Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:15
La1974 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:49:
[...]

Waarom kwetsbaarder? En wat is er hip aan een GPS-computer op een fiets?

De 1050 is ook nog volop in beta. Misschien niet zo erg als de Ace maar toch. Hij is nog lang niet ‘af’.
Ik heb nog nooit een 1040 met gebarsten scherm gezien, al wel een aantal 1050s.

En hip qua ui, kleurtjes enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:49
Ik zou persoonlijk nogsteeds de 840 kopen, groter hoeft niet wat mij betreft.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:05:
Ik zou persoonlijk nogsteeds de 840 kopen, groter hoeft niet wat mij betreft.
Idem, 840 is de sweetspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als navigatie- en datanerd denk ik daar anders over

Acties:
  • +1 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:41:
[...]

Waarom? De Edge 840 en 1040 (en zelfs de 1050) doen allemaal hetzelfde, enkel het formaat van de Edge 840 is kleiner. En vergeleken met de 1040 heeft de 840 een kleinere autonomie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 18:41:
[...]

Welke data mis je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Met het grotere scherm kan ik meer data velden zien naast de kaart. Vind ik wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:12
418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:24:
[...]

Met het grotere scherm kan ik meer data velden zien naast de kaart. Vind ik wel prettig
Als je ogen het aankunnen kan dat prima met mymapdashboard op de 530/830/540/840

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:32:
[...]

Als je ogen het aankunnen kan dat prima met mymapdashboard op de 530/830/540/840
I know. Had eerst een 530, maar vind dat echt te klein voor tijdens het fietsen.

Mijn ogen zijn prima (met contactlenzen), maar vind het simpelweg prettiger.

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 25-12-2024 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:07

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:27:
[...]

Ik denk niet dat je meer experts gaat vinden in dit forum dan dat DC Rainmaker is. Hij heeft al deze computers zelf en kan ze vergelijken. Ik denk dat hij de enige is die dat in Nederland doet.
Ja dat klopt, maar wat ik wel vind is dat hij nogal snel aangeeft dat ern fietscomputer perfect werkt in de regen of met handschoenen, zoals destijds met de 830, terwijl dat dan in de praktijk tegen valt. DCR zegt dan dat hij het getest heeft in “Dutch rainy weather” maar volgens mij test hij dat dan even op zijn balkon en fietst hij nooit buiten in die omstandigheden ofzo. Zowel ik als @DDX volgens mij kunnen bevestigen dat dat ding voor geen meter werkte op ern regenachtige winterdag.

Nu ook weer, zit hij de hele herfst/winter op de canarische eilanden, en als dat niet zo is moet hij ook alle indoor zooi testen natuurlijk. Misschien test hij wel té veel om echt een goed oordeel te kunnen geven over een product… ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 25-12-2024 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Je kan dezelfde schermen zien, dus het ligt er maar net aan hoe goed je zicht is.

De 1050 weegt bijv bijna 2x zoveel als de 840 en is zo groot dat hij niet eens op alle oude mounts past. De 1040 is dan (imo) een betere optie, maar zo’n formaat op je fiets is voor mij niet nodig, minder mooi, zwaarder, groter etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kluus schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:36:
[...]

Ja dat klopt, maar wat ik wel vind is dat hij nogal snel aangeeft dat ern fietscomputer perfect werkt in de regen of met handschoenen, zoals destijds met de 830, terwijl dat dan in de praktijk tegen valt. DCR zegt dan dat hij het getest heeft in “Dutch rainy weather” maar volgens mij test hij dat dan even op zijn balkon en fietst hij nooit buiten in die omstandigheden ofzo. Zowel ik als @DDX volgens mij kunnen bevestigen dat dat ding voor geen meter werkte op ern regenachtige winterdag.

Nu ook weer, zit hij de hele herfst/winter op de canarische eilanden, en als dat niet zo is moet hij ook alle indoor zooi testen natuurlijk. Misschien test hij wel té veel om echt een goed oordeel te kunnen geven over een product… ;)
Hij woont nu op Mallorca, dus van slecht weer testen zal nog minder komen…

Gelukkig zijn de moderne touchscreens nu prima in de regen, dus dat hoeft hij niet meer te testen. Maar vast nog wel andere dingen die je af en toe in de regen wilt testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:36:
[...]

Requiem19 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:42:
[...]
Gelukkig zijn de moderne touchscreens nu prima in de regen, dus dat hoeft hij niet meer te testen. Maar vast nog wel andere dingen die je af en toe in de regen wilt testen.
Ik kreeg vandaag met geen mogelijkheid touchscreen reagerend op m'n 840. (of is dat geen modern ding?)
Zelfs even stoppen, afvegen met hand/handschoen etc amper reactie.
Nou blij dat er dan ook buttons opzitten.

Beetje hetzelfde als mensen die aangeven dat een regenjas perfect is.
Op een dag als vandaag ben ik maar al te blij met m'n 7mesh oro (shakedry)

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 25-12-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:39:
[...]

Je kan dezelfde schermen zien, dus het ligt er maar net aan hoe goed je zicht is.

De 1050 weegt bijv bijna 2x zoveel als de 840 en is zo groot dat hij niet eens op alle oude mounts past. De 1040 is dan (imo) een betere optie, maar zo’n formaat op je fiets is voor mij niet nodig, minder mooi, zwaarder, groter etc etc.
Nogmaals, mijn zicht is prima, maar een groter scherm is gewoon duidelijker.

Die paar grammen maken voor recreanten natuurlijk geen klap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:14:
[...]

Nogmaals, mijn zicht is prima, maar een groter scherm is gewoon duidelijker.

Die paar grammen maken voor recreanten natuurlijk geen klap uit.
Mijn zicht is ook prima en de 840 is voor mij duidelijk genoeg.

Het is dus gewoon persoonlijk wat je prettiger vindt.

Eens dat die paar grammen niet uitmaken, maar er zijn recreanten die 2k neerleggen voor een setje lichtere wielen waarmee ze 200g winnen, om vervolgens bijna 100gram extra gaan meeslepen op hun 1050.

Dan moet ik even grinniken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-06 22:06
Het enige wat ik graag zou willen van de 1050 was de virtuele fietsbel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
DaYwaLkUr schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:02:
Het enige wat ik graag zou willen van de 1050 was de virtuele fietsbel ;)
Ik ook wel, scheelt weer een hidemybell voor de volgende fiets ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:42
418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:35:
[...]

Ik heb nog nooit een 1040 met gebarsten scherm gezien, al wel een aantal 1050s.

En hip qua ui, kleurtjes enzo
Die zijn allemaal gevallen met hun fiets of niet zuinig op hun spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
La1974 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:50:
[...]

Die zijn allemaal gevallen met hun fiets of niet zuinig op hun spullen?
Geen idee. Van 1 weet ik dat hij gewoon uit zijn hand viel op de weg en toen was hij kapot. Dat scherm is gewoon kwetsbaarder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:40
418O2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:00:
[...]

Geen idee. Van 1 weet ik dat hij gewoon uit zijn hand viel op de weg en toen was hij kapot. Dat scherm is gewoon kwetsbaarder
Op basis van 1 zo'n verhaal gelijk die conclusie lijkt mij wat voorbarig.

Persoonlijk vind ik de maat van de 530 prima. Data boeit mij niet. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor het navigeren en het loggen. Maar ik begrijp ook heel goed dat andere mensen een andere afweging maken. De ideale fietscomputer voor iedereen bestaat niet en zal er ook nooit komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik dacht echt dat je een navigatie-/datanerd was, die na iedere rit zijn/haar statistieken zit uit te pluizen tot het kleinste detail of uren bezig is een rit in mekaar te steken om de best mogelijke route te rijden, maar het gaat gewoon over dat je meer datavelden op een Edge 1040 kan plaatsen bij het scherm van de kaartgegevens :+

Ik heb ook een 1040 en heb liever meer kaart dan velden, dus ik gebruik ook mymapdashboard en daar staan het mimimum aan gegevens die ik belangrijk vind. Als ik meer wil zien swipe ik ff naar links en heb ik alle data.

De 1040 heb ik gekocht omdat mijn ogen slechter en slechter werden om te lezen. Ik zou nooit de 830 weg gedaan hebben, mocht dit niet het geval geweest zijn. Ik vind de formfactor van de 5-/8x0 nog altijd idealer dan die lompe 1040.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 20:38
Ik ben weer iets verder in de zoektocht naar de vervanger voor mijn Garmin 530.

Mijn eisen zijn:
- Groter scherm dan de 530
- Touchscreen
- Climbpro achtige functionaliteit
- Live track naar vrouw
- Garmin speed / cadans sensor connectiviteit
- Garmin varia rtl515 connectiviteit
- Sram etap power meter connectiviteit
- Komoot integratie
- Strava integratie
- Hidemybell raceday fi compatible
- Eigen schermen inrichten
- Snel switchen tussen schermen
- Degelijke batterijduur

Qua hardware lijkt het me niet handig om een ouder model te kiezen. Dat heb ik met de x30 serie gedaan en heb daar spijt van.

Als ik alle informatie en reviews lees/bekijk, lijkt het tussen de Hammerhead Karoo 3 en de Garmin 1050.
De Wahoo Ace komt er niet denderend uit, zowel qua reviews als qua specificaties. Ook de UI ervan trekt me niet.

De Karoo 3 is significant goedkoper, iets kleiner dan de 1050 (maar stuk groter dan de 530) en biedt alle functionaliteiten die ik nodig acht. Is ook van Sram dus wellicht beste compatibiliteit met mijn fiets (zover nodig). Wel moet ik op zoek naar een oplossing voor mijn Hidemybell, maar wellicht is dat makkelijker dan gedacht.

De Garmin vind ik een stuk mooier qua design, wel weer nog een stukje groter. Ik ken garmin en werkt goed. Garmin pay kan handig zijn, dan hoef ik geen bankpasje mee. Al heb ik ook gewoon m’n telefoon mee. Garmin heeft wel een betere batterijduur. Garmin is wel een stukkie duurder.

Lastige keuzes zo. Mis ik iets?
Next step; even in de winkel testen.

[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 03-01-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

wisselwerking schreef op donderdag 26 december 2024 @ 08:29:
[...]

Op basis van 1 zo'n verhaal gelijk die conclusie lijkt mij wat voorbarig.

Persoonlijk vind ik de maat van de 530 prima. Data boeit mij niet. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor het navigeren en het loggen. Maar ik begrijp ook heel goed dat andere mensen een andere afweging maken. De ideale fietscomputer voor iedereen bestaat niet en zal er ook nooit komen
@418O2 had meerdere voorbeelden met de 1050, alleen hiervan was de oorzaak bekend. Ik heb geen idee, ken vooralsnog maar een voorbeeld van iemand met een 1050 en die is echt extreem zuinig, eigenlijk té.

Ik heb mijn 8x devices zelf geregeld laten vallen maar nooit echt schade aan gehad. Mijn 840 is recent, zonder hoesje, van het dak van mijn auto gevallen tijdens het rijden toen ik die daar had laten liggen na een mtb ritje, ook geen schade… In de degelijkheid van deze pre x50 generaties heb ik dus wel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@crimby wat is de reden dat je spijt hebt van de 530 als ouder model? Want op papier is functioneel een prijs technisch de 1040 nog te overwegen lijkt me, met als bonus nog betere batterijduur.

Garmin pay als je toch altijd je telefoon mee neemt zie ik het voordeel niet zo ook al douwen ze die chips wat mij betreft overal in. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Kluus op 03-01-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
crimby schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 06:26:

De Garmin vind ik een stuk mooier qua design, wel weer nog een stukje groter. Ik ken garmin en werkt goed. Garmin pay kan handig zijn, dan hoef ik geen bankpasje mee. Al heb ik ook gewoon m’n telefoon mee. Garmin heeft wel een betere batterijduur. Garmin is wel een stukkie duurder.
Ik ben zelf van een 530 naar een Karoo 2 gegaan. Daar was ik heel content mee. Inmiddels de Karoo 3, en die werkt precies hetzelfde, werkt sneller, en heeft een prima accuduur. Ook in de kou gaat er echt niet meer dan 10% per uur van af met drie sensoren en telefoon gekoppeld, terwijl je navigeert.
Navigeren is echt wel zo veel beter dan ik bij de 530 gewend was (ook met de Karoo 2 al).
Ik gebruik zelf zo'n standaard hidemybell, maar dat is niet wat jij zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
@Kluus de 530 is behoorlijk traag, ik moet veelal activiteiten en routes verwijderen om het werkbaar te houden en nog blijft ie regelmatig vastlopen. Laatste keer stond ik in de middle of nowhere in flevoland en kreeg ik dat ding niet meer herstart. Kostte me 20 minuten voor ie weer wilde werken. Die heb ik nu 2,5 jaar.
Al is de 1040 natuurlijk niet te vergelijken met een 530 of 540, maar toch koop ik dan toch het liefst het nieuwste model met de nieuwste hardware en die het langste meegaat.

@bas-r thanks! Ik heb dus ook een Hidemybell, de raceday fi versie. Daar zit standaard geen hammerhead mount bij dus dat moet ik even checken. Is dat bij jouw HMB anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-06 20:21
@bas-r thanks! Ik heb dus ook een Hidemybell, de raceday fi versie. Daar zit standaard geen hammerhead mount bij dus dat moet ik even checken. Is dat bij jouw HMB anders?
[/quote]

Bij de hammerhead zit een adapter bij die op een garmin mount past dus ook op de HMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

crimby schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:53:
@Kluus de 530 is behoorlijk traag, ik moet veelal activiteiten en routes verwijderen om het werkbaar te houden en nog blijft ie regelmatig vastlopen. Laatste keer stond ik in de middle of nowhere in flevoland en kreeg ik dat ding niet meer herstart. Kostte me 20 minuten voor ie weer wilde werken. Die heb ik nu 2,5 jaar.
Al is de 1040 natuurlijk niet te vergelijken met een 530 of 540, maar toch koop ik dan toch het liefst het nieuwste model met de nieuwste hardware en die het langste meegaat.

...
Ahja maar weet wel dat Garmin af en toe ook gewoon Garmin quirks heeft, soms zit er brakke firmware tussen ook die dit soort ellende veroorzaken. Met name recent nog was er ook op de 840 een firmware versie die alles ontzettend traag maakte, ik weet eigenlijk niet of die naar public release is gegaan (ik zit in het beta programma dus ik heb nog wat vaker dit soort issues). ;) Het is dus niet gegarandeerd dat dit soort dingen niet op de 1050 voor gaan komen. Maar je moet inderdaad niet naar een toestel waarop je op voorhand al verwacht spijt van te krijgen, dat zou zonde zijn.

Hoe dit zit bij hammerhead weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Thanks @koetsier88 dat wist ik niet!
@Kluus helemaal waar. De edge 530 krijgt echter geen firmware updates meer, dus daar is de hoop vervlogen. Enig idee hoeveel jaar Garmin hun devices onderhoudt qua updates? Als ik van de 530 uit ga, is de laatste update van maart 2023. Release was april 2019, dus 4 jaar. Dan zou de 1040 nog 2 jaar updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@crimby ah dat weet ik ook niet eigenlijk, hoe lang de updates door gaan, dat is dan inderdaad wel een dingetje. Wellicht dat iemand anders dat hier weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Ik maak mijn routes in Komoot en sync deze naar mijn Garmin 530.

Heb de connect IQ app van Komoot, ga op Garmin naar Connect IQ > Komoot > Opgeslagen en pak de route en sync deze. Sinds enige tijd krijg ik een melding dat er niet voldoende beschikbare ruimte is, daarna een of andere IQ crash melding. Normaal kon je dan door en ging je de route starten. Nu slaat hij deze wel op, moet ik een activiteit starten en via opgeslagen routes de route starten. Beetje omslachtig en zat te kijken naar oplossingen. Heb de activiteiten en routes verwijderd, maar heeft iemand nog een andere tip?

Ik zat te kijken naar Komoot, daar heb ik 1152 activiteiten. Verwijderen lijkt alleen 1 per 1 te kunnen? Of heeft iemand daar een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:22
rolandos582 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:19:

Heb de connect IQ app van Komoot, ga op Garmin naar Connect IQ > Komoot > Opgeslagen en pak de route en sync deze. Sinds enige tijd krijg ik een melding dat er niet voldoende beschikbare ruimte is, daarna een of andere IQ crash melding. Normaal kon je dan door en ging je de route starten. Nu slaat hij deze wel op, moet ik een activiteit starten en via opgeslagen routes de route starten. Beetje omslachtig en zat te kijken naar oplossingen. Heb de activiteiten en routes verwijderd, maar heeft iemand nog een andere tip?

Ik zat te kijken naar Komoot, daar heb ik 1152 activiteiten. Verwijderen lijkt alleen 1 per 1 te kunnen? Of heeft iemand daar een tip voor?
Ik exporteer de gpx uit komoot en dan in Garmin connect toevoegen aan koers en naar device. #telkens :'(
Garmin kan sowieso niet overweg met meer dan 100? routes.
Iets waar mijn wahoo geen probleem mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
rolandos582 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:19:

Is de garmin niet vol? Daar heb ik ook continu last van met mijn 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53
op de garmin is het eigenlijk een route plannen NAAR de route of OP de route?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 18-06 13:10
crimby schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:51:
[...]

Is de garmin niet vol? Daar heb ik ook continu last van met mijn 530.
Hoe kan ik dat checken? Ik heb de activiteiten en routes dus verwijderd. Wat slaat hij nog meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
rolandos582 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Hoe kan ik dat checken? Ik heb de activiteiten en routes dus verwijderd. Wat slaat hij nog meer op?
Aah dat had ik gemist. Dat is wat ik meestal doe.
Je kan ook de komoot app een keer opnieuw downloaden. Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Hoi,

Sinds afgelopen week in bezit van een Garmin 1050.
Helaas past deze net niet op mijn mount (hidemybell) waar ik de 830 op had.

Afbeeldingslocatie: https://forums.garmin.com/resized-image/__size/640x480/__key/communityserver-discussions-components-files/923/IMG_5F00_0084.jpeg
*Niet mijn foto,

Ik heb het nu tijdelijk opgelost met een Ravemen lampje eronder, dan komt de Garmin wat hoger te zitten en kan die de draai wel maken om vast te klikken.

Aangezien de 1050 zelf ook een bel functie heeft is de HideMyBell niet noodzakelijk meer..
Weet iemand een goede mount die ik in het verlengde van de stem kan bevestigen waar die 1050 wel goed op past?

De standaard mount die erbij zit past helaas niet omdat ik een aero stuur heb. ik heb er dus 1 nodig die met 1 schroef in het verlengde van de stem vast gezet kan worden.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
De 1050 stond even op ING maar ik was net te laat (uitverkocht). Je kon je e-mail achterlaten voor nieuwe voorraad, maar nu is de 1050 helemaal van de shop verdwenen? Weet iemand meer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
@verstappen33 ; kijk eens bij k-edge
Ik heb op al mijn fietsen een k-edge mount zitten, heel wat degelijker dan de standaard garmin mounts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Worsteneter schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:33:
De 1050 stond even op ING maar ik was net te laat (uitverkocht). Je kon je e-mail achterlaten voor nieuwe voorraad, maar nu is de 1050 helemaal van de shop verdwenen? Weet iemand meer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rK3d4UJt_b27KM_60C9WnntaTQ0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qSjjNVkghgB5xf9DI97Ffmzf.jpg?f=user_large
Via de 50+ mobiel voordeel shop is hij nu te krijgen voor 493,70. Hiervoor moet je dus wel een 50+ mobiel abonnement hebben of iemand kennen met zo'n abonnement.
Bij mij werd hij in 1 dag verzonden door dezelfde partij als de ing shop.

Edit: op dit moment helaas ook uitverkocht. Maar mogelijk komt hij wel weer op voorraad...

[ Voor 5% gewijzigd door Hades.NL op 09-01-2025 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Hades.NL schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:00:
[...]

[Afbeelding]
Via de 50+ mobiel voordeel shop is hij nu te krijgen voor 493,70. Hiervoor moet je dus wel een 50+ mobiel abonnement hebben of iemand kennen met zo'n abonnement.
Bij mij werd hij in 1 dag verzonden door dezelfde partij als de ing shop.

Edit: op dit moment helaas ook uitverkocht. Maar mogelijk komt hij wel weer op voorraad...
Oh goeie prijs! Maar wat is de 50+ winkel in godsnaam haha 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Sinds vandaag de Edge 840 in gebruik. Nu vind ik de responsiveness van de knoppen aan de zijkant(en) "vreemd" aanvoelen? soms weet je niet of die je input heeft geregistreerd. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:31:
Sinds vandaag de Edge 840 in gebruik. Nu vind ik de responsiveness van de knoppen aan de zijkant(en) "vreemd" aanvoelen? soms weet je niet of die je input heeft geregistreerd. Hebben jullie dit ook?
qua voelbare feedback/klik? of qua response tijd (wanneer de interface reageert)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Prulleman schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:49:
[...]

qua voelbare feedback/klik? of qua response tijd (wanneer de interface reageert)
Qua voelbare feedback/klik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPS15
  • Laatst online: 16-06 21:54
Voor mensen die de Karoo 3 overwegen of juist hadden afgeschreven door het ontbreken van de di2 integratie. Het is weer mogelijk 🥳🥳

Zie:
https://github.com/valterc/ki2/releases/tag/10.0

Uitleg voor de installatie:
https://support.hammerhea...Companion-App-Sideloading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Worsteneter schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:33:
Hij is ook weer beschikbaar bij de ING voor 520 euro en 8000 punten.

[ Voor 7% gewijzigd door Hades.NL op 16-01-2025 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:39
Dat is wel een prijs die me hebberig maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Hoi,

ik wil vandaag bij Futurum (met de kortingscode) een Karoo3 aanschaffen, maar heb nog 1 twijfel.

Livetracking is voor mij een belangrijke feature, maar helemaal duidelijk is het niet.

1) Als ik het goed begrijp, hoef je de livetrack maar 1 keer aan te zetten en dan krijg je een URL. Deze URL hoef je dus maar eenmalig te delen. Ongeacht hoeveel ritten verspreid over dagen, weken of maanden je maakt. Is dat correct?

2) bij Garmin live track, kan mijn vrouw niet alleen mijn afgelegde route zien, maar ook de verdere geplande route. Is dat bij Karoo 3 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
crimby schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:28:
Hoi,

ik wil vandaag bij Futurum (met de kortingscode) een Karoo3 aanschaffen, maar heb nog 1 twijfel.

Livetracking is voor mij een belangrijke feature, maar helemaal duidelijk is het niet.

1) Als ik het goed begrijp, hoef je de livetrack maar 1 keer aan te zetten en dan krijg je een URL. Deze URL hoef je dus maar eenmalig te delen. Ongeacht hoeveel ritten verspreid over dagen, weken of maanden je maakt. Is dat correct?

2) bij Garmin live track, kan mijn vrouw niet alleen mijn afgelegde route zien, maar ook de verdere geplande route. Is dat bij Karoo 3 ook?
Geen ervaring met de karoo, maar de geplande route is nieuw bij de *40 series, mijn 530 had het schuifje "Toon koers" nog niet.

Bij elke rit die ik start wordt er een linkje gemaild naar de gekozen contacten, werkt wat mij betreft prima. De 840 heeft ook nog de optie om berichten te ontvangen van livetrack viewers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTlWwtdETZHUPZ-A_rDdEQQutBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XL902GA0MAOLh5h8xNUD2EBG.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
thanks @Prulleman ik heb nu garmin inderdaad, maar ik wil graag overstappen.
Echter de livetrack functionaliteit is wel belangrijk voor mij, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 20:53
crimby schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:28:
Hoi,

Ik heb sinds kort een Karoo 3 na jaren de Karoo 2 te hebben gebruikt. De 3 bevalt prima, live tracking werkt in basis goed.

Je hebt idd een enkele URL die je voor alle tracking doeleinden moet gebruiken. Ik zal m'n partner eens vragen een screenshot te maken tijdens het tracken. Ze ziet m'n afgelegde route, de richting waarin ik momenteel fiets, tijdsduur van rit, afstand, hoogte, gemiddelde snelheid en batterij percentage. Wordt getoond als overlay op een Openstreetmaps kaart.

De nog af te leggen route wordt niet getoond helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
chielmi schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:39:
[...]

Ik heb sinds kort een Karoo 3 na jaren de Karoo 2 te hebben gebruikt. De 3 bevalt prima, live tracking werkt in basis goed.

Je hebt idd een enkele URL die je voor alle tracking doeleinden moet gebruiken. Ik zal m'n partner eens vragen een screenshot te maken tijdens het tracken. Ze ziet m'n afgelegde route, de richting waarin ik momenteel fiets, tijdsduur van rit, afstand, hoogte, gemiddelde snelheid en batterij percentage. Wordt getoond als overlay op een Openstreetmaps kaart.

De nog af te leggen route wordt niet getoond helaas.
Thanks voor het delen. Dat laatste was een nice to have de rest werkt dan fijner dan Garmin (vind ik). Ik heb de karoo besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
@crimby er is zeker ruimte voor verbetering bij de Karoo. Jaren geleden had ik een Wahoo Bolt die ook een fijne tracking optie had, waarbij er automatisch een mail (als ik me niet vergis) naar de juiste contactpersonen met een tijdelijke tracking link werd gestuurd.

De K3 is een grote vooruitgang vergeleken met de K2, groter als ik had verwacht na het lezen van de reviews. Prima accuduur (nu in de winter rond de 6% per uur), veel beter afleesbaar scherm met helderheidssensor. Bediening met de knoppen gaat ook een stuk fijner door veel beter knopgevoel.

De verbeterpunten :+ zijn wat mij betreft het uitbreiden van de live tracking feature, geluidvolume in kunnen stellen (radarmeldingen zijn absurd luid) en de rerouting moet beter kunnen (de voorgestelde omleidingen zijn nutteloos sinds een update ergens vorig jaar). Gelukkig ontwikkeld Hammerhead vrij actief en wordt er over het algemeen geluisterd naar de community ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
chielmi schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:51:
@crimby er is zeker ruimte voor verbetering bij de Karoo. Jaren geleden had ik een Wahoo Bolt die ook een fijne tracking optie had, waarbij er automatisch een mail (als ik me niet vergis) naar de juiste contactpersonen met een tijdelijke tracking link werd gestuurd.

De K3 is een grote vooruitgang vergeleken met de K2, groter als ik had verwacht na het lezen van de reviews. Prima accuduur (nu in de winter rond de 6% per uur), veel beter afleesbaar scherm met helderheidssensor. Bediening met de knoppen gaat ook een stuk fijner door veel beter knopgevoel.

De verbeterpunten :+ zijn wat mij betreft het uitbreiden van de live tracking feature, geluidvolume in kunnen stellen (radarmeldingen zijn absurd luid) en de rerouting moet beter kunnen (de voorgestelde omleidingen zijn nutteloos sinds een update ergens vorig jaar). Gelukkig ontwikkeld Hammerhead vrij actief en wordt er over het algemeen geluisterd naar de community ;)
Thanks! Ben erg benieuwd! Geluid heb ik altijd uit staan, maar enkel radar zou wel fijn zijn (mits niet te hard). Rerouting had ik op mijn garmin uit staan omdat ie dan vaak vastliep of de rerouting sloeg ook nergens op.

Livetracking zou ik dan moeten ervaren, hopelijk komt de te fietsen route er ook nog bij. Zou fijn zijn.
Maar wat betreft de URL, dan mijn vrouw gewoon een snelkoppeling op d’r telefoon maken. Ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
@crimby je kunt de geluiden stuk voor stuk aanzetten. Alleen waarschuwingen inschakelen voor radar werkt prima. Maar wees gewaarschuwd, je schrikt je de tandjes. Onschuldige voorbijgangers krijgen een hartstilstand :+

Het interessante van de Karoo is dan wel weer dat er een SDK beschikbaar is waardoor er gemakkelijk 3rd party oplossingen op kunnen worden gedraaid. Zoals deze oplossing die het radarvolume terugschroeft naar een aanvaardbaar volume ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
chielmi schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:58:
@crimby je kunt de geluiden stuk voor stuk aanzetten. Alleen waarschuwingen inschakelen voor radar werkt prima. Maar wees gewaarschuwd, je schrikt je de tandjes. Onschuldige voorbijgangers krijgen een hartstilstand :+

Het interessante van de Karoo is dan wel weer dat er een SDK beschikbaar is waardoor er gemakkelijk 3rd party oplossingen op kunnen worden gedraaid. Zoals deze oplossing die het radarvolume terugschroeft naar een aanvaardbaar volume ;-)
Thanks! Dat ook weer opgelost. Zal eens door die 3rd party oplossingen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb net een Garmin Edge 540 gekocht en eerste ritje gedaan met zowel de Edge aan als mn Fenix 7 pro. Als ik de gpx bestanden over elkaar heen leg lijkt de Fenix een stuk accurater te zijn dan de Edge. Als ik stil sta dan blijft de Edge in een veel grotere cirkel 'rondspringen' en ook snijd hij wat bochten af.

Beide devices hebben multi band GNSS dus zou verwachten dat ze dezelfde resultaten moeten geven. Of zou het te maken hebben met de temperatuur? Het was rond het vriespunt en m'n horloge zat onder m'n jas op m'n pols, dus was wat warmer.

Iemand anders wel eens een recente Fenix en Edge met elkaar vergeleken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist een Edge 1040 besteld. Lang getwijfeld waarvoor te gaan, de 1050 vind ik toch wat prijzig en met een velomobiel is de toegevoegde waarde van een fel scherm er niet echt. De speaker is leuk, maar ik denk dat ik me met piepjes ook wel red. Dan blijft de hogere resolutie over en wellicht snellere hardware? En natuurlijk de kortere accuduur als nadeel voor de 1050.

Ik heb ook nog even naar de Karoo 3 en de Ace gekeken, maar aangezien ik al een Garmin sporthorloge heb, denk ik dat ik de interface en integratie wel ga waarderen. Bovendien zit de Ace nog vol bugs... Klinkt allemaal oplosbaar in de software, maar toch...

En met het prijsverschil met de 1050 heb ik meteen de helft van mijn lang gewenste vermogensmeter binnen. Dus die ook meteen mee besteld: Favero Assioma Pro MX-1. Ik denk dat vermogensmeting via één pedaal voldoende zal zijn, anders is hij altijd nog eens uit te breiden met een rechter pedaal.

Nu wachten tot alles binnen is, het monteren en een proefritje maken...

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 26-01-2025 20:01 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 16-06 11:31
Omdat ik powermeters heb aangeschaft ben ik mijn Roam v2 pagina’s aan het herorganiseren. Nu kan ik qua ‘vermogen over tijd’ kiezen tussen:
- Gem vermogen (XX)
- Gem kracht (XX - kleur zone)
Waarbij XX dan een tijdspanne is van 3sec tot een uur). Gegevens worden in watt getoond.
Maar wat is in deze het verschil tussen kracht en vermogen? Of is het gewoon hetzelfde en beroerd vertaald naar het Nederlands?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinique op 26-01-2025 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heel sec als ingenieur beredeneerd: vermogen zou moeten worden uitgedrukt in Watt (W) een kracht in Newton (N).

Ik zou zeggen, probeer allebei eens, ik ben wel benieuwd. Gevoelsmatig zou ik voor vermogen gaan, kracht zegt niet zoveel als je de cranklengte, trapfrequentie en verdere overbrenging niet kent.

Wat wel handig is aan kracht, is dat je kunt detecteren of je niet teveel op kracht fietst (te lage cadans), wat slecht is voor je knieën.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 16-06 11:31
Grrrrrene schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:03:
Heel sec als ingenieur beredeneerd: vermogen zou moeten worden uitgedrukt in Watt (W) een kracht in Newton (N).

Ik zou zeggen, probeer allebei eens, ik ben wel benieuwd. Gevoelsmatig zou ik voor vermogen gaan, kracht zegt niet zoveel als je de cranklengte, trapfrequentie en verdere overbrenging niet kent.

Wat wel handig is aan kracht, is dat je kunt detecteren of je niet teveel op kracht fietst (te lage cadans), wat slecht is voor je knieën.
Beiden worden weergegeven in watt. Bij een korte indoor test van 10 min zag ik ook continu exact dezelfde waardes voor de gemiddelden over 3 sec. Wat jij bedoelt is op de Wahoo het veld torque / koppel denk ik. De andere data, cranklengte / rpm zijn bij de sensoren ook bekend, plus nog een zwik andere velden. Ik kijk het nog wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinique schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:53:
Omdat ik powermeters heb aangeschaft ben ik mijn Roam v2 pagina’s aan het herorganiseren. Nu kan ik qua ‘vermogen over tijd’ kiezen tussen:
- Gem vermogen (XX)
- Gem kracht (XX - kleur zone)
Waarbij XX dan een tijdspanne is van 3sec tot een uur). Gegevens worden in watt getoond.
Maar wat is in deze het verschil tussen kracht en vermogen? Of is het gewoon hetzelfde en beroerd vertaald naar het Nederlands?
Normaal zou het gemiddelde vermogen de wattage moeten zijn die je trapt gedurende een bepaalde tijd (3s tot 1 uur) en gemiddelde kracht de wattage die je op dat moment trapt. Maar ik denk dat de vertaling niet correct is, ik gebruik average power (3s) op mijn display van de Edge en na de rit zie ik dan bv. dat ik maximaal een bepaalde wattage heb getrapt. Die laatste kan eens leuk zijn om te zien wat de maximale wattage is geweest op een bepaalde klim, maar op het moment dat je trapt heb je daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:31:
Voorzichtige kick.. 😉 zijn er nog bezitters van de Edge 840 die qua voelbare feedback/klik niks/weinig ervaren? Of ik heb ik een modelletje van een blauwe maandag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Meer mensen met een Elemnt Bolt waarbij de veldjes "resterende batterij device" en "resterende batterij telefoon" een identieke waarde aangeven?

Heb de velden al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, die van de telefoon gaf dan 1 seconde de correcte waarde aan, en sprong dan naar de waarde van het device.

Minor issue, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:35:
[...]

Voorzichtige kick.. 😉 zijn er nog bezitters van de Edge 840 die qua voelbare feedback/klik niks/weinig ervaren? Of ik heb ik een modelletje van een blauwe maandag?
Niks / weinig zou ik het niet willen noemen. Maar het is voor mij wel duidelijk minder dan met mijn vorige Garmin (810)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 08:35
De Edge 1050 is weer op voorraad bij de ING puntenwinkel voor 520 euro en 8000 punten. Topdeal. Ik zat al te kijken naar een 840/1040, en las eerder van de actie bij ING. Toen was ie uitverkocht en nu weer terug op voorraad. Kan ik de losse fietsbel verkopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vraagje:
Ik heb een Cobi.bike hub fietscomputer op mijn Bosch e-bike, CX gen 4 en die is niet het smart systeem maar het vorige connect systeem (BES2). Ik wil graag alle data van de Bosch overzetten naar Garmin Connect.

Wat lukt:
De Cobi IOS app synchroniseert automatisch met Strava na een rit. In Strava zie ik:
- speed
- power
- heart rate (ik gebruik daarvoor mijn Garmin forerunner, share HR)
- cadence.
Prima!
Maar het exporteren van Strava naar Garmin connect via import button lukt niet. Uit Strava desktop, Export GPX > geen power en cadence in Garmin connect. Ik zie in de grafiek Hoogte, Snelheid en Hartslag. En bij statistiek wel fietscadans gemiddelde maar die klopt niet.
Export FIT > foutmelding in Garmin connect.??

Hoe doen jullie dit, het overzetten van deze basic data van Strava naar Garmin? Mis ik iets. Of is er nog iets specifieks met die Cobi export naar Strava.
Thanks!
p.s. mocht het al ergens staan, ik kon het niet zo snel vinden via search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

crimby schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Thanks! Dat ook weer opgelost. Zal eens door die 3rd party oplossingen kijken!
Geinig dat je voor de Karoo hebt gekozen.

Ik las jouw posts hierboven en herkende veel. Ik had/heb ook een 530 en vond die te klein en onhandig. Ik ben 3 jaar geleden overgestapt naar een 1040 en ben daar nog steeds supertevreden over (voldoet aan alle eisen uit jouw lijstje).

Ben benieuwd naar de ervaring met de Karoo. Laat je hier weten hoe het je bevalt?

Jaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
Giel schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:19:
De Edge 1050 is weer op voorraad bij de ING puntenwinkel voor 520 euro en 8000 punten. Topdeal. Ik zat al te kijken naar een 840/1040, en las eerder van de actie bij ING. Toen was ie uitverkocht en nu weer terug op voorraad. Kan ik de losse fietsbel verkopen. ;)
Ik heb 'm dus in gebruik en ik moet zeggen dat de fietsbel (icm koppeling aan de di2 knop) echt perfect werkt - je hebt hem makkelijker onder de knop dan de hide-my-bell houder die ik ook heb en het geluid is vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 08:35
Worsteneter schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Ik heb 'm dus in gebruik en ik moet zeggen dat de fietsbel (icm koppeling aan de di2 knop) echt perfect werkt - je hebt hem makkelijker onder de knop dan de hide-my-bell houder die ik ook heb en het geluid is vergelijkbaar.
Ik heb hem gisteren voor het eerst gebruikt. Inderdaad een prima functionerende luide bel! En het formaat ben ik ook blij mee. Mooi groot, niet te groot, en je ziet gewoon duidelijk alle info er op. Scherm is kraakhelder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 22:57
Hoe ervaren anderen de 1050 in de kou?
Met mijn capacitative handschoenen werkt deze niet lekker in koud weer :/
10 minuten met iets van 3.8 graden en de gevoeligheid werkt alleen nog met mijn vingers (gevoeligheid lijkt niet instelbaar bij de 1050)

Ook iq datavelden werken niet bij een "cold" boot, maar vereisen een reboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Zelfde met de edge 840, kou/regen werkt gewoon minder goed met touchscreen.
DCrainmaker roept alles is stukken beter dan de 830, maar ondertussen ben ik maar al te blij met lockscreen en knoppen aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand ervaring met de Hidemybell Raceday FI?

Ik wil een bel op de fiets en heb een mount voor zo’n houder onder het stuur dus kom ik dan bij een Hidemybell Raceday FI uit.

Alleen ervaringen die ik vind zijn nogal uiteenlopend :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:11
sapphire schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:03:

Ik wil een bel op de fiets en heb een mount voor zo’n houder onder het stuur dus kom ik dan bij een Hidemybell Raceday FI uit.

Bij mij blijft deze heel. Bij twee vrienden is deze stuk gegaan. Als dat op snelheid gebeurt, dan is je Garmin afgeschreven. Afrader dus.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:03

Jup, bevalt hier prima.
Wel iets minder luid dan m’n originele HideMyBell, maar luid genoeg voor mensen met functionerende oren. 😉

Kan geen kwaad om eens per jaar de schroefjes aan te draaien, m’n Garmin stuiterde er een keer bijna af doordat het binnenwerk loskwam.
Sindsdien zit m’n Garmin altijd vast met een strap.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Noutie schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Bij mij blijft deze heel. Bij twee vrienden is deze stuk gegaan. Als dat op snelheid gebeurt, dan is je Garmin afgeschreven. Afrader dus.
Ze leveren een touwtje bij je Garmin met een reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Ze leveren een touwtje bij je Garmin met een reden
Dat noemt lanyard ;) Heeft mij ook al een Garmin bespaard!
Bij mij is deze ook al eens uit elkaar gerammeld, dus nu heb ik dat boutje geborgen met wat loctite, maar ik controleer het voor het zekerste af en toe eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RigolleM schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Dat noemt lanyard ;) Heeft mij ook al een Garmin bespaard!
Bij mij is deze ook al eens uit elkaar gerammeld, dus nu heb ik dat boutje geborgen met wat loctite, maar ik controleer het voor het zekerste af en toe eens.
Ik ben er 1 kwijtgeraakt met een ongeluk. Maar heb nu elke keer braaf vast aan mijn stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Oef dat zijn dus de ervaringen die ik bedoel, niet heel best :X

Het gaat voornamelijk om de combi bel en houder maar ga anders nog wel even wat anders voor de bel bedenken :|

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby

Hier ook een FI, niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:03
sapphire schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:01:
Oef dat zijn dus de ervaringen die ik bedoel, niet heel best :X

Het gaat voornamelijk om de combi bel en houder maar ga anders nog wel even wat anders voor de bel bedenken :|
Ondanks mijn ervaring zou ik er zo weer een bestellen als het nodig mocht zijn. Mede omdat hij al even “rammelde” en ik zelf de verkeerde had aangedraaid, ik had ‘m toen gewoon uit elkaar moeten halen. De combinatie is en blijft gewoon top!

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Fanatix Ow qua loskomen dacht ik aan loctite of een drukje lak/lijm op de schroef :)

Gaat mijn er vooral om dat er relatief veel verhalen te vinden zijn dat dat ding 'spontaan' afbreekt op kasseien en slechte wegen :X
Maarja de combi is wel geniaal een strakke houder én een bel, en aangezien de bel voor mij een must-have is (en wettelijk verplicht) heb ik nog geen elegantere optie gevonden

In het verlengde daarvan vanavond de knoop doorgehakt en een Wahool Elemnt Bolt V2 besteld :)
Lang getwijfeld tussen 'wéér' een Bolt of een Garmon 540 voor de trainings stuff die er bij zit. Uiteindelijk denk ik dat ik daar gewoon weinig gebruik van ga maken en dan is het prijsverschil wel groot. En uiteindelijk altijd tevreden geweest met mijn Bolt afgelopen 7 jaar :)

Nog een vraagje hier waar ik niet uit kom, hoe krijg ik ritten uit de geschiedenis van de Companion app als route in de app. Exporteren en importeren krijg ik een foutmelding :?
Heb namelijk een leuk klein rondje met wat mensen gereden een paar maanden geleden en die wil ik als route opslaan voor als ik die in de toekomst weer wil rijden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-06 20:39

McMiGHtY

- burp -

Kijk anders even welke bel Pogi er op had zitten..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:01
sapphire schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:34:
@Fanatix Ow qua loskomen dacht ik aan loctite of een drukje lak/lijm op de schroef :)

Gaat mijn er vooral om dat er relatief veel verhalen te vinden zijn dat dat ding 'spontaan' afbreekt op kasseien en slechte wegen :X
Maarja de combi is wel geniaal een strakke houder én een bel, en aangezien de bel voor mij een must-have is (en wettelijk verplicht) heb ik nog geen elegantere optie gevonden
...
is dit anders nog wat?

https://www.canyon.com/nl...ycling-bell/10005999.html

Afbeeldingslocatie: https://www.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dweaa9fd63/images/top/10005999_C/2021/10005999_Canyon_Integrated_Bell_top_1.jpg?sw=750&sh=422&sm=fit&sfrm=jpg&q=80

heb hem zelf ook. Onzichtbaar, handige plek. Had iets luider gemogen, maar werkt prima

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-06 20:39

McMiGHtY

- burp -

Daar is een luidere, duitse, variant van:

https://www.never2far.com...-bar-end-bell-road-gravel

[ Voor 45% gewijzigd door McMiGHtY op 12-02-2025 09:49 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die schreeuwt heel hard ACHTUNG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Ik heb die Duitse versie en die is idd LUID! Geen ervaring met dat belletje van Canyon.

Geluid is ook wat lager dan de typische racefietsbel. Werkt vrij goed, al blijven er veel hardhorende e-bikers die je gewoon niet horen hoe vaak je ook belt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

chielmi schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:21:
Ik heb die Duitse versie en die is idd LUID! Geen ervaring met dat belletje van Canyon.

Geluid is ook wat lager dan de typische racefietsbel. Werkt vrij goed, al blijven er veel hardhorende e-bikers die je gewoon niet willen horen hoe vaak je ook belt...
FTFY :Y)

Bedankt voor de tips mannen, serieus nette opties! Er zit een out front houder bij de fiets dus als dienpast zonde om direct te vervangen. Mooie opties deze twee belletjes.

Overigens nog een vraagje, ik krijg van meerdere mensen te horen dat de Bolt V1 geen FW updates meet zou krijgen. Laatste update was van oktober maar ik kan er verder niks over vinden bij Wahoo :?

Edit: De never2far maar besteld :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doggy10
  • Laatst online: 15-06 21:51
DCG909 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:07:
Hoe ervaren anderen de 1050 in de kou?
Met mijn capacitative handschoenen werkt deze niet lekker in koud weer :/
10 minuten met iets van 3.8 graden en de gevoeligheid werkt alleen nog met mijn vingers (gevoeligheid lijkt niet instelbaar bij de 1050)

Ook iq datavelden werken niet bij een "cold" boot, maar vereisen een reboot.
Mijn ervaring met de 1050 in de kou is om te huilen.
Zodra het koud is werkt het scherm nagenoeg niet meer. Het scherm reageert heel sporadisch of toont het scherm met de home en bel-knop i.p.v door te gaan naar het volgende gegevensscherm.
Ook zonder handschoenen werkt het niet.

Aangezien er ook geen fysieke knop voor bladeren tussen de schermen meer aanwezig is heb je ook geen alternatief. Echt top voor een product van deze prijs.

Er is ook een topic over dit probleem op het Garmin-forum. Schijnen meer gebruikers te zijn die ditzelfde ervaren: https://forums.garmin.com...es-1050?pifragment-1290=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCG909
@Doggy10

Heb jij een screenprotector erop zitten?
Ik heb die van mij er dus een week geleden in frustratie eraf gehaald (heb er nog 2 over, was een 4 pack) en na 2 poetsbeurten met een t-shirt werkt het "so far so good".
Gisteren expliciet op de temperatuur sensor gelet bij een rit waar ik met hogere temperaturen al kuren heb gehad en nu bleef alles werken...
Alsof de gel/plaklaag gedetecteerd word bij temperaturen onder 5 graden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doggy10
@DCG909

Ik heb er inderdaad wel een screen protector op zitten. Maar gezien het topic bij het Garmin-forum had ik aangenomen dat dit niet de oorzaak kon zijn.

Maar aangezien ik er toch meerdere heb ga ik hem eraf halen en kijken of het dan wel werkt! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Doggy10

Whelp, vanmiddag in Rotterdam een ritje met 2 á 3 graden gereden en het scherm weigerde weer dienst (incidentele kliks werkte wel...).
Wat mij wel opviel was dat mijn handschoenen ijskoud waren (hartslag in zone 1 á 2 houden), toen ik los mogt gaan werkte het wat beter en thuis werkte het gewoon weer (temperatuur van de garmin zelf ging nog langzaam omlaag).

Schiet mij echt maar lek, want volgens mij hoort kou niks met capacitatieve objecten te doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kerel die opmerking is niet overdreven :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydAsoB21Pwl-a8KFd1St48Dv3tI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKNoeiPhOWECHWaW8uiopcEy.jpg?f=fotoalbum_medium
Dat ding is luid, één ping in huis en ik had 3 klagende kinderen en een vrouw WTF dat voor geluid was :+

@Doggy10 Toevallig vorige week een collega die vroeg of het normaal is dat de touchscreen van zijn Garmin amper werkt met kou. Je bent zeker niet de enige met dit euvel dus :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 09:42
DCG909 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:41:
@Doggy10

Whelp, vanmiddag in Rotterdam een ritje met 2 á 3 graden gereden en het scherm weigerde weer dienst (incidentele kliks werkte wel...).
Wat mij wel opviel was dat mijn handschoenen ijskoud waren (hartslag in zone 1 á 2 houden), toen ik los mogt gaan werkte het wat beter en thuis werkte het gewoon weer (temperatuur van de garmin zelf ging nog langzaam omlaag).

Schiet mij echt maar lek, want volgens mij hoort kou niks met capacitatieve objecten te doen, toch?
Puur uit nieuwsgierigheid. Wat doe je met het scherm tijdens het fietsen? Ik heb geen enkele behoefte om de schermen te wisselen. Dus ik herken de problemen niet.

Maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Is dit nu alleen een Garmin 1050 probleem vanwege een nieuw type scherm? Ik heb een 840 en ervaar geen enkel probleem onder de nul graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 21:34
Doggy10 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:36:
[...]

Aangezien er ook geen fysieke knop voor bladeren tussen de schermen meer aanwezig is heb je ook geen alternatief.
Ik heb dan wel een 530, maar met een garmin remote. Heb hem op de rechter shifter (en op de mtb ook rechts), en moet zeggen dat het scherm switchen eigenlijk de enige button is die ik vaak gebruik; en het werkt altijd.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doggy10
DCG909 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:41:
@Doggy10

Heel bijzonder dit en af en toe geen pijl op te trekken inderdaad. Ik had de laatste rit ook dat hij de eerste 2 uur niet werkt en daarna langzaam beter begon te werken. Dit zonder dat de temperatuur significant wijzigde.

@La1974 Ik heb meerdere gegevensschermen die ik onder het fietsen raadpleeg. Ook gebruik ik EatMyRide voor de langere ritten dus dan wil ik wel eens checken hoe het ervoor staat.

@Mistraller Ik heb nu inderdaad de Garmin remote besteld. Enerzijds omdat ik mijn 1050 in de huidige staat niet kan bedienen, maar ook omdat ik dan mijn handen niet van het stuur hoef te halen en ik de bel aan een fysieke knop kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 21:34
Doggy10 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:26:
[...]

@Mistraller Ik heb nu inderdaad de Garmin remote besteld. Enerzijds omdat ik mijn 1050 in de huidige staat niet kan bedienen, maar ook omdat ik dan mijn handen niet van het stuur hoef te halen en ik de bel aan een fysieke knop kan koppelen.
Ik heb een ligstuurtje dus mijn knopjes zijn ook iets lastiger bereikbaar; en idd, handjes op het stuur houden is wel erg handig. (Daarom ook op de MTB; je krijgt er 2 mounts bij; eentje perfect voor een flatbar, de andere met elastiekjes past fijn op de racer; aan de binnenkant van je shifter.)

Wat me wel tegenviel is de vrijheid die er is om de buttons te mappen. 1 knop is start/stop, 1 knop is voor laps, en maar 1 knop kan je "vrij" koppelen. Ik heb die nu short press: volgend scherm; long press vorig scherm. Maar misschien is dat meer een beperking op de edge 530 hoor, dat weet ik verder niet.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 94 ... 99 Laatste