Acties:
  • +1 Henk 'm!
argon007 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:48:
De work-around werkt idd, maar als er hier een oplossing gekend voor zou zijn is dit natuurlijk nog beter ;-). Vandaar even de vraag of iemand ooit al zoiets heeft voorgehad.
Weer iets bijgeleerd vandaag, wist niet dat dit kon via de Wahoo Elemnt, na 2 jaar Garmin niet meer omgekeken naar mijn Bolt V1, ligt hier gewoon als reserve of als mijn zoon iets wilt meefietsen...

Ik zie de routes die ook in de Wahoo Companion app staan, maar Strava en Komoot zijn niet meer gekoppeld, dus ik kan je niet verder helpen.

Veel succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31
argon007 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:26:
Ik rij zelf met een Wahoo Elemnt Bolt V1 en mijn vader met een Wahoo Roam. Beiden hebben we hetzelfde probleem voor:
- Je start het toestel op
- Je gaat naar de "Map" pagina
- Je selecteert "Route", alle routes die op het toestel staan komen tevoorschijn (We hebben beiden tussen de 50 en 80 routes staan)
- Als je het toestel een 30 seconden a 1 minuut op deze pagina laat staan zijn we plots bijna alle routes kwijt en blijven er maar 15 routes meer over.
- Oplossing: op dezelfde pagina druk je terug op "Sync" en alle routes worden terug binnengehaald via Komoot. Als je dit opmerkt net voor je vertrekt is dit behoorlijk irritant daar je dan moet wachten tot de route die je wou rijden terug ingeladen is...

We zitten beiden op de laatste FW level (dit is trouwens al enkele maanden bezig bij ons) en hebben enkel Komoot & Strava gekoppeld staan aan ons toestel.

Iemand al eens heztzelfde meegemaakt of enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Op beide toestellen hebben we ook reeds een "factory reset" uitgevoerd.
Ben sinds kort eigenaar van de Bolt V2
De laatste firmware is van 17 maart 2022
Gebruikte tot vandaag ook alleen de app.
Volgens wahoo, https://wahoofitness.yony...dd-11e8-8f6c-bc764e10d166
Is er een verschil tussen sync bluetooth en sync via wifi.
Bij Bluetooth, individual routes
Bij wifi, multiple routes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
@argon007 Iets vergelijkbaars gehad met de koppeling Wahoo/Strava toen de de nieuwe functies van Strava (segmenten) na een upgrade van mijn account niet werkte. Heb toen vanuit de App de koppeling met Strava ontkoppeld en deze toen weer opnieuw laten koppelen. Aangezien je een factory reset hebt gedaan, zou ik verwachten dat het dan hetzelfde moet zijn. Je kunt het ontkoppelen van je Komoot account alsnog eens proberen. Wifi kan ook wel problemen geven. Het kanaalnummer op je router waarop wordt uitgezonden, geeft ook weleens problemen met connecties. Je kan eens proberen om kanaal 11 te gebruiken. In het verleden zijn er wel vaker synchronisatie of firmware upgrade problemen geweest als gevolg van Wifi instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59

Sherlock

No Shit

Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar ik vermoed dat hier wel de kennis zit… Ik heb voor mijn fietsen een Edge 530 en dat werkt prima. Syncen met Strava e.d. allemaal geen probleem. Nu heb ik recentelijk een Forerunner 55 gekocht, voornamelijk omdat ik het leuk vind, maar ook om wat meer data van hartslag en slaap e.d. bij te houden. Ook hoop ik binnenkort een beginnetje te gaan maken met hardlopen en dat wil ik wel opnemen/bijhouden. Als ik nu bij de lunch een wandeling maak vind ik dat ook wel leuk om bij te houden, echter hoeft dat van mij niet zo nodig naar Strava gepusht te worden. Is er ergens een instelling in Connect of Strava om de activiteiten die vanaf een bepaald device gesynced worden automatisch op privé te zetten? Of is het echt zo dat alles wat in Garmin Connect terecht komt ofwel gesynchroniseerd wordt, of niet?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sherlock schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:56:
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar ik vermoed dat hier wel de kennis zit… Ik heb voor mijn fietsen een Edge 530 en dat werkt prima. Syncen met Strava e.d. allemaal geen probleem. Nu heb ik recentelijk een Forerunner 55 gekocht, voornamelijk omdat ik het leuk vind, maar ook om wat meer data van hartslag en slaap e.d. bij te houden. Ook hoop ik binnenkort een beginnetje te gaan maken met hardlopen en dat wil ik wel opnemen/bijhouden. Als ik nu bij de lunch een wandeling maak vind ik dat ook wel leuk om bij te houden, echter hoeft dat van mij niet zo nodig naar Strava gepusht te worden. Is er ergens een instelling in Connect of Strava om de activiteiten die vanaf een bepaald device gesynced worden automatisch op privé te zetten? Of is het echt zo dat alles wat in Garmin Connect terecht komt ofwel gesynchroniseerd wordt, of niet?
Je kunt in Strava instellen dat al je activiteiten automatisch op prive staan. Dat heb ik ook. Al mijn Crossfit activiteiten hoef ik niet te delen met de wereld. Fietsen staat dus ook automatisch op prive en die moet je dan even handmatig naar 'publiekelijk' zetten.

Dus ja, het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:34
Requiem19 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Je kunt in Strava instellen dat al je activiteiten automatisch op prive staan. Dat heb ik ook. Al mijn Crossfit activiteiten hoef ik niet te delen met de wereld. Fietsen staat dus ook automatisch op prive en die moet je dan even handmatig naar 'publiekelijk' zetten.

Dus ja, het kan.
Sowieso zou iedereen dit moeten doen imo. Als je het dan wil publiceren kan je het altijd eerst nog even verrijken met een zinnige titel/beschrijving/fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59

Sherlock

No Shit

Requiem19 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Dus ja, het kan.
Dat is inderdaad wel een goede, gewoon alles op privé zetten. En als ik het dan leuk vind om te delen kan dat altijd nog achteraf d:)b

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Als toevoeging op bovenstaande kun je bijv. met activitfix gericht het e.a. automatisch aanpassen in je activity na upload.

Je kunt niet de privacy setting van een activiteit aanpassen, maar mute is wel gesupport.

[ Voor 43% gewijzigd door pdukers op 30-03-2022 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:26
Verder kan je tegenwoordig in de app (helemaal onderaan als je een workout edit) ook aanvinken dat hij niet bij iedereen in z'n feed komt maar bijvoorbeeld wel mee telt voor clubtotalen.
Ideaal voor bijvoorbeeld woonwerk en warming up's / cooling downs van hardloopwedstrijden of andere niet zo boeiende activiteiten.

Als ze dan op je profiel kijken dan worden de activiteiten wel gewoon weergegeven.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Meer mensen bekend met het fenomeen:

"M'n Wahoo Roam gaat net aan 250km (11uur) mee...en dan is de batterij leeg" ?

(hartslag en powemeter gekoppeld, soms navigeren maar niet altijd)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-10 15:57
McMiGHtY schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:15:

Staat je achtergrondlicht uit?
Mijn wahoo bolt V1 was ook ineens leeg door bovenstaande en een random update onderweg.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@McMiGHtY ik weet niet of het van toepassing is, maar onlangs is er een probleem met het batterijgebruik met een update verholpen: https://support.wahoofitn...-us/articles/360005939120

Ze hebben nu ook een mooie update voor beklimmingen (ELEMNT Summit Climbing Feature) toegevoegd/verbeterd. https://support.wahoofitn...us/articles/4789016897042

[ Voor 31% gewijzigd door EdwinW op 31-03-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Stufferdt schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Staat je achtergrondlicht uit?
Mijn wahoo bolt V1 was ook ineens leeg door bovenstaande en een random update onderweg.
Nee, niet eens. Staat wel op auto, maar die springt alleen aan in een tunnel of als het donker begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

EdwinW schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:45:
@McMiGHtY ik weet niet of het van toepassing is, maar onlangs is er een probleem met het batterijgebruik met een update verholpen: https://support.wahoofitn...-us/articles/360005939120

Ze hebben nu ook een mooie update voor beklimmingen (ELEMNT Summit Climbing Feature) toegevoegd/verbeterd. https://support.wahoofitn...us/articles/4789016897042
Thanks! Ik ga even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee, helemaal up to date. Auto backlight even uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
McMiGHtY schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:15:

Ik heb geen Roam, maar een gewone Elemnt, en die haalde toen ie nieuw was 12 uur, nu een stuk minder, en als het buiten koud is, nog een stuk minder. Voor ritjes van > 200km neem ik, helaas, altijd een powerbank mee.

Wat bij mij helpt:
- verlichting uit
- bt koppeling uit
- leds uit

Ik heb overigens HR, power en snelheid altijd gekoppeld, via ant+. Telefoon dus eigenlijk ook altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 22:10
Ik heb een wahoo elemnt roam en kon altijd zonder problemen via de elemnt app geplande routes vanuit komoot uploaden maar vandaag krijg ik keer op keer de volgende melding; De gevraagde route werd niet gevonden op ELEMNT.

Had vandaag een update maar ook na die update blijf ik deze melding krijgen.

Iemand die dit herkent en weet wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31
rinslll schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:25:
Ik heb een wahoo elemnt roam en kon altijd zonder problemen via de elemnt app geplande routes vanuit komoot uploaden maar vandaag krijg ik keer op keer de volgende melding; De gevraagde route werd niet gevonden op ELEMNT.

Had vandaag een update maar ook na die update blijf ik deze melding krijgen.

Iemand die dit herkent en weet wat te doen?
Herken het probleem niet.
Zit ook op de laatste firmware.
Zou de element roam laten synchroniseren via WiFi.
Je ziet dan op de roam het synchronisatie proces. ( bronnen en tijd van laatste sync.)
Succes gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 22:10
edhollan schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:50:
[...]

Herken het probleem niet.
Zit ook op de laatste firmware.
Zou de element roam laten synchroniseren via WiFi.
Je ziet dan op de roam het synchronisatie proces. ( bronnen en tijd van laatste sync.)
Succes gewenst
Thx, zo lukte het wel en vanuit de elemnt app ging het vandaag ook weer.
Vreemd.

Zowieso handig om beide manier te kennen.
Eigenlijk nog nooit vanuit de roam een route ingeladen 😬
Volgens mij gebruik ik de helft vd functies of mogelijkheden ervan nog niet 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Ik heb een roam en heb die vrijdag ge-update.

Vandaag de AGR gereden en ik zag inderdaad dat beklimmingen een kleur hebben gekregen (grijs, groen, geel, oranje en rood). Dat zal de stijging graderen neem ik aan.

Er is echter meer in deze update dat ik niet kan plaatsen en ook niet kan terugvinden:

AndLEMNT ROAM WR20/WD10-14466 - 29 March, 2022

Fixed: Best Bike Split workouts not showing correct interval target
ELEMNT Summit Climbing Feature:
Added: New full-color grade field
Added: Grade color to the elevation chart
Added: Elevation remaining on route cue sheet

Iemand een idee wat het eerste en laatste punt inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
StecaGrid schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:58:
Wat is een goede manier om gratis routes te maken en naar de garmin over te zetten. Ik krijg het op komoot niet werkend tenzij ik een regio aanschaf. Strava lukt ook alleen met premium. Tips? Of doe ik iets verkeerd?
Op aanraden van mijn vader RouteYou nu meerdere keren gebruikt. Hij gebruikt dat zelf voor de wielervereniging waar hij de routes voor samenstelt.

En dat werkt verdacht handig. Ik maak een route in lus, kies de richting (zodat ik de eerste helft wind tegen heb), kies de afstand, geef startadres op en geef aan dat ik een racefiets route wil. Dan genereert het systeem een mooie route waarbij ik ook nog wat punten kan verleggen als ik wil. En dat allemaal binnen het gratis abonnement. Ik download het bestand als gpx en zet het op mijn navigatiesysteem.

Als ik er zoveel plezier van blijf houden dan zal ik spoedig ook een abonnement nemen om ze te steunen.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Mollos_ schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:05:
[...]
Op aanraden van mijn vader RouteYou nu meerdere keren gebruikt.
Lijkt inderdaad mooi te werken als alternatief op de strava route planner welke een subscription vereist. 2 vragen die bij mij opduiken; wat is het verschil tussen 'Race cycling - nicest' en 'Race cycling - nicest (with car)', en waar kan je het totaal aantal hoogtemeters voor een route zien terwijl je nog aan het plannen bent?

[ Voor 3% gewijzigd door nurdo op 12-04-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
nurdo schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:00:
[...]

Lijkt inderdaad mooi te werken als alternatief op de strava route planner welke een subscription vereist. 2 vragen die bij mij opduiken; wat is het verschil tussen 'Race cycling - nicest' en 'Race cycling - nicest (with car)', en waar kan je het totaal aantal hoogtemeters voor een route zien terwijl je nog aan het plannen bent?
Op de tweede vraag durf ik geen antwoord te geven, ik begrijp wel van mijn pa dat ze veel instructievideos hebben. Wellicht dat het daar in vermeldt wordt. Maar ik heb wel een sterk vermoeden over jouw eerste vraag, in het Nederlands is het racefiets - mooiste (met volgwagen), dan zal dus de hele route ook begaanbaar moeten zijn voor een auto naast dat het een mooie racefiets route is.

Ik woon in het vrij platte Brabant en heb mij daar niet echt in verdiept, de hoogtemeters. Als beginnend wielrenner heb ik ook nog niet veel op hoogte gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 13:53
Mollos_ schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:05:
[...]

Op aanraden van mijn vader RouteYou nu meerdere keren gebruikt. Hij gebruikt dat zelf voor de wielervereniging waar hij de routes voor samenstelt.

En dat werkt verdacht handig. Ik maak een route in lus, kies de richting (zodat ik de eerste helft wind tegen heb), kies de afstand, geef startadres op en geef aan dat ik een racefiets route wil. Dan genereert het systeem een mooie route waarbij ik ook nog wat punten kan verleggen als ik wil. En dat allemaal binnen het gratis abonnement. Ik download het bestand als gpx en zet het op mijn navigatiesysteem.

Als ik er zoveel plezier van blijf houden dan zal ik spoedig ook een abonnement nemen om ze te steunen.
Ik gebruik routeyou wel heel vaak om routes vanaf te trekken op onbekend terrein. (voor wandelen en fietsen) Daarna de GPX importeren in strava (of met wandelen in OsmAnd)
Het blijft op onbekend gebied immers altijd lastig inschatten hoe het wegdek écht is, of wat nu echt mooie wegen zijn etc. Dan vertrouw ik toch altijd graag op de locals. :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier heeft de lokale fietsclub een open routeyou pagina waar ik al meerdere ritten van heb gereden.
Is ideaal aangezien hun starten op een km van waar ik woon. Dus misschien zit er bij jullie ook wel een club met pagina in de buurt.
Verder vind ik het ook leuk om zelf routes in elkaar te zetten met Strava, dan heb je toch iets meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:23
Ik heb een Wahoo Roam en ben op zoek naar een mount waar ik ook mijn Lezyne koplamp onder kan monteren. Ik kwam een K-Edge Wahoo XL combo mount tegen maar die is vrij prijzig en slecht leverbaar. Weet iemand nog een alternatief hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@edwardmila Op een speciale pagina van Wahoo staat e.e.a. beschreven: https://support.wahoofitn...us/articles/4789016897042
Als je een route gebruikt, zou je een extra dataveld moeten kunnen toevoegen dat aangeeft hoeveel meter je moet klimmen tot aan de eindbestemming. Cue sheet is een onderdeel van het routebestand dat op de Wahoo wordt ingeladen. Het kan de hoogtes bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 10:43
@Jimmy-time1 kijk eens naar hidemybell. Zou zowel met GoPro mount kunnen of met adapter waar je je lamp met rubbere stuurbevestiging op vastzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46
@Jimmy-time1 K-edge is prijzig maar wel de beste mount.
Prima leverbaar trouwens, bijvoorbeeld ;

https://www.bike-discount...13-4500wc-lenkerhalterung

XL kan ook maar is in principe niet nodig ;

https://www.bike-discount...mbo-mount-lenkerhalterung

Heeft bij garmin alleen als voordeel dat je makkelijker kabeltje kan monteren om tijdens rijden op te laden.

Ik wil iig niets anders meer dan k-edge.
En garantie is ook prima, na 4 jaar ofzo iets kapot (als in speling op mount) en ze sturen zonder problemen nieuwe op.
Ik heb op al m'n fietsen een k-edge mount. (icm combo interface zodat je lamp kan monteren)

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 12-04-2022 19:15 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-10 14:28
Ik heb een Garmin Edge 530 en Strava gekoppeld aan Garmin connect. Ik heb een abbo op Strava.

Ik vind het leuk om tegen mijzelf te racen op bepaalde segmenten. Het doorsturen van segmenten uit strava naar de Garmin Edge werkt prima. Het probleem is dat hij mij dan laat racen tegen mijn PR dat ik gefietst heb in een groepje en niet tegen mijn solo PR's. Ik zou dus graag specifieke ritten willen selecteren waarmee ik dan tegen race. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:09
Apolopo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:43:
Ik heb een Garmin Edge 530 en Strava gekoppeld aan Garmin connect. Ik heb een abbo op Strava.

Ik vind het leuk om tegen mijzelf te racen op bepaalde segmenten. Het doorsturen van segmenten uit strava naar de Garmin Edge werkt prima. Het probleem is dat hij mij dan laat racen tegen mijn PR dat ik gefietst heb in een groepje en niet tegen mijn solo PR's. Ik zou dus graag specifieke ritten willen selecteren waarmee ik dan tegen race. Weet iemand of dit mogelijk is?
Nee volgens mij niet.

Misschien als je die group rides op private zet ofzo? Maar ik denk dat dat eerlijk gezegd niet uitmaakt voor je live segments en eigen PRs.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
Tip: niet je Garmin 830 laten vallen... Snap nu waarom sommigen zo'n lelijk siliconenhoesje erom heen hebben.

Eens kijken of dit te herstellen is, maar voorlopig weer best tevreden met mijn Bolt v1, die gewoon een stuk duidelijker afleesbaar is en wel gewoon met lange handschoenen te bedienen is. Misschien upgraden naar een Bolt v2. Een Bolt kan je ook gewoon laten vallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADGi62TKQTpxnPmdA7AgTEbT0oA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSXNbsLO6s5GzLCkLYBq9Qb6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@matthijsln Ik zie dat je de tether niet gebruikt, had misschien de val kunnen voorkomen ;) Zelfs als ik die van/op de fiets haal/plaats steek ik er mijn pols door :9

De Bolt mag je laten vallen? Heb ook nog de Bolt v1 liggen en die is toch een pak fragieler dan de Edge 830. Alles kan kapot, als die verkeerd valt... Maar de Bolt ging zelfs kapot door wat te hard op één van de knoppen te drukken, gelukkig nog onder garantie laten vervangen, maar dit ga je niet voor hebben met een Garmin Edge.

EDIT: ik gebruik ook handschoenen met lange vingers en kan perfect swipen op de Edge 830

[ Voor 8% gewijzigd door RigolleM op 13-04-2022 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:05
matthijsln schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:10:
Tip: niet je Garmin 830 laten vallen... Snap nu waarom sommigen zo'n lelijk siliconenhoesje erom heen hebben.

Eens kijken of dit te herstellen is, maar voorlopig weer best tevreden met mijn Bolt v1, die gewoon een stuk duidelijker afleesbaar is en wel gewoon met lange handschoenen te bedienen is. Misschien upgraden naar een Bolt v2. Een Bolt kan je ook gewoon laten vallen.

[Afbeelding]
Daarom heb ik dus inderdaad een geel siliconen hoesje (geel accent past overigens prima bij mijn zwart/gele cube O-)), overigens kan ik mijn 830 prima met lange handschoenen bedienen (zelfs met regen nog wel)

En ik heb inderdaad de tether (elastiek) aan het apparaat en het stuur vast zitten, dat heeft hem al eens gered toen mijn closethegap houder knapte bij de stuurbevestiging tijdens een rit..

[ Voor 9% gewijzigd door scraemus op 13-04-2022 10:35 ]

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Ik had geen valpartij met de fiets maar liet hem gewoon uit mijn handen vallen dus een tether had niet geholpen (tenzij ik em ook altijd aan m'n pols zou tetheren inderdaad 8)7 ). De Bolt v1 heb ik bijna 5 jaar en tienduizenden km's gebruikt (vast wel een paar keer laten vallen) en de Garmin is binnen 6 maanden stuk, kan pech zijn natuurlijk.

Apart dat jullie wel goede ervaringen hebben met lange handschoenen maar ik vond het echt irritant deze winter om mijn 830 te bedienen. De fysieke knoppen op de Bolt voor volgende pagina en in- en uit zoomen werken gewoon goed vind ik, behalve dat de zoomknoppen niet zo goed in te drukken zijn en het rubbertje over die knoppen op de v1 losliet.

[ Voor 7% gewijzigd door matthijsln op 13-04-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijsln schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:47:
Ik had geen valpartij met de fiets maar liet hem gewoon uit mijn handen vallen dus een tether had niet geholpen (tenzij ik em ook altijd aan m'n pols zou tetheren inderdaad 8)7 ). De Bolt v1 heb ik bijna 5 jaar en tienduizenden km's gebruikt (vast wel een paar keer laten vallen) en de Garmin is binnen 6 maanden stuk, kan pech zijn natuurlijk.
Ik kan wellicht op 1 hand, zelfs met 1 vinger, tellen hoeveel keer ik mijn Garmin of Wahoo laten vallen heb. De Wahoo heeft wel een zware crash tegen een auto overleeft, en de Edge al een paar keer losgekomen tijdens een jump met de MTB, maar door de tether bleef die gewoon aan mijn stuur bengelen. Als ik zie hoe anderen omgaan met hun materiaal kan ik mij inbeelden dat zo'n hoesje een extra bescherming biedt, maar ik heb het nog nooit nodig gehad.
Apart dat jullie wel goede ervaringen hebben met lange handschoenen maar ik vond het echt irritant deze winter om mijn 830 te bedienen.
Beiden handschoenen die ik gebruik hebben van die rubberen stripjes op de vingertoppen. Onbewust hiervoor gekocht, maar dit helpt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]
Ja nou idd, super lelijk idd...
Even hoor: het is een fietscomputer toch? Die dingen stuiteren overal heel en vallen overal af, doe daar nu gewoon ff zo'n hoesje omheen, zie je niks van.

En daarbij, even handschoenen halen die geschikt zijn voor touchscreens, ik heb er nooit op gelet maar alle vier handschoenen die ik heb kunnen de 830 bedienen zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmyXLIwPqb3gey5Yd0AvkwT9SXs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLsQXiCixNoGT5JzLjGg8Jb8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAoafbusZoJZTQEaDVm_U2aHV6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UORlfCI9ZHIHhvPajQ3QSzbc.jpg?f=fotoalbum_tile

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK

[Afbeelding]
Goeie tip, maar ik heb mn garmins (heb er 3 gehad sinds 2014) al meerdere malen laten vallen (zonder hoesje en koord) en nog nooit dat soort schade gehad :X. Hoogstens een krasje op een hoek oid. Lijkt wel alsof je hem uit alle macht op de stoep hebt gegooid!

Verder ook geen enkele klachten voor wat betreft afleesbaarheid en alleen bij nat weer en lange handschoenen wel eens wat haperingen.

Edit: Hoesje? Dat is toch helemaal niet aero en zeker 12 gram gewicht. Dan hoor ik nooit bij de sub 6kg club.

[ Voor 4% gewijzigd door GerbenBK op 13-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
EdwinW schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:54:
@edwardmila Op een speciale pagina van Wahoo staat e.e.a. beschreven: https://support.wahoofitn...us/articles/4789016897042
Als je een route gebruikt, zou je een extra dataveld moeten kunnen toevoegen dat aangeeft hoeveel meter je moet klimmen tot aan de eindbestemming. Cue sheet is een onderdeel van het routebestand dat op de Wahoo wordt ingeladen. Het kan de hoogtes bevatten.
Dank voor je reactie. Site geeft duidelijkheid.

Wat ik echter niet snap is hoe ik het moet instellen op de wahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Binnenkort ga ik een paar dagen naar Zuid-Limburg en wil dan een mooie route fietsen op de racefiets, zoals de Amstel Gold Race. Om het seizoen een beetje te beginnen leek de 65KM-versie me wel leuk. GPX-bestand staat op de site (https://www.amstel.nl/agr-65-km), echter als ik die GPX in Garmin Connect probeer te uploaden krijg ik de melding 'Er is een fout opgetreden bij het uploaden. Probeer het opnieuw'.

Heeft iemand tips hoe een dergelijke route in mijn Garmin te krijgen? Hoeft niet exact die te zijn, maar wel met de bekende klimmetjes in Zuid-Limburg en zo'n 60-80km. Startpunt is Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:05
Palomar schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:29:
Binnenkort ga ik een paar dagen naar Zuid-Limburg en wil dan een mooie route fietsen op de racefiets, zoals de Amstel Gold Race. Om het seizoen een beetje te beginnen leek de 65KM-versie me wel leuk. GPX-bestand staat op de site (https://www.amstel.nl/agr-65-km), echter als ik die GPX in Garmin Connect probeer te uploaden krijg ik de melding 'Er is een fout opgetreden bij het uploaden. Probeer het opnieuw'.

Heeft iemand tips hoe een dergelijke route in mijn Garmin te krijgen? Hoeft niet exact die te zijn, maar wel met de bekende klimmetjes in Zuid-Limburg en zo'n 60-80km. Startpunt is Maastricht.
Soms helpt het om de GPX eerst in bijvoorbeeld komoot of iets dergelijks te laden en dan te exporten naar de Garmin (eventueel weer als GPX). Kan ook zijn dat er ergens iets in de GPX header staat waardoor Garmin weigert (kun je met text-editor wel aanpassen)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Palomar schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:29:

Ik heb hem even in komoot geïmporteerd en het startpunt in maastricht geplaatst (sterk werk ontwijkend gedrag O-) ). GPXje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ohno_nl schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:06:
[...]

Ik heb hem even in komoot geïmporteerd en het startpunt in maastricht geplaatst (sterk werk ontwijkend gedrag O-) ). GPXje
thanks, die werkt idd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 23:07

Kluus

Gang is alles

Ik krijg zojuist firmware versie 9.30 binnen op mijn Edge 830. Had alweer een paar weken de beta versie in gebruik maar nu is er dus ook een stable versie waarin het batterij veld voor de oudere Di2 groepen weer fatsoenlijk percentages weergeeft!

https://forums.garmin.com...ailable-20-phased-rollout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 23:11
Wahoo Bolt V2 voor een mooi prijsje: https://www.bergfreunde.n...nt-bolt-v2-fietscomputer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Uitverkocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

[Afbeelding]
Ik heb dit ook ooit gehad met mijn Garmin 530 en laten herstellen bij www.jorphone.nl

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
edwardmila schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:55:
[...]

Dank voor je reactie. Site geeft duidelijkheid.

Wat ik echter niet snap is hoe ik het moet instellen op de wahoo.
Helaas hier ook niet gelukt. Op mijn Bolt v1 zou ik alleen een dataveld moeten hebben met daarin het aantal hoogtemeters tot aan de eindbestemming, maar deze is nergens te zien. Op de v2 krijg je extra info te zien zoals hoogteprofiel met percentages.

Edit: DCRainmaker heeft er nog een artikel aan gewijd: https://www.dcrainmaker.c...wahoo-summit-feature.html

[ Voor 14% gewijzigd door EdwinW op 16-04-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
EdwinW schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:08:
[...]

Helaas hier ook niet gelukt. Op mijn Bolt v1 zou ik alleen een dataveld moeten hebben met daarin het aantal hoogtemeters tot aan de eindbestemming, maar deze is nergens te zien. Op de v2 krijg je extra info te zien zoals hoogteprofiel met percentages.

Edit: DCRainmaker heeft er nog een artikel aan gewijd: https://www.dcrainmaker.c...wahoo-summit-feature.html
Ziet er goed uit … als we het nu nog werkend krijgen zou dat super zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edwardmila schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:38:
[...]

Ziet er goed uit … als we het nu nog werkend krijgen zou dat super zijn
Ik heb toch mijn bedenkingen met hoogtemeters to go... op zo'n pruttoestel als de Wahoo/Garmin/Hammerhead/whatever.. fietsGPS toestel. Zelden kloppen de hoogtemeters die eender welke navigatietool berekenen, laat staan dat een fietsGPS nog juist kan bereken hoeveel je nog moet gaan. Ik reed vroeger in clubverband MTB tochten en als ik achteraf op Strava naar hun resultaten keek, hadden we allemaal andere totalen qua hoogtemeters gereden, vandaag is dit nog steeds hetzelfde verhaal... Ik ben misschien oud aan het worden, maar is het nu zo moeilijk om zelf uit te rekenen hoeveel hoogtemeters nog moeten komen? Herinner mij nog een ritje met 1700 aangekondigde hm's door de organisatie en 10km voor het einde had ik er nog maar 1000hm, dacht toen ook.. daar gaan we weer, zal weer niet kloppen... helaas nog 2 klimmen voor de wielen gekregen en afgetikt met 1680m :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 12:52
RigolleM schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:47:
[...]

Ik heb toch mijn bedenkingen met hoogtemeters to go... op zo'n pruttoestel als de Wahoo/Garmin/Hammerhead/whatever.. fietsGPS toestel. Zelden kloppen de hoogtemeters die eender welke navigatietool berekenen, laat staan dat een fietsGPS nog juist kan bereken hoeveel je nog moet gaan. Ik reed vroeger in clubverband MTB tochten en als ik achteraf op Strava naar hun resultaten keek, hadden we allemaal andere totalen qua hoogtemeters gereden, vandaag is dit nog steeds hetzelfde verhaal... Ik ben misschien oud aan het worden, maar is het nu zo moeilijk om zelf uit te rekenen hoeveel hoogtemeters nog moeten komen? Herinner mij nog een ritje met 1700 aangekondigde hm's door de organisatie en 10km voor het einde had ik er nog maar 1000hm, dacht toen ook.. daar gaan we weer, zal weer niet kloppen... helaas nog 2 klimmen voor de wielen gekregen en afgetikt met 1680m :+
In pricipe moet elke GPS behoorlijk nauwkeurig zijn. Werrkt nl. met minstens 3 sattelieten en meer heb je niet nog om preciese posities te bepalen. Probleem kan wel kkomen doordat niet elke 1/2 seconde die positie wordt bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:40

ericplan

5180 Wp PV

Ik heb nog nergens een goede definitie van hoogtemeters gevonden. In theorie is het alles wat je stijgt, in de praktijk is de samplefrequentie natuurlijk essentieel. Doe je dat elke seconde, elke meter? Of elke 30 seconden of per 100 meter? Of misschien nog minder vaak? Vooral in heuvelig terrein kan dat flink uitmaken in het aantal hoogtemeters.

[ Voor 0% gewijzigd door ericplan op 16-04-2022 17:50 . Reden: Typo ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:11:
[...]

In pricipe moet elke GPS behoorlijk nauwkeurig zijn. Werrkt nl. met minstens 3 sattelieten en meer heb je niet nog om preciese posities te bepalen. Probleem kan wel kkomen doordat niet elke 1/2 seconde die positie wordt bepaald.
Satelietten die 20km boven uw hoofd hangen zouden uw positie tot op de meter bepalen? ;w
En wat doet dan die hoogtemeting op basis van druk? Vandaag heb je meer kans dat het correct is _/-\o_
Ik hou het bij benadering... dat hij er 50hm naast op 1000hm vind ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 12:52
RigolleM schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:23:
[...]

Satelietten die 20km boven uw hoofd hangen zouden uw positie tot op de meter bepalen? ;w
En wat doet dan die hoogtemeting op basis van druk? Vandaag heb je meer kans dat het correct is _/-\o_
Ik hou het bij benadering... dat hij er 50hm naast op 1000hm vind ik niet zo erg.
De sattelieten zijn zo ingesteld dat ze (ik dacht) tot op 10 meter nauwkeurig zijn, hoewel me ook iets bijstaat dat ze sinds de europese sateliten er zijn tot op 3 meter nauwkeurig zijn. Ze zijn eigenlijk nog nauwkeuriger, maar dat is voor militair gebruik. Hoogtemeting op basis van druk isonnauwkeuriger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:20
[...]

Je kan je beter even verdiepen in de materie voordat je zoiets onnozels roept.

De nauwkeurigheid van de Galileo satellieten (Europese evenknie van het Amerikaanse GPS) is minder dan 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
[...]

23.000 km.
Het ging hier bij Wahoo overigens om de hoogte informatie die in de route ligt opgeslagen, dus o.a. afkomstig vanuit Komoot en niet wat de Wahoo zelf meet. Die hoogte informatie zou afkomstig moeten zijn van officiële bronnen. En die hoogtemetingen worden naar ik meen elke 10 meter opgemeten.

[ Voor 26% gewijzigd door EdwinW op 16-04-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:07:
[...]
Je kan je beter even verdiepen in de materie voordat je zoiets onnozels roept.

De nauwkeurigheid van de Galileo satellieten (Europese evenknie van het Amerikaanse GPS) is minder dan 1 meter.
Ik heb mij verkeerd uitgedrukt (te snel willen reageren), het ging over hoogtepositie niet lokatie positie, lokatie positie is inderdaad op 10m correct, maar hoogtepositie op basis van sattelietgegevens, dat is meestal niet correct. Daarom wordt luchtdruk hiervoor gebruikt. Mijn fietsbuddy heeft een Edge Explorer zonder luchtdruk hoogtemeting en die komt maar aan de helft qua hoogtemeters, vergeleken met mijn Garmin Edge 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8)7 Had tijdens P-R voor vrouwen zitten reageren, dus bij deze bevestigd, 2 zaken tergelijkertijd...neen gaat niet :)
Het ging hier bij Wahoo overigens om de hoogte informatie die in de route ligt opgeslagen, dus o.a. afkomstig vanuit Komoot en niet wat de Wahoo zelf meet. Die hoogte informatie zou afkomstig moeten zijn van officiële bronnen. En die hoogtemetingen worden naar ik meen elke 10 meter opgemeten.
De hoogteinformatie mag nog juist zijn, het is het fietsGPS toestel die dan op basis van zijn hoogtemeting het rekensommetje moet maken, en daar wringt het schoentje... Zal wellicht op sommige momenten bokkensprongen moeten maken om te corrigeren. De meeste reviews over de recente updates voor climb prediction moet je alles met een korreltje zout aannemen, net zoals bij de Garmin Edge ClimbPro wat ik een paar keer getest heb, maar totaal nutteloos is op de korte klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Hoe hebben jullie gps op de Garmin Fenix (weliswaar geen fietscomputer) dan bijv ingesteld?

- Alleen GPS
- GPS + Glonass (volgens mij niet zinvol in EU)
- GPS + Galileo
- UltraTrac

[ Voor 9% gewijzigd door edwardmila op 17-04-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
(Nb. hiervoor kun je beter kijken in Het grote sporthorloge met GPS topic)
UltraTrac heeft een zeer lage nauwkeurigheid en voor fietsen niet geschikt. GPS + Galileo is meen ik het nauwkeurigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 18:38
'k Vroeg het mij ook af voor mijn Edge 830 eigenlijk.

Dus GPS + Galileo dan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Bubble-BE schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:55:
'k Vroeg het mij ook af voor mijn Edge 830 eigenlijk.

Dus GPS + Galileo dan het beste?
Qua nauwkeurigheid wel, maar kost volgens mij dan weer wel meer batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 18:38
Ik heb net even verder gezocht en dan lijkt GPS + Glonass het meest nauwkeurige. Als ik via een telefoonapp kijk, zie ik vooral GPS en dan wat Glonass, praktisch geen Galileo.

Via https://www.navigation-pr...-use-gps-glonass-galileo/ vind ik dat het 10% meer zou gebruiken en handig is in moeilijke gevallen.

Mijn plan: gewoon GPS, enkel als er problemen zijn Glonass bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
[...] maar voorlopig weer best tevreden met mijn Bolt v1, die gewoon een stuk duidelijker afleesbaar is en wel gewoon met lange handschoenen te bedienen is. Misschien upgraden naar een Bolt v2. Een Bolt kan je ook gewoon laten vallen.
De Bolt had er gisteren anders ook even geen zin meer in. Zat helemaal vast en na een tijdje ging die in een recovery modus door een backup firmware te installeren ofzo. Gelukkig maar een uurtje fietsen kwijt maar nadat ik weer beeld had toonde de Bolt geen kaart en was het niet mogelijk om routes te laden. Ook alle instellingen van data pages kwijt. Nadat ik hem thuis aan de wifi had gehangen was wel weer een kaart zichtbaar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ag7jwulhyHhSjJSqL7K8KhO0ddA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhUOPf03wLWvaTkirIieT6WR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:05
Korte vraag.
Weet iemand of de mio discover connect geschikt is voor het koppelen van een (BT) cadansmeter?

Diverse sites geven tegenstrijdige informatie (kan wel/ kan niet).

Update:
Mio zelf zegt dat het niet kan omdat het ANT+ verouderd is en ze op al hun nieuwe producten, zoals de discover serie, geen ondersteuning meer bieden voor externe sensoren. Is ouderwets.

[ Voor 35% gewijzigd door Jan Smit op 20-04-2022 14:41 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jan Smit Garmin, Hammerhead en Wahoo, de 3 die zowat de pot verdelen qua fietsGPS'en maken nog altijd gebruik van ANT+. De jongste telg is de Wahoo Bolt v2 en ondersteunt nog altijd ANT+, naast BT ook. Ik zie de Mio Discover niet meer in de lijst staan bij thisisant, en op de website van Mio zie ik ook geen ANT+ staan voor de Discovery.

Ziet er naar uit dat de Mio Discovery Connect niet staat voor connectie met andere sensoren, wellicht eruit gesloopt voor het doelpubliek die Mio toestellen koopt en die geen sensoren gebruiken op hun ebike :*)

Misschien vind je bij de instellingen nog iets qua connectiviteit met sensoren via BT, maar ik vrees er voor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Bolt 2 nu in de aanbieding bij Futurum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-10 15:57
McMiGHtY schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:46:
Bolt 2 nu in de aanbieding bij Futurum
Ik ben aan het twijfelen. Heb dan meteen ook 1300 credits waardoor ik een 50 euro cadeaubon heb en dus een soort 50 euro cashback. Deze actieprijs (240 euro) klinkt wel interessant. Zijn er nog codes in omloop? Dan wordt het wel erg goedkoop.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Stufferdt schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:55:
[...]

Ik ben aan het twijfelen. Heb dan meteen ook 1300 credits waardoor ik een 50 euro cadeaubon heb en dus een soort 50 euro cashback. Deze actieprijs (240 euro) klinkt wel interessant. Zijn er nog codes in omloop? Dan wordt het wel erg goedkoop.
Ik heb nog een bon van €25 verdiend met een Strava challenge. Geen idee of je die kunt stapelen met jouw bonnen. Als je interesse hebt, stuur even een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
Ik kon geen 2 kortingsbonnen op elkaar stapelen in ieder geval en heb het dan ook bij mijn 25 euro van de Strava challenge die ik gehaald had toegevoegd. Dat was de meeste korting die ik had liggen. Heb dan nu ook een mooie Bolt v2 thuis liggen. Installatie was echt heel eenvoudig. Maandag maar eens een ritje gaan maken.

Eens kijken hoeveel beter deze is dan de Bryton 750 die ik heb liggen. Heb de bruto sensoren makkelijk toe kunnen voegen aan de Wahoo. Ook fijn dat er 2 maanden Strava premium bij zit dus ga dat ook maar eens uitproberen en kijken of ik wat live segments kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
2 kortingen lukte bij mij wel.

Gisteren dus voor 0,01333 S-works een Bolt v2 besteld. Voor dat geld kon ik 'm echt niet laten liggen....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
tjanssen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb nog een bon van €25 verdiend met een Strava challenge. Geen idee of je die kunt stapelen met jouw bonnen. Als je interesse hebt, stuur even een PM.
Er was een tijd dat je ook cadeau bonnen kon kopen met korting bij de Futurumshop, waren mooie tijden >:)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Vorig jaar werd bij de Bolt v2 door Wahoo nog gemeld dat de Roam ook een paar maanden later een upgrade zou krijgen, maar dat er geen grote wijzigingen zullen zijn. Het bleef tot op heden erg stil. Nu lijkt het er wel steeds meer op dat de nieuwe Roam toch wel heel binnenkort op de markt gaat komen. Het eerste deel van de FCC informatie is inmiddels op internet beschikbaar. De testrapporten zijn van afgelopen zomer en er wordt in één van de documenten over de productnaam Roam gesproken (wat ongebruikelijk is). De overige documenten (zoals productfoto's en handleiding) lijken (voor) eind mei te worden vrijgegeven wat meestal gelijktijdig gebeurd bij de lancering van een nieuw product. Uit een foto/afbeelding lijkt er nu bovenaan het scherm aparte (vaste) velden te zijn voor de tijd en batterij-aanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Ook de Bolt v2 besteld met 2x korting, maar dat was nog voordat mijn oude Bolt na de Roche-aux-Faucons (met 242 km op de teller) er weer de brui aangaf. Ik dacht eerst dat de batterij geen 10 uur meer volhield want bij het recoveren van de rit viel-ie weer uit, maar toen ik na de rit hem aan de stroom hing was de batterij nog 44% vol. Weer een softwarefout dus. Gelukkig was ik voorbereid en had ik de Strava app aangezet, mijn telefoon viel pas uit direct na de eindstreep.

Hopelijk maakt de v2 wat goed, gezien de review/comments op de site van DCRainmaker zijn er nog wel wat problemen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijsln op 25-04-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 13:38
Mijn bolt v1 ook steeds meer kuren, route's laden zonder WiFi werkt nu ook niet meer.
Hopelijk snel een update dat alles fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Sinds de 9.30 update van m’n Edge 530 loopt het synchroniseren van activiteiten niet soepel. Voorheen ging de upload direct bij thuiskomst. Nu mislukt dat regelmatig. Ook handmatig syncen met alleen Bluetooth of via een hotspot werkt voor geen meter.
Na veel geduld synct ie vaak spontaan ineens.

Hebben jullie dat ook?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neen, verloopt even vlot als voordien. Heb ook alle betas doorlopen en nooit issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:45
Hier ook even de vraag met een ietwat uitgebreidere beschrijving wellicht :-)

Een maand geleden ben ik begonnen met wielrennen. Dit doe ik voornamelijk in de buurt, wat mij al snel beperkt in de afstand. Binnenkort wil ik dan ook eens een ritje kunnen maken buiten de bekende omgeving en dan lijkt mij GPS wel erg handig.

Nu rij ik met een Cyclus M1 wat perfect werkt voor snelheid, cadans etc. en gebruik mijn Garmin Venu (watch) voor oa hartslag. Ik heb Strava aan op de telefoon in mijn achterzak. Voor fietsdagjes met de vrouw en wandelen/hikes gebruik ik Komoot.

Op mijn e-bike heb ik een SP Connect mount en ik overweeg dit ook voor de racefiets. Dan kan ik mijn telefoon erop zetten. Echter, zie ik vrij weinig mensen dit aanraden. Naar mijn idee zou een telefoon juist meer kunnen bieden:
- Betere technische specificaties
- Alle apps mogelijk
- Betere rerouting
- Groter scherm waardoor beter zichtbaar

Nadelen kunnen zijn:
- zichtbaarheid met fel licht
- batterij, maar ik maak geen tours van 15+ uur
- Regen, ik fiets niet met regen, maar er zit een regencover bij een SP Connect.

Waarom zou ik dan toch voor een dedicated fietscomputer / GPS moeten gaan? En wat zou dan een goede optie zijn voor een beginner maar wel met duidelijke GPS? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben helemaal fan van mijn Wahoo Bolt als fietscomputer, die heb ik al jaren en verhuist trouw mee op elke fiets.

Een paar voordelen voor mij (zeker tov een telefoon)
  • Waanzinnige batterijduur, afgelopen weekend nog een dag van 7 uur gemaakt met 50% accu over.
  • Scherm altijd goed leesbaar, ook in de felle zon
  • Koppeling met externe sensoren (snelheid, cadans, vermogen, hartslag etc.) is altijd goed.
  • Waterdicht (bij een Triatlon per ongeluk een keer mee gezwommen)
  • Kan tegen stootje (heb hem al meerdere keren goed laten vallen)
  • Knoppen veel beter te bedienen dan een touchscreen
  • Gegevensvelden zijn aanpasbaar naar eigen voorkeur
Het enige nadeel dat ik zelf ervaar is dat je routes vooraf moet maken en inladen op de Bolt. Je kunt dan wel zelfstandig terug navigeren naar een startpunt maar je kunt niet on-the-fly routes aanpassen. In de praktijk heb ik daar pas 1x last van gehad toen ik in totaal onbekend terrein een flinke omleiding kreeg en mijn weg niet goed terug vond.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19
FTFY:
crimby schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:30:
- batterij, maar ik maak nog geen tours van 15+ uur
- Regen, ik vertrek niet met regen, maar er zit een regencover bij een SP Connect.
Ik heb in den beginne ook een tijdje (laten we zeggen 4 maanden) met een smartphone op mijn stuur gefietst, vooral met de Komoot app. Ik ben toen overgestapt op een Elemnt Bolt en dat kan ik van harte aanraden (en dat is een fietscomputer die je je hele wielercarrière, zelfs al wordt je pro, kan blijven gebruiken).

Hét grote probleem is leesbaarheid. Als je van mooiweerfietsen houdt is het scherm vaker niet dan wél leesbaar, en het klinkt leuk om een hoog-resolutiescherm met een miljoen kleuren te hebben, maar de details die worden weergegeven zijn vaak veel te klein om te kunnen aflezen.
Als je met 30 km/u op een kruising afkomt wil je gewoon een duidelijk overzicht hebben van welke kant je op moet, en wil je niet moeten afremmen om even met een hand de zon af te schermen zodat je naar je smartphonescherm kan kijken. Hoe vaak ik wel niet de verkeerde kant ben opgereden of moest stoppen om op de kaart te kijken dankzij die telefoon...

Verder: de bediening. Een gevoelig touchscreen werkt niet goed als je op de fiets zit (al dan niet met handschoenen). Een dedicated fietscomputer heeft gewoon fysieke knoppen die ook als je over de kasseien raast lekker te bedienen zijn.
Dan heb inderdaad je nog de batterijduur, en met je scherm op 100% helderheid wordt dat bij de meeste telefoons veel eerder een issue dan bij een tour van 15 uur. Bij een fietscomputer hoef je je daar geen zorgen over te maken, als je minder dan 300km per week fietst is ééns in de week opladen voldoende.
Tot slot voelde het toch wel heel precair om een kwetsbare telefoon op het stuur te hebben in een min of meer stabiele mount. Met de Bolt (nou ja, die was volgens mij duurder dan mijn budget-smartphone) voelt het toch wat veiliger.

De Bolt heeft een hele goede integratie met services als Komoot en Strava. Je kan heel lekker boven op je computer een route op Komoot zetten, en als je dan beneden naar je fiets loopt staat die route er gelijk via WiFi op, en zodra je thuis komt upload de Bolt je rit gelijk naar Strava. En on-the-road kan je ook via je telefoon en Bluetooth er een route op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:26

Een maand geleden ben ik begonnen met wielrennen. Dit doe ik voornamelijk in de buurt, wat mij al snel beperkt in de afstand. Binnenkort wil ik dan ook eens een ritje kunnen maken buiten de bekende omgeving en dan lijkt mij GPS wel erg handig.

Nu rij ik met een Cyclus M1 wat perfect werkt voor snelheid, cadans etc. en gebruik mijn Garmin Venu (watch) voor oa hartslag. Ik heb Strava aan op de telefoon in mijn achterzak. Voor fietsdagjes met de vrouw en wandelen/hikes gebruik ik Komoot.

Op mijn e-bike heb ik een SP Connect mount en ik overweeg dit ook voor de racefiets. Dan kan ik mijn telefoon erop zetten. Echter, zie ik vrij weinig mensen dit aanraden. Naar mijn idee zou een telefoon juist meer kunnen bieden:
- Alle apps mogelijk
- Betere rerouting

Nadelen kunnen zijn:
- Regen, ik fiets niet met regen, maar er zit een regencover bij een SP Connect.

Waarom zou ik dan toch voor een dedicated fietscomputer / GPS moeten gaan? En wat zou dan een goede optie zijn voor een beginner maar wel met duidelijke GPS? :-)
Voor een beginner niets mis mee om te ontdekken.

Wanneer je fanatieker bent (~2-5k per jaar +) is een Garmin/Wahoo altijd beter dan iedere ander geknutselde oplossing.

Zorg dat je instapkosten laag blijven. C.q. koop bijv. geen fietscomputer die net niet aan de verwachtingen voldoet. Alle (fanatieke) fietsers om me heen komen op termijn altijd uit bij een Garmin of Wahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tom-Z schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:08:
FTFY:

[...]

Ik heb in den beginne ook een tijdje (laten we zeggen 4 maanden) met een smartphone op mijn stuur gefietst, vooral met de Komoot app. Ik ben toen overgestapt op een Elemnt Bolt en dat kan ik van harte aanraden (en dat is een fietscomputer die je je hele wielercarrière, zelfs al wordt je pro, kan blijven gebruiken).

Hét grote probleem is leesbaarheid. Als je van mooiweerfietsen houdt is het scherm vaker niet dan wél leesbaar, en het klinkt leuk om een hoog-resolutiescherm met een miljoen kleuren te hebben, maar de details die worden weergegeven zijn vaak veel te klein om te kunnen aflezen.
Als je met 30 km/u op een kruising afkomt wil je gewoon een duidelijk overzicht hebben van welke kant je op moet, en wil je niet moeten afremmen om even met een hand de zon af te schermen zodat je naar je smartphonescherm kan kijken. Hoe vaak ik wel niet de verkeerde kant ben opgereden of moest stoppen om op de kaart te kijken dankzij die telefoon...

Verder: de bediening. Een gevoelig touchscreen werkt niet goed als je op de fiets zit (al dan niet met handschoenen). Een dedicated fietscomputer heeft gewoon fysieke knoppen die ook als je over de kasseien raast lekker te bedienen zijn.
Dan heb inderdaad je nog de batterijduur, en met je scherm op 100% helderheid wordt dat bij de meeste telefoons veel eerder een issue dan bij een tour van 15 uur. Bij een fietscomputer hoef je je daar geen zorgen over te maken, als je minder dan 300km per week fietst is ééns in de week opladen voldoende.
Tot slot voelde het toch wel heel precair om een kwetsbare telefoon op het stuur te hebben in een min of meer stabiele mount. Met de Bolt (nou ja, die was volgens mij duurder dan mijn budget-smartphone) voelt het toch wat veiliger.

De Bolt heeft een hele goede integratie met services als Komoot en Strava. Je kan heel lekker boven op je computer een route op Komoot zetten, en als je dan beneden naar je fiets loopt staat die route er gelijk via WiFi op, en zodra je thuis komt upload de Bolt je rit gelijk naar Strava. En on-the-road kan je ook via je telefoon en Bluetooth er een route op zetten.
Oke dat klinkt wel plausibel. Misschien toch maar wat langer sparen dan voor een wahoo.

@Dix0r hier ben ik dus altijd bang voor. 50 euro voor een telefoonhoes/mount of 280 euro voor een fietscomputer. Wat is na bv 1 jaar goedkoper |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Dix0r schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:24:
[...]

Voor een beginner niets mis mee om te ontdekken.

Wanneer je fanatieker bent (~2-5k per jaar +) is een Garmin/Wahoo altijd beter dan iedere ander geknutselde oplossing.

Zorg dat je instapkosten laag blijven. C.q. koop bijv. geen fietscomputer die net niet aan de verwachtingen voldoet. Alle (fanatieke) fietsers om me heen komen op termijn altijd uit bij een Garmin of Wahoo.
Uit interesse, heb jij ook fanatieke fietsers om je heen met een karoo 2 ( of die daar vanaf gestapt zijn )
Ik ben daar heel tevreden over maar heb geen ervaring met Garmin of Wahoo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

- Alle apps mogelijk
- Betere rerouting

Nadelen kunnen zijn:

Ik heb ook best een tijd een smartphone houder gebruikt (Zit er overigens nog op voor indoor ritten).

Ik gebruikte OsmAnd. Met gesproken navigatie (via BT dopje) en zo ingesteld dat het scherm uit ging als er niet genavigeerd werd. Dat ging best goed. Maar een uur of 3/4 dan was het toch wel uit (met wifi en 4G uit). Ik ben tegenwoordig vaak langer op pad.
Nadeel blijft altijd de accu, en stabiliteit. Waar die telefoon soms nog wel eens hele andere dingen staat uit te vreten, is een fietscomputer dedicated met 1 taak bezig.

Rerouting wordt heel vaak aangehaald, maar als jij een app de opdracht geeft: Volg de punten in deze route; dan zal ook die app proberen om je op die punten te krijgen en niets anders. Veel mensen denken; "Beste fietscomputer, sla gewoon een X aantal punten domweg over als ik fout rij". maar dan ben je naar een punt aan het navigeren en geen route aan het volgen. Die fietscomputer kan X niet bepalen voor jou.

Daarnaast is een telefoon kwetsbaarder en leidt het meer af.

MAAR: Als je als beginnende fietser eerst een tijdje met je telefoon wilt fietsen, dat lijkt me verder natuurlijk een prima begin. Je moet ergens beginnen, en niemand start meteen met alle meuk die je vaak pas na enkele jaren nodig acht.
Een telefoon is in feite een allemansvriendje en is overal een beetje goed in. Op den duur wil je iets wat 1 taak écht goed doet. Daarom begin je op een driewieler maar eindig je op een volbloed racer :9~

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:26
@crimby 50 euro is te overzien toch, daarnaast ook verkoopbaar op marktplaats lijkt me?

@Tinusvolkel Ik ken niemand om me heen met de Karoo 2. Heb daar overigens wel positieve verhalen over gelezen in reviews en jij bevestigd het nogmaals :-). Denk dat die de komende jaren nog wel een groter marktaandeel pakken of als nummer 3 in het rijtje Garmin, Wahoo.

Diezelfde fanatieke wielrenners blijven vaak ook bij hetzelfde. Want wat werkt is goed. De Garmin Edge 530 is voor mij ook een duurzaam product, heb hem nu al een goede 3 jaar (wel een vervangend exemplaar gehad onder garantie). Ik zit zelf ook behoorlijk vast in het ecosysteem van Garmin omdat ik ook een horloge van ze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Mistraller schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:53:
[...]

Rerouting wordt heel vaak aangehaald, maar als jij een app de opdracht geeft: Volg de punten in deze route; dan zal ook die app proberen om je op die punten te krijgen en niets anders. Veel mensen denken; "Beste fietscomputer, sla gewoon een X aantal punten domweg over als ik fout rij". maar dan ben je naar een punt aan het navigeren en geen route aan het volgen. Die fietscomputer kan X niet bepalen voor jou.
Mijn Wahoo heeft wel degelijk redelijke rerouting. Hij geeft meestal wel een goede manier om (verder op) weer terug op de oorspronkelijke route te komen zonder dat het "indien mogelijk, keer om" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Dix0r schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:12:
@crimby 50 euro is te overzien toch, daarnaast ook verkoopbaar op marktplaats lijkt me?

@Tinusvolkel Ik ken niemand om me heen met de Karoo 2. Heb daar overigens wel positieve verhalen over gelezen in reviews en jij bevestigd het nogmaals :-). Denk dat die de komende jaren nog wel een groter marktaandeel pakken of als nummer 3 in het rijtje Garmin, Wahoo.

Diezelfde fanatieke wielrenners blijven vaak ook bij hetzelfde. Want wat werkt is goed. De Garmin Edge 530 is voor mij ook een duurzaam product, heb hem nu al een goede 3 jaar (wel een vervangend exemplaar gehad onder garantie). Ik zit zelf ook behoorlijk vast in het ecosysteem van Garmin omdat ik ook een horloge van ze heb.
Hmm ja wel te overzien, maar kan die 50 euro ook gebruiken voor de Garmin als ik dat toch snel ga doen. Is de 530 nog steeds een goed product om nu te kopen? Of verwachten we binnenkort een 540?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
@crimby Een smartphonehouder hoeft toch geen 50 euro te kosten? Een eenvoudig exemplaar van de markt kan ook volstaan om het eens uit te proberen. Je hebt van die rubberen/elastische dingen (zoiets als dit) die op zich prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tom-Z schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:33:
@crimby Een smartphonehouder hoeft toch geen 50 euro te kosten? Een eenvoudig exemplaar van de markt kan ook volstaan om het eens uit te proberen. Je hebt van die rubberen/elastische dingen (zoiets als dit) die op zich prima werken.
Op mijn e-bike heb ik een SP Connect mount. Dat werkt erg prettig en zit goed stevig. Dat zou ik dan ook op mijn racefiets willen. Deze is nu zo duur omdat ik een nieuwe telefoon heb en dus een hoesje moet kopen en daarbij een mount op de racefiets (bundel is nu 70 euro, maar korting).

Vind het te tricky om met dergelijke simpele elastiekjes te werken met een telefoon van 1200 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:44

- Alle apps mogelijk
- Betere rerouting

Nadelen kunnen zijn:

Ik vind het idee van mijn dure IPhone voor op het stuur niet echt een fijn idee. Als je valt (wat niet te hopen is) zal de telefoon vast wel schade oplopen. Zo een fietscomputer lijkt me iets robuuster. Ook het koppelen van sensoren o.i.d lijkt me op een fietscomputer handiger. En met het huidige formaat van telefoons vangen ze ook wel wat wind ;)
Een fietscomputer heeft naar mijn idee meer voordelen juist omdat die dingen gemaakt zijn om op een stuur te zitten. Los van batterij, waterdichtheid en formaat. Als je de juiste fietscomputer hebt kun je ook alles koppelen aan Strava. En als je een hartslagmeter om hebt is dat meteen met je rit gekoppeld op je fietscomputer en heb je niet een deel van de data van je telefoon en een ander deel van je horloge enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Sparkiee schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:41:
[...]
En als je een hartslagmeter om hebt is dat meteen met je rit gekoppeld op je fietscomputer en heb je niet een deel van de data van je telefoon en een ander deel van je horloge enz enz.
Als ik een garmin 530 of 540 koop, hoop ik die ook aan mijn garmin venu te kunnen koppeln voor hartslag. Dit moet ik nog wel even uitzoeken.

Edit: dit kan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 13:02
crimby schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:05:
[...]

Als ik een garmin 530 of 540 koop, hoop ik die ook aan mijn garmin venu te kunnen koppeln voor hartslag. Dit moet ik nog wel even uitzoeken.
Voila

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:22

Phydomir

Dennis

crimby schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:05:
[...]

Edit: dit kan :-)
Als je dan toch bezig bent kan ik je aanraden om ook 40/50 euro extra uit te geven aan een hartslagmeter met borstband. Ik heb een vívoactive 4 en op de fiets heeft die echt moeite om m'n hartslag goed bij te houden. Blijft soms tijden op 90 staat of na een endurance ritje veel te lang op 130 bv. Een borstband hartslagmeter is echt veel nauwkeuriger.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
crimby schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:28:
[...]

Hmm ja wel te overzien, maar kan die 50 euro ook gebruiken voor de Garmin als ik dat toch snel ga doen. Is de 530 nog steeds een goed product om nu te kopen? Of verwachten we binnenkort een 540?
Ik heb deze, ooit gekocht voor 11 eur. Rocksolid.
https://nl.aliexpress.com/item/33038534239.html
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S47b28b2874944ea78dc5b380e2e5bf0cy/Promend-Aluminium-Fiets-Mobiele-Telefoon-Houder-Verstelbare-Fiets-Telefoon-Houder-Antislip-Mtb-Telefoon-Stand-Fietsen-Accessoires.jpg_Q90.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Mistraller op 26-04-2022 12:24 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tom-Z schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:14:
[...]

Mijn Wahoo heeft wel degelijk redelijke rerouting. Hij geeft meestal wel een goede manier om (verder op) weer terug op de oorspronkelijke route te komen zonder dat het "indien mogelijk, keer om" is.
Klopt, maar het blijft een lapmiddel in feite. Het is de keus van de programmeur. Ik heb liever een "keer om" direct nadat ik fout rij, 10 meter omdraaien en weer on-track ben. Terwijl je bij autonavi vaak ziet dat ie dan meteen gaat rerouten zodat je niet hoeft te keren, maar dan wel langere tijd off-track bent.

Nu scheelt het dat ik vaak bezig ben met tegeltjes hunten en soms ook strava art, dan wil je graag on-track blijven.

Dát maakt het ook zo lastig, want het algoritme voor het rerouten kan je niet kiezen.

En ook bijv. werkzaamheden is met fietsen niet zo zinvol om mee te nemen in de routing, want de een besluit gewoon even af te stappen en erlangs te gaan (of je kan er soms zelfs langs met de fiets) en de ander rijdt om, omdat je met een peloton bent bijv.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Iemand hier al een test gemaakt met de nieuwe heatmap optie op de karoo?
Ik denk dat ik vandaag maar eens een suntoo account ga aanmaken en morgen een testritje ga doen.

Om nog even op de hoogte in te haken van een paar dagen terug: gps is ontworpen voor positie in het x-y vlak, de hoogte zit op de z-as. Zolang er genoeg satellieten langs de horizon staan krijg je de hoogte redelijk (let wel nog steeds niet nauwkeurig) goed.

Dat is allemaal -voordat- de sausjes van de gps-unit zelf eroverheen gaan. En dit kunnen te pas en te onpas afhankelijk van toestel en gebruikers-setting zijn: kaartinfo, druksensor aan/uit/halfopen met vuil erin, weerinvloeden & drukfronten die overtrekken en je eigen verplaatsing gedurende een activiteit.

Dus om het kort samen te vatten: als het echt makkelijk was, was het allang gebeurt, maar dat is het helaas niet. Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met oudere grote units tijdens het wandelen/alpinisme en dan denk ik aan een garmin oregon uit de 300 & 400 serie. Iedere nieuwere generatie kreeg meer toeters en bellen en een ingewikkelder sausje waardoor de nauwkeurigheid voor hoogte afnam. Dit allemaal onder het motto beter, meer en sneller. Maar in feite leveren al een tijdje in op zowel gps nauwkeurigheid als wel hoogte nauwkeurigheid. We blijven desalniettemin gewoon doorgaan met kopen, dus ze (fabrikanten en software developers) worden er niet hard op afgerekend.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@rockhopper Nog niet getest maar zie er voor mij ook niet heel veel meerwaarde in omdat ik al mijn routes al maak in Strava met de heatmap aan. Maar Ray is er wel heel positief over, dus misschien toch is kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:41:
Dus om het kort samen te vatten: als het echt makkelijk was, was het allang gebeurt, maar dat is het helaas niet. Persoonlijk heb ik de beste ervaringen met oudere grote units tijdens het wandelen/alpinisme en dan denk ik aan een garmin oregon uit de 300 & 400 serie. Iedere nieuwere generatie kreeg meer toeters en bellen en een ingewikkelder sausje waardoor de nauwkeurigheid voor hoogte afnam. Dit allemaal onder het motto beter, meer en sneller. Maar in feite leveren al een tijdje in op zowel gps nauwkeurigheid als wel hoogte nauwkeurigheid. We blijven desalniettemin gewoon doorgaan met kopen, dus ze (fabrikanten en software developers) worden er niet hard op afgerekend.
De oude GPSmap 60Csx was het beste toestel die ik ooit gehad heb, jammer dat ik die verkocht heb voor een Oregon 400t, maar dat was de ideale partner op onze wandelingen... Die kreeg in de middle of nowhere altijd een GPS fix, terwijl de Oregon maar blijft zoeken en dan na veel vijven en zessen toch een GPS fix kreeg. Had natuurlijk ook zijn beperkingen, maar was mee te leven... Al die Geocaching rommel heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Iedere nieuwe feature brengt ook weer drie of meer fouten mee in het spul wat eerst perfect was helaas. Oh well. Ik ben inmiddels bezig de heatmaps voor Nederland te downloaden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
De Garmin Edge 530 is overal fors in de aanbieding, en is nu een stuk goedkoper dan de Wahoo Elemnt Bolt V2. Dus ik zit enorm te twijfelen tussen die twee; een uitlopend product waarvoor waarschijnlijk weinig updates meer komen (maar heb ik die nodig?) versus een duurdere fietscomputer waarvoor dan nog wel updates komen.

Rerouting vind ik niet de eerste prioriteit, stabiliteit, goede kaarten en een gebruiksvriendelijk systeem vind ik veel belangrijker.

Ik heb overigens al een Garmin Forerunner 245 en een Vivosmart, maar ik wil de fietscomputer primair voor de navigatie gebruiken.

Mijn budget is max(!) 300 euro; liefst minder. Gebruik zou zijn op mijn trekkingfiets en evt. stadsfiets.
Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste