Raahs schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:38:
[...]
Hahaha, sorry, wil geen discussies veroorzaken!
Ik betaal 900 euro per maand op de gezamenlijke rekening, hij 1500. Als we te kort komen legt hij meestal 100-200 bij. Dat komt tijdens Corona eigenlijk niet voor. Hiervan betalen we de hypotheek, boodschappen, g/w/e, internet, wekelijkse borrel, gezamenlijke verzekeringen.
Andere vasten lasten verdelen we zoals de wegenbelasting (waarbij mijn inleg mijn 9 jaar oude auto was, en hij de rest heeft betaald), en gemeentelijke heffingen.
De rest is apart. Dus zorgverzekeringen, telefoon, sparen, en persoonlijke uitgaven. Daar staat wel tegenover dat een mooie winterjas, uit eten, een beter vliegticket, etc doorgaans door hem worden betaald.
Deze regeling werkt prima voor ons. Ik denk dat we dit nu te lang zo hebben om het zakgeld idee te introduceren.....
Ik ga wel nadenken om onze regeling en neem mee wat andere hier zoal met hun partner hebben geregeld. Een gezamenlijke spaarrekening wellicht met 30:70 inleg.
nou precies dat hebben wij niet, wij verdelen niets wij gebruiken wat we willen, en als de 1 iets wilt waardoor de ander iets niet zou kunnen, kijken we elkaar aan en beslissen we.
we erkennen het gewicht dat een iets zou kunnen hebben voor de ander. dus dat gaat dan voor.
maar dat is ook zo met tijd ik fiets veel en zij doet aan tennis, tennis is een sport dat kan je niet zomaar altijd doen, dus als ik een rit gepland heb, en zij wil op eens tennissen, krijgt zij voorrang. is immers lastiger om dat op elk moment van de dag te doen, heb ik een bijzondere rit gepland. dan krijgt dat weer voorrang.
en ga zo maar door, zo is het met geld ook. wij hoeven elkaar niet te vertellen wat het betekend voor de ander. of wat we voorrang geven, dat is hier automatisch.
we hebben hier ook gewoon nooit strijd. we laten elkaar leven en we willen dat we beide het meest uit het leven halen.
en dat is dus ALTIJD nemen en geven.
geld precies het zelfde ik zou helemaal niet willen dat ik meer te besteden heb dan haar, ik wil dat zij minimaal de zelfde mogelijkheden heeft als ik,
en ik voel precies de zelfde instelling naar mij toe, het staat al klaar voor dat ik er om vraag.
wij vinden elkaars leven het belangrijkste wat er is, dus niet ons eigen. en als je dan 2 mensen hebt die ook gewoon voorzich zelf kunnen zorgen en hun best doen om er wat van te maken.
dan is geld zo dooddoener, geld is zo niet belangrijk, we moeten gewoon beide zorgen dat er genoeg is.
daarna maakt het niet uit wie er wat er mee doet, zolang het maar het gemeenschappelijk doel dient.
en het dat doel is beide gelukkig zijn, en alles uit het leven halen.
tuurlijk pakken we elkaar wel eens aan, en natuurlijk is kritiek niet altijd leuk, maar dat doen we niet om elkaar af te zeiken, maar om elkaar scherp te houden. niemand is perfect.
maar geld verdelen. ik zou het echt verschrikkelijk vinden, als ik meer zou kunnen als mijn vrouw. of als zij mij moet vragen om geld. nee dat is bij mij echt not done.
zij heeft haarzelf allang bewezen dat ze goed geld kan verdienen, en dat ze zeeeer zelfstandig is.
mijn geld is haar geld, en ik hoop dat ze er plezier van heeft.
mijn vrouw is minder gaan werken ivm ons eerste kind, na 9.5 jaar relatie. ik vind het geweldig dat ze nu 2 keer weekend heeft en als de kleine wat groter is of als ze minder wilt werken om meer leuke dingen te doen, zeg ik go for it.....maar dat wilt ze niet want ze wilt ook graag blijven werken. en ook dat is helemaal logisch. dus one way or the other ik vind het helemaal prima, ik ben gelukkig zij is gelukkig, en dat komt omdat we er beide hard voor werken. ik ga over niet al te lange tijd sowieso een dag minder werken. niet omdat ik het werk niet leuk vind maar, ik wil meer fietsen.
en zij vind dat ook gewoon top.
en dat kost allemaal geld.....so be it. cant have it all...mocht iets niet kunnen dan passen we aan.
of werken we wel wat meer
[
Voor 10% gewijzigd door
tekki tekk op 19-01-2021 02:41
]