Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
Als je al twee Garmin devices hebt en ook gebruik maakt van hun achterliggende Garmin Connect (?) platform, lijkt een Edge fietscomputer een meer voor de hand liggende keuze. Als je hier weinig of geen gebruik van maakt, zijn beide een goede keuze. Er zijn wel fundamentele verschillen. De Garmin heeft meer functies, maar het schijnt (ik heb er geen ervaring mee) dat er veel instellingen dieper in het menu ‘verstopt’ lijken te zijn. De Wahoo Bolt v2 biedt op het device beperkte functionaliteit. Je hebt een smartphone nodig om instellingen aan te passen. Tijdens een fietsrit heb je geen smartphone nodig aangezien veel gebruikte functies wel vanaf de Bolt zijn te bedienen. Overigens lijkt Garmin deze methode ook te gaan overnemen. Bij de nieuwe Fenix 7 en Epix smartwatches kun je nu ook via een App de instellingen (of een deel) aanpassen. Het is dus mogelijk dat ze dit ook bij de nieuwere Edge fietscomputers gaan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
EdwinW schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:48:
Als je al twee Garmin devices hebt en ook gebruik maakt van hun achterliggende Garmin Connect (?) platform, lijkt een Edge fietscomputer een meer voor de hand liggende keuze. Als je hier weinig of geen gebruik van maakt, zijn beide een goede keuze. Er zijn wel fundamentele verschillen. De Garmin heeft meer functies, maar het schijnt (ik heb er geen ervaring mee) dat er veel instellingen dieper in het menu ‘verstopt’ lijken te zijn. De Wahoo Bolt v2 biedt op het device beperkte functionaliteit. Je hebt een smartphone nodig om instellingen aan te passen. Tijdens een fietsrit heb je geen smartphone nodig aangezien veel gebruikte functies wel vanaf de Bolt zijn te bedienen. Overigens lijkt Garmin deze methode ook te gaan overnemen. Bij de nieuwe Fenix 7 en Epix smartwatches kun je nu ook via een App de instellingen (of een deel) aanpassen. Het is dus mogelijk dat ze dit ook bij de nieuwere Edge fietscomputers gaan toepassen.
Ik vind het op mijn horloge (m.n. de Forerunner) erg prettig dat je eigenlijk alles kunt instellen via het menu. Connect gebruik ik vooral voor de synchronisatie van activiteiten en voor het laden van trainingen en routes (de FR245 heeft beperkte navigatiemogelijkheden).

Ik vraag me met name af of ik op de Edge 530 dingen ga missen die wel in de opvolger komen (maar dat weet niemand natuurlijk). Gevoelsmatig lijkt me de Bolt V2 moderner, waardoor hij beter bij de tijd blijft.

Belangrijk voor mij is ritregistratie (maar dat kan de FR245 ook), het kunnen rijden van vooraf geplande routes (Komoot) en simpele bediening tijdens de rit. Accuduur zal denk ik geen probleem zijn; mijn langste ritten zijn 60 tot maximaal 80km per dag. En een powerbank meenemen voor tussendoor laden vind ik niet zo'n probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
De functionaliteit die je nodig hebt bij een fietsrit bij de Bolt, kun je rechtstreeks op de Bolt bedienen. Dat is stoppen en starten van een rit, selecteren van een route, firmware update, bladeren tussen de pagina’s, in- en uitzoomen op de kaart (en nog een paar die ik wellicht vergeten ben te benoemen). Daardoor is het bedienen van de Bolt vrij eenvoudig. Voor het instellen van je Bolt, heb je de smartphone nodig. Het gaat om het koppelen met Wahoo en Strava, selecteren van de datavelden, indelen van de datavelden op de pagina’s, wifi instellen. Dus wat dat betreft heeft Wahoo alle overbodige ballast qua instellingen uit de fietscomputer gehaald en deze in een App gestopt.

April/mei is de periode gebleken dat er nieuwe fietscomputers in de markt worden gezet. Vrijwel zeker is dat er een Wahoo Roam binnenkort komt (maar die is duidelijk duurder dan de Bolt). Maar het is ook weer niet zo dat elk jaar een fietscomputer een opvolger krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Bedankt! De keuze is nog niet makkelijker, maar ik heb wel weer wat meer info :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Ik zoek trouwens een silicon case voor een bolt v2, alles wat ik tot nu toe vind leid naar Ali.. Iemand toevallig een tip of een fijn linkje ?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gisteren de Karoo 2 meegenomen om de heatmaps te testen en ik kan er kort over zijn:
Wow, wat een meerwaarde ten opzichte van voorheen!

Ik ben er zeer enthousiast over, zelfs in onoverzichtelijke bossen viel goed te zien waar de mountainbike paden waren (dit was al goed zichtbaar) maar ook waar je dus prima parallel kon fietsen met de niet mountainbike, en welke paden dus wel veel gebruikt worden (en dus goed begaanbaar zijn) en welke minder (uitdagend wegdek of gewoon voetpad).

Voor een fixed route, van te voren gemaakt op komoot of iets dergelijks, zal het misschien niet zoveel toevoegen maar voor een "on the fly" random rondrit kan je super makkelijk zien waar iedereen fietst en of je dat dus al kent of juist niet. En als je dat dus niet kent, perfecte manier om leuke nieuwe alternatieven te vinden zonder dat je meteen jezelf vast rijdt of eindigt op een ellendig stuk weg.

De kaarten zijn groot, zeer groot. Denk aan 1 GB+ voor Nederland en hetzelfde voor België, die download je -naast- je gewone kaart. Je krijgt dus een overlay kaart die je tijdens je activiteit aan of uit kan zetten op ieder moment. (vlammetje op de kaart). Er is erg goed over nagedacht en in mijn ogen perfect geïmplementeerd.

Ook even op Suunto gekeken, ik heb er geen hardware van, dus ik ben nieuw op het platform. Ook daar kan je de heatmap aan of uit zetten alleen is er daar nog meer keuze aan de hand van de sport. Karoo gaat over fietsen, maar bij Suunto kan je de heatmap ook filteren op hardlopen en dergelijke.

Het feit dat deze upgrade gewoon gratis is en super vriendelijk in gebruik laat mij in ieder geval zien dat Karoo langzaam in software ook de leidende positie overneemt van Garmin/Wahoo, daar waar ze dit qua hardware al gedaan hebben. Ik zeg er bij dat ik geen grammenjager ben, de karoo is en blijft bulky. Maar de display en responsiviteit van het scherm is echt straatlengtes beter dan bij de concurrent.

Tot zover mijn bevindingen. Bij mij blijft de roam thuis en is de go-to navi definitief de karoo 2 geworden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@McMiGHtY Ik kom er op Amazon één in het geel tegen: https://www.amazon.com/TU...-Protective/dp/B09PYN3Q8Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
rockhopper schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:22:
Gisteren de Karoo 2 meegenomen om de heatmaps te testen en ik kan er kort over zijn:
Wow, wat een meerwaarde ten opzichte van voorheen!

Ik ben er zeer enthousiast over, zelfs in onoverzichtelijke bossen viel goed te zien waar de mountainbike paden waren (dit was al goed zichtbaar) maar ook waar je dus prima parallel kon fietsen met de niet mountainbike, en welke paden dus wel veel gebruikt worden (en dus goed begaanbaar zijn) en welke minder (uitdagend wegdek of gewoon voetpad).

Voor een fixed route, van te voren gemaakt op komoot of iets dergelijks, zal het misschien niet zoveel toevoegen maar voor een "on the fly" random rondrit kan je super makkelijk zien waar iedereen fietst en of je dat dus al kent of juist niet. En als je dat dus niet kent, perfecte manier om leuke nieuwe alternatieven te vinden zonder dat je meteen jezelf vast rijdt of eindigt op een ellendig stuk weg.

De kaarten zijn groot, zeer groot. Denk aan 1 GB+ voor Nederland en hetzelfde voor België, die download je -naast- je gewone kaart. Je krijgt dus een overlay kaart die je tijdens je activiteit aan of uit kan zetten op ieder moment. (vlammetje op de kaart). Er is erg goed over nagedacht en in mijn ogen perfect geïmplementeerd.

Ook even op Suunto gekeken, ik heb er geen hardware van, dus ik ben nieuw op het platform. Ook daar kan je de heatmap aan of uit zetten alleen is er daar nog meer keuze aan de hand van de sport. Karoo gaat over fietsen, maar bij Suunto kan je de heatmap ook filteren op hardlopen en dergelijke.

Het feit dat deze upgrade gewoon gratis is en super vriendelijk in gebruik laat mij in ieder geval zien dat Karoo langzaam in software ook de leidende positie overneemt van Garmin/Wahoo, daar waar ze dit qua hardware al gedaan hebben. Ik zeg er bij dat ik geen grammenjager ben, de karoo is en blijft bulky. Maar de display en responsiviteit van het scherm is echt straatlengtes beter dan bij de concurrent.

Tot zover mijn bevindingen. Bij mij blijft de roam thuis en is de go-to navi definitief de karoo 2 geworden.
interessant voor random MTBen in onbekende omgeving :9
Maar.. is de data gebaseerd op strava, pubieke info of enkel karoo users? bij het laatste kan ik me voorstellen dat het nog niet optimaal is.. ik ken persoonlijk namelijk niemand met een karoo

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:07
Prulleman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:37:
[...]

Maar.. is de data gebaseerd op strava, pubieke info of enkel karoo users? bij het laatste kan ik me voorstellen dat het nog niet optimaal is.. ik ken persoonlijk namelijk niemand met een karoo
Ik geloof op basis van Suunto Heatmaps

Yep.
First up is the ability to add heatmaps to your Hammerhead Karoo. In order to do this you’re gonna need to do things:

A) Update your Hammerhead Karoo to the latest firmware (as of today)
B) Have a Suunto account
C) Connect your Hammerhead account to your Suunto account

After which, you can then download the heatmaps you want.

[ Voor 37% gewijzigd door iamerwin op 28-04-2022 12:40 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
iamerwin schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:39:
[...]

Ik geloof op basis van Suunto Heatmaps
geen idee of dat het beter maakt... via via (of zoals @rockhopper ) weet ik wel dat de karoo gebruikt wordt op de MTB en racefiets, maar suunto... misschien onder de hardlopers met horloges.....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Prulleman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:40:
[...]

geen idee of dat het beter maakt... via via (of zoals @rockhopper ) weet ik wel dat de karoo gebruikt wordt op de MTB en racefiets, maar suunto... misschien onder de hardlopers met horloges.....
In mijn vroegere carrière als marathonloper waren vooral Garmin en Polar vertegenwoordigd, maar dat is wel al een tijdje geleden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
iamerwin schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:41:
[...]

In mijn vroegere carrière als marathonloper waren vooral Garmin en Polar vertegenwoordigd, maar dat is wel al een tijdje geleden. :P
volgens mij is het vooral garmin onder de hardlopers

op de fiets is het voor zover ik het in mijn omgeving zie 2/3 garmin (530/830) en 1/3 wahoo (bolt v1 of v2). sommige nog enkel een garmin horloge, maar verder zie ik eigenlijk geen alternatieven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34

Pierre

Van nature lui!

Heb sinds een aantal weken een Garmin 530 bevalt prima, moet alleen nog een keer uitzoeken hoe dat turn by turn werkt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Prulleman schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:37:
[...]
Inderdaad Suunto, wat zij precies met de data doen en of zij ook nog meeliften op andere bronnen is mij niet duidelijk. Wat ik zag qua bekende routes en met "racefietsen" in het achterhoofd, kwam de heatmap in mijn omgeving goed overeen met de bekende routes. Ik ken het merk zelf al langer vanuit de sporthorloge wereld, waar het voordat de fenix serie van garmin uitkwam een van de grotere spelers was. Verder is de basis uit Finland, dus waarschijnlijk ook iets fietsvriendelijker dan van de Amerikaanse fabrikanten.

Wat er nu gaat gebeuren is dat uiteraard de karoo data erbij gevoegd gaat worden. Karoo is verder matig verkrijgbaar, ik denk dat ze op een punt komen waarop geld dat ze iets beter (of moeten beginnen met) vertegenwoordigd te worden in fysieke winkels. Maar mijn ervaring, ik ben vanuit de kickstarter met ze begonnen (dus sinds voorjaar 2018), is eigenlijk altijd positief geweest. Het was een traag begin, maar ze leveren wat ze beloven en nog veel meer. Het feit dat dit ook allemaal nog goed werkt op de karoo 1 is ronduit indrukwekkend in mijn ogen. Ze ondersteunen en ontwikkelen dus nog altijd voor beide toestellen.

Overigens zijn ze (hammerhead, de maker van karoo) dit jaar/eind vorig jaar overgenomen door SRAM, dus wie weet wat de Suunto samenwerking nog meer gaat brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 28-04-2022 15:15 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 00:05
Ik ga hier ook maar eens even lezen. Ben alweer een paar jaar Wahoo gebruiker, eerst de Elemnt Bolt V1 en nu de Elemnt Roam. M'n vriendin gebruikt de Elemnt "Classic".

We waren heel tevreden, maar de laatste tijd is de software erg buggy. Regelmatige restarts tijdens het rijden, waarna de hele rit weer opnieuw geladen moet worden bijvoorbeeld. Als je een rit van 300-400 km aan het doen bent duurt dat een halve eeuw; gedurende die tijd kan je dus niet navigeren en heb je een onvrijwillige pauze van een kwartier.
Daarnaast is de verbinding met m'n Garmin Vector 3 (ja ik weet het, Garmin <-> Wahoo...) nogal problematisch. Dus ik kijk nu voorzichtig rond naar een merkswitch.

[ Voor 7% gewijzigd door kakanox op 28-04-2022 15:20 . Reden: meer info ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Pierre schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:52:
Heb sinds een aantal weken een Garmin 530 bevalt prima, moet alleen nog een keer uitzoeken hoe dat turn by turn werkt.
Dat baart me dan wel zorgen voor mijn keuze, want op de FR245 is turn by turn navigatie een no-brainer. Is de Edge 530 zoveel ingewikkelder?

Op de FR245 regelt Connect eigenlijk alles voor je, ook voor koersen vanuit Komoot bijvoorbeeld.

Ik neig toch naar de Edge 530 i.p.v. de Bolt V2, omdat ik met een activity tracker en hardloophorloge al behoorlijk in het Garmin ecosysteem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
@johanth Nee, stelt niks voor, zodra de Edge 2min verbinding met je telefoon of wifi heeft gehad staan alle recent gemaakte routes er op en kan je hem met een paar klikken starten. Berekenen duurt iets van 30seconden voor 100km.

Vervelendste vind ik nog dat je niet kan synchroniseren als je al in een activiteit zit. Op vakantie wel een keer halverwege de dag de plannen gewijzigd en een nieuwe route op komoot gemaakt tijdens de lunch, dan moet je dus eerst de activiteit opslaan, syncen, nieuwe activiteit en koers starten en later weer aan elkaar plakken als je je Strava feed niet wil vervuilen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39
GWBoes schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:37:
@johanth Nee, stelt niks voor, zodra de Edge 2min verbinding met je telefoon of wifi heeft gehad staan alle recent gemaakte routes er op en kan je hem met een paar klikken starten. Berekenen duurt iets van 30seconden voor 100km.

Vervelendste vind ik nog dat je niet kan synchroniseren als je al in een activiteit zit. Op vakantie wel een keer halverwege de dag de plannen gewijzigd en een nieuwe route op komoot gemaakt tijdens de lunch, dan moet je dus eerst de activiteit opslaan, syncen, nieuwe activiteit en koers starten en later weer aan elkaar plakken als je je Strava feed niet wil vervuilen.
Dat is inderdaad zo ongeveer het enige wat mij stoort. Verder is het echt een top apparaat. Gelukkig kun je wel gemakkelijk gpx files aan elkaar plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:12

Phydomir

Dennis

Wat dat betreft kunnen ze nog een hoop leren van Wahoo. Het instellen van je profielen, een nieuwe route naar je unit sturen etc is zo veel handiger bij Wahoo. Alles makkelijk via de app ipv op de unit zelf.

*dit gaat dan wel over de non-touch modelen. Wellicht dat dit met de touch varianten wat makkelijker is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:09
Phydomir schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:01:
Wat dat betreft kunnen ze nog een hoop leren van Wahoo. Het instellen van je profielen, een nieuwe route naar je unit sturen etc is zo veel handiger bij Wahoo. Alles makkelijk via de app ipv op de unit zelf.

*dit gaat dan wel over de non-touch modelen. Wellicht dat dit met de touch varianten wat makkelijker is.
Makkelijker dan wat? Garmin? Sterretje op bijvoorbeeld strava route aanvinken en klaar.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
GWBoes schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:37:

Ok, dit klinkt een beetje hetzelfde als de FR245, al heeft die geen maps natuurlijk, en plan ik geen wandelingen langer dan ca. 20km. Met broodkruimelspoor en aanwijzingen voor afslaan kun je prima een route wandelen (ook zonder de telefoon met Komoot uit de zak te moeten halen), maar van de route afwijken is inderdaad geen optie. Maar een nieuwe route starten kan wel op de Forerunner! Kwestie van de bestaande route stoppen (activiteit loopt door) en een nieuwe route opstarten in het menu. Ik maak daar alleen nooit gebruik van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:15
McMiGHtY schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:34:
Ik zoek trouwens een silicon case voor een bolt v2, alles wat ik tot nu toe vind leid naar Ali.. Iemand toevallig een tip of een fijn linkje ?
Al iets besteld?
Ik zoek een hoesje voor de Bolt V1, bij mij zijn de rubbers rondom vrijwel volledig los. Ding zelf functioneert nog redelijk (geen 10), maar nog niet van plan 'm te vervangen. Dus met een hoesje is het ding weer toonbaar. Loop voornamelijk aan tegen bestelkosten waardoor je 18 euro kwijt bent.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Ik kan in Nederland niks vinden, paar winkels langsgereden.. "zou ik gewoon op ali bestellen", ze lijken er gewoon niet te zijn.

Dus uiteindelijk op Ali besteld....

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:15
McMiGHtY schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:19:
Ik kan in Nederland niks vinden, paar winkels langsgereden.. "zou ik gewoon op ali bestellen", ze lijken er gewoon niet te zijn.

Dus uiteindelijk op Ali besteld....
Was ook mijn gevoel. Ali is prima natuurlijk, duurt alleen even...
Bol.com heeft wel wat (maar geen fan van bol.com als concept). Uiteindelijk per toeval tegengekomen bij Mathsalden (wel voor de V1) en dus daar maar besteld. Setje kniestukken erbij om verzendkosten ook weer te voorkomen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

GerbenBK schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:13:
[...]

Makkelijker dan wat? Garmin? Sterretje op bijvoorbeeld strava route aanvinken en klaar.
Wahoo makkelijker dan Garmin, met vrijwel alles.

Ik gebruik geen Strava voor routes maar wat met Wahoo kan is in de app een adres invoeren en de route daar naar toe wordt naar de head unit gestuurd. Of ik mis iets gigantisch maar dit krijg ik met de 530 niet voor elkaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Phydomir schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:47:
[...]

Ik gebruik geen Strava voor routes maar wat met Wahoo kan is in de app een adres invoeren en de route daar naar toe wordt naar de head unit gestuurd. Of ik mis iets gigantisch maar dit krijg ik met de 530 niet voor elkaar.
Dat kan niet met de 530, voor zover ik weet. Dat is overigens ook niet waarvoor ik de fietscomputer wil gebruiken.

Edit: het plan gaat voorlopig even in de ijskast ... eerst nog maar eens overdenken wat ik nu echt wil.

[ Voor 10% gewijzigd door johanth op 29-04-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 12:39
johanth schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:08:
[...]

Dat kan niet met de 530, voor zover ik weet. Dat is overigens ook niet waarvoor ik de fietscomputer wil gebruiken.
En eventueel zou je als workaround adres kunnen invoeren bij Komoot en die route dan weer in de Garmin kunnen laden. Maar zo gebruik de 530 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 13:38
Iemand goede ervaringen met goedkope hartslagmeters ergens?
Zat op Ali te kijken, maar weet niet of dat wat is.

https://nl.aliexpress.com...7C12000027367048846%7Csea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 01-10 19:10

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Sleeon schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:38:

Ik had een hartslagmeter van Magene maar die heb ik naar een jaar weggegooid vanwege roest. Maar goed, N=1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 17:30
@Sleeon Heb ook zo'n Magene hartslagmeter (en een paar cadans/snelheid sensoren) en werkt al 2 jaar prima.
Je leest wel eens dat mensen meerdere bandjes verslijten, maar heb er zelf geen last van.
Enige wat ik doe is na elke rit de module eraf halen, afspoelen en de band uitspoelen zodat al het zweet/zout weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023

Ik heb zo'n Magene via Amazon gekocht, volgende dag in huis, en niet veel duurder dan de Chinezen zelf .....
Met de lockdowns in China moet je maar afwachten of je binnen 3 maanden nog wat krijgt..
https://www.amazon.nl/Mag...gband+%2Caps%2C135&sr=8-1
Ik ben zelf nou niet echt een fan van Amazon/Bol e.d. , maar hier blijft wel heel weinig aan de strijkstok hangen
Het ding bevalt zelfs beter dan de Garmins e.d.die ik voorheen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 13:38
Keezx schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:06:
[...]

Ik heb zo'n Magen via Amazon gekocht, volgende dag in huis, en niet veel duurder dan de Chinezen zelf .....
Met de lockdowns in China moet je maar afwachten of je binnen 3 maanden nog wat krijgt..
Ik ben zelf nou niet echt een fan van Amazon/Bol e.d. , maar hier blijft wel heel weinig aan de strijkstok hangen
Goeie tip, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Keezx schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:06:
[...]

Ik heb zo'n Magene via Amazon gekocht, volgende dag in huis, en niet veel duurder dan de Chinezen zelf .....
Het ding bevalt zelfs beter dan de Garmins e.d.die ik voorheen had.
Mijn laatste 2 bestellingen waren in 10 dagen in huis,
https://nl.aliexpress.com...xx77&gatewayAdapt=glo2nld
https://nl.aliexpress.com...xx77&gatewayAdapt=glo2nld

Pasop wat je zegt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Phydomir schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:47:
[...]

Wahoo makkelijker dan Garmin, met vrijwel alles.

Ah, ik heb nooit een Wahoo gehad en erg gewend aan het Garmin eco systeem. Voor mij is het sinds een paar jaar piece of cake om vanuit Strava, Komoot oid een route op mn Garmin te krijgen. Adresnavigatie gebruik ik echter zelden.

Het instellen van het apparaat, zou wel lekker zijn idd vanaf je telefoon, maar dat doe ik 1x en daarna kijk ik er niet echt meer naar.

Ben overigens blij dat Wahoo en ook Hammerhead er zijn, want dat vergroot de concurrentie en daarmee hopelijk ook het aanbod en de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
De handigste manier om een bestemming op je edge 530 te krijgen is http://www.sendpoints.us/ + de bijbehorende connect IQ app.
Je zoekt de locatie op de website en voert de code in op je edge (of Fenix) en je hebt een bestemming om te kiezen voor je navigatie.

(Volgens mij is de reden hiervoor om de 830 wat beter in een hoger segment te plaatsen, daarbij kan je wel op de edge zelf een bestemming adres invoeren, wat natuurlijk ook wel een stuk makkelijker gaat met een touchscreen ipv de knullige knopjes).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 11:30

Ik heb van hetzelfde merk de H303: een nieuwer model die volgens recensies zuiniger is en - verbazend praktisch- een status ledje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 17:56
Ik gebruik sinds anderhalf jaar ook een Garmin 530, maar ik ben echt teleurgesteld in de kwaliteit van de navigatie. Hiervoor had ik een Mio Cyclo 200 die door velen wordt afgekraakt maar die deed het eigenlijk op alle fronten beter.

Wat ik vooral als vervelend ervaar is dat als je een vooraf gepland rondje rijdt, wat Garmin dan een koers noemt, is dat als je er ook maar iets vanaf wijkt, het toestel alles op alles zet om je weer terug te brengen naar het punt waar je de koers verlaten hebt. Dus stel ik rijd over een dijk, opeens werkzaamheden dus er is een omleiding in gesteld. Dus links de dijk af een parallelweg op. Bij elke afslag probeert de Garmin mij dan weer terug te sturen naar dat punt en als ik uiteindelijk de dijk weer op kan, wil de Garmin dat ik rechtsaf sla (richting het punt waar ik de koers verlaten heb) in plaats van links om mijn weg te vervolgen 8)7

De Mio dacht echt met me mee, die gaf elke afslag en seintje om naar het dichtstbijzijnde punt op de koers te navigeren en bood ook een optie om de komende x kilometer of een deel van het traject te blokkeren. Die functie ontbeert de Garmin compleet, of het zit zo goed verstopt dat ik het nog niet heb kunnen vinden.

Daarnaast nog de popup bij een afslag of rotonde. Die is statisch op een random windrichting zo lijkt het (je komt niet altijd van beneden), en zo ver ingezoomd dat je bij een rotonde of 2 korte afslagen na elkaar bijna altijd verkeerd rijdt. Je ziet alleen maar de eerste afslag en verder niets. De Mio deed dat perfect, die toonde gewoon het dynamische kaartje waardoor je het vervolg ook goed kon zien. Ik kan me niet herinneren dat dat ooit fout is gegaan maar sinds ik de Garmin heb toch al vaak om moeten draaien omdat ik de verkeerde kant op werd gestuurd.

Dan nog de irritante functies die niet uit te zetten zijn, waarvan de 'virtual partner' de kroon spant. Ik fiets gewoon om te ontspannen, niet om aan het einde van een rondje te zien dat ik gewonnen of verloren heb, of nog mooier, 500 meter na vertrek al te zien krijgen dat ik verloren heb.

De alom geprezen Garmin community vraagt al jaren om dit uit te schakelen, en om een betere navigatie popup, maar Garmin is duidelijk de link met die community kwijt want het wordt niet gerealiseerd. Dit soort dingen maakt toch wel dat ik de Garmin niet kan aanraden voor iemand in mijn doelgroep. Ik fiets om te ontspannen, niet om hardcore hele trainingsschema's af te werken.

Vooralsnog wint de Garmin het alleen qua opstarttijd, accuduur en functies die ik niet gebruik van de Mio. Dat geeft toch wel te denken als zoveel mensen aangeven dat Garmin het neusje van de zalm is. Ik ben toch wel benieuwd in hoeverre de andere fabrikanten dit soort basale dingen beter doen dan Garmin.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Dat is N=2 en zegt waarschijnlijk niet veel over de mogelijke levertijden van willekeurige spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
RubenDJ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:24:

Wat ik vooral als vervelend ervaar is dat als je een vooraf gepland rondje rijdt, wat Garmin dan een koers noemt, is dat als je er ook maar iets vanaf wijkt, het toestel alles op alles zet om je weer terug te brengen naar het punt waar je de koers verlaten hebt. Dus stel ik rijd over een dijk, opeens werkzaamheden dus er is een omleiding in gesteld. Dus links de dijk af een parallelweg op. Bij elke afslag probeert de Garmin mij dan weer terug te sturen naar dat punt en als ik uiteindelijk de dijk weer op kan, wil de Garmin dat ik rechtsaf sla (richting het punt waar ik de koers verlaten heb) in plaats van links om mijn weg te vervolgen 8)7
Dat is inderdaad een irritante 'feature'. In NL vind ik de afslagbegeleiding sowieso irritant. Signalen bij rotondes en einde fietspad en dergelijke brachten mij alleen maar verwarring.

Na een tip van @RigolleM heb ik dat allemaal uit gezet en zoom op 120 a 200 meter en sindsdien ben ik een happy camper. Probeer het ook eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
@GerbenBK Dan moet ik hem vast op het navigatiescherm zetten en zie ik mijn data velden niet meer.. Als Garmin nou gewoon het navigatiescherm toont ipv die slechte popup is in 1 klap de hele community tevreden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RubenDJ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:11:
@GerbenBK Dan moet ik hem vast op het navigatiescherm zetten en zie ik mijn data velden niet meer.. Als Garmin nou gewoon het navigatiescherm toont ipv die slechte popup is in 1 klap de hele community tevreden.
Ik heb op m'n navigatiescherm nog 2 datavelden, dan heb je in ieder geval het meest noodzakelijke in beeld.

Verder helemaal eens, qua navigatie is de Edge series nou niet fantastisch te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
RubenDJ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:11:
Ah ik snap het. Ik merk dat dat bij mij geen issue is. Als ik een route volg ben ik meestal gewoon lekker aan het fietsen en boeien de data velden me minder of ik swipe even. Als ik gewoon hier in de buurt een training doe heb ik mn data velden op staan en geen route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@GerbenBK Er zijn ConnectIQ apps waarmee je tot 6 waardes onder de kaart kan weergeven. Wordt wel priegelig maar als je goede ogen hebt en toch rustig aan doet is het best bruikbaar.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46
2 datavelden werkt bij mij prima op de edge 830 (hr en 3s power)
heb niet direct andere velden en anders swipe ik gewoon even scherm.

de popup is idd niet handig, die komt regelmatig met pijltje die compleet anders is dan werkelijkheid, denk je dat je linksaf moet terwijl je gewoon moet oversteken op fietspad ofzo.
en bij rotondes kan je ook maar beter kaartje kijken dan op basis van aanwijzing

Virtual partner zie ik soms idd dat ik gewonnen heb of andersom maar echt last heb ik daar verder niet van, tijdens de rit zie je soms icoontje op de route maar verder valt het amper op.

Rerouting heb ik uitstaan, mocht ik van route afwijken zoom ik even uit op kaartje en besluit ik zelf waar ik weer op route ga aansluiten.
Idd in begin meegemaakt dat je dan route opgestuurd wordt en dan opeens tegen de richting in aan het rijden bent.

Mijn grootste irritatie aan garmin/connectiq is dat je als rit loopt je niet meer connectiq apps kan starten.
Dus een nieuwe route syncen moet je eerst rit stoppen. (om dan thuis na afloop .fit files aan elkaar te plakken met fitfiletools.com)

[ Voor 48% gewijzigd door DDX op 29-04-2022 15:35 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Een ander nadeel van het uitschakelen van die popups is volgens mij dat dat ook de piepjes die het toestel geeft dat er een afslag aankomt uitschakelt? Die kan ik wel heel erg waarderen, als je dus om die popups te vermijden het navigatiescherm continu moet tonen, moet je er ook weer zelf op letten of er een afslag komt.

Ik dacht ook dat het misschien een kwestie van wennen was, maar soms verlang ik echt terug naar mijn Mio. Dat werkte echt veel fijner. Helaas was de batterij na 7 jaar dienst echt te ver gedegradeerd :'(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Waarom kiezen er dan toch de meeste voor een Garmin fiets computer als er best wat ergernissen zijn?
Komt dit vooral omdat de meeste hier al in het ecosysteem zitten van voor de tijd dat er iets van concurrentie was voor Garmin?
Hier af en toe ook wel wat kleine ergernissen over de Karoo maar z'n hoofdfuncties (navigatie en logging) doet ie perfect, en de bijzaken zoals climber en strava segmenten werken ook steeds beter.
En het nieuwere instellingen scherm wat je ook tijdens het fietsen kan oproepen en kan bedienen met knoppen en touch screen vind ik ook ideaal.
Gisteren bijvoorbeeld van m'n vooraf ingestelde woonwerk route afgeweken en de korstte route naar huis ingesteld

Verder hier de heatmap er ook maar op geïnstalleerd dus binnenkort is testen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ja wel eens gezien, maar helaas zijn mijn ogen niet zo scherp meer. Iemand nog een goed adresje voor Oakleys op sterkte? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb ooit een Coospoo H6 gekocht voor nog geen €8,-. Ondertussen wel een keer de band vervangen omdat er scheuren in kwamen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ik heb een tijdje de wahoo geprobeerd, (bolt v1) maar was niet degelijk genoeg 3 keer garantie nodig gehad omdat knoppen/rubbers loslieten. En heb hier meer mensen over gehoord.
En op het eind issues met vaslopen bij 200km+ ritten. Las recent dat bolt v2 dat nosteeds wel eens heeft.

Met de garmin in de afgelopen 3 jaar misschien 2 vastlopers gehad, restart en binnen paar seconde weer verder.
Verder gewoon stabiel, doet wat hij moet doen.
0 problemen met slijtage van iets. (paar lichte krasjes op scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:53:
Waarom kiezen er dan toch de meeste voor een Garmin fiets computer als er best wat ergernissen zijn?
Komt dit vooral omdat de meeste hier al in het ecosysteem zitten van voor de tijd dat er iets van concurrentie was voor Garmin?
Hier af en toe ook wel wat kleine ergernissen over de Karoo maar z'n hoofdfuncties (navigatie en logging) doet ie perfect, en de bijzaken zoals climber en strava segmenten werken ook steeds beter.
En het nieuwere instellingen scherm wat je ook tijdens het fietsen kan oproepen en kan bedienen met knoppen en touch screen vind ik ook ideaal.
Gisteren bijvoorbeeld van m'n vooraf ingestelde woonwerk route afgeweken en de korstte route naar huis ingesteld

Denk dat er in alle gevallen trade-offs zijn en voor mij is het totale pakket van een Garmin 830 gewoon ideaal (klein, veel functionaliteit, snel en goede batterijduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

In de eerste plaats inderdaad een ecoysysteem voordeel (als ik voor mezelf spreek). Fijn dat m'n training load van m'n Edge gesynchroniseerd wordt met m'n Epix 2.

Daarnaast werkt de Edge 530 voor mij 99,9% van de tijd stabiel, is de batterijduur enorm goed, is de bediening met vaste knoppen perfect en is het qua datavelden eigenlijk onovertroffen.

Als totaalplaatje zie ik eigenlijk niet een betere optie. Al ben ik wel erg impressed met de Hammerhead 2 - met name qua navigatie/scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@Tinusvolkel Voor mij echt de batterijduur. Wahoo kwam volgens mij ook wel in de buurt maar vergeleken met die is het totale pakket van de Garmin beter IMHO. Ook het bedrijf dat er achter zat gaf mij meer vertrouwen (vroeger ook nog Garmin auto navigatiesystemen verkocht).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
(jarig!)

Die h64 heb ik ook bij Ali gekocht, maar dat was een tegenvaller De elektrische contacten waren slecht, dus de meter werkte niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:01:
Profielen op een Wahoo? Voor zover ik weet kan je maar 1 bike profiel instellen. Op mijn Garmin heb ik 2 profielen: MTB en Race. Hier kan ik per fiets sensoren koppelen, op mijn MTB heb ik geen powermeter, dus die hoeft hij niet te zoeken en op mijn datavelden hoef ik die ook niet te zien... Ook op MTB is het nog manueel schakelen, op race is het SRAM eTAP.. allemaal datavelden die niet nodig zijn op het MTB profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betrouwbaarheid? Met Wahoo Bolt v1 had ik 2 jaar geleden problemen met vanalles en nog wat: livetrack werkte niet meer, toestel schakelde van zelf uit, routering stopt gewoon - met geen stokken niet meer op te starten, tot je 5km verder bent, dan lukte het plots weer wel. En als ik zo lees zijn de problemen ff verdwenen, maar komen er sommigen weer terug... Nèh, de Bolt v1 ligt hier als reserve toestel of als ze hier iets beweren wat volgens mij niet klopt, test ik het zelf eens uit :P Met de Garmin Edge 830 heb nog geen vastlopers gehad, rij wel geen ritten van 300km zoals @DDX, dus kans is kleiner dat het hier gebeurt.

Karoo2 is nog altijd niet wat het zou moeten voor mij... qua navigatie is het subliem, maar 1 ding waar ik mij onmiddellijk zou aan ergeren is dat je geen statistieken kunt bijhouden, zoals Garmin Connect dit doet. Uitwijken naar Strava.. maar daar zie ik geen stats van mijn Garmin Varia, batterij,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

RigolleM schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:15:
[...]

Profielen op een Wahoo? Voor zover ik weet kan je maar 1 bike profiel instellen. Op mijn Garmin heb ik 2 profielen: MTB en Race. Hier kan ik per fiets sensoren koppelen, op mijn MTB heb ik geen powermeter, dus die hoeft hij niet te zoeken en op mijn datavelden hoef ik die ook niet te zien... Ook op MTB is het nog manueel schakelen, op race is het SRAM eTAP.. allemaal datavelden die niet nodig zijn op het MTB profiel.
Verkeerde term gebruikt. Bedoelde niet profielen zoals je die op de Garmin hebt maar het instellen van je pagina's en data velden. Dat gaat via de app van Wahoo een stuk makkelijker dan op de Edge zelf, ookal is dit eenmalig.

Wat ik vooral mis zijn de extra knopen zoals de Wahoo die heeft op de voorkant van het scherm. Vandaar mijn vermoeden dat de touch modellen van Garmin qua bediening waarschijnlijk wat praktischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
RigolleM schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:24:
[...]
Uitwijken naar Strava.. maar daar zie ik geen stats van mijn Garmin Varia, batterij,...
Wat voor stats zie je dan precies van de garmin varia ?
Net even gekeken maar zie zo snel niets staan. (ook niet van batterij trouwens)

Vanmorgen wel vaag iets met de edge830 trouwens, opeens critical di2 melding.
Even bij details gekeken en nog 70% batterij. (dacht al, volgens mij nog recent opgeladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RubenDJ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:24:
Ik gebruik sinds anderhalf jaar ook een Garmin 530, maar ik ben echt teleurgesteld in de kwaliteit van de navigatie. Hiervoor had ik een Mio Cyclo 200 die door velen wordt afgekraakt maar die deed het eigenlijk op alle fronten beter.

De Mio dacht echt met me mee, die gaf elke afslag en seintje om naar het dichtstbijzijnde punt op de koers te navigeren en bood ook een optie om de komende x kilometer of een deel van het traject te blokkeren. Die functie ontbeert de Garmin compleet, of het zit zo goed verstopt dat ik het nog niet heb kunnen vinden.

Daarnaast nog de popup bij een afslag of rotonde. Die is statisch op een random windrichting zo lijkt het (je komt niet altijd van beneden), en zo ver ingezoomd dat je bij een rotonde of 2 korte afslagen na elkaar bijna altijd verkeerd rijdt. Je ziet alleen maar de eerste afslag en verder niets. De Mio deed dat perfect, die toonde gewoon het dynamische kaartje waardoor je het vervolg ook goed kon zien. Ik kan me niet herinneren dat dat ooit fout is gegaan maar sinds ik de Garmin heb toch al vaak om moeten draaien omdat ik de verkeerde kant op werd gestuurd.

Dan nog de irritante functies die niet uit te zetten zijn, waarvan de 'virtual partner' de kroon spant. Ik fiets gewoon om te ontspannen, niet om aan het einde van een rondje te zien dat ik gewonnen of verloren heb, of nog mooier, 500 meter na vertrek al te zien krijgen dat ik verloren heb.

De alom geprezen Garmin community vraagt al jaren om dit uit te schakelen, en om een betere navigatie popup, maar Garmin is duidelijk de link met die community kwijt want het wordt niet gerealiseerd. Dit soort dingen maakt toch wel dat ik de Garmin niet kan aanraden voor iemand in mijn doelgroep. Ik fiets om te ontspannen, niet om hardcore hele trainingsschema's af te werken.

Vooralsnog wint de Garmin het alleen qua opstarttijd, accuduur en functies die ik niet gebruik van de Mio. Dat geeft toch wel te denken als zoveel mensen aangeven dat Garmin het neusje van de zalm is. Ik ben toch wel benieuwd in hoeverre de andere fabrikanten dit soort basale dingen beter doen dan Garmin.
Nooit gedacht om die tevreden Mio gebruiker ooit eens te horen 8)

Bij mij staat die afslagbegeleiding gewoon uit en herberekenen staat op 'vraag'. Als ik mij ergens vast rij wegens werkzaamheden of andere ontbrekingen, zoom ik ff uit en kijk ik ff op de kaart waar ik terug op de route geraak. Na een paar keer de herbereking te negeren, krijg ik plots een nieuwe route en rij ik gewoon terug naar de oorspronkelijk track. Terugkeren doe ik enkel als ik verkeerd gereden heb, omdat ik was afgeleid door een loopster :P

Rotondes is ff opletten, maar sinds de chevrons.. heb ik geen problemen meer, beetje inzoomen en ik rij nog zelden mis.

Virtual partner mogen ze van mij er uit bonjouren... maar echt storen doet het mij niet 'meer'.

Mio Cyclo is voor recreanten met hun e-bike het ideale toestel... Suprise-me 40km en gaan met de banaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:28:
[...]

Verkeerde term gebruikt. Bedoelde niet profielen zoals je die op de Garmin hebt maar het instellen van je pagina's en data velden. Dat gaat via de app van Wahoo een stuk makkelijker dan op de Edge zelf, ookal is dit eenmalig.
Ik wou het net zeggen: het is ook maar éénmalig die instellingen goed zetten, daarna nooit meer,.. of toch wel die keer dat na een update alle instellingen weg waren.. (is maar één keer voorgevallen).
Wat ik vooral mis zijn de extra knopen zoals de Wahoo die heeft op de voorkant van het scherm. Vandaar mijn vermoeden dat de touch modellen van Garmin qua bediening waarschijnlijk wat praktischer zijn.
Dat was voor mij de reden voor de Edge 830 vs 530... en heb geen problemen met handschoenen... zoals anderen hier beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:31:
[...]

Wat voor stats zie je dan precies van de garmin varia ?
Net even gekeken maar zie zo snel niets staan. (ook niet van batterij trouwens)
Hoeveel wagens achter jou zijn gekomen, welke snelheid, hoelang het licht is gebruikt. Batterij van de Edge zie ik een grafiek, gisteren bv. gestart op 90% en gestopt op 80%.. handig om te weten of de Edge moet opladen zonder dat ik mijn Edge moet opstarten.
Vanmorgen wel vaag iets met de edge830 trouwens, opeens critical di2 melding.
Even bij details gekeken en nog 70% batterij. (dacht al, volgens mij nog recent opgeladen)
Iets te maken met nieuwe firmware? Er is nu een 9.40 en ik dacht iets gelezen te hebben over Di2 verbeteringen. Ik rij met eTAP dus kan het niet verifiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
RigolleM schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:40:
[...]

Hoeveel wagens achter jou zijn gekomen, welke snelheid, hoelang het licht is gebruikt. Batterij van de Edge zie ik een grafiek, gisteren bv. gestart op 90% en gestopt op 80%.. handig om te weten of de Edge moet opladen zonder dat ik mijn Edge moet opstarten.
Waar zie je dat dan ?
Al ik bij rit kijk zie ik over beide niets.
Iets te maken met nieuwe firmware? Er is nu een 9.40 en ik dacht iets gelezen te hebben over Di2 verbeteringen. Ik rij met eTAP dus kan het niet verifiëren.
Zou kunnen ja, was op di2 fiets. (heb nog 9.3 firmware, 9.4 is weer later uitgekomen en nog geen melding van gehad op mijn garmin)
Vanavond geen melding gehad over batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
RigolleM schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:36:
[...]
Dat was voor mij de reden voor de Edge 830 vs 530... en heb geen problemen met handschoenen... zoals anderen hier beweren.
Problemen met handschoenen heb ik niet met de 830.
Maar wel soms als het wat kouder is met vocht in de lucht dat touchscreen totaal niet reageert
Gelukkig heb ik op aantal fietsen di2 knoppen om toch van pagina te kunnen wisselen. (soms valt er dan regendruppel en wisselt pagina 'vanzelf'
Met etap fietsen is het irritanter als je dan op verkeerde pagina komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
RigolleM schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:36:
[...]
Ik wou het net zeggen: het is ook maar éénmalig die instellingen goed zetten, daarna nooit meer,.. of toch wel die keer dat na een update alle instellingen weg waren.. (is maar één keer voorgevallen).
En voor dat laatste kan je .fit file met instellingen backuppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:58:
[...]
Waar zie je dat dan ?
Garmin Connect app, het zijn wel IQ apps die ik op de Edge draaien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
RigolleM schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:34:
[...]

Garmin Connect app, het zijn wel IQ apps die ik op de Edge draaien heb.
Maak eens screenshot ofzo, want ook daar zie ik het niet. (ik keek eerst op website)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DDX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:37:
[...]

Maak eens screenshot ofzo, want ook daar zie ik het niet. (ik keek eerst op website)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVtd4VUlPzNEAcgLdqvuAPHxg1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3Bagkmyeo5vvCqFy61Ba9RU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbxkZn1LuyKqEiHs_TByeNEqJ4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDTO8zqBD8lD6hOELzobFrtP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBgxUPXHNHdzFo6b8gsLYOnAt_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QT2YyeYfkq2jrnt9R5eHZiZY.jpg?f=fotoalbum_large

Op de website connect.garmin.com krijg ik het ook te zien, maar daar kijk ik iets minder naar.

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 29-04-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Klinkt alsof ik een iq app ofzo ervoor moet installeren.
Staat er bij mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:43:
Klinkt alsof ik een iq app ofzo ervoor moet installeren.
Staat er bij mij iig niet.
Heb volgende geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAGfdwQKCr7exAg8mcC67I5IPEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXc7ZdaTyI50hycz3QOnZeLn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja dus :

https://www.dcrainmaker.c...dar-maps-connect-app.html
The IQ app is adding the data to the FIT file as a custom item. The source for the app is up on github link to github.com
Thnx, eens installeren wel grappig.
Batterij boeit me wat minder dat zie ik sneller als ik even op garmin zelf klik aan einde rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:58:
[...]

Waar zie je dat dan ?

[...]

Zou kunnen ja, was op di2 fiets. (heb nog 9.3 firmware, 9.4 is weer later uitgekomen en nog geen melding van gehad op mijn garmin)
Vanavond geen melding gehad over batterij.
Die verbeteringen voor Di2 zaten in de 9.3 firmware en gingen over de single battery groepen, die laten nu weer percentages zien in plaats van een batterij met 5 streepjes. Zou dus best daar iets mee te maken kunnen hebben. Die 9.3 is ook vrij recent (kreeg hem zelf ergens vorige week), 9.4 heb ik gisteren ontvangen en bevat volgens de release notes alleen een specifieke bugfix voor de trailforks app: https://forums.garmin.com...ersion-9-40-now-available

Edit: ik zie nu dat ze in 9.3 ook iets van de meldingen hebben toegevoegd, dus inderdaad...

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 29-04-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001

Niet zo goedkoop als die jij zegt.
Maar nog steeds niet duur. En gewoon goede garantie en kwaliteit.

https://www.decathlon.nl/...128085?mc=8334795&c=ZWART

Volgens mij zijn er hier die deze ook hebben.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik heb mijn Magene H64 nu bijna 3 jaar. Alleen indoor gebruik ik deze met Zwift. Enige dat ik er afgelopen jaar aan moest doen was de batterij vervangen :) Band spoel ik af met koud water, sensor afdrogen met handdoek.
Wat mij betreft een prima ding, werkt prima, hoef de band amper te bevochtigen oid.

Ook hier wat HR band betreft N=1. Wat magene sensors in totaal is het overigens N=6.

Ik vind het erg prima sensors in elk geval.

Als ze gaan roesten zou ik bijna zeggen dat je een fake hebt gehad.
Ik heb overigens 1x een magene speed/cadans sensor gehad met een firmware issue, die werd gewoon kosteloos vervangen, dus ook geen problemen met aftersales.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kluus schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:37:
[...]

Die verbeteringen voor Di2 zaten in de 9.3 firmware en gingen over de single battery groepen, die laten nu weer percentages zien in plaats van een batterij met 5 streepjes. Zou dus best daar iets mee te maken kunnen hebben. Die 9.3 is ook vrij recent (kreeg hem zelf ergens vorige week), 9.4 heb ik gisteren ontvangen en bevat volgens de release notes alleen een specifieke bugfix voor de trailforks app: https://forums.garmin.com...ersion-9-40-now-available

Edit: ik zie nu dat ze in 9.3 ook iets van de meldingen hebben toegevoegd, dus inderdaad...
Klopt, in 9.40 is enkel Trailforks apps opgelost, had niet gezien dat de rest nog over 9.30 ging 8)7

Changes made from 9.30 to 9.40:

Fixed Trailforks app crash
Changes made from 9.10 to 9.30:

Added support for Connect IQ System 5.
Changed gear battery data field to display percentage remaining if available, which affects Shimano Di2 single-battery systems.
Updated sensor low battery prompts to differentiate between low and critical status.
Added the ability to perform the FTP test with power data coming from a trainer.
Improved map turn review zoom level when approaching roundabouts at slow speeds.
Fixed issue where distance could stop accumulating.
Fixed issue where text message sender names would display incorrectly.
Fixed software crashes caused by encrypted CIQ programs that are no longer valid.
Fixed issue where very long course names resulted in routing calculation failure.
Fixed issue where activities could be hidden from history.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55

Kluus

Gang is alles

@RigolleM Klopt, maar dat komt ook omdat ik als Di2 gebruiker met enige smart zat te wachten op die 9.30 update want de initiele asnpassing van dat veld was best irritant dus fijn dat dat nu weer werd terug gedraaid. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
Na veel gedub en (online) vergelijk heb ik uiteindelijk toch voor de Garmin Edge 530 gekozen (nu €199,- dus duidelijk een uitlopend model). De redenen:
  • Ik wilde een apparaat waarbij je zo min mogelijk afhankelijk bent van een smartphone app
  • Voor zover apps nodig zijn, wilde ik in ieder geval een apparaat van een "grote" leverancier, zodat app support de komende jaren zeker geen probleem is
  • Ik gebruik Garmin Connect eigenlijk best veel, en bewaar daar bijvoorbeeld ook al mijn routes
  • Ik wilde eigenlijk niet meer dan €250 uitgeven, en daar ben ik nu ruimschoots onder gebleven
Eigenlijk waren alleen de Garmin Edge 530 en Wahoo Bolt nog serieuze kandidaten; de Edge 530 heb ik uiteindelijk gekozen "op gevoel". Mijn ervaringen tot nu toe met de Garmin hardware zijn uitstekend, en ik ben tevreden met de Garmin Connect app en koppelingen. Bovendien is het scherm van de Edge 530 toch wat groter dan dat van de Bolt. Over beiden las ik wisselende verhalen over de knoppen, dus dat is waarschijnlijk een beetje lood om oud ijzer.

Nu wachten tot maandag de bezorgdienst voor de deur staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@johanth Je kan eigenlijk geen slechte keuze maken als je bij de populaire toestellen blijft, zoals Garmin Edge x30-reeks, Wahoo Bolt/Roam of Hammerhead Karoo 2. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen, en als je al in het Garmin ecosysteem zit, dan lijkt mij de keuze nog makkelijker.

Als je onder de € 250 wou blijven dan had je niet veel keuze Edge 530/Bolt v2. Ik blijf nog altijd gecharmeerd voor de eenvoud van de Bolt, maar mijn vertrouwen is weg bij de Bolt. Wahoo Fitness lost het meestal wel op, maar bij mij moet iets werken en blijven werken.. telkens gaan uitzoeken waarom het nu niet meer werkt en workarounds toepassen, tot het gefixt is.. neen dat geduld heb ik niet meer.

Ik ben algemeen tevreden over de Edge 830, al zit ik met een scheef oog te kijken naar Hammerhead, want die hebben het qua navigatie echt voor mekaar, zeker in een land als België kan je een perfecte rerouting wel gebruiken, nu is het een beetje behelpen, het lukt prima, maar als ik niet meer moet naar omkijken, dat zou dan terug een pluspunt zijn. Ik hoop ook stilletjes dat bij de opvolger van de Edge, de rerouting beter voor mekaar hebben, want ik weet dat het kan, want voor de motorfiets hebben ze met de Zumo XT de rerouting voor mekaar zoals het zou moeten, dus de kennis is er bij Garmin, nu nog de development teams bij mekaar brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
RigolleM schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:07:
Ik hoop ook stilletjes dat bij de opvolger van de Edge, de rerouting beter voor mekaar hebben, want ik weet dat het kan, want voor de motorfiets hebben ze met de Zumo XT de rerouting voor mekaar zoals het zou moeten, dus de kennis is er bij Garmin, nu nog de development teams bij mekaar brengen :P
Zeker als zelfs een oude Mio 200 het qua navigatie al beter doet dan een Garmin :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hi,

Ik heb een vraagje... Afgelopen dinsdag wilde m'n Garmin geen route meer downloaden. De route kwam dus niet op de Garmin vanaf komoot/Garmin connect. Ik had geen activiteit gestart (ik weet dat er dan niks meer gedownload wordt helaas), opnieuw opstarten hielp ook niet. Ik heb de IQ app van Komoot en deze gaf aan dat er geen opslagruimte meer was. Ik ben er dus maar vanuit gegaan dat het daar aan lag. Ik heb toen een paar losse koersen verwijderd en toen werkte het ook meteen.

Nu ik de Garmin op de computer aansluit is er nog dik 5GB beschikbaar, maar goed. Ik wil dus de Garmin leeggooien. Alleen vraag ik me af wat er in de map "calc" zit. Zijn dit tijdelijke bestanden die geplaatst worden bij het calculeren van de route? Op het internet kon ik namelijk wel dingen vinden die met het calculeren van de route te maken hebben.

Verder vraag ik me ook af of ik nog meer opslagruimte vrij kan maken. Kan ik bijvoorbeeld oude softwareversies verwijderen en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 18:17
DDX schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:32:

Rerouting heb ik uitstaan, mocht ik van route afwijken zoom ik even uit op kaartje en besluit ik zelf waar ik weer op route ga aansluiten.
Idd in begin meegemaakt dat je dan route opgestuurd wordt en dan opeens tegen de richting in aan het rijden bent.
Dat is precies wat ik niet voor elkaar kreeg op de 530. Zoomen kon op dat apparaat niet zonder eerst 2 stappen diep het menu in te gaan, daarom retour gedaan. Gaat dat op de 830 beter? Ik was gewend om op mijn 705 met 1 druk op de knop te zoomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:05
hoi1234 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:04:
Hi,

Ik heb een vraagje... Afgelopen dinsdag wilde m'n Garmin geen route meer downloaden. De route kwam dus niet op de Garmin vanaf komoot/Garmin connect. Ik had geen activiteit gestart (ik weet dat er dan niks meer gedownload wordt helaas), opnieuw opstarten hielp ook niet. Ik heb de IQ app van Komoot en deze gaf aan dat er geen opslagruimte meer was. Ik ben er dus maar vanuit gegaan dat het daar aan lag. Ik heb toen een paar losse koersen verwijderd en toen werkte het ook meteen.

Nu ik de Garmin op de computer aansluit is er nog dik 5GB beschikbaar, maar goed. Ik wil dus de Garmin leeggooien. Alleen vraag ik me af wat er in de map "calc" zit. Zijn dit tijdelijke bestanden die geplaatst worden bij het calculeren van de route? Op het internet kon ik namelijk wel dingen vinden die met het calculeren van de route te maken hebben.

Verder vraag ik me ook af of ik nog meer opslagruimte vrij kan maken. Kan ik bijvoorbeeld oude softwareversies verwijderen en zo ja, hoe?
Ik had hetzelfde probleem met mijn 830. Ik heb gewoon alle routes verwijderd (de rest niet) en voila probleem opgelost. Blijkbaar zit er een maximum aantal routes ingebakken (vermoed ik dan iig)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@johanth Mooie keuze en gezien je budget waarschijnlijk ook de beste. Het is beter om ergens een keuze te maken en maar gewoon kijken of iets bevalt en wat wel en wat niet, dan er over te blijven lezen. Iedereen vindt toch zijn of haar eigen dingen belangrijk.
Laat maar weten hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Switek schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:52:
[...]

Dat is precies wat ik niet voor elkaar kreeg op de 530. Zoomen kon op dat apparaat niet zonder eerst 2 stappen diep het menu in te gaan, daarom retour gedaan. Gaat dat op de 830 beter? Ik was gewend om op mijn 705 met 1 druk op de knop te zoomen.
Bij de 830 is dat kwestie van +/- op met touchscreen op kaartje.
of handje en dan kaartje bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GritX
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-07 12:23
Wolfwood schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:44:
[...]

De Kaaroo2 heeft ook mijn interesse, maar de prijs iets minder ;)
De Karoo2 is echt een super fiets gps. Heeft mij nog geen enkele keer in de steek gelaten. Super betrouwbaar, duidelijk scherm in alle weersomstandigheden. Zeker zijn geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
RigolleM schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:07:
@johanth Ik blijf nog altijd gecharmeerd voor de eenvoud van de Bolt, maar mijn vertrouwen is weg bij de Bolt. Wahoo Fitness lost het meestal wel op, maar bij mij moet iets werken en blijven werken.. telkens gaan uitzoeken waarom het nu niet meer werkt en workarounds toepassen, tot het gefixt is.. neen dat geduld heb ik niet meer.
Waar doel je precies op? Ik gebruik de bolt nu een jaar of 5 en kan me eigenlijk geen incidenten voor de geest halen.

En andere vraag voor Bolt gebruikers? Welke apps gebruiken jullie om routes te maken en syncen en waarom?

Gisteren stond ik voor een pont dat niet ging (ja daarom sla ik ze meestal over) maar het verleggen van de route was nog niet zo eenvoudig, in de Elemnt, Komoot en RWGPS apps ontbreekt de optie om veerponten uit te schakelen. Toen waar handmatig wat waypoints aan een komoot route toegevoegd, maar handig is anders…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:10:
[...]

Waar doel je precies op? Ik gebruik de bolt nu een jaar of 5 en kan me eigenlijk geen incidenten voor de geest halen.
Prijs u dan gelukkig, maar daar geloof ik maar weinig van.. of te ware je niet navigeert, geen gebruik maakt van bepaalde sensoren (Varia, eTAP, ..), geen livetracking, .. als ik het zo lees hier en op andere fora, was en ben ik niet alleen. Daarnaast is die Bolt veel te fragiel voor mijn lompe poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:10:
[...]
En andere vraag voor Bolt gebruikers? Welke apps gebruiken jullie om routes te maken en syncen en waarom?
Denk dat het weinig uitmaakt of je nu een Wahoo, Bolt of whatever GPS toestel bezit, de meesten maken het in Komoot of Strava. Ik gebruik beiden, maar ook Garmin Basecamp in combinatie met de recenste OpenFietsMap. Die laatste maakt de mooiste tracks voor mij, maar is het minst handige als het snel moet gaan.
Gisteren stond ik voor een pont dat niet ging (ja daarom sla ik ze meestal over) maar het verleggen van de route was nog niet zo eenvoudig, in de Elemnt, Komoot en RWGPS apps ontbreekt de optie om veerponten uit te schakelen. Toen waar handmatig wat waypoints aan een komoot route toegevoegd, maar handig is anders…
In Basecamp heb je wel de mogelijkheid om veerponten te vermijden, maar dat is een beetje lastig te gebruiken op een smartphone te velden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@RigolleM
Daar noem je inderdaad een paar dingen die ik niet gebruik. Ben toevallig wel een Varia aan het overwegen, daar nog maar eens goed in verdiepen. Maar de navigatie, trainingsintervallen, vermogensmeter werken allemaal uitstekend voor mij. Fragiel vind ik het apparaat zeker niet, heb m al een aantal keren flink laten stuiteren.

Met de routes maken doel ik voornamelijk op het aanpassen via mobiele apps. Via de desktop kun je prima routes verslepen en aangeven over welke wegen/punten je wilt rijden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SirLenncelot schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:31:
@RigolleM
Daar noem je inderdaad een paar dingen die ik niet gebruik. Ben toevallig wel een Varia aan het overwegen, daar nog maar eens goed in verdiepen. Maar de navigatie, trainingsintervallen, vermogensmeter werken allemaal uitstekend voor mij. Fragiel vind ik het apparaat zeker niet, heb m al een aantal keren flink laten stuiteren.
Mijn Varia verloor continue zijn verbinding en met de Garmin haal ik er ook meer uit dan bij de Wahoo Elemnt, wat logisch is gezien het een Garmin produkt is.

Bolt v1 is een paar keer uitgevallen, soort van crash.. en een paar keer stopte de navigatie en was met geen stokken meer aan de praat te krijgen, tot 5km verder...

Ik heb een nieuw device gekregen nadat de LCD liquids zijn uitgelopen door eens wat te hard op één van die buttons te duwen, moest wel enorm pushen bij Coolblue want volgens hen was dit geen garantie, tot ik rechtsteeks met Wahoo contact maakte, kon het plots wel, maar dat is andere discussie.

Dit met de livetracking die niet meer werkte, besloten om terug naar de Garmin Edge terug te keren, en dit was voor MIJ de juiste keuze en heb ik terug vertrouwen in mijn fietsGPS.
Met de routes maken doel ik voornamelijk op het aanpassen via mobiele apps. Via de desktop kun je prima routes verslepen en aangeven over welke wegen/punten je wilt rijden.
Ik doe dit rechtstreeks op de Garmin Edge, in combinatie met OpenFietsMap kaarten, kan ik perfect de huidige track stoppen en een nieuwe route starten, zonder mijn smartphone boven te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:21
GritX schreef op zondag 1 mei 2022 @ 06:32:
[...]

De Karoo2 is echt een super fiets gps. Heeft mij nog geen enkele keer in de steek gelaten. Super betrouwbaar, duidelijk scherm in alle weersomstandigheden. Zeker zijn geld waard.
Helemaal mee eens. Ik gebruik de K2 nu bijna 1,5 jaar, kilometer of 8.000. In die tijd nooit een écht probleem gehad, op een keer 24 uur downtime van de Karoo cloud na waardoor synchroniseren niet werkte.
Toen ik de K2 net had ook af en toe gedoe met ANT+ sensoren die niet werden gevonden, maar die problemen heeft Hammerhead een tijd geleden definitief opgelost.

Het lijkt er ook op dat Hammerhead de laatste tijd weer goede features aan het toevoegen is. Verbeteringen aan Climber, toevoegen van meer metadata in het Karoo dashboard, grafische verbeteringen waardoor de interface een stuk uniformer wordt. De tweewekelijkse ontwikkel cyclus zorgt ervoor dat de ontwikkeling rap gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
Toevallig iemand die even een kort filmpje zou kunnen maken van het rondklikken in verschillende menu's op de Edge 1030 die (een van) de laatste firmware versie(s) draait?
Ik heb het gevoel dat ik de mijne echt sloom is geworden de laatste tijd. Onlang even wat geprutst met de Explore van mijn vader en dat ding werkt stukken sneller.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Switek schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:52:
[...]

Dan had je de gebruiksaanwijzing wat beter door moeten lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 18:17
iamerwin schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Dan had je de gebruiksaanwijzing wat beter door moeten lezen ;)
Zo kwam ik er achter dat dat niet heel snel/makkelijk kon inderdaad 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
Switek schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Zo kwam ik er achter dat dat niet heel snel/makkelijk kon inderdaad 😉
Even de knop rechtsboven (met de drie puntjes) ingedrukt houden, dan verschijnen er een grote plus en minteken op het scherm en kan je in- en uitzoomen met de knopjes linksonder die normaal voor naar boven en naar onderen gebruikt worden. 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
iamerwin schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:47:
[...]

Even de knop rechtsboven (met de drie puntjes) ingedrukt houden, dan verschijnen er een grote plus en minteken op het scherm en kan je in- en uitzoomen met de knopjes linksonder die normaal voor naar boven en naar onderen gebruikt worden. 🤷🏼‍♂️
Volgens mij werkt dat op alle Garmins zo? Tenminste wel op de sporthorloges.

Maandag zou mijn Edge 530 moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
johanth schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Volgens mij werkt dat op alle Garmins zo? Tenminste wel op de sporthorloges.
Geen idee, ik kan drukken op m'n Garmin Instinct wat ik wil...maar zoomen doet 'ie niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
iamerwin schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:41:
[...]

Geen idee, ik kan drukken op m'n Garmin Instinct wat ik wil...maar zoomen doet 'ie niet. :+
Jawel hoor, alleen zoom je in op het broodkruimelspoor.

Edit: en dat is meestal niet zo zinvol ... auto zoom werkt normaal gesproken het beste.

[ Voor 14% gewijzigd door johanth op 01-05-2022 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:26
hoi1234 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:04:
Hi,

Hier ineens na de laatste twee firmware updates ook connectiviteit / sync issues. Mijn Garmin was het laatste jaar toch behoorlijk stabiel!

Draai nu op de laatste firmware (8.40 ?)

Wat uiteindelijk bij mij gewerkt heeft om het op te lossen is het verwijderen van het device in Garmin Connect App en het apparaat opnieuw toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingLex
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 16:10
Ik heb mij zonet een Karoo 2 besteld, ik ben reeds 4 jaar een tevreden gebruiker van een Wahoo Bolt maar ik wou wel eens iets anders.
Ik doe vnml. weekendritjes van 3-5u zowel op de weg als off-road en een paar keer per jaar een BRM of een bike-packing tripje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Na de eerste (korte) ritjes met de Garmin Edge 530; mijn indruk is dat, als je Garmin sporthorloges gewend bent, alles eigenlijk heel logisch werkt.
Bovendien is er (omdat de Edge 530 al een tijd uit is) veel informatie over de instellingen online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:09
Update:
Na een tip van support om alles even via kaartbeheer te updaten en alleen de benodigde kaarten te gebruiken is alles na een paar pogingen helemaal gelukt.

Update:
Zojuist een poging gedaan op een andere windows 11 laptop. Het leek goed te gaan maar bij de OSM Map update weer vreemd gedrag. Bij 100% blijft het downloaden. Zie hieronder screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bMdCt1p-VJprsEnBlR26TU0_RQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kpaSb8WIsBoQb2NKWzPCoQfH.png?f=user_large

Hier een vraag over de Mio Cyclo 210.

Achtergrond:
Voor mijn schoonvader de Cyclo 210 gekozen als fietsnavigatie met hoofddoel het volgen van knooppunt routes (gpx).

Probleem:
Apparaat zelf lijkt prima, maar de eerste indruk van de software op de PC (Windows 11) ConnectAgent is ronduit teleurstellend.

- Continu reboots van het device op het moment dat deze is aangesloten en ConnectAgent actief isml.
- Updates gevonden (kaarten en device) maar installaren lukt niet. Continu geen verbinding met MioShare server en bij het downloaden van de OSM Maps (220MB) begon hij door te downloaden naar meer dan 2GB, zonder dat er eind aan leek te komen. Aanpassingen/Uitschakelen van de Windows Defender hielpen niet.

Ik sta op het punt dit apparaat terug te sturen, en in plaats daarvan Garmin Edge Explore of 530 te nemen maar die blijf ik overkill vinden en qua 'simpele' navigatie ook niet de beste keuze. Ik zelf heb een Teasi One 2 en ik oveweek de teasi one 4 voor mijn schoonvader.

Heeft iemand tips om de problemen op te lossen of een goed alternatief?

[ Voor 24% gewijzigd door FJP84 op 05-05-2022 12:04 . Reden: Extra informatie ]

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste