[Speakers] Het Grote Bowers & Wilkins Ervaringen Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 22:45
ik heb zelf de CM9 s2. 60cm van de muur met de svsound sb- 2000 de foam pluggen heb ik er wel in vond zo het laag wat mooier klinken en de bas was minder aanwezig

[ Voor 5% gewijzigd door bizonjeetje op 19-01-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

bizonjeetje schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:17:
ik heb zelf de CM9 s2. 60cm van de muur met de svsound sb- 2000 de foam pluggen heb ik er wel in vond zo het laag wat mooier klinken en de bas was minder aanwezig
Naar mijn weten met de foam er in gaat de bas lager, maar ook strakker en gecontroleerder, maar ook meer gedempt. Ben benieuwd of de afstand tussen de muur dan nog wat uitmaakt. Dat zou voor mij een behoorlijk verschil maken qua 'veiligheid'.

Precies wat ik net ergens las, zonder pluggen de bas soms 'traag' is en er dus achteraan lijkt te komen. Dat gevoel had ik bij de 603 s3 vrij sterk. Die heb ik dus ook geplugd, maar daar experimenteer ik ook wat mee.

Speakers zijn overigens nog niet geleverd. Die komt misschien vrijdag en anders pas dinsdag. Kannie wachten 7(8)7 . Dat heb je nu eenmaal met wat nieuws he :)

Edit: Het is nog steeds stil aan de andere kant, dus wordt dinsdag vrees ik :|

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 20-01-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

bizonjeetje schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:17:
Speel je de muziek dan 2.1 af en gaat het laag via je subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheDude84 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:01:
[...]

Kan ik me bijna niet voorstellen. De 603's hebben al aardig wat power waardoor je met een dichte poort al geen sub nodig hebt. De CM9 heeft zelfs 2 woofers ipv 1.

Ik hoop binnenkort mijn ervaringen met de CM9 s2 te kunnen worden, zodra ze binnen zijn :)

Gaat vandaag niet meer worden ben ik bang, of ik moet NU gebeld worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Fairy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:38:
[...]
Kan ik me bijna niet voorstellen. De 603's hebben al aardig wat power waardoor je met een dichte poort al geen sub nodig hebt. De CM9 heeft zelfs 2 woofers ipv 1.
Of een subwoofer nodig is hangt onder andere af van het gebruik. Bij een film/serie/game is een subwoofer mijns inziens onmisbaar omdat speakers het LFE-kanaal simpelweg niet weer kunnen geven zoals het bedoelt is. Met muziek hangt het vooral van de soort muziek af of er überhaupt tonen onder de - laten we zeggen - 30-50 Hz zijn. Maar voor elke speaker is een passende subwoofer te vinden. Het is alleen de vraag of je het geld over hebt voor het beoogde gebruik. En ook of je de subwoofer goed kan plaatsen en af kan stellen. Zonder dat laatste valt eigenlijk het hele idee van een subwoofer en kan deze meer last bezorgen dan iets toevoegen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

FeaR schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:05:
[...]

En ook of je de subwoofer goed kan plaatsen en af kan stellen. Zonder dat laatste valt eigenlijk het hele idee van een subwoofer en kan deze meer last bezorgen dan iets toevoegen.
Dat vooral. Je wil niet weten hoe vaak ik bij mensen kom die dan een paar satelietjes en een sub hebben hangen (niks mis mee ;) ) waar de sub dan een partij staat te boenken waar je naar van wordt.

Dat heeft mij ook een beetje allergisch gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 22:45
TheDude84 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:01:
[...]

ik speel muziek met 2.1 vind het zo mooier klinken de sub is een mooie aanvulling

[ Voor 6% gewijzigd door bizonjeetje op 20-01-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

xbeam schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Klopt maar daarom vind ik dat alles nog wel goed moet werken dus ook multichannel stereo.
Maar er was iets met de aansturing van de HDMI en wat ook niet meer gerepareerd kon worden. Maar of dat echt de oorzaak was van het ploppen van de speakers. Het gebeurde namelijk ook bij digitale bronnen zoals spotify en webradio en dat gaat niet over de HDMI. Maar klubben of denon hebben het netjes onder gerantie vervangen. Ik kreeg netje vanuit de winkel een in doos een nieuw x4200 mee.
Waarmee wel alle problemen zijn verholpen.
Kortsluiting van + naar massa, op de luidsprekerterminals aan de zijde van de receiver. Je hebt met het vervangen van de receiver opnieuw de luidsprekerdraden aan moeten sluiten.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Fairy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Dat vooral. Je wil niet weten hoe vaak ik bij mensen kom die dan een paar satelietjes en een sub hebben hangen (niks mis mee ;) ) waar de sub dan een partij staat te boenken waar je naar van wordt.

Dat heeft mij ook een beetje allergisch gemaakt :P
Dat is inherent aan kleine(re) speakers. De subwoofer doet dan naast laag ook het midlaag, soms wel tot 150 - 200 Hz. Dat klinkt dan echt alles behalve natuurlijk. Plus nog andere nadelen van een dergelijke set. Veelal zijn het de kant en klare setjes waarmee wordt geadverteerd dat de subwoofer uit het zicht geplaatst kan worden. Dat is al discutabel kijkende naar de akoestiek en plaatsing van de speaker maar met een dergelijke hoge crossover wordt het nog lastiger.

Maar wat ik met mijn post wilde zeggen is dat je open moet staan om te testen. Probeer eens een subwoofer. Ik dacht er ook geen te missen totdat ik mijn huidige subwoofer kocht. Aan de andere kant dacht ik ook vermogen te missen. Toch wel een deceptie als je dan tientallen kilo's aan eindversterkers neer zet en het brengt niets extra's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

De knoop is doorgehakt! Ik had in eerste instantie de CM9 s2 besteld, maar na een luistersessie (wel met (mijn eigen) schreeuwende kinderen erbij) toch besloten voor de CM10 s2 gegaan. Vrouwlief heeft langdurig en stevig met de hand over t hart gewreven en maakt nu wel misbruik van me voor allerlei klusjes in t huis, maar de CM10 s2 's komen er aan.

Gaat me wel heel veel luiers verschonen kosten :D

Met een beetje geluk kan ik ze woensdag ophalen in Arnhem bij Smits...

PS. Vraag me nog wel iets af. De CM10 s2 heeft van de FST een vergrendeling aan de achterzijde met daarop een 'lock disc'. Deze moet je er uitschroeven zodra je speakers op de plek staan. Aldus B&W is deze in de fabriek gecalibreerd en moet je er met de vingers vanaf blijven, maar kan het voorkomen dat je bij het losschroeven van deze disc toch de instelling wijzigd. Iemand ervaring hiermee en hoe dit te voorkomen ipv genezen?

Ik krijg ze namelijk nieuw in doos en moet zelf de speakers gebruiksklaar maken, dus ik vraag het maar even :)

[ Voor 36% gewijzigd door Fairy op 21-01-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik heb nu al heel wat jaartjes de 804 Nautilus. En ben er ergens heel tevreden mee, en ergens wil ik graag een stapje beter weer. De grootste verbeteringen in geluid met de 804's zijn gekomen toen ik een losse eindversterker aansloot voor het laag (daar miste hij toch eerst power) en later een miniDSP (met audiometing finetuned op mijn kamer en geluid).

Maar goed; als je dan op een beurs een KEF blade 2 of 803 (de nieuwe) hoort, weet je dat het mooier kan. Alleen heb ik geen kef-blade centen (alles uberhaupt hoger of rond 10k is voor mij echt veelste veel). Wat ik nog wel bereid ben uit te geven is zo'n 5k. Maar dan wordt het lastig! Ik heb al enorm veel speakers beluisterd. En de enige die ik nu nog ga luisteren aanstaande dinsdag is 'mijn laatste hoop' (Monitor Audio gold 300).

Toen zat ik dit zo eens met een vriend te bespreken. En we kwamen er toevallig op het volgende; zou B&W niet gewoon de allerbeste prijs kwaliteit hebben? (Gewoon omdat ze goedkoper kunnen zijn omdat het goed verkoopt (voor studio, high end hifi en enthousiastelingen)? Of denken jullie dat eigenlijk het luisteren bij hifi zaken en beurzen niet echt een goede manier is?? (Ik denk juist WEL omdat de versterkers vaak ook 2 tot 10x zo duur zijn).

Ps versterker nu is Rotel RA1570 (middenhoog) en Advance Acoustic MAA405 (laag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Als je dat geld uit gaat geven voor een speaker dan moet het vast te regelen zijn dat je de speakers thuis kunt beluisteren. Dan kun je in je eigen omgeving, akoestiek en met eigen hardware goed de vergelijking met je huidige B&W's maken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hulleman schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:51:
Als je dat geld uit gaat geven voor een speaker dan moet het vast te regelen zijn dat je de speakers thuis kunt beluisteren. Dan kun je in je eigen omgeving, akoestiek en met eigen hardware goed de vergelijking met je huidige B&W's maken.
B&W's hebben me nog nooit teleur gesteld. Ik heb verschillende speakers aangesloten dus de akoestiek in de ruimte verraadde zich snel. Met de CM10 s2 kan het gewoon niet fout zitten. Daarnaast is de CM10 met zijn losgekoppelde tweeter voor mij vanuit praktisch oogpunt ook zeer ideaal. Met mijn huidige speakers haal ik bij elke luistersessie de kappen los, omdat het zonder kappen nét iets helderder klinkt. Dat hoeft dan niet meer.

Het enige wat ik niet had gedaan was een CD meenemen met eigen muziek. Er lagen veel cd's klaar, maar niets waar ik echt bekend mee was op een CD van George Michael na, daar stond wel een mooi nummer op die ik heb gebruikt als referentie (Jesus to a Child).

Als ik deze jongens thuis heb ga ik wel even goed los. Zal de buren vast waarschuwen voor 't strakke laag :D

Daarnaast heb ik vele reviews gelezen over de CM10 s2 en de voorloper.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 21-01-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Fairy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Ik hoop binnenkort mijn ervaringen met de CM9 s2 te kunnen worden, zodra ze binnen zijn :)

Gaat vandaag niet meer worden ben ik bang, of ik moet NU gebeld worden :P
Dat weet ik, ze staan hier ook :) Maar het wordt dus wel 2.1 afgespeeld las ik later in zijn reply. Zelf draai ik muziek wel stereo, waarbij ik soms het laag wat bij stel op de versterker. Maar het belangrijkste is, zorg dat het klinkt zoals jij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het gaan de CM10 s2's worden, dus bass gaat geen probleem worden met 3 woofers.
Ben helemaal geen house luisteraar hoor :) maar die power moet er gewoon zijn, strak laag bij akoestische muziek is heerlijk.

Draai op dit moment met de 603 in pure direct. Ik verwacht dat dat zo blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 22-01-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Fairy schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:49:
[...]
B&W's hebben me nog nooit teleur gesteld. Ik heb verschillende speakers aangesloten dus de akoestiek in de ruimte verraadde zich snel. Met de CM10 s2 kan het gewoon niet fout zitten.
Ik heb zelf de CM8 s2 beluisterd, maar dat viel mij echt vies tegen voor € 1.900 per paar. Daar zat echt 0 beleving in naar mijn mening. De CM10 zijn uiteraard van een andere orde, maar dat is denk ik ook een speaker die mij gewoon niet ligt. Heb de CM10 nog nooit gehoord, maar als de CM8 een voorbode is van de B&W sound, dan is dat niet mijn ding.

Heb zelf Focal Aria 926 als fronts waar ik heel blij mee ben. Vind zelf wel dat het laag in pure direct nou niet echt overtuigend is. De sub (SVS PB1000) draait dan mee. Maar merk wel da het volume best een stukje open geschroefd moet worden om de boel lekker te laten zingen. In gewoon stereo incl de audyssey EQ geven de fronts wel echt een mooi laag. Dan gaat de sub meestal uit.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hulleman schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Ik heb zelf de CM8 s2 beluisterd, maar dat viel mij echt vies tegen voor € 1.900 per paar. Daar zat echt 0 beleving in naar mijn mening. De CM10 zijn uiteraard van een andere orde, maar dat is denk ik ook een speaker die mij gewoon niet ligt. Heb de CM10 nog nooit gehoord, maar als de CM8 een voorbode is van de B&W sound, dan is dat niet mijn ding.

Heb zelf Focal Aria 926 als fronts waar ik heel blij mee ben. Vind zelf wel dat het laag in pure direct nou niet echt overtuigend is. De sub (SVS PB1000) draait dan mee. Maar merk wel da het volume best een stukje open geschroefd moet worden om de boel lekker te laten zingen. In gewoon stereo incl de audyssey EQ geven de fronts wel echt een mooi laag. Dan gaat de sub meestal uit.
Pure direct is een beetje een hit&miss. Soms is dat precies goed, soms heb je wat EQ nodig. Ik heb zelf ook met Audissey gedraaid, maar ik vond t toch niet helemaal lekker klinken.

In Pure Direct schakelt hij overigens wel heel veel onboard hardware uit, wat ten goede komt aan de versterking van het geluid. Bij mij scheelt het bijna 40 watt tussen pure direct en stereo mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Fairy schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:55:
Het gaan de CM10 s2's worden, dus bass gaat geen probleem worden met 3 woofers.
Ben helemaal geen house luisteraar hoor :) maar die power moet er gewoon zijn, strak laag bij akoestische muziek is heerlijk.

Draai op dit moment met de 603 in pure direct. Ik verwacht dat dat zo blijft.
Nice! Daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Hier staat de 'oude' CM serie in 5.1, maar muziek draai ik stereo via een Luxman versterker uit eind jaren '80. Erg fraaie sound die deze versterker heeft, warm en gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Weet iemand toevallig de omvang van de dozen waarin de CM10 s2's komen? Dan weet ik of het in mijn peugeot 208 past of dat ik een Skoda moet gaan lenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Bij mijn B&W zat er aardig wat bescherming in de vorm van piepschuim in de doos. Ook om de tweeter te beschermen. Tel zeker een cm of 15 in lengte op bij de speakers.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Fairy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:57:
Weet iemand toevallig de omvang van de dozen waarin de CM10 s2's komen? Dan weet ik of het in mijn peugeot 208 past of dat ik een Skoda moet gaan lenen :)
Heb je een link gestuurd met een foto van de dozen van de CM9. Maar de Skoda lijkt me de betere optie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb de CM10 s2 binnen. Matched pair. Echter, pechvogel die ik ben zijn ze beiden niet in orde :|

Bij 1 speaker steekt het foam rond de FST unit zit wat uit. Die is niet helemaal netjes geplaatst, maar een veel erger probleem, 1 tweeter is defect.

Ik was aan het luisteren en ik hoorde steeds een snerpend geluid tussendoor. Toen heb ik Old and Wise in de Jan Vayne versie (heel zacht) aangezet en ben gaan luisteren naar de tweeters. Bij de rechterspeaker hoor ik dingen dit ik nog nooit heb gehoord, geroezemoes op de achtergrond van mensen in de zaal, hele fijne details, maar de andere tweeter staat te snerpen op de pianotonen alsof het een gillende elektrische gitaar is. Die tweeter resoneert dus. Kanalen omgewisseld, met/zonder bi-amp etc. Maar helaas is t toch de tweeter.

Ik baal nu zo erg! Alleen het terug inpakken van het spul gaat een hele uitdaging worden. Die speakers zijn ZWAAR (40KG per stuk en zeer gevoelige pianolak waar je voorzichtig mee moet zijn). Je moet ze tijdens het uitpakken al in elkaar zetten zoals op de verpakking staat. Om dat in omgekeerde volgorde te doen gaat een serieuze opdracht worden!

Morgen hoor ik er meer over. Het gaat uiteindelijk vast allemaal goed komen :) maar was leuker geweest als alles in 1x goed was. B&W heeft de quality checks hoog in t vaandel, dus hoe dit kon gebeuren...? Denk dat ik weer eens zo'n uitzonderingsgeval ben :/

PS. Heel andere vraag:
Onder de speakers zit een voetplaat. Die heb ik nu op rubber voetjes staan, maar er zijn ook spikes geleverd. Die spikes verhogen de speakers nog was en zien er ook heel strak uit. Daarnaast met de rubber voetjes zijn de speakers praktisch niet van de plek af te krijgen. Niet altijd handig. Moet er nu een fleece onder doen om de speaker te verschuiven.

Nu wilde ik de speakers op spikes zitten met muntjes er onder. Die hebben vilt en kunnen wel makkelijk schuiven. Ik heb een houten vloer (lamel) die gelijmd is op het beton.

Gaat het met spikes sneller doortrillen naar de buren, of maakt dit geen verschil? Ik wil zo min mogelijk overlast veroorzaken door contactgeluid.

[ Voor 31% gewijzigd door Fairy op 26-01-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Fairy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:57:
Ik heb de CM10 s2 binnen. Matched pair. Echter, pechvogel die ik ben zijn ze beiden niet in orde :|

Bij 1 speaker steekt het foam rond de FST unit zit wat uit. Die is niet helemaal netjes geplaatst, maar een veel erger probleem, 1 tweeter is defect.

Ik was aan het luisteren en ik hoorde steeds een snerpend geluid tussendoor. Toen heb ik Old and Wise in de Jan Vayne versie (heel zacht) aangezet en ben gaan luisteren naar de tweeters. Bij de rechterspeaker hoor ik dingen dit ik nog nooit heb gehoord, geroezemoes op de achtergrond van mensen in de zaal, hele fijne details, maar de andere tweeter staat te snerpen op de pianotonen alsof het een gillende elektrische gitaar is. Die tweeter resoneert dus. Kanalen omgewisseld, met/zonder bi-amp etc. Maar helaas is t toch de tweeter.

Ik baal nu zo erg! Alleen het terug inpakken van het spul gaat een hele uitdaging worden. Die speakers zijn ZWAAR (40KG per stuk en zeer gevoelige pianolak waar je voorzichtig mee moet zijn). Je moet ze tijdens het uitpakken al in elkaar zetten zoals op de verpakking staat. Om dat in omgekeerde volgorde te doen gaat een serieuze opdracht worden!

Morgen hoor ik er meer over. Het gaat uiteindelijk vast allemaal goed komen :) maar was leuker geweest als alles in 1x goed was. B&W heeft de quality checks hoog in t vaandel, dus hoe dit kon gebeuren...? Denk dat ik weer eens zo'n uitzonderingsgeval ben :/

PS. Heel andere vraag:
Onder de speakers zit een voetplaat. Die heb ik nu op rubber voetjes staan, maar er zijn ook spikes geleverd. Die spikes verhogen de speakers nog was en zien er ook heel strak uit. Daarnaast met de rubber voetjes zijn de speakers praktisch niet van de plek af te krijgen. Niet altijd handig. Moet er nu een fleece onder doen om de speaker te verschuiven.

Nu wilde ik de speakers op spikes zitten met muntjes er onder. Die hebben vilt en kunnen wel makkelijk schuiven. Ik heb een houten vloer (lamel) die gelijmd is op het beton.

Gaat het met spikes sneller doortrillen naar de buren, of maakt dit geen verschil? Ik wil zo min mogelijk overlast veroorzaken door contactgeluid.
Dat is balen zeg! Ik hoop dat ze snel worden omgeruild dan. Er zijn speciale plaatjes die je onder de spikes kan leggen. Neem aan dat dit is wat je zoekt: http://www.hobo.nl/access...dio-selection-demper.html Maar dan kun je ze nog niet makkelijk verplaatsen lijkt me.

Ik heb mijn buren nog niet gehoord over trillingen en ook de ASW10 CM staat hier op de rubberen 'bollen'.
Maar dat is geen garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheDude84 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Dat is balen zeg! Ik hoop dat ze snel worden omgeruild dan. Er zijn speciale plaatjes die je onder de spikes kan leggen. Neem aan dat dit is wat je zoekt: http://www.hobo.nl/access...dio-selection-demper.html Maar dan kun je ze nog niet makkelijk verplaatsen lijkt me.

Ik heb mijn buren nog niet gehoord over trillingen en ook de ASW10 CM staat hier op de rubberen 'bollen'.
Maar dat is geen garantie ;)
De spikes zitten er bij en de plaatjes heb ik al, maar het gaat me meer om het contactgeluid. Neemt dat juist toe vanwege de spikes op de plaatjes of maakt dat niets uit.

De spikes vind ik het het mooiste namelijk.

PS. Ergens hoor ik dat B&W gewoon een mannetje stuurt die het gaat oplossen, dus de tweeter vervangt en de FST netjes in de rubbers legt. Terug opsturen van de speakers zie ik niet zitten. Het moet dan alleen wel een gekwalificeerd persoon zijn want een FST unit plaatsen vereist ook vakkundig opnieuw vastzetten onder de juiste spanning. Waarschijnlijk is daar zelfs meetapparatuur bij nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 26-01-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Biedt de winkel waar je ze gekocht hebt geen service? Hobo heeft mijn speakers toen gebracht en aangesloten.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Fairy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:39:
[...]

De spikes zitten er bij en de plaatjes heb ik al, maar het gaat me meer om het contactgeluid. Neemt dat juist toe vanwege de spikes op de plaatjes of maakt dat niets uit.
Geen idee, geen ervaring mee. Ik zou hier die spikes richtstreeks het laminaat in laten zakken :P Maar mooi dat iemand langs komt om het te maken iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Telfordia schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:01:
Biedt de winkel waar je ze gekocht hebt geen service? Hobo heeft mijn speakers toen gebracht en aangesloten.
Inderdaad, daar dacht ik ook aan. Voor zo'n bedrag (tenzij je ze uitgeknepen hebt om een deal te maken) kan ik mij voorstellen dat ze wel even iemand kunnen langssturen.

Wel balen hoor, je verwacht niet dat zoiets door de kwaliteitscontrole komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheDude84 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Geen idee, geen ervaring mee. Ik zou hier die spikes richtstreeks het laminaat in laten zakken :P Maar mooi dat iemand langs komt om het te maken iig!
Sorry was een tikfoutje. Ergens hoor ik moet HOOP zijn :o
Telfordia schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:01:
Ja dat was mogelijk, maar ik wil dat soort dingen graag zelf doen. Bij B&W verwacht je niet dat een tweeter DOA is...

Die tweeter gaat helemaal bezerk op snaarinstrumenten, met name piano op zacht volume. Als je popmuziek speelt op wat harder volume dan valt het weg, maar een zacht stukje jan vayne is niet om aan te horen (hoewel sommige mensen dat misschien per definitie vinden, maar ik niet 8)7 ). Mooi stukje pianomuziek of akoestische muziek kan ik wel van genieten. Alleen wel jammer dat luidsprekers van €3,5k DOA aankomen.

Ik wacht op dit moment nog even op reactie van de winkel, die op zijn beurt wacht op reactie van B&W. Heb wel close contact, dat scheelt (Whatsapp is ideaal!).

[ Voor 60% gewijzigd door Fairy op 27-01-2017 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Verwijderd schreef op donderdag 9 juni 2016 @ 16:08:
Ik heb sinds enige tijd een iPhone 6s en er is mij iets vreemds opgevallen. Met mijn oudere iPhone 5s verbond mijn P5 Wireless zodra ik de bluetooth functie van beidde apparaten aanzette. Met mijn iPhone 6s moet ik eerst naar instellingen - Bluetooth - en de P5 daar selecteren. Geen heel groot euvel, maar wel een vervelende overbodige handeling. Is hier een oplossing voor en is het een bekend probleem bij anderen?
Ik weet dat deze post erg oud is, maar misschien hebben meerdere hier last van.

Ik ben er net achter gekomen dat de P5 Wireless tot 7 devices kan onthouden, waarvan de 1e primary device is waar automatisch mee gepaired wordt zodra je de P5 W aanzet.
Om dit geheugen te clearen, kan je de - Volume button en de Bluetooth button 2 seconden ingedrukt houden totdat het ledje gaat knipperen, zo kan je weer een primary device instellen. :)

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Fairy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:21:
[...]
Ik wacht op dit moment nog even op reactie van de winkel, die op zijn beurt wacht op reactie van B&W. Heb wel close contact, dat scheelt (Whatsapp is ideaal!).
Is alles inmiddels netjes afgehandeld en kun je nu genieten van je speakers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Inmiddels alweer 25 jaar in bezit. Gekocht in 1992 bij vogelzang in Eindhoven. De DM-640.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifidatabase.com/static/gallery/0/8160-bw_DM640.jpg

Geniet er nog steeds dagelijks van. Meestal zitten de stofkappen erop ivm katjes en kleine kinderen die nu alweer wat ouder zijn. Ze hebben het doorstaan gelukkig, niks ingedeukt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Ik weet dat deze post erg oud is, maar misschien hebben meerdere hier last van.

Ik ben er net achter gekomen dat de P5 Wireless tot 7 devices kan onthouden, waarvan de 1e primary device is waar automatisch mee gepaired wordt zodra je de P5 W aanzet.
Om dit geheugen te clearen, kan je de - Volume button en de Bluetooth button 2 seconden ingedrukt houden totdat het ledje gaat knipperen, zo kan je weer een primary device instellen. :)

Bron
Wauw held! Het werkt, dit wisten ze me bij B&W niet te vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheDude84 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Woensdag wordt de tweeter vervangen. Hopen dat het daarna in orde is. Er bestaat natuurlijk een kans dat het 't scheidingsfilter is, maar die geeft volgens mij niet zulke effecten.

Popmuziek klinkt prima, maar verfijnde muziek met akoestische gitaar of piano (solo) stukken zijn vrij rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Ik heb 2e hands 4 stuks B&W 684 (1e generatie) als quadrofonisch neergezet aan een 2001 Denon receiver die Dolby Digital ondersteund. Beste geluid dat ik ooit gehoord heb, ik vind alle andere speakers die ik heb nu lang niet zo cool meer (o.a. Z5500 5.1 setje, speakers in auto, enz)

Het kostte me in totaal nog geen 1000 euro: 2x 400 euro voor 2 paren 684's, 60 euro voor de receiver (die helemaal bekrast & vies is, en 1 kanaal knettert als je aan de draden zit), en 100 euro aan een rol 50 meter 4mm2 100% oxygen-free koper.

Beste aankoop ooit, heb er zoveel plezier van iedere keer als ik muziek, games of films erover speel. Ook kan ik eindelijk geluid hard zetten zonder dat het schel of vervormd klinkt. Ik voel de bass met gemak zonder lelijk gedreun, door de bank heen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een subwoofer nuttig kan zijn met de setup.

Ik heb mijn PC op 5.1 geluid gezet, dolby digital live over coax, en de receiver downscale't het naar 4.0 geluid. Dit omdat sommige games 4.0 setups niet "herkennen" als surround.

[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2017 13:25 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Gamebuster schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:21:

Beste aankoop ooit, heb er zoveel plezier van iedere keer als ik muziek, games of films erover speel. Ook kan ik eindelijk geluid hard zetten zonder dat het schel of vervormd klinkt. Ik voel de bass met gemak zonder lelijk gedreun, door de bank heen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een subwoofer nuttig kan zijn met de setup.
Als je al genoeg laag ervaart met zuilen zonder woofers er in, zou ik niet aan een aparte subwoofer beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik voel de bass met gemak zonder lelijk gedreun, door de bank heen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een subwoofer nuttig kan zijn met de setup.
Dingen als de bas voelen of de kopjes in de kast horen trillen wil niet zeggen dat het laag ook echt laag gaat. Daar zit nogal een verschil tussen. Zeker in vergelijking met iets als een Z-5500 is een goede subwoofer een klasse apart. Ik ben nog steeds van mening dat er voor elke set een passende subwoofer te vinden is. Het LFE-kanaal wordt door een subwoofer heel anders gebracht dan door de speakers. Nadeel is alleen dat een subwoofer goed plaatsen en afstellen niet zo gemakkelijk is als men veelal over doet komen. Nadeel daarvan is weer dat velen de subwoofer niet goed af stellen of krijgen gesteld waardoor de gehele set onderuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
FeaR schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Dingen als de bas voelen of de kopjes in de kast horen trillen wil niet zeggen dat het laag ook echt laag gaat. Daar zit nogal een verschil tussen. Zeker in vergelijking met iets als een Z-5500 is een goede subwoofer een klasse apart. Ik ben nog steeds van mening dat er voor elke set een passende subwoofer te vinden is. Het LFE-kanaal wordt door een subwoofer heel anders gebracht dan door de speakers. Nadeel is alleen dat een subwoofer goed plaatsen en afstellen niet zo gemakkelijk is als men veelal over doet komen. Nadeel daarvan is weer dat velen de subwoofer niet goed af stellen of krijgen gesteld waardoor de gehele set onderuit gaat.
Ik heb een B&W 610 in huis gehad voor paar dagen maar ik vond het lastig om een goed balans te vinden tussen de speakers & de subwoofer. Hoe ik het ook instelde, ik vond het geluid achteruit gaan of even mooi als voorheen. Ik wist niet echt wat ik moest doen om het geluid beter in te stellen, maar voorlopig ga ik dat ook niet opnieuw proberen gezien ik voor nu wel content ben met het geluid en zo'n subwoofer wel 600 euro is.

Ik had het wel echt geprobeerd met allerlei configuraties in de receiver en de 4 knopjes op de sub, samen met de handleiding van de receiver & de sub.

Wel mooi ding trouwens. Misschien dat ik het nog eens probeer met een goede 2e hands sub... Wellicht dat iemand aanbevelingen heeft voor een mooie sub die goed 2e hands te krijgen is

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheDude84 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:12:
[...]

De tweeter is inmiddels vervangen. Alles bij mij aan huis, zonder extra kosten, Smits heeft dit prima geregeld en met B&W afgestemd dat dit aan huis kon gebeuren. Anders had ik 2 speakers weer moeten inpakken, wegbrengen, etc etc met alle risicos van dien.

De tweeter is nu dus helemaal goed en ook het membraan rond de FST unit is vervangen. Deze is nu weer mooi strak.

Ik ben heel blij met mijn speakers, maarja wat wil je als je speakers koopt die 6x zoveel kosten als dat ik ooit heb uitgegeven aan speakers ;) . Als je muziek aanzet die écht laag gaat dan voel je het gewoon in plaats van horen, maar wat wil je met 6 woofers :)

Ondanks dat is het geluid heel erg in balans en absoluut niet boemerig, integendeel. Ook op lage volumes is het laag gebalanceerd en aanwezig. Bij mijn andere speakers wilde het bij lage volumes het laag wel eens ontbreken.

Zang klinkt geweldig en hele fijne details zijn te horen.

Al met al heel erg blij. Mocht ik in de toekomst nog eens een versterker nieuw willen kopen, dan zal ik zeker weer terug gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 13-02-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Fijn! Je zult zien dat ze over een poosje nog lekkerder gaan klinken door het inspelen. Geniet er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb mijn 684 front vervangen door de 683 (S1). Ik kan ook een HTM61 S2 krijgen voor redelijk oke prijs; is dat verstandig: S1 mengen met S2? Of kan ik beter zoeken naar een HTM61 S1

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Telfordia schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:24:
Fijn! Je zult zien dat ze over een poosje nog lekkerder gaan klinken door het inspelen. Geniet er van.
Dat begin ik al te merken. Gisteravond nog even een luistersessie gehad en het laag komt echt los. Het is echt een genot om naar te luisteren.

Plaatsing is wel heel belangrijk. Mijn luisterpositie is niet geen exacte driehoek, wel zo veel mogelijk, dus mijn linkerspeaker staat iets verder ingedraaid t.o.v. rechts. Als ik dat niet doe gaat het rechterkanaal overheersen.

Ik ben er wel van overtuigd dat de juiste plaatsing van de speakers (ook t.o.v. de achterwand) echt het belangrijkste is. Je kunt speakers van 50k neerzetten, maar als je ze slecht positioneert kun je net zo goed speakers van een fractie van de prijs neerzetten.

Ook spelen met de afstand tot de achterwand is belangrijk, maar uitermate moeilijk heb ik al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben -voorzichtig- aan het instappen. Jarenlang (te) kleine speakers gehad, wat leuk was met games/films maar m.n. muziek een gemis gaf. In de woonkamer staat een Onkyo TX-NR545 (in 5.1.2.) met een set Wharfdale speakers als fronts, verder Atmos Onkyo speakers en Onkyo center + rears + sub. An sich redelijk maar niet helemaal content mee, weet alleen nog niet waarom.

In mijn gameroom gebruik ik een Pioneer VSX-921. Voor mijn doeleinden prima (gamen, films, TV en muziek) maar ik miste dus wel op hoger volume zuiverheid en echt "volume". Ik had een 7.1 setup, dus met height-speakers maar heb de fronts vervangen door B&W DM302 speakers. Al wat ouder maar dat maakte echt een wereld van verschil - BR van Celine Dion (I know) was zoveel keer zuiverder dan ik had vermoed op voorhand. Alleen de center..merk duidelijk dat stemmen maar ook dus tijdens zo'n BR met muziek het stemgeluid uit de center te vlak is. Ook dit is een standaard Pioneer speaker(tje) van formaat melkpak, dus ik heb nu een B&W LCR3 gekocht welke ik vandaag of morgen binnenkrijg.

Hoop dat ik daarmee voorlopig tevreden ben, maar het gaat de goede kant op. Twijfel nu om ook de woonkamer te voorzien van diezelfde DM302 speakers. Tweedehands betaalbaar, smoelen nog prima en ook niet te groot i.t.t. de huidige Wharfdales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gisteren even de schrik van mijn leven met mijn CM10's.

Ik zet een nummer op wat langzaam opkomt met strijkers of iets en ik hoor ineens een dreuntje bij de rechterspeaker. Van dichtbij nog erger, dus meteen de LR omgedraaid in foobar om te zien of het in de opname zat, maar het probleem verplaatste niet naar links. Ik dacht even, ik ben weer f*cked....
Het was geen laagfrequent geluid, meer middentoon.

Uiteindelijk ben ik boven de speaker gaan luisteren, bleek de radiator de boosdoener, toen ik daar tegenaan ging leunen verdween het geluid. Allang blij dat het de speaker niet is, maar:

Wat kan ik hier tegen doen? De radiator kan ik natuurlijk niet inpakken in isolatie :+ en deze zit tevens in de hoek, een half metertje van de speaker af. Zal een soort 'basstrap' kunnen helpen om die in de hoek te plaatsen? Dus een driehoek basstrap van een metertje hoog?

Waar verkopen ze dat spul overigens in Nederland? Het moet er tevens ook fatsoenlijk uitzien, want het is de woonkamer en geen technische ruimte of studio :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze type speakers never nooit niet in mijn huis , mijn vriendin gaat daar nooit mee akkoord haha. Niet om het geluid maar puur om de aanwezigheid van deze grote toch mooie speakers.

Nu ben ik zelf wel een liefhebber van mooi geluid maar geen echte audiofiel zoals velen van jullie. Ik vroeg me af , heeft iemand van jullie ervaringen met de soundbar van B&W ? Gaat om de B&W Panorama 2.

Het design spreekt me echt aan en ik ga ervan uit dat daar wel mooi geluid uit moet komen maar heb deze bar nog nergens gezien.

http://www.bowers-wilkins...s/Home_Theater/Panorama_2

Het apparaatje kost toch nog ff 2000 euro! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:47:
Ik krijg deze type speakers never nooit niet in mijn huis , mijn vriendin gaat daar nooit mee akkoord haha.

yada yada + a lot of gibberish
Niet naar luisteren, even weg sturen naar een (insert leuke bezigheid) en met een bagger smoes aankomen.

bijv : Deze luidsprekers zijn op magische wijze door de luidspreker ooievaar gebracht. :D

Dan ben je straks oud & grijs, en dan heb jij nooit je luidsprekers gehad. Dat kan toch niet? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Lip op 17-02-2017 22:36 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het kostte me in totaal nog geen 1000 euro: 2x 400 euro voor 2 paren 684's, 60 euro voor de receiver (die helemaal bekrast & vies is, en 1 kanaal knettert als je aan de draden zit), en 100 euro aan een rol 50 meter 4mm2 100% oxygen-free koper.
Dat is een mechanisch probleem. Waarschijnlijk een draadje aan de binnenkant losgeraakt. Is dit op de speakerterminals?

Over de speakerterminals gaat best wat vermogen en een slecht contact is niet goed voor het geluid en ZEKER niet voor de tweeters, want die krijgen te maken met snelle pulsen en tikken.

Als je de versterker open maakt is dit probleem vaak snel te lokaliseren en op te lossen. Loop dan meteen alle terminals na en waar nodig verbeter je het contact of vervang je de bedrading.

Ik heb ook een Denon receiver en die bevalt me prima. Hij gaat volgens de testen vér boven het vermogen dat Denon opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Fairy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:53:
Gisteren even de schrik van mijn leven met mijn CM10's.

Ik zet een nummer op wat langzaam opkomt met strijkers of iets en ik hoor ineens een dreuntje bij de rechterspeaker. Van dichtbij nog erger, dus meteen de LR omgedraaid in foobar om te zien of het in de opname zat, maar het probleem verplaatste niet naar links. Ik dacht even, ik ben weer f*cked....
Het was geen laagfrequent geluid, meer middentoon.

Uiteindelijk ben ik boven de speaker gaan luisteren, bleek de radiator de boosdoener, toen ik daar tegenaan ging leunen verdween het geluid. Allang blij dat het de speaker niet is, maar:

Wat kan ik hier tegen doen? De radiator kan ik natuurlijk niet inpakken in isolatie :+ en deze zit tevens in de hoek, een half metertje van de speaker af. Zal een soort 'basstrap' kunnen helpen om die in de hoek te plaatsen? Dus een driehoek basstrap van een metertje hoog?

Waar verkopen ze dat spul overigens in Nederland? Het moet er tevens ook fatsoenlijk uitzien, want het is de woonkamer en geen technische ruimte of studio :) .
Ik heb een tijdje terug een doosje van 8 m² aan geluidsisolatie platen gekocht bij aixfoam.nl. Die hebben ook wel van die hoekabsorbers, als je dat bedoeld: http://www.aixfoam.nl/rui...thuisbioscoop-hifi-studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheNephilim schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Ik heb een tijdje terug een doosje van 8 m² aan geluidsisolatie platen gekocht bij aixfoam.nl. Die hebben ook wel van die hoekabsorbers, als je dat bedoeld: http://www.aixfoam.nl/rui...thuisbioscoop-hifi-studio
Bedankt, ik zal er naar kijken.

Ik heb de radiator overigens een stukje opgetilt en weer in de drager laten zakken. Het geluid is nu weg, maar kan natuurlijk terugkomen. Heb weinig speling, aangezien ze aangesloten zijn en ik geen lekkage wil hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 18-02-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:47:
Het design spreekt me echt aan en ik ga ervan uit dat daar wel mooi geluid uit moet komen maar heb deze bar nog nergens gezien.

http://www.bowers-wilkins...s/Home_Theater/Panorama_2

Het apparaatje kost toch nog ff 2000 euro! :9
Nooit vanuit gaan dat ergens wel een mooi geluid uit komt. Helemaal niet voor € 2.000. Je moet die soundbar gewoon gaan beluisteren.

Ik ging er ook vanuit dat een B&W CM8s2 ook wel goed moest klinken. Totdat ik de speaker hoorde..... gewoon niet mijn ding. Zou zonde zijn om € 2.000 uit te geven en je vindt het niet top.

En voor dat geld koop je ook een leuke versterker en twee fronts die die soundbar helemaal zoek spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
2000 euro voor een soundbarretje, allemachtig. Een kritische luisteraar koopt van zn never nooit niet een soundbar, leuk voor radio 1 ofzo maar verder zonde van het geld.

Koop lekker eentje van 2-300 euro als je er perse een wil en houd 1700 in je zak.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

InfinityG35 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:53:
2000 euro voor een soundbarretje, allemachtig. Een kritische luisteraar koopt van zn never nooit niet een soundbar, leuk voor radio 1 ofzo maar verder zonde van het geld.

Koop lekker eentje van 2-300 euro als je er perse een wil en houd 1700 in je zak.
Het ding ziet er wel verzorgd uit, maar 2000 euro is wel héél veel geld. Voor dat geld kun je een hele leuk amp en 2 monitors met voet kopen. Als dat ook niet mag zou ik je vriendin inruilen :+ (mijn meissie is niet zo gek op de CM10 s2's als ik ben ^) *; )

Voor dat geld van die ene soundbar kan je ook een hele home theater kopen: https://www.smitsarnhem.n...-kardon-sabre35-combi-set

Nee, geen aandelen, wel goede ervaringen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 19-02-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja de Panorama is voor een soundbar zeer behoorlijk. Maar prijs/kwaliteit is ver te zoeken als je bedenkt wat je nog meer kunt krijgen voor dat bedrag. Als B&W geluid je ding is zou ik even doorzeuren bij je vriendin en een setje 684'en gaan beluisteren met een leuke versterker erachter. Kom je iets boven die 2000 euro uit waarschijnlijk maar dan heb je wel veel mooier geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je een set samenstelt kun je vaak ook wel een setprijs krijgen. Afhankelijk van de grootte van je kamer kan een 684 een prima oplossing zijn. Die speakers zijn namelijk veel kleiner in het echt dan ik ooit had gedacht. Ik heb ze niet beluisterd, maar wat ik gehoord heb klinken ze behoorlijk, maar misschien wil je er in de toekomst wel een sub bij hebben. Als je voor de 683 gaat is dat waarschijnlijk niet nodig, maar dan zit je weer met de W.A.F.

Ga gewoon eens luisteren. Dat heb ik ook gedaan. In mijn geval ging ik voor de CM9's, maar dat zijn de CM10's geworden. Het enige nadeel aan een luisterruimte is, dat het niet thuis is, maar je kun de verschillen tussen speakers wel goed beoordelen. Bij mij klonken de CM10s thuis nog een stuk beter dan in de luisterruimte, maar ze moesten wel even indraaien. Ik dacht eerst dat dit onzin was, maar het laag moest echt nog even loskomen... Laat je dus niet meteen afschrikken als het laag wat afwezig is in het begin.

Je zou ook eens naar de CM1 s2 kunnen kijken of de s1 variant. Een sub erbij en je bent qua geluid al een stuk verder als een soundbar.

PS. Volgens mij is die B&W soundbar nog best groot...

[ Voor 27% gewijzigd door Fairy op 19-02-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de reacties! Ik ga eens rond neuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik kan een HTM61 S2 voor een leuke prijs krijgen. Ik heb nu 683 S1 met HTM62 S1 als center. Is het een slecht idee om de HTM61 S2 te combineren met de 683 S1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Waarom zou dat slecht zijn? Het is in dezelfde klasse. Met een beetje geluk kun je zelfs prima 2 verschillende merken combineren.

Of de upgrade een levensgroot verschil gaat zijn vraag ik me wel af. Hij is wel wat groter en nieuwer en zwaarder, maar of dat voor een center heel erg veel uitmaakt, ik vraag het me af.

Maarja ik ben dan ook een Stereo addict ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Op zich is een center wel een belangrijk component als je voor surround gaat. Praktisch alle dialoog komt door de center naar buiten tenslotte. Maar inderdaad lastig in te schatten in hoeverre de S2 echt een grote verbetering is ten opzichte van de center die je hebt staan.

Verwijderd

Gamebuster schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:37:
Ik kan een HTM61 S2 voor een leuke prijs krijgen. Ik heb nu 683 S1 met HTM62 S1 als center. Is het een slecht idee om de HTM61 S2 te combineren met de 683 S1?
Het klinkt of de HTM61-S2 van een 'bekende' komt??
Als dat zo is probeer hem dan eens comfortabel bij je thuis uit.

Ik zie zo snel geen specs van je huidige center, kun je niet even handige linkjes plaatsen voor het meelezende publiek, het wordt zo'n zoektocht anders. ;)
Zijn de afmetingen van beide centers bijv. opvallend verschillend, of zijn er betere elementen gebruikt??

Heb zelf recent mijn eigen center door een grotere vervangen en hoewel ik daar niet direct bijster grote verschillen dacht te verwachten, bleek de nieuwe en grotere center toch een goede aankoop te zijn.
Stemmen hebben nu beduidend meer power en de algehele klank is er opvallend op vooruit gegaan.
Maar goed, zelf even thuis uitproberen en je weet alles. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Ik heb net een bw 802 d3 besteld voor een goeie prijs. Ik ben benieuwd!!

• Hulleman
Chromanin schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:03:
Gefeliciteerd! Dat zijn speakers in de prijscategorie waarvoor ik morgen mijn Audi A3 ga ophalen. Ik ben benieuwd wat daar voor geluid uit komt!

Verwijderd

Wacht, je hebt ze niet eens beluisterd?

• Chromanin
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Wacht, je hebt ze niet eens beluisterd?
Toch niet in mijn eigen luister omgeving.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn CM10 s2's klinken thuis ook veel beter dan in de luisterruimte. In een luisterruimte kun je enkel verschillen horen tussen speakers, en dan ook tot op zekere hoogte.

Aan die 802's kun je, los dat ze fiks duur zijn geen buil vallen. Die klinken gewoon goed, hoe dan ook :)

• Paul01
Wow, 802's zijn fantastisch. Heb ze een keer in een winkel mogen beluisteren. Budget technisch ben ik toen voor de 804's gegaan.

• Chromanin
Hulleman schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:50:
[...]

Gefeliciteerd! Dat zijn speakers in de prijscategorie waarvoor ik morgen mijn Audi A3 ga ophalen. Ik ben benieuwd wat daar voor geluid uit komt!
Mijn auto gaf voor mij trouwens ook wel de doorslag. Ik had wat budget bijeen gespaard voor een nieuwe wagen, maar eigenlijk ben ik nog best tevreden over mijn huidige. Beetje de vraag of ik die allernieuwste Audi/BMW echt wel nodig heb. Of ik niet in iets kan investeren waar ik nog een goeie 10 jaar plezier aan ga hebben.

De meesten kiezen voor de wagen, ik heb eens wat anders gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Aan de 802's ga je de rest van je leven nog wel plezier beleven. Reken daar maar op. Welke versterkers gebruik je er bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromanin
Hoi iedereen, even een status update. De 802 d3 staat er inmiddels. Receiver en stereo amplifier zijn de Denon x4300h voor ht en de Lyngdorf Tdai 2170 voor stereo. Een power amp leek helemaal niet nodig na wat demo's.

Jammer van het merkbaar kwaliteit verlies van de preout/analog input ipv USB. Want heos werkt echt heel goed, straf ding.

Ik post er straks een foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Chromanin schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:55:
Hoi iedereen, even een status update. De 802 d3 staat er inmiddels. Receiver en stereo amplifier zijn de Denon x4300h voor ht en de Lyngdorf Tdai 2170 voor stereo. Een power amp leek helemaal niet nodig na wat demo's.

Jammer van het merkbaar kwaliteit verlies van de preout/analog input ipv USB. Want heos werkt echt heel goed, straf ding.

Kwaliteitsverlies, of klinkt het gewoon anders? Als je een volledig digitale versterker hebt en een analoge input gebruikt, ga je inderdaad wel een beetje aan het principe voorbij, want dan vind er een extra ADC stap plaats.

Ik gebruik overigens zelf een NAD C388 op een set CM10 s2. De muziek komt van een i5 HTPC machine met een CM6631A voor USB naar digitale SPDIF conversie. Supertevreden mee, vond 5000 euro meer dan genoeg geld ;) . 800 series blijft altijd een droom, maar is gewoon boven mijn stand. Heb ook nog kindertjes enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 16-03-2017 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 22:26

Kom maar op met de foto's :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Had je niet beter door kunnen sparen om er meteen twee te kunnen kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16

Hoe doe je dat, een versterker voor stereo en een receiver voor multimedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Maeslant schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:56:
[...]

Hoe doe je dat, een versterker voor stereo en een receiver voor multimedia?
Pre-outs gebruiken is een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:40
Hallo,

Ik ben al 7 jaar in het bezit van een set 683, nu is me opgevallen dat de plaat waar de speakers op staan sticky aan voelt. Het is alsof de matte coating van de plastic aan het oplossen is. Heb de plaat al proberen afwassen met water en een sterk verdunde allesreiniger, maar blijft sticky aanvoelen. Heeft hier iemand nog al last van gehad of van gehoord? Kan dit een fabricagefout zijn? De speakers staan niet blootgesteld aan hoge temperaturen of direct zonlicht.

tnx.

PSN: nicovc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Aanstaande vrijdag ga ik de pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart) bestellen :o

We gaan zaterdag namelijk verhuizen en ondanks dat de meubels er pas over 3-4 weken zijn, kan ik die alvast wel even aansluiten :+. De pricewatch: Denon AVR-X3300W die ik een paar weken terug al, tijdens de 'price drop' naar € 669,- al besteld heb kan ik dan ook eindelijk eens gaan gebruiken. De ruimtecorrectie zal ik dan nog eens moeten doen als de meubels/bank/gordijnen/etc. op hun plek staan of hangen, maar wel leuk om eindelijk eens te kunnen proberen.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheNephilim schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:16:
Aanstaande vrijdag ga ik de pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart) bestellen :o

We gaan zaterdag namelijk verhuizen en ondanks dat de meubels er pas over 3-4 weken zijn, kan ik die alvast wel even aansluiten :+. De pricewatch: Denon AVR-X3300W die ik een paar weken terug al, tijdens de 'price drop' naar € 669,- al besteld heb kan ik dan ook eindelijk eens gaan gebruiken. De ruimtecorrectie zal ik dan nog eens moeten doen als de meubels/bank/gordijnen/etc. op hun plek staan of hangen, maar wel leuk om eindelijk eens te kunnen proberen.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd!
Houd er rekening mee, in een lege kamer zonder meubels klinkt het behoorlijk slecht. Al zet je er speakers van 30.000 euro neer.

Als ik de vitrage in de woonkamer open doe merk ik verschil door reflecties van het grote raam. Gesloten klinkt het gewoon net even beter.

Deze is leuk om te zien hoe het effect extreem is: YouTube: Reverberation time of a balloon pop: reverb room vs. anechoic chamber.

Vraag me af hoe mijn speakers daar in klinken :)

Zo'n geluidsdode ruimte schijnt voor mensen heel erg onprettig te zijn. Je hoort je eigen adamhaling, hartslag, bloedsomloop en verder niets.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 21-03-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fairy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Houd er rekening mee, in een lege kamer zonder meubels klinkt het behoorlijk slecht. Al zet je er speakers van 30.000 euro neer.

Als ik de vitrage in de woonkamer open doe merk ik verschil door reflecties van het grote raam. Gesloten klinkt het gewoon net even beter.
Ja dat klopt en daar ben ik me van bewust. De bank is er overigens eerder dan gedacht, dus met een beetje geluk staat die er al voor de speakers arriveren. Dat scheelt alweer een beetje :p

Maar naast de speakers kan ik de TV vast aansluiten ed., daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik wil de speakers denk ik op spikes hebben trouwens, met van die metalen rondjes eronder wel, gezien de houten vloer.
Deze is leuk om te zien hoe het effect extreem is: YouTube: Reverberation time of a balloon pop: reverb room vs. anechoic chamber.

Vraag me af hoe mijn speakers daar in klinken :)

Zo'n geluidsdode ruimte schijnt voor mensen heel erg onprettig te zijn. Je hoort je eigen adamhaling, hartslag, bloedsomloop en verder niets.
Dat is wel echt extreem ja, met die ballon, wtf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TheNephilim schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Ja dat klopt en daar ben ik me van bewust. De bank is er overigens eerder dan gedacht, dus met een beetje geluk staat die er al voor de speakers arriveren. Dat scheelt alweer een beetje :p

Maar naast de speakers kan ik de TV vast aansluiten ed., daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik wil de speakers denk ik op spikes hebben trouwens, met van die metalen rondjes eronder wel, gezien de houten vloer.

[...]

Dat is wel echt extreem ja, met die ballon, wtf :o
Gewoon pop en weg is het geluid :) Dit heb je ook een beetje als je met koptelefoon luistert. Sommige mensen zetten met een koptelefoon graag een galm eronder om het wat levendiger te maken en ook het stereobeeld kun je iets smaller maken om het toch wat prettiger te laten klinken. Overdreven stereo is vaak ook vermoeiend. Met speakers is de scheiding namelijk ook verre van 100%

Ik heb mijn speakers ook op spikes en daar van die muntjes onder met een kuiltje erin.

Wel even een rond viltje onder doen tegen het krassen en verdeling van het gewicht anders kan dat harde muntje ook indrukken in het hout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:06:
[...]
Wel even een rond viltje onder doen tegen het krassen en verdeling van het gewicht anders kan dat harde muntje ook indrukken in het hout maken.
Komkom, als je vier bescheiden ronde onderleggertjes neemt met een diameter van give or take 3cm en dat combineert met het modale gewicht van een vloerstaander van ~20kg, dan zal de druk in de buurt van 1,4kg/cm2 0,71kg/cm2 komen.
Dat krijgt met dat gewicht hooguit in een bordje griesmeel een deuk. ;)

Daarbij vraag ik mij ook nog af of de stabiliteit en geclaimde werking van dit theoretische geheel niet meteen de nek wordt omgedraaid door dempende viltjes.
De wetenschappelijke onderbouwing van deze blingbling cones rust op een 'wankele basis' en onze goedgelovigheid daar vervolgens tientallen euro's aan te spenderen zal de vooral de verkopende middenstand goed doen.
Gevalletje urban legend??

Ok het staat leuk, dat wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 04:25:
[...]

Komkom, als je vier bescheiden ronde onderleggertjes neemt met een diameter van give or take 3cm en dat combineert met het modale gewicht van een vloerstaander van ~20kg, dan zal de druk in de buurt van 1,4kg/cm2 komen.
Dat krijgt met dat gewicht hooguit in een bordje griesmeel een deuk. ;)

Daarbij vraag ik mij ook nog af of de stabiliteit en geclaimde werking van dit theoretische geheel niet meteen de nek wordt omgedraaid door dempende viltjes.
De wetenschappelijke onderbouwing van deze blingbling cones rust op een 'wankele basis' en onze goedgelovigheid daar vervolgens tientallen euro's aan te spenderen zal de vooral de verkopende middenstand goed doen.
Gevalletje urban legend??

Ok het staat leuk, dat wel. :)
Om even mijn situatie te nemen. Mijn speakers wegen tegen de 35 kilo en de muntjes hebben een diameter van iets meer dan 1 centimeter, wat vrij standaard is (er bestaan wel grotere). Reken zelf maar uit hoeveel druk dat is op een pootje. Ik krijg ze met vilt moeilijk van de plek af.

Hoe dan ook als je met een plaatje dat een metalen bodem heeft over parket gaat schuiven ga je hoe dan ook krassen maken, ongeacht het gewicht.

Over het wel of niet werken van de spikes en muntjes eronder ga ik niet in discussie, dat moet iedereen zelf weten. Ik vind de spikes op muntjes mooier staan dan de rubber dopjes die er bij geleverd worden en uit praktisch oogpunt als de speakers op spikes staan kan ik er nog enigszins met een swiffer onder komen, op rubbers niet. Tevens zijn ze op rubbers niet te verschuiven, dat gaat zeer stroef en verslijt de rubbers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Tjah, ik vind het ook vooral mooi die spikes. Standaard leveren ze bij de speakers volgens mij zo'n vierkant plaatje eronder, maar dat vind ik geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:16:
Om even mijn situatie te nemen. Mijn speakers wegen tegen de 35 kilo en de muntjes hebben een diameter van iets meer dan 1 centimeter, wat vrij standaard is (er bestaan wel grotere). Reken zelf maar uit hoeveel druk dat is op een pootje. Ik krijg ze met vilt moeilijk van de plek af.
Dan kom je met dat gewicht op ongeveer 7,74 kg/cm2.
Hoe dan ook als je met een plaatje dat een metalen bodem heeft over parket gaat schuiven ga je hoe dan ook krassen maken, ongeacht het gewicht.
Ja, als je dat gewicht maar lang genoeg heen en weer blijft schuiven dan krijg je zeker krasjes. ;)
Fairy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:16:
Ik vind de spikes op muntjes mooier staan dan de rubber dopjes die er bij geleverd worden en uit praktisch oogpunt als de speakers op spikes staan kan ik er nog enigszins met een swiffer onder komen, op rubbers niet. Tevens zijn ze op rubbers niet te verschuiven, dat gaat zeer stroef en verslijt de rubbers ook.
Mijn huidige frontspeakers zitten ook op zo'n 35kg/stuk en die staan 'op dit moment' tijdelijk op hun standaard rubber doppen.
Niet de absoluut visuele top van uitgekristalliseerd design, dat ben ik met je eens. :+

Om ze te verplaatsen kantel ik de speakers gewoon even naar voren op de twee voorste rubber doppen en "wandel" ze vervolgens naar de plek waar ik ze hebben wil.
Dat gaat nog sneller dan ik dit type (al moet het naar de andere kant van de kamer) en zero krassen op het parket. _/-\o_

Schieten de spikes niet van de onderliggende plaatjes af als je de speakers op deze manier gaat verschuiven??
Been there done that en dan kun je vervolgens je parket schuren, vullen en lakken. O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2017 04:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 18:00
Vandaag de 683 s2 besteld, centerspeaker HTM61 S2 en als rears de m-1's.
Het is geen D of CM serie maar ben er wel echt blij mee, heb nu nog een 10 jaar oud HK setje dus hoop dat er wat vooruitgang te horen is :)
Uiterlijk begin mei ophalen, maar hopelijk eerder want kan niet wachten!

(sorry, moest het effe kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenners
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 19:55
Gaat super goed spelen. De nieuwe 600 s2 reeks doet niet veel onder voor de cm.
Waarom de m1 in plaats van 686 s2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 18:00
Looks vooral. En ik denk dat het voor de rears echt niet zo'n groot verschil maakt. Gebruik ze alleen bij films/series.
De stands zijn ook vooral iets praktischer.

[ Voor 15% gewijzigd door sNielz123 op 14-04-2017 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sNielz123 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:25:
Het is geen D of CM serie maar ben er wel echt blij mee, heb nu nog een 10 jaar oud HK setje dus hoop dat er wat vooruitgang te horen is :)
Dat wordt genieten geblazen, dit is even andere koek dan een set melkpakjes van Harman/Karton. ;)
Gwenners schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:48:
Gaat super goed spelen. De nieuwe 600 s2 reeks doet niet veel onder voor de cm.
Ik denk dat we daar nog wel even flink over kunnen discussiëren! :9
Er zit voor mij echt een wereld van verschil tussen die speaker-lijnen.
sNielz123 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:57:
Looks vooral. En ik denk dat het voor de rears echt niet zo'n groot verschil maakt. Gebruik ze alleen bij films/series.
Verschil zul je wel merken tussen 686 en M1's, vooral in het laag. Maar ik moet er wel bij zeggen dat de M1's grandioos mooi zijn om te zien maar ook waanzinnig gebouwd. Hoe die kabels in de voet zitten verwerkt, je hem kan ombouwen voor wand, voet of center speakers. Alles klopt aan die kleine opdonders. 8) Ik ken geen andere speaker die er zo gelikt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Met een gemiddelde AVR zul je niet veel verschil merken, maar met een goed op elkaar afgestemde set zit er toch echt flink verschil tussen CM en 600. Je versterker moet wel up-to-the-task zijn.

Heb nu een CM10 s2 met een NAD C388 en ben er superblij mee. Mijn AVR trok het niet ondanks dat deze zwaar genoeg zou moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 23-04-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 13:16
Vraagje; ik vraag me af of de volgende combinatie van receiver en speakers ok is...

Receiver is Marantz sr8002 (fantastisch apparaat trouwens) en ben aan het kijken naar de CM serie, 9 of 10.

Gaat dit überhaupt goed werken samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31

Waar blijven de foto's.....? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ErikCornelissen schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:07:
Vraagje; ik vraag me af of de volgende combinatie van receiver en speakers ok is...

Receiver is Marantz sr8002 (fantastisch apparaat trouwens) en ben aan het kijken naar de CM serie, 9 of 10.

Gaat dit überhaupt goed werken samen?
Je zou verwachten van wel, maar om het echt zeker te weten moet je het proberen en eventueel een losse stereoversterker lenen van de zaak waar je de speakers koopt en het proberen. Misschien hoor je geen verschil, misschien wel...

Ik zou in ieder geval nooit meer terug willen naar mijn 7.1 versterker op mijn CM10 speakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 21:18
hi allen
heeft iemand ervaring met (het verschil tussen) de CMC S2 en de CMS 2 S2?
Heb een cc6 S2 staan maar wil graag upgrade.

fronts: CM6 S2
rear: m1
sub rel quake 150
power: SR 7005

Daarnaast wordt t ijd om een stereo versterker tussen de SR en de fronts te zetten, liefts met ht passthrough zoals de Marantz 8003 oid. iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Pjotr22 schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:10:
hi allen
heeft iemand ervaring met (het verschil tussen) de CMC S2 en de CMS 2 S2?
Heb een cc6 S2 staan maar wil graag upgrade.

fronts: CM6 S2
rear: m1
sub rel quake 150
power: SR 7005

Daarnaast wordt t ijd om een stereo versterker tussen de SR en de fronts te zetten, liefts met ht passthrough zoals de Marantz 8003 oid. iemand daar ervaring mee?
CMS2 S2 bestaat niet.......?

Bedoel je misschien CM Center 2 S2?

Verschillen zijn hier te zien:

http://www.bowers-wilkins..._Series/CM-Centre-S2.html
http://www.bowers-wilkins...eries/CM-Centre-2-S2.html

De 2 is een klasse zwaarder.

3 weg vs 2 weg
Zwaarder belastbaar
FST unit voor middentonen en woofers apart.
200 watt vs 120 watt
bijna 2x zo zwaar.
50hz bij -3dB ipv 70hz

De CMC 2 S2 combineer je bijvoorbeeld met de CM9 s2 of de CM10 s2, de CMC S2 met de CM5, 6 of 8 s2.

[ Voor 42% gewijzigd door Fairy op 01-05-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:31:
[...]

De CMC 2 S2 combineer je bijvoorbeeld met de CM9 s2 of de CM10 s2, de CMC S2 met de CM5, 6 of 8 s2.
Waarom zou je de CMC2 s2 niet combineren met CM5, 6 of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:48:
[...]

Waarom zou je de CMC2 s2 niet combineren met CM5, 6 of 8?
Hij lijkt me een beetje groot t.o.v. de boekenplank modellen. Is het dan niet een beetje uit balans?

Het is allemaal wel bij te regelen, maar de CMC2 lijkt me juist ideaal met de CM9 of 10, die gebruikt tevens dezelfde woofers. Dit is puur op gevoel. De CMC2 is een vrij zware centerspeaker. Een CM5 speaker met een CMC2 lijkt me een maffe combi om te zien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 02-05-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 21:18
hi,

die specs zijn uiteraard bekend, niemand ervaringen met de 2 centers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Ik heb zelf 2x CM5 s2, CMC s2 en een SVS SB-2000. Naar mijn mening een prima opstelling, voor mijn gevoel zou het geheel met een CMC2 s2 uit balans zijn. Los van het feit dat het niet in het meubel zou passen ;)

Echter, aangezien ik geen CMC2 s2 in bezit heb (gehad) kan ik niet een direct vergelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Heb een Denon PMA-50 gekocht voor mijn 685 S1 speakers. Wat een mooi ding is dat zeg! Volgende stap is CM1 S2 of CM5 S2 eraan hangen en een bijpassende sub zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gamebuster schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:41:
Heb een Denon PMA-50 gekocht voor mijn 685 S1 speakers. Wat een mooi ding is dat zeg! Volgende stap is CM1 S2 of CM5 S2 eraan hangen en een bijpassende sub zoeken
Mooi ding inderdaad. Ook precies wat een gemiddelde gebruiker maar nodig kan hebben. Stereo, USB dac, coax+toslink, line in en een sub out. Weinig mensen die daar niet mee uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Gamebuster schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:41:
Een van de weinige compleet digitale versterkers. PCM > PWM. Met DDFA concept a la NAD 390 DD, M2 en M32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Een van de weinige compleet digitale versterkers. PCM > PWM. Met DDFA concept a la NAD 390 DD, M2 en M32.
Ik had ook heel erg gekeken naar de NAD D2030, maar ik vond de Denon mooier. Ik had inderdaad begrepen dat er van alles digitaal was, maar echt de details weet ik niet. Vind het wel interessant allemaal

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste