Waarom zou je niet A+B kunnen doen? Wij gooien alles op een grote hoop, maar we maken wel afspraken over de financien. Ik denk zelfs dat als je alles op een grote hoop, je hele goede afspraken moet maken.lennardg1 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:28:
[...]
Dit is in dit topic een terugkerende tegenstelling:
Persoon A: 'Als je niet alles op een grote hoop gooit hou je niet van elkaar'
Persoon B: 'Praten en afspraken maken over de financien hoort bij een volwassen relatie'
Ja, en? Ik zou het daar ook niet mee eens zijn. Ik zou niet eens weten wat mijn partner op zijn rekening heeft staan, en of hij het oppot of uitgeeft of niet. Wij hebben afgesproken dat het zakgeld persoonlijk is, zodra het van de gezamenlijke rekening afgeschreven is, is het uitgegeven.Joris748 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:38:
[...]
Nee, haar zakgeld kon omlaag omdat ze er toch niks mee deed. Behalve oppotten op een spaarrekening en nooit een idee hebben wat ze ermee kon doen voor zichzelf.
Kleding zijn we beide hetzelfde in: als het kapot is, moet het vervangen worden. En dat gaat gewoon van de gezamenlijke rekening. Idem voor de kapper, mijn partner gaat regelmatig naar de kapper en ik zelden (ik ga meestal alleen als we weer eens langere tijd gaan kamperen, want lang haar kan soms lastig zijn met douches die maar 5 minuten warm water geven_eLMo_ schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:30:
[...]
Wij hebben beide zakgeld, valt onder persoonlijke lasten, daar zit ook kleding in. Wij zijn beide redelijk spaarzaam / frugal. Ik doe erg lang met kleding en loop eigenlijk altijd in C&A kleding, erg positief over hun kwaliteit en prijs. Daarnaast ben ik sinds twee jaar ook eigen baas, dat scheelt
Het scheelt als je beide hetzelfde denkt, wat dat betreft. Ik zou niet met iemand kunnen samenleven die een "spend when you can, save when you want" mentaliteit heeftWij zijn heel erg van het devies “save where you can, spend where you want”. Ons inkomen is in de top 5% van Nederland, maar we leven in een tussenwoning in een B-wijk (met erg veel plezier!).
Oh, een cruise op z'n tijd is zeker niet verkeerd, maar ik moet er niet aan denken om dat voor elke vakantie te doen! Met de tent achterop de auto is ook erg leuk!Wederom: onze inkomens zijn niet altijd zo hoog geweest, en veel van onze vrienden leven duurder dan ons. Vrijheid is ons meer waard dan merkkleding bijvoorbeeldWij gaan op vakantie met de tent, cheap en de kids vinden het 10x zo leuk als all-inclusive of een huisje.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.