Ik heb de CM10 s2 binnen. Matched pair. Echter, pechvogel die ik ben zijn ze beiden niet in orde
Bij 1 speaker steekt het foam rond de FST unit zit wat uit. Die is niet helemaal netjes geplaatst, maar een veel erger probleem, 1 tweeter is defect.
Ik was aan het luisteren en ik hoorde steeds een snerpend geluid tussendoor. Toen heb ik Old and Wise in de Jan Vayne versie (heel zacht) aangezet en ben gaan luisteren naar de tweeters. Bij de rechterspeaker hoor ik dingen dit ik nog nooit heb gehoord, geroezemoes op de achtergrond van mensen in de zaal, hele fijne details, maar de andere tweeter staat te snerpen op de pianotonen alsof het een gillende elektrische gitaar is. Die tweeter resoneert dus. Kanalen omgewisseld, met/zonder bi-amp etc. Maar helaas is t toch de tweeter.
Ik baal nu zo erg! Alleen het terug inpakken van het spul gaat een hele uitdaging worden. Die speakers zijn ZWAAR (40KG per stuk en zeer gevoelige pianolak waar je voorzichtig mee moet zijn). Je moet ze tijdens het uitpakken al in elkaar zetten zoals op de verpakking staat. Om dat in omgekeerde volgorde te doen gaat een serieuze opdracht worden!
Morgen hoor ik er meer over. Het gaat uiteindelijk vast allemaal goed komen

maar was leuker geweest als alles in 1x goed was. B&W heeft de quality checks hoog in t vaandel, dus hoe dit kon gebeuren...? Denk dat ik weer eens zo'n uitzonderingsgeval ben
PS. Heel andere vraag:
Onder de speakers zit een voetplaat. Die heb ik nu op rubber voetjes staan, maar er zijn ook spikes geleverd. Die spikes verhogen de speakers nog was en zien er ook heel strak uit. Daarnaast met de rubber voetjes zijn de speakers praktisch niet van de plek af te krijgen. Niet altijd handig. Moet er nu een fleece onder doen om de speaker te verschuiven.
Nu wilde ik de speakers op spikes zitten met muntjes er onder. Die hebben vilt en kunnen wel makkelijk schuiven. Ik heb een houten vloer (lamel) die gelijmd is op het beton.
Gaat het met spikes sneller doortrillen naar de buren, of maakt dit geen verschil? Ik wil zo min mogelijk overlast veroorzaken door contactgeluid.
[
Voor 31% gewijzigd door
Fairy op 26-01-2017 09:51
]