Ik heb de Bryton 750T gekocht een tijdje terug; kon eigenlijk weinig goede reviews vinden, dus bij deze wat van mijn ervaringen;
+ Redelijke prijs voor wat er geboden wordt (230 incl cadans/snelheid/HR betaald);
+ Kompleet pakket (beugeltje/mount etc inbegrepen);
+ Navigatie werkt redelijk oke, de aangeraden routes zijn an sich niet slecht, maar ik zou zelf niet direct die routes gebruiken;
+ Herberekenen routes vind ik best vlot gaan (maar doet de telefoon volgens mij);
- Duidelijkheid van het scherm bij navigeren is niet subliem, er wordt niet automatisch ingezoomd om bv ingewikkelde kruisingen te verduidelijken;
- Accuraatheid GPS is afdoende voor navigatie, niet voor snelheid (ouderwetse teller+iphone als benchmark), al helemaal niet voor je geschatte wattage (iets met F=m*a, en die a is nogal wisselend);
- Accuraatheid GPS is niet afdoende voor loggen segmenten als MTB-er, zeker in een bosrijke omgeving en bij een route met lussen is het echt een random number generator. Goed als je een keer een KOM wil halen

, matig als je je prestaties wil tracken over tijd.
- App is slecht (iOS), ik heb hem in een week gebruik al regelmatig moeten force-closen;
- Route ingeven is het makkelijkst via de app, maar deze reageert niet altijd (bv als je fietscomputer op de achtergrond nog aan het navigeren is), dit kan vrij frustrerend zijn;
- Accuduur is redelijk goed, maar niet subliem, ik denk dat ik zo'n beetje 6-8u haal op een batterij;
- Strava segmenten is wel echt een leuke manier om je dagelijkse route wat pittiger te maken, het gemis hiervan is een groter gebrek dan ik verwacht had.
Al met al is het een leuke/praktische toevoeging voor het fietsen en het is een significant handzamer/lichter apparaat dan de oude android telefoon die ik voorheen gebruikte voor fietsnavigatie, maar die oude android heeft een veel beter scherm, betere accuduur, de navigatie/ui is beter, GPS is accurater, sneller etc. Veel van deze dingen spelen overigens ook als ik het vergelijk met de Edge 530 van mijn trap-buddy, maar de Garmin is wat meer volwassen, Bryton moet hier echt nog wat stappen in maken en ik snap niet hoe andere reviews hier niet over gestruikeld zijn.
Om te concluderen zie ik mezelf de Bryton vooral gebruiken op de mtb voor navigatie op/naar de trails met bewegwijzering en icm de meegeleverde accesoires voor loggen (los van gps, daar blijf ik de telefoon voor nodig hebben) en voor navigatie in stukken waar ik niet totaal onbekend ben, voor lange fietstochten (op mijn normale fiets) in vreemde omgevingen gaat de oude android weer op de fiets (want sneller/beter en de lompheid is daar minder relevant). Als ik echt de great-unknown in zou trekken met de mtb zou ik de Bryton accesoires aan de oude android koppelen en die als navigatie/logger gebruiken.
Plaatje van log van Strava met iPhone 12 in broekzak(HR aan de telefoon gekoppeld):
En de Bryton 750 op 't stuur:
:strip_exif()/f/image/CImjqjvIXTn1neTRCvkLLRG4.jpg?f=fotoalbum_large)
Route is (een deel van) mijn daily commute, begint bosrijk, dan via park (open landschap) de stad in

.
En nog even een vergelijk tussen een paar devices (mtb route, bosrijk en non-stop bochten, bryton/android/iphone tegelijk mee dus het was zeker geen KOM-poging

), Bryton 750 op 't stuur:
Poco M3 op 't stuur:
iphone 12 in de broekzak:
Garmin 530 op 't stuur (niet mijn data, andere dag, probeer over een tijd nog een keer direct vergelijk te doen):
[
Voor 30% gewijzigd door
Bastard op 29-10-2021 09:20
]