Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

Inge Janse

post-l33t

StevoMark10 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Ik denk niet dat het aan Tele2 (alleen) ligt. Ik heb zelf namelijk het toestel los gekocht en ergens anders een sim-only abonnement (YouFone). Ik neem aan dat het een combinatie is van Sony en de overige providers (dus niet Vodafone, KPN en T-Mobile).
Dank! Klopt natuurlijk, ik heb het ook harder gesteld dan waar is, maar in nuances gaat alles dood, dus vandaar :)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
Vraagje aan de mensen die een hoesje (book case) hebben gekocht: de opening voor de cameralens lijkt zo hoog / zo dik. Komen de randen van het hoesje niet in beeld?

Bijvoorbeeld (maar ook andere modellen / merken lijken zo hoog):
https://m.smartphonehoesj...pact/?pageCount=1&pos=168

[ Voor 8% gewijzigd door yoplait op 04-05-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
yoplait schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:00:
Vraagje aan de mensen die een hoesje (book case) hebben gekocht: de opening voor de cameralens lijkt zo hoog / zo dik. Komen de randen van het hoesje niet in beeld?

Bijvoorbeeld (maar ook andere modellen / merken lijken zo hoog):
https://m.smartphonehoesj...pact/?pageCount=1&pos=168
Ik heb hem zelf niet, maar ken wel iemand die hem wel heeft en daar heb ik geen nadelig effect op de foto's gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:14
StevoMark10 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:13:
Na vorige week opnieuw de de Nordic rom te flashen ben ik nu ten einde raad. De batterijduur is sinds deze update dramatisch. Wanneer ik kijk in de battery-stats blijkt dit mede te komen door het constante verlies van het mobiel netwerk signaal. Steeds opnieuw zoeken vergt blijkbaar veel van de batterij. De telefoon is dan ook de hele dag vrij warm. Mensen nog tips om dit tegen te gaan?
Gisteren de APN instellingen aangepast (KPN/Youfone). Nu lijken de problemen over te zijn, de batterij is zelfs beter dan voorheen. Het is nu een ware moeite om hem leeg te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
eymey schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:05:
Ik ben nog steeds erg geinteresseerd in goede testshots van de camera. Niet alleen overdag of bij moeilijk licht (bv. tegenlicht), maar ook in de schemering, bv. net na zonsondergang of bij schemerlamplicht. Het liefst op de 'handmatige' stand en dan op maximale resolutie.

Overigens, 1,5 dag met 4 uur scherm aan tijd zou ik inmiddels alweer fantastisch vinden :P

Dat haal ik met mijn 2 jaar oude Z1c al niet meer, helaas.
Ik heb wat extra foto's gemaakt, met name met tegenlicht, echter wel op de automatische stand. Ik zal nog wel een aantal foto's maken met de handmatige stand en 23MP. Hiermee maak ik gelijk een vergelijking van foto's die zijn gemaakt met alle Z* Compact telefoons. Een soort shoot-out met de Z1c, Z3c en Z5c dus.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 19:55
Rafael schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:57:
Iemand die het volgende wil testen?
- Zaklamp/flitser aanzetten met scherm aan: brand het ledje constant?
- Zaklamp/flitser aanzetten met scherm uit: brand het ledje constant?
Mijn ledje plimpt vreemd als mijn scherm uit staat, maar met het scherm aan werkt het wel constant. Poging tot video. Aangezien het wel correct werkt als het scherm aan staat, is dit iets softwarematig? Of gevalletje garantie binnenkort? :| (Ik denk ook te herinneren dat ik dit nog niet had in Android 5.1, ik gebruik de zaklamp regelmatig, maar hoe kan zoiets nu een bug zijn?)
Hier ongeveer hetzelfde. Zolang het scherm aan is brand de flitser helder, maar als het scherm uit is lijkt de helderheid te fluctueren. Gaat niet volledig uit / knippert niet echt, maar helderheid blijft niet vast. Voordien bij lollipop nooit problemen mee gehad. (mis/ge)bruik mijn gsm vaak als zaklamp, dus dat viel vrij snel op.

Als ik er aan denk nog een keer testen met 'doze' uitgeschakeld voor de zaklamp, als dat al gaat.

edit: http://forum.xda-develope...ring-using-torch-t3332607

edit2: Heb eens via [settings -> apps -> camera] een force stop gedaan, daarna de data verwijderd en vervolgens een reboot gedaan. Nu lijkt het opgelost, maar ik ga het toch in de gaten houden.. :/

edit3: Nope, te vroeg gejuicht...

[ Voor 13% gewijzigd door Tronic op 07-05-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
StevoMark10 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Gisteren de APN instellingen aangepast (KPN/Youfone). Nu lijken de problemen over te zijn, de batterij is zelfs beter dan voorheen. Het is nu een ware moeite om hem leeg te krijgen 8)7
Zo zie je maar weer hoe dit soort dingen de prestaties van een Android phone ontzettend kan beinvloeden :).
Kiswum schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:48:
[...]

Ik heb wat extra foto's gemaakt, met name met tegenlicht, echter wel op de automatische stand. Ik zal nog wel een aantal foto's maken met de handmatige stand en 23MP. Hiermee maak ik gelijk een vergelijking van foto's die zijn gemaakt met alle Z* Compact telefoons. Een soort shoot-out met de Z1c, Z3c en Z5c dus.
Top! Ben erg benieuwd naar je review.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 06-05-2016 20:52 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
eymey schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:51:
[...]

Top! Ben erg benieuwd naar je review.
Bedankt, de foto's zijn inmiddels allemaal gemaakt en het schrijfwerk en het uitzoeken en aanpassen van foto's en video's kan nu echt van start gaan. De telefoon heb ik klaar gemaakt voor mijn vrouw, dus ze kon zonder problemen overstappen van haar Z1c naar de Z5c. Zo goed als alle instellingen heb ik overgezet en dat gaat tegenwoordig wel heel er handig met de backup mogelijkheden in Google (en van Sony).

Hier is een voorproefje van de shoot-out:
Voorproefje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Voor wat betreft stamina, er zit een besparingsmodus functie in 6.0. Dit werkt ongeveer hetzelfde als stamina. Het enige jammere is dat je deze functie niet permanent kan aanzetten. Marshmallow lijkt zo ontworpen te zijn dit liever zelf te regelen, uiteraard omdat anders vele apps niet meer functioneren en dit telefoongebruik verminderd.

Voor mij persoonlijk zou ik liever zien dat bij standby er niets gechecked wordt om zodoende batterij te sparen. Lekker rustig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nollekeuh schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:34:
Voor wat betreft stamina, er zit een besparingsmodus functie in 6.0. Dit werkt ongeveer hetzelfde als stamina. Het enige jammere is dat je deze functie niet permanent kan aanzetten. Marshmallow lijkt zo ontworpen te zijn dit liever zelf te regelen, uiteraard omdat anders vele apps niet meer functioneren en dit telefoongebruik verminderd.

Voor mij persoonlijk zou ik liever zien dat bij standby er niets gechecked wordt om zodoende batterij te sparen. Lekker rustig ook.
In de praktijk komt dat overeen met de ingebouwde standby modus van de Z* series van Sony. De Z5c gaat even lang mee als mijn 1,5 jaar oude Z3c als Stamina modus is ingeschakeld. De Z3c ging in het begin echter wel veel langer mee dan nu, vanwege de versleten accu. Toen kon ik met gemak 2-3 dagen halen (zonder de stamina-modus) met een OST van zo'n 5-7 uur. Nu haal ik met de Z5c, met nagenoeg hetzelfde scherm, slechts 1,5 dagen of 1 dag met 4-5 uur OST. Dit is een score die overeenkomt met veel andere Chinese telefoons met een 5 of 5,5" Full-HD scherm en Android 5. Bij deze telefoons vond ik de score matig en ik verwacht tegenwoordig een betere prestatie met een accu.

De statische benchmarks laten overigens wel het grote voordeel zien van de accu + doze. Hierbij heb ik namelijk nieuwe records behaald, maar deze scores tellen niet mee voor de review. Het staat er puur in ter indicatie, de accuscore is gebaseerd op real-life gebruik. De accu krijgt van mij slechts 3 van de 5 sterren, de Z3c kreeg van mij de volle 5 sterren voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Zo, mijn bevindingen.. en vragen...
Kom van een iPhone 5S en vind de Z5C net te zwaar en iets te groot. Voelt ook niet zo snappy aan. Bloathware.. yikes! (schijnt nog mee te vallen voor android) En holy fuck, wat een battery drain out of the box. Ik heb nordic rom er op geknald, nog steeds battery drain maar na een reset is het wel zoals het hoort. Alleen is blue-tooth met mijn carkit kudt!! https://talk.sonymobile.c...-it-self-off/td-p/1044649

Connectie met Pebble is wel top! Ik hou em... maar moet ook van de zaak op android...

Hoe doe je apps backuppen voor een herstel later? Dat wil niet met sony companion...
De stock rom, nu voor NL is dat E5823_Customized NL_1299-7245_32.0.A.6.200_R6B? (zoals ie uit de winkel kwam?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
scorelord schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:56:
Kom van een iPhone 5S en vind de Z5C net te zwaar en iets te groot. Voelt ook niet zo snappy aan. Bloathware.. yikes! (schijnt nog mee te vallen voor android) En holy fuck, wat een battery drain out of the box. Ik heb nordic rom er op geknald, nog steeds battery drain maar na een reset is het wel zoals het hoort. Alleen is blue-tooth met mijn carkit kudt!! https://talk.sonymobile.c...-it-self-off/td-p/1044649

Connectie met Pebble is wel top! Ik hou em... maar moet ook van de zaak op android...

Hoe doe je apps backuppen voor een herstel later? Dat wil niet met sony companion...
De stock rom, nu voor NL is dat E5823_Customized NL_1299-7245_32.0.A.6.200_R6B? (zoals ie uit de winkel kwam?)
Dit kan ook via instellingen, zoek daar naar backup. Met sony companion lukt het ook wel, moet je alleen wat langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik was het wachten op Sony zat en heb ook NOBA rom maar geflashed (zonder full Wipe), draait idd stuk soepeler dan Lolli..zag wel dat niet alles in het menu erop vooruit is gegaan qua manier van werken, vooral Apps systeembeheer is achteruit gegaan.
Verder wel blij met de apprechten! Toch wel de grootste verandering zo'n beetje.
Zit nog te twijfelen om m'n z3 tablet ook te flashen.
Flashen zelf ging wel vlot nadat ik erachter kwam hoe het moest, had alleen wat problemen met de drivers in het begin op win 10 en het downloaden van de rom zelf had iets duidelijker aangegeven mogen worden, verder soepelprogrammaatje.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Sony Companion software heeft een nieuwe naam: Xperia Companion en is nu zeer snel. Backup van 13GB kost nu slechts 5 minuten!

http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz5compact/software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:59

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

scorelord schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:56:

Jammer dat ik lees dat je niet helemaal enthousiast bent. Ik heb momenteel ook een iPhone 5s en was van plan om voor de z5 compact te gaan. Is het echt een achteruitgang voor je gevoel of alleen de eerste indruk en nog een beetje wennen?

Is de batterij duur echt zo slecht of valt het wel mee? Ik moet mijn toestel nu ook elke dag opladen dus ik verwacht ook geen twee of meer dagen met een lading te doen...

Ik zie het toestel nu voor rond de 400,- verwachten jullie nog een prijsdaling? Ik las ergens dat Sony toestellen meestal in mei in prijs dalen en weet niet of die daling al geweest is. 400 in verhouding tot 859 voor een iPhone 6s scheelt best wel...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
retlaw schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:32:
[...]

Jammer dat ik lees dat je niet helemaal enthousiast bent. Ik heb momenteel ook een iPhone 5s en was van plan om voor de z5 compact te gaan. Is het echt een achteruitgang voor je gevoel of alleen de eerste indruk en nog een beetje wennen?

Is de batterij duur echt zo slecht of valt het wel mee? Ik moet mijn toestel nu ook elke dag opladen dus ik verwacht ook geen twee of meer dagen met een lading te doen...

Ik zie het toestel nu voor rond de 400,- verwachten jullie nog een prijsdaling? Ik las ergens dat Sony toestellen meestal in mei in prijs dalen en weet niet of die daling al geweest is. 400 in verhouding tot 859 voor een iPhone 6s scheelt best wel...
Je kan alle bloatware deinstalleren. Het toestel vind ik enorm snappy aanvoelen (hij is heus wel sneller dan een iPhone 5s). En de accuduur is ook beter.

Normaal gesproken zakken ze rond die tijd idd qua prijs omdat er een opvolger komt. Dit keer lijkt die er niet te komen, er is nog geen X Performance Compact. Het zou dus kunnen dat hij in prijs zakt, maar de garantie daarop is lager dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:59

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Cyleo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:59:
[...]

Je kan alle bloatware deinstalleren. Het toestel vind ik enorm snappy aanvoelen (hij is heus wel sneller dan een iPhone 5s). En de accuduur is ook beter.

Normaal gesproken zakken ze rond die tijd idd qua prijs omdat er een opvolger komt. Dit keer lijkt die er niet te komen, er is nog geen X Performance Compact. Het zou dus kunnen dat hij in prijs zakt, maar de garantie daarop is lager dan normaal.
Goed om te lezen dat er toch wel positieve ervaringen zijn. Wat bedoel je met de accuduur is beter? Beter dan de iPhone 5s?

Mijn laatste Sony was een xperia arc. Daar zat vanuit de doos een screen protector op. Doet Sony dat nog steeds?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
retlaw schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:15:
[...]

Goed om te lezen dat er toch wel positieve ervaringen zijn. Wat bedoel je met de accuduur is beter? Beter dan de iPhone 5s?

Mijn laatste Sony was een xperia arc. Daar zat vanuit de doos een screen protector op. Doet Sony dat nog steeds?
Nope

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
retlaw schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:15:
[...]

Er zijn heel veel positieve ervaringen :+
Die hoor je hier alleen wat minder ;)

Heb je een screenprotector nodig dan? Ik gebruik mijn Z5C nu 3.5 maand zonder. Zit nog geen krasje op en ziet er nog als nieuw uit. En super zuinig ben ik er ook niet mee. En nee, heb ook geen hoesje. Gebruik m zoals hij is. Volgens mij kan het glas tegenwoordig heel veel hebben. Hij is niet zo breekbaar als de Z3C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:44
En nog steeds geen Marshmellow voor de NL Customization. Ik denk serieus dat ze het vergeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Dutchy007 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:24:
En nog steeds geen Marshmellow voor de NL Customization. Ik denk serieus dat ze het vergeten zijn ;)
Ik verwacht maandag, net zoals de Z3 compact zijn upgrade maandag kreeg. De Z3 en de Z5 kregen hem ook een week daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
retlaw schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:32:
[...]

Ik zal mij even toelichten, voor zover ik dat kan. Let op, voordat ik afgebrand wordt, dit zijn mijn ervaringen gewoon.

In het begin heb ik echt zwaar getwijfeld of ik hem moet retouren. Hij was out of the box in een halve dag minstens op 30%. Dat heb ik 3 dagen aangekeken en de nordic rom er over heen geflashed. Toen was de batterijduur nog hetzelfde. Ik heb toen het device gewiped en met de hand alles ingesteld. Batterijduur is dan zoals verwacht, gewoon een volle dag en dan nog 30% over houden. Dus, dat is gefixt.

Bluetooth is met mijn carkit niet ok... blijkbaar alleen met de update naar Marshmellow zoals ik al linkte... Dus nu terug naar Lollipop. Dus nu werkt het.

Snappyness:

- fingerprint is beter op iPhone 5S dan op de Z5C. Gaat geregeld mis. Na 3 installaties en opnieuw ingesteld te hebben denk ik zeker die conclusie te kunnen trekken. Nog geen showstopper hoor, het werkt... wel...
-Camera-app. Even snel een foto maken was er niet bij op mijn dagje weg. Camera-app startte langzaam op, crashte zelfs een paar keer. Enkele malen deed de sluiterknop het zelfs niet. Niet fysiek als touch. Freezes gehad zelfs. Misschien was het te warm op vrijdag in de broekzak, of iets met marshmellow. Filmpjes proberen te maken. Begon ook met een diashow.. (eerst allemaal stills en dan pas leek er wat opgenomen te worden) Dit was na reset met nordic rom, op de warme vrijdag. Balen dus, maar het lijkt nu met een geresette Lollipop beter. Cameraapp start wel met de camerabutton. Duurt 3 seconden, prima I guess. Maar dan nog ging het voor mijn gevoel sneller op de iPhone. Mis de touch en autobelichting (focus) van de iPhone wel. Dat is gewenning. Maar de plaatjes die er uit komen, awesome!

Android footprint is domweg vele malen groter dan ios, dus heb ook het idee dat dat niet meewerkt voor de snelheid en snappyness. Bedoelde dat eigenlijk ook een beetje met bloathed... Of tussen de oren. Bijvoorbeeld de gezondheidsapp voor iOS... het is allemaal zo veel cleaner dan google fit... (ja, nodig voor Pebble). Ander verdienmodel...

Hoe kan ik nog positief zijn? :+ I don't know.. .had net weer een iPhone 5 in de handen die ik moest instellen. Tranen in de ogen van heimwee... Enige nuancering is er wel hoor. Ik draai nu stock lollipop en ben redelijk tevreden. Foto's top!!! Pebble integratie TOP.De grootte... ik vind het nog steeds wennen. Persoonlijk is dat. Als je dat een potentiele showstopper vindt, ga naar de winkel en voel het verschil aan. Damnit, twijfel nog steeds! Als die iPhone SE niet ook blue-tooth problemen had en 64 gb wat redelijker geprijst was had ik die zelf wel gekocht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik wacht met smart op de officiele 6 update. Ik kom van een Z3 compact af en vind de Z5 compact tegenvallen qua batterij/snelheid en smoothness. Als de 6 hier geen verbetering in brengt ga ik weer terug naar de z3 compact..

Voor de rest heeft de Z5 compact ook heel veel voordelen

- Geweldige fingerprintsensor, beste die ik ooit ben tegengekomen in toestel
- Bouwkwaliteit, ik gebruik deze zonder hoesje en heb het idee dat deze, itt de z3 compact, echt wel tegen een krasje of deukje kan
- Camera

De update zal maandag/dinsdag wel volgen.. als laatste device in de Z-serie..

edit: denk ik net yes, de update.. is het weer die achterlijke what's new ;w

[ Voor 13% gewijzigd door d0s op 13-05-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Toevallig andere mensen die ook het volgende hebben:

Het topmenu wat je naar beneden kan trekken als het scherm gelocked is heeft zoals bekend de mogelijkheid om pictogrammen toe te voegen en verwijderen.
Bij mijn actieve snelle instellingen staat mijn Flitser/zaklamp ingesteld als ik het menu probeer te bewerken.
Echter als ik mijn topmenu in lockscreen naar beneden trek zie ik het icoontje niet meer staan.

Na update nieuwste Android variant ( 6.0 ) onlangs stond het icoontje opeens weer terug op zijn vertrouwde plek.
Enkele dagen geleden had ik mijn flashlight weer even nodig en icoontje weer verdwenen.
Iemand een idee of ervaringen?

Google gaat mij alleen proberen uit te leggen hoe dit icoontje toe te voegen, dit is al het geval dus niet echt mijn vriend om het moment 8)7

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35
Ik ben overgestapt van een Lumia 925 naar deze Z5 compact. Tot dusver meer dan tevreden ik heb alleen een paar dingetjes met Bluetooth. Heeft iemand een idee waarom ik bij mijn Lumia wel in de playlist kon kijken via bluetooth in mijn auto, en waarom dit bij deze Z5 compact niet kan? Kan me niet voorstellen dat Android wat dat betreft achter ligt op Microsoft in de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Spacialz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:00:
Toevallig andere mensen die ook het volgende hebben:

Het topmenu wat je naar beneden kan trekken als het scherm gelocked is heeft zoals bekend de mogelijkheid om pictogrammen toe te voegen en verwijderen.
Bij mijn actieve snelle instellingen staat mijn Flitser/zaklamp ingesteld als ik het menu probeer te bewerken.
Echter als ik mijn topmenu in lockscreen naar beneden trek zie ik het icoontje niet meer staan.

Na update nieuwste Android variant ( 6.0 ) onlangs stond het icoontje opeens weer terug op zijn vertrouwde plek.
Enkele dagen geleden had ik mijn flashlight weer even nodig en icoontje weer verdwenen.
Iemand een idee of ervaringen?

Google gaat mij alleen proberen uit te leggen hoe dit icoontje toe te voegen, dit is al het geval dus niet echt mijn vriend om het moment 8)7
Ik heb hem ook niet meer! Kan hem ook niet toevoegen via instellingen, weergave, systeempictogrammen. Hij staat er gewoon niet meer tussen!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:34
DaveD1109 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:08:
[...]

Ik heb hem ook niet meer! Kan hem ook niet toevoegen via instellingen, weergave, systeempictogrammen. Hij staat er gewoon niet meer tussen!!
Ik heb 'm wel nog! :o (Custom NL, Android 5.zoveel, de laatste voor 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
henri86 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:54:
[...]

Ik heb 'm wel nog! :o (Custom NL, Android 5.zoveel, de laatste voor 6)
Vind het niet tof!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
d0s schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:25:
Ik wacht met smart op de officiele 6 update. Ik kom van een Z3 compact af en vind de Z5 compact tegenvallen qua batterij/snelheid en smoothness. Als de 6 hier geen verbetering in brengt ga ik weer terug naar de z3 compact..
Als je voorheen stamina mode gebruikte dan zal je niet erg blij zijn met marshmallow voor battery life. Ik ben zelf terug gegaan naar lollipop omdat de batterij echt sneller leeg liep. Voor wat smoothness is marshmallow wel echt een verbetering.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Gebruikte geen stamina. Van het smoothness is goed om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
1 en max 1,5 dag op 1 acculading en 4 uur met het scherm aan, vind ik bedroevend voor Sony. Het is jammer dat ik de review moet beoordelen met een laag cijfer voor de accu.
Androidworls heeft vandaag de review online gezet, maar deze draaide nog op Android 5.1. Helaas hebben ze het getest zonder een ingeschakelde stamina modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:14
Kiswum schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:10:
1 en max 1,5 dag op 1 acculading en 4 uur met het scherm aan, vind ik bedroevend voor Sony. Het is jammer dat ik de review moet beoordelen met een laag cijfer voor de accu.
Androidworls heeft vandaag de review online gezet, maar deze draaide nog op Android 5.1. Helaas hebben ze het getest zonder een ingeschakelde stamina modus.
Gelukkig neemt toch niemand Androidworld serieus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
StevoMark10 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Gelukkig neemt toch niemand Androidworld serieus ;)
Ik zal het doorgeven aan CLB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Tot op heden nog niet echt tevreden met de Z5 compact. Zowel met firnware 5 en 6 merk ik tijdens het surfen etc. dat het toestel vrij warm tot heet wordt. Display wordt dan ook zeer warm en begint op dat moment lag te vertonen en te flikkeren.
Navigeren met bijvoorbeeld Google Maps is al helemaal niet mogelijk zonder lag te vertonen.

Daarnaast verliest Bluetooth steeds zijn verbinding dat is ook te merken als het toestel zijn verbinding met mijn Asus ZenWatch verliest en opnieuw een bevestigings code vraagt. Dit herhaald zich nu iedere dag. Telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen en reset and repair uitgevoerd zonder merkbaar verschil.
Aankomende week maar eens contact opnemen met Sony met een reparatie verzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:59
Wat een problemen hier. Ik zal maar wat tegenwicht bieden om te voorkomen dat er alleen maar slechte verhalen te vinden zijn ;). Ik had het toestel november vorig jaar in Duitsland gekocht via eBay en eigenlijk nooit problemen gehad. Het toestel voelt lekker snel aan, wordt niet te warm en er zijn geen rare bugs te melden. De accuduur was onder Lollipop meer dan prima en de update naar Marshmallow heeft daar weinig aan veranderd in mijn beleving. Ik heb wel een reset gedaan na de update (omdat een "dirty" update niet zo best was). Ik moet wel zeggen dat ik een andere launcher gebruik, dus mogelijke problemen afkomstig van de Sony launcher merk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Ik doe het nu via de camera applicatie die je rechtstreeks kan openen via de knop aan de zijkant.
Dan kan je links boven aangeven hoe en wat met je flitser, dan kan je ook de zaklamp optie gebruiken.
2 keer tikken of unlocken en zaklamp applicatie openen.. 8)7

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Powergrim schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:52:
Ik ben overgestapt van een Lumia 925 naar deze Z5 compact. Tot dusver meer dan tevreden ik heb alleen een paar dingetjes met Bluetooth. Heeft iemand een idee waarom ik bij mijn Lumia wel in de playlist kon kijken via bluetooth in mijn auto, en waarom dit bij deze Z5 compact niet kan? Kan me niet voorstellen dat Android wat dat betreft achter ligt op Microsoft in de ontwikkeling.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb naast mijn Lumia 950 ook nog een Z5 Compact in bezit, maar begrijp niet wat je hiermee bedoelt... Bedoel je dat je vanuit je auto de afspeellijst kan doorzoeken wanneer je telefoon via bluetooth verbonden is? :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
Sinds kort heb ik een wit sterretje boven in mijn meldingsscherm staan. Weet iemand wat dat betekent? In de gebruikershandleiding is er geen verzameling met uitleg over de verschillende notificatie-icoontjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
yoplait schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:37:
Sinds kort heb ik een wit sterretje boven in mijn meldingsscherm staan. Weet iemand wat dat betekent? In de gebruikershandleiding is er geen verzameling met uitleg over de verschillende notificatie-icoontjes.
http://www.androidcentral...star-my-notification-area Een enkele zoekterm ingeven op Google geeft me dit, kortom, belangerijke (priority) melding (notification). Zoals je ze zelf hebt ingesteld. Via de link zie je hoe je het eventueel uit kunt schakelen! ;) Google is je beste vriend! 8)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
8 maanden na het aanmaken van dit topic, toch maar even een review van het toestel geschreven:

productreview: Sony Xperia Z5 Compact Geel review door Kiswum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35
barta123 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:27:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb naast mijn Lumia 950 ook nog een Z5 Compact in bezit, maar begrijp niet wat je hiermee bedoelt... Bedoel je dat je vanuit je auto de afspeellijst kan doorzoeken wanneer je telefoon via bluetooth verbonden is? :+
Exact dat bedoel ik, probeer maar eens je huidige afspeellijst te bekijken op een bluetooth apparaat. Mijn ervaring met mijn Lumia is dat ik gewoon alle muziek in kan kijken alsof ik via DLNA verbinding heb gemaakt (dus op artiest, album etc..). Op mijn Sony zie ik alleen het huidige nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Morgen dan eindelijk de update? Zou me niks verbazen, week na de Z3 Compact update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Kiswum schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:00:
8 maanden na het aanmaken van dit topic, toch maar even een review van het toestel geschreven:

Goede review, je hebt het in elk geval uitgebreider aangepakt dan ik heb gedaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
barta123 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:51:
[...]

Goede review, je hebt het in elk geval uitgebreider aangepakt dan ik heb gedaan... ;)
Bedankt! Iedereen die een review schrijf moet het om zijn/haar eigen manier doen. In dit geval is het wat uitgebreider geworden, dan ik had ingecalculeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ronald8 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:12:
Wat een problemen hier. Ik zal maar wat tegenwicht bieden om te voorkomen dat er alleen maar slechte verhalen te vinden zijn ;). Ik had het toestel november vorig jaar in Duitsland gekocht via eBay en eigenlijk nooit problemen gehad. Het toestel voelt lekker snel aan, wordt niet te warm en er zijn geen rare bugs te melden. De accuduur was onder Lollipop meer dan prima en de update naar Marshmallow heeft daar weinig aan veranderd in mijn beleving. Ik heb wel een reset gedaan na de update (omdat een "dirty" update niet zo best was). Ik moet wel zeggen dat ik een andere launcher gebruik, dus mogelijke problemen afkomstig van de Sony launcher merk ik niet.
Goed om ook nog positieve geluiden te lezen.

Ik zit wat dit betreft wel met een dilemma:

Ik ben an sich nog heel tevreden met mijn huidige Z1-compact. Maar het lijkt erop alsof de accu begint op te zwellen. Ik kan het toestel 'wiebelen' als hij gewoon plat op een geheel vlakke tafel ligt. Dit is nu een paar maanden zo. Het lijkt ook niet echt toe te nemen, maar toch. Ook gaat de accu in het algemeen niet meer zo lang mee als 2 jaar terug.

Ik wil dus graag naar een nieuw toestel toe. Een z3-compact lijkt me een desinvestering, als er ook een z5-compact bestaat die ook weer langer updates zal ontvangen. En sowieso lijkt de Z5-compact me in potentie gewoon een super upgrade tov. de Z1-compact.

Maar als ik het hier zo lees, dan is het met de software nog echt een klein drama. Wellicht ook door de combinatie met de 'heedhoofdige' SoC.

Wat dat betreft vind ik het toch wel jammer dat er in de nieuwe X-lijn helemaal geen -compact toestel lijkt te gaan komen.
Kiswum schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:00:

Wederom, een zeer uitgebreide review! Complimenten! _/-\o_

Ik heb nog niet alles kunnen lezen, maar ik ben wel vluchtig door het gedeelte over de camera en de accuduur heen gegaan.

De restlading na 1 dag gebruik ( 1 - 10% ), dat is dus zonder stamina en inclusief 4 uur scherm aan tijd?

Als dat zo is, dan zou het de meeste use cases in mijn geval op zich nog wel dekken :). Met de Z1-compact kon ik in z'n 'glorietijd', als ik hem bv. op een werkdag nauwelijks gebruikte en 's nachts in flight mode zette, ruim 2 dagen gebruiken. 3 uur schermtijd kon hij ook prima aan zonder me zorgen te maken dat ik aan het eind van de dag zonder sap zou komen te zitten. Dit alles zonder stamina.

Overigens, als ik bv. met de trein ga reizen, dan neem ik sowieso wel een powerbank mee. Je weet tenslotte nooit. En de Z1c haalt tegenwoordig met ongeveer 2 uur schermtijd de dag vaak al nauwelijks.

Wat betreft de camera: Leuk dat ik in je review ook wat van mijn suggesties terug zie! Hoewel ik o.a. met "tegenlicht" niet per se "recht tegen de zon in" bedoelde, is het goed te zien dat hij zelfs hier nog aardig goed mee om gaat. Goed om te weten.

Any way, hopelijk kan Sony met toekomstige software updates nog wat meer uit de Z5C trekken. Ik kan me wel herinneren dat, toen Sony met Lollypop kwam voor de Z1c, die eerste versie echt compleet waardeloos en onbruikbaar was. Hopelijk is dat (in mindere mate) ook bij Android 6.0 het geval en komt er snel een update waardoor hij wel helemaal goed is :)

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 17-05-2016 00:12 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Laatst online: 19-01 18:59
Zit nu al een tijdje te wachten op de update voor de Z5.
Het is belachelijk dat zo'n beetje de hele wereld de update al heeft en ze hem in Nederland achterhouden voor de customized NL versie.
ze weigeren bij sony ook een duidelijk antwoord te geven waarom ze hem achterhouden, alleen dat ze het doen. Het lijkt wel of ze je willen straffen dat je hem niet via een provider hebt gekocht.

Maar anders dan dat is het wel een fijn toestel. Gaat makkelijk een dag mee (halve helderheid, zonder stamina) reageert redelijk snel, (ik gebruik een andere launcher) en de camera werkt prima. soms beter dan een LG g4 bijvoorbeeld.

Minpuntjes zijn er ook wel. Fingerprint scanner werkt ongeveer 50% van de tijd. Opnieuw je vingerafdruk inscannen wil wel eens helpen. Een enigzins natte vinger ofzo zorgt er meteen voor dat hij niet meer werkt. Soms kan hij best warm worden en bepaalde spellen zuigen de batterij leeg. En ik heb een tijdje reboots gehad, vooral in combinatie met muziek afspelen via de koptelefoon. is laatste tijd niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54
Ik heb in het verleden al eens een bericht gepost dat mijn bereik echt dramatisch is.
Toen kwam ik erachter dat ik de telefoon niet juist had ingesteld voor het internet en dit kon misschien ook invloed hebben op het telefoon bereik (aldus de KPN medewerker)

Ik heb het nu een aantal weken getest en met name de laatste 2 a 3 weken lijkt het weer echt waardeloos. Regelmatig val ik tijdens een gesprek een paar seconden weg. Collegas van mij hebben gewoon goed bereik met een andere provider en toestel.
Vandaag een simcard switch gedaan en zowel KPN als TMobile hebben slecht bereik in de Xperia Z5
en vol bereik in een iphone 6.

Het lijkt dus echt aan het toestel te liggen.
Ik ben dus heel erg benieuwd of meer mensen hier last van hebben? Is dit een maandagochtend productie en moet ik hem retourneren? of is dit een veel voorkomend probleem?

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
d0s schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:46:
Morgen dan eindelijk de update? Zou me niks verbazen, week na de Z3 Compact update..
Helaas helaas... wellicht dan toch morgen? Of anders zijn ze het gewoon vergeten. Kan bijna niet anders. Kan mij niet voorstellen dat een 'kleine' provider zoals bijv. Tele2 dwars ligt en dat daardoor de update nog niet doorgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb sinds de update van Marshmallow geen Whatsapp badges meer, hebben jullie hier ook last van?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Nog steeds geen update..

Stel ik wil Android 6.0.1 al uitproberen, kan dat dan? Kan gewoon met Flashtool toch, zonder te unlocken?

Al gevonden, dat kan dus..

Welke ROM raden jullie aan? Gewoon downloaden van Xpericheck?

[ Voor 21% gewijzigd door d0s op 18-05-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
d0s schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:17:
Nog steeds geen update..

Stel ik wil Android 6.0.1 al uitproberen, kan dat dan? Kan gewoon met Flashtool toch, zonder te unlocken?

Al gevonden, dat kan dus..

Welke ROM raden jullie aan? Gewoon downloaden van Xpericheck?
In dat geval zou ik de Nordic Combined Rom pakken, naar horen zeggen is deze het meest 'clean' en, als bijkomend voordeel is deze vrijwel altijd 'als eerste' is met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Dutchy007 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:18:
[...]

In dat geval zou ik de Nordic Combined Rom pakken, naar horen zeggen is deze het meest 'clean' en, als bijkomend voordeel is deze vrijwel altijd 'als eerste' is met updates.
Mij duurt het ook wat lang (en ik vermoed dat bij toekomstige updates het nog langer gaat duren). Ik heb nog nooit een rom geflasht en werk op een Mac. Zou iemand even heel snel kunnen kijken of de (supersimpele) handleiding op http://www.redmondpie.com...6.0-marshmallow-tutorial/ betrouwbaar is?

Ik ga dan ook voor die nordic rom, dat klinkt wel betrouwbaar (Scandinavië, het land van melk en honing, wat daar ooit verkeerd mee gaan?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Ach, ik heb inmiddels wat ervaring met updates op Sony Xperia toestellen.

En inderdaad, de 'bump' naar een heel nieuwe Android versie kan tergend lang duren. Aan de andere kant duren de volgende 'kleine' updates vaak een stuk korter.

En wellicht is flashen naar de customization van een NL provider (bv. de provider waar je zit) ook een optie? Ik weet niet hoe 'bloated' provider-specifieke versies tegenwoordig nog zijn. Maar de versie van de Z5C in een KPN winkel kon ik niet echt erop betrappen.

edit: Ik heb overigens geen ervaring met gebruik van de tools en flashtools onder andere OS'en. Ik weet ook niet hoe riskant het bv. is om USB redirection via Virtualbox naar een Windows VM te doen.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 18-05-2016 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Inge Janse schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:45:
[...]

Mij duurt het ook wat lang (en ik vermoed dat bij toekomstige updates het nog langer gaat duren). Ik heb nog nooit een rom geflasht en werk op een Mac. Zou iemand even heel snel kunnen kijken of de (supersimpele) handleiding op http://www.redmondpie.com...6.0-marshmallow-tutorial/ betrouwbaar is?

Ik ga dan ook voor die nordic rom, dat klinkt wel betrouwbaar (Scandinavië, het land van melk en honing, wat daar ooit verkeerd mee gaan?).
Ik zou eerder gaan voor flashtool, daarbij hoef je de bootloader niet te unlocken (ivm garantie).

Zojuist ook de Nordic Rom geflasht. Het verschil met de stock Android 5 rom is echt gigantisch.
Ik had wel wat verschil verwacht, maar dit is gewoon een verschil tussen een trage telefoon en een hele snap telefoon, zoals het hoort.

Eindelijk komt e.e.a. dus een beetje in de buurt van mijn oude Z3 compact. :)

[ Voor 18% gewijzigd door d0s op 18-05-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Even een totaal ander onderwerp. Ik heb nogal wat problemen met de camera autofocus op lollipop (customized nl firmware). Bij opstarten van de camera app blijft hij vaak onscherp. Wat wel helpt is om de telefoon even te schudden. Verder focust hij wel als ik de camera in manual mode zet en focus mode op 'multi autofocus' zet. Een factory reset helpt niet dus denk erover om de telefoon te laten repareren onder garantie, maar ik twijfel omdat hij wel altijd goed focust met multi-autofocus mode, wat dus meer wijst op een software probleem. Komt dit probleem jullie bekend voor of is dit toch echt een hardware probleem?

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat gek dat jullie allemaal de update 6.0 van de Z5c nog niet hebben gehad.

Ik ken iemand die heeft een Z5c (unbranded), en die heeft de update 6.0 al gehad. Ik weet niet precies meer wanneer maar het is zeker een aantal weken geleden. Build-nummer 32.1.A.1.185

Of begrijp ik iets verkeerd? En is het maar een deel die de update niet heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Plint schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:36:
Ik heb in het verleden al eens een bericht gepost dat mijn bereik echt dramatisch is.
Toen kwam ik erachter dat ik de telefoon niet juist had ingesteld voor het internet en dit kon misschien ook invloed hebben op het telefoon bereik (aldus de KPN medewerker)

Ik heb het nu een aantal weken getest en met name de laatste 2 a 3 weken lijkt het weer echt waardeloos. Regelmatig val ik tijdens een gesprek een paar seconden weg. Collegas van mij hebben gewoon goed bereik met een andere provider en toestel.
Vandaag een simcard switch gedaan en zowel KPN als TMobile hebben slecht bereik in de Xperia Z5
en vol bereik in een iphone 6.

Het lijkt dus echt aan het toestel te liggen.
Ik ben dus heel erg benieuwd of meer mensen hier last van hebben? Is dit een maandagochtend productie en moet ik hem retourneren? of is dit een veel voorkomend probleem?

Ik hoor het graag :)
Mijn ervaring met xperia telefoons is dat ze altijd wat minder streepjes bereik aangeven.
Denk dat dat een sony ding is en had het bij de z, z1 compact, z3 compact en z5 compact.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Regeneration schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:41:
Wat gek dat jullie allemaal de update 6.0 van de Z5c nog niet hebben gehad.

Ik ken iemand die heeft een Z5c (unbranded), en die heeft de update 6.0 al gehad. Ik weet niet precies meer wanneer maar het is zeker een aantal weken geleden. Build-nummer 32.1.A.1.185

Of begrijp ik iets verkeerd? En is het maar een deel die de update niet heeft gehad?
Unbranded kan ook alsnog unbranded voor een andere markt zijn (bv. Duitsland, nordics, polen, etc.). Die hebben wel gewoon Nederlands en zo, maar zijn toch "customized" voor die landen, zoals bv. NLalert in Nederland. Vooral de goedkopere shops doen nog wel ergens aan import uit die landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Nog steeds enorm tevreden met android 6. Wat een verademing tov android 5, eigen schandalig dat Sony standaard de telefoon af durft te lenen met zo'n buggy en laggy software. Ik had ook echt geen zin meer om te wachten op de officiële update en heb de Nordic Rom geflasht. Wel mijn telefoon gebricked, dus lang bezig geweest met herstel via Xperia Companion om vervolgens hem weer flashable te krijgen. Gebruikte de 32 bit versie van flashtool op een 64 bit OS, dat werkt schijnbaar niet zo goed :)

Ook het hitte/batterij probleem is helemaal opgelost. Nu eindelijk helemaal tevreden over de Z5 Compact _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door d0s op 20-05-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
DaveD1109 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:02:
[...]

Mijn ervaring met xperia telefoons is dat ze altijd wat minder streepjes bereik aangeven.
Denk dat dat een sony ding is en had het bij de z, z1 compact, z3 compact en z5 compact.
Dat zou kunnen. Maar als de connectie ook nog eens wegvalt denk ik dat er iets niet goed is met de antennes/aansluiting van @Plint. Zeker aangezien hij meerdere netwerken heeft getest en deze (denk ik) ook op dezelfde plek in een iPhone heeft geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
eymey schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:29:
[...]

Unbranded kan ook alsnog unbranded voor een andere markt zijn (bv. Duitsland, nordics, polen, etc.). Die hebben wel gewoon Nederlands en zo, maar zijn toch "customized" voor die landen, zoals bv. NLalert in Nederland. Vooral de goedkopere shops doen nog wel ergens aan import uit die landen
Ik heb een tijdje de customized noba marshmallow firmware erop gehad en kreeg gewoon een alert (advies om ramen te sluiten vanwege een brand). Dat nl alert is gewoon een Internationale standaard dus dat werkt ook met andere firmwares.

Volgens mij is er gewoon een bug in die uitrolprocedure van firmware. Ik heb mijn telefoon als pre order gekocht (customized nl) en nog steeds nog geen update. Voor mij was de battery life zo slecht met de eerste noba marshmallow firmware (o.a. Wake locks) dat ik lollipop weer terug heb gezet.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NL-Alert werkt inderdaad via een gestandaardiseerd protocol (of iig gestandaardiseerd op GSM). Maar op mijn Z1-compact kwamen alerts op geen enkele manier binnen bij bv. de Customized DE rom. Of iig op bepaalde netwerktypen niet. Daar heb je echt die app voor nodig.

Maar goed, een bug in de uitrolprocedure zou idd kunnen.

Wat dat betreft is het jammer dat ik hier ook niet meer zo veel activiteit zie van Sony 'ambassadeurs', wat voorheen nog wel eens het geval is. En de klantenservice of social media mensen op Facebook boeit het (in mijn ervaring) geen reet of een bepaalde update wel of niet ergens is uitgerold. De vraag uitzetten bij de betreffende afdeling is blijkbaar te veel moeite.

Maar goed, ik reageerde op het bericht van @Regeneration omdat hij uit het "unbranded zijn" opmaakt dat anderen in NL de update dus ook al zouden moeten krijgen, omdat hij hem wel heeft. Maar dat kan dus net zo goed een "customized <land>" zijn uit 1 van de landen die de update al hebben :)

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 21-05-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
@eymey

Ah ok, thanks voor de info, met een mogelijke verklaring.

Kan ik ergens checken of de telefoon uit het buitenland komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:55:
@eymey

Ah ok, thanks voor de info, met een mogelijke verklaring.

Kan ik ergens checken of de telefoon uit het buitenland komt?
Instellingen --> Over de telefoon --> Diagnostische gegevens --> Feiten
Daar staat dan bovenaan je modelnummer, die zoek je even op hier: https://xpericheck.com/ (dus bijv. Z5 compact model E5823).
En als je dan wat verder naar beneden scrollt in je feiten lijsten kom je " aanpassing " tegen met een nummer erbij, in mijn geval nu de 1298-7782 R9C, deze zoek je er dan weer erbij op de website en dan zie je erachter staan bij welke firmware/land hij dan hoort (in mijn geval dus NOBA Customized).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Only schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:26:
[...]

Instellingen --> Over de telefoon --> Diagnostische gegevens --> Feiten
Daar staat dan bovenaan je modelnummer, die zoek je even op hier: https://xpericheck.com/ (dus bijv. Z5 compact model E5823).
En als je dan wat verder naar beneden scrollt in je feiten lijsten kom je " aanpassing " tegen met een nummer erbij, in mijn geval nu de 1298-7782 R9C, deze zoek je er dan weer erbij op de website en dan zie je erachter staan bij welke firmware/land hij dan hoort (in mijn geval dus NOBA Customized).
Thanks. Ga ik checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Laatst online: 13-08 13:22
Ik heb juist een Z5 compact gekocht.

echter geen upgrade zelf.

De xpericheck link linked naar een website maar omdat het bestand te groot is moet ik betalen...

Is er iemand die een alternatief heeft? Ik zou de BE versie willen downloaden maar engelstalig is ook goed voor mij.

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Flashtool laat je de gewenste rom downloaden. Gewoon die even installeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
eymey schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:29:
[...]
Vooral de goedkopere shops doen nog wel ergens aan import uit die landen
Ik heb de mijne bij Azerty gekocht en ik heb Customized ES dus ook de grotere shops doen aan import. Maar mij hoor je niet klagen, ik heb de update al een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
zerotol schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:03:
Ik heb juist een Z5 compact gekocht.

echter geen upgrade zelf.

De xpericheck link linked naar een website maar omdat het bestand te groot is moet ik betalen...

Is er iemand die een alternatief heeft? Ik zou de BE versie willen downloaden maar engelstalig is ook goed voor mij.
Ook al aan de PC gekoppeld met Xperia companion? Soms wil het zijn dat je het dan wel binnenkrijgt.
En anders is nog even wachten ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Laatst online: 19-01 18:59
d0s schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:24:
Flashtool laat je de gewenste rom downloaden. Gewoon die even installeren. :)
maar dat werkt alleen op unlocked telefoons volgens mij? dan raak je dus je camera kwaliteit kwijt.

of heb jij het over een andere flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54
ToFast schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:40:
[...]

Dat zou kunnen. Maar als de connectie ook nog eens wegvalt denk ik dat er iets niet goed is met de antennes/aansluiting van @Plint. Zeker aangezien hij meerdere netwerken heeft getest en deze (denk ik) ook op dezelfde plek in een iPhone heeft geduwd.
Ik vrees ook dat er iets meer aan de hand is.. ik denk eerlijk gezegd dat als iedereen hetzelfde ervoer als ik dit topic wel overspoelt was met klachten. :) Tenzij niemand hier regelmatig belt.

De test heb ik inderdaad op dezelfde locatie gedaan.
Thuis heb ik regelmatig nul streepjes. Op de bovenste (4de) verdieping, in Amsterdam, in een huis zonder beton, met veel ramen.
Ik zie ook regelmatig dat het van 5 streepjes naar 1 of zelfs nul kan gaan op dezelfde locatie.

Wat ik nog ga doen is een factory reset. Als dat niet helpt toch maar eens aankaarten bij de winkel en anders bij Sony.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Laatst online: 13-08 13:22
Regeneration schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Ook al aan de PC gekoppeld met Xperia companion? Soms wil het zijn dat je het dan wel binnenkrijgt.
En anders is nog even wachten ook een optie.
Neen dat werkte ook niet.

Ik heb dan de nordic image gevonden en deze geflashed.

Dat werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door zerotol op 23-05-2016 13:19 ]

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

sandervanzijl schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:10:
[...]

maar dat werkt alleen op unlocked telefoons volgens mij? dan raak je dus je camera kwaliteit kwijt.

of heb jij het over een andere flashtool?
Nee, dit is juist zonder unlocken van de bootloader. Je flasht hier een originiele Sony Rom.

http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Net even bij het Tele2-forum gevraagd of er al iets bekend is over de officiële update. Het korte antwoord is: 'nee, wij weten het ook niet'. Het lange antwoord, voor de liefhebbers:

Ik heb geen informatie over deze specifieke update. Er zijn updates waar wij als provider een stukje software aan toevoegen om ervoor te zorgen dat het toestel beter samenwerkt met ons netwerk. In sommige gevallen kan dat toevallig rond dezelfde tijd getest worden en daardoor kan het zijn dat een update wat later wordt aangeboden dan verwacht.

Meelezen kan op https://forum.tele2.nl/sm...91/index1.html#post333096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zijn er hier eigenlijk mensen die de Z5-compact draaien met de NL KPN customization?

Ik vraag me af hoe veel 'bloatware' daarin zit.

Ik neig er toch steeds meer naar om mijn Z1-compact te gaan vervangen met een Z5-compact. Dit wordt dan een losse aanschaf. Mijn huidige KPN Sim-Only is dankzij m'n Hi geschiedenis en div. kortingen die ik heb kunnen stapelen zo belachelijk voordelig, dat ik voorlopig wel bij KPN zal blijven.

En daarom maakte ik de gedachtengang: Als qua Nederland de KPN customization al op Marshmallow zit, waarom zou ik dan daar niet naartoe flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Ik draai de NL KPN customization, maar zit nog op Lollipop. Ga binnenkort wel over.
Op Lollipop valt het mee qua bloatware van KPN zelf, misschien 1 applicatie of zo.
De meeste bloatware is te disablen heb ik gemerkt.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Korte update over de hij-komt-hij-komt-die-goeie-ouwe-Marshmallow-update, vanuit Tele2:
Wij zijn vooral nog druk bezig om het netwerk en de toestellen softwarematig te optimaliseren, omdat ons 4G-netwerk nog relatief nieuw is. Het duurt in dit geval inderdaad langer dan bij andere providers, maar ik verwacht niet dat je daar bij elke volgende update mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Customized NL is dus afhankelijk van Tele2, op dit moment?

Mja, de uitleg klinkt plausibel. Werkte Tele2 ook niet met Voice over LTE om ook te kunnen bellen op hun eigen 4g-netwerk? Kan me voorstellen dat dát ook nog best wat finetuning vergt.

edit: De aanschaf van een Z5-compact is op dit moment overigens erg dichtbij voor mij. Zit alleen stiekem nog een beetje te wachten op een mooie vakantiegeld aanbieding ergens.

Echter, op dit moment zie ik bij belsimpel.nl en bol.com dat de witte versie (coral) ruim 50 euro goedkoper is dan de zwarte. Wat ik echt frappant vind.

Hardwarematig en qua bouwkwaliteit zouden ze toch gewoon gelijk moeten zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 25-05-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
eymey schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:29:
Echter, op dit moment zie ik bij belsimpel.nl en bol.com dat de witte versie (coral) ruim 50 euro goedkoper is dan de zwarte. Wat ik echt frappant vind.

Hardwarematig en qua bouwkwaliteit zouden ze toch gewoon gelijk moeten zijn?
Dat zal wel te maken hebben met vraag naar het product, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
Wat is jullie ervaring met de belkwaliteit? Ik heb voor mijn vriend de Z5 Compact gekocht en als we bellen (ja ik weet het, heel old skool) is het geluid aan mijn kant prima totdat hij de telefoon iets verder van zijn mond houdt. Het is dan net of de telefoon in zijn broekzak zit. Volgens mijn vriend heeft hij dan de telefoon gewoon iets verder van zijn mond staan. Ik ben niet de enige die daar last van heeft aangezien zijn collega's hetzelfde probleem ervaren wanneer hij hun belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Baddie09 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:12:
Wat is jullie ervaring met de belkwaliteit? Ik heb voor mijn vriend de Z5 Compact gekocht en als we bellen (ja ik weet het, heel old skool) is het geluid aan mijn kant prima totdat hij de telefoon iets verder van zijn mond houdt. Het is dan net of de telefoon in zijn broekzak zit. Volgens mijn vriend heeft hij dan de telefoon gewoon iets verder van zijn mond staan. Ik ben niet de enige die daar last van heeft aangezien zijn collega's hetzelfde probleem ervaren wanneer hij hun belt.
Nooit problemen mee gehad in combinatie met t-mobile.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Baddie09 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:12:
Ik heb zelf een Z3c en ken iemand met een Z5c maar heb zelf geen problemen met bellen.

Wel een suggestie: misschien helpt het om handmatig de mic sensitivity in te stellen?
Settings > sound and notifications > accessory settings > mic sensitivity > (standard is 'auto')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Klein vraagje, ik ben een trotse bezitter van de z3c en een grote fan van de compacts.

helaas ben ik nogal onhandig en heb ik mijn z3c al een keer moeten voorzien van een nieuw scherm en achterkant. Helaas nogmaals er achter gekomen dat mijn achterkant weer kapot is gegaan... jaja ik weet het ben onhandig.

Effijn, is de achterkant van de z5c harder dan de z3c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
Regeneration schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:25:
[...]

Ik heb zelf een Z3c en ken iemand met een Z5c maar heb zelf geen problemen met bellen.

Wel een suggestie: misschien helpt het om handmatig de mic sensitivity in te stellen?
Settings > sound and notifications > accessory settings > mic sensitivity > (standard is 'auto')
top, ik ga het meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Bij mij valt het usb kabeltje er regelmatig uit als ie in de lader ligt en ik het toestel wil gebruiken.
Meerdere mensen hier last van, of heeft iemand een oplossing? Andere kabel heb ik ook al geprobeerd.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Ik gebruik de lader die bij het doosje in zit, deze klikt heel stevig vast.
Ook een oude Nokia lader blijft goed zitten (kunt 'm aan de kabel optillen zonder dat hij los gaat).

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Chaos-Zero schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:10:
Bij mij valt het usb kabeltje er regelmatig uit als ie in de lader ligt en ik het toestel wil gebruiken.
Meerdere mensen hier last van, of heeft iemand een oplossing? Andere kabel heb ik ook al geprobeerd.
Dan is of de USB-ingang "uitgewoond" door verkeerd gebruik / slijtage, of had deze teveel speling door een productiefout / tolerantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

rinusnl schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:14:
Klein vraagje, ik ben een trotse bezitter van de z3c en een grote fan van de compacts.

helaas ben ik nogal onhandig en heb ik mijn z3c al een keer moeten voorzien van een nieuw scherm en achterkant. Helaas nogmaals er achter gekomen dat mijn achterkant weer kapot is gegaan... jaja ik weet het ben onhandig.

Effijn, is de achterkant van de z5c harder dan de z3c?
Dat valt totaal niet te vergelijken, de achterkant van de Z5 compact is niet van 'echt' glas. Ik gebruik mijn Z5C zelfs zonder hoesje, hoefde ik bij de z3c echt niet te proberen.

antwoord; ja, veel steviger en harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
d0s schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:36:
[...]

Dat valt totaal niet te vergelijken, de achterkant van de Z5 compact is niet van 'echt' glas. Ik gebruik mijn Z5C zelfs zonder hoesje, hoefde ik bij de z3c echt niet te proberen.

Dat is fijn! bedankt voor de informatie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:21
Afbeeldingslocatie: http://www.mathijssen.eu/foto/z5-scheur.jpg

Bij mij in de eerste maand is er een scheur ontstaan in de achterkant, verder geen enkele schade/buts of wat dan ook. Telefoon is niet gevallen, en ligt voornamelijk op mijn bureau, volgens mij de meest ideale omgeving voor een telefoon om niet beschadigd te raken.

Telefoon is aangeschaft bij belsimpel, hier heb ik dan ook de telefoon naar opgestuurd voor reparatie, dit met de mededeling dat de scheur spontaan is ontstaan. Nu 2 weken later geeft de statusupdate bij Teleplan aan " prijsopgave verzonden".

WTF, het zal toch niet zo zijn dat ze dit niet onder garantie gaan repareren, dat is werkelijk onacceptabel...

Ik kan het niet zo snel terugvinden in dit topic, zijn er al mensen met spontane scheuren in de achterkant van de Z5c en de eventuele garantie/reparatie afhandeling?

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ik heb het volgende probleem nog niet langs zien komen hier waarbij ik er haast wel vanuit moet gaan dat het om een combinatie of een enkel bij mij geïnstalleerd programma gaat. Toch even nieuwsgierig of iemand het herkent:

Ik gebruik de Nordic ROM en heb zeer regelmatig last van vastlopers en dan vooral in de ochtend nadat ik het toestel aan heb gezet ('s nachts uit). Hierbij loopt het toestel niet volledig vast maar lijkt het net alsof er een enorm proces op de achtergrond draait dat de hele processor claimt. Het gebeurt eigenlijk pas nadat ik goed en wel tien minuten op de fiets zit. Enige wat draait is eigenlijk een browser, mijn netatmo widget en de FM radio. De FM radio ploft er als eerste uit na zo'n tien minuten op de fiets en het display reageert vervolgens met zo'n 20 tot 40 seconden vertraging per aanraking. Uiteindelijk helpt een restart en is het toestel na de restart gloeiend heet.

Het komt het meeste voor nadat ik de FM radio draai maar het kan ook komen omdat ik die elke dag als eerste gebruik na het opstarten.

Herkent iemand hetgeen hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:59
xon schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:12:
Ik heb het volgende probleem nog niet langs zien komen hier waarbij ik er haast wel vanuit moet gaan dat het om een combinatie of een enkel bij mij geïnstalleerd programma gaat. Toch even nieuwsgierig of iemand het herkent:

[verhaal]

Het kan vanalles zijn. Misschien wordt die netatmo widget wel gek als je van huis bent. Om dat te testen kun je de app tijdelijk verwijderen en kijken of je telefoon dan nogsteeds vastloopt. Anders kun je proberen om een dagje zonder radio te doen of de updates van de app verwijderen en updaten. Als laatste redmiddel zou je een reset kunnen doen maar daar zijn de meeste mensen geen fan van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
xon schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:12:

Ik gebruik de Nordic ROM en heb zeer regelmatig last van vastlopers en dan vooral in de ochtend nadat ik het toestel aan heb gezet ('s nachts uit). Hierbij loopt het toestel niet volledig vast maar lijkt het net alsof er een enorm proces op de achtergrond draait dat de hele processor claimt. Het gebeurt eigenlijk pas nadat ik goed en wel tien minuten op de fiets zit. Enige wat draait is eigenlijk een browser, mijn netatmo widget en de FM radio. De FM radio ploft er als eerste uit na zo'n tien minuten op de fiets en het display reageert vervolgens met zo'n 20 tot 40 seconden vertraging per aanraking. Uiteindelijk helpt een restart en is het toestel na de restart gloeiend heet.

Het komt het meeste voor nadat ik de FM radio draai maar het kan ook komen omdat ik die elke dag als eerste gebruik na het opstarten.

Dat heb ik ook af en toe met de FM radio. Ik gebruik m niet veel dus heb er ook weinig last van maar de FM radio loopt wel eens vast en dan heb ik inderdaad ook die enorme vertraging in reactietijd. Na een herstart werkt alles weer prima. Volgens mij heb ik het voornamelijk bij het wisselen tussen zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
d0s schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:36:
[...]

Waar is melkglas van gemaakt als het geen echt glas is?

http://www.encyclo.nl/begrip/melkglas

Wij hebben de Z1c, Z3c en Z5c in huis. Ik weet welke van de 3 het beste beschermd is tegen valschade. Mijn tip: laat hem niet vallen en als je weet dat je je telefoons minimaal 4 keer per jaar laat vallen, bescherm hem dan of neem een verzekering (of zorg ervoor dat je hem zelf kunt repareren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorelord
Hij is uit!

https://xpericheck.com/device/E5823

1299-7245 Customized NL 32.1.A.1.185-R5C }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

scorelord schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:02:
Hij is uit!

https://xpericheck.com/device/E5823

1299-7245 Customized NL 32.1.A.1.185-R5C }:O
Nee man! Ik zit heel de dag te f5'en op die site, ben je me tóch voor! Heb ik al die maanden voor niks lopen f5'en! Held! _/-\o_

En nog op een dag dat ik thuiswerk ook. Goud dit. Krat bier erbij, gekkenhuis.

Edit: hij wordt ook gelijk gevonden door Sony bridge for Mac. *plop*

[ Voor 7% gewijzigd door Inge Janse op 31-05-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:02
Inge Janse schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:50:
[...]

Nee man! Ik zit heel de dag te f5'en op die site, ben je me tóch voor! Heb ik al die maanden voor niks lopen f5'en! Held! _/-\o_

En nog op een dag dat ik thuiswerk ook. Goud dit. Krat bier erbij, gekkenhuis.

Edit: hij wordt ook gelijk gevonden door Sony bridge for Mac. *plop*
OTA ziet anders nog niks hoor... nou ja, zal wel komen deze week... :X

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

pierce schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:14:
[...]

OTA ziet anders nog niks hoor... nou ja, zal wel komen deze week... :X
OTA is meestal trager dan via verbinding met computer, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
Companion stond ie gewoon. Dat je voor ota geduld hebt :+

Geupdate zonder wipe... ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zijn jullie ook mooi op tijd voor de NL-Alert test op Marshmallow, komende maandag :D.

Ik wacht nog steeds op een mooie korting met de Z5c. Tot die tijd ga ik nog proberen om zelf de accu in mijn Z1c te vervangen :X. Dat wordt voor mij een NL-alert test met Android 5.1.1 en 4g.... of toch nog heel snel een z5c bestellen :P

[ Voor 58% gewijzigd door eymey op 31-05-2016 10:29 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.