Helemaal eens met jouw uitleg.Prulleman schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:37:
@Naboo om te beginnen moet je het idee van een google maps achtig gebruiksgemak los laten, als je dat wilt, ontkom je niet aan het gebruik van een smartphone.
Simpelste is inderdaad gewoon de gpx halverwege oppakken en als je over het eindpunt komt opnieuw inladen en verder rijden.
Ik heb in komoot ook even moeten zoeken, want het lukt inderdaad niet zomaar, en ook op de site zelf geven ze verkeerde tips (dat is meer een startpunt toevoegen, en dan eerst naar de start van de geimporteerde GPX rijden en dat wil je meestal niet, je wilt hetzelfde rondje rijden, maar dan vanaf een ander punt)
De tip in komoot is: zet eerst de rit op "heen en terug"
[Afbeelding]
met alleen heen kan je waypoints enkel verwijderen:
[Afbeelding]
met heen en terug kan je van elke waypoint een startpunt maken:
[Afbeelding]
en dan valt de rest ook direct op zijn plaats:
[Afbeelding]
(links de oorspronkelijke start, rechts de nieuwe, was waypoint 13)
https://www.judise.nl/ is een andere optie, hierbij kan je ook heel eenvoudig een gpx inladen, een punt kiezen en daar het startpunt van maken (rechts klikken op een punt en hier starten selecteren)
Tip van mij is nog als je zelf een route bouw om wel alleen heen te gebruiken totdat het 'logisch' is voor de AI van Komoot om er een ronde van te maken. Anders zit je de hele tijd met routes die niet handig zijn.
Ik gebruik ook 'alleen heen' om een startpunt dat niet op de route ligt toe te voegen.
Daarna zoals je zegt via heen en terug de startlocatie aanpassen.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties