minder dan de Z serie.

Als iemand mij vraagt of hij voor een Z5 of een X moet gaan dan zeg ik de Z5.
Idem als iemand me vraag of hij voor de XA of Z3 of zelfs de Nexus moet gaan.
Ik heb de XA in handen gehad, voelt lekker aan, ziet er leuk uit maar ze zijn denk ik vergeten hem te optimaliseren. Want het ding is traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
simso1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:21:
En dan heb je voor zulke soort situaties natuurlijk gewoon een mooie compacte battery pack :-)
Ik zelf vlieg regelmatig 11 uur lange directe vluchten, en dan doe ik het meestal ook gewoon met m`n telefoon omdat KLM redelijk sucks met hun verouderde media apperatuur op deze vlucht. Het zijn nacht vluchten dus verduisterd, en dan red ik het op low brightness en airplane mode wel zo`n 11 uur lange vlucht door te komen met films te kijken. Prik hem dan alsnog in m`n battery pack zodat het toestel niet leeg is bij aankomst.

Ik zeg het is alsnog beter om gewoon het toestel aan te schaffen via coolblue,en eventueel terugbrengen als het niks voor je is. Even "rommelen" met een toestel bij een winkel geeft absoluut niet een goede beeld voor hoe iets is in dagelijks gebruik. Moet je alleen zorgen dat je er kei voorzichtig mee omgaat maar that's about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
simso1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:48:
[...]

De Xperia X performance valt nog wel mee. Niet optimaal, maar niet slecht. SD820, 4G+ CAT9, wel maar een full HD maar daar licht voor mij sws geen prioriteit en dezelfde camera als in de Z5.
Wat slecht is geen 4k opnemen en de prijs.
de z5 heeft alsnog op bijna elk vlak betere specs en is goedkoper.. dan laat je toch wel heel wat klanten in de steek. en nieuwe klanten ga je op die manier al helemaal niet krijgen. sony graaft keer op keer een kuil voor zichzelf door deze domme acties.

http://www.phonearena.com...peria-Z5/phones/9988,9550

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 06-08-2016 02:05 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
giovanni2903 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 02:03:
[...]

de z5 heeft alsnog op bijna elk vlak betere specs en is goedkoper.. dan laat je toch wel heel wat klanten in de steek. en nieuwe klanten ga je op die manier al helemaal niet krijgen. sony graaft keer op keer een kuil voor zichzelf door deze domme acties.
Ben het er wel mee eens dat het geen high end segment waardig is, alleen dat het geen waardeloze telefoon is.
Als je gaat kijken naar wat de concurrentie te bieden heeft en wat Sony biedt als "High end" vallen ze door de mand, maar als de prijs lager geweest was valt de X Performance nog wel mee. Ga je hem vergelijken met de Z5 Premium dan valt die helemaal door de mand waar die eigenlijk een opvolger voor is.
De batterij was me pas opgevallen in jouw link die je mee stuurde. Dat is een tegenvaller bij veel gebruikers bij de Z5 en ze hebben hem nog verder verkleint.... Waar de Z2 grote accu's hadden i.v.m. de concurrentie destijds laten ze daar toch wel steken vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Zooooo mijn toestel word gerepareerd bij #Dynafix wat een afzetters zeg.... 264 euro voor een kapotte achterkant??? Als hij niet verzekert was geweest had ik hem zeker niet laten repareren als de Telefoonreperateur om de hoek er eerlijkwaar 40 euro incl btw voor vraagt... Het antwoord waarom het dan zoveel moet kosten? Dan behoud U Uw garantie... Wat een dooddoener...

[ Voor 0% gewijzigd door Dave73nl op 12-08-2016 13:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Dave73nl schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:21:
Zooooo mijn toestel word gerepareerd bij #Dynafix wat een afzetters zeg.... 264 euro voor een kapotte achterkant??? Als hij niet verzekert was geweest had ik hem zeker niet laten repareren als de Telefoonreperateur om de hoek er eerlijkwaar 40 euro incl btw voor vraagt... Het antwoord waarom het dan zoveel moet kosten? Dan behoud U Uw garantie... Wat een dooddoener...
achterlijk bedrijf is het idd. laat hier ook even weten wat ze gesloopt hebben als je je toestel terug thuis hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Zojuist een Z5 besteld als vervanger van mijn Z1C :*)

Niet helemaal mijn ideale mobiel maar hij komt het meest in de buurt denk ik...
maandag kan ik hem ophalen.
Ik heb hier nog even gekeken maar zijn er nog suggesties voor screenprotectors voor de achterkant?
De voorkant heb ik al wel mee besteld maar ik denk dat ik er ook nog 1 voor de achterkant wil aangezien ik geen hoesje gebruik.

ik lees hier toch wel genoeg positieve verhalen na de android 6.0 update waar ik wel benieuwd naar ben aangezien ik die nu niet heb. :+

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wickedm3n schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:38:
Zojuist een Z5 besteld als vervanger van mijn Z1C :*)

Niet helemaal mijn ideale mobiel maar hij komt het meest in de buurt denk ik...
maandag kan ik hem ophalen.
Ik heb hier nog even gekeken maar zijn er nog suggesties voor screenprotectors voor de achterkant?
De voorkant heb ik al wel mee besteld maar ik denk dat ik er ook nog 1 voor de achterkant wil aangezien ik geen hoesje gebruik.

ik lees hier toch wel genoeg positieve verhalen na de android 6.0 update waar ik wel benieuwd naar ben aangezien ik die nu niet heb. :+
android 6.0 is heerlijk, vind het sws beter dan 5.0/5.1, enige nadeel: niet meer de originele stamina modus zoals in 5.0/5.1 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

giovanni2903 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

android 6.0 is heerlijk, vind het sws beter dan 5.0/5.1, enige nadeel: niet meer de originele stamina modus zoals in 5.0/5.1 :/
goed om te horen. ja 5.0/5.01 vind ik ook niks.
morgen kan ik hem ophalen dus word de aankomende week lekker spelen met de Z5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 03:02
Gefeli met je Z5. Ik vind het een toptelefoon, ondanks zn schoonheidsfoutjes.

Jammer dat qualcomm roet in t eten heeft gegooid van Sony en mij met de grote faal van een SOC, de SnapDragon 810.

Als ze niet afhankelijk waren van die losers hadden we misschien weer een telefoon die bijna 11:00 (uur!) screen on time aan kon. (mijn Z3, gister behaald, maar kan geen fotos iploaden hier)

[ Voor 33% gewijzigd door BrbZrk op 16-08-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxnl9
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-07 13:23
Marc_K84 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:24:

Mochten de andere fixes niet werken:
Instellingen --> Xperia Connectiviteit--> USB Connectiviteit--> USB verbind methode (Kan anders heten, heb mijn telefoon op het Engels staan) --> MSC mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

BrbZrk schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:40:
Gefeli met je Z5. Ik vind het een toptelefoon, ondanks zn schoonheidsfoutjes.

Jammer dat qualcomm roet in t eten heeft gegooid van Sony en mij met de grote faal van een SOC, de SnapDragon 810.

Als ze niet afhankelijk waren van die losers hadden we misschien weer een telefoon die bijna 11:00 (uur!) screen on time aan kon. (mijn Z3, gister behaald, maar kan geen fotos iploaden hier)
dankje!
tot nu toe erg tevreden! ik heb me er genoeg over in gelezen en gelukkig ben ik geen zware gebruiker dus van veel dingen zal ik amper iets merken :+
heb nu een SOT van 3 uur en heb nog 45% batterij over en totaal gaat de telefoon al 36 uur mee met die lading dus ga ervan uit dat dat nog wel wat beter wordt nadat hij een beetje ingeleerd is 8)
dus mij hoor je niet klagen. ik ga gewoon weer 48 uur mijn smartphone niet opladen heerlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
Hoi,
Via mijn verzekering voor mijn defecte lumia 950 de xperia X gekregen. Z5 was bij hun in de winkel te duur.
Is de upgrade naar een Z5 de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
simso1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:56:
Hoi,
Via mijn verzekering voor mijn defecte lumia 950 de xperia X gekregen. Z5 was bij hun in de winkel te duur.
Is de upgrade naar een Z5 de moeite waard?
Half. Je hebt nu een mid-range toestel gekregen. De Z5 is een premium toestel, alleen nu bijna een jaar oud.
Eigenlijk moet je de X performance krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
Kashika schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Half. Je hebt nu een mid-range toestel gekregen. De Z5 is een premium toestel, alleen nu bijna een jaar oud.
Eigenlijk moet je de X performance krijgen.
Ja dan was ik tevreden geweest. Waterdicht en fatsoenlijke hardware. 4k filmen gebruik ik toch niet.
Lumia 950 kostte destijds 600 euro en in die winkel staat de z5 nog op 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Het zal wel niet, maar mocht het iemand ontgaan zijn, de Z5 krijgt dus netjes een update naar Nougat.

Was te verwachten, maar toch fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Inderdaad toch fijn om zo snel even de bevestiging te krijgen, nu is het de vraag hoe lang het gaat duren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Ineens doet mijn camera app raar....Als ik een foto wil maken en op de afdruk knop op het scherm duw gaat alle andere informatie van het scherm en blijft alleen die knop erop staan met een circletje... Ik kan dus niet meer uit dat zoekerscherm komen ook... Enige mogelijkheid om eruit te komen is om de uit knop even in te drukken en dan weer uit de ontgrendeling te halen. Dan is nog wel de amera app aan maar zitten de home en terug knop en menu knop wel weer in het beeld....

Opnieuw opgestart, eerst gewoon goede foto, nog een en vast weer...

Opnieuw opgestart, zelfde alleen 1 goede foto en vast....

Systeem reset en probleem doet zich nog steeds voor.... Iemand een idee/ervarng hier ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
sony heeft een nieuwe app, genaamd "Battery Care" > Battery care increases the battery lifespan by reducing the time device is charged over 90% for a long time.

*knip*. Linken naar APK files uit onofficiële bron is niet toegestaan.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 06-09-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

giovanni2903 schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:57:
sony heeft een nieuwe app, genaamd "Battery Care" > Battery care increases the battery lifespan by reducing the time device is charged over 90% for a long time.

*knip*
ik kan de app zo snel niet vinden in de play store

maar wat zijn jouw ervaringen giovanni2903 ?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 06-09-2016 08:42 ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
jpm.lensen schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:54:
[...]

ik kan de app zo snel niet vinden in de play store

maar wat zijn jouw ervaringen giovanni2903 ?
heb het gevraagt in de xperia home open beta google+ groep en die linkte me naar xda developers. het blijkt een nieuwe functie te zijn die op de 2 nieuwste Xperia's zitten. installeren op een oude Xperia werkt gewoonweg niet (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

giovanni2903 schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:55:
[...]

heb het gevraagt in de xperia home open beta google+ groep en die linkte me naar xda developers. het blijkt een nieuwe functie te zijn die op de 2 nieuwste Xperia's zitten. installeren op een oude Xperia werkt gewoonweg niet (helaas).
dank, ik las zoiets ook al op de gelinkte pagina, dat het niet werkt op de z5

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 07:21

OmeJoyo

This is me

Vreemd, want ik weet dat de Z3 een vergelijkbare functie onlangs heeft gekregen... Ik zal bij die van mijn moeder even een Screenshot maken van de week. Uit mijn hoofd : instellingen - over de telefoon - batterij.... Daar kan je instellen dat ie niet meer tot 100% oplaad om zodoende te zorgen dat de accu ouder wordt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
giovanni2903 schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:57:

[mbr]*knip*. Linken naar APK files uit onofficiële bron is niet toegestaan.[/]
om hier even op terug te komen, ik heb eindelijk de functie gevonden om het in te schakelen. zoek zelf even Battery Care APK op google en installeer het, want het linkje is hier helaas verwijderd. Bekijk mijn filmpje even om de optie te vinden :)

YouTube: Battery Care optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

giovanni2903 schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:15:
[...]

om hier even op terug te komen, ik heb eindelijk de functie gevonden om het in te schakelen. zoek zelf even Battery Care APK op google en installeer het, want het linkje is hier helaas verwijderd. Bekijk mijn filmpje even om de optie te vinden :)

YouTube: Battery Care optie
Ik zie dat er net een nieuwe versie is uitgekomen, maar ook deze geeft bij het installeren: "fout bij het parseren van het pakket" Jammer want ik zou graag deze functie hebben.

OK, bizar na een korte zoektocht "usb-foutopsporing" aangezet en nu werkt het wel 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door OmeJoyo op 19-09-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
hm dat is raar. op mijn z2 werkt het wel..
download het is opnieuw en probeer het nog eens :)

edit: zie dat het je gelukt is :P

[ Voor 16% gewijzigd door giovanni2903 op 19-09-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Had hem inmiddels al een edit gegeven. Ik had hem al heel vaak opnieuw gedownload, ik moest uiteindelijk USB debugging aanzetten. Ik ben benieuwd of de app het ook echt gaat doen, ik laat het weten.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik had vanmorgen een mail, over nieuwe software voor de z5

en vanaf het toestel was hij al te vinden, en is nu geinstalleerd.

versie 32.2.A.0.253

wat we wel opviel, is dat patch level nog steeds april 2016 is?

• altaria1993
Ik draai zelf 32.2.A.0.253 al sinds ik mijn Z5 heb, een kleine drie maanden, dus ik denk niet dat dit de update is waar de mail over ging? Of ze zijn daar wel erg laat mee.

• roelof1987
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2021
altaria1993 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:44:
Ik draai zelf 32.2.A.0.253 al sinds ik mijn Z5 heb, een kleine drie maanden, dus ik denk niet dat dit de update is waar de mail over ging? Of ze zijn daar wel erg laat mee.
Toch wel ;-) zie https://xpericheck.com/device/E6653 dit isvoor KPN en Customized.
Ik krijg m zelf nu ook net binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door roelof1987 op 28-09-2016 07:54 ]

• altaria1993
Oh inderdaad, dat blijft toch wel een flink struikelblok van Android, het ietwat bizarre en gigantisch gefragmenteerde updatebeleid. Ondertussen wacht ik lekker door tot 7.0 beschikbaar is :p

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

December geloof ik. Android 7. We zullen het meemaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kreeg vanochtend melding van de onderstaande systeemupdate, 32.2.A.0.305. Iemand die al binnengehaald?

Afgaande op de patchnotes zo te zien nog niet de Nougat update maar alleen de langverwachte oplossing voor de BT connectiviteit, een hoger beveiligingspatchniveau (hopelijk de meest recente), en wat kleinere dingetjes?

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5340/30428211466_fa165bd224_c.jpg

Update: zie nu dat deze update op 7 oktober al voor het eerst is gemeld op xperiablog.

In de comments van dat artikel wordt melding gemaakt dat het toestel in sommige gevallen na de update geen 4G signaal meer oppikt, iemand hier die dezelfde ervaring heeft?

[ Voor 29% gewijzigd door Weemism op 21-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik heb vorige week geloof ik ergens 32.2.A.0.253 waarmee trouwens AL mijn bluetooth problemen zijn opgelost. Kan nu zonder hem elke dag opnieuw op te starten steeds direct en zonder haperingen heerlijk muziek luisteren in de auto.

Dus heb helaas met deze nog geen ervaring, zie wel dat battery optimization dan officieel ondersteund wordt wat ik dan persoonlijk wel erg prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Weemism schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:01:
Kreeg vanochtend melding van de onderstaande systeemupdate, 32.2.A.0.305. Iemand die al binnengehaald?

Afgaande op de patchnotes zo te zien nog niet de Nougat update maar alleen de langverwachte oplossing voor de BT connectiviteit, een hoger beveiligingspatchniveau (hopelijk de meest recente), en wat kleinere dingetjes?

[afbeelding]

Update: zie nu dat deze update op 7 oktober al voor het eerst is gemeld op xperiablog.

In de comments van dat artikel wordt melding gemaakt dat het toestel in sommige gevallen na de update geen 4G signaal meer oppikt, iemand hier die dezelfde ervaring heeft?
Die kwam bij mij ergens deze week binnen en werkt volledig probleemloos. BT werkt als een trein, waar ik vooral blij mee ben (al was dat eigenlijk al gefixed bij de voorlaatste update, wat deze precies heeft verandert weet ik niet, maar hij doet het prima iig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
OmeJoyo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:40:
Vreemd, want ik weet dat de Z3 een vergelijkbare functie onlangs heeft gekregen... Ik zal bij die van mijn moeder even een Screenshot maken van de week. Uit mijn hoofd : instellingen - over de telefoon - batterij.... Daar kan je instellen dat ie niet meer tot 100% oplaad om zodoende te zorgen dat de accu ouder wordt.
Zojuist de update gedaan naar 6.0.1 op de Z5. En kreeg een melding over oplaad optimalisatie.

Via instelingen > over de telefoon > status > oplaadoptimalisatie

zie ik dat de 'Oplaadoptimalisatie' op 'Aan' staat.

En daarbij staat de uitleg:
"Pas de oplaadhoeveelheid aan om de levensduur van de batterij de verlengen. Mogelijk kunt u uw appraat minder lang gebruiken."

Prima, maar zou graag willen weten (of beter nog, zelf willen instellen) tot hoeveel procent de batterij oplaad. Weet iemand tot hoeveel % Sony dan default oplaad met deze instelling?
Hij staat dus default aan, dus eigenlijk is je Xperia na een update automatisch je batterij-capaciatie verminderd om zo je batterij levensduur te verlengen. Ik zou daar persoonlijk meer controle over willen hebben, of in ieder geval meer inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Stpan schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:20:
[...]

Zojuist de update gedaan naar 6.0.1 op de Z5. En kreeg een melding over oplaad optimalisatie.

Via instelingen > over de telefoon > status > oplaadoptimalisatie

zie ik dat de 'Oplaadoptimalisatie' op 'Aan' staat.

En daarbij staat de uitleg:
"Pas de oplaadhoeveelheid aan om de levensduur van de batterij de verlengen. Mogelijk kunt u uw appraat minder lang gebruiken."

Prima, maar zou graag willen weten (of beter nog, zelf willen instellen) tot hoeveel procent de batterij oplaad. Weet iemand tot hoeveel % Sony dan default oplaad met deze instelling?
Hij staat dus default aan, dus eigenlijk is je Xperia na een update automatisch je batterij-capaciatie verminderd om zo je batterij levensduur te verlengen. Ik zou daar persoonlijk meer controle over willen hebben, of in ieder geval meer inzicht.
Bij de Xperia XZ is dit tot 90 procent, dus ik neem aan dat dit ook bij de Z5 geldt. Je ziet bij het aankoppelen van je oplader een melding verschijnen met de verwachtte voltooiing van het opladen. Dan kan je er ook voor kiezen om op dat moment 'normaal te laden',

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Steeffoon schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:52:
[...]

Bij de Xperia XZ is dit tot 90 procent, dus ik neem aan dat dit ook bij de Z5 geldt. Je ziet bij het aankoppelen van je oplader een melding verschijnen met de verwachtte voltooiing van het opladen. Dan kan je er ook voor kiezen om op dat moment 'normaal te laden',
Vreemd, mijn Z5 blijft gewoon tot 100% laden (in de batterij meter in ieder geval).

Ik zou denken dat het niet werkt voor de Z5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Ik gebruik normaal altijd de standaard foto app van Sony (album), maar wil eigenlijk Google Foto's app gebruiken in verband met de synchronisatie met mijn google drive.
Maar omdat ik mijn foto's opsla op mijn SD card kan ik geen foto's verwijderen met de Google Foto's app.
Ik heb bij instellingen > apps > Google Foto's app > toestemmingen, opslagruimte aan staan.

Geen idee waarom het niet wil werken, weet iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

duk3n schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:41:
Ik gebruik normaal altijd de standaard foto app van Sony (album), maar wil eigenlijk Google Foto's app gebruiken in verband met de synchronisatie met mijn google drive.
Maar omdat ik mijn foto's opsla op mijn SD card kan ik geen foto's verwijderen met de Google Foto's app.
Ik heb bij instellingen > apps > Google Foto's app > toestemmingen, opslagruimte aan staan.

Geen idee waarom het niet wil werken, weet iemand een oplossing ?
Niet concreet. Maar je zou ook kunnen overwegen om de cloudopslag van je foto's via OneDrive van Microsoft te laten lopen. Je kan het dan zo configureren dat alle foto's die je maakt automatisch worden geüpload naar OneDrive zodra er een wifiverbinding is. Voordeel is dat OneDrive standaard is geïntegreerd in Windows (vanaf 8 volgens mij), en de foto's daar dus vanzelf binnen komen, en je gewoon de Xperia gallery app kan blijven gebruiken. Op andere fora lees ik namelijk niets dan kritiek op de Google Photo app v.w.b. gebruikersvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Ja, maar ik heb een betaald google account met grote opslag, 1tb, voor onder andere een back-up van mijn foto's en films ( naast de back-up op mijn NAS). Op zich werkt foto's prima om naar de cloud te syncen, maar stom dat ik niet meer kan verwijderen van mijn telefoon omdat het op een SD-kaart staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Iemand met een Z5 vandaag een NLalert ontvangen? Net als bij m'n Z2 hiervoor wederom geen melding.

