Hi,
ben nieuw tot het hele overklokken maar heb me goed ingelezen in de topics alleen blijft het toch best lastig allemaal vandaar dat ik jullie, de tweakers die wellicht meer verstand van hebben mij kunnen helpen.
Ik had een stuk gelezen op HWI over overklokken en hun advies is bekeken, zij gaven aan de volgende settings voor een i6600k op een z170n mobo van Gigabyte met lucht koeling:
Intel Turbo Boost Technology op Disabled
CPU Vcore Current Protection op Extreme
CPU Vcore Protection op 500mV
CPU Vcore Loadline Calibration op Extreme
CPU Vcore op 1.35V
CPU EIST Function op Enabled (indien oc buttons)
Het uitzetten van de intel boost is verder geen probleem en dat is het enige wat ik eigenlijk gedaan heb van hun settings gezien ik niet de overige dingen kan aanpassen in de bios ondanks dat ik administrator ben.
Intel Turbo Boost Technology op Disabled -> Done
CPU Vcore Current Protection op Extreme -> Kan alleen op Auto of een getal
CPU Vcore Protection op 500mV -> Nergens gevonden
CPU Vcore Loadline Calibration op Extreme -> Nergens gevonden
CPU Vcore op 1.35V -> Vond ik een beetje hoog gezien hier meerdere het lager doen, heb hem op 1.3 gezet
CPU EIST Function op Enabled (indien oc buttons) -> ? begreep ik niet
Nu heb ik in de bios hem "stabiel" op 4.3 ghz gekregen op een voltage van 1.3 met temps onder stress rond de 68-70 graden. Hierbij de aanbevolen programmas gebruikt in de topic opening alleen lees ik dat Prime95 eigenlijk best slecht is voor het testen?
Waarom zet ik stabiel tussen haakjes, ik heb hem door OCCT op zowel large als small packet gezet voor een uur ( 75 graden ong) en daarna uur zitten gamen waarbij ik op de temps heb gelet die redelijk laag waren (50 graden ong).
Nu de hamvraag wat wil je weten, nou ben ik nu op het goede pad? Ik wil in principe nu gewoon niet te gek gaan doen en straks met een 2500k gaan leren hoever je kan gaan en als die een keer kapot gaat dan is dat een goed leer moment
Alvast bedankt en mochten er mensen zijn die vinden dat ik nog meer moet inlezen, graag dan literatuur wat kan helpen en niet verder onduidelijker word
Edit: las ergens op pagina hier dat mn voltage mss zelfs met 1.3 te hoog is dus heb hem naar 1.255 gezet en nu aan het stress testen met OCCT, snap nml geen reet van dat linx. Vanavond maar even de hele avond draaien en daarna screenshot.
Edit 2: Had met TV ingelogd om te kijken hoe ie ervoor stond, kennelijk liep ie prima maar zodra ik uitgelogd was kwam hij een error tegen bij de 2e core. Hier van OCCT maar de images geupload maar ik kan niet zo 1,2,3 zien wat er nou fout is gegaan. Vermoed dat de inlog sessie van TV misschien hier wat mee te maken had maar ben er niet zeker van.
http://imgur.com/a/6H6tS Is er iemand die hier wat van kan maken?
[
Voor 13% gewijzigd door
Headblast op 12-08-2016 17:44
]