Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
Stoffa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Snap ik. Ik heb gewoon best vaak dat ik wegfiets, en vergeten ben de Connect app te openen. Dan krijg ik zon melding a la "Kan livetrack niet starten", en denk ik "O, kak, vergeten ja.". Vervolgens kan ik kiezen uit stoppen en het fixen, of dan maar zonder livetrack rijden. Beiden niet ideaal.
Heb jaren een Garmin gehad (530 als laatste) en hoefde nooit de Connect app te openen. Live track startte zodra ik het opnemen van een rit startte op de Garmin zelf. Verbinding met mijn telefoon ging ook altijd vanzelf.

Ik zou de setup eens opnieuw proberen (dus Garmin 1030 weggooien in de Connect app en opnieuw beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:29
ShApeBE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Autozoom staat uit, bij de map pagina blijft de zoom behouden zoals ik deze achterlaat.

Ik heb het echt over het navigatiemapje die +- 150m voor het punt tevoorschijn komt.
Het gebeurt niet veel maar toch 1 á 2 keer per rit, dat ik de navigation prompt gewoon verwarrend vind.
Om dit met nog 2 voorbeelden aan te tonen:
https://forums.garmin.com...-uses-map-with-low-detail
https://forums.garmin.com...uction-too-much-zoomed-in

Dit probleem is blijkbaar al enkele jaren te moeilijk voor garmin om aan te pakken.

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
La1974 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Heb jaren een Garmin gehad (530 als laatste) en hoefde nooit de Connect app te openen. Live track startte zodra ik het opnemen van een rit startte op de Garmin zelf. Verbinding met mijn telefoon ging ook altijd vanzelf.

Ik zou de setup eens opnieuw proberen (dus Garmin 1030 weggooien in de Connect app en opnieuw beginnen).
Ja het vreemde is ook dat mn rit na afloop altijd automatisch wordt geupload naar Strava via mn smartphone. Daarvoor hoef ik de Connect app dus niet te starten, maar voor livetrack wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 13:53
ShApeBE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Autozoom staat uit, bij de map pagina blijft de zoom behouden zoals ik deze achterlaat.

Ik heb het echt over het navigatiemapje die +- 150m voor het punt tevoorschijn komt.
Het gebeurt niet veel maar toch 1 á 2 keer per rit, dat ik de navigation prompt gewoon verwarrend vind.
Ik heb daar ook mee geworsteld (op 530 maar die heeft hetzelfde). Tegenwoordig rij ik gewoon met de kaart in beeld. Dat inzoomprobleem heb ik alleen nog last van, als er vlak voor de l/r bocht een alert op het scherm staat (bijv. 5km lap, climbpro, "Drink!" of een whatsapp bericht oid. )
Dan presenteert de edge dus toch dat heel-erg-ingezoomde kaartje. Je zou dát zoomlevel willen instellen, dan is het hele issue in principe opgelost. Wat ik meestal doe is ff gauw op de cancel toets duwen, dan zie ik weer de normale map.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:58
Ik vond dat zo irritant dat ik 2 weken geleden van mijn Edge 1030 plus naar een Hammerhead Karoo2 ben overgestapt, nu mis ik geen afslagen meer.
Het irritante van de Edge is dat het kaartscherm maar 2 datavelden kan laten zien. (of super klein met een iq app) terwijl hij wel een extra regel in het scherm kan zetten als je elevatie aanzet.
Al heeft de Karoo weer zijn eigen issues met het karige web dashboard en ontbrekende app.
Stiekem hoop ik nog dat Garmin ooit naar zijn klanten gaat luisteren (datavelden in kaartweergave en duidelijkere (grotere) navigatie pijl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:15

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Na 10 kwartalen is mijn Edge 520 er ineens mee gestopt. Nou gestopt… het beeldscherm blijft wit en de rest lijkt gewoon nog te werken. Nu kwam ik na online zoeken niet verder dan mensen die het apparaat of vervangen hebben of nog onder garantie hebben kunnen laten repareren.

Ik baal er wel van, want ik was nog lang niet van plan een ander apparaat aan te schaffen. Deze deed het voor gisteren nog prima…

Heeft iemand hier nog tips om m eventueel nog aan de praat te krijgen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShApeBE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Om dit met nog 2 voorbeelden aan te tonen:
https://forums.garmin.com...-uses-map-with-low-detail
https://forums.garmin.com...uction-too-much-zoomed-in

Dit probleem is blijkbaar al enkele jaren te moeilijk voor garmin om aan te pakken.
Zoals ik eerder al aanhaalde, staat bij mij alle assistentie qua navigatie uit, maar alsnog krijg ik in sommige gevallen zo'n uitgezoomde kaart te zien. Ik kan mij niet meer voor de geest halen wat dit triggerde, want ik was te druk bezig met mijn weg te zoeken, en op de weg te letten om nergens tegen aan te knallen :) Ik vermoed dat ik verkeerd reed, dat gebeurt bij mij wel eens af en toe, of wanneer ik niet 100% de track volg, bv. een shortcut of een verandering van de wegsituatie door wegwerkzaamheden. Ik vind dit ook rete-irritant, zeker als ik ergens ben waar totaal vreemd ben. Meestal stop ik en kijk eens naar de kaart en kijk ik welke richting de track gaat en zorg dat ik terug zo snel mogelijk on-track ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:51
RigolleM schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Zoals ik eerder al aanhaalde, staat bij mij alle assistentie qua navigatie uit, maar alsnog krijg ik in sommige gevallen zo'n uitgezoomde kaart te zien. Ik kan mij niet meer voor de geest halen wat dit triggerde, want ik was te druk bezig met mijn weg te zoeken, en op de weg te letten om nergens tegen aan te knallen :) Ik vermoed dat ik verkeerd reed, dat gebeurt bij mij wel eens af en toe, of wanneer ik niet 100% de track volg, bv. een shortcut of een verandering van de wegsituatie door wegwerkzaamheden. Ik vind dit ook rete-irritant, zeker als ik ergens ben waar totaal vreemd ben. Meestal stop ik en kijk eens naar de kaart en kijk ik welke richting de track gaat en zorg dat ik terug zo snel mogelijk on-track ben.
Ik heb dit een aantal maanden terug ingesteld naar aanleiding van een tip van jou en het is echt een verademing. Assistentie uit en zoom op 120m en ik rij eigenlijk zelden nog fout en niet meer van die verwarrende en irritante meldingen. Krijg alleen nog meldingen van scherpe bochten, dat vind ik wel prima. Dank nog :)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:01
GerbenBK schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Ik heb dit een aantal maanden terug ingesteld naar aanleiding van een tip van jou en het is echt een verademing. Assistentie uit en zoom op 120m en ik rij eigenlijk zelden nog fout en niet meer van die verwarrende en irritante meldingen. Krijg alleen nog meldingen van scherpe bochten, dat vind ik wel prima. Dank nog :)
(scherpe bochten meldingen is apart in/uit te schakelen, staat los van andere meldingen)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Prulleman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:39:
[...]

