Ohja, ze zijn inderdaad van Android zelf. Matig... Op Whatsapp kan ik wel gewoon voor de iPhone-emojis kiezen, die mijns inziens een stuk duidelijker zijn.StevoMark10 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:47:
[...]
Dit zijn naar mijn weten de standaard Android emoji en niet aan te passen
Verwijderd
Hu?! Heb jij nu al een gebarsten achterkant?? En dat is spontaan gebeurt? Is hier al iets over bekent eigenlijk? Zelf ben ik er nog niet van op de hoogte dat ze bij de Z5 spontaan kunnen springen..StevenK schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:13:
Merde. Spontane barst in de achterkant. Lijkt we een Z3 compact.
Snel een overgang gemaakt van warm naar koud of andersom waardoor de materialen zijn gaan werken oid??
Same here. Heb vanaf release de Z5 Compact en daarbij een weekje later een beschermhoesje er omheen (zo'n transparante). Vanmorgen haal ik mijn phone uit mijn broekzak en verwijder het hoesje om de phone schoon te maken. Zit er onderaan net uit het midden een barst. Ben er 100% zeker van de phone niet is gevallen of dat er lomp mee is gedaan... Ik kan natuurlijk niet hard maken dat het spntaan gebeurt, maar het heeft er alle schijn van. Mooi klote dus. Denk dat ik het eens bij Sony neerleg en kijk in hoeverre dit onder garantie kan vallen. Al verwacht ik er niet veel van... Geen idee wat reparatie mag kosten.StevenK schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:13:
Merde. Spontane barst in de achterkant. Lijkt we een Z3 compact.
I pitty the fools who took my game-station.....
Niet dat ik me bewust ben. Ik baal er wel van. Met de Z3C dit gezeur ook al gehad. Maar een waterproof alternatief dat net zo klein en net zo snel is, is er niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:32:
[...]
Hu?! Heb jij nu al een gebarsten achterkant?? En dat is spontaan gebeurt? Is hier al iets over bekent eigenlijk? Zelf ben ik er nog niet van op de hoogte dat ze bij de Z5 spontaan kunnen springen..
Snel een overgang gemaakt van warm naar koud of andersom waardoor de materialen zijn gaan werken oid??
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Hm vaag hoor, al informatie gewonnen bij Sony zelf? Wellicht dat het gratis afgehandeld kan worden?StevenK schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:20:
[...]
Niet dat ik me bewust ben. Ik baal er wel van. Met de Z3C dit gezeur ook al gehad. Maar een waterproof alternatief dat net zo klein en net zo snel is, is er niet.
En tsja waterproof, volgens mij zijn daar de ''meningen'' over verdeelt, helaas genoeg met waterschade voorbij zien komen ondanks dat volgens de gebruiker alles goed afgesloten was.
Verwijderd
Bij de z3compact was de afhandeling prima, nooit gezeur gehad over spontane barsten maar bij de z5compact is het nieuw. Benieuwd of ze hier ook zo makkelijk met de garantie mee gaan.Ulti23 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:13:
[...]
Same here. Heb vanaf release de Z5 Compact en daarbij een weekje later een beschermhoesje er omheen (zo'n transparante). Vanmorgen haal ik mijn phone uit mijn broekzak en verwijder het hoesje om de phone schoon te maken. Zit er onderaan net uit het midden een barst. Ben er 100% zeker van de phone niet is gevallen of dat er lomp mee is gedaan... Ik kan natuurlijk niet hard maken dat het spntaan gebeurt, maar het heeft er alle schijn van. Mooi klote dus. Denk dat ik het eens bij Sony neerleg en kijk in hoeverre dit onder garantie kan vallen. Al verwacht ik er niet veel van... Geen idee wat reparatie mag kosten.
Verwijderd
Foto?Ulti23 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:13:
[...]
Same here. Heb vanaf release de Z5 Compact en daarbij een weekje later een beschermhoesje er omheen (zo'n transparante). Vanmorgen haal ik mijn phone uit mijn broekzak en verwijder het hoesje om de phone schoon te maken. Zit er onderaan net uit het midden een barst. Ben er 100% zeker van de phone niet is gevallen of dat er lomp mee is gedaan... Ik kan natuurlijk niet hard maken dat het spntaan gebeurt, maar het heeft er alle schijn van. Mooi klote dus. Denk dat ik het eens bij Sony neerleg en kijk in hoeverre dit onder garantie kan vallen. Al verwacht ik er niet veel van... Geen idee wat reparatie mag kosten.
Gisteren heb ik een zwarte gekocht op eBay.de. Ik heb er gelijk een hoesje (simpel doorzichtig tpu) en een glazen screenprotector bij gekocht zodat het in ieder geval beschermd is. Als het goed is, is het donderdag binnen. Dan zal ik een review schrijven, ook in vergelijking met de Z1C.Ronald8 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:19:
Ik wacht inderdaad ook. In ieder geval tot het kerst is, of als ik hem voor minder dan 450 kan krijgen.
Ik weet niet of dit toegestaan is in dit topic, Nee, dat is niet toegestaan
[ Voor 77% gewijzigd door The Wizard op 29-11-2015 07:28 ]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
weet niet of het alleen vandaag is (bf) maar goeie deal op de Z5C ...nog niet zo goedkoop gezien. Check tweakers als je interesse hebt.
Vandaag mijn toestel retour ontvangen. De spontaan gebarsten achterkant is onder garantie vervangen.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Excuus hiervoor mod! En bedankt voor het verwijderen.adamvansanten schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:59:
Ik weet niet of dit toegestaan is in dit topic, [mbr]Nee, dat is niet toegestaan[/]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Zondag besteld bij NazTel, nu op zoek naar wat accessoires (case, screen protector...). Hopelijk komt ook snel de update naar Android 6.0.
Ik had vandaag een beetje een vreemd issue met de Z5C.
Zat in een vergadering en merkte al dat mijn Pebble ineens de verbinding kwijt was met mijn mobiel.
Later pakte ik mijn mobiel erbij: op het lockscreen allemaal meldingen over Sony apps die een update hadden, tevens viel het me op dat de achtergrond zwart was ipv mijn eigen afbeelding.
Pas bij het daadwerkelijk unlocken viel het me op, alles leek erop alsof hij naar fabrieksinstellingen gegaan was; zwarte achtergrond, de standaard sony/google apps op het homescreen en zelfs in de appdrawer alleen de apps die er standaard opstonden.
Schrok wel eventjes, want ik had niet echt trek om weer alles opnieuw in te gaan stellen.
Gelukkig was alles na een reboot weer zoals het hoorde (op Google maps navigatie na, die ineens elke minuut de instructies herhaald) maar ik snap niet helemaal hoe dit probleem voor kan komen.
Het leek echt alsof er een snapshot van factory settings geopend was maar naar mijn weten zijn die er niet op Android (Tenzij je een nandroid backup maakt via TWRP oid)
Toevallig iemand anders last van dit probleem gehad?
Zat in een vergadering en merkte al dat mijn Pebble ineens de verbinding kwijt was met mijn mobiel.
Later pakte ik mijn mobiel erbij: op het lockscreen allemaal meldingen over Sony apps die een update hadden, tevens viel het me op dat de achtergrond zwart was ipv mijn eigen afbeelding.
Pas bij het daadwerkelijk unlocken viel het me op, alles leek erop alsof hij naar fabrieksinstellingen gegaan was; zwarte achtergrond, de standaard sony/google apps op het homescreen en zelfs in de appdrawer alleen de apps die er standaard opstonden.
Schrok wel eventjes, want ik had niet echt trek om weer alles opnieuw in te gaan stellen.
Gelukkig was alles na een reboot weer zoals het hoorde (op Google maps navigatie na, die ineens elke minuut de instructies herhaald) maar ik snap niet helemaal hoe dit probleem voor kan komen.
Het leek echt alsof er een snapshot van factory settings geopend was maar naar mijn weten zijn die er niet op Android (Tenzij je een nandroid backup maakt via TWRP oid)
Ik heb dit ook weleens meegemaakt. Was alleen met de z3 compact of een htc one m9, weet niet meer welke. Schrok toen ook heel erg!Flapperbol schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:00:
DaveD
De accuduur is wel erg fijn. Nu bijna 7.5 uur schermtijd met nog 17% over. Zonder stamina, maar met de helderheid erg laag.
Geen idee wat er aan de hand is, maar in een week tijd is is mijn toestel 3 keer vastgelopen. Toestel reageert eerst nergens op waarna het LED lampje paar keer rood knippert en daarna opnieuw opstart. Zojuist is het weer gebeurd en nu zijn opeens al mijn opgeslagen vingerafdrukken verdwenen.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Beetje late reactie, maar de problemen staan nog op de laatste pagina 
Spontane gebarsten schermen bij de Z3c is bij veel mensen netjes afgehandeld. Heb je een spontane barst in je scherm, neem contact op met de verkoper + Sony (om het proces te versnellen). Zij moeten kunnen aantonen dat het defect van buitenaf is gebeurd en zonder valschade valt kan het probleem gewoon niet bij de gebruiker worden neergelegd.
Spontane gebarsten schermen bij de Z3c is bij veel mensen netjes afgehandeld. Heb je een spontane barst in je scherm, neem contact op met de verkoper + Sony (om het proces te versnellen). Zij moeten kunnen aantonen dat het defect van buitenaf is gebeurd en zonder valschade valt kan het probleem gewoon niet bij de gebruiker worden neergelegd.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Vandaag geen cell broadcast-bericht van NL-Alert ontvangen.
Volgens hun site zouden "Mobiele telefoons van Sony en Sony Ericsscon met Android zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert."
De instellingen voor CB zijn inderdaad niet bereikbaar via Instellingen, waar ze normaal gesproken zouden moeten staan.
Zou het nog uitmaken dat ik een witte 'import'-telfoon van NazTel heb, wat een Scandinavisch toestel lijkt te zijn (ik kreeg nl. een keer een bericht van Xperia Lounge met daarin iets over TeleNor)?
Dan is het erg jammer dat Sony dit verbergt, nu kan ik niks controleren/instellen.
Volgens hun site zouden "Mobiele telefoons van Sony en Sony Ericsscon met Android zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert."
De instellingen voor CB zijn inderdaad niet bereikbaar via Instellingen, waar ze normaal gesproken zouden moeten staan.
Zou het nog uitmaken dat ik een witte 'import'-telfoon van NazTel heb, wat een Scandinavisch toestel lijkt te zijn (ik kreeg nl. een keer een bericht van Xperia Lounge met daarin iets over TeleNor)?
Dan is het erg jammer dat Sony dit verbergt, nu kan ik niks controleren/instellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Eegee op 07-12-2015 12:23 ]
Ik heb een Z5c met de 'Emergency Alerts' app. (ik heb de telefoon op Engels staan).
En netjes het bericht ontvangen.
Gekocht bij KPN, dus waarschijnlijk een NL-toestel.
Trotse vader!
Ik heb die app niet. Landelijke waarschuwingen zou hij in het Nederlands moeten heten volgens de Twitter van Sony Xperia NL.TH0R schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:12:
Ik heb een Z5c met de 'Emergency Alerts' app. (ik heb de telefoon op Engels staan).
Mijn toestel heeft dus waarschijnlijk niet de NL-pack waarmee je deze app erbij zou moeten krijgen.
Ik had ook geen Vine erop voorgeïnstalleerd staan, terwijl Tweakers in de review zei dat die app er wel standaard op zou moeten zitten.
Blijf 't raar vinden dat Sony deze std. Android-functionaliteit (CB) verbergt.
[ Voor 6% gewijzigd door Eegee op 07-12-2015 13:18 ]
Kreeg gisteren de melding dat update 32.0.A.6.200 klaar stond. Echter geen change log of iets erbij. Heb hem erop gezet. Nog geen merkbare changes. Installatie +- 10 minuten. Daarna reboot en nog "applicaties optimaliseren" +- 10 min. Toestel werd goed heet tijdens de installatie tijden.
Daarna was er een app update Xperia Transfer Mobile. Meer verschillen nog niet gemerkt.
Daarna was er een app update Xperia Transfer Mobile. Meer verschillen nog niet gemerkt.
@nl-alert meldingen: Mijn Z5 Compact gekocht bij Coolblue, maar met KPN abonnement ging netjes af, zelfs 1 minuut voor de sirenes.
@RoytjeP. De firmware update heb ik nog niet gekregen maar heb wel al de app update gekregen en geinstalleerd.
@RoytjeP. De firmware update heb ik nog niet gekregen maar heb wel al de app update gekregen en geinstalleerd.
Heb mijn Z5 compact afgelopen vrijdag ontvangen.
Besteld op de maandag na blackfriday voor 435,- bij Naztel.
Mooie prijs voor de telefoon. Ik zat al een tijd te wachten tot deze onder de 500,- zou vallen.
Het formaat valt nog precies in het acceptabele.
Fijne en snelle telefoon! Ik ben blij dat ik alle voorgaande problemen met de camera en lag heb overgeslagen
. Tot dusver ontzettend tevreden, alleen nog een beetje wennen aan android.
Ik vind alleen dat de schermhelderheid te weinig kan dimmen. Is daar nog een trucje voor?
De iphone 4 kon echt heel ver dimmen, prettig 's avonds maar ook vooral om je accutijd te verlengen.
Vinden jullie de indicatie "on screentime" een beetje betrouwbaar? (lijkt wat optimistisch)
Hopelijk komt dit topic nog wat meer tot leven
Mooie prijs voor de telefoon. Ik zat al een tijd te wachten tot deze onder de 500,- zou vallen.
Fijne en snelle telefoon! Ik ben blij dat ik alle voorgaande problemen met de camera en lag heb overgeslagen
Ik vind alleen dat de schermhelderheid te weinig kan dimmen. Is daar nog een trucje voor?
De iphone 4 kon echt heel ver dimmen, prettig 's avonds maar ook vooral om je accutijd te verlengen.
Vinden jullie de indicatie "on screentime" een beetje betrouwbaar? (lijkt wat optimistisch)
Als je je schermhelderheid verder wilt dimmen zul je met 3rd party apps moeten werken. Lux of Twilight zijn twee veel gebruikte.Plint schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:47:
Heb mijn Z5 compact afgelopen vrijdag ontvangen.
Fijne en snelle telefoon! Ik ben blij dat ik alle voorgaande problemen met de camera en lag heb overgeslagen. Tot dusver ontzettend tevreden, alleen nog een beetje wennen aan android.
Wat leven in de brouwerij zal fijn zijn ja!
Ik lig sinds de release al op de loer in de pricewatch, dit topic en diverse andere review-bronnen.
Het was m'n plan om 'm te kopen wanneer hij onder de 400,- duikt. Dat vind ik een mooie prijs waarvoor ik de gebreken die ik hier en daar zie wel voor lief kan nemen.
Het enige waar ik nog echt grote vraagtekens bij heb staan is dat verdomde stuk glas wat ook bij deze generatie blijkbaar weer al te graag barst. Stel je hebt je toestel een paar weken, dan kan je daar met wat gedoe vast makkelijk een nieuwe voor regelen. Maar hoe rot is het als dit over 1,5 jaar random gebeurt? Of na 3 jaar? Tja..
M'n huidige telefoon (Nokia Lumia 800) heb ik alweer zo'n 4 jaar, dus eigenlijk zou ik dat met de Z5C ook wel weer willen vol maken.
Het was m'n plan om 'm te kopen wanneer hij onder de 400,- duikt. Dat vind ik een mooie prijs waarvoor ik de gebreken die ik hier en daar zie wel voor lief kan nemen.
Het enige waar ik nog echt grote vraagtekens bij heb staan is dat verdomde stuk glas wat ook bij deze generatie blijkbaar weer al te graag barst. Stel je hebt je toestel een paar weken, dan kan je daar met wat gedoe vast makkelijk een nieuwe voor regelen. Maar hoe rot is het als dit over 1,5 jaar random gebeurt? Of na 3 jaar? Tja..
M'n huidige telefoon (Nokia Lumia 800) heb ik alweer zo'n 4 jaar, dus eigenlijk zou ik dat met de Z5C ook wel weer willen vol maken.
Of helemaal nietktth schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:00:
Je hoort hier ten alle tijden alleen de negatieven, want daar roep je het eerst over.
Ter illustratie, ik loop nu al 3 jaar met een vol glazen Sony, eerst de Z, nu de Z3c.
En echt, die hebben bij mij wat te lijden, de keren dat ze op de grond/asfalt/beton zijn gestuiterd is ontelbaar.
( Ik gebruik alleen extra screenies en een bumper )
Noem het maar geluk hebben maar ik vertrouw toch wel in het idee van hun bouwstructuur, ondanks dat er schijnbaar een paar gevallen bekend zijn van een spontaan barstend glas.
Je kan dacht ik verschillende gebruikers aanmaken op je toestel. Bij een nieuwe gebruiker krijg je gewoon het standaard scherm te zien. Misschien was dit het probleem?Flapperbol schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:00:
Ik kan dit beamen. Tot een paar weken geleden rond gelopen met de allereerste Xperia Z, volledig probleemloos. Ik zou hem praktisch als nieuw kunnen verkopen, ondanks dat hij een keer hard is gestuiterd tijdens het hardlopen.Humma Kavula schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:17:
[...]
Of helemaal niet
Je hoort hier ten alle tijden alleen de negatieven, want daar roep je het eerst over.
Ter illustratie, ik loop nu al 3 jaar met een vol glazen Sony, eerst de Z, nu de Z3c.
En echt, die hebben bij mij wat te lijden, de keren dat ze op de grond/asfalt/beton zijn gestuiterd is ontelbaar.
( Ik gebruik alleen extra screenies en een bumper )
Noem het maar geluk hebben maar ik vertrouw toch wel in het idee van hun bouwstructuur, ondanks dat er schijnbaar een paar gevallen bekend zijn van een spontaan barstend glas.
Ik heb een probleem met mijn Compact (waar ik verder echt supertevreden over ben), namelijk dat Spotify heel vaak heel traag is. Het is de enige applicatie die structureel moeilijk doet. Het lijkt wel alsof hij - in ieder geval op wifi - soms geen data kan ontvangen, waardoor het inladen van playlists of opstarten van een radiostation niet lukt. Ook is de app (hierdoor?) soms heel traag. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, idealiter inclusief oplossing?
PS Spotify op de Z5 is überhaupt een ondergeschoven kind, want ik moet ook de crossfade aanzetten om hem continu te laten spelen. Bij een crossfade van 0 stopt Spotify naar elk nummer. Beetje discutabel aan wie dat ligt, Spotify of Sony.
PS Spotify op de Z5 is überhaupt een ondergeschoven kind, want ik moet ook de crossfade aanzetten om hem continu te laten spelen. Bij een crossfade van 0 stopt Spotify naar elk nummer. Beetje discutabel aan wie dat ligt, Spotify of Sony.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd? En heb je Stamina modus aanstaan? Als dat zo is kun je proberen om Spotify uit te zonderen.Inge Janse schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:47:
Ik heb een probleem met mijn Compact (waar ik verder echt supertevreden over ben), namelijk dat Spotify heel vaak heel traag is. Het is de enige applicatie die structureel moeilijk doet. Het lijkt wel alsof hij - in ieder geval op wifi - soms geen data kan ontvangen, waardoor het inladen van playlists of opstarten van een radiostation niet lukt. Ook is de app (hierdoor?) soms heel traag. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, idealiter inclusief oplossing?
Traag laden van Spotify doet hij ook op mijn Nexus 5 dus ligt echt aan Spotify.
Ik zie de Z5C als een mooie opvolger voor mijn N5 maar ik twijfel vooral op ver het update beleid van Sony. Wat is jullie mening hierover?
Ik zie de Z5C als een mooie opvolger voor mijn N5 maar ik twijfel vooral op ver het update beleid van Sony. Wat is jullie mening hierover?
Ja, meerdere schone installaties gedaan, en met Stamina-modus uit. Het lijkt wel of Spotify niet zo lekker doorheeft dat er een dataverbinding is. Meestal is het probleem op te lossen door Spotify helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten, maar ideaal is het niet.Ronald8 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:52:
[...]
Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd? En heb je Stamina modus aanstaan? Als dat zo is kun je proberen om Spotify uit te zonderen.
@MrWisent; Tnx! Heb nu twilight lopen en dat is echt een stuk prettiger.
@Inge_Janse; Ik heb gek genoeg niet de problemen met Spotify die jij beschrijft. Ik heb ook geen crossfader nodig om de muziek door te laten lopen.
Je kan even kijken in welke kwaliteit je de muziek download. Testen om deze omlaag te zetten.
Je zegt men name via wifi, alleen thuis of overal waar je wifi gebruikt?
Inmiddels nog steeds dik tevreden. Accuduur gaat richting 4 dagen nu (stamina modus)
Begint een beetje een sport te worden om zo lang mogelijk met je accu te doen.
@Inge_Janse; Ik heb gek genoeg niet de problemen met Spotify die jij beschrijft. Ik heb ook geen crossfader nodig om de muziek door te laten lopen.
Je kan even kijken in welke kwaliteit je de muziek download. Testen om deze omlaag te zetten.
Inmiddels nog steeds dik tevreden. Accuduur gaat richting 4 dagen nu (stamina modus)
Begint een beetje een sport te worden om zo lang mogelijk met je accu te doen.
Wauw. Dat doe je beter dan ik. Gewoon de Sony-versie van Android erop?Plint schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:10:
Ik download altijd overal alles op extreme kwaliteit. Maar het is geen kwestie van het downloaden, puur van het inladen van webgegevens, zoals playlists. Soms lukt het zelfs niet om lokale gegevens (zoals diezelfde playlists) goed in te laden. Hij doet, al met al, gewoon gek, dus ik hoop dat Android M dat oplost.
Heb gisteren de nieuwe Z5 Compact binnengekregen, speciaal gekocht voor mijn vrouw omdat de Z5C zo'n goede, lichtgevoelige camera zou hebben.
Vanochtend vroeg een foto gemaakt in een donkere woonkamer met mijn eigen Iphone 6 en met de Z5: erg teleurgesteld. Moet nog wel nagaan wat de oorzaak is.
Mogelijk is de sensor wel gevoeliger maar is de flash slechter dan die van de Iphone waardoor de foto donkerder is. Dat zou wel jammer zijn.
Wat heb ik nou aan een lichtgevoelige sensor als de foto's die ik van mijn kinderen maak donkerder zijn dan met een andere camera? Ik kan wel wat redenen bedenken waarom iemand anders graag een lichtgevoelige sensor wil (zelfs met knudde flash) maar ik wil graag een camera waarmee ik leuke plaatjes kan schieten van mijn gezien, bijvoorbeeld tijdens het vieren van Sinterklaas.
Het is dat mijn vrouw de Iphone 6 te groot vindt, anders had ik die gekocht.
Er zijn toch geen fake Z5c's op de markt? (zoals met de Samsung S5 en S5 mini)
Vanochtend vroeg een foto gemaakt in een donkere woonkamer met mijn eigen Iphone 6 en met de Z5: erg teleurgesteld. Moet nog wel nagaan wat de oorzaak is.
Mogelijk is de sensor wel gevoeliger maar is de flash slechter dan die van de Iphone waardoor de foto donkerder is. Dat zou wel jammer zijn.
Wat heb ik nou aan een lichtgevoelige sensor als de foto's die ik van mijn kinderen maak donkerder zijn dan met een andere camera? Ik kan wel wat redenen bedenken waarom iemand anders graag een lichtgevoelige sensor wil (zelfs met knudde flash) maar ik wil graag een camera waarmee ik leuke plaatjes kan schieten van mijn gezien, bijvoorbeeld tijdens het vieren van Sinterklaas.
[ Voor 4% gewijzigd door Aziona op 11-12-2015 15:37 ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Heb ik nog niets over gehoord! Heb je hem bij een webshop vandaan?Aziona schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:34:
Heb gisteren de nieuwe Z5 Compact binnengekregen, speciaal gekocht voor mijn vrouw omdat de Z5C zo'n goede, lichtgevoelige camera zou hebben.
DaveD
Ik heb net even wat foto's gemaakt in m'n donkere kamer. http://imgur.com/a/VqO6uAziona schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:34:
De eerste foto is in een donkere kamer mét flits, de tweede zonder flits en de laatste is in een lichte kamer. Volgens mij ziet het er niet slecht uit.
Wel is het zo dat een flitser maar tot bepaalde afstand lekker werkt en dat het in sommige omstandigheden beter is om zonder flits te fotograferen.
Neppe Z5C lijkt me wel erg onwaarschijnlijk. De markt is al niet zo groot, en het deel wat een neppe wil is nog kleiner.
Ik geloof ook niet dat het een neppe Z5C is maar ik vind de kwaliteit van de foto's echt dramatisch slecht: enorm veel ruis.
Ik heb de foto's ook imgur gezet.
De woonkamer foto met de Z5C lijkt wel een foto gemaakt in de jaren 70.
[ Voor 15% gewijzigd door Aziona op 12-12-2015 13:10 ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Sinds afgelopen week heb ik de nieuwe update erop staan. Merken meer mensen een aanzienlijke verbetering van de batterijduur? Ik haalde eerst één dag, maar ik ga nu richting de twee dagen.
Welke softwareversie heb je nu draaien? Tot op heden heb ik nog geen update binnen.Grooveman11 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:11:
Sinds afgelopen week heb ik de nieuwe update erop staan. Merken meer mensen een aanzienlijke verbetering van de batterijduur? Ik haalde eerst één dag, maar ik ga nu richting de twee dagen.
Qua batterijduur was ik al zeer tevreden, goed om te horen dat het nóg beter kan
Heb je geen hoesje wat voor die rode gloed kan zorgen? Anders denk ik dat je een probleem met de lens/sensor/camera hebt en dat er dan niks anders op zit dan het toestel omruilen.Aziona schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:09:
Ik geloof ook niet dat het een neppe Z5C is maar ik vind de kwaliteit van de foto's echt dramatisch slecht: enorm veel ruis.
Ik heb nu 32.0.A.6.200. Hij werd afgelopen week over the air aangeboden bij mij.StevoMark10 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:22:
[...]
Welke softwareversie heb je nu draaien? Tot op heden heb ik nog geen update binnen.
Qua batterijduur was ik al zeer tevreden, goed om te horen dat het nóg beter kan
Dank je wel voor deze opmerking, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb dit hoesje en had er niet aan gedacht dat de flitser te weinig ruimte zou hebben. Als ik het hoesje eraf haal, dan ziet de foto er al veel beter uit.Ronald8 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:12:
[...] Heb je geen hoesje wat voor die rode gloed kan zorgen? [...]
Nu even kijken of ik de opening voor de flitser kan aanpassen of beter een ander hoesje kan kopen.
Interessant om te weten. Benieuwd naar jouw resultaten (ook als je een aanpassing maakt), want ik heb hetzelfde hoesje. Ik vond het "randje" aan de onderzijde wel lastig omdat het op mijn pink drukt bij het vasthouden met 1 hand.Aziona schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:30:
[...]
Dank je wel voor deze opmerking, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb dit hoesje en had er niet aan gedacht dat de flitser te weinig ruimte zou hebben. Als ik het hoesje eraf haal, dan ziet de foto er al veel beter uit.
Nu even kijken of ik de opening voor de flitser kan aanpassen of beter een ander hoesje kan kopen.
Nu gebruik ik de Nillkin Nature TPU Case. Die is helemaal glad onderaan, maar heeft wel een cover over de USB-poort en zijknoppen (camera en volume). Hij is gevoeliger voor vingerafdrukken achteraan, maar je ziet er wel de cover van het toestel door.
Verder ben ik trouwens tevreden met de Z5 Compact tot nu toe.
[ Voor 5% gewijzigd door Dionos op 15-12-2015 00:33 ]
Ik heb Spotify nog even uitvoerig getest. Playlists, nummers lokaal, besturing via ps4 of computer, zoeken, nummers skippen. Allemaal zonder lag of raar gedrag. Bij mij werkt het dus gewoon zoals het hoort. Ik ben nieuw met android, hoe zie je of je de Sony of de gewone Android versie hebt?Inge Janse schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:46:
[...]
Wauw. Dat doe je beter dan ik. Gewoon de Sony-versie van Android erop?
Ik download altijd overal alles op extreme kwaliteit. Maar het is geen kwestie van het downloaden, puur van het inladen van webgegevens, zoals playlists. Soms lukt het zelfs niet om lokale gegevens (zoals diezelfde playlists) goed in te laden. Hij doet, al met al, gewoon gek, dus ik hoop dat Android M dat oplost.
Bizar hoor. Het blijft hit and miss met software: identieke omstandigheden, toch verschillen in performance.Plint schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:23:
[...]
Ik heb Spotify nog even uitvoerig getest. Playlists, nummers lokaal, besturing via ps4 of computer, zoeken, nummers skippen. Allemaal zonder lag of raar gedrag. Bij mij werkt het dus gewoon zoals het hoort. Ik ben nieuw met android, hoe zie je of je de Sony of de gewone Android versie hebt?
Ik dacht even dat jij een custom rom erop had gezet, maar blijkbaar werk je met de 'gewone' Sony-versie van Android (net als ik). Laatste vraag: welke versie heb jij? Ik heb de laatste update (32.0.A.6.200) nog niet gekregen, dus ik hoop stiekem dat dat een *enorm enorm enorm!* verschil gaat maken
Ik heb de 32.0.A.6.200 draaien.
streaming op normale kwaliteit, donwloaden ook.
Stamina-modus aan.
Wellicht met de nieuwe update idd
streaming op normale kwaliteit, donwloaden ook.
Stamina-modus aan.
Wellicht met de nieuwe update idd
Weet iemand wat ervoor zorgt of je een update wel of niet binnenkrijgt? Rolt Sony zoiets incrementeel uit, heeft mijn provider daar invloed op, of is het gewoon totale willekeur? Ik word altijd heel nerveus van updates die er wél zijn maar die ik níet krijg.
[ Voor 0% gewijzigd door Inge Janse op 16-12-2015 10:09 . Reden: Typo ]
Sony rolt sowieso incrementeel uit.
Maar er zijn van 1 toestel ook talloze 'customizations' per markt/land en daarbinnen ook vaak nog per provider (als er providers zijn die ook nog customizations willen doen).
Voor mijn Z1-compact is er binnen Nederland bv. een "Customized NL", en "Tmobile NL".
Customized NL bevat bijvoorbeeld ook de ondersteuning voor NL-Alert.
Bij mijn Z1-compact komt Customized NL altijd heel laag in vergelijking met de customizations voor de Nordics, Duitsland of Centraal Europa. Deels zal dat aan de NL-Alert support liggen, maar ook providers willen, zelfs bij niet-provider-specifieke versie, er nog hun plasje overheen doen.
Welke je hebt hangt erg van de plaats van aankoop af. Mediamarkt of Saturn of de heel goedkope webshops willen ze bv. nog wel eens uit Duitsland betrekken. Als het net zo gaat als bij de Z1-compact, hebben die klanten de update dan dus ook sneller.
Welke customization je hebt kan je achterhalen door *#*#7378423#*#* in te typen in je dialer. En dan in dat menu naar Service info>Software info>Active Customization kijken. Met de tool "Xperifirm" kan je op dat nummer zoeken onder jouw toestel en dan zie je welke je draait. Ook kan je in die tool zien op welke versie de div. toestellen zitten.
Maar er zijn van 1 toestel ook talloze 'customizations' per markt/land en daarbinnen ook vaak nog per provider (als er providers zijn die ook nog customizations willen doen).
Voor mijn Z1-compact is er binnen Nederland bv. een "Customized NL", en "Tmobile NL".
Customized NL bevat bijvoorbeeld ook de ondersteuning voor NL-Alert.
Bij mijn Z1-compact komt Customized NL altijd heel laag in vergelijking met de customizations voor de Nordics, Duitsland of Centraal Europa. Deels zal dat aan de NL-Alert support liggen, maar ook providers willen, zelfs bij niet-provider-specifieke versie, er nog hun plasje overheen doen.
Welke je hebt hangt erg van de plaats van aankoop af. Mediamarkt of Saturn of de heel goedkope webshops willen ze bv. nog wel eens uit Duitsland betrekken. Als het net zo gaat als bij de Z1-compact, hebben die klanten de update dan dus ook sneller.
Welke customization je hebt kan je achterhalen door *#*#7378423#*#* in te typen in je dialer. En dan in dat menu naar Service info>Software info>Active Customization kijken. Met de tool "Xperifirm" kan je op dat nummer zoeken onder jouw toestel en dan zie je welke je draait. Ook kan je in die tool zien op welke versie de div. toestellen zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 16-12-2015 10:36 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Cheers! Ik heb de 1299-7245_R6B (pakkende naam). Het is - voor zover ik weet - geen bijzondere versie van Android, want gewoon via Belsimpel / Tele2 (tenzij zij wat aparts doen). Xperiafirm ziet er (in ieder geval voor op de Mac) wel erg hardcore uit, dus daar blijf ik even vanaf. Ik wacht gewoon vrolijk tot de nieuwe firmware er is (hoe ergerlijk ik het ook vind om te wachten).
Juist Belsimpel wil nog wel eens via 'grijze import' toestellen via buitenlandse distributeurs bemachtigen.
Al 2x mee gemaakt bij hen. 1x bijvoorbeeld een Samsung Galaxy Ace2 met een customization voor de Poolse markt gekregen. Had verder gewoon ondersteuning voor alle talen en deed het op Nederlandse netwerken ook prima. Maar iig zeker niet via Samsung Nederland verkregen.
Al 2x mee gemaakt bij hen. 1x bijvoorbeeld een Samsung Galaxy Ace2 met een customization voor de Poolse markt gekregen. Had verder gewoon ondersteuning voor alle talen en deed het op Nederlandse netwerken ook prima. Maar iig zeker niet via Samsung Nederland verkregen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Interessant: op deze leuke website komt het eerste deel van mijn code (1299-7245) voor (enkel bij NL-toestellen), maar de R6B is nergens te zien, enkel de R5B-editie.eymey schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:47:
Juist Belsimpel wil nog wel eens via 'grijze import' toestellen via buitenlandse distributeurs bemachtigen.
De vorige update kwam trouwens heel snel binnen na de release, dus het niet dat ik in een soort limbo verkeer. Magische materie dit!
Dat R6B of R5B is voor zover ik het begrijp eigenlijk gewoon een onderdeel van het versienummer van je huidige software en verandert idd met de updates. Eigenlijk is het dus om aan te duiden op welke release van je huidige customization je zit Om je customization an sich te bepalen heb je dus alleen die eerste twee groepen van 4 getallen nodig
.
Maar goed, zo te zien heb je dus iig een NL toestel. Dat kan ook wel verklaren waarom je de update nog niet krijgt. Het komt overeen met mijn ervaring dat NL toestellen altijd aan de late kant zijn.
Om dergelijke redenen ben ik op een gegeven moment ook over gegaan op "Customized DE" versies van Sony. Netwerktechnisch lijken die het prima te doen in Nederland en DE is er altijd redelijk snel bij.
Maar goed, zo te zien heb je dus iig een NL toestel. Dat kan ook wel verklaren waarom je de update nog niet krijgt. Het komt overeen met mijn ervaring dat NL toestellen altijd aan de late kant zijn.
Om dergelijke redenen ben ik op een gegeven moment ook over gegaan op "Customized DE" versies van Sony. Netwerktechnisch lijken die het prima te doen in Nederland en DE is er altijd redelijk snel bij.
Ik heb hem ook nog niet aangeboden gekregen, dus het komt vast goedInge Janse schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:49:
[...]
De vorige update kwam trouwens heel snel binnen na de release, dus het niet dat ik in een soort limbo verkeer. Magische materie dit!
Sommige updates zijn domweg carrier updates waar je niet perse wat aan hebt. Als je perse wilt kun je de tft flashen zonder dat dat echt gevaar heeft.Inge Janse schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:49:
[...]
Interessant: op deze leuke website komt het eerste deel van mijn code (1299-7245) voor (enkel bij NL-toestellen), maar de R6B is nergens te zien, enkel de R5B-editie.
Als experiment heb ik enkele foto's genomen met verschillende hoesjes (in een omgeving met beperkt licht). Er is telkens een foto in Auto mode en een in Manual:
Zonder hoesje:
auto - manual
Nillkin Nature TPU
auto - manual
Nillkin Super Frosted
auto - manual
Conclusie: bij de Super Frosted case is in Manual duidelijk een rode gloed te zien (en een lens flare). Dit effect is gelijkaardig aan dat van Aziona denk ik.
De resolutie in Auto (20MP) stond per ongeluk wel anders dan in Manual (8MP), maar het lijkt me eerder toeval dat de gloed alleen in de laatste modus te zien is. Misschien doe ik later nog wat meer tests.
Zonder hoesje:
auto - manual
Nillkin Nature TPU
auto - manual
Nillkin Super Frosted
auto - manual
Conclusie: bij de Super Frosted case is in Manual duidelijk een rode gloed te zien (en een lens flare). Dit effect is gelijkaardig aan dat van Aziona denk ik.
De resolutie in Auto (20MP) stond per ongeluk wel anders dan in Manual (8MP), maar het lijkt me eerder toeval dat de gloed alleen in de laatste modus te zien is. Misschien doe ik later nog wat meer tests.
@Dionos: Ik denk dat er iets met de permissies nog niet goed staat in je Google Drive. Hij wil permissie an jou vragen
Bedankt. Het zou in orde moeten zijn nueymey schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:58:
@Dionos: Ik denk dat er iets met de permissies nog niet goed staat in je Google Drive. Hij wil permissie an jou vragen
Top! De foto met de Super Frosted case heeft idd een ietwat rode gloed. Voor de zekerheid: Dit is dus hoofdzakelijk belicht met flitser? 
En toch blijft het jammer dat de software van Sony in de nabewerking alles er zo 'geschilderd' uit laat zien als je inzoomt......
En toch blijft het jammer dat de software van Sony in de nabewerking alles er zo 'geschilderd' uit laat zien als je inzoomt......
De belichting gebeurde inderdaad voornamelijk met de flits (+ de verlichting van de spots in de ruimte).
Ik geef je helemaal gelijk over de "geschilderde" look. Jammer dat je de mate van nabewerking niet zelf kan kiezen. Ik zou iets meer ruis verkiezen boven het "aquarel"-effect. In betere lichtomstandigheden en lagere ISO in de Manual modus is de nabewerking wel minder storend.
Edit
voor de leut: enkele foto's van "oud" naar "nieuw"

Ik geef je helemaal gelijk over de "geschilderde" look. Jammer dat je de mate van nabewerking niet zelf kan kiezen. Ik zou iets meer ruis verkiezen boven het "aquarel"-effect. In betere lichtomstandigheden en lagere ISO in de Manual modus is de nabewerking wel minder storend.
Edit
[ Voor 49% gewijzigd door Dionos op 17-12-2015 14:58 ]
Haha, de Ray of niet? Lang volgehouden. Ding was echt klein ook.Dionos schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:39:
De belichting gebeurde inderdaad voornamelijk met de flits (+ de verlichting van de spots in de ruimte).
Edit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Cyleo: de Ray inderdaad. Hoog tijd voor vervanging... Van compact naar compact
Ik gebruik de Ray nog steeds als mijn werktelefoon. Goed toestel, lekker klein.
Trotse vader!
Ik heb in 2011 de Neo-V gekocht (zit tussen de Ray en de Z5c in
).
Echter, die is toen snel weer terug gegaan. In Android kon je toen nog niet echt heel goed (zonder root en zo) de grootte van tekst beïnvloeden en verhouding tussen schermgrootte en resolutie was toen zodanig dat alles veel te klein werd. Niet echt handig met mijn slechte ogen.
Wel een mooi contrast tussen de Ray en de Z5c
Echter, die is toen snel weer terug gegaan. In Android kon je toen nog niet echt heel goed (zonder root en zo) de grootte van tekst beïnvloeden en verhouding tussen schermgrootte en resolutie was toen zodanig dat alles veel te klein werd. Niet echt handig met mijn slechte ogen.
Wel een mooi contrast tussen de Ray en de Z5c
http://www.amazon.de/dp/B...MOZA&childASIN=B013WSMOZA
Duitse amazon heeft een 50 euro kortingscode. Ik dacht dan is het een leuk prijsje. Alleen ik krijg het niet voor elkaar dat hij 50 euro van de prijs krijg?
Duitse amazon heeft een 50 euro kortingscode. Ik dacht dan is het een leuk prijsje. Alleen ik krijg het niet voor elkaar dat hij 50 euro van de prijs krijg?
Als ik het stukje vertaal: http://www.amazon.de/b/re...349687&pf_rd_i=B013WSMOZA
Kurz vor Weihnachten können Sie beim Kauf eines Sony Xperia Z5 Compact 50 EUR sparen.
Und so funktioniert es:
Kaufen Sie im Aktionszeitraum vom 14.12.2015 bis einschließlich 23.12.2015 ein neues Sony Xperia Z5 Compact Aktionsgerät (ausschließlich mit Verkauf und Versand durch Amazon).
Legen Sie hierzu das Smartphone in einer beliebigen Farbe in den Einkaufswagen und geben Sie im letzten Bestellschritt den Gutscheincode: Z5COMPACT in der Bestellübersicht ein.
Am Ende des Bestellvorgangs erscheint der Rabatt in der Bestellübersicht und der Betrag wird Ihnen vom Kaufpreis abgezogen.
Das Angebot ist auf eine bestimmte Geräteanzahl begrenzt. Sobald die verfügbare Aktionsware ausverkauft ist, wird das Angebot beendet. Das Angebot ist nicht mit anderen Aktionen kombinierbar und kann nur einmal pro Kunde für ein Gerät angewendet werden. Alle teilnehmenden Produkte werden nachfolgend aufgeführt.
In de laatste alinea lees je, dat er maar een beperkt aantal apparaten met korting is. Misschien is dat al bereikt?
En pas op een van de laatste schermen zie je dat je de korting krijgt.
Kurz vor Weihnachten können Sie beim Kauf eines Sony Xperia Z5 Compact 50 EUR sparen.
Und so funktioniert es:
Kaufen Sie im Aktionszeitraum vom 14.12.2015 bis einschließlich 23.12.2015 ein neues Sony Xperia Z5 Compact Aktionsgerät (ausschließlich mit Verkauf und Versand durch Amazon).
Legen Sie hierzu das Smartphone in einer beliebigen Farbe in den Einkaufswagen und geben Sie im letzten Bestellschritt den Gutscheincode: Z5COMPACT in der Bestellübersicht ein.
Am Ende des Bestellvorgangs erscheint der Rabatt in der Bestellübersicht und der Betrag wird Ihnen vom Kaufpreis abgezogen.
Das Angebot ist auf eine bestimmte Geräteanzahl begrenzt. Sobald die verfügbare Aktionsware ausverkauft ist, wird das Angebot beendet. Das Angebot ist nicht mit anderen Aktionen kombinierbar und kann nur einmal pro Kunde für ein Gerät angewendet werden. Alle teilnehmenden Produkte werden nachfolgend aufgeführt.
In de laatste alinea lees je, dat er maar een beperkt aantal apparaten met korting is. Misschien is dat al bereikt?
En pas op een van de laatste schermen zie je dat je de korting krijgt.
Trotse vader!
Die code is enkel geldig als je koopt bij Amazon (zie 'Other sellers' rechts scherm). Dus zo een goede prijs is het uiteindelijk toch niet.
Blij dat ik hem een paar weken terug bestelde bij Naztel toen ie voor 440 stond
Other Sellers on Amazon
Add to Basket
EUR 459.90
+ FREE delivery
Sold by: NAVIOO
Add to Basket
EUR 462.00
+ EUR 4.90 shipping
Sold by: Handelskontor Kirchner
Add to Basket
EUR 509.79
& FREE Delivery. Details
Sold by: Amazon
Blij dat ik hem een paar weken terug bestelde bij Naztel toen ie voor 440 stond
Other Sellers on Amazon
Add to Basket
EUR 459.90
+ FREE delivery
Sold by: NAVIOO
Add to Basket
EUR 462.00
+ EUR 4.90 shipping
Sold by: Handelskontor Kirchner
Add to Basket
EUR 509.79
& FREE Delivery. Details
Sold by: Amazon
Gisteren bij de Bel Simpel winkel in centrum Den Haag de Z5 Compact besteld met mijn T-Mobile verlenging. Ik zit al jaren bij T-mobile en blijf ook omdat zij de enige zijn die data only abonnementen hebben. Ik ben doof dus aan belminuten heb ik niks.
Had de Z5c gekocht met verlenging, besteld in de winkel in plaatst van online. Zelfde procedure. Geen telefoon in de winkel dus zou 2 a 3 dagen moeten wachten. Net als online bestellen.
Krijg ik vandaag een annulering email van Bel Simpel. Ben meteen naar de winkel gegaan en kreeg een verhaal dat de Z5c van T-mobile aanbieding is verlopen. Je kan bij Bel Simpel alleen met Tele 2 de Z5c krijgen, alle andere providers zijn van de site verwijderd wat betreft de z5c. Ik vond het een wazig verhaal, vooral omdat ik hem niet in een speciaal aanbieding of zo heb gekocht. Heb zelf flink bijbetaald omdat ik geen hoge abonnement kosten wil.
Toen doorgelopen naar T-Mobile shop, dus dan maar voor 30 euro extra daar verlengen maar krijg ik tenminste wel meteen een telefoon mee. Maar blijkt dat Bel Simpel alles al heeft aangevraagd en nu moet ik dus 5 werkdagen wachten tot ik opnieuw verlenging kan vragen en om mijn geld terug te krijgen. Feestdagen dus dat word pas Januari nieuwe telefoon.
Is dit iets dat vaker voorkomt? Ben niet echt hoopvol dat ik mijn geld snel en zonder issue terug krijg. Vooral omdat het zo'n vaag verhaal is.
Had de Z5c gekocht met verlenging, besteld in de winkel in plaatst van online. Zelfde procedure. Geen telefoon in de winkel dus zou 2 a 3 dagen moeten wachten. Net als online bestellen.
Krijg ik vandaag een annulering email van Bel Simpel. Ben meteen naar de winkel gegaan en kreeg een verhaal dat de Z5c van T-mobile aanbieding is verlopen. Je kan bij Bel Simpel alleen met Tele 2 de Z5c krijgen, alle andere providers zijn van de site verwijderd wat betreft de z5c. Ik vond het een wazig verhaal, vooral omdat ik hem niet in een speciaal aanbieding of zo heb gekocht. Heb zelf flink bijbetaald omdat ik geen hoge abonnement kosten wil.
Toen doorgelopen naar T-Mobile shop, dus dan maar voor 30 euro extra daar verlengen maar krijg ik tenminste wel meteen een telefoon mee. Maar blijkt dat Bel Simpel alles al heeft aangevraagd en nu moet ik dus 5 werkdagen wachten tot ik opnieuw verlenging kan vragen en om mijn geld terug te krijgen. Feestdagen dus dat word pas Januari nieuwe telefoon.
Is dit iets dat vaker voorkomt? Ben niet echt hoopvol dat ik mijn geld snel en zonder issue terug krijg. Vooral omdat het zo'n vaag verhaal is.
MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70
Typisch belsimpel! Off topic maar zelfde verhaal bij mijn vrouw en bij mijn moeder.
DaveD
Kleine update over dit punt: ik heb mijn sd-kaart geformatteerd, spotify verwijderd (eerst alle gegevens via de app laten verwijderen, daarna de app verwijderd) en opnieuw geïnstalleerd, en sindsdien gaat het stukken beter. Het was iets met een slechte installatie en/of een brak geformatteerde sd-kaart.Plint schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:23:
[...]
Ik heb Spotify nog even uitvoerig getest. Playlists, nummers lokaal, besturing via ps4 of computer, zoeken, nummers skippen. Allemaal zonder lag of raar gedrag. Bij mij werkt het dus gewoon zoals het hoort. Ik ben nieuw met android, hoe zie je of je de Sony of de gewone Android versie hebt?
Update van het OS (naar de 200-versie) blijft nog uit, maar kan me inmiddels minder boeien, aangezien spotify weer oké draait.
Kans is heel groot dat het een carrier specific update is. Er is namelijk ook geen changelog.Inge Janse schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:28:
[...]
Kleine update over dit punt: ik heb mijn sd-kaart geformatteerd, spotify verwijderd (eerst alle gegevens via de app laten verwijderen, daarna de app verwijderd) en opnieuw geïnstalleerd, en sindsdien gaat het stukken beter. Het was iets met een slechte installatie en/of een brak geformatteerde sd-kaart.
Update van het OS (naar de 200-versie) blijft nog uit, maar kan me inmiddels minder boeien, aangezien spotify weer oké draait.
reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste foto's?
Camera test van Tweakers. Gaat over de gewone Z5 (en dat topic volg ik niet), maar de compact heeft dezelfde camera. Volgens mij helemaal niet slecht (of zo slecht als sommige gebruikers doen geloven). In deze test op een 3de plaatst alleen achter Samsung Galaxy S6 Edge+ en de iPhone 6s plus.
Camera test van Tweakers. Gaat over de gewone Z5 (en dat topic volg ik niet), maar de compact heeft dezelfde camera. Volgens mij helemaal niet slecht (of zo slecht als sommige gebruikers doen geloven). In deze test op een 3de plaatst alleen achter Samsung Galaxy S6 Edge+ en de iPhone 6s plus.
De Z5 compact van mijn vrouw is vanzelf uitgegaan en wil niet meer aan. De batterij was op dat moment rond de 90%. Als ik de laadkabel erin doe dat gaat er ook geen lampje branden. Aan-knop heb ik al lang ingedrukt maar dat doet niets. Micro SD card heb ik er ook al uitgehaald.
Hij is niet gevallen en hij was ook niets aan het doen (niets CPU intensiefs of zo).
Is er iets wat ik kan doen om te proberen 'm weer aan te doen?
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je 'm terug krijgt als je 'm opstuurt?
Hij is niet gevallen en hij was ook niets aan het doen (niets CPU intensiefs of zo).
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je 'm terug krijgt als je 'm opstuurt?
Heb ik ook al eens gehad, gewoon even resetten.Aziona schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:13:
https://support.sonymobil...de/Resetting-your-device/
Ik kan de power knop ingedruk houden tot mijn duim blauw ziet (zoals die pagina aangeeft) maar er gebeurt niets hoor.
Google is my friend.
Google is my friend.
[ Voor 25% gewijzigd door Aziona op 28-12-2015 19:37 ]
Zelf heb ik uiteraard ook al gezocht maar zijn er nog telefoons met spontaan gebroken achter- of voorkanten?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik vlieg maandag terug van vakantie via Beijing. Ik wil de xperia z5 compact sowieso gaan kopen, maar als ie daar goedkoper is wil ik hem daar kopen. Weet iemand toevallig of hij het dan ook gewoon in NL doet?
Wordt er bij de Z5 compact wel of geen screenprotector bij geleverd?
Of kan dat verschillen waar je hem heb besteld?
Voor zover ik weet zit er nergens een screenprotector bij.Regeneration schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:46:
Wordt er bij de Z5 compact wel of geen screenprotector bij geleverd?
Ok thanks. Jammer, bij de Z3 compact zat er namelijk wel een screenprotector bij.StevoMark10 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:50:
[...]
Voor zover ik weet zit er nergens een screenprotector bij.
Ik heb er dan inmiddels ook best wel mooie foto's uit gekregen. Het is ook altijd even wennen hoe het systeem werkt. Ik denk wel dat je met een iPhone/S6 makkelijker mooie foto's krijgt. Je moet even weten dat je af en toe van automatisch af moet en wanneer het afdrukmoment precies is.Regeneration schreef op maandag 28 december 2015 @ 04:56:
reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste foto's?
Hmm dit topic leeft nog niet heel erg. Ik heb over een tijdje ook een Z5 compact. Heb nu zelf een Z3 compact privé maar mocht zakelijk een nieuw toestel uitzoeken en dat is de Z5 compact geworden. M'n Z3C verkoop ik maar, ik heb geen zin meer in het meesjouwen van 2 toestellen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de Z5C de finishing touches heeft die de Z3C nog niet had (alhoewel ik dat ook al een perfect toestel vind).
Zijn er hier mensen die smart connect gebruiken op de Z5C? Ik merk dat deze app op de Z3C af en toe begint te flippen (ik laat hem bluetooth starten als ik de oplader in de auto aansluit). Hij schakelt dan bluetooth steeds aan en uit waarna mijn carkit na 5 pogingen zegt bekijk t maar.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de Z5C de finishing touches heeft die de Z3C nog niet had (alhoewel ik dat ook al een perfect toestel vind).
Zijn er hier mensen die smart connect gebruiken op de Z5C? Ik merk dat deze app op de Z3C af en toe begint te flippen (ik laat hem bluetooth starten als ik de oplader in de auto aansluit). Hij schakelt dan bluetooth steeds aan en uit waarna mijn carkit na 5 pogingen zegt bekijk t maar.
Smart connect doet bij mij ook gek. Ik liet hem een tijd spotify starten als ik een koptelefoon aansloot, maar vaak ging dat fout (niets doen, andere mediaspeler starten, dat werk). Ook nu alles uitgezet is, blijft ie soms fouten maken. 9 van de 10 keer stopt smart connect keurig spotify als ik mijn koptelefoonplug eruit haal, maar soms blijft, én spotify doorspelen op de speaker én gaat de mediaspeler een andere audio-opname afspelen. Algehele verwarring is dan het gevolg :-)
Gezakt in prijs bij mediamarkt naar 499 euro. Over 3 weken is het daar btw korting. Dan ff deze phone scoren.
Ik ben aan het twijfelen tussen de Z5 compact en de galaxy S6. Ik kom van een iPhone 4s die bij weinig gebruik de middag niet doorkomt. Aangezien ik dergelijke verhalen ook over de S6 hoor, neig ik naar de Z5 compact. Ik heb alleen wel het idee dat je met de S6 veel meer waar voor je geld krijgt, buiten de batterijduur dus.
Ik heb het een en ander gelezen over het erg traag starten van de camera en een algehele 'laggy feel' van de telefoon. Is dit inmiddels al gefixt met updates?
Ik heb het een en ander gelezen over het erg traag starten van de camera en een algehele 'laggy feel' van de telefoon. Is dit inmiddels al gefixt met updates?
Bij mij haalt de z5c met gemak een dag; veel FBen, Instagrammen, Whatsappen, Nu.nl etc. Ik heb de tel nu zo'n 3 maanden en ben zeer tevreden. Nog geen vastlopers gehad. Dat laggy was op het begin wel aanwezig, maar de verschillende updates hebben er voor gezorgd dat dit weg is. Moet wel zeggen dat ik veel rommel heb uitgeschakeld of heb verwijderd, zodat er alleen maar apps etc. opstaan die ik regelmatig gebruik. Daarnaast een SD kaart erin gedaan.Pepper92 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:04:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Z5 compact en de galaxy S6. Ik kom van een iPhone 4s die bij weinig gebruik de middag niet doorkomt. Aangezien ik dergelijke verhalen ook over de S6 hoor, neig ik naar de Z5 compact. Ik heb alleen wel het idee dat je met de S6 veel meer waar voor je geld krijgt, buiten de batterijduur dus.
Ik herken die laggy feel ook echt niet. De telefoon is erg snappy en staat eigenlijk altijd klaar. In de camera was het eerst misschien een beetje zo, maar de hele camera app heeft een update gehad.Pepper92 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:04:
Ook hier geen herkenning met vertraging, behalve met Spotify (vindt het soms lastig om te begrijpen dat de wifi echt aanstaat) en camera in whatsapp (vertraging tussen cameraknop indrukken en foto nemen is ruim een seconde). Verder echt heel prima toestel, prachtig formaat (nooit meer 5" of meer!) en lange batterijduur (zeker met stamina-modus actief).Cyleo schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:06:
[...]
Ik herken die laggy feel ook echt niet. De telefoon is erg snappy en staat eigenlijk altijd klaar. In de camera was het eerst misschien een beetje zo, maar de hele camera app heeft een update gehad.
Ik heb mijn z5 compact nu 2 dagen en hij voelt vooralsnog super snappy. Gelijk na de eerste opstart 2 updates gekregen en geïnstalleerd, ging allemaal heel soepel.
De weinige bloatware heb je in no-time eraf gegooid, op een paar apps na van Sony zelf die er blijkbaar niet zo maar af kunnen. Het is mijn eerste Android telefoon (kom van Windows Phone 7.5..), maar m'n vriendin heeft -op mijn aanraden- een Nexus 5, dus ik heb wel een redelijk referentiekader. Android lijkt redelijk default en clean op de Z5 Compact.
@Pepper92: Ook ik herken mij hier niet in, misschien was het alleen laggy voor de laatste 2 updates? Nu is het echt super smooth. Camera opstarten gaat erg snel, ook vanuit de quicklaunch.
De batterij lijkt me ook flink, na een hele dag apps erop/eraf gooien, van alles updaten, met alle settings spelen en contacten ordenen, zat ik op zo'n 40% (komende van 100%). Ik heb niet echt uren geteld, maar het voelde als een stuk meer dan dat ik op een normale -drukke- dag zou doen met mijn telefoon. Dus dan is 40% 's avonds heel fijn.
Enige echte minpunt wat ik tot zo ver heb kunnen ontdekken, en dat is ook wel een bekende online, is de soort van blurryness en lage kwaliteit aan de randen van de fotos. Eigenlijk zit het alleen aan de bovenrand van de lens, dus zegmaar de kant van de bovenkant van de telefoon. Zal nog onderzoeken of het bij video ook te zien is maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Tot slot heb ik nog een vraagje welke wellicht ook in een ander topic thuis zou kunnen horen, maar om het hier wat levendiger te houden:
Zoals ik al zei ben ik nieuw bij Android, ik heb wel eens gezien dat mensen antivirus apps geïnstalleerd hadden op hun telefoon, is dit echt een ding of paranoïde overkill? Buiten de Playstore om malafide apps installeren zal ik niet zo snel doen, maar hoe zit het met aanvallen vanuit popups en advertenties e.d.? Of valt dat alles wel mee?
--
Ik zal de komende tijd nog wel het een en ander blijven posten terwijl ik m'n Z5 C beter leer kennen voor de lurkers onder ons. Heb zelf ook een maandje of 3 gelurked met de pricewatch erbij. Mijn toestel komt overigens van Azerty waar hij 460,- kostte, en ik heb goede ervaringen met Azerty.
De weinige bloatware heb je in no-time eraf gegooid, op een paar apps na van Sony zelf die er blijkbaar niet zo maar af kunnen. Het is mijn eerste Android telefoon (kom van Windows Phone 7.5..), maar m'n vriendin heeft -op mijn aanraden- een Nexus 5, dus ik heb wel een redelijk referentiekader. Android lijkt redelijk default en clean op de Z5 Compact.
@Pepper92: Ook ik herken mij hier niet in, misschien was het alleen laggy voor de laatste 2 updates? Nu is het echt super smooth. Camera opstarten gaat erg snel, ook vanuit de quicklaunch.
De batterij lijkt me ook flink, na een hele dag apps erop/eraf gooien, van alles updaten, met alle settings spelen en contacten ordenen, zat ik op zo'n 40% (komende van 100%). Ik heb niet echt uren geteld, maar het voelde als een stuk meer dan dat ik op een normale -drukke- dag zou doen met mijn telefoon. Dus dan is 40% 's avonds heel fijn.
Enige echte minpunt wat ik tot zo ver heb kunnen ontdekken, en dat is ook wel een bekende online, is de soort van blurryness en lage kwaliteit aan de randen van de fotos. Eigenlijk zit het alleen aan de bovenrand van de lens, dus zegmaar de kant van de bovenkant van de telefoon. Zal nog onderzoeken of het bij video ook te zien is maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Tot slot heb ik nog een vraagje welke wellicht ook in een ander topic thuis zou kunnen horen, maar om het hier wat levendiger te houden:
Zoals ik al zei ben ik nieuw bij Android, ik heb wel eens gezien dat mensen antivirus apps geïnstalleerd hadden op hun telefoon, is dit echt een ding of paranoïde overkill? Buiten de Playstore om malafide apps installeren zal ik niet zo snel doen, maar hoe zit het met aanvallen vanuit popups en advertenties e.d.? Of valt dat alles wel mee?
--
Ik zal de komende tijd nog wel het een en ander blijven posten terwijl ik m'n Z5 C beter leer kennen voor de lurkers onder ons. Heb zelf ook een maandje of 3 gelurked met de pricewatch erbij. Mijn toestel komt overigens van Azerty waar hij 460,- kostte, en ik heb goede ervaringen met Azerty.
[ Voor 9% gewijzigd door ktth op 10-01-2016 14:44 ]
In korte tijd 4 topreacties, bedankt! Super fijn om te horen dat de traagheid van de UI en de camera verdwenen is. Dat maakt deze telefoon een stuk aantrekkelijker. Ook gezien het formaat overigens. Ik ga hem deze week wel nog even vasthouden in een winkel
Ik heb m'n review maar online gezet. Ik was eraan begonnen, maar toen had ik er geen tijd meer voor waardoor hij niet af kwam. Ik heb er nu snel een eind aan gemaakt, dus het is niet heel netjes.
productreview: Sony Xperia Z5 Compact Zwart review door O88088
productreview: Sony Xperia Z5 Compact Zwart review door O88088
Daar gebruik ik Smart Connect ook nog voor idd. Alleen laat ik dan de fm radio starten (en stoppen bij het verwijderen van de hoofdtelefoon). Dat gaat wel altijd goed.Inge Janse schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:21:
Smart connect doet bij mij ook gek. Ik liet hem een tijd spotify starten als ik een koptelefoon aansloot, maar vaak ging dat fout (niets doen, andere mediaspeler starten, dat werk). Ook nu alles uitgezet is, blijft ie soms fouten maken. 9 van de 10 keer stopt smart connect keurig spotify als ik mijn koptelefoonplug eruit haal, maar soms blijft, én spotify doorspelen op de speaker én gaat de mediaspeler een andere audio-opname afspelen. Algehele verwarring is dan het gevolg :-)
Volgende maand maar eens weer proberen met de Z5C.
Weet iemand een inear headset waarvan de bediening wel werkt? Hadden de sennheiser cx5.00g besteld. Zou voor Android gemaakt zijn maar je kan er dus je nummers niet mee voor en achteruit skippen.
DaveD
Weet iemand wanneer Android 6.0 voor dit toestel komt?
Sony heeft de SBH52 en SBH54 bluetooth ontvangers. Als je die voorziet van fatsoenlijke oordopjes (de bijgeleverde zijn slecht) heb je prachtig geluid en een complete bediening (harder/zachter) (rew-play/pause/ffw).DaveD1109 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:24:
Weet iemand een inear headset waarvan de bediening wel werkt?

Gebruik de '52 nu anderhalf jaar en blijf me verbazen over de geluidskwaliteit.
Bert.
LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
Die headset heb ik ook al behoorlijke tijd in de gaten 
Ik zou alleen graag zien dat ze bij de versie met radio erin, ook met een DAB+ versie gaan komen.
Ik zou alleen graag zien dat ze bij de versie met radio erin, ook met een DAB+ versie gaan komen.
Zoals beloofd een update over m'n ervaringen met de Z5c die ik op 8 jan binnen kreeg.
Tot nu toe is alles nog steeds lekker snappy, de batterij gaat echt lang mee. Ik haal er zelf 2 dagen mee, consistent. De camera is daadwerkelijk snel in gebruik, een enkele keer blijft het scherm ongeveer 5sec zwart wanneer je instant begint met filmen vanuit de quicklaunch, maar in realiteit filmt het toestel dan wel al, alleen zie je het nog niet on screen.
Iets wat me wel erg tegenvalt op het moment is de vingerprintscanner. Ik heb meerdere vingers ingevoerd, en ook een aantal opnieuw, maar hij blijft gewoon super slecht in herkennen. Hij werkt eigenlijk maar 1 van de 10 keer bij mij, dus moet ik alsnog m'n PIN invoeren omdat dit na 5 gefaalde reads automatisch naar voren komt.
En ja, met schone vingers dus..
Tot nu toe is alles nog steeds lekker snappy, de batterij gaat echt lang mee. Ik haal er zelf 2 dagen mee, consistent. De camera is daadwerkelijk snel in gebruik, een enkele keer blijft het scherm ongeveer 5sec zwart wanneer je instant begint met filmen vanuit de quicklaunch, maar in realiteit filmt het toestel dan wel al, alleen zie je het nog niet on screen.
Iets wat me wel erg tegenvalt op het moment is de vingerprintscanner. Ik heb meerdere vingers ingevoerd, en ook een aantal opnieuw, maar hij blijft gewoon super slecht in herkennen. Hij werkt eigenlijk maar 1 van de 10 keer bij mij, dus moet ik alsnog m'n PIN invoeren omdat dit na 5 gefaalde reads automatisch naar voren komt.
En ja, met schone vingers dus..
Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.