ja idd, dankTH0R schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:40:
Bij mij lukt het ook, wist niet dat het kon.
Het veld waar je moet zijn, zit naast het icoontje met het kruisje.
probleem 2 niemand last van? met de bluetooth?
Verwijderd
ja idd, dankTH0R schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:40:
Bij mij lukt het ook, wist niet dat het kon.
Het veld waar je moet zijn, zit naast het icoontje met het kruisje.
Niet naar mijn mening, maar vraag me ook even af wat de handigste manier zou zijn om die uitgang schoon te maken.rens-br schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:20:
[...]
Is je koptelefoon uitgang niet gewoon heel erg vies?
Zou inderdaad zomaar kunnen. Een dun wattenstaafje wil vaak wel helpen. Je moet er dan wel voor zorgen dat het geen wattenstaafje is wat veel pluist, anders zit die pluis dadelijk in je 3,5mm aansluiting.Holzschuh schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:42:
[...]
Niet naar mijn mening, maar vraag me ook even af wat de handigste manier zou zijn om die uitgang schoon te maken.
Dat zou dus betekenen dat het vuil voor een contact zorgt waardoor die denkt dat er iets zit?
Geen last van bluetoothproblemen nee. Bij mij maakt ie automatisch verbinding in mijn beide auto's, en handmatig met mijn bluetooth jbl-speakers wanneer ik die aanzet (gewoon de jbl aanklikken bij bluetooth, dus niet eerst 'vergeten')Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:53:
[...]
ja idd, dank
probleem 2 niemand last van? met de bluetooth?
er bestaan ook van raggertjes voor je tanden, die heb ik wel eens gebruikt om even te boenen. Gewoon bij kruidvat of etos ofzo te krijgen.Regeneration schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:53:
Ik heb ook wel eens tandenstoker of prikker gebruikt, lijkt me beter dan een paperclip. Maar metaal van paperclip leek me eventueel meer schade te kunnen maken dan hout. Weet alleen niet of het echt beter is. Had er die keer behoorlijk wat stof uitgehaald. Echter al een tijdje de koptelefoon ingang niet schoon hoeven te maken.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Verwijderd
Geen idee. Maak er eens een foto van. Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:46:
een vraagje ik zag net naast het sd card slot een plastic dingetje zitten toen ik er aan trok kwam er een wit papiertje uit met een code erop weten jullie toevallig waar dit voor is ?
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 09:25 ]
IMEI nummer en/of serienummer. Mocht de software niet meer werken kun je altijd nog bij deze nummers.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:46:
hoi,
een vraagje ik zag net naast het sd card slot een plastic dingetje zitten toen ik er aan trok kwam er een wit papiertje uit met een code erop weten jullie toevallig waar dit voor is ?
groeten
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door retlaw op 22-09-2016 09:32 ]
Battle.net || Strava
Ik zou hem laten repareren. Straks zit het voor de lens en kun je geen fatsoenlijke foto's meer maken. Volgens mij was er iemand anders die hetzelfde probleem had.RoytjeP schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:09:
Lang niets gepost in dit topic. Maar heb een klein eerste euvel. In de camera lens komt een stukje plastic naar beneden zetten. Net of er intern iets is los geraakt. Is dit een bekend iets?
Zal dit ook naar Sony sturen, voor eventueel reparatie / replacement.
Zie bijgevoegde foto
[afbeelding]
14 dagen na afgifte komt de telefoon terug bij de MediaMarkt. De MediaMarkt checkt en test de reparatie (van Dynafix) en komt tot de ontdekking dat er wel een softwareupdate is gedaan (volgens mij niet nodig geweest) maar dat de camera niet gerepareerd is. Zij gaan eerst contact opnemen met Dynafix.yoplait schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:18:
Afgelopen mei mijn xperia z5 compact gekocht bij de Mediamarkt. Heel erg tevreden en blij ermee, vooral vanwege de snelle camera en de scherpe beelden en de fysieke foto/videoknop met snelstartmogelijkheid.
Maar sinds vorige week stelt hij niet meer snel scherp, het duurt wel 20 seconden en vaak stelt hij helemaal niet meer scherp. Zo maar van de ene op de andere dag. Verder niks mee gebeurd, ben er altijd voorzichtig mee.
Ik zal hem morgen ter reparatie aanbieden bij de Mediamarkt. Hopelijk duurt het niet al te lang, want ik ben wel erg gehecht geraakt aan deze telefoon. Ik hou jullie op de hoogte!
31/8: afgegeven bij de Mediamarkt. Zij zullen hem doorsturen naar Dynafix. Twee weken, zeiden ze.
Door dat laatste denk ik dat je het bij je beveiligingsinstellingen moet zoeken. Misschien onbekende bronnen toestaan?yoplait schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:38:
Is het iemand al gelukt om een USB-stick (FAT32-geformatteerd, 4 Gb) via een USB-To-Go kabeltje werkend aan te sluiten op de Z5Compact?
Mij lukt het niet, ondanks Instellingen>Apparaatverbinding>USB-verbinding>USB-apparaat detecteren.
Je ziet dat de USB-stick dan gaat knipperen, maar hij is niet te zien in bestandsbeheer.
Wel krijg ik de melding: " USB-opslag is beperkt: het gebruik van USB-opslag wordt beperkt door het beveiligingsbeleid".
Bedankt voor de snelle tip. Meteen uitgeprobeerd (Instellingen>Beveiliging>Onbekende bronnen: toestaan. , maar helaas het werkt niet.Ronald8 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:41:
[...]
Door dat laatste denk ik dat je het bij je beveiligingsinstellingen moet zoeken. Misschien onbekende bronnen toestaan?
Ik heb het even geprobeerd met een 8GB stick. Na USB-apparaat detecteren is deze beschikbaar, en een filmpje dat erop staat is ook af te spelen. Verder niets aangepast aan onbekende bronnen of instellingen in de ontwikkelaarsopties.yoplait schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:38:
Is het iemand al gelukt om een USB-stick (FAT32-geformatteerd, 4 Gb) via een USB-To-Go kabeltje werkend aan te sluiten op de Z5Compact?
[ Voor 10% gewijzigd door hcQd op 26-09-2016 00:35 ]
[ Voor 9% gewijzigd door TH0R op 28-09-2016 10:58 ]
Trotse vader!
Heb exact ditzelfde probleem gehad. Contact opgenomen met Sony zelf. Telefoon is opgehaald, gerepareerd en weer terugbezorgd in exact 1 week. (zie eerdere posts van mij in dit draadje, inclusief foto)RoytjeP schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:09:
Lang niets gepost in dit topic. Maar heb een klein eerste euvel. In de camera lens komt een stukje plastic naar beneden zetten. Net of er intern iets is los geraakt. Is dit een bekend iets?
Zal dit ook naar Sony sturen, voor eventueel reparatie / replacement.
Zie bijgevoegde foto
[afbeelding]
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Instellingen > Over de telefoonAtRi schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:44:
Volgens mij moet je in de "opties voor ontwikkelaars" de usb-modus aanpassen. Hoe je die die "opties voor ontwikkelaars" aan moet zetten moet je maar even googelen, dat weet ik niet meer.
[ Voor 8% gewijzigd door droner op 04-10-2016 22:57 ]
Dat klinkt veelbelovenddroner schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:31:
32.2.A.0.305 wordt nu uitgerold.
Volgens een indruk van mensen die 'm al hebben verzorgt deze:
- veel minder hitte ontwikkeling
- batterij gaat langer mee
- nieuwe laad optimalizatie
- flexibelere CPU clock tijdens idle
- beter werkende fingerprint sensor
- snellere response
- beter contrast
- betere helderheid (hopelijk in de automatische stand)
Ben benieuwd wat iedereens ervaringen gaan zijn, vooralsnog geen NL versies.
De Vodafone-versie is net verschenen op https://xpericheck.com/device/E5823. Die provider is er vaak snel bij. Nu maar hopen dat het niet weer maanden duurt voordat KPN en Customized NL (lees: Tele2) erbij zijn.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
[ Voor 4% gewijzigd door droner op 12-10-2016 15:42 ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
[ Voor 55% gewijzigd door Atomsk op 16-10-2016 20:05 ]
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 23-10-2016 18:40 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 26% gewijzigd door TH0R op 24-10-2016 15:18 ]
Trotse vader!
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door TH0R op 25-10-2016 11:32 ]
Trotse vader!
Bij dat muzieknootje staat een pijtlje naar beneden waar je de volume mixer kan "uitklappen" en daarna je andere volumes kan instellen. Overigens doet hij hier wel standaard het volume.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:13:
Hoi vraagje,
Als jullie de volume knop omhoog duwen gaat dan het belletje volume omhoog (melding geluid) of de muziek noot? Zou handig vinden als hij de volume van het belletje zou doen maar hij pakt de muzieknoot en dat was voorheen volgens mij niet
Trotse vader!
Trotse vader!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Trotse vader!
[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 02-12-2016 10:46 ]
Trotse vader!
Ik heb de laatste maanden geen nieuwe apps geïnstalleerd. Wel mijn gebruikelijke apps geüpdatet.droner schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:22:
Geen last van dat Maps probleem hier, heb je misschien een andere app geinstalleerd die gebruik maakt van maps functionaliteit?
Als ik naar mijn batterijverbruik ga (instellingen > Batterij > Batterijverbruik), dan staat de app Maps constant bovenaan bij "Gebruik sinds laatste volledige lading". Op het moment heb ik nog 50% batterij over en Maps staat qua verbruik bovenaan met 27%. Als ik dan op Maps in het lijstje klik, dan staat er bij gebruiksdetails:TH0R schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:23:
Is Google Maps de boosdoener? Of is het Google Play Services met zijn GPS/Location services?
Dat laatste heb ik wel eens last van gehad en is las ergens dat meer mensen daar last van hebben.
Hoe ben je tot je conclusie gekomen? Misschien kunnen we jouw gegevens vergelijken met die van andere Z5C-gebruikers?
"Have you tried turning it off and on again?"hcQd schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:34:
Misschien een domme vraag, maar heb je je telefoon al een keertje opnieuw opgestart? Op mijn tablet blijft maps ook wel eens een keertje hangen en dat is dan het enige dat daadwerkelijk helpt.
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 07-12-2016 16:57 ]
Reset knopje achter het sim klepje al gevonden? Zit een mini knopje. Dat verwijdert wel geen data, is enkel zinvol als je gsm vast hangt. Soft reset denk ik dus.MBV schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:56:
Ook belangrijk: weten jullie een harde reset? Accu eruit halen is wat lastigBij Samsung kan je met meerdere toetsen (power en volume lang indrukken, dat idee) nog iets speciaals uithalen, maar voor Sony heb ik dat niet gevonden. Power een halve minuut indrukken heeft geen effect.
[ Voor 10% gewijzigd door Rafael op 07-12-2016 20:00 ]
Goed idee, voor garantie opsturen. Dan zit ik een paar weken met mijn oude toestel, en krijg ik hem vervolgens terug omdat ze geen hardware-defect hebben kunnen vindenHumma Kavula schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:42:
Hmm, ik heb geen Z5c maar een Z3c. Daar werkt 5 seconden volume up en de aan/uit knop tegelijk inhouden en uit was ie... maar dat is volgens mij niet echt een "hard" reset.
Ik zou inderdaad eens de factory reset proberen, als dat geen soelaas bied lekker voor garantie opsturen.
Sorry, ik gooi de verschillende reset-soorten door elkaar. Factory reset is voor mij iets met de software, stroom onderbreken hardware.Rafael schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:56:
[...]
Reset knopje achter het sim klepje al gevonden? Zit een mini knopje. Dat verwijdert wel geen data, is enkel zinvol als je gsm vast hangt. Soft reset denk ik dus.
Powerknop en volume omhoog enkele seconden inhouden zou hard reset moeten zijn als ik me niet vergis.
[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 07-12-2016 22:50 ]
Dat klopt.dasystemcheck schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:21:
Zojuist een 32.2.A.5.11 update binnen. Ben te snel aan 't doorklikken geweest om te zien wat 'ie inhoudt.
Lijkt erop dat 't enkel de November security patches zijn?
[ Voor 28% gewijzigd door droner op 08-12-2016 20:41 ]
Trotse vader!
Trotse vader!
Ik heb deze donderdagochtend via OTA geïnstalleerd. Weet je zeker dat je een Nederlandse customization hebt, bedrijven als Belsimpel hebben nog wel eens de gewoonte toestellen uit allerlei landen te importeren.TH0R schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:28:
Ik zag net dat de 32.2.A.5.11 update voor KPN en Customized NL beschikbaar is.
Ik heb 'm (KPN update) via Sony pc companion geprobeerd te downloaden, omdat de telefoon via OTA aangeeft dat er nog niets beschikbaar is.
Ik heb geen KPN customization, en nog nooit een KPN-update gekregen (wel KPN klant).hcQd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:45:
[...]
Ik heb deze donderdagochtend via OTA geïnstalleerd. Weet je zeker dat je een Nederlandse customization hebt, bedrijven als Belsimpel hebben nog wel eens de gewoonte toestellen uit allerlei landen te importeren.
In dat menu kan je waarschijnlijk van alles doen, waaronder alle gegevens verwijderen (reset to factory defaults of zoiets), grote kans dat hij het dan weer doet.Turn Off Your Phone And Enter Recovery Mode By Volume Down + Power Key At The Same Time.
[ Voor 32% gewijzigd door stokmeister op 24-12-2016 18:01 . Reden: oplossing zelf gevonden ]
itsoutthere in "[Sony Xperia Z5 Compact] Ervaringen & Discussie"cedras schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:03:
Potverdikkeme...zit er zomaar een stukje plastic voor mijn lens. Geen idee waar dat nu weer vandaan komt.
Of hoe of dat het weggaat. Meer mensen hier last van?
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Dat gaat over de XZ en de X. De meeste mensen die dit topic lezen hebben een Z5 Compact. Daar is voor zover ik weet de uitrol nog niet van gestart.Theimon schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:45:
Ik zag het nog niet genoemd in dit topic, dus: http://blogs.sonymobile.c...-xz-xperia-x-performance/
Nu nog alle providers afwachten uiteraard.....
Kornalt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:06:
[...]
Dat gaat over de XZ en de X. De meeste mensen die dit topic lezen hebben een Z5 Compact. Daar is voor zover ik weet de uitrol nog niet van gestart.
Even checken: https://xpericheck.com/device/E5823
Nee nog niks gesignaleerd.
Dat de uitrol nog niet is gestart is niet verbazingwekkend, het is een blogpost van december. Maar dat ze het aankondigen is goed nieuws.Update: We will make Android 7.0, Nougat available for: Xperia Z3+, Xperia Z4 Tablet, Xperia Z5, Xperia Z5 Compact, Xperia Z5 Premium, Xperia X, Xperia XA, Xperia XA Ultra and Xperia X Compact.
Dat dushcQd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:39:
Dat 7.0 naar de Z5 serie zou komen was ook al tijden bekend, als er nu 7.1.1 had gestaan was het nieuwswaardig geweest.
Thanks voor de link! Ik gebruikte de xpericheck tool maar wist niet dat je het gewoon online kon vinden!Kornalt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:06:
[...]
Dat gaat over de XZ en de X. De meeste mensen die dit topic lezen hebben een Z5 Compact. Daar is voor zover ik weet de uitrol nog niet van gestart.
Even checken: https://xpericheck.com/device/E5823
Nee nog niks gesignaleerd.
Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r
Vorige week vrijdagmiddag de telefoon aangemeld voor reparatie. Vandaag alweer terug. Je hoort veel horrorverhalen over de reparatiebedrijven, maar dit is helemaal goed gegaan. Ik was er iig niet gerust op. Gelukkig waren mijn zorgen voor niets.cedras schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:20:
Dat dus
Toch direct maar met Sony contact opgenomen. Morgen komt de koerier al.
Direct maar opsturen ter reparatie.
Is vaker voorbij gekomen op de Sony forums, bekend probleem dus. Laten servicen idd!cedras schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:03:
Potverdikkeme...zit er zomaar een stukje plastic voor mijn lens. Geen idee waar dat nu weer vandaan komt.
Of hoe of dat het weggaat. Meer mensen hier last van?
Binnenkort maar eens contact opnemen met Sony hierover.
Zie bericht hierbovendroner schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:58:
[...]
Is vaker voorbij gekomen op de Sony forums, bekend probleem dus. Laten servicen idd!
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
"niet altijd". Werkt het dus soms wel? Stamina gaat trouwens wel uit tijdens opladen dus als je een actieve autohouder zou hebben dan is je issue sowieso opgelostChaos-Zero schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:19:
Even een vraagje. Ik heb altijd stamina modus aan staan met enkele apps uitgezonderd zoals WhatsApp, Last FM, Spotify en zo ook Flitsmeister. Nu is het zo dat Flitsmeister toch niet altijd werkt in de auto en dit is behoorlijk irritant. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Had bijvoorbeeld al gekeken of stamina modus uit te schakelen valt zodra m'n telefoon met mn auto verbinding maakt maar dat kan niet.
Soms wel ja, maar dat zou kunnen komen omdat ie wel eens in de lader zit. Nooit aan gedacht dat inderdaad Stamina uit gaat als ie aan de lader ligt. Voortaan maar laden als ik ga rijden. Thanks voor de tip!EdwinB schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:25:
[...]
"niet altijd". Werkt het dus soms wel? Stamina gaat trouwens wel uit tijdens opladen dus als je een actieve autohouder zou hebben dan is je issue sowieso opgelost
Oh, ik ben heel benieuwd naar de reactie! Goed dat je van tevoren het hebt vastgelegd!dasystemcheck schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:59:
Toestel terug van Dynafix; boardswap. Functioneert weer naar behoren, echter, Dynafix heeft behoorlijk wat krassen op de behuizing gemaakt. Bah! Ben je zo zuinig op je toestel, netjes TPU hoesje en dan doen ze er zó grof mee tijdens de reparatie. Vooraf gemaakt filmpje en achteraf gemaakte foto's naar Belsimpel gestuurd voor verzoek van vergoeding... Eens kijken hoe ze anticiperen op keihard bewijsmateriaal van onvoorzichtige reparateurs.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ja dat heb ik ook, maar hij geeft dus niet aan als er een file/flitser/trajectcontrolle etc is als hij niet in de lader ligt.EdwinB schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:23:
Ik heb het vandaag ook nog even getest voor je. Met stamina aan en flitsmeister als uitzondering start hij gewoon netjes automatisch op zodra de telefoon verbonden is met de auto en zag flitsmeister ook netjes waar ik reed (A16).
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Inderdaad wachtenInge Janse schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:43:
http://www.xperiablog.net...a-z5-family-32-3-a-0-372/
https://xpericheck.com/device/E5823
Nougat wordt uitgerold. Gezellig hoor. Nu maar wachten.
De customized RU (russian) versie is er wel al. Die ben ik nu met flashtool aan het binnen trekken en proberen.Kornalt schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:32:
[...]
Inderdaad wachtenHeeft iemand een Customized AU versie hier? Ik heb een Customized TW versie en die loopt nog een update achter. In het begin kwamen ze wel redelijk snel met de updates maar de 1 na laatste duurde al lang en de laatste heb ik nog steeds niet. Anders maar een keer de NL versie erop zetten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq