• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:27
StecaGrid schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:48:
Zijn die snelheidssensoren van magene voor een paar euro bij ome Ali een aanrader? Dat scheelt wel behoorlijk wat ten opzichte van de garmin sensoren.

Is het trouwens een mogelijkheid dat er nog een nieuwe garmin 540 of 840 uitkomt dit jaar?
Die sensoren zijn een no-brainer. Werken prima, de speed/cadence en HRM sensoren valt niets op aan te merken. Ik gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid. Op fora lees je ook overwegend positieve reacties.

De prijzen bij Ali zijn al een tijd inclusief BTW, van extra kosten is dus geen sprake bij dit soort bedragen.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@chielmi Ik zou de regels op importeren buiten de EU nog maar eens lezen, want er is een hoop veranderd het laatste half jaar. Het belangrijkste is dat er geen "belastingvrij" bedrag is van 25€ zolang je daar onder bleef was alles zonder extra kosten. Met andere woorden, je hebt nagenoeg altijd extra kosten door invoeren, inklaren en soms ook btw.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• chielmi
@rockhopper Dat is onjuist, onder de €150 betaal je geen invoerrechten. De BTW wordt er tegenwoordig op Ali netjes bij wordt vermeld en wordt door Ali zelf ingehouden.

Edit: leesvoer van de belastingdienst: https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

[ Voor 50% gewijzigd door chielmi op 15-09-2021 18:02 ]

• rockhopper
  • Laatst online: 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@chielmi Je slaat voor het gemak de inklaringskosten over die je pakketdienst alsnog kan rekenen. Ik bestel zelf niet veel meer uit China (te veel brol spullen en andere problemen mee gehad) dus wie wat hoeveel waarvoor betaald is mij niet heel duidelijk. Als de verzending verder zonder "extra" kosten is en de btw is betaald dan komt er onder de 150€ niks bij.
Het btw verhaal is zo wel duidelijk, het wordt geheven door ali dan is dat prima verder.

Desalniettemin was er eerst een belastingvrij bedrag, dat is er dus niet meer. Het is allebehalve overzichtelijk in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door rockhopper op 15-09-2021 19:16 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Het is allemaal vrij simpel. Inklaren is er bij Ali niet meer bij, zij betalen de btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
Dat dus. Onder de €150 is er geen sprake van inklaringskosten.
De originele vraag was of Magene sensoren goed bevallen, "ja" is het antwoord.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
Ik heb al zeker weer 30 orders gedaan nadat de belastingregels gewijzigd zijn. In feite is er geen bal veranderd, alleen dat de prijzen iets hoger liggen. De spullen zijn nog steeds bloedsnel hier. En steeds vaker zelfs "free returns" als optie. Krijg je gewoon een DHL labeltje om het terug te sturen. Het lijkt wel een echte webwinkel :+
Ik heb hier in elk geval 6 magene sensors, allemaal prima. Wat me wel opvalt is dat ze door de Edge al gezien worden, ook al heb ik nog niet aan de fiets gezeten. (Lijkt wel alsof ze always on zijn geworden na een bepaalde firmware update.)
Is ook als ik met fiets 1 op pad ben geweest, voordat ik de garagedeur geopend heb bij thuiskomst, zegt mijn edge 530 al "fiets 2 cadanssensor connected".
Dat is verder het enige wat me opvalt, en ik hoop natuurlijk wel dat de batterijduur daar niet onder lijdt. Maar dat vind ik lastig in te schatten want ik koop altijd goedkope 2032tjes, en mijn 4iiii powermeter werkt daar ook geen jaar op.

[ Voor 48% gewijzigd door Mistraller op 16-09-2021 00:30 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren met de Edge 830 firmware 8.20 tijdens het navigeren iets vastgesteld dat ik hiervoor nog niet gezien had.

Ik reed een ritje waar ik maar 1/3 van de rit mijn baan wel kende, dus via Strava routes het vorige gereden ritje als nieuwe route ingeladen.
Het eerste deel van de rit waren dus die 2/3 die ik niet kende en was mijn kaart zichtbaar op het scherm.
Vanaf het gedeelte (1/3) dat ik wel kende ben ik naar mijn hoofdpagina met mijn belangrijkste datavelden gegaan, dus was de kaart niet meer zichtbaar.
Afslagbegeleiding staat bij mij af, maar alsnog kreeg ik onderaan het scherm een afslag te zien met het aantal meters tot aan de afslag. Dus de alle datavelden waren nog zichtbaar, maar schuiven 1 regel omhoog.
Als ik mij goed herinner was dit voordien niet het geval, en kreeg ik niks te zien, enkel als ik van het koers afwijkte, kreeg ik de melding 'van koers', maar geen begeleiding. Nu dus wel..

Ik moet dit nu nog verder uittesten, want ik heb al in mijn Edge al van achter naar voren zitten zoeken van waar dit komt, maar alles dat te maken heeft met navigatie en begeleiding staat af.

Of zou dit te maken kunnen hebben met de turn-by-turn van Strava Routes, maar ik heb in het verleden nog routes gereden afkomstig van Strava Routes en toen had ik geen begeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Vraag.

Ik heb in mijn Garmin 830 een keer een GPX file gezet met daarin heel veel waypoints. Dat zorgt er voor dat ik aan mijn max WP's zit.
Ik heb gezocht en gezocht, maar krijg het niet gevonden; hoe kan ik in 1 keer, zonder fabrieksinstellingen, al die WP's verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:24

Oxigeon

En zo is dat!

maartend schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:03:
Vraag.

Ik heb in mijn Garmin 830 een keer een GPX file gezet met daarin heel veel waypoints. Dat zorgt er voor dat ik aan mijn max WP's zit.
Ik heb gezocht en gezocht, maar krijg het niet gevonden; hoe kan ik in 1 keer, zonder fabrieksinstellingen, al die WP's verwijderen?
Geen flauw idee. Maar kun je ze er niet uitkrijgen via de connect app op de telefoon? Of aansluiten op de laptop?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gebruik de Windows verkenner of MacOS finder en ga naar de GARMIN device ga daarna naar de Garmin\Locations map en verwijder locations.fit bestand.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn Garmin Edge 130 (prima ding!) geeft iedere paar minuten (of soms zelfs meerdere keren per minuut) een signaal over een contact van mij op Strava. Het lijkt mij best leuk om 'tegen iemand' te rijden maar dan wil ik wel kiezen tegen wie als het kan ;)

In de gebruikershandleiding krijg ik niet meer gevonden dan dit: "Houd indien nodig Menu symbol ingedrukt en selecteer Hoofdmenu > Navigatie > Segmenten om uw doel tijdens de race te wijzigen.
U kunt racen tegen de groepsaanvoerder, uw eerdere prestaties of andere fietsers (indien van toepassing). Het doel wordt automatisch aangepast op basis van uw huidige prestaties."

