Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heeft iemand nog een linkje naar die nordic rom? Die van xperi is te groot waardoor je die premium betaalde moet pakken..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
xon schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 06:37:
Hé vanochtend stond er een updaten te trappelen voor mijn 'nordic' rom

[afbeelding]
http://www.xperiablog.net...mpact-and-z3-plus-models/
Hier ook op de Nordic rom binnengekregen. Weinig veranderingen tot nu geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Op m'n vorige Xperia telefoon had ik op elk startscherm bovenaan een Google Search bar (niet de standaard widget, maar een 'permanente' die of op elk startscherm zichtbaar is, of op elke verborgen). Zit die functie/instelling ook op de Z5 Compact en hoe/waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
henri86 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:47:
Op m'n vorige Xperia telefoon had ik op elk startscherm bovenaan een Google Search bar (niet de standaard widget, maar een 'permanente' die of op elk startscherm zichtbaar is, of op elke verborgen). Zit die functie/instelling ook op de Z5 Compact en hoe/waar vind ik die?
Gebruik zelf een andere launcher maar even voor je gekeken maar ik zie niet wat jij bedoeld, alleen de standaard. Ook op de Z1 zie ik niet wat je bedoeld, gebruikte je niet voorheen een andere dan de Sony launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
henri86 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:47:
Op mijn Z3 kun je dit aan-/uitzetten, door je startscherm naast de 1-5 (ligt eraan hoeveel startschermen je hebt) de klikken en vast te houden. Dan kun je bovenaan aangeven of je de Google Search bar wilt weergeven / verbergen. Ik weet niet of dit op de Z5 hetzelfde is.

Edit: Zoals hieronder...
Afbeeldingslocatie: http://sony-xperia.mobi/eng/images/news/2014/march/xperia-c/Obzor-proshyvki-Android-4.4.4-KitKat-na-Sony-Xperia-Z2-4.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door CappieL op 08-04-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
CappieL schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:59:
[...]

Op mijn Z3 kun je dit aan-/uitzetten, door je startscherm naast de 1-5 (ligt eraan hoeveel startschermen je hebt) de klikken en vast te houden. Dan kun je bovenaan aangeven of je de Google Search bar wilt weergeven / verbergen. Ik weet niet of dit op de Z5 hetzelfde is.

Edit: Zoals hieronder...
[afbeelding]
Dit kan ik idd ook op m'n Z1, op de Z5 Compact niet. Door onder apps de "Xperia Home" gegevens te wissen maakt geen verschil (reset de startschermen en had ik als mogelijke oplossing gevonden).
Maar het zit dus gewoon niet op de Z5C?
(Ik draai overigens nog geen 6.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
StevoMark10 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:36:
[...]

Hier ook op de Nordic rom binnengekregen. Weinig veranderingen tot nu geloof ik?
BT Streaming doet het nu weer goed hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
StevoMark10 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:36:
[...]

Ik heb toch wel de indruk dat het met de nieuwe update allemaal wat soepeler loopt.
BT streaming werkt nu zonder problemen. Daarnaast geen flikkerend beeld meer tijdens gebruik van bepaalde aps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Mabili schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:18:
[...]

Ik heb toch wel de indruk dat het met de nieuwe update allemaal wat soepeler loopt.
BT streaming werkt nu zonder problemen. Daarnaast geen flikkerend beeld meer tijdens gebruik van bepaalde aps. :)
Die indruk krijg ik nu, na een dag gebruik, ook. Minder lag en alles draait zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ik vind het overigens wel bijzonder dat Stamina gewoon verdwenen is ook na de 2e update nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:38
Sony companion geeft aan dat 5.1.1 de nieuwste versie is. Kan ik op een officieële manier er 6.0 op krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
enermax schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:21:
Sony companion geeft aan dat 5.1.1 de nieuwste versie is. Kan ik op een officieële manier er 6.0 op krijgen?
Met flashtool kun je de officiele Sony firmware erop zetten. Maar ik denk dat, nu de update op de update er is, er binnenkort een complete uitrol komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Nu ik de laatste update (32.1.A.1.185-R9C) een paar dagen gebruik merk ik een ontzettend verschil in batterijverbruik. De batterij is nog nooit zo snel leeg gegaan als nu. Eerder kon ik er met gemak een dag op, nu hou ik een halve dag nog net vol. Terwijl mijn gebruik niet anders is. Meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:59
StevoMark10 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:32:
Nu ik de laatste update (32.1.A.1.185-R9C) een paar dagen gebruik merk ik een ontzettend verschil in batterijverbruik. De batterij is nog nooit zo snel leeg gegaan als nu. Eerder kon ik er met gemak een dag op, nu hou ik een halve dag nog net vol. Terwijl mijn gebruik niet anders is. Meer mensen met deze problemen?
Tijd voor een reset dan. Na een update is de kans altijd groot dat er ergens iets niet helemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Ronald8 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:39:
[...]

Tijd voor een reset dan. Na een update is de kans altijd groot dat er ergens iets niet helemaal goed zit.
Dit wil ik het liefst nog even uitstellen, nog maar ff in de instellingen knoeien. Mocht het zo blijven ben ik denk ik genoodzaakt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

T-mobile heeft net de update in heel Europa uitgerold, zie ik. Ik neem aan dat KPN en partijen als Tele2 niet meer al te lang achterblijven. Hopelijk is het in één keer een redelijk foutloze versie, zodat we niet voor niets zo lang gewacht hebben :)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Inge Janse schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:22:
T-mobile heeft net de update in heel Europa uitgerold, zie ik. Ik neem aan dat KPN en partijen als Tele2 niet meer al te lang achterblijven. Hopelijk is het in één keer een redelijk foutloze versie, zodat we niet voor niets zo lang gewacht hebben :)
Bron? Hier nog geen update hoor en ook op het t-mobile forum word er niets over vermeld!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:59
https://xpericheck.com/device/E5823

Daar kun je zien welke versie de laatste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Top! Nu afwachten hoe lang het duurt voor die beschikbaar is!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
FTF file is te downloaden nu dus de ota kan niet lang meer duren!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
En aan het instaleren!! Ota van t-mobile!😀

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
T-mobile zelfs voor unbranded..dat is wel het laatste wat ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Only schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:28:
T-mobile zelfs voor unbranded..dat is wel het laatste wat ik verwacht had.
Krijg je de t-mobile rom op je unbranded versie???

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:10

Theimon

Snapte!?

Ik check net voor updates, hij ziet hem en begint meteen met downloaden (T-Mobile branded). Hij hangt aan de wifi, maar hoort ie niet eerst te vragen van: "wil je dit downloaden?" Het is nogal een bestandje zullen we maar zeggen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Ik heb ook een unbranded Z5 compact en zit op t-mobile en heb uiteraard ook liever niet de T-mobile firmware (krijg hem nu nog niet aangeboden)

Zou het helpen om hem zonder simkaart op de PC companion te checken ipv de OTA af te wachten?
(heb het net gedaan, maar hij geeft nu nog aan dat ik de nieuwste heb)

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Het ding kijkt echt niet naar de geïnstalleerde simkaart. Puur naar de software versie, welke in het geval van T-Mobile anders is dan de customized nl versie

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Ah ok, ik vatte het dan verkeerd op... Het kwam op me over als dat een normale unbranded ineens tmob branded werd naar wat ik mogelijk dus dacht op basis van sim ofzo. Vond ik ook al onlogisch maar je weet maar nooit ;)

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
StevoMark10 schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:32:
De suggestie voor reset of een repair is meestal wel de juiste maar bij mij was dit uiteindelijk ook de oplossing niet. Helaas zonder screens is het lastig te zeggen wat het is. Misschien wat meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
herda schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:14:
[...]

De suggestie voor reset of een repair is meestal wel de juiste maar bij mij was dit uiteindelijk ook de oplossing niet. Helaas zonder screens is het lastig te zeggen wat het is. Misschien wat meer info :)
Na wat klooien in de instellingen (accu optimalisatie etc) gaat het al wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
StevoMark10 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:05:
[...]

Na wat klooien in de instellingen (accu optimalisatie etc) gaat het al wat beter ;)
Kijk dat is mooi :) alhoewel je doet wel kort met je accu maar goed geen idee wat je er allemaal meedoet >:) zelf zit ik nu op dag 4 and counting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
herda schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:39:
[...]

Kijk dat is mooi :) alhoewel je doet wel kort met je accu maar goed geen idee wat je er allemaal meedoet >:) zelf zit ik nu op dag 4 and counting...
Dat is vrij normaal bij mij, geen idee hoe dat komt :P Ik zit elke dag gemiddeld 2-3 uur op 4G en verder regelmatig whatsapp/mail/facebook/nieuws dat soort dingen. Een dag is vrij veel voor mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
StevoMark10 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:41:
[...]

Dat is vrij normaal bij mij, geen idee hoe dat komt :P Ik zit elke dag gemiddeld 2-3 uur op 4G en verder regelmatig whatsapp/mail/facebook/nieuws dat soort dingen. Een dag is vrij veel voor mij 8)7
Owkeee.....maar goed voor de update naar MM was mijn accuduur korter dan wat ik nu heb misschien toch iets om te kijken dat er niet iets in de weg zit op je toestel, my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ook een update gehad Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/H6SSPrqnxz1141GtriVyaaYy/medium.png
Problemen met Bluetooth speakers zijn ook opgelost, voor zover ik kan nagaan. :-)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Atomsk schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:29:
Ook een update gehad [afbeelding]
Problemen met Bluetooth speakers zijn ook opgelost, voor zover ik kan nagaan. :-)
Zou top zijn! Morgen maar ff checken, nu eerst naar t werk :'(

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
OTA Tmobile 6.0 binnen. Echt geweldig, veel snappier dan 5.1.1, eindelijk werkt mn z5c zoals het bedoeld is. Batterij gaat bij mij ook weer 2 dagen mee! Heeft even geduurd, maar ben nu zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Op mijn unbranded Z5 compact is het nog steeds wachten op de update... Zijn er nog anderen met unbranded die hem ook nog niet hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

itsoutthere schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:53:
Op mijn unbranded Z5 compact is het nog steeds wachten op de update... Zijn er nog anderen met unbranded die hem ook nog niet hebben gehad?
Getuige https://xpericheck.com/device/E5823 heeft niemand met unbranded (of KPN) de update nog gehad 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
In eerste instantie met bepaalde aps toch wat problemen gehad. Uiteindelijk een reset en repair uitgevoerd. 6.0 werkt fijn tot na een paar dagen geheugen loopt dan toch op een of ander manier vol. Geen actieve schermen open staan toch staat het geheugen gebruik op 99% met nog over 26mb. Alles loopt verre van vloeiend met veel lag. Wel apart dat er in geheugen gebruik wordt aangegeven dat er 42 aps open staan die niet geopend zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:35
Hallo! Ik overweeg om in de nabije toekomst dit toestel te kopen. Wat ik echter nergens kan vinden, zijn er nou al AOSP-based roms met android 6 ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Inge Janse schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:20:
[...]

Getuige https://xpericheck.com/device/E5823 heeft niemand met unbranded (of KPN) de update nog gehad 😉
Ik doelde eigenlijk nog op de marshmallow update. Ik zit nog op lollipop. Maar ze zullen nu wel doorgaan met de 6.0.1 ipv de originele mm update denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

itsoutthere schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:30:
[...]

Ik doelde eigenlijk nog op de marshmallow update. Ik zit nog op lollipop. Maar ze zullen nu wel doorgaan met de 6.0.1 ipv de originele mm update denk ik.
Dat bedoel ik ook ;) KPN en unbranded zijn de enige twee in Nederland (en zo onderhand wereldwijd) die nog op Lollipop zitten, terwijl Vodafone (allang) en T-mobile (sinds kort) over zijn. Niet heel keurig van KPN en unbranded-partijen als Tele2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
Inge Janse schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:04:
[...]

Dat bedoel ik ook ;) KPN en unbranded zijn de enige twee in Nederland (en zo onderhand wereldwijd) die nog op Lollipop zitten, terwijl Vodafone (allang) en T-mobile (sinds kort) over zijn. Niet heel keurig van KPN en unbranded-partijen als Tele2.
Klopt inderdaad, het lijstje met providers/landen die nu nog op 5.1 zitten is bijzonder klein! Hopelijk komt de update voor NL dus vandaag of morgen.
We wachten nog steeds rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 23:54
Ik wacht nu al enige tijd op de update van mijn unbranded NL toestel.

kan ik zelf ook gewoon een update handmatig flashen? Het liefsts zonder mijn toestel te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsVdB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik heb sinds 2 maand een Z5 Compact, voordien had ik een Z1 Compact en een Z3 Compact.

Met mijn Z5 Compact heb ik sinds het begin al wat issues, ik had gehoopt dat deze met de 6.0 upgrade verholpen zouden zijn maar dat is niet echt het geval. Ik vroeg me af of andere gebruikers dit ook hebben:

- Camera App reageert traag, vooral bij het starten en stoppen van recorden van filmpjes zit er vertraging op van een paar seconden.

- Toestel wordt vrij snel warm, lijkt ook trager te worden naargelang ik meer apps open heb. (sluiten van apps heeft niet echt veel effect)

- Ik gebruik in de wagen een combinatie van Waze en Spotify via Bluetooth. De batterij van de z5c gaat echter omlaag terwijl de lader is aangesloten. Ik heb een nieuwe lader (met QC 2.0) aangesloten maar deze heeft niet echt veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:23
Camera app is soms traag inderdaad. Sluit bij mij ook af na het nemen van een foto.

Verder vindt ik hem sinds de update een stuk trager geworden met apps en zonder stamina is het net een dag ipv makkelijk twee met een lading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ik denk eigenlijk dat Stamina niet meer terugkomt gezien Doze
http://www.greenbot.com/a...-life-in-marshmallow.html

Lijkt er niet op maar misschien conflicteert het wel of zo..

[ Voor 14% gewijzigd door xon op 22-04-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Mijn nexus 5 is het aan het begeven en dit lijkt mij een kek toestel.
Heeft er iemand ervaring mee met het gebruiken van de google launcher op de z5c?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ja ik heb dat even gedaan maar vind de Sony skin fijner. Dat is natuurlijk volstrekt persoonlijk!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

DaveD1109 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:37:
Ja ik heb dat even gedaan maar vind de Sony skin fijner. Dat is natuurlijk volstrekt persoonlijk!
Ok maar dat werkte wel goed en snel?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
En nog steeds heeft NL geen 6.0 update gehad.... het is al bijna mei! Wat belachelijk zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
icecreamfarmer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:42:
[...]

Ok maar dat werkte wel goed en snel?
Ja dat wel! Werkt gewoon prima!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Laatst online: 12-09 16:44
Dutchy007 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:16:
En nog steeds heeft NL geen 6.0 update gehad.... het is al bijna mei! Wat belachelijk zeg...
Nog steeds niet? Ik heb nu 2 weken een tweedehands Z5 Compact (de gele :9 ) maar ik kreeg gelijk vanuit de doos de updatemelding! :D

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:26
Bij het opstarten van de camera krijg ik de melding dat deze niet opgestart kan worden. Want wellicht in gebruik in andere app.. Opnieuw starten etc helpt niet. Weet iemand een mogelijke oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Z5C nu al bijna een maand, hiervoor had ik een BlackBerry Q10 en ik kan het maar niet helpen om mijn BB telkens met de Z5C te vergelijken. Met sommige dingen wint de Z5C maar ook weer andersom en ik zit nu te twijfelen of ik de Z5C nou moet terugbrengen. Het is een prima toestel maar er zijn toch een paar dingen wat me erg tegenvalt.

Het toestel is echt heel erg glad, ik ben de hele tijd bang dat ik het ga laten vallen. Als ik een serie of iets anders wil kijken kan ik het nergens tegen aan zetten want het glijd gelijk weg. Ik moet nu dus een hoesje kopen want zonder gaat het hem niet worden, ben zelf geen hoesjes persoon vond het altijd al verschrikkelijk dus het is wel irritant dat ik er nu eentje moet kopen. Heeft iemand hier misschien suggesties?

Voor de rest zijn er allemaal problemen wat gewoon met mij te maken heeft. Ik heb erg kleine handen en de BlackBerry Q10 was het perfecte formaat voor mij. Heb de Z5C dus gekocht omdat het ook kleiner is dan wat er tegenwoordig verkocht wordt maar voor mij is het nog steeds echt te groot. Ik dacht in het begin dat ik er wel aan zou wennen maar ik vind het nu nog steeds erg irritant. Maar er zijn helaas geen kleinere toestellen te koop waarvan de kwaliteit hoogwaardig is dus ik denk dat de Z5C met zijn formaat wel het beste van nu is.

De luidspreker kan helaas niet harder, de kwaliteit is wel goed maar het is nog steeds jammer dat het niet luider kan want ik luister muziek 24/7. Ik vind dat de BlackBerry10 OS veel beter is dan Android maarja dat is mijn mening en het is denk ik gewoon een kwestie van wennen dus dat komt nog wel. De muziek app is erg irritant etc. allemaal van die kleine dingen dat BlackBerry beter deed. Helaas is BlackBerry ook de enige mobiel die een mute button voor muziek had, ik vond dat erg handig en mis dat nu wel.

Met het toetsenbord kan ik echt niet mee werken. Dat komt vooral omdat ik bij de BlackBerry een fysieke toetsenbord had en dat is gewoon echt veel fijner en sneller om mee te typen. Ik kan nu echt met moeite een klein berichtje via Whatsapp sturen wat gewoon echt heel erg irritant is maar dit is dus ook gewoon een kwestie van wennen.

Voor de rest is de processor snel, display vind ik prima snap niet waarom iedereen er problemen mee heeft. Het toestel wordt nooit warm bij mij en het hapert ook nooit. Alles gaat wel goed maar er zijn van die kleine dingen dat ik nou gewoon echt irritant vind. Nu ik alles terug lees klink ik echt als een zeikerd haha sorry voor dat.

Heeft iemand hier misschien suggesties voor een hoesje? Ik zit te twijfelen tussen deze twee:
https://www.knaldeals.com...-z5-compact-black-1039460
https://www.gsmpunt.nl/ho...ti-slip-back-cover-zwart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Laatst online: 12-09 16:44
icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:21:
Mijn nexus 5 is het aan het begeven en dit lijkt mij een kek toestel.
Heeft er iemand ervaring mee met het gebruiken van de google launcher op de z5c?
Ik gebruik al vanaf dag 1 de 'Nova Launcher', voor zover ik weet lijkt die erg veel op de launcher van stock Android (Nexus 5X) en het werkt als een trein! :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:26
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:22:
De luidspreker kan helaas niet harder, de kwaliteit is wel goed maar het is nog steeds jammer dat het niet luider kan want ik luister muziek 24/7.
Ik snap je opmerkingen wel, en geen enkel toestel is perfect voor iedereen. Veel van die dingen zijn wel op te lossen, of je kan er aan wennen (bvb. on-screen toetsenbord).

Als je graag luider muziek wil afspelen, kan je dan geen bluetooth-luidsprekers gebruiken, of via bluetooth doorsturen naar een andere geluidssysteem? Dan heb je misschien in een keer ook een fysieke mute-knop.

Terzijde: Zelf de update naar v.32.1.A.1.185 gedaan en nadien een harde reset (voor de zekerheid). Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Roxfit Gell Shell Slim gekocht, zoals men al zegt hij behoudt het design van je toestel. De andere cover vind ik echter niet mooi, maar ik denk wel dat dat die een betere bescherming en grip geeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:36:
[...]

Ik heb zelf de Roxfit Gell Shell Slim gekocht, zoals men al zegt hij behoudt het design van je toestel. De andere cover vind ik echter niet mooi, maar ik denk wel dat dat die een betere bescherming en grip geeft. 8)7
Ik ben van plan om hetzelfde hoesje te kopen. Vind je dat het nu nog steeds met hoesje erg glad is of voelt het nu beter aan? Het belangrijkste is voor mij namelijk een goede grip.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Dutchy007 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:16:
Zaterdag een Z5C ontvangen van T-Mobile. Kon meteen upgraden naar 6.0.

Maar heeft iemand nog tips om hem te flashen, want heb geen behoefte aan dat lelijke roze T-Mobile opstartscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Kpn heeft de update nu ook https://xpericheck.com/device/E5823

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Jup, en degene die als snelste er zou moeten zijn is nu dus de allerlaatste..gefeliciteerd Sony, topwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:08:
[...]

Ik ben van plan om hetzelfde hoesje te kopen. Vind je dat het nu nog steeds met hoesje erg glad is of voelt het nu beter aan? Het belangrijkste is voor mij namelijk een goede grip.
Met dit hoesje heb je wel zekere zin een betere grip want hij glijdt niet meer zo makkelijk uit je hand, ik ga ook een screen protector van kopen dan weet ik zeker dat die redelijk goed beschermd. 8)

Maar als je echt voor grip gaat dan kan je het beste volgens mij dat andere hoesje nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Only schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:55:
Jup, en degene die als snelste er zou moeten zijn is nu dus de allerlaatste..gefeliciteerd Sony, topwerk.
Letterlijk IEDERE provider en Customization heeft Android 6.0, behalve NL dus. Customized NL heeft nog steeds de 5.1 update. Ik vind het schandalig, echt waar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reyals
Dutchy007 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:04:
[...]

Letterlijk IEDERE provider en Customization heeft Android 6.0, behalve NL dus. Customized NL heeft nog steeds de 5.1 update. Ik vind het schandalig, echt waar...
En waar ligt het aan? Providergoedkeuring waarschijnlijk, dus als een tele2 lastig doet en geen akkoord geeft....

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gisteren de update ook gehad, customized BE als ik het goed voor heb. Na update ook nog een reset gedaan. Zijn er nog mensen die bij batterijverbruik geen iconen krijgen? Onder andere 'scherm' is bij mij een grijs vlak in plaats van het icoon. Ook kan ik de sms toon niet veranderen, deze zet zich altijd terug op de standaard melding? Iemand ideeën? Batterij loopt ook sneller leeg en voelt zeker niet sneller aan..

Link naar een screenshot

Icoontjes probleem is blijkbaar al lang bekend maar zit blijkbaar weinig haast achter bij Sony: zie hier. Jammer, had hier veel berichten gezien van tevreden gebruikers met betere (batterij) prestaties maar ik heb precies wat pech.

[ Voor 50% gewijzigd door Rafael op 27-04-2016 16:49 . Reden: Screenshot link bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Mijn batterijverbruik is verschrikkelijk geworden na de systeem update. Vol opgeladen, in 1 nacht ruim 16% van de batterij verbruikt. Normaal met de stamina modus was dat een paar procent, hooguit 5.
Volgens t batterijverbruik (waar ik ook allemaal) grijze icoontjes heb kan nu met 84% lading nog 24 uur doen... Normaal deed ik ruim 2 dgn met 1 volle lading..
Wat een k*t update, echt heel jammer dat de stamina modus eruit gehaald is.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Laatst online: 12-09 17:58
Ik heb sinds vorige week een Sony Z5 Compact in huis (1299-7245 Customized NL 32.0.A.6.200-R6B)maar krijg zowel via de Xperia manager als via OTA geen systeem update terwijl deze volgens Xpericheck al een maand beschikbaar is.
Omdat ik de telefoon nog niet in gebruik heb (ik wacht nog op een nano sim) wilde ik eerst updaten voordat ik hem gebruik, maar dat gaat dus niet. Als ik de reacties hier lees zijn de meningen over de update niet altijd positief.

Wat raden jullie aan, blijven werken met Lollipop of toch upgraden? Ik twijfel nu wel een beetje aangezien de batterijduur voor mij het belangrijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Mijn battetrijverbruik is na de update naar MM juist een stuk beter geworden dan wat het was onder LP. Ik heb wel een factory reset uitgevoerd na de update, misschien heeft dat ermee te maken.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

Gisteren zat ik na de update en het uitvoeren van wat benchmarks op 55%. Nu, ruim 24 uur later, zit ik op 41%. Lijkt tot nu toe niet veel anders dan vóór de update. Ik kon bijna altijd 5 dagen doen met volle lading, zal nu ook wel moeten lukken.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Baddie09 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:27:
Ik heb sinds vorige week een Sony Z5 Compact in huis (1299-7245 Customized NL 32.0.A.6.200-R6B)maar krijg zowel via de Xperia manager als via OTA geen systeem update terwijl deze volgens Xpericheck al een maand beschikbaar is.
Omdat ik de telefoon nog niet in gebruik heb (ik wacht nog op een nano sim) wilde ik eerst updaten voordat ik hem gebruik, maar dat gaat dus niet. Als ik de reacties hier lees zijn de meningen over de update niet altijd positief.

Wat raden jullie aan, blijven werken met Lollipop of toch upgraden? Ik twijfel nu wel een beetje aangezien de batterijduur voor mij het belangrijkste is.
Er is geen update beschikbaar volgens xpericheck. Laatste update is de versie die op je toestel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Baddie09 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:27:

Vrijwel alle regio' en providers hebben de 6.0.1 update al gehad, zoals je op https://xpericheck.com/device/E5823 kunt zien de Customized NL nog niet. Even afwachten dus! Of eventueel een andere regio flashen.

Erg bizar trouwens dat Customized NL zo laat nog Android 6.0.1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 22:46
Dat was op mn z1-compact helaas vaak net zo. Het lijkt soms wel of Customized NL apart door alle providers 'beplast' moet worden, ook als die een eventuele eigen cust al hebben goedgekeurd.

Hoe Samsung en bv. Nexus wel veel eerder updates er doorheen krijgen vind ik frappant.

Soms ben ik bang dat Sony een self-fulfilling prophecy van hun ondergang aan het maken is mbt. de xperia tak: ze hebben overduidelijk te weinig goede engineers in dienst om tijdig updates uit te brengen en een fatsoenlijke support te leveren. Wat weer zorgt voor een slechtere reputatie.

Jammer, want in androidland is het concept van de "-compact" nog steeds vrij uniek

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

eymey schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:34:
Soms ben ik bang dat Sony een self-fulfilling prophecy van hun ondergang aan het maken is mbt. de xperia tak: ze hebben overduidelijk te weinig goede engineers in dienst om tijdig updates uit te brengen en een fatsoenlijke support te leveren. Wat weer zorgt voor een slechtere reputatie.
Even advocaat van de duivel: Wat nou als Sony destijds heeft gezegd: "ok, we moeten snijden, verkopen vallen tegen, NL heeft leuk NL alert, laat de providers dat maar fixen voortaan zodat Customized NL door de providers wordt gedaan"

Misschien zoiets want ik gooi altijd een Nordic rom erop zodra ik een nieuwe Xperia heb en heb altijd vrij snel de nieuwste update, enige wat ik dus mis is NL alert :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 20:52
eymey schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:34:

Jammer, want in androidland is het concept van de "-compact" nog steeds vrij uniek
Ja eens... Mijn unbranded toestel heeft ook nog steeds geen update, erg jammer. :'(
Dit is mijn eerste android na een serie iphones, waar ik op zich best tevreden over ben, maar geen sony meer de volgende keer... :/

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pierce schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:01:
[...]

Ja eens... Mijn unbranded toestel heeft ook nog steeds geen update, erg jammer. :'(
Dit is mijn eerste android na een serie iphones, waar ik op zich best tevreden over ben, maar geen sony meer de volgende keer... :/
De update staat volgens XperiaFirm klaar, hij zal er dus binnenkort wel zijn. Verwacht alleen geen grote verschillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
Cyleo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:39:
[...]

De update staat volgens XperiaFirm klaar, hij zal er dus binnenkort wel zijn. Verwacht alleen geen grote verschillen :P
Het gaat mij niet om de update an sich, maar áls er een update is wil ik gewoon niet 6 maanden achterlopen...
Ik snap ook niet waarom het zolang moet duren. Neem een voorbeeld aan de iphone/apple, als daar een update van uit komt is deze in 24 uur zo'n beetje over de hele wereld te downloaden, ongeacht de provider.
Dus waarom Sony ervoor kiest om de update gefaseerd en zo tergend traag uit te rollen... :? Het wekt in ieder geval niet de indruk dat ze hun zaakjes goed op orde hebben ;)

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Iemand een idee wat dit proces is? Link naar screenshot. Staat bij mij bij "Batterijverbruik", ongeveer 1%. Batterij op zich lijkt beter te worden na de installatie van Android 6 enkele dagen geleden, maar ik vroeg me toch af wat dit is. Heb geen vreemde apps geïnstalleerd en alles via de Play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
pierce schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:49:
[...]

Het gaat mij niet om de update an sich, maar áls er een update is wil ik gewoon niet 6 maanden achterlopen...
Ik snap ook niet waarom het zolang moet duren. Neem een voorbeeld aan de iphone/apple, als daar een update van uit komt is deze in 24 uur zo'n beetje over de hele wereld te downloaden, ongeacht de provider.
Dus waarom Sony ervoor kiest om de update gefaseerd en zo tergend traag uit te rollen... :? Het wekt in ieder geval niet de indruk dat ze hun zaakjes goed op orde hebben ;)
Scheelt dat Apple maar voor een aantal modellen de update geschikt hoeft te maken en iedere fabrikant voor Android per model een update moet maken en testen.

Ik ben het met je eens dat het vaak lang duurt maar Apple vergelijken met Sony qua updates is niet helemaal fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Regio versnippering kiezen ze zelf voor, als ze eenmaal MM hebben hoeft er geen 1,5 maand tussen de regios in te zitten, dat is gewoon traagheid van Sony. In dat geval kun je ze wel gewoon vergelijken met Apple, die leveren ook gewoon aan alle landen, die hebben alleen een ander update beleid (update meteen voor vrijwel iedereen beschikbaar). Ben verder absoluut geen fan van Apple, maar updaten kunnen ze wel goed..
Om maar niet te spreken dat Sony sowieso al behoorlijk traag was met de MM update voor hun toptoestellen, daar liepen ze al mee achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
__REMCO__ schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:23:
[...]

Scheelt dat Apple maar voor een aantal modellen de update geschikt hoeft te maken en iedere fabrikant voor Android per model een update moet maken en testen.
Dat is toch niet anders bij Sony? Als ze de update eenmaal klaar hebben voor een toestel is het toch niet meer een kwestie dan uitrollen?

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Only schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:36:
Regio versnippering kiezen ze zelf voor, als ze eenmaal MM hebben hoeft er geen 1,5 maand tussen de regios in te zitten, dat is gewoon traagheid van Sony. In dat geval kun je ze wel gewoon vergelijken met Apple, die leveren ook gewoon aan alle landen, die hebben alleen een ander update beleid (update meteen voor vrijwel iedereen beschikbaar). Ben verder absoluut geen fan van Apple, maar updaten kunnen ze wel goed..
Om maar niet te spreken dat Sony sowieso al behoorlijk traag was met de MM update voor hun toptoestellen, daar liepen ze al mee achter.
Kijk even naar het update beleid van Samsung... Ik heb een note 4, voor de note 4 die in x verschillende type nummers en regio's uitkomt is voor bepaalde type nummers al wel mm uitgerold, maar bepaalde regio's weer niet. En per type nummer zijn ook weer tig regio's wat allemaal in gedeeltes een update moet krijgen.

En daarbij komt dat de providers ook nog eens hun goedkeuring moeten geven over het vrijgeven van een update, als ze deze getest hebben op hun netwerk... Dat vertraagd ook de boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Iemand die het volgende wil testen?
- Zaklamp/flitser aanzetten met scherm aan: brand het ledje constant?
- Zaklamp/flitser aanzetten met scherm uit: brand het ledje constant?
Mijn ledje plimpt vreemd als mijn scherm uit staat, maar met het scherm aan werkt het wel constant. Poging tot video. Aangezien het wel correct werkt als het scherm aan staat, is dit iets softwarematig? Of gevalletje garantie binnenkort? :| (Ik denk ook te herinneren dat ik dit nog niet had in Android 5.1, ik gebruik de zaklamp regelmatig, maar hoe kan zoiets nu een bug zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Rafael schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:57:
Iemand die het volgende wil testen?
- Zaklamp/flitser aanzetten met scherm aan: brand het ledje constant?
- Zaklamp/flitser aanzetten met scherm uit: brand het ledje constant?
Mijn ledje plimpt vreemd als mijn scherm uit staat, maar met het scherm aan werkt het wel constant. Poging tot video. Aangezien het wel correct werkt als het scherm aan staat, is dit iets softwarematig? Of gevalletje garantie binnenkort? :| (Ik denk ook te herinneren dat ik dit nog niet had in Android 5.1, ik gebruik de zaklamp regelmatig, maar hoe kan zoiets nu een bug zijn?)
Led brand gewoon continu, scherm aan/uit maakt niet uit.

Videofunctie valt me sowieso wat tegen. Bij HD 30fps opname de hele tijd schokken wanneer je naar SDcard opneemt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Rafael schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:02:
Iemand een idee wat dit proces is? Link naar screenshot. Staat bij mij bij "Batterijverbruik", ongeveer 1%. Batterij op zich lijkt beter te worden na de installatie van Android 6 enkele dagen geleden, maar ik vroeg me toch af wat dit is. Heb geen vreemde apps geïnstalleerd en alles via de Play store.
Hoogstwaarschijnlijk een service van Google play of Android zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, ik ben echt teleurgesteld in de batterijduur van de z5 compact. Echt gênant. Eind van de dag moet ik aan de lader. Als ik ook maar even Maps heb gebruikt in de auto moet het nog eerder.

Hiervoor zo blij geweest met de z3 compact. Die deed het eeuwig.

De z5 compact is vaak ook nog eens minder snappy, heeft soms echt moeite met schakelen tussen dingen.

En muziek luisteren via Bluetooth in de auto hapert. Dat was met de z3 compact ook niet zo.

I am disappointed. :(

Edit: Android 6.0 met veel teveel Vodafone crap erop trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:01:
Mannen, ik ben echt teleurgesteld in de batterijduur van de z5 compact. Echt gênant. Eind van de dag moet ik aan de lader. Als ik ook maar even Maps heb gebruikt in de auto moet het nog eerder.

Ik doe net zo lang met de accu, als mijn huidige z3c van 1,5 jaar oud. Is dus wel een kleine teleurstelling. 1,5 dag is de max bij 4 uur OST. Dit komt denk ik door het ontbreken van de stamina modus.
De z5 compact is vaak ook nog eens minder snappy, heeft soms echt moeite met schakelen tussen dingen.
Alleen met de camera heb ik haperingen, vooral als ik de camera vanaf standby modus direct opstart.
En muziek luisteren via Bluetooth in de auto hapert. Dat was met de z3 compact ook niet zo.
Ik herken dit van veel verschillende telefoons. In het begin heb ik daar nooit last van, maar na verloop van tijd kan dit weleens gebeuren. Leeggooien van de BT verbindingen op het apparaat wil het probleem vaak verhelpen (dus op de autoradio of bt headset de verbindingen leeggooien). Ik merk het momenteel met Spotify + de Z5c, maar ook bij de Z3c. Alsof de data nog moet worden gedownload, terwijl het er al op staat.
I am disappointed. :(

Edit: Android 6.0 met veel teveel Vodafone crap erop trouwens.
Bij T-Mobile is het niet veel anders. Een groot gedeelte kun je gewoon de-installeren en de rest kun je uitschakelen. Dat is overigens bij elk merk en provider.

Vraag aan iedereen hier.
Ik ben van start gegaan met de review over de Z5 Compact. Hebben jullie dingen die ik nog even moet testen en waar ik zeker over moet schrijven?
De review komt in navolging van mijn ervaringen over de Z1c en Z3c.
Ik heb nog drie dagen de tijd om de telefoon nog goed te testen, voordat mijn vrouw deze in gebruik zal gaan nemen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben nog steeds erg geinteresseerd in goede testshots van de camera. Niet alleen overdag of bij moeilijk licht (bv. tegenlicht), maar ook in de schemering, bv. net na zonsondergang of bij schemerlamplicht. Het liefst op de 'handmatige' stand en dan op maximale resolutie.

Overigens, 1,5 dag met 4 uur scherm aan tijd zou ik inmiddels alweer fantastisch vinden :P

Dat haal ik met mijn 2 jaar oude Z1c al niet meer, helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 03-05-2016 00:06 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Na vorige week opnieuw de de Nordic rom te flashen ben ik nu ten einde raad. De batterijduur is sinds deze update dramatisch. Wanneer ik kijk in de battery-stats blijkt dit mede te komen door het constante verlies van het mobiel netwerk signaal. Steeds opnieuw zoeken vergt blijkbaar veel van de batterij. De telefoon is dan ook de hele dag vrij warm. Mensen nog tips om dit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:01:

Ik heb nu na 3 maanden Z5C een beetje dezelfde ervaring. Ik moet er wel bij vermelden dat sinds ik de Z5C heb ik smart connect niet meer gebruik. Op de Z3C liet ik via smart connect bluetooth en data automatisch uitzetten als ik de autolader eraf haalde. En weer automatisch aan zodra de lader erop ging. Ik laat op de Z5C alles aan.
Ik haal wel makkelijk de 1,5 dag met veel gebruik. Als ik hem in de rit van huis naar werk en weer terug (beide een half uur) oplaad in de auto dan haal ik het eind van de week. Ben ik een dag vrij of vergeet ik hem aan te sluiten dan moet hij wel aan de lader.
De Z3C haalde ik makkelijk 2 a 3 dagen mee zonder opladen, afhankelijk van gebruik, maar 2 dagen haalde ik makkelijk. Als ik op de Z3C alles aan liet staan haalde ik ook de 2 dagen maar was er uiteraard minder batterij over.

Ik heb ook het idee dat alles Z3C wat soepeler werkte. Volgens mij komt dat omdat je op een Z3C een quad core 2.5 Ghz hebt en op de Z5C een octa core; 4 x 2 Ghz en 4 x 1,5 Ghz. De Z5C zou theoretisch meer taken tegelijk moeten kunnen afhandelen, maar wat je doet gaat op de Z3C sneller. Ik denk dat 4 x 2,5 Ghz beter werkt op een telefoon dan 8 x minder Ghz-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
StevoMark10 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:13:
Na vorige week opnieuw de de Nordic rom te flashen ben ik nu ten einde raad. De batterijduur is sinds deze update dramatisch. Wanneer ik kijk in de battery-stats blijkt dit mede te komen door het constante verlies van het mobiel netwerk signaal. Steeds opnieuw zoeken vergt blijkbaar veel van de batterij. De telefoon is dan ook de hele dag vrij warm. Mensen nog tips om dit tegen te gaan?
Ik weet uiteraard niet zeker of dit in jouw specifieke situatie echt de oorzaak is, maar als het echt met signaalverlies met het mobiele netwerk te maken heeft, dan heb je hier wel 1 van de oorzaken te pakken waarom het soms zo lang duurt voor bv. een Customized NL uit komt.

Met een customization voor een andere regio loop je gewoonweg het risico dat er iets niet compatible is met een bepaalde provider.

Ik weet precies waar je zit. Ik zit bij KPN en op mijn Z1C werkte, de keren dat ik daar tijdelijk naar ge-switched ben in afwachting van Customized NL, een Nordic rom meestal best aardig (had wel idee dat indicator van signaalsterkte niet helemaal klopte met daadwerkelijke bereik). Maar ik merkte zeker verschil tussen Nordic en Cust. NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
eymey schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Ik weet uiteraard niet zeker of dit in jouw specifieke situatie echt de oorzaak is, maar als het echt met signaalverlies met het mobiele netwerk te maken heeft, dan heb je hier wel 1 van de oorzaken te pakken waarom het soms zo lang duurt voor bv. een Customized NL uit komt.

Met een customization voor een andere regio loop je gewoonweg het risico dat er iets niet compatible is met een bepaalde provider.

Ik weet precies waar je zit. Ik zit bij KPN en op mijn Z1C werkte, de keren dat ik daar tijdelijk naar ge-switched ben in afwachting van Customized NL, een Nordic rom meestal best aardig (had wel idee dat indicator van signaalsterkte niet helemaal klopte met daadwerkelijke bereik). Maar ik merkte zeker verschil tussen Nordic en Cust. NL
Dat is inderdaad een goede. Zelf nog niet eens aan gedacht. Tot die tijd dit maar even volhouden dan en hopen dat de Customized NL versie dan maar snel uitkomt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Sinds vorige week ook over naar een Z5 compact, na een jaar de Z3 compact gehad te hebben. Die fingerpint scanner is wel een vooruitgang zeg, samen met de USB-charger niet meer onder een klepje.

Ervaar helaas wel hetzelfde als zoveel anderen; mindere batterijduur, minder smooth dan de Z3 compact. Heb wel goede hoop dat dit met android 6 wordt opgelost.

Die zal nu toch wel ieder moment komen, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
d0s schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:12:
Sinds vorige week ook over naar een Z5 compact, na een jaar de Z3 compact gehad te hebben. Die fingerpint scanner is wel een vooruitgang zeg, samen met de USB-charger niet meer onder een klepje.

Ervaar helaas wel hetzelfde als zoveel anderen; mindere batterijduur, minder smooth dan de Z3 compact. Heb wel goede hoop dat dit met android 6 wordt opgelost.

Ik heb sinds een maand android 6 maar heb niet het idee dat er wat veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
d0s schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:12:

Ik heb er gewoon Android 6.0 op staan, met de T-Mobile variant ;) Wellicht kun je je telefoon aan Sony PC companion koppelen. Als je de mogelijkheid hebt, dan kun je je telefoon via die tool volledig wipen en herstellen. Het wil dan nog weleens gebeuren, dat je dan pas de nieuwste Android versie binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Customized NL is überhaupt nog niet uit geloof ik, dus moet gewoon nog even wachten op de OTA..

Hmm als android 6 geen verbetering geeft zou dat toch jammer zijn, het kan en mag toch niet zo zijn dat de opvolger van de Z3 compact minder performance geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Android 6.0 is redelijk snel opgevolgd door Android 6.0.1. Daarin zitten verbeteringen die een betere ervaring moeten geven voor alle apparaten. Helaas is deze nog niet beschikbaar voor de Z5c, de Z3c wordt momenteel volgens mij wel getest met 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kiswum schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:19:
de Z3c wordt momenteel volgens mij wel getest met 6.0.1
Draait gewoon 6.0.1 :+ Nordic rom heeft reeds de update, nl komt eraan

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

StevoMark10 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:49:
[...]

Dat is inderdaad een goede. Zelf nog niet eens aan gedacht. Tot die tijd dit maar even volhouden dan en hopen dat de Customized NL versie dan maar snel uitkomt :9
Even een lijntje uitgegooid naar Tele2 (#omdathetkan, weet je)

https://twitter.com/ingejanse/status/727755365513887744

Ben trouwens benieuwd: is de versie die al wel draait op Vodafone en KPN wél 6.0.1, of de (blijkbaar soms buggy) 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Inge Janse schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:08:
[...]

Even een lijntje uitgegooid naar Tele2 (#omdathetkan, weet je)

https://twitter.com/ingejanse/status/727755365513887744

Ben trouwens benieuwd: is de versie die al wel draait op Vodafone en KPN wél 6.0.1, of de (blijkbaar soms buggy) 6.0?
Ik denk niet dat het aan Tele2 (alleen) ligt. Ik heb zelf namelijk het toestel los gekocht en ergens anders een sim-only abonnement (YouFone). Ik neem aan dat het een combinatie is van Sony en de overige providers (dus niet Vodafone, KPN en T-Mobile).
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.