(scherpe bochten meldingen is apart in/uit te schakelen, staat los van andere meldingen)
Ja precies, en gekozen om die dus aan te laten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GerbenBK schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Ja zo rij ik ook altijd, alle assistentie uit en op 120m... als ik fout rij is omdat ik weer zit te dagdromen of zit te staren naar een loopster of combinatie van beiden :+ Die irritantie melding die ik af en toe krijg is echt zo'n fail melding waar ik niks kan mee aanvangen, maar ga de volgende keren dat ik navigeer het proberen in mijn geheugen te prenten wanneer het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:15

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

retlaw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:14:
Na 10 kwartalen is mijn Edge 520 er ineens mee gestopt. Nou gestopt… het beeldscherm blijft wit en de rest lijkt gewoon nog te werken. Nu kwam ik na online zoeken niet verder dan mensen die het apparaat of vervangen hebben of nog onder garantie hebben kunnen laten repareren.

Ik baal er wel van, want ik was nog lang niet van plan een ander apparaat aan te schaffen. Deze deed het voor gisteren nog prima…

Heeft iemand hier nog tips om m eventueel nog aan de praat te krijgen?
Inmiddels contact gehad met Garmin Support. Ik kan een vervangende unit krijgen voor 108,90. Omdat het apparaat buiten de garantie valt. Ik ga nog even denken of ik dit doe. Wellicht pak ik mijn oude M460 tijdelijk en spaar ik door voor een 530...

Battle.net || Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
retlaw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Inmiddels contact gehad met Garmin Support. Ik kan een vervangende unit krijgen voor 108,90. Omdat het apparaat buiten de garantie valt. Ik ga nog even denken of ik dit doe. Wellicht pak ik mijn oude M460 tijdelijk en spaar ik door voor een 530...
Je kunt ze ook een quote vragen voor de 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17
Owios schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:40:
Wat is jullie ervaring met de levensduur van fietscomputers? Mijn Wahoo Bolt ging vorige week na 4,5 jaar opeens niet meer aan. Hij is al zeker een jaar niet meer gevallen en de batterijduur was ook nog steeds behoorlijk goed, maar nu doet hij het opeens niet meer, vind dat toch wel snel
Ik heb sinds begin 2010 een Garmin Edge 705 en gebruik hem nog steeds 1 a 2 keer in de week.
Inmiddels wel voor de 2e keer een nieuwe accu erin gezet omdat de oude wel erg snel leeg liep. Bij een slechte accu geeft het apparaat ook verschillende storingen, van niet meer starten tot vastlopers. Na vervangen accu is dat steeds weer opgelost. Vorig jaar toen de accu weer slecht werd heb ik een 530 geprobeerd maar kon er niet aan wennen. o.a. zoomen via menu, niet handig tijdens het fietsen. Hoop dat hij nog even meegaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Switek schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Ik heb sinds begin 2010 een Garmin Edge 705 en gebruik hem nog steeds 1 a 2 keer in de week.
Inmiddels wel voor de 2e keer een nieuwe accu erin gezet omdat de oude wel erg snel leeg liep. Bij een slechte accu geeft het apparaat ook verschillende storingen, van niet meer starten tot vastlopers. Na vervangen accu is dat steeds weer opgelost. Vorig jaar toen de accu weer slecht werd heb ik een 530 geprobeerd maar kon er niet aan wennen. o.a. zoomen via menu, niet handig tijdens het fietsen. Hoop dat hij nog even meegaat!
Gaaf om te lezen dat je al zo lang met een product doet. BIj de Bolt is het lastig om de accu te vervangen volgens mij omdat die helemaal dicht gelijmd zit. Ze bieden in ieder geval geen reparatie mogelijkheden aan bij Wahoo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Wahoo ELEMNT Roam laat weten dat er een update is middels de Wahoo ELEMNT app.

Telefoon en Wahoo zijn verbonden met (dezelfde) WiFi.

Updaten lukt niet .. update wordt telkens afgebroken.

Iemand die dit herkent en/of weet hoe het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Heeft iemand al iets gehoord over een update van de huidige Edge lijn?

Ben in de markt voor een upgrade, maar zit beetje te wachten op een nieuwe 1040, 540 of 840.... Duurt relatief lang voordat er vernieuwingen komen lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:13
Afgelopen zaterdag was ik verrast door de karoo 2, ik had simpele route gemaakt met precies dezelfde heen en terug weg, verder had ik 4x hetzelfde stukje gereden wat niet in de route stond. Maar de Karoo snapte het allemaal prima geen fuckups of rare navigatie meldingen dat ik moest omkeren, wat ik wel verwacht had.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Requiem19 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:49:
Heeft iemand al iets gehoord over een update van de huidige Edge lijn?

Ben in de markt voor een upgrade, maar zit beetje te wachten op een nieuwe 1040, 540 of 840.... Duurt relatief lang voordat er vernieuwingen komen lijkt het?
Updaten omdat er geupdate moet worden ? (/updaten omdat er toch wel mensen zijn die dan wat nieuws kopen)
Zeker met huidige chiptekort ed zal het wel uitgesteld worden als er al iets op de planning stond.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 07-02-2022 10:16 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Updaten omdat er geupdate moet worden ? (/updaten omdat er toch wel mensen zijn die dan wat nieuws kopen)
Zeker met huidige chiptekort ed zal het wel uitgesteld worden als er al iets op de planning stond.
Ik wil mijn Edge 530 aan m'n zusje geven. Ik heb haar vorig jaar een Edge Explore gegeven voor haar verjaardag, maar die werkt niet zo goed. Batterij gaat niet lang genoeg mee op langere ritten, gaat soms ineens niet aan. Beetje quirky ding wat ze op een gegeven moment niet meer ging gebruiken en dat is zonde.

De 530 vind ik wel echt een heel goede fietscomputer. Maar als ik dan zelf iets nieuws koop, vind ik het gelijk wel leuk om een nieuw model te hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
DDX schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Garmin blijft wel de horlogetak voorzien van de nieuwe updates. Onlangs weer de Fenix 7 en de Epix 2.

Zitten denk dezelfde soort chips in als bij de Edge. Zal wel prioriteit zijn gezien de concurrentie.

Met de Edge concurreren ze voornamelijk maar Wahoo.

Bij de horloges is er veel meer concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
Ik heb een Edge 830 en heb de laatste tijd last van het compass wat een beetje de weg kwijt lijkt te zijn. In het begin van een rit doet hij het goed en volgt het pijltje mooi evenredig de weg, maar na een tijdje kan het gebeuren dat het pijltje ineens dwars op de rijrichting komt te staan. Als in, ik fiets rechtdoor, maar het pijltje blijft iets dwars staan naar links of rechts. Soms komt het tijdens de rit ineens weer goed en soms pas als ik het compass via de instellingen calibreer.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Hij draait op de meest recente software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21
@cordonbleu Kompas kalibreren al eens geprobeerd?
https://www8.garmin.com/m...34-984F-F5A864476677.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
Dat heb ik dus al een aantal keren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerBier
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-01 15:23
Zijn er goede (of juist niet) ervaringen met navigeren op fenix 6x of 7x op de fiets?

Ik overweeg een 7x te kopen. Die zou dan misschien ook mijn edge 530 kunnen vervangen. Nu ben ik steeds twee apparaten aan het managen en opladen. Dat is wel eens onhandig terwijl ik het horloge toch dagelijks gebruik, snel werkt.

Nadeel zou kunnen zijn dat het scherm toch te klein is, als je 40+ bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
BoerBier schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:01:
Zijn er goede (of juist niet) ervaringen met navigeren op fenix 6x of 7x op de fiets?

Ik overweeg een 7x te kopen. Die zou dan misschien ook mijn edge 530 kunnen vervangen. Nu ben ik steeds twee apparaten aan het managen en opladen. Dat is wel eens onhandig terwijl ik het horloge toch dagelijks gebruik, snel werkt.

Nadeel zou kunnen zijn dat het scherm toch te klein is, als je 40+ bent?
fenix is leuk voor erbij, maar geen vervanging van een edge, zeker voor navigatie. Enkel recording voldoet het uiteraard prima, maar op je horloge kijken is een hele andere handeling dan op een stuur mount. En dan uiteraard het formaat..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerBier
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-01 15:23
Prulleman schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:09:
[...]
fenix is leuk voor erbij, maar geen vervanging van een edge, zeker voor navigatie. Enkel recording voldoet het uiteraard prima, maar op je horloge kijken is een hele andere handeling dan op een stuur mount. En dan uiteraard het formaat..
Dan zou ik er inderdaad een fietshoudertje bijnemen en het horloge daar in zetten - vraag is of dat nog redelijk te zien is. Navigeren vanaf de pols is idd niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
BoerBier schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Dan zou ik er inderdaad een fietshoudertje bijnemen en het horloge daar in zetten - vraag is of dat nog redelijk te zien is. Navigeren vanaf de pols is idd niet te doen.
Denk dat de accu ook binnen no time leeg is bij een fenix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:23:
[...]

Denk dat de accu ook binnen no time leeg is bij een fenix
Dat is bij een Fenix 6/7 volgens mij niet echt een probleem. Volgens mij is het al minstens 24 uur vanaf de Fenix 5 (https://www.dcrainmaker.c...l#product-comparison-toolhier een kort overzichtje.
BoerBier schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Heb een tijdje een Oregon en Fenix 6 naast elkaar gebruikt om uit proberen. Dat schermpje van een Fenix is wel geschikt voor navigatie, maar als je meer of andere info wil zien heb je meerdere schermen nodig. kan me indenken dat een Edge wat meer info op 1 scherm/venster kan tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:58
Dat valt tegen als je ook de kaart wilt zien, maar 2 gegevensvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 10:23
ben is aan het kijken naar een garmin ( lees fietscomputer mag ook een ander merk). Wat zijn jullie suggesties?
Ik ben wel gedesinteresseerd in de Garmin Edge 530

het is om te mtb-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
chimera2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:07:
ben is aan het kijken naar een garmin ( lees fietscomputer mag ook een ander merk). Wat zijn jullie suggesties?

het is om te mtb-en
Prima fietscomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

het is om te mtb-en
Wat wil je er mee doen? Navigeren, trainen, registeren (zo ja welke data). Enig idee wat voor sensoren je zo willen gebruiken hartslag, speed, cadance, power, ...).
En dan wat vind je belangrijk? User interface, oneindig veel opties,.wel of geen touchscreen, formaat scherm.
Budget?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK

het is om te mtb-en
FTFY
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 10:23
Prulleman schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Wat wil je er mee doen? Navigeren, trainen, registeren (zo ja welke data). Enig idee wat voor sensoren je zo willen gebruiken hartslag, speed, cadance, power, ...).
En dan wat vind je belangrijk? User interface, oneindig veel opties,.wel of geen touchscreen, formaat scherm.
Budget?
Ik wil ermee mtb-en :)
budget is +/-300
is toutch handig in jullie optiek ja/nee?

En was meer benieuwd wat jullie hebben er wat jullie van jullie fietscomputer vinden. Raden jullie hem aan ja/nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimera2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:30:
[...]
En was meer benieuwd wat jullie hebben er wat jullie van jullie fietscomputer vinden. Raden jullie hem aan ja/nee
Dan ben je beter op een FB groep, daar roept iedereen dat hun toestel het beste is... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Klinkt alsof er nog niet veel zelf-onderzoek gedaan is.

Eerst dit maar eens lezen:

https://www.dcrainmaker.c...-gps-in-depth-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
chimera2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Ik wil ermee mtb-en :)
budget is +/-300
is toutch handig in jullie optiek ja/nee?

Je maak het niet makkelijk zo :D

touch is wat mij betreft niet noodzakelijk, maakt instellen wat makkelijker en bij navigeren door menu's en browsen op de kaart.
Verder is het grootste verschil dat je bij een 830 met touch ook rechtstreeks een adres kan invoeren om naartoe te navigeren. Bij een 530 is dat wat omslachtiger (met een IQ app + website kan je een adres naar je 530 pushen en er op dezelfde manier naartoe navigeren, of je browst (omslachtig) via de kaart naar je adres en start zo de navigatie. Is A-B navigatie belangrijk voor je zou ik een 830 overwegen. Voor routes inladen zit er geen verschil tussen de 830 en 530.
Als navigatie helemaal niet nodig is kan je ook een 130+ nemen, kan je nog steeds een route inladen en een route volgen, maar zonder kaart info (gewoon een lijntje op een blanco achtergond).

Maar zoals ik in het mtb topic ook aangaf, je kan ook een tientje bij de decathlon uitgeven, dan heb betere km en snelheids registratie dan op een gps device zonder speedsensor..

Vandaar de vraag, wat wil je ermee doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

MrDry

Desperados!

Mijn Elemnt Bolt laat na de laatste update van de app geen route meer op de kaart zien. Hij piept nog wel als je fout rijdt. Een reset naar fabrieksinstellingen helpt niet.

Ben ik de enige met dit probleem?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lachwekkend die garmin stats, 'try working out longer or more often' als je 2x200km+ en 30u doet afgelopen week.
En de 2 woon-werk ritten van vandaag zijn kwa load zwaarder dan afgelopen zondag 5 uur langer 275w np trappen...

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/yCwTHAw08RcDUF1RPR22SOtECD66qM5yfzi315vG9Yk-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/MKGZFzfEOt2_vCGwvcWN1Sax_M0pkxlX39qENLWu5pg-2043x2048.jpg

Geen idee wat het precies is, maar hij ziet load van lange/zware ritten gewoon te laag ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 01-03-2022 20:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
@DDX jij valt buiten alle verwachtingen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 23:28
Is er een manier om makkelijk trainingen of workouts in garmin connect (of iig op garmin 530) te krijgen?

Ik heb afgelopen herst/begin winter in connect een training plan gevolgd, en die oefeningen bevielen prima. Nu heb ik niet zoveel zin om weer een heel plan uit te stippelen, maar heb ik liever losse workouts.
Deze kan ik in garmin connect niet vinden, alleen van die bodyweight/binnen oefeningen.

Ik kan wel zelf een aantal custom workouts maken, maar is het ook mogelijk om een reeks verschillende workouts te importeren oid, die ik dan kan uitkiezen wanneer ik wil? Of wat is een goede manier om verschillende workouts op een garmin te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11

Flipmo

OMG !!

MrDry schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:13:
Mijn Elemnt Bolt laat na de laatste update van de app geen route meer op de kaart zien. Hij piept nog wel als je fout rijdt. Een reset naar fabrieksinstellingen helpt niet.

Ben ik de enige met dit probleem?
Gisteren gefietst, met een Bolt die up to date is, maar werkte als vanouds.

leuk die meldingen die je kan instellen na xx km etc.
Ben herstellende van een blessure en moet rustig opbouwen, leuk om dan elke 5km een bericht te laten zien dat je goed bezig bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

justinb81 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:27:
Dat valt tegen als je ook de kaart wilt zien, maar 2 gegevensvelden.
Gewoon Mapdashboard installeren.
Dan heb je er zes.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Flipmo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Gisteren gefietst, met een Bolt die up to date is, maar werkte als vanouds.

leuk die meldingen die je kan instellen na xx km etc.
Ben herstellende van een blessure en moet rustig opbouwen, leuk om dan elke 5km een bericht te laten zien dat je goed bezig bent :)
Heb je IOS? En welke versie van de app? Het werkte bij mij tot dat v1.54 werd geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

MrDry schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Heb je IOS? En welke versie van de app? Het werkte bij mij tot dat v1.54 werd geinstalleerd
Android heb ik, 1.54.1.3 is de versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Kan dus app gerelateerd zijn.

Ik krijg via een andere weg de suggestie om de navigatie te stoppen en herstarten op de Bolt zelf (dus niet in de app). Een workaround waarmee het opgelost zou moeten zijn. Ga ik vanavond maar eens proberen

Update: het klopt. Door op de Bolt de route te eindigen en dan te selecteren op de Bolt komen de pijltjes weer tevoorschijn. Bruikbare workaround voor nu….

[ Voor 25% gewijzigd door MrDry op 02-03-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
Hallo, ik heb hier een gevalletje met Strava live segments (first world problems). Ik ben sowieso Strava-abonnee, ik heb mijn Garmin-verhaal geconnecteerd met Strava en een aantal segmenten als favoriet aangevinkt. In mijn Garmin dashboard staan de segmenten mooi gelinkt, maar op mijn Edge 830 zijn ze nergens te vinden. In de app vind ik ze trouwens niet terug, maar ik kan me niet herinneren dat die daar ooit opgelijst stonden. Iemand de gouden tip, ik heb me suf gegoogled, gesynct, herstart, app opnieuw geïnstalleerd, Strava (ge)deconnecteerd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALAuLz-k3hsV1tlUdG4Tk4mGZh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtHcBTX37UJ4djmfxW2sgGhP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rl7a-NZW73d6lw65hsAv5AH0348=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADhdU6O1d97S4gmzREWV9PAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2ZuaIoF3OGl0s1ib4o95_TvM2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BWlQfwY9xQkHA1dqlYYo99I9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33i351DAW6OZ16fXxoxfy5-aSzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8PsLTeeHz40Xif1MjY1ijWL4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 13:56
Cloclo100 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:42:
Hallo, ik heb hier een gevalletje met Strava live segments (first world problems). Ik ben sowieso Strava-abonnee, ik heb mijn Garmin-verhaal geconnecteerd met Strava en een aantal segmenten als favoriet aangevinkt. In mijn Garmin dashboard staan de segmenten mooi gelinkt, maar op mijn Edge 830 zijn ze nergens te vinden. In de app vind ik ze trouwens niet terug, maar ik kan me niet herinneren dat die daar ooit opgelijst stonden. Iemand de gouden tip, ik heb me suf gegoogled, gesynct, herstart, app opnieuw geïnstalleerd, Strava (ge)deconnecteerd...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik doe er zelf nooit iets mee, maar als het goed is werken segmenten sowieso al niet in een geplande route (ten minste dat was 2 jaar terug nog zo, weet niet of dat tegenwoordig anders is). Daarnaast vond ik dit als stappen plan (geen idee of je dat allemaal al gedaan hebt of niet). Ik weet dat Strava segmenten op edge devices altijd al een beetje een hoofdpijn dossier is geweest :X

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
scraemus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Ik doe er zelf nooit iets mee, maar als het goed is werken segmenten sowieso al niet in een geplande route (ten minste dat was 2 jaar terug nog zo, weet niet of dat tegenwoordig anders is). Daarnaast vond ik dit als stappen plan (geen idee of je dat allemaal al gedaan hebt of niet). Ik weet dat Strava segmenten op edge devices altijd al een beetje een hoofdpijn dossier is geweest :X
Klopt, als je een "koers" volgt dan werken de segmenten niet, maar dat is hier niet van toepassing. Normaal zou je in dat menu van de Edge die Strava-segmenten nog kunnen togglen, maar hier is er zelfs geen één te zien..

Die tutorial heb ik inderdaad ook gevonden, maar all boxes are ticked.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 15:59
MrDry schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:41:

Ik krijg via een andere weg de suggestie om de navigatie te stoppen en herstarten op de Bolt zelf (dus niet in de app). Een workaround waarmee het opgelost zou moeten zijn. Ga ik vanavond maar eens proberen

Update: het klopt. Door op de Bolt de route te eindigen en dan te selecteren op de Bolt komen de pijltjes weer tevoorschijn. Bruikbare workaround voor nu….
Ik weet niet hoeveel moeite je het vindt om je veldjes opnieuw in te stellen en sensoren te pairen, maar ik heb 2x mijn Bolt V2 opnieuw ingesteld na wat firmware updates en dat haalde altijd een flink aantal bugs eruit. Ik heb gisteren nog een route gereden die ik via de app naar mijn Bolt pushte en dat werkte perfect dus misschien even een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
@Cloclo100 Ook met Garmin express via de pc? Ik heb altijd het idee dat dat bij mij de enige manier is om te syncen.
Sowieso werken die live segments verre van feilloos. Ik heb meerdere segmenten in de garmin staan die ik niet als favoriet heb gemarkeerd. Zelfs een keer een live segment gekregen van een segment die ik nog niet eerder had gefietst (wel in de buurt van mijn woonplaats of in de buurt van waar ik vaak fiets).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

JEROENrgfgf schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Ik weet niet hoeveel moeite je het vindt om je veldjes opnieuw in te stellen en sensoren te pairen, maar ik heb 2x mijn Bolt V2 opnieuw ingesteld na wat firmware updates en dat haalde altijd een flink aantal bugs eruit. Ik heb gisteren nog een route gereden die ik via de app naar mijn Bolt pushte en dat werkte perfect dus misschien even een factory reset?
Reeds gedaan. Dat haalde helaas niks uit. Overigens heb ik een v1 en geen v2

[ Voor 3% gewijzigd door MrDry op 04-03-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
GWBoes schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:49:
@Cloclo100 Ook met Garmin express via de pc? Ik heb altijd het idee dat dat bij mij de enige manier is om te syncen.
Sowieso werken die live segments verre van feilloos. Ik heb meerdere segmenten in de garmin staan die ik niet als favoriet heb gemarkeerd. Zelfs een keer een live segment gekregen van een segment die ik nog niet eerder had gefietst (wel in de buurt van mijn woonplaats of in de buurt van waar ik vaak fiets).
Heb je het dan over Strava of over Garmin-segmenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou wat ik vorige week poste van garmin issue die lage 'load' geeft bij ritten is echt iets van pauze/scherm uit ofzo.
Ter vergelijk ritten van dit weekend.

Zaterdag rit waar ik flink heb doorgetrapt en wat ook zwaar aanvoelde ;
211km, 226w avg, 249w np
exercise load 100 / tss 440
https://connect.garmin.com/modern/activity/8404284597

Rit van vandaag waar ik wat rustiger aan heb gedaan ;
145km, 216w avg, 237w np
exercise load 249 / tss 272
https://connect.garmin.com/modern/activity/8410653002

Rit van zaterdag 2 keer met pont waarbij garmin op (handmatige) pauze ging/schem uit.
Vandaag geen lange pauzes.

Je zou vermoeden dat die rit van zaterdag dus iets van load 400 moet geven als je tss van beide ritten vergelijkt.
Alleen geen idee waar het precies mis gaat, want laatste pont is maar 8km vanaf huis, het is dus niet zo dat load vanaf dan opnieuw begint te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Best raar... vrijdag een rondje gefietst op navi met de edge 530. 2 klimmetjes, Italiaanseweg en de Grebbeberg. Precies toen ik op het hoogte punt kwam; komt Climbpro tevoorschijn..... Ja toen was ik al boven spuit 11 8)7
Geen GPS issues want de track in strava is prima, leek wel of het start- en eindpunt van de klim verkeerd om in de edge stond. Iemand dit al eens gezien?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
@MrDry Viel van de week ook op. Een route op de telefoon geselecteerd en deze werd netjes ingeladen, maar geen pijltjes. Probeerde op de Bolt in te zoomen, maar geen succes. Route geannuleerd en deze keer vanaf de Bolt zelf geselecteerd. Deze keer ging het wel goed. Vaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Climbpro is op meeste plekken best onzinnig in Nederland.
Veel te korte klimmetjes om echt nuttig te zijn.
Amerongseberg (Noord naar Zuid) stopt de climbpro zelfs te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DDX schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:29:
Ja weet ik, maar vond het dan wel weer heel frappant dat ie inkickte precies op de top. Maar inmiddels las ik wel dat het zou kunnen dat het in de ingelezen koers kan zitten. De route had ik van iemand anders geleend uit z'n strava, wellicht zat daarin al iets niet lekker met het hoogteprofiel.
Ik weet namelijk niet of dit data is die uit de garmin map komt of uit de ingelezen koers.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
MrDry schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:41:

En gefixt met een firmware update: https://support.wahoofitn...ware-Update-Release-Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Top, snel gefixt weer door wahoo!

Garmin gebruikers, het had helemaal niet kapot hoeven gaan... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Flipmo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:09:
[...]

Top, snel gefixt weer door wahoo!

Garmin gebruikers, het had helemaal niet kapot hoeven gaan... :+
Garmin gebruikers snappen een bugje links of rechts ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:14

Dazzler2120

FP ProMod
Mijn vriendin begint ook langzaam in het fietsen te komen, echter heeft ze wat issues met het connecten van een hartslag band. Nu was ik al even aan het 'kijken' naar een simpelere fietscomputer voor haar (ze heeft nu alleen een snelheids metertje, wat er al op zat) - zodat ze tijdens de rit meer data kan bekijken dat handig kan zijn.
Daar leek mij deze van Sigma Sport wel geschikt voor; https://www.futurumshop.n...fietscomputer-zwart.phtml

Hoe is jullie ervaring hiermee? Welke alternatieven zijn nog het bekijken waard in dit prijssegment voor een fietscomputer waarmee ze live haar hartslag, cadans & snelheid kan koppelen, die interactief is i.c.m. een app?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 19:23
Vorig jaar begonnen met fietsen, in de winter ook met Kicker Core geZwift. Heb altijd mijn Garmin Forerunner 245 gebruikt om gegevens bij te houden. Wil nu een fietscomputer gaan gebruiken om meer gps-routes te rijden. Twijfel tussen Garmin 530/830 of Waahoo Bolt V2.Na veel opzoekwerk vraag ik mij af of er nog belangrijke bugs zijn. Navigatie van Waahoo schijnt iets beter te zijn, maar lees ook vaak het gps-signaal minder goed van is bij de Bolt. Waarschijnlijk ga ik ook gebruik maken van cadanssensor, is daar een verschil tussen beide merken?

Ik wil vooral een toestel dat gemakkelijk en snel in gebruik is zodat ik geen gedoe heb wanneer ik wil vertrekken voor een rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Wolfwood schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:45:
Vorig jaar begonnen met fietsen, in de winter ook met Kicker Core geZwift. Heb altijd mijn Garmin Forerunner 245 gebruikt om gegevens bij te houden. Wil nu een fietscomputer gaan gebruiken om meer gps-routes te rijden. Twijfel tussen Garmin 530/830 of Waahoo Bolt V2.Na veel opzoekwerk vraag ik mij af of er nog belangrijke bugs zijn. Navigatie van Waahoo schijnt iets beter te zijn, maar lees ook vaak het gps-signaal minder goed van is bij de Bolt. Waarschijnlijk ga ik ook gebruik maken van cadanssensor, is daar een verschil tussen beide merken?

Ik wil vooral een toestel dat gemakkelijk en snel in gebruik is zodat ik geen gedoe heb wanneer ik wil vertrekken voor een rondje :)
Dan 100% voor de wahoo gaan, daar heb je geen uitgebreide studie voor nodig om het toestel te leren kennen ;)
GPS onder de bomen is wel iets minder, maar met een losse snelheidsmeter (magane, aliexpress) heb je dat "probleem" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wolfwood schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:45:

Ik heb zelf de Garmin 830 edge, en ik vind die in ieder geval fijn in de omgang. Weinig issues tegen gekomen met routes o.i.d. De 530 vs 830 zou ik vooral van zeggen of je het handig vindt om je toestel met touchscreen te bedienen. Je kan ook iets meer doen met de navigatiefunctie van de 830, maar tbh gaan de meeste mensen dat niet veel gebruiken.
Verder heb ik met de Wahoo's weinig ervaring. Als ik ze in een vergelijkje gooi;
https://www.mantel.com/ie...product=63369,63366,46521

Ligt het er volgens mij vooral aan of je meer bang for buck wilt (keuze 530 vs bolt v2, voorkeur o.b.v. platform Garmin of Wahoo) of dat je nét wat meer functies wilt (830)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
@Wolfwood blijf je de Forerunner gebruiken voor andere sporten? Dan zou de Edge een pluspunt hebben omdat je sporten in het Garmin Connect eco systeem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
DialOut schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:17:
@Wolfwood blijf je de Forerunner gebruiken voor andere sporten? Dan zou de Edge een pluspunt hebben omdat je sporten in het Garmin Connect eco systeem hebt.
Dit is een goed punt lijkt mij, als je in het Garmin Ecosysteem zit, is het praktisch om ook andere (sport) applicaties in datzelfde ecosysteem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flipmo schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:12:
[...]
GPS onder de bomen is wel iets minder, maar met een losse snelheidsmeter (magane, aliexpress) heb je dat "probleem" niet.
Daarmee los je het probleem van de GPSfix niet mee op maar enkel de weergave van uw snelheid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:05:
Mijn vriendin begint ook langzaam in het fietsen te komen, echter heeft ze wat issues met het connecten van een hartslag band. Nu was ik al even aan het 'kijken' naar een simpelere fietscomputer voor haar (ze heeft nu alleen een snelheids metertje, wat er al op zat) - zodat ze tijdens de rit meer data kan bekijken dat handig kan zijn.
Daar leek mij deze van Sigma Sport wel geschikt voor; https://www.futurumshop.n...fietscomputer-zwart.phtml

Hoe is jullie ervaring hiermee? Welke alternatieven zijn nog het bekijken waard in dit prijssegment voor een fietscomputer waarmee ze live haar hartslag, cadans & snelheid kan koppelen, die interactief is i.c.m. een app?
Nog even een bump van deze vraag. Mensen die ervaring hebben met de Sigma Sport Rox 4.0?
Alternatief is dat ik 2de hands voor een Garmin Edge 130 ga kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dazzler2120 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Nog even een bump van deze vraag. Mensen die ervaring hebben met de Sigma Sport Rox 4.0?
Alternatief is dat ik 2de hands voor een Garmin Edge 130 ga kijken...
Neem dan wel een plus, de 130 schijnt de accu heel korte levensduur te hebben.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
interessante vraag inderdaad! de rox 4.0 staat voor mijn vrouw ook op de shortlist. volledige navigatie is op dit moment niet nodig, nieuwe routes rijden we in principe samen, en als het echt nodig is zou ze mijn 530 wel mee kunnen nemen..

op papier ziet de rox 4.0 er best aardig uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 16:30

Sherlock

No Shit

RigolleM schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Daarmee los je het probleem van de GPSfix niet mee op maar enkel de weergave van uw snelheid...
Is het niet zo dat de gemeten afstand tussen twee punten dan gebruikt wordt voor het totaal? Stel dat de afstand tussen twee GPS meetpunten in een rechte lijn 10 meter is, maar de snelheids sensor geeft 14m aan, welke afstand wordt dan meegenomen in het totaal?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Prulleman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:31:
interessante vraag inderdaad! de rox 4.0 staat voor mijn vrouw ook op de shortlist. volledige navigatie is op dit moment niet nodig, nieuwe routes rijden we in principe samen, en als het echt nodig is zou ze mijn 530 wel mee kunnen nemen..

op papier ziet de rox 4.0 er best aardig uit.
Precies datzelfde hebben wij, momenteel is het nog zo dat we altijd samen fietsen, ze fietst vooral mee, zoeken vooral even een oplossing om de sensoren gemakkelijk te koppelen zodat ze een beetje inzicht krijgt in progressie, maar het ook in een rit kan inzien...
Mocht ze later 'echt serieus' worden met fietsen kunnen we tegen die tijd wel kijken of ze een nieuwe haalt (Of mijn oude krijgt volgens de technologie-trickle-down economie in ons huishouden :+)
Wat zijn overige fietscomputers op jullie shortlist?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sherlock schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Is het niet zo dat de gemeten afstand tussen twee punten dan gebruikt wordt voor het totaal? Stel dat de afstand tussen twee GPS meetpunten in een rechte lijn 10 meter is, maar de snelheids sensor geeft 14m aan, welke afstand wordt dan meegenomen in het totaal?
In het FIT bestand neemt hij de data van de snelheidssensor voor snelheid en afstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Dazzler2120 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:39:
[...]

Precies datzelfde hebben wij, momenteel is het nog zo dat we altijd samen fietsen, ze fietst vooral mee, zoeken vooral even een oplossing om de sensoren gemakkelijk te koppelen zodat ze een beetje inzicht krijgt in progressie, maar het ook in een rit kan inzien...
Mocht ze later 'echt serieus' worden met fietsen kunnen we tegen die tijd wel kijken of ze een nieuwe haalt (Of mijn oude krijgt volgens de technologie-trickle-down economie in ons huishouden :+)
Wat zijn overige fietscomputers op jullie shortlist?
in dezelfde categorie heb je nog de bryton rider (320 of one) of een Lezyne Macro, maar die heeft volgens mij geen mobiele app om draadloos te syncen (en moet je dus met usb aan de slag om de boel op strava te krijgen).

De sigma rox 4.0 is best wel uitgebreid met bv ook de komoot integratie voor een hele lage prijs. daarom staat ie bovenaan de lijst. Wat we wel handig lijkt is dat je vanaf elk punt in de route kan zeggen navigeer naar huis, maar zonder kaart info zal dat denk ik niet lukken, dan zou je dus je telefoon moeten pakken en via komoot een route moeten maken van je locatie naar huis, syncen en starten.. dat is weer teveel gedoen denk ik...

(oja en inderdaad ook de 130, maar dat is dan meer omdat ik met een 530 en een fenix helemaal in het garmin eco systeem zit.. qua prijs gaat die eigenlijk al te ver voor haar..)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 15-03-2022 16:56 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfwood
Dazzler2120 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Dit is een goed punt lijkt mij, als je in het Garmin Ecosysteem zit, is het praktisch om ook andere (sport) applicaties in datzelfde ecosysteem te hebben.
Dat is iets waar ik ook aan gedacht heb, maar is nog niet onmiddelijk van toepassing. Overweeg ook alles naar Strava te sturen en dan maakt het niet veel uit welk toestel je gebruikt.

Collega die véél fiets heeft al enkele jaren Wahoo Bolt V1, nadat hij jarenlang Garmin heeft gehad. Conclusie is ook: zijn beiden wel goed :-) Keuze zal waarschijnlijk Bolt V2 worden, vooral vanwege gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Wolfwood schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Dat is iets waar ik ook aan gedacht heb, maar is nog niet onmiddelijk van toepassing. Overweeg ook alles naar Strava te sturen en dan maakt het niet veel uit welk toestel je gebruikt.

Collega die véél fiets heeft al enkele jaren Wahoo Bolt V1, nadat hij jarenlang Garmin heeft gehad. Conclusie is ook: zijn beiden wel goed :-) Keuze zal waarschijnlijk Bolt V2 worden, vooral vanwege gebruiksgemak.
Als je dan toch uit het Garmin ecosysteem stapt dan zou je ook nog een Karoo 2 kunnen overwegen, ik (en andere hier) zijn er tevreden over echter heb ik geen referentie materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:29:
Daarom kom ik zo weinig mogelijk op de Amerongseberg..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:30:
[...]

Als je dan toch uit het Garmin ecosysteem stapt dan zou je ook nog een Karoo 2 kunnen overwegen, ik (en andere hier) zijn er tevreden over echter heb ik geen referentie materiaal.
De Kaaroo2 heeft ook mijn interesse, maar de prijs iets minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Wolfwood schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:44:
[...]

De Kaaroo2 heeft ook mijn interesse, maar de prijs iets minder ;)
Zit idd wel iets meer prijsverschil in dan ik dacht… destijds hadden ze perongeluk een optie open staan dat je hem voor $400 (€340) kon bestellen in Amerika maar ze leverende hem uit vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10 18:58
Zijn er mensen met een Sigma Rox 11.1 Evo ?

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de Sigma Rox 11.1 Evo en de Wahoo ELEMNT roam.
De Wahoo Elemnt Roam zit in de uitverkoop bij diverse aanbieders, is nu verkrijgbaar voor € 300,-
En de Sigma Rox 11.1 Evo zit zo rond de € 140,-

Ik zoek vooral een apparaat met goede en betrouwbare GPS. (zonder uitval)
Dit is voor mij van belang omdat ik dagelijks de afgelegde routes wil opnemen en wil kunnen exporteren.

Ik denk zelf dat de Sigma Rox een leuk apparaatje is om mee te beginnen, en vanuit daar evt uiteindelijk naar een betere variant kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@slabetje Waarom koop je niet één van met de most value for the money: Wahoo Elemnt Bolt v2 of Garmin Edge 530?

Geen kat die met een Sigma Rox rond rijdt hier op dit forum, dus kan je al nergens heen met uw vragen... buiten Tweakers is het ook al gene vette. Ik vind het weggesmeten geld en je start best met een fietsGPS waar je tijdje tevreden kunt over zijn, als je toch al het budget voor hebt (Roam).

Wahoo Elemnt Roam wordt een dagje ouder en biedt eigenlijk weinig meer dan zijn kleine broer de Bolt V2.

Ik verwacht in 2022 wel nieuwe modellen van Garmin voor de Edge 530-/830-reeks te vervangen, net als van Wahoo voor wellicht een Roam V2, maar die ga je dan aan de volle pot betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
slabetje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:41:

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de Sigma Rox 11.1 Evo en de Wahoo ELEMNT roam.
De Wahoo Elemnt Roam zit in de uitverkoop bij diverse aanbieders, is nu verkrijgbaar voor € 300,-

Dit is voor mij van belang omdat ik dagelijks de afgelegde routes wil opnemen en wil kunnen exporteren.

Ik denk zelf dat de Sigma Rox een leuk apparaatje is om mee te beginnen, en vanuit daar evt uiteindelijk naar een betere variant kan gaan.
Ik ken iemand die een tijdje met een Rox heeft rond gereden (volgens mij de 12, maar dat weet ik niet helemaal zeker) en die was niet erg tevreden (reed daarvoor altijd met een edge 800) en heeft hem snel ingeruild voor een Karoo2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-10 13:52
Wat is een goede manier om gratis routes te maken en naar de garmin over te zetten. Ik krijg het op komoot niet werkend tenzij ik een regio aanschaf. Strava lukt ook alleen met premium. Tips? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
slabetje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:41:

Ik heb de rox 11.0 een aantal jaar gebruikt maar heb afgelopen jaar heel veel problemen met het overzetten van de ritten tussen de fietscomputer en de Android app. Een waardeloze synchronisatie. Op de fiets doet ie prima wat ie moet doen. Maar als je de helft van de ritten niet op strava krijgt is de lol er snel vanaf. Ik heb daarom een garmin gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
StecaGrid schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 16:58:
Wat is een goede manier om gratis routes te maken en naar de garmin over te zetten. Ik krijg het op komoot niet werkend tenzij ik een regio aanschaf. Strava lukt ook alleen met premium. Tips? Of doe ik iets verkeerd?
Je kan met Garmin ook routes maken.

connect.garmin.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offline: Garmin Mapsource en Basecamp
Online: https://gpx.studio of https://www.judise.nl

Met Strava en Komoot plan je routes adhv type fiets/ondergrond en is het resultaat veel fietsvriendelijker. Komoot vind ik qua prijs niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
Afstandmeten.nl, maar daar had ik vorig jaar wel vaak issues met de routing voor Garmin wanneer de route als .gpx werd geexporteerd. Als tcx exporteren gaf geen issues overigens. Nadeel is wel dat je de route nog op de een of andere manier naar het toestel moet zien te krijgen. Verder inderdaad komoot (volledige wereld aangeschaft in een aanbieding voor €20) of de teken optie in Garmin Connect (online) die dan meteen gesyncd wordt met het toestel en dus zonder omwegen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
Komoot krijg je ook 1 regio gratis, kan je het eens uitproberen in je eigen regio.
Voordeel van komoot is voor mij dat je makkelijk via (mobiele) app kan je plannen, routes kan overnemen en dat ze regio pakketten hebben met eenmalige aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Bij diverse evenementen krijg je ook een gratis regio code. Daarmee kun je een regio naar keuze unlocken. Zo heb ik al bijna heel Nederland verzameld.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scraemus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:25:
[...]
Afstandmeten.nl, maar daar had ik vorig jaar wel vaak issues met de routing voor Garmin wanneer de route als .gpx werd geexporteerd. Als tcx exporteren gaf geen issues overigens.
Even een GPX geëxporteerd en geopend in Garmin Basecamp, geen issues.. dus lijkt mij geen probleem om die naar GPS toestel te versturen.
Nadeel is wel dat je de route nog op de een of andere manier naar het toestel moet zien te krijgen.
Is mij niet duidelijk of @StecaGrid over een PC (Windows/MacOS) beschikt, want dan kan je makkelijk een GPX via copy/past op een Garmin plaatsen, maar weten ook niet of het hier over een Garmin gaat, dus ik beperk mij tot algemene info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
Lid worden van wikiloc. 10 euro per jaar

Komoot is even wachten op aanbieding en dan kost het 20 euro eenmalig. Ook die heb ik

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 20-03-2022 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Komoot is 1 malig 20 euro voor de hele wereld.. ik heb het maar gewoon een keer gedaan ook handig op vakantie.

En ik ben wel gecharmeerd van de 1 malige betaling, ipv abonnement!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Super reacties. Ik vind komoot ook heel prettig werken. Alleen jammer dat ik regelmatig door drie provincies fiets vanuit huis. Ga even wat proberen en anders toch maar de hele wereld aanschaffen.

Edit: net een nieuw account aangemaakt en via deze link een gratis regio unlocked
https://outbiking.co.uk/komoot-free-region/

Bonus, je kunt daarnaast ook nog een provincie naar keuze unlocken. Als iemand nog meer codes heeft: let me know!

[ Voor 38% gewijzigd door StecaGrid op 20-03-2022 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Prulleman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:12:
Komoot is 1 malig 20 euro voor de hele wereld.. ik heb het maar gewoon een keer gedaan ook handig op vakantie.

En ik ben wel gecharmeerd van de 1 malige betaling, ipv abonnement!
Alleen 20 euro als er een aanbieding is. Het grootste deel van het jaar kost Komoot 30 euro (eenmalig). Nog steeds een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
Ik rij zelf met een Wahoo Elemnt Bolt V1 en mijn vader met een Wahoo Roam. Beiden hebben we hetzelfde probleem voor:
- Je start het toestel op
- Je gaat naar de "Map" pagina
- Je selecteert "Route", alle routes die op het toestel staan komen tevoorschijn (We hebben beiden tussen de 50 en 80 routes staan)
- Als je het toestel een 30 seconden a 1 minuut op deze pagina laat staan zijn we plots bijna alle routes kwijt en blijven er maar 15 routes meer over.
- Oplossing: op dezelfde pagina druk je terug op "Sync" en alle routes worden terug binnengehaald via Komoot. Als je dit opmerkt net voor je vertrekt is dit behoorlijk irritant daar je dan moet wachten tot de route die je wou rijden terug ingeladen is...

We zitten beiden op de laatste FW level (dit is trouwens al enkele maanden bezig bij ons) en hebben enkel Komoot & Strava gekoppeld staan aan ons toestel.

Iemand al eens heztzelfde meegemaakt of enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Op beide toestellen hebben we ook reeds een "factory reset" uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@argon007 Routes worden via de smartphone ingeladen, dus dit is niet toestel (Wahoo Elemnt) gerelateerd, dus moet je eerder gaan zoeken naar een sync probleem van Wahoo Companion app <-> Komoot.

Kan ook Wi-Fi/4G gerelateerd zijn, want ik vermoed dat jullie beiden op dat moment op dezelfde locatie dit uitvoeren.

De 15 routes die je wel ziet, welke zijn dit, lokaal opgeslagen routes of via koppeling met andere diensten (Komoot, Strava,...)

De workaround werkt wel, dus is het niet echt een onoverkomelijk probleem toch? Is en blijft een koppeling met een third-party (Komoot) en ben je beetje afhankelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
RigolleM schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:49:
@argon007 Routes worden via de smartphone ingeladen, dus dit is niet toestel (Wahoo Elemnt) gerelateerd, dus moet je eerder gaan zoeken naar een sync probleem van Wahoo Companion app <-> Komoot.

Kan ook Wi-Fi/4G gerelateerd zijn, want ik vermoed dat jullie beiden op dat moment op dezelfde locatie dit uitvoeren.

De 15 routes die je wel ziet, welke zijn dit, lokaal opgeslagen routes of via koppeling met andere diensten (Komoot, Strava,...)

De workaround werkt wel, dus is het niet echt een onoverkomelijk probleem toch? Is en blijft een koppeling met een third-party (Komoot) en ben je beetje afhankelijk van.
Routes worden niet ingeladen via de Smartphone he. Ik verklaar mij nader: je laad inderaad oorspronkelijk een GPX in via Komoot op Iphone/Android/Windows(browser), maar daarna heb je uw smartphone niet meer nodig eens de GPX op Komoot staat.

Druk je op de Sync knop (op de Wahoo) zonder dat er een Bluetooth connectie is dan maakt de Wahoo verbinding met het lokale WIFI netwerk en synct de routes rechtstreeks vanaf Komoot. Hier komt geen smartphone of Wahoo Companion app aan te pas.

We voeren dit niet op dezelfde locatie uit. Mijn vader bij hem thuis, ik bij mij thuis. Dus aan de connectie ligt het zeker ook niet.

Alle routes komen van Komoot. Ik moet het dus effectief zoeken op het Wahoo apparaat en niet op de smartphone/companion app/wifi netwerk/...

De work-around werkt idd, maar als er hier een oplossing gekend voor zou zijn is dit natuurlijk nog beter ;-). Vandaar even de vraag of iemand ooit al zoiets heeft voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Ik overweeg mijn wahoo bolt te upgraden naar de v2. Maar ik vroeg me af of strava routes in de Bolt V2 meteen turn by turn navigatie hebben of dat dat nog steeds via een 3th party app (Ala Komoot) moet? Iemand ervaring hiermee?
Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste