Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49

dano_nl

Meh

Iemand hier toevallig ervaring met het monteren van een wahoo elemnt bolt v2 houder bovenop het balhoofd / stem cap?

Ik zoek zoiets maar dan liefst uit een nl webshop: https://www.bike24.com/p2221610.html

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Waarom perse een nl webshop ?
Niets mis met bike24 (of bike-discount, bike-components), vaak ook voordeliger (en iig meer keus) dan meeste nl shops.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dano_nl schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:37:
Iemand hier toevallig ervaring met het monteren van een wahoo elemnt bolt v2 houder bovenop het balhoofd / stem cap?
Ik vind dit de slechtste positie om een fietsGPS te monteren. Je kan dan niet meer spelen met de positie van het toestel, bij slecht zicht of weerspiegeling van de zon.
Ik zoek zoiets maar dan liefst uit een nl webshop: https://www.bike24.com/p2221610.html
Ik bestel regelmatig bij bike24, gaat soms sneller dan nl webshops... en prijs/voorradigheid is ook beter bij alle .de shops.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingLex
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 16:10
Vanmiddag na het werk een eerste rit met de Karoo 2 gereden.
Niets op aan te merken, ik heb voldoende reviews gelezen en bekeken, ik wist dus wel wat ik er van kon verwachten.
1 wegomlegging tegen gekomen op de route, Karoo stuurde mij langs dezelfde weg zoals de omleiding bordjes ook aangaven.
Net geen 2u onderweg geweest, vertrokken met 100% batterij, bij terugkomst had ik nog 83% over. Dit was met het scherm op 80% helderheid en met een quarq powermeter, tickr hartslagmeter & wahoo speed sensor verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Bij Wahoo hebben ze nu in de companion app een handige optie toegevoegd, nl. het delen en importeren van routes. Routes die in de app staan, kun je als FIT bestand delen door lokaal opslaan of internet. Andersom kun je bv. een GPX bestand openen met de companion app om deze bij de routes toe te voegen. Als je bv. onderweg in de Komoot app een route maakt, kun je deze exporteren naar een GPX bestand en deze lokaal opslaan. Dit bestand kun je daarna weer openen en kiezen met welke app je deze wilt openen. Als je nu de Wahoo Elemnt app selecteert, wordt de route in de app geïmporteerd zodat deze gebruikt kan worden. Met Strava app is me dit (nog) niet gelukt. Zoals ik het lees bij Komoot, kun je met offline kaarten geen route plannen zonder internet en werkt dat alleen met internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:02
Sinds een weekje een Garmin 1030m op get stuur zitten. De 810 heeft het begeven. Knopjes kapot en (door laten vallen) een scheurtje in de rand. Dus meteen een hoesje en screenprotector erbij gedaan.
Nog niet heel veel (langere) ritten mee gemaakt. Maar wat een fijn ding is het. Wel groot, maar daardoor makkelijk af te lezen. En heel fijn dat je wifi netwerken in kunt stellen. Als ik thuis kom dan gaat de rit meteen naar internet. De koppelingen met Strava en Wikilock zijn echt wel heel handig.
Mooi makkelijk af te lezen groot scherm. Touch screen, makkelijk te bedienen. Veel info. Te koppelen met andere apps. Een geweldig ding. Zou echt gaaf zijn als je ook nog Spotify zou kunnen bedienen (volgend nummer + volume). Accu is dikke prima. Gaat heel lang mee (scherm op 60% heledrheid).
Ben zeer tevreden met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Sparkiee schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:36:
Sinds een weekje een Garmin 1030m op get stuur zitten. De 810 heeft het begeven. Knopjes kapot en (door laten vallen) een scheurtje in de rand. Dus meteen een hoesje en screenprotector erbij gedaan.
Nog niet heel veel (langere) ritten mee gemaakt. Maar wat een fijn ding is het. Wel groot, maar daardoor makkelijk af te lezen. En heel fijn dat je wifi netwerken in kunt stellen. Als ik thuis kom dan gaat de rit meteen naar internet. De koppelingen met Strava en Wikilock zijn echt wel heel handig.
Mooi makkelijk af te lezen groot scherm. Touch screen, makkelijk te bedienen. Veel info. Te koppelen met andere apps. Een geweldig ding. Zou echt gaaf zijn als je ook nog Spotify zou kunnen bedienen (volgend nummer + volume). Accu is dikke prima. Gaat heel lang mee (scherm op 60% heledrheid).
Ben zeer tevreden met de aankoop.
Ervan uit gaande dat je niet je muziek vol open hebt staan, maar rijdt met oortjes, dan is dit toch een functie die vaak al op de oortjes ingebouwd zit? Ik kan op mijn Jabra's gewoon dubbelklikken voor volgend/vorig nummer en vast houden voor meer of minder volume.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:02
coelho schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:17:
[...]

Ervan uit gaande dat je niet je muziek vol open hebt staan, maar rijdt met oortjes, dan is dit toch een functie die vaak al op de oortjes ingebouwd zit? Ik kan op mijn Jabra's gewoon dubbelklikken voor volgend/vorig nummer en vast houden voor meer of minder volume.
Klopt helemaal. En met de oortjes die ik heb kan dat ook. Maar als het kouder is heb ik een dikker muts en handschoenen aan waardoor het dubbelklikken wat lastiger is. Is ook geen nadeel, geen commentaar. Maar ik dacht, er kan al zoveel mee, dan zou dit ook wel een leuke functie zijn voor de momenten waarop je lastiger kunt dubbelklikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ik ben op zoek naar eenvoudig fietscomputertje die samen met de iPhone+ Cyclemeter gebruik.

Hiervoor was ik uitgekomen op een Byrton Ride 15 maar die is ermee gestopt (na 1 rit al dood scherm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PX_v8wSHNXCzvh-dlAYbp8fdLGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3wVMudEMoX5f8AfYMrQsXuF.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me niet lukte was om beide tegelijk de sensorgegevens uit te laten lezen?
Ik heb de Wahoo Cadans en speed sensor en dacht dat de ANT+ door de Byrton werd uitgelezen en de Bluetooth door de iPhone. Kan ik ze dan wel tegelijk gebruiken?

Andere vraag is: wie weet een eenvoudig fietscomputertje die in elk geval de snelheid kan uitlezen en liefst ook de cadans sensor? Zelf zit ik te loeren op de Bontrager Ridetime elite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:43
Bij mijn hartslagband van Garmin komen de contacten wat los. Anderhalf jaar oud.

Gisteren het contactformulier ingevuld met het serienummer, mijn naam en adresgegevens. Kreeg vrij snel een reactie (op zondag) met de vraag of ik foto’s wou sturen, de factuur, het serienummer en mijn adresgegevens kon sturen (zucht..).

Netjes gedaan. Vanochtend een e-mail dat ik een nieuwe zou krijgen maar ik moest wel op de Garmin website mijn bestelling afronden, waar ze vroegen om (ja wel…) mijn adresgegevens 7(8)7 ..

Toch wel fijn. Als ik de track en tracé zo zie krijg ik niet alleen een nieuwe band maar de complete set. Complimenten voor de service van Garmin dus! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@OmeRobbie Volgens de gegevens zou de Wahoo zowel BT als ANT+ tegelijk kunnen gebruiken. Werkt nu één van deze opties? De Bontrager ondersteunt ANT+ en zou dus Wahoo zonder problemen moeten kunnen gebruiken. De meesten zullen hier niet zo snel een smartphone met een third party app gebruiken om een rit op te nemen en dan zal de Strava, Komoot of RidewithGPS apps eerder worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
EdwinW schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:42:
@OmeRobbie Volgens de gegevens zou de Wahoo zowel BT als ANT+ tegelijk kunnen gebruiken. Werkt nu één van deze opties? De Bontrager ondersteunt ANT+ en zou dus Wahoo zonder problemen moeten kunnen gebruiken. De meesten zullen hier niet zo snel een smartphone met een third party app gebruiken om een rit op te nemen en dan zal de Strava, Komoot of RidewithGPS apps eerder worden gebruikt.
Mijn doel is niet zozeer om de rit op te nemen maar om als dashboard te fungeren als ik fiets... route met google maps, snelheid, cadans en hartslag. Meer hoef ik niet te weten tijdens de rit.
Soms gebruik ik Komoot, soms fiets ik gewoon een paar uurtjes naar waar ik mooi vind. Heb al een fietscomputer gehad en vind het overkill.

De iPhone op een quadlock op mijn fietsen en een eenvoudig metertje. Ik had inderdaad gelezen dat de Wahoo beide aankon en krijgt ook goede reviews. De Bryton 15 was helaas geen succes. Nu dus advies hier vragen voordat ik weer van alles besteld en terugstuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 14:14
Hallo allemaal. Rij een half jaar met de edge 830, waar ik vaak routes via de QI app van komoot navigeer. Als ik dan de route begon had ik bijna altijd gesproken navigatie via een oortje, wat best handig is als mountainbiker. Dit is nu al een tijdje gestopt, ik vind nergens een oplossing. Ben nu ook van android naar iOS gegaan maar het probleem was daarvoor al begonnen.. Iemand een oplossing? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 09:05
Cloclo100 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:27:
Hallo allemaal. Rij een half jaar met de edge 830, waar ik vaak routes via de QI app van komoot navigeer. Als ik dan de route begon had ik bijna altijd gesproken navigatie via een oortje, wat best handig is als mountainbiker. Dit is nu al een tijdje gestopt, ik vind nergens een oplossing. Ben nu ook van android naar iOS gegaan maar het probleem was daarvoor al begonnen.. Iemand een oplossing? Thx!
In de connect app kun je onder toestel instellingen de optie audiomeldingen terugvinden onder activiteitopties (althans bij de android versie van de app). Daar kun je de meldingen aan en uit zetten, misschien met een update uitgezet?

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 10-10 10:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

OmeRobbie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 04:02:
[...]

Mijn doel is niet zozeer om de rit op te nemen maar om als dashboard te fungeren als ik fiets... route met google maps, snelheid, cadans en hartslag. Meer hoef ik niet te weten tijdens de rit.
Soms gebruik ik Komoot, soms fiets ik gewoon een paar uurtjes naar waar ik mooi vind. Heb al een fietscomputer gehad en vind het overkill.

De iPhone op een quadlock op mijn fietsen en een eenvoudig metertje. Ik had inderdaad gelezen dat de Wahoo beide aankon en krijgt ook goede reviews. De Bryton 15 was helaas geen succes. Nu dus advies hier vragen voordat ik weer van alles besteld en terugstuur...
Ik snap de toevoeging van de fietscomputer niet zo goed.
Je wilt je sensoren (cadans, speed en hr) aan twee apparaten tegelijk koppelen via verschillende protocollen. Zo lees ik het tenminste.

Is dat omdat je op de iphone niet beide apps (cyclemeter en Googlemaps/komoot) in beeld kunt hebben?
Ik weet niet hoe groot jou iphone is, maar is splitscreen dan geen optie?
https://techstory.in/how-to-split-screen-on-iphone/

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@OmeRobbie 2 iPhones? :+ Een iPhone 13 Max voor de weergave van kaart en een iPhone SE voor telemetrie? 8)

Nu ff serieus.. ik zou mijn iPhone niet op mijn stuur willen, om verschillende redenen: slecht zichtbaar in felle zon, in de gietende regen... weet niet hoe lang hij het zou volhouden - wil het ook niet testen met een toestel van +1k EURO, batterij plat op het moment dat je hem nodig hebt, bij val kans groot dat iPhone het niet gaat overleven of toch serieus beschadigd is, en ik hou graag mijn cockpit minimalistisch op mijn racefiets - zo'n knoert van een smartphone neen dank u, ..

Google maps en fietsen... dat moeten rustige paadjes zijn waar je fietst ;w

ANT+ kan je zoveel broadcasten als je wil, verschillende toestellen kunnen het signaal opvangen en weergeven, dus kies je voor een ANT+ compatible toestel kan alle sensoren die ANT+ ondersteunen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
magic_nl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Ik snap de toevoeging van de fietscomputer niet zo goed.
Je wilt je sensoren (cadans, speed en hr) aan twee apparaten tegelijk koppelen via verschillende protocollen. Zo lees ik het tenminste.

Is dat omdat je op de iphone niet beide apps (cyclemeter en Googlemaps/komoot) in beeld kunt hebben?
Ik weet niet hoe groot jou iphone is, maar is splitscreen dan geen optie?
https://techstory.in/how-to-split-screen-on-iphone/
Het is eigenlijk meer een display en geen computer. De iPhone is de fietscomputer.
Ik heb op mijn beide fietsen sensoren en die wil ik aflezen als ik geen zin heb om mijn telefoon erop te klikken. In principe hoeven ze niet beide tegelijk aan. ik wil kunnen kiezen. Ene keer ga ik via Google Maps navigeren naar een bestemming (iets van marktplaats halen bijv) de andere keer wil ik zomaar een uitgezocht tochtje doen, de andere keer een training, de andere keer een bekende fietsroute naar/langs het strand....

Misschien als ik verslaafd raak aan trainen op de fiets wordt het toch weer een fietscomputer... maar nu heb ik voor mijn gevoel gewoon alles met Cyclemeter, Komoot en een fetsdisplay (evt later Strava uploaden maar daar ben ik mee gestopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
RigolleM schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:11:
@OmeRobbie 2 iPhones? :+ Een iPhone 13 Max voor de weergave van kaart en een iPhone SE voor telemetrie? 8)

Nu ff serieus.. ik zou mijn iPhone niet op mijn stuur willen, om verschillende redenen: slecht zichtbaar in felle zon, in de gietende regen... weet niet hoe lang hij het zou volhouden - wil het ook niet testen met een toestel van +1k EURO, batterij plat op het moment dat je hem nodig hebt, bij val kans groot dat iPhone het niet gaat overleven of toch serieus beschadigd is, en ik hou graag mijn cockpit minimalistisch op mijn racefiets - zo'n knoert van een smartphone neen dank u, ..

Google maps en fietsen... dat moeten rustige paadjes zijn waar je fietst ;w

ANT+ kan je zoveel broadcasten als je wil, verschillende toestellen kunnen het signaal opvangen en weergeven, dus kies je voor een ANT+ compatible toestel kan alle sensoren die ANT+ ondersteunen uitlezen.
Ik heb geen racefiets (fitnessbike) en combineer dus toertjes met traininkjes. De iPhone voldoet hier (voorlopig) prima.

En ik fiets voornamelijk op verharde wegen. Al moet ik zeggen dat de Quadlock echt heel stevig en eenvoudig is hoor. Ik zie zelf MTB en motorrijders ermee toeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OmeRobbie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:14:
[...]
En ik fiets voornamelijk op verharde wegen. Al moet ik zeggen dat de Quadlock echt heel stevig en eenvoudig is hoor. Ik zie zelf MTB en motorrijders ermee toeren!
Gaat niet over de stevigheid van zo'n Quadlock, want heb die zelf ook op mijn smarttrainerfiets staan, maar bij een crash gaat uw iPhone het niet overleven... Mijn Garmin en Wahoo hebben het wel overleefd, want die kunnen wel een stootje verdragen, en kon ik vanuit de ambulance naar mijn vrouw bellen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 11-10 12:39
RigolleM schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Gaat niet over de stevigheid van zo'n Quadlock, want heb die zelf ook op mijn smarttrainerfiets staan, maar bij een crash gaat uw iPhone het niet overleven... Mijn Garmin en Wahoo hebben het wel overleefd, want die kunnen wel een stootje verdragen, en kon ik vanuit de ambulance naar mijn vrouw bellen... :*)
Waarom zou de iPhone het dan niet overleven? Als hij goed vast zit, is er toch niks mee aan de hand. Bij al mijn valpartijen (met name op MTB) had ik het idee dat de fietscomputer op een veiligere plek zat dan mijn telefoon (zakje in shirt). En beiden hebben alles overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wisselwerking schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:36:
[...]

Waarom zou de iPhone het dan niet overleven? Als hij goed vast zit, is er toch niks mee aan de hand. Bij al mijn valpartijen (met name op MTB) had ik het idee dat de fietscomputer op een veiligere plek zat dan mijn telefoon (zakje in shirt). En beiden hebben alles overleefd.
Als hij goed vast zit dan kan hij niet weg bij een crash, dus vangt hij de slag op. Als je tegen een auto knalt, zoals ik 2x heb meegemaakt, vangt de fiets 2x de klap op, 1x tegen de auto en 1x tegen de grond...
Bij een fietsGPS zoals de Wahoo en Garmin (anderen ken ik niet) floept hij uit de houder, en als hij nog is verzekerd met een lanyard dan gebeurt er weinig. Maar met een QuadLock blijft die vastzitten, want je moet op het lipje drukken om die los te maken.

Ik ben de tel kwijt hoeveel keer ik ben gevallen met de MTB in het bos, en fietsGPS heeft het altijd overleeft.. smartphone zat altijd in de backpack. Ik daarentegen... heb ook veel de slag opgevangen :+ Op de weg maar 2x gecrasht maar dan is de klap voor de fiets (en dus ook de accessoires) veel groter dan ergens in een bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
RigolleM schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Als hij goed vast zit dan kan hij niet weg bij een crash, dus vangt hij de slag op. Als je tegen een auto knalt, zoals ik 2x heb meegemaakt, vangt de fiets 2x de klap op, 1x tegen de auto en 1x tegen de grond...
Bij een fietsGPS zoals de Wahoo en Garmin (anderen ken ik niet) floept hij uit de houder, en als hij nog is verzekerd met een lanyard dan gebeurt er weinig. Maar met een QuadLock blijft die vastzitten, want je moet op het lipje drukken om die los te maken.

Ik ben de tel kwijt hoeveel keer ik ben gevallen met de MTB in het bos, en fietsGPS heeft het altijd overleeft.. smartphone zat altijd in de backpack. Ik daarentegen... heb ook veel de slag opgevangen :+ Op de weg maar 2x gecrasht maar dan is de klap voor de fiets (en dus ook de accessoires) veel groter dan ergens in een bos.
Dank voor je waarschuwing en ervaring. Ik ben een iets rustigere tourfiets en af-en-toe fitness fietsert.
Wat niet wil zeggen dat iets dergelijk mij en mijn iPhone niet kan overkomen maar ach ja het leven zit vol risico's... ik neem deze wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OmeRobbie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Dank voor je waarschuwing en ervaring. Ik ben een iets rustigere tourfiets en af-en-toe fitness fietsert.
Wat niet wil zeggen dat iets dergelijk mij en mijn iPhone niet kan overkomen maar ach ja het leven zit vol risico's... ik neem deze wel... :)
Auto's die plots uit een straat/van een oprit komen, die je inhalen en iets te vroeg insorteren, niet uitwijken als ze uit tegenovergesteld richting komen, voor je neus naar rechts gaan (meestal zonder richtingaanwijzers te gebruiken), naast u komen staan aan de lichten en toch voor u rechts inslaan, ook al zien ze mij vertrekken.., portieren die plots open gaan, op het fietspad gaan rijden en voor je neus stoppen (omdat ze iets moeten uitladen), anti-wielertoeristen die je gewoon van de baan proberen te rijden,... Hier in België al allemaal meermaals meegemaakt, gelukkig maar 2x prijs gehad... Al eens gedacht om een dashcam aan te schaffen, en een YT-kanaal te starten met wekelijkse fratsen van de medeweggebruikers (zonder maskeren van de nummerplaten) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
RigolleM schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Auto's die plots uit een straat/van een oprit komen, die je inhalen en iets te vroeg insorteren, niet uitwijken als ze uit tegenovergesteld richting komen, voor je neus naar rechts gaan (meestal zonder richtingaanwijzers te gebruiken), naast u komen staan aan de lichten en toch voor u rechts inslaan, ook al zien ze mij vertrekken.., portieren die plots open gaan, op het fietspad gaan rijden en voor je neus stoppen (omdat ze iets moeten uitladen), anti-wielertoeristen die je gewoon van de baan proberen te rijden,... Hier in België al allemaal meermaals meegemaakt, gelukkig maar 2x prijs gehad... Al eens gedacht om een dashcam aan te schaffen, en een YT-kanaal te starten met wekelijkse fratsen van de medeweggebruikers (zonder maskeren van de nummerplaten) :+
Hmm dat klinkt bekend, maar dan in het noorden van Nederland. Ook ik heb gelukkig maar 2x prijs gehad (en kwam er zelf relatief goed uit, hoefde geen ziekenhuis o.i.d. te bezoeken). Ik heb ook wel eens getwijfeld om de ritten te gaan opnemen met een GoPro ofzo O-)

Overigens gebeurt dit vaak tijdens mijn woon werk verkeer waar geen gescheiden fietspaden zijn, maar het blijft moeilijk voor mensen om zich aan de regels te houden (rechts heeft voorrang bijvoorbeeld is eentje die vaak genegeerd wordt op bepaalde kruispunten...)

[ Voor 10% gewijzigd door scraemus op 11-05-2022 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 11-10 12:39
RigolleM schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Heel verhaal,... Hier in België ... heel verhaal
Ah, je woont in België. Tja, met dat slechte wegdek zou ik ook geen telefoon op het stuur doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 09:29
Ik zit nu een beetje te orrienteren naar vervanging voor m'n stokoude Edge705.

Nu zie ik een edge 530 als de beste vervanger, maar ook de 830, al is die wel wat prijziger.

Wat is nu echt het voordeel van de laatste? Ik rijd redelijk veel GPX routes, en waardeer het als hij je weer terug naar de route stuurt. Touchscreen is het handigste om de kaart te bekijken, maar aangezien ik dan toch stilsta kan dat ook op de telefoon eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
twowheeler schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:07:
Ik zit nu een beetje te orrienteren naar vervanging voor m'n stokoude Edge705.

Nu zie ik een edge 530 als de beste vervanger, maar ook de 830, al is die wel wat prijziger.

Wat is nu echt het voordeel van de laatste? Ik rijd redelijk veel GPX routes, en waardeer het als hij je weer terug naar de route stuurt. Touchscreen is het handigste om de kaart te bekijken, maar aangezien ik dan toch stilsta kan dat ook op de telefoon eventueel.
Grootste verschil tussen de 830 en de 530 is dat je op de 830 direct een bestemming adres (of poi) kan invoeren, op de 530 kan dat enkel wat omslachtiger (via sendpoints.us + IQ app een locatie opslaan, of een locatie op de kaart kiezen).

verder uiteraard de bediening, zeker met pannen en zoomen op de kaart is touch wel een toevoeging. Gewoon starten/stoppen pages up/down zijn de knoppen prima. (hoewel de knoppen ook wel stuk kunnen gaan... touch is minder gevoelig voor problemen op lange termijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 13-05-2022 12:19 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Grootste verschil tussen de 830 en de 530 is dat je op de 830 direct een bestemming adres (of poi) kan invoeren, op de 530 kan dat enkel wat omslachtiger (via sendpoints.us + IQ app een locatie opslaan, of een locatie op de kaart kiezen).

verder uiteraard de bediening, zeker met pannen en zoomen op de kaart is touch wel een toevoeging. Gewoon starten/stoppen pages up/down zijn de knoppen prima. (hoewel de knoppen ook wel stuk kunnen gaan... touch is minder gevoelig voor problemen op lange termijn)
Aan de andere kant vind ik geen touch screen ook wel weer een voordeel. Ik zoom/pan haast nooit op de kaart maar ik fiets wel regelmatig met slecht weer (woon-werk) en daar is het touchscreen van de Garmin toch wel gevoelig voor, de afgelopen weken zou je het zo vergeten maar afgelopen najaar toch vaak met de touch screen vergrendeling aan gereden. Ook werkt het niet zo best met handschoenen. Ik heb wel eens spijt dat ik niet voor de 530 ben gegaan.

Als je echter alleen met mooi weer fietst heb je hier geen last van en werkt dat touch screen uitstekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 13-05-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
Kluus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Aan de andere kant vind ik geen touch screen ook wel weer een voordeel. Ik zoom/pan haast nooit op de kaart maar ik fiets wel regelmatig met slecht weer (woon-werk) en daar is het touchscreen van de Garmin toch wel gevoelig voor, de afgelopen weken zou je het zo vergeten maar afgelopen najaar toch vaak met de touch screen vergrendeling aan gereden. Ook werkt het niet zo best met handschoenen. Ik heb wel eens spijt dat ik niet voor de 530 ben gegaan.

Als je echter alleen met mooi weer fietst heb je hier geen last van en werkt dat touch screen uitstekend.
Ik heb ook een 830 en fiets door weer en wind, toch nooit klachten van touchscreen dat spontaan werkt (eerder dat ie niet werkt als er water op ligt) maar ik heb er wel een bumper om heen zitten en een mat glas screen protector (helpt ontzettend tegen zonlicht weerkaatsing). Qua handschoenen ook nooit echt problemen ondervonden, maar misschien koop ik per ongeluk wel de goede handschoenen voor touch screens (en ik ben zelf vaak statisch geladen in de winter, dat kan soms wel wat helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

scraemus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Ik heb ook een 830 en fiets door weer en wind, toch nooit klachten van touchscreen dat spontaan werkt (eerder dat ie niet werkt als er water op ligt) maar ik heb er wel een bumper om heen zitten en een mat glas screen protector (helpt ontzettend tegen zonlicht weerkaatsing). Qua handschoenen ook nooit echt problemen ondervonden, maar misschien koop ik per ongeluk wel de goede handschoenen voor touch screens (en ik ben zelf vaak statisch geladen in de winter, dat kan soms wel wat helpen).
Handschoenen ligt er aan welke je hebt inderdaad. Voor wat betreft water gevoeligheid is die screenprotector misschien het verschil, zal dat eens proberen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:05
Anders gewoon een karoo kopen ;)
Die heeft knoppen en touch wat prima werkt

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:10:
Anders gewoon een karoo kopen ;)
Die heeft knoppen en touch wat prima werkt
Als ze daar eens een kleiner model van maken... Ik vind persoonlijk een 1030 al te groot ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:05
Kluus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:11:
[...]

Als ze daar eens een kleiner model van maken... Ik vind persoonlijk een 1030 al te groot ;).
Mooi dat de karoo 2 net wat kleiner is ;)
Ik vind het iig een prima formaat, hoeft van mij iig niet kleiner

Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2020/12/DSC_1734.jpg
Left to right: Edge 1030 Plus, Hammerhead Karoo 2, Wahoo ROAM, Edge 530/830, Stages Dash L50
Bron

[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 13-05-2022 15:17 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Mooi dat de karoo 2 net wat kleiner is ;)

[Afbeelding]
Left to right: Edge 1030 Plus, Hammerhead Karoo 2, Wahoo ROAM, Edge 530/830, Stages Dash L50
Bron
Zat hem net op te zoeken maar dat gaat inderdaad de goede kant op! Dan wordt het wel een optie ooit, hoewel voorlopig de 830 nog wel volstaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
scraemus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke screen protector je gebruikt? Ik heb ook de 830 en vind het scherm niet altijd even goed afleesbaar. Over het algemeen, hoe meer zonlicht er op valt hoe beter zichtbaar, omdat het een transreflectief scherm is, maar dan heb je vaak ook weer veel reflecties.
Zorgt de protector er trouwens niet voor dat het scherm met weinig omgevingslicht minder goed zichtbaar is? Anders zit je daar weer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
cordonbleu schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Ik ben wel benieuwd welke screen protector je gebruikt? Ik heb ook de 830 en vind het scherm niet altijd even goed afleesbaar. Over het algemeen, hoe meer zonlicht er op valt hoe beter zichtbaar, omdat het een transreflectief scherm is, maar dan heb je vaak ook weer veel reflecties.
Zorgt de protector er trouwens niet voor dat het scherm met weinig omgevingslicht minder goed zichtbaar is? Anders zit je daar weer mee.
Het was even zoeken, maar ik heb deze er op zitten. Met minder omgevingslicht gaat de Edge van mij in de donkere modus en gaat de backlite aan. Ik heb in ieder geval nog geen last gehad van slechts afleesbaar scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zelf ben ik een tevreden Wahoo gebruiken, maar voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een andere fietscomputer met navigatie. Haar behoeft ligt vooral op het kunnen zien van de route en haar snelheid. Verregaande metrics of koppelingen met andere apps interesseren haar niet.
  • Goedkoper (haar eigen wens)
  • Makkelijker routes maken / inladen dan bij de Bolt.
Ze heeft nu een Bryton snelheidsmetertje , maar dat vind ik eigenlijk maar een onbetrouwbaar dingetje. Ik ben wat aan het grasduinen geweest en een Mio 210 lijkt me voor haar een optie. Zijn er mensen die uit ervaring iets kunnen zeggen of het gebruiksgemak van zo’n apparaat?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Hoe laad jij dan routes in je Bolt in?

Ik maak mn routes in Komoot (en voorheen ook in Strava), die twee heb ik gekoppeld met mn wahoo account. Wifi is geconnect op m'n Roam, ik druk op sync en m'n routes staan in mn device. Selecteren en gaan met die banaan.

Makkelijker heb ik het nog niet gezien.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 19:11

Flipmo

OMG !!

En heb je een route via de mail, op de route klikken, zet hij hem vanzelf in de wahoo app.
in Wahoo app, route selecteren en fietsen maar.

Net alsMcmighty zie ik ook niet hoe het nog makkelijker kan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
SirLenncelot schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:08:
Zelf ben ik een tevreden Wahoo gebruiken, maar voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een andere fietscomputer met navigatie. Haar behoeft ligt vooral op het kunnen zien van de route en haar snelheid. Verregaande metrics of koppelingen met andere apps interesseren haar niet.
  • Goedkoper (haar eigen wens)
  • Makkelijker routes maken / inladen dan bij de Bolt.
Ze heeft nu een Bryton snelheidsmetertje , maar dat vind ik eigenlijk maar een onbetrouwbaar dingetje. Ik ben wat aan het grasduinen geweest en een Mio 210 lijkt me voor haar een optie. Zijn er mensen die uit ervaring iets kunnen zeggen of het gebruiksgemak van zo’n apparaat?
Ik zou een Mio niet aanraden:
- veel synchronisatieproblemen na afloop van de rit. Dan moet je weer de Mio aan de PC koppelen om de gpx-file handmatig op Strava te zetten
- korte accuduur (ondanks de specs op papier)
- de Mio 210 kan zelfs geen bluetooth of ANT+ apparaten koppelen, dus niet eens een hartslagmeting.
- ze draaien nog steeds op een Windows CE versie van jaren geleden. Je krijgt dan na een reboot ineens weer een mioDodge applicatie voor je neus met CE interface, meestal is na een reboot de Mio wel weer bruikbaar
- in het begin lijkt het snel, maar de software is traag na een tijdje. Zeker in combinatie met een ingeladen route, tijdens navigeren is de performance van bladeren e.d. dramatisch.

Zie ook hier voor de ervaringen onderaan de "review":
Cyclo ervaringen Mio Cyclo 210

Geen aanrader.

[ Voor 31% gewijzigd door Speed24 op 16-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Pierre

Van nature lui!

Ik ben opzoek naar elastiek voor mijn Cadansmeter (Garmin) waar kan ik die het beste vandaan halen?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
Heb ondertussen ruim 1300 km gereden met de Bolt v2 en ik ben er zeer tevreden over. Het scherm is top: kleuren goed zichtbaar en handig gebruikt in datavelden (zoals harstlagzone), hoge resolutie en perfect afleesbaar in de zon. Kaart zeer goed afleesbaar. Persoonlijk vind ik alles veel fijner dan de Edge 830. Daarnaast is snel opladen via USB-C ook handig, knoppen zijn beter dan bij de Bolt v1. Firmware was stabiel. Één keer een klimsegment kwijtgeraakt maar dat ligt waarschijnlijk aan de beroerde GPS-vastlegging van de populaire Strava segmenten. Door vooraf de klimsegmenten op je route op Strava bij je favorieten te zetten mis ik iets als ClimbPro van Garmin niet (alleen het veld time ahead/behind klopt niet veel van, ook niet bij weinig deviatie van gemiddelde snelheid). Topding! Rerouting is inderdaad vaak niet zo slim, maar niet zo erg.

Uiteraard ook per ongeluk (ik ben soms onhandig) hem laten vallen op een stenen vloer maar geen krasje. Mijn Edge 830 ligt nog met gebroken scherm in de kast. Wat ik onbegrijpelijk vind aan Garmin is dat ondanks dat het scherm groter is de cijfers kleiner zijn dan een Bolt. Er zit zoveel ongebruikte witruimte om de cijfers. Het in- en uitzoomen om het aantal datavelden aan te passen blijft een briljante feature. Ik heb nog geen leesbril nodig maar het is gewoon fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Pierre schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:41:
Ik ben opzoek naar elastiek voor mijn Cadansmeter (Garmin) waar kan ik die het beste vandaan halen?
Via Amazon is dat vaak wel te krijgen. Bij Postnl punt laten bezorgen is 'gratis'.

Edit:
https://www.amazon.nl/dp/...an_i_XAQFW9622GCVHMXV776H

[ Voor 14% gewijzigd door Nuevocasa op 16-05-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 23:11
matthijsln schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:22:
Heb ondertussen ruim 1300 km gereden met de Bolt v2 en ik ben er zeer tevreden over. Het scherm is top: kleuren goed zichtbaar en handig gebruikt in datavelden (zoals harstlagzone), hoge resolutie en perfect afleesbaar in de zon. Kaart zeer goed afleesbaar. Persoonlijk vind ik alles veel fijner dan de Edge 830. Daarnaast is snel opladen via USB-C ook handig, knoppen zijn beter dan bij de Bolt v1. Firmware was stabiel. Één keer een klimsegment kwijtgeraakt maar dat ligt waarschijnlijk aan de beroerde GPS-vastlegging van de populaire Strava segmenten. Door vooraf de klimsegmenten op je route op Strava bij je favorieten te zetten mis ik iets als ClimbPro van Garmin niet (alleen het veld time ahead/behind klopt niet veel van, ook niet bij weinig deviatie van gemiddelde snelheid). Topding! Rerouting is inderdaad vaak niet zo slim, maar niet zo erg.

Uiteraard ook per ongeluk (ik ben soms onhandig) hem laten vallen op een stenen vloer maar geen krasje. Mijn Edge 830 ligt nog met gebroken scherm in de kast. Wat ik onbegrijpelijk vind aan Garmin is dat ondanks dat het scherm groter is de cijfers kleiner zijn dan een Bolt. Er zit zoveel ongebruikte witruimte om de cijfers. Het in- en uitzoomen om het aantal datavelden aan te passen blijft een briljante feature. Ik heb nog geen leesbril nodig maar het is gewoon fijner.
Ik heb m nu ook sinds een maandje en het is inderdaad een fijn apparaat. Je snapt ook gewoon na 5 minuten hoe het ding werkt, in tegenstelling tot veel andere apparaten.

Hoop alleen echt dat ze dat rerouting verbeteren. Gisteren miste ik 1 afslag, vervolgens heeft het ding een half uur lopen piepen dat ik terug of naar rechts moest, terwijl een simpele afslag naar links me weer op de route zou brengen. Voor m'n bikepacking avonturen schroef ik m'n iPhone denk ik weer op m'n fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sheepdog schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Ik heb m nu ook sinds een maandje en het is inderdaad een fijn apparaat. Je snapt ook gewoon na 5 minuten hoe het ding werkt, in tegenstelling tot veel andere apparaten.

Hoop alleen echt dat ze dat rerouting verbeteren. Gisteren miste ik 1 afslag, vervolgens heeft het ding een half uur lopen piepen dat ik terug of naar rechts moest, terwijl een simpele afslag naar links me weer op de route zou brengen. Voor m'n bikepacking avonturen schroef ik m'n iPhone denk ik weer op m'n fiets.
Een track is ook niet gemaakt om te rerouten... je wilt die exact rijden zoals je die werd samengesteld, dus lijkt het mij logisch dat hij je wilt terug sturen. Ik ben door het rerouten (lees bij Garmin: herberekenen negeren) al op plaatsen gekomen, waar ik liever niet wil fietsenl, zoals drukke wegen, slechte (fiets)wegen,... Tegenwoordig keer ik gewoon terug.. ziet er niet uit op uw tracklog, maar je rijdt tenminste terug op mooiere fietswegen, waar Komoot, Strava,... rekening mee houden. Ik kom uit het MTB-wereldje en daar wil je echt die track narijden zoals die is gemaakt, vaak ook koppig geweest en de track genegeerd en daarna kilometers niks meer om op de originele track te geraken. Sta je daar aan de andere kant van een heuvel te blinken... Er over lukt niet meer, want geen paden meer.. ja wandelpaden waar je met de fiets op de rug moet dragen... dus gewoon rond de heuvel... en mis je alle het mooie waar de parcoursbouwers je wouden langs sturen.

iPhone op mijn stuur, geen denken aan.. en ook nog nooit nodig gehad, enkel om eens een andere route te laden als we onze tocht afbreken en recht naar huis/auto willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Pierre

Van nature lui!

Nuevocasa schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:44:
[...]

Via Amazon is dat vaak wel te krijgen. Bij Postnl punt laten bezorgen is 'gratis'.

Edit:
https://www.amazon.nl/dp/...an_i_XAQFW9622GCVHMXV776H
Thanks voor de tip, net even besteld donderdag in huis (o nee bij een afhaalpunt) :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 15:59
sheepdog schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Als een Wahoo zegt dat je moet omkeren dan zou ik me daar maar aan toegeven. Ik vind de Wahoo rerouting de beste die ik tot nu toe geprobeerd heb. Heb eerst een paar keer de Edge 530 geprobeerd maar kon er niet wennen. Vond het scherm niet goed afleesbaar, de app wat omslachtig en als hij dacht dat je ook maar 1 seconde off-route was kwam de U-bocht weer om de hoek.

Wahoo (Bolt V2) doet dit zoveel beter en sneller. Laatst wezen fietsen in Zuid-Limburg met een vriend die een 530 heeft. Na 6 U-bochten en tig keer herbereken gaf de Garmin toch maar toe om een nieuwe route te berekenen terwijl mijn Wahoo die binnen 5 seconden al had gevonden, en het was nog een prima route ook. Ook bij wegafsluitingen 'snapt' de Wahoo gewoon beter dat je daar rond heen wilt. Bij de Garmin probeerde hij je elke keer maar weer terug te sturen totdat je echt te ver weg was.

Maar goed er zijn ook zat mensen die totaal geen problemen er mee hebben dus het zal wel aan mij liggen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ik zoom meestal even uit, kijken of het te doen is om zelf een handige route terug naar de track te fietsen.

Het is inderdaad geen google maps of andere a-->b navigatie, maar zoals @RigolleM aangeeft, het is ook bedoelt om een route te rijden, van a-->a over de gekozen wegen, dus in die zin logisch dat ie je asap terug wilt sturen.
In het geval van een afgesloten weg absoluut niet altijd handig, maar we kunnen zelf ook nog nadenken toch?

ik was in ieder geval erg blij met mijn 530 afgelopen weekend in de Ardennen. Een komoot route prima kunnen volgen. Soms zit je er even naast, maar uitzoomen (rechtsboven ingedrukt houden, triggert de zoom knoppen, kort indrukken geeft het menu waar je pan en zoom kan activeren) en dan gewoon de kortste weg terug naar de route. Ik heb alleen de her-bereken optie op vragen staan.. die moet ik nog op manual zetten. het wegklikken van het her-berekenen wordt een beetje vermoeiend..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Zag deze net langskomen (via weightweenies)

https://the5krunner.com/2...n-edge-1040-first-images/

Flinke batterij verbetering.
Benieuwd naar 840 verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:41:
Zag deze net langskomen (via weightweenies)

https://the5krunner.com/2...n-edge-1040-first-images/

Flinke batterij verbetering.
Benieuwd naar 840 verbeteringen.
Waarom de 10x0 eerst aan de beurt? Die had al een facelift gekregen met de plus, hopelijk ook onmiddellijk een 540 en 840, dat we niet 'terug' een jaar moeten wachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
RigolleM schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Waarom de 10x0 eerst aan de beurt? Die had al een facelift gekregen met de plus, hopelijk ook onmiddellijk een 540 en 840, dat we niet 'terug' een jaar moeten wachten...
zodat ongeduldige mensen het topmodel kopen :)

maar ik ben ook wel benieuwd naar de 540 en d 840.. misschien kan ik de 530 hier in huis doorschuiven :D

Ik zie verder niet heel veel spannende updates voor de 1040, behalve usb c en betere accuduur, maar dit kan wellicht ook wel interessant zijn:
A simplified setup and a streamlined interface make it quick and easy to access the information, courses and tools you need and even adjust data fields right from the Edge® device or from your paired smartphone.
dan maken ze qua gebruiksgemak toch een stapje richting wahoo

[ Voor 33% gewijzigd door Prulleman op 24-05-2022 16:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:36:
[...]

zodat ongeduldige mensen het topmodel kopen :)

maar ik ben ook wel benieuwd naar de 540 en d 840.. misschien kan ik de 530 hier in huis doorschuiven :D
Zo ongeduldig ben ik niet... eerst de reviews afwachten van Lama en Ray...

Ik kan ook doorschuiven, iemand zit al een jaar te popelen om mijn Edge 830 over te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
En het ziet er nog steeds naar uit dat de nieuwe Wahoo Roam deze maand het levenslicht gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb een vervelend probleem met mijn Garmin 830 en mijn Speed sensor (Sigma Sport R2 Duo). Ik had altijd al het vermoeden dat die de snelheid pakte van de Garmin ipv de speed sensor omdat die soms slechter leek te werken onder de bomen. Echter hier in FR in de tunnels stopt de snelheidmeting en afstand volledig.

Als het goed is zou dit gewoon moeten blijven werken in tunnels als je een snelheidsmeter hebt toch?

Ik heb de standaard dingen al geprobeerd:
- Sensor verwijderd uit Garmin en opnieuw toegevoegd (2x al)
- gecontroleerd of de sensor contact maakt, dat doet die wel, want als ik stil sta en alleen mijn wiel draai en de magneet komt voorbij de sensor dan piept die wel.

Ik zou dit graag willen oplossen.. hebben jullie ervaring hiermee? Ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 11:30
[...]

Met de chiptekorten kiezen veel bedrijven ervoor producten te maken met de meeste winst-per-ingebouwde-chip: vaak zijn dat de duurste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ircghost schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:21:
Ik heb een vervelend probleem met mijn Garmin 830 en mijn Speed sensor (Sigma Sport R2 Duo). Ik had altijd al het vermoeden dat die de snelheid pakte van de Garmin ipv de speed sensor omdat die soms slechter leek te werken onder de bomen. Echter hier in FR in de tunnels stopt de snelheidmeting en afstand volledig.

Als het goed is zou dit gewoon moeten blijven werken in tunnels als je een snelheidsmeter hebt toch?

- gecontroleerd of de sensor contact maakt, dat doet die wel, want als ik stil sta en alleen mijn wiel draai en de magneet komt voorbij de sensor dan piept die wel.

Na de update van versie 7 naar 8 had ik (en meer mensen) last van sensordropouts.
Dat gaf hetzelfde fenomeen, maar ik kon er moeilijk de vinger opleggen.
Ik heb toen https://www.fitfilerepairtool.info/ gebruikt om uit te lezen welke sensor (Garmin of speed) geregistreerd werd. Daar bleek uit dat de speedsensor regelmatig wegviel.
Na latere updates (en helemaal met de huidige 9,3) verdween het probleem.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
Ircghost schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:21:

Je kunt toch zien welke sensor gekoppeld is? En verder, testen is heel simpel; als je stil staat je wiel een zwieper geven. Geeft je garmin dan een snelheid aan dan pakt ie de speedsensor, anders gps. (In feite hetzelfde wat je onder bomen of tunnels hebt)
Verder; speedsensor kan ingesteld worden op automatisch bepalen van wielomtrek (op basis van gps) of een fixed waarde. Misschien krijgt ie de wielomtrek niet goed vastgesteld; probeer daar eens een fixed value in te zetten?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

De speed gekoppeld en de garmin geeft aan dat die werkt, dat is dus het vreemde. Ik zal kijken of een handmatig ingestelde wielmaat helpt, bedankt voor de suggestie!

@magic_nl thanks! zodra ik terug ben van vakantie zal ik mijn files eens bekijken. Kijken of ik er wijzer van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
matthijsln schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:22:
Heb ondertussen ruim 1300 km gereden met de Bolt v2 en ik ben er zeer tevreden over. ...
Aanvulling:
- Zoals andere reviews melden geeft temperatuursensor soms niet correct de temperatuur weer (te laag). Kleinigheidje.
- 'Afstand te gaan' veld klopt niet altijd, geeft soms te hoge waarde weer en loopt dan weer snel terug (heb rerouting nog aan staan).
- Element app gekoppeld hebben voor notificaties is handig maar afgelopen zaterdag trok dit juist de batterij van m'n telefoon leeg. Geen idee waarom, eerder kon ik de app wel gewoon gekoppeld hebben via Bluetooth zonder hoog verbruik. Wel vervelend want ik was om 2 uur 's middags nog lang niet klaar met fietsen. Telefoon maar uitgezet zodat ik in nood eventueel nog kon bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wi3IIK-mZcHTHZZLnPutSwcuhR8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eryvlNSZMU6ztui9KAQqML5p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Mistraller schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Je kunt toch zien welke sensor gekoppeld is? En verder, testen is heel simpel; als je stil staat je wiel een zwieper geven. Geeft je garmin dan een snelheid aan dan pakt ie de speedsensor, anders gps. (In feite hetzelfde wat je onder bomen of tunnels hebt)
Dat was een tijdje terug dus het probleem. Regelmatige disconnects, maar zo kort van duur dat het niet verwerkt werd in het display.
Pas al de disconnect langer duurde kreeg je om de haverklap sensor connect meldingen.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 18:37
EdwinW schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:18:
En het ziet er nog steeds naar uit dat de nieuwe Wahoo Roam deze maand het levenslicht gaat zien.
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Voor degenen die de Hammerhead Karoo hebben of overwegen deze te kopen én deze denken te gaan gebruiken met Shimano DI2, gaan nu diep teleurgesteld worden: ze moeten deze functionaliteit van Shimano er uit gaan halen met een firmware update vanwege de overname door SRAM: https://www.dcrainmaker.c...tionality-from-karoo.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

EdwinW schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:25:
Voor degenen die de Hammerhead Karoo hebben of overwegen deze te kopen én deze denken te gaan gebruiken met Shimano DI2, gaan nu diep teleurgesteld worden: ze moeten deze functionaliteit van Shimano er uit gaan halen met een firmware update vanwege de overname door SRAM: https://www.dcrainmaker.c...tionality-from-karoo.html
Je kan het ook omdraaien: Degene die Shimano DI2 overwegen, let op! Ze zijn bezig bij andere fabrikanten die eerder ondersteund werden te dwingen deze functionaliteit ondersteuning hiervoor weg te halen.

Het lijkt een beetje op het Ant vs bluetooth systeem kinderachtigheid. Dankzij de telefonie (mobieltjes) is BT nu de winnaar geworden, terwijl nog altijd ant de betere functionaliteit en stabiliteit heeft, al staat BT niet stil.

Het erge is dat zo'n stap van shimano je aan het denken hoort te zetten: wat is de volgende stap? Garmin? Wahoo?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat een gruwelijk k*tbedrijf is Shimano.

Heb een Karoo 2 gekocht, o.a. vanwege de reguliere software-updates en nu moet ik dus ofwel stoppen met updaten, of Di2-support missen.

Wat een stel hufters.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bananeman schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:36:
Heb een Karoo 2 gekocht, o.a. vanwege de reguliere software-updates en nu moet ik dus ofwel stoppen met updaten, of Di2-support missen.
Of overstappen naar SRAM of een Garmin/Wahoo aanschaffen...
Is kinderachtig gedrag van Shimano, had ik niet verwacht deze beslissing. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@RigolleM Terug naar Garmin ligt dan het meest voor de hand. Jarenlang verschillende Edge modellen gehad, daar werd ik ook niet per se vrolijk van vanwege de vele bugs en de weinige software-updates.

Can't win.

Misschien de Karoo 2 maar op Marktplaats gooien.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
[...]

Echt een facelift was het niet hoor. De 1030 plus heeft een snellere cpu en meer geheugen, en is verder vrijwel gelijk aan de 1030. Hiermee liep hij weer in de pas met de 530 en 830, die al eerder uitgekomen waren met een snelle cpu. De 1040 is een echte overhaul, te zien aan de plaatjes, een compleet vernieuwd design. Ben er echt benieuwd naar. Een Garmin model gaat meestal 3-4 jaar mee, dan komt er een nieuwe met een major update. Er zijn echter zelden meerdere updates in 1 jaar. De 830 is van april 2019. Gezien de 1040 er nu aankomt, zou je dan een 840 rond april 2023 verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--dF7NG9-8V_qnDKjaJ7kbKOXYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LHWkzw3p9XmNVz0m4OgIg2Iv.png?f=fotoalbum_large

Aanvulling: volgens een andere site zou er zelfs een 1040 Solar komen. Dat verklaart dan de 35 tot 70 uur accuduur...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYrM-uaHRlF3PdozkqlFwQH1gaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NQHZt4om3TGtsZLtxfJAko5G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 28-05-2022 15:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:41:
[...]

Mja welk bedrijf wil je straffen? Ik heb zelf geen Di2 dus ik kan prima zonder de ondersteuning, maar ik kijk wel uit voor ik meer van shimano in huis ga halen als ik het een beetje kan voorkomen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Same here. Volgende fiets zonder Shimano, maar dat duurt nog wel een paar jaar dus geen idee wat er in de tussentijd allemaal zal zijn gebeurd.

Updates op de K2 uitgeschakeld dus voorlopig werkt Di2 nog.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Na jaren te negeren ben ik toch maar eens begonnen met het activeren van Strava Live Segments op de Bolt. Bij de laatste tocht werkte dat wisselend, soms heel lekker om het profieltje en de resterende afstand te kunnen zien. Andere segmenten werden helemaal niet gestart of na een paar meter alweer niet meer getoond.

Zijn dit herkenbare quircks voor mensen of heb ik gewoon de verkeerde segmenten gekozen?

edit: volgens mij zie ik het, sommige segmenten lopen net anders dan de route. Dat zou in ieder geval verklaren waarom ze niet allemaal afgetrapt werden. Blijven nog twee dingen over die wel gestart werden maar opeens niet meer zichtbaar waren, ook zonder dat de route kon afwijken.

[ Voor 25% gewijzigd door SirLenncelot op 29-05-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:32
Hoi een vraag over de Mio Cyclo 210. Ik was aan het kijken hoe ik GPX bestanden kon uploaden via MioShare en de CycloAgent.

Het synchroniseren van nieuwe gpx bestanden gaat prima, maar als ik in mioshare een route (gpx bestand) verwijderen en ik synchroniseer opnieuw dan wordt deze route niet verwijderd van de Mio Cyclo.

Ik kan uiteraard alles via File manager doen, maar ik vroeg met af of bij iemand de PC software van de Mio Cyclo 2xx wel naar verwachting werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zou een MIO aan niemand adviseren, maar als antwoord op je vraag, geen idee. Het klinkt iig heel niet gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
RigolleM schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:41:
[...]

Kan me voorstellen dat Garmin een deal heeft gemaakt met Shimano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja..ze mochten het een en ander gebruiken. Als je als concurrent (SRAM) iets koopt waarmee je info uit het systeem kan trekken van je concurrent..

Dan vind ik het niet raar dat Shimano zegt..

"neuh..apparatuur van onze directe concurrent..die heeft geen toegang meer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:07
McMiGHtY schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:10:
Ja..ze mochten het een en ander gebruiken. Als je als concurrent (SRAM) iets koopt waarmee je info uit het systeem kan trekken van je concurrent..

Begreep uit de video van DCRainmaker dat zij een propietary versie van Ant+ gebruiken. Dat is natuurlijk wel een beetje sneu en uiteindelijk zijn wij als consument dan de dupe.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als consument van een Karoo..ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:54
McMiGHtY schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:10:

Maar het is toch niks spannends, behalve wat data communicatie? En die overname is al afgerond, dus die gegevens hebben ze toch al. Het is gewoon een old-school manier van dichttimmeren van je eigen rotzooi, ipv een open gedachte.

Blijf 't wel enorm zonde vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Is dit hele Shimano niet gewoon een gevalletje vrije ontvangst van signalen uit de ether? Er wordt toch niks naar de groep set heen gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:37
tjanssen schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:50:
Is dit hele Shimano niet gewoon een gevalletje vrije ontvangst van signalen uit de ether? Er wordt toch niks naar de groep set heen gestuurd?
Ze maken denk ik gebruik van een patent van Shimano om iets met die data te kunnen doen.

Jammer dit. Dit komt innovatie in de markt niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Vraagje met betrekking tot fietscomputers.

Mijn wahoo roam heeft het na 3 jaar intensief gebruik begeven. Werkt wel nog maar de batterij wordt na 3 uur fietsen compleet leeg getrokken. Heb geprobeerd om alle functies uit te zetten wat een half uur scheelt maar rondjes van 100km+ trekt die sowieso niet meer.

Ik ga Wahoo eens mailen of dit gewoon zomaar kan. Een telefoon heeft ook een houdbaarheidsdatum van 2 tot 3 jaar. Maar die gebruik je dagelijks. De roam natuurlijk wat minder

De vraag is nu.
Weer een roam kopen met de gedachte in achterhoofd dat het na 3 jaar wel eens gedaan kan zijn. Of een Garmin halen die dezelfde functies heeft. Zoals de 530 of de 830.
De 1030 ga ik er niet op zetten. (te groot)

Het is natuurlijk heel persoonlijk. Maar ben wel eens benieuwd naar de meningen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:43
murphylee schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:53:

Mijn wahoo roam heeft het na 3 jaar intensief gebruik begeven. Werkt wel nog maar de batterij wordt na 3 uur fietsen compleet leeg getrokken. Heb geprobeerd om alle functies uit te zetten wat een half uur scheelt maar rondjes van 100km+ trekt die sowieso niet meer.

Ik ga Wahoo eens mailen of dit gewoon zomaar kan. Een telefoon heeft ook een houdbaarheidsdatum van 2 tot 3 jaar. Maar die gebruik je dagelijks. De roam natuurlijk wat minder

De vraag is nu.
Weer een roam kopen met de gedachte in achterhoofd dat het na 3 jaar wel eens gedaan kan zijn. Of een Garmin halen die dezelfde functies heeft. Zoals de 530 of de 830.

Het is natuurlijk heel persoonlijk. Maar ben wel eens benieuwd naar de meningen.
Ook al ben ik Garmin fan. Wahoo is een prima merk met prima reputatie. Beide merken kunnen wel eens een maandag morgen model hebben.

Vaak helpt een berichtje naar support en komen ze met coulance.

Kan zijn dat ze dat niet doen, kan je altijd nog Garmin overwegen O+

ik heb goede ogen en een 1030 plus, ben er super blij mee. Lekker groot scherm met navigeren en accuduur is 3 dubbel fantastisch

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
murphylee schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:53:

De vraag is nu.

Lijkt mij dat Wahoo hier iets mee zou moeten. Ik heb wel wat vragen gesteld hier over de accu, maar dan eerder dat ik me zorgen maak dat mijn 5 jaar oude Bolt misschien de 10 uur niet haalt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

mhr-zip schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:09:
[...]
Vaak helpt een berichtje naar support en komen ze met coulance.

ik heb goede ogen en een 1030 plus, ben er super blij mee. Lekker groot scherm met navigeren en accuduur is 3 dubbel fantastisch
Ik ga eens mailen.

Ben zelf een Wahoo fan. Vooral omdat het instellen van de roam/Bolt echt kinderspel is.
Maar heb geen problemen om iets nieuws te proberen. Maar het moet niet te groot zijn. 😅
En de 1030 plus is echt wel een tikkeltje groter dan de roam. Heeft natuurlijk zin voordelen en nadelen
SirLenncelot schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:25:
[...]
Lijkt mij dat Wahoo hier iets mee zou moeten. Ik heb wel wat vragen gesteld hier over de accu, maar dan eerder dat ik me zorgen maak dat mijn 5 jaar oude Bolt misschien de 10 uur niet haalt…
Ik heb ook een oude model Bolt. Heb hier nog altijd geen problemen mee. Op software gebied dan.
Wel hebben deze last van vervuiling dat tussen de openingen komt te zitten. Bijzonder lastig om dat dan weer schoon te maken.

Maar bij de roam begint zelfs de beglazing los te laten. Bijzonder vervelend!

Misschien dat jij (@DDX ) wat ervaring heb met de klantenservice. Ik neem aan dat een 3 jaar oude model geen garantie meer heeft.

Hier even een foto van de beglazing 😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYbQSMDMrrtFJ0yIyKF2TNm2jLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hJvHEO1cwZJB1a0Nci5A8pO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
murphylee schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:16:
[...]
Misschien dat jij (@DDX ) wat ervaring heb met de klantenservice. Ik neem aan dat een 3 jaar oude model geen garantie meer heeft.
Mijn laatste omruil was net buiten de garantie, dat deden ze onder coulance.
3 jaar denk dat je pech hebt, maar je kan natuurlijk gewoon vragen.
(en als je nieuwe koopt, daarna bij futurumshop kopen met 5 jaar garantie upgrade)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:43
murphylee schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:16:
[...]

Ben zelf een Wahoo fan. Vooral omdat het instellen van de roam/Bolt echt kinderspel is.
Ik heb 4 jaar moeten studeren om een Garmin leren te bedienen....

Maar even serieus, beiden werken prima. Maar als je Android gewend bent en stapt dan over op IOS of andersom, dan is het ruk.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

mhr-zip schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:12:
[...]
Ik heb 4 jaar moeten studeren om een Garmin leren te bedienen....

Maar even serieus, beiden werken prima. Maar als je Android gewend bent en stapt dan over op IOS of andersom, dan is het ruk.
Ook dat went wel. Is wat je zegt. Beiden werken maar ook beide hebben problemen. Technologie kan nog behoorlijk verbeterd worden.

Ben net terug uit de Dolomieten. Moet je voorstellen dat je de Mortirolo heb beklommen en daarna nog de Gavia op moet. Halverwege valt die uit. Dan zit je te kijken...

Mijn Android telefoon is ook ruk. (Oudje) en ben echt vies hard aan het twijfelen om voor een iPhone 13 te gaan. Alleen al voor de camera. Ben heel wat mooie foto's mis gelopen in Italië. :(

Maar we gaan weer on topic 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylly
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 11:26
Als dit soort filmpjes lekken verwacht ik de aankondiging snel.

YouTube: Garmin Edge 1040

Vooral hier krijg je een wat beter beeld van d'r 1040. Geen idee of het veel veranderd ten opzichte van de 1030(plus)
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 18:37
EdwinW schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:18:
Ik zit er met smart op te wachten, want ik ben toe aan een upgrade van mijn oude Bolt. Maar behalve dat de Roam op steeds meer plekken afgeprijsd wordt, heb ik verder geen enkel concreet signaal opgepikt dat er een nieuwe Roam aan zit te komen. Ik lees ook geen geruchten, helemaal niets.... Dat ging bij de Bolt2 toch anders volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@nomar109 Op de Wahoo Roam pagina van de firmware updates, wordt sinds vorige maand melding gemaakt dat er een minor upgrade van de Roam beschikbaar komt. Deze firmware updates hebben een afwijkende vermelding met WD08.
Daarnaast moeten nieuwe devices aangemeld worden bij de FCC. De eerste documenten van een nieuwe Roam zijn in november 2021 ingediend (o.a. testresultaten). Voor andere documenten, zoals foto’s van het product en handleidingen, mogen ná 29 mei worden vrijgegeven. Dat laatste is nog niet gebeurd, wellicht dat de introductie is uitgesteld.
Op basis van de informatie van de FCC lijkt het er op dat de Garmin Edge 1040 deze week kan worden gepresenteerd. Officiële video stónd op https://syskb.com/velo-pr...nouveau-garmin-edge-1040/ en
https://youtu.be/bmnW3qjnKGc
Als je op Twitter zoekt op “Garmin 1040” tref je nog meer informatie aan zoals https://youtu.be/rcJu_rk5q9c

[ Voor 6% gewijzigd door EdwinW op 07-06-2022 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
En de eerste reviews van de Garmin Edge 1040 zijn verschenen:
DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...olar-in-depth-review.html
GPLama: https://www.youtube.com/watch?v=RtpCIIKdmzU
Cycling Weekly: https://www.cyclingweekly...0-solar-first-ride-review
DesFit: https://youtu.be/RBzgZd_UJuw

[ Voor 28% gewijzigd door EdwinW op 08-06-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Helaas, de features komen niet naar de oudere devices.. misschien wordt het dan wel upgraden ondanks dat ik nog een vrij nieuwe 830 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 18:17
Weet iemand of het met de huidige generatie apparaten mogelijk is om een route te volgen en dus niet zo zeer te navigeren. Ik wil de ene week een rondje linksom en misschien de week erna wel rechtsom rijden zonder steeds meldingen te krijgen dat ik moet omkeren of pijlen in beeld zie die tegen de door mijn gewenste richting gaan. In de oude 705 kon je daar courses voor gebruiken. Heb inmiddels zowel de Garmin Edge 530 en 830 geprobeerd maar denk dat het daarbij niet kan? de 530 heb ik destijds retour gedaan omdat ik er echt niet mee overweg kon. Nu een paar dagen met een 830 geprobeerd en dat werkt tov de 530 echt veel simpeler wat betreft de menu structuur en zoomen van de kaart. Toch retour gedaan omdat verbinden met Strava niet lukt (error 401) en het allemaal wel erg traag reageert. Misschien Wahoo eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Bij de 830 (maar dat kon zelfs al bij de 800) kan je bij route opties instellen dat lijntje continu zichtbaar is op de kaart.
En dan kan je ook opvallend kleurtje instellen.

Zolang je kaart in beeld hebt zie je dus de route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En met een Wahoo kan het al zeker niet... al kan ik mij niet vinden in de verklaring dat de Edge 830 simpeler is qua menu structuur.. is namelijk hetzelfde, maar denk dat @Switek eerder bedoeld dat touch screen voor hem beter werkt. Verbinden van Strava zal eerder een user gerelateerd probleem zijn, wat met Wahoo ook kan gebeuren als je niet weet wat je aan het doen bent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:51:
Helaas, de features komen niet naar de oudere devices.. misschien wordt het dan wel upgraden ondanks dat ik nog een vrij nieuwe 830 heb.
Of een jaartje geduld hebben voor een 540/840 :9 ... zitten nieuwe CPU/GPU/GPS-chipset in de Edge 1040, dus te begrijpen dat dit niet aan de oude reeksen gaat, was ook niet geval van 1030 naar 820.. terwijl de features van de 830 wel naar de 1030 gingen (iets trager dat wel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
RigolleM schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:00:
En met een Wahoo kan het al zeker niet... al kan ik mij niet vinden in de verklaring dat de Edge 830 simpeler is qua menu structuur.. is namelijk hetzelfde, maar denk dat @Switek eerder bedoeld dat touch screen voor hem beter werkt. Verbinden van Strava zal eerder een user gerelateerd probleem zijn, wat met Wahoo ook kan gebeuren als je niet weet wat je aan het doen bent... ;)
Huh? je kunt op een wahoo gewoon zeggen dat je een router andersom wilt rijden. TBT navigatie had ie toch al niet, dus je volgt altijd een lijntje (met chevrons)

[edit]
@RigolleM Ah, nu snap ik wat je bedoelt. dan klopt het wel inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door borft op 08-06-2022 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Ik twijfel erg tussen de 1040 en 1040 Solar... laatstgenoemde heeft (naast het solar uiteraard) alleen een wat groter geheugen, maar is het nodig? Geheugen en accu van eerstgenoemde zijn goed zat volgens mij.

EDIT; https://www.futurumshop.n...-performance-bundel.phtml besteld :)

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 08-06-2022 17:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
borft schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:03:
[...]

Huh? je kunt op een wahoo gewoon zeggen dat je een router andersom wilt rijden. TBT navigatie had ie toch al niet, dus je volgt altijd een lijntje (met chevrons)
Misschien meer duiding nodig.. met een Wahoo Elemnt kan je niet gewoon een track tonen op kaart zonder navigatie, wat bij een Garmin al sinds de Edge 705 kon. Maar komt op hetzelfde neer zoals hierboven wordt beschreven, behalve als je van de track afwijkt.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
TommyGun schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:07:
Ik twijfel erg tussen de 1040 en 1040 Solar... laatstgenoemde heeft (naast het solar uiteraard) alleen een wat groter geheugen, maar is het nodig? Geheugen en accu van eerstgenoemde zijn goed zat volgens mij.
Als je langer dan 35u fiets, zonder te kunnen bijladen (en nog nooit van een powerbank gehoord hebt).. dan zou ik voor de solar kiezen.. :+
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste