lukt dit??Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:03:
Zet dat plaatje op tinypic.com ofzo, dan kan ik hem ook zien
[img=800,466]http://i68.tinypic.com/11cb9m0.jpg"[/img]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
lukt dit??Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:03:
Zet dat plaatje op tinypic.com ofzo, dan kan ik hem ook zien
Met moeite
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
per aspera ad astra
Installeer het op je synology nas? Heb ik ook...LAD93 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:25:
Ik wil ook een beetje gaan experimenteren met domoticz, maar dan zonder de 433 MHz module. In mijn slaapkamer staan een Sonos Play:1, Philips Hue lampen, Panasonic TV, PS4 en een Synology NAS. Ik zit erover na te denken om een Pi3B aan te schaffen om met WiFi één en ander te automatiseren, heb ik dan aan domoticz i.c.m. WiFi genoeg?
Punt is dat die Synology niet altijd aan staat (dit in verband met de 'herrie' tijdens het slapen).Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:26:
Start gewoon op je Syno. Die heb je toch al staan
per aspera ad astra
Verwijderd
Gok dat het toch de Pi wordt, maar mijn originele vraag blijft dan of ik er iets mee kan door alleen via WiFi te schakelen?Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:31:
Ach, op die manier. Dan is het best begrijpelijk
Ofwel een pi, ofwel de syno verhuizen dan.
per aspera ad astra
Verwijderd
En de Hue-lampen?Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:34:
Sonos moet wel lukken. Panasonic tv hangt af van model. PS4 ken ik niks van. En je Syno moet je kunnen wakker krijgen met WOL.
per aspera ad astra
Hierbij een update.tozzke schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:48:
[...]
Ik gebruik hier altijd imgur voor.
plaatje uploaden (slepen of ctrl-v kan ook), pijltje naar beneden, 'get share links' en dan de 'BBCode (Forums)' kopiëren en hier plakken
Nog wat opmerkingen:
Je kunt met blockly niet regelen dat je x minuten voor/na zonsondergang/opkomst iets wilt laten triggeren, hier zou je echt voor naar iets als Lua moeten kijken (of met dummy switches die je x tijd voor/na sunset/sunrise laat schakelen). Dus volgens mij werken die 2e en 3e regel niet. Domoticz bekijkt de [Time =] sowieso van 0:00u tot 24:00u en sunset/sunrise zijn ook tijden. Domoticz zal dus nooit triggeren op '[Time >= Sunset] and [Time = 00:15]' omdat het van 0:00 tot 0:15 nog geen Sunset geweest is.
Jouw 2e en 3e regel zullen dus niets doen is mijn verwachting
[ Voor 1% gewijzigd door Veldm033tweak op 11-12-2016 21:32 . Reden: BCC Code opnieuw er in gezet, ivm niet juiste werking. En met juiste screenshot. ]
Ja je kan bridge gewoon koppelen ik heb verder ook nog geen andere zenders/ontvangers en werkt goed.
Verwijderd
Sorry sorry.Speedy-Andre schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:07:
[...]
Met moeite![]()
Ik zie toch echt linksboven in de hoek een gele lamp symbool staan, die kan je overal heen slepen.
Jouw 2e en 3e regel zullen blijven triggeren, je 4e regel zal niet triggeren omdat '= On' niet waar zal zijn aangezien je de lamp op een percentage aanzet.Veldm033tweak schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:59:
[...]
Hierbij een update.
De opmerking van Tozzke is juist. Domoticz/blocky kijkt idd naar klok tijden en niet naar een verstreken tijdseenheid. In mijn vorige schema ging de lamp dan ook niet feller branden na 15 en 30 min.
Ik heb nu het volgende geprobeerd. Na 900 seconden (15min) moet de dimmer naar 50% en na nog eens 900 seconde naar 75%. Ik ga dit vanaf morgen uittesten in de praktijk.
Hieronder het blocky schema Als iemand nog opmerkingen of aanvullingen er op heeft hoor ik het graag.
Ik laat weten of het wel of niet werkt.
[afbeelding]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Dank voor de reactie en aanbevelingen.tozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:43:
[...]
Jouw 2e en 3e regel zullen blijven triggeren, je 4e regel zal niet triggeren omdat '= On' niet waar zal zijn aangezien je de lamp op een percentage aanzet.
Ik zou als ik jou was de blockly aanvullen met een variabele 'DimmerBuitenVerlichting_percentage' en die in de eerste regel 25 laten worden. Vervolgens verwerken in de 2e en 3e regel als volgt:
2e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 25]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 50 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 51]*1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50 After 900 seconds]
3e:
Else if [Time >= Sunset] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 50]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting = Level (%) 75 After 900 seconds]
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 76]*1
Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75 After 900 seconds]
en de 4e:
Else if [Time = 23:00] and [DimmerBuitenVerlichting ≠ Off] and [Day ≠ Thursday] and [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 75]
Do Set [DimmerBuitenVerlichting Off]
*1 eigenlijk een random waarde die verder niet voorkomt in het script/blockly om continu retriggeren te voorkomen
edit:
al is de [Time >= Sunset] in de 2e en 3e regel dan eigenlijk overbodig geworden
Je moet schakelaars of sensoren toevoegen aan de ruimte die je blauw maakt op een tekening.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:39:
[...]
Ik heb Domoticz in het Nederlands staan
Ik heb verschillende plattegronden van verschillende etages.
Ik de plattegrond 1e verdieping heb ik 1 ruimte ( computerkamer)blauw gemaakt.
Ik heb kamer plan "Computerkamer" toegevoegd.
Ik zie nergens een pictogram van een schakelaar.
[[url="C:\\Users\\Herbert\\Pictures\\domoticz.jpg"]afbeelding[/url]]
[ Voor 15% gewijzigd door SpikeHome op 12-12-2016 14:03 ]
Het kan ook met virtuele switches in Domoticz. Die worden wel ingelezen in Elgato Eve.AWST6000 schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:00:
In Elgato Eve dien ik zelf scenes aan te maken terwijl er bij mij al Domoticz groepen en scenes aanwezig zijn. Dubbel werk dus.
Zijn er HomeKit-apps die wel de Domoticz groepen en scenes in kunnen lezen?
De favorieten kan ik via LUA aansturen met het onderstaande commando:IPeukieI schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:04:
[...]
Deze werkt idd. wel.. Maar hoe krijg ik het volgende dan voor elkaar:
[afbeelding]
1
| commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 0' |
1
| commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 1' |
Hmm.. ik hoopte dat dat ook via Blockly zou kunnen.. Dan toch maar is een start maken met LUA.Brutuss schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:39:
[...]
De favorieten kan ik via LUA aansturen met het onderstaande commando:
code:
1 commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 0'
Dit speelt de eerst opgeslagen favoriet in Kodi. Wil je de volgende pak je onderstaand commando:
code:
1 commandArray['Kodi TV Woonkamer'] = 'Play Favorites 1'
Dit werkt al geruime tijd naar behoren bij mij.
Ik heb eerst ook alles in Blockly gehad. Dit is in eerste instantie makkelijk in gebruik. Op een gegeven moment als je steeds meer in het systeem duikt schiet het tekort en heb ik uiteindelijk alles omgebouwd naar LUA.IPeukieI schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:41:
[...]
Hmm.. ik hoopte dat dat ook via Blockly zou kunnen.. Dan toch maar is een start maken met LUA.
Thx!
Dat gaat o.a. via Blocky, niet met een scene.Snuurtje schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:57:
Ben enige tijd terug begonnen met domoticz, heb inmiddels een slimme meter eraan hangen met de p1 poort, en een ICY thermostaat. Een 433mhz transceiver komt volgende maand (even sparen ^^). Nu wilde ik om te proberen een scene maken waarmee ik de thermostaat op temperatuur X zet. Echter bij aanmaken scene kan ik in het hardware dropdown menu onder devices geen apparaat kiezen. Activation devices lijkt me nog niet van toepassing omdat ik die nog niet heb. Als ik onder hardware kijk staan daar echter wel apparaten oa de ICY thermostaat.
En waar maak je die variabele nu '25'?Veldm033tweak schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:49:
[...]
Dank voor de reactie en aanbevelingen.
Deze heb ik inmiddels toegepast. Vanavond kijken hoe het werkt.
Hieronder de screenshot hoe ik een user variable heb aangemaakt. (mijn eerste keer dat ik hier mee werk.) En de screenshot van mijn Blocky overzicht. Ik hoop dat dit zo is geworden zoals Tozzke hierboven beschreven heeft.
[afbeelding]
[afbeelding]
En voor het nette, zou ik hem in de laatste stap op '0' zetten... zo loopt hij sorta synchroon met het daadwerkelijke dimpercentagetozzke schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:43:
[...]
[...]
Ik zou als ik jou was de blockly aanvullen met een variabele 'DimmerBuitenVerlichting_percentage' en die in de eerste regel 25 laten worden.
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 12-12-2016 17:47 ]
Is het niet deel 3renedis schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:14:
**** Let even op mede-tweakers. We gaan bijna beginnen aan een deel 2 na 500 pagina's ****
PSN: DutchTrickle PVoutput
Je kan meerdere virutele switches hangen aan 1 dummy hardware. Ik heb in totaal 2 hardware dummy's, vond ik makkelijker groeperen.Maverick schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:10:
Nog even snel in het oude topic dan. Voor een virtuele switch moet ik dummy hardware aanmaken. Moet ik voor iedere virtuele switch een eigen dummy hardware aanmaken? Of kunnen alle virtuele switches aan hetzelfde item hangen?
ah, vermoede al zoiets. tnx.renedis schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:16:
[...]
Je kan meerdere virutele switches hangen aan 1 dummy hardware. Ik heb in totaal 2 hardware dummy's, vond ik makkelijker groeperen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Effe vergeten de variable als start 25 mee te geven. Alsnog gedaan. Tevens afgesloten met 0%tozzke schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:21:
[...]
En waar maak je die variabele nu '25'?
[...]
En voor het nette, zou ik hem in de laatste stap op '0' zetten... zo loopt hij sorta synchroon met het daadwerkelijke dimpercentage
eh... neeVeldm033tweak schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:01:
[...]
Effe vergeten de variable als start 25 mee te geven. Alsnog gedaan. Tevens afgesloten met 0%
Hieronder de aangepaste screenshots. (Variable is inmiddels al hoger geworden)
[afbeelding]
[afbeelding]
Morgen zal ik kijken of het weer goed werkt.
Alvast bedankt voor alle input. Wordt vervolgt.
Ehe nee eerlijk gezegd nog niet helemaal. Ik zal morgen het opnieuw aanpassen.tozzke schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:19:
[...]
eh... nee![]()
je snapt het nog niet echt, wel?
Bij de eerste regel '[Set [var DimmerBuitenVerlichting_percentage = 25]]' erbij zetten en je 4e regel terug veranderen zoals hij hiervoor was
Oke, ik ben daar even mee begonnen, maar zie mn utility "kamer ingestelde temperatuur" niet onder blockly. Deze staat wel onder utilities. Enig idee?hondapower schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:02:
[...]
Dat gaat o.a. via Blocky, niet met een scene.
Ik heb zelf de spullen van mi-light hier thuis. Werkt best goed moet ik zeggen.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:38:
Ik wilde een RGB controller kopen en deze koppelen met Domoticz.
Nu heb ik in de RFXCom guide gekeken, en deze van DX zou werken, echter is uitverkocht?
http://www.dx.com/p/rf-remote-touch-rgb-controller-130913
Weten jullie een alternatief? ik kon niet zo gauw iets vinden dmv de search functie.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
[ Voor 12% gewijzigd door wervisser op 13-12-2016 19:19 ]
Ja dat kan, ik heb daar ooit eens een wiki-pagina voor gemaakt.Witlof schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:34:
Is het mogelijk om de status van een hua lamp\living color via een lua-script op te halen voordat je automatisch schakelt in Domoticz? Ik wil namelijk met een script schakelen van huidige status -> tijdelijk andere status -> terug naar eerste status.
Dan ga ik daar eens induiken. Kijken of het mij lukt om de huidige status van mijn Living color op te halen voordat deze naar fel rood gaat als de bel gaat. Kan die daarna weer terug ipv uitmatthijsph schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:20:
[...]
Ja dat kan, ik heb daar ooit eens een wiki-pagina voor gemaakt.
Met het script op de wiki kun je de aan/uit status ophalen, maar met hetzelfde gemak kun je andere onderdelen (zoals brightness) gebruiken.
Ben overigens benieuwd wat het python framework voor moois gaat brengen.Witlof schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:28:
[...]
Dan ga ik daar eens induiken. Kijken of het mij lukt om de huidige status van mijn Living color op te halen voordat deze naar fel rood gaat als de bel gaat. Kan die daarna weer terug ipv uit
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik heb eigenlijk alleen timeouts op node's waar ik polling op aan heb staan, en niet direct verbonden zijn met de controller.wervisser schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:17:
Ik zie in mijn log regelmatig een timeout op een of meerdere HomeID's. De meeste van mijn units zijn gewoon aangesloten op het lichtnet en ik woon ook niet in een enorm grote villa ofzo. Wanneer ik naar mijn netwerk tekening kijk zie ik dat mijn Zwave stick maar verbinding heeft met enkele nodes. Kan dit de reden zijn waarom ik timeouts ontvang ? Kan ik dit op een of andere manier verbeteren ?
[afbeelding]screen shot pc
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
er komt toch zeker wel zo'n handig linkje dan als laatste post naar het nieuwe topic ?renedis schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:14:
**** Let even op mede-tweakers. We gaan bijna beginnen aan een deel 3 na 500 pagina's ****
Even een vragen vuurtje, omdat het lijkt op iets wat ik laatst ook heb gehad.wervisser schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:17:
Ik zie in mijn log regelmatig een timeout op een of meerdere HomeID's. De meeste van mijn units zijn gewoon aangesloten op het lichtnet en ik woon ook niet in een enorm grote villa ofzo. Wanneer ik naar mijn netwerk tekening kijk zie ik dat mijn Zwave stick maar verbinding heeft met enkele nodes. Kan dit de reden zijn waarom ik timeouts ontvang ? Kan ik dit op een of andere manier verbeteren ?
[afbeelding]screen shot pc
- leeg -
Wie gaat deze openen?commentator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:25:
[...]
er komt toch zeker wel zo'n handig linkje dan als laatste post naar het nieuwe topic ?
[ Voor 27% gewijzigd door Barryke op 14-12-2016 11:09 ]
Error 304: Please hit any user to continue.
Verwijderd
Uiteraard.commentator schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:25:
[...]
er komt toch zeker wel zo'n handig linkje dan als laatste post naar het nieuwe topic ?
Dat zal ik zijn.
1. een Pi2 moet gewoon goed genoeg zijn. Sommige mensen installeren iets van monit oid om de services in de gaten te houden.Barryke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:58:
Hallo ik heb al lang een Domoticz maar heb er nog niet veel mee gedaan behalve de slimme meter uitlezen en tuinlampen schakelen. Nu heb ik wat vragen;edit: vraag toegevoegd en nummering
- Bij gebruik van een Raspberry Pi 2 heb ik gemerkt dat het "soms vastloopt", maar mijn Pi 3 werkt wel stabiel. De Pi2 werkt verder wel normaal dus ik denk dat het aan de specs ligt. Wat zijn jullie ervaringen?
- De tuinlampen schakelen bij zon opkomst/ondergang maar toch altijd te laat of te vroeg naar mijn idee afhankelijk van de tijd van het jaar.
- De tuinlampen schakelen ook niet altijd, het bereik is niet goed. Ik zou dus mijn USB RFLink (voor klik-aan-klik-uit) dichterbij de achtertuin zetten, maar de USB slimme meter uitlezer moet wel in de meterkast. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om meerdere Domoticz te laten samenwerken in een huis. Is dit hiervoor geschikt of voor iets anders bedoeld?
- Ook ben ik benieuwd of ik dan overal een RPi3 nodig heb of gewoon een RPi1 / 2 zou kunnen inzetten.
- Ik wil mijn slimme meter data exporteren / backuppen naar iets externs. Kan dat, en heeft het zin om een virtuele Domiticz instantie op bijv mijn Server te draaien zodat die het daar ook bewaard? Of werkt Domiticz niet zo?
- Hebben ZWave apparaten een vergelijkbaar of beter bereik dan klik-aan-klik-uit apparaten? En kan (of dien) ik dan meerdere RPi's hebben met een ZWave zender/ontvanger om eventuele gaten in te vullen? Wat gebeurt er als die gaan overlappen?
- In het verlengde van de vorige vragen betreft meerdere RPi's .. is het eenvoudig mogelijk om Domiticz redundant te maken, bijv. door gebruik van 2 RPi's?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door AWST6000 op 14-12-2016 11:56 ]
Ik heb 'automatic heal network' aan staan, maar gisteravond even handmatig gestart. Het log geeft wel aan dat het start, maar verder niets eigenlijk... Ik maak geen gebruik van polling en ben zelf van mening dat ze in de buurt zijn van de controller.Sneezydevil schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:56:
[...]
Ik heb eigenlijk alleen timeouts op node's waar ik polling op aan heb staan, en niet direct verbonden zijn met de controller.
Als eens een heal network gedaan, want hier zijn alleen de node's op de zolder en die verweg in de garage niet direct verbonden.
Mwa, last niet, maar het valt wel op. Net zoals het opvalt dat het netwerk af en toe wat langzaam schakelt.luigi87 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:33:
[...]
Even een vragen vuurtje, omdat het lijkt op iets wat ik laatst ook heb gehad.
Heb je hier al lang last van?
Heb je een GEn5 AEONLABS usb Stick?
Heb je wel een goed, heel netwerk na een reset (en nadat alle nodes gecheckt zijn) van Domoticz?
Ik had zelf ook last van veel timeouts op veel nodes, bleef terug komen na meerdere keren resetten. Dus uiteindelijk heb ik het hele netwerk opnieuw geinclude en ingeregeld (daag zaterdag middag).
Maar het draait nu wel al goed vanaf zaterdag.
Verwijderd
Gizmocuz steldde ooit ergens op het forum dat het beter niet actief staat...wervisser schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:21:
[...]
Ik heb 'automatic heal network' aan staan, maar gisteravond even handmatig gestart. Het log geeft wel aan dat het start, maar verder niets eigenlijk... Ik maak geen gebruik van polling en ben zelf van mening dat ze in de buurt zijn van de controller.
In mijn geval wel, omdat ze ook niet meer in contact met de controller kreeg kon ik ze niet excluden. Dus heb ze allemaal moeten resetten en weer 1 voor 1 opnemen in het systeem. en hierna alles weer toevoegen in Domoticz en inprogrammeren in de verschillende blocky's.wervisser schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:23:
[...]
Mwa, last niet, maar het valt wel op. Net zoals het opvalt dat het netwerk af en toe wat langzaam schakelt.
Ik heb inderdaad een Gen5 stick van AEOTEC.
Na een herstart van Domoticz komen deze meldingen automatisch terug.
Als ik alles exclude en opnieuw include moeten toch alle devices weer opnieuw ingesteld worden
Hoe krijg je Excellijst voor elkaar dan??Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:26:
[...]
Gizmocuz steldde ooit ergens op het forum dat het beter niet actief staat...
Buiten de melding dat het gestart is komt er niks in de logfile.
Enige wat je kan doen om te zien of het verbeterd is, is de sterretjes tellen als je kiest voor topology in OZWCP.
Bv met een Excel file https://1drv.ms/x/s!AnHAV1P6FLcrtSdl52760O8iawXk
Na mijn laatste ex-/include actie ben ik daarin wel omhoog gegaan van ca 1100 naar 1370
[ Voor 40% gewijzigd door luigi87 op 14-12-2016 14:12 ]
- leeg -
Je zou kunnen kijken naar de Mysensor Gateway. Als je deze eenmaal hebt kun je veel zelfbouw sensoren maken waaronder een LUX meter. Ik zou wel kiezen voor een Ethernet Gateway.Barryke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:58:
Hallo ik heb al lang een Domoticz maar heb er nog niet veel mee gedaan behalve de slimme meter uitlezen en tuinlampen schakelen. Nu heb ik wat vragen;
• De tuinlampen schakelen bij zon opkomst/ondergang maar toch altijd te laat of te vroeg naar mijn idee afhankelijk van de tijd van het jaar.
Verwijderd
Hoe bedoel je? Die sterretjes zijn copy/paste van de topology in OZWCPluigi87 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:35:
Hoe krijg je Excellijst voor elkaar dan??
Als alternatief voor het hierboven beschreven mysensors project zou je ook nog naar ESP Easy kunnen kijken. Voordeel hiervan is dat je geen gateway nodig hebt en iedere sensor die je maakt direct via wifi met Domoticz kan praten. Ik heb zelf twee van deze lux-sensoren in gebruik (bij meten ze overigens ook gelijk temp+hum).Barryke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:58:
[...]
De tuinlampen schakelen bij zon opkomst/ondergang maar toch altijd te laat of te vroeg naar mijn idee afhankelijk van de tijd van het jaar.
[...]
Verwijderd
Verwijderd
Ik bedoelde hoe je die Topology output had gekregen.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:31:
[...]
Hoe bedoel je? Die sterretjes zijn copy/paste van de topology in OZWCP
De rest heb ik er zelf bij gezet.
- leeg -
1
2
3
4
5
6
7
| if (time.hour == 23) and (time.min == 45) and otherdevices[isdark_trigger] == 'On' and otherdevices[front_border_lights] ~= 'Off' then commandArray[1]={[front_border_lights]='Off'} commandArray[2]={[front_door_lights]='Off AFTER 5'} end |
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Ja idd, nog nooit gezien. Gaat een wereld voor me openUltraSub schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:54:
Dat is gewoon standaard in domoticz hoor, hoef je echt niet zelf te compileren en installeren. Tenzij je alles zelf van source hebt gedaan natuurlijk. Dat grafische kaartje echter, wat in domoticz te zien is. Ik heb openzwave control panel wel zelf geïnstalleerd (draai op hass Inmiddels), maar die grafische weergave heb ik niet als ik het control panel los installeer. Vond wel handig. Of ik mis iets of het is een domoticz dingetje?
- leeg -
Eigenlijk stelt het niet eens zo veel voor. De inspiratie heb ik hier opgedaan. De behuizing is een Ikea Molgan (€ 5). Dat is een led-lampje met bewegingssensor op batterijen. Het binnenwerk heb ik er uit gesloopt en hiervoor in de plaats heb ik een NodeMCU bordje geplaatst (~ € 3). In de zijkant van de plastic behuizing heb ik een gaatje geboord waar ik een (usb-)kabeltje door heb geschoven. Zonder het micro-usb stekkertje, want de draad heb ik aan het bordje (Vin + GND) gesoldeerd. Ik werk dus met een vaste voeding (~€ 2) ipv batterijen. Tenslotte heb ik een (BH1750) lux-sensor en een (DHT22) thermometer aangesloten (samen € 3,50). De hele handel kost bij elkaar dus zo'n € 13,50 inclusief verzendkosten. Daarvoor krijg ik nu elke minuut een lux-waarde door. En omdat ik er een aan de noord- en zuidkant van de woning heb geplaatst kan ik het licht nu beter afstemmen op onze behoefte. Ik had hiervoor alleen een kaku schemersensor op het zuiden en kan zeggen dat ik dit een hele vooruitgang vind.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:15:
@matthijsph Dat heb je mooi gemaakt!
Zin om daar alles van te publiceren?
Heb hier ook nog een ESP liggen maar eigenlijk nog niet echt de tijd genomen om er grondig naar te kijken. Wellicht ook doordat ik op Mac werk dat het net iets anders moet gaan om te flashen etc.
de check op de andere lamp doen of beter nog... een variabele erin verwerken?Siewert schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:12:
Had een klein vraagje over iets wat mij al tijden irriteert.
Tot op heden nog geen oplossing gevonden zonder al te veel poespas.
Stel je wilt je buitenverlichting op een bepaald moment uitschakelen dmv Lua.
En wil niet de timers in de switches zelf gebruiken.
Je kan dus simpel dmv onderstaande Lua zelf een timer maken.
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 if (time.hour == 23) and (time.min == 45) and otherdevices[isdark_trigger] == 'On' and otherdevices[front_border_lights] ~= 'Off' then commandArray[1]={[front_border_lights]='Off'} commandArray[2]={[front_door_lights]='Off AFTER 5'} end
Maar met deze opstelling krijg je dus binnen de minuut verschillende uitschakel commando's
Er word dus niet ze snel gekeken naar de state van de verlichting.
Stel je zet bovenstaande OFF delay times op 30 dan krijg je dus binnen 30seconden tientallen OFF commando's.
Zelfs een tweede dummy switch ter controle zal het probleem niet verhelpen.
Is er iemand die dit probleem op een elegante manier heeft opgelost dmv LUA.
Dat werkt dus niet aangezien dat al gebeurt.tozzke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:07:
[...]
de check op de andere lamp doen of beter nog... een variabele erin verwerken?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| if (time.hour == 22) and (time.min == 45) and otherdevices[isdark_front_border_trigger] == 'On' and otherdevices[front_border_lights] ~= 'Off' and uservariables[isdark_front_border_variable] == 1 and uservariables[isweekend_variable] == 0 and uservariables[IsKerst] == 1 and otherdevices[someonehome] =='On' then if verbose == 1 then print('<font color="Blue">-- Garden Lights ==> 22:45hr - switched OFF '..front_border_lights..' & '..xmas_garden_lights..'...</font>') end commandArray[1]={[front_border_lights]='Off AFTER 30'} commandArray[2]={[front_border_lights]='Off AFTER 35'} commandArray[3]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 40'} commandArray[4]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 45'} end |
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Verwijderd
OZWCP zit standaard in Domoticz.luigi87 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:04:
[...]
Ik bedoelde hoe je die Topology output had gekregen.
Ben hier er al meer over tegen gekomen
vul aan met iets als:Siewert schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:11:
[...]
Dat werkt dus niet aangezien dat al gebeurt.
Hier de volledige lua command:
Lua:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 if (time.hour == 22) and (time.min == 45) and otherdevices[isdark_front_border_trigger] == 'On' and otherdevices[front_border_lights] ~= 'Off' and uservariables[isdark_front_border_variable] == 1 and uservariables[isweekend_variable] == 0 and uservariables[IsKerst] == 1 and otherdevices[someonehome] =='On' then if verbose == 1 then print('<font color="Blue">-- Garden Lights ==> 22:45hr - switched OFF '..front_border_lights..' & '..xmas_garden_lights..'...</font>') end commandArray[1]={[front_border_lights]='Off AFTER 30'} commandArray[2]={[front_border_lights]='Off AFTER 35'} commandArray[3]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 40'} commandArray[4]={[xmas_garden_lights]='Off AFTER 45'} end
1
2
3
4
5
6
| [...] and uservariables[buitenverlichting] == 'aan' then [...] commandArray[1]={['Variable:buitenverlichting'] = 'gaat uit'} commandArray[2]={['Variable:buitenverlichting'] = 'uit AFTER 60'} |
Die 2e is inderdaad weer een stukje kleiner. Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb zelf ook een Wemos mini D1, maar heb het hele handeltje in een (lelijk) kastje met transparant dekseltje gestoken. Voor verbetering vatbaar in ieder geval. Ik heb echter ook een voeding eraan hangen, maar wel de micro USB aansluiting intact gelaten. Ben erg tevreden over deze mogelijkheid om temperatuur, LUX en pulsen te meten. Super stabiel en aangesloten op een voeding, dus geen batterijen meer hoeven vervangen.matthijsph schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:19:
[...]
Eigenlijk stelt het niet eens zo veel voor. De inspiratie heb ik hier opgedaan. De behuizing is een Ikea Molgan (€ 5). Dat is een led-lampje met bewegingssensor op batterijen. Het binnenwerk heb ik er uit gesloopt en hiervoor in de plaats heb ik een NodeMCU bordje geplaatst (~ € 3). In de zijkant van de plastic behuizing heb ik een gaatje geboord waar ik een (usb-)kabeltje door heb geschoven. Zonder het micro-usb stekkertje, want de draad heb ik aan het bordje (Vin + GND) gesoldeerd. Ik werk dus met een vaste voeding (~€ 2) ipv batterijen. Tenslotte heb ik een (BH1750) lux-sensor en een (DHT22) thermometer aangesloten (samen € 3,50). De hele handel kost bij elkaar dus zo'n € 13,50 inclusief verzendkosten. Daarvoor krijg ik nu elke minuut een lux-waarde door. En omdat ik er een aan de noord- en zuidkant van de woning heb geplaatst kan ik het licht nu beter afstemmen op onze behoefte. Ik had hiervoor alleen een kaku schemersensor op het zuiden en kan zeggen dat ik dit een hele vooruitgang vind.
Inmiddels heb ik trouwens ook deze gezien. Die is volgens mij nog net een tikkeltje kleiner... Misschien binnenkort daar ook eens een van in huis halen om mee te rommelen.
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2016 22:42 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq