Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
StevoMark10 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:36:
[...]

Toevallig KPN? Check dan je APN instellingen even, zelfde probleem hier gehad. Iets met MMS wat daar nog tussen staat.
Kun je iets preciezer zijn. Ik heb ook KPN en mijn Idle verbruik is redelijk hoog. Misschien dat dit het is, maar er zijn redelijk wat dingen die op MMS lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Cyleo schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:43:
[...]

Kun je iets preciezer zijn. Ik heb ook KPN en mijn Idle verbruik is redelijk hoog. Misschien dat dit het is, maar er zijn redelijk wat dingen die op MMS lijken.
Door de stappen in deze link te volgen moeten de APN instellingen goed zijn ;)
Daar had ik eerder wat dingen staan mbt MMS, die er standaard bij staat. Door deze APN instellingen in te voeren is mijn batterijduur significant gestegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Herax10NL op 04-07-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
Dank je voor de link; ga ik toepassen als ik m'n toestel terug heb.
Wat mij wel opvalt is dat, terwijl Simyo het KPN netwerk gebruikt, zij afwijkende gegevens wensen:
Bij Poort '5080, Server keihard '0.0.0.0', verificatie 'PAP' en bij APN-type 'Internet'.
Welke gegevens zijn verstandig om in te voeren, in gevalletje Simyo? Hun eigen wens, of toch de KPN instellingen?
Laat maar... Bij een dubbelcheck via een ander linkje op de Simyo site, leveren ze bij 'toestelhulp' dezelfde info als KPN. Da's tricky. Moet je als klant maar net op het juiste linkje klikken (i.p.v. een oude nog bestaande pagina voorgeschoteld te krijgen)...

Vergelijk:
- https://www.simyo.nl/klan...ndroid-telefoons-149?c=54
- https://www.simyo.nl/klan...pn-handmatig-instellen/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:27

d0s

sssst

Bedankt voor deze tip! Mijn Z5 Compact liep na de laatste flash enorm snel leeg, maar dit lijkt de batterijduur sterk te verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
d0s schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:32:
maar dit lijkt de batterijduur sterk te verbeteren :)
Kun je nu -een paar dagen verder- iets specifieker zijn met wat je bedoelt met 'sterk verbeteren'? Ben wel nieuwsgierig hoeveel zoiets simpels als provider settings je uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Hebben meer mensen dit verhaal al gelezen over overdreven slurpende accu?
Schijnt toch iets van de afgelopen 2 weken te zijn sinds de laatste update?
https://talk.sonymobile.c...0-224/td-p/1137290/page/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik heb nergens last van. Doet het erg goed. Haal minimaal twee dagen.

Ligt vaak toch echt aan geïnstalleerde accounts en apps. Hoewel velen toch iets anders beweren en verwachten met alle geïnstalleerde software en hun gebruikspatroon nog steeds een laag stroomverbruik te hebben. Je hebt er jammergenoeg met android 6.0 erg weinig controle over. Een app als Facebook doet echt wat het zelf wil en gaat het liefst continue syncen om elke keer jouw aandacht te trekken met updates bijvoorbeeld. Combineer dit met LinkedIn, instagram en weet ik veel hoeveel rotzooi en je hebt een vaak openstaande verbinding. Vergeet niet dat de doze functie pas actief is na een uur inactiviteit. Zit je dus vaak op je foon te koekeloeren, treedt de doze functie niet in werking.

Ik heb een vrij kale foon zonder energieslurpende apps en heb geen last van dit gedoe. Ook heb ik veel apps uitgeschakeld van Google onder anderen. In de nacht gaat er ook bijna niets vanaf, 1 of 2%.

Ook lijkt het me stug dat een geconfigureerde, werkende apn iets van doen heeft met energieverbruik Apn is puur configuratie om toegang tot Mobiel internet te krijgen en welke beveiliging er wordt gebruikt. Niet hoe vaak de telefoon verbinding maaktbij inactiviteit, dat bepaald Android. Frequentie gebruik wordt hier ook niet mee ingesteld.

Het lijkt erop dat mensen dit als een placebo ervaren. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Nollekeuh op 09-07-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Let's agree to disagree ;-)
Ik heb m'n nieuwe toestel nu 2 dagen (na m'n DOA met batterij problemen) en ik kan nu uit de praktijk zeggen dat ergens toch een verschil ontstaat bij hardwarematig identieke toestellen.

Feit in mijn situatie:
- 1e Z5 Compact wit; nieuw uit doos is nog maar de vraag (niet gesealed, gekreukte plastic om toestel), 4x OTA tot versie 32.2.A.0.224, daarna factory reset, daarna herstel optie Sony Companion, daarna 75 apps geinstalleerd, direct bij installatie/koppeling Google account. Eindresultaat; accu leeg binnen 5 uur (1 uur SOT, na 2x full charge) en toestel werd erg, heel erg warm (3 foto's en een filmpje van 30 seconden en het toestel is niet meer vast te houden).
- 2e Z5 Compact rood; nieuw uit doos, upgrade direct naar versie 32.2.A.0.224 via Sony Companion, factory reset, instellingen Internet/MMS ingesteld zoals hierboven beschreven, daarna 125 (!) apps handmatig stuk-voor-stuk geinstalleerd. Eindresultaat; accu leeg na 34 uur (incl. apps installeren, 3,5 uur SOT), 2e full charge nog niet nodig gehad, toestel werd matigjes warm tijdens app-installatie, daarna nauwelijks warm (ook niet met wat foto's, wel matig warm tijdens 30 seconden filmpje)
- Locatie /gebruik enkel in huis, zelfde stoel (en er naast neerleggen)

Op basis van bovenstaande punten zou je 4 kanten op kunnen (vul gerust aan):
- De internetinstellingen hebben een behoorlijke impact
- Update/upgrade OTA's t.o.v. eenmalig via Companion maakt erg uit
- Iets tijdens de installatie van apps bij 1e situatie is mis gegaan, maar na een factory reset en opnieuw proberen kwam het probleem net zo hard terug
- Ander toestel/kleur=andere batch, 1e situatie was gewoon een DOA accu.

Maarrrrr, ik blijf erbij, de discussie op het Sony forum is niet voor niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:55
dasystemcheck schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:26:
Hebben meer mensen dit verhaal al gelezen over overdreven slurpende accu?
Schijnt toch iets van de afgelopen 2 weken te zijn sinds de laatste update?
https://talk.sonymobile.c...0-224/td-p/1137290/page/5
Ik heb daar ook een week mee gelopen sinds de laatste update. Zat flink te balen, accu was 2x zo snel leeg.
Maar het bleek de tegelijkertijd geïnstalleerde Wimbledon app te zijn die de boosdoener was. Die gedelete en hij was weer als vanouds.

Overigens: met de nieuwe stamina mode is het niet mogelijk om haptic feedback aan te laten lijkt het? Dus een trillinkje wanneer je de 3 navigatietoetsen gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door henri86 op 10-07-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Nollekeuh schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:40:
...

Ook lijkt het me stug dat een geconfigureerde, werkende apn iets van doen heeft met energieverbruik Apn is puur configuratie om toegang tot Mobiel internet te krijgen en welke beveiliging er wordt gebruikt. Niet hoe vaak de telefoon verbinding maaktbij inactiviteit, dat bepaald Android. Frequentie gebruik wordt hier ook niet mee ingesteld.

Het lijkt erop dat mensen dit als een placebo ervaren. 8)7
Het maakt toch echt het verschil. Wanneer ik MMS erbij zet binnen de APN instellingen wordt het toestel vrijwel direct erg warm en schiet de batterijduur omlaag. Wanneer ik MMS weghaal zijn alle problemen weer verholpen. Geen placebo dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

StevoMark10 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:33:
[...]

Het maakt toch echt het verschil. Wanneer ik MMS erbij zet binnen de APN instellingen wordt het toestel vrijwel direct erg warm en schiet de batterijduur omlaag. Wanneer ik MMS weghaal zijn alle problemen weer verholpen. Geen placebo dus ;)
Dat kan ik beamen, mijn batterijduur is echt verbeterd na het 'goed' zetten van de APN settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16
Er is weer een update uit. Deze keer 32.2.A.0.253. Hij schijnt te focussen op "bug fixes and improvements" en "improved handling of bluetooth connected devices".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

StarC schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:13:
Er is weer een update uit. Deze keer 32.2.A.0.253. Hij schijnt te focussen op "bug fixes and improvements" en "improved handling of bluetooth connected devices".
Ik heb die update gisteravond geïnstalleerd en sindsdien is mn Huawei watch niet meer disconnected geweest. Dat gebeurde daarvoor meerdere keren per dag. Ik ben er in ieder geval blij mee :)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hier ook 32.2.A.0.253 binnen OTA. Kan me vergissen, maar heb het idee dat deze wat zuiniger omgaat met geheugen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Sinds ik die 32.2.A.0.253 erop heb staan gaat het scherm heel vaak aan een vreet 'ie daardoor stroom :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsVdB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02-2023
StevoMark10 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:33:
[...]

Was net naar deze thread gekomen om te klagen over de hitte van mijn Z5C, net even gechecked en blijkbaar staan er bij mij ook MMS settings (Proximus). Heb ze even gewist, benieuwd of het helpt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Hmmm... 'k Had gehoopt dat de met regelmaat verbroken koppeling met m'n Asus Zenwatch 2 opgelost zou zijn, maar die zijn er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
StevenK schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:46:
Sinds ik die 32.2.A.0.253 erop heb staan gaat het scherm heel vaak aan een vreet 'ie daardoor stroom :(
Double tap to wake aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Cyleo schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Double tap to wake aanstaan?
Nee.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:59
Ik heb ook weer wat leuks: vocht achter m'n cameralens. Ik wilde een foto maken, maar het beeld was erg wazig. Eerst dacht ik dat het door het zonlicht (tegenlicht) kwam, maar het bleek dus vocht te zijn. Toen ik het ontdekte heb ik gelijk Sony maar ingelicht om een oplossing te regelen. Waarschijnlijk ga ik hem morgen of komend weekend opsturen en dan maar afwachten wat het wordt. Er wordt zelfs geadverteerd met de waterdichtheid (screenshots voor bewijs gemaakt :) ) dus ik hou hoop dat het binnen garantie wordt gerepareerd.

Het scheelt dat ik komende week op vakantie ga en dat ik dan sowieso al m'n oude telefoon ging gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Ronald8 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:02:
Ik heb ook weer wat leuks: vocht achter m'n cameralens. Ik wilde een foto maken, maar het beeld was erg wazig. Eerst dacht ik dat het door het zonlicht (tegenlicht) kwam, maar het bleek dus vocht te zijn. Toen ik het ontdekte heb ik gelijk Sony maar ingelicht om een oplossing te regelen. Waarschijnlijk ga ik hem morgen of komend weekend opsturen en dan maar afwachten wat het wordt. Er wordt zelfs geadverteerd met de waterdichtheid (screenshots voor bewijs gemaakt :) ) dus ik hou hoop dat het binnen garantie wordt gerepareerd.

Het scheelt dat ik komende week op vakantie ga en dat ik dan sowieso al m'n oude telefoon ging gebruiken.
Ik heb hem opgestuurd voor iets soortgelijks maar toch anders. Een stukje materiaal tussen het glas en de cameralens ingeschoven. Echt nog nooit meegemaakt dat er een onderdeel binnen in de telefoon losgeraakt is, en dan ook nog precies voor de cameralens... :S

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/d5nzcanz9/IMG_0209_kopie.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door itsoutthere op 21-07-2016 20:51 ]

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeMa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:43
Daar heb ik op het moment ook last van. Wil hem alleen nu niet opsturen. Ga volgende week op vakantie en heb dan toch mijn telefoon nodig.
Het begon boven in de hoek en het is nu al bijna voorbij de lens geschoven.
Na mijn vakantie ga ik ook eens achter een reparatie hiervoor aan.
Hoe lang ben je dan ongeveer de telefoon kwijt?

[ Voor 41% gewijzigd door GeMa op 21-07-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Ik heb laatst ook een kapotte camera gehad (roze waas en wat strepen).

Wo 22-06 ingeleverd bij KPN
Ma 27-06 begonnen met onderhoud bij Teleplan
Do 07-07 klaar met onderhoud (waarschijnlijk wachten op nieuwe cameramodule)
8 of 9 juli lag hij weer klaar

Ik weet niet of dat een worst-kaas-scenario is, maar hier moet je dus rekening mee houden: 2.5 week weg

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39
Echt blij was ik vanochtend niet. Mijn Sony Z5C had me gewekt en ik had er een update van een app op gedaan. Was die rond een uur of 10 helemaal zwart, en reageerde niet meer. Opladen leek ook niet meer te lukken, ook al wist ik dat de accu niet leeg kon zijn. Gelukkig bracht het internet uitkomst waar stond dat ik hem aan de stroom moest hangen en de volumeknop en aan/uit knop tegelijk moest indrukken. En dit werkte gelukkig ook nog, en de batterij gaf aan nog 74% beschikbaar
Enige wat ik me nu afvraag is waarom die zomaar uitgegaan was??? Ik hoef tenminste geen garantie/reparatie procedure te volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Johandmc op 22-07-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Voor de users met Vodafone, 32.2.A.0.253-R8C is voor jullie beschikbaar:

https://xpericheck.com/device/E5823

TMobile ook al trouwens.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

itsoutthere schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:49:
[...]

Ik heb hem opgestuurd voor iets soortgelijks maar toch anders. Een stukje materiaal tussen het glas en de cameralens ingeschoven. Echt nog nooit meegemaakt dat er een onderdeel binnen in de telefoon losgeraakt is, en dan ook nog precies voor de cameralens... :S

[afbeelding]
Vandaag weer terug gekregen. Mijn tempered glass screen protector zat er zelfs nog op en het probleem is verholpen. Dus precies een week kwijt geweest.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Afgelopen maandag de 253 NOBA geflasht. Bij mij lijken de bluetooth issues opgelost.

Blijft toch vervelend dat Sony backup je favourite foto's maar niet wil onthouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik had dus waterschade en daarom m'n telefoon opgestuurd naar het reparatie centrum. Daar hebben ze heb naar verluid onder garantie gerepareerd. Ik heb er niks aan hoeven doen, dus geen gezeik dat het gebruikersschade zou zijn. Of het echt zo is en wat er allemaal aan gedaan is weet ik volgende week echter pas, ik ben op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:21
rmathijssen in "[Sony Xperia Z5] Ervaringen en Discussie"

Zo, ik heb inmiddels al vanaf 16 mei mijn toestel in reparatie bij Belsimpel/Teleplan. Ongeloof stelletje amateurs zijn dat zeg, ongelooflijk.

Even een globaal overzicht, let wel, dit is de korte versie, maar met de belangrijkste punten.

16 mei
verzonden

31 mei
bericht van Belsimpel, ik moet reparatiekosten betalen, schade was valschade, ik geef aan hier niet mee akkoord te gaan, het toestel is niet gevallen of op een andere manier onzorgvuldig mee omgegaan. Belsimpel zegt: ons reparatiecentrum zegt het, geen discussie mogelijk.

Aantonen? Nee, dat komt niet in hun op.

31 mei
ik neem contact op met Sony zelf, deze geven na inkijken dossier bij Teleplan dat een 2nd opinion aangevraagd kan worden in opdracht van Sony, ze zien zelf ook geen impactschade op de foto's.

t/m 22 juni
Ik hoor inhoudelijk niets vanaf de kant van Belsimpel, ze zeggen bij elke status navraag: geduld hebben. Ze ondernemen verder niets.

22 jun
ik neem contact op met Sony en geef aan dat er geen voortgang is in de reparatie, ze beloven hier achteraan te gaan.

4 juli
Sony geeft per email aan dat na overleg met management het toestel inderdaad onder garantie gerepareerd moet worden.

12 juli
tweet verzonen naar Belsimpel hoe ze omgaan met garanties die langer duren dan 2 maanden, ik krijg vrij snel hieropvolgend een telefoontje. Ze geven aan een vervangend toestel aan te kunnen bieden. Ipv mijn Sony Z5c black kunnen ze mij een z5c yellow of z5c white aan te kunnen bieden in een open doos. Een open doos wilt zeggen dat deze is geretourneerd door een klant of dat deze als demo in een winkel heeft gelegen. Gebruikerssporen zijn mogelijk.

Net voor het telefoontje zag ik in het statusoverzicht van Teleplan aangepast was en dat het onderhoud afgerond was. Ik geef dus aan dat ik even wil afwachten hoe snel het toestel geretourneerd wordt voordat ik op het aanbod inga.

20 juli
Nog niets, telefoon is nog niet binnen bij Belsimpel.

26 juli
27 juli, ik heb een brief verzonden naar Belsimpel (ook per email) waarin ik aangeef de aankoop te ontbinden.

27 juli
Ik krijg een telefoontje van Belsimpel, het toestel is ongerepareerd geretourneerd door Teleplan. :X

Ze komen weer terug op hun oorspronkelijke aanbod. Een gele of witte Z5 compact uit een open doos als vervangend toestel (een z5c black). Ik geef aan dat ik gewoon eenzelfde toestel wil. Dus een zwarte, geen witte, geen gele, geen rose, gewoon een zwarte. Ze geven aan dat ze kunnen kijken of er een alternatief toestel is in de kleur zwart. Ik geef al aan dat het heel lastig gaat worden omdat de z5c een redelijk uniek model is, iets wat ze zelf nadien ook beamen. Ze blijven vasthouden aan een vervangend toestel in een andere kleur.

Ik heb aangegeven dat ik vast blijf houden aan het ontbinden van de aankoop als ze geen zelfde toestel kunnen geven als alternatief.

31 juli
Sony geeft aan dat ik het toestel ter reparatie aan mag bieden bij een alternatief reparatiecentrum. Ik heb netjes aangegeven dat ik het toestel niet heb en dat ik de koop heb ontbonden.

Ik ben benieuwd hoe lang ik hier nu nog mee bezig ga zijn. Pffff, Belsimpel laat zich echt van de slechtste kant zien in dit garantieverhaal. Binnenkort loopt het termijn af dat ze het geld terug moeten storten nav brief, ik heb er echter een naar voorgevoel over in. Ik denk dat ik hier over 6 maanden nog mee bezig ben..

[ Voor 8% gewijzigd door rmathijssen op 03-08-2016 10:26 ]

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:14
In je vorige post gaf je aan dat het toestel in mei net een maand nieuw was?

Dit houdt in dat je nog ruim binnen de 6 maanden na aanschaf zit.

En dit houdt ook in dat Belsimpel, danwel een namens hen ingeschakelde partij, bewijsplicht naar jou als consument heeft als ze aannemelijk willen maken dat jij de schade hebt veroorzaakt. En dat kunnen ze dus niet bewijzen.

Ook horen ze dus gewoon óf jouw toestel onder garantie te repareren, of een zelfde toestel nieuw te geven. Niets meer en niets minder.

Ik hoop dat je dat in je brief ook duidelijk hebt vermeld. Belsimpel heeft zich nu al op meerdere fronten niet aan jouw rechten gehouden.

Ik wist al wel waarom ik, ondanks die leuke reclames en lage prijzen van ze, me toch niet genegen voel om daar te bestellen :')

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

Inge Janse

post-l33t

Wauw. Ik heb ook besteld bij Belsimpel. Mijn toestel doet het nog, dus dit doet vooral hopen dat er nooit wat gebeurt. Succes, rmathijssen. Ik zou allang heel het hoofdkantoor in (goed, goed, digitale) as gelegd hebben.

Ter vergelijking: had deze week een probleem met mijn jaar oude ereader. Opgestuurd naar Coolblue, volgende dag al melding dat ik een nieuwe terugkrijg. Geen gezeur, geen discussie, geen vertraging, gewoon, hop, je verlies nemen en hosselen. Ik ga voortaan slim zijn en iets meer betalen, zodat ik ook zeker weet dat de afhandeling oké verloopt.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
rmathijssen schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:25:
Ik ben benieuwd hoe lang ik hier nu nog mee bezig ga zijn. Pffff, Belsimpel laat zich echt van de slechtste kant zien in dit garantieverhaal. Binnenkort loopt het termijn af dat ze het geld terug moeten storten nav brief, ik heb er echter een naar voorgevoel over in. Ik denk dat ik hier over 6 maanden nog mee bezig ben..
Hmmmm, ik heb toch andere ervaringen bij Belsimpel... gelukkig.
En Teleplan voert voor zoveel partijen reparaties uit; dat verloopt volgens zeer nauwe afspraken met fabrikant en de provider/winkelketen i.v.m. reparatielicenties.
Ervaringen zijn dus wisselend. Heb je dit in een winkel review vermeld?
De rest van je ervaring is meer winkel- dan toestel gerelateerd.
Je hebt wel de worst-case-scenario, zeg! 'k Hoop dat je snel een goedwerkende Z5c in handen krijgt!

(Zelf heb ik een leeg-slurpend accu gedoe gehad via een andere winkel, dat niet op te lossen was, maar omdat ik dat binnen 7 dagen opmerkte heb ik de koop binnen 14 dagen kunnen ontbinden. Jij hebt echt de pech dat je een langslepend, bediscussierbaar issue hebt. Zooooo irritant! :( :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
Inge Janse schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:03:
Geen gezeur, geen discussie, geen vertraging, gewoon, hop, je verlies nemen en hosselen.
Dat hoeft geen winkel-voordeel meer te zijn tegenwoordig; dat heeft meer te maken met de fabrikanten-coulance richting de winkel.
(ik zeg bewust winkel, omdat ONLINE en OFFLINE winkel in dit opzicht geen dr*l verschil maakt).
Enfin, we zitten in een Sony Xperia Z5 Compact topic, niet een winkelverhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
eymey schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:45:
Dit houdt in dat je nog ruim binnen de 6 maanden na aanschaf zit.

En dit houdt ook in dat Belsimpel, danwel een namens hen ingeschakelde partij, bewijsplicht naar jou als consument heeft als ze aannemelijk willen maken dat jij de schade hebt veroorzaakt. En dat kunnen ze dus niet bewijzen.

Ook horen ze dus gewoon óf jouw toestel onder garantie te repareren, of een zelfde toestel nieuw te geven. Niets meer en niets minder.

Ik hoop dat je dat in je brief ook duidelijk hebt vermeld. Belsimpel heeft zich nu al op meerdere fronten niet aan jouw rechten gehouden.
Het toestel was inderdaad zgan, na 2 weken op het bureau liggen had ie opeens een scheur in de achterkant.

Ik heb het meerdere keren telefonisch aangegeven dat ik niets te maken heb met de conclusie van het reparatiecenter omdat dit geen partij is voor mij en dat er geen valschade aan zit. Ik heb zelfs een geschreven verklaring van Sony dat het toestel onder garantie valt, het is dus absoluut geen discussiepunt. |:(

Alleen het recht hebben en recht krijgen, voor een partij als Belsimpel valt mij dit zwaar en zwaar tegen. Ik zie het gewoon gebeuren (het termijn is bijna afgelopen) dat ik dit voor een rechter moet laten komen. Het is echt van de zotte, maar als het moet dan moet het.
dasystemcheck schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Hmmmm, ik heb toch andere ervaringen bij Belsimpel... gelukkig.
En Teleplan voert voor zoveel partijen reparaties uit; dat verloopt volgens zeer nauwe afspraken met fabrikant en de provider/winkelketen i.v.m. reparatielicenties.
Ervaringen zijn dus wisselend. Heb je dit in een winkel review vermeld?
De rest van je ervaring is meer winkel- dan toestel gerelateerd.
Je hebt wel de worst-case-scenario, zeg! 'k Hoop dat je snel een goedwerkende Z5c in handen krijgt!
Ik wacht nog heel even met de winkel review totdat het verhaal voor mij is afgesloten. Positief zal de review na 2,5 maand in ieder geval niet meer worden. Moet zeggen dat Sony (die er eigenlijk buiten staat voor mij) wel redelijk goed heeft gereageerd op mijn vraagstukken. Als ik Sony niet had ingeschakeld dan was ik helemaal geen stap verder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zou als ik jou was gewoon sowieso een slechte review plaatsen, niet wachten tot het afgehandeld is. En dan vooral op sites die zij eventueel aanhalen qua reputatie. Het is triest maar sommige winkels willen dan nog wel eens ineens meteen oplossing komen.

En kijken of er een geschillencommissie is waar je kan aankloppen. En ik weet niet of je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maar die kan je eventueel ook nog vragen om eens een mooie juridische brief naar Belsimpel te sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 03-08-2016 13:50 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Hoe komen jullie bij Belsimpel terecht? Ik had op de site van Sony (via de livechat) aangegeven dat ik een probleem had, en gevraagd wat ik eraan kon doen. Toen werd er meteen gezegd dat de enige optie opsturen ter reparatie was. Dus zo gezegd, zo gedaan. Er is niet eens gevraagd naar een aankoopbewijs oid.

Ik weet dat garantie in principe via de verkoper loopt, maar Sony doet er niet moeilijk over volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathijssen
@eymey, mijn brief voor de koop te onbinden is juridisch formeel goed opgesteld, dus dat zit wel goed. Voor mij zijn de vervolgstappen louter juridisch als ze het geld niet overgemaakt hebben na de termijn. Dit gaat mij echter weer geld en tijd kosten, en het is allemaal zo ongelooflijk onnodig.

@Ronald8,

Heel simpel, ik heb daar het toestel gekocht, en ik had een mogelijk discutabel probleem (een scheur). Wil je je kunnen beroepen op je rechten als klant dan ga je jezelf in een lastig situatie begeven wanneer je dit direct bij de fabrikant gaat neerleggen.

Zo, en de review staat er nu ook op O+
https://tweakers.net/shopreview/permalink/170385/

[ Voor 7% gewijzigd door rmathijssen op 03-08-2016 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nollekeuh
Jezus als ik dit allemaal doorlees is het net alsof dit forum een verzamelplek is geworden voor consumenten die zich verongelijkt voelen. Heel tweakers lijkt wel een consumerspot geworden.

Ik hoop dat jullie hiernaast nog een leven hebben. Een rechtzaak starten om een f*cking telefoon? Al die geïnvesteerde tijd man. Ik had ervoor gewerkt en al 3 keer een z5c voor kunnen terugkopen.

Vroeger waren er tweakers en die repareerden het ding dan zelf, wat tegenwoordig nog veel makkelijker is aangezien alle onderdeeltjes origineel, in een dag op je deurmat liggen.

Ik moet echt een beetje lachen om dit gewauwel. Moeten jullie niet naar de consumentenbond toe? Of radar? Of misschien meteen de rijdende rechter?

(kinderlijke stampvoetmodus aan) Ik wil geen gele, het moet een zwarte zijn! (kinderlijke stampvoetmodus uit)

[ Voor 7% gewijzigd door Nollekeuh op 03-08-2016 21:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Vroeger waren we niet echt op de hoogte van wetten en viel een Nokia niet zomaar uit elkaar. Tegenwoordig zijn we beter geïnformeerd en willen we gebruik kunnen maken voor hetgeen waar we voor hebben betaald.

Tweaker of niet, fabrikanten moeten weten dat ze geen slechte producten op de markt moeten brengen, vooral niet als het producten zijn in het top-segment. Je gelijk kunnen halen is overigens ook wat waard, al is het maar voor je ego.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
Nollekeuh schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:24:
Jezus als ik dit allemaal doorlees is het net alsof dit forum een verzamelplek is geworden voor consumenten die zich verongelijkt voelen. Heel tweakers lijkt wel een consumerspot geworden.

Ik hoop dat jullie hiernaast nog een leven hebben. Een rechtzaak starten om een f*cking telefoon? Al die geïnvesteerde tijd man. Ik had ervoor gewerkt en al 3 keer een z5c voor kunnen terugkopen.

Vroeger waren er tweakers en die repareerden het ding dan zelf, wat tegenwoordig nog veel makkelijker is aangezien alle onderdeeltjes origineel, in een dag op je deurmat liggen.

Ik moet echt een beetje lachen om dit gewauwel. Moeten jullie niet naar de consumentenbond toe? Of radar? Of misschien meteen de rijdende rechter?

(kinderlijke stampvoetmodus aan) Ik wil geen gele, het moet een zwarte zijn! (kinderlijke stampvoetmodus uit)
Fijn voor je dat jij je blijkbaar graag voor ~450 euro laat naaien op een apparaat dat nog geen half jaar oud is. Want dat is feitelijk wat je zegt. Blijkbaar bestaat er dus nog steeds een doelgroep voor wie Belsimpel zich graag van praktijken bedient zoals in de 'case' die hier nu besproken wordt. Ze geven toch wel op. |:(

Voor de meeste mensen hier is 450 euro gewoon een bedrag waarvoor ze verwachten dat een aankoop het (in het geval van een smartphone) zeker een jaar of 2 moet kunnen volhouden. 450 euro is namelijk óók een keer of 5-9 met je vrouw/vriendin uit eten gaan, een weekend een vakantiehuisje met een groep vrienden buiten het hoogseizoen, etc.

Dus: JA, ook die dingen worden hier besproken. En als het echt moet is de Rijdende rechter, Radar of Kassa inderdaad zelfs ook nog een optie. Zeker omdat het recht ook gewoon aan de kant van de consument staat. En ja, daar hoort ook stampvoeten om een kleur bij. Als @matthijsen geel had willen hebben, had hij die de eerste keer wel besteld.

Webwinkels primair, en fabrikanten secundair, moeten zich gewoon aan de wet houden, die ook heel duidelijk is.

Voor het bedrag dat Belsimpel momenteel aan TV- en radioreclames spendeert ("Kijk ons eens de goedkoopste zijn en goede service bieden, want wij krijgen geen bonussen van de fabrikanten"), hadden ze ook gewoon meteen een zelfde toestel nieuw terug kunnen geven aan @matthijsen en eventuele andere klanten met een garantiegeval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
Inge Janse schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:03:
Wauw. Ik heb ook besteld bij Belsimpel. Mijn toestel doet het nog, dus dit doet vooral hopen dat er nooit wat gebeurt. Succes, rmathijssen. Ik zou allang heel het hoofdkantoor in (goed, goed, digitale) as gelegd hebben.

Ter vergelijking: had deze week een probleem met mijn jaar oude ereader. Opgestuurd naar Coolblue, volgende dag al melding dat ik een nieuwe terugkrijg. Geen gezeur, geen discussie, geen vertraging, gewoon, hop, je verlies nemen en hosselen. Ik ga voortaan slim zijn en iets meer betalen, zodat ik ook zeker weet dat de afhandeling oké verloopt.
Zelfde ervaring met Coolblue. Al tot 2x toe, toevallig allebei met een Sony smartphone, uiterst correct behandeld. Of eigenlijk zelfs beter dan waar ik strikt genomen recht op zou hebben.

Eerste keer na 4 maanden een Sony Xperia SP terug gestuurd, waarvan we het idee hadden wat er wat mis mee was maar die ook echt niet aan de verwachtingen voldeed. Tegen bijbetaling van het verschil tussen de Xperia SP en de op dat moment (4 maanden later) geldende prijs voor een Z1-compact een Z1-compact terug kunnen krijgen. 3 maanden later was er wat mis met die Z1-compact. Nadat reparatie de eerste keer falikant mislukt was daarna binnen een week een helemaal nieuwe in dezelfde kleur terug ontvangen.

Mijn volgende toestel, misschien alsnog een Z5-compact, gaat vrijwel zeker ook weer bij Coolblue aangeschaft worden, ookal is er bijna 5 tientjes verschil met Belsimpel.

Maar goed, hopelijk wordt dit geval van @mathijssen snel opgelost en kan de Z5-compact weer besproken worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Tuurlijk heb je recht op een goed werkende telefoon. Alleen al dat geklaag hoeft nou ook weer niet op dit forum, je bent toch geen slachtoffer? Daar zijn andere plekken voor of een klachtenafdeling. Of je koopt bij coolblue, die doen niet zo moeilijk.
eymey schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Fijn voor je dat jij je blijkbaar graag voor ~450 euro laat naaien op een apparaat dat nog geen half jaar oud is. Want dat is feitelijk wat je zegt. Blijkbaar bestaat er dus nog steeds een doelgroep voor wie Belsimpel zich graag van praktijken bedient zoals in de 'case' die hier nu besproken wordt. Ze geven toch wel op. |:(

Voor de meeste mensen hier is 450 euro gewoon een bedrag waarvoor ze verwachten dat een aankoop het (in het geval van een smartphone) zeker een jaar of 2 moet kunnen volhouden. 450 euro is namelijk óók een keer of 5-9 met je vrouw/vriendin uit eten gaan, een weekend een vakantiehuisje met een groep vrienden buiten het hoogseizoen, etc.

Dus: JA, ook die dingen worden hier besproken. En als het echt moet is de Rijdende rechter, Radar of Kassa inderdaad zelfs ook nog een optie. Zeker omdat het recht ook gewoon aan de kant van de consument staat. En ja, daar hoort ook stampvoeten om een kleur bij. Als @matthijsen geel had willen hebben, had hij die de eerste keer wel besteld.

Webwinkels primair, en fabrikanten secundair, moeten zich gewoon aan de wet houden, die ook heel duidelijk is.

Voor het bedrag dat Belsimpel momenteel aan TV- en radioreclames spendeert ("Kijk ons eens de goedkoopste zijn en goede service bieden, want wij krijgen geen bonussen van de fabrikanten"), hadden ze ook gewoon meteen een zelfde toestel nieuw terug kunnen geven aan @matthijsen en eventuele andere klanten met een garantiegeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
Nollekeuh schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:34:
Tuurlijk heb je recht op een goed werkende telefoon. Alleen al dat geklaag hoeft nou ook weer niet op dit forum, je bent toch geen slachtoffer? Daar zijn andere plekken voor of een klachtenafdeling. Of je koopt bij coolblue, die doen niet zo moeilijk.
Je doet net voorkomen of ik bij het minste of geringste ga klagen. Dit is absoluut niet het geval.

Feit blijft: een reparatie is niet zomaar zelf uit te voeren zonder consequenties mbt de garantie, je punt dat tweakers het zelf eenvoudig kunnen repareren gaat niet op gezien de gevolgen voor de garantie. Nog even los van de gevolgen met de waterdichtheid van het apparaat.

Ik ben hier in dit topic niet begonnen met de intentie te klagen, ik tegendeel, ik wil gewoon dat een bepaald veel voorkomend probleem wordt gefixed. Nu bijna drie maanden later hoor je mij klagen omdat het probleem nog niet is opgelost. Lijkt mij vrij menselijk, en ik houd alles vrij netjes heb ik het idee. Ik ben absoluut geen onredelijk persoon, iets wat jij wel doet overkomen.

Mijn bericht kan van meerwaarde zijn voor mensen die de intentie hebben om tot aanschaf over te gaan en inderdaad een winkel zoeken welke een goede service heeft. Ik dacht bij Belsimpel goed te zitten, de praktijk wijst anders uit.

En ja, de volgende keer zal ik naar een Coolblue of vergelijkbare winkel gaan waar men betere service kan verlenen, wellicht dat andere dat ook doen naar aanleiding van mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik heb pas een Z5C, eindelijk mijn Z1C eens vervangen.
Ik kan alleen een instelling niet vinden. Mijn foto's worden automatisch als er wifi is gebackupt naar mijn synology, dus regelmatig verwijder ik dan de foto's van de telefoon.
Als er geen foto's meer in DCIM staat en je maakt een foto is de naamgeving weer DSC_0001.JPG.
Erg irritant want zo krijg je hoop dubbelde foto's met de naam DSC_0001.JPG.
Waar kan ik instellen dat de nummering gewoon doortelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
The-Force schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:59:
Ik heb pas een Z5C, eindelijk mijn Z1C eens vervangen.
Ik kan alleen een instelling niet vinden. Mijn foto's worden automatisch als er wifi is gebackupt naar mijn synology, dus regelmatig verwijder ik dan de foto's van de telefoon.
Als er geen foto's meer in DCIM staat en je maakt een foto is de naamgeving weer DSC_0001.JPG.
Erg irritant want zo krijg je hoop dubbelde foto's met de naam DSC_0001.JPG.
Waar kan ik instellen dat de nummering gewoon doortelt?
Dat kan niet, hij telt altijd verder vanaf de laatste foto. Wat ik daarvoor heb gedaan is een importeren via lightroom. Die hernoemt het dan altijd naar de datum dat de foto genomen is. Misschien dat zoiets kan werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik heb een programma gevonden en daarmee kun je automatisch foto's hernoemen meteen nadat ze door de camera zijn gemaakt.

Google Play: DSC Auto Rename

[ Voor 7% gewijzigd door The-Force op 07-08-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2023
Iemand bekend met dit probleem? In de camera-app al het een en ander verwijderd en gerestart, vrees dat 't een hardwareprobleem is.

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/4za29vlun/Whats_App_Image_20160810.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Chaos_Dwarf schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:10:
Iemand bekend met dit probleem? In de camera-app al het een en ander verwijderd en gerestart, vrees dat 't een hardwareprobleem is.

[afbeelding]
ik neem aan dat je als test al een andere camera-app geprobeerd hebt?

Anders gegevens wissen en cache leegmaken van de camera app, of in het uiterste natuurlijk de hard reset van de hele telefoon... Als het er dan nóg is, kan je wel uitgaan van een hardwareprobleem denk ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
Voor de mensen die de Z5C al langer hebben, zouden jullie hem aanbevelen aan iemand anders?
Mijn zus is op zoek naar een vervanger voor haar MotoG en qua formaat is de Z5c een van de toestellen die voor haar interessant is.

Zouden jullie hem qua bouw kwaliteit en stabiliteit etc aanbevelen nadat jullie er al langer mee rond lopen?

Ik vraag het hier omdat je bij de meeste reviews alleen de indruk op de korte termijn terug ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
itsoutthere schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

ik neem aan dat je als test al een andere camera-app geprobeerd hebt?

Anders gegevens wissen en cache leegmaken van de camera app, of in het uiterste natuurlijk de hard reset van de hele telefoon... Als het er dan nóg is, kan je wel uitgaan van een hardwareprobleem denk ik ja.
Yes, dat had ik al gedaan ja. En ook via snapchat kreeg ik hetzelfde beeld. Had de gegevens al gewist inderdaad, net ook maar een hard reset geprobeerd wat ook niet heeft mogen helpen. Nou, dan zit er niets anders op om dat ding naar Sony te sturen, blegh.

• henri86
Deadsy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:49:
Voor de mensen die de Z5C al langer hebben, zouden jullie hem aanbevelen aan iemand anders?
Mijn zus is op zoek naar een vervanger voor haar MotoG en qua formaat is de Z5c een van de toestellen die voor haar interessant is.

Zouden jullie hem qua bouw kwaliteit en stabiliteit etc aanbevelen nadat jullie er al langer mee rond lopen?

Ik vraag het hier omdat je bij de meeste reviews alleen de indruk op de korte termijn terug ziet.
Ik wel. Heb geen klachten, de telefoon is precies wat ik er van verwachtte. Bouwkwaliteit is - zoals ik van de Xperia's gewend ben - helemaal goed en ook wat betreft stabiliteit heb ik geen enkel probleem. En tja, voorlopig lijkt er geen opvolger/waardig alternatief aan te komen volgens mij.
Zou ik niet aan de telefoon veranderen? Natuurlijk wel. Ik had bijv. graag een GB meer RAM gezien, maar de 2GB voldoet prima hoor. Alleen met het opstarten van de camera app merk ik het zo nu en dan, dat er een 'delay' zit.

Oh ja, één irritant dingetje, als ik de telefoon aan de PC hang voor bestandsoverdracht, loopt verkenner op m'n pc vaak vast en moet ik de telefoon los koppelen om deze weer na behoren te laten werken. Maar of dit aan de telefoon ligt of aan Clover op m'n laptop (icm Windows 10) weet ik eigenlijk niet?

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ja, zou ik wel doen, zeker gezien de huidige prijs. Stabiele telefoon, erg mooie foto's, heerlijk formaat. Ik doe er alleen nooit iets zwaars mee (games, video's schieten, veel apps tegelijkertijd gebruiken), dus ik weet niet hoe de telefoon in die scenario's presteert.

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Ik heb hem nu bijna een jaar en heb een screenprotector voor en achter. Ik ben zeer tevreden oa ook over de batterij (komende van een HTC one m7). Ik gebruik hem zonder case en de zijkanten en boven en onderkant zien er nog uit als nieuw.

Waterdichtheid vind ik een plus, want ik spoel hem af en toe af om schoon te maken. Hij is nog even snel als maanden geleden.

Enig negatieve puntje was een klein defect van een stukje isolatie die voor m'n cameralens schoof binnen behuizing. Maar dit was via Sony in 1 week opgelost van verzending tot ontvangst terug. ( zie 1of 2 paginas terug hier in dit topic).

Het formaat vind ik ook ideaal en de vingerafdrukscanner en dedicated camerabutton zijn ook erg handig.

Maar goed... Ik ben bevooroordeeld want na lange tijd is dit gewoon mijn ideale telefoon die aan al mijn eisen voldoet.

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Chaos_Dwarf schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:01:
[...]

Yes, dat had ik al gedaan ja. En ook via snapchat kreeg ik hetzelfde beeld. Had de gegevens al gewist inderdaad, net ook maar een hard reset geprobeerd wat ook niet heeft mogen helpen. Nou, dan zit er niets anders op om dat ding naar Sony te sturen, blegh.
Tja dan zit er niks anders op. Ik was hem met verzending en terug ontvangst via Sony zelf precies 1 week kwijt. (als reserve een Doogee x5 pro, maar dat is even een achteruitgang zeg... Pfff)

• henri86
Inge Janse schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:09:
[...]

Ja, zou ik wel doen, zeker gezien de huidige prijs. Stabiele telefoon, erg mooie foto's, heerlijk formaat. Ik doe er alleen nooit iets zwaars mee (games, video's schieten, veel apps tegelijkertijd gebruiken), dus ik weet niet hoe de telefoon in die scenario's presteert.
Bij intensief gebruik van de camera merk je nog wel eens dat de 2GB RAM te kort begint te schieten. Als ik bijvoorbeeld eens stuk of 10 foto's direct na elkaar maak, wil ie de camera app nog wel eens afsluiten. Ook na een (lange) video moet ie zeg maar even 'bufferen'. Maargoed, dat is zeker niet iets waardoor ik 'm niet aangeschaft zou hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 11-08-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R

[afbeelding]
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met de camera, reparatie heeft het verholpen. De kleuren lijken zelfs op die van mij :P

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na diverse breuken in mijn z3c op zoek naar een goed hoesje voor de z5c.

Hij is roze (vanwege de prijs) dus mag op zich best een zwart ding zijn.

Mijn beste vondst is helaas al discontinued. Case mate tough black
http://www.case-mate.com/...ria-z5-compact-tough-case

Dus dan mss deze
http://www.case-mate.eu/d...-z5-compact-in-black.html

Of mss zoiets wel veel duurder, en open van achteren. Maar als het echt significant beter is dan zal ik hier wel voor gaan.
http://www.aliexpress.com...4a-4aa4-8d55-2bc13aa326e9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben voor mijn Z1c heel tevreden met deze TPU case:

http://www.mobilefun.nl/5...t-case-helder-Reviews.htm

Ook leuk design (maar dat is uiteraard een kwestie van smaak)

De link leidt naar eentje voor de Z5c (al een keer opgezocht voor het geval ik nog een mooie z5c deal tegen mocht komen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Dus... de Z5 is niet zo waterdicht dan ik dacht...
Er is wat water overheen gegaan, ik dacht dat is geen probleem. Klepje zat goed dicht (zit een cover rond) dus afdrogen die gsm. Kijk ik goed, zit er vocht in de camera en in het scherm...
Opsturen dan maar en hopen dat het onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
RobbertDs1 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:16:
Dus... de Z5 is niet zo waterdicht dan ik dacht...
Er is wat water overheen gegaan, ik dacht dat is geen probleem. Klepje zat goed dicht (zit een cover rond) dus afdrogen die gsm. Kijk ik goed, zit er vocht in de camera en in het scherm...
Opsturen dan maar en hopen dat het onder de garantie valt.
Als je het direct via Sony doet zal het wel goedkomen. Het enige waar ze misschien over kunnen vallen is als er andere schade zichtbaar is, maar aangezien je een hoesje gebruikt zal dat wel in orde zijn. De verzending duurt langer dan de reparatie zelf (in ieder geval bij mij), maar met ongeveer anderhalve week heb je hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:48:
Ik ben voor mijn Z1c heel tevreden met deze TPU case:

http://www.mobilefun.nl/5...t-case-helder-Reviews.htm

Ook leuk design (maar dat is uiteraard een kwestie van smaak)

De link leidt naar eentje voor de Z5c (al een keer opgezocht voor het geval ik nog een mooie z5c deal tegen mocht komen :P )
Ik heb er nu 4 besteld.

case mate naked black.
Roxfit Titanium Black Slim Shell Sony Xperia Z5 Compact
Original LOVE MEI (soort van devilcase met glas denk ik)
En een laatste met darth vader op de iron throne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 00:57:
Na diverse breuken in mijn z3c op zoek naar een goed hoesje voor de z5c.

Hij is roze (vanwege de prijs) dus mag op zich best een zwart ding zijn.

Mijn beste vondst is helaas al discontinued. Case mate tough black
http://www.case-mate.com/...ria-z5-compact-tough-case

Dus dan mss deze
http://www.case-mate.eu/d...-z5-compact-in-black.html

Of mss zoiets wel veel duurder, en open van achteren. Maar als het echt significant beter is dan zal ik hier wel voor gaan.
http://www.aliexpress.com...4a-4aa4-8d55-2bc13aa326e9
Heb de officiele van Sony er om zitten. Bevalt me prima. Ben altijd anti-flipcases geweest, maar met deze kan ik opnemen terwijl het hoesje dichtgeklapt zit. Heb de zwarte case met gele telefoon. Dat geeft een mooie contrast.

https://www.mobilesupplie...mpijUTBm1HERxthoCWBbw_wcB

[ Voor 6% gewijzigd door cedras op 19-08-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[afbeelding]
Ik heb het niet op een 5c geprobeerd maar neem aan dat hetzelfde service menu aanwezig is, die al geprobeerd?
Naar de dialer en dan *#*#service#*#* ->Service tests -> Camera. Zelfde beeld? Garantie claimen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
Humma Kavula schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:06:
[...]

Ik heb het niet op een 5c geprobeerd maar neem aan dat hetzelfde service menu aanwezig is, die al geprobeerd?
Naar de dialer en dan *#*#service#*#* ->Service tests -> Camera. Zelfde beeld? Garantie claimen.
Niet geprobeerd, maar ik neem aan dat ik dan hetzelfde beeld zou hebben. Vorige week vrijdag opgestuurd dus hoop 'm snel terug te hebben. Ik zag dat ie richting Dynafix ging, niet al te goede ervaringen mee in het verleden maar ben benieuwd. Thanks voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cedras schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:45:
[...]

Heb de officiele van Sony er om zitten. Bevalt me prima. Ben altijd anti-flipcases geweest, maar met deze kan ik opnemen terwijl het hoesje dichtgeklapt zit. Heb de zwarte case met gele telefoon. Dat geeft een mooie contrast.

https://www.mobilesupplie...mpijUTBm1HERxthoCWBbw_wcB
Die heb ik gehad met de z3c. Deze sleet bij mij vrij snel, en werd ook snel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 12-09 13:32
Omdat de X-serie helaas (nog?) geen Compact versie heeft, ben ik sinds kort ook in het bezit van een Z5c. De specs i.c.m. het formaat hebben voor mij toch de doorslag gegeven en ik ben er erg blij mee. Kom van een Z2 af en daar merkte ik toch dat het formaat net wat te groot was om hem met één hand te bedienen.
itsoutthere schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Ik heb hem nu bijna een jaar en heb een screenprotector voor en achter. Ik ben zeer tevreden oa ook over de batterij (komende van een HTC one m7). Ik gebruik hem zonder case en de zijkanten en boven en onderkant zien er nog uit als nieuw.
...
Mag ik vragen welke screenprotector je gebruikt en of dit tempered glass is? Ik ben zelf ook nog opzoek naar een goede namelijk voor de voorkant. Voor de achterkant ga ik deze eens proberen:
https://nl.aliexpress.com...d6-4dae-8672-d57053e9c5ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb mijn Z5c sinds 4 februari en gebruik geen protectors en geen hoesjes. Ik heb hem altijd mee, overal naartoe en er zit nog krasje op. Ik ben erg te spreken over de robuustheid van deze telefoon. Voelt ook een stuk steviger en minder kwetsbaar aan dan de Z3c (heb ik 1 jaar gehad en had ik met een Nillkin 9H Anti-Smash Tempered Glass Screen Protector).

Wat is jullie ervaring met de schrijfsnelheid naar de SD-card? Ik heb er nu nog een oud 8 GB kaartje inzitten en haal daar 10MB/s mee (getest met de A1 SD Bench app).
Ik heb nu een nieuw 16 GB kaartje besteld waarmee ik 45MB/s schrijfsnelheid zou moeten halen maar ben benieuwd of de telefoon dit ook aan kan.
Het intern geheugen haalt een schrijfsnelheid van 82 MB/s, maar ik heb het vermoeden dat het SD-card slot deze snelheid niet zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Kraziey schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:03:
Omdat de X-serie helaas (nog?) geen Compact versie heeft, ben ik sinds kort ook in het bezit van een Z5c. De specs i.c.m. het formaat hebben voor mij toch de doorslag gegeven en ik ben er erg blij mee. Kom van een Z2 af en daar merkte ik toch dat het formaat net wat te groot was om hem met één hand te bedienen.

[...]

Mag ik vragen welke screenprotector je gebruikt en of dit tempered glass is? Ik ben zelf ook nog opzoek naar een goede namelijk voor de voorkant. Voor de achterkant ga ik deze eens proberen:
https://nl.aliexpress.com...d6-4dae-8672-d57053e9c5ab
Ik heb er gewoon eentje (een goedkope) van ebay geplukt, kwam uit de UK, dus was redelijk snel binnen. Zit er nu vanaf dat ik hem heb op (september 2015 ongeveer) en ook op de screenprotector zit nog geen krasje. Zelfs tijdens een reparatie hebben ze hem laten zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 12-09 13:32
itsoutthere schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:46:
[...]

Ik heb er gewoon eentje (een goedkope) van ebay geplukt, kwam uit de UK, dus was redelijk snel binnen. Zit er nu vanaf dat ik hem heb op (september 2015 ongeveer) en ook op de screenprotector zit nog geen krasje. Zelfs tijdens een reparatie hebben ze hem laten zitten :-)
Ah oke, ik heb er namelijk een paar besteld via Aliepress van rond de 1-3 euro. Hoop dat er een goede bij zit :).

Verwijderd

Android 7 komt naar de z5 compact volgens de sony website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:00:
Android 7 komt naar de z5 compact volgens de sony website.
Goed nieuws. Nu hopen dat het iets vlotter komt dan Android 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsoutthere schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:05:
[...]

Goed nieuws. Nu hopen dat het iets vlotter komt dan Android 6.
ik hoop dat ze ook wat doen aan de opslag mogelijkheden ik vind dit nu wel een beetje beperkt jammer dat je niet gewoon alle apps over kunt zetten naar de sd kaart...
( mijn vriendin heeft de xperia xa met android 6.0 waar dit niet bij kan of maar enkele apps )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:06:
[...]

ik hoop dat ze ook wat doen aan de opslag mogelijkheden ik vind dit nu wel een beetje beperkt jammer dat je niet gewoon alle apps over kunt zetten naar de sd kaart...
( mijn vriendin heeft de xperia xa met android 6.0 waar dit niet bij kan of maar enkele apps )
Ja het zou de fabrikanten sieren als ze adoptable storage ondersteunen zoals Google het bedoeld heeft. Sony is niet de enige die het niet heeft geïmplementeerd. Geef de gebruiker op z'n minst de keuze zou ik zeggen. .. Desnoods ergens in een 'geavanceerd' menu verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Tot mijn grote vreugde zie ik net dat het team van Paranoid Android nu ook de Z5 Compact (Suzuran) ondersteunt! Zoals hier te zien. Hopelijk zijn er geen bugs en werkt oa de vingerafdrukscanner goed.

Al mensen die het aandurven om te installeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
StevoMark10 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:51:
Tot mijn grote vreugde zie ik net dat het team van Paranoid Android nu ook de Z5 Compact (Suzuran) ondersteunt! Zoals hier te zien. Hopelijk zijn er geen bugs en werkt oa de vingerafdrukscanner goed.

Al mensen die het aandurven om te installeren? :+
'I have tryed it, no fingerprint scanner, and the camera was upside down...
I also didn't have recived the telegram sms, but don't know if this means that sms doesn't work..'

Aldus iemand op xda..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
Afgelopen mei mijn xperia z5 compact gekocht bij de Mediamarkt. Heel erg tevreden en blij ermee, vooral vanwege de snelle camera en de scherpe beelden en de fysieke foto/videoknop met snelstartmogelijkheid.

Maar sinds vorige week stelt hij niet meer snel scherp, het duurt wel 20 seconden en vaak stelt hij helemaal niet meer scherp. Zo maar van de ene op de andere dag. Verder niks mee gebeurd, ben er altijd voorzichtig mee.

Ik zal hem morgen ter reparatie aanbieden bij de Mediamarkt. Hopelijk duurt het niet al te lang, want ik ben wel erg gehecht geraakt aan deze telefoon. Ik hou jullie op de hoogte!

31/8: afgegeven bij de Mediamarkt. Zij zullen hem doorsturen naar Dynafix. Twee weken, zeiden ze.

[ Voor 7% gewijzigd door yoplait op 31-08-2016 21:37 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu net een weekje de z5c binnen en bevalt me super! Ik las het inderdaad ook van de zxc vandaar dat de leveringen denk ik zo slecht zijn... Wel jammer dat ze hem niet waterdicht hebben gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Levertijden mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.

Verder is er een speciaal topic voor de X-serie: [Sony Xperia X-serie] Ervaringen en Discussie Graag daar praten over de net nieuw uitgekomen telefoons, dat is hier offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ongeveer 2 dagen met een batterij k heb hem vanochtend van de lader gehaald en is nu nog 77 % telefoon geeft nu aan dat ik hem nog 45 uur kan gebruiken( vandaag geen WiFi gehad dus alles gewoon internet moeten gebruiken denk dat dat wel iets meer batterij slurpt.. Qua waterdichtheid weet ik nog niet maar als je op YouTube kijkt doet hij het goed als ie in een bak met cola heeft gelegen voor 2 min..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb nu een tijdje een Z5 Compact en die draag ik altijd in mijn broekzak. Steeds heb ik dat hij aangaat en er dan piepjes uit mijn zak komen (hij vult nummers in voor de noodoproep), de flitser wordt ingeschakeld (licht uit mijn zak) of dat de helderheid wordt veranderd, WiFi uitgeschakeld of de telefoon op 'stil' wordt gezet. Wordt op den duur een beetje irritant.

Nooit last van gehad met eerdere telefoons. Iemand anders hier ook last van of zijn mijn broeken gewoon niet compatible met de Z5C?

Is het mogelijk om de functies van het lockscreen uit te schakelen (noodoproep etc)? Heb er al op gegoogled maar niets gevonden. Anders maar aan een hoesje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

theMob schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:53:
Ik heb nu een tijdje een Z5 Compact en die draag ik altijd in mijn broekzak. Steeds heb ik dat hij aangaat en er dan piepjes uit mijn zak komen (hij vult nummers in voor de noodoproep), de flitser wordt ingeschakeld (licht uit mijn zak) of dat de helderheid wordt veranderd, WiFi uitgeschakeld of de telefoon op 'stil' wordt gezet. Wordt op den duur een beetje irritant.

Nooit last van gehad met eerdere telefoons. Iemand anders hier ook last van of zijn mijn broeken gewoon niet compatible met de Z5C?
Vermoedelijk staat je tape to wake aan. Had ik eerst ook. Uitzetten en het was gefixt bij mij. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theMob
Inge Janse schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:06:
[...]

Vermoedelijk staat je tape to wake aan. Had ik eerst ook. Uitzetten en het was gefixt bij mij. Succes!
Staat uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
theMob schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:53: (hij vult nummers in voor de noodoproep), de flitser wordt ingeschakeld (licht uit mijn zak) of dat de helderheid wordt veranderd, WiFi uitgeschakeld of de telefoon op 'stil' wordt gezet. Wordt op den duur een beetje irritant.
Dat had ik ook met mijn Z1C en Z5, inderdaad om gek van te worden. Ik ben er nooit achtergekomen wat het nou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:34
drvinnie schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:02:
[...]

Dat had ik ook met mijn Z1C en Z5, inderdaad om gek van te worden. Ik ben er nooit achtergekomen wat het nou is.
]

Ik heb dit inderdaad ook met mijn huidige Z1C, jammer om te lezen dat dit probleem bij de Z5 ook optreed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Heeft het niet te maken met SmartLock? Je hebt daarbij opties waardoor de telefoon niet (meteen) vergrendelt als je hem in je handen houdt of als hij in je zak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog een dag later is hij nog op 28 % met gemiddeld gebruik. ik speel geen games op mobiel maar wel filmpjes kijken internetten WhatsAppen enzovoorts. Dus voor mij is de batterij meer dan goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
'Smart-tegenlicht' staat uit, maar ik heb wel iets anders gevonden.

Het blijkt dat de ontspanknop de camera aanzet als de telefoon in slaapstand is. Deze knop steekt uit zodat de telefoon makkelijk aangaat als hij in je zak zit. Vervolgens worden denkelijk via het scherm aanraak-commando's gegeven totdat de camera uitgaat (scherm blijft aan) en er andere functies geactiveerd worden.

Ik heb nu vanuit het cameramenu 'Snel Starten' op 'Uit' gezet en nu gaat de telefoon niet meer aan via de ontspanknop. Benieuwd of het probleem nu ophoudt, denk het eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Sinds ongeveer één à twee maanden heb ik het probleem dat mijn Z5C vrij traag reageert. Wanneer ik bijvoorbeeld WhatsApp open en daarbij ook een gesprek duurt het geheel zeker wel 15-20 tellen. Voorheen was dit binnen enkele luttele seconden gebeurt. Daarnaast voelt de gehele telefoon niet zo 'snappy' en snel meer aan zoals voorheen. Misschien dat het ligt aan het feit dat 2GB ram toch iets te weinig is. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
StevoMark10 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:23:
Sinds ongeveer één à twee maanden heb ik het probleem dat mijn Z5C vrij traag reageert. Wanneer ik bijvoorbeeld WhatsApp open en daarbij ook een gesprek duurt het geheel zeker wel 15-20 tellen. Voorheen was dit binnen enkele luttele seconden gebeurt. Daarnaast voelt de gehele telefoon niet zo 'snappy' en snel meer aan zoals voorheen. Misschien dat het ligt aan het feit dat 2GB ram toch iets te weinig is. Meer mensen die hier last van hebben?
Dit heb ik ook af en toe. Soms lijkt de telefoon ergens heel druk mee te zijn. Ook heb ik dan af en toe dat de batterij veel sneller leeg is. Ik heb hem laatst een keer een factory reset gegeven en toen was alles weer lekker snel. Ook kon ik toen dubbel zo lang met de accu doen. Sinds de laatste update lijkt het echter weer terug te zijn. Ik heb alleen nog geen zin om weer een factory reset uit te voeren...

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Nieuwe telefoon, nieuwe werkplek, nieuwe chaos om me heen. Tijd dus om t
Mij terug te trekken met muziek. Hiervoor gebruik ik mijn nc31 headphone van de xperia z2.

Nu zit ik lekker muziek te luisteren, maar om de zoveel tijd trilt de telefoon. Ik kan zo niet achter de oorzaak komen. Ik heb dit dus niet als ik zonder oordoppen muziek luister.

Iemand enig idee wat het is en welke instellingen ik moet veranderen?

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
StevoMark10 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:23:
Daarvoor werkte hij wel soepel neem ik aan? Dat heeft dan toch helemaal niks met de 2 GB te maken, lijkt me. Heb je het herstarten van je telefoon al geprobeerd? Werkt dat niet dan zou ik het eerder zoeken in een of meerder apps die niet helemaal lekker werken.

• Herax10NL
Regeneration schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:59:
[...]

Daarvoor werkte hij wel soepel neem ik aan? Dat heeft dan toch helemaal niks met de 2 GB te maken, lijkt me. Heb je het herstarten van je telefoon al geprobeerd? Werkt dat niet dan zou ik het eerder zoeken in een of meerder apps die niet helemaal lekker werken.
Dat dacht ik dus ook. Opstarten heeft niet veel zin. Dit weekend maar eens een reset doen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
rmathijssen schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:25:
rmathijssen in "[Sony Xperia Z5] Ervaringen en Discussie"

Zo, ik heb inmiddels al vanaf 16 mei mijn toestel in reparatie bij Belsimpel/Teleplan. Ongeloof stelletje amateurs zijn dat zeg, ongelooflijk.

Even een globaal overzicht, let wel, dit is de korte versie, maar met de belangrijkste punten.

16 mei
verzonden

31 mei
bericht van Belsimpel, ik moet reparatiekosten betalen, schade was valschade, ik geef aan hier niet mee akkoord te gaan, het toestel is niet gevallen of op een andere manier onzorgvuldig mee omgegaan. Belsimpel zegt: ons reparatiecentrum zegt het, geen discussie mogelijk.

Aantonen? Nee, dat komt niet in hun op.

31 mei
ik neem contact op met Sony zelf, deze geven na inkijken dossier bij Teleplan dat een 2nd opinion aangevraagd kan worden in opdracht van Sony, ze zien zelf ook geen impactschade op de foto's.

t/m 22 juni
Ik hoor inhoudelijk niets vanaf de kant van Belsimpel, ze zeggen bij elke status navraag: geduld hebben. Ze ondernemen verder niets.

22 jun
ik neem contact op met Sony en geef aan dat er geen voortgang is in de reparatie, ze beloven hier achteraan te gaan.

4 juli
Sony geeft per email aan dat na overleg met management het toestel inderdaad onder garantie gerepareerd moet worden.

12 juli
tweet verzonen naar Belsimpel hoe ze omgaan met garanties die langer duren dan 2 maanden, ik krijg vrij snel hieropvolgend een telefoontje. Ze geven aan een vervangend toestel aan te kunnen bieden. Ipv mijn Sony Z5c black kunnen ze mij een z5c yellow of z5c white aan te kunnen bieden in een open doos. Een open doos wilt zeggen dat deze is geretourneerd door een klant of dat deze als demo in een winkel heeft gelegen. Gebruikerssporen zijn mogelijk.

Net voor het telefoontje zag ik in het statusoverzicht van Teleplan aangepast was en dat het onderhoud afgerond was. Ik geef dus aan dat ik even wil afwachten hoe snel het toestel geretourneerd wordt voordat ik op het aanbod inga.

20 juli
Nog niets, telefoon is nog niet binnen bij Belsimpel.

26 juli
27 juli, ik heb een brief verzonden naar Belsimpel (ook per email) waarin ik aangeef de aankoop te ontbinden.

27 juli
Ik krijg een telefoontje van Belsimpel, het toestel is ongerepareerd geretourneerd door Teleplan. :X

Ze komen weer terug op hun oorspronkelijke aanbod. Een gele of witte Z5 compact uit een open doos als vervangend toestel (een z5c black). Ik geef aan dat ik gewoon eenzelfde toestel wil. Dus een zwarte, geen witte, geen gele, geen rose, gewoon een zwarte. Ze geven aan dat ze kunnen kijken of er een alternatief toestel is in de kleur zwart. Ik geef al aan dat het heel lastig gaat worden omdat de z5c een redelijk uniek model is, iets wat ze zelf nadien ook beamen. Ze blijven vasthouden aan een vervangend toestel in een andere kleur.

Ik heb aangegeven dat ik vast blijf houden aan het ontbinden van de aankoop als ze geen zelfde toestel kunnen geven als alternatief.

31 juli
Sony geeft aan dat ik het toestel ter reparatie aan mag bieden bij een alternatief reparatiecentrum. Ik heb netjes aangegeven dat ik het toestel niet heb en dat ik de koop heb ontbonden.

Voor diegene die benieuwd zijn hoe het is afgelopen hierbij een korte status update, er valt namelijk weinig te vermelden. Ik heb een kleine drie weken geleden mijn rechtsbijstand ingeschakeld welke een brief heeft verzonden om druk te zetten, de termijn in die brief (14 dagen) is inmiddels verlopen. Geen geld, geen telefoon. We zijn nog geen stap verder. Rechtsbijstand had al gewaarschuwd dat het een lange zaak kan worden, ook al ziet het er vrij simpel uit.

Mijn oude Z3 compact welke ik tijdelijk had ingezet als vervanger voor mijn Z5 compact was tussentijds ook kapot gegaan, ik heb dus ook een nieuwe Z5 compact (de black uiteraard 8) ) moeten kopen om niet zonder telefoon te zitten. De Z3 compact heb ik inmiddels wel weer terug van reparatie (via Mediamarkt)

Over een weekje is mijn telefoon 4 maanden in reparatie bij Belsimpel en de koop al een anderhalve maand lang ontbonden. Wat een bedrijf... Tjongejongejonge. :(

Wel een klein opvallend dingetje: met het imei nummer van "mijn" telefoon is bij Teleplan een nieuwe RMA aangemeld en in behandeling genomen met de omschrijving "Video recording problem". Dit zou dus inhouden dat mijn kapotte telefoon (voor zover ik weet is hij nog steeds niet gemaakt), opeens met een ander probleem is aangemeld bij Teleplan. Weird. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een probleem met de audio jack, meerdere malen per dag meent de xperia waar te nemen dat er een koptelefoon zou zijn aangesloten terwijl er niets in zit. Enige dat dit verhelpt is opnieuw opstarten.
Als ik dit niet op tijd merk dan mis ik dus alle inkomende meldingen/telefoontjes.

Ik meen hier eerder al eens iets over gelezen te hebben maar kan het niet meer terugvinden. Is dit een bekend probleem en kan het worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Holzschuh schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:15:
Ik meen hier eerder al eens iets over gelezen te hebben maar kan het niet meer terugvinden. Is dit een bekend probleem en kan het worden opgelost?
Is je koptelefoon uitgang niet gewoon heel erg vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Nu online
Holzschuh schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:15:
Ik heb het wel gehad met m'n Z3c (is gerepareerd door Sony), maar gelukkig nog niet met m'n Z5c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee problemen met mijn z5c:

1. Bluetooth connectie maken lukt wel, maar alleen als ik het apparaat eerst 'vergeet' en dan weer opnieuw connectie maak. Dit moet ik dus elke keer doen als ik verbinding maak met een bekend apparaat zoals mijn draadloze oordopjes en de geluidsinstallatie. Connectie met de autoradio gaat wel probleemloos. Heeft iemand anders dit ook?

2. Ik kan in de telefoonapplicatie geen nummer plakken. Heel irritant als je vanuit je mail een nummer wilt bellen. Nu moet ik hem onthouden en dan overtypen in het toetsenblok. Dit moet toch anders kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
2. Als ik een telefoonnummer in een mail aanwijs dan start automagisch de dialer op met het nummer voorgeselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:34:
Ik heb twee problemen met mijn z5c:

1. Bluetooth connectie maken lukt wel, maar alleen als ik het apparaat eerst 'vergeet' en dan weer opnieuw connectie maak. Dit moet ik dus elke keer doen als ik verbinding maak met een bekend apparaat zoals mijn draadloze oordopjes en de geluidsinstallatie. Connectie met de autoradio gaat wel probleemloos. Heeft iemand anders dit ook?

2. Ik kan in de telefoonapplicatie geen nummer plakken. Heel irritant als je vanuit je mail een nummer wilt bellen. Nu moet ik hem onthouden en dan overtypen in het toetsenblok. Dit moet toch anders kunnen?
Ik kan wel gewoon een gekopieerd nummer plakken in de dialer. Even ingedrukt houden en dan verschijnt 'plakken' en dan kan ik gewoon plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bij mij lukt het ook, wist niet dat het kon.
Het veld waar je moet zijn, zit naast het icoontje met het kruisje.

Trotse vader!

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.