Maar waar kan ik dit zelf wijzigen? Op Strava krijg ik niets gevonden en in de Garmin Edge ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

D-Ed schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:30:
Mijn Garmin Edge 130 (prima ding!) geeft iedere paar minuten (of soms zelfs meerdere keren per minuut) een signaal over een contact van mij op Strava. Het lijkt mij best leuk om 'tegen iemand' te rijden maar dan wil ik wel kiezen tegen wie als het kan ;)

In de gebruikershandleiding krijg ik niet meer gevonden dan dit: "Houd indien nodig Menu symbol ingedrukt en selecteer Hoofdmenu > Navigatie > Segmenten om uw doel tijdens de race te wijzigen.
U kunt racen tegen de groepsaanvoerder, uw eerdere prestaties of andere fietsers (indien van toepassing). Het doel wordt automatisch aangepast op basis van uw huidige prestaties."

Maar waar kan ik dit zelf wijzigen? Op Strava krijg ik niets gevonden en in de Garmin Edge ook niet..
Heb zelf een 530. Heb ook ooit eens dat ding doorgeplozen maar niets gevonden. Heb wel het idee dat je Garmin eerst de personen laat zien welke je volgt op strava en daarna pas de KOM laat zien. Of heb ik het hier mee mis?

Ik zie namelijk mijn gps eerst naar de personen verspringen welke in mijn volgers lijst staan en krijg daarna pas de KOM te zien.

Bepaalde personen ergens aanvinken kan ik niet. Dan zou je voor de rest iedereen moeten ontvangen >:)

• D-Ed
  • Niet online
Oxigeon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:25:
[...]

Heb zelf een 530. Heb ook ooit eens dat ding doorgeplozen maar niets gevonden. Heb wel het idee dat je Garmin eerst de personen laat zien welke je volgt op strava en daarna pas de KOM laat zien. Of heb ik het hier mee mis?

Ik zie namelijk mijn gps eerst naar de personen verspringen welke in mijn volgers lijst staan en krijg daarna pas de KOM te zien.

Bepaalde personen ergens aanvinken kan ik niet. Dan zou je voor de rest iedereen moeten ontvangen >:)
Dank. Ik volg echt maar iets van 40 personen en zit ook in een ‘clubje’ van 10.. Lijkt me al top als ik één van die tien terug kan zien/om tegen te rijden maar lukt me niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:45
Ok ik neem aan dat je strava premium hebt, anders zie je namelijk garmin connect segmenten, die een stuk minder populair zijn dan strava. Maar in beide gevallen moet je dus de segmenten die je op je garmin wilt zien markeren als favoriet (sterretje geven), de volgende keer als je in de buurt bent zal je garmin dan gaan piepen.
Volgens mij moet je op het moment dat je segment in beeld is met de knop rechts boven de instellingen veranderen (kan vziw niet van te voren). Dan kan je bv selecteren dat je tegen je eigen PR rijd, tegen de KOM, connecties, of de default autoselect (dan pakt ie 1 van de voorgaande waar je dicht bij zit).
Een club kan je volgens mij niet kiezen

Strava

• D-Ed
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:38:
Ok ik neem aan dat je strava premium hebt, anders zie je namelijk garmin connect segmenten, die een stuk minder populair zijn dan strava. Maar in beide gevallen moet je dus de segmenten die je op je garmin wilt zien markeren als favoriet (sterretje geven), de volgende keer als je in de buurt bent zal je garmin dan gaan piepen.
Volgens mij moet je op het moment dat je segment in beeld is met de knop rechts boven de instellingen veranderen (kan vziw niet van te voren). Dan kan je bv selecteren dat je tegen je eigen PR rijd, tegen de KOM, connecties, of de default autoselect (dan pakt ie 1 van de voorgaande waar je dicht bij zit).
Een club kan je volgens mij niet kiezen
Aha, Dus dat komt alleen in beeld als het segment is gestart (yep, premium)?

Lekker handig met al die korte bochtjes in het Stadsbos 013 :+ Ik ga er de volgende keer op letten, thx!

Enig idee of ik dan ook een bepaalde connectie kan kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
D-Ed schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:45:
[...]

Aha, Dus dat komt alleen in beeld als het segment is gestart (yep, premium)?

Lekker handig met al die korte bochtjes in het Stadsbos 013 :+ Ik ga er de volgende keer op letten, thx!

Enig idee of ik dan ook een bepaalde connectie kan kiezen?
nee, ik heb ook met name MTB segmenten, dus eigenlijk nooit tijd om er goed naar te kijken :X

Strava

• D-Ed
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:47:
[...]

nee, ik heb ook met name MTB segmenten, dus eigenlijk nooit tijd om er goed naar te kijken :X
Ik kijk er gelukkig ook weinig tot niet naar..Nu ik weet dat het geluidje iedere keer komt van de minst interessante persoon om te volgen begint het wel te jeuken en wil ik het aanpassen :+

• Prulleman
D-Ed schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:11:
[...]

Ik kijk er gelukkig ook weinig tot niet naar..Nu ik weet dat het geluidje iedere keer komt van de minst interessante persoon om te volgen begint het wel te jeuken en wil ik het aanpassen :+
met autoselect betekent dat, dat je niet hard genoeg gaat :D

Strava

• D-Ed
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:58:
[...]

met autoselect betekent dat, dat je niet hard genoeg gaat :D
Working on it! :+

PR op die ronde is nu 51.30, al zeer content mee _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
dat is een mooie tijd voor 013

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Als ik twee keer door rood zou fietsen moet het sneller kunnen maar daar begin ik maar niet aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

D-Ed schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:50:
[...]

Als ik twee keer door rood zou fietsen moet het sneller kunnen maar daar begin ik maar niet aan :+
Segmenten met een stoplicht zouden verboden moeten worden. In het dorp waar ik woon ligt ook een segment welke stopt ongeveer 25mtr voor een onoverzichtelijk kruispunt. Toevallig ben ik dit half jaar bij dat kruispunt aan het werk. Vrij vaak zie ik dat het daar maar net goed gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Oxigeon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:40:
[...]

Segmenten met een stoplicht zouden verboden moeten worden.
volgens mij is het dat ook naar de gebruikersvoorwaarden van Strava. Segmenten met (gevaarlijke) kruisingen zijn dat sowieso. Er gaat alleen niet iemand van Strava segmenten verwijderen, dat moet vanuit de gebruikers komen.
Ik heb laatst nog een segment gerapporteerd op de MTB route in het dorp die een onoverzichtelijke kruising bevatte met een fietspad en doorgaande weg. We hebben vanuit de club op elk noemenswaardig deel van de route segmenten aangemaakt en deze was ook door iemand anders gemaakt.

Flickr - Strava

• Prulleman
klopt, de segmenten voor een hele ronde stadsbos 013 zijn ook allemaal verborgen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 20:10
Schoonvader heeft onlangs in Gouda een VDO MC1.0 fietscomputertje gevonden, met hoogtemeter dus geen supersimpel modelletje. Als iemand er iets mee kan, dan wil ik hem wel in een envelopje sturen, DM me dan.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
avdongen schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:59:
Schoonvader heeft onlangs in Gouda een VDO MC1.0 fietscomputertje gevonden, met hoogtemeter dus geen supersimpel modelletje. Als iemand er iets mee kan, dan wil ik hem wel in een envelopje sturen, DM me dan.
https://www.verlorenofgevonden.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik wilde de drinkwaterkaart gpx op mijn edge laden met de (zeer matige) POI loader van garmin. Helaas klaagt ie over een ongeldige file. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Het zou gewoon moeten werken aldus deze site... https://drinkwaterkaart.nl/app-en-gpx-downloaden/

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:14:
Ik wilde de drinkwaterkaart gpx op mijn edge laden met de (zeer matige) POI loader van garmin. Helaas klaagt ie over een ongeldige file. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Het zou gewoon moeten werken aldus deze site... https://drinkwaterkaart.nl/app-en-gpx-downloaden/
Geen tijd om te zien wat er verkeerd is aan het GPX bestand, maar als je de GPX door GPS Visualizer eens laat lopen, dan kan ik deze openen in Basecamp en Mapsource.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:50:
[...]

Geen tijd om te zien wat er verkeerd is aan het GPX bestand, maar als je de GPX door GPS Visualizer eens laat lopen, dan kan ik deze openen in Basecamp en Mapsource.
Ik heb er heel veel extended data uit moeten halen, en tags moeten converteren, voordat de POI loader het snapte.
File was ook niet helemaal consequent, maar de poi loader vond het al fout als de tags van 1 wpt niet allemaal op 1 regel stonden of als er een komma in de name tag zat. Dus dat was ff een uurtje rommelen, maar nu is het volgens mij goed.
Heb er nog niet mee getest, maar als het goed is zou ik nu een seintje moeten krijgen als ik binnen 150 meter van een watertap kom :)
(Mits dat dan wel weer werkt op de edge 530)

---------------

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

Iemand enig idee of ik met de karoo2 ook een workout kan volgen en tegelijk een gpx route kan fietsen, ik wil namelijk tijdens mijn training een gpx route fietsen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
racoon schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:16:
Iemand enig idee of ik met de karoo2 ook een workout kan volgen en tegelijk een gpx route kan fietsen, ik wil namelijk tijdens mijn training een gpx route fietsen.
zoals ik het hier lees moet dat geen probleem zijn:
https://www.dcrainmaker.c...oo-2-in-depth-review.html
Note that there’s *no need* for this workout to be executed only indoors. You can in fact do workouts outside on the road as well. In fact, you can even add a structured workout to ride at any time. So for example, let’s say you’ve got a 15-minute ride to get to where you want to start your structured workout (perhaps past stoplights and such). You can start recording your ride, and then later open up the workouts page and add the workout
je kan dus gewoon een route gaan rijden en na 1 minuut of na x minuten een workout in die rit starten.
Lijkt me vreemd als dan de kaart/route verdwijnt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:25:
Ik heb hier in elk geval 6 magene sensors, allemaal prima. Wat me wel opvalt is dat ze door de Edge al gezien worden, ook al heb ik nog niet aan de fiets gezeten. (Lijkt wel alsof ze always on zijn geworden na een bepaalde firmware update.)
Is ook als ik met fiets 1 op pad ben geweest, voordat ik de garagedeur geopend heb bij thuiskomst, zegt mijn edge 530 al "fiets 2 cadanssensor connected".
Dat is verder het enige wat me opvalt, en ik hoop natuurlijk wel dat de batterijduur daar niet onder lijdt. Maar dat vind ik lastig in te schatten want ik koop altijd goedkope 2032tjes, en mijn 4iiii powermeter werkt daar ook geen jaar op.
Gisteren nog eens met de Magene app gecheckt, mijn vrouw klaagde dat haar cadans sensor het niet deed. Batterijtje leeg, en die zat er toch echt nog geen 500 uurtjes bedrijfstijd in. Maar ik was wel verbaasd want er stond een firmware downgrade klaar: de app zei; new version en daarmee gingen ze van 0.110 naar 0.106.
En wat ik er snel van zag, is dat de garmin nu een sensor pas ziet als ze daadwerkelijk even bewogen worden. Ik denk dus dat die laatste firmware toch niet helemaal okee was. Alleen wel gek, van alle speed/cadans sensors was er eentje die geen firmware melding kreeg, die zit dus nog op 0.110.
Ik kan alleen helemaal niets vinden over die firmwares. Maar ik denk dat ik deze 106 versie maar eens even moet aanhouden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Mistraller schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Gisteren nog eens met de Magene app gecheckt, mijn vrouw klaagde dat haar cadans sensor het niet deed. Batterijtje leeg, en die zat er toch echt nog geen 500 uurtjes bedrijfstijd in. Maar ik was wel verbaasd want er stond een firmware downgrade klaar: de app zei; new version en daarmee gingen ze van 0.110 naar 0.106.
En wat ik er snel van zag, is dat de garmin nu een sensor pas ziet als ze daadwerkelijk even bewogen worden. Ik denk dus dat die laatste firmware toch niet helemaal okee was. Alleen wel gek, van alle speed/cadans sensors was er eentje die geen firmware melding kreeg, die zit dus nog op 0.110.
Ik kan alleen helemaal niets vinden over die firmwares. Maar ik denk dat ik deze 106 versie maar eens even moet aanhouden.
Dat is het nadeel van Chinese sensors.
Heb zelf sensors van Magene en Cycplus, maar beide geven nooit echt duidelijk aan wat een firmware update doet. Eigenlijk trial & errror, en in het ergste geval aanschaf van een nieuwe sensor.
In dat opzicht is voor veel mensen de duurdere Garmin sensoren aanschaffen een betere optie, omdat je daar meer zekerheid hebt dat een update ook echt werkt en er support is als het mis gaat.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik snap niet waarom men firmware zou upgraden als alles naar tevredenheid werkt? Ja, als er duidelijk nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd of er een duidelijke fix voor een probleem is dat je hebt. Anders is het vragen om problemen.

Mijn garmin 810 draait nog steeds op dezelfde firmware als toen ik deze kocht in 2015 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
@Mistraller De Magene sensor op mijn gravel bike zendt ook constant uit terwijl die op de MTB pas als ik ga fietsen en vreet dus ook batterijen. De Gravel sensor is ook nieuwer (ander modelnaam zelfs) dus mogelijk zit daar dan ook die "verkeerde" firmware op.
Is sowieso super irritant want moet nu elke keer handmatig de sensor uit zetten als ik op een andere fiets dan de gravel bike weg ga of een prompt van de Garmin accepteren maar dat werkt niet altijd even lekker.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pdukers schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:48:
Ik snap niet waarom men firmware zou upgraden als alles naar tevredenheid werkt? Ja, als er duidelijk nieuwe functionaliteit wordt toegevoegd of er een duidelijke fix voor een probleem is dat je hebt. Anders is het vragen om problemen.

Mijn garmin 810 draait nog steeds op dezelfde firmware als toen ik deze kocht in 2015 O-)
Nu ja, het had in eerste instantie wel degelijk een voordeel, want bij de firmware die er eerder op zat, kreeg Garmin de batterij status niet mee. En nu wel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
magic_nl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

In dat opzicht is voor veel mensen de duurdere Garmin sensoren aanschaffen een betere optie, omdat je daar meer zekerheid hebt dat een update ook echt werkt en er support is als het mis gaat.
Net zoals we nu al maandenlang met een problematische firmware op de Edge zitten.... :X
Het enige wat gebeurd is; users hebben zelf uitgeplozen hoe je een downgrade kan doen; en Garmin heeft toegegeven dat er iets mis is, en dat ze met high prio het probleem aan het oplossen zijn.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
GWBoes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:59:
@Mistraller De Magene sensor op mijn gravel bike zendt ook constant uit terwijl die op de MTB pas als ik ga fietsen en vreet dus ook batterijen. De Gravel sensor is ook nieuwer (ander modelnaam zelfs) dus mogelijk zit daar dan ook die "verkeerde" firmware op.
Is sowieso super irritant want moet nu elke keer handmatig de sensor uit zetten als ik op een andere fiets dan de gravel bike weg ga of een prompt van de Garmin accepteren maar dat werkt niet altijd even lekker.
De firmware versie kan je met magene utility uitlezen. Ik heb overigens alleen de S3+ sensors.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Mistraller schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Net zoals we nu al maandenlang met een problematische firmware op de Edge zitten.... :X
Het enige wat gebeurd is; users hebben zelf uitgeplozen hoe je een downgrade kan doen; en Garmin heeft toegegeven dat er iets mis is, en dat ze met high prio het probleem aan het oplossen zijn.
Ik weet het.. Garmin scoort ook niet geweldig met het uitbrengen van een firmware update die dit probleem op de Edge definitief oplost. Mijn Edge is volledig up to date met versie 8.20.
Ik heb zelf geen last meer van het sensordrop probleem (eerder vastgesteld met FIT file analyzer dat er drops waren) sinds ik de sensoren (Magene en Cycplus) van de laatste firmware versie voorzien heb.
Blijkbaar is het toch ook een interactie tussen beide die het probleem veroorzaakt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
magic_nl schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Ik weet het.. Garmin scoort ook niet geweldig met het uitbrengen van een firmware update die dit probleem op de Edge definitief oplost. Mijn Edge is volledig up to date met versie 8.20.
Ik heb zelf geen last meer van het sensordrop probleem (eerder vastgesteld met FIT file analyzer dat er drops waren) sinds ik de sensoren (Magene en Cycplus) van de laatste firmware versie voorzien heb.
Blijkbaar is het toch ook een interactie tussen beide die het probleem veroorzaakt.
Tja, bij mij is het m'n Garmin VA3 horloge dat soms een drop liet zien, bij mijn vrouw de speedsensor. De laatste 0.110 van Magene was in elk geval niet de oplossing. (Die stond er al op toen v8 uitkwam geloof ik.)
Van cycplus heb ik alleen een Ant dongle om te zwiften.
Geloof niet dat er een vinger gelegd kon worden op het type/merk sensor. Ik heb ze in dat topic allemaal wel voorbij zien komen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen dropouts meer gehad.. na 8.20 is mijn Edge 830 wel compleet gereset geweest door de firmware update, waardoor ik alles opnieuw heb moeten instellen, incl. sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
2 weken geleden een Bryton 420 als de tweedekans bij Futurumshop opgepikt. Heb zelf geen behoefte aan volledige navigatie en een touchscreen boeit me ook niet, dus dit was voor minder dan 100 euro wel een mooi aanbod. Helaas zat er geen mount in de doos, maar dat heeft de winkel goed opgelost door gratis een mount set na te sturen. Paar ritjes mee gemaakt en bevalt me prima. Goed scherm, knoppen (ook achterop) zijn goed te bereiken en te bedienen. Enkel kruimel spoor navigatie nog niet getest, maar dat komt aanstaand weekend in Zuid-Limburg wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Ik heb een Garmin Edge 530, wat mij goed bevalt op de fiets.
Nu het weer minder is wil ik af en toe gaan schaatsen op een 400m binnenbaan.

Zou ik hiervoor de Garmin ook kunnen gebruiken / instellen?

Met strava op de telefoon is het een ramp. De garmin heeft wel een soort laptimer, misschien kan ik daar iets mee? Of evt een speciale app op telefoon? (android)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
is het een binnenbaan? Zo ja, dan lijkt die garmin me geen optie, want dat gaat de gps vast niet trekken. Die heeft het al moeilijk onder bladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
user_tweakers schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:10:

Met strava op de telefoon is het een ramp. De garmin heeft wel een soort laptimer, misschien kan ik daar iets mee? Of evt een speciale app op telefoon? (android)?
Je zou eens kunnen kijken/rondvragen op de baan of een myLaps hiervoor geschikt is. Die worden gebruikt voor wedstrijden en kan je blijkbaar via deze Website https://vinksite.com/ ook richting Strava pushen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
user_tweakers schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:10:

Indoor krijg je dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOufO13j6WJDRhbwzxfS1W-1pck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CXh18uw7gGRkDh5myZkqqkYH.png?f=user_large

De edge kan alles tracken maar hij noemt het natuurlijk altijd "fietsen" dus je moet dan altijd wel het activiteitstype achteraf even aanpassen.
Je telefoon doet denk ik wel de slagen meten met de bewegingssensor, dat kan een edge niet. Horloge zou denk handiger zijn.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:17
Vandaag op iBOOD: Bryton Rider 750E (€ 179,95) of de 750T (€ 229,95). Best scherpe prijs.
https://www.ibood.com/ele...0e-gps-fietscomputer.html

Ik twijfel alleen of ik niet voldoende heb aan de Bryton Rider 420E, aangezien ik bijna nooit navigatie nodig zal hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door orillion op 11-10-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 15:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand ervaring met de high-end fietscomputer van de Action:+ ?

Deze:
https://www.action.com/nl-nl/p/walfort-fietscomputer/

Uiteraard niet voor op de racert maar voor op mijn werkfiets aangezien het soms tóch wel handig is om te weten hoeveel ik gereden heb (ODO) en hoe snel ik soms ga.
Lijkt bijna te mooi, namelijk goedkoop en draadloos en ziet er imho nog best strak uit :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 18:37
sapphire schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:54:

Deze:

Uiteraard niet voor op de racert maar voor op mijn werkfiets aangezien het soms tóch wel handig is om te weten hoeveel ik gereden heb (ODO) en hoe snel ik soms ga.
Lijkt bijna te mooi, namelijk goedkoop en draadloos en ziet er imho nog best strak uit :?
Ik lees in de recensies dat de sensor de zwakke plek is; deze moet niet te ver van de fietscomputer bevestigd zijn en de magneet op de spaak moet héél dicht langs de sensor komen wil hij werken. Maar als het werkt, werkt het kennelijk. Display is lekker groot. Voor 6,95 misschien wel de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://www.mantel.com/kilometertellers&order=price_a

Voor onder de 20 euro heb je er ook 1 van sigma of cateye. Dat zou ik eerder doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 20:27
Ik hem hem op mijn racer, inderdaad moet magneet vlakbij sensor.

Bevestiging van sensor en computer schuift wat teveel. Maar voor 6 euro in de weekactie klaag ik niet.
Temperatuur is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
sapphire schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:54:

Deze:

Ik had ooit ook een draadloze budget en die werkte prima, alleen verbruikte het ding veel batterijen. Nu een goedkope met kabeltje, bevalt me veel beter. Schermpje zal 6/7cm zijn? Lijkt me best groot, straks wordt je nog aangezien voor E-biker ;)

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Er is een nieuwe beta versie beschikbaar voor de Garmin Edge (x)x30!

Edge 530 Beta 8.63
Edge 830 Beta 8.63
Edge 1030 Beta 12.63
Edge 1030 Plus Beta 5.63

Changes made from version 5.20 to 5.63 (Edge 1030 Plus):

Fixed device-to-device transfers
Added new tone for radar that that plays when your radar transitions to the green threat level. Go to the radar settings in the sensors menu to enable this feature.
Improved bike light network connection stability
Improved course point display and added new types
Improved Course 'Always Show' functionality
Improved shifting sensor battery data fields
Improved Physio True-up data recording
Improved indoor trainer control
Fixed issue causing unnecessary sensor software update prompts
Fixed power calibration prompt when waking from sleep mode
Fixed history line color
Fixed issue with left/right power balance recording
Fixed issue with GPS not turning off in indoor mode
Fixed the power graph during workout steps with no power target
Improved general device stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:14
Ik heb de Bryton 750T gekocht een tijdje terug; kon eigenlijk weinig goede reviews vinden, dus bij deze wat van mijn ervaringen;

+ Redelijke prijs voor wat er geboden wordt (230 incl cadans/snelheid/HR betaald);
+ Kompleet pakket (beugeltje/mount etc inbegrepen);
+ Navigatie werkt redelijk oke, de aangeraden routes zijn an sich niet slecht, maar ik zou zelf niet direct die routes gebruiken;
+ Herberekenen routes vind ik best vlot gaan (maar doet de telefoon volgens mij);
- Duidelijkheid van het scherm bij navigeren is niet subliem, er wordt niet automatisch ingezoomd om bv ingewikkelde kruisingen te verduidelijken;
- Accuraatheid GPS is afdoende voor navigatie, niet voor snelheid (ouderwetse teller+iphone als benchmark), al helemaal niet voor je geschatte wattage (iets met F=m*a, en die a is nogal wisselend);
- Accuraatheid GPS is niet afdoende voor loggen segmenten als MTB-er, zeker in een bosrijke omgeving en bij een route met lussen is het echt een random number generator. Goed als je een keer een KOM wil halen :+, matig als je je prestaties wil tracken over tijd.
- App is slecht (iOS), ik heb hem in een week gebruik al regelmatig moeten force-closen;
- Route ingeven is het makkelijkst via de app, maar deze reageert niet altijd (bv als je fietscomputer op de achtergrond nog aan het navigeren is), dit kan vrij frustrerend zijn;
- Accuduur is redelijk goed, maar niet subliem, ik denk dat ik zo'n beetje 6-8u haal op een batterij;
- Strava segmenten is wel echt een leuke manier om je dagelijkse route wat pittiger te maken, het gemis hiervan is een groter gebrek dan ik verwacht had.

Al met al is het een leuke/praktische toevoeging voor het fietsen en het is een significant handzamer/lichter apparaat dan de oude android telefoon die ik voorheen gebruikte voor fietsnavigatie, maar die oude android heeft een veel beter scherm, betere accuduur, de navigatie/ui is beter, GPS is accurater, sneller etc. Veel van deze dingen spelen overigens ook als ik het vergelijk met de Edge 530 van mijn trap-buddy, maar de Garmin is wat meer volwassen, Bryton moet hier echt nog wat stappen in maken en ik snap niet hoe andere reviews hier niet over gestruikeld zijn.

Om te concluderen zie ik mezelf de Bryton vooral gebruiken op de mtb voor navigatie op/naar de trails met bewegwijzering en icm de meegeleverde accesoires voor loggen (los van gps, daar blijf ik de telefoon voor nodig hebben) en voor navigatie in stukken waar ik niet totaal onbekend ben, voor lange fietstochten (op mijn normale fiets) in vreemde omgevingen gaat de oude android weer op de fiets (want sneller/beter en de lompheid is daar minder relevant). Als ik echt de great-unknown in zou trekken met de mtb zou ik de Bryton accesoires aan de oude android koppelen en die als navigatie/logger gebruiken.

Plaatje van log van Strava met iPhone 12 in broekzak(HR aan de telefoon gekoppeld):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSwhmICfanvIkNzi3UtiGhmE6Po=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Uq1KyEwZwjtFJ45co85Lvdd.jpg?f=fotoalbum_large

En de Bryton 750 op 't stuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mTvBpcQpOivwL6LP9yu-z-eK1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CImjqjvIXTn1neTRCvkLLRG4.jpg?f=fotoalbum_large
Route is (een deel van) mijn daily commute, begint bosrijk, dan via park (open landschap) de stad in O+.

En nog even een vergelijk tussen een paar devices (mtb route, bosrijk en non-stop bochten, bryton/android/iphone tegelijk mee dus het was zeker geen KOM-poging :+), Bryton 750 op 't stuur:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUXf06tCj9o6V6xyteHkM5-b6UA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i7rcR8z292mtYg0d3K1mfjY9.png?f=user_large

Poco M3 op 't stuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0LGdp4ZkaPRZrluh-rVnaymfXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vTV5dBNdB5hQon4vXHyJvojI.png?f=user_large

iphone 12 in de broekzak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GefP78wH2m_QAD5ub3oUC4OGkkA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zd8y5Id1z7HZQbbxPFwqt2kf.png?f=user_large

Garmin 530 op 't stuur (niet mijn data, andere dag, probeer over een tijd nog een keer direct vergelijk te doen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSJ6vugLhy93DOJRlFN7eTlWXJE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JvTIwg6PqCyTxU0lhkk8ph8K.png?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Bastard op 29-10-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik was mijn Bolt kwijtgeraakt, en vandaag kreeg ik een Bolt versie twee van mijn vrouw. Een klein rondje gedaan, en tot dusver vind ik het een prettiger apparaat dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Bastard het klinkt erg heel erg net niet. Ik zou dan liever toch even doorsparen voor een 530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
418O2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:24:
@Bastard het klinkt erg heel erg net niet. Ik zou dan liever toch even doorsparen voor een 530
Eens dat het hem allemaal erg net niet is, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring met de 530 ‘gewoon’ net niet is, m.i. moet ik toch naar een 830 oid maar daar ben ik echt te pinnig voor 🤐.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Bastard schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Eens dat het hem allemaal erg net niet is, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring met de 530 ‘gewoon’ net niet is, m.i. moet ik toch naar een 830 oid maar daar ben ik echt te pinnig voor 🤐.
De 830 is niet beter dan de 530. Het enige verschil tussen die twee is dat de 830 een touch screen heeft en dat je er een adres in kunt voeren en dan een route op het apparaat kunt berekenen. Voor de rest zijn ze identiek. Ze hebben ook dezelfde chipset.

Dat eerste kan wel handig zijn maar ik doe al het voorwerk (route ed.) via Komoot. De 830 zou dan niets toevoegen.

Ik ben tevreden met de 530.

[ Voor 4% gewijzigd door La1974 op 24-10-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bastard schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Heb je de 530 ooit echt gebruikt? Ik mis er weinig aan tbh. Enige nare is dat je tijdens een activiteit geen route kan inladen, maar verder doet hij wat hij moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
418O2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Heb je de 530 ooit echt gebruikt? Ik mis er weinig aan tbh. Enige nare is dat je tijdens een activiteit geen route kan inladen, maar verder doet hij wat hij moet doen
Meegefietst met iemand die 'm gebruikt, ik zal eens vragen of ik 'm kan lenen en aan de hand van die ervaringen mijn meningen bijstellen indien nodig ;) . Net een stukje ge-mtb'd maar daar wreekt de matige GPS ontvangst zich wel enorm, de bomen die niet over het parcours heen lagen zorgden er voor dat ik een nog wisselender snelheidsprofiel dan normaal had; volgens mij is de reden dat de Bryton geen segmenten ondersteunt gewoon omdat de GPS ontvangst daarvoor veel te slecht is :X.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 24-10-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
418O2 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Een bestaande route laden kan wel, volgens mij alleen een nieuwe route syncen niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:55:
[...]

Een bestaande route laden kan wel, volgens mij alleen een nieuwe route syncen niet.
Klopt, maar je kan wel een nieuwe route starten via de navigatie van de Garmin Edge zelf, zelf al moeten gebruiken, omdat ik plots naar huis wou ipv mijn route verder te rijden. Heb toen ook eerst Komoot/Strava geprobeerd, maar dit lukte niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
La1974 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:12:
[...]

De 830 is niet beter dan de 530. Het enige verschil tussen die twee is dat de 830 een touch screen heeft en dat je er een adres in kunt voeren en dan een route op het apparaat kunt berekenen. Voor de rest zijn ze identiek. Ze hebben ook dezelfde chipset.

Dat eerste kan wel handig zijn maar ik doe al het voorwerk (route ed.) via Komoot. De 830 zou dan niets toevoegen.

Ik ben tevreden met de 530.
Ik heb onlangs nog iets ontdekt dat de 530 NIET kan en de 830 wel: POI's.

Ik had een poi file met de waterpunten gemaakt zodat ik een melding krijg als ik bij een waterpunt kom. Werkt totaal niet op de 530.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:00

McMiGHtY

- burp -

Werkt ook niet echt op een Wahoo... Tenminste..ik kan het niet vinden.

Als iemand tips heeft om zo'n poi file in te lezen op een Wahoo (roam)...Dan..eeuh..graag.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:55:
[...]

Ja daar liep ik dus tegenaan. Ik ga vaak gewoon zonder echt plan fietsen en nu wou ik asap naar huis (ivm daglicht), maar dat ging dus niet zo 1-2-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
418O2 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:35:
[...]

Ja daar liep ik dus tegenaan. Ik ga vaak gewoon zonder echt plan fietsen en nu wou ik asap naar huis (ivm daglicht), maar dat ging dus niet zo 1-2-3
maar dan kan je gewoon navigatie starten naar een locatie op de kaart, of back to start, of een opgeslagen locatie (het enige verschil met de 830 is dat je geen straat en huisnr kan invoeren..)

Ik heb precies hierom gewoon mijn huis adres (of als ik op vakantie ben dat adres, of de parkeerplek van de auto of... ) als locatie opgeslagen, dan kan je dat punt gewoon kiezen als bestemming, zonder de rit af te sluiten dus

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is echt stomme beperking, als een rit loopt kan je geen connectiq apps starten/geen routes syncen.
Oplossing is rit stoppen, route syncen en nieuwe rit starten.
En dan thuis met fitfiletools beide ritten aan elkaar zetten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

maar dan kan je gewoon navigatie starten naar een locatie op de kaart, of back to start, of een opgeslagen locatie (het enige verschil met de 830 is dat je geen straat en huisnr kan invoeren..)

Ik heb precies hierom gewoon mijn huis adres (of als ik op vakantie ben dat adres, of de parkeerplek van de auto of... ) als locatie opgeslagen, dan kan je dat punt gewoon kiezen als bestemming, zonder de rit af te sluiten dus
Ik heb mijn huis nu opgeslagen als locatie. Hopelijk werkt dat goed.

Ik fiets buiten voor de ontspanning. Steeds op de computer moeten kijken voor de route vind ik dan niet zo fijn, rij gewoon op gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 15:30

sapphire

Die-hard pruts0r

nomar109 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Ik lees in de recensies dat de sensor de zwakke plek is; deze moet niet te ver van de fietscomputer bevestigd zijn en de magneet op de spaak moet héél dicht langs de sensor komen wil hij werken. Maar als het werkt, werkt het kennelijk. Display is lekker groot. Voor 6,95 misschien wel de moeite waard om te proberen.
Dat je überhaupt een recensies hebt kunnen vinden vind ik al knap :X Neem aan dat stuur-voorvork toch wel moet kunnen, toch wel een standaard plek.
weerstand schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:32:
Ik hem hem op mijn racer, inderdaad moet magneet vlakbij sensor.

Bevestiging van sensor en computer schuift wat teveel. Maar voor 6 euro in de weekactie klaag ik niet.
Temperatuur is leuk.
Thanx :)
418O2 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:11:
https://www.mantel.com/kilometertellers&order=price_a

Voor onder de 20 euro heb je er ook 1 van sigma of cateye. Dat zou ik eerder doen
Wel 3x zo duur natuurlijk voor iets wat ik amper ga gebruiken. Aan de andere kant zijn ze wel gewoon mooier en aangezien ik daar gek genoeg veel waarde aan hecht :9
Mistraller schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

Ik had ooit ook een draadloze budget en die werkte prima, alleen verbruikte het ding veel batterijen. Nu een goedkope met kabeltje, bevalt me veel beter. Schermpje zal 6/7cm zijn? Lijkt me best groot, straks wordt je nog aangezien voor E-biker ;)
Dat is wel een punt, ben al meer dan eens voor e-biker uitgescholden door mijn blijkbaar hogere snelheid :X
begintmeta schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:30:
Ik was mijn Bolt kwijtgeraakt, en vandaag kreeg ik een Bolt versie twee van mijn vrouw. Een klein rondje gedaan, en tot dusver vind ik het een prettiger apparaat dan de oude.
Oe! In welk opzicht vind je de nieuwe prettiger dan de oude? Mijn Bolt word ook wat slechter en had de nieuwe gezien maar die is een stuk duurder en heeft een kleurenscherm. Het z/w scherm was juist dé reden voor mij om voor de Bolt te gaan ipv een Garmin.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
sapphire schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Wel 3x zo duur natuurlijk voor iets wat ik amper ga gebruiken. Aan de andere kant zijn ze wel gewoon mooier en aangezien ik daar gek genoeg veel waarde aan hecht :9
Het gaat om een paar euro maar natuurlijk. Als je dan iets koopt dat gewoon wél werkt zonder gepruts is dat het al gauw aard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 18:37
[...]

Dat je überhaupt een recensies hebt kunnen vinden vind ik al knap :X Neem aan dat stuur-voorvork toch wel moet kunnen, toch wel een standaard plek.
Ja, hier op Bol.com bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...

Oe! In welk opzicht vind je de nieuwe prettiger dan de oude? Mijn Bolt word ook wat slechter en had de nieuwe gezien maar die is een stuk duurder en heeft een kleurenscherm. Het z/w scherm was juist dé reden voor mij om voor de Bolt te gaan ipv een Garmin.
Gebaseerd op mijn tot nu helaas nog maar zeer beperkte ervaring heeft het nieuwe apparaat een paar voordelen.
-De nieuwe kaarten/interface voor het plannen van routes op het apparaat vind ik prettiger (maar meestal gebruik ik komoot, dan maakt het , behalve het automatisch re-routen misschien, niet veel uit.) Ik heb eigenlijk nog te weinig gebruik gemaakt van het ding om hierover een goed oordeel te kunnen vormen.
-De afleesbaarheid van het scherm vind ik prima. Kleur is daarbij op bepaalde plekken ook handig. Of dat bij alle varianten van kleurenblindheid zo zou zijn weet ik niet (ik zie de standaardkleuren). De automatische detectie van omgevingslicht (en daarmee wel/geen backlight) is prettig, maar zou van mij wel wat sneller mogen reageren.

Nadelig vind ik de het iets grotere formaat van het nieuwe model, en ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat de thermometer/barometer minimaal even goed werken als bij het eerste model. Naast dat ik dus algemeen gewoon te weinig heb gezien om er echt een goed oordeel over te vormen (heb er nu zo'n 80km mee gefietst...)

De prijs was ook wel fors (geloof dat ze er pakweg 250€ voor betaald heeft, een beetje korting gehad), als ik hem niet had gekregen had ik hem voor die prijs nog niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee waarom mijn rit van afgelopen zondag zo'n lage trainingsload toont in garmin connect ?
Viel mij op de summary van de garmin scherm/grafiekje die je na afloop van de rit ziet.

https://connect.garmin.com/modern/activity/7710274425
trainingload: 106
Terwijl ik best door heb getrapt. 227w np over 7 uurtjes (217km)

terwijl ik bij rit van gisteren veel hogere load had :
https://connect.garmin.com/modern/activity/7730652725
trainingload: 298
7 uutjes 211w np (207km)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:46

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

DDX schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:49:
Iemand enig idee waarom mijn rit van afgelopen zondag zo'n lage trainingsload toont in garmin connect ?
Viel mij op de summary van de garmin scherm/grafiekje die je na afloop van de rit ziet.

https://connect.garmin.com/modern/activity/7710274425
trainingload: 106
Terwijl ik best door heb getrapt. 227w np over 7 uurtjes (217km)

terwijl ik bij rit van gisteren veel hogere load had :
https://connect.garmin.com/modern/activity/7730652725
trainingload: 298
7 uutjes 211w np (207km)
Omdat ritjes door de kop van Noord-Holland altijd zwaarder zijn :P

Maar verder zie ik geen logische verklaring... Op basis van je power zones zou dit de rit in NH een lagere score moeten geven. Meer tijd in zone 1 en 2 vergeleken met de rit door Utrecht.

Op strava liggen de waardes van de trainingsbelasting wel een stuk dichter bij elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door ohno_nl op 30-10-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:58
Mistraller schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:59:
[...]

Ik heb onlangs nog iets ontdekt dat de 530 NIET kan en de 830 wel: POI's.

Ik had een poi file met de waterpunten gemaakt zodat ik een melding krijg als ik bij een waterpunt kom. Werkt totaal niet op de 530.
Is het je ooit gelukt om een proximity warning te krijgen op een 830? Ik heb geprobeerd om de waterpunten erin te krijgen, maar de waarschuwingen krijg ik niet.
Zo ja, kan je de file delen? Ik heb een 1030+... Ik wil kijken of het aan mij of het apparaat ligt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
justinb81 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:07:
[...]

Is het je ooit gelukt om een proximity warning te krijgen op een 830? Ik heb geprobeerd om de waterpunten erin te krijgen, maar de waarschuwingen krijg ik niet.
Zo ja, kan je de file delen? Ik heb een 1030+... Ik wil kijken of het aan mij of het apparaat ligt. ;)
Ik heb geen 830, dus of het aan mijn file ligt weet ik niet. Volgens de specs ondersteunt mijn 530 geen POI's en de 830/1030 wel, maar of dat dan ook met proximity warning geldt...geen idee. Probeer er eerst eens eentje handmatig?

---------------

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 21:58
Ja, je mist dus weinig op je 530. Je kan wel de poi inladen op de andere Garmins, en naartoe navigeren, maar je word nog steeds niet gewaarschuwd als je in de buurt komt. Ik plan altijd wel routes langs waterpunten, maar ik race er regelmatig zo voorbij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door justinb81 op 11-11-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
justinb81 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:28:
Ja, je mist dus weinig op je 530. Je kan wel de poi inladen op de andere Garmins, en naartoe navigeren, maar je word nog steeds niet gewaarschuwd als je in de buurt komt. Ik plan altijd wel routes langs waterpunten, maar ik race er regelmatig zo voorbij ;)
Ik heb ook niet vaak waterpunten nodig, dat scheelt. Was leuk geweest als het werkte, maar het voelt niet als een gemis inderdaad. Met Sendpoints kan ik ook naar een punt navigeren op de 530 wat dat betreft, en dat werkt zeer prima.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:50
Iemand dit weleens gehad?

Dit verscheen tijdens het instellen van m’n datavelden.

Daarnaast doet m’n backlight het nauwelijks…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jLr8K7bIp6BHDoEokyF_g-bXnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgiiZPWSe57Dbe0jLSBLvwen.jpg?f=fotoalbum_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22
kw_nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:52:
Iemand dit weleens gehad?

Dit verscheen tijdens het instellen van m’n datavelden.

Daarnaast doet m’n backlight het nauwelijks…

[Afbeelding]
Zier er uit als vocht achter de display.
Waarschijnlijk zie je het weg trekken als de temperatuur lager word OF de unit langere tijd binnen ligt.
Opladen veroorzaakt warmte en zorgt er voor dat het eerder zichtbaar word.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hammerhead heeft nu een actie waarbij je je oude device kunt inleveren voor korting op de Karoo 2. Mijn oude Edge 1000 levert b.v. nog 115 euro op, goede kans dat ik dat ga doen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Het is best opvallend dat ze nog relatief veel geld terug geven. Ook een Wahoo Elemnt Bolt voor €115.
https://www.eu.hammerhead.io/pages/trade-in-trade-up
Uiteindelijk is het natuurlijk een korting om je te overtuigen over te stappen vanaf een ander ecosysteem (Garmin / Wahoo) naar Hammerhead, aangezien de ingeleverde devices gewoon worden ge-recycled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Ja geven behoorlijk wat geld terug, dat maakt het interessant. Helaas lees ik slechte verhalen over de accuduur van de Karoo 2, terwijl accuduur juist een belangrijke reden voor mij is om mijn oude Edge 1000 in te ruilen voor wat anders.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
Het ligt wat aan je use case. Als je nooit langer dan 10 uur onderweg bent heb je geen probleem met de K2. Batterijgebruik is bij mij vrij consistent, 8% per uur met 2 ANT+ sensoren. Navigatie via een vooraf geplande route, met geregeld re-routing omdat ik loop te suffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@chielmi Dank voor de input. Langer dan 10 uur onderweg komt in mijn dagelijkse praktijk nooit voor, en mocht dat wel zo zijn dan kan ik altijd een externe accu meenemen. Doe ik nu ook vaak omdat mijn Edge 1000 een dramatische accuduur heeft.

8% accugebruik per uur vind ik erg meevallen idd, zeker als je aan het navigeren bent. Ik kom her en der verhalen tegen over 20% per uur, vanzelfsprekend wel afhankelijk van de scherminstellingen (brightness). Heb zelf 4 ANT-devices, enig idee wat de impact is op accugebruik door het koppelen van meer devices?

Mijn terughoudendheid om een Karoo 2 te kopen komt hoofdzakelijk voort uit de verhalen over accuduur. Heb nog tot de 30e om een beslissing te nemen, dan eindigt de inruilactie :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Bananeman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:44:
@chielmi Dank voor de input. Langer dan 10 uur onderweg komt in mijn dagelijkse praktijk nooit voor, en mocht dat wel zo zijn dan kan ik altijd een externe accu meenemen. Doe ik nu ook vaak omdat mijn Edge 1000 een dramatische accuduur heeft.

8% accugebruik per uur vind ik erg meevallen idd, zeker als je aan het navigeren bent. Ik kom her en der verhalen tegen over 20% per uur, vanzelfsprekend wel afhankelijk van de scherminstellingen (brightness). Heb zelf 4 ANT-devices, enig idee wat de impact is op accugebruik door het koppelen van meer devices?

Mijn terughoudendheid om een Karoo 2 te kopen komt hoofdzakelijk voort uit de verhalen over accuduur. Heb nog tot de 30e om een beslissing te nemen, dan eindigt de inruilactie :)
Hier ook vergelijkbare percentages met de karoo 2, en heb zelf 3 ant sensoren gekoppeld en telefoon met notificaties en navigatie aan. Verder hebben ze een tijd terug de optie toegevoegd om het scherm wit te maken ipv zwart, hierdoor kan je de brightness behoorlijk terugschroeven zonder dat je hier last van ondervind. en dit komt dus ten goed van de accu.

Maar hier is m'n eigen accu altijd nog eerder leeg dan die van de karoo :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-10 21:13
Wow, ze geven nog €90 voor mijn bejaarde 810.

Heeft er iemand ervaring hoe die op de MTB gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 13:40
chielmi schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:06:
Het ligt wat aan je use case. Als je nooit langer dan 10 uur onderweg bent heb je geen probleem met de K2. Batterijgebruik is bij mij vrij consistent, 8% per uur met 2 ANT+ sensoren. Navigatie via een vooraf geplande route, met geregeld re-routing omdat ik loop te suffen :)
Scherm uitzetten helpt veel op lange tochten. Heb al 2x Diekirch-Valkenswaard gedaan met de K1 zonder extra accu pack.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Bananeman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:44:

Ik heb het idee dat de accuduur vooral terugloopt als je een data-SIM gebruikt. Hiermee kun je bijvoorbeeld live tracking gebruiken. Ik hoop dat ze de functionaliteit van de Bluetooth companion app uit gaan breiden zodat dit gewoon via BT gaat werken (zoals bij Wahoo).

Mocht de K2 niet bevallen kun je hem natuurlijk binnen 90 dagen terug sturen. Ik denk dan alleen niet dat ze je oude Edge 1000 nog uit de shredder gaan halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:54:
[...]

Hier ook vergelijkbare percentages met de karoo 2, en heb zelf 3 ant sensoren gekoppeld en telefoon met notificaties en navigatie aan. Verder hebben ze een tijd terug de optie toegevoegd om het scherm wit te maken ipv zwart, hierdoor kan je de brightness behoorlijk terugschroeven zonder dat je hier last van ondervind. en dit komt dus ten goed van de accu.
Dank, denk dat accu in de praktijk geen beperking gaat vormen.
Maar hier is m'n eigen accu altijd nog eerder leeg dan die van de karoo :)
Haha same here vermoed ik ;)
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:51:
[...]

Scherm uitzetten helpt veel op lange tochten. Heb al 2x Diekirch-Valkenswaard gedaan met de K1 zonder extra accu pack.
Dat soort fratsen haal ik nu ook met mijn Edge 1000, maar wil ik juist vanaf.
chielmi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb het idee dat de accuduur vooral terugloopt als je een data-SIM gebruikt. Hiermee kun je bijvoorbeeld live tracking gebruiken. Ik hoop dat ze de functionaliteit van de Bluetooth companion app uit gaan breiden zodat dit gewoon via BT gaat werken (zoals bij Wahoo).
Vreemd dat dat nog niet mogelijk is, weet je of het wel op de roadmap staat?
Mocht de K2 niet bevallen kun je hem natuurlijk binnen 90 dagen terug sturen. Ik denk dan alleen niet dat ze je oude Edge 1000 nog uit de shredder gaan halen :+
Haha idd, maar die zou ik dan ook pas opsturen als ik zeker weet of ik de Karoo ga houden of niet ;)

Die proefperiode vind ik sowieso wel top. Vinger hangt inmiddels boven de Buy-knop :P

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
Bananeman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:23:
[...]

Vreemd dat dat nog niet mogelijk is, weet je of het wel op de roadmap staat?

[...]

Haha idd, maar die zou ik dan ook pas opsturen als ik zeker weet of ik de Karoo ga houden of niet ;)

Die proefperiode vind ik sowieso wel top. Vinger hangt inmiddels boven de Buy-knop :P
Ja, uitbreiding van de BT companion app staat op de roadmap. Maar volgens mij staat er nogal veel op de roadmap. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat zulke grotere functies beschikbaar komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Heb hem maar besteld. Die inruilactie plus de mogelijkheid om terug te sturen hebben me over de streep getrokken :)

Mijn indruk is dat de K2 niet perfect is, maar wel steeds beter wordt. Na 10+ jaar iets anders dan Garmin, wordt sowieso wennen dus ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Ik zat te twijfelen over een fietscomputer. Maar nu staat de Garmin 530 voor 160 euro op Amazon.de. Die kans kon ik niet laten liggen.

psn: t-zakje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Sebastiaan92 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:13:
Ik zat te twijfelen over een fietscomputer. Maar nu staat de Garmin 530 voor 160 euro op Amazon.de. Die kans kon ik niet laten liggen.
Dat is serieus een goede prijs.

Ik heb net mijn 530 voor een goede prijs verkocht. Mijn 520 ingeleverd voor 105 euro bij Hammerhead en ik ga overstappen op de Karoo 2. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ja, dát is een deal. Ik heb de mijne ook ooit in duitsland gekocht, bij Rose. Taal is gewoon te kiezen :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Oeh, dat is wel heel verleidelijk. Al had ik besloten dat ik klaar was met geld uitgeven... ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:02

Pierre

Van nature lui!

La1974 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:16:
[...]

Dat is serieus een goede prijs.

Ik heb net mijn 530 voor een goede prijs verkocht. Mijn 520 ingeleverd voor 105 euro bij Hammerhead en ik ga overstappen op de Karoo 2. Ben benieuwd.
Zit daar ook de montage set bij voor op het stuur?, Ja dus :9

Het is wel een strakke aanbieding. Heb hem ook maar direct gekocht, volgend jaar komt de nieuwe fiets dus gelijk een mooie gadget.

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre op 25-11-2021 08:39 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:25

Phydomir

Dennis

Wow. Vanochtend (voor ik hier had gekeken) bij Mantel de 530 besteld voor 215, wat ik al een goede deal vond. Maar die gaat dus mooi terug. 165 euro is echt een koopje.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 11:14
Is het ideaal om ook ANT+ sensoren bij te kopen, zoals de cadans en snelheidssensor? Ben een beginnende racefietser, ben al blij met mijn aankoop van de Garmin Edge530 en ben bang dat het overkill is...
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste