Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16
EdwinW schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:10:
Heb je bij die route wel ingesteld op "wielrennen" als profiel ? Als ik die route van zuid naar noord instel in Komoot, maakt deze netjes een lusje onder de A27 twee keer onderdoor (Deltaweg) te gaan. Als ik deze route verander naar "gravelbike" profiel, maakt deze inderdaad gebruik van dat stukje onverhard gedeelte (lijkt trouwens op een olifantenpaadje en geen officieel gravel stukje).
Nee die had ik op gravelbike staan, ik was ook op de gravelbike.
En ja het is een soort van olifantenpaadje maar niet echt fietsbaar.

Wat road of gravel precies anders doet geen idee.
Dit paadje erin ja, maar persoonlijk zou ik het nuttiger vinden als hij een route maakt met zoveel mogelijk onverhard. (ipv dat je dat zelf allemaal moet gaan zoeken op kaart en dan in route moet opnemen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:51
Nog even een snelle update over Osmand en kwaliteit van de fietswegen.

Zoals eerder vermeld heb in dit topic gekeken.

Via deze link heb ik een xml gedownload en geïnstalleerd in osmand. Zie die pagina voor uitleg. Wel Engels geselecteerd op de pagina, kan geen Frans :)
Bij kaartstijl deze xml geselecteerd (Cycloroute) en bij Details "wegoppervlak tonen" als enige aangevinkt.

Ik heb nu deze situatie bij Bunne. Waarbij hij duidelijk weer geeft met grijze stippellijnen wat asfalt is. Een hele verbetering.
Lichtblauwe stippellijnen zijn hier klinkers.
Alleen nu een paar getest, moet nog meer testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsevyIA_ZN9yPP0SR1FIJpz_ksY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vheaiqNWHH6Obejiarwuud7.jpg?f=fotoalbum_large

En drinkwater punten weergeven,is gewoon een kwestie van zoeken in het Poi scherm op "drinkwater".

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 12-07-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:14
Strider schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:08:
Wat is de Garmin RTL515 radar weer duur geworden , bijna overal 199 euro. Was vorig jaar nog rond de 169 euro..
Ik ga de Bryton Radar Gardia R300L bestellen. Stuk goedkoper en volgens de reviews die ik heb gelezen eigenlijk net zo goed als de Garmin radar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02
( De Gardia was eerder in maart uitgebracht, maar was te vroeg op de markt gezet vanwege tekortkomingen. De R300L heeft nieuwe fiirmware gekregen en is nu vergelijkbaar met de Garmin Varia volgens GPLama ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:14
Klopt, de review van GPlama heeft me overtuigd dat deze geüpdate versie prima werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 20:00
Misschien een heel domme vraag maar ik heb vandaag de edge 540 binnen gekregen (mijn eerste fietscomputer). Ik heb die vooral gekozen om de surprise me optie maar ik heb werkelijk geen idee waar ik die kan vinden. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 16:48
Gisteren weer een foutje op de 840 met betrekking tot de route instructies. Route ingeladen, niet naar het begin laten navigeren en toen ik op de route kwam werd die ook als zodanig herkend. Enige probleem was dat hij de instructies had geladen van een route van vakantie zo'n 300 km verderop. Ik kreeg dus geen instructies maar de route was wel goed. De uiteindelijk oplossing was door de route af te wijken en de navigatie te pauzeren/hervatten. De route herladen dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

stutrecht schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:03:
Misschien een heel domme vraag maar ik heb vandaag de edge 540 binnen gekregen (mijn eerste fietscomputer). Ik heb die vooral gekozen om de surprise me optie maar ik heb werkelijk geen idee waar ik die kan vinden. Weet iemand dat?
Volgens mij vind je dat in de Garmin Connect app op de telefoon onder Training en planning - Koersen.
Het heet niet zo fancy.
Gewoon ‘Maak koers’.
Je kiest dan het type rit en vervolgens automatisch.
Dan geef je de afstand op en richting, te voilà… Garmin tovert een route.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

stutrecht schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:03:
Domme vragen bestaan niet. :)
Je kunt dit op de Garmin zelf terugvinden. Hiervoor ga je op het startscherm naar navigatie > koersen > en daar staat de optie om de route door Garmin te maken. Je krijgt er dan drie voorgeschoteld.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Laatst online: 01-01 09:20
Strider schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:08:
Wat is de Garmin RTL515 radar weer duur geworden , bijna overal 199 euro. Was vorig jaar nog rond de 169 euro..
Komt zo af en toe nog wel in de aanbieding. Of wellicht met TDF kortingscode (-€20) bij Futurum bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@roelwillems Dat ligt er aan waar je kijkt. Op dit moment lijken de winkels geen voorraad te hebben van dit type. Bij Van Bon Sport, Rose Bikes, Bike24, Mantel zijn momenteel allemaal goedkoper dan Futurum, zelfs met die TdF korting.

Nog een tip: heb jij of familie een rekening bij de ING, dan kun je via de ING Winkel 500 punten inruilen waarmee je 25% korting krijgt op Garmin accessoires, dus kost de Varia 150 Euro via de Garmin winkel.

Overigens staat de Garmin Edge 540 / 840 Solar nu ook in de ING Winkel voor 334 / 419 Euro.

[ Voor 43% gewijzigd door EdwinW op 15-07-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

-pollem-

Are you threatening me?

Wie kan mij uitleggen wat het nut is van het koppelen van een snelheidsensor aan een Garmin of een Karoo. Die apparaten hebben toch gps waarmee je de snelheid registreert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Snelheidssensor is veel accurater in een aantal gevallen. Denk aan gebieden met veel hoogbouw of beboste gebieden.

Ook kunnen de apparaten de data van GPS en de snelheidssensor combineren voor een beter resultaat.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:35
Tunnels idem. Pak bijna dagelijks de Maastunnel als forens en registratie was niet echt je van het met alleen mn Garmin unit. Geen last meer van met een snelheidssensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
En je ziet je snelheid een stuk directer. GPS-snelheid loopt altijd net wat meer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDbelgium
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07-2023
Is er een manier om de opgeslagen rit op een Wahoo Elemnt (gegevens terug te vinden onder ‘log’), manueel op te laden in de Wahoo Elemnt app?

Momenteel op reis en hij deed de synchronisatie, maar zag geen kaartgegevens en geen bijhorende gegevens. Hierdoor heb ik de rit verwijderd uit de Wahoo app, maar ik krijg deze niet terug gesynchroniseerd vanuit mijn Wahoo Elemnt naar de app?

Kan iemand mij helpen?

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:25
VDbelgium schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:18:
Is er een manier om de opgeslagen rit op een Wahoo Elemnt (gegevens terug te vinden onder ‘log’), manueel op te laden in de Wahoo Elemnt app?

Momenteel op reis en hij deed de synchronisatie, maar zag geen kaartgegevens en geen bijhorende gegevens. Hierdoor heb ik de rit verwijderd uit de Wahoo app, maar ik krijg deze niet terug gesynchroniseerd vanuit mijn Wahoo Elemnt naar de app?

Kan iemand mij helpen?

Merci!
Tijdje terug hetzelfde gehad, kreeg het niet voor elkaar.
Meen uiteindelijk ook een post/item gelezen te hebben dat dit niet kon(/kan)...
Er voor gekozen om Strava/Intervals maar als bron te gebruiken en de app verder te negeren.

Mocht het wel kunnen dan ben ook ik zeer nieuwsgierig wat de werkwijze is.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 11:07
Zijn hier toevallig mensen met een Edge 30 of 40 serie die ook een Nothing phone hebben?

Ik heb afgelopen week mijn nothing phone 2 gekregen, maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn edge 830 verbonden aan mijn telefoon, zwaar frustrerend.

Zijn hier meer mensen die hier tegen aan lopen? Of wellicht kunnen bevestigen dat dit geen probleem is op hun 40 serie?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 16:42
rinslll schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:25:
Ik heb een wahoo elemnt roam en kon altijd zonder problemen via de elemnt app geplande routes vanuit komoot uploaden maar vandaag krijg ik keer op keer de volgende melding; De gevraagde route werd niet gevonden op ELEMNT.

Had vandaag een update maar ook na die update blijf ik deze melding krijgen.

Iemand die dit herkent en weet wat te doen?
Dit probleem was er even niet meer maar sinds enkele maanden helaas weer terug.
Alles geüpdate, app opnieuw geïnstalleerd, telefoon opnieuw gekoppeld. Niks hielp.

Dit weekend mail naar Wahoo gedaan en kreeg onderstaande reactie:

Thank you for letting us know about your experience. This is an issue we are aware of and we have opened an internal ticket with our development team to investigate and resolve the problem.

At the moment, the only work around for this issue is to load the route via WiFi directly to the head unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hoogtemeter probleem waar ik laatste paar weken last van had gelukkig opgelost toen ik eind vorige week aankwam in Frankrijk.
Laatste rit in NL nog flink last van, daarna heeft garmin (op fiets) dag in warme auto gestaan en probleem opgelost.
Toch misschien iets van vocht ofzo ergens in gaatje van de barometer, alleen kon ik dat gaatje nergens ontdekken.

Moet zeggen dat die freeride climbpro wel goed werkt.
Ook mooi kaartje erbij, iemand enig idee of dit ook kan als je climbpro tijdens een route hebt ?
Scheelt een hoop als je kan zien hoe de weg loopt/welke afslag je moet nemen.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/N7EseEF9JtZQifWjgH8w4Esd7G0FoOk_C5Jlzhd7izE-1152x2048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Het is waarschijnlijk een vertaalfoutje waardoor ik het niet begrijp.
Wat geeft de lijn ‘Neem op’ in onderstaande grafiek weer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0ykS90_s0QDDhyPotyyhzk2yFA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sN6fgwMXxx2GoGer0UAuvn70.jpg?f=user_large

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Dat zijn je maximum waardes ooit, is inderdaad een rare vertaling. Of ze bedoelen neem een nieuwe rit op waarbij je deze waardes haalt :P

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 15:34
ik denk dat dat "record" was in het engels. I record onto this tape->ik neem op deze band op

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@DDX ik heb die nog niet gezien tijdens een ingeladen route, zou wel geweldig zijn als dat kon, het standaard hoogteprofiel grafiekje is bijna onbruikbaar omdat hij dezelfde schaal heeft als de kaart en de route popups zijn niet altijd even duidelijk of ontbreken bij sommige situaties.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:25
magic_nl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:23:
Het is waarschijnlijk een vertaalfoutje waardoor ik het niet begrijp.
Wat geeft de lijn ‘Neem op’ in onderstaande grafiek weer?

[Afbeelding]
Dit is inderdaad verkeerd vertaald. In het Engels is het Record. Met als uitleg (helemaal naar beneden scrollen) dat dit je beste waardes ooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:17
Steeffoon schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Domme vragen bestaan niet. :)
Je kunt dit op de Garmin zelf terugvinden. Hiervoor ga je op het startscherm naar navigatie > koersen > en daar staat de optie om de route door Garmin te maken. Je krijgt er dan drie voorgeschoteld.
Ook op de 540?
Was vroeger niet beschikbaar op de 530, enkel op de 830 toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Stancke schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:29:
[...]

Ook op de 540?
Was vroeger niet beschikbaar op de 530, enkel op de 830 toen.
Dat weet ik niet, ging ik gemakshalve wel vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:39
Hm, vanmiddag iets vervelends gehad. Sinds een week of zes heb ik de Garmin Rally RS200 pedalen met vermogensmeter. Vergeleken met de vorige pedalen (Shimano Ultegra) zijn deze pedalen 'dikker' aan het uiteinde (doordat daar de batterij zit), waardoor ik in bochten eerder tegen de straat kom als ik te vroeg weer ga trappen. Normaal met trainen is dat geen probleem, maar in wedstrijden dus wel.

Vanmiddag dus weer in een wedstrijd, ik kwam met het linker pedaal tegen de weg. Verder niet op gelet, maar toen ik naar huis fietste kreeg ik geen vermogen meer te zien op mijn scherm. daar heb ik verder niet bij stilgestaan, maar bij het schoonmaken van mijn fiets ontdekte ik dat van dat pedaal de hele batterijklep en de batterij verdwenen waren :'( Ik snap werkelijk niet hoe dat nou kan gebeuren. Of het heeft al losgezeten zonder dat ik dat wist. De schroefdraad lijkt niet beschadigt, dus ik heb meteen een nieuwe besteld bij Garmin. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben?

Het zijn prima pedalen, maar dit valt mij toch een beetje tegen. Al zou ik niet weten waar die batterijhouder dan geplaatst zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:21
In het correcte topic;

Heb gisteren tweedehands op Marktplaats een nieuwe GPS gekocht, een Garmin Edge 820. Niet het nieuwste ding, maar vergeleken met wat ik had is dit al een compleet nieuwe wereld qua mogelijkheden. Eentje daarvan is het kunnen aansluiten van een cadanssensor. Toevallig zat deze al bij de GPS toen ik deze kocht, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is er nog een sensor te kopen en deze op mijn andere fiets te zetten? Ik neem aan dat het voor de Garmin niet uitmaakt welke sensor het is, zolang hij er maar eentje vindt?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 12:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Maarten_E schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:06:
In het correcte topic;

Heb gisteren tweedehands op Marktplaats een nieuwe GPS gekocht, een Garmin Edge 820. Niet het nieuwste ding, maar vergeleken met wat ik had is dit al een compleet nieuwe wereld qua mogelijkheden. Eentje daarvan is het kunnen aansluiten van een cadanssensor. Toevallig zat deze al bij de GPS toen ik deze kocht, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is er nog een sensor te kopen en deze op mijn andere fiets te zetten? Ik neem aan dat het voor de Garmin niet uitmaakt welke sensor het is, zolang hij er maar eentje vindt?
ja dat kan gewoon.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 08:41
Maarten_E schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:06:
Ik neem aan dat het voor de Garmin niet uitmaakt welke sensor het is, zolang hij er maar eentje vindt?
Precies dit en als hij meerdere vind vraagt hij of hij moet overschakelen van de al verbonden naar de andere. Ik heb 3 fietsen allen met een snelheidssensor (en cadans en 2x powermeter maar dat terzijde) en nooit issues met de koppeling gehad *knocks on wood*

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58

Kluus

Gang is alles

Voor wie zit te wachten op meer dan twee gegevens velden in het kaart overview op de 540 en 840, in de huidige beta is het mogelijk om tot 4 velden in te stellen:

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/JjMkPtCKle1XsKsOt70W9_lOhnktng_qToIoghERcGQ-2048x1536.jpg

Hier wordt al om gevraagd sinds de 810 volgens mij en nu komt het eindelijk naar de 840!

Samen met onder andere de volgende updates die ik persoonlijk ook wel het vermelden waard vind:
- Fanfare bij het afronden van een ClimbPro klim zou weg gehaald zijn (nog niet getest)
- De bug dat het klim overzicht altijd op positie twee in de pagina volgorde kwam is opgelost

En nog wat dingen.
https://forums.garmin.com...installation-instructions
https://forums.garmin.com.../342945/public-beta-18-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 21:18
Ik wacht nog even met de beta, maar lijkt me een mooie update! :)

Welke datavelden/widgets heb je hierop geïnstalleerd? Of hoort dit ook bij de beta versie (kan het zo snel niet vinden in de lijst met updates)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

RR46 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:39:
Ik wacht nog even met de beta, maar lijkt me een mooie update! :)

Welke datavelden/widgets heb je hierop geïnstalleerd? Of hoort dit ook bij de beta versie (kan het zo snel niet vinden in de lijst met updates)?
De bovenste twee velden zijn BRM Power en BRM Speed. Ik heb die voornamelijk zodat ik de NP, vermogens zones en gemiddelde snelheid in hetzelfde veldje kan tonen, scheelt weer wat ruimte voor andere velden.

Denk er nog over om mijn kaart scherm op 3 velden in te stellen en in het brede veld dan alsnog de MapDashboard, dan kan je 8 velden in beeld hebben bij de kaart :D. Moet nog wel zien wat er van je kaart over blijft als je ook nog navigeren aan hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik heb recent een edge 840 aangeschaft. Ik ben geen fan van veel geluidjes tijdens het fietsen, dus ik wil kunnen navigeren zonder geluid. Ik heb volgende 2 manieren gevonden, maar beide zijn niet exact wat ik wil:

* navigatie uitzetten. zo deed ik het met mijn edge 800. Dan krijg je geen bewegwijzering te zien, en dat vind ik in de edge 840 wel heel handig
* geluiden uitzetten. Dan werkt de navigatie zoals ik wil: ik zie de pijlen op het scherm, maar geen gebeep. Echter, als er een waarschuwing komt, of ik rijd fout, dan krijg ik geen geluid, en dan vind ik wel handig om een geluidssignaal te krijgen.

Weet er dus iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de navigatie wel werkt zonder geluidssignalen, maar als ik verkeerd rijd, ik wel een geluidssignaal krijg (Of bij een crashdetectie bvb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 17:27
@schoene ik heb net in mijn Garmin Edge 1030 Plus gekeken. Daar heb je via je ingestelde activiteitenprofiel enige controle over wat wel en niet geluid moet gaan maken. Hopelijk kan dat ook bij jouw fietscomputer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
AMD1800 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:22:
@schoene ik heb net in mijn Garmin Edge 1030 Plus gekeken. Daar heb je via je ingestelde activiteitenprofiel enige controle over wat wel en niet geluid moet gaan maken. Hopelijk kan dat ook bij jouw fietscomputer
Ik heb die instellingen ook gevonden, maar helaas vind ik daar geen instelling voor het geluid tijdens het navigeren. Ik vrees dat wat ik wil niet mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:34
schoene schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Ik heb die instellingen ook gevonden, maar helaas vind ik daar geen instelling voor het geluid tijdens het navigeren. Ik vrees dat wat ik wil niet mogelijk is.
Ik heb ooit op basis van een tip van @RigolleM de afslagbegeleiding uitgezet met zoomlevel op 200m. Dat scheelt voor mij heel veel irritatie en onzinnige beeps.

Dan kan ik dus gewoon een koers volgen en ik krijg wel signaal met beeps als ik van de route af wijk en bij scherpe bochten (soms wel handig maar vaak ook mwah). Misschien werkt dit ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
GerbenBK schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Ik heb ooit op basis van een tip van @RigolleM de afslagbegeleiding uitgezet met zoomlevel op 200m. Dat scheelt voor mij heel veel irritatie en onzinnige beeps.

Dan kan ik dus gewoon een koers volgen en ik krijg wel signaal met beeps als ik van de route af wijk en bij scherpe bochten (soms wel handig maar vaak ook mwah). Misschien werkt dit ook voor jou.
Ja, dat is een optie, zo deed ik het ook met mijn edge 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ik ben van plan een Venu SQ 2 aan te schaffen en te combineren met m’n Edge 530.
In de handleiding vind ik twee optie om hartslag te delen via ANT+.
Bij het fietsen gebruik ik nu een hartslagband, maar die vreet batterijen.
Mijn huidige Apple Watch series 2 geeft exact dezelfde waardes. Dus voor mij is pols meting afdoende.

De opties zijn:
Uitzenden bij activiteit. Dan lijkt me dat je op beide apparaten een activiteit moet starten.
Altijd uitzenden. Lijkt mij niet handig voor de batterijduur.

Weet iemand hoe Connect met twee activiteiten omgaat?
En hoe gaat dat met Strava?

[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 19-08-2023 22:44 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 21:24
magic_nl schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:43:
Ik ben van plan een Venu SQ 2 aan te schaffen en te combineren met m’n Edge 530.
Mijn huidige Apple Watch series 2 geeft exact dezelfde waardes. Dus voor mij is pols meting afdoende.

De opties zijn:
Uitzenden bij activiteit. Dan lijkt me dat je op beide apparaten een activiteit moet starten.

Mijn Magene HR band gaat eindeloos mee op 1 cr2032.... koppel je hem wel los nadat je klaar bent?
Een horloge die ANT+ uitzend; kost amper meer energie. Horloge heeft toch al een BT connectie aanstaan naar je telefoon en de BT radio wordt ook voor ANT+ gebruikt.
Mijn vorige VA3 kon heel erg lang ANT blijven uitzenden; dat kan instant maar dan kan je de rest van je horloge niet meer fijn gebruiken dus ik start altijd een no-gps activity die ik na de activiteit gewoon weggooi. Op de VA3 en nu op mijn Fenix ook. Met een edge 530 btw.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12
Op mijn forerunner heb je naast hartslag uitzenden tijdens activiteit ook de optie ‘deel hartslag’ deze kan je gewoon starten voordat je weg rijdt en dan koppel je horloge als hartslagsensor aan je 530. Je hoeft geen dubbele activiteiten op te nemen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
magic_nl schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:43:

De opties zijn:

Welke hartslagband heb je? Normaliter gaat zo'n batterijtje makkelijk een jaar mee. Je moet wel de sensor ontkoppelen na gebruik, anders blijft hij uitzenden...
Ik heb de Venu SQ2 en die kan inderdaad via ANT+ uitzenden, echter beinvloed dit wel de levensduur van je accu, dit staat ook duidelijk in de waarschuwing op het schermpje zodra je dit activeert. Het werkt verder goed, ik heb het een keer gedaan toen m'n borstband-hartslagmeter er mee op hield.
Je kan je 530 instellen op meerdere hartslagsensors, hij pakt gewoon degene die actief is. Dat betekend dus wel dat je ervoor moet zorgen dat je altijd maar 1 sensor actief hebt...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
JP_S schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 08:38:
Op mijn forerunner heb je naast hartslag uitzenden tijdens activiteit ook de optie ‘deel hartslag’ deze kan je gewoon starten voordat je weg rijdt en dan koppel je horloge als hartslagsensor aan je 530. Je hoeft geen dubbele activiteiten op te nemen.
JA maar dan staat je watch toch fixed in dat scherm? Ik kon met mijn VA3 dan niets meer doen, niet eens de tijd bekijken, en het ging nogal eens per ongeluk uit. Ook waren het meer clicks.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12
Mistraller schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

JA maar dan staat je watch toch fixed in dat scherm? Ik kon met mijn VA3 dan niets meer doen, niet eens de tijd bekijken, en het ging nogal eens per ongeluk uit. Ook waren het meer clicks.
Nee bij een forerunner 745 die ik heb kan je gewoon terug klikken naar je beginscherm en dan blijft hij gewoon draaien.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
JP_S schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

Nee bij een forerunner 745 die ik heb kan je gewoon terug klikken naar je beginscherm en dan blijft hij gewoon draaien.
Gek, zelfs bij mijn huidige fenix kan ik niet uit het "zend hartslag uit" scherm zonder uitzenden te stoppen.
Of bedoel je de setting waarbij je gewoon je HR instelt op altijd uitzenden. Da's weer nét een andere variant. Ik zou dat dan zelf weer vergeten uit te zetten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Microkid schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:17:
[...]

Welke hartslagband heb je? Normaliter gaat zo'n batterijtje makkelijk een jaar mee. Je moet wel de sensor ontkoppelen na gebruik, anders blijft hij uitzenden...
Ik heb de Venu SQ2 en die kan inderdaad via ANT+ uitzenden, echter beinvloed dit wel de levensduur van je accu, dit staat ook duidelijk in de waarschuwing op het schermpje zodra je dit activeert. Het werkt verder goed, ik heb het een keer gedaan toen m'n borstband-hartslagmeter er mee op hield.
Je kan je 530 instellen op meerdere hartslagsensors, hij pakt gewoon degene die actief is. Dat betekend dus wel dat je ervoor moet zorgen dat je altijd maar 1 sensor actief hebt...
Ik heb enkele jaren een Coospo H6, maar waarschijnlijk is die ondertussen gewoon niet meer lekker.
Vorig jaar ook de band een keer vervangen omdat ie zelfs met nieuwe batterij niks wou meten. Deze gaat overigens in stand-by als er geen hartslag is en wordt weer actief bij beweging.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik start net als @Mistraller ook gewoon een activiteit voor het uitzenden van hartslag, vooral omdat mijn horloge (Vivoactive 4) dan ook weet dat ik aan het sporten ben en niet na een half uur de melding krijg dat ik wel heel erg gestressed ben ;). De activiteit op mijn horloge "Discard" ik dan gewoon op het einde.

Verder op vakantie al gehad dat ik door te frutten met mijn Edge nadat er iets mis ging met de navigatie, een kilometer of 10 niet opgenomen had. Toen was het wel fijn dat mijn horloge ondertussen ook aan het opnemen was.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 21-08-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-02-2024

jmu

.

[ Voor 99% gewijzigd door jmu op 25-08-2023 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 11:26
Hartslag van een horloge is toch niet te vergelijken met de hartslag van een band monitor? De band is veel accurater op kleine wijzigingen zoals sprintjes etc. Zou met fietsen altijd de band verkiezen boven horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Volgens de informatie op de website moet het kaartje geformatteerd zijn als FAT32.
Je kan kijken of er een format optie in de Edge zit, anders in Windows formatteren.
https://softwarekeep.com/...-an-sd-card-on-windows-10

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

aaaido schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:11:
Hartslag van een horloge is toch niet te vergelijken met de hartslag van een band monitor? De band is veel accurater op kleine wijzigingen zoals sprintjes etc. Zou met fietsen altijd de band verkiezen boven horloge.
Dat ligt er aan, ik rij met een powermeter dus voor dat soort dingen gebruik ik die informatie tijdens het fietsen, dat is nog een stuk accurater. Hartslag gebruik ik vooral voor de training load informatie achteraf, dan is een horloge wat mij betreft prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 11:26
Kluus schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:02:
[...]

Dat ligt er aan, ik rij met een powermeter dus voor dat soort dingen gebruik ik die informatie tijdens het fietsen, dat is nog een stuk accurater. Hartslag gebruik ik vooral voor de training load informatie achteraf, dan is een horloge wat mij betreft prima.
Ik fiets ook met een powermeter maar dat staat echt los van de accuraatheid tussen een hartslagband en een horloge om je hartslag te meten. Juist voor die workload is een accuratere hartslagband ook vele malen fijner.

Mijn horloge (met optische hartslagmeter) heb ik altijd om en ik fiets met een wattagemeter, wahoo elment bolt icm tickr hartslagband. Het verschil in hartslag tussen de twee is vaak groot. Al helemaal wat betreft accuraatheid. Bijvoorbeeld: horloge blijft steken op 140max terwijl hartslagband een kortdurende max aangeeft van 175. Juist hierdoor kan ik ook goed zien waar dit vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bij de serieuzere ritten gebruik ik vaak trouwens ook een band, maar voor een gewoon duur ritje waarbij ik vooraf weet dat ik me niet in ga spannen pak ik vaak het horloge.

Ik heb ze ook wel eens naast elkaar gehad maar behalve dat het horloge vaak iets achter loopt heb ik nog geen relevante verschillen kunnen ontdekken. Daarbij moet ik wel aangeven dat ik eigenlijk nooit hele korte inspanningen doe, dus ik kan me voorstellen dat daarbij de piek gemist wordt in het geval van een horloge. Analyse achteraf beperkt zich bij mij ook tot de langdurige trainingsbelasting, ik zoom eigenlijk nooit in op de graphs zelf.

Dus ja een band is ongetwijfeld nauwkeuriger, maar als je geen behoefde hebt aan die mate van nauwkeurigheid is een horloge mijns inziens ook prima. Het is inderdaad wel iets om mee te nemen in je afweging, als je er echt interval training mee wil gaan doen zou ik zeker ook een band prefereren.

NB: en teruglezend herken ik ook niet het probleem van @magic_nl dat zo'n hartslagband batterijen vreet, daar lijkt me dan wat anders aan de hand. Dat zou voor mij eigenlijk ook geen reden zijn om een Venu aan te schaffen ter vervanging van...

[ Voor 30% gewijzigd door Kluus op 28-08-2023 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Kluus schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:14:
NB: en teruglezend herken ik ook niet het probleem van @magic_nl dat zo'n hartslagband batterijen vreet, daar lijkt me dan wat anders aan de hand. Dat zou voor mij eigenlijk ook geen reden zijn om een Venu aan te schaffen ter vervanging van...
De aanschaf van een Venu komt vooral voort uit de wens om m’n Apple Watch series 2 te vervangen. Die stamt uit 2016 en de batterijduur is niet meer geweldig.
Ik weet dat het 🍎 met 🍐 vergelijken is, maar de keuze voor een Garmin horloge komt voort uit de wens voor integratie van data (zoveel mogelijk in één ecosysteem).
Als daarmee ook een andere irritatie opgelost wordt is dat meegenomen.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EdwinW
Voor de Garmin Edge x40 gebruikers is nu firmware 18.23 officieel uitgekomen (major release):

Changes made from version 17.29 to 18.23:
(versie 17.xx is naar mijn weten voor de 540/840 nooit als officiële versie uitgegeven)
  • Added the GroupRide feature to allow you to chat and share a course and live location with your group.
  • create a GroupRide by selecting the GroupRide widget on the home screen or by using the Safety and Tracking menu.
  • Customize the ride name, date and start time, and add a course if desired. These details will automatically download to other user's Edges when they join.
  • Share the GroupRide with others using the Garmin Connect Mobile app.
  • Join a GroupRide by accepting the request sent from someone in the group or entering the code manually using the GroupRide glance on the home screen of the Edge.
ClimbPro
  • Restored simple tone for climb complete.
  • Persisted ClimbPro map zoom levels when auto zoom is off.
  • Fixed navigation to climb when user rides off climb.
  • Improved climb and segment interaction.
  • Fixed regression in battery life estimate in the Battery Saver menu.
  • Fixed zoom buttons overlapping elevation plot on map page.
  • Added button support to solar graph page axis allowing user to switch between the full activity view and the past 100 seconds view by pressing and holding the enter key.
  • Fixed viewing details for long notifications with buttons
.
  • Fixed crash when searching for location in Japanese
.
  • Fixed a positioning bug in poor weather conditions.
  • Fixed a "ghost" course issue where a deleted course could be activated instead of a newly added course.
  • Added navigation shortcut in map banner.
  • Made auto-pause overlay less persistent.
  • Fixed straight line navigation.
  • Added additional map data screen layouts, allowing for up to four data screens when the elevation profile is hidden.
  • Fixed starting a future Daily Suggested Workout.
  • Enabled alphanumeric postal code when using the search feature.
  • Fixed PCO icons on the wrong side for right pedal.
  • Fixed other minor issues and improved device stability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 14-06 21:20
Ik heb een nieuwe fiets besteld en daar wil ik ook een nieuwe fietscomputer bij. Op mijn huidige fiets heb ik jaren tevreden de Wahoo Elemnt Bolt gebruikt. Als ik binnen de Wahoo familie blijf, dan kom ik uit op de Roam v2 (iets groter kijkscherm als de Bolt mag best, ik wordt een jaartje ouder ;) ). Doe ik hier nog goed aan, of is een Garmin (of wellicht Karoo?) op het moment veel beter?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

EdwinW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:13:
Voor de Garmin Edge x40 gebruikers is nu firmware 18.23 officieel uitgekomen (major release):

(versie 17.xx is naar mijn weten voor de 540/840 nooit als officiële versie uitgegeven)
Klopt, ze skippen van 9.x naar 18.23, waarschijnlijk om de versienummering in lijn te brengen met de 1040 die al wel op 17.29 zat. Ik gebruik al een poosje de beta, vooral de volgende updates bevallen mij wel:
  • Added additional map data screen layouts, allowing for up to four data screens when the elevation profile is hidden.
Met name die laatste is zeer welkom. Volgens mij wordt dit niet in de lijst vermeld maar ze hebben in deze versie ook de bug gefixed waarin het ClimbPro overzicht met de klimmen altijd op het tweede scherm kwam. Nu komt die gewoon op de positie waar je het ClimbPro scherm configureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Jammer dat ze nu op basis van paar mensen teruggaan naar simpele toon als je klim klaar is.
Ipv dat ze er een configuratie oid van maken, vond dat toontje altijd wel wat hebben.
(en bij de status die je dan zag hadden ze wat mij betreft ook gemiddelde wattage mogen tonen die je had getrapt)

Benieuwd of ze de bug van traagheid als je route laad met 10+ klimmen hebben opgelost.
Kan het helaas voorlopig niet echt testen.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 30-08-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:44:
Jammer dat ze nu op basis van paar mensen teruggaan naar simpele toon als je klim klaar is.
Ipv dat ze er een configuratie oid van maken, vond dat toontje altijd wel wat hebben.
...
Ja je went er wel aan he ;). Ze hadden het van mij ook wel configureerbaar mogen maken.

Oja nog iets anders wat me op viel tijdens het gebruik van de beta is dat je nu ook een audio notificatie krijgt als je af wijkt van de route, volgens mij was dat in de vorige versies ook niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ja dat merkte ik, de offcourse melding is 1 kort piepje en heel kort in beeld.
Bij de 830 viel dit veel meer op.
Je had dus niet echt snel door als je van de route ging. (afgelopen weekend dus paar keer pas laat door)

Zal eens kijken of dat nu beter is.

[ Voor 52% gewijzigd door DDX op 30-08-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:53:
Je had dus niet echt snel door als je van de route ging. (afgelopen weekend dus paar keer pas laat door)

Was er uberhaupt wel een piepje dan? Zoals ik zei is het me de laatste keren dat ik met de beta versie off course ging wel duidelijk op gevallen terwijl ik daarvoor met de oude versies inderdaad ook een aantal keer verkeerd ben gereden. Misschien hebben ze het piepje aangepast, het viel me in ieder geval meer(?) op.

Dat 10+ klimmen probleem heb ik inderdaad ook al even niet meer getest.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 30-08-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja 1 kort piepje, maar dat valt amper op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hopelijk hebben ze met deze update ook aangepakt dat de helderheid bij het opstarten van de Edge 840 standaard een stuk hoger is. Het eerste wat ik nu steeds moet doen als ik hem aanzet, is de helderheid een stuk opschroeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:28
coelho schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:11:
Ik heb een nieuwe fiets besteld en daar wil ik ook een nieuwe fietscomputer bij. Op mijn huidige fiets heb ik jaren tevreden de Wahoo Elemnt Bolt gebruikt. Als ik binnen de Wahoo familie blijf, dan kom ik uit op de Roam v2 (iets groter kijkscherm als de Bolt mag best, ik wordt een jaartje ouder ;) ). Doe ik hier nog goed aan, of is een Garmin (of wellicht Karoo?) op het moment veel beter?
Je krijgt denk ik veel 'wij van WC-eend' reacties op zo'n vraag. Zo ook van mij :+ .

Ik heb sinds 2 jaar een Karoo 2 en ben er echt super blij mee. Van wat ik hoor van vrienden die andere apparaten hebben is de navigatiefunctie nog steeds heel goed. En dan vooral de reroute wanneer je van de route afwijkt. Binnen een paar seconden heeft hij een alternatieve route verzonnen om je op een prettige manier weer op je originele pad te laten terugkeren. Wat betreft trainingsfuncties kan ik je niet echt helpen omdat ik ze niet gebruik, maar van wat ik (wederom) hoor is dat dat bij Garmin wat beter voor elkaar is. Aan de andere kant draait de Karoo op Android en kan je allerlei apps sideloaden.

Wat ik van Wahoo apparaten heb meegekregen is dat ze wat minder stabiel zijn geworden in de nieuwere generaties. En dat je bijna niks op het apparaat zelf kan was vroeger logisch, toen GPS units nog zwaar underpowered waren. Tegenwoordig heeft het wat mij betreft geen voordelen meer.

Voor mijn gebruik, voornamelijk navigatie en het aangeven van hoogteprofielen etc. zou ik iedere keer weer een Karoo kopen. Het was veel geld maar het is iedere cent waard gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:07
Ik ben een paar maand geleden van een bolt v1 naar Garmin 840 gegaan.
Als je meer functies, toeters en bellen, en meta-waarheden wil, ga dan naar Garmin.
Wil je frustratIe, gevloek en getier vermijden, en tevreden blijven, neem dan de Roam v2.
Just my 5 cents …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Het scherm op de Roam is nagenoeg even groot.
De unit is optisch groter door de leds links naast het scherm.
Heb bij Mantel de units naast elkaar vergeleken en de Bolt v2 was de betere keuze.

Let wel dat er acties zijn momenteel en er vermoed word dat er een nieuw model komt.
Maar er zijn nog geen officiële aankondigingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
raymondw schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Het scherm op de Roam is nagenoeg even groot.
De unit is optisch groter door de leds links naast het scherm.
Heb bij Mantel de units naast elkaar vergeleken en de Bolt v2 was de betere keuze.

Let wel dat er acties zijn momenteel en er vermoed word dat er een nieuw model komt.
Maar er zijn nog geen officiële aankondigingen...
Ik las dat de Roam een scherm heeft van 68,5mm diagonaal, vs 55,9mm voor de Bolt. Dat lijkt me anders een aardig verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
DDX schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:53:

De 1040 geeft bij deze versie wel een duidelijke piep. Maar volgens mij deed hij dat altijd al. ;)
Verder vanmiddag geen problemen gehad met de laatste versie, lekker met 4 datavelden op de kaart. :) Viel me wel op dat het knipperende radar logotje weg was bij niet verbonden radar.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@coelho
Formaat is 400*240 voor de Roam v2 en 320*240 voor de Bolt v2.
In de hoogte heb je dus idd (veel) meer pixels.
Die ruimte word alleen nergens optimaal gebruikt.
Per dataveld heb je +-20 pixels meer hoogte, in de winkel zag ik daar niet echt een heel groot voordeel in.
Alles word iets hoger qua weegave.

Als je twijfelt zou ik je adviseren zelf de units te bekijken. Ben zelf bij Mantel in The Wall geweest, zowel Garmin, Wahoo en anderen lagen daar werkend klaar om te vergelijken.

Had zelf al een Bolt v2 en wilde eigenlijk de Roam v2 voor mijn vriendin kopen, ben er erg kritisch ingestapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7bT2PJ39NWgm0_Y1Q_AV8h7KSU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RRzXICYkZNW9b95kKalSutFI.webp?f=user_large

Kort gezegd: je kan niet verkeerd kiezen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
raymondw schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:23:
@coelho
Formaat is 400*240 voor de Roam v2 en 320*240 voor de Bolt v2.
In de hoogte heb je dus idd (veel) meer pixels.
Die ruimte word alleen nergens optimaal gebruikt.
Per dataveld heb je +-20 pixels meer hoogte, in de winkel zag ik daar niet echt een heel groot voordeel in.
Alles word iets hoger qua weegave.

Als je twijfelt zou ik je adviseren zelf de units te bekijken. Ben zelf bij Mantel in The Wall geweest, zowel Garmin, Wahoo en anderen lagen daar werkend klaar om te vergelijken.

Had zelf al een Bolt v2 en wilde eigenlijk de Roam v2 voor mijn vriendin kopen, ben er erg kritisch ingestapt.

[Afbeelding]

Kort gezegd: je kan niet verkeerd kiezen (y)
Dank voor je uitgebreide uitleg. Het lijkt erop dat de Bolt v2 al een stuk duidelijker is dan de eerste Bolt. Ik was afgelopen weekend in Limburg, had het hoogteprofiel aan staan en kon het haast niet aflezen onder inspanning.

Gisteren een JOIN training geupload en ook daar waren de blokken niet goed af te lezen. Kan aan het monochrome liggen, de resolutie of mijn ogen. Het moet in ieder geval duidelijker worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Steeffoon schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:33:
Hopelijk hebben ze met deze update ook aangepakt dat de helderheid bij het opstarten van de Edge 840 standaard een stuk hoger is. Het eerste wat ik nu steeds moet doen als ik hem aanzet, is de helderheid een stuk opschroeven...
Nee.
En zo zijn er ook nog problemen met het koppelen van sensoren die soms wel en soms niet automatisch worden verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
EdwinW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:54:
[...]

Nee.
En zo zijn er ook nog problemen met het koppelen van sensoren die soms wel en soms niet automatisch worden verbonden.
Donders, ik dacht dat het aan mijn sensoren lag! Maar dat is dus een bug van de edge! Is er een bekende workaround oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Melantrix schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Donders, ik dacht dat het aan mijn sensoren lag! Maar dat is dus een bug van de edge! Is er een bekende workaround oid?
Het enige wat ik heb gemerkt is dat gekoppelde sensoren soms verbinding verliezen en niet meer terug verbinden zonder herstart. Maar ik weet dus niet zeker of dit hetzelfde is.

Bovenstaande probleem heb ik al maanden niet meer terug gezien sinds ik mijzelf weer heb aangeleerd de Garmin na gebruik helemaal uit te zetten in plaats van steeds in sleep te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Kluus schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Het enige wat ik heb gemerkt is dat gekoppelde sensoren soms verbinding verliezen en niet meer terug verbinden zonder herstart. Maar ik weet dus niet zeker of dit hetzelfde is.

Bovenstaande probleem heb ik al maanden niet meer terug gezien sinds ik mijzelf weer heb aangeleerd de Garmin na gebruik helemaal uit te zetten in plaats van steeds in sleep te laten.
hmm oke, dus echt een volledige shutdown en niet alleen op de slaap knop drukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Het ligt er aan:
- Bij hartslagmeter lees ik dat het helpt om de Edge dan een keer opnieuw op te starten.
- Het verlies van de verbinding doet zich voor bij zowel Garmin als niet-Garmin sensoren.
- De Di2 buttons doen het soms niet vanaf de start van een rit. Work-around is om tijdens het rijden naar het instellingen scherm te gaan en dan de sensors pagina te openen. Bij de Di2 kun je dan kiezen voor 'reconnect'.

Deze problemen zijn bij de beta versies (ik maak daar zelf gebruik van) niet opgelost, ondanks meerdere meldingen in het forum.

@Kluus Het reconnecten na 'sleep' of een korte pauze bij een rit, wordt/werd ook gemeld in de beta-periode.

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinW op 30-08-2023 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Melantrix schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:11:
[...]

hmm oke, dus echt een volledige shutdown en niet alleen op de slaap knop drukken?
Yes dat heeft voor mij een hoop geneuzel met sensoren opgelost in ieder geval.

NB: ik zet hem alleen uit bij thuiskomst, bij een koffiestop ofzo laat ik het device gewoon aan staan op pause (maar dus ook niet op sleep). Bij het hervatten van de rit pakt hij dan de sensoren weer gewoon netje op bij mij.

[ Voor 85% gewijzigd door Kluus op 30-08-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
coelho schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:32:
[...]

Dank voor je uitgebreide uitleg. Het lijkt erop dat de Bolt v2 al een stuk duidelijker is dan de eerste Bolt. Ik was afgelopen weekend in Limburg, had het hoogteprofiel aan staan en kon het haast niet aflezen onder inspanning.

Gisteren een JOIN training geupload en ook daar waren de blokken niet goed af te lezen. Kan aan het monochrome liggen, de resolutie of mijn ogen. Het moet in ieder geval duidelijker worden :)
Aflezen van de display heb ik geen problemen mee, maar meer ook omdat ik altijd een (zonne)bril op sterkte op heb.
Voor mij zijn de Join blokken pijnlijk duidelijk, groen, blauw en zwart zijn haarscherp....
Denk dat alleen een e-paper display het beter kan doen qua leesbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
Kluus schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Yes dat heeft voor mij een hoop geneuzel met sensoren opgelost in ieder geval.
Bij mij zijn die problemen verdwenen nadat ik alle IQ apps verwijderd had.

Flickr - Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

GWBoes schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:35:
[...]

Bij mij zijn die problemen verdwenen nadat ik alle IQ apps verwijderd had.
Klopt, goeie, dat werkte bij mij ook, maar later ging ik de IQ apps toch missen en toen heb ik ze weer geinstalleerd. Toen heb ik één keer het probleem terug gehad maar dat was nadat mijn Edge de hele tijd sinds de rit daarvoor in sleep had gestaan.

Geen idee verder, beide workarounds lijken te werken, vage bug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
EdwinW schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:13:

• Added the GroupRide feature to allow you to chat and share a course and live location with your group.
  • create a GroupRide by selecting the GroupRide widget on the home screen or by using the Safety and Tracking menu.
  • Customize the ride name, date and start time, and add a course if desired. These details will automatically download to other user's Edges when they join.
  • Share the GroupRide with others using the Garmin Connect Mobile app.
  • Join a GroupRide by accepting the request sent from someone in the group or entering the code manually using the GroupRide glance on the home screen of the Edge.
ClimbPro
  • Persisted ClimbPro map zoom levels when auto zoom is off.
  • Fixed navigation to climb when user rides off climb.
  • Improved climb and segment interaction.
  • Fixed regression in battery life estimate in the Battery Saver menu.
  • Fixed zoom buttons overlapping elevation plot on map page.
  • Added button support to solar graph page axis allowing user to switch between the full activity view and the past 100 seconds view by pressing and holding the enter key.
  • Fixed viewing details for long notifications with buttons
.
  • Fixed crash when searching for location in Japanese
.
  • Fixed a positioning bug in poor weather conditions.
  • Fixed a "ghost" course issue where a deleted course could be activated instead of a newly added course.
  • Added navigation shortcut in map banner.
  • Made auto-pause overlay less persistent.
  • Fixed straight line navigation.
  • Fixed starting a future Daily Suggested Workout.
  • Enabled alphanumeric postal code when using the search feature.
  • Fixed PCO icons on the wrong side for right pedal.
  • Fixed other minor issues and improved device stability.
Ik kreeg hem vandaag ook binnen en was zo dom om maar direct te updaten.
Gevolg: na send route to device vanuit Komoot, en op 840 ok, en dan op ‘open’ te klikken op de 840, crashte deze en rebootte. Daarna werkt Komoot iq blijkbaar helemaal niet meer 😡
Eén van de dagen die eens verwijderen en terug installeren dus.
Ondertussen is het dus export gpx, import in connect, en daarna verder naar de 840 … zucht.
Een gewaarschuwd mens …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@PaulC Been that, done that. Ik draai mee in het betaprogramma en had vorige week hetzelfde probleem met versie 18.21 (vlak voor de laatste officiele versie). Send to Device werkte niet meer en als extra bonus werd de rit ook niet opgenomen. Nadat ik de 840 op de Garmin Express had aangesloten, bleek er op 17 augustus een nieuwe versie van Komoot beschikbaar te zijn gekomen. Je moet dus even de 840 aan de computer hangen en controleren op updates.
En mocht je de kaarten willen bijwerken, zul je waarschijnlijk eerst de oude kaarten via Garmin Express moeten verwijderen voordat je de nieuwe er op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
EdwinW schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:05:
@PaulC Been that, done that. Ik draai mee in het betaprogramma en had vorige week hetzelfde probleem met versie 18.21 (vlak voor de laatste officiele versie). Send to Device werkte niet meer en als extra bonus werd de rit ook niet opgenomen. Nadat ik de 840 op de Garmin Express had aangesloten, bleek er op 17 augustus een nieuwe versie van Komoot beschikbaar te zijn gekomen. Je moet dus even de 840 aan de computer hangen en controleren op updates.
En mocht je de kaarten willen bijwerken, zul je waarschijnlijk eerst de oude kaarten via Garmin Express moeten verwijderen voordat je de nieuwe er op kan zetten.
Eergisteren nog aan de PC gehangen en volledig laten updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
18.23 firmware aanpassing op 840; als je scherm lockt dan werkt swipen van schermen ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een aantal maanden geleden had ik hier geschreven over mijn Edge Explore die veel te snel leeg liep, en waar bleek dat bij 0% batterij hij nog uren kon doorlopen. Hem helemaal naar 0% laten lopen en opladen leek dat op te lossen zijn. Alleen toen viel de aan/uit knop eraf na 4.5 jaar, en met verlengde garantie werd dat gefixt.

Ik ga/ging ervanuit dat ik een refurbished computer heb gekregen en niet mijn eigen terug, maar goed, lastig om zeker te zijn. Gisteren in een 2 uur fietsen was de helft van de batterij leeg. En oké, met hoge luchtvochtigheid had zeker in het bos de GPS er behoorlijk moeite mee, waardoor hij ook (te vaak) aan het herberekenen was. Maar alsnog hoort dat niet op ~30% schermhelderheid.

Dus daarna hem maar weer naar 0% laten lopen. En toen heeft hij het nog bijna 3 uur volgehouden, met maximale schermhelderheid en nauwelijks GPS ontvangst binnen! Nu vanaf de nieuwe 100% weer leeg aan het laten lopen, en hij gaat bijna 7 uur halen, weer met maximale helderheid. Gezien 10 uur bij normaal gebruik is opgegeven, is dat prima.

Maar nu dus mijn vraag, is dit een bekend iets bij andere Garmin Edge devices? Uiteraard gegoogled, en het lijkt een Edge Explore iets te zijn. En waarschijnlijk zijn de Explore 2s nog niet oud genoeg om te weten of dat ook daar gaat optreden. Ik laad hem tegenwoordig niet meer op na elke rit, dus het is niet dat hij nooit onder de 70% kwam. Het is vooral gewoon irritant dat de batterijindicatie gewoon incorrect is, terwijl de batterij prima is.

(En dit keer kwam hij wel rond de 10% met de vraag of je niet battery saver wil inschakelen. Maar net als de vorige keer, hij schakelde netjes uit uiteindelijk, niet dat hij crashte doordat accu echt op was, hij ging gewoon netjes uit door lage batterij, en bij weer aanzetten kon je gewoon verder gaan met vorige rit. Dus hij weet prima wanneer hij bij de echte 0% is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:15:
18.23 firmware aanpassing op 840; als je scherm lockt dan werkt swipen van schermen ook niet meer
Hmm, klopt inderdaad! Op zich geen slechte aanpassing vind ik want op de momenten dat ik op de 830 mijn scherm moest locken werkte het swipen ook niet meer echt super.

Nu op de 840 werken de knoppen wel gewoon om te bladeren bij een locked scherm dus dat is wat mij betreft prima zo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Het heeft Garmin 10 jaar gekost maar EINDELIJK is het mogelijk. 4 datavelden op het kaartscherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09UxoceYAMqswbgywtjeSAGB0x0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RheqJsFADZMSrWYL7E882DzL.jpg?f=fotoalbum_large

[Ja, ik weet dat 't met een IQ app al kon maar dit ziet er toch veel mooier uit...]

Nu gaan we door met de lobby voor het uit kunnen zetten van de virtual partner.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 05-09-2023 08:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
havana schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:17:
Het heeft Garmin 10 jaar gekost maar EINDELIJK is het mogelijk. 4 datavelden op het kaartscherm.

[Afbeelding]

[Ja, ik weet dat 't met een IQ app al kon maar dit ziet er toch veel mooier uit...]

is dit een final firmware? heb nog geen update gezien ...
ziet er inderdaad mooier uit, maar ik heb nu 6 velden via de IQ app, denk dat ik toch liever daarbij blijf..
(distance, distance remaining, 10s power, avg power, hr, power zone)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Ieder z'n voorkeur. Voor mij is 4 genoeg, 3 zou ook nog gaan. Scheelt dat ik niet met HR rijd.

Wie wil de petitie MAAK HET MOGELIJK DE VIRTUELE PARTNER UIT TE ZETTEN tekenen?

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 05-09-2023 10:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:48
havana schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:17:

[Afbeelding]

En de lobby om dat terror handje bovenaan de kaart te laten verdwijnen ajb! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja zoals die bij de 830 gewoon verdween na paar seconde...
Ik hou het gewoon op 2 datavelden (power en hr) andere info hoef ik niet continu te zien.

[ Voor 43% gewijzigd door DDX op 05-09-2023 11:20 ]

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:00
Wil graag even wat voorleggen. De hoogtemeting van mijn 3 jaar oude Garmin 530 is defect. De 530 registreerde vandaag 382 hoogtemeters Strava en Komoot 65 hoogtemeters.

Thuisgekomen handmatig de hoogte ingesteld op 8 meter na even wachten liep dit terug naar -28 meter met de unit op dezelfde plek...

Contact opgenomen met Garmin en het aanbod gehad voor €127 ex opstuur kosten de unit te laten vervangen voor een nieuwe/refurbished versie met 1 jaar garantie.

Gezien de nieuwprijs van €209 euro vind ik dit eigenlijk niet zo'n goed voorstel dus heb Garmin voorgesteld voor dat bedrag een 830 te ontvangen, dat is echter afgewezen.

Nu is er naast de garantieperiode natuurlijk een conformiteit van toepassing, in hoeverre zijn jullie het met mij eens dat een fietscomputer in deze prijscategorie niet kapot had mogen gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Michiel193 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:11:
Wil graag even wat voorleggen. De hoogtemeting van mijn 3 jaar oude Garmin 530 is defect. De 530 registreerde vandaag 382 hoogtemeters Strava en Komoot 65 hoogtemeters.

Thuisgekomen handmatig de hoogte ingesteld op 8 meter na even wachten liep dit terug naar -28 meter met de unit op dezelfde plek...

Contact opgenomen met Garmin en het aanbod gehad voor €127 ex opstuur kosten de unit te laten vervangen voor een nieuwe/refurbished versie met 1 jaar garantie.

Gezien de nieuwprijs van €209 euro vind ik dit eigenlijk niet zo'n goed voorstel dus heb Garmin voorgesteld voor dat bedrag een 830 te ontvangen, dat is echter afgewezen.

Nu is er naast de garantieperiode natuurlijk een conformiteit van toepassing, in hoeverre zijn jullie het met mij eens dat een fietscomputer in deze prijscategorie niet kapot had mogen gaan?
Dat is discutabel. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de 830, die werd wel vervangen, maar dat was omdat het onder garantie is gebeurd. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om het met de winkel waar je het ding gekocht hebt, op te lossen. Maar na het verstrijken van de garantieperiode ligt het doorgaans echt aan de fabrikant hoe deze omgaat met iets als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 08:41
Michiel193 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:11:

Zeker weten dat ie stuk is? Door luchtvochtigheid verschillen kan de Garmin hoogtemeter enorm verschillen soms (voorbeeld ochtendrit heen en middag rit terug in dezelfde rit geeft bij mij een verschil van zo'n 30 m gemiddeld genomen)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
scraemus schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:21:
[...]

Zeker weten dat ie stuk is? Door luchtvochtigheid verschillen kan de Garmin hoogtemeter enorm verschillen soms (voorbeeld ochtendrit heen en middag rit terug in dezelfde rit geeft bij mij een verschil van zo'n 30 m gemiddeld genomen)
Zeker weten, dit verschil is veel te groot! 120 meter daling geregistreerd met 5min omhoog lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:21
Michiel193 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:38:
[...]
Zeker weten, dit verschil is veel te groot! 120 meter daling geregistreerd met 5min omhoog lopen...
Just for shure, het staat wel op meters en niet bv feet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
canonball schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:50:
[...]
Just for shure, het staat wel op meters en niet bv feet?
Ja staat ingesteld op meters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 11:27
Vraagje… mijn Wahoo Elemnt Roam is momenteel 2.5 jaar oud. Het probleem is dat de accu de laatste 2 weken erg snel leegloopt. 3-4 uurtjes en hij is leeg.

De garantie van 2 jaar is natuurlijk net weer voorbij. Hebben jullie tips/ervaringen?

Opsturen, nieuwe accu erin laten zetten of…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 21:12
pier87 schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:08:
Vraagje… mijn Wahoo Elemnt Roam is momenteel 2.5 jaar oud. Het probleem is dat de accu de laatste 2 weken erg snel leegloopt. 3-4 uurtjes en hij is leeg.

De garantie van 2 jaar is natuurlijk net weer voorbij. Hebben jullie tips/ervaringen?

Opsturen, nieuwe accu erin laten zetten of…
Neem contact op met de winkel, uit ervaring weet ik dat Wahoo importeur erg coulant is. Zelf een nieuw Wahoo Kickr Core gekregen buiten de garantie

Je zou een beroep op conformiteit kunnen doen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Vraagje, technisch niet vanuit een fietscomputer, maar mijn Garmin horloge, maar ik vermoed dat hier meer kennis over deze vraag zit.

Ik heb een Forerunner 955, een HRM Pro hartslagband en een 4iii Precision 3 powermeter. Alle sensors zijn aan mijn horloge gekoppeld en vanuit daar start ik mijn activiteiten altijd.

Vandaag wilde ik een FTP test doen, dus een fietsactiviteit gestart en daarbij gekozen voor training -> FTP test.

De eerste keer niet goed begrepen wat ik moest doen toen ik niet meer kon, dus per ongeluk de test zelf afgebroken (de activiteit gestopt).

Daarna nog een keer gestart (via training -> FTP test) en nu heel de test afgewerkt (paar minuten warmdraaien, steeds op het gewenste vermogen fietsen tot ik niet meer kon, op het eind nog eens 2 minuten voluit en daarna cooldown).

Nu komt het, aan het eind van de test gaf mijn horloge aan dat er geen FTP kon worden gedetecteerd. Ik kon mijn horloge wel op de grond gooien van frustratie, 2x helemaal me kapot gewerkt en dan absoluut 0,0 resultaat. Het stomme is dat er dus ook 0,0 uitleg werd getoond waarom er geen FTP kon worden gedetecteerd.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik een volgende anders moet doen om de test wel te laten slagen? Ik heb hem op de weg gedaan, want ik heb geen fietstrainer.

De frustratie overheerst nu wel echt, deels doordat ik de eerste test zelf verpeste, maar vooral omdat de test daarna ik precies heb gedaan wat het horloge vroeg, en dan krijg je zo'n nietszeggende foutmelding.

WoT stats

Pagina: 1 ... 83 ... 98 Laatste