Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
Cyleo schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:58:
[...]

De customized RU (russian) versie is er wel al. Die ben ik nu met flashtool aan het binnen trekken en proberen.
Mss stom maar dat lijkt mij totaal niet te lukken. Ik trek hem binnen met flashtool maar de benodigde filesets zitten er niet bij. Heb jij hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:04

Inge Janse

post-l33t

Blijkbaar is Nougat weer teruggehaald. Op xperiablog melden meerdere mensen dat de bestanden weg zijn, en op xpericheck.com is-ie ook verdwenen.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

Op het XDA forum zag ik iets over een audio bug met laag volume over de speakers, maar ik heb nog geen bron gevonden. Maar dat zou de reden zijn om hem terug te halen en opnieuw te brengen als de bug is opgelost.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 18:52
Steeffoon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Oh, ik ben heel benieuwd naar de reactie! Goed dat je van tevoren het hebt vastgelegd!
Goed. We zijn 10 dagen verder. Ik ben tussendoor door Belsimpel gebeld dat het in behandeling is. Vandaag gebeld met een te verwachten melding dat ik m'n toestel opnieuw kan opsturen voor opnieuw een reparatie; maar nu voor de behuizing die beschadigd is tijdens de reparatie. Op zich netjes, maar;

Ik heb bij mijn berichtgeving aangegeven (en nu weer opnieuw telefonisch) dat ik méér schade ondervindt van een vernieuwde reparatie waarbij ik opnieuw 5-10 (in de praktijk gewoon 10) werkdagen m'n toestel kwijt ben, waarbij niet gegarandeerd kan worden dat ik 'm ook binnen die tijd terugkrijg.
'k Had in m'n berichtgeving dat al van te voren aangegeven, met de melding dat ik liever een financiële vergoeding zie voor de optisch veroorzaakte schade. Dat hebben ze bij Belsimpel voor het gemak even overheen gelezen... Oeps, kreeg ik aan de telefoon te horen.
Uiteraard kreeg ik telefonisch te horen dat mijn aangedragen suggestie niet de normale gang van zaken is, maar het is opnieuw in behandeling genomen. (tsja... ik weet 'van de andere kant' dat voor Dynafix het een 'verzekeringsdingetje' is, waardoor ze geen kosten maken, nu ik de bal opnieuw bij de 'bemiddelaar' Belsimpel heb neergelegd, moeten ze intern overleggen... Hun zijn immers de verkopende partij...)
Kost me weer 2-3 werkdagen.

Ik zit me trouwens af te vragen of ik dit stukje reparatie-reportage niet beter als shopreview kan gaan houden... Kan een moderator daar advies in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Dat zou ik doen nadat het afgehandeld is ;) Het heeft niks met de Z5C te maken, dus ik weet niet wat je ermee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 11:47
Op de een of andere manier heb ik de App Drawer icoon (deze gaat naar de lijst met alle apps) uit de dock verwijderd. Iemand een idee hoe ik deze weer terug krijg? Ik gebruik gewoon de standaard launcher van Sony en geen andere launchers van 3e partijen.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:10
Mocht er echt geen manier zijn, dan zul je de gegevens van Xperia Home moeten wissen, je bent dan wel alle aanpassingen kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Geinig: na een kleine anderhalf jaar heb ik mijn z5c teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik las wel vaker dat dit ervoor zorgt dat je telefoon weer beter gaat werken, maar het verschil is echt bizar. Batterij gaat zo'n twee keer zo lang mee, systeem voelt sneller, en er zijn veel minder bugs.

Waarom bouwen leveranciers geen proces in dat telefoons na een jaar automatisch deze optie aanbieden, inclusief soepel proces om data te back-uppen en terug te zetten? Gebruikers zullen dan veel meer plezier van hun telefoon hebben.

Gouden zet bij het opnieuw installeren was trouwens de Google-launcher te gebruiken, die gelijk alle snelkoppelingen terugzette en hielp alle gewenste apps te installeren. Dat, in combinatie met de gemaakte foto's, is in mijn geval alles van belang om terug te krijgen.

Afijn. Dit alles ter inspiratie voor mensen zoals ik die een beetje moe raken van een vertragende telefoon en weinig zin hebben om een schone installatie te doen. Het is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maandje dat wanneer ik m'n earphones inplug, m'n Z5 automatisch muziek gaat afspelen via de eigen muziek-app. Ontzettend irritant. Ik kan niet vinden hoe ik 't uit moet zetten. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:34:
Ik heb sinds een maandje dat wanneer ik m'n earphones inplug, m'n Z5 automatisch muziek gaat afspelen via de eigen muziek-app. Ontzettend irritant. Ik kan niet vinden hoe ik 't uit moet zetten. Iemand enig idee?
Waarschijnlijk heb je smart connect aan staan. Dat is een standaard sony app die o.a. kan reageren op het inpluggen van je earphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjef42195
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 16:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik kan sinds gisteren ineens niet meer focussen met mn camera. Niet via het scherm en niet via de knop. Heeft iemand hier een oplossing voor?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Have you tried turning it off and on again? :+
Fabrieks-reset allicht of reparatie via Xperia compagnion op de pc?
Test de camera ook even in het service menu: Dialer -> *#*#SERVICE#*#* -> service test -> camera.
Daar kan je door 1 keer op het scherm te tikken een test foto maken. Als hij daar ook niet focust dan kan het hardware matig zijn -> garantie.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Humma Kavula schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:28:
Have you tried turning it off and on again? :+
Fabrieks-reset allicht of reparatie via Xperia compagnion op de pc?
Test de camera ook even in het service menu: Dialer -> *#*#SERVICE#*#* -> service test -> camera.
Daar kan je door 1 keer op het scherm te tikken een test foto maken. Als hij daar ook niet focust dan kan het hardware matig zijn -> garantie.
Ja de gebruikelijke dingen heb ik al gedaan zoals herstarten, cache legen etc.
Zal inderdaad die service eens testen, die was ik even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

De reacties eronder zijn echt vernietigend (maar wat niet op internet?). Blijkbaar is het nog steeds buggy.

of, om deze vriendelijke man te citeren:

** For people who will ask **
- NO F**** VULKIN
- NO F**** MANUAL CONTROLS
- NOTHING NEW AT ALL

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Inge Janse schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:37:
[...]

De reacties eronder zijn echt vernietigend (maar wat niet op internet?). Blijkbaar is het nog steeds buggy.

of, om deze vriendelijke man te citeren:

** For people who will ask **
- NO F**** VULKIN
- NO F**** MANUAL CONTROLS
- NOTHING NEW AT ALL

;)
Ben benieuwd of het echt zo slecht is. Ik las ook iets over dat er 4 cores uitgeschakeld zijn... Dat zou ik wel ernstig slecht vinden...
bobeobi gzigzigzeo chrnodroid • 17 hours ago
Instead Sony just stopped 4 of 8 cores, pay for 8 take 4. Arigato!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Nou, ik heb nog even het een en ander geprobeerd wat betreft de camera die niet wilt focussen. De default app en de camera in Whatsapp willen dus alle 2 niet focussen. Nu had ik een andere camera app gedownload (Open Camera) maar die wilt wel focussen. Heel raar, maar hij werkt wel en het lijkt me dat een hardware probleem uitgesloten kan worden.
Echter kan deze app niet tot de maximale resolutie als dat de camera is en ik heb geen idee hoe ik de hardware knop aan deze app kan toevoegen. Heeft iemand daar een oplossing voor? Via Google kon ik ook niet echt wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

reset to factory defaults?

Ik weet niet waar het door komt, maar mijn telefoon wordt regelmatig irritant traag. Zo traag dat spotify hapert met afspelen, of na een minuut mijn playlists nog niet laat zien. Ook andere apps: een sleep-timer app die dan na 5 minuten nog niet is opgestart 8)7 En de volgende dag werkt alles wel weer gewoon snel. Dus dat resetten ga ik zelf ook binnenkort uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Inge Janse schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:07:
Geinig: na een kleine anderhalf jaar heb ik mijn z5c teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik las wel vaker dat dit ervoor zorgt dat je telefoon weer beter gaat werken, maar het verschil is echt bizar. Batterij gaat zo'n twee keer zo lang mee, systeem voelt sneller, en er zijn veel minder bugs.

Waarom bouwen leveranciers geen proces in dat telefoons na een jaar automatisch deze optie aanbieden, inclusief soepel proces om data te back-uppen en terug te zetten? Gebruikers zullen dan veel meer plezier van hun telefoon hebben.

Gouden zet bij het opnieuw installeren was trouwens de Google-launcher te gebruiken, die gelijk alle snelkoppelingen terugzette en hielp alle gewenste apps te installeren. Dat, in combinatie met de gemaakte foto's, is in mijn geval alles van belang om terug te krijgen.

Afijn. Dit alles ter inspiratie voor mensen zoals ik die een beetje moe raken van een vertragende telefoon en weinig zin hebben om een schone installatie te doen. Het is een aanrader.
Dat is dan gewoon "terug naar fabrieksinstellingen" kiezen en voor de google launcher moet je rooten denk ik?
Ik ga in september naar amerika, dus wil een beetje "schone" en vooral verse telefoon mee.

Chaos-Zero: Ik had hetzelfde en gebruik sinsdien CameraMX. Even instellingen naar wens aanpassen en ik gebruik niet anders meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Koos2009 op 11-02-2017 15:58 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Koos2009 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Dat is dan gewoon "terug naar fabrieksinstellingen" kiezen en voor de google launcher moet je rooten denk ik?
Ik ga in september naar amerika, dus wil een beetje "schone" en vooral verse telefoon mee.
Ja, even de belangrijkste dingen op de computer zetten, sd-kaart formatteren, terug naar fabrieksinstellingen, en dan Google Launcher installeren, dan laat-ie gelijk zien welke apps je nog mist.

Rooten is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik kwam er daarnet achter dat ik in het swipe-down menu (hoe heet dat) mijn flitser niet meer aan kan zetten. Ik kan het icoontje wel op een andere plek neerzetten, maar vervolgens is hij niet te zien 8)7 Weet iemand hoe dat komt?
edit:
na een reboot was het probleem ineens weg 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 12-02-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:22

thijsco19

KTM 990 SMT

Laatst was ik op zoek naar een telefoonnummer welke een keer heeft gebeld. Dus ik ga naar de recente oproepen bij 'telefoon' maar dat is een heel beperkt lijstje die (op dit moment maar tot 16 januari) oproepen van max een paar weken terug weergeeft.

Waar kan ik mijn volledige oproepen geschiedenis opzoeken?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
MBV schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:43:
Ik kwam er daarnet achter dat ik in het swipe-down menu (hoe heet dat) mijn flitser niet meer aan kan zetten. Ik kan het icoontje wel op een andere plek neerzetten, maar vervolgens is hij niet te zien 8)7 Weet iemand hoe dat komt?
edit:
Dat heb ik ook vaak. Soms komt hij vanzelf terug soms pas na een herstart. Soms helpt iets anders aan/uit zetten (bijvoorbeeld rotatie aan/uit). Soms is hij er wel in het lock screen, maar weer verdwenen zodra ik m'n telefoon unlock.
Lijkt volstrekte willekeur.
Mocht ik m snel willen gebruiken en het icoontje is weer eens verdwenen dan zet ik hem aan via de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Kornalt schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Dat heb ik ook vaak. Soms komt hij vanzelf terug soms pas na een herstart. Soms helpt iets anders aan/uit zetten (bijvoorbeeld rotatie aan/uit). Soms is hij er wel in het lock screen, maar weer verdwenen zodra ik m'n telefoon unlock.
Lijkt volstrekte willekeur.
Mocht ik m snel willen gebruiken en het icoontje is weer eens verdwenen dan zet ik hem aan via de camera.
De volgende keer dat het gebeurt installeer ik wel een widget-app om hem aan te zetten, zoals ik op mijn samsung had. Vond het juist wel handig bij Sony dat dat niet hoefde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

En uitrol van de nieuwe versie is nu ook echt voor de compact gestart. Nog geen nl-versie.

https://xpericheck.com/device/E5823

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:24
Inge Janse schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:13:
[...]

En uitrol van de nieuwe versie is nu ook echt voor de compact gestart. Nog geen nl-versie.

https://xpericheck.com/device/E5823
Mijn Z5C geeft aan dat versie 32.3.A.0.376 klaarstaat voor download/installatie. Ik heb een Vodafone NL branded uitvoering (1299-0270 R8C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

EdwinB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Mijn Z5C geeft aan dat versie 32.3.A.0.376 klaarstaat voor download/installatie. Ik heb een Vodafone NL branded uitvoering (1299-0270 R8C)
Erg benieuwd hoe het bevalt! Verhalen op xperiablog zijn erg wisselvallig, hoewel critici altijd harder roepen dan tevreden mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Heb nog niet geupgrade naar Nougat, maar sinds (eer?)gisteren iets vreemds; ik krijg de hele tijd de melding:

Nieuw Boeken 4,87 KB
/sdcard/sip.txt

met een 'VIEW' button - klikken op die VIEW button heeft geen effect (behalve dat de melding weer even verdwijnt).

SIP staat schijnbaar (Google) voor Session Initiation Protocol, als ik het bestandje opsnor en bekijk dan zie ik een XML achtig verhaal met iets van REGISTER, 3gppnetwork.org, vodafone.com en IP adressen die met vodafone te maken hebben (= mijn provider), mijn telefoonnummer is er ook in terug te vinden als onderdeel van een 'username'.

Lijkt erop alsof er vanuit Vodafone geprobeerd wordt iets te installeren of activeren o.i.d.?

Iemand een beter idee over wat dit is, wat ik ermee kan - en hoe ik er vanaf kom? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
Mijn Z5C heeft vanmorgen ook een 1,2GB binnen lopen halen met de 32.3.A.0.376 update. Momenteel heb ik nog de 32.2.A.5.11 (nov. 2016 beveiligingspatch). Xperia Companion meldt idem.
Eerst maar even een backup maken...
Na de upgrade doe ik uit gewoonte een factory reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik heb de update zojuist geinstalleerd. Ziet er allemaal wel mooi uit, maar de effecten zijn allemaal wat minder soepel naar mijn idee. Ben nu alle apps even aan het updaten en zo even het toestel nogmaals restarten om te kijken of het dan wat vloeiender loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Chaos-Zero schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:34:
Ik heb de update zojuist geinstalleerd. Ziet er allemaal wel mooi uit, maar de effecten zijn allemaal wat minder soepel naar mijn idee. Ben nu alle apps even aan het updaten en zo even het toestel nogmaals restarten om te kijken of het dan wat vloeiender loopt.
Uit interesse: heb je na update ook de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen? Ik vermoed dat dit een groot verschil maakt, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Inge Janse schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:07:
[...]

Uit interesse: heb je na update ook de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen? Ik vermoed dat dit een groot verschil maakt, maar zeker weten doe ik het niet.
Nee heb ik niet gedaan. Vanavond heb ik wel Pokemon Go zitten spelen en merkte dat ie daar ook erg traag mee was.
Heeft het zin om een reset naar fabrieksinstellingen te doen om vervolgens alles weer terug te zetten zoals het nu is?
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan in al die jaren. Ik deed dat alleen als ik een nieuwe telefoon kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
Chaos-Zero schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:16:
[...]
Heeft het zin om een reset naar fabrieksinstellingen te doen om vervolgens alles weer terug te zetten zoals het nu is?
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan in al die jaren. Ik deed dat alleen als ik een nieuwe telefoon kocht.
Heb er persoonlijk alleen maar goede ervaringen mee. Het grootste voordeel is dat je elk risico van mislukte app-conversies voorkomt.
Sinds Marshmellow heb ik gemerkt dat de Google-backups terugzetten (als je dat ingeschakeld hebt) goed werkt en het proces versneld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
Zo. Gisteravond 186 apps teruggezet, alles weer ingesteld in een kleine 2 uur tijd. Geen vertragingen, geen issues. Maar ook geen bijzondere voordelen kunnen ontdekken (nog).
Ben benieuwd naar de upgrade ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

dasystemcheck schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Heb er persoonlijk alleen maar goede ervaringen mee. Het grootste voordeel is dat je elk risico van mislukte app-conversies voorkomt.
Sinds Marshmellow heb ik gemerkt dat de Google-backups terugzetten (als je dat ingeschakeld hebt) goed werkt en het proces versneld.
Als ik nu nog een back up maak, heeft dat dan nog zin? En waar doe je dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
[...]
Als ik nu nog een back up maak, heeft dat dan nog zin? En waar doe je dat mee?
Met de Sony Companion lukt het mij keer op keer niet.
- Qua foto's en video's maak ik gebruik van een combinatie van Dropbox & Onedrive, die ik met regelmaat leeg trek; dat materiaal is -ondanks 't gebruik van m'n 64GB kaartje- veiliggesteld (ook spul van Instagram ed.)
- Conversaties van Whatsapp sla ik bij Google op, Telegram zit in de cloud.
- Meeste app-info staat bij Google, omdat ik dat bij de configuratie van de telefoon al aangegeven heb.
(Ooit gebruikte ik Titanium backup, tegenwoordig niet meer)
- De basis-Sony backup (bij de instellingen) heb ik ook staan, maar functioneel gebruik ik die eigenlijk niet.

Met dat laatste punt; ik merk dus dat bij een na fabrieksinstellingen schone installatie, ik direct m'n Google account kan koppelen, ik zet dan de meeste apps terug (die keus krijg je netjes) en de meeste instellingen staan dan direct goed; in sommige apps zelfs de complete gebruiker/ww.
Afhankelijk van je Wi-Fi verbinding heb je binnen een half uurtje alle apps terug; inclusief de configuratie.
Persoonlijk maak ik vervolgens nog mapjes met de type apps (verkeer, office, audio, video, beheer, nieuws, ed.)

Is dat ongeveer wat je bedoeld?

[ Voor 4% gewijzigd door dasystemcheck op 18-02-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

dasystemcheck schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:45:
[...]

Met de Sony Companion lukt het mij keer op keer niet.
- Qua foto's en video's maak ik gebruik van een combinatie van Dropbox & Onedrive, die ik met regelmaat leeg trek; dat materiaal is -ondanks 't gebruik van m'n 64GB kaartje- veiliggesteld (ook spul van Instagram ed.)
- Conversaties van Whatsapp sla ik bij Google op, Telegram zit in de cloud.
- Meeste app-info staat bij Google, omdat ik dat bij de configuratie van de telefoon al aangegeven heb.
(Ooit gebruikte ik Titanium backup, tegenwoordig niet meer)
- De basis-Sony backup (bij de instellingen) heb ik ook staan, maar functioneel gebruik ik die eigenlijk niet.

Met dat laatste punt; ik merk dus dat bij een na fabrieksinstellingen schone installatie, ik direct m'n Google account kan koppelen, ik zet dan de meeste apps terug (die keus krijg je netjes) en de meeste instellingen staan dan direct goed; in sommige apps zelfs de complete gebruiker/ww.
Afhankelijk van je Wi-Fi verbinding heb je binnen een half uurtje alle apps terug; inclusief de configuratie.
Persoonlijk maak ik vervolgens nog mapjes met de type apps (verkeer, office, audio, video, beheer, nieuws, ed.)

Is dat ongeveer wat je bedoeld?
Ja ik denk het wel. Mn foto's staan op mn SD card dus dat is niet zo'n probleem. En dat Google terugzet is inderdaad zo ja, was ik vergeten.
Maar hoe zit het met de instellingen van de telefoon zelf, of is dit even nalopen en weer goed zetten? en met het bureaublad qua indeling?
Naja goed, ik ga het morgen even doen. Ik zie zelfs dat ie traag is bij het 'in notificatie' reageren van Whatsapp :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 14:51
edit:
Hier heb ik ook geregeld last van; ook nog geen oplossing gevonden behalve een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Chaos-Zero schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:38:
[...]
Maar hoe zit het met de instellingen van de telefoon zelf, of is dit even nalopen en weer goed zetten? en met het bureaublad qua indeling?
Naja goed, ik ga het morgen even doen. Ik zie zelfs dat ie traag is bij het 'in notificatie' reageren van Whatsapp :')
Meeste instellingen is eenmalig terugzetten; geluidjes heb ik via Zedge lopen (en gebackupt).
Bureaublad indeling probeer ik zo sumier mogelijk te houden, waardoor ik maar 3 slides gebruik (Agenda links, klok/weer + belangrijke contacten + snelknop Waze). Ik gebruik zelden meer widgets.
Dat van Whatsapp... Hmmm, begint me op te vallen, maar durf er nog niet meer over te zeggen; ik gebruik op de laptop Franz als progje om berichten te krijgen van diverse apps. Daar ben ik als ik onderuitgezakt zit sneller bij, dan dat ik m'n phone bij de hand heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Van het weekend de update geïnstalleerd. Zoals bij alle updates weer de gebruikelijke irritatie dat er ineens een hoop apps van de startschermen zijn verdwenen waarvan je dan op dat moment niet meer weet welke het nou waren, maar ok, dat overleven we wel. Minder blij ben ik met een aantal aanpassingen. De look 'n feel van de pushnotificaties van whatsapp bv vind ik niks. Het verplaatsen van het 'alles wissen' icoon in de recent apps scherm naar rechtsboven en meer van dat soort kleine veranderingen vind ik ook niks, maar het grootste probleem is het volgende (benieuwd of anderen dit ook ervaren)

Sinds de update zie ik geen caller ID meer wanneer ik door contacten gebeld wordt die wel gewoon in mijn contactlijst staan. Ik zie wel het telefoonnummer dus, maar niet meer wie het is. Heel erg irritant aangezien ik niet van iedereen in mijn lijst het telefoonnr herken. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Heb al opnieuws gesynct met mijn google account, maar dat lijkt niks uit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:27
@soundwave070
Kijk eens in het moto x 2014 topic, daar is ook zoiets geweest en daar staan wel wat dingen die je kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
droner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:22:
Heb nog niet geupgrade naar Nougat, maar sinds (eer?)gisteren iets vreemds; ik krijg de hele tijd de melding:

Nieuw Boeken 4,87 KB
/sdcard/sip.txt

met een 'VIEW' button - klikken op die VIEW button heeft geen effect (behalve dat de melding weer even verdwijnt).

SIP staat schijnbaar (Google) voor Session Initiation Protocol, als ik het bestandje opsnor en bekijk dan zie ik een XML achtig verhaal met iets van REGISTER, 3gppnetwork.org, vodafone.com en IP adressen die met vodafone te maken hebben (= mijn provider), mijn telefoonnummer is er ook in terug te vinden als onderdeel van een 'username'.

Lijkt erop alsof er vanuit Vodafone geprobeerd wordt iets te installeren of activeren o.i.d.?

Iemand een beter idee over wat dit is, wat ik ermee kan - en hoe ik er vanaf kom? :')
Ben er inmiddels achter dat dit meldingen van ES File Explorer betrof - na een update staan daar blijkbaar opeens allerlei ongewenste functies aan. Het is een irritant programma geworden, ik gooi 't er gelijk af.

Dit betekent echter wel dat die sip.txt dus heel regelmatig (paar keer per dag) aangepast / overschreven wordt waar je normaliter niks van merkt (en ik nu dus ook niet meer), ik vraag me toch af wat daar de bedoeling van is / wat daarvoor zorgt. Ik zal Vodafone er eens over contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Het zal aan mij liggen, maar ik heb na 12u (met een SOT van 1u3min) nog 70% / 25u over. Da's best lang. Vermoedelijk doordat ik er minder mee gedaan heb òf de deep sleep werkt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:24
soundwave070 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:45:
Sinds de update zie ik geen caller ID meer wanneer ik door contacten gebeld wordt die wel gewoon in mijn contactlijst staan. Ik zie wel het telefoonnummer dus, maar niet meer wie het is. Heel erg irritant aangezien ik niet van iedereen in mijn lijst het telefoonnr herken. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Heb al opnieuws gesynct met mijn google account, maar dat lijkt niks uit te halen.
Ik heb hier ooit wel eens last van gehad, maar dat kwam omdat een bepaald telefoonnummer 2x in mijn contactenlijst stond. Op dat moment weet je telefoon niet welke naam hij moet tonen dus toont hij maar het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik krijg het niet gevonden, maar hoe blokkeer ik 1 specifiek nummer? Een of ander spam-nummer uit Engeland belt me steeds vaker, dus ik wil die blocken, maar het wordt me niet duidelijk hoe ik dat kan doen. Suggesties?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 10:14
Theimon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:20:
Ik krijg het niet gevonden, maar hoe blokkeer ik 1 specifiek nummer? Een of ander spam-nummer uit Engeland belt me steeds vaker, dus ik wil die blocken, maar het wordt me niet duidelijk hoe ik dat kan doen. Suggesties?
Ik heb ook zo'n spammer gehad.
Zonder aparte apps te installeren, de telefoon gaat niet meer over maar je krijgt wel een gemiste oproep:
- voeg nummer toe aan je adresboek als contact
- kies bij je contact voor 'edit' of 'wijzigen'
- kies bij de puntjes rechtsbovenin voor 'all calls to voicemail' (of de NL-variant)

Ik gebruik ze zelf niet, maar er zijn ook apps die voor jou nummers kunnen blokkeren

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
EdwinB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Ik heb hier ooit wel eens last van gehad, maar dat kwam omdat een bepaald telefoonnummer 2x in mijn contactenlijst stond. Op dat moment weet je telefoon niet welke naam hij moet tonen dus toont hij maar het nummer.
Helaas, het gebeurt echt met alle nummers. Het is hetzelfde als dat inderdaad in het moto X topic beschreven wordt waar Peptalk naar refereerde. Heb nu alles zo;'n beetje geprobeerd, behalve een complete factory reset en iets dat ik las over volledige cache dump ofzo, maar dat laatste durf ik bijna niet omdat ik ook lees dat mensen daarmee hun telefoon hebben gebricked. Vind dit wel echt een bizarre bug en heb er behoorlijk de pest in. :(

update: vraag me niet wat de uiteindelijke oplossing geweest is, maar na meerdere resets en verwijderen en toevoegen van gmail accounts lijkt het nu plotseling weer te werken. Geen idee wat de doorslag gaf.

[ Voor 11% gewijzigd door soundwave070 op 27-02-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hmm, ik heb twee dagen geleden de update binnengehaald voor de Z5c (E5823, buildnummer 32.3.A.0.376) en mijn batterij drain is enorm toegenomen, Nu, 13:23 uur, heb ik nog maar 27% tot beschikking. Vanochtend om 07:00 uit de lader gehaald met 100%. :'(

Iemand anders hier nog last van die een Z5c heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

TH0R schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:47:
[...]

Ik heb ook zo'n spammer gehad.
Zonder aparte apps te installeren, de telefoon gaat niet meer over maar je krijgt wel een gemiste oproep:
- voeg nummer toe aan je adresboek als contact
- kies bij je contact voor 'edit' of 'wijzigen'
- kies bij de puntjes rechtsbovenin voor 'all calls to voicemail' (of de NL-variant)

Ik gebruik ze zelf niet, maar er zijn ook apps die voor jou nummers kunnen blokkeren

Heb het nu zo ingesteld, nu maar weer wachten tot ie weer belt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• droner
soundwave070 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:45:
Minder blij ben ik met een aantal aanpassingen. De look 'n feel van de pushnotificaties van whatsapp bv vind ik niks.
Het nieuwe notifications scherm is inderdaad niet alleen lelijk maar ook heel slecht overzichtelijk geworden, een hele slechte implementatie van MD(L). Het visuele onderscheid tussen de verschillende meldingen is weg en de inhoud van de meldingen is los zand geworden, in de eerste oogopslag zie je nu één groot vlak met een brij aan letters en woorden maar nul overzicht.

Het feit dat sommige notificaties nu meer directe actie bieden is wel aardig en brengt ook weer iets van dat verloren overzicht terug doordat de actiebuttons een divider voor de meldingen vormen, maar in ruil daarvoor nemen ze wel weer een hoop plaats in, in combinatie met het feit dat sommige notificaties (zoals Facebook) nu opeens sowieso ook meer ruimte krijgen gaat dat dan toch weer ten koste van het overzicht - je zult nu veel sneller moeten scrollen om alles te zien.

Echt pijnlijk wat dit scherm gebruik je continu. Althans, ik wel. Ik zal van 't weekend eens gaan browsen of er niet iets bestaat waarmee dat teruggezet kan worden naar het Marshmallow design.

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Kan iemand eens een screenshot maken van het nieuwe notificatie scherm?

• TH0R
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een plaatje van het nieuwe notificatie scherm :)

[ Voor 41% gewijzigd door TH0R op 23-02-2017 10:25 ]

Trotse vader!

Verwijderd

Mijn z5c laad opeens niet meer op. Het is nu een suffe koude baksteen. Roze dat wel .
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:19:
Mijn z5c laad opeens niet meer op. Het is nu een suffe koude baksteen. Roze dat wel .
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Geen Z5 hier maar heb je hem al eens met de reset button gereset?:
Afbeeldingslocatie: http://www.hard-reset.org/wp-content/uploads/2015/12/forcesoftresetsonyxperiaz5compact.jpg
Anders vrees ik dat het een gevalletje garantie gaat worden ( mits je dat nog hebt )

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:23:
[...]

Geen Z5 hier maar heb je hem al eens met de reset button gereset?:
[afbeelding]
Anders vrees ik dat het een gevalletje garantie gaat worden ( mits je dat nog hebt )
Heeft dat nut dan als de batterij leeg is?

ff proberen. Hee hij laad weer op. er zat nog net iets in om em op te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• droner
__REMCO__ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 06:48:
Kan iemand eens een screenshot maken van het nieuwe notificatie scherm?
Staat natuurlijk meestal vol met persoonlijke shizzle maar online is zat te vinden, google bijv. op 'android nougat notification'. Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizbeat.com/wp-content/uploads/Android-N-Notifications.jpg

Ik begin intussen wel wat positiever te worden, blijkbaar zit het slimmer in elkaar dan op het eerste gezicht lijkt. Je kunt je nl. stapsgewijs verdiepen in notificaties, bijv. binnengekomen mailtjes zie je eerst als 1 regel per mail (bijv. de laatste 4), dat kun je uitklappen tot een paar regels per mail, individueel mailtje nog groter uitklappen met verwijder / antwoord opties, enz. en dat allemaal dus binnen datzelfde scherm; net zo snel ga je weer stapjes terug, naar een andere mail / notificatie enz. Notificaties schuiven dus uit, over elkaar heen, in en uit het scherm, snel beantwoorden kan zonder naar de app zelf te gaan enz.

Het is nu dus een soort interactieve harmonica geworden, zo functioneel dat de term 'notificatiescherm' de lading allang niet meer dekt. Die functionaliteit gaat dus wel ten koste van het visueel duidelijkere overzicht van Marschmallow, maar krijg je dus wel wat voor terug. Ben benieuwd hoe lekker dit na verloop van tijd blijkt te zijn, het is even wennen maar lijkt heel intuïtief te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
Alweer cameraproblemen. (Aankoop mei 2016, eerste camerareparatie sep 2016))

De hoofdcamera stelt niet scherp. Of hij stelt pas scherp als je er even tegen aan tikt terwijl de telefoon in horizontale positie ligt. De camera blijft in de macro-stand (flower) zodat de beelden wazig zijn. Als je ertegen aan tikt, komt hij in de gewone stand en stelt scherp. Soms is daarvoor een snelle beweging met de telefoon nodig. Je ziet, ik heb van alles uitgeprobeerd met deze camera die volgens het boekje in 0,3 seconden zou scherp stellen.

Ik vermoed dat het hardware-matig en wellicht zelfs mechanisch is. De selfiecamera stelt wel gewoon snel scherp. Nu had ik ditzelfde probleem in september ook. Dat is door Mediamarkt-Dynafix verholpen in 23 dagen door de camera te vervangen. Blijkbaar zitten ze daar met een voorraad ondeugdelijke onderdelen.

Daarnaast (of misschien daardoor) was er bij mijn telefoon ook een stukje folie of plastic zichtbaar dat lang maar zeker richting lensopening schoof.

Gisteren weer ter reparatie aangeboden. Ik hou jullie weer op de hoogte.

*** Weet iemand of Sony de enige is die telefoons maken met een fysieke cameraknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
droner schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 06:39:
[...]

Het nieuwe notifications scherm is inderdaad niet alleen lelijk maar ook heel slecht overzichtelijk geworden, een hele slechte implementatie van MD(L). Het visuele onderscheid tussen de verschillende meldingen is weg en de inhoud van de meldingen is los zand geworden, in de eerste oogopslag zie je nu één groot vlak met een brij aan letters en woorden maar nul overzicht.

Het feit dat sommige notificaties nu meer directe actie bieden is wel aardig en brengt ook weer iets van dat verloren overzicht terug doordat de actiebuttons een divider voor de meldingen vormen, maar in ruil daarvoor nemen ze wel weer een hoop plaats in, in combinatie met het feit dat sommige notificaties (zoals Facebook) nu opeens sowieso ook meer ruimte krijgen gaat dat dan toch weer ten koste van het overzicht - je zult nu veel sneller moeten scrollen om alles te zien.

Echt pijnlijk wat dit scherm gebruik je continu. Althans, ik wel. Ik zal van 't weekend eens gaan browsen of er niet iets bestaat waarmee dat teruggezet kan worden naar het Marshmallow design.
Ik loop tegen de nieuwe notificatiemeldingen aan.. In Android 6 was het mogelijk om te zorgen dat Whatsapp, Snapchat etc. wel een melding maakte maar niet als een heads-up notification in je scherm kwam. Dit kon je instellen via de instellingen van de app. Dit kan nog steeds, maar dan maakt notificatie geen geluid en trilt niet meer... Soms wel vervelend. Dan ben je aan het Facebooken o.i.d. en dan wordt je geappt en klik je het gesprek meteen open.. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
ik heb nog altijd geen update... Klopt dat? Of hebben alle mensen met een update op dit forum hem zelf binnen gehaald via websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
yoplait schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:33:
*** Weet iemand of Sony de enige is die telefoons maken met een fysieke cameraknop?
Bij een aantal telefoons / custom rom's is het mogelijk om de aan/uit knop te gebruiken als camera knop en volgens mij zijn er ook een aantal losse camera apps die daar gebruik van maken.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 28-02-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
FloggingHank schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:33:
ik heb nog altijd geen update... Klopt dat? Of hebben alle mensen met een update op dit forum hem zelf binnen gehaald via websites?
Dat kan best kloppen, het hangt ook van je mobiele provider af wanneer je de Nougat update krijgt.
Ik heb KPN mobiel, dus moet ook geduldig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Momenteel is de update er alleen nog maar voor T-Mobile, volgens Xpericheck. Het is lastig voorspelbaar hoe snel/traag providers zijn: soms duurt het eeuwen, soms seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Inge Janse schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Momenteel is de update er alleen nog maar voor T-Mobile, volgens Xpericheck. Het is lastig voorspelbaar hoe snel/traag providers zijn: soms duurt het eeuwen, soms seconden.
Ik dacht dat ik gewoon via belsimpel een telefoon had gekocht, en daarnaast een abonnement van KPN. Waarom zou KPN iets te maken moeten hebben met de software van mijn telefoon? 8)7 Ik had daar verder ook nog niks van gezien, nog geen default achtergrond-logo of zelfs maar de KPN-app.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 28-02-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Omdat dat nou eenmaal gewoon zo werkt in Android-land.

Als Belsimpel jouw telefoon in combinatie met een abonnement van KPN heeft verkocht (of stel dat je een telefoon direct bij KPN had gekocht, beide gevallen hetzelfde), dan kan er een ROM op staan met customizations specifiek voor het KPN netwerk of waar KPN op z'n minst z'n goedkeuren aan heeft gegeven.

Dat dat voor jou als gebruiker in de UI mogelijk niet zichtbaar is doet daar niets aan af.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Dat hoeft niet percee een KPN rom te zijn. Ik heb mijn telefoon ook los gekocht (bij een vage webshop) en heb mijn bestaande abbo meegenomen. Maar abbo is niet relevant, het gaat erom wat voor customization je hebt. Ik heb zelf de 1298-7315 en dat blijkt een Taiwan rom te zijn. Dus mijn telefoon zal oorspronkelijk wel voor de Taiwanese markt bedoeld zijn.
Zo kun je ook een telefoon kopen die bedoeld was in combinatie met een KPN of Vodafone of T-Mobile abbonement te verkopen en dan heb je dus ook die customization.
Met webshops loop je altijd dat risico dat je niet weet waar ze ingekocht hebben.

Maakt in principe niks uit voor de werking. In mijn geval kan ik de taal gewoon instellen op Nederlands. Geeft alleen een leuk effect bij een factory reset, dan moet ik even zoeken naar Nederlands. Gelukkig staan de talen genoemd in hun eigen taal dus hoef ik geen Nederlands naar Taiwanees te vertalen.
Soms moet ik veel langer wachten dan de mensen met een NL variant op een update en soms heb ik hem veel eerder. Op dit moment loop ik aardig achter te zien op xperiacheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

T-Mobile hier, de update staat klaar inderdaad. Daar gaat ie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
[...]

Maar ik heb mn telefoon los gekocht, zonder abbo... Dan zou het toch niet moeten uitmaken welke simkaart ik erin heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ik heb m net binnen en geupdate. T is ff wennen maar werkt allemaal prima. Overigens via T-mobile.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

FloggingHank schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Maar ik heb mn telefoon los gekocht, zonder abbo... Dan zou het toch niet moeten uitmaken welke simkaart ik erin heb?
Nee. Ga naar settings->over de telefoon->diagnostische gegevens->feiten, onder kopje 'software' het veldje 'aanpassing'. Het getalletje wat daar staat kan je opzoeken in expericheck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• droner
[...]

xpericheck is blijkbaar niet meer helemaal up2date.. ik kreeg de Vodafone NL versie zeker 10 dagen geleden al aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

edit:
Jep, bekend probleem waar ik recent ook tegenaan liep. Continu opnieuw opstarten en widgets op homescreen vond ik geen goede oplossing. Dus even doorgezocht; het schijnt dat de camera app de flitser continu in gebruik heeft (hoe? geen idee, maar is bij mij ontstaan sinds laatste - niet Nougat - update. Bij andere overigens al bij eerdere updates).

Anyhow, ik heb de camera app een "force close" ("nu stoppen") gegeven in Settings > Apps en daarna op "gegevens wissen" en voor de volledigheid "cache wissen" geklikt (in Settings > Apps > Camera > Opslagruimte). Daarna een rebootje en, voila, flitster staat weer in m'n drawer (en staat er sindsdien nog steeds). Benieuwd of dit bij jou ook werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door peternator op 02-03-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Probleem niet meer gezien. Als je gelijk hebt zou het genoeg moeten zijn de app te killen = wegswipen in dat recente applicaties scherm (rechts van home-button)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
Telefoon teruggekomen van de reparatie (camera onscherp, stukje plastic voor de lens) van vorige week donderdag. Snel gerepareerd door de Mediamarkt-ZES bv. Goes. In acht dagen.

Reparatie volgens formulier: contacten hersteld.

Ik kan weer verder met mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Performance issue sinds Nougat: het duurt langer voordat foto's scherp getoond worden, zowel eigen foto's als bijv. Google images.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

droner schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:22:
[...]

xpericheck is blijkbaar niet meer helemaal up2date.. ik kreeg de Vodafone NL versie zeker 10 dagen geleden al aangeboden.
Vandaag was ie best up-to-date: vanochtend stond Nougat over the air klaar op mijn telefoon, en vannacht wist xperiacheck dat dit zo was.

KPN- en Tele2-gebruikers mogen dus ook aan de bak. Installatie ging hier probleemloos, gebruik kan ik nog niets over zeggen (voelt heel snappy, batterij lijkt vrij hard te gaan, maar da's echt na nog geen 2 uur gebruik, en ik wil de telefoon dit weekend nog even volledig resetten voor een eerlijke testomgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Inge Janse schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:01:
[...]

Vandaag was ie best up-to-date: vanochtend stond Nougat over the air klaar op mijn telefoon, en vannacht wist xperiacheck dat dit zo was.

KPN- en Tele2-gebruikers mogen dus ook aan de bak. Installatie ging hier probleemloos, gebruik kan ik nog niets over zeggen (voelt heel snappy, batterij lijkt vrij hard te gaan, maar da's echt na nog geen 2 uur gebruik, en ik wil de telefoon dit weekend nog even volledig resetten voor een eerlijke testomgeving).
Ik kreeg de OTA-update ook al aangeboden vanochtend. (KPN)

Ik ben benieuwd waar je allemaal tegenaan loopt, ik ben zelf nog een beetje huiverig om te upgraden.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

Hier thuis op 2 Z5 compacts (van vr en mij zelf, beiden simlockvrij "Customized NL" ) ook de Nougat update ontvangen vanochtend. Gelijk maar gewoon geüpdate. Tot nu toe geen bijzonderheden, batterijverloop overdag is volgens mij niet anders dan anders, performance issue dat foto's langzamer scherp laden zoals hierboven genoemd heb ik niet. Tot zover de ervaringen met zo'n 8 uur Nougat.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
itsoutthere schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:01:
Hier thuis op 2 Z5 compacts (van vr en mij zelf, beiden simlockvrij "Customized NL" ) ook de Nougat update ontvangen vanochtend. Gelijk maar gewoon geüpdate. Tot nu toe geen bijzonderheden, batterijverloop overdag is volgens mij niet anders dan anders, performance issue dat foto's langzamer scherp laden zoals hierboven genoemd heb ik niet. Tot zover de ervaringen met zo'n 8 uur Nougat.
Bedankt voor het melden van je ervaringen!

Het klinkt alsof het allemaal wel meevalt, maar ik wacht nog even op meer goede ervaringen ;)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hier ook wel positief over 7. Camera heeft nu een volgstand waar de scherpstelling op het onderwerp blijft als het over het scherm beweegt. Vanachter mijn bureau verbindt hij opeens met 5G WiFi, deed hij eerst nooit op deze afstand. Geen nadelen gevonden in de paar uur dat ik het binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Heb de update nu een paar dagen. Ben nog geen gekke zaken tegen gekomen. Draait stabiel zonder rare fouten oid.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

TH0R schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Bedankt voor het melden van je ervaringen!

Het klinkt alsof het allemaal wel meevalt, maar ik wacht nog even op meer goede ervaringen ;)
Nog een positief puntje wat me opvalt: uit standby unlocken (powerbutton+vingerafdruk+schermunlock) lijkt veel sneller te gaan, vrijwel instant

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

itsoutthere schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Nog een positief puntje wat me opvalt: uit standby unlocken (powerbutton+vingerafdruk+schermunlock) lijkt veel sneller te gaan, vrijwel instant
Hij's echt absurd snel geworden! Ik dacht eerst dat het überhaupt niet meer werkte en hij de vingerscanner oversloeg, maar een test met een niet-ingescande vinger (die heb ik hier in mijn bureau liggen, alles voor de tests!) toonde mijn ongelijk aan.

Ook hier na een dag geen klachten. Hij viel één keer onverwacht uit (aansluiten oplaadkabel loste het probleem op), verder niets geks meegemaakt. Nieuw notificatiescherm is eerst een tikkie chaotisch, maar vervolgens veel bruikbaarder dan de oude versie (die nu echt heel passe voelt). Nieuwe vormgeving vind ik ook fijn, hoe klein de wijzigingen ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

itsoutthere schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Inderdaad, ik heb nog nooit zo vaak 'vinger te snel bewogen' en 'niet herkend' gezien :+ Unlocken met vingerafdruk werkt bij mij de helft van de keren niet, als het na 3x niet is gelukt, doe ik het wel via het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
Sinds Nougat eergisteren wordt mijn Z5 compact niet meer door de Windows-computers (Windows 8.1 en 10) herkend.

Via het statusscherm heb ik de telefoon op usb-verbinding "bestanden overzetten" gezet.

Als ik de usb-kabel heb aangesloten dan trilt en zoemt de telefoon wel even als teken dat het aangesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

yoplait schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:58:
Sinds Nougat eergisteren wordt mijn Z5 compact niet meer door de Windows-computers (Windows 8.1 en 10) herkend.

Via het statusscherm heb ik de telefoon op usb-verbinding "bestanden overzetten" gezet.

Als ik de usb-kabel heb aangesloten dan trilt en zoemt de telefoon wel even als teken dat het aangesloten is.
Dit had ik een tijdje geleden nog met marshmallow. Enige wat bij mij hielp was in apparaatcentrum de drivers echt verwijderen en daarna de Xperia companion uninstalleren en opnieuw installeren. (in de tussentijd ook de telefoon even volledig uit en weer aan voor de zekerheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nog steeds heb ik de Nougat update niet binnen. Mijn branding is: 1299-1743 R12C. XperiCheck meldt dat dit Customized FR is, waarschijnlijk grijze import van BelSimpel dus. Het valt me op dat het totaal aantal updates op XperiCheck voor deze variant (5) veel minder is dan bij de meeste anderen, hij wordt dus gewoon niet vaak geüpdatet.

Mijn vraag is daarom: als ik met FTF bijvoorbeeld de Customized NL of de KPN versie erop zet, krijg ik dan voortaan de OTA updates van deze variant?

Zo ja, iemand een link naar een goede FTF-guide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kornalt
superdraak345 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 01:07:
Nog steeds heb ik de Nougat update niet binnen. Mijn branding is: 1299-1743 R12C. XperiCheck meldt dat dit Customized FR is, waarschijnlijk grijze import van BelSimpel dus. Het valt me op dat het totaal aantal updates op XperiCheck voor deze variant (5) veel minder is dan bij de meeste anderen, hij wordt dus gewoon niet vaak geüpdatet.

Mijn vraag is daarom: als ik met FTF bijvoorbeeld de Customized NL of de KPN versie erop zet, krijg ik dan voortaan de OTA updates van deze variant?

Zo ja, iemand een link naar een goede FTF-guide?
Ik overweeg hetzelfde te doen. Mijn Taiwan versie wordt ook al maanden niet meer geupdate.
Hier staat wel een goede guide om aan de FTF files te komen:

http://techbeasts.com/how...ware-and-create-ftf-file/

Via de xperifirm applicatie heb je de FTF's ook zo binnen. De xperifirm website linkt je alleen naar vage fileshare websites waar je eerst 20 virussen moet installeren en daarna 20 jaar moet wachten op de download. :P

Volgens mij krijg je daarna inderdaad de OTA's van je nieuwe region binnen.

Edit:
Kwam nog een completere handleiding tegen:
http://www.xperiablog.net...tool-and-xperifirm-guide/

Gaat wel over Android 6, maar het proces is voor 7 niet anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Kornalt op 10-03-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Inmiddels mijn telefoon ook geupdate naar Nougat. Nog geen vreemde dingen gezien, wel dat het alarm-geluid stuk harder lijkt dan eerst.
Maar heb ook een vraag: Afgezien van het feit dat ik het niet veel zal gebruiken, ik kan de optie van split-screen niet vinden?

En de vingerafdrukscanner daar had ik al problemen mee bij Marsmallow, dus voor mij geen verbetering/verslechtering in Nougat. Ik vond het dus wel al een achteruitgang t.o.v. Lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Johandmc schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:26:
Maar heb ook een vraag: Afgezien van het feit dat ik het niet veel zal gebruiken, ik kan de optie van split-screen niet vinden?
Je moet als je bijvoorbeeld in Gmail zit de multitask button lang indrukken en dan heb je split screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De batterij gaat aanzienlijk korter mee na de update.
Normaal gesproken als ik thuis kwam na het werk stond hij op +-50% nu nog maar op <30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de update gedaan. Wat ik eigenlijk 't vervelendste vind is dat 't volume over m'n in-ears echt een stuk lager is dan voorheen. Geen gehoorsbeschadigingmelding oid, en ik kan via de geluidsinstellingen er niks aan doen. Ik vind het met name gek dat ik als ik m'n headphones inplug 't volume wel als vanouds is maar het na een seconde of 10 ineens een stuk lager wordt. Iemand dezelfde ervaring? Raarrr.

*edit* Ik lees net op xperiablog.net dat het een bekend probleem is. Hopen dat er wat verandert in april dan..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 01:35 . Reden: Verder lezen.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kornalt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:57:
[...]

Volgens mij krijg je daarna inderdaad de OTA's van je nieuwe region binnen.
Thanks voor de handleiding?

Is er iemand die dit van de OTA's kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:22

thijsco19

KTM 990 SMT

droner schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:34:
Performance issue sinds Nougat: het duurt langer voordat foto's scherp getoond worden, zowel eigen foto's als bijv. Google images.
Hier heb ik helaas ook last van. Kan soms 8 seconden duren voordat de foto scherp is.. Dat is dan als ik direct inzoom (dubbel aanraak) bij het open van een foto in de album. Anders duurt het wel wat minder lang maar nog steeds gemakkelijk een aantal seconden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
thijsco19 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:13:
[...]

Hier heb ik helaas ook last van. Kan soms 8 seconden duren voordat de foto scherp is.. Dat is dan als ik direct inzoom (dubbel aanraak) bij het open van een foto in de album. Anders duurt het wel wat minder lang maar nog steeds gemakkelijk een aantal seconden.
Dat is idd exact zoals het ook bij mij is sinds Nougat. Misschien moeten we Inge's clean install maar eens proberen - waar ik vreselijk tegenop zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Ik ben een paar dagen geleden ook maar geüpdatet naar Nougat. Observaties:

1: sneller met unlocken via fingerprintscanner
2: sneller met schieten/verwerken van foto's (na elke update zo, daarna weer teringtraag). Vraagt wel opeens om foto's op SDcard te zetten. Yes please!
3: soms, zoals anderen al opmerkten, duurt het lang om een gemaakte foto scherp te krijgen.
4: sommige, door Sony al in Android 6 ingebouwde, features, zijn iets anders in android 7. Wifi via een toggle in het quickmenu bijvoorbeeld. Soms aan/uit (wat ik gebruik), soms vraagt hij op welke hotspot je wilt connecten. Vaag.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als ik het me goed herinner kreeg je bij Android 6 in het kleine quickmenu (1x swipe-down) al de datum te zien, weet iemand of je dat bij Android 7 ook zo kan krijgen?

Er zijn apps die een permanente notification maken met de datum, dat werkt wel, maar is een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Sinds zondagavond heb ik ook Android 7 op m'n telefoon staan. Heb m omgebouwd naar een customized NL.

Tot nu toe ben ik tevreden. Ik vind het nieuwe notificatiescherm een vooruitgang. Er staat veel meer informatie in de notificatie wat ik zelf handig vind. Ook staat er bij sommige notificaties hoelang die notificatie al in het overzicht staat. Vind ik ook handig.
Ondanks dat er nu standaard 4 van de 8 cores zijn uitgeschakeld gaat alles net wat soepeler en sneller. Ook de fingerprintscanner is een stuk sneller. Ook herkent hij m'n vingers wat vaker, dus minder vaak een niet herkende vingerprint. Maar gaat het wel fout, ik kan nu wel 5x scannen in een seconde dus dat boeit ook wat minder :)
Ook het nieuwe quickmenu (1x swipe down) vind ik een verbetering.

Verder wat kleine dingetje in de instellingen die wat meer informatie geven nu.
Al met al een vooruitgang en de moeite van het ombouwen van een TW naar NL waard.

@MBV, de datum komt pas naar 2x swipe down er te staan. Ik heb niks vonden om dat bij 1x swipe down al in beeld te krijgen. Bij mij staat de datum ook op m'n home screen en op m'n lock screen, dus ik zou m ook niet in het menu er bij hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik deel de ervaringen van een kortere accuduur en het te responsief zijn van de vingerprint scanner (waardoor het vaker dan voorheen mislukt). En ook hier geen vastlopers gehad.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
SePtiCTaNk schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:39:
Ik deel de ervaringen van een kortere accuduur en het te responsief zijn van de vingerprint scanner (waardoor het vaker dan voorheen mislukt). En ook hier geen vastlopers gehad.
Heb je ook een factory reset gedaan na de update? Bij mij is het daarna altijd weer stukken beter gesteld met de accuduur. Als ik hem nu oplaad tot 100% en ik doe er daarna 4 uur niks mee dan behalve af en toe de tijd kijken dan staat hij nog steeds op 100%. Voor de factory reset had hij dan al weer op 88% gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Kornalt schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Heb je ook een factory reset gedaan na de update? Bij mij is het daarna altijd weer stukken beter gesteld met de accuduur. Als ik hem nu oplaad tot 100% en ik doe er daarna 4 uur niks mee dan behalve af en toe de tijd kijken dan staat hij nog steeds op 100%. Voor de factory reset had hij dan al weer op 88% gestaan.
Yep. Clear cache, factory reset. De hele mikmak. Ik haal net 2,5 uur op 50%, voor de update was dat ruim 3 uur.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.