Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TH0R schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:40:
Bij mij lukt het ook, wist niet dat het kon.
Het veld waar je moet zijn, zit naast het icoontje met het kruisje.
ja idd, dank

probleem 2 niemand last van? met de bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02
rens-br schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:20:
[...]

Is je koptelefoon uitgang niet gewoon heel erg vies?
Niet naar mijn mening, maar vraag me ook even af wat de handigste manier zou zijn om die uitgang schoon te maken.
Dat zou dus betekenen dat het vuil voor een contact zorgt waardoor die denkt dat er iets zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Holzschuh schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:42:
[...]
Niet naar mijn mening, maar vraag me ook even af wat de handigste manier zou zijn om die uitgang schoon te maken.
Dat zou dus betekenen dat het vuil voor een contact zorgt waardoor die denkt dat er iets zit?
Zou inderdaad zomaar kunnen. Een dun wattenstaafje wil vaak wel helpen. Je moet er dan wel voor zorgen dat het geen wattenstaafje is wat veel pluist, anders zit die pluis dadelijk in je 3,5mm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:04
Hele dunne tandenstoker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb ook wel eens tandenstoker of prikker gebruikt, lijkt me beter dan een paperclip. Maar metaal van paperclip leek me eventueel meer schade te kunnen maken dan hout. Weet alleen niet of het echt beter is. Had er die keer behoorlijk wat stof uitgehaald. Echter al een tijdje de koptelefoon ingang niet schoon hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:53:
[...]

ja idd, dank

probleem 2 niemand last van? met de bluetooth?
Geen last van bluetoothproblemen nee. Bij mij maakt ie automatisch verbinding in mijn beide auto's, en handmatig met mijn bluetooth jbl-speakers wanneer ik die aanzet (gewoon de jbl aanklikken bij bluetooth, dus niet eerst 'vergeten')
Regeneration schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:53:
Ik heb ook wel eens tandenstoker of prikker gebruikt, lijkt me beter dan een paperclip. Maar metaal van paperclip leek me eventueel meer schade te kunnen maken dan hout. Weet alleen niet of het echt beter is. Had er die keer behoorlijk wat stof uitgehaald. Echter al een tijdje de koptelefoon ingang niet schoon hoeven te maken.
er bestaan ook van raggertjes voor je tanden, die heb ik wel eens gebruikt om even te boenen. Gewoon bij kruidvat of etos ofzo te krijgen.
( zoiets dus: klik )

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
een vraagje ik zag net naast het sd card slot een plastic dingetje zitten toen ik er aan trok kwam er een wit papiertje uit met een code erop weten jullie toevallig waar dit voor is ?
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:46:
een vraagje ik zag net naast het sd card slot een plastic dingetje zitten toen ik er aan trok kwam er een wit papiertje uit met een code erop weten jullie toevallig waar dit voor is ?
Geen idee. Maak er eens een foto van. Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.

offtopic:
Overigens mag ik je nog even wijzen op Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:46:
hoi,
groeten
IMEI nummer en/of serienummer. Mocht de software niet meer werken kun je altijd nog bij deze nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het ook een design ding.
bij andere telefoons zonder verwisselbare batterij staat dat op de achterkant van de telefoon (zoals bij de iphone)
bij deze hebben ze het op deze manier verstopt en blijft de achterkant mooi leeg

Verwijderd

Ahaaa kijk bedankt voor de info beter er in laten zitten dus ;-)

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Lang niets gepost in dit topic. Maar heb een klein eerste euvel. In de camera lens komt een stukje plastic naar beneden zetten. Net of er intern iets is los geraakt. Is dit een bekend iets?

Zal dit ook naar Sony sturen, voor eventueel reparatie / replacement.

Zie bijgevoegde foto
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/IMG_0289.JPG

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Sinds twee weken ben ik ook in het bezit van een z5c. Top apparaat! Wat een fijne maat toestel is dit.

Nu heb ik een customized de versie en eigenlijk wil ik naar een customized nl. Nu kan dit vrij eenvoudig heb ik op xda gelezen. Nu zie ik echter dat bij het inlucken van de bootloader de DRM Keys worden gedelete, waardoor er bepaalde Sony specifieke zaken, zoals bravia engine en bepaalde camera software niet meer beschikbaar zou zijn. Sony is hier niet heel duidelijk over en ook op xda zie ik niet echt iets terug hierover.
Mijn vraag is of jullie weten hoe dat zit. Aangezien er ook een aantal zijn hier, die een andere regio firmware hebben geflashed hoop ik dat zij dit weten. Thanks

Edit:
na wat doorzoeken heb ik deze handleiding gevonden, waarin duidelijk staat, dat de bootloader niet unlocked hoeft te zijn om een officiele firmware te flashen :). Alles blijft dan gewoon behouden. Straks dus maar even de customized NL firmware flashen (ook al heb ik KPN als provider)!

[ Voor 22% gewijzigd door retlaw op 22-09-2016 09:32 ]

Battle.net || Strava

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:41
RoytjeP schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:09:
Lang niets gepost in dit topic. Maar heb een klein eerste euvel. In de camera lens komt een stukje plastic naar beneden zetten. Net of er intern iets is los geraakt. Is dit een bekend iets?

Zie bijgevoegde foto
[afbeelding]
Ik zou hem laten repareren. Straks zit het voor de lens en kun je geen fatsoenlijke foto's meer maken. Volgens mij was er iemand anders die hetzelfde probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
yoplait schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:18:
Afgelopen mei mijn xperia z5 compact gekocht bij de Mediamarkt. Heel erg tevreden en blij ermee, vooral vanwege de snelle camera en de scherpe beelden en de fysieke foto/videoknop met snelstartmogelijkheid.

Maar sinds vorige week stelt hij niet meer snel scherp, het duurt wel 20 seconden en vaak stelt hij helemaal niet meer scherp. Zo maar van de ene op de andere dag. Verder niks mee gebeurd, ben er altijd voorzichtig mee.

Ik zal hem morgen ter reparatie aanbieden bij de Mediamarkt. Hopelijk duurt het niet al te lang, want ik ben wel erg gehecht geraakt aan deze telefoon. Ik hou jullie op de hoogte!

31/8: afgegeven bij de Mediamarkt. Zij zullen hem doorsturen naar Dynafix. Twee weken, zeiden ze.
14 dagen na afgifte komt de telefoon terug bij de MediaMarkt. De MediaMarkt checkt en test de reparatie (van Dynafix) en komt tot de ontdekking dat er wel een softwareupdate is gedaan (volgens mij niet nodig geweest) maar dat de camera niet gerepareerd is. Zij gaan eerst contact opnemen met Dynafix.

Twee dagen later krijg ik bericht dat de telefoon opnieuw ter reparatie wordt opgestuurd. Ze zeggen desgevraagd dat dat opnieuw twee weken zou kunnen duren.

23 dagen na afgifte kan ik mijn telefoon gerepareerd en wel ophalen. Er is een softwareupdate naar Marshmellow uitgevoerd en ze hebben de camera vervangen. Voor zover ik tot nu toe heb kunnen testen, werkt de camera weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
Is het iemand al gelukt om een USB-stick (FAT32-geformatteerd, 4 Gb) via een USB-To-Go kabeltje werkend aan te sluiten op de Z5Compact?

Mij lukt het niet, ondanks Instellingen>Apparaatverbinding>USB-verbinding>USB-apparaat detecteren.

Je ziet dat de USB-stick dan gaat knipperen, maar hij is niet te zien in bestandsbeheer.

Wel krijg ik de melding: " USB-opslag is beperkt: het gebruik van USB-opslag wordt beperkt door het beveiligingsbeleid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
yoplait schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:38:
Is het iemand al gelukt om een USB-stick (FAT32-geformatteerd, 4 Gb) via een USB-To-Go kabeltje werkend aan te sluiten op de Z5Compact?

Mij lukt het niet, ondanks Instellingen>Apparaatverbinding>USB-verbinding>USB-apparaat detecteren.

Je ziet dat de USB-stick dan gaat knipperen, maar hij is niet te zien in bestandsbeheer.

Wel krijg ik de melding: " USB-opslag is beperkt: het gebruik van USB-opslag wordt beperkt door het beveiligingsbeleid".
Door dat laatste denk ik dat je het bij je beveiligingsinstellingen moet zoeken. Misschien onbekende bronnen toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
Ronald8 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:41:
[...]

Door dat laatste denk ik dat je het bij je beveiligingsinstellingen moet zoeken. Misschien onbekende bronnen toestaan?
Bedankt voor de snelle tip. Meteen uitgeprobeerd (Instellingen>Beveiliging>Onbekende bronnen: toestaan. , maar helaas het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Volgens mij moet je in de "opties voor ontwikkelaars" de usb-modus aanpassen. Hoe je die die "opties voor ontwikkelaars" aan moet zetten moet je maar even googelen, dat weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
yoplait schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:38:
Ik heb het even geprobeerd met een 8GB stick. Na USB-apparaat detecteren is deze beschikbaar, en een filmpje dat erop staat is ook af te spelen. Verder niets aangepast aan onbekende bronnen of instellingen in de ontwikkelaarsopties.

[ Voor 10% gewijzigd door hcQd op 26-09-2016 00:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 10:14
Ter informatie:

Op https://xpericheck.com/device/E5823 is te zien dat update 32.2.A.0.253-R5C nu ook beschikbaar is voor KPN Mobile NL en Customized NL.

Ik (zit bij KPN Mobile) kreeg 'm net binnen en heb 'm geïnstalleerd.
Tot nu toe geen vreemde dingen gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door TH0R op 28-09-2016 10:58 ]

Trotse vader!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

RoytjeP schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:09:

Zie bijgevoegde foto
[afbeelding]
Heb exact ditzelfde probleem gehad. Contact opgenomen met Sony zelf. Telefoon is opgehaald, gerepareerd en weer terugbezorgd in exact 1 week. (zie eerdere posts van mij in dit draadje, inclusief foto)

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

• RoytjeP
Ik zie het inderdaad. Echt een stukje foam zelfs. Bij mij is het een plat stukje plastic. Ik moet hem bij een DHL punt inleveren. Verwachting inderdaad 1 week voordat ik hem terug heb. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:00

fresh2000

music freak

Mijn Z5C is er gisterenavond mee opgehouden.
Eerst kreeg ik horizontale strepen op het scherm en kwam hij muurvast te zitten, waarna het toestel resette. Daarna de lader er in en opnieuw opgestart. Het witte boot scherm kreeg wederom strepen en sindsdien gaat hij helemaal niet meer aan. :-(
Terug naar Coolblue voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
AtRi schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:44:
Volgens mij moet je in de "opties voor ontwikkelaars" de usb-modus aanpassen. Hoe je die die "opties voor ontwikkelaars" aan moet zetten moet je maar even googelen, dat weet ik niet meer.
Instellingen > Over de telefoon
Hier 7x op het Build-nummer tikken.

Zijn aardig uitgebreid zeg, die Opties voor ontwikkelaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Onder het motto 'better laid late than never' ben ik inmiddels ook trotse eigenaar van een Z5C (Black), bij een Vodafone abbo. Eerste ervaringen zijn heel positief: hij is gewoon echt supermooi en werkt lekker! De meegeleverde Sony extra's zoals 'Whats New' enz. zien er op zich goed uit maar als je zoals ik helemaal geen behoefte hebt aan dat soort spul is het allemaal eenvoudig en snel uit te zetten. Ook geen last van 't Vodafone spul gehad. Oh en zei ik al dat ie mooi is? 8)

Meteen alle updates gedraaid tot aan 6.0.1 / 32.2.A.0.253-R8C.

Weird om te zien dat deze telefoon bij sommige aanbieders al niet eens meer te krijgen is. Persoonlijk vind ik het juist wel aardig om een foon pas een tijd na de release op te pikken, scheelt een hoop kinderziektes ;)

Toch een paar vragen:

- Automatische helderheid: de aangeboden helderheid is standaard te donker, met name bij stemmige verlichting binnenshuis. Kunt 'm natuurlijk uitzetten maar is zonde van de op zich zo handige functie. Weet iemand een manier om dit te tweaken? (basisniveau omhoog oid?) Opvallend dat dit issue nog door niemand genoemd is in deze thread!

- SMS plannen: vreemd, de berichten app is vrijwel identiek aan die op de Samsung van m'n meisje maar op de Z5C ontbreekt de 'plannen' optie. Iemand een suggestie voor een alternatieve berichten app die deze mogelijkheid wel biedt? [edit: ik had ook een vraag over conceptberichten maar die heb ik inmiddels opgelost]

- Camera: HDR originelen. iPhone heeft de handige optie om bij HDR foto's ook het origineel te bewaren zodat je achteraf nog wat te kiezen hebt. M.i. geen overbodige luxe bij de (begrijpelijke) afwezigheid van een RAW optie! Volgens mij is dit in de standaard cam app onmogelijk. Iemand een suggestie voor een 3rd party cam app die dit wel aanbiedt?

- Batterij issue / KPN > Vodafone: batterij gaat zeker geen hele dag mee. Nou gebruik ik de foon redelijk veel maar geen zwaar spul. Ik lees hierboven dat mensen met KPN succesvol een MMS setting aanpassen wat een hoop scheelt. Weet iemand of dat ook kan gelden voor de standaard Vodafone instellingen en wat ik dan zou moeten aanpassen? Ik heb die KPN instellingen ff bekeken maar die zijn echt heel anders. (o.a.: KPN maakt blijkbaar geen gebruik van login/passwd voor de verbinding, VF wel)

- Batterij issue / factory reset: andere optie voor verlengen batterijduur die ik lees is: factory reset. Betekent dat nou echt alles opnieuw installeren & instellen of is er inmiddels een (backup) tool die dat adequaat voor je fixt? Wat is de beste manier? Ben ik net lekker op weg de boel te customizen, zou ik meteen weer opnieuw kunnen beginnen.. 8)7

Eigenlijk het allergrootste nadeel aan de Z5C vind ik de niet-verwisselbare batterij. Volgens mij zijn de foons met wél verwisselbare batterij tegenwoordig zelfs in de minderheid en dat is echt een hele slechte zaak - de batterij vervangen is voor mij altijd DE manier geweest om de levensduur van een toestel (desgewenst jaren) te verlengen, bovendien had ik altijd een (volle) reservebatterij op zak zodat ik nooit zonder peut zat. Ditmaal heb ik dit voor het eerst toch geaccepteerd omdat deze telefoon verder zo SUPERVET is, hopelijk krijg ik er geen spijt van!

[ Voor 8% gewijzigd door droner op 04-10-2016 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• droner
32.2.A.0.305 wordt nu uitgerold.

Volgens een indruk van mensen die 'm al hebben verzorgt deze:

- veel minder hitte ontwikkeling
- batterij gaat langer mee
- nieuwe laad optimalizatie
- flexibelere CPU clock tijdens idle
- beter werkende fingerprint sensor
- snellere response
- beter contrast
- betere helderheid (hopelijk in de automatische stand)

Ben benieuwd wat iedereens ervaringen gaan zijn, vooralsnog geen NL versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
droner schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:31:
32.2.A.0.305 wordt nu uitgerold.

Volgens een indruk van mensen die 'm al hebben verzorgt deze:

- veel minder hitte ontwikkeling
- batterij gaat langer mee
- nieuwe laad optimalizatie
- flexibelere CPU clock tijdens idle
- beter werkende fingerprint sensor
- snellere response
- beter contrast
- betere helderheid (hopelijk in de automatische stand)

Ben benieuwd wat iedereens ervaringen gaan zijn, vooralsnog geen NL versies.
Dat klinkt veelbelovend :) ik hoop wel dat Android 7 een beetje snel komt. Hij staat voor december gepland. En hopen dat de customisations snel afgehandeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• droner
Zie nu dat die ervaringen met de nieuwe update wel alleen op de Premium van toepassing zijn... hopelijk is het effect op de compact vergelijkbaar:

https://talk.sonymobile.c...mium/m-p/1166554#U1166554

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:04

Inge Janse

post-l33t

De Vodafone-versie is net verschenen op https://xpericheck.com/device/E5823. Die provider is er vaak snel bij. Nu maar hopen dat het niet weer maanden duurt voordat KPN en Customized NL (lees: Tele2) erbij zijn.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik had net een melding van een 'onderhoudsupdate'. Geen idee wat dat inhoudt. Qua softwareversie is er niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Via 'Software-update' kon ik 'm zojuist binnenhalen (141,3 MB). Had er nog geen automatische melding van gehad. Lekker dat Vodafone zo snel is! Heeft wellicht te maken met het feit dat ze maar weinig eigen troep met de versies meeleveren?

Installatie zonder problemen, daarna een melding over 'laadoptimalisatie om de levensduur van uw batterij te verlengen' en 'mogelijk kunt u uw batterij minder lang gebruiken', maar bij het checken van de batterij zie ik 21u12 resterend bij 58%, heb het idee dat dat eerder langer dan korter is dan het was.

Ben benieuwd of ik de komende tijd nog verschillen opmerk.

PS. @Ronald8: build nummer toont nu inderdaad .305

[ Voor 4% gewijzigd door droner op 12-10-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Hij is bij mij ook aan het installeren (Duitse versie). Bij m'n andere telefoon had ik nu ook een onderhoudsupdate:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HywVrBi.jpg Misschien is het een soort voorbereiding op de daadwerkelijke firmwareupdate?
Als dat zo is dan denk ik dat de Nederlandse customisation dan ook niet lang meer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 18:11

Theimon

Snapte!?

Nooit begrepen dat ze geen fatsoenlijke changelog bij updates zetten. Niet iedere gebruiker zal het interesseren, maar zet dan een link naar je website ofzo waar alle details staan.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• droner
Inmiddels ook die onderhoudsupdate gehad, geen merkbare verschillen. Daarstraks wel voor de allereerste keer een soort van 'mini crash' gehad: terwijl ik een spelletje speelde was er opeens een drop in brightness en bleek m'n 'recent apps menu' geleegd. Verder bleef alles normaal werken, geen reboot nodig. Geen idee wat ik ervan moet denken.

P.S.: Nougat staat gepland om in december al naar de Z5 te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Heb de update gisteravond gekregen (Duits toestel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z79ctvWotfsOGZgz2wgZARPU/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kCV4zSla8U7i0K8wIbN7xVMh/full.png

Geen bijzonderheden te melden vooralsnog.

[ Voor 55% gewijzigd door Atomsk op 16-10-2016 20:05 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
Heb inmiddels mijn telefoon weer terug van reparatie. Is via Dynafix verlopen. Duurde zo lang omdat mijn pakketje verkeerd terug verstuurd was. Deze is retour afzender gegaan zonder dat ik ervan op de hoogte was gesteld. Na wat telefoontjes duidelijk dat hij op een verkeerde postcode afgeleverd was.

Nou telefoon terug. Netjes gerepareerd zo te zien. Camera module vervangen. Ik had van te voren een backup gemaakt met de Sony Companion. Helaas heb je er weinig aan. Hij zet geen apps e.d. terug.
Deze dien je eerst zelf vanuit de appstore te installeren. Gelukkig had ik een lijstje gemaakt welke apps ik had geinstalleerd. Nadat ze geinstalleerd zijn, nogmaals backup terug gezet. 40% van de apps heeft de settings terug. De rest (WhatsApp, Messenger, RaboApp, etc) is gewoon factory default. Dus geheel opnieuw instellen. Ook homescreens / applicatie icoontjes op de plekken enzo weg.

Hij is wel weer razend snel zo, helemaal leeg en nieuw, maar toch weer een aantal uren zoet geweest om alles weer naar wens ingesteld te krijgen. Even wat anders als je vanaf een iPhone komt waar alles goed teruggezet wordt met 1 klik vanuit iTunes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Snap daar ook niks van, hoezo moet dat op Android zo moeilijk? Bij het minste probleem met je telefoon is het officiële devies de factory reset en dan ben je dus gelijk weer de sigaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:04
Met stock Android is dat wel een stuk beter geregeld moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik weet hoe jullie het ingesteld hebben, maar ik heb het zo ingesteld dat Google van alles onthoud en overzet op je nieuwe telefoon of als je een factory reset heb gedaan. Contacten (direct), apps (worden direct gedownload bij eerste opstart, en bepaalde instellingen zouden worden overgenomen. Verder heb je ook van sommige Google apps ook alles direct mee zoals Google Chrome, Keep, Agenda en Foto's. Ook Whatsapp kan je nu backuppen op je Google drive, en is zo teruggezet (media wordt op de achtergrond gedownload en mag onderbroken worden). Ik maak altijd nog wat screenshots hoe mijn home screens eruit zijn en dan heb ik in principe bijna alles al. Overigens is het nooit leuk om alles opnieuw in te moeten stellen, maar ik kan toch niet anders zeggen dan dat de nieuwe versies van Android alles makkelijk is overgezet. :)

Edit: hier dus: Settings => Backup & Restore => aanvinken: Back up my data + aanvinken: Automatic restore

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 23-10-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:14
De Google apps zijn inderdaad het probleem niet.

Maar bij 'gewone' apps, waarvan er nog steeds heel veel zijn die hun instellingen helemaal nergens opslaan behalve in de normale 'data' ruimte voor apps, dus niet in de cloud of op de 'externe' SD, blijft het toch wel een heel gedoe.

En ik vind het ook een gemiste kans van Sony dat ze de instellingen van Xperia Home, zoals de eigen volgorde van apps in de app drawer, de 4 'folders' onderaan het homescreen en de indeling van de homescreens zelf, niet mee nemen bij het maken van een backup. OK, het is wellicht onzinnig om dat al terug te zetten als de meeste apps nog niet terug geïnstalleerd zijn. Maar zodra alles er weer op staat zou dat prima moeten kunnen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Sowieso ga je bij die Backup&Restore dus de Google Cloud gebruiken, ik ben zo'n type wat het helemaal geen aantrekkelijk idee vindt om allerlei (persoonlijk) spul op de drives van Google te zetten zodat zij het kunnen scannen en indexeren en whatever 'om mijn internetervaring te verbeteren'. Is precies datzelfde niet mogelijk naar een eigen drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Ik gebruik, naast de Google backup, nog de tool Helium.
Die tool werkt omdat je een verbinding opzet naar je pc via USB. Maar maakt de backup gewoon naar je interne- of sd-geheugen.
Ik hiermee vaak een backup gemaakt en teruggezet.
Dit werkt niet voor alle apps, sommige zijn beschermd.
Maar hij vult de google backup goed aan.

De app werkt, maar soms moet je wat prutsen.
Op dit moment lukt het mij bijv. niet om naar de sd-card te backuppen, zucht.

[ Voor 26% gewijzigd door TH0R op 24-10-2016 15:18 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi vraagje,
Als jullie de volume knop omhoog duwen gaat dan het belletje volume omhoog (melding geluid) of de muziek noot? Zou handig vinden als hij de volume van het belletje zou doen maar hij pakt de muzieknoot en dat was voorheen volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Het hangt er bij mij vanaf, welke applicatie aan staat.
In spotify het muzieknootje, standaard het belletje.

Ik heb uiteindelijk maar een aparte app geïnstalleerd waarmee ik altijd de 5 a 6 verschillende soorten geluidsregelaars makkelijk kan bedienen.

https://play.google.com/s...etails?id=com.svk.avolume Deze dus, ziet er brak uit, werkt aardig.

[ Voor 21% gewijzigd door TH0R op 25-10-2016 11:32 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:13:
Hoi vraagje,
Als jullie de volume knop omhoog duwen gaat dan het belletje volume omhoog (melding geluid) of de muziek noot? Zou handig vinden als hij de volume van het belletje zou doen maar hij pakt de muzieknoot en dat was voorheen volgens mij niet
Bij dat muzieknootje staat een pijtlje naar beneden waar je de volume mixer kan "uitklappen" en daarna je andere volumes kan instellen. Overigens doet hij hier wel standaard het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Jemig, ik heb al die tijd over dat pijltje heen gekeken.
Dank voor de tip!

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Op de frontpage https://tweakers.net/nieu...bieden-bellen-via-4g.html hebben ze het over VoLTE met KPN.

Ik heb geen instellingen m.b.t. VoLTE kunnen vinden in mijn Z5 Compact, ik zit wel op het netwerk en customization van KPN.
Op XDA lees ik dat het met sommige mensen wel werkt, met anderen weer niet: http://forum.xda-develope...z5-support-volte-t3199376

Heeft iemand wat meer informatie?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:14
Gewoon geduldig afwachten.

In het artikel, en op de website van KPN, staat dat vooralsnog de Samsung Galaxy S6 en S6-edge op VoLTE gaan (dit zijn ook de toestellen waarmee KPN de afgelopen tijd, en vorig jaar, heeft getest).

Na verloop van tijd zullen ze meer toestellen gaan ondersteunen en die gaan, zeker als je op een KPN Customization zit, vanzelf een update ge-pushed krijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TH0R
Ik heb zojuist update 32.2.A.0.305-R3C binnengekregen. KPN toestel/customization.

Resultaten tot nu toe (toestel was net vers opgestart natuurlijk, soms wordt hij op langere termijn traag):
alles is vloeiender! En hij lijkt iets warmer te worden.

Mijn grootste ergernis met dit toestel was/is de hakkeligheid van veel dingen.
Maar dat is allemaal weg, bijvoorbeeld:

Camera opstarten via de fysieke knop en snel 5 foto's maken: gaat nu vloeiend en snel zonder gehakkel en wachttijd.
Whatsapp opstarten en meteen typen: vloeiend. Moest altijd even een second wachten na intikken eerste letter (iets met woordenboek laden?)
Snel switchen tussen paar apps die veel memory gebruiken: vloeiend

Ik moet zien wat de telefoon qua hakkeligheid doet na een paar dagen, maar tot nu toe ben ik heel erg tevreden.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Ik overweeg een overstap van de Xperia ZL naar de Xperia Z5 Compact (Z5C).

Wat zijn jullie eigen ervaringen met de camera? Hebben jullie voor de Z5C ook al een Xperia model gehad en is de Z5C qua camera dan echt een verademing en op welk vlak?

De ZL valt me tegenwoordig wat tegen qua details en 'frisheid' van beeld/kleuren. Kan zijn dat het lensglas misschien niet meer in de allerbeste staat is dat ie ooit geweest is, maar als ik overdag een foto maak bij goed daglicht en iets wil uitlichten (een crop) of 'lichtelijk' inzoom dan ziet het resultaat er letterlijk belabberd uit. Keek onderhand jaloers naar iemands resultaat naast me die met een nieuwe Samsung foto's stond te maken. Mgoe, dat is een oude Sony met een nieuwe Samsung vergelijken dus tja. Ik ben zelf verder dik tevreden over Sony en ik weet dat er concurrenten zijn die toppers zijn qua camera, maar gaat me om de vooruitgang binnen de Xperia lijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 02-12-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:13
Ik merk sinds kort dat mijn batterij sneller leeg is dan normaal. Nu zie ik dat Google Maps de boosdoener is. Heb hier eerder geen last van gehad. Ik heb meerdere dingen geprobeerd, zelfs het "verwijderen" van de app (wat niet mogelijk is; ik word echt moe van die standaard apps). Dit werkt ook niet. Rond gekeken naar andere oplossingen, maar overal wordt hetzelfde advies gegeven over de dingen die ik al geprobeerd heb.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen of waarom Google Maps überhaupt opeens zo actief op de achtergrond draait? Enige optie die ik me nu kan bedenken is wachten op een mogelijke Maps/Android update of de telefoon rooten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Geen last van dat Maps probleem hier, heb je misschien een andere app geinstalleerd die gebruik maakt van maps functionaliteit?

@Gim: super tevreden over de camera hier, maar kan hem niet vergelijken met andere Xperias (geen ervaring mee). Sowieso helemaal blij met de Z5C, top apparaatje! Heb geen enkele van de problemen die eerder gemeld werden bij dit model, wellicht door de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Is Google Maps de boosdoener? Of is het Google Play Services met zijn GPS/Location services?
Dat laatste heb ik wel eens last van gehad en is las ergens dat meer mensen daar last van hebben.

Hoe ben je tot je conclusie gekomen? Misschien kunnen we jouw gegevens vergelijken met die van andere Z5C-gebruikers?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
droner schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:22:
Geen last van dat Maps probleem hier, heb je misschien een andere app geinstalleerd die gebruik maakt van maps functionaliteit?
Ik heb de laatste maanden geen nieuwe apps geïnstalleerd. Wel mijn gebruikelijke apps geüpdatet.
TH0R schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:23:
Is Google Maps de boosdoener? Of is het Google Play Services met zijn GPS/Location services?
Dat laatste heb ik wel eens last van gehad en is las ergens dat meer mensen daar last van hebben.

Hoe ben je tot je conclusie gekomen? Misschien kunnen we jouw gegevens vergelijken met die van andere Z5C-gebruikers?
Als ik naar mijn batterijverbruik ga (instellingen > Batterij > Batterijverbruik), dan staat de app Maps constant bovenaan bij "Gebruik sinds laatste volledige lading". Op het moment heb ik nog 50% batterij over en Maps staat qua verbruik bovenaan met 27%. Als ik dan op Maps in het lijstje klik, dan staat er bij gebruiksdetails:
- GPS: 8u 45m 35s
- Berekend stroomverbruik: 427 mAh

Ik heb de GPS van mijn telefoon altijd standaard uitstaan. En apps die GPS ondersteunen zet ik het altijd van uit. Maps geforceerd stoppen, cache legen of "verwijderen" helpt ook niet.

Google Play Services staat op plek 9 bij batterijverbruik met 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Misschien een domme vraag, maar heb je je telefoon al een keertje opnieuw opgestart? Op mijn tablet blijft maps ook wel eens een keertje hangen en dat is dan het enige dat daadwerkelijk helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuule
hcQd schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:34:
Misschien een domme vraag, maar heb je je telefoon al een keertje opnieuw opgestart? Op mijn tablet blijft maps ook wel eens een keertje hangen en dat is dan het enige dat daadwerkelijk helpt.
"Have you tried turning it off and on again?"

Het advies dat ik waarschijnlijk zelf het meest geef vergeet ik totaal.. :+ Gister mobiel opnieuw opgestart en heb Maps niet meer teruggezien in het lijstje van batterijverbruik!

Bedankt voor de reacties allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Ik heb recent (waarschijnlijk sinds de laatste update) er vaak last van dat het lock-screen niet reageert. Als ik op de power-knop druk gebeurt er niks. Vaak werkt het een minuut later wel. Soms gebeurt dat ook wanneer spotify op de achtergrond vrolijk verder speelt. Ook trilt hij vaak even als ik dan op de andere toetsen druk (volume of camera, weet ik niet zeker), dus het toestel draait nog wel.
Hebben jullie dit probleem ook? Apps die ik vaak gebruik zijn Google Maps, Spotify en Whatsapp.
Ook belangrijk: weten jullie een harde reset? Accu eruit halen is wat lastig ;) Bij Samsung kan je met meerdere toetsen (power en volume lang indrukken, dat idee) nog iets speciaals uithalen, maar voor Sony heb ik dat niet gevonden. Power een halve minuut indrukken heeft geen effect.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 07-12-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hard reset als in terug naar fabrieksinstellingen en alle data wissen? -> Dialer -> toets *#*#7378423#*#* -> Customisation settings -> Reset.
Staat trouwens ook onder instellingen -> Back up/reset ->...
Vergeet niet te backuppen eerst.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nee, als in 'hardware reset': vergelijkbaar met de accu er even uithalen. Een factory reset zou ik eens kunnen kijken of het helpt, maar verwacht ik niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hmm, ik heb geen Z5c maar een Z3c. Daar werkt 5 seconden volume up en de aan/uit knop tegelijk inhouden en uit was ie... maar dat is volgens mij niet echt een "hard" reset.
Ik zou inderdaad eens de factory reset proberen, als dat geen soelaas bied lekker voor garantie opsturen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:56:
Ook belangrijk: weten jullie een harde reset? Accu eruit halen is wat lastig ;) Bij Samsung kan je met meerdere toetsen (power en volume lang indrukken, dat idee) nog iets speciaals uithalen, maar voor Sony heb ik dat niet gevonden. Power een halve minuut indrukken heeft geen effect.
Reset knopje achter het sim klepje al gevonden? Zit een mini knopje. Dat verwijdert wel geen data, is enkel zinvol als je gsm vast hangt. Soft reset denk ik dus.

Powerknop en volume omhoog enkele seconden inhouden zou hard reset moeten zijn als ik me niet vergis.

[ Voor 10% gewijzigd door Rafael op 07-12-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Humma Kavula schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:42:
Hmm, ik heb geen Z5c maar een Z3c. Daar werkt 5 seconden volume up en de aan/uit knop tegelijk inhouden en uit was ie... maar dat is volgens mij niet echt een "hard" reset.
Ik zou inderdaad eens de factory reset proberen, als dat geen soelaas bied lekker voor garantie opsturen.
Goed idee, voor garantie opsturen. Dan zit ik een paar weken met mijn oude toestel, en krijg ik hem vervolgens terug omdat ze geen hardware-defect hebben kunnen vinden :')
Volgens mij heb ik alle combinaties van knoppen wel 10 seconden lang geprobeerd, maar de volgende keer zal ik dat nog eens proberen. Net geprobeerd (toestel reageerde gewoon), en na 3 seconden al uit. Dat is bijna eng snel :X
Rafael schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:56:
[...]

Reset knopje achter het sim klepje al gevonden? Zit een mini knopje. Dat verwijdert wel geen data, is enkel zinvol als je gsm vast hangt. Soft reset denk ik dus.

Powerknop en volume omhoog enkele seconden inhouden zou hard reset moeten zijn als ik me niet vergis.
Sorry, ik gooi de verschillende reset-soorten door elkaar. Factory reset is voor mij iets met de software, stroom onderbreken hardware.
Knopje gevonden, ga ik de volgende keer proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 07-12-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
Zojuist een 32.2.A.5.11 update binnen. Ben te snel aan 't doorklikken geweest om te zien wat 'ie inhoudt.
Lijkt erop dat 't enkel de November security patches zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
dasystemcheck schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:21:
Zojuist een 32.2.A.5.11 update binnen. Ben te snel aan 't doorklikken geweest om te zien wat 'ie inhoudt.
Lijkt erop dat 't enkel de November security patches zijn?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Zijn er meer mensen die last hebben met het kopiëren van files naar PC via USB? (MTP, zonder Sony software te gebruiken)?

Hier lijkt de verbinding maar een minuut of wat 'open' te blijven oid - mappen willen dan niet meer updaten.

Herstel: soms komt ie terug. 'Kwakkelig' is dus wellicht de juiste classificering.

[ Voor 28% gewijzigd door droner op 08-12-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Ik heb het probleem ook soms.

Enige oplossing:
telefoon niet gebruiken tijdens het kopiëren
En ook de explorer met rust laten (nadat het kopiëren is gestart). Als je op de mapjes op je telefoon gaat browsen, hangt de boel.

Het is niet ideaal, maar beter dan bestanden overzetten via WiFi (gaat bij mij op max 1MB/s naar Windows share)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Zojuist ook de .11 update geïnstalleerd (Vodafone NL). Geen merkbare verschillen.

Tijd voor Nougat! }:O

@TH0R thx nog, blijft hier toch kwakkelig. Zal eens wat gaan experimenteren met kabels / usb poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Mijn Z5C heeft nog steeds Lollipop, vanwege de betere staminamodus en ik niet echt weet wat voor meerwaarde ik aan Marshmellow heb, maar vandaag kreeg ik een vreemde update die memory app update heet. Volgens de beschrijving iets dat foto's niet goed gesorteerd worden op de SD-kaart.
Alleen deze staat wel in het rijtje van Whats New bij de lifelog en onzinnige amazon shipping.
Is het handig om die memory update wel of niet te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Ter info voor de mensen met KPN en Tele2:

Ik zag net dat de 32.2.A.5.11 update voor KPN en Customized NL beschikbaar is.
Ik heb 'm (KPN update) via Sony pc companion geprobeerd te downloaden, omdat de telefoon via OTA aangeeft dat er nog niets beschikbaar is.

De download begint wel, maar doet daarna verder niets.

Even afwachten of de update later vandaag het wel doet.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mijn probleem lijkt te zijn veroorzaakt door Spotify. Na de laatste update van Spotify heb ik geen probleem meer gehad op het lock-screen, maar al 5x dat de applicatie van spotify niet reageert terwijl de muziek op de achtergrond blijft doorspelen 8)7
Toen Spotify vervolgens in een popup vroeg om een beoordeling, hebben ze 1 ster gekregen :P

Wel jammer dat Android (of Sony-firmware) een applicatie toestaat het lock-screen te bevriezen (voordat het scherm ingeschakeld wordt). Na een time-out van een paar seconden zou ik verwachten dat het scherm getoond wordt zonder Spotify-notification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
TH0R schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:28:
Ik zag net dat de 32.2.A.5.11 update voor KPN en Customized NL beschikbaar is.
Ik heb 'm (KPN update) via Sony pc companion geprobeerd te downloaden, omdat de telefoon via OTA aangeeft dat er nog niets beschikbaar is.
Ik heb deze donderdagochtend via OTA geïnstalleerd. Weet je zeker dat je een Nederlandse customization hebt, bedrijven als Belsimpel hebben nog wel eens de gewoonte toestellen uit allerlei landen te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

hcQd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:45:
[...]

Ik heb deze donderdagochtend via OTA geïnstalleerd. Weet je zeker dat je een Nederlandse customization hebt, bedrijven als Belsimpel hebben nog wel eens de gewoonte toestellen uit allerlei landen te importeren.
Ik heb geen KPN customization, en nog nooit een KPN-update gekregen (wel KPN klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Customization (Aanpassing) heeft niets te maken met welke provider je hebt, maar is de exacte versie van de fimware. Je kunt dit vinden onder Instellingen→Support→Diagnostische gegevens, en dan het tabblad feiten. Bijvoorbeeld voor Customized NL is dat 1299-7245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een probleem met mijn xperia z5 compact, hij blijft in een bootloop hangen.
Dit probleem is ontstaan nadat ik hem opnieuw wilde opstarten.
Bij het opstarten verschijnt het sony xperia logo, daarna het android logo, daarna zie ik die golvende bewegingen op het scherm en vervolgens knippert het rode ledje ongeveer 5 keer en start en proces overnieuw.
Af en toe komt er op het scherm: android wordt opgestart, applicaties worden geladen.

Ik heb geprobeerd hem opnieuw te starten met de volume omhoog en power knop, voel wel de 3 trillingen maar er verandert niets aan het opstarten.
Ik heb de off knop achter het klepje ingedrukt, hij gaat dan wel uit maar als ik hem wil opstarten is er niks verandert.
ik heb hem aan de laptop gehangen met pc companion, maar hij wordt dan niet herkent.

Deze 3 dingen hebben niet gewerkt.

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik denk dat je kan kiezen:
- je hebt minder dan 2 jaar geleden een telefoon gekocht die nu niet meer werkt => terug naar de winkel, die mag het fixen
- zoek hoe je in het menu komt om custom roms te installeren. Ik zie geen ondersteuning bij CyanogenMod, wel instructies op een andere site (die ik niet ken, en ik heb het niet getest).
Turn Off Your Phone And Enter Recovery Mode By Volume Down + Power Key At The Same Time.
In dat menu kan je waarschijnlijk van alles doen, waaronder alle gegevens verwijderen (reset to factory defaults of zoiets), grote kans dat hij het dan weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:10
Geprobeerd om met volume down en power key in het menu te komen, maar dat werkt niet.
Het witte scherm met sony xperia logo knippert, en verder gebeurt er niets.

Terug naar de winkel gaat helaas nog even niet, ik zit in het buitenland en ben pas in februari weer terug.

Maar thanks!

Edit:
heb het een soort van gefikst.
Het ligt waarschijnlijk aan m'n microSD kaartje, hij start namelijk wel op zonder de microSD kaart.
Als ik het kaartje in mijn laptop stop, dan loopt de verkenner ook vast.

Gelukkig stonden alle foto's en apps in het interne geheugen :)

[ Voor 32% gewijzigd door stokmeister op 24-12-2016 18:01 . Reden: oplossing zelf gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Dikke balen; toestel is 9 maanden oud en opeens een "Sudden Death". Ik dacht dat Sony dat bij de Xperia lijn inmiddels opgelost had door een firmware update, blijkbaar (na een beetje rond googlen) kom ik erachter dat het toch nog steeds een issue is bij een redelijk aantal toestellen :(

Nou ja, levert me weer een kans op om te bekijken of Dynafix net zo snel kan Googlen en conclusies kan maken als ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Potverdikkeme...zit er zomaar een stukje plastic voor mijn lens. Geen idee waar dat nu weer vandaan komt.
Of hoe of dat het weggaat. Meer mensen hier last van?

Binnenkort maar eens contact opnemen met Sony hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:15

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

cedras schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:03:
Potverdikkeme...zit er zomaar een stukje plastic voor mijn lens. Geen idee waar dat nu weer vandaan komt.
itsoutthere in "[Sony Xperia Z5 Compact] Ervaringen & Discussie"

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Dat dus :)

Toch direct maar met Sony contact opgenomen. Morgen komt de koerier al.
Direct maar opsturen ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik zag het nog niet genoemd in dit topic, dus: http://blogs.sonymobile.c...-xz-xperia-x-performance/

Nu nog alle providers afwachten uiteraard.....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Theimon schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:45:
Ik zag het nog niet genoemd in dit topic, dus: http://blogs.sonymobile.c...-xz-xperia-x-performance/

Nu nog alle providers afwachten uiteraard.....
Dat gaat over de XZ en de X. De meeste mensen die dit topic lezen hebben een Z5 Compact. Daar is voor zover ik weet de uitrol nog niet van gestart.

Even checken: https://xpericheck.com/device/E5823
Nee nog niks gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Kornalt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Dat gaat over de XZ en de X. De meeste mensen die dit topic lezen hebben een Z5 Compact. Daar is voor zover ik weet de uitrol nog niet van gestart.

Update: We will make Android 7.0, Nougat available for: Xperia Z3+, Xperia Z4 Tablet, Xperia Z5, Xperia Z5 Compact, Xperia Z5 Premium, Xperia X, Xperia XA, Xperia XA Ultra and Xperia X Compact.
Dat de uitrol nog niet is gestart is niet verbazingwekkend, het is een blogpost van december. Maar dat ze het aankondigen is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Dat 7.0 naar de Z5 serie zou komen was ook al tijden bekend, als er nu 7.1.1 had gestaan was het nieuwswaardig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
hcQd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:39:
Dat 7.0 naar de Z5 serie zou komen was ook al tijden bekend, als er nu 7.1.1 had gestaan was het nieuwswaardig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mchaos
  • Laatst online: 12-09 21:30
Kornalt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:06:
[...]

Thanks voor de link! Ik gebruikte de xpericheck tool maar wist niet dat je het gewoon online kon vinden!

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
cedras schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:20:

Toch direct maar met Sony contact opgenomen. Morgen komt de koerier al.
Direct maar opsturen ter reparatie.
Vorige week vrijdagmiddag de telefoon aangemeld voor reparatie. Vandaag alweer terug. Je hoort veel horrorverhalen over de reparatiebedrijven, maar dit is helemaal goed gegaan. Ik was er iig niet gerust op. Gelukkig waren mijn zorgen voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
cedras schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:03:

Binnenkort maar eens contact opnemen met Sony hierover.
Is vaker voorbij gekomen op de Sony forums, bekend probleem dus. Laten servicen idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
droner schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Is vaker voorbij gekomen op de Sony forums, bekend probleem dus. Laten servicen idd!
Zie bericht hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Toestel terug van Dynafix; boardswap. Functioneert weer naar behoren, echter, Dynafix heeft behoorlijk wat krassen op de behuizing gemaakt. Bah! Ben je zo zuinig op je toestel, netjes TPU hoesje en dan doen ze er zó grof mee tijdens de reparatie. Vooraf gemaakt filmpje en achteraf gemaakte foto's naar Belsimpel gestuurd voor verzoek van vergoeding... Eens kijken hoe ze anticiperen op keihard bewijsmateriaal van onvoorzichtige reparateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Even een vraagje. Ik heb altijd stamina modus aan staan met enkele apps uitgezonderd zoals WhatsApp, Last FM, Spotify en zo ook Flitsmeister. Nu is het zo dat Flitsmeister toch niet altijd werkt in de auto en dit is behoorlijk irritant. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Had bijvoorbeeld al gekeken of stamina modus uit te schakelen valt zodra m'n telefoon met mn auto verbinding maakt maar dat kan niet.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24
Chaos-Zero schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:19:
Even een vraagje. Ik heb altijd stamina modus aan staan met enkele apps uitgezonderd zoals WhatsApp, Last FM, Spotify en zo ook Flitsmeister. Nu is het zo dat Flitsmeister toch niet altijd werkt in de auto en dit is behoorlijk irritant. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Had bijvoorbeeld al gekeken of stamina modus uit te schakelen valt zodra m'n telefoon met mn auto verbinding maakt maar dat kan niet.
"niet altijd". Werkt het dus soms wel? Stamina gaat trouwens wel uit tijdens opladen dus als je een actieve autohouder zou hebben dan is je issue sowieso opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

EdwinB schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:25:
[...]

"niet altijd". Werkt het dus soms wel? Stamina gaat trouwens wel uit tijdens opladen dus als je een actieve autohouder zou hebben dan is je issue sowieso opgelost :)
Soms wel ja, maar dat zou kunnen komen omdat ie wel eens in de lader zit. Nooit aan gedacht dat inderdaad Stamina uit gaat als ie aan de lader ligt. Voortaan maar laden als ik ga rijden. Thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:24
Ik heb het vandaag ook nog even getest voor je. Met stamina aan en flitsmeister als uitzondering start hij gewoon netjes automatisch op zodra de telefoon verbonden is met de auto en zag flitsmeister ook netjes waar ik reed (A16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

dasystemcheck schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:59:
Toestel terug van Dynafix; boardswap. Functioneert weer naar behoren, echter, Dynafix heeft behoorlijk wat krassen op de behuizing gemaakt. Bah! Ben je zo zuinig op je toestel, netjes TPU hoesje en dan doen ze er zó grof mee tijdens de reparatie. Vooraf gemaakt filmpje en achteraf gemaakte foto's naar Belsimpel gestuurd voor verzoek van vergoeding... Eens kijken hoe ze anticiperen op keihard bewijsmateriaal van onvoorzichtige reparateurs.
Oh, ik ben heel benieuwd naar de reactie! Goed dat je van tevoren het hebt vastgelegd!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

EdwinB schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:23:
Ik heb het vandaag ook nog even getest voor je. Met stamina aan en flitsmeister als uitzondering start hij gewoon netjes automatisch op zodra de telefoon verbonden is met de auto en zag flitsmeister ook netjes waar ik reed (A16).
Ja dat heb ik ook, maar hij geeft dus niet aan als er een file/flitser/trajectcontrolle etc is als hij niet in de lader ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:04

Inge Janse

post-l33t

http://www.xperiablog.net...a-z5-family-32-3-a-0-372/

https://xpericheck.com/device/E5823

Nougat wordt uitgerold. Gezellig hoor. Nu maar wachten.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Inderdaad wachten :) Heeft iemand een Customized AU versie hier? Ik heb een Customized TW versie en die loopt nog een update achter. In het begin kwamen ze wel redelijk snel met de updates maar de 1 na laatste duurde al lang en de laatste heb ik nog steeds niet. Anders maar een keer de NL versie erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Kornalt schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Inderdaad wachten :) Heeft iemand een Customized AU versie hier? Ik heb een Customized TW versie en die loopt nog een update achter. In het begin kwamen ze wel redelijk snel met de updates maar de 1 na laatste duurde al lang en de laatste heb ik nog steeds niet. Anders maar een keer de NL versie erop zetten.
De customized RU (russian) versie is er wel al. Die ben ik nu met flashtool aan het binnen trekken en proberen.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.