Nee, volgens mij mis jij de clou (of iig het punt dat ik wil maken). Het gaat me niet eens zozeer over het al dan niet hebben van 'goed' gereedschap. In je laatste zin geef je weer wat ik bedoel, namelijk het hele geneuzel of het wel/niet van een gezamenlijke rekening kan. Schijnbaar is het spul wel nodig, want het wordt volop geleend (tot tevredenheid van de vrouw waarschijnlijk ook)..oisyn schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:04:
[...]
Volgens mij mis je de clou. Hij vertikt het van zijn eigen geld te kopen omdat hij vindt dat het van de gezamelijke rekening af moet gaan. Gereedschap is iets dat het huishouden nodig heeft, zoals je zelf ook al zegt, dus zo heel raar vind ik die stelling niet. Ik vind het eerlijk gezegd eerder vreemd dat zijn vrouw vindt dat het niet met de gezamelijke rekening betaalt mag worden.
Het gaat mij juist om het feit dat er zo moeilijk (mijn mening) gedaan kan worden over eigen geld, gezamenlijk geld, wat kan wel, wat kan niet, etc. Hoe ver wil je deze lijn in hemelsnaam doortrekken?! Zie ook de post ervoor:
Zie de dik gedrukte passages. Ik zou he-le-maal gestoord worden als ik (wij) zo in een relatie zouden staan. Sterker nog, het is de eerste keer dat ik zoiets lees. Zoals gezegd ben ik dit nog nooit tegengekomen in mijn omgeving en ik zou er zelf ook écht niet mee kunnen dealen.Tassadar32 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:32:
Hier al 5 jaar getrouwd en 19 samen. Huis gaat 50/50 (naar aandeel eigendom), de rest van de gezamenlijke kosten naar rato inkomen per uur, aangezien meer/minder werken een persoonlijke keuze is en niet van invloed zou moeten zijn op de kosten van de partner. Dit alles gaat niet heel strikt, er worden ook wel eens wat spullen bij de supermarkt of drogist uit de gezamenlijke pot betaald die eigenlijk voor een van ons specifiek zijn. Ook zijn er wat zaken (backup dienst, domotica, leaseauto) die ik betaal en waar mijn vrouw zonder kosten gebruik van kan maken. Huishouden doen we redelijk 50/50, zij maakt iets meer schoon, ik doe meer onderhoud. Een van mijn taken (stofzuigen) heb ik grotendeels geautomatiseerd door van mijn eigen geld een robotstofzuiger te kopen.
Nogmaals, Ieder zijn ding, maar ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit las. Vandaar mijn licht cynische of reactie-uitlokkende opmerking over '1 april'. Maar het is duidelijk, wat voor mij niet zou werken kan dus voor anderen wel prima werken blijkbaar.