Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
Lulukai schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:52:
Ik heb jaren een v1 Roam gebruikt, en in een spontaan moment een v2 Roam gekocht, hoewel ik eigenlijk vind dat er maar weinig reden tot upgrade was.

Enkele bedenkingen:
De lay-out en lettertype van de v2 is toch wel een pak anders dan de v1.
Het aantal pixels bij de v1 en v2 is volgens de specs exact gelijk, maar toch voelt de v2 veel scherper aan
Ik heb een ritje gedaan met zowel de v1 en v2 naast elkaar gemonteerd. Opvallend: de v2 is veel trager in het weergeven van de juiste snelheid dan de v1. Als ik snel optrek of snel stop, toont de v1 dit tamelijk snel, maar bij de v2 zit er 3-4sec vertraging op vooraleer hij het oppikt.
Wanneer ik constant dezelfde snelheid rij, is dit echter veel stabieler bij de v2 dan de v1.

Heeft iemand anders dezelfde ervaringen als mij? Heb ik een defect examplaar van de v2? Of wordt de snelheid van de v2 anders berekend dan de v1? Het lijkt alsof er een soort 3s avg snelheid wordt weergegeven ipv de werkelijke snelheid, zoals je dat bv. bij power kan instellen.
Mogelijk heeft de v1 de connectie met een losse snelheidssensor en de v2 niet tijdens de duo-testrit? Want snelheidsaanpassing via een sensor is accurater en sneller dan via GPS.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31

Lulukai

God's gift to women

Goede opmerking, die had ik moeten toevoegen. Ik heb de snelheidssensor losgekoppeld van mijn v1, dus de test is zeker fair verlopen. Echt alle omstandigheden waren identiek.

[ Voor 13% gewijzigd door Lulukai op 09-12-2022 11:00 ]

.

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 21:50
Ik ben als beginner op zoek naar een fietscomputer. Op dit moment twijfel ik tussen de Garmind Edge 130 plus, Garmin Edge 530 en evt wachten op de '540'.

Ik heb enkel een racefiets die ik zowel binnen- als buiten gebruik. Binnen gebruik ik hem op een Tacx wheel on trainer. Dus geen smart functionaliteiten.
  • 'Betaalbaar' ~ 250 euro
  • [Te gebruiken om live indoor mijn snelheid te meten. Ik gebruik nu de Garmin speed sensor 2, maar heb hem nog niet actief gekregen om in realtime data te verzenden.
  • [Te gebruiken inclusief Galaxy watch 3? Die gebruik ik nu voor tracking (GPS + hartslag)? Geen must, maar is op zich wel fijn.Kan ook altijd nog een Cadans en HRM sensor kopen.
  • Navigatie te mappen via bijv. Komoot is een pre. Kruimelspoor van de Edge 130 kan ik denk ik niet aan met mijn navigatieskills. Gebruik nu af en toe mijn telefoon + quadlock om te navigeren.
  • In de toekomst ook voor een mountainbike.
Ik denk dat de 530 het beste bij mijn wensen aansluit. Ik heb niet heel goed naar de Wahoo, Bryton lineup gekeken. De 530 komt vaak wel hoog uit in de 'lijstjes' en in mijn omgeving gebruiken veel mensen ook de Garmin fietscomputers.

Ik twijfel er echter ook wel over, omdat het model al ruim 3 jaar oud is. Maakt dat nog iets uit met deze apparaten? De nieuwe 530/540 als die uitkomt zal ook wel weer duurder zijn. Verwacht wel 250/300 euro terwijl deze nu op te pikken is voor 200 (laatst 180 dacht ik)

Hebben jullie nog tips, waar ik echt naar moet kijken?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
@Rhahyrion 2nd hand Garmin 830? Ik heb dat ding en ben me er een partijtje blij mee. Maar nu zit ik met mijn andere spul ook in het Garmin park, dus wandel gps en horloge

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 21:50
maartend schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:08:
@Rhahyrion 2nd hand Garmin 830? Ik heb dat ding en ben me er een partijtje blij mee. Maar nu zit ik met mijn andere spul ook in het Garmin park, dus wandel gps en horloge
Wat is voor jou dan de reden om de 830 over de 530 te nemen? Ik twijfel of ik de touchscreen een toegevoegde waarde vindt. Dat en on device navigatie/routing is de +100 extra waard?

Ik kan altijd eens marktplaats in de gaten houden voor een 2de hands unit.

Beide modellen komen uit 2019. Als referentiepunt voor evt EoL / einde updates.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Rhahyrion schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:36:
[...]

Wat is voor jou dan de reden om de 830 over de 530 te nemen? Ik twijfel of ik de touchscreen een toegevoegde waarde vindt. Dat en on device navigatie/routing is de +100 extra waard?
De mogelijkheden icm mijn andere Garmin meuk. En het budget dat ik had.
Touchscreen, routewijziging onderweg zonder gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Vraagje over Komoot. Ik heb een Wahoo Bolt v2 en ik wil een route vanuit Komoot in mijn Bolt laden. Ik kies de route in Komoot en selecteer: 'naar GPS-apparaat sturen' vervolgens zie ik een laad scherm en het resultaat is dat er niets gebeurd.

Nu kan ik natuurlijk ook de route eerst als een GPX file exporteren en daarna in de Elemnt app laden maar dan moet ik weer voor de route betalen.

Of moet dat sowieso?

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
Strider schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:47:
Vraagje over Komoot. Ik heb een Wahoo Bolt v2 en ik wil een route vanuit Komoot in mijn Bolt laden. Ik kies de route in Komoot en selecteer: 'naar GPS-apparaat sturen' vervolgens zie ik een laad scherm en het resultaat is dat er niets gebeurd.

Nu kan ik natuurlijk ook de route eerst als een GPX file exporteren en daarna in de Elemnt app laden maar dan moet ik weer voor de route betalen.

Of moet dat sowieso?
is het koppelen van de accounts niet genoeg? als ik een route in komoot opsla, dan is deze direct (na standaard sync bij opstarten) beschikbaar op mijn edge en fenix

/edit
https://www.komoot.nl/wahoo
Komoot en Wahoo zijn 100% met elkaar geïntegreerd. Koppel je komoot-account met je Wahoo ELEMNT, ELEMNT BOLT of ELEMNT ROAM en je geplande routes worden meteen automatisch gesynchroniseerd, klaar voor je volgende grote rit. Daarna kun je elk detail van je trip direct op komoot opslaan, delen en opnieuw beleven.

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 16-01-2023 15:00 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Prulleman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:54:
[...]

is het koppelen van de accounts niet genoeg? als ik een route in komoot opsla, dan is deze direct (na standaard sync bij opstarten) beschikbaar op mijn edge en fenix

/edit
https://www.komoot.nl/wahoo

[...]
Thanks, inderdaad werkt! :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
De afgelopen maanden ben ik druk geweest de iGS630 te testen van het Chinese bedrijf iGPSPORT.

Mijn review kun je hier vinden. Benieuwd wat jullie ervan vinden :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
havana schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:10:
De afgelopen maanden ben ik druk geweest de iGS630 te testen van het Chinese bedrijf iGPSPORT.

goed om te lezen dat de hardware in orde is, maar als je op dit moment een 530 voor 215 euro kan halen (https://www.decathlon.nl/...o94dPA0DRoCTlYQAvD_BwE).. waarom zou je dan voor 15 euro minder voor zoiets gaan, waar je toch minder zekerheden hebt wat betreft software ondersteuning etc.

(of had ik het verkeerd begrepen en was de prijs van 200 euro inc alle sensoren..?)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Nee, dat heb je zeker goed begrepen. Ik ben het overigens eens met jouw conclusie. Op dit moment zou ik het apparaat zelf niet kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 23-01-2023 08:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
havana schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:10:

Wat is er mis met wifi op je computer? Ik vind het juist altijd prettig dat het ding niet steeds een steppingstone nodig heeft om op internet te geraken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mistraller schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Wat is er mis met wifi op je computer? Ik vind het juist altijd prettig dat het ding niet steeds een steppingstone nodig heeft om op internet te geraken.
ja, daar ben ik het ook wel mee eens, de BT connectie met de telefoon is minder stabiel/betrouwbaar dan wifi, Als ik nu de thuis aanzet, dan weet ik zeker dat ie de laatste routes e.d. via wifi ophaalt, ook als ik zelf met mijn telefoon op zak de schuur in loop om mijn fiets te pakken. Wat mij betreft is wifi een pluspunt en werkt het zonder gezeik

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb gewoon heel vaak dat ie wifi niet pakt. Om nog maar te zwijgen over hotel wifi's met inlogpagina's.

Ik laat de companion app gewoon altijd draaien, dus ik merk niks van die "stepping stone".

Afijn dat is mijn mening, uiteraard hoeft niet iedereen het daarmee eens te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 23-01-2023 11:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48

McMiGHtY

- burp -

Hotspotje op je telefoon..werkt altijd :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
McMiGHtY schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:57:
Hotspotje op je telefoon..werkt altijd :)
Dan is een companion app toch makkelijker.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 14:18
Ik ben me aan het oriënteren op een navigatiesysteem en neig naar de Bolt V2. Eigenlijk zou ik de Karoo prefereren, maar ik vind €400 voor een navigatie gewoon teveel geld. Zijn er nog tips voor de aanschaf? Is zo'n bundle met sensoren aan te raden? Zijn er binnenkort wellicht nog acties bij futurum oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
havana schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:47:
Ik heb gewoon heel vaak dat ie wifi niet pakt. Om nog maar te zwijgen over hotel wifi's met inlogpagina's.

Ik laat de companion app gewoon altijd draaien, dus ik merk niks van die "stepping stone".

Afijn dat is mijn mening, uiteraard hoeft niet iedereen het daarmee eens te zijn.
Inlogpagina's zijn inderdaad irritant, maar daar kan het device niks aan doen. Ik heb er ook een hekel aan als ik bv de chromecast bij me heb.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwr_ schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:03:
Ik ben me aan het oriënteren op een navigatiesysteem en neig naar de Bolt V2. Eigenlijk zou ik de Karoo prefereren, maar ik vind €400 voor een navigatie gewoon teveel geld. Zijn er nog tips voor de aanschaf? Is zo'n bundle met sensoren aan te raden? Zijn er binnenkort wellicht nog acties bij futurum oid?
Waarom prefereer je een Karoo boven een Bolt V2?
Welke tips verwacht je van ons?
Bundel is altijd interessant als je geen sensoren hebt, daar die meestal duurder uitkomen als je ze los koopt, op voorwaarde dat die sensoren voldoen aan uw verwachtingen.
Even in mijn glazen bol kijken 8)7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
vandaag mijn allereerste ritje met de garmin 830
nu wou ik navigeren op de route. Maar hij gaf de volgende melding
geen routes gevonden pas het beginpunt van uw zoekopdracht aan zodat deze zich in een trailnetwerk bevind en probeer het opnieuw

ik heb bij startlocatie de huidige locatie aangegeven

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
chimera2 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:34:
vandaag mijn allereerste ritje met de garmin 830
nu wou ik navigeren op de route. Maar hij gaf de volgende melding
geen routes gevonden pas het beginpunt van uw zoekopdracht aan zodat deze zich in een trailnetwerk bevind en probeer het opnieuw

ik heb bij startlocatie de huidige locatie aangegeven

iemand enig idee?
Probeer je "trailfork routes" te gebruiken??
https://www8.garmin.com/m...87-9A33-3C1E55B3B7F9.html
Trailforks routes
Met de Trailforks app kunt u uw favoriete routes opslaan of routes in de buurt zoeken. U kunt Trailforks mountainbikeroutes downloaden naar uw Edge® toestel. Gedownloade routes worden weergegeven in de lijst met opgeslagen koersen.

Meld u aan voor een Trailforks lidmaatschap op www.trailforks.com.
Trailforks is in NL wat minder populair... De meeste bekende rondjes staan er wel op, maar wij weten natuurlijk waar jij een route probeert te zoeken :)

Ik ken weinig mensen die hun trailforks op hun garmin gebruiken, de meeste zoeken gewoon ergens de GPX file syncen die via garmin connect naar de edge en starten zo de route.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:16

Kluus

Gang is alles

Zojuist breekt het laadklepje van mijn Garmin 830 af (dus het ruber steeltje waarmee deze vast zit aan de device). Balen, op zich is het nog wel bruikbaar maar uiteraard met risico op verliezen. Replacements kosten 35 euro via aliexpress, zo eerst maar eens kijken of ik deze er weer op kan lijmen...

Ik zit te wachten op de release van een 840/540, was het al maar zo ver, dan was dit een mooi moment geweest om te "upgraden"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:08:
[...]

Probeer je "trailfork routes" te gebruiken??
https://www8.garmin.com/m...87-9A33-3C1E55B3B7F9.html

[...]

Trailforks is in NL wat minder populair... De meeste bekende rondjes staan er wel op, maar wij weten natuurlijk waar jij een route probeert te zoeken :)

Ik ken weinig mensen die hun trailforks op hun garmin gebruiken, de meeste zoeken gewoon ergens de GPX file syncen die via garmin connect naar de edge en starten zo de route.
Klopt dit probeer ik via trailfork te doen.

waar kan ik die gpx routes vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Van de MTB routes in Nederland? Bijv. op mtbroutes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
BreadFan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:29:
Van de MTB routes in Nederland? Bijv. op mtbroutes.nl
dank je
Sorry was alweer te snel met klikken. :D

Ik zat er al naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
chimera2 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:25:
[...]

Klopt dit probeer ik via trailfork te doen.

waar kan ik die gpx routes vinden?
inderdaad https://www.mtbroutes.nl/, daar vind je in principe alle bekende routes.
voor de Ardennen heb je hier ook veel: https://www.routeyou.com/nl-be en https://trails.bike/nl
of gewoon google en en dan zoeken naar "GPX Amerongen".

ik krijg overigens hetzelfde als ik hier in de buurt een route zoek..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utCm3RUhepnfbBUrWgbuyxxhbSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/poQbnxysNjCb9DO1FpBZBwCO.png?f=fotoalbum_large
of ik nou als start punt een positie op de route, een groen start bolletje, of een rood eind vierkantje selecteer, hij blijft deze melding geven als ik ga zoeken.

maar als ik drunen kies, dan lukt het wel.. maar ik krijg nog steeds geen navigatie van huis naar de route..
ik vermoed dat niet alle routes op de juiste manier zijn aangemaakt/geupload.. beetje gaar...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Prulleman schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:22:
[...]

inderdaad https://www.mtbroutes.nl/, daar vind je in principe alle bekende routes.
voor de Ardennen heb je hier ook veel: https://www.routeyou.com/nl-be en https://trails.bike/nl
of gewoon google en en dan zoeken naar "GPX Amerongen".

ik krijg overigens hetzelfde als ik hier in de buurt een route zoek..
[Afbeelding]
of ik nou als start punt een positie op de route, een groen start bolletje, of een rood eind vierkantje selecteer, hij blijft deze melding geven als ik ga zoeken.

maar als ik drunen kies, dan lukt het wel.. maar ik krijg nog steeds geen navigatie van huis naar de route..
ik vermoed dat niet alle routes op de juiste manier zijn aangemaakt/geupload.. beetje gaar...
deze melding inderdaad.

Maar ik stond denk ik 1m vanaf de route af. Niet het beginpunt die stond aangegeven. Maar dat moet niet uitmaken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whg22GsSNVQmMePucJV9h2iFmq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9fKoacqqEc19y5MZGao7RMw6.png?f=fotoalbum_large
Sinds kort last van loslatend scherm op mijn Wahoo Roam. Lijkt erop dat er lucht tussenzit en dat het glasplaatje langzaam loskomt. Wordt steeds erger helaas.

Helaas is garantie al een tijdje verlopen, iemand enig idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Kluus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:18:
Zojuist breekt het laadklepje van mijn Garmin 830 af (dus het ruber steeltje waarmee deze vast zit aan de device). Balen, op zich is het nog wel bruikbaar maar uiteraard met risico op verliezen. Replacements kosten 35 euro via aliexpress, zo eerst maar eens kijken of ik deze er weer op kan lijmen...

Ik zit te wachten op de release van een 840/540, was het al maar zo ver, dan was dit een mooi moment geweest om te "upgraden"...
Poging tot lijmen viel uiteraard tegen. Maar naar Garmin gemaild en die sturen een gratis een nieuw klepje op. Netjes! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Flipmo

OMG !!

bartosiej schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:48:
[Afbeelding]
Sinds kort last van loslatend scherm op mijn Wahoo Roam. Lijkt erop dat er lucht tussenzit en dat het glasplaatje langzaam loskomt. Wordt steeds erger helaas.

Helaas is garantie al een tijdje verlopen, iemand enig idee wat ik kan proberen?
Contact opnemen met Wahoo, ze zijn erg schappelijk. Ook buiten garantie termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Mijn Wahoo Elemnt Bolt (v1) stopt de laatste tijd met routeaanduiding (driehoekjes) na een tijdje navigeren. Het stoppen van de route opnieuw starten van de route biedt geen oplossing. Zijn verchillende GPX-en uit verschillende bronnen dus ik neem aan dat het daar niet in zit.

Als mn Bolt uit geweest is kan ik wel opnieuw een route starten en zie ik de aanwijzingen weer. :?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
MrDry schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:36:
Mijn Wahoo Elemnt Bolt (v1) stopt de laatste tijd met routeaanduiding (driehoekjes) na een tijdje navigeren. Het stoppen van de route opnieuw starten van de route biedt geen oplossing. Zijn verchillende GPX-en uit verschillende bronnen dus ik neem aan dat het daar niet in zit.

Als mn Bolt uit geweest is kan ik wel opnieuw een route starten en zie ik de aanwijzingen weer. :?
Misschien een bug? Even melden lijkt me sowieso verstandig, wellicht is het met een software update weer opgelost. Die zijn er regelmatig.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Gisteren is mijn vriendin gevallen tijdens een gravelrit. Gelukkig geen persoonlijk letsel en schade aan de fiets. Wel heeft haar Elemnt een tik gehad precies op de achterzijde waar je hem in de houder klikt. Hierdoor zit de Elemnt nu niet erg lekker meer in de houder en bij het aantikken van de knoppen voelt het alsof die elk moment uit de houder kan schieten. Zover ik kan beoordelen zit dit stukje fixed aan de hele Elemnt vast. Iemand een tip in deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDk-E6k-LcAd35vWM0wChnrOfk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apXhcTcZYIYfTInKljfH4jQk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@LGU Ik kan zo snel alleen dit vinden. Wel een beetje dodgy repratie waarbij je de achterkant eerst meer kapot maakt en vervolgens met lijm aan de slag.

Ik zou als ik jou was eerst Wahoo Support eens mailen, die willen nog wel eens verrassend klantgericht uit de hoek komen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Iemand hier die weleens zijn Wahoo of Garmin (niet zijnde wearables) heeft gebruikt om ski-activiteiten op te nemen?

Zit te overwegen de Bolt mee te nemen op wintersport. Aanzetten, in de binnenzak en einde dag weer uit. Telefoon kan natuurlijk ook, maar weet niet of die dat batterijtechnisch trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@BreadFan een edge neemt in principe alles op als een fiets activiteit, maar in garmin connect kan het type activiteit gewoon aanpassen, ik ben hier niet mee doorgegaan, want je krijgt dan een melding dat er mogelijk wat gegevens velden verloren gaan.

verder zijn er voor edge devices ook ski track apps (IQ store), wat die te bieden hebben, geen idee, wahoo heeft voor zover ik weet geen third party apps, dus moet je het doen met wat er op zit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Misschien had ik mijn vraag meer moeten toelichten. Maar op de fiets zit de Wahoo natuurlijk vol in het zicht, met een goed GPS signaal. Idee tijdens het skiën is om hem in mijn jas te stoppen, of in een rugzak. Gaat dat nog een beetje degelijk werken?

Dat Wahoo het opneemt als fietsactiviteit is niet zo'n probleem verwacht ik. De activiteit is altijd om te zetten van fiets naar ski .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:43
BreadFan schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:09:
Misschien had ik mijn vraag meer moeten toelichten. Maar op de fiets zit de Wahoo natuurlijk vol in het zicht, met een goed GPS signaal. Idee tijdens het skiën is om hem in mijn jas te stoppen, of in een rugzak. Gaat dat nog een beetje degelijk werken?

Dat Wahoo het opneemt als fietsactiviteit is niet zo'n probleem verwacht ik. De activiteit is altijd om te zetten van fiets naar ski .
Ik heb hem ook al paar keer in de jaszak gebruikt (zelfs in combi met borstband) en daarna activiteit in strava omgezet naar …
Was wel geen ski, maar werkte perfect. Alleen moet je er aan denken om de wahoo zijn timeout uit te zetten. Anders schakelt die zichzelf na 15 minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27
Nadeel in zak dat je snel een knop indrukt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 14:18
Maar heb je echt een probleem met je batterij dan? Ik neem altijd mijn skidag op via Ski Tracks of Strava en heb echt nog nooit problemen gehad met batterij. Gewoon zorgen dat die voldoede is opgeladen. Eventueel kun je altijd nog een powerbank meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:56
BreadFan schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:17:
Iemand hier die weleens zijn Wahoo of Garmin (niet zijnde wearables) heeft gebruikt om ski-activiteiten op te nemen?

Zit te overwegen de Bolt mee te nemen op wintersport. Aanzetten, in de binnenzak en einde dag weer uit. Telefoon kan natuurlijk ook, maar weet niet of die dat batterijtechnisch trekt.
Niet voor skiën, maar wel voor wandelen. En dat ging met mijn Garmin 530 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-09 10:06
Momenteel zit ik erg in dubio over welke fietscomputer aan te schaffen. Ik zal eerlijk zijn, ik hebe niet de moeite genomen om het 302 pagina's tellende forum helemaal door te nemen. Maar concreet twijfel ik over de aanschaf van óf de Garmin 1040 (zonder solar) of de Wahoo Element Roam V2.
Zijn er hier mensen die deze apparaten ook daadwerkelijk gebruikt hebben (het liefst naast elkaar) en zo ja, waar zit voor jullie het grote verschil in ?
Ik rij zelf niet mega veel kilometers, en ben ook geen dagen onderweg, maar vind het wel fijn om mijn Di2 er mee uit te kunnen lezen, en alle sensoren zoals hartslag en powermeter te kunnen koppelen.
Uiteraared al genoeg reviews op internet gelezen, maar dat voelt toch vaak als een commercieel praatje waarin men niet echt verteld hoe de apparaten in het dagelijks gebruik zijn.

De Garmin 1040:
+ Mooi groot scherm
+ Ik lees betere verhalen over het automatisch herstellen van de route zodra je hier vanaf wijkt
+ Flink grote batterij
+ Goede integratie met bijvoorbeeld Komoot
- Hoge aanschafprijs
- ?

De Wahoo Element Roam V2:
+ Relatief gunstige prijs
+ ?
- Uiterlijk, en dan met name de pixels, lijkt op een smartphone van 15 jaar terug
- Beperkte batterij
- Automatisch corrigeren van de routes bij verkeerd rijden schijnt tegen te vallen.

Is dit een beetje mooi overzicht, of mis ik echt fundamentele zaken om een goede keuze te kunnen maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:29
GertJan2012 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:24:
Momenteel zit ik erg in dubio over welke fietscomputer aan te schaffen. Ik zal eerlijk zijn, ik hebe niet de moeite genomen om het 302 pagina's tellende forum helemaal door te nemen. Maar concreet twijfel ik over de aanschaf van óf de Garmin 1040 (zonder solar) of de Wahoo Element Roam V2.
Zijn er hier mensen die deze apparaten ook daadwerkelijk gebruikt hebben (het liefst naast elkaar) en zo ja, waar zit voor jullie het grote verschil in ?
Ik rij zelf niet mega veel kilometers, en ben ook geen dagen onderweg, maar vind het wel fijn om mijn Di2 er mee uit te kunnen lezen, en alle sensoren zoals hartslag en powermeter te kunnen koppelen.
Uiteraared al genoeg reviews op internet gelezen, maar dat voelt toch vaak als een commercieel praatje waarin men niet echt verteld hoe de apparaten in het dagelijks gebruik zijn.

De Garmin 1040:
+ Mooi groot scherm
+ Ik lees betere verhalen over het automatisch herstellen van de route zodra je hier vanaf wijkt
+ Flink grote batterij
- Hoge aanschafprijs
- ?

+ ?
- Uiterlijk, en dan met name de pixels, lijkt op een smartphone van 15 jaar terug
- Beperkte batterij
- Automatisch corrigeren van de routes bij verkeerd rijden schijnt tegen te vallen.

Is dit een beetje mooi overzicht, of mis ik echt fundamentele zaken om een goede keuze te kunnen maken?
Volgens mij ben je jezelf aan het overtuigen dat de Garmin de betere fietscomputer is :).

Als je het kan betalen en je hebt het geld ervoor over…. Doen. Anders blijf je spijt houden. Het is een geweldig ding dat nog jaren mee kan en nog wel wat software-updates zal krijgen.

De Wahoo is ook prima maar niet zo uitgebreid als de Garmin. Maar dat had je zelf al uitgevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je hoeft geen 302 pagina's te lezen, want de Garmin Edge 1040 en Wahoo Elemnt Roam V2 zijn nog niet zo lang op de markt, dus je hoeft maar een paar tientallen pagina's terug te keren.
Ik vrees dat je weinig antwoorden gaat krijgen hier, 2 nieuwe toestellen dus veel gebruikers zullen er nog niet zijn, laat staan iemand hier op het forum die ze beiden zou aanschaffen (waarom?) om ze te vergelijken. De meesten zitten al in een eco-systeem dus gaan ze meestal bij hetzelfde merk blijven.
DC Rainmaker en GPLama zijn toch behoorlijk onpartijdig tijdens hun reviews. Krijgen uiteraard het toestel toegestuurd door Garmin/Wahoo, maar de reviews zijn toch niet commercieel getint.
De Garmin 1040:
+ Mooi groot scherm
+ Flink grote batterij
- Hoge aanschafprijs
- ?
Ja inderdaad, groot scherm.. komende van een Edge 830 is dit een kanjer van formaat, maar met mijn slechte ogen (> 50j) kan ik dit goed gebruiken.
Ik hoop dat het beter gaat bij het navigeren, heb hem nog maar van oktober en ben in november in winterslaap gegaan, en nu sinds een paar weken er terug uit gekomen.. dus nog niet zoveel mee genavigeerd, ben nu vooral bezig met rondjes rond de kerk om mijn conditie terug op peil te krijgen om daarna terug te kunnen navigeren :+ Maar ik denk niet dat ik veel beterschap mag verwachten, maar we blijven hopen... 8)
Over de batterij ben ik wel tevreden.. 2u30 gefietst dit weekend en 6% batterij verloren (+ 6 min. solar).
Ik denk dat je nog weinig toestellen gaat vinden die geen integratie met Komoot of Strava hebben. Wahoo was hier zelfs eerder mee dan Garmin.
De aanschafprijs: met eco-cheques en verkoop van mijn Edge 830 heb ik er niet zoveel moeten voor betalen, maar ik zou dit NOOIT aanschaffen als ik de volle prijs moest betalen, zou wellicht nog ff gewacht hebben en zeker de solar versie niet gekocht hebben.
+ ?
- Beperkte batterij
Puur op prijs moet je niet twijfelen... en functioneel eigenlijk ook niet. Mocht ik nooit Garmins gehad hebben zou ik wellicht nog met mijn Wahoo Elemnt Bolt v1 rondrijden, of wellicht de Roam ondertussen. De reden waarom ik terug overgeschakeld ben, staat ergens tussen die 302 pagina's _/-\o_

De pixels vind ik vreemd dat je die bij de Edge 1040 niet hebt vermeld, want qua dpi zit die lager dan bij Wahoo Elemnt Roam. Op de manier waarop je het verwoord, kan ik al opmaken dat je geen fan bent van Wahoo Elemnt, dus heb je eigenlijk uw keuze al gemaakt, alleen vindt je de prijs van de Edge 1040 te hoog, dan kom je uit bij een Edge Explore 2 ;)

Het navigeren (rerouten) bij de Wahoo Elemnt is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:04:
[...]
Volgens mij ben je jezelf aan het overtuigen dat de Garmin de betere fietscomputer is :).
Hebben hetzelfde in gedachten.. ik was nog aan het typen toen ik daarna uw reaktie las :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Als de prijs te hoog is.. wat zijn dan de nadelen van de 830? Is dat scherm echt te klein, ik heb met de 530 geen moeite.. ik overweeg wel te upgraden als er een 840 uitkomt, met name omdat het gebruik van de kaart zonder touch eigenlijk iets te doen is.. gewoon een rit starten en de route volgens is geen probleem met de knoppen, maar op de momenten dat er wat mis gaat en je op de kaart wilt kijken z dan wil je gewoon snel kunnen zoeken zonder vage toetsen combinaties voor links recht boven onder en in/uit zoomen.

Ik vind een wat compacter apparaat ook wel wat hebben.. maar ik gebruik em ook op de MTB misschien zit het formaat op de weg minder in de weg

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:40

De Garmin 1040:
+ Mooi groot scherm
+ Flink grote batterij
- Hoge aanschafprijs
- ?

+ ?
- Beperkte batterij

Ik heb zelf een roam uit 2020 maar die heeft:
* prima integratie met komoot, routes inladen is simpel via komoot of je kunt ze thuis ook al op de roam inladen via WiFi.
* accuduur voor mij prima. Heb hem een keer tijdens een tocht 11u aan gehad zonder problemen en geen powerbank nodig gehad. Je schrijft dat je geen dagen onderweg bent en niet veel kilometers maakt dus dan geen probleem lijkt me.
* hartslagsensor, cadansmeter en garmin varia is snel gekoppeld.
* corrigeren van routes vind ik juist makkelijk gaan (heb t nog weleens nodig 😉) en ook prima alternatieven, geen gekke paden o.i.d.
* beeld is prima, maar net wat je verwacht. Het is uiteraard geen smartphone. Vind het ook duidelijk genoeg te zien of er bijv nog een zandpad doorloopt of alternatief fietspad.

Dus de minpunten die je beschrijft herken ik niet.
Als je het niet superveel gebruikt is de Wahoo denk ik ook een prima fietscomputer met eenvoudige en makkelijke bediening.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-09 10:06
@La1974 ,@RigolleM @Prulleman @rinslll Bedankt voor het meedenken. En bij het teruglezen merk ik inderdaad ook dat ik (onbewust) toch liet doorschemeren dat ik de Garmin eigenlijk de beste keuze vond. Ik heb nog even een extra review gekeken (waaronder die van DC Rainmaker) en uiteindelijk toch de keuze voor de Wahoo gemaakt. Als ik het zo lees heeft hij inderdaad minder features dan de Garmin, maar de vraag is of ik deze ga missen. Zoals al aangegeven ik ga geen dagenlange tourtochten maken, en voor mij zijn de basisgegevens zoals snelheid en Di2 info het belangrijkste. Navigeren kan zoals @rinslll zegt ook prima met de Wahoo, en een koppeling met Wahoo is dus ook goed mogelijk.
Na lang wikken en wegen vind ik het prijs verschil tussen de Garmin en de Wahoo toch te groot, dus uiteindelijk de knoop doorgehakt. Bedankt voor het meedenken in iedergeval! Als "tegenprestatie" zal ik een review schrijven zodra ik hem ontvangen heb en een aantal keer heb gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@GertJan2012 Op basis van prijs/kwaliteit heb je de juiste keuze gemaakt, en wat je niet hebt (gehad) ga je ook niet missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:57
Gisteren na een rit (edge 1040) kreeg ik de melding dat mijn ftp gestegen was met 10W. Ook in de Join App kreeg ik meteen de melding. In de activiteit zelf zie ik ook die 20-minuten waarde staan, dus alles is correct gesynchroniseerd. Echter als ik in het tabblad "functioneel drempelvermogen" kijk, staat het daar nog op de oude waarde waardoor de W/KG gedateerd is. Bij toestelinstellingen staat "auto detetction FPT" enabled.. is dit een kwestie van tijd of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vraagje: mijn Garmin Edge 530 synchroniseert de routes niet meer goed. Dat wil zeggen dat ik een route op Komoot zou moeten kunnen maken en de route automatisch met mijn Garmin gesynchroniseerd wordt. Dit gebeurt helaas niet. Vaak moet ik eerst een route verwijderen dan handmatig via connect de route synchroniseren. Mateloos irritant.

Ik denk dat het aan de opslag ligt. Ik heb alle courses en activiteiten al verwijderd. Ik moet nog kijken of dit gewerkt heeft, maar ik kwam ook enkele bestanden tegen van 2GB+. Gmapprom, D6017070A, D6016070A Gmapdem en Gmapdem2 (Gmapdem2 (2) is 1GB/55MB). Kan ik deze veilig verwijderen, of kan ik ze in ieder geval opschonen? (Ik kan me voorstellen dat dergelijke mappen "vervuilen" met nieuwe updates en je een hoop oude meuk kan verwijderen) In het geval van opschonen, hoe doe je zoiets?

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 22-02-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 09:46
Kan je op de Wahoo elemnt bolt v2 zelf instellen welke data je wilt zien in combinatie met de navigatie kaart?
Dus bijvoorbeeld de kaart + snelheid + hartslag(zone)
Ik kan niet goed vinden of dit mogelijk is. Ik weet dat het op de Garmin 530 wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Flipmo

OMG !!

Rogier.V schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:50:
Kan je op de Wahoo elemnt bolt v2 zelf instellen welke data je wilt zien in combinatie met de navigatie kaart?
Ik kan niet goed vinden of dit mogelijk is. Ik weet dat het op de Garmin 530 wel kan.
ik heb nog de eerste versie van de bolt, je kan 4 data velden kwijt op de navigatie kaart
(zelf snelheid, afstand, power en hartslag ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:37:
Vraagje: mijn Garmin Edge 530 synchroniseert de routes niet meer goed. Dat wil zeggen dat ik een route op Komoot zou moeten kunnen maken en de route automatisch met mijn Garmin gesynchroniseerd wordt. Dit gebeurt helaas niet. Vaak moet ik eerst een route verwijderen dan handmatig via connect de route synchroniseren. Mateloos irritant.

Ik denk dat het aan de opslag ligt. Ik heb alle courses en activiteiten al verwijderd. Ik moet nog kijken of dit gewerkt heeft, maar ik kwam ook enkele bestanden tegen van 2GB+. Gmapprom, D6017070A, D6016070A Gmapdem en Gmapdem2 (Gmapdem2 (2) is 1GB/55MB). Kan ik deze veilig verwijderen, of kan ik ze in ieder geval opschonen? (Ik kan me voorstellen dat dergelijke mappen "vervuilen" met nieuwe updates en je een hoop oude meuk kan verwijderen) In het geval van opschonen, hoe doe je zoiets?
als er *map* in de naam van de file zit heeft het ongetwijfeld te maken met kaartmateriaal.. dus die zou ik zeker niet zomaar verwijderen :)

ik heb ongeveer 90 routes op mijn 530 staan, de meeste uit komoot, maar ook een aantal gedownloade GPX file ingeladen via garmin connect mobile

de rittengeschiedenis gaat terug tot aug 2020 (dec 2019 is de edge in gebruik genomen) en bevat ook andere activiteiten uit garmin connect (krachttraining vanuit een fenix 6, maar ook externe fietsritten van bv trainerroad). dit houd ie zelf bij denk ik..

In principe zou opslag geen probleem moeten zijn. tenzij je zelf met custom maps aan de slag gaan, verder zou alles gewoon goed moeten gaan.

ik zou de komoot connectie een keer verwijderen in garmin connect en opnieuw leggen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hoi1234 Hoe zit het met het aantal activiteiten? Daar is een limiet van 200 bij de Edge (x)x30-modellen. Ik moest die ook af en toe eens leegmaken bij mijn Edge 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
RigolleM schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:09:
@hoi1234 Hoe zit het met het aantal activiteiten? Daar is een limiet van 200 bij de Edge (x)x30-modellen. Ik moest die ook af en toe eens leegmaken bij mijn Edge 830.
Dat kan goed het probleem zijn. Maar dan snap ik niet helemaal wat de relatie is tussen teveel activiteiten en geen routes meer kunnen synchroniseren. Enig idee waarom de edge 530 zo werkt?

Voor de duidelijkheid: alles gaat prima naar Strava. Daar zijn geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Dat kan goed het probleem zijn. Maar dan snap ik niet helemaal wat de relatie is tussen teveel activiteiten en geen routes meer kunnen synchroniseren. Enig idee waarom de edge 530 zo werkt?
Geen relatie, ik reageer eerder op het opkuis gebeuren.. :*) Denk dat er ook een max. is bij Komoot qua syncen van courses, maar kan mij niet meer herinneren hoeveel. Als het syncen van de laatste niet meer lukt, kuis ik daar ook wat op (op de Edge).
Voor de duidelijkheid: alles gaat prima naar Strava. Daar zijn geen problemen mee.
Dat is de omgekeerde beweging, dit heeft ook geen relatie met uw Komoot sync.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Rogier.V schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:50:
Ja, je kan via de app zelf instellen wat je daar wilt zien.

Komoot

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Heb ook al bijna een jaar een Wahoo elemnt bolt v2. Erg blij mee. Alles werkt perfect.

Paar kleine vragen: weet iemand of je het geluid (als je bijvoorbeeld moet afslaan) zachter kan zetten? En kan je de kleuren van de zones aanpassen? Ik wil de kleuren gelijk trekken met die van zwift ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
aaaido schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:36:
Heb ook al bijna een jaar een Wahoo elemnt bolt v2. Erg blij mee. Alles werkt perfect.

Paar kleine vragen: weet iemand of je het geluid (als je bijvoorbeeld moet afslaan) zachter kan zetten? En kan je de kleuren van de zones aanpassen? Ik wil de kleuren gelijk trekken met die van zwift ;)
Nee kan niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Het lijkt erop dat we in April 3 nieuwe Garmin Edge 'mid-size' mogen verwachten: Edge 540, Edge 840 en Edge 840 Solar. In juli volgt dan een Edge 140. Bron: hier. Alles wat nu de Edge 1040 heeft maar in een kleiner jasje.

Het wordt dan in April ook heel interessant om een Edge 530/830 te kopen, want dit blijft een zeer goed toestel, maar dan tegen een veel lagere prijs dan vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ben erg benieuwd naar die de 840 serie. Die *40 serie ziet er zo groot uit, maatje kleiner zou voor mij perfect zijn. Heb nu de Bolt v1 en wil graag vernieuwen, de Roam v2 heeft me nog niet over de streep kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:03
RigolleM schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:42:
Het lijkt erop dat we in April 3 nieuwe Garmin Edge 'mid-size' mogen verwachten: Edge 540, Edge 840 en Edge 840 Solar. In juli volgt dan een Edge 140. Bron: hier. Alles wat nu de Edge 1040 heeft maar in een kleiner jasje.

Het wordt dan in April ook heel interessant om een Edge 530/830 te kopen, want dit blijft een zeer goed toestel, maar dan tegen een veel lagere prijs dan vandaag.
Eindelijk 😄.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

RigolleM schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Geen relatie, ik reageer eerder op het opkuis gebeuren.. :*) Denk dat er ook een max. is bij Komoot qua syncen van courses, maar kan mij niet meer herinneren hoeveel. Als het syncen van de laatste niet meer lukt, kuis ik daar ook wat op (op de Edge).
Ik zorg bij Komoot dat er alleen maar ritten staan die ik nog (op korte termijn) wil rijden in 'Gepland'.
Als ik een reeds gereden rit opnieuw wil rijden open ik die bij 'Voltooid' en sla 'm opnieuw op.
Op die manier blijft het lijstje kort en synct ie ook nieuwe routes snel naar de Edge.
Wel merk ik dat syncen beter werkt via WiFi dan via de 'connect' bluetooth koppeling.

[ Voor 6% gewijzigd door magic_nl op 28-02-2023 09:05 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:10:
Ben erg benieuwd naar die de 840 serie. Die *40 serie ziet er zo groot uit, maatje kleiner zou voor mij perfect zijn.
Toen ik mijn 'verkochte' Edge 830 voor een vriend aan het configureren was, dacht ik net het omgekeerde... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Intervals.icu heeft strava sync achter supporter abbo verstopt (40 euro per jaar), dus ik wilde even kijken of ik activiteiten van mijn wahoo elemnt bolt direct naar intervals kan krijgen. Dat blijkt het beste te gaan via dropbox, dat werkt soepel. Dus van de head-unit naar dropbox en dan plukt intervals.icu ze van de dropbox.

Garmin gebruikers kunnen direct syncen vanaf Garmin.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
MrAngry schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:27:
Intervals.icu heeft strava sync achter supporter abbo verstopt (40 euro per jaar), dus ik wilde even kijken of ik activiteiten van mijn wahoo elemnt bolt direct naar intervals kan krijgen. Dat blijkt het beste te gaan via dropbox, dat werkt soepel. Dus van de head-unit naar dropbox en dan plukt intervals.icu ze van de dropbox.

Garmin gebruikers kunnen direct syncen vanaf Garmin.
Maja zal denk ik wel rechtstreeks vanaf garmin doen en zwift ritten uploaden naar garmin. Moet natuurlijk wel mijn intervals.icu data!

Hoop dat de 840 betaalbaar word! Dan upgrade ik mijn 530 zeker, de di2 knoppen op mijn shifters zijn fijn voor het wisselen tussen schermen maar navigeren op het kaartje is toch wel matig. Zit ik weer met mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Dat is wel jammer van intervals.icu. ik heb een Garmin Edge. Alleen Zwift stuurt direct naar Garmin, alleen die komen niet door naar intervals. En intervals heeft geen koppeling met Zwift. Eens kijken wat daar nog mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 11:29
Kan je bij Kiox 300 niet een scherm aanpassen zodat je bv. wil zien hoe hard je gaat en ook het uur op hetzelfde scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

SirLenncelot schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:10:
Ben erg benieuwd naar die de 840 serie. Die *40 serie ziet er zo groot uit, maatje kleiner zou voor mij perfect zijn. Heb nu de Bolt v1 en wil graag vernieuwen, de Roam v2 heeft me nog niet over de streep kunnen trekken.
Waar heb jij dan al plaatjes van de 840 en 540 gezien? Want ik heb overal alleen nog 1040's gezien. Ik verwacht eigenlijk niet dat ze groter worden dan de 830 en 530 omdat de maat vaak juist de reden is dat mensen voor deze modellen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Maja zal denk ik wel rechtstreeks vanaf garmin doen en zwift ritten uploaden naar garmin. Moet natuurlijk wel mijn intervals.icu data!

Hoop dat de 840 betaalbaar word! Dan upgrade ik mijn 530 zeker, de di2 knoppen op mijn shifters zijn fijn voor het wisselen tussen schermen maar navigeren op het kaartje is toch wel matig. Zit ik weer met mijn smartphone.
Ha ik zit juist met smart te wachten op de 540 zodat mijn 830 in de kast kan. Vandaag ook weer, begint het te miezeren, gelijk allemaal acties op het scherm, velden anders ingesteld etc. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 12-09 21:59
Kluus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Ha ik zit juist met smart te wachten op de 540 zodat mijn 830 in de kast kan. Vandaag ook weer, begint het te miezeren, gelijk allemaal acties op het scherm, velden anders ingesteld etc. :N
Hmm dat is vast wel in te stellen ofzo. Nee lijkt me heerlijk, 840 adviesprijs 399. Hopelijk voor 360-370eu. Kom maar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@kluus, bedoelde ook die 1040 modellen, verwacht dat de 840 en 540 dus een stukje kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@SirLenncelot ja die 10x modellen zijn altijd al groter.

@rolandos582 ja klopt, screen lock, maar als je komt er achter dat er door een regendruppel allerlei "ghost presses zijn geweest" en dan staat hij al in een of ander configuratiescherm, dus als je niet de rest van de rit naar dat scherm wil zitten kijken moet je eerst terug naar het scherm wat je wil zien voor je hem gaat locken, succes terwijl je maten gewoon doorrijden en je op de groep moet letten en het scherm dus nog steeds vuil en nat is waardoor je eigen touchscreen acties toch al niet werken. :(

Maar je gaat het zelf ervaren dan, je bent in ieder geval gewaarschuwd ;). Ik liep hier al tegenaan met mijn 810, toen een tijdje een Bolt gehad en toen ik weer terug naar Garmin ging toch weer voor de 830 gekozen omdat dit touchscreen beter zou zijn… Niet dus. Ik heb voor mezelf wel een beetje de conclusie getrokken dat garmin touch devices voor mooi weer fietsers zijn, en dan je moet er ook niet per ongeluk op zweten trouwens. :/

Edit: Voor “panning” en “zooming” zal het vast beter werken maar dat doe ik eigenlijk nooit. En dat werkt trouwens ook alweer niet als je scherm een beetje vies is. Knoppen zijn misschien omslachtiger maar het touchscreen functioneert in sommige gevallen gewoon helemaal niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 05-03-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:11

Grin

Ride si sapis.

Hmmm, niet dat ik vaak in de regen fiets maar deze klachten herken ik totaal niet met de 830 of 1040.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

De 1040 heb ik ook geen ervaring mee. Voor de problemen met de 830 hoef ik niet zo heel veel te googelen op de termen “830 rain” om soortgelijke ervaringen te vinden.

https://forums.garmin.com...by-rain#pifragment-1290=1
https://www.trainerroad.c...armin-830-or-530/64431/30
https://www.reddit.com/r/...bout_the_garmin_edge_830/

Het is wel een combinatie van factoren volgens mij, als je zo’n bumper gebruikt waar het water wat op blijft liggen en het scherm al wat vuiler is en volgens mij speelt de temperatuur ook zelfs mee. Het ging alweer een poosje prima dus ik had me alweer bedacht maar vandaag toevallig dus weer een frustratie momentje.

Edit: Overigens wil ik ook solar, gewoon voor gadget-sake, dus als de 540 dat niet krijgt dan zou het wel kunnen dat ik het touchscreen weer voor lief neem… :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 05-03-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Laatst online: 15:48
Kluus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:42:
@SirLenncelot ja die 10x modellen zijn altijd al groter.

@rolandos582 ja klopt, screen lock, maar als je komt er achter dat er door een regendruppel allerlei "ghost presses zijn geweest" en dan staat hij al in een of ander configuratiescherm, dus als je niet de rest van de rit naar dat scherm wil zitten kijken moet je eerst terug naar het scherm wat je wil zien voor je hem gaat locken, succes terwijl je maten gewoon doorrijden en je op de groep moet letten en het scherm dus nog steeds vuil en nat is waardoor je eigen touchscreen acties toch al niet werken. :(

Maar je gaat het zelf ervaren dan, je bent in ieder geval gewaarschuwd ;). Ik liep hier al tegenaan met mijn 810, toen een tijdje een Bolt gehad en toen ik weer terug naar Garmin ging toch weer voor de 830 gekozen omdat dit touchscreen beter zou zijn… Niet dus. Ik heb voor mezelf wel een beetje de conclusie getrokken dat garmin touch devices voor mooi weer fietsers zijn, en dan je moet er ook niet per ongeluk op zweten trouwens. :/

Edit: Voor “panning” en “zooming” zal het vast beter werken maar dat doe ik eigenlijk nooit. En dat werkt trouwens ook alweer niet als je scherm een beetje vies is. Knoppen zijn misschien omslachtiger maar het touchscreen functioneert in sommige gevallen gewoon helemaal niet.
Heb nu tijdje 1040 in ingebruik, geen problemen met regen vocht etc gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27
Regen die velden gaat veranderen is een leuke ja.
Soms doe ik uit voorzorg een lock als ik wat spetters voel.

Afgelopen jaar de 830 ingeruild ivm garantie (na 3 jaar ofzo) en heb wel idee dat de nieuwe beter reageert in regen.
De oude had ik soms echt dat als het wat regende ik gewoon niet van scherm kon wisselen.
Irritant als je route kaart dan in beeld wilt krijgen.

Als hij trouwens in configuratiescherm staat is even stop/start indrukken oplossing om weer terug te gaan naar pagina.

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 05-03-2023 20:58 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:56:
Regen die velden gaat veranderen is een leuke ja.
Soms doe ik uit voorzorg een lock als ik wat spetters voel.

Afgelopen jaar de 830 ingeruild ivm garantie (na 3 jaar ofzo) en heb wel idee dat de nieuwe beter reageert in regen.
De oude had ik soms echt dat als het wat regende ik gewoon niet van scherm kon wisselen.
Irritant als je route kaart dan in beeld wilt krijgen.

Als hij trouwens in configuratiescherm staat is even stop/start indrukken oplossing om weer terug te gaan naar pagina.
Thanks, dat laatste is een goede tip, die kende ik nog niet dat scheelt dan wel een boel gedoe ja!

Misschien is de touchscreen van de 840 dan wel beter als ik de reacties op de 1040 zo lees, ook op andere plekken. Ik zal eerst nog even de eerste reviews afwachten tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik heb een 1030 sinds twee maanden en herken deze klachten helemaal niet. Geregeld met regen, wind, hagel gefietst met tenperaturen rond vriespunt.

Ik was er wel huiverig voor, maar so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:55
Plint schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:15:
Ik heb een 1030 sinds twee maanden en herken deze klachten helemaal niet. Geregeld met regen, wind, hagel gefietst met tenperaturen rond vriespunt.

Ik was er wel huiverig voor, maar so far so good.
Meestal begint dat wat later als het scherm wat vettiger wordt met het gebruik zonder handschoenen. Ik had er met mijn 830 ook bijna 2 jaar lang geen issues mee, maar het komt nu wat vaker voor. Ik zet inderdaad ook bij regen (en zeker motregen) het scherm vaak op screenlock

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:40
Vraag aan de Wahoo gebruikers;

Sinds een week of 2? Lukt het me geregeld niet om routes in te laden op de wahoo.
Ik heb de routes in komoot staan en als ik de route wil laden krijg ik de volgende melding: "De gevraagde route werd niet gevonden op ELEMNT".

Was laatst ergens anders en toen lukte het om handmatig op de wahoo naar een ander wifi netwerk te gaan maar dat leek meer een toevalstreffer?
Ook onderweg als ik een route heb aangepast en een andere route wil inladen via de elemnt app blijf ik die melding krijgen.

Iemand die dit herkent? En er een oplossing voor heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 12:12
rinslll schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:47:

Sinds een week of 2? Lukt het me geregeld niet om routes in te laden op de wahoo.
Ik heb de routes in komoot staan en als ik de route wil laden krijg ik de volgende melding: "De gevraagde route werd niet gevonden op ELEMNT".

Was laatst ergens anders en toen lukte het om handmatig op de wahoo naar een ander wifi netwerk te gaan maar dat leek meer een toevalstreffer?
Ook onderweg als ik een route heb aangepast en een andere route wil inladen via de elemnt app blijf ik die melding krijgen.

Zondag nog een route geladen op mijn bolt 2 en dit ging zonder problemen.
Was een route die ik via komoot gemaakt had,mss iets met je bt verbinding?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 10:09
rinslll schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:47:

Ik herken de melding. Het ging dan vaak om routes die ik in Komoot op de laptop heb gemaakt en dan wilde openen in de Wahoo-app. Het lukte wel wanneer ik de route eerst op mijn telefoon in de Komootapp opende en dan probeerde te laden op de Wahoo. Een verklaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mijn Wahoo Bolt V2 gaf vandaag plotseling een te hoge snelheid aan @ x2/x3. Dat was in een rit van 3 uur ongeveer 1 uur lang, maar de rit eindigde met de juiste snelheid. Dus het probleem heb ik nu niet meer.

Kan het zijn dat de mijn Wahoo snelheidssensor stuk is?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Van de week de Garmin Edge Explore 2 gekocht. Nu heb ik wat gpx routes gedownload, echter wil ik het beginpunt wijzigen. Maar nergens in de app lijkt dit mogelijk en kan dit ook niet via de garmin website.

Iemand hier ervaring mee?

Gaat dus om een bestaande route, echter is het handiger de route elders aan te vangen en wil ik dus het begin en eindpunt verplaatsen. Maar binnen de app is dit niet mogelijk.

Sowieso vind ik de gebruiksvriendelijkheid van deze navigatie redelijk waardeloos, waardoor ik blij ben hem online gekocht te hebben en hem dus terug te kunnen sturen als dit uiteindelijk ook gewoon een waardeloos apparaat blijkt

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:29
Naboo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:32:
Van de week de Garmin Edge Explore 2 gekocht. Nu heb ik wat gpx routes gedownload, echter wil ik het beginpunt wijzigen. Maar nergens in de app lijkt dit mogelijk en kan dit ook niet via de garmin website.

Iemand hier ervaring mee?

Gaat dus om een bestaande route, echter is het handiger de route elders aan te vangen en wil ik dus het begin en eindpunt verplaatsen. Maar binnen de app is dit niet mogelijk.

Sowieso vind ik de gebruiksvriendelijkheid van deze navigatie redelijk waardeloos, waardoor ik blij ben hem online gekocht te hebben en hem dus terug te kunnen sturen als dit uiteindelijk ook gewoon een waardeloos apparaat blijkt
Investeer eenmalig (werelddekking) in Komoot en je bent van alle gezeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

La1974 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Investeer eenmalig (werelddekking) in Komoot en je bent van alle gezeur af.
Bestaat er een komoot navigatie systeem dan? En nee, niet de app. Telefoon is te snel leeg om apps te gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Routes uit Komoot synchroniseren met je Garmin. Dus de route in Komoot openen en aanpassen, daarna is de aangepaste route beschikbaar op je Garmin.

Als je Komoot 2 weken geïnstalleerd hebt staan, krijg je een aanbod om werelddekking te kopen voor €20 ipv €30. Het is iedere euro waard, ook met wandelingen op vakantie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

millerman_sf schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:46:
Routes uit Komoot synchroniseren met je Garmin. Dus de route in Komoot openen en aanpassen, daarna is de aangepaste route beschikbaar op je Garmin.

Als je Komoot 2 weken geïnstalleerd hebt staan, krijg je een aanbod om werelddekking te kopen voor €20 ipv €30. Het is iedere euro waard, ook met wandelingen op vakantie bijvoorbeeld.
Ik zit nu in Komoot te kijken, maar ook daar kan ik het beginpunt niet wijzigen. De route wel, maar niet het begin- en eindpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Extra tussenstop maken op je nieuwe beginpunt en die als eerste zetten na het huidige beginpunt, daarna het oude beginpunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

millerman_sf schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:58:
Extra tussenstop maken op je nieuwe beginpunt en die als eerste zetten na het huidige beginpunt, daarna het oude beginpunt verwijderen.
Ja, dat gaat dus niet. Ik kan niet mijn gewenste beginpunt aanmaken. Ik kan alleen "verwijderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30
@Strider Misschien een batterij issue. Misschien niet meer genoeg energie of in combinatie met de lage temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naboo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:32:
Wat heeft de gebruiksvriendelijkheid van het toestel te maken met een 'gedownloade' routes niet op het gewenste startpunt laten vertrekken?

Met een ander fietsGPS toestel ga je met hetzelfde probleem zitten, heeft niks met het toestel te maken maar met uw GPX. Begin eerst eens uit te zoeken hoe je dit kunt verwezelijken, alvorens naar Garmin te wijzen. Er zijn legio tools die dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:55
Naboo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Ja, dat gaat dus niet. Ik kan niet mijn gewenste beginpunt aanmaken. Ik kan alleen "verwijderen".
Zelf nog nooit hoeven te gebruiken, maar ik kreeg ooit dit als tip: https://geo.javawa.nl/startpunt/

Ik wil zelf ook nog wel eens Komoot gebruiken om de route na te tekenen met het juiste startpunt, dit kan natuurlijk ook met Garmin Connect.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 12:20
Naboo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Bij mijn antieke Edge 520 kan ik iedere route gewoon onderweg oppakken; er is geen noodzaak om 'bij het begin te beginnen'. Het enige is dat je na passeren van het eindpunt de route even opnieuw moet starten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Prulleman
@Naboo om te beginnen moet je het idee van een google maps achtig gebruiksgemak los laten, als je dat wilt, ontkom je niet aan het gebruik van een smartphone.

Simpelste is inderdaad gewoon de gpx halverwege oppakken en als je over het eindpunt komt opnieuw inladen en verder rijden.

Ik heb in komoot ook even moeten zoeken, want het lukt inderdaad niet zomaar, en ook op de site zelf geven ze verkeerde tips (dat is meer een startpunt toevoegen, en dan eerst naar de start van de geimporteerde GPX rijden en dat wil je meestal niet, je wilt hetzelfde rondje rijden, maar dan vanaf een ander punt)

De tip in komoot is: zet eerst de rit op "heen en terug"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuBzj0QiMk0YN70VUPxiPqAvPj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HQpLLeZW9qxz2j3awp4MTuce.png?f=fotoalbum_large

met alleen heen kan je waypoints enkel verwijderen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af_qmSm6qFxN-4xoocS5858wzRc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W5VLnbhM5hnqW7bH2bLlCJYZ.png?f=user_large

met heen en terug kan je van elke waypoint een startpunt maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_KxOBHMcbiYAp2wsOaPUMa12nY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w0wvBCMDPBg9JLltOjAcbDDm.png?f=user_large

en dan valt de rest ook direct op zijn plaats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qP0V8MNTcKV11vMb1bNxMvmPzO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y3xbIfC58Zavz0sn5hRy2kei.png?f=fotoalbum_large
(links de oorspronkelijke start, rechts de nieuwe, was waypoint 13)

https://www.judise.nl/ is een andere optie, hierbij kan je ook heel eenvoudig een gpx inladen, een punt kiezen en daar het startpunt van maken (rechts klikken op een punt en hier starten selecteren)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Ik heb gisteren nog een route van de prof's als input gebruikt inclusief het wijzigen van het startpunt. Route orginieel was de 2e etappe van de Volta Catalunya met een start in Mataro.

Ik heb de route in Komoot ingeladen en onze vaste uitvalsbasis in Girona aan de route toegevoegd.

Vervolgens ben ik door te klikken (aan de linkerzijde) 'toon alle xxx waypoints' deze simpelweg via het prullenbakje gaan verwijderen. Uiteindelijk wordt dan het toegevoegde waypoint vanzelf punt 'A' als startpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Met een rondje van prof’s kopiëren ben ik al eens nat gegaan hoor. Zij koersten op een afgesloten stuk, daar waren we als gewone stervelingen ons leven niet zeker bij een stuk snelweg. Uiteindelijk moesten we 3x een tiental km omfietsen waardoor het rondje best uit de hand liep. Leergeld dat je ook even goed moet verkennen op de kaart.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste