Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb wel een landelijke alarmen app. Heb nog niks ontvangen maar heb ook pas sinds vrijdag Android 6 erop staan. De eerste maandag in april zal ik het merken met de maandelijkse test. Heb deze nu aangezet in die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Ik kwam hier nog een iets uitgebreidere guide tegen mbt het flashen naar MM: http://www.xperiablog.net...tool-and-xperifirm-guide/

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Marshmallow is in ieder geval een stuk sneller dan Lollipop hier! De Z5C is mijn eerst Android toestel en ik dacht dat bepaalde haperingen normaal waren, maar die zijn nu voor het grootste gedeelte weg. Sony's Lollipop firmware was gewoon niet lekker geoptimaliseerd denk ik.
Stamina schijnt nog terug te komen in een volgende update. Wel fijn, want ik merk in mijn geval dat Doze aardig hoger energieverbruik toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Ik heb hem ook geupdate naar Android 6.0 gewoon de Vodafone NL rom aangeboden gekregen. Via de PC Companion geinstalleerd. Toestel is echt weer als nieuw. Reageert veel vlotter dan eerst.

Enige wat nu niet meer werkt is de notificatie van Whatsapp. Dan met name de chats / berichten in het groene icoontje van Whatsapp zelf. Notificaties qua audio en lampjes / kleurtjes op de status leds doen het nog wel.

Verder had hij zo goed als alles onthouden na de upgrade. Alleen de camera was volledig gereset, deze was terug naar standaard (8MP). Hier nog wat settings goed gezet dus.

Batterij lijkt ook weer wat langer mee te gaan. Maar kan ook komen omdat ik wat ongebruikte apps verwijderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Hij is beter dan nieuw, want vlak voor de schone installatie van Marshmallow heb ik nog snel een fabrieksreset gedaan en het verschil was overduidelijk. Geen problemen met app notificaties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
De nordic rom heb ik hier geflasht. Tot nu toe weinig grote veranderingen die mij opvallen. Alles lijkt wel wat vloeiender te zijn. Ook ben ik blij dat "tap-to-wake" eindelijk is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Zat er altijd al in hoor.. Bij mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
In een eerdere reactie van mij zei ik dat ik last had van een battery drain met messaging service bovenaan de lijst sinds de update.
Inmiddels gezien dat dat deze service mijn telefoon zo goed als altijd wakker houdt. Op Sony forum zeggen ze dat het een app of apps zijn die dit doen. Zou kunnen, wel vreemd dat dit sinds de update pas is. Zeker ook sinds in deze update doze aanwezig is dat bij 100% idle alleen high priority wakker is/ door kan komen.
Iemand hier een idee hoe ik erachter ga komen welke app dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:48
Ah, volgens https://xpericheck.com/device/E5823 wordt KPN NL (en customized NL) nu ook uitgerold.
Ik zal zometeen updaten.

Dat het toestel sneller aanvoelt, kan ook komen omdat alle bitjes weer netjes en schoon achter elkaar staan. Na zo'n nieuwe flashactie.

Ik heb de laatste tijd last van aardig wat haperingen, vooral bij opstarten van camera en dergelijke. Dus ik weet nu al dat ik tevreden ga zijn.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:13
Ik heb net de KPN update gehad (gister avond al beschikbaar) maar heb nu geen connectie meer via provider.. Als ik naar Service providers ga kan ik de drie soorten KPN netwerk kiezen (3G, LTE, 2G) Maakt niet uit welke ik kies, hij zegt altijd "registered on network" en vinkje bij LTE blijft staan. Prima zou je denken, maar ik heb dus geen netwerk/internet. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel kreeg wel een update, maar niet naar Marshmallow. Ik kreeg 32.0.A.6.200, maar misschien ben ik ongeduldig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:13
hammy87 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:02:
Ik heb net de KPN update gehad (gister avond al beschikbaar) maar heb nu geen connectie meer via provider.. ..
Opgelost door handmatig in te stellen. https://www.kpn.com/prive...ernet/handmatig-instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:48
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:12:
Mijn toestel kreeg wel een update, maar niet naar Marshmallow. Ik kreeg 32.0.A.6.200, maar misschien ben ik ongeduldig. :P
Ik heb hier hetzelfde, beetje teleurstellend ;-)

Ik had Marshmallow verwacht.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 18:05
TH0R schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Ik heb hier hetzelfde, beetje teleurstellend ;-)

Ik had Marshmallow verwacht.
Wordt dat aangegeven als Xperia-systeem update? Dat wat ik nu ook zie staan in mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

JJoosterman schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:46:
[...]

Wordt dat aangegeven als Xperia-systeem update? Dat wat ik nu ook zie staan in mijn telefoon?
Zelfde hier. Is de update die andere telefoons al maanden geleden hebben gekregen (zie ook https://xpericheck.com/device/E5823). Mijn gok: is nodig als tussenstap voor de update naar 32.1. Maar wanneer dat is?

Update zelf verliep trouwens prima. Geen enkel verschil, dus vermoedelijk echt alleen een formaliteit.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inge Janse schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Zelfde hier. Is de update die andere telefoons al maanden geleden hebben gekregen (zie ook https://xpericheck.com/device/E5823). Mijn gok: is nodig als tussenstap voor de update naar 32.1. Maar wanneer dat is?

Update zelf verliep trouwens prima. Geen enkel verschil, dus vermoedelijk echt alleen een formaliteit.
Als het dan maar niet nog maanden duurt voordat 'wij' 6.0 krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Beetje lelijk, heb je een simlockvrije telefoon zonder carrier troep..kun je alsnog het langste wachten zowat..toestel van me vriendin zit al 5 maanden op 6, OTA officieel.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ik had precies hetzelfde met NL Custom..iets met een dooie mus. Ach, ondertussen blijven ze die 6 versie updaten en misschien hebben we mazzel met meteen stamina erop straks.

Ik ben overigens wat huiverig om naar een buitenlandse versie te schakelen. Ondanks ik nog nooit een NL Alert heb ontvangen (?!) vind ik het toch wel fijn als dit erop staat als we eraan gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
vandaag mijn update gahad naar de 6 Z5c
32.1A.2.163

ik heb de telefoon pas van maar(belsimpel/kpn). _/-\o_

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een model van 4Launch.. blijkbaar een "Customized ES". Dus ook de update nog niet ontvangen.
Ik zou hem best naar een andere regio willen flashen (bijvoorbeeld CE1), maar als ik volume down inhoud en de telefoon aasluit via usb dan start deze gewoon door.
Iemand tips/tricks?

---- edit
Never mind, lijkt nu wel te werken... update naar CE1 loopt

[ Voor 11% gewijzigd door AP3X op 16-03-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
xon schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:07:
Ik had precies hetzelfde met NL Custom..iets met een dooie mus. Ach, ondertussen blijven ze die 6 versie updaten en misschien hebben we mazzel met meteen stamina erop straks.

Ik ben overigens wat huiverig om naar een buitenlandse versie te schakelen. Ondanks ik nog nooit een NL Alert heb ontvangen (?!) vind ik het toch wel fijn als dit erop staat als we eraan gaan :-)
Ik heb gisteren de Nordic rom geflashed en kreeg vanmorgen een melding dat in de Landelijke waarschuwingen (of iets in die trend) nog niet had ingeschakeld. Naar mijn weten is dit waar NL Alert ook gebruik van maakt. Jammergenoeg is het niet te testen, maar het lijkt me dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 19:37
krijg net de android 6 update aangeboden op mijn z5c :D
nu aan het updaten!

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Ik heb de update net ook ontvangen. :D Stond gisteravond nog op het punt om het te gaan flashes. Blij dat ik het niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 19:37
hmmm nog steeds 5.1.1, slechts geupdate naar 32.0.A.6.200 -O-

5564

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pierce schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:16:
hmmm nog steeds 5.1.1, slechts geupdate naar 32.0.A.6.200 -O-
Join the club. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajesticApeman
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik dacht even dat de update Android 6 zou zijn, maar blijk nog steeds op 5.1.1 te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
  • Laatst online: 14-08-2024
Net ook geupdate naar 5.1.1 (unbranded nl). Net alsof ze een oude update vergeten waren te installeren. Nog even wachten en anders flash ik de Nordic versie.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:55
Same. -O-

Custom BE.. Maar het zal wel niet meer zo heel lang meer duren, hoop ik. Ik voelde de bui al hangen omdat de .200 update, die [de rest van de wereld al maanden heeft, er nog niet op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ja, Sony scoort weer geen punten op deze manier..
Ik had ze ook nog een priveberichtje gestuurd op Facebook, daar kreeg ik een nietszeggend berichtje op terug dat Sony niet communiceert over releases van eventuele updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Weet iemand trouwens of automatische updates nog steeds werken nadat je een stock firmware van een andere regio erop hebt geflashed? (bijv Nordic)

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
Grrrr t-mobile heeft de update afgekeurd lees ik op hun forum! Er word echter geen verdere reden gegeven.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exenator
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 11:39
Zojuist de Nordic versie geflasht met de Flashtool, aan de hand van deze handleiding. Ik was te eigenwijs om een full-wipe te doen, maar alles lijkt het direct (of na een automatische update van de Play Services) te doen.

Alles voelt sneller. Het probleem dat ik had met de camera (instellingen werden niet volledig weergeven) is opgelost! Zelfs mijn vingerafdrukken hoefde ik niet opnieuw in te stellen. Die kan ik nu ook voor o.a. Lastpass gebruiken.

Had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan! :)

Edit:
Ik draaide voor de flash 32.0.A.6.200-R6B (T-Mobile). ADB-drivers waren bij mij al geïnstalleerd.
Telefoon loopt nog steeds probleemloos. Een herstart na de eerste boot is wel aan te raden.

[ Voor 13% gewijzigd door Exenator op 18-03-2016 00:17 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Exenator schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:55:
Zojuist de Nordic versie geflasht met de Flashtool, aan de hand van deze handleiding. Ik was te eigenwijs om een full-wipe te doen, maar alles lijkt het direct (of na een automatische update van de Play Services) te doen.

Alles voelt sneller. Het probleem dat ik had met de camera (instellingen werden niet volledig weergeven) is opgelost! Zelfs mijn vingerafdrukken hoefde ik niet opnieuw in te stellen. Die kan ik nu ook voor o.a. Lastpass gebruiken.

Had niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan! :)
Morgen maar ook flashen dan!😀

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
ik heb ook de Nordic versie geflasht. Het ging best wel makkelijk met de handleiding. Ik liep er alleen tegenaan dat hij de ADB USB driver niet kon vinden. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door van http://adbdriver.com/downloads/ de Universal driver te downloaden en installeren. Dit was op windows 7 (en Sony PC Companion was daar ook al geinstalleerd).

Het flashen duurde zo''n 8-10 minuten. Het opstarten heb ik niet getimed want toen ben ik iets anders gaan doen.

Ik ben er ook wel blij mee dat ze de scroll richting van de applicaties niet hebben veranderd zoals op stock Android (bijv. Nexus 9). Ik hoop wel dat ze snel die stamina mode weer toe gaan voegen want de battery life daarmee was echt supergoed. Over de battery life met deze Androidversie kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen omdat hij er nog maar net op zit, maar die Stamina mode werkt in elk geval werkt in elk geval wat stricter dan Doze als je zo leest hoe Doze werkt.

De telefoon voelt in elk geval ook wat sneller aan. Ik heb overigens geflasht zonder ook maar iets te wipen.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikEngerd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:25:
ik heb ook de Nordic versie geflasht.
Is dat deze?

code:
1
2
3
4
5
6
Device: Xperia Z5 Compact (E5823)
CDA: 1298-7782
Market: Nordic Combined
Operator: Customized NOBA
Network: GENERIC
Release: 32.1.A.1.163 / R9C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:09:
[...]

Is dat deze?

code:
1
2
3
4
5
6
Device: Xperia Z5 Compact (E5823)
CDA: 1298-7782
Market: Nordic Combined
Operator: Customized NOBA
Network: GENERIC
Release: 32.1.A.1.163 / R9C
Ja, dat is deze. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Kleine vraag tussendoor (voor de mensen met Marshmallow): werken jullie "small apps"? Oftewel, de rekenmachine, timer, etc. die je te zien krijgt als je bij je actieve apps kijkt. Bij mij doen ze namelijk niks, en aangezien ik de rekenmachine best vaak gebruikte vind ik dat best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Ik kan nu toch al wel zeggen dat de battery life nu een stuk mnder is dan met stamina mode. Hopelijk komt dat feature snel weer terug.

Verder alleen maar complimenten voor de update. Hij is wel sneller geworden en alles diet het gewoon nog. Daar kan Samsung nog een puntje aan zuigen.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Over small apps gesproken, waar is de notitie app gebleven?
Op mijn Xperia SP had ik een notitie app, geloof van Sony zelf, welke echt perfect werkt. Deze kan ik nu niet meer vinden. Heb inmiddels wel een andere (third party?) notitie app maar vind die minder werken dan de originele.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Ronald8 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:58:
Kleine vraag tussendoor (voor de mensen met Marshmallow): werken jullie "small apps"? Oftewel, de rekenmachine, timer, etc. die je te zien krijgt als je bij je actieve apps kijkt. Bij mij doen ze namelijk niks, en aangezien ik de rekenmachine best vaak gebruikte vind ik dat best irritant.
Bij mij werken ze nog ;)
thijsco19 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:06:
Over small apps gesproken, waar is de notitie app gebleven?
Op mijn Xperia SP had ik een notitie app, geloof van Sony zelf, welke echt perfect werkt. Deze kan ik nu niet meer vinden. Heb inmiddels wel een andere (third party?) notitie app maar vind die minder werken dan de originele.
Zijn die niet in de Play Store te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Klopt, helaas staat daar de originele notitie app niet tussen :(.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

eigenlijk best gek dat je stamina modus (wat toch wel je USP is van de xperia software) er gewoon uit laat onder druk van het uitbrengen van een nieuwe android versie. Ik heb ook maar even Nordic gedaan en het voelt inderdaad gewoon goed en snel. Ik heb wel volledige reset gedaan.

Overigens is lastpass (volgens mij riep iemand dat hier) verdomd handig voor het opslaan van je wachtwoorden omdat het nu ook werkt met je vingerafdruk. Het voelt gek om 'je hele leven' met alle wachtwoorden uit handen te geven maar hejj...niets is zo veilig als je vingerafdruk. (of ze moeten hem eraf hakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Werkt 'de niet storen' modus bij iemand na de update? Ik heb bijvoorbeeld mijn vriendin een 'ster' gegeven en vervolgens ingesteld bij instellingen -> geluid en meldingen -> niet storen -> als prioriteit toestaan -> oproepen -> 'alleen contacten met een ster'.

Als mijn vriendin me belt in deze modus (menu bar naar beneden swipen -> alleen prioriteit, hoor ik niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Bij mij werken de small apps wel maar als ik het sony forum lees zijn er veel meer bij wie hetniet werkt. De notitie app is sinds 1 van de laatste updtaes in lolli al verdwenen, gebruik zelf google keep nu.

Gaaf eerder hier aan dat in deze update ik een batterij drain had door messaging services. Heb net een software repair gedraaid en denk dat het opgelost is. Na de repair meerdere notificaties vanuit Vodafone waar ij ik toeatemming moest geven. Iets wat ik niet kreeg na de update. Waarschijnlijk iets lekker blijven hangen. Dus mochten er hier meer mensen zijn met dit probleem, de (waarschijnlijke) oplossing.
@erikengerd, het ziet er naar uit dat in een volgende update stamina mogelijk weer terug gaat komen.

[ Voor 6% gewijzigd door herda op 20-03-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Grooveman11 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:38:
Werkt 'de niet storen' modus bij iemand na de update? Ik heb bijvoorbeeld mijn vriendin een 'ster' gegeven en vervolgens ingesteld bij instellingen -> geluid en meldingen -> niet storen -> als prioriteit toestaan -> oproepen -> 'alleen contacten met een ster'.

Als mijn vriendin me belt in deze modus (menu bar naar beneden swipen -> alleen prioriteit, hoor ik niks...
Net even getest voor je maar bij mij werkt het zonder problemen. Misschien met de update wat misgegaan met de contact van je vriendin? Heb ik ook wel eens gehad, corrupte contact.
Misschien proberen waard, contact eruit, aanmaken als test onder andere naam, ster geven en proberen, misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 19:42

I-V-O

powerpoker

Mijn vrouw is echt niet blij met 6. Ik heb ook een tijd geprobeerd; toestel hapert, is traag.. Veel apps crashen en geheugenmanagement is niet echt prettig (veel restarts etc). Ik heb het ding al een factory reset gegeven en alles vers geinstalleerd, maar mocht niet het gewenste resultaat geven. Enige wat ik nog even wil uittesten is gebruik zonder SD-card; er staat niet veel op dat kaartje en het zou geen grote invloed moeten hebben maar je weet maar nooit.

Als dat niet tot resultaten leidt wil ik het ding dus downgraden naar 5.1.1. Helaas kan ik via Xperifirm voor deze customization (Vodafone_NL) geen oudere roms meer vinden, alleen degene die er nu al op staat. Ik zie wel een build van de "Customized_NL".. Kan ik die er nou gewoon op plempen zonder dat ding te rooten en zonder gedoe met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
I-V-O schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:13:
Mijn vrouw is echt niet blij met 6. Ik heb ook een tijd geprobeerd; toestel hapert, is traag.. Veel apps crashen en geheugenmanagement is niet echt prettig (veel restarts etc). Ik heb het ding al een factory reset gegeven en alles vers geinstalleerd, maar mocht niet het gewenste resultaat geven. Enige wat ik nog even wil uittesten is gebruik zonder SD-card; er staat niet veel op dat kaartje en het zou geen grote invloed moeten hebben maar je weet maar nooit.

Als dat niet tot resultaten leidt wil ik het ding dus downgraden naar 5.1.1. Helaas kan ik via Xperifirm voor deze customization (Vodafone_NL) geen oudere roms meer vinden, alleen degene die er nu al op staat. Ik zie wel een build van de "Customized_NL".. Kan ik die er nou gewoon op plempen zonder dat ding te rooten en zonder gedoe met garantie?
Volgens mij kun je niet zomaar terug. Wat je even zou kunnen doen, buiten de factory reset, is hem aan PC Companion hangen en hem daarmee herstellen en alles resetten. Dat is nog wat vollediger dan een factory reset via de telefoon zelf. Ik hoop dat het hiermee kan worden opgelost, want ik herken je mijn telefoon niet echt in jou omschrijving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herda

Had zelf zoals hierboven aangegeven ook redelijk wat ellende met de vodafone rom.
Doe geen factory reset want daarmee installeer je allen de update opnieuw. Zoals aangegeven, doe een software repair via de companion, hiermee formatteer en installeer je alles dus alsof je 100% nieuw phone hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Enige wat ik nog even wil uittesten is gebruik zonder SD-card; er staat niet veel op dat kaartje en het zou geen grote invloed moeten hebben maar je weet maar nooit.
Ik heb laatst, na enorm veel gejank met spotify, mijn sd-kaart eruit gehaald. Sindsdien ondervind ik veel minder problemen. Wel gek dat dit probleem zich pas uit onder 6, als het écht om de sd-kaart gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zou dat niet kunnen komen door 'Adoptable Storage'?
reviews: Android 6.0 Marshmallow: langere accuduur en meer controle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
Sony heeft adoptable storage niet geïmplementeerd, waarschijnlijk uit angst voor onwetende mensen die vervolgens gaan klagen dat hun SD kaartje niet meer werkt in andere apparaten door de versleuteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

ok..vorige week naar Nordic gegaan...

Ik hoor andere er hier niet over maar ik heb inmiddels drie vastlopers gehad. Alle drie de keren gebeurde het na het aanzetten van het toestel in de morgen. Soms na een kwartier en soms na een half uur gaat ineens mijn radio uit (die ik dan luister) en blijft mijn scherm pikzwart. Toestel reageert niet meer op mijn aanraking of commando's (ook hardwarematige knop niet). Na een minuut of zo komt er weer beweging in en dan zie ik hetgeen uitgevoerd worden dat ik een minuut geleden deed. Dus er lijkt iets het toestel volledig lam te leggen. Op dat moment vrijwel geen actieve apps behalve mijn miband (bluetooth) en radio (en vast allerlei google diensten)

hmmmzzzz.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Is er in deze categorie eigenlijk wel een alternatief: een compacte telefoon met een goede batterijduur?
Ik was even in de Media Markt maar daar kwam ik erachter dat de meeste telefoons niet met één hand te bedienen waren. Ik heb een hekel aan Samsung telefoons (vooral de software). Is er misschien nog een Chinese outsider (ik gebruik nu de Xiaomi Mi2S, maar de software wordt steeds rukker)?

Vorige ervaring met Sony (Xperia P) was overigens ook écht beroerd.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
[/quote]

Hoe bedoel je ook? In je post staat niet vermeld of je de z5 compact zelf ook bezit dus begrijp je post niet helemaal.
De z5 compact is een prima toestel hoor!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
woutur schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:12:
Is er in deze categorie eigenlijk wel een alternatief: een compacte telefoon met een goede batterijduur?
Ik was even in de Media Markt maar daar kwam ik erachter dat de meeste telefoons niet met één hand te bedienen waren. Ik heb een hekel aan Samsung telefoons (vooral de software). Is er misschien nog een Chinese outsider (ik gebruik nu de Xiaomi Mi2S, maar de software wordt steeds rukker)?

Ik denk dat een Z5c je niet zal tegenvallen. Op ieder fora lees je de eerste paar dagen alleen maar geweldige dingen, waarna het verandert in een klaagbak. De P was een mid-range toestel welke door Qualcomm niet meer werd ondersteunt (waar Sony vervolgens op werd aangekeken) en die daardoor niet de support heeft gekregen die nodig was. De huidige flagships van Sony worden daarintegen goed gesupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

DaveD1109 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:10:
[/quote]

Hoe bedoel je ook? In je post staat niet vermeld of je de z5 compact zelf ook bezit dus begrijp je post niet helemaal.
De z5 compact is een prima toestel hoor!
Ah, de ook is misplaatst in mijn tekst. Lees het maar als: De Xperia P was echt beroerd.
Ik denk dat een Z5c je niet zal tegenvallen. Op ieder fora lees je de eerste paar dagen alleen maar geweldige dingen, waarna het verandert in een klaagbak. De P was een mid-range toestel welke door Qualcomm niet meer werd ondersteunt (waar Sony vervolgens op werd aangekeken) en die daardoor niet de support heeft gekregen die nodig was. De huidige flagships van Sony worden daarintegen goed gesupport.
De chipset in de P was een NovaThor. Geen Qualcomm, en inderdaad de ondersteuning daarvoor was behoorlijk beroerd. Beschamend want Sony was zelf voor de helft ontwikkelaar van deze chip.

Ik ben er wel achter dat het idee dat custom ROMS (een van de redenen op ooit voor een P te gaan en mijn Mi2S) op een toestel gedraaid kunnen worden voor mij nulwaarde hebben. De makers van custom roms testen niet tot slecht en ze blijven vol bugs zitten. De fabrikanten moeten hun software goed voor elkaar hebben, dan hoeft er ook geen community te zijn om shit op te lossen.

Dat terzijde: Z5 compact is dus een redelijk goed toestel. Alternatieven zijn er niet?

[ Voor 54% gewijzigd door woutur op 23-03-2016 15:21 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
woutur schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:12:
De chipset in de P was een NovaThor. Geen Qualcomm, en inderdaad de ondersteuning daarvoor was behoorlijk beroerd. Beschamend want Sony was zelf voor de helft ontwikkelaar van deze chip.

Ik ben er wel achter dat het idee dat custom ROMS (een van de redenen op ooit voor een P te gaan en mijn Mi2S) op een toestel gedraaid kunnen worden voor mij nulwaarde hebben. De makers van custom roms testen niet tot slecht en ze blijven vol bugs zitten. De fabrikanten moeten hun software goed voor elkaar hebben, dan hoeft er ook geen community te zijn om shit op te lossen.

Dat terzijde: Z5 compact is dus een redelijk goed toestel. Alternatieven zijn er niet?
Op Android niveau zijn er weinig tot geen alternatieven. Na nu het toestel sinds de release te gebruiken kan ik niet anders zeggen dan dat ik meer dan tevreden met het toestel ben. Geen problemen mee gehad tot nu toe (hopelijk blijft dat ook zo ;) ). De vingerafdrukscanner vind ik tot nu toe de allergrootste vooruitgang, waar ik persoonlijk vind dat 'ie bij andere toestellen op een rare plek is verwerkt is deze plek bijzonder prettig.

Voor de prijs waarvoor 'ie nu in de pricewatch staat heb je een zeer mooi en compleet toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat ik nog steeds m'n update niet heb.
Waardeloos zo'n branded T-mobile versie en het updatebeleid van Sony. Zit nog steeds op de 32.0.A.6.200 (5.1.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
PROximity schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:49:
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat ik nog steeds m'n update niet heb.
Waardeloos zo'n branded T-mobile versie en het updatebeleid van Sony. Zit nog steeds op de 32.0.A.6.200 (5.1.1).
Ligt aan t-mobile

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Als ik naar bijvoorbeeld https://xpericheck.com/device/E5823 kijk, dan heeft alleen Vodafone de update al gekregen. Ook KPN en unbranded (in mijn geval Tele2) hebben nog niks gekregen. Drie scenario's:

1: vodafone doet iets goed (dat is: grofweg tegelijkertijd met de officiële uitrol hun versie in orde maken)
2: de overige operators doen iets fout (dat is: ondanks de officiële uitrol toch geen update verstrekken)
3: de tussenstappen tussen officiële uitrol en provider-specifieke versie zijn complexer dan wij begrijpen

Punt 3 zie ik op reviews: Het leed dat Android-updates heet niet terugkomen. Als ik dat artikel moet gelezen (en dat doe ik), dan zitten de bottlenecks heel ergens anders.

Rest dus de vraag: waddup met die providers die de zaak traineren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:58

Nakebod

Nope.

4) Spreiding van de drukte van de updateservers van Sony?
Tenzij ik het mis heb, maar ik dacht altijd dat de OTA's niet door de providers zelf gehost worden.

Ik ben zelf op mijn Z5 (Niet Compact) van Customized NL, 32.0.A.6.152-R9B, naar Customized RU, 32.1.A.1.163-R4C gegaan.
Customized RU en Nordic (NOBA) schijnen de meest cleane ROM's te zijn die er zijn.
Zover ik weet zijn er verder geen nadelen (Of specifiek voordelen) aan deze versies.
Of deze versies voor de Compact ook zo schoon zijn weet ik niet, vast te vinden op XDA.

Misschien dat ik nog wel terugga naar Customized NL, maar zodra ik bij de "verplichte" software updates weer die Amazon shopping app zie, switch ik terug.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Nakebod schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:34:
Tenzij ik het mis heb, maar ik dacht altijd dat de OTA's niet door de providers zelf gehost worden.
Ik denk het niet. T-Mobile heeft bijvoorbeeld aangegeven dat bij hen MM niet door de test kwam en daarom niet uitgerold is. Providers zitten er dus echt tussen, maar ik snap nog niet echt hoe.

Voor de vorm heb ik het trouwens nagevraagd bij Tele2 en Vodafone (zie ook https://twitter.com/ingejanse/status/713009083792625664). Wie weet komt er ooit verlichting! Wie weet! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nakebod schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:34:

Ik ben zelf op mijn Z5 (Niet Compact) van Customized NL, 32.0.A.6.152-R9B, naar Customized RU, 32.1.A.1.163-R4C gegaan.
Customized RU en Nordic (NOBA) schijnen de meest cleane ROM's te zijn die er zijn.
Zover ik weet zijn er verder geen nadelen (Of specifiek voordelen) aan deze versies.
Of deze versies voor de Compact ook zo schoon zijn weet ik niet, vast te vinden op XDA.

Misschien dat ik nog wel terugga naar Customized NL, maar zodra ik bij de "verplichte" software updates weer die Amazon shopping app zie, switch ik terug.
De inhoud van de ROMS tussen de compact en de normale is hetzelfde. En ik vermoed dat het wel om servers te verlichten is, anders is er geen reden om de customized NL tegen te houden (die keurt nl. Sony zelf goed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Update via de lokale twitters: het komt door Samsung! ;)

Tele2 Webcare @Tele2Webcare
@ingejanse hierin zijn wij volledig afhankelijk van Samsung. Ik weet ook niet wanneer wij deze kunnen verwachten. Even afwachten! ^Birgit
10:36 - 25 mrt. 2016
https://twitter.com/Tele2Webcare/status/713298480257740800

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36

ikt

Complot! Samsung = Sony!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 19:42

I-V-O

powerpoker

herda schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Had zelf zoals hierboven aangegeven ook redelijk wat ellende met de vodafone rom.
Doe geen factory reset want daarmee installeer je allen de update opnieuw. Zoals aangegeven, doe een software repair via de companion, hiermee formatteer en installeer je alles dus alsof je 100% nieuw phone hebt.
For the record; repair via Sony Bridge (ik heb een Mac) lijkt gewenste resultaat te geven! Thx a lot namens mijn vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Inge Janse schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:00:
Update via de lokale twitters: het komt door Samsung! ;)

Tele2 Webcare @Tele2Webcare
@ingejanse hierin zijn wij volledig afhankelijk van Samsung. Ik weet ook niet wanneer wij deze kunnen verwachten. Even afwachten! ^Birgit
10:36 - 25 mrt. 2016
https://twitter.com/Tele2Webcare/status/713298480257740800
Whahahaha _/-\o_

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Update uit het hoofdkantoor van Samsung ;)

Tele2 Webcare
@ingejanse Mijn collega dacht dat je het over de levering van een toestel had, niet de software erop ;). Wij houden ons niet bezig met software op telefoons dus wij kunnen je daar niks over vertellen. De fabrikant regelt dit, ik adviseer je het rechtstreeks aan Sony te vragen. ^Frenk 3/3

Wel gek dat T-mobile een update wél kan afwijzen, en Tele2 niet. Hangt dat af van hoeveel applicaties de provider zelf meelevert, zoals (in het geval van T-mobile) het openingsscherm?

Either way: blijkbaar vindt Sony het leuk om een update *heel* gespreid uit te rollen. Geen idee waarom trouwens. Als Apple in één keer een nieuwe iOS kan versturen, dan kan Sony dat toch ook?

[ Voor 8% gewijzigd door Inge Janse op 25-03-2016 18:42 . Reden: stukje opmaak naar de mensen toe ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
herda schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:39:
[...]

Net even getest voor je maar bij mij werkt het zonder problemen. Misschien met de update wat misgegaan met de contact van je vriendin? Heb ik ook wel eens gehad, corrupte contact.
Misschien proberen waard, contact eruit, aanmaken als test onder andere naam, ster geven en proberen, misschien is dat het.
Het is gelukt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Update #2, ditmaal van Sony zelf :)

https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/714716367858114561

Sony Xperia NL @SonyXperiaNL
@ingejanse @Tele2Webcare Hi Inge, er zijn heel veel partijen betrokken voordat een update beschikbaar is, waardoor het soms lang kan duren..

@ingejanse @Tele2Webcare... in http://www.androidplanet.nl/nieuws/android-updates/ wordt redelijk goed uitgelegd hoe dat zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Ik heb de Z5c nou ook sinds een aantal dagen, kom van een z1c af. Ik kan alleen 1 ding niet uitzetten:

Wanneer ik de telefoon aanzet (iedere ochtend dus) of opnieuw opstart krijg ik de melding "mobiele data ingeschakeld"

Kan je dat ook uitzetten? Dat het aanstaat weet ik, daar hoef ik geen melding van te krijgen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Inge Janse schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:38:
Update #2, ditmaal van Sony zelf :)

https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/714716367858114561

@ingejanse @Tele2Webcare Hi Inge, er zijn heel veel partijen betrokken voordat een update beschikbaar is, waardoor het soms lang kan duren..

@ingejanse @Tele2Webcare... in http://www.androidplanet.nl/nieuws/android-updates/ wordt redelijk goed uitgelegd hoe dat zit!
Leuk verhaal, maar dat verklaart niet waarom een unbrandedtoestel zolang moet wachten, daar is Sony zelf verantwoordelijk voor.....kunnen ze moeilijk de providers de schuld van geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ben aan het overwegen om deze telefoon aan te schaffen. Enige twijfelpuntje: de 2GB RAM. Gezien telefoons nu al met 4GB leverbaar worden, is de 2GB van deze telefoon voor de komende jaren nog wel voldoende? M'n Z1 heeft die hoeveelheid ook al, en begint een beetje te kort te schieten qua (multi-task) prestaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Only schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Leuk verhaal, maar dat verklaart niet waarom een unbrandedtoestel zolang moet wachten, daar is Sony zelf verantwoordelijk voor.....kunnen ze moeilijk de providers de schuld van geven..
Misschien dat ze hem even on hold hebben gezet. Sommige gebruikers hebben wat problemen: http://www.xperiablog.net...google-play-store-issues/

Ik zelf heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Sinds een paar dagen m'n Z1C geupgraded naar een Z5C. Duits model, dus kon gelijk updaten naar marshmallow. Paar dingen die me opvallen:
  • De Sony "Music" app heeft geen optie meer om metadata binnen te halen voor mp3's en flac? Kan het nergens meer vinden althans.
  • Qua geheugen is het doodzonde dat ze er niet 3GB ingedaan hebben, maar het bij 2Gb gehouden hebben, wat de Z1C ook al had. Gevolg is dat na wat browsen in Chrome i.c.m. Spotify op de achtergrond de weergave nogal gaat haperen. Ga je terug naar het startscherm, moet je eerst een paar seconden wachten tot de app icons uit de cache gehaald zijn. Met een paar geïnstalleerde apps blijft het allemaal redelijk vlot, maar ik heb er 100+ geïnstalleerd en dat kan de 5C duidelijk niet meer zo goed aan.
  • De "loudspeaker" en "earspeaker" tests in diagnostics doen niets. Ze werken wel gewoon, maar bij de test hoor je geen geluid.
  • Accu is een stuk sneller leeg dan bij de Z1C.
Dankzij de snellere processor is het wel beter dan een z1c, maar had er toch meer van verwacht.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
__REMCO__ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:12:
Ik heb de Z5c nou ook sinds een aantal dagen, kom van een z1c af. Ik kan alleen 1 ding niet uitzetten:

Wanneer ik de telefoon aanzet (iedere ochtend dus) of opnieuw opstart krijg ik de melding "mobiele data ingeschakeld"

Kan je dat ook uitzetten? Dat het aanstaat weet ik, daar hoef ik geen melding van te krijgen :-)
Klinkt als een bug.. Volgens mij hoor je die melding alleen te krijgen als je zelf met je data-instellingen aan het spelen bent. Als je hem pas sinds kort hebt is een reset misschien nog niet zo verstorend.
henri86 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:40:
Ben aan het overwegen om deze telefoon aan te schaffen. Enige twijfelpuntje: de 2GB RAM. Gezien telefoons nu al met 4GB leverbaar worden, is de 2GB van deze telefoon voor de komende jaren nog wel voldoende? M'n Z1 heeft die hoeveelheid ook al, en begint een beetje te kort te schieten qua (multi-task) prestaties..
Ik heb meestal tussen de 200 en 100 MB RAM over. Ik vind het zelf een beetje lastig om in te schatten of iets aan de hoeveelheid RAM ligt of dat het aan de app zelf ligt. Het enige wat ik merk is dat hij veel tabbladen van Google Chrome niet zo fijn vindt, maar dat kan ook aan Chrome zelf liggen. Misschien is het ook een geval van 'niet beter weten'.
Atomsk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:31:
Sinds een paar dagen m'n Z1C geupgraded naar een Z5C. Duits model, dus kon gelijk updaten naar marshmallow. Paar dingen die me opvallen:
  • De Sony "Music" app heeft geen optie meer om metadata binnen te halen voor mp3's en flac? Kan het nergens meer vinden althans.
  • Qua geheugen is het doodzonde dat ze er niet 3GB ingedaan hebben, maar het bij 2Gb gehouden hebben, wat de Z1C ook al had. Gevolg is dat na wat browsen in Chrome i.c.m. Spotify op de achtergrond de weergave nogal gaat haperen. Ga je terug naar het startscherm, moet je eerst een paar seconden wachten tot de app icons uit de cache gehaald zijn. Met een paar geïnstalleerde apps blijft het allemaal redelijk vlot, maar ik heb er 100+ geïnstalleerd en dat kan de 5C duidelijk niet meer zo goed aan.
  • De "loudspeaker" en "earspeaker" tests in diagnostics doen niets. Ze werken wel gewoon, maar bij de test hoor je geen geluid.
  • Accu is een stuk sneller leeg dan bij de Z1C.
Dankzij de snellere processor is het wel beter dan een z1c, maar had er toch meer van verwacht.
Dat die tests niet goed werken lijkt me geen groot probleem toch? Zeker aangezien de onderdelen gewoon werken. Dat de accuduur minder is dan de Z1C vind ik vreemd. Het ligt er sowieso aan wat je met je telefoon doet, maar bij mij is de Z5C in alle gevallen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ronald8 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Klinkt als een bug.. Volgens mij hoor je die melding alleen te krijgen als je zelf met je data-instellingen aan het spelen bent. Als je hem pas sinds kort hebt is een reset misschien nog niet zo verstorend.

[...]

Ik heb meestal tussen de 200 en 100 MB RAM over. Ik vind het zelf een beetje lastig om in te schatten of iets aan de hoeveelheid RAM ligt of dat het aan de app zelf ligt. Het enige wat ik merk is dat hij veel tabbladen van Google Chrome niet zo fijn vindt, maar dat kan ook aan Chrome zelf liggen. Misschien is het ook een geval van 'niet beter weten'.

[...]
Dat die tests niet goed werken lijkt me geen groot probleem toch? Zeker aangezien de onderdelen gewoon werken. Dat de accuduur minder is dan de Z1C vind ik vreemd. Het ligt er sowieso aan wat je met je telefoon doet, maar bij mij is de Z5C in alle gevallen beter.
De tests is maar een observatie. Niet zo heel belangrijk. Accu is duidelijk minder, misschien dat dit door Marshmallow komt? Ik zie nu bijv. dat ik nog maar 11 u te gaan heb, terwijl met de Z1C makkelijk 1,5 dag haalde.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 23:01
Beste,

Sinds gister heb ik deze telefoon en ben zeer tevreden. Ik heb alleen een paar vragen over accessoires.

Maakt het uit welke quick charger ik koop, of voldoet elke die compatibel met qualcomm is? En maakt het ook uit wat voor draadloze lader ik koop, aangezien je versies hebt voor €60,- en voor €11,-? zoals deze: https://www.bol.com/nl/p/...g-model/9200000039791862/

Ook heb ik niet de knoppen op mijn vergrendelscherm bij Spotify, op internet staat hiervoor ook niet echt een oplossing. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kan ook nog niet android 6.0 downloaden (KPN). Iemand met KPN die 'm al wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
De Z5C ondersteunt (bij mijn weten) geen draadloos opladen.

KPN heeft MM nog niet vrijgegeven (https://xpericheck.com/device/E5823). Hou deze link in de gaten als je op de hoogte wilt zijn van wanneer hij beschikbaar is voor je. Het gaat om firmware versie 32.1.A.1.163. Je ziet dat KPN nog op 32.0.A.6.200 zit.

[ Voor 75% gewijzigd door Flipjack op 30-03-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Ronald8 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Heb niet echt zitten spelen. Gewoon de instellingen van kpn gedaan. Maar kreeg vandaag de update naar MM, daarna doe ik wel een reset idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Atomsk schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:31:
Dit heeft te maken met de permissies die verandert zijn in Marshmallow. Dit kan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Wel oppasen met Marshmallow. Sony heeft Stamina mode verwijderd en de battery life is ook een stuk minder. Zelf had ik handmatig Marshmallow geflashed maar ben nu weer terug op lollipop. Zie bijvoorbeeld https://talk.sonymobile.c...stamina-mode/td-p/1102131

Echt geen aanrader dat Marshmallow. Hopelijk gaat Sony de stamina mode weer toevoegen maar als ze dit niet doen dan blijf ik op Lollipop. Hij doet het echt prima op Lollipop. Nog nooit zo'n goeie battery life gehad op een smart phone.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
ErikEngerd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:40:
Wel oppasen met Marshmallow. Sony heeft Stamina mode verwijderd en de battery life is ook een stuk minder. Zelf had ik handmatig Marshmallow geflashed maar ben nu weer terug op lollipop. Zie bijvoorbeeld https://talk.sonymobile.c...stamina-mode/td-p/1102131

Echt geen aanrader dat Marshmallow. Hopelijk gaat Sony de stamina mode weer toevoegen maar als ze dit niet doen dan blijf ik op Lollipop. Hij doet het echt prima op Lollipop. Nog nooit zo'n goeie battery life gehad op een smart phone.
Ik gebruik heel die stamina mode toch niet, enige wat dat doet is je verbindingen uitschakelen en eventueel wat uitzonderingen toestaan. Overigens iets wat normaal in android ook wel kan, hetzij net iets minder effectief nog, ook al scheelt het echt niet veel.
Ik gebruik hem gewoon normaal met auto brightness, lifelog heel de dag aan en de data verbinding open. Sowieso niet heel zinnig met mail en whatsapp enzo, als je die in je uitzonderingen zet.
's Nachts staat mobiel op vliegtuigje, dan doet hij sowieso niets behalve me wekker zijn.
Owja, en ik kom elke dag gewoon de volle dag door zonder problemen, 2 dagen haalde ik sowieso niet, ook niet toen ik in het begin nog wel stamina gebruikte.
MM voegt daarintegen wel eindelijk de langverwachte permissies in, iets waar ik al wel heel lang op zit te wachten en wat ik dus sowieso belangrijker vind dat stamina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
ErikEngerd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:40:

Ik lees ook nog teveel problemen met Sony en Marshmellow. Daarom vind ik het niet zo erg dat het langer duurt. En net als Erik heb ik toch liever Stamina aan op mijn Z5C.
Misschien wacht ik wel pas op de eerstvolgende update van Sony met Marshmellow waar misschien weer wel stamina inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stamina mode zit nu min of meer in Marshmellow ingebouwd door Google. Sony mag stamine mode daarin niet integrereren (voorwaarden van Android dat je Android-features niet mag monitizen), en heeft daarom besloten Stamina-mode NIET op te nemen in Android 6. Hij zal dus ook niet terug komen!

Zie ook: http://www.xperiablog.net...y-mode-will-see-a-return/

Er is ook een nieuwere waarin het bevestigd wordt voor zover ik weet, die kan ik alleen zo niet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyleo op 31-03-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Het vervelende aan Doze is echter dat het alleen werkt wanneer je je toestel op tafel hebt liggen. Ben je in beweging, dan wordt er niks geremd en zie je een eindeloze reeks wake events in je battery log.

Bluetooth speakers en headsets zijn ook een probleem met MM kan ik bevestigen. Gewone BT speakers werken nog wel, zolang je niet iets anders doet, want dan gaat het geluid haperen. Headsets of speakers met ingebouwde microfoon zijn echter een ramp. Standaard komt er helemaal geen geluid uit, dan moet je eerst het 'telefonie' onderdeel van het connectieprofiel uitvinken. Daarna wel, maar continu haperingen en gekraak.

Ik hoop dat er snel een update komt van Sony, want dit is niet echt geweldig zo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Ik ben de agressive doze van de app Greenify gaan gebruiken, werkt ook heel aardig in de afwezigheid van Stamina mode

[ Voor 3% gewijzigd door Flipjack op 31-03-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bischodes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-01-2024
Algemene vraag.

Deze week heb ik de Sony update gedownload op mijn Z5 Compact. Nu merk ik dat hij vaak in mijn broekzak aan staat terwijl ik hem wel in standby (uit) had gezet. Dit had ik ook vaak bij mijn Z3 Compact maar niet met de Z5 voor deze update....hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

bischodes schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:23:
Algemene vraag.

Deze week heb ik de Sony update gedownload op mijn Z5 Compact. Nu merk ik dat hij vaak in mijn broekzak aan staat terwijl ik hem wel in standby (uit) had gezet. Dit had ik ook vaak bij mijn Z3 Compact maar niet met de Z5 voor deze update....hebben anderen hier ook last van?
Ja, same here. Het touchscreen lijkt iets te gevoelig voor mijn been :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bischodes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-01-2024
Inge Janse schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:08:
[...]

Ja, same here. Het touchscreen lijkt iets te gevoelig voor mijn been :)
Weird....Maak jij ook gebruik van de vingerprintsensor? Het lijkt mij dat het een rare bug Is als hij zonder confirmatie van een vingerprint open gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
Hebben jullie double-tap-to-wake-up aangezet? Die is namelijk erg, erg gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Atomsk schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:11:
Het vervelende aan Doze is echter dat het alleen werkt wanneer je je toestel op tafel hebt liggen. Ben je in beweging, dan wordt er niks geremd en zie je een eindeloze reeks wake events in je battery log.

Bluetooth speakers en headsets zijn ook een probleem met MM kan ik bevestigen. Gewone BT speakers werken nog wel, zolang je niet iets anders doet, want dan gaat het geluid haperen. Headsets of speakers met ingebouwde microfoon zijn echter een ramp. Standaard komt er helemaal geen geluid uit, dan moet je eerst het 'telefonie' onderdeel van het connectieprofiel uitvinken. Daarna wel, maar continu haperingen en gekraak.

Ik hoop dat er snel een update komt van Sony, want dit is niet echt geweldig zo.
Ik heb precies hetzelfde met haperende muziek. Heel irritant!

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Als ik het allemaal zo lees dan ben ik blij dat t-mobile de update heeft afgekeurd!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

bischodes schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:33:
[...]

Weird....Maak jij ook gebruik van de vingerprintsensor? Het lijkt mij dat het een rare bug Is als hij zonder confirmatie van een vingerprint open gaat.
Ja. Misschien dat ie alleen opent als ik ook op een veilige plek ben, dus waar ik enkel het scherm hoef aan te zetten om direct ingelogd te zijn.
Cyleo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:04:
Hebben jullie double-tap-to-wake-up aangezet? Die is namelijk erg, erg gevoelig.
Seems legit! Ga ik uitproberen. Ik gebruik die functie toch nooit meer omdat de aan-knop op zo'n handige plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Nog even een melding maken hier. Aantal post geleden gaf ik aan problemen te hebben met de accu door: messaging service.
Iets met Sony ellende support lang verhaal kort.. Ziet ernaar uit dat het nu echt opgelost is!
Lang leve Vodafone rom *****
Het komt erop neer dat de RCS (Rich Communication Services) voor de battery drain zorgde. Ondanks dat ik het niet actief had op mijn toestel, kon niet eens kiezen het te gebruiken stond het half aan.
Binnen de SMS instellingen zag ik n.l. dat opties ivm chat aan stonden. Deze heb ik uitgezet en nu, 3 dagen later geen messaging services drain en een batterij die weer is zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
herda schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:41:
Nog even een melding maken hier. Aantal post geleden gaf ik aan problemen te hebben met de accu door: messaging service.
Iets met Sony ellende support lang verhaal kort.. Ziet ernaar uit dat het nu echt opgelost is!
Lang leve Vodafone rom *****
Het komt erop neer dat de RCS (Rich Communication Services) voor de battery drain zorgde. Ondanks dat ik het niet actief had op mijn toestel, kon niet eens kiezen het te gebruiken stond het half aan.
Binnen de SMS instellingen zag ik n.l. dat opties ivm chat aan stonden. Deze heb ik uitgezet en nu, 3 dagen later geen messaging services drain en een batterij die weer is zoals het hoort.
Waar zijn deze instellingen? Klinkt interessant!

De BT stutters zijn best irritant. Hoop dat er snel een update komt om de update te fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Als je naar de stock sms app gaat, rechtsboven de drie puntjes (instellingen) beetje naar beneden scrollen; chat options.

De battery drain is nu echt opgelost bij mij. Ipv 2 dagen met een batterij doe ik nu al 68 uur en nog 40% batterij over :+

[ Voor 34% gewijzigd door herda op 07-04-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
herda schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:49:
Als je naar de stock sms app gaat, rechtsboven de drie puntjes (instellingen) beetje naar beneden scrollen; chat options.

De battery drain is nu echt opgelost bij mij. Ipv 2 dagen met een batterij doe ik nu al 68 uur en nog 40% batterij over :+
Mm, zit er helaas bij mijn ROM niet in. Waarschijnlijk omdat ik niet bij vodafone zit. Had gehoopt dat het voor mij ook zou helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Cyleo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:55:
[...]

Mm, zit er helaas bij mijn ROM niet in. Waarschijnlijk omdat ik niet bij vodafone zit. Had gehoopt dat het voor mij ook zou helpen :P
Zover ik weet ik het iets dat vodafone alleen gebruikt. Why, wat heeft jouw telefoon dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Hé vanochtend stond er een updaten te trappelen voor mijn 'nordic' rom

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/vzvtp3.png
http://www.xperiablog.net...mpact-and-z3-plus-models/

[ Voor 33% gewijzigd door xon op 08-04-2016 07:24 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.