Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
Het ligt niet aan de grootte van de winkel. Er zullen andere redenen meespelen. Zelfs een relatief kleine (beperkt toegankelijke) webwinkel van de ING verkoopt de saffier uitvoeringen.
De Garmin Edge 1040 is bij CoolBlue bv. ook nog steeds niet te koop in tegenstelling tot de ING winkel (vrijwel vanaf de introductie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:26
Da's een goeie om in de gaten te houden! Hopelijk komt de edge 840 ook in de rentepuntenwinkel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:41

Kluus

Gang is alles

RR46 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:54:
Idd, sinds zaterdag binnen hier (incl 5 jr garantie).

Ivm AGR ontwijkend gedrag vandaag pas getest, werkt toch wel erg fijn en draait allemaal wat soepeler, touchscreen reageert beter en een paar nieuwe functies (ik kwam van een Garmin 1030).

Alleen nog even wachten dat sommige apps ook ondersteuning bieden voor de 840 (al zal dat niet heel lang hoeven duren aangezien de software hetzelfde is als de 1040…).

Edit:
Zojuist contact gezocht met ontwikkelaar van eGEAR+ en kreeg direct (binnen enkele minuten) feedback, update toegevoegd met beschikbaarheid voor 540 en 840.

Aan ontwikkelaar FC7 zelfde vraag gesteld (maar tot heden geen reactie).
Nice dat die eGear+ ontwikkelaar gelijk reageert. Deze apps werken allemaal ook al op de 1040 voor zo ver ik heb gezien dus ik denk dat het voor hen niet meer is dan een vinkje aanzetten om hem beschikbaar te maken voor de nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29
EdwinW schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:54:
Het ligt niet aan de grootte van de winkel. Er zullen andere redenen meespelen. Zelfs een relatief kleine (beperkt toegankelijke) webwinkel van de ING verkoopt de saffier uitvoeringen.
De Garmin Edge 1040 is bij CoolBlue bv. ook nog steeds niet te koop in tegenstelling tot de ING winkel (vrijwel vanaf de introductie).
1040 is de keren dat ik keek (en nu ook) uitverkocht bij ING.
Is die behalve een korte tijd ooit nogmaals terug in voorraad gekomen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@DDX Jazeker wel. De winkel wordt vaak op bepaalde dagen (soms wekelijks) / tijdstippen gevuld en ze hebben telkens maar een beperkt aantal virtueel op voorraad via een leverancier. In het topic van de smartwatches werd regelmatig melding gemaakt wanneer de voorraad werd aangevuld. Soms op vrijdag precies om 12.00 uur. En er zijn ook technische mogelijkheden om de voorraad te checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:48
EdwinW schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:49:
@Stancke Ik ben bang dat ze je blij maken met een dooie mus. De high-end sporthorloges van Garmin zijn er in verschillende uitvoeringen met Saffierglas. Die versies van de Fenix 7 en Epix 2 zijn al meer dan een jaar op de markt, maar tot op heden heeft CoolBlue deze met saffierglas niet in hun assortiment ....
Dus het antwoord dat ze allerlei uitvoeringen van Garmin devices in hun assortiment gaan krijgen, zou ik niet op vertrouwen.
Zeker als het om specifieke Fenix modellen gaat, ga je niet overal alle (high end) modellen kunnen kopen. Ook niet na een jaar… hier wordt wel degelijk onderscheid in gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@DDX De Edge 1040 Solar is nu op voorraad bij de ING: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1012759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20
Bij andere webshops is hij ook voor deze prijs te kopen zie ik.

[ Voor 41% gewijzigd door GoEV6 op 18-04-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GoEV6 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:51:
[...]

Bij andere webshops is hij ook voor deze prijs te kopen zie ik.
De Edge 1040 Solar is nergens te koop voor die prijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
RigolleM schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:41:
[...]

De Edge 1040 Solar is nergens te koop voor die prijs ;)
Yes daar heb je gelijk in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Thnx, maar ik ga voor de 840 ;)
1040 is mij iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
DDX schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:14:
[...]

Thnx, maar ik ga voor de 840 ;)
1040 is mij iets te groot.
Denk dat de knoppen op de 840 ook erg prettig werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@DDX Het was maar om aan te geven dat er voorraad is. Wellicht dat anderen nu geïnteresseerd zijn.

@GoEV6 Ja en nee (ik heb inmiddels de Edge 840). De interface is wel meer gericht op touchscreen. Ik heb geen referentie met de oudere modellen, maar door de vele mogelijkheden lijkt het me minder handig om e.e.a. in te stellen. Tijdens het rijden zijn de fysieke knoppen wel handig met bv handschoenen (het scherm reageerde overigens wel op het gebruik van handschoenen).

Maar de 540 (en 840 / 1040) hebben allemaal de mogelijkheid om (bijna) alles ook vanuit de Garmin Connect App van je telefoon in te stellen (iets wat Wahoo sinds jaren al heeft toegepast).Dus ook met touchscreen is het vaak handiger/sneller om het vanuit de Connect App uit te voeren.

Overigens werd de nieuwe 840 meteen vanuit de Connect App gevonden en aangezien ik al een Garmin sporthorloge heb, werden alle instellingen ook overgezet naar de 840. D.w.z. de gekoppelde sensoren op het horloge waren meteen ook op de Edge beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 07:40
Ik heb de 840 ook besteld. Weer terug naar Garmin na vijf jaar Wahoo.

Mijn Bolt v1 en v2 houd ik wel als reserve en voor op de MTB.

Vooral bij de Bolt v2 waren er te veel zaken die mij gingen storen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:33
havana schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:06:
Ik heb de 840 ook besteld. Weer terug naar Garmin na vijf jaar Wahoo.

Mijn Bolt v1 en v2 houd ik wel als reserve en voor op de MTB.

Vooral bij de Bolt v2 waren er te veel zaken die mij gingen storen.
Benieuwd naar hoe je het verschil ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb vorig jaar al eens 3 maanden een 830 (leentoestel) gebruikt om de app EatMyRide te testen. Dat beviel op bepaalde punten heel goed.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
heb de tabel van bladzijde 1 aanpast met de nieuwste modellen en prijzen van huidige webshops.

www.besidesthat.nl/fietscomputerstabel/tweakers.htm

[ Voor 202% gewijzigd door tweakerharrie op 19-04-2023 17:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@havana ik ben wel benieuwd wat nu de doorslag geeft om te switchen vergeleken met je artikel van vorig jaar.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
SirLenncelot schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:21:
@havana ik ben wel benieuwd wat nu de doorslag geeft om te switchen vergeleken met je artikel van vorig jaar.
irritant aan wahoo
- geen fietsprofielen
- geen 53x11 format
- datavelden alleen in te stellen via app
- hoogtemeters van de v2 zijn veel te rooskleurig (v1 wel goed)
- temperatuur v2 klopt van geen kant (v1 wel goed)
- weinig kaartdetails, bijvoorbeeld geen straatnamen
- irritante kaartlayout, voorbeeld: fietspaden zijn dominante dikgedrukte lijnen
- geen EatMyRide
- livetrack werkt vaak niet (ontvanger ziet oude rit)
- batterijduur is ok, maar niet bijzonder anno 2023

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 20-04-2023 08:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
12gobiking biedt bij alle varianten van de 540 en 840 een gratis Garmin HRM dual hartslagmeter aan. Volgens hen heeft die een waarde van 59,99. Helaas ben ik niet in de markt voor een HR meter, dus ik sla over. Maar laat gelukkig wel zien dat er wat ruimte zit in de marges op de 540 en 840...

https://www.12gobiking.nl/blog/garmin-edge-540-en-edge-840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

De punten die @havana aanhaalt herken ik ook nog van de paar jaar dat ik een bolt had. En dan met name het gemis aan fietsprofielen en de kaarten. Ik ben overigens ook niet perse dol enthousiast de layout van de garmin kaarten maar wel van die van openfietsmap, welke op Garmin mooi bruikbaar zijn.

Ik twijfel nog steeds of ik van de 830 naar een 840 ga switchen, geen wereld van verschil, maar dat had ik ook niet verwacht, wat voor mij een vooruitgang zou zijn is:
- Mogelijkheid tot bedienen met knoppen.
- Meer ruimte, voor kaarten

Op termijn zal het er toch van komen dus waarom niet nu? Ik ga nog maar een paar nachtjes erover slapen, waarschijnlijk wacht ik nog tot er echte aanbiedingen zijn.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 20-04-2023 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Ik ben overigens ook niet perse dol enthousiast de layout van de garmin kaarten maar wel van die van openfietsmap, welke op Garmin mooi bruikbaar zijn.
En als je moet routeren via de OFM kaart krijg je echt fietsvriendelijke wegen/paden voorgesteld. Zowel Komoot als Strava routes sturen mij via een hoofdweg terug, terwijl OFM mij mooi langs fietsvriendelijke kronkelende wegen stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
RigolleM schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:45:
[...]
En als je moet routeren via de OFM kaart krijg je echt fietsvriendelijke wegen/paden voorgesteld. Zowel Komoot als Strava routes sturen mij via een hoofdweg terug, terwijl OFM mij mooi langs fietsvriendelijke kronkelende wegen stuurde.
Ik snap dit niet helemaal. Hoe plan je dan een route via Komoot via de OFM? Of kan dat niet? Ik wil juist die mooie kronkelwegen ipv fietspaden langs N-wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GoEV6 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:14:
[...]

Ik snap dit niet helemaal. Hoe plan je dan een route via Komoot via de OFM? Of kan dat niet? Ik wil juist die mooie kronkelwegen ipv fietspaden langs N-wegen.
Ik plan juist niks... Ik stop met mijn route bv. ergens halverwege en ik wil terugkeren naar huis of wagen. Ik open de navigatie op de Edge, want tijdens een activiteit kan je geen nieuwe route via Komoot of Strava opstarten, en ik geef het adres in van thuis of wagen en laat de Edge mij een route aanmaken. De eerste keer dat ik dat deed, toen ik moest vaststellen dat je geen nieuwe route kan starten via Komoot of Strava, zag ik dat ik via Komoot en Strava een andere route kreeg aangeboden dan deze van mijn Edge. Eénmaal thuisgekomen, heb ik eens gecontrolleerd welke route hij voorstelde via Komoot en Strava en beiden hadden mij eerst via een hoofdweg gestuurd, terwijl de Edge, waar ik de OFM als hoofdkaart had ingesteld, een veel leukere kronkelroute had voorgesteld. Deze was ook iets langer (logisch) dan de routes van Komoot en Strava, maar wel een pak aangenamer om te rijden.

Sindsdien, kijk ik eerst eens in Garmin Basecamp waar ik die OFM kaart heb geactiveerd welke route hij maakt tov Komoot en Strava en ik moet eerlijk bekennen dat OFM altijd een beter voorstel doet . Ik heb ook niet altijd de tijd om alles op voorhand te plannen, zeker niet na een drukke werkdag en 's avonds een ritje inplan, dan laat ik ook Komoot of Strava snel iets berekenen, maar bij mijn langere ritten zal ik altijd eerst dubbel checken met OFM.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• havana
Eerste rit gemaakt met de 840. Meteen een flinke rit (voor mij dan), 7 uur heeft ie aangestaan en toen had ik nog 73% accu over (non-solar versie). Dat is toch niet slecht. Scherm stond op auto brightness en alle satellieten stonden aan.

Vergeleken met mijn Bolt V2 is het kaartscherm echt een verademing. Verder deed de computer het ook prima. Climbpro heeft ook duidelijk weer een paar stappen gezet.

Onderweg nog wat zitten spelen met de instellingen. Alle piepjes en meldingen uit, auto lap uit, auto zoom uit. Ik wil vooral RUST aan mijn hoofd. Als ik me bij cyclo's en toertochten ergens aan erger is het piepende head units. Mensen, zet dat lawaai uit! :|

Enige wat ik nog moet uitvogelen is hoe ik de virtuele partner dood kan maken. Schijnt niet te kunnen.... Maar zo makkelijk geef ik niet op. Kan niet bestaat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 21-04-2023 17:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
havana schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:32:
Enige wat ik nog moet uitvogelen is hoe ik de virtuele partner dood kan maken. Schijnt niet te kunnen.... Maar zo makkelijk geef ik niet op. Kan niet bestaat niet.
Ik rij sinds de Edge 705 met de virtuele partner, toen ik 'kort' overgestapt was naar Wahoo miste ik mijn vriend zelfs... :+ Maw, hij/zij stoort mij al lang niet meer..

Die biepjes idem, ik hoor ze niet meer.. heb enkel nog navigatie en radar beepjes aan staan, en het is zelfs zo erg dat ik soms wel eens afslag mis, omdat ik het biepje niet had gehoord. En mijn vrouw klaagt al jaren dat ik selectief doof ben, dus het is te trainen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De grote accuduur van de Garmins is wel een pluspunt, ook gezien de degradatie van accu’s over tijd. Al houdt mijn zes jaar oude Bolt het ook nog steeds 9 uur vol, de keren in een jaar dat ik dat opgebruik zijn ook op een hand te tellen.

Ik vind de ‘simpele’ kaarten van de Bolt v1 eigenlijk juist heel rustig en fijn werken.

Waarvoor ik Garmin zou willen gebruiken is de mogelijkheid om apps te installeren en integreren, daar vind ik Wahoo echt wel beperkt en krampachtig in.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 15:07
Ik heb een een Canyon Cockpit Mount met een adaptertje voor Wahoo, ben nu overgestapt naar Garmin, dus wil dat adaptertje vervangen. Weet iemand of ik dat ergens los kan kopen (liever niet ali express)? Ik kan het niet zo snel vinden, lijkt wel te bestaan, maar welke ik precies moet hebben weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 11:29
Kan je bij Komoot gebruikmaken van fietsknooppunten? Iemand hier ervaring mee?
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:59
jee_r schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:36:
Bedankt !
Volgens mij worden die alleen zichtbaar bij Komoot Premium (heb zelf geen Premium dus kan het niet checken voor je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bedankt !
Ja, in die mate dat de knooppunten niet direct in Komoot te vinden zijn, maar een gpx route die je met knooppunter of zo maakt kan je makkelijk importeren.

Het grote voordeel van Komoot is net om ook mooie wegen te vinden die niet op de knooppunten liggen.

Komoot in je eigen regio is gratis, probeer het gewoon en kijk een paar youtjoepjes.
Een week of 2-3 later krijg je dan wel een aanbod om alle kaarten te gebruiken voor 20€ ipv 30€.
Premium heb ik niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Iemand die weet of de knooppunten zichtbaar kunnen worden?
Ja je kan eenvoudig en mooie routes maken via komoot.
Maar zou ook handig zijn als je knooppunten kan aflezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36
Bedankt !
Ja, (op de pc toch) : gewoon naar de laag van de Opencyclemaps switchen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UawXBt0p5S3DiqmDygihyfIUJ8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRQkZl4F1Gok5KM2tRhcITxd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door PaulC op 22-04-2023 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Dan moet je premium hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:28
Via de site is dit niet nodig. Dat kan je OSM of OFM kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Ik zie dat niet staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Ik zie dit op mijn iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycayMuk5-ZyRNtKPXgM8ls8x-pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPs4i23bALE9VV2aSvpCg91I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door La1974 op 22-04-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Ik zie alleen komoot kaart en komoot satellietkaaet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@jee_r Standaard zie je inderdaad alleen de bovenste twee opties, maar vlak onder "Komoot satellietkaart" staat de mogelijkheid om het menu met kaarten 'uit te klappen' als je op de twee pijltjes klikt bij de tekst 'meer kaarten'.
(en je hebt geen Premium nodig)

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinW op 22-04-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Neen toch nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm4vSRE7gVuhU8NVGnm1rl5s0DM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9Qljp0ZaPIZMkxT2ZsSSsYvH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
jee_r schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:38:
Iemand die weet of de knooppunten zichtbaar kunnen worden?
Ja je kan eenvoudig en mooie routes maken via komoot.
Maar zou ook handig zijn als je knooppunten kan aflezen...
Op telefoon deed ik dat altijd met OsmAnd. Uiteindelijk toch een Edge gekocht omdat mijn toenmalige horloge geen powermeter ondersteunde. En nu blijkt Edge toch wel fijner.

Maar goed, ook in Osmand kan je plannen, evt op fietsknopen (of wandelknopen) en de gpx exporteren en weer ergens anders gebruiken. Alleen is osmand best ingewikkeld, de UI verdient geen schoonheidsprijs.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@jee_r Probeer het eens via de Komoot website. De App is beperkt in de kaarten. Op de iPhone (Komoot App) heb ik er ook maar twee.

[ Voor 16% gewijzigd door EdwinW op 22-04-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
EdwinW schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:30:
@jee_r Probeer het eens via de Komoot website. De App is beperkt in de kaarten. Op de iPhone (Komoot App) heb ik er ook maar twee.
Nu dus twee keer hetzelfde advies. Zal nu toch wel duidelijk zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie ook geen meerwaarde om dit in Komoot te doen, want hij verbindt ze niet via de knooppuntroutes maar via het sporttype dat je gekozen heb. Het gaat een pak sneller via de knooppuntwebsite, export GPX (waar je nog kan kiezen om het knooppunt als waypoint in te stellen) en daarna import in komoot, als je de route nog wilt verbinden met een ander start-/eindpunt.

[ Voor 29% gewijzigd door RigolleM op 23-04-2023 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
ja op de website werkt het... bedankt
iemand een idee als je dit zo kan gebruiken dat de Bosch kiox 300 de fietsknooppunten aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Voor dit via de fietsknooppunt website te doen heb je daar ook een premium account van nodig... nergens gewoon gratis waarbij je de routes kan opslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De ClimbPro zonder routes werkt bijzonder goed, was onderweg met de gravelfiets, dus heb er maar ééntje volledig gedaan. Mooie toevoeging van Garmin oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Nadat vanmorgen touchscreen weer totaal niet reageerde in de regen de 840 maar besteld.
Buttons en climbpro zonder route zijn wat mij betreft wel handig. (al zou dat 2e ook via firmware op 830 moeten kunnen lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:54:
Nadat vanmorgen touchscreen weer totaal niet reageerde in de regen de 840 maar besteld.
Buttons en climbpro zonder route zijn wat mij betreft wel handig. (al zou dat 2e ook via firmware op 830 moeten kunnen lijkt me)
Vast de 840 nog niet gevonden voor een betere prijs dan de launch-prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Requiem19 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:58:
[...]

Vast de 840 nog niet gevonden voor een betere prijs dan de launch-prijs?
20 euro korting bij futurumshop, waar ik hem zoiezo zou bestellen ivm de 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Requiem19 Mocht je toevallig nog een andere accessoire op het oog hebben, kun je deze 540 / 840 nu ook samen met een zekere korting bij Van Bon kopen. Zij bieden ook een 5-jaar extra garantie aan tegen een meerprijs.
Met code ‘super’ krijg je korting (via de rechter oranje zijbalk) op o.a. de nieuwe Garmin Edge.

[ Voor 11% gewijzigd door EdwinW op 25-04-2023 11:43 . Reden: Kortingscode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:13
havana schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:32:
Eerste rit gemaakt met de 840. Meteen een flinke rit (voor mij dan), 7 uur heeft ie aangestaan en toen had ik nog 73% accu over (non-solar versie). Dat is toch niet slecht. Scherm stond op auto brightness en alle satellieten stonden aan.

Vergeleken met mijn Bolt V2 is het kaartscherm echt een verademing. Verder deed de computer het ook prima. Climbpro heeft ook duidelijk weer een paar stappen gezet.

Onderweg nog wat zitten spelen met de instellingen. Alle piepjes en meldingen uit, auto lap uit, auto zoom uit. Ik wil vooral RUST aan mijn hoofd. Als ik me bij cyclo's en toertochten ergens aan erger is het piepende head units. Mensen, zet dat lawaai uit! :|

Volgens mij kon je bij de oudere modellen die Virtual Partner uitzetten per profiel of per route. Zal voor de 840 toch ook wel zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:25
loyske schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:53:
[...]

Volgens mij kon je bij de oudere modellen die Virtual Partner uitzetten per profiel of per route. Zal voor de 840 toch ook wel zijn?
Vanaf de 830 serie is dat niet meer mogelijk helaas. Opties zijn om bij het plannen de virtuele partner of heel snel of heel langzaam te maken waardoor hij niet zichtbaar is op de kaart etc.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
loyske schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:53:
[...]

Op de 810 kan dit inderdaad per route.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Edge 840 kwam vandaag binnen, net eerste ritje ermee gemaakt.
Setup ging lekker soepel, nam bijna alles over van 830.
Alleen wifi moet je opnieuw configureren.

Buttons icm touchscreen werkt prima.
Groter font, tja doe mij oude font maar. Gek bijvoorbeeld bij rittijd waar uren dan opeens heel klein staan.
(nu kleine 1 naast de minuten, benieuwd hoe dat dan gaat bij ritten van 10 uur of langer)
Solar werkt best ok naar mijn idee, nog ff kijken hoe dat gaat op zonnige dagen/lange ritten ;

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/cM8DLZVUfXY02J4H8iE4GPKCSs_ct5esW-6vdrOAmkw-1152x2048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07:48
Idd, eerste keer installeren is een fluitje van een cent.

Wat ik zelf na pakweg 500km vooral erg fijn vind (tav 1030 plus), is hoe soepel (en snel) de 840 functioneert. Of het nu door de verschillende menu’s scrollen is, of een route laden, echt een vooruitgang!

In de verschillende reviews her en der wordt dit naar mijn idee een beetje onderbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:53
Ik heb een Edge 530 en ondertussen een heel aantal routes verzameld. Kan ik deze verwijderen van de Edge, zonder ze uit Connect te gooien en zonder dat ze bij de volgende sync weer meegenomen worden?

En maakt het nog uit hoeveel activiteiten er op staan? Mijn Edge 510 moest ik zo nu en dan leeggooien omdat ie anders instabiel en traag werd.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ja als je ze verwijderd komen ze niet meer terug. (pas als je weer kiest voor sent to device)
En nee ik heb nog nooit activiteiten gewist en geen traagheid oid gemerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Eindelijk wat korting kunnen vinden voor de 840:

https://vanbon-sport.nl/e...n-edge-840-fietsnavigatie

Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je een kortingscode die je kunt invullen. De prijs gaat daarmee van 499,- naar 449,-.

Gelijk maar besteld :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06
NoepZor schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:08:
Ik heb een Edge 530 en ondertussen een heel aantal routes verzameld. Kan ik deze verwijderen van de Edge, zonder ze uit Connect te gooien en zonder dat ze bij de volgende sync weer meegenomen worden?
Kan idd zo zonder dat ze weer terug komen. Er is sowieso een maximum van 100 courses, ook op de nieuwere (1040). Best bizar want dan stopt hij gewoon met uploaden zonder enige indicatie, ook bij send to device geeft hij geen foutmelding oid. :/

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zoveel courses wil je toch helemaal niet op je device ?
Totaal geen overzicht/je kan er niet eens in zoeken ofzo. (mogelijk bij x40 serie verbeterd nog niet gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06
DDX schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:58:
Zoveel courses wil je toch helemaal niet op je device ?
ja nee, niet ideaal. Maar ontkomt me soms. hij synchroniseert Komoot automatisch en als je dan een paar versies van een meerdaagse toer maakt zit je er zo op.
De zoekfunctie werkt idd prima dus op de 1040 nooit echt veel tijd kwijt met zoeken, op een 5xx ben je wel even bezig.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 19:46
Requiem19 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:42:
Eindelijk wat korting kunnen vinden voor de 840:

https://vanbon-sport.nl/e...n-edge-840-fietsnavigatie

Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je een kortingscode die je kunt invullen. De prijs gaat daarmee van 499,- naar 449,-.

Gelijk maar besteld :D.
Die code is al jarenlang “super” en levert altijd wel goede deals op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
CuttingStorm schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:06:
[...]

Die code is al jarenlang “super” en levert altijd wel goede deals op :)
Ik dacht 'ik verklap de code niet, zodat deze leverancier nog wat nieuwsbrief abbo's krijgt in ruil voor z'n mooie deal'.

Maar idd, dat is precies de code :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:03
Ik overweeg een nieuwe garmin te kopen, heb nu een explore 1.
Eigenlijk het enige nadelige van deze is voor mij dat ie geen di2 integratie heeft en aan de langzame kant is. Accu duur kan ook wel beter hoewel ik hem nooit echt heb opgereden(batterij saving modus aan).

Zat te kijken naar de 1030 plus voor zon 400eu of de 830 290eu.
De meerwaarde van de 1040/840 zie ik voor mij niet echt.

Zijn er mensen die van een groter scherm naar een kleiner scherm zijn gegaan en daar spijt van hebben gehad? Mijn ogen zijn goed.
Denk dat de 1030 nogal groot is.. de explore is al best groot.

Ik gebruik hem vooral voor nieuwe vooraf gemaakte routes in Komoot te rijden.
In combinatie met een varia, cadans, snelheid sensor en 12s ultegra di2.

Al deze kunnen via connect de music control widget krijgen?(edit alleen de 1040/840(?) kan dit helaas,

[ Voor 18% gewijzigd door kadooosh op 26-04-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hier foto van groter font en vreemde manier van weergeven van uren ;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xJhsYGV/photo-2023-04-26-21-01-45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@DDX Je bedoelt die 12-uur notatie ? Die kun je via de Connect App aanpassen. Systeem --> Eenheden.
Stond bij mij ook op 12-uur instelling terwijl deze op NL is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee staat gewoon op 24 uur bij mij. (alles staat op engels op telefoon)
Ik heb het over de timer die je op deze foto ziet, 1u4m39s gefietst, maar die 1 is wel erg klein.

Op de 830 zag het er zo uit bij 3u27m (en vielen secondes weg als je langer fietste) :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/_0p3_NTYLh5f6_-0AOd9htAWTgKahA6M-Rkn4AaSNkU-1152x2048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Inderdaad. Na het uur verschijnt er een mini-eentje in de bovenhoek. Waarschijnlijk met als reden dat anders het lettertype van de rest van dat veld een stuk(je) kleiner wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EdwinW schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:09:
Inderdaad. Na het uur verschijnt er een mini-eentje in de bovenhoek. Waarschijnlijk met als reden dat anders het lettertype van de rest van dat veld een stuk(je) kleiner wordt.
Is daar een Garmin Connect IQ app voor: Oldtimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 14:35
Weet er iemand met een Edge 1040 hoeveel datavelden je nog op de kaart view kwijt kan?

Bij m'n huidige 520 zijn dat er maar twee, wat ik soms net te weinig vindt. Ik denk dat je met het grotere scherm vast meer kwijt kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaulC
Ravocs schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:25:
Weet er iemand met een Edge 1040 hoeveel datavelden je nog op de kaart view kwijt kan?

Bij m'n huidige 520 zijn dat er maar twee, wat ik soms net te weinig vindt. Ik denk dat je met het grotere scherm vast meer kwijt kan?
2, maar Gplama heeft daar een oplossing voor :
YouTube: Garmin EDGE Map + SIX Data Fields // MapDashboard ConnectIQ Data Field

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ravocs schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:25:

Ook 2, maar daar is ook een app voor MapDashboard, dan kan je 6 velden toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oplossing komt niet van Shane Miller aka GPLama, maar heeft er inderdaad een YT-filmpje over gemaakt.

Op de Edge 830 vond ik de digits te klein, maar op de Edge 1040 kan ik ze nog net lezen (+2 leesbril) ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
RigolleM schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:51:
[...]

Oplossing komt niet van Shane Miller aka GPLama, maar heeft er inderdaad een YT-filmpje over gemaakt.

Op de Edge 830 vond ik de digits te klein, maar op de Edge 1040 kan ik ze nog net lezen (+2 leesbril) ;-)
Ik had inderdaad beter geschreven dat GP een filmpje erover gemaakt heeft, met de oplossing, en dat het niet van hem zelf is maar van Eric de Vries.
Nb: er is behalve een 6-data field , ook nog een 4-veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
EdwinW schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:09:
Gekke is dat bij afstand lettertype wel kleiner wordt. (en blijven 2 cjfers achter de komma staan)
En bij 830 verdwijnen getallen achter de komma als tijd of afstand langer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Vandaag 9u43m onderweg, beetje verstopt zonnetje. Solar stats avg intensity 63% en 1u21m opgeladen.
En na afloop nog 67% batterij over met schatting 22u. (gps op auto setting)
Voor de meeste mensen dus vrij onzinnig die solar toevoeging, zelfs voor mijn ritten zal ik die batterij niet snel leeg trekken.
Batterij van m'n lichaam is eerder leeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 14:35
RigolleM schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:48:
[...]

Ook 2, maar daar is ook een app voor MapDashboard, dan kan je 6 velden toevoegen.
Thx, dit is precies wat ik wil! Helaas niet voor een 520, maar samen met de langzaam falende batterij en auto-sync, nóg een argument voor een upgrade >:) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:52
Ondertussen 150km op de teller met de 840.
Best een stevige upgrade komende van de 830.

De snelheid/vloeiendheid van het toestel valt direct op, veel vlotter. Instructies bij GPS zijn ook duidelijker, bij het missen van een afslag een logisch vervolg (itt de 830, welke bizarre toeren dat die kan uithalen zeg…). De mogelijkheid om je muziek te beheren is ook een meerwaarde. De compatibiliteit met mijn Fenix 6 Pro horloge zijn top. Interface is ook weer moderner.

Blij dat ik hem heb aangeschaft maar 500€? Toch duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Voor mijn nieuwe fiets zoek ik een oplossing om snelheid, gefietste aftstand en tijd te kunnen aflezen en tegelijkertijd ook te kunnen navigeren.
Nu had ik verwacht dat er wel een Android app zou zijn die dit allemaal kan, maar dit blijkt toch lastiger dan gedacht, althans ik heb hem nog niet gevonden.
Qua functionaliteit zou ik voldoende hebben aan een simpele fietscomputer maar dan uitgebreid met navigatie.

Ik had verwacht dat er een app zou zijn (al dan niet betaald) die dit kan en waarbij ik ook geen extra sensoren hoef te plaatsen, want GPS.

Nu lijk ik toch op een fietscomputer van bijvoorbeeld Garmin, Mio, Wahoo uit te komen. Maar ook hier lijken extra sensoren nodig.

Nu heb ik een paar vragen:
- Waarom moet ik bij een fietscomputer een extra sensor plaatsen om snelheid te meten? Terwijl dit ook via GPS/Glonass moet kunnen? Of zijn er ook computers die zonder kunnen?
- Kennen jullie Android apps die functionaliteit bieden van een eenvoudige fietscomputer, maar waar je ook mee kunt navigeren?
- Wat zou het voordeel van een uitgebreide fietscomputer zijn van Garmin/Mio/Wahoo t.o.v. een smartphone app?
- Mijn nieuwe fiets wordt een Koga F3 8.0. Die vooral voor woon/werk ritjes gebruikt gaat worden, maar ook recreatief tot max. +-60km per rit.
Deze Koga heeft een geïntegreerde bevestiging bovenop het stuur om een clip te monteren waar dan weer een telefoonhouder opgeschoven kan worden.
Hebben fietscomputers die in dit topic genoemd worden mogelijkheid om die bevestiging te wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Buffalo schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:15:
Voor mijn nieuwe fiets zoek ik een oplossing om snelheid, gefietste aftstand en tijd te kunnen aflezen en tegelijkertijd ook te kunnen navigeren.
Nu had ik verwacht dat er wel een Android app zou zijn die dit allemaal kan, maar dit blijkt toch lastiger dan gedacht, althans ik heb hem nog niet gevonden.
Qua functionaliteit zou ik voldoende hebben aan een simpele fietscomputer maar dan uitgebreid met navigatie.

Ik had verwacht dat er een app zou zijn (al dan niet betaald) die dit kan en waarbij ik ook geen extra sensoren hoef te plaatsen, want GPS.

Nu lijk ik toch op een fietscomputer van bijvoorbeeld Garmin, Mio, Wahoo uit te komen. Maar ook hier lijken extra sensoren nodig.

- Waarom moet ik bij een fietscomputer een extra sensor plaatsen om snelheid te meten? Terwijl dit ook via GPS/Glonass moet kunnen? Of zijn er ook computers die zonder kunnen?
- Kennen jullie Android apps die functionaliteit bieden van een eenvoudige fietscomputer, maar waar je ook mee kunt navigeren?
- Wat zou het voordeel van een uitgebreide fietscomputer zijn van Garmin/Mio/Wahoo t.o.v. een smartphone app?
- Mijn nieuwe fiets wordt een Koga F3 8.0. Die vooral voor woon/werk ritjes gebruikt gaat worden, maar ook recreatief tot max. +-60km per rit.
Deze Koga heeft een geïntegreerde bevestiging bovenop het stuur om een clip te monteren waar dan weer een telefoonhouder opgeschoven kan worden.
Hebben fietscomputers die in dit topic genoemd worden mogelijkheid om die bevestiging te wisselen?
Een fietscomputer heeft geen extra sensoren nodig. Kan wel (kan handig zijn in beboste gebieden waar het GPS-bereik minder is) maar hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je hebt geen aparte snelheidsmeter nodig, de meeste recente fietsGPS'en hebben inderdaad GPS/Glonass en dat is meer dan voldoende. Waarom wordt er vaak voor een aparte snelheidsmeter gekozen: als je vaak onder bladerdek rijdt, dan durven sommige fietsGPS'en hun verbinding met de sattelieten verliezen, en klopt de huidge snelheid niet, maar nog steeds geen drama.. de afstand zal blijven kloppen daar deze berekend wordt adhv trackpoints. Enkel als je veel bochten neemt, dan zal de afstand ook niet kloppen. En met bochten bedoel ik ergens in een bos kronkelende singletracks volgen met een MTB/gravelbike, want dan krijg je veel rechte lijnen tussen de trackpoints en mist hij hier en daar een bocht. Ook ontstaat GPS-drifting, dwz dat hij niet meer exact op de juiste GPS-locatie zit, maar er een paar meters naast zit, dit heeft ook gevolgen voor je tracklijn...

Mijn bike buddy (rijdt enkel op de weg) rijdt al jaren zonder snelheidsmeter, en onze afstanden kloppen redelijk...

En eugh... Mio Cyclo zou ik vervangen door Hammerhead, dan heb je de 3 grootste merken: Garmin, Hammerhead en Wahoo Fitness.

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 29-04-2023 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
r2-bike geeft 10 procent korting met code SALE10
Volgens mij goedkoopste voor de nieuwe garmins.
(maar persoonlijk zou ik gewoon gaan voor futurum ivm 5 jaar garantie mogelijkheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Van Bon geeft ook 10% (op de 840). Heb ik hierboven al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ah ik had even gemist dat ze 10% korting gaven, ook prima dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC

Je kan op je android perfect navigeren met Komoot, zonder extra sensoren.
Nadeel is dat de batterij van je phone niet zo lang mee gaat met het scherm constant aan en in volle zon.
(Kan wel opgelost worden met een dynamo2usb charger,of powerbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Hebben jullie tips waar je de goedkoopste 1030 plus of 1040 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
OsmAnd kan precies wat jij wil. Om batterij-snel-leeg te voorkomen kan je hem ook instellen dat scherm uit gaat als er geen navigatie melding is.

Alleen wel steile leercurve.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:46
Requiem19 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:11:
Van Bon geeft ook 10% (op de 840). Heb ik hierboven al besproken.
Dat maakt het wel al een stuk interessanter, verwacht namelijk niet dat hij het eerste half jaar zoveel goedkoper zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eJfxXhUIKKQRfA5wYG2hbJr8A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kbgId92VkXftaLMQKR4esZs.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb nu de explorer 1 op mijn fiets zitten maar vraag mij af of met de huidige Mount de 1030/1040 wel past. Of zit het koppelmechanisme gewoon iets lager dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@kadooosh Bij een Edge 1030/1040/840 etc wordt een stuurmount standaard meegeleverd. Je hebt zo te zien een rond stuur van 31 mm, dus de standaard meegeleverde stuurmount gaat passen. De 1040/1030 is ruim 10 mm langer dan de Explorer 1, dus op basis van deze foto lijkt me deze bestaande mount aan de kleine kant voor de 1040/1030, maar misschien gaat het passen aangezien je een beschermhoes nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Heb de voorkeur om deze mount te gebruiken, dit zit vast aan mijn stuurpen . Maar idd zonder hoesje past het waarschijnlijk makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nog niet heel erg onder de i druk van de 840. Voelt wat rommeliger qua UI en minder goed leesbaar.

Grote ergernis is dit handje bij het Map scherm. Zit precies op m’n route meestal. Kan dit handje (en de zoom buttons) ook weg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKu3Yp89NbOreKp4hE6giqb4N6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxdlMIw7tTFoSjpeEi8MhA57.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Ik weet niet of je dit toevallig onder een andere naam op het Garmin forum hebt geplaatst, maar daar wordt ook melding gemaakt om die items te kunnen verbergen.
(Nee, in de huidige situatie kan dit niet weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
PaulC schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:35:
[...]

Je kan op je android perfect navigeren met Komoot, zonder extra sensoren.
Nadeel is dat de batterij van je phone niet zo lang mee gaat met het scherm constant aan en in volle zon.
(Kan wel opgelost worden met een dynamo2usb charger,of powerbank)
Kun je dan met Komoot ook de kilometers 'scheiden' van bijvoorbeeld wandelen en fietsen? Niet dat alle kilometers op 1 hoop worden gegooid. En kun je bijvoorbeeld meerdere fietsen toevoegen? Kan dit überhaupt met een fietscomputer?

Heb de Komoot app even gedownload. Opzich wel overzichtelijk. Mijn voorkeur zou denk ik toch naar een fietscomputer gaan, eventueel met de integratie van Komoot.
Betreft de optionele snelheidssensor, ik heb in een aantal winkels navraag gedaan. De een zegt dat GPS nauwkeuriger is om snelheid te meten de ander zegt dat een sensor nauwkeuriger meet. Wat is wijsheid?

De Koga heeft deze bevestiging voor een telefoonhouder. Past een fietscomputer daar ook op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrnVhzZ6cEzrXkHP6TIr09JPK6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WV0MXn85umfMl9N7TBf2McKF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Komoot is vooral routes, terwijl andere platformen zoals Strava en Garmin connect met ook een activiteiten overzicht hebben(ook per type). Bij Garmin kan je aangeven met welke fiets en activitei is gedaan, helaas na jaren nog steeds niet te koppelen aan een profiel op de fiets computer..

Overal kan je wel nadelen vinden dus..

Een (goed afgestelde) sensor is betrouwbaarder dan gps, maar ik mis het niet, ook niet op de mtb in het bos

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij een Garmin krijg je gewoon een stuur mount

[ Voor 85% gewijzigd door Prulleman op 30-04-2023 13:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:50:
Nog niet heel erg onder de i druk van de 840. Voelt wat rommeliger qua UI en minder goed leesbaar.

Grote ergernis is dit handje bij het Map scherm. Zit precies op m’n route meestal. Kan dit handje (en de zoom buttons) ook weg?

[Afbeelding]
Zie je die echt de hele tijd? Bij de 830 moet je die eerst activeren door op het scherm te tikken, misschien is dat een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kluus schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:12:
[...]

Zie je die echt de hele tijd? Bijde 830 moet je die eerst activeren door op het scherm te tikken, misschien is dat een setting?
Ja die staat er de hele tijd :(. Kan geen setting vinden om dit aan/uit te toggelen.

Op deze manier is navigeren echt waardeloos.
Pagina: 1 ... 78 ... 98 Laatste