Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Vandaag mn exemplaar van de Sony Xperia Z5 Compact gekocht, mijn opvolger voor de Z3 compact.

Het toestel ziet er mooi uit, dat knipklepje is gelukkig verdwenen. Pluspunt.
De vingerafdrukscanner werkt perfekt. Pluspunt.

De software...
Dit is natuurlijk een oordeel in een paar uur ermee spelen. Maar ik heb de Z3 en Z5 naast elkaar gelegd en dezelfde apps opgestart... en de snelheid het maakt geen piep uit ze zijn beide evensnel.

De camera heb ik nog niet echt getest. Hier ga ik een paar uurtjes voor mee naar buiten.

Word vervolgd.

De 'vleeswaren' mag je achterwege laten

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 23-01-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

ktth schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:11:
Zoals beloofd een update over m'n ervaringen met de Z5c die ik op 8 jan binnen kreeg.

Tot nu toe is alles nog steeds lekker snappy, de batterij gaat echt lang mee. Ik haal er zelf 2 dagen mee, consistent. De camera is daadwerkelijk snel in gebruik, een enkele keer blijft het scherm ongeveer 5sec zwart wanneer je instant begint met filmen vanuit de quicklaunch, maar in realiteit filmt het toestel dan wel al, alleen zie je het nog niet on screen.

Iets wat me wel erg tegenvalt op het moment is de vingerprintscanner. Ik heb meerdere vingers ingevoerd, en ook een aantal opnieuw, maar hij blijft gewoon super slecht in herkennen. Hij werkt eigenlijk maar 1 van de 10 keer bij mij, dus moet ik alsnog m'n PIN invoeren omdat dit na 5 gefaalde reads automatisch naar voren komt.
En ja, met schone vingers dus..
heb je tijdens het calibreren van je afdruk van je vinger, je vinger ook wel verplaatst? Daar vraagt hij enkele keren naar. Bij mij werkt het 100% goed. 10 uit 10 van vinger aanbieden.
Volgende keer graag de wijzigen knop gebruiken ipv een dubbel post

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 23-01-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11-2017
T.E schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:32:
[...]
heb je tijdens het calibreren van je afdruk van je vinger, je vinger ook wel verplaatst? Daar vraagt hij enkele keren naar. Bij mij werkt het 100% goed. 10 uit 10 van vinger aanbieden.
Jazeker! Heel systematisch zelfs, 3x van links naar rechts, dan een stukje naar boven schuiven, weer 3 taps van l naar r, stukje naar boven enz. Zodat er als het goed is een totaalplaatje ontstaat van het vingeroppervlak.

Wel valt me op dat de kans groter is dat het gelijk werkt wanneer ik het deel van bijv. m'n duim ónder het centrum van de ´kolk´ van de vingerafdruk gebruik. Wanneer ik meer het bovenste deel, boven de ´kolk´, gebruik gaat het aanzienlijk vaker mis. Terwijl dat stuk ook is ingescanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik had hier ook de hele tijd last van en het leek steeds erger te worden. Eerst dacht ik dat het aan vette of vochtige vingers lag.
Bij het opnieuw instellen van de vingerafdruk heb ik de telefoon vastgepakt zoals ik hem normaal vast heb. Vanuit deze positie de vinger er op alle mogelijke manieren instellen. Ik merkte namelijk dat ik meestal mijn vinger vrij scheef / schuin erop had zitten. Ook niet met het topje van de vinger maar meer naar beneden.

Bij werkt i tot nu toe 9 van de 10 keer. :)

Ik heb trouwens best wel vaak dat ik even geen internet heb na het ontgrendelen van de telefoon.
Als ik dan bijv NOS, email of andere app open moet ik meerdere malen refreshen voordat de telefoon connectie maakt. Meer mensen hier last van?
Ik heb Stamina modus aan staan.

Ik haal gemiddeld 3 dagen met de Z5!! 8)
Stamina modus aan / vaak op de laagste helderheid

Tot dusver erg tevreden met de Z5!
Meer android gerelateerd; ik heb de timer echt nog niet 1 x kunnen gebruiken zonder dat ik hem vroegtijdig stop. Ik heb geen idee hoe ik het doe, maar dat ding dat herstart / reset gewoon op den duur.
Maar daar zal ik niet wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Hebben meer mensen dit in Sony Bridge for Mac, dat alle folders en geheugenlocaties dubbel vermeld staan? Of drink ik te veel? 8)7 Zowel telefoon als software is bijgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YoHcdQv.png

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Plint schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:59:
Ik heb trouwens best wel vaak dat ik even geen internet heb na het ontgrendelen van de telefoon.
Als ik dan bijv NOS, email of andere app open moet ik meerdere malen refreshen voordat de telefoon connectie maakt. Meer mensen hier last van?
Ik heb Stamina modus aan staan.
Naar dat ik weet word WIFI uitgeschakeld (scherm uit) in stamina modus, om energie te besparen. Vaak duurt het dus een paar seconden voordat hij weer verbonden is (scherm aan). In de tussentijd is het dus goed mogelijk dat jij al een app probeert te openen zonder internet verbinding.

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

Ik overweeg om een Z5c te kopen tijdens de BTW-dagen van de MM om mijn Nexus 4 te vervangen. De Nexus 5x overweeg ik ook maar het feit dat de Z5c beter beschermd is tegen de elementen neig ik eerder naar de Z5c. Het formaat is ook prettig te noemen, groter dan mijn N4 hoeft wat mij betreft niet.

Waar ik wel over twijfel is de kwaliteit van het scherm (kleurechtheid) en de camerafunctionaliteit (al denk ik dat alles wel zo'n beetje beter is dan mijn N4).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:37

Theimon

Snapte!?

Het is geen amoled dus zwart is niet echt zwart, maar desondanks zeer goed te pruimen. Ik zou wel een beetje spelen met de kleurbalans om de boel een beetje op orde te krijgen. Af-fabriek lijken de kleuren er een beetje af (staat ook in de review op Tweakers, waarvoor ik nu te lui ben om die op te zoeken ;))

De camera is vlot en voor mij heeft ie genoeg opties. Als ik er in zou duiken zou ik waarschijnlijk nog veel meer ontdekken, maar zoveel foto's maak ik niet. Wat ik tot nu toe heb gemaakt met standaardinstellingen zijn wel lekker scherp in ieder geval.

Edit: mag weer ff duren voordat de update doorkomt, merk ik wel. Zit nu op .152, maar .200 is al een tijdje uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Theimon op 24-01-2016 09:38 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Theimon schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:07:

Edit: mag weer ff duren voordat de update doorkomt, merk ik wel. Zit nu op .152, maar .200 is al een tijdje uit.
Die .200 is, van wat ik ervan begrijp, providerspecifiek, niet een Xperia-brede update. Ik heb hem ook niet ontvangen en heb nergens gelezen dat die update iets specifieks toevoegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Marshmallow lijkt va. halverwege februari uitgerold te worden: http://www.ibtimes.com/an...z3-z2-m5-m4-c5-c4-2275937

[ Voor 4% gewijzigd door Flipjack op 25-01-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Inge Janse schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Die .200 is, van wat ik ervan begrijp, providerspecifiek, niet een Xperia-brede update. Ik heb hem ook niet ontvangen en heb nergens gelezen dat die update iets specifieks toevoegt.
Changelogs zijn sowieso niet makkelijk te vinden van firmwares, maar ik hoef er in ieder geval niet op te wachten dan :)

And now for something completely different:

OH NOES!!!!!11!!
OhNoes

Stuk! Ding via T-Mobile besteld, dus terug naar de winkel. De kruidenier gaf aan dat het door warmte zou kunnen komen. De LCD is geknapt aan de rand, de rest van het toestel is puntgaaf.

Hij ruilt 'm gewoon om, zonder problemen :) Pest is alleen dat ik de doos was vergeten, dus van de week weer ff terug :-(

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E

T.E

Voor de mensen met interesse! Momenteel bij Mediamarkt 506 euro. Vanaf woensdag btw korting dan kost hij omgerekend 418,18 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:21

thijsco19

KTM 990 SMT

Dat is een strakke deal, daar zat ik op te wachten!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Telefoon geruild, helaas wel een branded model terug gekregen, maar heej......goede service (mag gezegd worden).
Nu wel meteen een firmware update naar .200 gekregen :P Nog geen enkel verschil ontdekt

Edit: Nu die alles aan het updaten en downloaden is, wordt de accu wel warm zeg....

Edit 2: In de standaard mail app heb ik in de sync-settings geen push meer? Manual of om de zoveel minuten, maar de push optie is weg? Auto-sync staat aan in de settings.....

[ Voor 38% gewijzigd door Theimon op 26-01-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Theimon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:06:
Telefoon geruild, helaas wel een branded model terug gekregen, maar heej......goede service (mag gezegd worden).
Je kan een branded model gewoon, met behoud van alles, reflashen naar een niet-branded versie. Weet niet of er bloatware in zit, maar dat kan een mogelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Cyleo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:17:
[...]

Je kan een branded model gewoon, met behoud van alles, reflashen naar een niet-branded versie. Weet niet of er bloatware in zit, maar dat kan een mogelijkheid zijn.
Ik kwam wel een paar apps tegen die ik bij de unbranded niet heb gezien. Die kon ik echter wel gewoon verwijderen. Het is meer dat je bij het opstarten een redelijk subtiel startscreen hebt en daarna een zo'n knalrose kamerbreed T-Mobile logo hebt.

Die reflash zal ik eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Sinds zondag ook een z5c. Ik kom van de z3c af.
Ik heb een vraagje, als ik bij mn z3 de pressure test in het service menu deed liep deze wel wat op. Op mijn z5 is dat veel minder, echt maar 1 met uitschieters naar 2 en loopt dan snel weer terug. Betekent dit dan dat ie wel waterdicht is?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Chaos-Zero schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:09:
Sinds zondag ook een z5c. Ik kom van de z3c af.
Ik heb een vraagje, als ik bij mn z3 de pressure test in het service menu deed liep deze wel wat op. Op mijn z5 is dat veel minder, echt maar 1 met uitschieters naar 2 en loopt dan snel weer terug. Betekent dit dan dat ie wel waterdicht is?
Klopt. Waterdicht = geen verschil.
Theimon schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 03:22:
[...]

Ik kwam wel een paar apps tegen die ik bij de unbranded niet heb gezien. Die kon ik echter wel gewoon verwijderen. Het is meer dat je bij het opstarten een redelijk subtiel startscreen hebt en daarna een zo'n knalrose kamerbreed T-Mobile logo hebt.

Die reflash zal ik eens uitzoeken.
Is erg simpel met flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Cyleo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:36:

[...]

Is erg simpel met flashtool.
Ga ik komend weekend ff bekijken.

Oplossing voor m'n mail (Gmail adres) die niet wil pushen in de standaard mail app: als je de automatische instellingen gebruikt voor Gmail (dat je dus alleen user/pass invoert), krijg je geen push optie. Als je de manual setup voor de mail gebruikt, dan kan je wel kiezen voor push.

Dat werkt dus weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist besteld bij de mediamarkt voor 418 eurotjes :).

Ben benieuwd, nu gelijk maar effe shoppen naar een hoesje en screen protector.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Laatst online: 21-08 10:26
zijn blijkbaar meer mensen snel bij geweest want hij zit momenteel niet (meer) in het assortiment van de mediamarkt, ok behalve de roze/rode variant nog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

mcauseway schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:57:
zijn blijkbaar meer mensen snel bij geweest want hij zit momenteel niet (meer) in het assortiment van de mediamarkt, ok behalve de roze/rode variant nog :o
Ze hebben alles uit de online winkel weggehaald. Enigste wat je kan doen is naar de winkel rijden en hopen dat ze er nog een hebben liggen. Blij dat ik er een vantevoren gekocht heb. Straks even de btw terugvragen.

Na een week in bezit. Geen echte grote verschillen tegenover de z3c. Hij is niks sneller kwa apps. Camera is wel verbeterd en stukje sneller.
Verder de 32gb standaard is wel prettiger, de vingerafdrukscanner is makkelijk.
De harder/zachter knop vind ik dan weer lastig zitten omdat dat iets lager zit.
Verder die vreselijke klepjes zijn er niet meer dat is ook stuk fijner. Al met al een toptoestel, maar eigenlijk overbodig als vervanging van de z3c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nou.. Tot op heden is de status van mijn bestelling niet veranderd, staat nog steeds op 'in behandeling'.

Ben dus benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Laatst online: 21-08 10:26
ik had geluk bij een andere mediamarkt vestiging vandaag! had inmiddels al een andere online besteld voor dezelfde prijs maar lange levertijd, dus die ga ik annuleren (tenzij iemand interesse heeft.... let me know!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb een aantal monopods ofwel selfiesticks gekocht in China. Deze hebben allemaal het probleem dat de standaard camera app er niet op reageert omdat de selfiestick knop staat ingesteld als Volume Up i.p.v. sluiter. Gelukkig kun je de werking van de volumeknop wijzigen in de standaard camera app van de Z5C.

Ik heb wel een ander probleem: video's opgenomen met de selfiestick laten geen geluid horen. Op mijn Iphone ook niet. Ik vermoed dat dit komt doordat de telefoon denkt dat er een headset is aangesloten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het recorden van video de ingebouwde mic gebruikt wordt?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen, even een vraagje.
Ik heb een vraagje over de z5c (ben zelf in het bezit van de z3c).
Een vriend van mij heeft een fuctie op de telefoon zitten waarbij hij geen code of pattern hoeft te tekenen om het scherm te ontgrendelen als hij verbonden is met zijn wifi netwerk thuis. Ik heb hem gevraagd om na te kijken hoe deze functie heet en waar die ergens te vinden is maar hij kan het nergens vinden. Ik ben benieuwd of er iemand is die mij dit kan vertellen, en misschien ook weet of de z3c deze functie ook heeft?

Bij voorbaad dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik zit even de opties van Smart Lock (wat jij bedoelt) te bekijken en het heeft veel opties, behalve WiFi. Wel home location met GPS. Vreet natuurlijk wel je batterij op als je de hele tijd je GPS aan laat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Installeer de app Smart Unlock, die werkt met vertrouwde wifi netwerken.

Google Play: Smart Unlock

[ Voor 45% gewijzigd door Flipjack op 02-02-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:53:
Hee mensen, even een vraagje.
Ik heb een vraagje over de z5c (ben zelf in het bezit van de z3c).
Een vriend van mij heeft een fuctie op de telefoon zitten waarbij hij geen code of pattern hoeft te tekenen om het scherm te ontgrendelen als hij verbonden is met zijn wifi netwerk thuis. Ik heb hem gevraagd om na te kijken hoe deze functie heet en waar die ergens te vinden is maar hij kan het nergens vinden. Ik ben benieuwd of er iemand is die mij dit kan vertellen, en misschien ook weet of de z3c deze functie ook heeft?

Bij voorbaad dank allemaal!
Zit standaard in android. Zoek maar op smart lock ;)
https://support.google.com/nexus/answer/6093922?hl=en

[ Voor 3% gewijzigd door Cyleo op 02-02-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is de smartlock inderdaad. Maar ik zoek de specifieke functie die ervoor zorgt dat ik geen wachtwoord in hoef te voeren als mijn toestel verbonden is met een door mij opgeheven wifi netwerk. Een vriend van mij beweert dit te hebben zonder gebruik van een externe app. Maar ik denk dat hij zich vergist dan. Bedankt voor het zoeken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Ja dat is de smartlock inderdaad. Maar ik zoek de specifieke functie die ervoor zorgt dat ik geen wachtwoord in hoef te voeren als mijn toestel verbonden is met een door mij opgeheven wifi netwerk. Een vriend van mij beweert dit te hebben zonder gebruik van een externe app. Maar ik denk dat hij zich vergist dan. Bedankt voor het zoeken allemaal!
Ja, dat is ook zonder externe app. Dit zit gewoon in Android. Zie de link die er bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Met wifi is volgens mij niet mogelijk, maar met GPS wel. Het effect is min of meer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Ronald8 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Met wifi is volgens mij niet mogelijk, maar met GPS wel. Het effect is min of meer hetzelfde.
Ik heb het ingesteld met GPS, maar GPS altijd uit staan. Hij pakt dan automatisch je WIFI thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 31-08 21:21
Heeft er iemand de gele versie? Ik ben van plan om deze GSM als volgende te kiezen maar zou eens een ander kleurtje willen dan zwart. Weet iemand een foto waarbij de kleur overeen komt met de echte kleur. (foto's op websites willen nog al eens verschillen)

Nvm, heb hem net in het echt gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Cr0kie op 05-02-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azura
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb zelf de coral kleur. rood/roze iets. Valt op, en is een mooie kleur.

Ik had laatst dat het scherm niet meer reageerde op het draaien van de telefoon. Ook als ik een foto maakte in portrait mode, werd deze ineens als landscape weergegeven terwijl ik de telefoon zelf wel in portrait vasthad. Draaien van de telefoon deed ook niets.
Ik heb toen de sensoren getest en die werkte niet. Geen reactie.

Na wat googlen was er een tip om de software opnieuw te installeren. Dit heb ik gedaan en daarna werkte alles wel naar behoren. Ik vind het alleen wel raar dat dit gebeurd bij een telefoon die toen nog net 1 maand in gebruik was.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

ik ga vloeken in de kerk:

Ik heb de Z5 Compact nu een maand of 3 komend vanaf de Z3 Compact. De hoofdreden dat ik voor de Z5C heb gekozen is eigenlijk omdat ik al twee keer mijn Z3C heb moeten wegbrengen voor een spontaan gebroken glas. De z3 heb ik snel verkocht.

Toen de Z5 gekocht en naast de (echt super) kwaliteit van de foto's durf ik eigenlijk zelf te zeggen dat de algehele werkbaarheid langzamer is geworden. Ik heb vrijwel dezelfde apps als op de Z3 dus dat is het verschil niet. Ik vind bijvoorbeeld de opstarttijd langer (het witte scherm) maar het duurt soms ook eeuwen eer dat de camera app gestart is.

Voor kerst gaf ik mijn vriendin een Xiaomi mi4C een budget telefoon met een redelijke processor. Toch, deze voelt gewoon sneller en meer responsive.

Ik weet niet wat het is maar het is gewoon het overall gevoel...ben benieuwd naar jullie ervaring na een tijdje gebruiken. OVerigens ga ik hem (na de 6 update) maar eens een keer helemaal naar fabrieksinstellingen zetten...wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

RobbertDs1 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:42:
Heeft er iemand de gele versie? Ik ben van plan om deze GSM als volgende te kiezen maar zou eens een ander kleurtje willen dan zwart. Weet iemand een foto waarbij de kleur overeen komt met de echte kleur. (foto's op websites willen nog al eens verschillen)

Nvm, heb hem net in het echt gezien.
Hier heeft mijn vrouw een gele :) De kleur is iets lichter dan op de meeste sites lijkt. Het is lichter dan een smiley zeg maar :+ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
xon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:04:
ik ga vloeken in de kerk:

Ik vind bijvoorbeeld de opstarttijd langer (het witte scherm) maar het duurt soms ook eeuwen eer dat de camera app gestart is.
Opnieuw opstarten doe ik nagenoeg nooit, dus daar kan ik weinig over zeggen. De camera-app heb ik net even geprobeerd, het duurt ongeveer 2 tellen voordat hij gestart is. Ik vind het wel meevallen. Ik vind de Z5C ook niet echt langzaam aanvoelen. Misschien komt het doordat ik een ander start scherm gebruik en dat de Sony-skin zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ronald8 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:03:
[...]

Opnieuw opstarten doe ik nagenoeg nooit, dus daar kan ik weinig over zeggen. De camera-app heb ik net even geprobeerd, het duurt ongeveer 2 tellen voordat hij gestart is. Ik vind het wel meevallen. Ik vind de Z5C ook niet echt langzaam aanvoelen. Misschien komt het doordat ik een ander start scherm gebruik en dat de Sony-skin zwaarder is.
Thanks voor het delen...sja..als ik naar die xiaomi kijk van mijn vriendin dan is die echt binnen een halve seconde opgestart. Overigens krijg ik ook best vaak een foutmelding dat de camera niet kan starten als er iets te vaak of vanuit een andere applicatie wordt aangesproken.

Misschien is het meer dat ik er mer van verwacht als je een nieuw toestel koopt. Maar ach, de verschillen zijn natuurlijk steeds kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Volgens mij maakt het opnieuw opstarten niet meer uit (als je wilt dat apps gesloten worden). Want bij het opstarten start hij alle apps die actief waren ook weer. Als ik op mijn telefoon in het multitask menu kijk (of hoe dat ook heet) dan staan alle apps daar weer in die ik voor het opnieuw opstarten ook open had. Op mijn xperia T was dat niet zo.
Je kunt dan beter je apps sluiten met het knopje in het multitask menu.
Camera start bij mij binnen 1 seconde.

Denk dat je met een factory reset wat meer zal bereiken.

Je kunt ook nog proberen de app-cache te wissen. 2e optie op deze pagina:
http://cellphoneforums.ne...e-mode.html#axzz3zO78QujN

Heeft bij mijn z3C wel een keer geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
@xon: Ik had eerst ook een Z3Compact maar door een vervelende diefstal, heb ik een Z5C moeten kopen. In het begin vond ik de Z5C ook minder prettig werken dan de Z3C, dus ik kan je wel begrijpen.
Wat de camera betreft, na de update van november , is die wel snel maar daarbij fotografeer ik heel weinig met mijn smartphone.
Ooit wilde ik nog een review schrijven over de Z5C t.o.v. de Z3C maar daar ben ik van afgestapt.
Naar mijn idee was de batterijduur van de Z3C nog wel een stuk beter dan die van de Z5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Azura schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:36:
Ik heb zelf de coral kleur. rood/roze iets. Valt op, en is een mooie kleur.

Ik had laatst dat het scherm niet meer reageerde op het draaien van de telefoon. Ook als ik een foto maakte in portrait mode, werd deze ineens als landscape weergegeven terwijl ik de telefoon zelf wel in portrait vasthad. Draaien van de telefoon deed ook niets.
Ik heb toen de sensoren getest en die werkte niet. Geen reactie.

Na wat googlen was er een tip om de software opnieuw te installeren. Dit heb ik gedaan en daarna werkte alles wel naar behoren. Ik vind het alleen wel raar dat dit gebeurd bij een telefoon die toen nog net 1 maand in gebruik was.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben gehad?
Heb je toevallig Smart Screen rotation aan staan?
Indien deze aanstaat dan zal je scherm niet roteren als je langzaam de telefoon beweegt, met als doel ongewenste roteren te vermijden, maar hierdoor werkt de auto rotation minder responsief. Je kan het vinden bij:

Settings => Display => Screen rotation => Smart Screen rotation => Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
In Turkije is de 6.0 uitrol begonnen volgens GSMArena. Hopelijk komt 'ie hier dan ook snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Sinds 2 weken de Z5C en tot nu toe zeer tevreden in vergelijking met de Z1.
Wel een vreemd probleem wat misschien niet aan de telefoon ligt maar misschien dat iemand hier iets weet..
Toestel verliest regelmatig verbinding met de thuis wifi. Zodra ik het scherm aanzet paar seconde later is het signaal er weer. Dit is al sinds dat ik het toestel heb.
Geen apps draaien die bv de wifi uitzetten, wifi during sleep staat aan. Stamina mode geconfigureerd of uit maakt geen verschil. Het enige dat opvalt is dat de verbinding weg is zodra een ander toestel zich aanmeld op de wifi, kan dit alleen niet hard maken aangezien dit niet 100% van de tijd zo is. Modem nagekeken, niks bijzonders te vinden, modem gisteren factory reset maar heeft niet geholpen. Wifi draait hier op 2.4 en niet op 5 (die staat uit) Het wegvallen van de wifi is alleen dit toestel de rest van de apparaten blijven netjes verbonden.
Heel wazig en niet te direct te wijten aan toestel of moden.
Iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
StevoMark10 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:42:
In Turkije is de 6.0 uitrol begonnen volgens GSMArena. Hopelijk komt 'ie hier dan ook snel!
Volgens xperifirm is er voor Turkije nog geen nieuwe software versie. Het lijkt erop dat het bericht niet klopt.

Iemand trouwens een idee of je kunt uitzetten dat je scherm aan gaat als je de lader los maakt of aansluit? 'Vroeger' deden sony telefoons dat ook niet en dat vond ik wel zo fijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:48
Aansluitend op die vraag: als ik de laadkabel aan sluit, maakt de Z5c altijd een geluidje.
Weet iemand waar je dat kunt uitzetten? Behalve door de telefoon op stil te zetten natuurlijk?

Ik kan het zo niet vinden.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
herda schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:57:
Sinds 2 weken de Z5C en tot nu toe zeer tevreden in vergelijking met de Z1.
Wel een vreemd probleem wat misschien niet aan de telefoon ligt maar misschien dat iemand hier iets weet..
Toestel verliest regelmatig verbinding met de thuis wifi. Zodra ik het scherm aanzet paar seconde later is het signaal er weer. Dit is al sinds dat ik het toestel heb.
Geen apps draaien die bv de wifi uitzetten, wifi during sleep staat aan. Stamina mode geconfigureerd of uit maakt geen verschil. Het enige dat opvalt is dat de verbinding weg is zodra een ander toestel zich aanmeld op de wifi, kan dit alleen niet hard maken aangezien dit niet 100% van de tijd zo is. Modem nagekeken, niks bijzonders te vinden, modem gisteren factory reset maar heeft niet geholpen. Wifi draait hier op 2.4 en niet op 5 (die staat uit) Het wegvallen van de wifi is alleen dit toestel de rest van de apparaten blijven netjes verbonden.
Heel wazig en niet te direct te wijten aan toestel of moden.
Iemand een goed idee?
Hier precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
TH0R schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:55:
Aansluitend op die vraag: als ik de laadkabel aan sluit, maakt de Z5c altijd een geluidje.
Weet iemand waar je dat kunt uitzetten? Behalve door de telefoon op stil te zetten natuurlijk?

Ik kan het zo niet vinden.
Nevermind, het blijkt, na extra onderzoek, dat het zonder root niet uit te zetten is op de Z5c. Ook niet met smartconnect.
Er zijn meer mensen die hetzelfde willen, maar helaas.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Gebruikt iemand een autohouder met zuignap die hij/zij kan aanbevel? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Sinds een aantal weken heb ik de z5c en ben er erg tevreden mee. Het valt mij alleen op dat wanneer ik ergens ben zonder wifi dat de telefoon niet overschakelt op 4g. Is dit een provider (telfort) issue of moet ik iets instellen?

Ik heb al op google gezocht en uiteraard in de telefoon zelf, maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
zAo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:00:
Gebruikt iemand een autohouder met zuignap die hij/zij kan aanbevel? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb ooit een goedkoop dingetje gekocht bij het Kruidvat. 10 euro voor een universele houder, door het kleine formaat past dat prima. Dus ik zou gewoon een universele houder zoeken in plaats van iets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ronald8 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:57:
[...]
Ik heb ooit een goedkoop dingetje gekocht bij het Kruidvat. 10 euro voor een universele houder, door het kleine formaat past dat prima. Dus ik zou gewoon een universele houder zoeken in plaats van iets speciaals.
Thanks. Daar zijn er super veel van, maar ik ga iets betaalbaars proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
StevoMark10 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:42:
Zou leuk zijn, maar heb hier verder nog niets over gelezen en op xperiablog alleen nog maar gezien dat er extra marshmallow beta updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
zAo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:28:
[...]

Thanks. Daar zijn er super veel van, maar ik ga iets betaalbaars proberen.
Ik gebruik een brodit pro clip met daarop deze houder :
http://www.broditcenter.n...-xperia-z5-compact-0.html

Kost wel iets meer (pro clip + houder) maar zit wel superstrak, ze hebben ook universele houders mocht je meerdere telefoons gebruiken..

Pro clip ziet er in mijn auto zegmaar zo uit:
http://www.pdaplus.nl/med...c230972d/8/5/854890-a.jpg

Heb je ook dat gedoe met zo'n zuignap niet..
Die pro clip heb ik al sinds vorige telefoon, heb alleen nu dan de houder verwisseld voor de Z5c, en ik gebruik daarbij nog een oude nokia 12v plug laadkabel, werkt perfect en telefoon laadt gewoon bij tijdens navigeren, en voor korte ritjes gebruik ik helemaal geen laadkabel, zo snel gaat hij nou ook weer niet leeg.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks :) . Ziet er uit als een heel mooi systeem. Helaas zijn er alleen maar clips voor mijn auto die redelijk in de weg lijken te zitten bij de bijrijder (of links van het stuur zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetrax Xway - gebruik ik al jaren, ook off road blijft ie zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Ik heb ook vaak gebruik gemaakt van de Brodit houder. Ik gebruik sinds de Z1c echter de ventilatorhouder van Haicom. Voor nog geen 20 euro heb je een complete set en mijn telefoons zijn nooit naar beneden gevallen.

http://www.pdashop.nl/pro...ny-xperia-z3-compact.html

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
Only schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:45:
[...]

Ik gebruik een brodit pro clip met daarop deze houder :
http://www.broditcenter.n...-xperia-z5-compact-0.html

Kost wel iets meer (pro clip + houder) maar zit wel superstrak, ze hebben ook universele houders mocht je meerdere telefoons gebruiken..

Pro clip ziet er in mijn auto zegmaar zo uit:
http://www.pdaplus.nl/med...c230972d/8/5/854890-a.jpg

Heb je ook dat gedoe met zo'n zuignap niet..
Die pro clip heb ik al sinds vorige telefoon, heb alleen nu dan de houder verwisseld voor de Z5c, en ik gebruik daarbij nog een oude nokia 12v plug laadkabel, werkt perfect en telefoon laadt gewoon bij tijdens navigeren, en voor korte ritjes gebruik ik helemaal geen laadkabel, zo snel gaat hij nou ook weer niet leeg.
Ik zou wel, als je dan toch flink geld uit gaat geven en voor brodit gaat, voor een active houder gaan met usb zoals deze: http://www.brodit.com/pro...nd=Sony&model=Xperia%20Z5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
De 6.0 update lijkt nu echt te zijn uitgerold in meerdere landen. Ik ben benieuwd wanneer ie in NL klaar staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
StevoMark10 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:50:
De 6.0 update lijkt nu echt te zijn uitgerold in meerdere landen. Ik ben benieuwd wanneer ie in NL klaar staat...
Als je wilt kun je een TFT flashen van een ander land zonder dat je enig nadeel daarvan hebt. Er zijn niet bizar veel veranderingen: http://forum.xda-develope...xperia-z5-boring-t3330566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Cyleo schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:49:
[...]

Als je wilt kun je een TFT flashen van een ander land zonder dat je enig nadeel daarvan hebt. Er zijn niet bizar veel veranderingen: http://forum.xda-develope...xperia-z5-boring-t3330566
Maar daarna ontvang je neem ik aan geen OTA's meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Jawel. Als er voor die firmware van dat land OTA-s komen, dan krijg je ze gewoon mee

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:54:
Jawel. Als er voor die firmware van dat land OTA-s komen, dan krijg je ze gewoon mee
Klopt. Je installeert dus exact de image zoals die in dat land. Als je bijvoorbeeld de T-mobile versie van de nederlandse rom hebt, maar je flasht de generic Nordic, dan krijg je vanaf nu de updates voor de Nordic versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Al mensen met ervaringen? Wat ik lees uit het buitenland, is dat er qua functies weinig veranderd is (behalve wat achteruitgang, zoals het einde van stamina (komt terug in april) en het einde van sd-kaart als interne opslag), maar dat alles wel beter werkt (minder lag, snellere camera, mogelijk betere accuduur). Ik ben dus erg benieuwd.

Fascinerend trouwens, dat https://xpericheck.com/device/E5823. Ik heb 1299-7245 (via Tele2), dus ik kan rustig heel de dag refreshen. Voorpret is altijd leuker dan bezit, nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vanuit mijn ervaring met mijn z1-compact weet ik iig dat de uitrol van een NL versie, zelfs de 'gewone' customized NL, zo 1,5 tot 2 maanden op zich kan laten wachten. Want zelfs bij die versie moeten providers er nog uitgebreid naar kijken. Nordics, DE en Central Europe zijn er sneller bij.

Theoretisch kan je net zulke versies (kleine) problemen krijgen bij je NL netwerk. In praktijk valt dat mee / heb ik ooit slechts 1 keer meegemaakt dat dit niet lekker werkte.

Je bent alleen wel nl alert kwijt

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:13
Vuule schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:57:
Geen idee wat er aan de hand is, maar in een week tijd is is mijn toestel 3 keer vastgelopen. Toestel reageert eerst nergens op waarna het LED lampje paar keer rood knippert en daarna opnieuw opstart. Zojuist is het weer gebeurd en nu zijn opeens al mijn opgeslagen vingerafdrukken verdwenen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb nu nog een paar keer een rode LED gehad. Nu werd ik vanochtend wakker en wilde ik even de tijd checken. Wat blijkt? Is mijn mobiel opeens uit. Ik druk de aan/uit-knop in, gebeurt er niets. Zelfs als ik deze wat langer inhoud gebeurt er niets. Doe ik de telefoon aan de oplader, gebeurt er nog steeds niets. Op de website van Sony geven ze een paar tips indien dit gebeurt. Bij het inhouden van de aan/uit-knop gebeurt er nog steeds niets. Houd ik de aan/uit-knop en de volume omhoog even ingedrukt, begint de telefoon vrijwel meteen 3 keer te trillen. Hierna gebeurt nog steeds niets. Hierna besloten om de aan/uit-knop en de volume omhoog zo'n 2 minuten in te houden. De telefoon trilt niet, maar na enige tijd zie ik het witte opstartscherm van Sony snel voorbij flitsen waarna de telefoon opnieuw opstart. Al mijn instellingen zijn nog gewoon zoals die waren toen ik naar bed ging.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Factory reset proberen of de telefoon vervangen? Heb deze sinds launch in Nederland. (Zwart model als dat enig verschil maakt.)

(Ben ik toch opeens dik een half uur "klaarwakker" voordat de wekker gaat... EDIT: Rijden de treinen natuurlijk niet. Had net zo goed kunnen doorslapen.)

[ Voor 8% gewijzigd door Vuule op 08-03-2016 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

eymey schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:47:
Vanuit mijn ervaring met mijn z1-compact weet ik iig dat de uitrol van een NL versie, zelfs de 'gewone' customized NL, zo 1,5 tot 2 maanden op zich kan laten wachten. Want zelfs bij die versie moeten providers er nog uitgebreid naar kijken. Nordics, DE en Central Europe zijn er sneller bij.

Theoretisch kan je net zulke versies (kleine) problemen krijgen bij je NL netwerk. In praktijk valt dat mee / heb ik ooit slechts 1 keer meegemaakt dat dit niet lekker werkte.

Je bent alleen wel nl alert kwijt
Bedankt. Ik zie dat Vodafone al begonnen is in Nederland, dus idealiter gaat het sneller dan je nu schetst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

StevoMark10 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:50:
Hoe check je of er een update is op de telefoon? Standaard Android (Settings > About Phone > Software update) wil alleen maar bloatware installeren/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
zAo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:29:
[...]

Hoe check je of er een update is op de telefoon? Standaard Android (Settings > About Phone > Software update) wil alleen maar bloatware installeren/updaten.
Zo controleer ik het wel ja, of via de PC Companion op je PC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Ik heb via PC Companion de update kunnen installeren vanavond. Ik heb een Vodafone NL model.

Nog weinig tijd om er in te duiken, maar vooralsnog zie ik geen enkele verandering ten opzichte van voor de update. Wellicht komt dit omdat ik de Google launcher gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Ik heb vanaf het begin af aan al last van dat mensen mij, een paar seconden lang, niet meer verstaan tijdens het bellen. Blijkbaar val ik gewoon weg. Bijna 1 op de 3 gesprekken gebeurd dit. Vaak ook maar 1 x per gesprek.
Ik ging er van uit dat het lag aan het feit dat mijn kantoor tussen drie hogere gebouwen stond. En dat het ontvangst hier gewoon slecht was. Met mijn vorige iphone had ik dit ook wel eens.

Inmiddels ben ik verhuisd en het gebeurd nu nog steeds. Zowel op mijn nieuwe werkplek als in mijn nieuwe woning. Beide in vrij open gebied.

Hebben meer mensen hier last van?
Is dit eerder telefoon gerelateerd of provider (KPN in dit geval)?
Ik vroeg me ook af of 4G aangeduid wordt op je telefoon? (ik zie wel af en toe het 3G icoontje en een soort h, nooit 4G)

Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

4G hoort ie wel aan te geven ja. 3G en H is toch een stapje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Tnx!
Dan zal ik dus eerst de KPN instellingen goed moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Vuule schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 05:37:
[...]

Ik heb nu nog een paar keer een rode LED gehad. Nu werd ik vanochtend wakker en wilde ik even de tijd checken. Wat blijkt? Is mijn mobiel opeens uit. Ik druk de aan/uit-knop in, gebeurt er niets.
[...]
Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Factory reset proberen of de telefoon vervangen? Heb deze sinds launch in Nederland. (Zwart model als dat enig verschil maakt.)
Een factory reset is een van de eerste dingen die je kunt proberen :) Dat zouden ze anders ook doen als je hem terugstuurt.

Als dat niet helpt kun je hem altijd nog terugsturen voor garantie/reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:13
Ronald8 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Een factory reset is een van de eerste dingen die je kunt proberen :) Dat zouden ze anders ook doen als je hem terugstuurt.

Als dat niet helpt kun je hem altijd nog terugsturen voor garantie/reparatie.
Dan zal ik dat eerst proberen. Of het werkt hangt een beetje ervan af of ik weer binnen korte tijd een rode LED krijg of als er geruime tijd niets gebeurt.

Dank u! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Plint schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:42:
Tnx!
Dan zal ik dus eerst de KPN instellingen goed moeten krijgen.
Als je manual op netwerken zoekt, geeft ie ook de verschillende netwerken van dezelfde provider aan (LTE/3G/enz.). Check dus even of je wel standaard met het juiste netwerk verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
EdwinB schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:36:
Ik heb via PC Companion de update kunnen installeren vanavond. Ik heb een Vodafone NL model.

Nog weinig tijd om er in te duiken, maar vooralsnog zie ik geen enkele verandering ten opzichte van voor de update. Wellicht komt dit omdat ik de Google launcher gebruik.
Ik heb hem ook geïnstalleerd, maar nu werkt m'n Play Store niet meer. Zou je voor mij willen kijken welke versie jij daarvan hebt? En ook van Google Play Services? Dat staat onder Instellingen > Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Ronald8 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:42:
[...]

Ik heb hem ook geïnstalleerd, maar nu werkt m'n Play Store niet meer. Zou je voor mij willen kijken welke versie jij daarvan hebt? En ook van Google Play Services? Dat staat onder Instellingen > Apps.
Play Store: 6.0.5
Play Services:8.7.03 (2645110-446)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Ik heb even gebeld met KPN, en blijkbaar had ik mijn voorkeursnetwerktype op WCDMA (voorkeur) / GSM staan. I.p.v. LTE (voorkeur) / WCDMA / GSM

En volgens mij stond de APN's verkeerd.
Ik heb nu 4G wat wordt aangegeven met LTE.
Ik moet eigenlijk alle instellingen even nalopen. Wellicht dat het mijn wegvallen tijdens gesprek ook oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Gisteren de update gedraaid naar 6, ging soepel. Toestel liep al soepel en voelt nu nog soepeler.
Benieuwd naar iets misschien iemand hier een idee. Heb enorme battery drain op messaging service, ruim 40%. In het begin had ik dit ook, bleek met sync opties te maken hebben. Alles wat automatisch kan syncen toen uitgezet en opgelost. Nu, na de update, probleem weer terug met dat verschil dat alle sync uitstaat.... Iemand een idee wat het nog kan zijn? Voor nu weinig trek in een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
EdwinB schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:46:
[...]

Play Store: 6.0.5
Play Services:8.7.03 (2645110-446)
Dankjewel :)
herda schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:04:
Gisteren de update gedraaid naar 6, ging soepel. Toestel liep al soepel en voelt nu nog soepeler.
Benieuwd naar iets misschien iemand hier een idee. Heb enorme battery drain op messaging service, ruim 40%. In het begin had ik dit ook, bleek met sync opties te maken hebben. Alles wat automatisch kan syncen toen uitgezet en opgelost. Nu, na de update, probleem weer terug met dat verschil dat alle sync uitstaat.... Iemand een idee wat het nog kan zijn? Voor nu weinig trek in een factory reset.
Is alles al geüpdatet en heb je je telefoon al eens opnieuw opgestart?

Maar als je het al vaker hebt gehad is een factory reset misschien geen slecht idee. Eerst even een backup maken en als het goed is kun je daarna zelfs alle apps en instellingen weer laten terugzetten zodat je eigenlijk alleen overal weer moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Yep, alles is klaar met updaten en toestel herstart ook gedaan.
Een reset is ook zo gedaan maar aangezien vorige keer het de sync was misschien is deze versie een optie die ik over het hoofd heb gezien, scheelt weer een reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58
Nog steeds geen update op mn phone!
Zowel via computer als de telefoon zelf niet.
Waarom moet dat allemaal toch zo sloom gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimonSmits
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-06-2021
Beste mensen,

Ik heb momenteel een OnePlus One, maar door de grootte van deze telefoon (5,5'') krijg ik veel last van mijn rechterhand. Ik heb namelijk RSI en (vermoed) dat ik met mijn duim bewegingen maak die de RSI erger maken. Ik gebruik/leen nu een paar weken een iPhone 5s en merk dat de pijn in mijn arm aanzienlijk minder is. Daarom wil ik een nieuwe telefoon kopen die een stuk kleiner is dan de OPO en ik ben de Sony Xperia Z5 Compact (4,6") op het oog gekomen.

Aangezien ik een sim only abonnement heb waar ik nog even aan vast zit, zal ik een los toestel moeten kopen. Nu vind ik de prijs van een Z5 Compact best hoog en ik vroeg me af of ik voor dat geld niet een betere smartphone kan kopen (die maximaal 4,8'' groot is). Iemand die mij tips hierover kan geven? De Z5 Compact is volgens deze website voor minimaal 415 euro te koop.

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door TimonSmits op 12-03-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
TimonSmits schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:30:
Beste mensen,

Ik heb momenteel een OnePlus One, maar door de grootte van deze telefoon (5,5'') krijg ik veel last van mijn rechterhand. Ik heb namelijk RSI en (vermoed) dat ik met mijn duim bewegingen maak die de RSI erger maken. Ik gebruik/leen nu een paar weken een iPhone 5s en merk dat de pijn in mijn arm aanzienlijk minder is. Daarom wil ik een nieuwe telefoon kopen die een stuk kleiner is dan de OPO en ik ben de Sony Xperia Z5 Compact (4,6") op het oog gekomen.

Aangezien ik een sim only abonnement heb waar ik nog even aan vast zit, zal ik een los toestel moeten kopen. Nu vind ik de prijs van een Z5 Compact best hoog en ik vroeg me af of ik voor dat geld niet een betere smartphone kan kopen (die maximaal 4,8'' groot is). Iemand die mij tips hierover kan geven? De Z5 Compact is volgens deze website voor minimaal 415 euro te koop.

Alvast bedankt!
Beetje off topic maar is de z3 compact dan niets qua prijs?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nyokki schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:18:
Nog steeds geen update op mn phone!
Zowel via computer als de telefoon zelf niet.
Waarom moet dat allemaal toch zo sloom gaan..
Als je het echt wilt, je kan met flashtool gewoon de officiële firmware van Sony downloaded en installeren. Kies een land wat je ligt (de Nordic versies zijn altijd heel 'schoon', weinig bloatware) en installeer die. Je behoudt gewoon je bestanden, je garantie, je instellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Cyleo schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:21:
[...]

Als je het echt wilt, je kan met flashtool gewoon de officiële firmware van Sony downloaded en installeren. Kies een land wat je ligt (de Nordic versies zijn altijd heel 'schoon', weinig bloatware) en installeer die. Je behoudt gewoon je bestanden, je garantie, je instellingen etc.
Een ftf file van de Nordic versies kan ik niet vinden, maar waarschijnlijk zoek ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan het beste de tool "Xperifirm" gebruiken: http://forum.xda-develope...mware-downloader-t2834142

Ik weet niet of ze de Z5c al ondersteunen, maar met deze tool kan je van bijna ieder Xperia apparaat en iedere customization de meest recente (en vaak ook vorige) firmware downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 19:42

I-V-O

powerpoker

Zijn er meer met dit probleem? Mijn vrouw heeft de z5c en sinds de update naar 6 lijkt het alsof het apparaat steeds te kort geheugen heeft. We spelen veel ingress en als ze daaruit switched naar bijv. hangouts en dan weer terug naar ingress moet ingress weer helemaal opnieuw starten. Dit heeft ze ook met andere apps..
Van alles geprobeerd; zorgen dat er weinig apps draaien, doze uitgezet, bepaalde apps verwijderd, cache geleegd.. Wordt er een beetje moedeloos van, onder 5.11 draaide dit allemaal als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
I-V-O schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:21:
Van alles geprobeerd; zorgen dat er weinig apps draaien, doze uitgezet, bepaalde apps verwijderd, cache geleegd.. Wordt er een beetje moedeloos van, onder 5.11 draaide dit allemaal als een zonnetje.
Op welk punt heb je een factory reset/volledige reset uitgevoerd? Dat kan zeer belangrijk zijn na een upgrade (lees: verandering van Android versie).

Je verliest dan wel je apps, instellingen en wellicht ook je opgeslagen data.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
I-V-O schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:21:
Zijn er meer met dit probleem? Mijn vrouw heeft de z5c en sinds de update naar 6 lijkt het alsof het apparaat steeds te kort geheugen heeft. We spelen veel ingress en als ze daaruit switched naar bijv. hangouts en dan weer terug naar ingress moet ingress weer helemaal opnieuw starten. Dit heeft ze ook met andere apps..
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat het memory managment onder 6.0 wat anders is dan onder 5.1 waar je dineloos terug kon gaan naar oude apps. Ik weet niet of dit bij 6.0 hoort vanuit Google of dat dit een Sony ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard27668
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04 13:38
Beste tweakers,

Heb met de Flashtool en XperiFirm de Zwitserse "Customized" firmware gedownload en geinstalleerd op mijn Z5 Compact. Werkt perfect en GEEN Bloatware van providers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Richard27668 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 02:49:
Beste tweakers,

Heb met de Flashtool en XperiFirm de Zwitserse "Customized" firmware gedownload en geinstalleerd op mijn Z5 Compact. Werkt perfect en GEEN Bloatware van providers!!!
Moet je toestel hiervoor geroot zijn? En welke guide/stappenplan heb je gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
StevoMark10 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 07:36:
[...]

Moet je toestel hiervoor geroot zijn? En welke guide/stappenplan heb je gevolgd?
Root heb je niet nodig. Ik heb er toevallig een soort stappenplan voor geschreven :) wel met een andere telefoon als doel, maar dan moet je gewoon de Z5C kiezen ipv Z1C. Verhaaltjes!: Sony Xperia Z1 Compact knutselproject - Deel 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard27668
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04 13:38
Toestel hoeft niet geroot te zijn.

Het gaat in principe vrij eenvoudig.
* Download Flashtool en start deze op
* Binnen Flashtool is Xperifirm geïntegreerd, icoontje rechts en start deze
* Nadat deze is opgestart zoek je naar de firmware: 1298-7257 Switzerland Customized CH 32.1.A.1.163 /R2C en selecteer je deze
* Rechtsboven onder de afbeelding van PayPal zie je de firmware staan en klik hierop waarna je de kunt downloaden
* Nadat deze is gedownload ga je terug naar Flashtool en klik op de bliksemschicht (icoontje links) waarna je kunt "Flashen" hoe dit gaat wordt duidelijk binnen de app stap voor stap aangegeven.

Heb enigszins geduld als niet direct je een melding krijgt voor de volgende stap wordt aangegeven!!!

That's all folks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Thanks voor de manual...

Verder nog iets anders aan zo'n Zwitserse versie? Niet automatisch gekke andere netwerk protocollen of vertaalde apps of zo? (ondanks je taal natuurlijk gewoon op NL staat ;-))

Ik neem aan dat je vanaf dat moment eventuele latere updates ontvangt als ze voor Swiss worden uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Richard27668 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:20:
Toestel hoeft niet geroot te zijn.

Het gaat in principe vrij eenvoudig.
* Download Flashtool en start deze op
* Binnen Flashtool is Xperifirm geïntegreerd, icoontje rechts en start deze
* Nadat deze is opgestart zoek je naar de firmware: 1298-7257 Switzerland Customized CH 32.1.A.1.163 /R2C en selecteer je deze
* Rechtsboven onder de afbeelding van PayPal zie je de firmware staan en klik hierop waarna je de kunt downloaden
* Nadat deze is gedownload ga je terug naar Flashtool en klik op de bliksemschicht (icoontje links) waarna je kunt "Flashen" hoe dit gaat wordt duidelijk binnen de app stap voor stap aangegeven.

Heb enigszins geduld als niet direct je een melding krijgt voor de volgende stap wordt aangegeven!!!

That's all folks ;-)
Moet je niet je bootloader eerst unlocken via de settings (met mogelijke impact op de camera?)

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
Nee hoor :) Ik heb vorige week marshmallow geflasht en de stappen die Richard noemt is alles. Heb wel geduld en ga niet lopen stressen als het lang duurt en het lijkt alsof er niks gebeurt, hij is op een gegeven moment vanzelf klaar. Ook het opstarten als je geflasht hebt duurt even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
xon schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:14:
Thanks voor de manual...

Verder nog iets anders aan zo'n Zwitserse versie? Niet automatisch gekke andere netwerk protocollen of vertaalde apps of zo? (ondanks je taal natuurlijk gewoon op NL staat ;-))

Ik neem aan dat je vanaf dat moment eventuele latere updates ontvangt als ze voor Swiss worden uitgegeven?
ik heb een Taiwan uitvoering en kom niks geks tegen. Alles is gewoon nederlands bij mij. Behalve toen ik hem via xperia companion had geupdate naar Android 6 en gelijk een factory reset had gedaan. Toen was het eerste menu wat ik zag in onleesbare tekens. Maar een beetje scrollen en ik zag nederlands vrijwel direct staan. Volgens mij maakt dat echt helemaal niks uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
En hoe zit het met de NL-Alert functie? Werkt die wel als je flasht naar een 'ander land'?

Trotse vader!

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.