Als ik update op mijn telefoon probeer, wil die 2 apps amazon en lifelog installeren. Met PC companion nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik wel nog even op 5.1.1 blijf, vanwege de staminamodus. Aantal berichten met problemen hier halen me nog niet 1-2-3 over om Marsmallow te installeren.
Ook hier so far so good zonder speciale voorbereidingen. Voor de zekerheid maak ik even een backup en ga ik de stappen van https://www.androidpit.co...-before-an-android-update even uitvoeren, maar het lijkt niet per se nodig te zijn.scorelord schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:23:
Companion stond ie gewoon. Dat je voor ota geduld hebt![]()
Geupdate zonder wipe... ging probleemloos.
Als ik de telefoon een dag gebruikt heb, zal ik laten weten of ik ergens verschil merk.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Iemand all via OTA de update binnengeharkt?
Lijkt mij niet, als die er gisteren ook OTA nog niet was. Dat duurt meestal meer dan een week, na de release. Als het niet meer is.
Waarom hang je hem niet gewoon aan de PC/laptop?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Om een lang verhaal kort te maken, mijn moeder heeft de Z5 Compact. Voordat ik de hoe & wat heb uitgelegd is het veel makkelijker om gewoon op OTA te wachteneymey schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:13:
Lijkt mij niet, als die er gisteren ook OTA nog niet was. Dat duurt meestal meer dan een week, na de release. Als het niet meer is.
Goedemiddag,
Mijn Z5C is eigenlijk sinds dag één al extreem langzaam.
Apps opstarten duurt soms wel 5 seconden.
Scrollen door Chrome of Facebook stottert erg.
En Bluetooth over de autoradio stottert ook vaak.
In het geheugen overzicht zie ik dat het Android-besturingssysteem 878 MB verbruikt.
Is dit normaal?
En ben ik de enige die hier last van heeft?
Hiervoor heb ik de Z3 gehad en die was velen malen sneller.
In het geheugen overzicht zie ik dat het Android-besturingssysteem 878 MB verbruikt.
Is dit normaal?
Nee, de telefoon zou zeker niet zo langzaam moeten zijn. Wat heb je al geprobeerd? Misschien kan je een factory reset of software herstel via de Xperia companion proberen. Wel natuurlijk een backup maken van te voren.dn072 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:50:
Goedemiddag,
Is dit normaal?
Mijn bevindingen na 1 dag de customized 32.1 NL...
App crashes... album crashed vaak bij browsen. (Had vandaag wat foto's gemaakt en was wat in de favorieten aan het zetten) Facebook knakte net al af. Misschien na een wipe dat het wel normaal werkt...
En damnit, Bluetooth met mijn RNS-e is kudt. Verbinding valt steeds weg en dan meldt hij zich weer aan. Dat laatste had ik ook al bij de Nordic rom... Welke ik na een wipe er op had gezet.
Kak, ik ga terug naar de oude versie. In heb niet de indruk dat ze mijn Bluetooth gaan fixen. Waar kan ik dat probleem aanmelden? (Als er al een compleet Sony forum mee volgeplempt is) https://talk.sonymobile.c...-it-self-off/td-p/1044649
App crashes... album crashed vaak bij browsen. (Had vandaag wat foto's gemaakt en was wat in de favorieten aan het zetten) Facebook knakte net al af. Misschien na een wipe dat het wel normaal werkt...
En damnit, Bluetooth met mijn RNS-e is kudt. Verbinding valt steeds weg en dan meldt hij zich weer aan. Dat laatste had ik ook al bij de Nordic rom... Welke ik na een wipe er op had gezet.
Kak, ik ga terug naar de oude versie. In heb niet de indruk dat ze mijn Bluetooth gaan fixen. Waar kan ik dat probleem aanmelden? (Als er al een compleet Sony forum mee volgeplempt is) https://talk.sonymobile.c...-it-self-off/td-p/1044649
[ Voor 7% gewijzigd door scorelord op 01-06-2016 22:16 ]
Dit had ik met android 5, sinds android 6 is het stukken beter. Zo soepel als mijn oude Z3C is hij echter niet.dn072 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:50:
Goedemiddag,
Is dit normaal?
Zelfs mijn Z1c was snappier dan mijn Z5c.
Maar ik prefereer de Z5c toch wel, vanwege de betere camera, de vingerafdrukscanner en het ontbreken van krassen (in vergelijking met de Z1c).
Ik hoop dat mijn Z5c wat sneller wordt na het upgraden naar Android 6 + factory reset.
Maar ik prefereer de Z5c toch wel, vanwege de betere camera, de vingerafdrukscanner en het ontbreken van krassen (in vergelijking met de Z1c).
Ik hoop dat mijn Z5c wat sneller wordt na het upgraden naar Android 6 + factory reset.
Trotse vader!
Opnieuw opstarten helpt vaak.Regeneration schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:47:
[...]
Nee, de telefoon zou zeker niet zo langzaam moeten zijn. Wat heb je al geprobeerd? Misschien kan je een factory reset of software herstel via de Xperia companion proberen. Wel natuurlijk een backup maken van te voren.
Maar een dag later is het alweer het zelfde verhaaltje.
Ik zal eens een factory reset proberen binnenkort. Mocht dat ook niet helpen dan even met de PC software herstellen.
32.2.A.0.224 (6.0.1) komt eraan. Hij is al in enkele variaties de downloaden via Xperifirm.
Ik ben overigens sinds gister in het bezit van een Z5c, opgehaald bij BelSimpel. Kwam met 6.0 preloaded en draait 1298-7261 (Greece). Vanavond eens proberen via adb de vervelende smallwidgets weg te krijgen bij recents.
Ik ben overigens sinds gister in het bezit van een Z5c, opgehaald bij BelSimpel. Kwam met 6.0 preloaded en draait 1298-7261 (Greece). Vanavond eens proberen via adb de vervelende smallwidgets weg te krijgen bij recents.
Heb je een een factory reset of software herstel via de Xperia companion geprobeerd?scorelord schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:15:
Mijn bevindingen na 1 dag de customized 32.1 NL...
(Wel een backup maken van te voren)
Changelogje voor de 224:StarC schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:12:
32.2.A.0.224 (6.0.1) komt eraan. Hij is al in enkele variaties de downloaden via Xperifirm.
- Double press power button to activate camera
- Updated launcher (scrolling is smoother), and double-tap-to sleep!!!
- Updated apps icons
- Stamina mode is back (but only with left extended standby functionalities)
- More free memory, better mutiltasing
- New NFC firmware
- Camera settings is restored back to become like lollipop (unlike Z3+) - better image quality due to lower ISO
- Placebo image viewing speed improvement
- Smoother UI (identical to lollipop now), partially due to new animation
Wat erg teleurstellend is is dat ze de stock powersave functie in lollipop hernoemd hebben tot Stamina. Dus niet de good old stamina als in de vorige versies. Toch, ik heb ook niet echt het idee dat het mijn uren scheelt wat betreft batterijduur.
Dan nog iets anders:
Als ik terugdenk/kijk aan mijn driekwart jaar Z5C nu dan is dit toch het minste toestel wat ik heb gehad in de afgelopen vijf jaar. Ik kan er niet echt de vinger op leggen wat dit precies is maar het is het allemaal NET niet. Ik ondervind NET iets meer problemen (zoals vastlopers) dan ik met andere telefoons heb ervaren (Waaronder de Z3C). Verder ook kleine dingen zoals de camera. Ik ben meer onder de indruk van de camera die op de Xiaomi mi4C zit van mijn vriendin dan mijn "de beste camera ooit" op de Z5C. Als zij een foto wilt maken is het opstarten en klikken. Ik moet soms 3 seconden wachten totdat de camera klaar is en dan reageert de shutterbutton ook nog eens pas na een seconden. Ook vingerafdruk button werkt niet altijd waardoor ik vaker mijn code gebruik dan de vingerafdruk mogelijkheid. Dit soort dingen moet gewoon smooth werken.
Het enige wat mij momenteel nog bij de Z5C houdt is de FM radio in een premium toestel. Vrijwel alle andere merken met toestellen (die het verschil maken) hebben geen FM radio meer aan bord. I Know..ouderwets maar ik gebruik het simpelweg veel en scheelt gewoon paar tientjes aan data in de maand. (overigens had ik anders denk ik de ZUK2 (pro) gekocht)
Thanks voor de uitgebreide beschrijving 
Wat betreft Stamina: Op mijn Z1c gebruik ik die sowieso eigenlijk erg weinig. Het wordt toch quasi een 'dumb phone', voor mijn gevoel. Tenzij je weer een rits apps gaat aangeven die wel alles mogen blijven doen, maar dan wordt dus ook je mobiele radio e.d. weer steeds actief en is het effect toch al minder. En als ik met redelijk gebruik gewoon het einde van de dag kan halen, dan vind ik het allang goed.
Tsja... ik lees tot nu toe idd nog niet onverdeeld positieve verhalen over de Z5C. Aan de andere kant: Ik wil echt m'n Z1C gaan vervangen. Ik heb van de week nog geprobeerd er een nieuwe accu in te zetten. De operatie is prima gelukt, maar de accu blijkt tot nu toe, ook na inmiddels 4 oplaadcycli, slechter te zijn dan de 2 jaar oude originele Z1C accu, dus ook al flink minder werd
En de Z5C blijft voor mij toch echt nog steeds de meest logische kandidaat. De Z3C vind ik gewoon geen goede investering meer, ookal is ie nu goed betaalbaar. En ik wil gewoon een 'compact' toestel dat toch premium specs heeft.
Dat de camera niet al te snel is ben ik op zich wel gewend van Sony. En van de andere dingen die ik lees verwacht ik eigenlijk 'stiekem' wel dat Sony die nog gaat oplossen. Ik kan me nog goed de eerste versie van Lollipop op de Z1c herinneren. Wat een ........
. Dat was daarna vrij snel gefixt.
Hoe dan ook, ik hoop dat ik er met de Z5C iig wel wat op vooruit ga tov de Z1c
. En dat met het gegeven, dat mijn Z1C voor mij eigenlijk het beste Android toestel is dat ik ooit heb gehad sinds 2010.
Wat betreft Stamina: Op mijn Z1c gebruik ik die sowieso eigenlijk erg weinig. Het wordt toch quasi een 'dumb phone', voor mijn gevoel. Tenzij je weer een rits apps gaat aangeven die wel alles mogen blijven doen, maar dan wordt dus ook je mobiele radio e.d. weer steeds actief en is het effect toch al minder. En als ik met redelijk gebruik gewoon het einde van de dag kan halen, dan vind ik het allang goed.
Tsja... ik lees tot nu toe idd nog niet onverdeeld positieve verhalen over de Z5C. Aan de andere kant: Ik wil echt m'n Z1C gaan vervangen. Ik heb van de week nog geprobeerd er een nieuwe accu in te zetten. De operatie is prima gelukt, maar de accu blijkt tot nu toe, ook na inmiddels 4 oplaadcycli, slechter te zijn dan de 2 jaar oude originele Z1C accu, dus ook al flink minder werd

En de Z5C blijft voor mij toch echt nog steeds de meest logische kandidaat. De Z3C vind ik gewoon geen goede investering meer, ookal is ie nu goed betaalbaar. En ik wil gewoon een 'compact' toestel dat toch premium specs heeft.
Dat de camera niet al te snel is ben ik op zich wel gewend van Sony. En van de andere dingen die ik lees verwacht ik eigenlijk 'stiekem' wel dat Sony die nog gaat oplossen. Ik kan me nog goed de eerste versie van Lollipop op de Z1c herinneren. Wat een ........

Hoe dan ook, ik hoop dat ik er met de Z5C iig wel wat op vooruit ga tov de Z1c
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 03-06-2016 09:01 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Even een positieve noot tegenover veel negativiteit;
Ik heb de Z5C ongeveer vanaf dat ie uitkwam. Was al prima tevreden met Lollipop. Maar nu sinds een paar dagen marshmellow erop staat voelt hij echt sneller aan. Heb geen problemen met bluetooth (ook niet onder lollipop gehad) icm bluetooth in de auto. Hij is snel, foto's zijn mooi en de camera focust snel en accuraat. Heb hem tijdens een recente vakantie eigenlijk per ongeluk omdat het zo gemakkelijk, snel en mooi was als hoofd-camera gebruikt ipv mn canon. Batterij lijkt iets minder te zijn onder marshmellow, maar dit scheelt bij mij tot nu gemiddeld zo'n 7-8% wat hij minder over heeft als ik hem 's avonds aan de lader leg. Vingerafdrukscanner werkt 99% gewoon goed en snel, idd wat meer moeite als er wat vocht is. (natte handen)
Ik heb de Z5C ongeveer vanaf dat ie uitkwam. Was al prima tevreden met Lollipop. Maar nu sinds een paar dagen marshmellow erop staat voelt hij echt sneller aan. Heb geen problemen met bluetooth (ook niet onder lollipop gehad) icm bluetooth in de auto. Hij is snel, foto's zijn mooi en de camera focust snel en accuraat. Heb hem tijdens een recente vakantie eigenlijk per ongeluk omdat het zo gemakkelijk, snel en mooi was als hoofd-camera gebruikt ipv mn canon. Batterij lijkt iets minder te zijn onder marshmellow, maar dit scheelt bij mij tot nu gemiddeld zo'n 7-8% wat hij minder over heeft als ik hem 's avonds aan de lader leg. Vingerafdrukscanner werkt 99% gewoon goed en snel, idd wat meer moeite als er wat vocht is. (natte handen)
[ Voor 7% gewijzigd door itsoutthere op 03-06-2016 13:01 ]
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Meer positieve verhalen:
Ik heb totaal geen problemen met m'n Z5C met Marshmallow (CH customisation). Ik gebruik wel een andere launcher (Smart Launcher Pro
) , dus misschien dat de Sony-launcher alles teveel vertraagt? De accuduur is in ieder geval genoeg voor mijn doel, Anderhalve dag kan best en met weinig gebruik zal twee dagen ook wel lukken. De camera-app starten en een foto maken is binnen vijf seconden gebeurt, als de app nog in het geheugen zit kan het binnen een seconde. De vingerafdrukscanner werkt in de meeste gevallen prima, maar met vochtige vingers heeft hij het wel lastig.
Ik heb totaal geen problemen met m'n Z5C met Marshmallow (CH customisation). Ik gebruik wel een andere launcher (Smart Launcher Pro

Ik kan die functie niet vinden....xon schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:12:
[...]
Changelogje voor de 224:
- double-tap-to sleep!!!
Yes, factoren reset gedaan bij de Nordic rom. Bluetooth was nog steeds bagger. Bij de NL geen reset... Maar weet je, ik heb de 32.2.A.0.224 (6.0.1) AU geflashed van gister!! Blue tooth werkt ivm met mijn carkit! Camera is smoother! Ik ga zowaar blij worden met dit toestel.Regeneration schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:31:
[...]
Heb je een een factory reset of software herstel via de Xperia companion geprobeerd?
(Wel een backup maken van te voren)
//edit... hold your horses.. Na een paar dagen zonder reboot toch random blue-tooth reconnect op korte autoritjes...
[ Voor 22% gewijzigd door scorelord op 06-06-2016 08:37 ]
Fijn, weer iets om naar uit te kijken voor mijn customized NL-versie. Ik miste het refreshen van https://xpericheck.com/device/E5823 al een beetje, kan ik dat toch weer gaan doen als microtaak tussen werkzaamheden doorscorelord schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Yes, factoren reset gedaan bij de Nordic rom. Bluetooth was nog steeds bagger. Bij de NL geen reset... Maar weet je, ik heb de 32.2.A.0.224 (6.0.1) AU geflashed van gister!! Blue tooth werkt ivm met mijn carkit! Camera is smoother! Ik ga zowaar blij worden met dit toestel.

Ik wacht even op een Nordic/NL van 6.0.1. Zie overigens dat ook de NL Customized van 6.0 nu beschikbaar is..
Staat Au voor Australië eigenlijk ? Hoe ziet de rom er verder uit wat betreft pre installed software?scorelord schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Yes, factoren reset gedaan bij de Nordic rom. Bluetooth was nog steeds bagger. Bij de NL geen reset... Maar weet je, ik heb de 32.2.A.0.224 (6.0.1) AU geflashed van gister!! Blue tooth werkt ivm met mijn carkit! Camera is smoother! Ik ga zowaar blij worden met dit toestel.
Hoihoi,
ik ben een leek op het gebied van flashen. Maar ik zou toch graag mijn T-Mobile versie debranden.
Wat is de beste methode daar voor? Ik had namelijk iets gelezen over verlies van camera kwaliteit en dat wil ik natuurlijk het liefst voorkomen. En garantie behoud ik ook liever wel... (You never know
)
Is FlashTool the way to go?
ik ben een leek op het gebied van flashen. Maar ik zou toch graag mijn T-Mobile versie debranden.
Wat is de beste methode daar voor? Ik had namelijk iets gelezen over verlies van camera kwaliteit en dat wil ik natuurlijk het liefst voorkomen. En garantie behoud ik ook liever wel... (You never know
Ik kan me wel herinneren dat ik daar een instelling van had gezien, maar kan me vergissen.
Ik heb op mijn Z3 compact nog even gekeken en kon de instelling niet vinden, maar als je ik de standaard Sony Launcher gebruik dan werkt de double tap to sleep. Maar ik gebruik zelf een andere launcher (Nova free).
De instelling is niet te vinden op mijn Z5 compact, laat staan dat het werkt (alleen aan werkt). Hopelijk kijk ik er overheen want ik mis die functie wel op deze telefoon.Regeneration schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:27:
[...]
Ik kan me wel herinneren dat ik daar een instelling van had gezien, maar kan me vergissen.
Ik heb op mijn Z3 compact nog even gekeken en kon de instelling niet vinden, maar als je ik de standaard Sony Launcher gebruik dan werkt de double tap to sleep. Maar ik gebruik zelf een andere launcher (Nova free).
Ik heb dus ook de instelling niet gevonden. Maar je gebruikt dus wel de Sony launcher?KL643 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:27:
[...]
De instelling is niet te vinden op mijn Z5 compact, laat staan dat het werkt (alleen aan werkt). Hopelijk kijk ik er overheen want ik mis die functie wel op deze telefoon.
Nee (Nova launcher pro) maar ik test het met de orginele Sony Launcher en dan werkt het niet voor mij.Regeneration schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:49:
[...]
Ik heb dus ook de instelling niet gevonden. Maar je gebruikt dus wel de Sony launcher?
Maarum.. Wel firmware. 224 hé.KL643 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:27:
[...]
De instelling is niet te vinden op mijn Z5 compact, laat staan dat het werkt (alleen aan werkt). Hopelijk kijk ik er overheen want ik mis die functie wel op deze telefoon.
De Duitse .224 firmware is ondertussen ook beschikbaar. Ik denk dat ik die er straks maar even op zet.
Blijkbaar doe ik iets fout. Elke keer als ik wil flashen krijg ik een error waarna de telefoon niet meer goed opstart.
Blijkbaar doe ik iets fout. Elke keer als ik wil flashen krijg ik een error waarna de telefoon niet meer goed opstart.
[ Voor 37% gewijzigd door O88088 op 04-06-2016 19:22 ]
Ja, Australie. Er stond als extra een Australische marktplaats app op welke je kan wissen.xon schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:23:
[...]
Staat Au voor Australië eigenlijk ? Hoe ziet de rom er verder uit wat betreft pre installed software?
sorry voor de self-quote...scorelord schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:30:
[...]
//edit... hold your horses.. Na een paar dagen zonder reboot toch random blue-tooth reconnect op korte autoritjes...Lijkt mij dus niet gefixt in deze build. Stond ook niet in de lijst. Denk dat het een soort memory leak is aangezet de fresh-install/reboot het stabieler leek vol te houden.

Van het weekend ota geüpdatet, nog geen enkel probleem tegengekomen.
Zonet ook Nl alert gekregen dus dat werkt ook prima.
Zonet ook Nl alert gekregen dus dat werkt ook prima.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
@Thijsco19: Qua NL-Alert is het nog wel even het vermelden waard waar je zat en op welk netwerk (en welke technologie)
.
Z5C @ KPN netwerk, Lollipop KPN Customization, geen root oid.
NL-Alert werkt goed, wat een teringgeluid zeg.
NL-Alert werkt goed, wat een teringgeluid zeg.
Trotse vader!
Hehe tsja, als er echt een flinke levensbedreigende ramp is, dan moet dat natuurlijk ook wel 
Een aantal collega's met Cyanogen had ook een aardig irritant geluid. Bij anderen kwam het gewoon als popup, maar met standaard berichttoon (of geen geluid, indien silent mode).
Een aantal collega's met Cyanogen had ook een aardig irritant geluid. Bij anderen kwam het gewoon als popup, maar met standaard berichttoon (of geen geluid, indien silent mode).
Mijn 64GB exFAT MicroSDXC kaartje doet het niet in mijn Z5c, terwijl deze het wel doet in mijn oude Xperia Z, <32GB FAT32 kaartjes doen het wel. Vreemd probleem, ik heb al een nieuw kaartje besteld om defecten uit te sluiten, maar ik ben bang dat het aan mijn telefoon of aan Android 6.0 ligt. Hebben jullie hier ervaring mee of suggesties?
Is er daarnaast al meer bekend over wanneer 32.2.A.0.224 via Sony update center (of hoe die meuk ook heet) in Nederland beschikbaar komt?
Is er daarnaast al meer bekend over wanneer 32.2.A.0.224 via Sony update center (of hoe die meuk ook heet) in Nederland beschikbaar komt?
🇺🇦
Is dat naar je geupdate had? In Android 6 moet je volgens mij aangeven waarvoor je dat kaartje gebruikt.
(O.i.d.)
Netwerk is ben nl, of in iedergeval dat is waar ik mijn abonnement heb. Geen idee welk netwerk ze gebruiken?
Was op me werk in Schiedam, 'leuke' is vorige week was er een stevige brand in Vlaardingen waar ik ook een NL-ALERT melding van kreeg. (Tot 2x toe) Hoewel dat nog op de vorige Android versie was weet ik dus wel dat me telefoon het correct doet bij NL-ALERT.
(O.i.d.)
Netwerk is ben nl, of in iedergeval dat is waar ik mijn abonnement heb. Geen idee welk netwerk ze gebruiken?
Was op me werk in Schiedam, 'leuke' is vorige week was er een stevige brand in Vlaardingen waar ik ook een NL-ALERT melding van kreeg. (Tot 2x toe) Hoewel dat nog op de vorige Android versie was weet ik dus wel dat me telefoon het correct doet bij NL-ALERT.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Geen idee of het zo werkt, maar kan het niet zo zijn dat je kaart 'gekoppeld' is aan je Z? Volgens mij staan er altijd wat gekke mappen op zonder duidelijke inhoud. Of is de SD kaart versleuteld?Nycrea schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:28:
Mijn 64GB exFAT MicroSDXC kaartje doet het niet in mijn Z5c, terwijl deze het wel doet in mijn oude Xperia Z, <32GB FAT32 kaartjes doen het wel. Vreemd probleem, ik heb al een nieuw kaartje besteld om defecten uit te sluiten, maar ik ben bang dat het aan mijn telefoon of aan Android 6.0 ligt. Hebben jullie hier ervaring mee of suggesties?
De officiële NL update kan nog wel weken tot maanden duren. De een na laatste firmware is ook als laatste uitgekomen.
Ik had op mijn 118 nordic geen nl alert hoor.. Youfone /kpn... Hmm
Voor degene die wel een melding hebben gekregen, hebben jullie er een app op zitten genaamd "landelijke waarschuwingen" of "draadloze waarschuwingen"?
Mijn vorige Sony telefoon had zo'n app op de telefoon en daar kon ik de nl-alert instellen ipv bij de telefooninstellingen. Zelf heb ik ook geen melding gekregen en bovengenoemde app ook niet op mijn telefoon, ik gok daarom dat het daardoor komt.
Mijn vorige Sony telefoon had zo'n app op de telefoon en daar kon ik de nl-alert instellen ipv bij de telefooninstellingen. Zelf heb ik ook geen melding gekregen en bovengenoemde app ook niet op mijn telefoon, ik gok daarom dat het daardoor komt.
Emergency Alerts heet de app hier.MrWisent schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:42:
Voor degene die wel een melding hebben gekregen, hebben jullie er een app op zitten genaamd "landelijke waarschuwingen" of "draadloze waarschuwingen"?
Hier ook Nordic KPN en wel de NL alert.xon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:06:
Ik had op mijn 118 nordic geen nl alert hoor.. Youfone /kpn... Hmm
Fascinerend: als ik https://xpericheck.com/device/E5823 moet geloven (en dat doe ik graag), dan is de update naar 6.0.1 voor custom NL nu al beschikbaar. Da's weer eens anders dan de aller-, aller-, állerlaatste zijn.
Via Sony bridge for mac krijg ik de update nog niet, maar beloftevol is het in ieder geval.
Edit 1: En hij is er via de Sony-software. Fascinerend. Ik ga updaten.
Edit 2: Update uitgevoerd, alles lijkt prima te werken.
Via Sony bridge for mac krijg ik de update nog niet, maar beloftevol is het in ieder geval.
Edit 1: En hij is er via de Sony-software. Fascinerend. Ik ga updaten.
Edit 2: Update uitgevoerd, alles lijkt prima te werken.
[ Voor 17% gewijzigd door Inge Janse op 07-06-2016 10:48 ]
Net de OTA update erop gezet. Heb nu Android 6.01 Build 32.2.A.0.224.Ronald8 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:11:
De Duitse .224 firmware is ondertussen ook beschikbaar. Ik denk dat ik die er straks maar even op zet.
De launcher vind ik niet echt een vooruitgang. Heb geen behoefte aan suggested apps en dat de laatst bekeken pagina onthouden wordt.

_██_
(ಠ_ృ)
@Inge Janse, is in die 6.0.1 nu een soort van Staminamodus terug? Las hier in verschillende topic over de xperia Z serie dat die niet te vergelijken was met de versie in Lollipop.
En Doze werkt toch alleen als je telefoon plat ligt (meestal heeft mijn telefoon een verticale houding).
Iets minder belangrijk voor mij: Ik lees ook over problemen met bluetooth. Kan je dat ook testen?
En hoe staat het nu met de batterijduur t.o.v. Lollipop?
En Doze werkt toch alleen als je telefoon plat ligt (meestal heeft mijn telefoon een verticale houding).
Iets minder belangrijk voor mij: Ik lees ook over problemen met bluetooth. Kan je dat ook testen?
Die heb ik ook niet, en hij staat ook niet in de store. Dan moet ik maar op de een of andere manier die app geinstalleerd krijgen.
Stamina: ja, weer terug, maar geen idee hoe die zich verhoudt tot enerzijds Doze en anderzijds de oude stamina.Johandmc schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:58:
@Inge Janse, is in die 6.0.1 nu een soort van Staminamodus terug? Las hier in verschillende topic over de xperia Z serie dat die niet te vergelijken was met de versie in Lollipop.
Bluetooth: vroeger weleens gebruikt in de auto, maar nooit met problemen. Met mijn sony-speaker had ik weleens problemen tijdens Lollipop. Net even heel snel getest, ging drie keer achter elkaar goed, maar dus nog geen duurtest.
Batterijduur: vind ik lastig. Batterij lijkt sneller leeg te gaan dan tijdens Lollipop (ik gebruikte nooit stamina, dus situatie is redelijk vergelijkbaar), maar niet heel radicaal, en misschien is het wel alleen psychologisch.
Afgelopen vrijdag ook de nieuwe android op mijn z5 compact gekregen. Sindsdien geeft de whatsapp badge geen cijfers meer weer hoeveel ongelezen berichten ik heb. Google leert mij dat er meer zijn. Vinden jullie dit niet vervelend ook?
Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....
Zojuist de Customized NL 6.0.1 geflasht. Opnieuw een vooruitgang t.o.v. 6.0.
Wat meteen opvalt is de smoothness met wisselen schermen/scrollen en de camera app. De camera lijkt ook betere foto's te schieten.
Waar ik het echter enorm aan merk is snapchat, ik gebruik die app niet echt intensief maar bij verschillende animaties hapert de telefoon niet meer waar hij dat voorheen nog wel deed. Op android 5 was het zelfs redelijk onwerkbaar, in 6.0 al stukken beter en nu in 6.0.1 eindelijk helemaal smooth.
De Z5 compact is zo van best teleurstellend op het begin tot een prima telefoon geworden
Wat meteen opvalt is de smoothness met wisselen schermen/scrollen en de camera app. De camera lijkt ook betere foto's te schieten.
Waar ik het echter enorm aan merk is snapchat, ik gebruik die app niet echt intensief maar bij verschillende animaties hapert de telefoon niet meer waar hij dat voorheen nog wel deed. Op android 5 was het zelfs redelijk onwerkbaar, in 6.0 al stukken beter en nu in 6.0.1 eindelijk helemaal smooth.
De Z5 compact is zo van best teleurstellend op het begin tot een prima telefoon geworden
Zozoo... Nl custom .224 gewoon als 1 van de eerste. Ook geen touw aan vast te knopen wanneer ze zoiets uitgeven per land maar prima. Vanavond eens proberen.
De camera lijkt inderdaad beter te functioneren. Een korte opname 1080p@60fps op sdcard ging zonder haperingen. Of dat voor langere opnames ook geldt moet ik nog zien.
Echt vlot gaat het nog niet overal, maar dat gaat met die budget 2Gb aan werkgeheugen ook nooit gebeuren vrees ik.
Echt vlot gaat het nog niet overal, maar dat gaat met die budget 2Gb aan werkgeheugen ook nooit gebeuren vrees ik.
_██_
(ಠ_ృ)
Bluetooth statement van Sony:
so.. the fingerpointing begins...
so.. the fingerpointing begins...
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Sony Xperia Support.
Dank u voor het vermelden van deze issue en de link naar onze forums.
Er schijnt inderdaad een issue te zijn met Marshmallow en Blue tooth connecties. Deze issue schijnt ook niet enkel voor te komen met Sony telefoons, maar met android apparaten in het algemeen. Als u een google search doet met: 'marshmallow blue tooth disconnect', komen diverse bronnen tevoorschijn van mensen die hetzelfde probleem ondervinden met telefoons van diverse merken.
Zoals u misschien ook bekend is, word het android besturingssysteem ontwikkeld en uitgegeven door Google die ook de eigenaar is van android. Een marshmallow update zal deze kwestie ongetwijfeld aanspreken. Controleer daarom dan ook onze web site regelmatig voor updates.
Een algemene troubleshoot, is blue tooth aan en uit te zetten, de verbinding te vergeten en opnieuw aan te sluiten.
http://support.sonymobile...ooth-wireless-technology/
Voor de mensen die op zoek zijn naar een nieuw microsd-kaartje, de buren hebben een review gedaan:
http://nl.hardware.info/r...llen-vergeleken-conclusie
Volgens http://www.xperiablog.net...perias/xperia-z5-compact/ en http://developer.sonymobi...03-and-e5823-white-paper/ heeft de Z5C een UHS Class 1 aansluiting. Maximale grootte 200GB met SDXC.
Quote van Sony:
This device meets the minimum hardware requirements to support Class 10 / UHS Speed Class 1 Flash
memory.
Oftewel 10MB/s minimaal, maar geen garantie op hogere snelheden
http://nl.hardware.info/r...llen-vergeleken-conclusie
Volgens http://www.xperiablog.net...perias/xperia-z5-compact/ en http://developer.sonymobi...03-and-e5823-white-paper/ heeft de Z5C een UHS Class 1 aansluiting. Maximale grootte 200GB met SDXC.
Quote van Sony:
This device meets the minimum hardware requirements to support Class 10 / UHS Speed Class 1 Flash
memory.
Oftewel 10MB/s minimaal, maar geen garantie op hogere snelheden
Trotse vader!
Via XperiCheck zie ik dat de KPN Mobile NL customization er ook al is, naast de gewone Customized NL:
1299-0226 KPN Mobile NL 32.2.A.0.224-R3C
1299-7245 Customized NL 32.2.A.0.224-R5C
Trotse vader!
Help eens? Wat is verschil? Brandend met kpn meuk?TH0R schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:44:
Via XperiCheck zie ik dat de KPN Mobile NL customization er ook al is, naast de gewone Customized NL:
Bijna geen verschil te zien.
Ik heb de KPN customization.
Ik heb een EasyMenu app met o.a. KPN-diensten (geen idee of iedereen die app heeft)
Als je toestel standaard KPN heeft, zal hij zonder ingrijpen weer updaten naar de KPN-versie.
In theorie zullen KPN-instellingen er wel netjes in staan, voor 4G, bellen, sms-centrale en zo. Maar dat is mijn theorie.
Ik heb de KPN customization.
Ik heb een EasyMenu app met o.a. KPN-diensten (geen idee of iedereen die app heeft)
Als je toestel standaard KPN heeft, zal hij zonder ingrijpen weer updaten naar de KPN-versie.
In theorie zullen KPN-instellingen er wel netjes in staan, voor 4G, bellen, sms-centrale en zo. Maar dat is mijn theorie.
Trotse vader!
Als je eenmaal een andere customization hebt geïnstalleerd zal hij updates in het vervolg juist voor die customization blijven ontvangen. Hij gaat dus zeker niet terug.
Het easymenu heb ik met mijn niet-kpn z1-compact trouwens ook. Dat is een menu dat volgens mij via he sim van je provider wordt gevuld
Het easymenu heb ik met mijn niet-kpn z1-compact trouwens ook. Dat is een menu dat volgens mij via he sim van je provider wordt gevuld
Werken jullie vingerafdrukken nog in non-Sony apps na de 6.0.1 update?
In my password-manager krijg ik een foutmelding en in de PayPal-app kan ik ook niet meer inloggen.
In my password-manager krijg ik een foutmelding en in de PayPal-app kan ik ook niet meer inloggen.
Ehh ik zie vast een link over het hoofd waar je zonder 14 uur te wachten (of betalen aan en schimmige download site) de update van 2gb kan downloaden?
Want dit is naatje: https://alfafile.net/file/SHV9
anyone?
Ugh..dat zit gewoon in flashtool natuurlijk...
..ok doorlopen allemaal
Want dit is naatje: https://alfafile.net/file/SHV9
anyone?
Ugh..dat zit gewoon in flashtool natuurlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door xon op 10-06-2016 11:02 ]
Hi,
Ik heb sinds kort een Z5compact. Nu probeer ik de bootloader te unlocken, maar ik krijg het niet voor elkaar de juiste driver te installeren, zodat ik fastboot in kan gaan. Zijn er meer die daar last van hebben, of zijn er mensen die weten hoe dit gefixt kan worden?
Ik heb sinds kort een Z5compact. Nu probeer ik de bootloader te unlocken, maar ik krijg het niet voor elkaar de juiste driver te installeren, zodat ik fastboot in kan gaan. Zijn er meer die daar last van hebben, of zijn er mensen die weten hoe dit gefixt kan worden?
Even nieuwsgierig naar degene die geroot hebben. Hebben jullie dit allemaal gedaan met behoud (terugzetten) van de DRM key's? En daarbij nog tegen issues aangelopen?
Fastboot moet je op je toestel zelf regelen. Eerst uitzetten en de kabel uit je PC halen, dan volume+ ingedrukt houden en de usb kabel inpluggen. Als het goed is gaat het lampje dan eerst knipperen en daarna blauw of groen branden (ik weet ff niet welke kleur precies).rickvandermey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:07:
Hi,
Wat gaat er precies fout? Ik kan de drivers altijd alleen installeren als ik de controle op signed drivers uitzet.rickvandermey schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:07:
Hi,
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Zijn dat niet de flashtool/flashmode drivers? de ADB/Fastboot drivers zijn voor zover ik weet gewoon signed en kan je zo installeren.MerijnB schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Wat gaat er precies fout? Ik kan de drivers altijd alleen installeren als ik de controle op signed drivers uitzet.
Blijkbaar had ik jullie advies / hulp niet nodig.Dweebus schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:25:
Hoihoi,
Wat is de beste methode daar voor? Ik had namelijk iets gelezen over verlies van camera kwaliteit en dat wil ik natuurlijk het liefst voorkomen. En garantie behoud ik ook liever wel... (You never know)
Succesvol dat vieze roze T-Mobile scherm verwijderd.
Ik denk dat dit inderdaad fout gaat. Het uitzetten van de controle is denk fout gegaan. Ik ga wel googlen hieropMerijnB schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Wat gaat er precies fout? Ik kan de drivers altijd alleen installeren als ik de controle op signed drivers uitzet.
Werkt hier nog gewoon in o.a. de app van m'n bank....RandyLemaire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:18:
Werken jullie vingerafdrukken nog in non-Sony apps na de 6.0.1 update?
Enige nadelen die ik vind, voor zover nadelen:
- App menu dat de laatste pagina onthoudt
- Zoekbalk in app menu
- De melding bij 30% batterij is ook overdreven
- Resterende batterij duur in uren, ik haalde regelmatig 2-3 dagen bij niet zo'n intensief gebruik en dan oogt 61u35 niet handig voor mij maar dat is echt een detail
Smsen haperen ook even bij het verzenden, heb wel de OTA update gedaan. Misschien in het weekend eens clean installeren in de hoop dat dat verschil maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Rafael op 15-06-2016 08:10 ]
De .224 update binnen. Dan kan je in Email de standaard actie bij mail notificatie kiezen (Delete of Mark as read). Ik kies Mark as read, blijft ie nog steeds als optie Delete geven. Dafuq?
Ow, en die Search Applications bar vind ik niet nodig, maar ik heb nog geen manier gevonden om die weg te halen.
Ow, en die Search Applications bar vind ik niet nodig, maar ik heb nog geen manier gevonden om die weg te halen.
[ Voor 23% gewijzigd door Theimon op 15-06-2016 18:53 ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Na deze versie geinstalleerd te hebben E5823_Customized BE_1299-7717_32.2.A.0.224_R4C is mijn batterij volledig omzeep.
1 dag met amper te gebruiken 5 dagen op stamina??
Ik ga factory reset doen denk ik
Now i am become death , the destroyer of worlds.
Ik had dezelfde ervaring met de .118 en na de .224 geinstalleerd te hebben en daarvoor een factory reset gedaan te hebben is mijn batterijverbruik echt met 30% verbeterd. Inmiddels heb ik wel weer exact dezelfde apps geinstalleerd staan. Wel ben ik wat alerter met het pro actief uitzetten van allerlei pushmeldingen (die elke app inmiddels wel lijkt te hebben )zerotol schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:45:
Na deze versie geinstalleerd te hebben E5823_Customized BE_1299-7717_32.2.A.0.224_R4C is mijn batterij volledig omzeep.
grr na ruim 9 maanden gebruik toch een fabricage-mankementje...
Tussen de lens en het glas van de behuizing zit een stukje foam/plastic/isolatie ofzo geschoven. Het bedekt nog nèt niet de lens, maar dat kan natuurlijk alsnog gaan gebeuren. Komende week eerst op vakantie en daarna maar retour...
Weet iemand of Sony hem komt halen of dat ik hem zelf moet opsturen? (ik neem pas na mn vakantie contact op, zo ongeveer half juli)
Tussen de lens en het glas van de behuizing zit een stukje foam/plastic/isolatie ofzo geschoven. Het bedekt nog nèt niet de lens, maar dat kan natuurlijk alsnog gaan gebeuren. Komende week eerst op vakantie en daarna maar retour...
Weet iemand of Sony hem komt halen of dat ik hem zelf moet opsturen? (ik neem pas na mn vakantie contact op, zo ongeveer half juli)
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Garantie loopt via de verkoper
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Gaat prima via Sony zelf... afgeven bij DHL puntreyals schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:18:
Garantie loopt via de verkoper
Ik heb nu een aantal keer batterij onder de 15% laten komen waarna (in mijn geval) Stamina wordt geactiveerd. In de omschrijving geven ze aan dat het kan zijn dat niet alles meer goed synced en bepaalde instellingen (beeldverbeteraars etc) uit gaan. Nu zie ik hem na die 15% echt wel iets minder snel leegtrekken dus dat is positief. Wat ik alleen niet snap is dat ik wel gewoon nog alles binnenkrijg wat gepushed wordt. Whatsapp..gmail etc. Ook mijn Wifi blijft gewoon in standby stand staan. Het zou dus bijna interessant genoeg zijn om hem al eerder (of helemaal) in stamina te knallen.
Wat is jullie ervaring?
Wat is jullie ervaring?
Na de laatste update heb ik het volgende probleem: voor 3 emailaccounts heb ik een eigen ringtone ingesteld. Geen standaard ringtone, maar ringtones die ik zelf op de telefoon heb gezet. Nu voel je hem al aankomen; sinds de update kan ik ze nog wel selecteren, maar als er een email binnenkomt wordt een standaard voorgeinstalleerde ringtone gebruikt. Hebben meer mensen dit probleem?
Opgelost!!
Opgelost!!
[ Voor 3% gewijzigd door Grooveman11 op 22-06-2016 19:51 ]
Waardeloze gsm met de drainbug.
Als je je bootloader unlocked zijn er veel mensen die 1% batterij verliezen per uur waardoor hij zelfs zonder te gebruiken op 2 a 3 dagen leeg is.
Hier lees je er alles over:
http://forum.xda-develope...ht-97-deep-sleep-t3382145
Als je je bootloader unlocked zijn er veel mensen die 1% batterij verliezen per uur waardoor hij zelfs zonder te gebruiken op 2 a 3 dagen leeg is.
Mijn camera is een beetje kapot, roze waas en bewegende strepen. Selfie-camera is wel ok.
Voordat ik 'm naar de KPN breng, wil ik even een factory reset proberen. (ook als ik marshmallow installeer wel handig zo'n reset).
Maar ja, dat lukt mij niet. Ik kreeg het idee via de link van Inge: https://www.androidpit.com/what-to-do-before-an-android-update
Maar welke handleiding ik ook probeer, hij boot niet naar recovery!
Hier staan twee methodes (1 en 2): http://technosamigos.com/xperia-z5-premium-z5-compact-in-recovery-mode/
Beide werken niet, krijg gewoon een normale boot. Methode 3 heeft root nodig dacht ik.
Andere website en ook XDA geven allemaal variaties hier op, maar alles werkt niet.
Wat gebruiken jullie, welke methode?
Voordat ik 'm naar de KPN breng, wil ik even een factory reset proberen. (ook als ik marshmallow installeer wel handig zo'n reset).
Maar ja, dat lukt mij niet. Ik kreeg het idee via de link van Inge: https://www.androidpit.com/what-to-do-before-an-android-update
Maar welke handleiding ik ook probeer, hij boot niet naar recovery!
Hier staan twee methodes (1 en 2): http://technosamigos.com/xperia-z5-premium-z5-compact-in-recovery-mode/
Beide werken niet, krijg gewoon een normale boot. Methode 3 heeft root nodig dacht ik.
Andere website en ook XDA geven allemaal variaties hier op, maar alles werkt niet.
Wat gebruiken jullie, welke methode?
Trotse vader!
Volgens mij zit er gewoon in de rom zelf, in het instellingenmenu, een factory reset optie? Waarom zou dat vos recovery oid moeten?
Erg vreemde redenatie. 1 procent per uur, waarbij wifi aan e.d. niet echt kwalificeert als 'zonder te gebruiken', lijkt me erg netjes.
Dus omdat in een xda topic mensen die experimenteren met allerlei verschillende kernels e.d. 1 procent per uur verliezen (waarvan ik er een heel aantal lees die dan ook wifi aan laten en zelfs dan nog verbaast zijn), is het apparaat meteen waardeloos?zerotol schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:52:
Waardeloze gsm met de drainbug.
Erg vreemde redenatie. 1 procent per uur, waarbij wifi aan e.d. niet echt kwalificeert als 'zonder te gebruiken', lijkt me erg netjes.
[ Voor 75% gewijzigd door eymey op 21-06-2016 00:10 ]
Nordic 6.0.1 is ook uit. As we speak ben ik `m er op aan het knallen. Kijken of ik de voordelen merk.
Dat is een goede, ik zal daar eens induiken :-) Dit is voor mij de eerste keer dat ik bewust een factory reset doe, vandaar misschien de vreemde keuze om dat via recovery te doen.eymey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:04:
Volgens mij zit er gewoon in de rom zelf, in het instellingenmenu, een factory reset optie? Waarom zou dat vos recovery oid moeten?
Trotse vader!
Uiteraard is mijn reactie niet genuanceerd.
Bij het unlocken van de bootloader kan er een probleem optreden waarbij de GSM idle (dus bij niet gebruik en alle data mogelijkheden uitgeschakeld) 1% per uur verliest.
Dit in tegenstelling tot een paar % over een gehele dag.
Ik ben terug gegaan naar de standaard instellingen en kernel en het probleem blijft.
Bij het unlocken van de bootloader kan er een probleem optreden waarbij de GSM idle (dus bij niet gebruik en alle data mogelijkheden uitgeschakeld) 1% per uur verliest.
Dit in tegenstelling tot een paar % over een gehele dag.
Ik ben terug gegaan naar de standaard instellingen en kernel en het probleem blijft.
eymey schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 00:04:
[...]
Dus omdat in een xda topic mensen die experimenteren met allerlei verschillende kernels e.d. 1 procent per uur verliezen (waarvan ik er een heel aantal lees die dan ook wifi aan laten en zelfs dan nog verbaast zijn), is het apparaat meteen waardeloos?![]()
Tsja, dan nog kan het aan van alles en nogwat liggen en is het voor de overgrote meerderheid van het publiek voor een smartphone waarschijnlijk geen enkel probleem. Die gebruiken hem gewoon, hebben apps en data actief, etc. Alleen voor mensen die hem zo lang en 'dumb' mogelijk aan willen houden is het misschien een issue.
Overigens ken ik maar heel weinig smartphones die slechts een paar procent op een hele dag gebruiken. Misschien smartphones met een meer low power chipset van een paar jaar terug. Maar waarschijnlijk geen snapdragon 810.
Dus nogmaals, om dan meteen met termen als waardeloos te komen...
Overigens ken ik maar heel weinig smartphones die slechts een paar procent op een hele dag gebruiken. Misschien smartphones met een meer low power chipset van een paar jaar terug. Maar waarschijnlijk geen snapdragon 810.
Dus nogmaals, om dan meteen met termen als waardeloos te komen...
Hebben jullie dit al kunnen oplossen? Ik heb hetzelfde probleem dat ik niet direct als gelezen kan opgeven.Theimon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:53:
De .224 update binnen. Dan kan je in Email de standaard actie bij mail notificatie kiezen (Delete of Mark as read). Ik kies Mark as read, blijft ie nog steeds als optie Delete geven. Dafuq?
Ook werkt mijn imap niet meer goed. Wat als gelezen staat op de server wordt niet meer gewijzigd op mijn telefoon......
Hmm, is Sony de levering van Z5c's nu al flink aan het terugschroeven, of is de zwarte gewoon ineens heel erg populair?
Van de 'grote' winkels, was er al een tijd Mediamarkt die uitgerekend de zwarte helemaal niet meer in het assortiment lijkt te hebben, maar sinds begin deze of vorige week heeft ook Coolblue 'm niet meer.
Ik ben nog steeds niet tot aanschaf over gegaan omdat ik heb besloten voorlopig toch nog maar bij m'n zelf gereviseerde Z1c te blijven. Maar ik houd het nog wel in de gaten, dus het viel me ineens op.
Van de 'grote' winkels, was er al een tijd Mediamarkt die uitgerekend de zwarte helemaal niet meer in het assortiment lijkt te hebben, maar sinds begin deze of vorige week heeft ook Coolblue 'm niet meer.
Ik ben nog steeds niet tot aanschaf over gegaan omdat ik heb besloten voorlopig toch nog maar bij m'n zelf gereviseerde Z1c te blijven. Maar ik houd het nog wel in de gaten, dus het viel me ineens op.
Nog geen oplossing. Nog een thread gevonden op sonymobile, maar dat geef ook geen eenduidig antwoord.vlietame schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Hebben jullie dit al kunnen oplossen? Ik heb hetzelfde probleem dat ik niet direct als gelezen kan opgeven.
Ook werkt mijn imap niet meer goed. Wat als gelezen staat op de server wordt niet meer gewijzigd op mijn telefoon......
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Het zou kunnen dat ze uitgefasseerd worden. Sony gaat nu over op de X-serie, en daarmee vervalt de Z-serie. Helaas is er geen X-serie compact.eymey schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:21:
Hmm, is Sony de levering van Z5c's nu al flink aan het terugschroeven, of is de zwarte gewoon ineens heel erg populair?
Inderdaad. Maar de Z1c en de Z3c zijn toch heel lang te koop geweest (de z3c volgens mij nog steeds wel).
Als ze ook echt meteen al stoppen met het uberhaupt produceren van de Z serie, dan mag ik toch wel gaan overwegen om op een gegeven moment toch nog een Z5c te bemachtigen.
Want ik zou, mocht mijn Z1c ermee ophouden, echt niet weten welke andere smartphone nog bij me zou passen, onder de 5 inch.
Als ze ook echt meteen al stoppen met het uberhaupt produceren van de Z serie, dan mag ik toch wel gaan overwegen om op een gegeven moment toch nog een Z5c te bemachtigen.
Want ik zou, mocht mijn Z1c ermee ophouden, echt niet weten welke andere smartphone nog bij me zou passen, onder de 5 inch.
En, heb je de t-mobile rotzooi eruit gekregen?Dweebus schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:37:
[...]
Zaterdag een Z5C ontvangen van T-Mobile. Kon meteen upgraden naar 6.0.
Maar heeft iemand nog tips om hem te flashen, want heb geen behoefte aan dat lelijke roze T-Mobile opstartscherm
http://www.phonearena.com...4.6-inch-displays_id80650Cyleo schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:36:
[...]
Het zou kunnen dat ze uitgefasseerd worden. Sony gaat nu over op de X-serie, en daarmee vervalt de Z-serie. Helaas is er geen X-serie compact.
Er lijkt dus wel wat te komen, maar qua specs is het ws niet echt een upgrade tov de Z5c.
[ Voor 10% gewijzigd door MerijnB op 29-06-2016 07:35 ]
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Die twee lijken me inderdaad niet echt interessant.
Hoewel het, mits vriendelijk geprijsd, misschien nog steeds interessant kan zijn voor mensen die naar een compact midrange toestel zoeken (aangezien die ook al steeds groter worden).
Hoewel het, mits vriendelijk geprijsd, misschien nog steeds interessant kan zijn voor mensen die naar een compact midrange toestel zoeken (aangezien die ook al steeds groter worden).
Ja... Gewoon de meest recente Custom NL firmware er op geflashed (m.b.v. Flashtool)..Genco.osman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:24:
[...]
En, heb je de t-mobile rotzooi eruit gekregen?
Was wel ff zoeken hoe dat precies ging, aangezien ik dat nog nooit had gedaan, maar alles werkt perfect nu.
ik heb dat ook gedaan alleen zit ik nu op 5.1.1 en krijg niet de update naar 6 binnen?Dweebus schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:14:
[...]
Ja... Gewoon de meest recente Custom NL firmware er op geflashed (m.b.v. Flashtool)..
Was wel ff zoeken hoe dat precies ging, aangezien ik dat nog nooit had gedaan, maar alles werkt perfect nu.
buildnummer 32.a.6.152
Heb je de verkeerde firmware versie (of model nummer) geselecteerd misschien?Genco.osman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:21:
[...]
ik heb dat ook gedaan alleen zit ik nu op 5.1.1 en krijg niet de update naar 6 binnen?
buildnummer 32.a.6.152
Ik heb nu buildnummer: 32.2.A.0.224 en model nummer: E5823
Android 6.0.1
Ik nu ook, had eerst international commercial AMD journalists gekozen. Nu Nederland costumized. En heb inderdaad het juiste buildnummer gekregen. Toch bedankt
Na de laatste update is de appdrawer veranderd, er zit nu standaard een zoekbalk prominent in beeld, dat is opzich niet erg, maar elke keer als ik nu de drawer open gaat zit hij op de pagina waar ik het laatste was..ik heb hem altijd op alfabetisch staan waarbij ik er vanuit ga dat ik altijd gewoon op A open zegmaar..heel hinderlijk en kan het zo te zien ook niet uitzetten..snap soms niet waarom ze opeens zo'n functie veranderen..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Binnen 6 uur op 50%, waarbij het toestel niet gebruikt is en vooral de Doze-functie ingeschakeld was.
Dit is de 3e dag (nou ja, 2e nacht) dat dit gebeurd. Overdag bij normaal gebruik (zonder video) is het toestel na 9 uur leeg en wordt toch wel extreem warm.
Factory Reset maakte niets uit. Vermoedelijk een accu probleem. Retour gestuurd als DOA.
Wat denken jullie; juiste beslissing?
Toevallig KPN? Check dan je APN instellingen even, zelfde probleem hier gehad. Iets met MMS wat daar nog tussen staat.dasystemcheck schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:34:
[afbeelding]
Binnen 6 uur op 50%, waarbij het toestel niet gebruikt is en vooral de Doze-functie ingeschakeld was.
Dit is de 3e dag (nou ja, 2e nacht) dat dit gebeurd. Overdag bij normaal gebruik (zonder video) is het toestel na 9 uur leeg en wordt toch wel extreem warm.
Factory Reset maakte niets uit. Vermoedelijk een accu probleem. Retour gestuurd als DOA.
Wat denken jullie; juiste beslissing?
Ships. Daar had ik niet aan gedacht. 'k Heb Simyo, dus KPN settings. Heb daar wel gekeken; stond de 4gKPN & een 2e instelling. Nooit aan gedacht dat 'ie zou kunnen switchen tussen die 2. 'k Dacht dat 'ie enkel de 1e gebruikt, ondanks dat er andere bij staan?
Enfin; hij is nu retour. Als ik een andere terugkrijg en hetzelfde resultaat heb, dan ga ik jou optie proberen.
[ Voor 11% gewijzigd door dasystemcheck op 01-07-2016 19:07 ]
Is een andere Launcher installeren niet en optie? Als je daar niet bekend mee bent: daarmee verander je de home screen en app drawer zonder te rooten of flashen ofzo. Je kan ook gewoon switches tussen 2 of meerdere launcher, je instellingen op de andere launcher blijven gewoon bewaard hoe ze als laatste waren. Je nieuwe launcher moet je uiteraard wel even instellen.Only schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:52:
Na de laatste update is de appdrawer veranderd, er zit nu standaard een zoekbalk prominent in beeld, dat is opzich niet erg, maar elke keer als ik nu de drawer open gaat zit hij op de pagina waar ik het laatste was..ik heb hem altijd op alfabetisch staan waarbij ik er vanuit ga dat ik altijd gewoon op A open zegmaar..heel hinderlijk en kan het zo te zien ook niet uitzetten..snap soms niet waarom ze opeens zo'n functie veranderen..
Ik gebruik zelf Nova Launcher (gratis versie) en daar zit in ieder geval exact die opties die je wil:
- Zoekbalk in appdrawer is uit te schakelen
- Je kan de laaste app drawer pagina laten onthouden of niet.
Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.