Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
La1974 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:23:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid. Wat doe je met het scherm tijdens het fietsen? Ik heb geen enkele behoefte om de schermen te wisselen. Dus ik herken de problemen niet.

Maar misschien mis ik iets.
Controle van de verlichting via een data veld (de ene situatie vraagt om andere settings dan de andere), muziek bediening gaat net wat makkelijker dan met je dikke handschoen een knopje achter je oor vinden door een nekwarmer (en soms skullcap) heen.
Soms de windrichting checken als je in een course zit, of hoe lang je nog tot de zonsondergang/ opkomst hebt.

En nieuw met de 1050, gaten in de weg melden/bevestigen dat deze er wel of niet zijn.

Op de zomer fiets heb ik di2 zitten en kan ik dat via de knoppen daar op door de velden heen bladeren, maar de winterfiets is gewoon mechanisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
DCG909 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:01:
[...]
En nieuw met de 1050, gaten in de weg melden/bevestigen dat deze er wel of niet zijn.
dit zit helaas ook in de 1040. Moet nog even uitzoeken hoe je dat uit zet. Krijg echt de meest nutteloze waarschuwingen (ander wegdek!!! bij bruggen, random meldingen over loslopende dieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
418O2 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:18:
[...]

dit zit helaas ook in de 1040. Moet nog even uitzoeken hoe je dat uit zet. Krijg echt de meest nutteloze waarschuwingen (ander wegdek!!! bij bruggen, random meldingen over loslopende dieren).
Die waarschuwingen kun je uitzetten in de instellingen van je profiel: Hamburger Menu > Activity Profiles > je profiel > Alerts and Prompts > Road Hazard Warnings uitzetten. In het NL heet de instelling "Waarschuwingen voor gevaren op de weg"

Grootste nadeel aan de waarschuwingen voor gevaren vind ik dat de Edge niet rekening houdt met de koers die ik volg. Het apparaat geeft ook waarschuwingen voor gevaren die helemaal niet op je pad liggen, maar in de buurt daarvan.

[ Voor 17% gewijzigd door JungleJim op 19-02-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 15:23
edit spuit 11

[ Voor 85% gewijzigd door Prulleman op 19-02-2025 13:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

Controle van de verlichting via een data veld (de ene situatie vraagt om andere settings dan de andere), muziek bediening gaat net wat makkelijker dan met je dikke handschoen een knopje achter je oor vinden door een nekwarmer (en soms skullcap) heen.
Soms de windrichting checken als je in een course zit, of hoe lang je nog tot de zonsondergang/ opkomst hebt.

Op de zomer fiets heb ik di2 zitten en kan ik dat via de knoppen daar op door de velden heen bladeren, maar de winterfiets is gewoon mechanisch.
Ok, helder. Bedankt voor de toelichting. Geen use cases voor mij. Ik heb m’n navigatie en daaronder de zes velden die ik interessant vind (zoals snelheid, power, hoeveel km nog etc).

Ik gebruik het scherm nog wel om te bellen. Ik moet zeggen dat dat gewoon werkt in de kou.

Die waarschuwingen vind ik inmiddels heel irritant omdat het er veel te veel zijn geworden. Ieder steentje op de weg is inmiddels een waarschuwing geworden. Het idee is super maar gaat alweer aan z’n eigen succes ten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook te vrijblijvend wat nu een 'gevaar' is.
Tuurlijk een boomwortel drempel is een gevaar, maar niet als je er iedere dag rijd.
En een vogel/hond tja, die is vaak al weer weg als je er komt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die "busy road ahead"-melding was ook al zo handig 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Controle van de verlichting via een data veld (de ene situatie vraagt om andere settings dan de andere)
Bedoel je de radar? Ik heb daar geen veld voor nodig, zit ingebakken bij Garmin Edge (naar beneden swipen - 2x naar rechts swipen) en ik kan de radar verlichting aanpassen.
muziek bediening gaat net wat makkelijker dan met je dikke handschoen een knopje achter je oor vinden door een nekwarmer (en soms skullcap) heen.
Muziek en fietsen is een no-go bij mij... heb het ook geprobeerd en het is te gevaarlijk, ook al staat het zachtjes en in 1 oor, ik word er te veel door afgeleid en zonder muziek is het al lastig om het verkeer in de gaten te houden. Op lange rechtdoorstukken kan ik het misschien rechtvaardigen, maar zelfs daar moet ik geconcentreerd blijven (zie hieronder).
Soms de windrichting checken als je in een course zit
Heb ik een IQ dataveld voor via Windfield, maar meestal is dat in het begin van de rit eens sjekken en als ik te veel bochten moet nemen, dat ik dan niet meer weet van waar die komt. Bij sterke wind (zoals vandaag) heb ik het dataveld niet nodig ;)
of hoe lang je nog tot de zonsondergang/ opkomst hebt.
Ik vertrek altijd 's morgens of kort na de middag en rij momenteel nooit langer dan 4u, in de zomer als ik grotere afstanden fiets dan ben ik al lang thuis eer de zon onder gaat 8)
Ik rij in België, als ik mij daar moet mee bezig houden kan ik beter stoppen met fietsen... ;w Daarom dat ik geconcentreerd moet blijven om die putten hier te ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:22
Mocht je veel data op een pagina willen tonen dan is dit een optie: https://apps.garmin.com/e...48-47b3-8718-a8f66109ab90

Geeft ook de windrichting en zonsondergang aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doggy10
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 21:46
@DCG909 Vandaag weer een ritje gedaan waarbij de temperatuur uiteraard een stuk hoger was dan de afgelopen tijd. Totaal geen problemen met de bediening van de Garmin. Werkt helemaal naar behoren. Het speelt dus echt alleen maar als het koud is.

Vandaag ook voor het eerste de Garmin edge afstandsbediening gebruikt. Ongeacht of het scherm wel of niet werkt is dit wel een toevoeging. Geen handen meer van het stuur en de bel van de 1050 gebruiken zonder extra handelingen.

@Mistraller Er zit een vaste rondeknop en een vaste knop op om te bladeren door de schermen. De actieknop kan vrij ingesteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 23:01
Doggy10 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:52:
@DCG909 Vandaag weer een ritje gedaan waarbij de temperatuur uiteraard een stuk hoger was dan de afgelopen tijd. Totaal geen problemen met de bediening van de Garmin. Werkt helemaal naar behoren. Het speelt dus echt alleen maar als het koud is.

Vandaag ook voor het eerste de Garmin edge afstandsbediening gebruikt. Ongeacht of het scherm wel of niet werkt is dit wel een toevoeging. Geen handen meer van het stuur en de bel van de 1050 gebruiken zonder extra handelingen.

@Mistraller Er zit een vaste rondeknop en een vaste knop op om te bladeren door de schermen. De actieknop kan vrij ingesteld worden.
De actieknop kan je niet "vrij" instellen, je hebt maar heel beperkt keuzes. Je kunt hem laten switchen naar iets in je schermen (wat je toch al kan met de bladerknop) en stop/start bedienen. Ik had zelf liever iets met zoom in/uit ingesteld want dat gebruik ik vaak en dat zijn vervelende knophandelingen waar je voor moet stil gaan staan. (Bel heb ik natuurlijk niet dus die optie toont ie niet)
Ik vond de opties van de remote in elk geval een beetje een teleurstelling qua instelbaarheid.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doggy10
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 21:46
Ja klopt inderdaad. Mij. “Vrij” in te stellen als in de opties gebruiken die beschikbaar zijn. En dat is inderdaad vrij beperkt. Voor mij toevallig voldoende, maar het zou mooi zijn als hier meer opties bij zouden zitten zodat we voor ieder wat wils is.

Ondanks de beperkingen vind ik het wel een fijn apparaatje en is het lekker dat je gewoon je handen aan het stuur kunt houden. En nu kan ik ook wat met mijn Garmin als het koud is😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Hier ook vanavomd nog even een rit gedaan om het warmere weer mee te pakken en dan werkt het inderdaad allemaal gewoon prima...
Hopelijk komen ze snel met een fix en krijgen ze het navigeren naar een adress werkend (desnoods via delen vanuit maps, waar je toch waarschijnlijk in zit op dat moment) dan is het echt een heerlijke unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:57
Prulleman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:46:
[...]

kan je het ook al zien als je de route selecteert en op de overzichtspagina de klimmetjes bekijkt? op die manier is het makkelijker troubleshooten of het in de GPX zit of ergens anders.
deze pagina dus:
[Afbeelding]

ik vermoed dat het namelijk op de 1 of andere manier in de route file zit.
wat gebeurt er als je een route op een klim legt enkel via de garmin app? dus de route maken zonder externe tools.
Ik kom hier nog eens op terug, nu ik terug wat meer klimwerk ben aan het doen. Het maakt niet uit of ik een route leg of niet, eens een klim begint krijg ik wederom een vaag profiel en aan het einde van de klim krijg ik het werkelijk afgelegde profiel. (dat dan vaak gedetailleerder is) Ik zoek me suf op internet en nergens kom ik iets tegen wat er op lijkt :( .

Zo ben ik dus nog eens in Valkenburg gaan fietsen, een gpx van de officële website van AGR gedownload en dan in Garmin een kopie gemaakt met "hoogtegegevens van Garmin". Behoorlijk vervelend zo voor het vlaggenschip van Garmin en ik kan mijn klimmen zo niet indelen.

Alleszins lijkt de fout te zitten in de aanmaak van de route, maar ik zie niet in hoe ik dit kan fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloclo100 op 03-03-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik geef hier nog eens een voorbeeld

1. Route van AGR site gedownload, gpx geïmporteerd. Hier is het klim 6.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kclgRpNZxIYfNSnqrPpe07lZT9c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Pf8ULqPKw3307gvFL9i2nAEZ.jpg?f=user_large

2. Route van AGR site gedownload, gpx geïmporteerd via komoot en auto sync met Garmin. Daarna gedupliceerd met "hoogtegegevens van Garmin". Hier is het klim 5 en 120m verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySlI5gpHr9PKgpr9F2jKPFjkfog=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1IpeuapnIzWaWVCjfakc9DXQ.jpg?f=user_large

3. Effectief gereden klim, uit activiteit gehaald. (en die ik dus na beklimming in pop-up krijg op Edge 1050). Deze is dus gedetailleerder en waarheidsgetrouw, maar ook weer korter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IZ4E9nN6o0jBX7Lm-B5cclcUbQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GafX1jd8KK7MFwfUOa6MMC7K.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Denk dat dit toch echt een combinatie van een (te) korte klim is en de lage resolutie van de hoogtekaarten.
De klim op Connect lijkt het in te delen in stukken van 1 km en daar iets tussen te interpoleren, de edge neemt gewoon op in stukken van een paar seconden en hangt daar op basis van de barometrische meting een helling aan, veel nauwkeuriger dan een hoogtekaart met hoogtelijnen van 5m bijvoorbeeld (kan zo niet vinden hoe hoog de resolutie van de kaarten is).
Als ik die van een 3e cat beklimming bekijk (L kaart, R activiteit) lijkt het qua globale profiel veel beter overeen te komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5_tOu9Id7UOGpw7kuTfiHfNwiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u3LcP1YmGzF7n9aE9P0JvEgQ.png?f=fotoalbum_large

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
GWBoes schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:04:
Denk dat dit toch echt een combinatie van een (te) korte klim is en de lage resolutie van de hoogtekaarten.
De klim op Connect lijkt het in te delen in stukken van 1 km en daar iets tussen te interpoleren, de edge neemt gewoon op in stukken van een paar seconden en hangt daar op basis van de barometrische meting een helling aan, veel nauwkeuriger dan een hoogtekaart met hoogtelijnen van 5m bijvoorbeeld (kan zo niet vinden hoe hoog de resolutie van de kaarten is).
Als ik die van een 3e cat beklimming bekijk (L kaart, R activiteit) lijkt het qua globale profiel veel beter overeen te komen.
[Afbeelding]
Mij maakt het niet zo zeer uit hoe GC dit interpreteert, maar ik zou natuurlijk graag hebben dat mijn Edge deze wel van het begin correct weergeeft. Er is een rode draad door alle klimmen, ze zijn nagenoeg allemaal zo groen-geel en achteraf zit daar heel veel rood en donkerrood in, niet aangenaam om zo je klim in te delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:38
Nieuws over de nieuwe cycling one fietscomputer.
Ze zitten in zwaar weer.
Knip, omzeilen van een paywall is niet toegestaan op Tweakers.

Jammer maar je kon al geen reviews vinden.

En voor een bedrag van €599,- vond ik het wel heel duur om iets te kopen waar je niet veel over kon vinden

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 13-03-2025 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
koetsier88 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:36:
Nieuws over de nieuwe cycling one fietscomputer.
Ze zitten in zwaar weer.
Knip

Jammer maar je kon al geen reviews vinden.

En voor een bedrag van €599,- vond ik het wel heel duur om iets te kopen waar je niet veel over kon vinden
Ik ben niet verbaasd. Zoveel geld voor een start-up die niet veel extra’s toevoegt tov Garmin en Wahoo.

Ik snap ook niet dat ze DC Rainmaker niet hebben kunnen strikken voor een review. Die heeft denk ik veel mogelijke impact (mits je heel goed bent) en woont in Nederland.

Deze markt is verdeeld en ik zie ook niet snel een goede uitdager opstaan.

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 13-03-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
La1974 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:45:
[...]

Ik ben niet verbaasd. Zoveel geld voor een start-up die niet veel extra’s toevoegt tov Garmin en Wahoo.

Ik snap ook niet dat ze DC Rainmaker niet hebben kunnen strikken voor een review. Die heeft denk ik veel mogelijke impact (mits je heel goed bent) en woont in Nederland.

Woonde* (toch?)

0 reviews, 0 hype, ik vind het apart. Wel zonde, want het leek wel echt potentie te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
[...]

Ik heb ergens gelezen dat ze niet genoeg units hadden om te laten reviewen.
Bij fiets.nl hadden ze het ook gevraagd maar niet gekregen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koetsier88
418O2 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:52:
[...]

Woonde* (toch?)

0 reviews, 0 hype, ik vind het apart. Wel zonde, want het leek wel echt potentie te hebben
Ja klopt hij is verhuisd naar Mallorca

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
koetsier88 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:53:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat ze niet genoeg units hadden om te laten reviewen.
Bij fiets.nl hadden ze het ook gevraagd maar niet gekregen
Wel genoeg geld om die tent 7 jaar te laten draaien. Maar geen geld om vier review units te fiksen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja fietscomputer die paar jaar geleden ontworpen is dus allang achterloopt tov garmin en wahoo.
Als je al ziet hoe lastig sram/hammerhead het heeft om beetje verkocht te worden.

Meer mensen trouwens last van garmin connect die niet wilt syncen/uploaden ?
Kan sync drukken in de android app, paar seconde bezig en groen vinkje maar geen nieuwe rit in de app.
Ook wifi sync op garmin (840) zorgt niet voor upload.
Vanmorgen uiteindelijk maar kabel eraan gehangen, ga ik zo ook maar weer doen denk ik...

[ Voor 47% gewijzigd door DDX op 03-03-2025 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@DDX Geen sync problemen met de IOS app icm mijn 840 de afgelopen 3 dagen. Heb wel nog niet de laatste firmware geinstalleerd (te veel meldingen op het garmin forum dat de GPS het niet meer doet na de laatste update).

[ Voor 10% gewijzigd door pdukers op 03-03-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste firmware heb ik er al weekje opstaan ofzo.
Maar tm gisteren geen issues met syncen.
En gps ook geen issues mee.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 03-03-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen stop rit en direct geupload, geen idee of dat dan via de app of wifi gaat.
(gisteren dus 2 keer kabel nodig om fit file te uploaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
DDX schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:15:
Vanmorgen stop rit en direct geupload, geen idee of dat dan via de app of wifi gaat.
(gisteren dus 2 keer kabel nodig om fit file te uploaden)
Ik zie sinds gisteren dit in de Garmin Connect app (iOS). Jij niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdD7rF7FlWeRSIO9fwOSuqzm-Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKqpxRtQubuap2S8Lln6sDZg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:55
Dat zie ik nu niet in de Connect app op iOS, en op deze pagina wordt ook niets vermeld: https://connect.garmin.com/status/

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die niet gezien in de Android app nee.
En ook op https://connect.garmin.com/status/ stond (en staat) alles op groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hier op android geen melding en gisteravond een directe sync (thuis, dus via wifi neem ik aan, met de 840)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 04-03-2025 14:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 11:09
Zoals verwacht gaat het financieel niet de goede kant op met Absolute Cycling, hun fietscomputer The One verkoopt slecht. Terwijl deze nog niet eens zo lang op de markt is. Ze hebben geen marketing budget en dat kun je goed merken, je hoort er eigenlijk helemaal niets over. Een paar reviews en 0 gebruiker reviews.

Echt heel jammer, de concurrentie is echt heel zwaar. Ik begreep ook nooit wat de investeerders in dit project zagen.

https://www.ad.nl/arnhem/...bedrijf-onzeker~aea46aa8/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:37

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:58:
Tja fietscomputer die paar jaar geleden ontworpen is dus allang achterloopt tov garmin en wahoo.
Als je al ziet hoe lastig sram/hammerhead het heeft om beetje verkocht te worden.

Meer mensen trouwens last van garmin connect die niet wilt syncen/uploaden ?
Kan sync drukken in de android app, paar seconde bezig en groen vinkje maar geen nieuwe rit in de app.
Ook wifi sync op garmin (840) zorgt niet voor upload.
Vanmorgen uiteindelijk maar kabel eraan gehangen, ga ik zo ook maar weer doen denk ik...
Ja gisteren was er duidelijk een probleem. Een paar uur later op de avond werkte het weer prima en was mijn rit ook zo ge-upload (zonder tussenkomst van kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
[...]

Ja precies, ik begrijp hun strategie ook helemaal niet. Ze hebben echt vrijwel niets aan marketing gedaan. Als je zelf geen marketing bedrijf kunt inhuren, dan kun je toch wel gewoon zelf op je website de verschillen met een high-end Garmin of Wahoo gaan uitleggen. Je kunt zelf gaan engagen met de online fietscommunity's.
Of in YT video's maken waarbij je door de menu's heen loopt etc. Maar dan maken ze een filmpje waarbij je een map kunt uploaden of een account kunt aanmaken 8)7
Je hebt gewoon werkelijk geen idee wat je koopt.

Ik vond het design eerst wel iets hebben, maar uiteindelijk is het gewoon een lomp apparaat, met flinke bezels, dure houders en ook nog eens een verzonken scherm.

Staan er nu ook 2 te koop op MP. Als het bedrijf niet wordt overgenomen dan zijn de verkochte One's ook geen euro meer waard. De ondersteuning stopt, straks kun je ze niet meer koppelen aan je telefoon en heb je er werkelijk niets aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Strider op 06-03-2025 11:21 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35
418O2 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:52:
[...]

Woonde* (toch?)

Ik ken het product niet, maar op welk punt leek dit een onderscheidend product te kunnen worden? Hadden ze bepaalde features die de marktleiders miste in hun varianten? Of dachten ze op kostenniveau te kunnen concurreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Valorian schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Ik ken het product niet, maar op welk punt leek dit een onderscheidend product te kunnen worden? Hadden ze bepaalde features die de marktleiders miste in hun varianten? Of dachten ze op kostenniveau te kunnen concurreren?
Qua design en ui vormgeving waren ze wel uniek. Qua functionaliteit viel het wel mee volgens mij, maar daar heb ik me niet ver genoeg in verdiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:22

Reginas

Queen of Core Stability

Valorian schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Bijzondere feature: vervangbaarheid van individuele onderdelen, zoals het beeldscherm. Het positioneerde zich als een repareerbaar en daarmee duurzaam alternatief in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 12:00
De Wahoo Elemnt Ace is inmiddels enkele maanden uit, zijn hier al Tweakers die ervaring hebben met de Ace? DC Rainmaker was niet echt enthousiast, maar misschien zijn er enkele updates geweest?

Ik ben momenteel in bezit van een Wahoo Elemnt Roam V2, maar zie tot op heden niet de meerwaarde om de Ace aan te schaffen. Maar ben wel benieuwd naar de huidige ervaringen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
@pier87 Ik heb er van het weekend een eerste rit mee gedaan. Moet zeggen dat het eigenlijk best wel meevalt. Ja hij is groot maar dat vind ik geen probleem, ik heb juist graag een groot scherm ivm navigatie.

Batterijduur zou op ongeveer 24 uur uitkomen (geëxtrapoleerd) wat voor mijn type ritjes prima is. Dit is met snelheid/cadans/hrm sensoren en Varia radar. Helderheid scherm op auto en voornamelijk de kaart met route in beeld.

Veel features die bij release niet beschikbaar waren zijn er nu wel: o.a. live tracking, Strava segmenten, routelijst sorteren, hoogteprofiel voor hele route.

Sync met Strava en Komoot werkt ook prima, zowel voor activiteiten als voor geplande routes.

Scherm is prima leesbaar maar niet zo goed als op de Edge 1050 (logisch want andere techniek).

Hiervoor een Garmin Edge 1040 gebruikt en kort even een 1050. De 1050 vond ik veel te duur voor wat het als extra’s tov een 1040 brengt. Eigenlijk alleen het scherm en de speaker, de rest is grotendeels gelijk, tot op snelheid van bedienen toe.

Persoonlijk vind ik de review van DC Rainmaker veel te kritisch. Het zou hem sieren als hij een update van de review zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twowheels
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-10 14:59
Hi! Ik ben op zoek naar een super eenvoudige fietscomputer op mijn woon werk fiets. Lijkt me fijn om de snelheid en het totaal aantal kilometers bij te kunnen houden.

Ik heb begrepen dat er draadloze en bedrade fietscomputers zijn. Draadloos heeft de voorkeur, mits het echt betrouwbaar is. De fiets heeft namelijk alle kabels en leidingen weggewerkt.

Ik heb een Koga F3 en zou de display graag willen monteren op de stuurpen. Hier zit namelijk een m5 draadgat.

Hebben jullie tips of goede ervaringen met bepaalde merken/modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 20:18
Strider schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Ja precies, ik begrijp hun strategie ook helemaal niet. Ze hebben echt vrijwel niets aan marketing gedaan. Als je zelf geen marketing bedrijf kunt inhuren, dan kun je toch wel gewoon zelf op je website de verschillen met een high-end Garmin of Wahoo gaan uitleggen. Je kunt zelf gaan engagen met de online fietscommunity's.
Of in YT video's maken waarbij je door de menu's heen loopt etc. Maar dan maken ze een filmpje waarbij je een map kunt uploaden of een account kunt aanmaken 8)7
Je hebt gewoon werkelijk geen idee wat je koopt.

Ik vond het design eerst wel iets hebben, maar uiteindelijk is het gewoon een lomp apparaat, met flinke bezels, dure houders en ook nog eens een verzonken scherm.

Staan er nu ook 2 te koop op MP. Als het bedrijf niet wordt overgenomen dan zijn de verkochte One's ook geen euro meer waard. De ondersteuning stopt, straks kun je ze niet meer koppelen aan je telefoon en heb je er werkelijk niets aan.
Absolute Cycling is ook failliet verklaard. Toevallig op de dag dat jij dit postte.

https://www.faillissement...absolute-cycling-b-v.aspx

Was te verwachten, op LinkedIn kwam er wel eens iets voorbij. Maar het voegt niks toe aan de huidige reeks computers. Tsja, supernauwkeurig. Voor de hobbyist is de Garmin/Wahoo nauwkeurig genoeg.

Heb in de tweewielers podcast iets over The One gehoord, Martijn heeft er een gehad om te proberen. Hij was niet enthousiast. Niet over gebruiksgemak, niet over integratie met strava, ritten laden ging mmoeizaam en onlogisch. En de nauwkeurigheid qua routebegeleiding viel ook tegen. Mooi ding qua vormgevig, maar dat was alles blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Ramon 73 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Absolute Cycling is ook failliet verklaard. Toevallig op de dag dat jij dit postte.

Was te verwachten, op LinkedIn kwam er wel eens iets voorbij. Maar het voegt niks toe aan de huidige reeks computers. Tsja, supernauwkeurig. Voor de hobbyist is de Garmin/Wahoo nauwkeurig genoeg.

Heb in de tweewielers podcast iets over The One gehoord, Martijn heeft er een gehad om te proberen. Hij was niet enthousiast. Niet over gebruiksgemak, niet over integratie met strava, ritten laden ging mmoeizaam en onlogisch. En de nauwkeurigheid qua routebegeleiding viel ook tegen. Mooi ding qua vormgevig, maar dat was alles blijkbaar.
Op de site en socials niets te zien van dit faillissement. Je kan de computer nog gewoon kopen. Ze zoeken zelfs nog personeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
Twowheels schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:59:
Hi! Ik ben op zoek naar een super eenvoudige fietscomputer op mijn woon werk fiets. Lijkt me fijn om de snelheid en het totaal aantal kilometers bij te kunnen houden.

Ik heb begrepen dat er draadloze en bedrade fietscomputers zijn. Draadloos heeft de voorkeur, mits het echt betrouwbaar is. De fiets heeft namelijk alle kabels en leidingen weggewerkt.

Ik heb een Koga F3 en zou de display graag willen monteren op de stuurpen. Hier zit namelijk een m5 draadgat.

Gewoon een cheap-ass kilometerteller van de Action. Voor wat jij wil zijn fietscomputers een absolute overkill en minstens 20-30 keer zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 18:17
Twowheels schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:59:

Kijk eens naar Sigma fietscomputer
Heel betaalbaar en doet wat jij wenst.
Bvb :https://www.bol.com/be/nl/s/fietscomputer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-10 20:18
La1974 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Op de site en socials niets te zien van dit faillissement. Je kan de computer nog gewoon kopen. Ze zoeken zelfs nog personeel!
De site is misschien niet meer bijgewerkt?
In elk geval is er wel uitstel van betaling aangevraagd volgens dagblad de Gelderlander. Meestal duurt het dan niet lang voordat een faillissement wordt uitgesproken.

En als ik zoek op f.05/25/106 insolventieregister dan vind ik op diverse sites het faillissement terug. Ik denk toch dat alle verschillende bronnen het wel bij het juiste eind hebben.

Er werd op LinkedIn een repost gedaan van de design award die gewonnen is. Daar heb ik nog in de comments gevraagd of het faillissement klopte. Er is nooit een antwoord gekomen. Verder gebruik ik geen sociaal media. Maar omdat er nooit gereageerd is op mijn vraag denk ik dat het bedrijf ter ziele is.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon 73 op 22-03-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik kom er zojuist achter dat ik mijn vermogenszones in mijn Garmin 1050 niet meer kan instellen op 5 zones. Bij "Configuratie" kan ik alleen kiezen tussen 7 zones of 9 Coggan iLevels. Heel bijzonder. Nu begin ik alleen te twijfelen of ik er ooit 5 zones in had. Bij hartslagzones op de 1050 heb ik wél 5 zones.

Meer mensen hier ineens last van en enig idee of dit aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
Giel schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:55:
Ik kom er zojuist achter dat ik mijn vermogenszones in mijn Garmin 1050 niet meer kan instellen op 5 zones. Bij "Configuratie" kan ik alleen kiezen tussen 7 zones of 9 Coggan iLevels. Heel bijzonder. Nu begin ik alleen te twijfelen of ik er ooit 5 zones in had. Bij hartslagzones op de 1050 heb ik wél 5 zones.

Meer mensen hier ineens last van en enig idee of dit aan te passen is?
Ik kan het zelf niet controleren maar dit zegt ChatGPT.

Ja, de Garmin Edge 1050 biedt de mogelijkheid om het aantal vermogenszones aan te passen, inclusief het instellen op 5 zones. Standaard zijn er mogelijk meer zones ingesteld, maar je kunt dit aanpassen aan je persoonlijke voorkeur.

Zo stel je het aantal vermogenszones in:

1. Selecteer het menu-symbool op je apparaat.
2. Ga naar Mijn statistieken > Trainingszones > Vermogenszones.
3. Voer je FTP-waarde (Functional Threshold Power) in.
4. Selecteer Op basis van:.
5. Kies Configuratie om het aantal vermogenszones te bewerken.

Hier kun je het aantal zones instellen op 5, zodat het apparaat je trainingsgegevens volgens deze indeling weergeeft.

Het aanpassen van het aantal vermogenszones helpt je om je trainingen beter af te stemmen op je persoonlijke doelen en trainingsprogramma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
mike123 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:19:
[...]

Ik kan het zelf niet controleren maar dit zegt ChatGPT.

Ja, de Garmin Edge 1050 biedt de mogelijkheid om het aantal vermogenszones aan te passen, inclusief het instellen op 5 zones. Standaard zijn er mogelijk meer zones ingesteld, maar je kunt dit aanpassen aan je persoonlijke voorkeur.

Zo stel je het aantal vermogenszones in:

1. Selecteer het menu-symbool op je apparaat.
2. Ga naar Mijn statistieken > Trainingszones > Vermogenszones.
3. Voer je FTP-waarde (Functional Threshold Power) in.
4. Selecteer Op basis van:.
5. Kies Configuratie om het aantal vermogenszones te bewerken.

Hier kun je het aantal zones instellen op 5, zodat het apparaat je trainingsgegevens volgens deze indeling weergeeft.

Het aanpassen van het aantal vermogenszones helpt je om je trainingen beter af te stemmen op je persoonlijke doelen en trainingsprogramma's
Dank voor je hulp, maar helaas. Of ik watt of ftp kies, het blijven 7 zones. Maakt verder niet zoveel uit want zone 5/6/7 zijn nu wattages waar ik toch niets te zoeken heb, maar vind het bijzonder dat het blijkbaar niet te veranderen (meer) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Garmin heeft zijn algoritmes daarrond gebouwd. Daar heb je geen enkele input ik denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Giel schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:39:
[...]

Dank voor je hulp, maar helaas. Of ik watt of ftp kies, het blijven 7 zones. Maakt verder niet zoveel uit want zone 5/6/7 zijn nu wattages waar ik toch niets te zoeken heb, maar vind het bijzonder dat het blijkbaar niet te veranderen (meer) is.
Was te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 14-10 10:11
Ik zag op Amazon.nl bij de lenteaanbiedingen de Wahoo Fitness Elemnt ROAM v2 voor €280 (normaal ong €340)

Oh, en ook de Wahoo Ace is in de aanbieding bij Amazon, voor €509,99

[ Voor 25% gewijzigd door nomar109 op 25-03-2025 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
La1974 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Ik weet niet of deze link mag. Een andere link die ik over dit onderwerp hier plaatste is verwijderd maar ze zijn volgens mij failliet

Zie nu net dat dit al eerder gepost was

[ Voor 4% gewijzigd door koetsier88 op 25-03-2025 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:13

B64

Komoot is overgenomen door Bending Spoons

Voor wie Bending Spoons niet kent: ze hebben in het verleden ook o.a. Evernote en WeTransfer overgenomen, alle activiteiten overgeplaatst naar hun HQ in Italië (en dus het bestaande personeel ontslagen) en waar mogelijk een nieuw abonnementsstructuur opgezet waardoor gebruikers netto meer betalen.

De eerste implicaties voor Komoot zijn er al: voor nieuwe gebruikers is het niet meer mogelijk om routes vanuit Komoot over te zetten naar externe apparaten van o.a. Bosch, Garmin, Hammerhead etc. Dit zit nu in een abonnement van 5 Euro per maand (!). Bestaande gebruikers kunnen dit nog wel zonder extra kosten, maar de vraag is natuurlijk: voor hoe lang nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
B64 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:36:

Voor wie Bending Spoons niet kent: ze hebben in het verleden ook o.a. Evernote en WeTransfer overgenomen, alle activiteiten overgeplaatst naar hun HQ in Italië (en dus het bestaande personeel ontslagen) en waar mogelijk een nieuw abonnementsstructuur opgezet waardoor gebruikers netto meer betalen.

De eerste implicaties voor Komoot zijn er al: voor nieuwe gebruikers is het niet meer mogelijk om routes vanuit Komoot over te zetten naar externe apparaten van o.a. Bosch, Garmin, Hammerhead etc. Dit zit nu in een abonnement van 5 Euro per maand (!). Bestaande gebruikers kunnen dit nog wel zonder extra kosten, maar de vraag is natuurlijk: voor hoe lang nog...
Had het al in het gravel topic besproken
Ik vrees het ergste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel

Wellicht zelfde eigenaar als Easypark? :+ Stelletje boeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
RIP Komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou dan word dus maar op zoek naar een alternatief om routes te bouwen :(

Iemand tips?

En nu snel nog wat routes eruit trekken nu het nog kan.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
sapphire schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:30:
[...]

Iemand tips?

https://ridewithgps.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:54
sapphire schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:30:
[...]

Iemand tips?

je kan toch nog steeds bouwen -> export gpx en deze in Connect inladen?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
In Komoot? Om een GPX te exporteren moet je een regio ontgrendelen. Eentje is gratis, maar voor meer heb je een abonnement nodig.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
JaVaWa schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:38:
In Komoot? Om een GPX te exporteren moet je een regio ontgrendelen. Eentje is gratis, maar voor meer heb je een abonnement nodig.
Voor eenmalig 20 euro ontgrendel je de wereld (officieel 30 euro maar heel vaak in de aanbieding).

Kan dan toch zonder abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
La1974 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:14:
[...]

Voor eenmalig 20 euro ontgrendel je de wereld (officieel 30 euro maar heel vaak in de aanbieding).

Kan dan toch zonder abonnement?
precies dat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
OK, nu is het nog een eenmalige aanschaf. "Voor altijd van jou" zeggen ze, maar dat geloof ik niet...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:50

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Vond en vind Komoot ideaal voor plannen van routes en syncen naar de Wahoo Bolt. Heb ooit eenmalig abo genomen en dat bevalt uitstekend. Nu met de overname en het track record van Bending Spoons is het maar afwachten wat er van overblijft :|

Personeel kan sowieso op zoek naar ander werk aangezien het zo ging bij iedere overname ;(

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
JaVaWa schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:27:
OK, nu is het nog een eenmalige aanschaf. "Voor altijd van jou" zeggen ze, maar dat geloof ik niet...
Steeds meer features zullen betaald worden en de prijs gaat omhoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Kort voor de overname heeft Komoot wijzigingen doorgevoerd in zijn prijsbeleid. Nieuwe gebruikers moeten nu een Premium-abonnement afsluiten, à €4,99 per maand of €59,99 per jaar, om routes te synchroniseren met externe apparaten zoals jouw navigatie. Bestaande gebruikers die vóór eind februari 2025 kaartregio’s hebben aangeschaft, behouden deze functionaliteit zonder extra kosten. De kaartregio optie verdwijnt voor nieuwe gebruikers.

Ik heb al jaren de wereldkaart a €20 bij een aanbieding. Ideaal. Mochten ze overgaan op een ander business model, dan prima.. maar dan wel met nuttige extra functies. Een premium model op dit moment geeft me totaal geen meerwaarde.

Wat ik van hier begrijp is dat Strava ook steeds betere routes kan maken (en volgens sommigen zelfs beter). Wellicht dat dat een optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Strava is leuk voor als je domme snelle rondjes met groepen wil rijden. Komoot is leuk om te ontdekken.

Ik heb een premium abo omdat ik vrijwel elke rit Komoot gebruik en ze dus wil steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:00:
Strava is leuk voor als je domme snelle rondjes met groepen wil rijden. Komoot is leuk om te ontdekken.

Ik heb een premium abo omdat ik vrijwel elke rit Komoot gebruik en ze dus wil steunen.
Steunen is leuk en goed natuurlijk, maar ik ben geen stichting. Er mag dus wel wat meerwaarde tegenover staan. Nogmaals ik ben erg happy met komoot en gebruik strava zelf niet, het was een suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
crimby schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:46:
[...]

Steunen is leuk en goed natuurlijk, maar ik ben geen stichting. Er mag dus wel wat meerwaarde tegenover staan. Nogmaals ik ben erg happy met komoot en gebruik strava zelf niet, het was een suggestie.
Als ik ergens blij van wordt ll en veel gebruik, dan betaal ik er graag voor. Als je dat niet doet dan vallen die diensten/producten vanzelf om

Zij zijn ook geen stichting

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 02-04-2025 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:00:
[...]

Als ik ergens blij van wordt ll en veel gebruik, dan betaal ik er graag voor. Als je dat niet doet dan vallen die diensten/producten vanzelf om

Zij zijn ook geen stichting
Voor mij belangrijk dat de mensen achter zo'n product, waar ik voor wil betalen, hart en verstand hebben voor / van de klanten en hun wensen. Dat verdwijnt met deze overname (hoogstwaarschijnlijk) compleet. Ik heb er weinig vertrouwen in dat Komoot in de toekomst beter gaat worden.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 23:01
418O2 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:00:

Dat ben ik niet met je eens, ik heb met strava al de mooiste ritjes gereden. Ik rij nogal eens in onbekend gebied om wat tegeltjes te vullen en ik ben al vaak verrast.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
GerbenBK schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:04:
[...]

Voor mij belangrijk dat de mensen achter zo'n product, waar ik voor wil betalen, hart en verstand hebben voor / van de klanten en hun wensen. Dat verdwijnt met deze overname (hoogstwaarschijnlijk) compleet. Ik heb er weinig vertrouwen in dat Komoot in de toekomst beter gaat worden.
Zolang ik er niks van merk, hou ik mijn abo wel. Mocht het inderdaad verslechteren dan zal ik dat stoppen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Sterke punt van Strava zijn, vind ik, de heatmaps icm een onbekend gebied: als je een route wilt voor de racer waar je een beetje door kunt fietsen, is Strava heel fijn. Verder heb ik niet veel met die route builder.

Er zijn een aantal dingen die mij ergeren in Komoot:
- Geen versie beheer op een route. Ik maak vaak routes die in stappen getweaked worden en soms is een tweak niet handig en wil je terug. Dat kan niet in Komoot.
- Als je in Komoot een deel van de route wilt verleggen, is het soms vechten tegen het programma omdat ie keuzes maakt die je net niet wilt.
- Routes samenvoegen of delen ervan (her)gebruiken om samen te voegen tot een nieuwe route kan niet.
- Routes over elkaar leggen om te vergelijken kan niet

Al deze dingen heb ik nu in RideWithGPS gevonden (betaalde versie). Een support medewerker vertelde mij dat het implementeren van de versiebeheer een eerste stap is om later in 2025 de functie uit te rollen dat je met meerdere users dezelfde gpx/route te kunnen bewerken (vanuit verschillende user accounts).
RWGPS heeft ook StreetView integratie wat verrek makkelijk maakt om even snel te kijken hoe de situatie ervoor stond toen Google langs reed.

Waar Komoot sterk in is vind ik: de app is makkelijk in gebruik (of anders gezegd de app van RWGPS is ruk). Als je on the fly even snel wat wilt regelen in een route, is Komoot (redelijk) makkelijk (met soms frustraties omdat ie teveel zelf nadenkt maar goed).

Als je denkt ik ga op vakantie en neem alleen mijn mobiel mee, daar vind ik RWGPS in tekortkomen.

Op dit moment zijn bij alle drie de route builders goede en slechte onderdelen, het is een beetje lastig om 3 abonnementen aan te houden omdat je alle functies wilt.
Komoot blijf ik incidenteel gebruiken zolang bestaande klanten met het wereld pakket nog alles kunnen.
Strava is al opgezegd omdat intervals.icu eigenlijk hetzelfde en meer biedt op analyse gebied voor veel minder geld.
RWGPS heeft ook een heat map, maar die vind ik nog niet van hetzelfde niveau als die van Strava.

Ik snap wel ergens dat ze over wilen stappen bij Komoot naar een terugkerende betaling middels een abonnement. Los va de acquisitie. Software met eenmalige fee is niet levensvaatbaar tegenwoordig. Het moet alleen wel leveren als het geld kost. En dat zal voor iedereen anders zijn.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Ik vind RWGPS nog best een steile learningcurve hebben..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Eens. Maar eenmaal door, werkt het prima.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 16-10 21:36

LGU

In mijn mail vanmiddag een vooraankondiging van de Bolt V3 en Roam V3.

Via de website van Wahoo nog geen details te vinden behalve de beschikbaarheid vanaf 6 mei.

Mijn Bolt V1 begint na al die jaren wat batterij issues te krijgen en ik was dus al voorzichtig aan het rond kijken voor scherpe aanbiedingen van de V2 versie. Met de 3 in aantocht dalen de prijzen hopelijk nog iets verder.

Tegelijkertijd ook wel benieuwd naar de specs van de V3 maar voor mijn gebruik waarschijnlijk overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
LGU schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:43:
Via de website van Wahoo nog geen details te vinden behalve de beschikbaarheid vanaf 6 mei.
Dank! Hier staat wel enige info: https://eu.wahoofitness.com/devices/bike-computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider

Mijn Bolt V1 begint na al die jaren wat batterij issues te krijgen en ik was dus al voorzichtig aan het rond kijken voor scherpe aanbiedingen van de V2 versie. Met de 3 in aantocht dalen de prijzen hopelijk nog iets verder.

Tegelijkertijd ook wel benieuwd naar de specs van de V3 maar voor mijn gebruik waarschijnlijk overkill.
Ben benieuwd naar het vernieuwde besturingssysteem, op de Ace is het nog geen succes.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online

Wahoo is Amerikaans dus wellicht gaan die prijzen zeer binnenkort juist aanzienlijk omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10 16:43
RepareerDroid schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:10:
[...]
Wahoo is Amerikaans dus wellicht gaan die prijzen zeer binnenkort juist aanzienlijk omhoog.
Misschien alleen het ontwerp, het product komt wellicht uit China en dan wordt het goedkoper door veranderingen in de afzetmarkt.

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ik ben ook wel benieuwd naar de Roam V3. Ben wel erg tevreden met het huidige product de V2 maar een upgrade moet niet alleen maar een betere accu-duur zijn.

Ik ben benieuwd of DC Rainmaker binnenkort al met wat informatie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
pier87 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:51:
Ik ben ook wel benieuwd naar de Roam V3. Ben wel erg tevreden met het huidige product de V2 maar een upgrade moet niet alleen maar een betere accu-duur zijn.

Ik ben benieuwd of DC Rainmaker binnenkort al met wat informatie komt.
Op je wenken bediend: YouTube: Wahoo ROAM 3 & BOLT 3 Hands-on: Everything New Detailed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Strider schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:53:
[...]

Ben benieuwd naar het vernieuwde besturingssysteem, op de Ace is het nog geen succes.
Ik vind het eerlijk gezegd nu prima werken op de Ace. Wat maakt het in jouw ogen geen succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Leuk dat DC Rainmaker alvast even vooruitblikt op het nieuwe product en dat hij komende week met een verdiepende review komt.

Maar wat hij nu vertelt had ik al wat verwacht, de huidige generatie/besturingssysteem van Wahoo gaat eruit.

Ben wel benieuwd naar zn review, maar eerlijk gezegd maakt het voor mij niet uit wat de uitslag hiervan is, ik ga de nieuwe Roam aanschaffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:49
Heeft iemand een idee hoe het zit met de map layers?
POI's en Custom Waypoints.
Waar komen die vandaan? Zijn die aan te passen?
Zijn Custom Waypoints de Cue's uit een Cue-sheet in een GPX file?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-Qipu1BPcOpE8wj_Hf7Ts-97cU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nCDQDIbomxJpUQBXdAqQEv3j.png?f=fotoalbum_large

Ik zou zo graag gewoon zelf een POI layer beheren die op al mijn routes zichtbaar zijn.
Dat heeft Karoo wel, maar ik vind een Roam V3 beter bij mij passen. (oa door bel geluid en muziek pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Impstoker schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:14:
Heeft iemand een idee hoe het zit met de map layers?
POI's en Custom Waypoints.
Waar komen die vandaan? Zijn die aan te passen?
Zijn Custom Waypoints de Cue's uit een Cue-sheet in een GPX file?
Custom Waypoints zijn idd de waypoints die in een GPX track kunnen staan, of de course points in een FIT koers. GPX routes of TCX bestanden heb ik niet getest.

POIs is vlg mij iets wat Wahoo nog moet toevoegen. Op mijn Ace heb ik iig nog geen POI gezien. Je kunt wel locaties vastleggen om als bestemming voor een route te gebruiken, maar die worden altijd getoond op de kaart, ongeacht of je de POI laag aan hebt staan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Misschien weet iemand dit..

Ik heb een route voor een geplande tocht, en wil graag POI tonen die in de buurt van de route liggen.
De POI's kan ik toevoegen in RideWithGPS, dat is geen probleem.

Hoe kan ik dit getoond krijgen op een Garmin 1040?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Bij Garmin zijn "waypoints" en "POI's" verschillende dingen. Als het om relatief kleine aantallen gaat zou ik het bij waypoints houden. Het maken van een POI-bestand is veel meer werk.
Waypoints sla je op in een GPX-bestand, dit bestand zet je dan in de map Garmin\NewFiles op het toestel. Het kan helaas niet via de Connect app. Toestel met een draadje aan je computer hangen en met Verkenner het bestand in de juiste map zetten.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:49
JungleJim schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:02:
[...]

Custom Waypoints zijn idd de waypoints die in een GPX track kunnen staan, of de course points in een FIT koers. GPX routes of TCX bestanden heb ik niet getest.

POIs is vlg mij iets wat Wahoo nog moet toevoegen. Op mijn Ace heb ik iig nog geen POI gezien. Je kunt wel locaties vastleggen om als bestemming voor een route te gebruiken, maar die worden altijd getoond op de kaart, ongeacht of je de POI laag aan hebt staan of niet.
Dankjewel voor je reactie! _/-\o_
Ik plan mijn routes met Ride With GPS, dus dan kan ik de Custom Waypoints zeker goed gebruiken.
En ik zal Wahoo mailen over de POI's, waar die vandaan komen en hoe we daar inzicht in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:35
Meer mensen last van het fenomeen dat elke keer dat je Wahoo Elemnt (Bolt v2 in mijn geval) glucose waarden probeert weer te geven op zo'n beetje elke pagina. Pagina aanpassen is een eitje, maar wordt op een of andere manier niet bewaard en is weer terug bij af als de unit is uit geweest.

Snelle Google search leverde dit op.
https://wahoox.forum.waho...a-glucose-monitor/21021/5
Moet nog ff kijken of dat werkt, maar het is in ieder geval een tip.

[ Voor 26% gewijzigd door babbelbox op 14-04-2025 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 08-10 14:56
Iemand dit al eens gezien? Hoe kan ik dit melden aan Garmin? Kom ik een paar keer tegen en steeds in dezelfde streek maar niet gelinkt aan 1 straat oid. Gebruik zelf Edge 840. Zit er al een paar kaartversies in.

EDIT: Ook mijn fietsmaatje met een Garmin 840 kreeg hetzelfde te zien op zijn scherm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yBZqCpB.jpeg

[ Voor 26% gewijzigd door Stancke op 15-04-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Stancke schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:29:
Iemand dit al eens gezien? Hoe kan ik dit melden aan Garmin? Kom ik een paar keer tegen en steeds in dezelfde streek maar niet gelinkt aan 1 straat oid. Gebruik zelf Edge 840. Zit er al een paar kaartversies in.

EDIT: Ook mijn fietsmaatje met een Garmin 840 kreeg hetzelfde te zien op zijn scherm.

[Afbeelding]
Heb ik ook constant. Heb je hem al geüpdatet via de pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Ik had het vorige week ook.. was bij mij een komoot route.. dacht dat het wellicht daarin zat..?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 08-10 14:56
418O2 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:50:
[...]

Heb ik ook constant. Heb je hem al geüpdatet via de pc?
Nog niet aan de PC gehangen, draait sowieso de laatste software versie, geen beta. Had het vorig jaar ook al, op eerdere versies van de software én op kaarten.
Prulleman schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:56:
Ik had het vorige week ook.. was bij mij een komoot route.. dacht dat het wellicht daarin zat..?
Is zelfs geen voorgemaakte route, gewoon ritje zonder route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Antwoord verwijderd. Was een antwoord op een niet gestelde vraag.

[ Voor 92% gewijzigd door mike123 op 15-04-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk dat hij meer bedoelt dat dat bultje van 25km hoog niet in zijn planning zat. Dat Climb Pro dan activeert is logisch, maar blijkbaar zit er ergens een fout in de hoogtekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Sissors schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:18:
Ik denk dat hij meer bedoelt dat dat bultje van 25km hoog niet in zijn planning zat. Dat Climb Pro dan activeert is logisch, maar blijkbaar zit er ergens een fout in de hoogtekaart.
Ah, ok, dan kan ik beter mijn post even weer weghalen, is een beetje nutteloos dan.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik vorige week ook, zou 400000 hm doen op een rit. Heb hier al eens een paar x gepost ivm die climbpro, dat daar niets van klopt. Bij Garmin doen ze alsof hun neus bloedt, ik word van het kastje naar de muur gestuurd met allerlei standaard e-mailantwoorden. Reset gedaan etc, niets helpt. Nu hebben ze gezegd dat ik in het beta programma moet stappen en dan zou alles magisch opgelost zijn. Uiteraard geen verbetering. Heb het vlaggenschip (1050) en elke helling is van te voren heel summier weergeven. Na de klim krijg ik dan een prachtig detail met 5 verschillende kleuren .. wat ik wel voor de klim wou zien 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het op garmin forum posten, mogelijk als meer mensen zoiets melden ze het oppikken.
Via support denk ik niet dat je heel nuttige antwoorden gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Ik heb het ook! Kreeg wel een update vanmiddag, zal even kijken of het volgende rit weg is.
Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste