Wij hebben beide zakgeld, valt onder persoonlijke lasten, daar zit ook kleding in. Wij zijn beide redelijk spaarzaam / frugal. Ik doe erg lang met kleding en loop eigenlijk altijd in C&A kleding, erg positief over hun kwaliteit en prijs. Daarnaast ben ik sinds twee jaar ook eigen baas, dat scheeltTrue schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:29:
[...]
Ik neem aan dat je met 4k netto een baan hebt waar je in ietwat nette kleding loopt, heb je geen potje voor volwassen kleding?
:strip_exif()/f/image/iHAmclOMmvfYO6bSJdDMKZrN.jpg?f=fotoalbum_large)
ik ben kalend en heb een Wahl gekocht, dus geen kapper meer nodig
Nike schoenen in de aanbieding (~€100), Hema onderbroeken / sokken.
Wij zijn heel erg van het devies “save where you can, spend where you want”. Ons inkomen is in de top 5% van Nederland, maar we leven in een tussenwoning in een B-wijk (met erg veel plezier!).
Daarentegen hebben we enorm veel vrijheid (zie hypotheek) en heb ik net een nieuwe BMW motor gekocht en gaat mijn vrouw naar elke conferentie en/of cursus die ze wilt.
Wederom: onze inkomens zijn niet altijd zo hoog geweest, en veel van onze vrienden leven duurder dan ons. Vrijheid is ons meer waard dan merkkleding bijvoorbeeld
Tenslotte geeft ons dit ook de vrijheid minder te verdienen als we even geen zin hebben of meer tijd willen voor de kids. Zo heb ik een jaar maar 3d / week gewerkt om te kijken of dat bij mij pastte, wat mijn parter meer tijd gaf om te werken in het eerste jaar van ondernemerschap.
Kwestie van doelen stellen, begroting aanpassen en doorgaan.
[ Voor 70% gewijzigd door _eLMo_ op 18-04-2025 09:48 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
:strip_exif()/f/image/EZexJrgvAN13oPKEhn4Vc0ly.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RASf2YpwgAnnJTsNrASuMo5J.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rZftA32EltQdfHwUS0Vnp7aW.png?f=user_large)