Ronald8 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:12:
Wat een problemen hier. Ik zal maar wat tegenwicht bieden om te voorkomen dat er alleen maar slechte verhalen te vinden zijn

. Ik had het toestel november vorig jaar in Duitsland gekocht via eBay en eigenlijk nooit problemen gehad. Het toestel voelt lekker snel aan, wordt niet te warm en er zijn geen rare bugs te melden. De accuduur was onder Lollipop meer dan prima en de update naar Marshmallow heeft daar weinig aan veranderd in mijn beleving. Ik heb wel een reset gedaan na de update (omdat een "dirty" update niet zo best was). Ik moet wel zeggen dat ik een andere launcher gebruik, dus mogelijke problemen afkomstig van de Sony launcher merk ik niet.
Goed om ook nog positieve geluiden te lezen.
Ik zit wat dit betreft wel met een dilemma:
Ik ben an sich nog heel tevreden met mijn huidige Z1-compact. Maar het lijkt erop alsof de accu begint op te zwellen. Ik kan het toestel 'wiebelen' als hij gewoon plat op een geheel vlakke tafel ligt. Dit is nu een paar maanden zo. Het lijkt ook niet echt toe te nemen, maar toch. Ook gaat de accu in het algemeen niet meer zo lang mee als 2 jaar terug.
Ik wil dus graag naar een nieuw toestel toe. Een z3-compact lijkt me een desinvestering, als er ook een z5-compact bestaat die ook weer langer updates zal ontvangen. En sowieso lijkt de Z5-compact me in potentie gewoon een super upgrade tov. de Z1-compact.
Maar als ik het hier zo lees, dan is het met de software nog echt een klein drama. Wellicht ook door de combinatie met de 'heedhoofdige' SoC.
Wat dat betreft vind ik het toch wel jammer dat er in de nieuwe X-lijn helemaal geen -compact toestel lijkt te gaan komen.
Wederom, een zeer uitgebreide review! Complimenten!
Ik heb nog niet alles kunnen lezen, maar ik ben wel vluchtig door het gedeelte over de camera en de accuduur heen gegaan.
De restlading na 1 dag gebruik ( 1 - 10% ), dat is dus zonder stamina en inclusief 4 uur scherm aan tijd?
Als dat zo is, dan zou het de meeste use cases in mijn geval op zich nog wel dekken

. Met de Z1-compact kon ik in z'n 'glorietijd', als ik hem bv. op een werkdag nauwelijks gebruikte en 's nachts in flight mode zette, ruim 2 dagen gebruiken. 3 uur schermtijd kon hij ook prima aan zonder me zorgen te maken dat ik aan het eind van de dag zonder sap zou komen te zitten. Dit alles zonder stamina.
Overigens, als ik bv. met de trein ga reizen, dan neem ik sowieso wel een powerbank mee. Je weet tenslotte nooit. En de Z1c haalt tegenwoordig met ongeveer 2 uur schermtijd de dag vaak al nauwelijks.
Wat betreft de camera: Leuk dat ik in je review ook wat van mijn suggesties terug zie! Hoewel ik o.a. met "tegenlicht" niet per se "recht tegen de zon in" bedoelde, is het goed te zien dat hij zelfs hier nog aardig goed mee om gaat. Goed om te weten.
Any way, hopelijk kan Sony met toekomstige software updates nog wat meer uit de Z5C trekken. Ik kan me wel herinneren dat, toen Sony met Lollypop kwam voor de Z1c, die eerste versie echt compleet waardeloos en onbruikbaar was. Hopelijk is dat (in mindere mate) ook bij Android 6.0 het geval en komt er snel een update waardoor hij wel helemaal goed is
[
Voor 35% gewijzigd door
eymey op 17-05-2016 00:12
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.