Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Ook ik had te maken met het probleem dat de telefoon erg traag was en batterij snel leeg ging. Na het lezen van dit forum heb ik de app movie creator uitgeschakeld (en meteen een paar andere nooit gebruikte apps). Daarna telefoon nog een keer opnieuw opgestart.
Ik kan bevestigen dat daarmee het probleem volledig verholpen is. Het ligt dus gelukkig niet aan de laatste Android update. Hier was ik even bang voor.

Hopelijk werkt dit voor iedereen en wordt het probleem snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Laatst online: 27-05 13:47

Inge Janse

post-l33t

Ook Sony geeft toe dat er iets mis was met Movie Creator:

http://www.xperiablog.net...ia-z5-performance-issues/

PS Gek genoeg legt Xperiablog ook een link tussen de update naar Android 7.1.1 en het probleem, wat volgens mij niet (per se) waar is.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:13

Theimon

Snapte!?

Mijn Z5C feestje is voorbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tO0AazJ4LiZKFtczcZ1SJzNF/medium.jpg

Uit mijn zak gevallen tijdens het klussen aan de auto. En vlak voor mijn vakantie, dus met haast naar de winkel en nu een XA1. Ff wennen aan het iets grotere formaat, voor de rest werkt het allemaal hetzelfde (wel voor de zekerheid direct Movie Creator uitgezet samen met alle andere bloat).

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 09:04
Kun je ook ergens zien wanneer de update voor jouw toestel komt?

Ik zit nog steeds op 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:40
Daar kun je zien óf er een update is, niet wanner hij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
hcQd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:23:
Daar kun je zien óf er een update is, niet wanner hij komt :)
Als jij dan meteen de site met data erbij wil linken... 😉

Volgens mij is sony de enige die weet wanneer er iets is gepland...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Sony moet ook nog wachten op feedback van KPN (en mogelijk Tele2), dus waarschijnlijk weet niemand echt wanneer die update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Nee, dus het blijft met een lijst van landen/providers kijken wanneer er een update is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

reyals schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Als jij dan meteen de site met data erbij wil linken... 😉

Volgens mij is sony de enige die weet wanneer er iets is gepland...
Je kan natuurlijk wel op basis van https://xpericheck.com/cda/1299-7245 infereren :) Oftewel: gemiddeld 55 dagen na de releasedatum, dus nog ongeveer 25 dagen wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
TH0R schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:02:
Ik heb net gelezen op xperiablog, dat de 7.1.1 update wordt uitgerold voor o.a. de Z5C:

http://www.xperiablog.net...let-z3-plus-32-4-a-0-160/

[...]
Ja behalve als je de Customized NL versie van de firmware hebt. dan is het wachten en wachten en wachten en wachten.

Zelfde telefoon, maar zonder provider gekocht. om de een of andere reden snapt niemand bij sony waarom de firmware juist van deze telefoons een stuk later wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-05 22:22
sandervanzijl schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:13:
[...]

Ja behalve als je de Customized NL versie van de firmware hebt. dan is het wachten en wachten en wachten en wachten.

Zelfde telefoon, maar zonder provider gekocht. om de een of andere reden snapt niemand bij sony waarom de firmware juist van deze telefoons een stuk later wordt uitgebracht.
Je kunt ook nog kiezen om zelf een andere versie op je telefoon te flashen. Dan heb je in het vervolg volgens mij ook nooit meer dat issue omdat je dan meedraait in de updates van die versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb sinds ongeveer 1/2 weken een nieuw issue; een veel slechter bereik. Ik ben er nog niet helemaal achter of het telefoon, simkaart of netwerk (KPN omgeving Utrecht) gerelateerd is. Iemand met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 13:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hoe is het nu met iedereen die movie creator uit heeft gezet? Ik had dat altijd al, maar toch is mijn telefoon behoorlijk sloom en gaat geen dag mee. Ik heb de Tinycore app nou een maand geinstalleerd gehad en de CPU load is eigenlijk altijd vrij hoog. De voornaamste verbruikers zijn "Phone Idle" en "Android OS". Stamina mode maakt niet veel verschil. Hij wordt ook snel heel warm en is vaak sowieso buitensporig warm terwijl ik niks doe.

Ik wil wel factory resetten maar dat is een hoop gedoe, ik heb talloze dingen die ik dan weer moet oplossen (10x authenticator, noem maar op). Dan moet ik wel weten dat dat het oplost, terwijl het er op leek dat het probleem in de firmware zat.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05
Jeroen schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:09:
De voornaamste verbruikers zijn "Phone Idle" en "Android OS".
Phone idle lijkt me geen proces, maar juist dat de cpu idle is

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

MerijnB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Phone idle lijkt me geen proces, maar juist dat de cpu idle is
Ik weet ook verder niet wat daar onder valt, maar het gebruikt 26% van mijn accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 10:57
Ik lees op de frontpage van tweakers nieuws over de XZ1 Compact met de volgende tekst in het artikel:

Daarnaast maakt het bedrijf bekend dat ook de Xperia X, X Performance, XZ, X Compact, XZ Premium, XZs, XA1, XA1 Ultra en Xperia Touch een update naar Android 8.0 krijgen.

Het lijkt er dus op dat de Z5 Compact dus geen update meer naar Android 8 gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Dit hoort niet hier.

[ Voor 86% gewijzigd door 13art op 02-09-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 10:28
reyals schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:40:
Nee, dus het blijft met een lijst van landen/providers kijken wanneer er een update is...
Heb een Z5C van T-mobile, direct bij T-mobile NL gekocht, en tot nu toe alle upgrades automatisch gekregen, tot aan Nougat 7.0 (32.3.A.2.33). Nog steeds geen melding gekregen van Nougat 7.1.1 (32.4.A.0.160), terwijl die bij T-mobile toch al lang beschikbaar zou moeten zijn? Wat zou de reden kunnen zijn? (toestel is origineel, dus niet geroot, etc).

Mogelijk alternatief is hier de firmware te downloaden en te flashen (kan op officiele/legale manier):
https://thedroidguru.com/...160-sony-xperia-z5-z4-z3/
Maar dan ben je al je data kwijt (denk ik?)

In XperiFirm kun je trouwens ook zien dat 7.1.1 nog niet voor KPN of Customized beschikbaar is, en wel voor T-mobile) Vergelijkbaar met https://xpericheck.com/device/E5823

Is de update op andere manier te "forceren"? Heb de Xperia PC app al geprobeerd, daar is de update ook niet te zien (7.0 is meest recente versie).

BTW, heb laatste maanden ook veel last van warm wordend toestel en opeens snel leeglopende batterij (vooral als je op pad bent, maar gek genoeg soms ook als ie stil op een tafel ligt voor paar uur....). Heb de tips hier geprobeerd (clear cache, safe mode en kill MovieMaker ea), dus ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 10-09-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb maar een XZ1 Compact besteld ;) dus er komt over een paar weken ook een vrij mooie Z5c op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
HAWK Wizard schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:21:
Heb een Z5C van T-mobile, direct bij T-mobile NL gekocht, en tot nu toe alle upgrades automatisch gekregen, tot aan Nougat 7.0 (32.3.A.2.33). Nog steeds geen melding gekregen van Nougat 7.1.1 (32.4.A.0.160), terwijl die bij T-mobile toch al lang beschikbaar zou moeten zijn?
Heb je al eens gekeken welke customization je hebt? Misschien heeft T-Mobile je er eentje geleverd met de generieke Nederlandse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
hcQd schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:40:
[...]

Heb je al eens gekeken welke customization je hebt? Misschien heeft T-Mobile je er eentje geleverd met de generieke Nederlandse firmware.
Hoe/waar kun je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Instellingen>Support>Hulpprogramma's>Diagnostische gegevens, en dan Aanpassing onder het tabblad Feiten. Je kunt het nummer dan vergelijken met de eerste kolom bij xpericheck om te zien welke variant je precies hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door hcQd op 11-09-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
hcQd schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:10:
[...]

Instellingen>Support>Hulpprogramma's>Diagnostische gegevens, en dan Aanpassing onder het tabblad Feiten. Je kunt het nummer dan vergelijken met de eerste kolom bij xpericheck om te zien welke variant je precies hebt.
Dank, blijk dus inderdaad de Customized NL versie te hebben, dus 1299-7245.........(zie https://xpericheck.com/cda/1299-7245 ). Bizar, toch gek dat T-mobile niet de andere (T Mobile NL => 1298-7686) versie op alle door haar uitgeleverde Z5Cs heeft geleverd.

Moet zeggen dat ik wel vroeg was met deze Z5C. Werd door T Mobile toen geadverteerd als de James Bond Spectre Edition, zie https://www.droidapp.nl/n...s-bond-spectre-nederland/ ) maar blijkbaar loopt James Bond dus wat achter met de updates.....

Ben benieuwd hoe dat zo meteen is met (de pre-orders van) de XZ1 Compact (die ga ik toch maar bestellen, mijn Z5C blijft maar gloeiend heet worden, batterij vandaag al rond de lunch op 30% (begint elke dag op 100%), ondanks alle tips die ik uit dit draadje heb opgevolgd..........Marshmellow was vele malen stabieler dan Nougat 7.0, met name BLuetooth is totaal onbetrouwbaar, ook het BT Message Access Protocol werkt niet meer goed, in Mashmellow kon je gewoon mails uitlezen op het display van je auto, in 7.0 niet meer, zie uitgebreid draadje hierover op Xperia forum, dat heb ik maar opgegeven, had de hoop op 7.1.1. gezet, waar met name de bluetooth stack verbeterd schijnt te zijn?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Als een soort mantra, een symbool tegen het kwaad, een routine die niet verstoord mag worden, kijk ik elke dag even in deze discussie en op https://xpericheck.com/device/E5823. Ik had niet verwacht dat mijn customized NL ooit nog een update zou krijgen. Maar lo and behold! Ook wij, de kelder van het updatepeloton, krijgen vandaag 32.4.A.0.160, dik twee maanden na de kopgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 17:21
Ik had gisteren, na vele maanden, maar weer eens gekeken of KPN de 32.4.A.0.160 eindelijk had goedgekeurd. Toen niets.
Nu opeens wel, dank Inge voor het spotten :-)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ik heb de update ook, merk niet veel verschil behalve wat ronde icoontjes. Zou wel leuk zijn als de batterij nog even iets langer meegaat..

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Inge Janse schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:55:
Als een soort mantra, een symbool tegen het kwaad, een routine die niet verstoord mag worden, kijk ik elke dag even in deze discussie en op https://xpericheck.com/device/E5823. Ik had niet verwacht dat mijn customized NL ooit nog een update zou krijgen. Maar lo and behold! Ook wij, de kelder van het updatepeloton, krijgen vandaag 32.4.A.0.160, dik twee maanden na de kopgroep.
Finally :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Zojuist de laatste ugrade binnen, Android 7.1.1, dus ook voor de overige roms (customized NL, terwijl ik gewoon t mobile toestel heb).

Ben vooral benieuwd naar heet worden, battery life (since 2 maanden dramatisch) en bluetooth implementatie (veel uitval, slechte bluetooth message access protocol implementatie, etc).

Movie Maker uitgeschakeld en alle overige tips in dit draadje ook, dus ben benieuwd!

Keep you posted, over paar dagen is het wel duidelijk of dit dan eindelijk goede firmware is.

[ Voor 11% gewijzigd door HAWK Wizard op 22-09-2017 17:49 ]

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hier ook opeens 7.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb wat last met de BE versie. Met mobiele data is de benaming 4G gewijzigd in LTE. Op zich geen drama, alleen is het internet niet meer vooruit te krijgen. Schakel ik 4G uit, verschijnt er de gebruikelijke H en gaat internet weer vlot. Volgens Speedtest (zelfde server, zelfde locatie, 1 min later) haal ik met LTE nauwelijks 2 Mbit en met de H ruim 30 Mbit. Nog anderen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Geen vreemde dingen gezien met 7.1.1 (KPN), afgezien van:

mijn GPS-locatie is soms opeens in 'Lathum' ipv in Groningen.

Als ik thuis ben is alles goed, maar als ik even weg geweest (andere wijk of stad) switcht hij van die andere wijk, eerst naar Lathum en later pas weer naar Groningen. Heel bizar. Ben nog nooit in Lathum geweest....

Herstarten helpt niet.

Alsof het een soort van default is, voordat hij een nieuwe locatie oppikt of zo.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:47:
Zojuist de laatste ugrade binnen, Android 7.1.1, dus ook voor de overige roms (customized NL, terwijl ik gewoon t mobile toestel heb).

Ben vooral benieuwd naar heet worden, battery life (since 2 maanden dramatisch) en bluetooth implementatie (veel uitval, slechte bluetooth message access protocol implementatie, etc).

Movie Maker uitgeschakeld en alle overige tips in dit draadje ook, dus ben benieuwd!

Keep you posted, over paar dagen is het wel duidelijk of dit dan eindelijk goede firmware is.
Helaas..........leeglopen batterij en warm worden zijn nog erger geworden in 7.1.1. (dan in 7.0)...........echt bizar, worden dit soort releases niet goed getest vooraf, of moeten wij dat als gebruikers doen?

Ook Bluetooth MAP met emails werkt nog steeds niet goed in de auto (werkte prima in Marshmellow, SMS weergave werkt trouwens nog steeds wel goed via BT MAP).

Ga nog 1 keer een factory reset en re install doen, en als dan eea nog niet gefixed is gaat ie naar de kringloop......... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
HAWK Wizard schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:37:
als dan eea nog niet gefixed is gaat ie naar de kringloop......... :'(
Mag ik ook opteren? :P

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exenator
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:12
TH0R schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:56:
Geen vreemde dingen gezien met 7.1.1 (KPN), afgezien van:

mijn GPS-locatie is soms opeens in 'Lathum' ipv in Groningen.

Als ik thuis ben is alles goed, maar als ik even weg geweest (andere wijk of stad) switcht hij van die andere wijk, eerst naar Lathum en later pas weer naar Groningen. Heel bizar. Ben nog nooit in Lathum geweest....

Herstarten helpt niet.

Alsof het een soort van default is, voordat hij een nieuwe locatie oppikt of zo.
Bij mij (in Amsterdam) staat er precies hetzelfde in de Weather Widget. Geen idee wat dit kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Exenator schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:54:
[...]

Bij mij (in Amsterdam) staat er precies hetzelfde in de Weather Widget. Geen idee wat dit kan veroorzaken.
Zo zie ik het ook inderdaad. En als je dan maps opent, begint die ook in Lathum.
Blij dat iemand anders het ook heeft, werd langzamerhand gek.

Trotse vader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58
Inge Janse schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:55:
Wel toevallig, ik heb donderdag mijn beklaag gedaan op het Sony forum dat de updates voor onze Customizations zo lang op zich lieten wachten. Volgens mij hebben ze gewoon 'de laatste paar' vergeten door te zetten. Vrijdag kwamen ze echter door. Toeval? Ik denk het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Nou, het warm worden lijkt iets minder te worden, batterijduur wat beter.

Geen idee of dit zo blijft. BT lijkt wat stabieler, maar helaas dus nog steeds geen goede BT MAP implementatie (SMS werkt wel, emails niet (alleen subject, geen content), terwijl dit in dezelfde config in Marshmellow prima werkte. Ook in de nieuwe XZ1C met Android 8.0 werkt dit BT MAP wel weer helemaal goed (zelfde auto alsmede email en BT config), duidelijk probleem in de BT stack van Nougat (of in de default Sony email app)......wordt dat nog gefixed denken jullie, of is deze 7.1.1. versie de allerlaatste die voor de Z5C uit is gekomen.....?
HAWK Wizard schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:37:
[...]

Helaas..........leeglopen batterij en warm worden zijn nog erger geworden in 7.1.1. (dan in 7.0)...........echt bizar, worden dit soort releases niet goed getest vooraf, of moeten wij dat als gebruikers doen?

Ook Bluetooth MAP met emails werkt nog steeds niet goed in de auto (werkte prima in Marshmellow, SMS weergave werkt trouwens nog steeds wel goed via BT MAP).

Ga nog 1 keer een factory reset en re install doen, en als dan eea nog niet gefixed is gaat ie naar de kringloop......... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Alweer een niieuwe Firmware upgrade beschikbaar: 32.4.A.1.54

Helaas weer niet voor mijn T-mobile toestel die vreemd genoeg de Customized NL ROM heeft (en ook KPN weer niet): https://xpericheck.com/device/E5823

Hopelijk volgen deze 2 varianten deze keer wel snel en met oplossing van de opwarming/accu/ BT MAP problemen...........

[ Voor 3% gewijzigd door HAWK Wizard op 11-10-2017 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:57:
Alweer een niieuwe Firmware upgrade beschikbaar: 32.4.A.1.54

Helaas weer niet voor mijn T-mobile toestel die vreemd genoeg de Customized NL ROM heeft (en ook KPN weer niet): https://xpericheck.com/device/E5823

Hopelijk volgen deze 2 varianten deze keer wel snel en met oplossing van de opwarming/accu/ BT MAP problemen...........
Goed nieuws, ook voor de Customized NL ROM (en KPN NL) is nu de nieuwste versie (32.4.A.1.54) firmware beschikbaar.
Dat is deze keer dus vrijwel tegelijk met de "officiele" T-mobile versies. Net geinstalleerd, ben benieuwd naar de verbeteringen (accu, warm worden, BT MAP). Keep you posted.

UPDATE: lijkt op 1e gezicht alleen security path (nu van 1 september 2017)

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 13-10-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 14:59
Sinds ik:

- bluetooth heb uitgezet
- 4g heb uitgezet
- locatie totaal heb uitgeschakeld
- greenify en nova launcher draai
- beeldscherm op 15 sec heb gezet
- wifi in slaapstand behouden op nooit heb gezet
- beeldschermverlichting op auto ipv bepaalde standen heb gezet
- databesparing heb ingeschakeld
- staminamodus altijd aan heb staan op niveau gebalanceerd

gaat mijn accu van mijn Z5C ongeveer 2,5 keer zo lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 09:04
Dramatische batterijduur sinds 7.1.1

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 21:43
Tropic schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:04:
Dramatische batterijduur sinds 7.1.1

Zucht
Gisteren ook binnen 12 uur de batterij bijna leeg. Niet overmatig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 01-06 17:12
Bij mij sinds de laatste update (32.4.A.1.54) duidelijk betere batterijduur. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb afgelopen week ook de laatste update doorgevoerd (zit bij T-mobile). De telefoon draait 7.1.1. en firmware 32.4.A.1.54. Maar sinds de laatste update werkt de camera niet meer... Bij opstarten van de camera app, of het opstarten van de camera via een derde app wordt het scherm zwart en loopt de app vast en wordt afgesloten. Ik heb zojuist via PC companion geprobeerd de software te repareren maar dat heeft niet gewerkt, het probleem is er nog steeds. Ook via diagnostics loopt de app vast. Ik heb online rondgekeken en zie dat over de jaren heen meerdere mensen soortgelijke problemen hebben gehad met Xperia toestellen en hun camera, maar ik kan niet echt een oplossing vinden. Is er hier iemand die dit probleem heeft (gehad) en een idee heeft hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Misschien stomme vraag:
heb je al de 'cache' of hoe dat ook heet van de camera app weggegooid? settings -> apps -> camera -> delete nog iets?

Kan het even niet opzoeken, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2024
Dank voor de reactie. Helaas ook geen succes. Het lijkt erop dat beide modules het niet doen. Ook de flitser en camera aan de voorkant reageren niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Heeft er iemand intussen al eens ooit de accu (laten) vervangen? Ben erg benieuwd naar ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door droner op 16-12-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

droner schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:04:
Heeft er iemand intussen al eens ooit de accu (laten) vervangen? Ben erg benieuwd naar ervaringen.
Het leukste van mijn accu is er inmiddels ook wel vanaf. Ben ook benieuwd dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 22:46
TH0R schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:25:
[...]

Zo zie ik het ook inderdaad. En als je dan maps opent, begint die ook in Lathum.
Blij dat iemand anders het ook heeft, werd langzamerhand gek.
Nog een oplossing gevonden? Hij lijkt altijd te starten op 52 N,6 E. Een rond getal in de buurt, dus velp/lathum. Wel fijn dat meer mensen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Frankzzz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Nog een oplossing gevonden? Hij lijkt altijd te starten op 52 N,6 E. Een rond getal in de buurt, dus velp/lathum. Wel fijn dat meer mensen dit hebben.
Helaas nog niet.
Ik heb ook een tooltje gebruikt om de gps uit te lezen, die geeft aan dat de GPS-locatie nog niet gevonden is, als hij Lathum opgeeft als locatie in apps.
Mijn verder slecht onderbouwde theorie is dus, dat het een soort default locatie is, als de gps nog geen fix heeft.

Ik wil eigenlijk binnenkort een factoryreset doen, om te kijken of dat het probleem oplost.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Als je GPS uitstaat kan er nog steeds lokatiebepaling plaatsvinden op basis van zendmasten, maar die is veel minder nauwkeurig. Dat zou kunnen verklaren waarom meerdere mensen bij Lathum uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
droner schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:22:
Als je GPS uitstaat kan er nog steeds lokatiebepaling plaatsvinden op basis van zendmasten, maar die is veel minder nauwkeurig. Dat zou kunnen verklaren waarom meerdere mensen bij Lathum uitkomen.
Klopt, maar verwacht niet dat ik in den haag verbinding maak met een mast aan de andere kant van het land. Die ook nog een mooi rond coördinaat heeft. Denk dat Sony ergens iets niet netjes gebouwd heeft.
Hoop dat die reset helpt, anders is het gewoon accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 22:01

MBV

De accu van mijn telefoon lijkt nu echt overleden: bij navigatie in de auto opgeladen tot 12 uur, erg weinig mee gedaan vandaag*, en op dit moment nog maar 36% over :/ Vroeger haalde ik makkelijk het einde van de dag met 30% over, nu de halve dag... Is er een manier om te zien hoever de accu is versleten volgens het toestel zelf?

Ik denk aan 2 dingen:
- ik heb hem juni 2016 gekocht, dus hij is nog geen 2 jaar oud. Heeft iemand al geprobeerd garantie te claimen?
- wie heeft zijn accu (laten) vervangen, en had dat nut?

*) statistieken: telefoon inactief 11%, android besturingssysteem 8%, android OS 4%, mobiel standby 4%, play-services 3% = 30% voor niks doen, verder geen erg spannende dingen. 8% scherm geeft wel aan hoeveel ik hem heb gebruikt...

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 11-02-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41
Garantie op accu's is vaak slechts 3-6 maanden. Wie niet waagt, wie niet wint. Dus gewoon contact opnemen met de leverancier, maar persoonlijk zou ik direct contact opnemen met Sony. In de praktijk werkt dat vaak beter en sneller bij dergelijke zaken.

Ik had garantie ook moeten claimen voor mijn Z3c en zwakke accu, maar heb het nooit gedaan. Nu zou ik ervoor kiezen om het eventueel zelf te vervangen. De onderdelen daarvoor kosten ongeveer €20,- incl. de juiste tools. Bij de Z5c zal het niet erg veel meer zijn.

Let op, je verliest je garantie als je de accu zelf of door derden laat vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 11-02-2018 18:57 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Via de chat besproken met Sony, toestel valt nog binnen garantie, dus ik mag hem opsturen. Ik ben benieuwd :) Eens kijken of mijn s4mini het nog doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Interessant, misschien zou dat een tip voor iedereen kunnen zijn: laat Sony je accu vervangen vlak voordat je 2 jaar garantie voorbij zijn. De capaciteit moet bij iedereen in 2 jaar nl. wel flink achteruit zijn gegaan.

Ben daarnaast erg benieuwd hoe lang het duurt voordat je 'm terug hebt, keep us posted plz!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb hem inmiddels terug, na lang behelpen met mijn S4 mini. Accu staat nu op 67%, dus dat lijkt nieuw. Daarbij hebben ze ook meteen mijn USB-connector gefixed, waar de stekker de laatste tijd wel erg makkelijk uit viel. Hartelijk bedankt Sony :) verwisselbare accu was makkelijker geweest, maar zo is ook goed :)

Denk trouwens niet dat een backup maken op je PC ook maar iets toevoegt. Na het herstellen van de backup waren mijn contacten hersteld, en dat was het zo ongeveer :/ Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij was herstellen met Google beter geweest voor de apps: dan waren ze misschien weer geinstalleerd, al weet ik dat niet zeker. Ook lock pattern etc is niet hersteld.

[ Voor 37% gewijzigd door MBV op 25-02-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Dank voor de update! In totaal dus een dag of 12 kwijt incl. heen- en weer sturen? Dat valt me niet erg tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door droner op 26-02-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Iets minder zelfs, volgens mij gaf ik op donderdag het pakketje pas af, zaterdag kreeg ik hem terug, dus 9 dagen kwijt geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 26-02-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Zeker netjes!

Heb intussen ff gecheckt hoe je evt. zelf de accu kunt vervangen (originele nieuwe accu kost rond de 2 tientjes); om die Z5(C)'s open te maken moet je o.a. schijnbaar de achterkant eerst verwarmen om een lijmlaag soepel te maken, vervolgens voorzichtig langs naden openwrikken terwijl je trekt aan een zuignap die je op de achterkant plaatst... kortom: relatief onaantrekkelijk om aan te beginnen zeker als je weinig ervaring met dit soort klusjes hebt. Belshops doen het voor 35 tot 50 euro.

Eigenlijk not done hoe Sony dat ontworpen heeft want iedereen krijgt onherroepelijk te maken met een gare accu. Als daar echter zo'n coulante en soepele klantenservice tegenover staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
droner schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:00:
Zeker netjes!

Heb intussen ff gecheckt hoe je evt. zelf de accu kunt vervangen (originele nieuwe accu kost rond de 2 tientjes); om die Z5(C)'s open te maken moet je o.a. schijnbaar de achterkant eerst verwarmen om een lijmlaag soepel te maken, vervolgens voorzichtig langs naden openwrikken terwijl je trekt aan een zuignap die je op de achterkant plaatst... kortom: relatief onaantrekkelijk om aan te beginnen zeker als je weinig ervaring met dit soort klusjes hebt. Belshops doen het voor 35 tot 50 euro.

Eigenlijk not done hoe Sony dat ontworpen heeft want iedereen krijgt onherroepelijk te maken met een gare accu. Als daar echter zo'n coulante en soepele klantenservice tegenover staat...
Volgens deze guide is het nog iets meer stappen:
https://nl.ifixit.com/Gui...Replacement/53303?lang=en
lijmlaag vervangen is nog goed te doen, maar alle onderdelen eruit en terugplaatsen is me teveel van het goede. Zou graag zien dat dit vele malen eenvoudiger was.

Helaas zijn die belshops ook niet allemaal even goed, laatst de usb poort laten vervangen (kabel bleef niet meer zitten), hebben niet de originele sticker gebuikt, maar dubbelzijdige tape, nu volop stof achter de camera lens dus die werkt ook niet meer.
Let dus goed op bij die belshops, en eventueel zelf even op ebay zo'n sticker bestellen zodat ze die gebruiken. Velen zijn prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Mja ik vind dat loshalen van de verschillende onderdelen dus helemaal geen punt mits het schroef- en plugwerk is, daarvan weet je immers zeker dat je de boel weer exact zo in elkaar kan draaien als je maar voorzichtig doet en goed oplet. Zo'n lijmlaag vind ik een heel ander verhaal, dat is m.i. vragen om geknoei. Maar, ieder z'n voorkeur denk ik ;)

Ik zie na jouw tip nu trouwens voor het eerst die sticker, kosten blijkbaar 1 dollar, dat ziet er toch wel iets beter werkbaar uit dan ik dacht.

Wat betreft belshops: idd, heel goed om daarvoor te waarschuwen, heb zelf ook een paar keer slechte ervaringen gehad. Liever een tientje meer betalen voor betrouwbaarheid (garantie enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:26

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hoe doet bij jullie de accu het over het algemeen bij gemiddeld gebruik? Ik snap dat het heel veel kan verschillen, maar ben nieuwsgierig.

Ik heb een z5c over kunnen nemen en via de battery heather check is de conditie nog goed -> 'good, no need to replace it'. Uitgevoerd via de service test (*#*#7378423#*#*). Ik ben er vanaf een uurtje of 13:00 mee aan het spelen en zit nu op 24%. Valt toch een beetje tegen ;)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Bij gemiddeld gebruik doe ik net geen twee dagen met een accu? Let er niet echt op moet ik zeggen. Maar bij intens gebruik gaat het vrij snel op inderdaad. Het scherm loopt dan aardig te slurpen.

Ander dingetje wat ik de laatste tijd heb gehad; hij verliest volledig het signaal. Als ik dan kijk bij Settings -> Wireless & Networks -> Mobile Networks zijn de opties grayed out. Alleen een reboot zorgt ervoor dat ik weer netwerk krijg.

Daar had ie een tijd geleden ook een paar dagen last van, daarna een hele tijd niks en nu van de week ook weer een dag of 2. Ik kan alleen niet pinpointen waar het aan ligt. Zoeken op het grote boze internet brengt me ook geen stap verder. Het zou in de software kunnen zitten, maar net zo goed in de hardware..... :/

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met mijn oude accu viel de telefoon uit voor het einde van de dag, ook als ik 'niks' met mijn telefoon had gedaan. Dan had ik geen filmpjes gekeken, geen spotify gebruikt, alleen iets van 20 whatsapp berichtjes, een keer buienradar kijken, en een website bekeken. Ik kende die service test niet, geen idee hoe ver hij versleten was.

Nu doet hij het weer ongeveer zoals ik gewend was. Aan het eind van de dag heeft hij 20% over als ik hem 'gewoon' gebruik: 1,5 uur spotify, 20 minuten dumpert, wat facebook, 20 whatsapps, een website bekijken. Ik heb nog nooit meer dan 40% gezien aan het eind van de dag, dus hoe je het 2 dagen vol zou houden zou ik niet weten. Heb je dan data, wifi, en bluetooth uitgeschakeld? Zet je hem 's nachts uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb geen streamdienst en ik bekijk praktisch geen video met mijn telefoon. Geen Bluetooth trouwens ook. Dat maakt wel een verschil.

Hoofdzakelijk bellen, whatsapp en nieuws/web. Dus ik gebruik 'm wat minder intensief dan jij en dus meer accu over aan het eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
Doordat de belshop hem niet fatsoenlijk had dichtgeplakt, maar tape gebruikt heeft is er goed veel stof binnen gekomen. Snel de echte sticker gekocht, maar het kwaad is al geschied zoals de foto laat zien. vol met vlekken op de sensor.
Wordt dus maar tijd om ook de camera zelf te gaan vervangen.

vlekken op z5c

ook de accu lijkt erg snel leeg te gaan de laatste tijd, lijk nog maar 1 dag te halen zonder veel gebruik. Maar heb ook het idee dat het bereik zeer slecht is, dus misschien is dat de reden.

Leermoment: gebruik gewoon sony als er iets gerepareerd dient te worden en niet een goedkope toko om de hoek. Garantie kwijt, en veel geld gekost achteraf. En nog steeds een telefoon die niet goed werkt.
Mocht je onderdelen zoeken, https://www.parts4gsm.com/en/ heeft redelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
retlaw schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:42:
Hoe doet bij jullie de accu het over het algemeen bij gemiddeld gebruik? Ik snap dat het heel veel kan verschillen, maar ben nieuwsgierig.

Ik heb een z5c over kunnen nemen en via de battery heather check is de conditie nog goed -> 'good, no need to replace it'. Uitgevoerd via de service test (*#*#7378423#*#*). Ik ben er vanaf een uurtje of 13:00 mee aan het spelen en zit nu op 24%. Valt toch een beetje tegen ;)
Dat resultaat geeft de battery check hier ook en toch weet ik zeker dat ie ongeveer 2x zo snel leegloopt dan toen ik 'm kocht, zo'n anderhalf jaar geleden. Een hele dag haalt ie inmiddels nog nét, bij gemiddeld gebruik. Zit inmiddels sterk aan vervanging te denken maar zie op tegen de paar dagen dat ik 'm dan kwijt ben.

[ Voor 6% gewijzigd door droner op 18-03-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV

MBV

droner schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:54:
[...]

Dat resultaat geeft de battery check hier ook en toch weet ik zeker dat ie ongeveer 2x zo snel leegloopt dan toen ik 'm kocht, zo'n anderhalf jaar geleden. Een hele dag haalt ie inmiddels nog nét, bij gemiddeld gebruik. Zit inmiddels sterk aan vervanging te denken maar zie op tegen de paar dagen dat ik 'm dan kwijt ben.
Ik heb het een paar dagen met mijn reservetelefoon volgehouden, hij was binnen een week terug. Het gezeur achteraf (door de aanname dat de Sony Backup alles backupt, zoals bijvoorbeeld de geïnstalleerde apps :F) vond ik nog meer zonde dan die paar dagen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
Even tussendoor: nog steeds heel tevreden met mijn Z5c uit mei 2016.
In tussentijd wel camera 2x gerepareerd (in garantietijd) ivm los onderdeel in lens en daardoor niet meer scherpstellen.
Accu ook nog oké. (Elke dag opladen met aan eind van dag 60% over, scherm 2u. actief.

Blijf graag bij deze Z5c vanwege 1) fysieke cameraknop met Snel starten zonder ontgrendelen 2) compact formaat 3) fm-radio 4) water- en stofdicht.

De twee opvolgers van de Z5c of andere compacttelefoons hebben 1 of meer van die punten niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Ik ben ook nog steeds heel tevreden met mijn Z5c, maar de accu wordt wel iets minder na 2 jaar.

Als opvolger zit ik alleen te kijken naar de XZ1 Compact, de XZ2 Compact valt voor mij af vanwege het onhandige design en onhandige plaatsing van de camerasensor.

De fm-radio gebruik ik nooit, dus die mis ik niet ;-)

Hopelijk wordt de prijs nog wat lager, ik heb de zwarte versie eenmalig voor 369 gezien op Amazon, maar hoop op nog een lagere prijs. Maar ja, wanneer is gaat de prijs weer omhoog, wanneer zijn de voorraden op? Het blijft gokwerk.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

TH0R schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:14:
Ik ben ook nog steeds heel tevreden met mijn Z5c, maar de accu wordt wel iets minder na 2 jaar.

Als opvolger zit ik alleen te kijken naar de XZ1 Compact, de XZ2 Compact valt voor mij af vanwege het onhandige design en onhandige plaatsing van de camerasensor.

De fm-radio gebruik ik nooit, dus die mis ik niet ;-)

Hopelijk wordt de prijs nog wat lager, ik heb de zwarte versie eenmalig voor 369 gezien op Amazon, maar hoop op nog een lagere prijs. Maar ja, wanneer is gaat de prijs weer omhoog, wanneer zijn de voorraden op? Het blijft gokwerk.
Het voelt een beetje als vreemdgaan, maar ik stap deze week over op de Nokia 7 plus. Ik ben op zich tevreden met mijn Z5 compact, maar een paar zaken vind ik vervelend (ik heb dit verzonnen omdat ik een reden zocht om over te stappen ;)
-batterij wordt slecht
-geen updates meer
-cameralens is vuil
-aanhoudend gezeur met koppeling tussen spotify & sd-kaart (en ik gebruik mijn telefoon eigenlijk als mp3-speler waar ik ook soms mee bel)
-koppeling van telefoon met mijn chromecasts valt vaak uit (ik haat dat)

Ik keek eerst naar een nieuwe xperia, maar toen dacht ik: weet je wat leuk is? Iets heel nieuws! Dan merk ik er tenminste nog wat van dat ik een paar honderd euro uitgeef. Dus vandaar een ander merk en een heel ander formaat.

Ik zal vooral de geweldige camera missen (de 7 plus schijnt daar niet zo goed in te zijn), en overstappen van 4,6" naar 6" zal ook wel even schrikken worden.

Bedankt voor jullie mede-eigenaarschap de afgelopen 2,5 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:58
Hallo allen, ik heb een vraagje.
Mijn xpreria loopt ontzettend snel leeg, heb hem nu anderhalf jaar in bezit. Ik zie dat meerdere mensen hier problemen mee hebben.

Nu heb ik contact gezocht met Sony om hem onder de garantie voorwaarden te laten repareren.
Nu heb ik een mail van Sony terug dat hij naar het reparatiecentrum verzonden kan worden.

Zie onderstaande alinea, wat vinden jullie ervan? Denken jullie dat ze hem onder garantie repareren of gaat het me geld kosten zonder dat er wat gebeurd?

Wanneer een toestel niet onder garantie kan worden gerepareerd (bijvoorbeeld wanneer de garantie is vervallen, of in geval van schade die buiten de garantie valt), zal er door het reparatiecentrum, indien er een reparatie binnen de nieuwwaarde mogelijk is, een kostenbegroting worden opgesteld. Hierna kunt u besluiten of u het toestel wilt laten repareren of niet. Mocht u het toestel niet willen laten repareren maar u wilt het toestel wel terug in ontvangst nemen, dan dient u enkel de onderzoekskosten te betalen, die tussen de 30 en 50 euro zullen liggen. Mocht u het toestel noch terug in ontvangst willen nemen, noch willen laten repareren, dan zal het toestel kosteloos worden vernietigd. Mocht het niet mogelijk zijn het toestel buiten garantie te laten repareren dan zijn er geen onderzoekskosten aan de reparatie verbonden en kunt u het toestel ongerepareerd terug ontvangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Ik heb mijn Sony Z5 Compact al 2,5 jaar (sinds okt 2015, dankzij mensen die niet op legale wijze mijn Z3 Compact wilde hebben) maar de batterij-drain valt nog wel mee.
Maar heb je Sony Movie Creator al uitgeschakeld, dat was een tijdje geleden een oorzaak van batterij-drain.

Ikzelf heb een heel ander vreemd probleem. De locatie opvragen via Wifi/4G werkte tot half april goed, maar daarna ziet die nooit meer de locatie via die optie.
Nu werkt dat alleen nog als ik GPS aanzet.
Heb al geprobeerd op internet te zoeken maar dan vind ik alleen hoe je dat aan en uit moet zetten, niet een oplossing voor zo'n probleem. Of ik gebruik de verkeerde zoektermen.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een hard reset, maar ik ben bang dat dat ook niet gaat helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Heb je de locatiemodus (instellingen→locatie→modus) niet per ongeluk op "Alleen apparaat" gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Dat is juist het probleem, alleen op apparaat is GPS en dat werkt dus nog wel, pak ik de instelling: accubesparing dan zoekt die via 4G /Wifi de juiste locatie. Eerlijk gezegd was de telefoon daar ook al erg precies in , maar nu is de locatie bij de instelling accubesparing altijd ergens ten oosten van Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik had "gps aanzetten" begrepen als via de quicksettings, niet als locatieoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

R0dsk0ll schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:44:

Zie onderstaande alinea, wat vinden jullie ervan? Denken jullie dat ze hem onder garantie repareren of gaat het me geld kosten zonder dat er wat gebeurd?
Zo'n disclaimer heb ik ook gezien, en bij mij hebben ze gewoon de accu vervangen. Dat is de disclaimer voor als je hem kapot hebt laten vallen, of bijvoorbeeld zelf open hebt geprobeerd te maken.

Ik merk de laatste tijd wat geks: ik heb al meerdere keren gehad dat mijn wifi spontaan uit stond. Ik vermoed dat hij in mijn broekzak een verkeerde aanraking van het scherm heeft gezien... Kan je blokkeren dat wifi zonder unlocken uitgezet kan worden? Ben nu al bijna door mijn databundel van deze maand heen daardoor :X
Of toch eens een goede app zoeken die op basis van locatie wifi aan/uit zet, de app die ik daar vroeger voor had werkt niet meer sinds android 6 ofzo :/

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 14-05-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Je kunt wifi uit het quickmenu halen, als je bang bent dat hij daar wordt geactiveerd. Zelf had ik in het begin ook wel eens van dit soort problemen, meestal als ik even wilde kijken hoe laat het was en dan per ongeluk bij het uitzetten van het scherm middels de vingerafdruk hem unlockte en met scherm aan weer in de broekzak verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben aan het kijken om deze telefoon tweedehands aan te schaffen. Waarom deze? Ik wil hem als reserve-telefoon hebben maar vooral als Spotify/MP3 speler (zie ook Dedicated MP3 speler of mobiele telefoon voor Spotify/MP3s?). Ik heb namelijk meerdere Sony bluetooth koptelefoons die LDAC aankunnen (de hoge kwaliteit Bluetooth codec), en de Z5 compact is een telefoon die dat aankan en niet zo gruwelijk groot is, en NFC heeft.

Enige ervaringen van de gebruikers hier?

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 08-06-2018 19:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
gambieter schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:16:
Ik ben aan het kijken om deze telefoon tweedehands aan te schaffen. Waarom deze? Ik wil hem als reserve-telefoon hebben maar vooral als Spotify/MP3 speler (zie ook Dedicated MP3 speler of mobiele telefoon voor Spotify/MP3s?). Ik heb namelijk meerdere Sony bluetooth koptelefoons die LDAC aankunnen (de hoge kwaliteit Bluetooth codec), en de Z5 compact is een telefoon die dat aankan en niet zo gruwelijk groot is, en NFC heeft.

Gaat ws prima werken, enige nadeel wat ik aan BT audio vind is de latency, maar als je muziek luistert is dat uiteraard geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MerijnB schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:53:
Gaat ws prima werken, enige nadeel wat ik aan BT audio vind is de latency, maar als je muziek luistert is dat uiteraard geen probleem.
Heb hem maar gekocht. Ook gekeken naar de Xperia X Compact, maar daar waren de verhalen een stuk minder positief over. Tweedehands refurbished van Ebay, £110.

Edit: ben er blij mee. Mooi telefoontje, lekker snel en de Audio app is goed. LDAC ook, batterijduur goed, oftewel een mooie aankoop :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 22-06-2018 23:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik merk de laatste tijd dat de trilfunctie vaak niet werkt. Als ik aan het typen ben stopt hij na een paar aanslagen met de feedback, en dan werkt het verder ook niet. Wat zal ik hieraan doen?

Ik had eigenlijk verwacht dat er na 2 jaar nog wel een andere kleine telefoon zou zijn, maar helaas. Als je de maat een stuk groter opgeeft in pricewatch (140x66x10mm, waar de Z5C 127x65x9mm is), en zoekt op een recent OS, dan krijg je alleen een iPhone 5/SE of Xperia compact :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MBV schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:06:
Ik merk de laatste tijd dat de trilfunctie vaak niet werkt. Als ik aan het typen ben stopt hij na een paar aanslagen met de feedback, en dan werkt het verder ook niet. Wat zal ik hieraan doen?
Een keer hard resetten en kijken of het hardware/software is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

gambieter schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:32:
[...]

Een keer hard resetten en kijken of het hardware/software is?
Een paar maanden geleden nog een hard reset gedaan i.v.m. vervanging accu. Maar ja, misschien nog een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco110
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-02-2021
Nu ben ik in juli 2018 nogsteeds opzoek naar een Sony z5 compact of een goeie z3 compact.
Nu ben ik vie ebay onderstaande website tegengekomen:

Z5 compact:

https://www.ebay.co.uk/it...Px7cDx3Q&var=552634746884

Z3 compact:

https://www.ebay.co.uk/it...CxIffvlw&var=552518512588

Ik heb hier lang niet zoveel verstand van als de meesten van jullie dus zou graag jullie mening willen.
omgerekend kost de nieuwe(volgens advertentie) Z5C mij zo'n 160 euro.
De Z3C kost mij omgerekend zo'n 130 euro.
Er vanuit gaande dat beide toestellen nieuw uit een gesealde verpakking komen; welke is dan de beste optie?

Ik vind het niet erg om, indien nodig, de 30 euro meer neer te leggen voor de Z5C
Toch zou ik voor mijn besluit jullie mening graag horen.

Met vriendelijke groet,

Roy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 19:51
royco110 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:41:

Er vanuit gaande dat beide toestellen nieuw uit een gesealde verpakking komen; welke is dan de beste optie?
Geen enkele.

Er is de afgelopen maanden 487 keer negatieve feedback gegeven aan de betreffende verkoper.
Een greep uit de feedback:
SCAM, AVOID! , Please beware, Terrible, RUBBISH, Misleading
Een tip voor de volgende keer.
Neem de feedback van de verkoper door, voordat je een aankoop gaat overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moeten ze nieuw zijn? Ik heb dus net twee Z5 compacts refurbishec gekocht voor £110/stuk bij xsitems_ltd. Zien er gewoon goed uit, werken ook goed.

https://www.ebay.co.uk/it...m:mAH0X5tm28SZIWL1vTXeVLA

Deze heeft ook de premium service flag en is New (other):
https://www.ebay.co.uk/it...m:mWp_uBverwtESiiGB32nU_g

[ Voor 66% gewijzigd door gambieter op 03-07-2018 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco110
Bdeankt voor jullie reacties!
Het doorkijken van feedback heb ik inderdaad niet gedaan. Iets wat ik in het vervolg zeker meer ga doen! :)

@gambieter Hoe werken de accu's?

De reden waarom ik voor nieuw ga is vanwege de batterij. Op marktplaats is het natuurlijk maar afwachten wat je krijgt. Meeste telefoons zijn 2 jaar lang gebruikt dus het is niet ongebruikelijk dat de batterij dan ook minder is geworden. Ik kan hem wel zelf vervangen maar als dat niet nodig is doe ik het liever niet.

In elk geval heel erg bedankt voor jullie feedback!
Wordt gewaardeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De accu's doen het voorlopig gewoon goed. Heb ze pas twee weken.

Daarom koop ik ze van een bedrijfje met veel feedback en ebay premium. Niet marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco110
Oke gelukkig!

Screen on time?
welke android gebruik je?

Android 7 en 7.1.1 willen nog weleens problemen geven op deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Android 7.1.1, doet zeker een volle dag op een lading. Uiteindelijk is de afweging voor jou of je perse nieuw wilt. Ik gebruik ze ook als mp3 speler voor Spotify, was eerst niet de bedoeling als primaire telefoon tot ik mijn Blackberry Priv liet vallen en het scherm aan gruzelementen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco110
Ik zal eens kijken bij de verkopers die jij hebt aangegeven gambieter.
Is van wat ik lees ook hardstikke netjes verder.

Ik laat het jullie weten! :)
Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

gambieter schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:16:

Bedankt voor dit bericht! Hierdoor realiseerde ik me dat ik die van mij prima kan blijven gebruiken voor het hardlopen en muziek luisteren, in plaats van monomaan alles met mijn nieuwe telefoon doen. Fijn is dat, dus prima suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inge Janse schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:01:
Bedankt voor dit bericht! Hierdoor realiseerde ik me dat ik die van mij prima kan blijven gebruiken voor het hardlopen en muziek luisteren, in plaats van monomaan alles met mijn nieuwe telefoon doen. Fijn is dat, dus prima suggestie!
Het is gewoon een iPod geworden ;) . Voor het sporten en fietsen heb ik een Sandisk Clip Sport Plus gekocht, maar op het werk en in de tuin zijn de Z5 telefoons een Spotify en MP3 speler. Ben er heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

gambieter schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:38:
[...]

Het is gewoon een iPod geworden ;) . Voor het sporten en fietsen heb ik een Sandisk Clip Sport Plus gekocht, maar op het werk en in de tuin zijn de Z5 telefoons een Spotify en MP3 speler. Ben er heel tevreden mee!
Ha, zoiets ja, alleen gebruik ik de telefoon ook voor mijn renapp, Google fit en GPS, dus het kan net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droner
Hmmm vreemd - na een reboot ben ik opeens m'n home schermen grotendeels kwijt: achtergrond is er nog en één scherm mist alleen de bovenste rij icons, de rest van de schermen is leeg - klok, mail, agenda widgets enz. enz. allemaal verdwenen.

Iemand dit eerder gezien? Wellicht een beschadigd config bestand oid?

Overigens ook geen verbinding met Vodafone, ongetwijfeld vanwege de storing daar, kan me echter niet echt voorstellen dat dit daar verband mee zou houden?

Tips == welkom ;)

Update: nooit de oorzaak gevonden maar ff widgets etc. terugzetten kostte uiteindelijk maar een paar minuten dus geen big deal 8)

[ Voor 12% gewijzigd door droner op 30-08-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lijkt er op dat de gsm antenne van mijn toestel opeens stuk is, klinkt zoiets geloofwaardig?

Toestel is nooit gevallen, niets vreemds gemerkt, behalve dat het toestel zichzelf vannacht had uitgeschakeld tijdens het opladen. Vanochtend terug ingeschakeld en weinig vreemds gemerkt, behalve moeilijk bereik. Opnieuw opstarten, sim kaart verwijderen en terugplaatsen helpt niet. Gekke is: toestel kan gewoon op exact dezelfde plaats liggen met melding "enkel noodoproepen", zonder aanraken kort er na gewoon verbonden met signaalsterkte -83 dBm (wat volgens ik kan vinden gewoon goed is?) en er na weer gewoon "enkel noodoproepen".

Verder werkt het hele toestel gewoon goed. Iemand nog ideeën? Toestel is natuurlijk net 2,5 jaar oud :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30
Mijn vriendin zoekt een kleine telefoon als opvolger van een Moto G. Ik zit erover te denken om voor haar een 2dehands Z5 compact op de kop te tikken. Zijn er nog speciale dingen om op te letten bij een wat ouder exemplaar?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Levertijden en Prijzen mogen besproken worden in: [Sony Xperia Z5] Levertijden en prijzen.