Zo ja, ben ik benieuwd welke instellingen ik evt. moet doen. Volgens de NLalert site zou cell broadcasting standaard ingesteld moeten zijn op moderne Sony smartphones, maar dat lijkt niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik had em stipt om 12 uur binnen, dus ging hier gewoon goed :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Riqy schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:13:
Ik had em stipt om 12 uur binnen, dus ging hier gewoon goed :)
Hmmm, vreemd. Heb je een los toestel (met een sim only), of een toestel van bij je abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Toestel bij mijn Vodafone abo

Is dat NL Alert nog provider afhankelijk misschien ?

[ Voor 49% gewijzigd door Riqy op 05-12-2016 16:39 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 08:18
Staat de app Landelijke waarschuwingen wel in de drawer? Zo niet, heb je dan misschien een buitenlands toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dank voor jullie antwoorden.
Riqy schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:39:
Toestel bij mijn Vodafone abo

Is dat NL Alert nog provider afhankelijk misschien ?
Mijn toestel is los gekocht, met een sim only van T-Mobile. Build-nummer is 32.2.A.0.305 wat volgens Xperifirm de NL versie is, dus daar lijkt het dus niet aan te liggen.
hcQd schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:42:
Staat de app Landelijke waarschuwingen wel in de drawer? Zo niet, heb je dan misschien een buitenlands toestel?
Die app kan ik niet vinden op Google Play, een zoekactie op die term levert alleen links op naar Amber Alert en daarna een aantal niet-relevante apps. NLalert gaat voor zover ik weet via cell-broadcasting, en zou m.i. niet afhankelijk moeten zijn van een geïnstalleerde app. Op m'n HTC van werk komen NL alerts ook gewoon binnen (KPN), en ook daar heb ik geen aparte app voor geïnstalleerd.

Misschien dan inderdaad omdat het een niet provider branded toestel is dan, maar vreemd (en vervelend) blijf het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Landelijke waarschuwingen is standaard geïnstalleerd op Nederlandse toestellen. Wat is je customization (aanpassing)? Je kunt dit vinden Instellingen→Support→Hulpprogramma's→Diagnostische gegevens en dan het tabblad feiten. Voor Nederland zou dit een van de volgende moeten zijn:1298-7623 (KPN), 1298-7757 (T-Mobile), 1299-0280 (Vodafone), of 1298-7632 (unbranded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

hcQd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:15:
Landelijke waarschuwingen is standaard geïnstalleerd op Nederlandse toestellen. Wat is je customization (aanpassing)? Je kunt dit vinden Instellingen→Support→Hulpprogramma's→Diagnostische gegevens en dan het tabblad feiten. Voor Nederland zou dit een van de volgende moeten zijn:1298-7623 (KPN), 1298-7757 (T-Mobile), 1299-0280 (Vodafone), of 1298-7632 (unbranded).
Dank voor de tip. Ik heb gekeken, betreft aanpassing 1298-3673, ofwel die voor Italië. Toestel lijkt dus grijze import, en mogelijk een verklaring waarom NLalert niet werkt.

Enige optie is dus flashen van de NL firmware, maar dat is het me op dit moment niet waard, dan maar vertrouwen op de pushberichten van de NOS.

Ik had trouwens nog even gekeken bij de berichtenapp (SMS), en daar vind ik bij instellingen de optie 'Push-instellingen' met als toelichting 'Het apparaat inschakelen om berichten te ontvangen die door de serviceprovider zijn verzonden'. Deze optie stond uitgeschakeld, heb ik nu ingeschakeld, en dacht in eerste instantie dat dit misschien het probleem was. Maar begrijp dat het daar dus niet aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Je kunt het allicht proberen, maar als je niet de mogelijkheid hebt om het kanaal (919) in te stellen lijkt het me niet waarschijnlijk dat dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

hcQd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:36:
Je kunt het allicht proberen, maar als je niet de mogelijkheid hebt om het kanaal (919) in te stellen lijkt het me niet waarschijnlijk dat dat gaat werken.
Is niet mogelijk nee, dus zal wel niet werken inderdaad. Maar dan weet ik nu in ieder geval dat het een firmwaregerelateerd probleem is.

Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Sinds de laatste update gebruikt mijn Z5 aanzienlijk meer van mijn accu, waardoor ik in plaats van ruim anderhalve dag accuduur naar één dag accuduur ben gegaan. Grootste boosdoener lijkt mobiel-standby te zijn.

Iemand een idee hoe je dit kunt verbeteren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gerd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:58:
Sinds de laatste update gebruikt mijn Z5 aanzienlijk meer van mijn accu, waardoor ik in plaats van ruim anderhalve dag accuduur naar één dag accuduur ben gegaan. Grootste boosdoener lijkt mobiel-standby te zijn.

Iemand een idee hoe je dit kunt verbeteren?

Alvast bedankt!
Welke update bedoel je, 32.2.A.0.305 of de laatste versie 32.2.A.5.11?

Die laatste is gisteren OTA bij me binnengekomen namelijk, accuduur dus nog niet echt kunnen testen.

Let wel, het is hoe dan ook het beste om je toestel een fabrieksreset te geven na een grote update, maar is natuurlijk wel een gedoe altijd.

De voorgaande update heeft overigens de functie 'Oplaadoptimalisatie' geïntroduceerd die sowieso zorgt voor een mindere accuduur, ergens in deze thread staat hoe je deze uitschakelt.

• Riqy
vanochtend ook de melding over versie 32.2.A.5.11

Iemand een changelog over wat er vernieuwd is in deze update?

My iRacing

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:54
Geen officiële changelog

Wat ik zo snel zie:
Nieuwere kernel (25 Oct)
November security patch level

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nakebod schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:23:
Geen officiële changelog

Wat ik zo snel zie:
Nieuwere kernel (25 Oct)
November security patch level
Volgens XperiaBlog is het inderdaad vooral dat, een security patch. Gezien het updatetempo van de XZ en X performance vermoed ik wel dat wij de volgende zijn voor 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik krijg mail van Sony over nougat. Android 7 voor Xperia Z5. Hij was nog niet te vinden via software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Hij zou dit jaar nog komen, dus ze hebben nog maar een paar dagen :+

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

dmv sony bridge for mac, nu aan het updaten.....
zodra klaar, laat ik het weten

het wel om versie:
versie 32.2.A.5.11

ik dacht via de onderstaande website begrepen te hebben, dat het nougat was
http://support.sonymobile.com/gb/xperiaz5/software/

maar als ik het nu op de mac bekijk, niet meer zo zeker van.....

en helaas, het is dus nog gewoon 6.0.1 en de 25 oct kernel en 1 nov patches, zoals al eerder vermeld in dit topic.

ik heb ook de customised nl variant, dus zal wel even duren, voor ik 7 krijg....

[ Voor 83% gewijzigd door jpm.lensen op 24-12-2016 16:11 . Reden: extra info/ versie info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
jpm.lensen schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:57:
dmv sony bridge for mac, nu aan het updaten.....
zodra klaar, laat ik het weten

het wel om versie:
versie 32.2.A.5.11

ik dacht via de onderstaande website begrepen te hebben, dat het nougat was
http://support.sonymobile.com/gb/xperiaz5/software/

maar als ik het nu op de mac bekijk, niet meer zo zeker van.....

en helaas, het is dus nog gewoon 6.0.1 en de 25 oct kernel en 1 nov patches, zoals al eerder vermeld in dit topic.

ik heb ook de customised nl variant, dus zal wel even duren, voor ik 7 krijg....
dat is sws de nieuwste software die beschikbaar is voor de z5, sony komt zijn beloftes qua updates bijna nooit na. Android 7.0 zal dus nog wel 2 maanden duren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Ook ik ben in het bezit van een Z5 die afkomstig is uit het buitenland. Daardoor werkt NL-alert niet op mijn toestel. Ik heb dit aangekaart bij de fabrikant en de leverancier. De fabrikant gaf aan dat NL-alert niet mogelijk is.

Na lang heen en weer mailen met de leverancier (sinds begin december 2016), waarbij mij werd aangeboden het toestell om te ruilen voor een HTC 10 (in gebruikte staat, weliswaar), werd ik vanmorgen door de leverancier gebeld met de mededeling dat hun technische dienst wel in staat zou zijn mijn toestel geschikt te maken voor NL-alert.

Klopt dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik heb een nederlandse Z5 en heb volgens mij een aparte app op de telefoon voor de noodberichten, dus ja ik ga er vanuit dat dit ook voor jou telefoon zou moeten werken...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
Gerd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:18:
Ook ik ben in het bezit van een Z5 die afkomstig is uit het buitenland. Daardoor werkt NL-alert niet op mijn toestel. Ik heb dit aangekaart bij de fabrikant en de leverancier. De fabrikant gaf aan dat NL-alert niet mogelijk is.

Na lang heen en weer mailen met de leverancier (sinds begin december 2016), waarbij mij werd aangeboden het toestell om te ruilen voor een HTC 10 (in gebruikte staat, weliswaar), werd ik vanmorgen door de leverancier gebeld met de mededeling dat hun technische dienst wel in staat zou zijn mijn toestel geschikt te maken voor NL-alert.

Klopt dit verhaal?
Je kan gewoon zelf met Flashtool en XperiFirm de Nederlandse firmware op je toestel zetten, zonder verlies van data, en dan gaat NL-Alert gewoon werken. Er is geen verschil in hardware. Geen technische dienst voor nodig, is heel simpel, veilig en je verliest geen garantie (het blijft gesignde firmware, je moet niets unlocken). Geen nadelen aan!

[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 06-01-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Gerd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:18:

Klopt dit verhaal?
gewoon zelf flashen, is helemaal niet zo moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Om een of andere reden vind ik het altijd maar lang duren voordat Sony met Android updates komt. Zitten ze je lekker te maken met Nougat, komt het maar niet... Niet dat er zo veel verschil in zit, maar je wil toch als het kan altijd het nieuwste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
giovanni2903 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 02:17:
[...]

gewoon zelf flashen, is helemaal niet zo moeilijk :)
Bedankt voor de info! Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Gerd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Bedankt voor de info! Hoe doe ik dat?
lees dit even door:
http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

als je vragen hebt dan kan je me een privebericht sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
giovanni2903 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:53:
[...]

lees dit even door:
http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

als je vragen hebt dan kan je me een privebericht sturen :)
Het begint al goed. Het programma "Emma" geeft aan dat het toestel een simlock heeft en het toestel is nog geen jaar geleden gekocht. Ik zal dus nog even moeten wachten voordat het toestel ge-unlocked kan worden.

Edit: het programma geeft aan dat het toestel is gelocked. Kan het ook zijn dat de bootloader wordt bedoeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Gerd op 08-01-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Gerd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:15:
[...]

Het begint al goed. Het programma "Emma" geeft aan dat het toestel een simlock heeft en het toestel is nog geen jaar geleden gekocht. Ik zal dus nog even moeten wachten voordat het toestel ge-unlocked kan worden.

Edit: het programma geeft aan dat het toestel is gelocked. Kan het ook zijn dat de bootloader wordt bedoeld?
simlock zou niets uit moeten maken en je bootloader moet je sws gelocked houden anders is je garantie weg.
Hij hoeft ook niet unlocked te zijn voor het flashen van een nieuwe rom ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyleo
Nougat (7.0) is aan het uitrollen: http://www.xperiablog.net...a-z5-family-32-3-a-0-372/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

En ook alweer gepulled: Sony suspends Nougat update for Xperia Z5.

Iemand wel de kans gezien 'm binnen te halen, en zelf ervaringen gehad met de problemen die er kennelijk zijn met videoweergave, een haperende dialer en snel leeglopen van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Weemism schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Iemand wel de kans gezien 'm binnen te halen, en zelf ervaringen gehad met de problemen die er kennelijk zijn met videoweergave, een haperende dialer en snel leeglopen van de accu?
Ik heb hem. Ik heb de russische versie over mijn eigen hun geflashed, juist omdat mijn accu onder 6.0 al snel leegliep en ik had gehoopt dat 7.0 dit zou verbeteren. Dus daar kan ik niet op reageren.

Wat betreft de dialer of het geluid heb ik niets gemerkt. Ik luister wel altijd via bluetooth, dus als dat wel goed gaat is het sowieso langs mij heen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Weemism schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:44:
[...]

gewoon zelf flashen via Xperifirm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

giovanni2903 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:09:
[...]

gewoon zelf flashen via Xperifirm
Daar was het me niet om te doen :-), ik weet dat ik een rom zelf kan flashen via Xperifirm.

M'n vraag was of er mensen waren die 'm al hadden binnengehaald, en of die zelf ook de problemen hadden ervaren die in het artikel worden genoemd.

Zelf wacht ik met flashen tot Sony een re-issue doet, ze hebben deze versie niet voor niets gepulled tenslotte.

Update: Statement van Sony zelf (via Xperiablog):
“We were made aware of reports from some users experiencing inconsistencies related to audio playback via third-party apps and SD card encrypted data read performance, after upgrading to Android 7.0, Nougat. We’ve identified the root cause and are aiming to provide corrective firmware and re-commence the rollout as soon as possible.”

[ Voor 42% gewijzigd door Weemism op 21-01-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Aanvullend op het bovenstaande. Sony geeft aan nog steeds aan het werk te zijn aan de eerder teruggerolde Nougat update voor de Z5.

Er wordt geen datum genoemd maar wel aangegeven dat de gebruikerservaring prioriteit is. Ahem, dat kan dus nog wel even gaan duren vrees ik, zucht...

Sony “still working” on Nougat update for Xperia Z5 family – “priority is user experience”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
Eindelijk is Nougat binnen :)
Android 7.0 OTA 1277,4 MB.
Installatie duurde ca. 3 kwartier.
Nieuwe icoontjes en beveiligingsupdate van 1 december 2016.

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

frjemd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:12:
Eindelijk is Nougat binnen :)
Android 7.0 OTA 1277,4 MB.
Installatie duurde ca. 3 kwartier.
Nieuwe icoontjes en beveiligingsupdate van 1 december 2016.
ik heb nog geen melding gehad maar dat zal dan niet lang meer duren.

En al iets van bugs gedetecteerd?
Verder al iets te melden verder hoe het aanvoelt?

• frjemd
wickedm3n schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Voelt soepeler aan. Scrollen gaat vloeiend.
Nog geen bugs ontdekt.
Splitscreen werkt goed.
Het naar rechts swipen voor Google now is niet aanwezig.
Werkt dus net als bij marshmallow.

[ Voor 11% gewijzigd door frjemd op 16-02-2017 21:04 ]

• giovanni2903
wickedm3n schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:55:
[...]

via xperiafirm is et alleen beschikbaar in nederland voor vodafone branded toestellen. even wachten nog dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:42
Ik hem hem net binnen gehad. UI is even wennen. De installatie duurde ongeveer een uur.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik draai nog op 6. Maar heb sinds enige tijd dat telefoon soms spontaan reboot. Hebben jullie dat ook. En mogelijk een oplossing.

Op een gegeven moment zelfs in reboot loop. Maar kwam daar zelf uit.

Is er ergens te achterhalen waarom hij reboot?

Ik had het vandaag weer, mijn ervaringen:
1. gebeurde (wederom) bij het opladen.
2. hij bleef herstarten, je kon even aanloggen, dan ging hij weer
3. loshalen van de lader maakte niet uit
4. na hem uitgezet te hebben, en weer aan, uitschakelen dus, doet hij het weer
5. hierna maakte hij geen bluetooth verbindingen meer, dit was op te lossen, door vanaf het bluetooth device, de verbinding te vergeten, en dan weer opnieuw aanmaken, in het bluetooth scherm op de telefoon, zag je GEEN enkel device

[ Voor 50% gewijzigd door jpm.lensen op 18-02-2017 21:49 . Reden: meer info/ mijn ervaring ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
frjemd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:37:
[...]
Het naar rechts swipen voor Google now is niet aanwezig.
Dit kun je via de opties van de launcher wel activeren, maar staat standaard uit

(via scherm ingedrukt houden, daarna instellingen)

@algemeen: Heb em er ook vanaf vrijdag opstaan, UI is ff wennen, maar die notificaties *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Riqy op 20-02-2017 10:15 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Riqy schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:14:
[...]

Dit kun je via de opties van de launcher wel activeren, maar staat standaard uit

@algemeen: Heb em er ook vanaf vrijdag opstaan, UI is ff wennen, maar die notificaties *O*
Bedankt, ik heb het ingesteld 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Riqy schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:14:
[...]

Ja, die notificaties werken echt fantastisch op deze manier. Ik heb al heel lang geprobeerd zoiets na te maken met andere apps. Maar dit werkt echt zoveel beter. Ik vind ook de hele telefoon ervaring weer enorm soepel. Ben erg tevreden met de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:50
Nu een week ofzo Nougat gebruikt, wat enigszins positief lijkt te zijn op twee punten na:

Telefoon gaat één keer per dag random, uit zichzelf (het is zelfs een keer gebeurd toen ik het apparaat actief aan het gebruiken was) naar het lockscreen. Hierna kan ik er niks meer mee doen - behalve opnieuw opstarten. Kan omhoog swipen, maar de mogelijkheid mijn code in te voeren komt niet tevoorschijn. Kan de vingerafdrukscanner gebruiken, en de telefoon trilt ook, maar krijg er niks van te zien, en de telefoon unlockt ook niet.

Heb na een paar dagen een factory reset uitgevoerd, maar dit heeft niet geholpen.

Vanochtend speelde de telefoon uit het niets muziek. Ten eerste muziek die ik niet kende (en dus niet op mijn telefoon stond), ten tweede zonder dat er een app open stond - nadat ik alle apps had uitgezet speelde hij vrolijk door. Na een herstart was de muziek gelukkig gestopt.

Geen idee wat ik hiermee aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Ik ben sinds kort in het bezit van een Z5. Dit is ook mijn eerste telefoon die quickcharge ondersteund. Is het tijdens het opladen ook ergens zichtbaar of dit is ingeschakeld? Of kan je dit alleen afleiden uit de snelheid van het oplopen van de procenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
daanNL schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:07:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Z5. Dit is ook mijn eerste telefoon die quickcharge ondersteund. Is het tijdens het opladen ook ergens zichtbaar of dit is ingeschakeld? Of kan je dit alleen afleiden uit de snelheid van het oplopen van de procenten...
Je kunt een appje downloaden om het te testen. Je krijgt geen confirmatie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nieuwe update:
Xperia Keyboard 8.0.A.0.50

What's new:
-Adapted for Android 7.0
-New emojis
-Performance improvements

downloadlink mag ik niet geven, maar wilde het even delen (iedereen weet denk ik wel waar je APK's kunt halen :P )

EDIT:
nieuwe emoji kan ik niet vinden, beetje vaag..

[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 27-02-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:00
Ik heb helaas na de update nog steeds last van dat bij ELKE notificatie mijn scherm aan gaat, en hij ook heel kort trilt. Hij trilt niet meer zoals eerst. Dit probleem in spontaan ontstaan.

Ervaring met de update:
- App drawer begint elke keer bij de 1e pagina i.p.v. waar je bent gebleven.
- Multi window werkt goed en prettig.
- Switchen tussen 2 apps gaat erg snel.
- Recent gebelde contacten bij telefoon zijn weg bovenaan. Gebruikte ik vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
daanNL schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:07:
Het staat op je lockscreen (waar staat over xx minuten vol). Daar staat dan snel laden.
jeroendh schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:16:
Ik heb helaas na de update nog steeds last van dat bij ELKE notificatie mijn scherm aan gaat, en hij ook heel kort trilt. Hij trilt niet meer zoals eerst. Dit probleem in spontaan ontstaan.

Ervaring met de update:
- App drawer begint elke keer bij de 1e pagina i.p.v. waar je bent gebleven.
- Multi window werkt goed en prettig.
- Switchen tussen 2 apps gaat erg snel.
- Recent gebelde contacten bij telefoon zijn weg bovenaan. Gebruikte ik vaak.
Ik zag dat iemand op reddit hetzelfde probleem had. Heel apart, zelf geen last van.
Recent gebelde contacten zijn een los tabje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik had bereik problemen. Dacht dat het aan sim lag. Bleek telefoon te zijn. Heeft iemand dat ook gehad? Andere sim kaart geen verandering. Opnieuw opstarten. Of sim er uit en weer in ook niet.

Nu heb ik de telefoon zelfs zover dat hij niet laad. Geen rood lampje, niets. Hebben jullie nog tips of ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zou em lekker naar sony opsturen ter reparatie, niet kunnen opladen moeten ze sws fixen, dat gaat je zelf niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

giovanni2903 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:02:
zou em lekker naar sony opsturen ter reparatie, niet kunnen opladen moeten ze sws fixen, dat gaat je zelf niet lukken
dank, dat ben ik ook zeker van plan, maar ik dacht mogelijk hebben andere soortgelijk probleem gehad, en ook mogelijk een oplossing

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.