Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
SePtiCTaNk schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:23:
[...]

Yep. Clear cache, factory reset. De hele mikmak. Ik haal net 2,5 uur op 50%, voor de update was dat ruim 3 uur.
Heb je geen last van een app die actief blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 10:49
Kornalt schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:49:
[...]

Heb je geen last van een app die actief blijft?
Nee en bij batterijverbruik staan ook geen bijzondere vermeldingen. Daarnaast is de verminderde batterijduur heel consequent aanwezig, iedere dag en ongeacht een reboot oid.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
SePtiCTaNk schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:58:
[...]

Nee en bij batterijverbruik staan ook geen bijzondere vermeldingen. Daarnaast is de verminderde batterijduur heel consequent aanwezig, iedere dag en ongeacht een reboot oid.
Hmm dan kan ik niks meer verzinnen wat er mis kan zijn. Je zou nog een factory reset kunnen overwegen en kijken of het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Nou.. Me achterkant is een paar barstjes rijker.
Helaas eigen schuld.
Was Is de gang van zaken betreft waterdichtheid? Neem aan dat als hij gerepareerd word door een 'normaal' bedrijf de telefoon weer waterdicht Is?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 16:23

itsoutthere

The Truth

thijsco19 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:24:
Helaas eigen schuld.
Was Is de gang van zaken betreft waterdichtheid? Neem aan dat als hij gerepareerd word door een 'normaal' bedrijf de telefoon weer waterdicht Is?
Dit zou ik echt voor de zekerheid gewoon via Sony laten regelen. Dan (misschien) maar ietsje meer betalen...

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Tja inmiddels heeft me telefoon wel iets meer schade dan een paar barstjes...
Is de z5 compact zwart nog wel ergens te koop? Kan zo snel niks vinden..

O en hoe krijg ik die klote wekker uit... :') :')

[ Voor 15% gewijzigd door thijsco19 op 10-04-2017 09:22 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 18:09

MBV

Ik heb mijn telefoon wel eens gebruikt als hotspot voor mijn tablet, laptop etc. Dat werkte altijd best goed via bluetooth: tethering even aanzetten op mijn telefoon, en werkt zonder dat het je accu leegtrekt. Met mijn nieuwe windows 10 laptop was me dat nog niet gelukt, maar nu merkte ik dat het met mijn android tablet en macbook (waarmee het eerder wel werkte) ook niet werkt. Heeft er iemand tips? Ik verdenk de android update...

Tablet en macbook kunnen wel verbinding maken met tethering, maar hebben vervolgens geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Hier de foto's van mij kapotte maar toch nog werkende z5c.
Meldingen ontvangt ie nog, meldingslampje brand nog, wekker doet het nog en als ik hem aansluit op de pc word ie gewoon herkent. Helaas zit er een wachtwoord op en is de standaard optie 'alleen opladen' als ik hem aansluit op de pc, kan dus geen gegevens uithalen. Ben van plan een een nieuw schermpje te bestellen op aliexpress voor 2 tientjes, dan aansluiten en kijken of ik dan wel inkom.
Heb overigens niet geprobeerd of ik nog gebeld kon worden ermee had me sim er al uitgehaald maar denk het wel 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/32nePCtkWIlsmYBWlRTPE4i7/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/itob26Y7F7lFEXQTf4r3xpTh/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 14:53
Ter informatie: de 32.3.A.2.33-update is beschikbaar voor KPN en Customized NL. Voor T-Mobile NL is deze al 6 dagen beschikbaar, voor Vodafone NL nog niet volgens https://xpericheck.com/device/E5823.

Lijkt hier aangekondigd te zijn op xperiablog: http://www.xperiablog.net...arch-2017-security-patch/
This latest version includes 1 March 2017 Google security patches and we are hearing reports that Sony may have finally fixed the audio issues introduced with the Android Nougat firmware. This includes a fix for the imbalance of top/bottom speakers and low in-call volume fix.
Ik heb de KPN-customized versie en merk eigenlijk geen verschil in performance oid.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 00:37
Kornalt schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:33:@MBV, de datum komt pas naar 2x swipe down er te staan. Ik heb niks vonden om dat bij 1x swipe down al in beeld te krijgen. Bij mij staat de datum ook op m'n home screen en op m'n lock screen, dus ik zou m ook niet in het menu er bij hoeven.
Heb de update ook ruim een week ondertussen. Dat de datum pas na twee keer swipen te voorschijn komt, vind ik enorm storend. Een basisfunctie die ik vaak gebruik. Het verbaast me dat ze dit bij Sony niet opmerkten...

Je kan het 'oplossen' door het lettertype op klein te zetten, maar zo'n kleine letters is niet echt wenselijk. Dan maar even een app er op gezet die de datum als notificatie toont.

Dat de iconen in het uitschuifbaar menu al na 1 swipe aanklikbaar zijn, vind ik een grote verbetering. Helaas zijn niet alle iconen in dit menu aan/uit toggles, wat ik inconsequent vind en onhandig als je bvb snel mobiele data wil aan/uit zetten.

De vingerafdrukscanner is wel sneller, wat handig is ;) Verder alles stabiel en OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 10:07
thijsco19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:32:
Als je hem opstart met een usb otg muis erin, kun je in principe ook ontgrendelen. Dit heb ik destijds gedaan.
Het werkt niet als je deze inplugt terwijl hij al aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ook als de telefoon gelockt is met vingerafdruk/code? Ook is me scherm natuurlijk totaal niet bruikbaar. Hoe zou ik dit moeten doen?

Hij staat nu uit en (nog niet getest) ik denk dat de aan knop niet meer werkt. Aanzetten zal dus ook een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Sinds de update naar Nougat heeft mijn Z5 Compact iets raars;

Als mijn beeldscherm uitgaat (na 30 seconden) en ik pak m'n telefoon weer, gaat hij automatisch naar de laatste app die ik gebruikt heb.. Best irritant omdat je soms online komt op Whatsapp terwijl je dat niet wilt.. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-06 22:02
thijsco19 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:24:
Helaas eigen schuld.
thijsco19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:32:
Meldingen ontvangt ie nog, meldingslampje brand nog, wekker doet het nog en als ik hem aansluit op de pc word ie gewoon herkent. Helaas zit er een wachtwoord op en is de standaard optie 'alleen opladen' als ik hem aansluit op de pc, kan dus geen gegevens uithalen. Ben van plan een een nieuw schermpje te bestellen op aliexpress voor 2 tientjes, dan aansluiten en kijken of ik dan wel inkom.
Heb overigens niet geprobeerd of ik nog gebeld kon worden ermee had me sim er al uitgehaald maar denk het wel 8)7 .

[afbeelding]
[afbeelding]
Wow, flink toegetakeld! Ben je er overheen gereden? :P Ik heb mijn Z1 compact ook twee keer in reparatie gehad en kan je verzekeren dat je er niet vanuit kunt gaan dat deze na reparatie weer netjes waterdicht is. (Dat was dus ook de reden dat hij bij mij voor de tweede keer op reparatie mocht... :+ ).

En de randen moeten ook weer strakgetrokken worden... Ik ben benieuwd of dit wat wordt, nieuw toestel geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
yoplait schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:58:
Sinds Nougat eergisteren wordt mijn Z5 compact niet meer door de Windows-computers (Windows 8.1 en 10) herkend.

Via het statusscherm heb ik de telefoon op usb-verbinding "bestanden overzetten" gezet.

Als ik de usb-kabel heb aangesloten dan trilt en zoemt de telefoon wel even als teken dat het aangesloten is.
Hoera, sinds de laatste update van afgelopen week wordt mijn Z5c weer door alle Windows-pc's herkend. Van XP t/m Windows 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Sarrr , niet overheen gereden, maar de telefoon kwam wel tussen mijzelf en het asfalt in.
Repareren is niet echt een optie.
Toevallig die week ervoor met me baas erover gehad voor een telefoon van de zaak :+ . Hoewel ik eigenlijk me z5c wilde gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds de laatste update (32.3.A.2.33) staat er hier en daar nog tekst in het Engels terwijl het toestel ingesteld staat op Nederlands. Bvb in het lockscreen "Use fingerprint or enter PIN", hetzelfde met de meldingen van bijna lege batterij, ... Niet storend, wel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervdLaak
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Het scherm van mijn z5 compact is gebroken. Ik haalde hem uit mijn zak en scherm was helemaal stuk. Twijfel nu.waar ik hem laat repareren. Sony , tmobile of bij turk om de hoek. Nadeel van sony of tmobile is dat het lang duurt en je vooraf geen imdicatie van de prijs krijgt. Bij turk staat gewoon online 170 euro...

Hij is ook nergens meer nieuw te koop :(

Iemand ervaringen met scherm reparatie via officiele weg en kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 10:49
Met de laatste systeemupdate van vorige week is de batterijduur weer enorm verbeterd (beveiligingspatch maart 2017). Vooral bij intensief gebruik is dat merkbaar. Ik heb de smartphone 20 uur geleden van de stroom gehaald, zit nu op 45% met ruim vier uur sot.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 18:24

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik heb een probleem met mn telefoon wat eigenlijk steeds erger begint te worden;

Af en toe reset het toestel uit zichzelf. Naja, daar kan ik mee leven op zich, maar een maand geleden kwam ik er achter wat misschien wel eens de oorzaak kan zijn.
Als ik bovenop het toesten, links van de 3,5mm ingang druk, dan wordt het beeld zwart. Het licht blijft aanstaan, maar een paar keer op de homeknop drukken verandert niks. Sterker nog, vaak begint het lampje rood te knipperen en reboot ie.
Maar zojuist haalde ik het toestel uit standby en was het hele scherm wit met allemaal glitches zeg maar. Net of je bijvoorbeeld een steen tegen je tv gooit, zo zag het er uit. Tegelijkertijd ging er een lijn van enkele pixels breed over het hele scherm van boven naar beneden, heen en weer van links naar rechts.

Heeft iemand hier ervaring mee (of wellicht met een ander toestel)? Ik volg dit topic al sinds ik het toestel heb (januari 2016) maar kan me niet herinneren dat er in dit topic zoiets voorbij gekomen is.

Nu heb ik al jaren een Sony toestel en eigenlijk nog nooit problemen gehad tot dit. Maar goed, kan natuurlijk gebeuren. Heb het toestel sinds januari 2016, dus garantie zal hij wel niet meer hebben.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Wat vervelend dat je dit soort problemen hebt zeg!
Volgens mij heb je in de EU gewoon recht op 2 jaar garantie. Dus gewoon laten repareren zou ik zeggen.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Iemand anders ook zoveel last van battery drain na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:01:
Iemand anders ook zoveel last van battery drain na de laatste update?
Een echte drain wil ik het nog niet noemen maar ik doe wel merkbaar minder lang op een volle accu lading sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Ik merk het ook sinds de laatste update.
Hij is echt significant sneller leeg, 25-50% sneller.
En ik zie in de beperkte Android statistics, nog niet waar het 'm in zit.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Ik heb inmiddels een factory reset gedaan en het probleem is opgelost. 11 uur van de lader en hij zit nog op 83%, weer prima accuduur! Ik raad het iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Hallo, ik ben een verse gebruiker van een Z5 compact met Android 7.

Waar ik mee zit is de typelag. Een merkbare vertraging bij het typen. Ik merk dit vooral met de standaard calculator. Eigenlijk elke calculator die ik heb geprobeerd op dit toestel. Bij normaal gebruik gaat de vertraging erg irriteren. Ik druk op een cijfer en dan pas verschijnt de cjfer op het scherm. Alsof het een animatie met expres vertraging betreft. Op mijn iphone 4s is dit weznlijk anders. Is dit egens intestellen?

Stamina modus staat uit. Elke andere processor demper weet ik niks van. En in het developer menu heb ik drie opties voor animation scaling uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
TH0R schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:43:
Ik ben een paar dagen geleden ook maar geüpdatet naar Nougat. Observaties:

1: sneller met unlocken via fingerprintscanner
2: sneller met schieten/verwerken van foto's (na elke update zo, daarna weer teringtraag). Vraagt wel opeens om foto's op SDcard te zetten. Yes please!
3: soms, zoals anderen al opmerkten, duurt het lang om een gemaakte foto scherp te krijgen.
4: sommige, door Sony al in Android 6 ingebouwde, features, zijn iets anders in android 7. Wifi via een toggle in het quickmenu bijvoorbeeld. Soms aan/uit (wat ik gebruik), soms vraagt hij op welke hotspot je wilt connecten. Vaag.
TH0R schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:04:
Ik merk het ook sinds de laatste update.
Hij is echt significant sneller leeg, 25-50% sneller.
En ik zie in de beperkte Android statistics, nog niet waar het 'm in zit.
Hieronder is het antwoord die eigenlijk van toepassing is bij problemen na elke upgrade (verwisselen van Android versie).
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:26:
Ik heb inmiddels een factory reset gedaan en het probleem is opgelost. 11 uur van de lader en hij zit nog op 83%, weer prima accuduur! Ik raad het iedereen aan.
Ga je wisselen van Android versie, kijk het even aan, maar als er problemen zijn. Eerst een factory reset uitvoeren, zodat alle oude (niet meer actieve) processen volledig worden weggehaald en oude settings geen problemen opleveren voor het nieuwe OS.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Verder niemand problemen met de calculator? Ik gebruik deze veel. En die vertraging voordat de cijfer verschijnt is zeer irritant. Ik wil op zijn minst weten waar dit aan ligt. Android OS, of Sony. De snelle processor kan toch niet het probleem zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door SoundByte op 25-05-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
SoundByte schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:51:
Verder niemand problemen met de calculator? Ik gebruik deze veel. En die vertraging voordat de cijfer verschijnt is zeer irritant. Ik wil op zijn minst weten waar dit aan ligt. Android OS, of Sony. De snelle processor kan toch niet het probleem zijn?
geen last van hier. Heb je het probleem ook als je een nummer intoetst om te bellen? Bij mij is de reactie even snel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

SoundByte schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:51:
Hier is de vertraging ongeveer 1/20 seconde: voor ik het scherm loslaat staat het cijfer er. Maar waarom maak je er een probleem van? Als de sony-calculator-app je niet bevalt, dan pak je toch een van de 250 andere calculators uit de app-store? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52

sll

Probleem komt voor bij elke calculator zegt hij. Zelf even geprobeerd, maar ik merk niets. Cijfers staan er al voordat de animatie is afgelopen.

Ik las / zag laatst wel een verhaal over grote lags bij Android in vergelijking met Apple in combinatie met muziek-apps (keyboards e.d.), misschien dat het inputgedeelte bij iPhones ook een stuk sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
MBV schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Hier is de vertraging ongeveer 1/20 seconde: voor ik het scherm loslaat staat het cijfer er. Maar waarom maak je er een probleem van? Als de sony-calculator-app je niet bevalt, dan pak je toch een van de 250 andere calculators uit de app-store? 8)7
Andere calculators vertonen hetzelfde. Ik zie een animatie rond de toets van een cirkel na aanslaan, waarna de cijfer pas verschijnt in het display. Vraag mij af of dit nodig is. Ipv die animatie heb ik liever dat ie de cijfer direkt laat zien. Hoop dat dit een instelling is ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:34
Raar. Bij mij verschijnt het cijfer vrijwel direct, de animatie loopt daarna nog een tijdje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
SoundByte schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Andere calculators vertonen hetzelfde. Ik zie een animatie rond de toets van een cirkel na aanslaan, waarna de cijfer pas verschijnt in het display. Vraag mij af of dit nodig is. Ipv die animatie heb ik liever dat ie de cijfer direkt laat zien. Hoop dat dit een instelling is ergens.
En als je alle animaties uitzet? Via opties voor ontwikkelaars, onder het kopje Tekening en dan de opties met animatieschaal op 0 zetten?

Opties voor ontwikkelaars zet je aan door naar 'Over de telefoon' te gaan en een aantal keer op Build-nummer te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TH0R
Ik heb net gelezen op xperiablog, dat de 7.1.1 update wordt uitgerold voor o.a. de Z5C:

http://www.xperiablog.net...let-z3-plus-32-4-a-0-160/
The new update moves the build number from 32.3.A.2.33 to version 32.4.A.0.160, and includes the latest 1 June 2017 Android security patch.

Trotse vader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:48

Inge Janse

post-l33t

TH0R schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:02:
Ik heb net gelezen op xperiablog, dat de 7.1.1 update wordt uitgerold voor o.a. de Z5C:

http://www.xperiablog.net...let-z3-plus-32-4-a-0-160/

[...]
In Australië is-ie er zelfs al! Het is even een dag en nacht vliegen, maar dan heb je ook wat :+

https://xpericheck.com/device/E5823

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:56

Theimon

Snapte!?

Ik krijg zojuist de melding dat de nieuwe update klaar staat (T-Mobile). Installatie is nu bezig.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Theimon schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 05:56:
Ik krijg zojuist de melding dat de nieuwe update klaar staat (T-Mobile). Installatie is nu bezig.
Ben heel benieuwd of je verschil merkt. Mijn telefoon is sinds enkele weken enorm moeilijk aan het doen met z'n batterijduur en hitte (al een factory reset gedaan, helaas), dus ik hoop dat deze update wat zaken rechtzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:56

Theimon

Snapte!?

Tja, merk niet echt veel verschil tot nu toe. Zal in de komende dagen wel blijken.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:01:
[...]

Ben heel benieuwd of je verschil merkt. Mijn telefoon is sinds enkele weken enorm moeilijk aan het doen met z'n batterijduur en hitte (al een factory reset gedaan, helaas), dus ik hoop dat deze update wat zaken rechtzet.
Gek genoeg ben ik nu net terug uit het buitenland (waar ik een week was en waar mijn telefoon heel moeilijk deed qua hitte, traagheid en snel accu opraken), en lijken al de problemen opgelost. In Duitsland (waar ik zat) hielp het ook al enorm om mobiel dataverkeer uit te zetten. Zou roaming aan hebben staan zo'n belasting kunnen zijn voor een telefoon? (ik zit bij Tele2, misschien dat dat nog een verschil maakt, pay peanuts, get monkeys, dat werk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-06 21:00
Inge Janse schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:04:
[...]
Gek genoeg ben ik nu net terug uit het buitenland (waar ik een week was en waar mijn telefoon heel moeilijk deed qua hitte, traagheid en snel accu opraken), en lijken al de problemen opgelost. In Duitsland (waar ik zat) hielp het ook al enorm om mobiel dataverkeer uit te zetten. Zou roaming aan hebben staan zo'n belasting kunnen zijn voor een telefoon? (ik zit bij Tele2, misschien dat dat nog een verschil maakt, pay peanuts, get monkeys, dat werk).
Da's wel héél toevallig; vorige week in Zwitserland & Duitsland geweest en die hele week precies dezelfde ervaringen (Vodafone).
Bij thuiskomst nergens meer last van.
Maar ik ga 't niet meer uitzoeken; ik heb 'm inmiddels te koop staan, tijd voor weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:09
dasystemcheck schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:14:
[...]

Da's wel héél toevallig; vorige week in Zwitserland & Duitsland geweest en die hele week precies dezelfde ervaringen (Vodafone).
Bij thuiskomst nergens meer last van.
Maar ik ga 't niet meer uitzoeken; ik heb 'm inmiddels te koop staan, tijd voor weer wat anders.
Ik heb hier zelf ook sinds een week last van, soms dat zelfs menu niet wil openen (ik heb een maand geleden nog een reset gedaan na de laatste update). Verder zonder reden warm. Ook wil hij soms uit het niets bluetooth aan zetten na zo'n hitte moment. Erg vreemd... Misschien binnenkort maar weer een factory reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

iklucas schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Ik heb hier zelf ook sinds een week last van, soms dat zelfs menu niet wil openen (ik heb een maand geleden nog een reset gedaan na de laatste update). Verder zonder reden warm. Ook wil hij soms uit het niets bluetooth aan zetten na zo'n hitte moment. Erg vreemd... Misschien binnenkort maar weer een factory reset doen
Ja, die bluetoothgekte had ik ook in het buitenland. Misschien roaming uitzetten? Je kunt voor de grap ook even je mobiele data uitzetten en kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:14
Ik heb sinds een week? een ongelooflijk trage z5 compact...
Van super traag laden van pictogrammen na sluiten van een willekeurige app (soms 5 tot 10 seconden)
tot super trage respons met typen. Verder is voor mijn gevoel de accu sneller leeg en wordt de telefoon warmer.. de hele z5 is gewoon onwerkbaar. Soms helpt een restart, en soms helpt een iets vollere accu.
Ik dacht eerst dat het lag aan dat mijn opslag bijna vol zat. Maar heeft inmiddels 5 Gig vrij en de problemen blijven..

Nu durf ik alleen niet te zeggen of dit na een update is gekomen..

Ik dacht vandaag maar eens een factory reset te doen, maar wel eerst even een backup te maken. Daar is de telefoon nu vanaf 11:00 mee bezig.... We zitten op de helft. 8)7

Ik kap hem straks af en doe de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@Plint Mrs. Rukapul heeft daar ook ineens last van. Toestel is gewoon onbruikbaar zo langzaam als hij ineens is. Ook de batterij loopt razendsnel leeg.

Zelfs als ik probeer te kijken welke apps het meeste van de accu gebruiken dan zie ik gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Heb inmiddels de backup gestopt en via xperia companion een software reparatie gedaan..
Ik mis al mijn foto's, maar gelukkig had ik die 2 weken geleden gekopieerd naar de desktop.

Het lijkt nu op volle accu wel goed te lopen, zal morgen verslag doen of het probleem helemaal verholpen is.
Ook maar eens iets vaker een backup doen.

Langzaamaan ook maar eens kijken naar een alternatieve phone (helaas heb ik altijd problemen gehad met bellen en wegvallen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:13
Hier ook dezelfde problemen als @Plint en @Rukapul, gedurende de dag wordt de telefoon zeer traag, ik moet mijn telefoon herstarten, anders is hij gewoon te traag. Via Settings -> About Phone -> Diagnostics -> Facts zie ik dat het RAM geheugen 1.44 GB van de 1.77 GB is (inclusief rood driehoekje, wat zou betekenen dat dit niet goed is).

Als ik vervolgens naar Settings -> Developer Options -> Running services ga, dan is System diegene die het meest gebruikt (1.1 GB). Via Settings -> Memory zie ik ook dat het gemiddelde memory use 1.6 GB is. Mijn telefoon is niet geroot en ik weet ook niet een app waarbij ik meer gedetailleerd kan zien wat precies binnen System al dat geheugen gebruikt, maar voor mij is dit wel de meest waarschijnlijke oorzaak.

Ook als ik bijvoorbeeld Movie Creator open, dan gaat dat traag, vervolgens crashed de app en is gelijk de hele telefoon traag, waarna alleen een reboot helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:34

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Hier ook een "Me too" patient...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

ElMacaroni schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:31:
Hier ook een "Me too" patient...
Helaas heb ik dit probleem ook. Baal er enorm van aangezien ik hiervoor nergens last van had !

Ik heb ondertussen ook maar even naar sony gemaild over dit probleem en dat het toestel bijna niet bruikbaar meer is.

[ Voor 19% gewijzigd door Gri77ie op 12-07-2017 23:21 ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Laatst online: 09:05
Blij dat ik even ben komen spieken want ook ik heb hier last van. Kan mij alleen niet herinneren dat ik een update heb gehad van mijn X5c. Huidige softwareversie is 32.3.A.2.33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 22:27
De recente traagheid en batterij drain is dat wellicht sinds android 7.1.1. 32.4.A.0.160 update van afgelopen weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Nee, dat dit gelijk komt is gewoon toeval. Ik heb er ook last van, en draai nog op 7.0. De mijne is vannacht compleet leeggelopen op idle vanaf 90%, ligt nu te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Wow damn, daar is iets goed misgegaan dan bij Sony of Android!
Waar meld je zoiets bij Sony?

Ik heb trouwens nog steeds het probleem bij het sluiten van een app dat mijn pictogrammen niet meteen zichtbaar zijn, daarna als lege vierkante pictogrammen, en dan pas de normale pictogrammen. er zit nu een vertraging in van een halve seconde? Voorheen was dit zeker vijf sec. Dus nog niet zo smooth als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Plint schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:22:
Wow damn, daar is iets goed misgegaan dan bij Sony of Android!
Waar meld je zoiets bij Sony?
Bizar he? Het is update-onafhankelijk, want ik kreeg het een week of drie geleden, nog voor die update überhaupt werd uitgerold. Ik heb toen een factory reset gedaan, vervolgens op vakantie gegaan, daar ging het helemaal fout (heet, traag, accu na een paar uur leeg), en sinds thuiskomst is het probleem weg.

Op vakantie was de grote batterij-eter Google Play Services (of Android Services, die met dat icoon van een puzzel in 4 kleuren). Als ik mobiele data uitzette, ging het al een stuk beter.

Sinds ik thuis ben, heb ik heel vaak wifi en mobiele data uitstaan (om andere redenen, ik wil wat minder vaak op mijn telefoon kijken). Sindsdien is het batterijgebruik hartstikke normaal. Ook de momenten dat ik wél data aan heb staan, gaat het volgens mij prima, terwijl ik in de tussentijd geen updates heb geïnstalleerd.

Wel heb ik veel ingebouwde apps (die ik toch niet gebruik) uitgezet na de factory reset:
agenda
album
com.facebook.appmanager
file commander
gmail
lounge
movie creator
muziek

Ook heb ik alle apps verwijderd die ik bijna nooit gebruik. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52

sll

Voor wat het waard is, ik draai nog op Android 6.0.1 (firmware 32.2.A.5.11) en heb vooralsnog nergens last van.

Bij Settings -> About Phone -> Diagnostics -> Facts heb ik wel 1 "Application not responding"-incident in de laatste 10 dagen. Betreft Google Play services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 16:30
Ik heb er ook last van.
Ik ben vandaag van plan een full backup te doen. SD kaartje eens cleanen.
En factory reset. -> apps er terug op -> foto's terug zetten -> spotify muziek terug offline en eens kijken wat dat geeft.
Batt drain is niet normaal... Ik hoop dat er een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
drikus schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:48:
De recente traagheid en batterij drain is dat wellicht sinds android 7.1.1. 32.4.A.0.160 update van afgelopen weken?
Ik betwijfel het want mijn exemplaar draait 7.0.0 of 7.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 16:30
Rukapul schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Ik betwijfel het want mijn exemplaar draait 7.0.0 of 7.1.0.
Misschien is het een andere app die daar voor zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
Ik heb er ook last van, ik zit op 32.3.A.2.33, dat is android 7.0, verder is mijn provider kpn. Ik meen me wel te herinneren dat er in het begin van dit topic een mms kanaal voor battery drain zou zorgen bij kpn. Ik gok dat dit iets anders is.

Daarnaast heb ik recent wechat geinstalleerd die ook voor drains zorgt, deze heb ik nu weer geinstalleerd, en daarmee is voor mij de frequentie van deze slome momenten wel een beetje afgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 19:22
Ik had ook last van traagheid. Apps laden tergend langzaam, en elke keer als ik vanuit een app terug kwam op het home screen was dat leeg en werd dan icoon voor icoon weer opgebouwd. Reboots hielpen niet.
Gelukkig waren mijn problemen verholpen na een cache clear (Instellingen > Opslag > Interne gedeelde opslag > "gegevens in het cachegeheugen" aanklikken, OK geven. even wachten en daarna powerknop lang indrukken en opnieuw opstarten. )
Ik zit overigens nog op 32.3.A.2.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenlord
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-01 10:41
Ik was ook getroffen door dit probleem een 10-tal dagen geleden. Mijn Z5c draait nog op Android 7.0. Het probleem lijkt opgelost sinds ik een hoop apps heb verwijderd (of naar de oorspronkelijke versie heb teruggezet in het geval van Sony-apps).

Volgens mij is het dus geen systeemupdate die een bug bevat, maar wel een Sony-app in combinatie met iets typisch aan de Z5c (hardware? firmware? Android setting?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19

No13

/me was here

Iemand die in relatie met dit probleem ook last heeft dat apps worden gesloten? (memory vol?)

Ik heb met het luisteren van audio books en het bellen ook gemerkt dat de app ineens weg is en gekilled lijkt...

Verder is ook de trage opbouw van het home-screen duidelijk merkbaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 21:12
Hey, dat is toevallig.
Sinds ongeveer 1 a 2 weken ervaar ik ook enorme traagheid op mijn z5 compact.
Na wat googlen heb ik mijn telefoon in safe mode gestart, en vanaf dat moment werkt alles weer supersnel. Daarna nog een keer herstart in de "normale" mode, er bleken wat widgets uitgeschakeld te zijn, maar sindsdien werkt het weer een stuk sneller.

Dus herstart in safe mode, klik wat rond en herstart je toestel weer in normale mode.
To enable safe mode

While the phone is on, press and hold down the power key.
In the pop up window, touch and hold Power off until the Reboot to safe mode message appears.
Tap OK and let your device restart in safe mode.

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde op mijn z3 compact.

Hetzelfde gedaan als @pierce. Ik moest na normaal herstarten wel mijn widgets terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 12:07
Het accu verbruik is inderdaad sinds de laatste update verminderd en is heeft het toestel niet meer de snelheid die het had.

Ook heb ik sinds de laatste update regelmatig last van het wegvallen van verbindingen (4G, Wi-Fi en bluetooth). Dit gebeurd op random momenten, op random locaties. Heb nog geen duidelijk patroon kunnen ontdekken maar het is erg hinderlijk. Zelfs een factory rest en sim wissel hebben dit niet verholpen.

Ook bij het wisselen van app die 4g gebruik maakt, als ik bijvoorbeeld via een app naar de radio luister en switch naar maps valt de radio weg. Als ik de radio app dan weer open moet die opnieuw verbinden om verder te kunnen luisteren, voorheen nooit last van gehad. Ook valt regelmatig de data verbinding weg als ik een oproep ontvang of pleeg. Ook dit is niet eerder voorgekomen, al met al wat probleempjes.

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 12:39
Ook ik heb hier last van geloof ik (7.0, 32.3.A.2.33).
Xino schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:57:

...Ook heb ik sinds de laatste update regelmatig last van het wegvallen van verbindingen (4G, Wi-Fi en bluetooth). Dit gebeurd op random momenten, op random locaties. Heb nog geen duidelijk patroon kunnen ontdekken maar het is erg hinderlijk. Zelfs een factory rest en sim wissel hebben dit niet verholpen....
Dit heb ik niet op deze manier gehad, wel heb ik een aantal keer gehad dat hij de simkaart niet meer herkende (en daarbij viel de 4G verbinding uiteraard ook weg). Na een restart of even wachten zag hij hem meestal wel weer, maar dat is natuurlijk vrij irritant. Iemand anders die dit ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Hier een Z5c met KPN en 7.0 32.3.A.2.33
Maand geleden geklaagd hier op het forum, dat de batterij sinds de laatste securityupdate veel sneller leeg is. Niet sinds 7.0, maar sinds die extra update. Een echte aanwijzing was er niet, soms gaat het harder dan op andere momenten.

En sinds twee weken wordt hij wel veel sneller warm bij iets zwaardere taken. En vind hij mijn wifi thuis iets minder snel.

Voor de rest is het nog steeds mijn normale Z5c. Niet de vlotste, maar absoluut niet zo traag als anderen hier aangeven.

Ik heb wel veel van die sony- en andere meegeleverde troep uitgeschakeld, wanneer dat kon.

[ Voor 3% gewijzigd door TH0R op 13-07-2017 15:27 ]

Trotse vader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ook ik had de afgelopen weken veel last van de problemen zoals hierboven beschreven. Van de week van pure ellende maar eens een factory reset gedaan. Draai op 7.0 32.3.A.33. Lijkt nu weer iets stabieler te gaan.

Dacht eerst dat het niet uivoeren van een Factory Reset na de grote update naar 7.0 nu zijn tol ging eisen. Maar dat lijkt dus niet zo te zijn.

Waar ik wel tegenaan loop is het volgende. De telefoon app reset zich zelf zeer regelmatig tijdens het bellen en gebeld worden. Ik merk het niet aan het gesprek, maar wel nadat ik het gesprek wil beëindigen dat de app er niet is en ik het gesprek ook niet kan ophangen. Meer mensen last van dit fenomeen? Tips misschien?

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
Mijn problemen lijken langzaam terug te komen..
Rare vastlopers, trager laden van startscherm, niet kunnen bellen of vastlopen op het ophangen..
Geheugen gebruik 1,6GB --> android besturingssysteem 1,1GB, Android system 212MB

Heb net de cache clear gedaan + reboot, eens kijken hoe dat gaat.

Te vinden op het Sony forum:
"" Guys, the problem os with the MOVIE CREATEOR app.
Disable it and problem will be solved. ""

Keep you posted!

[ Voor 20% gewijzigd door Plint op 13-07-2017 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 19:22
Plint schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:54:

Keep you posted!
Die heb ik zelf ook uitgezet na m'n cache clear. Zou dus ook goed kunnen dat mn z5c daarom weer normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

rlKoekie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Die heb ik zelf ook uitgezet na m'n cache clear. Zou dus ook goed kunnen dat mn z5c daarom weer normaal doet.
Ik heb die ook uitgezet, pas een week na mijn factory reset (ik had nog veel problemen na die reset), maar tegelijkertijd heb ik ook 100 andere dingen gedaan (waaronder veel andere apps verwijderen/uitschakelen en veel minder data/wifi activeren). Maar het klinkt in ieder geval als iets waarbij correlatie causatie kan zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
Rare vastlopers, trager laden van startscherm, niet kunnen bellen of vastlopen op het ophangen..
Geheugen gebruik 1,6GB --> android besturingssysteem 1,1GB, Android system 212MB

Keep you posted!
Thats it, ik open net movie creator en spontaan springt mijn bluetooth aan en loopt de mobiel vast, lijkt een trigger voor wat ook soms spontaan gebeurt.

Ik herinner me verder dat een paar weken geleden ik een sony tip kreeg om deze aan te zetten, dit is rond de tijd dat ook deze problemen begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Keep you posted!
Voor de liefhebbers: op https://talk.sonymobile.c...kread-all-ram/m-p/1242917 vind je de discussie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Loopt weer als een treintje!
Geheugen gebruik terug naar <1.2GB (Android besturing 661MB / Android system 128MB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Hier nog zo een, warm worden, snel leeg.

Eens kijken of movie creator de dader is.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Hier lijkt het probleem na een reboot gisteravond verdwenen en is nog niet teruggekeerd. Wel vreemd aangezien het probleem al iets langer aanwezig was en niet verdween na eerdere reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Movie Creator had ik al maanden geleden uitgezet en ik had de laatste tijd geen extreem trage telefoon. Het zou dus waar kunnen zijn.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Rukapul schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:29:
Hier lijkt het probleem na een reboot gisteravond verdwenen en is nog niet teruggekeerd. Wel vreemd aangezien het probleem al iets langer aanwezig was en niet verdween na eerdere reboots.
Ik heb eigenlijk diverse reboots gedaan. Dan gaat het een tijdje goed en vervolgens steekt het euvel weer de kop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Keep you posted!
Dit was bij mij ook de oplossing.
Geen problemen meer met traagheid en battery-drain ! Bedankt iig. !

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Ook ik kan bevestigen dat het uitschakelen van Movie Creator in ieder geval de traagheid heeft verlopen.
Heeft mij gelijk doen denken om alle andere meuk van Sony uit te schakelen die ik toch niet gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Nou, de mijn was vanmorgen weer traag, en Movie Creator uitzetten helpt geen zier. Of bedoel je dat je je toestel ook opnieuw hebt opgestart, want dan zegt het natuurlijk helemaal niets want meestal loopt hij wel weer een dagje gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 10:57
De mijne is gelukkig nog niet vervelend aan het doen met de batterij , maar had soms wel last van trage opbouw iconen op het home-scherm en reageeerde traag. Opnieuw opstarten hielp dan wel, maar toch maar jullie tip opgevolgd van movie creator uit te schakelen.
(en mijn geheugen - die grijze massa - zegt dat we nog niet zo lang geleden ook een update van movie creator hadden gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:55
Movie creator uitzetten heeft voor mij alle problemen tot nu toe verholpen. Moet toegeven dat ik het pas een half uur geleden uit heb gezet maar de telefoon koelt nu zelfs af tijdens gebruik wat een erg vreemde sensatie is. Geheugen gebruik is met 400mb gezakt wat een beste slok op de borrel is.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 10-06 22:42

Infinchible

Woef!

Bij mij hielp het uitzetten van Movie Creator ook een hele hoop. Voelde meteen een stuk sneller aan en kon zelfs Android Auto weer gebruiken zonder dat de App steeds vastliep met alles wat je deed.
Ik heb na een aantal dagen wel een fabrieksreset eroverheen gegooid omdat hij toch nog niet helemaal zo soepel was als dat ik wou. Apps sloten niet meer vanzelf af, maar inderdaad bijvoorbeeld het opbouwen van het homescreen ging gewoon traag en opstarten van apps duurde wat langer.
Nu na de reset meteen de meeste zooi eraf gegooid en uitgeschakeld en hij loopt weer als een zonnetje, nog even afwachten of dat de komende weken nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ik kan in ieder geval aangeven dat de batterijduur weer in ieder geval wat fatsoenlijker is....
Van de week dus een factory reset gedaan, Movie Creator uitgezet en een cache clean gedaan.

Het is nu kwart over 4 en mijn telefoon zit op 76% lading... Wordt niet meer heet en ik heb hem echt al wel een paar keer gebruikt vandaag. Vanochtend voor 7 uur was de laadkabel al iets los geschoten, weet alleen niet hoe laat dat was. Het verbruik lijkt in ieder geval weer meer op in het begin. :)

[ Voor 19% gewijzigd door ElectricHead op 14-07-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 21:03
Patient Cedras meldt zich ook in de ziekenboeg. Ik heb inmiddels wat medicijnen genomen en ben ook bij de fysio geweest. Als alles goed gaat, moet ik straks weer helemaal fris en fruitig de ziekenboeg verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 941579

Zelfde problemen hier, factory reset heeft slechts 1 dag geholpen, daarna terug traag. Om onduidelijke redenen is hij gisterenavond plots terug sneller beginnen werken, en battery drain is sterk verminderd. Blokkeert wel nog bij poging tot filmen. Wel terug bruikbaar.

Ga nu ook eens Movie Creator proberen uitschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Ik heb Movie Maker uitgezet (een app die trouwens ook op de Z1C en Z3C voorkomen, dus ook daar problemen met de accu kunnen geven) en ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W17mVFo.png

Links schrok ik midden in de nacht om 6 uur (zie rechtsboven op de screenshot :) ) wakker en bedacht mij dat ik vergeten was m'n toestel aan de lader te hangen. "Die zal nu wel helemaal leeg zijn". Nope, heeft bijna niets verbruikt! (die sterk dalende lijnen is een app om 360 graden foto's te 'stitchen', dat vergt nogal wat rekenkracht).

Rechts: 2 uur nadat ik de lader er weer af had gehaald: nog steeds 100%!

[ Voor 14% gewijzigd door barchettanl op 16-07-2017 11:31 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 21:03
Deze patiënt ontslaat zichzelf uit het ziekenhuis. Toch handig zo'n forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-06 21:44
Hier nergens last van. Ook niet na update naar 7.1.1 onlangs. Misschien moet ik eens voor de grap Movie Creator aanzetten en kijken wat dat doet.

Blijkbaar toch veel mensen die zulke apps niet direct uitschakelen bij ingebruikname van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nee, ik koop een nieuwe telefoon die honderden euro's kost, en ga er voor het gemak vanuit dat hij dan gewoon werkt als hij uit de winkel komt. Ik wil best een eigen firmware ontwikkelen, maar dan wil ik daar wel voor betaald worden ;)
En los daarvan: er zijn ook afhankelijkheden mogelijk waardoor hij ineens niet meer kan bellen als je alle apps uitzet, geen zin om dat uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
In navolging van de eerdere reactie kan ik melden dat het probleem inderdaad niet is teruggekomen. Just in case wel nog Movie Creator uitgeschakeld. Ondertussen zelfs nog een update naar 7.1.1 ontvangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
hcQd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:07:
Nou, de mijn was vanmorgen weer traag, en Movie Creator uitzetten helpt geen zier. Of bedoel je dat je je toestel ook opnieuw hebt opgestart, want dan zegt het natuurlijk helemaal niets want meestal loopt hij wel weer een dagje gewoon.
Zijn inmiddels een paar dagen verder en bij mij nog steeds goed resultaat. Voor de volledigheid:

- Movie Creator uitgezet
- Herstart (geen factory reset)
- Zaterdagochtend kreeg ik update voor 7.1.1 binnen (32.4.A.0.160), gelijk maar geïnstalleerd.

Tot op heden geen problemen meer gehad, telefoon lijkt zelfs minder heet te worden (in de trein kijk ik altijd series/films op telefoon).

Geeft het bij jou nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 10:07
Het is we vaker langsgekomen, maar hier werkte de herstart naar safe mode zeer goed. Direct ongeveer 500mb minder ram verbruik door Android system. Ook nadat hij terug was in gewone modus. (nu al enkele dagen)
Zeker ook proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
@Kraziey Bij mij doet hij ook weer normaal na hem opnieuw opgestart te hebben. Ik vond alleen de conclusie wat voorbarig omdat het meestal wel even goed leek te werken met alleen een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 11:14
Ik heb een paar weken zitten kloten tot op het punt dat mijn Xiaomi Mi2S en zelfs mijn HTC Desire-S betrouwbaarder werkten dan deze Z5c. Afgelopen week de 7.1.1 update gekregen, probleem niet weg. Vrijdag de Movie Creator uitgezet, reboot en presto, tot nu toe geen enkel probleem meer gehad.

Vreemde situatie, waarom moet die Movie Creator uberhaupt draaien? Ik heb dat ding nog NOOIT gebruikt. Ben eigenlijk best tevreden over deze Sony, relatief weinig crapware tegenover een aantal andere toestellen die ik ken, maar dit is echt een faal. Zoveel gezeur hierover op fora, en klachten richting Sony, maar geen update of niks vanuit Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
w00t! Sinds zondag 9:00 uur ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rm8bnDP.png

2 dagen en ruim 2 uur :*)

[ Voor 15% gewijzigd door barchettanl op 18-07-2017 11:44 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-06 21:44
MBV schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:40:
Nee, ik koop een nieuwe telefoon die honderden euro's kost, en ga er voor het gemak vanuit dat hij dan gewoon werkt als hij uit de winkel komt. Ik wil best een eigen firmware ontwikkelen, maar dan wil ik daar wel voor betaald worden ;)
En los daarvan: er zijn ook afhankelijkheden mogelijk waardoor hij ineens niet meer kan bellen als je alle apps uitzet, geen zin om dat uit te zoeken.
Er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen wat Sony "bloatware" apps uitzetten of een custom ROM in elkaar knutsele. Mja mocht je er zo'n issues mee hebben dan raad ik je een iPhone aan, speciaal voor mensen die niets willen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:55
barchettanl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:44:
w00t! Sinds zondag 9:00 uur ...

[afbeelding]

2 dagen en ruim 2 uur :*)
Netjes hoor! Vooral knap dat je je telefoon zo weinig gebruikt in 2 dagen. :p

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik heb eens een dagje niet gepokémon'd! ;)

Hier is de laatste screenshot van gisteravond.
2 dingen vallen op: het aantal dagen wordt afgerond; na 2 dagen en 1 uur stond er al '3 dagen'.
51 minuten resterend? Ammehoela! Direct na dit screenshot stopte hij er toch echt mee!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xrgjYrR.png
2 dagen, 14 uur, 35 minuten.

[ Voor 78% gewijzigd door barchettanl op 19-07-2017 08:55 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.