• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28

Phydomir

Dennis

Snelheidssensor is een beetje overbodig. Snelheid via GPS is prima. Cadans is Luke data maar als je er verder niets mee doet, heeft het niet een hele grote toegevoegde waarde.

Wordt je wel echt serieus dan kom je al snel aan een power meter en dan heb je sowieso direct een cadans meter.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:33
Phydomir schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:32:
Snelheidssensor is een beetje overbodig. Snelheid via GPS is prima. Cadans is Luke data maar als je er verder niets mee doet, heeft het niet een hele grote toegevoegde waarde.

Wordt je wel echt serieus dan kom je al snel aan een power meter en dan heb je sowieso direct een cadans meter.
Laatst was de batterij van m'n snelheidssensor op en ergerde mij meteen aan het feit dat de snelheid niet overeen kwam met m'n gevoel toen ik onder bomen doorfietste.

Heb "goedkope" aliexpres magene sensoren en werken iig prima. Dus voor het geld hoef je het niet te laten.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

Sherlock

No Shit

Ik heb zowel een racefiets als een MTB en voor de MTB vind ik de snelheidssensor bijna noodzakelijk en voor de racefiets vrijwel overbodig.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:56
Tinusvolkel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:37:
[...]

Laatst was de batterij van m'n snelheidssensor op en ergerde mij meteen aan het feit dat de snelheid niet overeen kwam met m'n gevoel toen ik onder bomen doorfietste.

Heb "goedkope" aliexpres magene sensoren en werken iig prima. Dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik heb zowel sensoren van Garmin en van Magena. Volgens mij is het zo dat die van Magene altijd uitzenden en die van Garmin pas bij beweging aangaan. Die van Magene gaan bij mij snel leeg, heb nu na een half jaar de batterijen al mogen vervangen. Die van Garmin gaan nu al zeker meer dan een jaar mee.

Verder doen ze prima wat ze horen te doen.

• Tinusvolkel
R0y. schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:48:
[...]

Ik heb zowel sensoren van Garmin en van Magena. Volgens mij is het zo dat die van Magene altijd uitzenden en die van Garmin pas bij beweging aangaan. Die van Magene gaan bij mij snel leeg, heb nu na een half jaar de batterijen al mogen vervangen. Die van Garmin gaan nu al zeker meer dan een jaar mee.

Verder doen ze prima wat ze horen te doen.
Hier had ie het 1.5 jaar volgehouden en begint volgens mij pas met zenden als ik het wiel rond draai, want dan pas maakt hij connectie met de fietscomputer.

• R0y.
  • Laatst online: 22:56
Tinusvolkel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:55:
[...]

Hier had ie het 1.5 jaar volgehouden en begint volgens mij pas met zenden als ik het wiel rond draai, want dan pas maakt hij connectie met de fietscomputer.
Vreemd, die van mij staan altijd aan. Als ik weg wil fietsen op de MTB (Garmin sensoren) vraagt hij altijd of ik wil switchen omdat de Garmin 530 dan standaard is verbonden met de sensoren op mijn racefiets (Magene) die ik dan niet aanraak. Als ik niet snel genoeg weg ben blijft die garmin zeuren met de vraag of ik weer terug weer wisselen. Ze zenden dus daadwerkelijk iets uit.

Misschien een instelling bij mij dan? In ieder geval wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is hier al eens gepasseerd omtrent de Magene sensors en actief blijven: Mistraller in "Het grote fietscomputer topic"

Ik snap wel dat het nobrainers zijn die Magene sensoren, maar bij problemen.. en die zijn er helaas met sensoren, heb ik geen zin om te denken, zou het aan die goedkope sensoren kunnen liggen? Neen, voor mij liever native sensoren van Garmin. Mijn vorige speed-/cadanssensor heeft het bijna 10 jaar volgehouden, de GSC-10, dus heb geen probleem om hiervoor meer te betalen. Het updaten van sensoren gebeurt via de Garmin Edge, hoef je niet afzonderlijk te updaten zoals de Magene sensoren, weer een werkje uitgespaard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@R0y. misschien even downgraden? staat in de post van @RigolleM.

Hier nog nooit over nagedacht om m'n sensoren te upgraden, het werkt nu :)
"If it ain't broke don't fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57

McMiGHtY

- burp -

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:55
Ik zag 'm ook, en na beetje twijfelen toch maar besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:48
Zijn er hier mensen met goede ervaringen met de nieuwe Bolt v2?

Zie inderdaad ook de aanbieding, met code PODCAST ook € 10,- korting. Dat maakt de fietscomputer alsnog € 20,- duurder dan de Garmin 530.

Ik heb momenteel geen enkele fietscomputer/horloge dus het ecosysteem maakt me niet uit.
Via DC Rainmaker gezien dat er nog een hoop issues zijn, is dit al helemaal opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 20:08
venneke schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:28:
Zijn er hier mensen met goede ervaringen met de nieuwe Bolt v2?

Zie inderdaad ook de aanbieding, met code PODCAST ook € 10,- korting. Dat maakt de fietscomputer alsnog € 20,- duurder dan de Garmin 530.

Ik heb momenteel geen enkele fietscomputer/horloge dus het ecosysteem maakt me niet uit.
Via DC Rainmaker gezien dat er nog een hoop issues zijn, is dit al helemaal opgelost?
Nog geen enkel probleem gehad met de bolt.
Had hier voor de 1 en nu de 2,super tevreden van en heel makkelijk in gebruik.
Heb ook een garmin 530 en de bolt is gewoon een stuk makkelijker in gebruik(persoonlijke ervaring natuurlijk).
Je zal er geen slechte koop aan doen,zeker niet voor die prijs.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

Stoney3K

Flatsehats!

Hier ook een Bolt v2 gebruiker en prima tevreden.

Het enige wat wat mij betreft nog iéts beter kan is de aanwijzing waar je moet afslaan, nu hoor je de piepjes eigenlijk pas als je net de afslag voorbij bent gereden. Maar als je gewoon op de kaart kijkt waar je heen moet is dat niet zo'n enorme issue.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dat heb ik met de Roam ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

Kluus

Gang is alles

RigolleM schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:42:
Er is een nieuwe beta versie beschikbaar voor de Garmin Edge (x)x30!

Edge 530 Beta 8.63
Edge 830 Beta 8.63
Edge 1030 Beta 12.63
Edge 1030 Plus Beta 5.63

Changes made from version 5.20 to 5.63 (Edge 1030 Plus):

...
Improved shifting sensor battery data fields
...
Hmm beetje late reactie want inmiddels is de final versie er ook al even, maar wilde hem toch nog even melden: dit kan wel een betere weergave zijn voor SRAM groepen en de nieuwe Di2 (die nog niemand heeft) waarbij je meerdere batterijen in de gaten moet houden, maar voor de rest van ons met "gewoon" 1 batterij voor het hele systeem heb je nu in plaats van een veld die een mooi exact percentage laat zien gegaan naar een veld met een plaatje van een batterij gevuld met een stuk of 5 streepjes.

Niet echt een vooruitgang helaas, jammer dat ze deze optie niet gewoon als een extra in te stellen veld hebben toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 10-12-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inmiddels heb ik de Karoo 2 een week of 2 en heb een aantal ritjes gemaakt op de racefiets ermee. Tot dusver mixed feelings.

Vandaag reed ik een route en onderweg bleek dat een lang stuk fietspad langs een kanaal was afgesloten wegens werkzaamheden. Ik had verwacht dat ik vervolgens eenvoudig zou kunnen aangeven dat een segment van de route moet worden vermeden waardoor de Karoo 2 een omweg zou zoeken. Helaas kon ik die mogelijkheid niet vinden, en eenmaal thuis kan ik met een beetje googlen hier ook niks over vinden online.

Heeft de K2 deze functie uberhaupt?

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Die functie heeft de K2 dus niet ben ik wel achter. Andere computers ook niet overigens, wat mij betreft een gemis, zeker als je in een gebied bent dat je niet kent (b.v. buitenland).

Heb maar een feature request aangemaakt bij Hammerhead: https://support.hammerhea...ruction-e-g-road-closure-

Mocht je Karoo-gebruiker zijn en dit nuttig vinden, ff stemmen aub in de hoop dat dit zorgt voor een grotere kans dat Hammerhead dit daadwerkelijk implementeert :P

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001

Stoney3K

Flatsehats!

Kan kloppen, want voor zover ik weet is de Bolt v2 hetzelfde als een Roam (v1), maar dan in een kleinere behuizing. Ze draaien dezelfde software.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bananeman En hoe weet jij hoever het stuk is waar je moet omrijden? Ik ben al meerdere malen in dergelijke situatie terecht gekomen, en ik volg dan gewoon de omleiding, of ik kijk eens op de kaart in welke richting ik uit moet en kijk welke weg er parallel loopt en begin deze te volgen, uiteindelijk gaat de GPS herberekenen en krijg je een aangepaste route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
RigolleM schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:20:
@Bananeman En hoe weet jij hoever het stuk is waar je moet omrijden? Ik ben al meerdere malen in dergelijke situatie terecht gekomen, en ik volg dan gewoon de omleiding, of ik kijk eens op de kaart in welke richting ik uit moet en kijk welke weg er parallel loopt en begin deze te volgen, uiteindelijk gaat de GPS herberekenen en krijg je een aangepaste route.
Ik weet hoe lang het stuk was dat was afgesloten. Maar dat is niet relevant want desnoods had ik een te lang stuk aangegeven, het punt is dat ik de gevraagde functionaliteit niet had en dus zelf moest zoeken. En in dit geval was dat lastig omdat er geen omleiding was aangegeven en er door het kanaal überhaupt weinig opties waren.

Uiteindelijk was de beste optie geweest om een paar kilometer terug te fietsen, dat was niet duidelijk toen ik daar stond en daar had de K2 me dus bij kunnen helpen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Bananeman schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:39:
[...]

Ik weet hoe lang het stuk was dat was afgesloten. Maar dat is niet relevant want desnoods had ik een te lang stuk aangegeven, het punt is dat ik de gevraagde functionaliteit niet had en dus zelf moest zoeken. En in dit geval was dat lastig omdat er geen omleiding was aangegeven en er door het kanaal überhaupt weinig opties waren.

Uiteindelijk was de beste optie geweest om een paar kilometer terug te fietsen, dat was niet duidelijk toen ik daar stond en daar had de K2 me dus bij kunnen helpen.
Ik heb dat ook met de Edge 530. Daar kan dat ook niet mee, maar als je maar lang genoeg van de geplande route afwijkt gaat ie vanzelf nieuwe suggesties doen.
Alleen zul je zelf moeten beslissen of je verder rijdt of terug gaat.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
magic_nl schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb dat ook met de Edge 530. Daar kan dat ook niet mee, maar als je maar lang genoeg van de geplande route afwijkt gaat ie vanzelf nieuwe suggesties doen.
Alleen zul je zelf moeten beslissen of je verder rijdt of terug gaat.
Idd, en dergelijke suggesties doet de K2 in principe ook. Alleen kon ik in dit geval niet verder fietsen en waren er geen of nauwelijks wegen. Qua situatie: ik kwam op een T-splitsing met direct vóór me het kanaal, ik moest linksaf (afgesloten) en rechtsaf ga je dus langs het kanaal compleet de verkeerde kant op.

Heb proberen om te rijden door zelf op de kaart te kijken maar daar liep ik ook "vast". Dus de K2 had me kunnen helpen door als enige optie aan te geven dat ik paar km terug moest fietsen.

Komt dit vaak voor? Waarschijnlijk niet heel vaak. Maar juist in die gevallen mis je deze functionaliteit :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Bananeman schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:42:
[...]

Heb proberen om te rijden door zelf op de kaart te kijken maar daar liep ik ook "vast". Dus de K2 had me kunnen helpen door als enige optie aan te geven dat ik paar km terug moest fietsen.

Komt dit vaak voor? Waarschijnlijk niet heel vaak. Maar juist in die gevallen mis je deze functionaliteit :)
Ik heb dat best regelmatig, maar fiets dan ook vaak in België.
In het ergste geval als ik echt niet weet hoe ik verder moet kan ik op m'n Garmin de navigatie stoppen en via sendpoints een nieuwe bestemming invoeren, in de hoop dat ie dan andere wegen kiest.

Helaas heeft de fietscomputer nog niet zo'n mooie live functie zoals m'n Sygic autonavigatie die gewoon weet welke wegen afgesloten zijn. Dat zou wel een mooie toevoeging zijn. Desnoods aan Komoot zodat je vooraf je route kunt checken.

[ Voor 5% gewijzigd door magic_nl op 13-12-2021 11:17 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds ik 28mm bandjes heb rij ik gewoon door de wegenwerken, enkel als de weg is afgesloten met heras hekken rij ik nog rond. In het slechtste geval moet ik ff afstappen als er teveel niveauverschil is, als ik met de MTB onderweg ben, is dit exta offroad. Ik rij continue in België dus aan wegenwerken geen gebrek hier. De omleiding is soms ook lachwekkend hier, plots zijn hun borden 'omleiding' op en moet je maar zelf uw weg terug vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
magic_nl schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb dat best regelmatig, maar fiets dan ook vaak in België.
In het ergste geval als ik echt niet weet hoe ik verder moet kan ik op m'n Garmin de navigatie stoppen en via sendpoints een nieuwe bestemming invoeren, in de hoop dat ie dan andere wegen kiest.

Helaas heeft de fietscomputer nog niet zo'n mooie live functie zoals m'n Sygic autonavigatie die gewoon weet welke wegen afgesloten zijn. Dat zou wel een mooie toevoeging zijn. Desnoods aan Komoot zodat je vooraf je route kunt checken.
Ik merk in mijn omgeving dat afsluitingen in Komoot worden doorgevoerd. Dus kort vooraf via Komoot een route plannen zou dit kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
La1974 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:07:
[...]

Ik merk in mijn omgeving dat afsluitingen in Komoot worden doorgevoerd. Dus kort vooraf via Komoot een route plannen zou dit kunnen voorkomen.
Ik maak routes vaak al heel lang van tevoren, (meestal in Strava) dus ff een uitstapje naar googlemaps zou wel geweldig zijn. (Note to self: Doe dit eens met de hand de volgende keer) Al zou er maar een indicatie zijn *mogelijke wegafsluiting* want heel vaak kan je er als fietser wel langs. Afsluitingen zijn vooral vervelend als je strava art aan het maken bent :X Dan moet je niet alleen omrijden, maar aan de andere kant ook weer zover mogelijk naar het gemiste punt om het lijntje goed te krijgen. (En de kilometers van je omleiding tellen niet mee, want uiteraard zet je dan wel je GPS op pauze :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 13-12-2021 21:50 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:49
Ik heb een Garmin Edge 530 en gebruik deze voor meerdere fietsen. Op de Garmin activeer ik bij elke fietsrit de juiste fiets zodat mijn schermen kloppen enz. Dit gaat allemaal prima, en de gebruikte fiets komt in Garmin connect ook netjes bij een activiteit te staan.
Alleen lukt het mij niet om achteraf gegevens te filteren op het type fiets. Bijv. ik wil graag zien hoeveel km. ik dit jaar op de racefiets heb gemaakt en op de mtb.
Dit lukt bijv. wel weer met Statshunters.com, maar de gebruikte fiets wordt bij mij niet gesynchroniseerd vanaf Garmin naar Strava (en dus niet naar Statshunters).
Hetzelfde probleem heb ik ook bij de "uitrusting" die je kunt configureren bij Garmin. Deze kun je alleen koppelen aan het activiteit type "fietsen", maar niet aan een specifieke fiets. Ofwel mijn Racefiets maakt virtueel ook kilometers wanneer ik een rondje op de MTB maak.

Zijn hiervoor nog handigheidjes om dit wel voor elkaar te krijgen?

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:02:
Sinds ik 28mm bandjes heb rij ik gewoon door de wegenwerken, enkel als de weg is afgesloten met heras hekken rij ik nog rond. In het slechtste geval moet ik ff afstappen als er teveel niveauverschil is, als ik met de MTB onderweg ben, is dit exta offroad. Ik rij continue in België dus aan wegenwerken geen gebrek hier. De omleiding is soms ook lachwekkend hier, plots zijn hun borden 'omleiding' op en moet je maar zelf uw weg terug vinden...
Dat is idd ongeveer de situatie die ik vorige week had: dat was in Belgie en er stond uberhaupt geen omleiding aangegeven. Toch voorbij het hekwerk gereden omdat ik zo 123 geen andere optie zag en dat bleek niet de beste keuze te zijn ;) Fietspad was na 1,5km volledig opengebroken. Meer modder gezien die dag op de racefiets dan het hele jaar op de mtb.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
ydderf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:06:
Ik heb een Garmin Edge 530 en gebruik deze voor meerdere fietsen. Op de Garmin activeer ik bij elke fietsrit de juiste fiets zodat mijn schermen kloppen enz. Dit gaat allemaal prima, en de gebruikte fiets komt in Garmin connect ook netjes bij een activiteit te staan.
Alleen lukt het mij niet om achteraf gegevens te filteren op het type fiets. Bijv. ik wil graag zien hoeveel km. ik dit jaar op de racefiets heb gemaakt en op de mtb.
Dit lukt bijv. wel weer met Statshunters.com, maar de gebruikte fiets wordt bij mij niet gesynchroniseerd vanaf Garmin naar Strava (en dus niet naar Statshunters).
Hetzelfde probleem heb ik ook bij de "uitrusting" die je kunt configureren bij Garmin. Deze kun je alleen koppelen aan het activiteit type "fietsen", maar niet aan een specifieke fiets. Ofwel mijn Racefiets maakt virtueel ook kilometers wanneer ik een rondje op de MTB maak.

Zijn hiervoor nog handigheidjes om dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik hou dat bij door in activiteiten Strava aan de te geven welk fiets ik gebruikt heb.
Via Garmin lukte mij dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik heb een vraagje, ik heb al een tijd naar volle tevredenheid een Edge530 en sinds 2 weken een Fenix 6X (ook naar tevredenheid) nu is de trainingsstatus van deze 2 toestellen anders en worden ze apart aangegeven. Ik heb physio trueup aanstaan...kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg dat dat gelijk is op beide apparaten?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
@Nutterd Ik heb zelf geen Garmin, maar op https://support.garmin.com/en-US/?faq=EjPECQK58qA0xzJ5X74vm7 staat:

Training Load
For accounts with Edge devices and wearables, the 7-Day Training Load value will only be able to be kept in sync between Edges and compatible wearables if the Edge is synced before every activity. If this fails to take place, the 7-Day Training Load will no longer match between the Edge and wearable devices, or on the 7-Day Training Load graph in the Connect Training Status page.

Is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

EdwinW schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:38:
@Nutterd Ik heb zelf geen Garmin, maar op https://support.garmin.com/en-US/?faq=EjPECQK58qA0xzJ5X74vm7 staat:

Training Load
For accounts with Edge devices and wearables, the 7-Day Training Load value will only be able to be kept in sync between Edges and compatible wearables if the Edge is synced before every activity. If this fails to take place, the 7-Day Training Load will no longer match between the Edge and wearable devices, or on the 7-Day Training Load graph in the Connect Training Status page.

Is dat iets?
Dit kan zomaar eens het probleem zijn! Ik had natuurlijk zelf kunnen googlen maar aangezien hij het eerst wel deed dacht ik: het zal wel niet zo eenvoudig zijn! :+

Thanks en ik ga het proberen! _/-\o_

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 09-10 20:26

Galois

1811 - 1832

La1974 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:07:
[...]

Ja, hoe werkt dit! Want de ene keer is dat inderdaad zo dat Komoot daar erg snel bij is (dat dus een weg is afgesloten), maar de andere keer niet. Zo is hier een half jaar een weg afgesloten geweest en Komoot had dat pas na maanden door. Het is een populaire fietsroute en kennelijk bleef Komoot je er langs rijden…

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Galois schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:57:
[...]

Ja, hoe werkt dit! Want de ene keer is dat inderdaad zo dat Komoot daar erg snel bij is (dat dus een weg is afgesloten), maar de andere keer niet. Zo is hier een half jaar een weg afgesloten geweest en Komoot had dat pas na maanden door. Het is een populaire fietsroute en kennelijk bleef Komoot je er langs rijden…
Eigenlijk heel simpel: OpenStreetMap.

Met andere woorden, je kan dit zelf oplossen en ervoor zorgen dat anderen hier niet tegen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:05
Meer Strava / Wahoo gebruikers hier?
Ik heb sinds een week of 2 een klein probleem waar ik nog geen oplossing voor heb mbt synchroniseren van ritten. Normaliter gaat dat automatisch en goed.
Sinds een week of 2 dus dat Wahoo Elemnt App de rit binnenhaalt als fietsrit, Ziet er in de mobiele (iPhone) App hetzelfde uit als alle voorgaande ritten.
Hij synchroniseert vanzelf naar Strava,
Daar wordt het weergegeven als: "OchtendActiviteit" en niet meer als fietsrit.
Manueel moet ik het type training op "Fietsen" zetten.

Uiteraard niet onoverkomelijk maar als er een simpele verklaring / fix voor is houd ik me aanbevolen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:29
soepah schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:28:
Meer Strava / Wahoo gebruikers hier?
Ik heb sinds een week of 2 een klein probleem waar ik nog geen oplossing voor heb mbt synchroniseren van ritten. Normaliter gaat dat automatisch en goed.
Sinds een week of 2 dus dat Wahoo Elemnt App de rit binnenhaalt als fietsrit, Ziet er in de mobiele (iPhone) App hetzelfde uit als alle voorgaande ritten.
Hij synchroniseert vanzelf naar Strava,
Daar wordt het weergegeven als: "OchtendActiviteit" en niet meer als fietsrit.
Manueel moet ik het type training op "Fietsen" zetten.

Uiteraard niet onoverkomelijk maar als er een simpele verklaring / fix voor is houd ik me aanbevolen.
Merkte zoiets vorige week ook. Segmenten werden ook niet meer herkend, toont alleen verstreken tijd en afstand, geen gemiddelden e.d.

[ Voor 0% gewijzigd door sparks op 03-01-2022 16:51 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Bijzonder dat de Mio Cyclo Discover Connect zonder extra houder (https://www.coolblue.nl/p...clo-discover-connect.html) duurder is dan de versie met extra houder (https://www.coolblue.nl/p...unt-plus-stuurhouder.html)

of

even duur zijn:
https://www.sport44.com/n...vigatie-mio-cyclo-connect
https://www.sport44.com/n...clo-discover-connect-pack

En sowieso weird dat deze sport44-winkel hem zoveel goedkoper heeft dan andere winkels (er zijn er wel meer die deze prijs hebben, maar dan zonder extra stuurhouder). Of zie ik toch nog verschillen in types/uitrusting over 't hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 07-01-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
woekele schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:59:
Bijzonder dat de Mio Cyclo Discover Connect zonder extra houder (https://www.coolblue.nl/p...clo-discover-connect.html) duurder is dan de versie met extra houder (https://www.coolblue.nl/p...unt-plus-stuurhouder.html)

of

even duur zijn:
https://www.sport44.com/n...vigatie-mio-cyclo-connect
https://www.sport44.com/n...clo-discover-connect-pack

En sowieso weird dat deze sport44-winkel hem zoveel goedkoper heeft dan andere winkels. Of zie ik toch nog verschillen in types/uitrusting over 't hoofd?
Coolblue is dan ook de duurste winkel die er is.

Ander voorbeeld (off-topic)

Philips Hue Sync Box (adviesprijs 249 euro).

Beaumotica: 249 euro
Coolblue: 349 euro!

Maar even on-topic. Die Mio is wel een duur ding voor wat hij kan. Alleen navigeren. Wil je die gebruiken voor uitstapjes op de normale (elektrische) fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Kado voor een 60+'er op een e-bike inderdaad :)

PS: dat coolblue duur is, ok. Maar vreemd dat een model met minder leveromvang nog duurder is.

[ Voor 51% gewijzigd door woekele op 07-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 09-10 13:33
Vraagje: zijn er hier mensen met een Bolt V2 die notificaties voor WhatsApp werkend hebben gekregen icm Android?

In de patch notes staat dat er support zou moeten zijn, maar de docs van Wahoo zijn een bende op dit vlak. En gebruikers online rapporteren sta het wel/niet/soms werkt en er geen pijl op te trekken valt waarom/wanneer het wel of niet werkt...

Ik krijg het in ieder geval niet werkend en heb alles wel getest. Alleen bellen geeft een notificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:57
Morrar schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:58:
Vraagje: zijn er hier mensen met een Bolt V2 die notificaties voor WhatsApp werkend hebben gekregen icm Android?

In de patch notes staat dat er support zou moeten zijn, maar de docs van Wahoo zijn een bende op dit vlak. En gebruikers online rapporteren sta het wel/niet/soms werkt en er geen pijl op te trekken valt waarom/wanneer het wel of niet werkt...

Ik krijg het in ieder geval niet werkend en heb alles wel getest. Alleen bellen geeft een notificatie.
Ik heb een iPhone en een bolt v1 en ik kan je zeggen: wees blij! Na 1 dag alle vormen van notificaties uitgezet. Werd stapelgek.bednek me net dat wellicht niet storen ofzo wellicht nog enkel telefoontjes zou kunnen doorlaten, maar ik vond het niks. En je moet je afvragen welke wappjes zo belangrijk zijn dat ze je rustmoment op de fiets mogen verstoren.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 09-10 13:33
Stufferdt schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:52:
[...]

Ik heb een iPhone en een bolt v1 en ik kan je zeggen: wees blij! Na 1 dag alle vormen van notificaties uitgezet. Werd stapelgek.bednek me net dat wellicht niet storen ofzo wellicht nog enkel telefoontjes zou kunnen doorlaten, maar ik vond het niks. En je moet je afvragen welke wappjes zo belangrijk zijn dat ze je rustmoment op de fiets mogen verstoren.
Haha dat lees ik vaker. Maarrr het stoort me dat het niet werkt / ik niet zelf de keuze heb om het aan of uit te zetten. Techniek moet gewoon werken :)

Qua bruikbaarheid zou ik alleen appjes van het thuisfront doorlaten, maar in nood kunnen ze altijd nog bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

stel, je downloadt een gpx-route (een rondje) en je woont aan de oostkant van die route. Maar het beginpunt van die route is toevallig aan de westkant. Zijn de fietscomputers dan zo slim je naar de oostkant van de route te navigeren en dan het hele rondje te laten rijden? Of is dat moeilijk? Zal vast verschillen per type, maar ben benieuwd naar de algemene tendens...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verplaats het startpunt naar de plek waar je wilt aansluiten, start de navigatie, laat de GPS je naar je startpunt begeleiden en dan rij je gewoon de track.

Is gewoon basis GPX-kennis, GPS toestel doet er niet toe.

Tools om een GPX te editeren (gratis): Garmin Mapsouce of Basecamp, online https://gpx.studio/.

[ Voor 34% gewijzigd door RigolleM op 13-01-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
woekele schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:02:
stel, je downloadt een gpx-route (een rondje) en je woont aan de oostkant van die route. Maar het beginpunt van die route is toevallig aan de westkant. Zijn de fietscomputers dan zo slim je naar de oostkant van de route te navigeren en dan het hele rondje te laten rijden? Of is dat moeilijk? Zal vast verschillen per type, maar ben benieuwd naar de algemene tendens...
Bij m'n karoo kan ik dacht ik halverwege inhaken en dan bij het einde van de route dus halverwege de route opnieuw starten.

Maar met m'n eerste hit op google deze site gevonden en daar kreeg ik het startpunt heel makkelijk aangepast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:23
@woekele Ik gebruik zelf Komoot om routes aan te passen. Daar kan je vrij simpel bijv. de richting en het startpunt aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ydderf
@woekele met mijn Garmin 530 kan ik gewoon halverwege de route starten en dan pakt hij het zelf op. Zodra ik bij het begin aan kom, start ik de route weer opnieuw.
Of ik verplaats het startpunt met https://geo.javawa.nl/startpunt/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:52

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb een vraagje over mijn Garmin530. Laatst wilde ik een route gaan rijden die ik al eens gereden had. Deze "koers" had ik al in mijn telefoon en garmin staan. De koers stond er dus op zoals ik hem de keer ervoor gereden had.

Nu wilde ik dezelfde route rijden maar alleen andersom (ivm de wind). Hoe kan ik deze route nu makkelijk omgekeerd rijden?

Ik vind in de connect app als in de Garmin zelf geen optie om de route omgekeerd te rijden. Heb hier een kwartiertje tot een half uur naar gezocht maar vond toen dat ik maar moest vertrekken. Heb dus de halve rit wind in gefietst langs de Maas wat geen succes was.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
@Oxigeon Op de site https://connect.garmin.com/ kun je wel de richting omkeren.
In het verleden deed hij dat alleen niet super goed. Bijv bij een weg waar aan beide kanten een fietspad ligt, wisselde hij niet van kant en pakte hij de rotonde aan de verkeerde kan. Of dit ondertussen al gefixed is, weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ydderf schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:34:
@Oxigeon Op de site https://connect.garmin.com/ kun je wel de richting omkeren.
In het verleden deed hij dat alleen niet super goed. Bijv bij een weg waar aan beide kanten een fietspad ligt, wisselde hij niet van kant en pakte hij de rotonde aan de verkeerde kan. Of dit ondertussen al gefixed is, weet ik niet
Thanks. Ik had natuurlijk kunnen weten dat ik het zo had moeten doen. Wel lomp dat ik dan eerst een computer moet aanzetten. Is toch eigenlijk simpel om die optie ook toe te voegen in de app.

Tevens vandaag mijn hartslagmeter (van Ali) binnen gekregen en heb het gegevensscherm aangepast op mijn Garmin. Of ik dit fijn vind weet ik niet. Toevallig iemand van jullie nog een fotootje van hoe jullie hem hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4EG7OHhQNzhjSOrKlYKPilEd0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AM4GEnFz1JbxaQz20DtLjh6L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Oxigeon op 18-01-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:10
Oxigeon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Thanks. Ik had natuurlijk kunnen weten dat ik het zo had moeten doen. Wel lomp dat ik dan eerst een computer moet aanzetten. Is toch eigenlijk simpel om die optie ook toe te voegen in de app.

[Afbeelding]
Volgens garmin forum moet dit wel werken als de koers is opgeslagen onder 'courses'. Als je de koers open hebt staan klik je rechtsboven op de drie bolletjes -> Edit -> op de drie bolletjes midden-onderaan in beeld klikken-> 'Reverse direction' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wdbtje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:10:
[...]

Volgens garmin forum moet dit wel werken als de koers is opgeslagen onder 'courses'. Als je de koers open hebt staan klik je rechtsboven op de drie bolletjes -> Edit -> op de drie bolletjes midden-onderaan in beeld klikken-> 'Reverse direction' .
Je hebt over het eerste heen gelezen. "Connect web site". Dit kan niet in de app of toestel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
Mistraller schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:00:
[...]

Je hebt over het eerste heen gelezen. "Connect web site". Dit kan niet in de app of toestel.
Die post is al 2 jaar oud. Op de volgende pagina staat een comment van 2 maand geleden waar het wel degelijk kan. Heb het zelf eens in de app (android) geprobeerd en het werkt.

Edit: screenshot toegevoegd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dMm_GaDvvXu93slIfuVytn4wJY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Iwhri2VQ9tBMtHi0vO6nIWfy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door wdbtje op 19-01-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

wdbtje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:03:
[...]

Die post is al 2 jaar oud. Op de volgende pagina staat een comment van 2 maand geleden waar het wel degelijk kan. Heb het zelf eens in de app (android) geprobeerd en het werkt.

[Afbeelding]
Dan klopt er ergens iets niet. Want ik krijg onderstaand scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7nhvSQt8i_NEGr6G9XItCRfsDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYuFYJRgcBZXP4s2MQbdvwzW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
Ik zie dat in mijn app de route ook omgedraaid kan worden. (Android, build versie 4.50)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op iOS kan het niet via Garmin Connect app.

Al mijn gereden ritten worden ook opgeslagen op Komoot en Strava. In de Komoot app kon ik de rit opnieuw plannen en via de 3 bolletjes de rit omdraaien. In Strava app lijkt het mij niet mogelijk op het eerste zicht.

Omtrent het niet correct omdraaien, dat lijkt mij eerder logisch, daar hij een track gewoon van punt 1 tot bv. 1000 omdraait van 1000 naar 1 zonder rekening te houden met de verkeerssituaties. In het MTB'en, gravellen,.. niet echt een probleem, maar op de weg kunnen er wel eens situaties zijn die niet juist zijn, zoals ronde punten en/of wegen waar je langs beide kanten kunt fietsen. Maar via Komoot zal hij er wel rekening mee houden volgens mij, want hij gaat de route opnieuw berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
Oxigeon schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:11:
[...]

Dan klopt er ergens iets niet. Want ik krijg onderstaand scherm.
[Afbeelding]
ydderf schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:01:
Ik zie dat in mijn app de route ook omgedraaid kan worden. (Android, build versie 4.50)
Bizar dat het bij de ene persoon werkt en bij de ander dan weer niet. Ik zit zelf ook op build versie 4.50, misschien dat jouw app nog een update moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wdbtje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 00:03:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook 4.5 en bij mij kan het niet. Mijn routes zijn echter ook met Strava gemaakt. In die routes komt de "wijzig" functie niet naar voren. Vermoedelijk omdat je dan een mismatch krijgt met de source.

Als ik een route in garmin zelf in elkaar klik kan het wel, ook in de app.

Nu is het wel zo dat je in Strava de route wél kunt omdraaien. Maar het is volledig afhankelijk van de hoeveelheid waypoints die de oorspronkelijke route aandoet; want strava draait alleen de volgorde van de waypoints om, en tussen die waypoints in kan (en zal) je route dus veranderen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Je kan wel meer dingen niet met gesyncte routes van andere platforms, dus dat zal het wel zijn

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb via de Garmin connect website van een gereden rit een koers gemaakt, want dit kon niet via de app. Maar alsnog kan ik de rit in de app niet omdraaien. Dit kan wel via de website, maar heb ik niet gedaan bij wijze van test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Oxigeon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Tevens vandaag mijn hartslagmeter (van Ali) binnen gekregen en heb het gegevensscherm aangepast op mijn Garmin. Of ik dit fijn vind weet ik niet. Toevallig iemand van jullie nog een fotootje van hoe jullie hem hebben?

[Afbeelding]
Ik rij nogal veel met navigatie (routes), maar ook zonder vind ik het fijn een kaart te zien.
Vandaar dat ik MapDashboard gebruik om alle relevante gegevens onderin te laten zien.
Links staan gereden afstand en eronder nog te rijden afstand.
Midden actuele en gemiddelde snelheid.
En rechts actuele hartslag en cadans.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99hvRbiqTZo2veQnROpBAKh8mOk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BfoT7y5CgJVyyyEzHYi2gnEG.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 19-01-2022 14:10 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
magic_nl schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Ik rij nogal veel met navigatie (routes), maar ook zonder vind ik het fijn een kaart te zien.
Vandaar dat ik MapDashboard gebruik om alle relevante gegevens onderin te laten zien.
Links staan gereden afstand en eronder nog te rijden afstand.
Midden actuele en gemiddelde snelheid.
En rechts actuele hartslag en cadans.

[Afbeelding]
Ik rij juist weer bijna nooit met routes (zou ik wel moeten doen, maarja, lui). Ik heb nu best veel data in mijn scherm, maar ik merk dat ik hoe meer ervaring ik heb, hoe minder data ik nodig heb, omdat ik het wel weet ongeveer, dus ik moet het nog even aanpassen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4FAlmeX_HDbOLR0gaSsbyH3JZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JezIuK0ZAaYKoZV8RrUQPWEV.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel; eigenlijk is dit wel prima. KCal slaat in principe nergens op, maar is voor mij wel een drijfveer :P

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

418O2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Ik rij juist weer bijna nooit met routes (zou ik wel moeten doen, maarja, lui). Ik heb nu best veel data in mijn scherm, maar ik merk dat ik hoe meer ervaring ik heb, hoe minder data ik nodig heb, omdat ik het wel weet ongeveer, dus ik moet het nog even aanpassen

Hoewel; eigenlijk is dit wel prima. KCal slaat in principe nergens op, maar is voor mij wel een drijfveer :P
Als ik heel veel data in beeld wil gebruik ik My Edge2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4citNDWLqG_p5vPNMrZZJ88NCa8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PSzmALGlh55YOlcc1EUkjaxb.jpg?f=user_large

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
magic_nl schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Als ik heel veel data in beeld wil gebruik ik My Edge2.
[Afbeelding]
Ja dat is mij weer net even te gek. Voor een aantal van die zaken heb ik een Fenix om mijn pols. Hoewel die niet altijd zichtbaar is met de huidige metereologische omstandigheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
Mistraller schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Ik heb ook 4.5 en bij mij kan het niet. Mijn routes zijn echter ook met Strava gemaakt. In die routes komt de "wijzig" functie niet naar voren. Vermoedelijk omdat je dan een mismatch krijgt met de source.

Als ik een route in garmin zelf in elkaar klik kan het wel, ook in de app.

Nu is het wel zo dat je in Strava de route wél kunt omdraaien. Maar het is volledig afhankelijk van de hoeveelheid waypoints die de oorspronkelijke route aandoet; want strava draait alleen de volgorde van de waypoints om, en tussen die waypoints in kan (en zal) je route dus veranderen.
Dat zou het kunnen verklaren aangezien ik meestal werk via Komoot. Wellicht heeft @Oxigeon dan ook routes gemaakt via Strava waardoor het omkeren van de route niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

wdbtje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Dat zou het kunnen verklaren aangezien ik meestal werk via Komoot. Wellicht heeft @Oxigeon dan ook routes gemaakt via Strava waardoor het omkeren van de route niet werkt?
Geen idee. Heb die route ooit gefietst. Aangezien ik geen strava premium had kon ik de route niet jatten en heb ik mijn broer gevraagd om de route. Weet niet of die hem van strava heeft geplukt of van zijn eigen wahoo. Maar denk dat dat om het even is.

Denk dat het dus duidelijk is dat het echt om eigen gemaakte routes (in connect) moet gaan dat je ze kan omkeren.

Reactie op bovenstaand:
Mapdashboard gebruik ik zelf ook. Zeer handig hulpmiddel. Heb een keer hier gevraagd hoe mensen navigeren enzo. Toen kreeg ik ook de opmerking van deze widget. Indien ik een route rij heb ik deze ook meestal aanstaan

[ Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 19-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Oxigeon Als je een beetje out-of-the-box denkt, dan zijn er legio oplossingen voor uw probleem.

Om er ééntje voor te stellen: https://gpx.studio

GPX inladen op knopje 'reverse' drukken, GPX exporteren en op het GPS device plaatsen.

Dit werkt op alle toestellen, of dit Garmin, Wahoo, Hammerhead, Sigma,... whatever is, ben je niet afhankelijk van een eco-systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
SRAM Acquires Hammerhead (maker of Karoo Bike Computers)

It’s been announced today that Hammerhead (maker of the Karoo 2) has been acquired by SRAM for an undisclosed amount. The sale was officially completed back in December 30th, 2021, though is only being announced today. Both companies say that effectively nothing will change, at least for the short term anyway. Down the road, Hammerhead simply says that they’ll “work with SRAM to identify future opportunities”. Hammerhead will be operated as a standalone brand in SRAM’s portfolio, roughly akin to what we see with Zipp, Quarq, etc…

Still, this is gonna have big ramifications for the bike computer industry – both consumers and other competitors. For their competitors, the news will undoubtedly give them heartache, likely more so Wahoo and Stages than Garmin. Inversely, consumers should be celebrating this. Hammerhead’s been doing some incredible stuff over the last year especially, and unquestionably this will help further that goal. There’s only so much you can do with limited resources to compete with the resources of a company like Garmin’s size, and this will certainly help those efforts.
https://www.dcrainmaker.c...karoo-bike-computers.html

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

RigolleM schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:05:
@Oxigeon Als je een beetje out-of-the-box denkt, dan zijn er legio oplossingen voor uw probleem.

GPX inladen op knopje 'reverse' drukken, GPX exporteren en op het GPS device plaatsen.

Dit werkt op alle toestellen, of dit Garmin, Wahoo, Hammerhead, Sigma,... whatever is, ben je niet afhankelijk van een eco-systeem.
Top. Dankjewel. Weer wat geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:05:

Die werkt inderdaad ook wel erg mooi en snel!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik zet mijn vraag hier maar, lijkt me de meest geschikte plek (al relateert het ook aan indoor fietsen).

Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing om mijn telefoon op mijn fietscomputer mount te plaatsen. Dus ik zoek eigenlijk een wahoo male mount? die ik op m'n telefoon kwijt kan, zodat de telefoon de plek van m'n wahoo kan innemen als ik binnenfiets. Iemand hier ervaring mee? En zou je het aanraden?

Ik ben dit tegengekomen via zwift, maar vind ik tbh wel heel veel geld.

Ik vind zo'n oplossing strakker dan een telefoonklem op je stuur, die moet er ook weer af als de fiets naar buiten mag :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
@Stufferdt https://nl.aliexpress.com/item/4000608724938.html wellicht? Moet je wel op je telefoon plakken. Maar dat kan je bypassen door een extra hoesje te kopen je gebruikt als je gaat fietsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

3d mount laten printen en die op een goedkope case plakken?

https://www.thingiverse.com/thing:4736556

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

418O2 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:48:
@Stufferdt https://nl.aliexpress.com/item/4000608724938.html wellicht? Moet je wel op je telefoon plakken. Maar dat kan je bypassen door een extra hoesje te kopen je gebruikt als je gaat fietsen
Dan zou ik:

https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Doen..en die op een hoesje plakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Dat bedoelde ik ook, had de verkeerde link gekopieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Thanks! Dit zocht ik inderdaad. Ondertussen zelf al een soortgelijke gevonden, maar ze was nog wat goedkoper :P

Meteen maar besteld met een hoesje. Spul komt ergens eind maart pas helaas, maar dan is het in ieder geval ready voor het volgende indoorseizoen:+

Thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
zo rij ik ook indoor, goedkoop hoesje van ali + garmin mount sticker. Buiten zou ik er niet mee durven rijden, maar voor indoor werkt het perfect

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:23
Dit gebruik ik ook icm een hard plastic hoesje voor mijn telefoon. Heb zelf nog geen fietscomputer, dus dit is voor mij de perfecte manier om een telefoon mooi op je fiets te monteren.
Op mijn mtb gebruik ik het ook en zelfs bij drops van 1-1,5 meter blijft mijn telefoon goed vastzitten.

Gebruikte hiervoor zoiets. Werkt ook wel, maar trilt een beetje wanneer je over klinkers rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
Hey. Ik heb deze week een Mio 210 van Marktplaats geplukt en ik ben er erg tevreden mee.

Maar ik kon nergens online een goed overzicht vinden van de verschillen tussen de 200, 205, 210, 215 en 220. Het enige wat ik kon vinden is dat sommige modellen nieuwer zijn dan anderen en dat sommigen met ANT+ sensors overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Klinkt leuk, maar in the end kun je de kilometer alert al krijgen dmv laps. Ik krijg elke 10 km een Round 1 / 2 etc. melding.

Tijd kan handig zijn wellicht, weet ik niet. Calorieen let ik uberhaupt nooit op, maar als dat een doel van je is, kan het wellicht motiverend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Wat is jullie ervaring met de levensduur van fietscomputers? Mijn Wahoo Bolt ging vorige week na 4,5 jaar opeens niet meer aan. Hij is al zeker een jaar niet meer gevallen en de batterijduur was ook nog steeds behoorlijk goed, maar nu doet hij het opeens niet meer, vind dat toch wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Laatst online: 07:48
Owios schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:40:
Wat is jullie ervaring met de levensduur van fietscomputers? Mijn Wahoo Bolt ging vorige week na 4,5 jaar opeens niet meer aan. Hij is al zeker een jaar niet meer gevallen en de batterijduur was ook nog steeds behoorlijk goed, maar nu doet hij het opeens niet meer, vind dat toch wel snel
Blijft gebruiksvoorwerp.

Mijn Garmin Edge 530 brak na 1,5 jaar op de houder. De bracket/connector bleef in mijn mount hangen terwijl ik de fietscomputer nog in mijn hand had. Ik schat dat ik toen zo'n 10k ermee gereden had.

Zoveel trilling of klappen van putholes kon hij blijkbaar niet aan. Daarnaast had hij half jaar eerder al eens flink het asfalt gekust nadat mijn mount brak. Een hoesje gebruik ik niet.

Indicator voor definitief falen was dat hij al een aantal weken rare waardes gaf t.a.v. hoogtemeters.

Overigens netjes opgelost door Waypoint/Garmin ik kreeg na ~ 3 weken een nieuw exemplaar. Dat had natuurlijk niet gehoeven vanwege eerder genoemd crash geval. Heb hem nu nog steeds happy in gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 27-01-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn Garmin 810 werkt al 7 jaar probleemloos en batterijduur is nog steeds goed ... YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
De karoo 2 heeft ook een flinke update gehad vanavond, met een aantal dingen waar ik op zat te wachten :)

- Ik kan eindelijk m’n ant+ verlichting makkelijk bedienen tijdens het fietsen, dus ideaal als het weer langer licht word en moet op het einde m’n achterlamp aanzetten.

- Je kan de karoo halverwege de rit uitzetten en met je rit weer verder gaan na het opstarten, dus ideaal voor woon werk woon ritjes.

- Meer vrijheid met trainingen importeren wat ik nu goed kan gebruiken aangezien ik dit serieuzer wil oppakken dmv een power meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Elke X minuten een aanwijzing dat je moet drinken of elke X KM een reminder om te eten. (of nog specifieker op KM Y een gelletje, op KM Z een bar enz.)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ik kan me suf gaan zoeken, en elk gegevensveld op m'n edge uitproberen, maar ik verwacht dat er hier wel iemand is die weet waar ik moet zoeken, of welke IQ app ik nodig heb.

Ik zoek een gegevensveld die de volgende info weergeeft:
- Actuele hartslag zone (bijv. met een pijl boven de staaf, zie volgende wens)
- Staafdiagram met tijd/zone

-

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
https://apps.garmin.com/n...bb-4a64-8533-af86f9a6da62

Zoiets? Ik ga het iig proberen, lijkt wel handig. Nog meer voor power tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

418O2 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:38:
https://apps.garmin.com/n...bb-4a64-8533-af86f9a6da62

Zoiets? Ik ga het iig proberen, lijkt wel handig. Nog meer voor power tho
Dat lijkt wat ik zoek, dus ik ga het bekijken.
Had verwacht dat zoiets wel standaard er was van Garmin.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kun jij deze al instellen? Ik heb app versie 1.53.1 en WB15-14187 op de bolt geïnstalleerd maar ik zie die hele optie niet.

Edit: na het opnieuw installeren van de Element app (iOS) is de optie wel zichtbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLenncelot op 29-01-2022 23:04 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Laatst online: 21:29
Hier wel icm element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Laatst online: 22:29
Bij mijn garmin 830 zou ik bij de navigation prompts graag wat meer van de map zien, dus iets meer uitgezoomd. Nu gebeurt het veel te vaak dat bij een snelle links rechts, ik enkel de eerste bocht zie en de 2de veel te laat komt.
Ik zou eigenlijk gewoon als navigation prompt de map willen zien.
Iemand enig idee of dit aanpasbaar is? Google zegt helaas niet veel.

Steam: ShApeBE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ShApeBE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:57:
Bij mijn garmin 830 zou ik bij de navigation prompts graag wat meer van de map zien, dus iets meer uitgezoomd. Nu gebeurt het veel te vaak dat bij een snelle links rechts, ik enkel de eerste bocht zie en de 2de veel te laat komt.
Afslagbegeleiding afzetten, en op kaart kijken wanneer je moet afslaan. Ik navigeer al meer dan 10 jaar op deze manier, zowel MTB als op de racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
RigolleM schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Afslagbegeleiding afzetten, en op kaart kijken wanneer je moet afslaan. Ik navigeer al meer dan 10 jaar op deze manier, zowel MTB als op de racefiets.
Ik denk dat ik nog wat verdere info moeten geven.
De map pagina met navigatie is goed, daar is alles oké ook de afslagbegeleiding.

Als ik een standaard data screen op heb staan, dan zou ik de prompt graag wat uitgezoomd hebben, zodat je ook kan zien wat je zeg maar 20 á 30 meter verder moet doen. Tegen dat de nieuwe prompt er is ben ik die namelijk al voorbij.
Afslagbegeleiding afzetten is totaal niet wat ik wil, want dan moet ik standaard gewoon de map laten opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
Kan iemand met een Garmin fietscomputer (heb zelf een 1030+) me vertellen hoe je ervoor kan zorgen dat je telefoon automatisch verbindt? Bij mij moet ik iedere keer naar de Connect app gaan, voordat ik aan mn rit begin, om livetrack te laten werken. Irritant, de Wahoo Bolt deed dit wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Stoffa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:25:
Kan iemand met een Garmin fietscomputer (heb zelf een 1030+) me vertellen hoe je ervoor kan zorgen dat je telefoon automatisch verbindt? Bij mij moet ik iedere keer naar de Connect app gaan, voordat ik aan mn rit begin, om livetrack te laten werken. Irritant, de Wahoo Bolt deed dit wel automatisch.
Eeh, niets. Gewoon Garmin Connect starten op je phone en klaar. Ik ben vandaag nog weggeweest en doe het altijd zo. Zodra je dan de 1030+ aanzet, verbindt hij met de phone, synchroniseer en start de livetrack zodra je gaat fietsen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
ShApeBE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:57:
Auto zoom uitzetten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
Microkid schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Eeh, niets. Gewoon Garmin Connect starten op je phone en klaar. Ik ben vandaag nog weggeweest en doe het altijd zo. Zodra je dan de 1030+ aanzet, verbindt hij met de phone, synchroniseer en start de livetrack zodra je gaat fietsen.
Snap ik. Ik heb gewoon best vaak dat ik wegfiets, en vergeten ben de Connect app te openen. Dan krijg ik zon melding a la "Kan livetrack niet starten", en denk ik "O, kak, vergeten ja.". Vervolgens kan ik kiezen uit stoppen en het fixen, of dan maar zonder livetrack rijden. Beiden niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
Autozoom staat uit, bij de map pagina blijft de zoom behouden zoals ik deze achterlaat.

Ik heb het echt over het navigatiemapje die +- 150m voor het punt tevoorschijn komt.
Het gebeurt niet veel maar toch 1 á 2 keer per rit, dat ik de navigation prompt gewoon verwarrend vind.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste