Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:37:
@Naboo om te beginnen moet je het idee van een google maps achtig gebruiksgemak los laten, als je dat wilt, ontkom je niet aan het gebruik van een smartphone.

Simpelste is inderdaad gewoon de gpx halverwege oppakken en als je over het eindpunt komt opnieuw inladen en verder rijden.

Ik heb in komoot ook even moeten zoeken, want het lukt inderdaad niet zomaar, en ook op de site zelf geven ze verkeerde tips (dat is meer een startpunt toevoegen, en dan eerst naar de start van de geimporteerde GPX rijden en dat wil je meestal niet, je wilt hetzelfde rondje rijden, maar dan vanaf een ander punt)

De tip in komoot is: zet eerst de rit op "heen en terug"
[Afbeelding]

met alleen heen kan je waypoints enkel verwijderen:
[Afbeelding]

met heen en terug kan je van elke waypoint een startpunt maken:
[Afbeelding]

en dan valt de rest ook direct op zijn plaats:
[Afbeelding]
(links de oorspronkelijke start, rechts de nieuwe, was waypoint 13)

https://www.judise.nl/ is een andere optie, hierbij kan je ook heel eenvoudig een gpx inladen, een punt kiezen en daar het startpunt van maken (rechts klikken op een punt en hier starten selecteren)
Helemaal eens met jouw uitleg.
Tip van mij is nog als je zelf een route bouw om wel alleen heen te gebruiken totdat het 'logisch' is voor de AI van Komoot om er een ronde van te maken. Anders zit je de hele tijd met routes die niet handig zijn.
Ik gebruik ook 'alleen heen' om een startpunt dat niet op de route ligt toe te voegen.
Daarna zoals je zegt via heen en terug de startlocatie aanpassen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 16:56

LGU

SirLenncelot schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:03:
Met een rondje van prof’s kopiëren ben ik al eens nat gegaan hoor. Zij koersten op een afgesloten stuk, daar waren we als gewone stervelingen ons leven niet zeker bij een stuk snelweg. Uiteindelijk moesten we 3x een tiental km omfietsen waardoor het rondje best uit de hand liep. Leergeld dat je ook even goed moet verkennen op de kaart.
Klopt en zeker een goed advies. Altijd de route even nalopen en controleren. In Spanje is het trouwens toegestaan op de N-wegen te fietsen en daar voelt het soms 100x veiliger dan een rondje in Zuid-Limburg is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HierarchyHero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-06 20:04
magic_nl schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:33:
[...]
Helemaal eens met jouw uitleg.
Tip van mij is nog als je zelf een route bouw om wel alleen heen te gebruiken totdat het 'logisch' is voor de AI van Komoot om er een ronde van te maken.
helmaal mee eens. Niet alle toestellen kunnen overweg met het "rondje" van Komoot. Meermaals problemen meet gehad binnen de fietsclub (voornamelijk bij garmin gebruikers). Bij het gebruik van de "alleen heen" nooit klachten gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HierarchyHero schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:21:
[...]

helmaal mee eens. Niet alle toestellen kunnen overweg met het "rondje" van Komoot. Meermaals problemen meet gehad binnen de fietsclub (voornamelijk bij garmin gebruikers). Bij het gebruik van de "alleen heen" nooit klachten gehad.
Het is dan ook een slecht idee om een rondje als route te gebruiken voor een rit met een heen en terug, want je hebt geen start/finish, m.a.w. geen eerste en laatste trackpoint in de GPX. Deze moeten wat uit mekaar liggen, anders loopt het fout als bv. de eerste 5km heen hetzelfde is als de laatste 5km terug. Ik heb meermaals routes gemaakt voor onze fietsclub en nooit problemen gehad hiermee, en toen reden ze allemaal met Garmin, was nog geen sprake van Wahoo, Karoo,... ;) Ik vertrek bijna altijd van thuis en de eerste en laatste 500m zijn altijd hetzelfde. Mijn startpunt ligt inderdaad bij mij thuis, maar mijn eindpunt ligt vaak 100'n meters voor mijn werkelijke einde, als ik al mijn navigatie niet zelf heb uitgezet... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
https://the5krunner.com/2...-540-and-540-solar-specs/

Info over de 540 (en indirect ook de 840, want die kan altijd minimaal hetzelfde)

Stamina zit erbij, power guide en course demands (aan de hand van je power curve kijken hoe je een rit moet pacen..?). Setup via smartphone, restore setup van andere devices. Multieband satellite . En nog meer

Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
Adorama heeft deze op hun website nu vermeld staan (pre order): https://www.adorama.com/gp0100269500.html
De andere 540 / 540 solar / 840 solar staan in het overzicht ook vermeld:

Edit: Ze hebben de pagina's inmiddels verwijderd, maar gelukkig zijn er nog -toevallig- de screenshots ;)

Prijzen:
540: $ 350 (26 uur)
540 Solar: $ 450 (26 - 32 uur met solar)
840: $ 450 (26 uur)
840 Solar: $ 550 (26 - 32 uur met solar)

De 540 heeft 16 GB en de 840 32 GB aan boord. Dit extra geheugen zou mogelijk in de toekomst gebruikt kunnen worden voor Outdoor Maps+ kaarten aangezien deze op steeds meer devices beschikbaar komen: https://www.garmin.com/en-US/p/893561
Aankondiging lijkt te zijn op 28 maart en beschikbaar vanaf 11 april.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tei2ApN4C5gc-fg-0skMFrhNujk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Co2z3tIbhHHSzLn0EGvvmB4Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijAKTevnrmq2sQX4JGn4e2gGroo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KrpLHzQaA9WcVhLETfHFvJwT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 123% gewijzigd door EdwinW op 27-03-2023 13:52 . Reden: Screenshots ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

Galois

1811 - 1832

Ik reageer op de Komoot discussie van hierboven van oa. @Prulleman en @millerman_sf.

Je kunt in Komoot echt heel eenvoudig het startpunt wijzigen hoor. Als je klikt op 'replan this route' dan kan je voor een ander startpunt kiezen. De rest blijft hetzelfde. Misschien hier en daar dat de route wat wordt 'omgelegd' (vanwege fietspaden, eenrichting, enz), maar dat is dan heel goed te zien aan 'blauwe-bruine' lijnen.

Ik gebruik een Garmin (1030+) en ben zeer tevreden met Komoot. Gebruik het eigenlijk altijd.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@RigolleM Ik doe hetzelfde bij het maken van mijn routes. Vooral Garmin heeft veel problemen met overlappende delen en wil nog wel eens bij de start melden dat je alweer klaar bent. Het één en ander zal te maken hebben met je fix (en mogelijk mijn verouderde garmin hardware). Bij wahoo gebeurde het bij mij ook, minder vaak.

Voor mij genoeg redenen om voortaan een rondje zonder overlap te maken, meestal inderdaad 100 tot 500 meter korter of gewoon een punt vlak bij de overlap vlak bij de finish. Dan is het toch geen spoorzoeken meer. Tegenwoordig vooral alles met de karoo 2, daar nog geen problemen mee gehad, maar ik doe ook geen AI gegenereerde rondjes. Ik maak ze altijd zelf op komoot (voor de rest) en importeer deze in het hammerhead dashboard systeem voor de karoo.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32
Na altijd een Garmin GPS sporthorloge gebruikt te hebben voor het fietsen (Forerunner 305, Fenix 3, Fenix 6, thans Fenix 7s) heb ik vandaag een fietscomputer besteld voor erbij :P (hardlopen is mijn primaire sportactiviteit): De Wahoo Element Roam v1 voor 179,- bij futurum (kreeg weer eens zo'n code in de bus voor 20,- korting). Ik wil wat serieuzer aan de slag met routes, ik heb wel eens met breadcrumb trail routes gefietst op mijn polshorloge, maar dat is wel wat behelpen. Je pakt nog wel eens de verkeerde afslag.. :)
Ik heb ook een Wahoo Kickr v5 om binnen te trainen, daar ben ik over te spreken, dus ik wilde een Wahoo fietscomputer wel een kans geven... Omdat ik al een Fenix heb wilde ik niet teveel uitgeven, max 200,-. Bolt v2 is +/- 250,-. Garmin Edge 530 had ook gekund, die is vaak rond de 200,- te vinden. De originele Edge Explore (niet versie 2) is ook <200, maar daar kom ik wel veel negatieve reviews van tegen.
  • firmware support ziet er best goed uit: aardig wat updates sinds 2019, de meest recente februari dit jaar.
  • geen usb-c, maar kan ik mee leven, ik heb nog een aantal devices die ik met micro-usb moet opladen
  • lekker groot scherm

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
estorino schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:58:
Na altijd een Garmin GPS sporthorloge gebruikt te hebben voor het fietsen (Forerunner 305, Fenix 3, Fenix 6, thans Fenix 7s) heb ik vandaag een fietscomputer besteld voor erbij :P (hardlopen is mijn primaire sportactiviteit): De Wahoo Element Roam v1 voor 179,- bij futurum (kreeg weer eens zo'n code in de bus voor 20,- korting). Ik wil wat serieuzer aan de slag met routes, ik heb wel eens met breadcrumb trail routes gefietst op mijn polshorloge, maar dat is wel wat behelpen. Je pakt nog wel eens de verkeerde afslag.. :)
Ik heb ook een Wahoo Kickr v5 om binnen te trainen, daar ben ik over te spreken, dus ik wilde een Wahoo fietscomputer wel een kans geven... Omdat ik al een Fenix heb wilde ik niet teveel uitgeven, max 200,-. Bolt v2 is +/- 250,-. Garmin Edge 530 had ook gekund, die is vaak rond de 200,- te vinden. De originele Edge Explore (niet versie 2) is ook <200, maar daar kom ik wel veel negatieve reviews van tegen.
  • firmware support ziet er best goed uit: aardig wat updates sinds 2019, de meest recente februari dit jaar.
  • geen usb-c, maar kan ik mee leven, ik heb nog een aantal devices die ik met micro-usb moet opladen
  • lekker groot scherm
wil je geen mosterd na de maaltijd geven, maar als je training vooral uit hardlopen met een garmin fenix + fietsen bestaat, dan had ik echt geen seconde gekeken naar andere fietscomputers dan de garmin edge serie.. heel simpel, een edge kan beter met een kickr overweg dan een fenix met een roam.

tenzij garmin connect niet je main platform is, waar je je trainingstatus bij houdt.. (maar waarom heb je dan een fenix 7...?) zou ik zo snel mogelijk die roam omruilen voor een 530 (of even wachten op de 540, dan heb je gelijk usb c, maar wel 350 euro waarschijnljk)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32
Prulleman schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:10:
[...]
heel simpel, een edge kan beter met een kickr overweg dan een fenix met een roam.
Ik volg je grotendeels, maar niet helemaal: de Roam zal toch juist het beste overweg kunnen met de Kickr? (beide Wahoo) Garmin Connect is voor mij alleen een proxy naar Strava. Ja, Edge 530 had ook gekund (Edge 540 zal inderdaad te duur worden zodra die uitkomt), maar groter scherm van de Roam en de hopelijk betere combo Roam <-> Kickr gaf net de doorslag?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
estorino schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:20:
[...]

Ik volg je grotendeels, maar niet helemaal: de Roam zal toch juist het beste overweg kunnen met de Kickr? (beide Wahoo) Garmin Connect is voor mij alleen een proxy naar Strava. Ja, Edge 530 had ook gekund (Edge 540 zal inderdaad te duur worden zodra die uitkomt), maar groter scherm van de Roam en de hopelijk betere combo Roam <-> Kickr gaf net de doorslag?
Als je connect verder niet gebuikt, dan maakt het inderdaad weinig uit. Ik had zelf eerst een 530, en bewust een fenix gekozen om training (van de edge) + alle 24/7 recovery, stress, slaap etc in hetzelfde platform te hebben (garmin connect dus, wat een stuk meer data heeft als je een fenix gebruikt dan wat je in strava ziet).

Wat betreft de kickr.. in principe heb je geen fietscomputer nodig als je bv Zwift, SYSTM, TrainerRoad of wat voor "app" dan ook gebruikt, die nemen de rit op en sturen deze door naar strava, wahoo, connect etc.
Als je zonder (betaalde) app indoor wilt rijden, dan is een fietscomputer een prima hulpmiddel om je trainer aan te sturen, maar dit gaat gewoon via een standaard BT of ANT+ connectie en gelukkig heeft het merk tegenwoordig weinig invloed op de implementatie van deze standaarden. (net zoals een decathlon, wahoo, garmin magene of welk merk hartslag band dan ook, zowel op een wahoo als op een garmin prima werken.)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:19
@doomtech ik zou qua navigatie investeren in een fietscomputer met navigatie met kaartweergave. Dus zoals een Garmin edge 830, 1030 of 1040, of iets van wahoo. Soms best handig om direct te zien waar je heen moet, IPV alleen een pijltje op het scherm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06 17:51
Je zou ook nog de inmiddels wat oudere Garmin Edge 530 kunnen overwegen, iets minder compleet dan de modellen die ADM1800 noemde maar zeker nog een heel geschikte die de buidel niet breekt. Anders zou je ook kunnen wachten op de nieuwe 540/840 die naar verluidt binnenkort uitkomen. Hangt allemaal beetje van je budget af zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 13:57
doomtech schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:50:
Sinds zeer recent hier ook gegrepen door het wielervirus. Laatste keer op de racefiets was 13 jaar geleden op een aluminium zesdehands met velgremmen.

Afgelopen tijd ging het toch weer kriebelen, deed weinig meer aan (semi) intensief sporten en ben me vervolgens weer gaan oriënteren op de markt. Wat een mooi spul is er te krijgen tegenwoordig. Dat was 15 jaar wel anders voor mijn gevoel. Op steenworp afstand zit hier een Wilier dealer en daar heb ik een nieuwe (vorige “lijn” weliswaar) GTR Team met schijfremmen, matte paint zwart/wit op de kop kunnen tikken. Dat carbon is wel even een verschil met waar ik vroeger op reed, heel vet! Hoop spullen had ik nog liggen, maar toch wat nieuwe kleding gekocht van Siroko, heb me nog ingehouden.

Vanochtend de eerste rit van 40 kilometer, rustig opbouwen dus :P Maar smaakte heel erg naar meer *O*
Nu nog op zoek naar een redelijke fietscomputer met hartslagmeter. Zit een beetje in de hoek van de Garmin 130 Plus, daar kan ik me denk ik geen buil aan vallen?
de 130 is prima, zeker als je net begint, zou er wel een cadans en snelheidsmeter bij halen maar dat is volgens mij meestal een pakket.
Verona27 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:12:
Je zou ook nog de inmiddels wat oudere Garmin Edge 530 kunnen overwegen, iets minder compleet dan de modellen die ADM1800 noemde maar zeker nog een heel geschikte die de buidel niet breekt. Anders zou je ook kunnen wachten op de nieuwe 540/840 die naar verluidt binnenkort uitkomen. Hangt allemaal beetje van je budget af zou ik zeggen.
ik zou idd ook eerder voor de 530 gaan dan de nog duurdere (als eerste fietscomputer iig). Het verschil in navigatie tussen de 530 en 130 is denk ik wel de grootste stap.

Bij de 130 heb je geen kaart, alleen een lijntje dat je kan volgen, met af en toe opmerkingen over afslagen. Maar je kunt dus niet duidelijk zien of een afslag naar links de 1e afslag of de 2e is als die dicht bij elkaar zitten. Als je vervolgens fout rijd zie je dat je niet meer op de lijn zit, en moet je zelf de weg vinden naar de route.
Vanaf de 530 heb je wel een volledige kaart met meer detail, en als je een afslag mist (of een omweg maakt) dan kan hij zelf een nieuwe weg terug naar de route berekenen.

Dit laatste is vooral handig als er een omleiding is en je de route niet goed kent. Bij de 130 ben je dan zo ver 'van het lijntje' af dat die niet meer in beeld is, en je niet makkelijk terug kan vinden.

De 130 werkt prima, maar als je vaak op onbekend gebied bent en niet veel richtingsgevoel hebt kan de 530 wel wat frustraties besparen. Als het je vooral gaat om een hartslagmeter en misschien cadans/snelheid dan is de 130 ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:28

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb als beginnende rijder ook gekozen voor de edge 530. Nadeel van de 830 is dat je geen touch screen hebt. Maar ik ondervind hier dan weer geen last van... oftewel ik vind dit geen nadeel. Nadeel van de edge 830 is weer als ik de reviews mag geloven is dat je het scherm wat minder kan aflezen in de zon. Nogmaals, ik ben blij met mijn edge 530.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:59
Mijn 830 heeft toch echt wel een touchscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Stillekracht schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:45:
Mijn 830 heeft toch echt wel een touchscreen!
Ik bedoel de 530 heeft geen touchscreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Oxigeon schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:02:
Ik heb als beginnende rijder ook gekozen voor de edge 530. Nadeel van de 830 530 is dat je geen touch screen hebt. Maar ik ondervind hier dan weer geen last van... oftewel ik vind dit geen nadeel. Nadeel van de edge 830 is weer als ik de reviews mag geloven is dat je het scherm wat minder kan aflezen in de zon. Nogmaals, ik ben blij met mijn edge 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:48
Kijk, Tweakers bewijst zichzelf andermaal. Dank voor de tips, komen toch wat types langs die nog niet op de radar stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 08:48
Oxigeon schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:02:
Ik heb als beginnende rijder ook gekozen voor de edge 530. Nadeel van de 830 is dat je geen touch screen hebt. Maar ik ondervind hier dan weer geen last van... oftewel ik vind dit geen nadeel. Nadeel van de edge 830 is weer als ik de reviews mag geloven is dat je het scherm wat minder kan aflezen in de zon. Nogmaals, ik ben blij met mijn edge 530.
Ik heb een anti-glare screen protector op de 830 gezet en daarmee is de slechtere leesbaarheid in de zon ook meteen opgelost (en ja een screen protector want mijzelf kennende vliegt dat ding nog wel eens door de lucht...)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!
scraemus schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:42:
[...]

Ik heb een anti-glare screen protector op de 830 gezet en daarmee is de slechtere leesbaarheid in de zon ook meteen opgelost (en ja een screen protector want mijzelf kennende vliegt dat ding nog wel eens door de lucht...)
Ook van dag 1 een screen protector op Edge 830 geplakt, zal ook wel anti-glare geweest zijn want ook geen last gehad van de zon. Ik reed ook nog MTB en met mijn vuile pollen moest ik regelmatig mijn scherm schoonmaken, en dat veroozaakt krassen (modder = water+zand) daarom gebruik ik sinds de Edge 800 een screen protector. Was wel gebarsten toen ik hem eraf haalde om de Edge 830 te verkopen, dus heeft inderdaad wel een slagje opgevangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19
doomtech schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:19:
Kijk, Tweakers bewijst zichzelf andermaal. Dank voor de tips, komen toch wat types langs die nog niet op de radar stonden.
Ben sinds vorig jaar weer gestart met fietsen
Had een Ali unit van Coospo BC200, voor een standaard rondje om het dorp prima!
Via ANT+ koppel je alles wat los en vast zit

Sinds begin dit jaar een Cube C:62
Ivm ritjes buiten het dorp gekozen voor een Wahoo Elemnt Bolt V2
Di2 integratie, ANT+ voor de sensoren enz enz

Had al een aantal test rondjes met de unit gedaan op bekend terrein, maar vandaag niet bekend terrein })
En het is echt een vet ding!
Route naar de locatie had ik via Strava uitgewerkt, route naar huis via : take me home

Unit synced via wifi voor routes en na een rit synced alles ook weer direct.
Je maatjes weten dat je klaar bent voordat je fiets binnen is :o

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36

Kluus

Gang is alles

Ik ben op mijn 830 sinds kort weer terug op het gebruik van openfietsmap kaarten maar loop nu tegen het probleem aan dat het toestel met deze kaarten langer dan een minuut duurt om op te starten, ik heb al een aantal zaken geprobeert.

Met of zonder de garmin kaarten erbij op het device maakt geen verschil. Zonder de ofm (West Europa) maakt een groot verschil dus het lijkt echt aan de laadtijd van die specifieke kaart te liggen.

Ik weet dat er hier meer OFM gebruikers zijn, iemand met dezelfde ervaring toevallig?

Edit: Eenmaal opgestart werkt alles overigens prima.

Edit2: Het probleem lijkt te zijn verholpen. Ik heb de kaart opnieuw op het toestel gezet en hij laad nu weer net zo snel als anders. Toch een probleem met het eerste bestand denk ik dan. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 10-04-2023 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Elke keer als dit topic een nieuwe post heeft dan hoop ik op meer nieuws over de 540/840. Zeker nadat ze een paar weken terug bij zo’n webshop verschenen.

…. Long wait…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 09:29
SirLenncelot schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:38:
Elke keer als dit topic een nieuwe post heeft dan hoop ik op meer nieuws over de 540/840. Zeker nadat ze een paar weken terug bij zo’n webshop verschenen.

…. Long wait…
Wellicht geeft de lancering van de vorige generatie enige houvast: die was op 24 april 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 16:21

…. Long wait…
Ik zou denk morgen even afwachten. Zag net op instagram een post van Garmin met de opmerking, we hebben morgen nieuws voor je. Dat samen met een video van een geblurrde fiets computer, dat moet het denk wel zijn. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

…. Long wait…
Ik zou meer hoop vesitgen op dit topic: Het grote fietscomputer topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Huh? Infinite loop. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hey je hebt gelijk!
Excuses, ik was een beetje de weg kwijt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 23:11
Ik zit er ook op te wachten, zit klaar om op “buy” te klikken 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:47
Ik ben ook van plan om later dit jaar mijn Edge 810 te gaan vervangen voor een 840, eventueel de Solar variant. Wat ik vooral zoek is een sneller apparaat. De 810 heeft mij op geen enkel moment in de steek gelaten, meerdere valpartijen overleefd en ook door weer en wind heeft hij het altijd prima gedaan. Daarnaast bied die 810 ook gewoon prima ondersteuning voor Di2 en alles wat dat weer als extra te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:13:
Ik ben ook van plan om later dit jaar mijn Edge 810 te gaan vervangen voor een 840, eventueel de Solar variant. Wat ik vooral zoek is een sneller apparaat. De 810 heeft mij op geen enkel moment in de steek gelaten, meerdere valpartijen overleefd en ook door weer en wind heeft hij het altijd prima gedaan. Daarnaast bied die 810 ook gewoon prima ondersteuning voor Di2 en alles wat dat weer als extra te vinden is.
Waar je denk ik vooral wel wat aan gaat hebben zijn de IQ velden. Dat is toch wel een leuke toevoeging de 810 (volgens mij?) niet heeft. Onder andere door het IQ veld "eGEAR+" te installeren worden je Di2 schakel acties dan ook opgeslagen bij je rit, die app voegt tevens de benodigde veldjes toe in Garmin Connect, dus dat is al een eerste aanrader ;).

Zelf wilde ik voor de 540 gaan maar we gaan nu weer het goede "touchscreen seizoen" in dus ik denk nu dat ik het nog wel even uit hou met de 830. Veel plezier voor alle shoppers (hopelijk) vandaag (ik las op een ander forum wat geruchten in ieder geval)! oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-04-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
Is het bij een Wahoo speedsensor nodig om de exacte wielomtrek in te geven? Ik dacht dat er ook een automatische optie voor was, maar krijg deze niet gevonden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Strider schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:57:
Is het bij een Wahoo speedsensor nodig om de exacte wielomtrek in te geven? Ik dacht dat er ook een automatische optie voor was, maar krijg deze niet gevonden.
Bij de oude Bolt die mijn zoontje gebruikt kon ik laatst gewoon automatisch opgeven in de app dacht ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19
Een eerste unboxing filmpje voor wie de spanning niet meer kan houden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:15
DieAnder schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:28:
[...]

Hey je hebt gelijk!
Excuses, ik was een beetje de weg kwijt. 8)7
Als je straks de 840 hebt, ben je nooit meer de weg kwijt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De nieuwe 540 / 840 is inmiddels beschikbaar via de Garmin website, dis de grote webshops zullen vandaag wel volgen.

Edit: de NL webshops hebben ze nu ook online tussen de 400 en 600 Euro

[ Voor 24% gewijzigd door EdwinW op 11-04-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Edge 540 Standaard: 399€
Edge 540 Bundel: 500€
Edge 540 Solar: 500€

GARMIN LINK: https://www.garmin.com/nl-BE/p/798938/pn/010-02694-11

Edge 840 Standaard: 500€
Edge 840 Bundel: 600€
Edge 840 Solar: 600€

GARMIN LINK: https://www.garmin.com/nl-BE/p/798777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:04
Strider schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:57:
Standaard staat de wielomtrek op automatisch, maar je kan hem op een specieke bandengrootte zetten.
Open Wahoo app, draai eerst even met wiel waar sensor op zit zodat de sensor tot de sensor in de wahoo app zichtbaar komt, Klik er dan op en daar kan je wielomtrek van autom. naar manueel zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
https://www.futurumshop.n...navigatie/zoeken/al_nieuw

Ze staan nu online bij Futurumshop ;)

edit:
En Mantel: https://www.mantel.com/fi...rand[]=garmin&action[]=30

En kijk zelf lekker verder :P

[ Voor 31% gewijzigd door BreadFan op 11-04-2023 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik had m ook in de mail maar de prijzen wijken dus niet af van de afviesprijzen. Ik wacht nog wel een poosje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik wacht ook maar. Mijn 8 jaar oude 810 wil ondanks intensief gebruik maar niet stuk gaan en de accu doet het ook nog uitstekend. 12 uur op een volle accu haal ik nog steeds, echt bizar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EdwinW
En Ray heeft er ook een stukje over geschreven: https://www.dcrainmaker.c...-gps-in-depth-review.html

Inmiddels een bestelling gedaan voor de Garmin Edge 840 met zonnepaneel (nog niet op voorraad; 5 jaar garantie) maar als het goed is ruim op tijd binnen om deze volgende maand onder de Spaanse zon uit te proberen.

Op dit moment nog een Wahoo Bolt v1 (6 jaar oud) maar sinds afgelopen zomer in het bezit van een Garmin sporthorloge. Met deze Garmin Edge worden straks de verschillende sportactiviteiten geintegreerd.
Aangezien in de tussentijd mijn ogen 6 jaar ouder zijn geworden, ook gekozen voor een groter scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door EdwinW op 11-04-2023 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hey, takeaway van die review van Ray in dat stukje: de 840 kan ook volledig met knoppen worden bediend! Dat is wel prettig om te weten, want dan blijf ik in de markt (op termijn) voor de 840 in plaats van een 540. Dan heb ik in de meeste omstandigheden toch nog een touch screen en kan ik in geval van problemen het scherm locken en toch volledig het toestel bedienen.

Best of both worlds. d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 11-04-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Oh dat is wel een sterk argument voor de Garmin weer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:21
Kluus schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:01:
Hey, takeaway van die review van Ray in dat stukje: de 840 kan ook volledig met knoppen worden bediend! Dat is wel prettig om te weten, want dan blijf ik in de markt (op termijn) voor de 840 in plaats van een 540. Dan heb ik in de meeste omstandigheden toch nog een touch screen en kan ik in geval van problemen het scherm locken en toch volledig het toestel bedienen.

Best of both worlds. d:)b
Zo gebruik ik m'n Karoo meestal ook, tijdens het fietsen met knoppen en daarnaast alles met touchscreen.
Maar zie nu dat je voor de prijs van een 540 ook een Karoo kan kopen ;)
Disclaimer: heb ze verder nog helemaal niet met elkaar vergeleken :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:16:
[...]

Zo gebruik ik m'n Karoo meestal ook, tijdens het fietsen met knoppen en daarnaast alles met touchscreen.
Maar zie nu dat je voor de prijs van een 540 ook een Karoo kan kopen ;)
Disclaimer: heb ze verder nog helemaal niet met elkaar vergeleken :)
Ja nee uiteraard, met die prijzen trekken ze mij ook nog niet over de streep ;). Ik hoop dat ze in de loop van het jaar wel een keer gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-pal
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-06 12:50
Ik heb pas een cyclo discover pal gekocht. Blijkbaar is er geen mogelijkheid om een adres in te geven om naartoe te navigeren. Heeft er nog iemand dit probleem?
Dit zou toch standaard moeten zijn in ieder navigatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Fred-pal schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:55:
Ik heb pas een cyclo discover pal gekocht. Blijkbaar is er geen mogelijkheid om een adres in te geven om naartoe te navigeren. Heeft er nog iemand dit probleem?
Dit zou toch standaard moeten zijn in ieder navigatiesysteem.
nee, zelfs een 530 kan dit niet (niet direct althans). genoeg omwegen om hetzelfde voor elkaar te krijgen, bv via connect of een een andere app een route naar je bestemming aanmaken, of bv http://www.sendpoints.us/
(of veel gebruikte bestemmingen 1 malig opslaan als locaties, dan kan je daar wel naar toe navigeren.)

kortom, een fiets navigatie is in veel gevallen bedoeld om een rondje na te rijden (gpx route). luxere modellen hebben wel point to point navigatie die je vanuit de interface met een adres invoer kan starten, maar bij garmin is dat bv pas bij de 830. (heb nog niet meegekregen of dit ook nog een verschil is tussen de 540 en 840...).

Maar je moet dus ook loslaten dat een fiets navigatie gelijk moet zijn aan tom tom of google maps. dat is het namelijk op meerdere vlakken niet.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 23:45
Prulleman schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:20:
[...]

nee, zelfs een 530 kan dit niet (niet direct althans). genoeg omwegen om hetzelfde voor elkaar te krijgen, bv via connect of een een andere app een route naar je bestemming aanmaken, of bv http://www.sendpoints.us/
(of veel gebruikte bestemmingen 1 malig opslaan als locaties, dan kan je daar wel naar toe navigeren.)

kortom, een fiets navigatie is in veel gevallen bedoeld om een rondje na te rijden (gpx route). luxere modellen hebben wel point to point navigatie die je vanuit de interface met een adres invoer kan starten, maar bij garmin is dat bv pas bij de 830. (heb nog niet meegekregen of dit ook nog een verschil is tussen de 540 en 840...).

Maar je moet dus ook loslaten dat een fiets navigatie gelijk moet zijn aan tom tom of google maps. dat is het namelijk op meerdere vlakken niet.
Als je je telefoon bij hebt is sendpoints wel echt heel eenvoudig. Tenzij je als fietskoerier werkt, zal je niet heel vaak spontaan naar een bepaald punt toe willen rijden toch?

Het is inderdaad een navigatiesysteem en geen zoekmachine ;) Een adres opzoeken is geen navigeren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:53
Hmm, de solar toevoeging ( € 100 extra) had ik misschien iets meer van verwacht (bij de 840). Als ik de review van DCR mag geloven voegt het - te - weinig toe…

Brengt me aan het twijfelen. Iemand hier al de 840 solar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja.. zo denk ik er ook over, voor een echt lange rit wil ik toch met 100% van huis, en of je voor die andere ritten bou om de 3 of 4 ritten moet opladen... Dat maakt voor mijn gebruik niks uit.. het wordt pas interessant als je in de meeste gevallen gewoon niet meer hoeft te laden .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja ik vond die solar ook een leuke gimmick (en nog steeds wel) maar het lijkt dus niet veel toe te voegen (volgens DCR dan...) wel jammer dat daardoor het toestel (ook de non-solar uiteraard vanwege productie redenen) wel een bredere form-factor heeft gekregen tov de vorige modellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Misschien volg ik te makkelijk DCR hier, maar de sweetspot van de nieuwe Garmins lijkt mij de 840 non-solar.

De 840 heeft 2 belangrijke pluspunten tov de 540 imo:

- 32GB ipv 16GB
- Touch + buttons vs alleen buttons

Dan is het alleen nog kiezen voor de 840 solar of de 840 non-solar. Als ik DCR lees zie ik dat dit zijn ervaringen zijn:
Here’s one from a 3 hour sunny ride in Belgium (below), which matched almost exactly the gains from a different 4hr 21min ride in Mallorca (in the sun) where I also gained 26 minutes.
4 uur 21 minuten in Mallorca rijden in de zon en dan een 'whopping' 26 minuten battery life erbij dmv Solar. Daar doen we het natuurlijk niet voor. Het 3 uur ritje in België met ook +26 minuten is dan weer iets indrukwekkender, maar hoe nuttig is dit als je toch al 25-40 uur battery life hebt?

Kortom, de meest voor de hand liggende koop is de 840 non-solar. Nu nog even wachten op een kleine prijsdaling ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hier worden de verschillende apparaten van verschillende merken besproken en naast elkaar gehouden. Helaas geen live-testen maar geeft volgens mij al een beeld. YouTube: Garmin Edge 840 & 540 (Solar) vs. Edge 1040 & 830, Wahoo Roam/Bolt 2... (Duits)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Requiem19 Even een stukje van Futurum overgenomen:

Verschil ten opzichte van de Edge 540:
- De Edge 540 heeft geen touchscreen, bediening werkt met knoppen
- De Edge 540 biedt geen on-device route planner en POI search. Navigeren kan alleen met vooraf ingestelde routes
- De Edge 540 heeft 16GB kaartgeheugen (één kaart regio geïnstalleerd), de 840 32GB (twee kaart regio’s geïnstalleerd)
- Op de Edge 840 is Trailforks al geïnstalleerd

Ik heb het artikel van Ray nog niet volledig gelezen, maar ik dacht dat de Solar versies ook opgeladen kunnen worden, als deze ‘uit’ staat. Neemt niet weg dat de meerprijs van 100 Euro best groot is. Wat in de toekomst misschien wel zou kunnen, is dat ze bij deze Solar versie bepaalde Premium features toevoegen die dan weer net niet in andere versies beschikbaar komen (of met een vertraging).

@RR46 Hier de Solar versie besteld en komt waarschijnlijk volgende week. In een Duitse webshop is deze op voorraad, maar wordt niet naar NL uitgeleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwinW op 11-04-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
EdwinW schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:20:
@Requiem19 Even een stukje van Futurum overgenomen:

Verschil ten opzichte van de Edge 540:
- De Edge 540 heeft geen touchscreen, bediening werkt met knoppen
- De Edge 540 biedt geen on-device route planner en POI search. Navigeren kan alleen met vooraf ingestelde routes
- De Edge 540 heeft 16GB kaartgeheugen (één kaart regio geïnstalleerd), de 840 32GB (twee kaart regio’s geïnstalleerd)
- Op de Edge 840 is Trailforks al geïnstalleerd

Ik heb het artikel van Ray nog niet volledig gelezen, maar ik dacht dat de Solar versies ook opgeladen kunnen worden, als deze ‘uit’ staat. Neemt niet weg dat de meerprijs van 100 Euro best groot is. Wat in de toekomst misschien wel zou kunnen, is dat ze bij deze Solar versie bepaalde Premium features toevoegen die dan weer net niet in andere versies beschikbaar komen (of met een vertraging).

@RR46 Hier de Solar versie besteld en komt waarschijnlijk volgende week. In een Duitse webshop is deze op voorraad, maar wordt niet naar NL uitgeleverd.
Dat opladen als ze uitstaan heeft dus nauwelijks effect volgens DCR’s test.

Ik zie de huidige usecase van Solar dus echt niet voor mezelf, net als DCR. Zeker als je doorgaans in NL (of BE) fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb bij mijn fenix ook bewust niet voor Solar gekozen. Realiseer je dat het HELE scherm solar is. Welliswaar maar beperkte percentages (en de randjes uiteraard wel 100%), maar de Edge heeft 15% en dus 15% minder helderheid. Dat compenseer je weer door scherm feller te zetten.... et voila.

Als ik dergelijke achterlijk lange fietsritten ga maken zit er toch een accupack in mijn bagage. Solar is voor heel veel toepassingen (of het nu auto's zijn of fietscomputers) een heel hoog gadget gehalte waar je in de praktijk niet veel capaciteit mee wint. Solar is leuk als je grote oppervlaktes hebt. Als je die niet hebt => accupack. Heb het ook met hiking nog geen moment overwogen.

De killer feature 540/840 valt voor de 840 vooral zo goed uit doordat je volledige knoppen én touch hebt. Ook al iets wat ik met de fenix 7 heb ervaren.

Kaarten; ook al zoiets wat ik zo stom vond met de fenix, de hele regio moeten downloaden voor maar 1 of 2 landen. Ik heb er de freizeitkarten op gezet, neem aan dat dat op een Edge ook prima kan. Anyway, anno 2023 een device in de markt zetten met 16GB... dat vind ik uberhaupt gek. Alsof 128Gb ineens zoveel duurder is of meer ruimte inneemt... 8)7

Vooralsnog blijf ik lekker de 530 nog ff gebruiken in elk geval.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wat het waard is, ik had gisteren 12 min. extra door de solar, op 2u fietsen, en ik ben van 84% naar 80% gegaan qua batterijcapaciteit. Zaterdag was het beter weer en had ik maar 6 min. extra door de solar, tijdens een ritje van 2u15. Ik bemerk wel dat ik soms zelf de oorzaak ben waardoor er weinig zonlicht op het toestel komt, als de zon achter mij zit, zit het toestel in mijn schaduw. De reden waarom ik voor de Edge 1040 solar ben gegaan is het geheugen van 64Gb (ipv 32Gb voor de non-solar) en het metalen frame, en het gimmick-gehalte van de solar waar ik tot nu toe weinig aan gehad heb.

Als de Edge 840 non-solar voor de rest identiek is aan de Edge 840 solar, die wat schermoppervlakte nog minder zon kan opvangen dan de Edge 1040, zou ik voor de Edge 840 non-solar kiezen. Maar wat een bedragen voor de Edge 540 en 840, nog maar te zwijgen over de solar-versies. Vandaag is de 1040 non-solar goedkoper dan de Edge 840 non-solar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:45:

Kaarten; ook al zoiets wat ik zo stom vond met de fenix, de hele regio moeten downloaden voor maar 1 of 2 landen. Ik heb er de freizeitkarten op gezet, neem aan dat dat op een Edge ook prima kan.
Als ik het goed heb begrepen ga je dan wel de Climber free ride mode missen. De garmin kaarten bevatten namelijk extra klim informatie die deze functionaliteit nodig heeft. Die zal in 3rd party kaarten ontbreken.

Dat er zulke grote kaarten gebruikt worden zou niet eens een echt probleem zijn als deze updates ook via de WiFi binnen zou kunnen halen (als ik DCR goed heb begrepen).

Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van de 840. Misschien over. 1-2 jaar toch mijn 810 vervangen als de prijzen gedaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pdukers schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:32:
[...]

Als ik het goed heb begrepen ga je dan wel de Climber free ride mode missen. De garmin kaarten bevatten namelijk extra klim informatie die deze functionaliteit nodig heeft. Die zal in 3rd party kaarten ontbreken.

Dat er zulke grote kaarten gebruikt worden zou niet eens een echt probleem zijn als deze updates ook via de WiFi binnen zou kunnen halen (als ik DCR goed heb begrepen).

Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van de 840. Misschien over. 1-2 jaar toch mijn 810 vervangen als de prijzen gedaald zijn.
Kak, daar heb je een punt. Want dat is inderdaad ook wel een feature die ik op de 530 mis. ClimbPro heeft het nooit goed gedaan bij mij met routes (en op mijn edge heb ik de garmin kaarten) Kom ik aan op de top en dan komt spuit elf nog eens: "GO"!
GPLama heeft onlangs wel gepost dat dat aan de strava=>garminconnect=>edge sync ligt, het schijnt dat je de GPX direct uit strava in je Edge moet zetten, dan gaat het wel goed. Met AGR maar eens testen.

Nu ja en verder, op de Edge heb je de storage toch vooral voor maps nodig, terwijl je op een horloge ook wellicht muziek of podcasts wilt downloaden. Maar waarom die schamele 16 of 32 gig...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De Edge 830 is nu in de aanbieding voor 290 Euro bij Van Bon te koop en de Edge 530 nu zelfs voor 215 Euro.
Volgens mij de laagste prijs tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Laatst online: 00:24
EdwinW schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:55:
De Edge 830 is nu in de aanbieding voor 290 Euro bij Van Bon te koop en de Edge 530 nu zelfs voor 215 Euro.
Volgens mij de laagste prijs tot nu toe.
Edge 530 was bij mij 163,41 euro (incl. Duitse BTW) in nov 2021 dus die kan nog wel lager nu. Ok Black Friday misschien maakte dat het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:44
mv_ak schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:01:
[...]

Edge 530 was bij mij 163,41 euro (incl. Duitse BTW) in nov 2021 dus die kan nog wel lager nu. Ok Black Friday misschien maakte dat het verschil...
https://www.amazon.de/-/n...dge+530%2Caps%2C79&sr=8-3

Ook nu gewoon 189,95. Voor een 530 gewoon een nobrainer. Heb ooit een 175 euro gezien tijdens BF maar voor deze tijd is dit gewoon een hele goede prijs.

De 540 en 840 zijn toch wel behoorlijk prijzig en bijna geen verbetering/innovatie :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:07
RigolleM schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:47:
Voor wat het waard is, ik had gisteren 12 min. extra door de solar, op 2u fietsen, en ik ben van 84% naar 80% gegaan qua batterijcapaciteit. Zaterdag was het beter weer en had ik maar 6 min. extra door de solar, tijdens een ritje van 2u15.
Ik zie het voordeel van Solar ook pas bij echt lange dagen, meerdere dagen achterelkaar en bij lage gps nauwkeurigheid.
Tijdens de vakantie wel dagen gehad dat hij bijna 25% op zonne-energie werkte. Inderdaad wel afhankelijk van de zonpositie en kracht. Het moet ook niet te warm zijn want dan werken de paneeltjes weer niet :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
rolandos582 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:13:
[...]

De 540 en 840 zijn toch wel behoorlijk prijzig en bijna geen verbetering/innovatie :F
Voor wat betreft dat laatste denk ik dat het een vaak voorkomend issue is dat de bestaande features van de 830 met de nieuwe 840 worden vergeleken. In de komende jaren zullen er bij de 540/840 nieuwe features worden toegevoegd en zal dat bij de 530/830 (veel) minder het geval zijn. In de afgelopen 4 jaar hebben de 530 en 830 immers ook regelmatig nieuwe features gekregen.

Eén van de nieuwe features die de 540 en 840 gisteren met een update hebben gekregen, is SatIQ (ook bekend van de Fenix 7 / Epix Gen 2) zodat je Garmin Edge aan de hand van de GPS omstandigheden zelf bepaalt of het bv. tijdelijk gebruik moet maken van meerdere frequenties, Glonass, etc. voor accurate plaatsbepaling. Dit moet ook voor energiebesparing zorgen.

Dit is ook een beetje een nadeel van de reviews die de mogelijkheden van de Edge bespreken, het is een momentopname.

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinW op 12-04-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
[...]

Ook nu gewoon 189,95. Voor een 530 gewoon een nobrainer. Heb ooit een 175 euro gezien tijdens BF maar voor deze tijd is dit gewoon een hele goede prijs.

inderdaad goede deal voor de Edge 530 ook omdat je hem voor het hardlopen kunt gebruiken met IQ app + HR band. Bewaar hem dan in de pocket, af en toe eruit om te kijken naar pace + HR zone voor mij prima en nadien alle data incl hoogte, ademfreq. , HRV etc beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Uiteindelijk de knoop doorgehakt zojuist, Garmin Edge 840 besteld.

De accu capaciteit is zelfs iets beter dan mijn huidige 1030 plus en daar mis ik ook geen solar functie, daarbij is de solar functie meer gimmick dan echt een toevoeging (voor mij) als ik de verschillende reviews (en ervaringen van de 1040 solar) mag geloven.

Bovendien, solar in overvloed thuis dus af en toe een keertje extra laden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
Welke fietscomputer is op dit moment aan te raden? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De Edge 840 of toch voor een mooi aanbieding gaan zoals de 830/530? Of een Wahoo Bolt V2?

Ik wil hem gebruiken op mijn gravelbike en vooral om goed te kunnen navigeren. Verdere wensen:

- kaarten van Komoot kunnen inladen
- kunnen herrekenen als Ik een andere afslag (per ongeluk) maak
- terug naar het startpunt navigeren
- volledige kaarten van NL en mogelijk om ze te updaten zonder kosten
- ik heb nog een hartslagmeter. Die is aan elk apparaat te koppelen volgens mij. Veder niet veel behoefte aan speed- of cardansensor.

Ik heb in het verleden een Egde 810 gehad en vond de menustructuur eigenlijk vrij onlogisch. Is dat inmiddels beter op orde bij Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Prulleman schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:20:
[...]

Voor mij niet helemaal duidelijk of je bedoeld dat je pas vanaf de 8xx serie naar een punt kunt navigeren of dat je echt bedoeld dat dat pas bij de 830 is geintroduceerd maar ik kan met mijn 810 al een adres invoeren en daar naar toe worden genavigeerd. Dat was destijds ook voor mij de reden om de 810 aan te schaffen ipv de 510.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@la_fusion ik bedoelde dat de 5**(30 in ieder geval) geen adres navigatie heeft, en dat dat inderdaad 1 van de verschillen is met de 830 (maar gelukkig genoeg workarounds die meer dan voldoen als je het af en toe gebruikt).

Inmiddels ook wat op youtube gekeken van o.a. DCR, en deze verschillen bestaan nog steeds tussen de 540 en de 840, de kaarten van de 540 bevatten deze info simpelweg niet, en de 16 GB storage is (schijnbaar) ook niet genoeg, zeker nu de free climb pro meer data nodig heeft.

Ik wacht nog even tot de prijzen wat zakken, maar de 840 non solar staat hier wel op het verlanglijstje.

op de 530 mis ik touch niet vaak, maar als je een keer wat op de kaart moet zoeken zijn de knoppen echt ellendig. En de *40 interface lijkt niet primair gemaakt voor knoppen, dat is er een beetje bij geprakt.. dat is misschien nog wel de belangrijkste reden om de 540 niet te nemen..

(en verder is het ook niet echt nodig om te upgraden.. maar mijn vrouw heeft ook nog een GPS nodig, dus dan kan de 530 mooi doorschuiven :))

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!
la_fusion schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:19:
[...]

Voor mij niet helemaal duidelijk of je bedoeld dat je pas vanaf de 8xx serie naar een punt kunt navigeren of dat je echt bedoeld dat dat pas bij de 830 is geintroduceerd maar ik kan met mijn 810 al een adres invoeren en daar naar toe worden genavigeerd. Dat was destijds ook voor mij de reden om de 810 aan te schaffen ipv de 510.
De Edge 810 was toendertijd het toptoestel voor fietsnavigatie bij Garmin. De Edge 510 had zelfs geen kaart als ik mij het goed herinner en stond een trapje lager dan de Edge 810. Ik heb nog de Edge 500 gehad in combinatie met een Garmin Oregon (om te navigeren), en bewust voor de Edge 500 gekozen omdat deze niet hoefde te navigeren. Je kon wel navigeren via een stippellijn, en een pijltje zoals bij de Edge 1xx-reeks vandaag.

De rest heeft @Prulleman als beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:20
GoEV6 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:02:
Welke fietscomputer is op dit moment aan te raden? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De Edge 840 of toch voor een mooi aanbieding gaan zoals de 830/530? Of een Wahoo Bolt V2?

Ik wil hem gebruiken op mijn gravelbike en vooral om goed te kunnen navigeren. Verdere wensen:

- ik heb nog een hartslagmeter. Die is aan elk apparaat te koppelen volgens mij. Veder niet veel behoefte aan speed- of cardansensor.

Ik heb in het verleden een Egde 810 gehad en vond de menustructuur eigenlijk vrij onlogisch. Is dat inmiddels beter op orde bij Garmin?
Een Edge Explore 2 lijkt me ook voldoen aan deze eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Prulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:29:
@la_fusion

Ik wacht nog even tot de prijzen wat zakken, maar de 840 non solar staat hier wel op het verlanglijstje.
Idem hier. Ik zou een prijs rond de 399 wel acceptabel vinden (ipv 499 wat het nu is).

Prijzen op een rijtje

Edge 830 => EUR 310
Edge 1040 => EUR 509

De Edge 840 is nu 499, maar 10 euro goedkoper dan het absolute flagshipmodel en 180 euro duurder dan de 830. Dat is niet helemaal in verhouding imo. De retailers zullen wel even wachten met de prijsdalingen aangezien de early adopters nu toch wel de volle mep betalen voor de 840...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hier staat de 840 ook op het lijstje, naar aanleiding van de review + prijs is het solar stukje weggestreept. Even wachten tot er mogelijk wat aanbiedingen gaan komen inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:29:
...
(en verder is het ook niet echt nodig om te upgraden.. maar mijn vrouw heeft ook nog een GPS nodig, dus dan kan de 530 mooi doorschuiven :))
Precies de reden dat ik nog wel een tijd wacht met upgraden....mijn vrouw en ik hebben beiden een 530. Als ik een 840 koop sta ik er gelijk 2 te bestellen :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

GoEV6 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:02:

Even puntsgewijs, hoewel al je antwoorden uiteraard al eerder besproken zijn in dit topic:
Navigeren kunnen alle fietscomputers, goed navigeren is een kwestie van de juiste beslissing maken ;)

Kaarten van Komoot... ik denk dat je bedoelt dat je routes gemaakt in Komoot wilt toepassen in je navigatiecomputer. Dat lukt tegenwoordig ook wel met alle gangbare fietscomputers (wahoo, garmin, hammerhead)

Het herberekenen van de route gaat bij de wat betere modellen automatisch. Ik weet niet precies in hoeverre de edge modellen hierin werken (die heb ik namelijk zelf niet). De Bolt mk I kan dit niet, de Roam en de Bolt mk II wel. De hammerhead karoo mk I en mk II kunnen dit ook beide.

Navigate to start (terug naar je begin) kan de Roam en beide Karoo toestellen in ieder geval. Ik heb de functie nooit gebruikt op de bolt 2 maar ik denk dat die het ook kan. Van de edge serie... geen idee, ik denk het.

Volledige kaarten zijn bij hammerhead geen probleem. Je hebt de wereld en ook genoeg plek om diverse landen er goed op te zetten. Als bonus kan je ook heatmaps gebruiken dan zijn veelgebruikte routes geaccentueerd, dit kan je (mits gedownload) tijdens de rit aan en uit zetten. Je moet hier wel een gratis account voor aanmaken bij Suunto. Deze hoef je niet actief te gebruiken. Dit alles is gewoon gratis.
Bij de bolt en de roam ben ik zelf in het verleden met wat ruimtegebrek aangelopen. Het downloaden en updaten van kaarten ging verder wel ok en was gratis.
Wederom geen ervaring bij de edge serie. Bij mijn garmin horloge kost het geld om een garmin kaart erbij te zetten, maar de gratis ofm (open fiets map) kan er ook op.

Sensoren zijn nagenoeg altijd te koppelen. De budget modellen zijn hier soms in beperkt voor de high end sensoren (vermogensmeters) maar dat is zeldzaam. Daarbij stel je eigenlijk geen vraag hierover ;)

Mijn keuze: hammerhead karoo 2, beste navigatie, beste scherm (de enige twee dingen die ik heel belangrijk vind). Nadeel: iets groter, iets duurder, iets minder bekend, iets minder goed verkrijgbaar (al zijn hier flinke stappen in gezet). Sport data zelf vind ik niet belangrijk.
Hiervoor de Roam gehad, maar scherm is meh (je mag het eigenlijk geen kleurenscherm noemen).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Mistraller schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:45:
Ik heb bij mijn fenix ook bewust niet voor Solar gekozen. Realiseer je dat het HELE scherm solar is. Welliswaar maar beperkte percentages (en de randjes uiteraard wel 100%), maar de Edge heeft 15% en dus 15% minder helderheid. Dat compenseer je weer door scherm feller te zetten.... et voila.
Volgens Ray is het verschil van helderheid van de solar en non-solar vrij klein en kun je de herderheid een klein beetje hoger instellen i.p.v. de automatische instelling. Jij hebt zelf een Garmin Fenix 7 sporthorloge en die heeft een energiezuinig scherm. Deze is geschikt om 24 uur per dag 'aan' te staan en kan volgens opgave 28 dagen zonder opladen. Zodra je je sporthorloge gaat gebruiken met GPS, loopt het batterijniveau sneller terug. Het lijkt er op dat Garmin met de Garmin 540/840 een vergelijkbaar energiezuining scherm gebruikt. Ik vermoed dat het scherm een standje helderder instellen op de Solar versie dit minder impact heeft op de batterij dan je denkt. Met de Edge 540/840 hebben ze nu ook SatIQ gebruikt die er moet voor zorgen dat er efficient wordt omgegaan met het GPS signaal (keuze uit wel/niet meerdere frequenties, glonass, GPS of Galileo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 09-06 14:37

Lulukai

God's gift to women

Op de site van Wahoo, staat hun sporthorloge Rival momenteel aan 199 euro.
https://eu.wahoofitness.c...-watches/elemnt-rival-buy

Bij Mantel en Futurumshop nog altijd aan de gebruikelijke 329, dus dit is nog maar sinds kort. Waarschijnlijk stopt dit model dus binnenkort?

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 00:15
Mistraller schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:35:
[...]

Precies de reden dat ik nog wel een tijd wacht met upgraden....mijn vrouw en ik hebben beiden een 530. Als ik een 840 koop sta ik er gelijk 2 te bestellen :P
Voor mij is de nieuwe serie ook geen dringende reden om te upgraden. Heb momenteel een refurbished 830 die ik vorig jaar voor E 130 (ongeveer geloof ik) kreeg als tegemoetkoming van het batterij- en halo probleem op mijn 820 (buiten garantie).

Hopelijk vertoont mijn 830 volgend jaar ook kuren van het een of ander.... :D

[ Voor 5% gewijzigd door GerbenBK op 13-04-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
Lulukai schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:49:

Bij Mantel en Futurumshop nog altijd aan de gebruikelijke 329, dus dit is nog maar sinds kort. Waarschijnlijk stopt dit model dus binnenkort?
Yes lijkt erop dat er wat nieuws aan komt. Als ze ook gelijk de Bolt V2 naar V3 updaten dan is de keus voor mij snel gemaakt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
GoEV6 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:50:
[...]

Yes lijkt erop dat er wat nieuws aan komt. Als ze ook gelijk de Bolt V2 naar V3 updaten dan is de keus voor mij snel gemaakt :)
Ik verwacht geen refresh van de Bolt, de v2 is “pas” twee jaar op de markt (tussen de v1 en v2 zat vier jaar) en de Bolt V2 heeft volgens mij alle features die de recente Roam v2 ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
EdwinW schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:39:
[...]

Volgens Ray is het verschil van helderheid van de solar en non-solar vrij klein en kun je de herderheid een klein beetje hoger instellen i.p.v. de automatische instelling.
...
Maar ook de gebruikstijden wel/niet opladen verschillen maar weinig... Of ik nu aan het hiken ben of een BRM aan het fietsen; in beide gevallen ga ik niet gokken op de zon hoor, maar steek ik gewoon een accupack in de bagage. :)
Maar dat is natuurlijk puur hoe ik er tegenaan kijk. Ik heb op mijn horloge in elk geval de backlight altijd uit staan. Edge niet maar als ik een hele dag kan fietsen zonder bij te laden dan is het voor mij in elk geval ruim voldoende.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:23
[...]
Ook nu gewoon 189,95. Voor een 530 gewoon een nobrainer.
Vind die wel erg interessant. Al tijdje op zoek naar een upgrade van van edge 130plus met kaartnavigatie. Het prijsverschil met de 540 is voor mijn gebruik niet te verantwoorden. Is de verwachting dat de prijs van de 530 komende tijd nog flink omlaag gaat (lees: tientje minder ga ik niet op wachten)? Hoe doet garmin dit normaal bij uitfaserende modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Is een gebroken nieuwe Garmin Courses webpagina en routebouwer als je de optie "Popularity routing" hebt ook onderdeel van de nieuwe productlaunch? :+

Blij om de nieuwe layout te zien, lijkt in eerste instantie ook een stuk sneller integendeel; te vroeg staan juichen, layout overzichtelijker, maar bij elk punt dat ik zet (zij het 10 meter of 10 kilometer, maakt niet uit) "No round trip routes are currently available in this area." terwijl ik Drawing Method op Custom heb staan. |:(

Following Road doet het wel ook hier te vroeg met juichen; maar dan word je door priegelstraatjes gewurmd.

Alleen Freehand lijkt te werken...

[ Voor 14% gewijzigd door TheTinusNL op 14-04-2023 11:26 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:44
SnakeDoc88 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:30:
[...]

Vind die wel erg interessant. Al tijdje op zoek naar een upgrade van van edge 130plus met kaartnavigatie. Het prijsverschil met de 540 is voor mijn gebruik niet te verantwoorden. Is de verwachting dat de prijs van de 530 komende tijd nog flink omlaag gaat (lees: tientje minder ga ik niet op wachten)? Hoe doet garmin dit normaal bij uitfaserende modellen?
Zeker niet. Veel goedkoper word zo'n apparaat echt niet. Misschien een keer een 10tje inderdaad maar meer echt niet. Dat zie je ook bij oudere modellen. Dit is voor een 530 al echt een scherpe prijs. Prima apparaat ook voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Lulukai schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:49:

Die 199,- is al een tijdje en zeker interessant, mijn grote vraag is of de HR sensor ook opgepikt wordt door de Garmin Edge serie.

Ze zeggen zelf:. ELEMNT RIVAL is able to broadcast your heart rate, running pace, and running cadence to other devices such as bike computers, treadmills and 3rd party apps.
Maar ik geloof het pas als iemand het bevestigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zou eerst eens wat algemene reviews van de Rival bekijken. Wat me bijstaat is dat deze nogal matig ontvangen werd. Geen idee of dat met updates bijgedraaid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mv_ak schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:38:
[...]

Die 199,- is al een tijdje en zeker interessant, mijn grote vraag is of de HR sensor ook opgepikt wordt door de Garmin Edge serie.

Ze zeggen zelf:. ELEMNT RIVAL is able to broadcast your heart rate, running pace, and running cadence to other devices such as bike computers, treadmills and 3rd party apps.
Maar ik geloof het pas als iemand het bevestigt.
Een broadcast signaal via ANT+/BT kan een Garmin Edge opvangen, de vraag is alleen of je dat echt wilt? HR via pulse werkt niet al te best voor het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:40
TheTinusNL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:42:
Is een gebroken nieuwe Garmin Courses webpagina en routebouwer als je de optie "Popularity routing" hebt ook onderdeel van de nieuwe productlaunch? :+

Blij om de nieuwe layout te zien, lijkt in eerste instantie ook een stuk sneller integendeel; te vroeg staan juichen, layout overzichtelijker, maar bij elk punt dat ik zet (zij het 10 meter of 10 kilometer, maakt niet uit) "No round trip routes are currently available in this area." terwijl ik Drawing Method op Custom heb staan. |:(

Following Road doet het wel ook hier te vroeg met juichen; maar dan word je door priegelstraatjes gewurmd.

Alleen Freehand lijkt te werken...
Hier vanmorgen dezelfde ervaring. Uurtje later deed hij het wel weer. Hopelijk blijft hij stabiel werken, anders wordt last minute een route samenstellen wel spannend…

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Nog niets te zien van de 840 of 540 op Coolblue.

Volgens de helpdesk vorige week komen ze er ook aan maar had nu wel gedacht dat Coolblue even snel zou zijn als de andere webshops, niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

RigolleM schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:48:
[...]

Een broadcast signaal via ANT+/BT kan een Garmin Edge opvangen, de vraag is alleen of je dat echt wilt? HR via pulse werkt niet al te best voor het fietsen.
Mwah ik gebruik het nu al enige tijd zonder problemen op de Vivoactive. Maar daar moet ik dan wel bij zeggen dat het niet mijn primaire performance statistiek is aangezien ik altijd met een vermogensmeter rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:34
Stancke schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:55:
Nog niets te zien van de 840 of 540 op Coolblue.

Volgens de helpdesk vorige week komen ze er ook aan maar had nu wel gedacht dat Coolblue even snel zou zijn als de andere webshops, niet dus...
Kans lijkt mij nihil dat Coolblue ze gaat krijgen. Misschien de 540, maar dat 840 zeker niet. Garmin geeft altijd voorrang aan de speciaalzaken (winkels die zich richten op fietsers). De 830 hebben ze ook niet en de 1040 ook niet.
Voor winkels als Coolblue en Mediamarkt heeft Garmin de Edge Explore toestellen.
Van de Garmin sporthorloges (Forerunner/Fenix) krijgt Coolblue ook altijd maar een kleine (goedkope) selectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:49
Gewoon kopen bij futurumshop met extra garantie.
Ik ga de 840 binnenkort ook maar bestellen, buttons en touchscreen is toch wel erg nice.
(al hoop ik dat het weer binnenkort wel ok is dat je de buttons niet nodig hebt...)

En climb pro die ook werkt als je geen route hebt ingeladen is ook leuke toevoeging.
Had alleen 2 weekjes eerder mogen uitkomen, had ik die nieuwe climbpro afgelopen week kunnen testen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Idd, sinds zaterdag binnen hier (incl 5 jr garantie).

Ivm AGR ontwijkend gedrag vandaag pas getest, werkt toch wel erg fijn en draait allemaal wat soepeler, touchscreen reageert beter en een paar nieuwe functies (ik kwam van een Garmin 1030).

Alleen nog even wachten dat sommige apps ook ondersteuning bieden voor de 840 (al zal dat niet heel lang hoeven duren aangezien de software hetzelfde is als de 1040…).

Edit 1: 17.04.2023:
Zojuist contact gezocht met ontwikkelaar van eGEAR+ en kreeg direct (binnen enkele minuten) feedback, update toegevoegd met beschikbaarheid voor 540 en 840.

Aan ontwikkelaar FC7 zelfde vraag gesteld (maar tot heden geen reactie).

Edit 2: 18.04.2023:
Ook feedback van FC7, lijkt iets gecompliceerder en is nog onbekend wanneer deze volledig up2date zijn/worden. Ben hiermee en contact en zal een update plaatsen als er meer duidelijkheid is...

[ Voor 37% gewijzigd door RR46 op 18-04-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Hathi schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:55:
[...]

Kans lijkt mij nihil dat Coolblue ze gaat krijgen. Misschien de 540, maar dat 840 zeker niet. Garmin geeft altijd voorrang aan de speciaalzaken (winkels die zich richten op fietsers). De 830 hebben ze ook niet en de 1040 ook niet.
Voor winkels als Coolblue en Mediamarkt heeft Garmin de Edge Explore toestellen.
Van de Garmin sporthorloges (Forerunner/Fenix) krijgt Coolblue ook altijd maar een kleine (goedkope) selectie.
Volgens de helpdesk van Coolblue komen ze in het gamma "in afzienbare tijd". Zal sowieso wel nog eventjes duren vrees ik. Spijtig want ze betalen met tegoedbonnen dus zal nog even op mijn honger blijven wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:34
Tja, persoonlijk zou ik nooit vertrouwen op zo'n antwoord van een willekeurige helpdesk/klantenservice medewerker van Coolblue, maar misschien ben ik wel te wantrouwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Stancke Ik ben bang dat ze je blij maken met een dooie mus. De high-end sporthorloges van Garmin zijn er in verschillende uitvoeringen met Saffierglas. Die versies van de Fenix 7 en Epix 2 zijn al meer dan een jaar op de markt, maar tot op heden heeft CoolBlue deze met saffierglas niet in hun assortiment ....
Dus het antwoord dat ze allerlei uitvoeringen van Garmin devices in hun assortiment gaan krijgen, zou ik niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
EdwinW schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:49:
@Stancke Ik ben bang dat ze je blij maken met een dooie mus. De high-end sporthorloges van Garmin zijn er in verschillende uitvoeringen met Saffierglas. Die versies van de Fenix 7 en Epix 2 zijn al meer dan een jaar op de markt, maar tot op heden heeft CoolBlue deze met saffierglas niet in hun assortiment ....
Dus het antwoord dat ze allerlei uitvoeringen van Garmin devices in hun assortiment gaan krijgen, zou ik niet op vertrouwen.
Moet zeggen dat ze toch een behoorlijk aanbod hebben hoor, qua horloges dan. Ze zullen vast ook meenemen wat de hardlopers ( :P ) zijn in het inkoopbeleid. Ik vermoed dat ze zelf ook wel inschatten dat de 840 het goed gaat doen, en als er goede marges te halen zijn... Coolblue is groot zat om bij Garmin een partijtje af te nemen, en de aftersales bij Coolblue is erg goed. Dat straalt ook af op de merken die ze verkopen en dat weet Garmin ook.

---------------

Pagina: 1 ... 77 ... 98 Laatste