Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
ericplan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:46:
Bezig met voorbereiding voor de fietsreis deze zomer (België, Frankrijk).
Onder andere de GPX-bestanden bewerken, slaapadressen toevoegen e.d. Het valt me op hoeveel "slack" er in deze files zit. Alleen al het eruit slopen van nutteloze spaties en harde returns zorgt voor een reductie van de bestandsgrootte met 30%. Het verwijderen van het, voor een kruimelspoor nutteloze, time-veld zorgt voor een reductie tot 45%.
Jammer dat elke (mij bekende) gpx-editor die nutteloze bytes weer ongevraagd toevoegt.
Sla je ze toch als FIT file op, want daar zit compressie op. Maar eens met ^^. Een gemiddelde Edge heeft zoveel ruimte dat dat wel het laatste is waar je over na zou hoeven denken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vraagje, ik heb bij mijn vrouw haar fiets, de magene sensors (speed en cadence) de batterijen vervangen want ze waren leeg. Alleen klaagde mijn vrouw er vandaag over dat haar edge de hele rit bleef zeuren, dat de sensors verbonden werden. (Alsof ze dus steeds disconnected raakten)

Kent iemand dit probleem?

Ik heb zelf een ook een edge 530 met een magene speedsensor, en een 4iiii cadence/pwr sensor, daar werkt het naar behoren. Edge zit allebei op de nieuwste 8.1 firmware. (magene geeft ook geen updates)

Edit, kan hier nog aan toevoegen dat de sensor aan beide Edges koppelen tegelijk; op de ene Edge wel problemen lijkt te geven en op de andere niet. Om het nog wat gekker te maken dus. De sensor even verwijderen en opnieuw koppelen gaf ook geen verbetering. Ik ga de sensors voor de zekerheid toch even resetten, maar ben ergens bang dat ik eerder de edge een reset moet geven...met alle instellingsgedoe weer. Want Garmin heeft nog altijd geen restore settings feature.

[ Voor 31% gewijzigd door Mistraller op 21-06-2021 01:00 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mistraller Yup, bij mij is het vooral met de Garmin Varia RTL 510 die tijdens een rit 3x wegvalt.. en dan terug in orde komt. Ondertussen is het een flipperkast aan beepjes, ik zie zelfs de workout stoppen/starten... Ik had dit niet voor met de beta 7.10 of 7.23, maar sinds ik op 8.00, gisteren na de rit 8.10 geïnstalleerd, maar nog niet gereden sindsdien.

Op het Garmin forum werden ook meldingen gemaakt en het is vooral ANT+ gerelateerd, zelfs iemand die is overgeschakeld op BT en probleem is verdwenen, maar mijn RTL 510 is enkel ANT+ dus geen oplossing. Ik zou wachten met resetten, wellicht is het een software issue...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:34

Galois

1811 - 1832

Galois schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:48:
Wat ik superirritant vind van de Garmin is dat je de richting van de route niet ziet in beeld. Je ziet een spoor, maar bij een rondje (of kruising) weet je niet welke richting de route gaat. Uiteraard wel als je verkeerd gaat, dan gaat hij piepen.

Of is hier een oplossing voor?
Bij Wahoo heeft het spoor een soort van pijltjes (klik). Bij Garmin heb je geen idee welke richting het spoor gaat (behalve dat driehoekje van de virtual partner, als die in beeld is).
Yesss!!! In de nieuwste update hebben ze eindelijk naar mij geluisterd! :D

Eindelijk richtingpijltjes! (zie vb)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Yesss!!! In de nieuwste update hebben ze eindelijk naar mij geluisterd! :D

Eindelijk richtingpijltjes! (zie vb)
De chevrons zijn er al sinds een paar beta's, we hadden het er al op 29 april voor de eerste keer over, maar zit nu in de laatste firmware verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:22:
[...]

De chevrons zijn er al sinds een paar beta's, we hadden het er al op 29 april voor de eerste keer over, maar zit nu in de laatste firmware verwerkt.
Ai! Ik moet duidelijk dit topic beter in de gaten houden! (of jullie mijn berichten uit 2020 in de gaten houden of er een oplossing voor is ;)) Deze update maakt mij namelijk ERG gelukkig!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
had ook al weer een 8.10 update vrij snel achter de 8.00 (met beide geen problemen verder, alleen de 8.0 liep vast bij de eerste x opstarten, altijd een beetje spannend bij een firmware upgrade, voor je het weet moet je met usb en bootloaders aan de bak, maar het viel gelukkig mee, in de change log staat enkel iets over trailforks voor 8.10)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ik had 8.00 voor de 530 geïnstalleerd via Garmin Express, maar tegelijkertijd wilde Express ook nog heel graag even updaten. Daarna kreeg ik de, inmiddels redelijk bekende, melding dat de kaarten niet ontgrendeld konden worden. Ik aan de slag om Trailforks te autoriseren, bleef de melding gewoon komen.
Daarna kwam 8.10 beschikbaar, die maar geïnstalleerd, maar de melding bleef komen. Uiteindelijk via Javawa gezien dat er 2 Trailforks maps op de Edge stonden, toem ik de oudste verwijderd had was ook de melding weg...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Sherlock schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:31:
Ik had 8.00 voor de 530 geïnstalleerd via Garmin Express, maar tegelijkertijd wilde Express ook nog heel graag even updaten. Daarna kreeg ik de, inmiddels redelijk bekende, melding dat de kaarten niet ontgrendeld konden worden. Ik aan de slag om Trailforks te autoriseren, bleef de melding gewoon komen.
Daarna kwam 8.10 beschikbaar, die maar geïnstalleerd, maar de melding bleef komen. Uiteindelijk via Javawa gezien dat er 2 Trailforks maps op de Edge stonden, toem ik de oudste verwijderd had was ook de melding weg...
Dat heb ik ook een keer gehad idd! Heb toen ook kaarten handmatig moeten verwijderen en opnieuw downloaden.

Over Trailforks gesproken... gebruiken jullie deze? En hoe/wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ik niet, ik heb me er niet echt in verdiept maar ik zie (wellicht daardoor?) ook de toegevoegde waarde er niet van in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
De 8.1 had een fix voor trailforks.

Ik zie nu inderdaad een forumthread lopen over de sensor disconnects op de Edge, @RigolleM we zijn inderdaad niet alleen.
https://forums.garmin.com...e-installing-8-0-firmware

Ik verwacht nog wel een 8.2 dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 22-06-2021 13:44 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:42
Trailforks is volgens mij enkel populair aan de andere kant van de oceaan. Kon hier nooit trails in de buurt vinden.

Nieuwe update is wel cool met de pijltjes idd, blij mee!

Plus er is nu een feature om een sync te forceren. Hij werkt alleen bij mij niet (c.q. na een geforceerde sync. staat een zojuist toegevoegde route er alsnog niet tussen).

Verder (maar wellicht ook al gemeld door de beta gebruikers) is popularity toegevoegd. Wegen die dikgedrukt zijn op je kaart geven aan dat deze wegen veel gebruikt worden door mede Garmin gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:43:
Ik verwacht nog wel een 8.2 dus.
Laten we het hopen want het is irritant als het zich voordoet met alle beepjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Galois schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:27:
[...]
Deze update maakt mij namelijk ERG gelukkig!
Je kon al vroeger gelukkig geweest zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Laten we het hopen want het is irritant als het zich voordoet met alle beepjes...
Mijn vrouw is net terug van een rondje, zit nu gewoon een grote gap in haar cadans van een kwartier. speedsensor had ik al uitgezet, want anders klopt de afstand en dus speed ook niet eens. Dat vind ik toch wel iets meer dan irritant, want meten is de core functionaliteit van het hele apparaat. Ik las dat ook mensen met HR sensors het probleem ervaren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
Mistraller schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Mijn vrouw is net terug van een rondje, zit nu gewoon een grote gap in haar cadans van een kwartier. speedsensor had ik al uitgezet, want anders klopt de afstand en dus speed ook niet eens. Dat vind ik toch wel iets meer dan irritant, want meten is de core functionaliteit van het hele apparaat. Ik las dat ook mensen met HR sensors het probleem ervaren.
Ik heb geen enkel probleem (Edge 530). Had eerst alle sensors van Garmin zelf (die werken prima). Heb nu de cadanssensor van mijn Assioma vermogensmeter. Die werkt ook prima.

Heel af er toe zie ik de speed sensor opnieuw gevonden worden. Maar dat is heel af en toe. Heb hem op mijn voorwiel zitten (recht onder de fietscomputer).

Alles via ANT+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Die van mij vallen ff een paar seconden uit, maar komt onmiddellijk terug, er zijn zelfs geen drops in snelheid, cadans, hartslag,... te zien in mijn fit bestanden.

Ik ga morgen terug fietsen en eens de tijd in de gaten houden wanneer dit gebeurt en hoe vaak dit gebeurt en dan posten op het forum van Garmin: https://forums.garmin.com...7/sensor-dropout-feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 13:55
La1974 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Ik heb geen enkel probleem (Edge 530). Had eerst alle sensors van Garmin zelf (die werken prima). Heb nu de cadanssensor van mijn Assioma vermogensmeter. Die werkt ook prima.

Heel af er toe zie ik de speed sensor opnieuw gevonden worden. Maar dat is heel af en toe. Heb hem op mijn voorwiel zitten (recht onder de fietscomputer).

Alles via ANT+
Same here, gister rondje van 2,5 uur een geen drops. Met Assioma's icm de 830.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
La1974 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Alles via ANT+
Ja maar dat is ook het idiote. Ik heb zelf óók een Edge 530. En die sensors hebben absoluut geen issues, terwijl het ook oa. Magene sensors zijn. Bij ons zitten de speedsensors ook voor. En tijdens een rit heb ik normaal nóóit disconnects tenzij de fiets natuurlijk ff stilstaat. Als je batterijen vol genoeg zijn, de speedsensor goed functioneert dan mag je geen "sensor verbonden" meldingen zien tijdens de rit. Een "Verbinding" met ANT+ sensors zijn immers geen bevestigde verbindingen, de sensor broadcast alleen. Dat ligt dan echt aan de ontvanger lijkt mij.
Waarom het probleem niet bij iedereen optreedt dat is inderdaad de vraag. Want als ik de sensors van mijn vrouw aan mijn edge knoop dan zie ik ook geen reconnect meldingen, al heb ik er niet mee gefietst. Ik heb ook niet de indruk dat het een bepaald type sensor is.

EDIT: Contact gehad met Garmin. Het issue is bekend en er wordt aan gewerkt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 18:48
Vraagje over de Edge 530...

Ik maak me routes in komoot, sycnhen met de edge en als ik dan vanuit de edge de route wil starten zie ik alleen het begin van de titel. Is het ook mogelijk om de volledige titel te kunnen zien? Het is soms wat overzichtelijk als de meeste routes beginnen met: van thuis naar ..... of rondje 65 km ........ Wat dan op de puntjes staan valt buiten het beeld.

Uiteraard kan ik gewoon via de smartphone het ook zien, maar ik hou er juist van dat ik alles op het edge kan bedienen.

Edit:
Mijn Magene cadance/speed sensor had ook een dropout zag ik de laatste rit (v8,1). Dit gebeurde hooguit 2x in een rit van 2 uur. Normaal eigenlijk nooit. Wel had ik tot 3x toe dat de telefoon bluetooth verbinden was verbroken/verbonden (pixel 4a). Al vraag ik me af waarom die verbonden zou moeten zijn met de garmin als ik aan het fietsen ben.

[ Voor 25% gewijzigd door user_tweakers op 24-06-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mistraller Zonet een ritje van 2 uur gedaan en het is niet voorgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
Mijn Magene cadance was ook 2x even verbinding kwijt zag ik. Niet eerder opgevallen.
@user_tweakers bij mij is telefoon verbonden voor live tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
user_tweakers schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:44:
Ik maak me routes in komoot, sycnhen met de edge en als ik dan vanuit de edge de route wil starten zie ik alleen het begin van de titel. Is het ook mogelijk om de volledige titel te kunnen zien? Het is soms wat overzichtelijk als de meeste routes beginnen met: van thuis naar ..... of rondje 65 km ........ Wat dan op de puntjes staan valt buiten het beeld.
De Edge kan maar een max. aantal karakters tonen, dus ga je wat origineler uit de hoek moet komen met uw benamingen ;-)
Al vraag ik me af waarom die verbonden zou moeten zijn met de garmin als ik aan het fietsen ben.
Ik gebruik vooral live tracking en dan moet je verbonden zijn, oproepen en sms'en komen ook op het scherm, maar die boeien mij niet als ik aan fietsen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:49

MJV

GerbenBK schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Voor mij scheelde het geen € 100 (kreeg een replacement exemplaar voor € 130 na het inleveren van mijn 3 jaar oude 820 die problemen had). Het touch screen werkt uitstekend op de 830. Prima wijntje wat mij betreft... :9
Via een ander forum ook op deze tip geattendeerd en inmiddels de 830 binnen. Wat een fantastische upgrade t.o.v. de 820, super snel en responsive, route berekenen vanaf Tilburg naar de UHR (was even een test) doet ie probleemloos en snel.

UI is ook flink verbeterd, eindelijk pijlen (>>>) met de richting van de route, zeer welkome aanpassing. Batterijduur lijkt ook flink verbeterd, 2,5u getest (nog niet op de fiets) en dat koste maar 6% batterij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-06 20:41
Hi allen,

Ik heb een Wahoo Elmnt Roam en wil graag op mijn langere routes vooraf gekozen watertappunten weer laten geven. Is hier een handige manier voor zodat de wahoo dan een notificatie o.i.d. geeft of moet ik de route dan gewoon in stukken opknippen en elke keer een nieuw deel laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:58
aapnooit schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:35:
Hi allen,

Ik heb een Wahoo Elmnt Roam en wil graag op mijn langere routes vooraf gekozen watertappunten weer laten geven. Is hier een handige manier voor zodat de wahoo dan een notificatie o.i.d. geeft of moet ik de route dan gewoon in stukken opknippen en elke keer een nieuw deel laden?
Wat jij wil, wil ik ook maar het is (nog) niet mogelijk. Meestal weet of onthou ik wel waar een waterpunt is, maar in onbekend gebied maak ik een raar knikje of iets geks in de route, als soort van reminder. Bij een watertappunt een klein stukje een zijweg in en terug of zo. Maar misschien zijn er slimmere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:01
nomar109 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Wat jij wil, wil ik ook maar het is (nog) niet mogelijk. Meestal weet of onthou ik wel waar een waterpunt is, maar in onbekend gebied maak ik een raar knikje of iets geks in de route, als soort van reminder. Bij een watertappunt een klein stukje een zijweg in en terug of zo. Maar misschien zijn er slimmere manieren?
Ik kwam afgelopen week in Komoot in de routebuilder een knopje “waterpunten” tegen. Heb er een paar toegevoegd aan m’n route en vervolgens 0 gezien😂 maar via de DrinkWaterSpots app 1 gevonden in Twello (tussen Deventer en Apeldoorn). Hoopte er 1 te vinden op het station, maar stond 800m verder op het pleintje, vakkundig verstopt in een laag struikje waardoor je ‘m alsnog NOOIT gaat zien/opmerken/vinden als je niet weet dat ie er is…

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Piet Krediet schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:06:
Gister de knoop doorgehakt en de Hammerhead Karoo 2 besteld. Heb zo'n beetje alle reviews gelezen/gezien die er te vinden waren over de Karoo, Garmin en Wahoo toestellen. Dit wordt mijn 1e fietscomputer, dus ik ben zeer benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn.
Hier ook van plan om de HH Karoo 2 aan te schaffen. Hoelang duurt het voor je het toestel in bezit had nadat je het gekocht had via hun website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Stufferdt schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Ik kwam afgelopen week in Komoot in de routebuilder een knopje “waterpunten” tegen. Heb er een paar toegevoegd aan m’n route en vervolgens 0 gezien😂 maar via de DrinkWaterSpots app 1 gevonden in Twello (tussen Deventer en Apeldoorn). Hoopte er 1 te vinden op het station, maar stond 800m verder op het pleintje, vakkundig verstopt in een laag struikje waardoor je ‘m alsnog NOOIT gaat zien/opmerken/vinden als je niet weet dat ie er is…
In die app kan je opmerkingen toevoegen bij een punt toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:55
AstaVista schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:31:
[...]

Hier ook van plan om de HH Karoo 2 aan te schaffen. Hoelang duurt het voor je het toestel in bezit had nadat je het gekocht had via hun website?
Hier 1 dag, ze verzenden hem vanuit Nederland, ook al had ik hem wat toen nog kon voor $400 gekocht

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
Tinusvolkel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Hier 1 dag, ze verzenden hem vanuit Nederland, ook al had ik hem wat toen nog kon voor $400 gekocht
Nu is het €400 zeker, zonder extra kosten. Gratis verzending. Ik hoop het toch, zal mijn eerste GPS worden en is toch al een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Gisteren onderstaande route gereden met m'n Edge 530 en 8.1.
SInds de laatste update verliest Garmin random de connectie met m'n sensoren. En dan gaat de registratie dus mis. Je ziet onder het rijden ook rare waardes.
Bijv. 4,5km/h terwijl ik werkelijk 27km/h rijdt. Staat dan continue te wisselen tussen die waardes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohfdYrrqlR-PdlV6fev5VcB43lw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wq47az4V5Wc0S1duDJADfSSv.png?f=user_large
Link naar route: https://www.komoot.nl/tour/399773420?ref=wtd
Link naar registratie: https://www.komoot.nl/tou...JJy93uc3IgaGJIFa2&ref=wtd

Bovenstaand in rood de geplande route en erover in blauw de gereden route.
Garmin zegt 57km, terwijl het dus werkelijk 70km is.
Zag in de data bij Garmin ook een gat van 10 minuten.
Ik hoop echt dat Garmin snel met een update komt voor m'n fietscomputer.

[ Voor 11% gewijzigd door magic_nl op 28-06-2021 11:34 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
magic_nl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:31:
SInds de laatste update verliest Garmin random de connectie met m'n sensoren. En dan gaat de registratie dus mis. Je ziet onder het rijden ook rare waardes.
Bijv. 4,5km/h terwijl ik werkelijk 27km/h rijdt. Staat dan continue te wisselen tussen die waardes.
[Afbeelding]

Vreemd. Gisteren een rit van 140 km gefietst. Gepland via Komoot op mijn 530 met 8.1.

Zero issues.

Misschien moet je even een factory reset doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:48
AstaVista schreef op zondag 27 juni 2021 @ 20:31:
[...]

Ik was een van de eerste die hem had, zeer fijn ding en regelmatig updates met nieuwe functies _/-\o_

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magic_nl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:31:
[Afbeelding]

Ik heb 830 en 8.1 en gisteren 2de rit zonder problemen, met 830 en 8.0 wel problemen gehad.
Welke sensoren heb je?
13km verschil? Als speedsensor wegvalt dan moet hij de GPS data gebruiken, m.a.w. vond hij gedurende 10' geen GPS fix, want anders kan ik het niet verklaren. Als je geen GPS fix had, dan kent hij ook de positie niet, maar je kon wel verder navigeren?

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 28-06-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Gisteren ritje met een 530 met 8.10. Garmin ant+ hartslag band en noname cadans sensor (verbonden via ant+)

https://connect.garmin.co...7914814?share_unique_id=2

Geen probleem

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

RigolleM schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Ik heb 830 en 8.1 en gisteren 2de rit zonder problemen, met 830 en 8.0 wel problemen gehad.
Welke sensoren heb je?
13km verschil? Als speedsensor wegvalt dan moet hij de GPS data gebruiken, m.a.w. vond hij gedurende 10' geen GPS fix, want anders kan ik het niet verklaren. Als je geen GPS fix had, dan kent hij ook de positie niet, maar je kon wel verder navigeren?
Dat is dus het vreemde. De route was prima te navigeren m.i.
Het was wel een route door de bossen (dus met minder goede GPS schat ik).
Maar ik heb geen andere verklaring dan de sensoren voor het verschil tussen gepland en gereden als ze zo overlappen.
Ik heb Cycplus sensoren (https://www.cycplus.com/p...mart-speed-cadence-sensor) op m'n moutainbike, maar ervaar het ook met Magene sensoren (https://www.magenefitness.com/product_s3.html) op de racefiets.

Dit is de rit van gisteren op Connect https://connect.garmin.com/modern/activity/7029510734
Er zijn naast het gat van 10 min (wat misschien deels een pauze was) ook de nodige stukken waar de snelheid te laag is (bijv. tussen 1:26u en 1:55u). Ik weet dat ik niet constant rijdt op de MTB, maar dit klopt zeker niet.

[ Voor 13% gewijzigd door magic_nl op 28-06-2021 15:03 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magic_nl schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:56:
Dit is de rit van gisteren op Connect https://connect.garmin.com/modern/activity/7029510734
Er zijn naast het gat van 10 min (wat misschien deels een pauze was) ook de nodige stukken waar de snelheid te laag is (bijv. tussen 1:26u en 1:55u). Ik weet dat ik niet constant rijdt op de MTB, maar dit klopt zeker niet.
De GPS heeft z'n werk gedaan, want uw volledige rit is gelogd en die geeft zelfs 71,9km aan @ AVS 15km/uAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0fRJlUrBRKWd7v71URo6HogXyA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BlWzNidYgvramffX7b6FpXXd.jpg?f=user_large

Blijkbaar mixt de Garmin gegevens niet van 2 verschillende metingen, en houdt hij het bij de gemeten gegevens van uw speedsensor.

Volgens mij zou Strava ook 71,9km moeten aangeven, want deze gebruikt de GPS gegevens en niet deze van de snelheidssenor.

[ Voor 6% gewijzigd door RigolleM op 28-06-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

RigolleM schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:14:
[...]

De GPS heeft z'n werk gedaan, want uw volledige rit is gelogd en die geeft zelfs 71,9km aan @ AVS 15km/u[Afbeelding]

Blijkbaar mixt de Garmin gegevens niet van 2 verschillende metingen, en houdt hij het bij de gemeten gegevens van uw speedsensor.

Volgens mij zou Strava ook 71,9km moeten aangeven, want deze gebruikt de GPS gegevens en niet deze van de snelheidssenor.
Strava (https://www.strava.com/activities/5537278223) pakt gewoon de info van Garmin en meldt ook 57,1km.
Vond het wel mooi om te zien dat Wandrer.earth wel de juiste afstand heeft uitgelezen.

Ik zal 'ns een rit maken zonder speedsensor. Kijken wat er dan gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 28-06-2021 16:29 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ook even gekeken nav de issues met sensoren hier. En bij de tocht van gisteren (2,5 uur) geen rare dingen kunnen vinden en alles lijkt ook goed te zijn gegaan (geen drop-outs). Ook geen meldingen in het scherm gezien of opgevallen. Garmin Edge 1030 plus met nieuwste update.

Wat mij opviel is dat mijn ademhalingsritme ook wordt gemeten. Hoe doet de Garmin dat? Softwarematig denk ik dan toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Galois schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 06:25:
Wat mij opviel is dat mijn ademhalingsritme ook wordt gemeten. Hoe doet de Garmin dat? Softwarematig denk ik dan toch?
Via je hartslagsensor: https://support.garmin.com/en-US/?faq=2yEgS0Pax53UDqUH7q4WC6

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Interessant!

Ik lees daar: “ The length of time between consecutive heartbeats shortens slightly as you inhale and lengthens as you exhale. The term for this biological phenomenon is respiratory sinus arrhythmia (RSA).”

Ik vraag mij af hoe nauwkeurig deze meting op deze manier is? Daar kan ik niets over vinden. Slimme manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Gistermiddag heb ik de firmware van m'n cycplus sensoren bijgewerkt.
Helaas zijn er nergens online releasenotes te vinden, dus het was een gok wat het zou doen.
Gisteravond een ronde gereden zonder ook maar een melding van de sensoren.
Toch even een mailtje eraan gewaagd naar de Chinese fabrikant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmNZjZ9PNGQm9j9c1bw1WUg9P8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9YxsWFlO5eSKhxnnNKTAr2md.jpg?f=user_large
Als ik af ga op de mail bevat de 1.08 dus verbeteringen in de connectie, en dat strookt met de bevindingen.

Dus wellicht voor anderen die sensor drop-outs hebben, kijk even of de fabrikant een update beschikbaar heeft.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@magic_nl Nu je het zegt, heb een update gedaan van mijn Apple Airtag die in mijn zadeltas zit van 1.0.225 naar 1.0.276, sindsdien geen problemen meer :*)

Zonet alles gecheckt voor updates:

- Garmin HRM DUAL firmware 2.30 => latest version
- Garmin Speed sensor 2 firmware 2.30 => latest version
- Garmin Radar RLT 510 firmware 3.70 => latest version
- SRAM AXS shifters, voor- en achterderie latest firmware => check
- SRAM Quarq Power meter latest firmware => check
- Garmin Connect app versie 4.44 => latest version
- Garmin Edge 830 firmware 8.10 => latest version

[ Voor 58% gewijzigd door RigolleM op 30-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstaVista
Maandag rond 20.30h een Hammerhead Karoo 2 besteld, woensdag lag het pakje al voor mijn deur.
Heel snelle levering dus. Op de website gaven ze aan 3-5 dagen, maar door corona kon het ook 5-7 zijn.
Verzending gebeurde vanuit Nederland naar België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
magic_nl schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:04:
Gistermiddag heb ik de firmware van m'n cycplus sensoren bijgewerkt.
Helaas zijn er nergens online releasenotes te vinden, dus het was een gok wat het zou doen.
Gisteravond een ronde gereden zonder ook maar een melding van de sensoren.
Toch even een mailtje eraan gewaagd naar de Chinese fabrikant.
[Afbeelding]
Als ik af ga op de mail bevat de 1.08 dus verbeteringen in de connectie, en dat strookt met de bevindingen.

Dus wellicht voor anderen die sensor drop-outs hebben, kijk even of de fabrikant een update beschikbaar heeft.
Ik heb op twee fietsen magene sensors en beiden een edge. Alles met de laatste firmwares. De ene edge toont wel disconnects, de andere niet (maar die heeft nu wel gaps in de grafieken, nota bene op de HR uit mijn Garmin horloge die Ant+ uitzend!). En met vele anderen op het Garmin forum; sinds de 8.0 update.

Ik ben het ge-eikel tussen Garmin en Huawei ook nog niet vergeten. Toen kon er tussen die merken niets gesynced worden, welk type je ook had. Garmin heeft dat toen ook zelf gefixed met firmware.
Ik had de magene sensors uiteraard al gechecked, maar ik zie ook dropouts voorbij komen met Garmin apparaten, 4iiii en favero powersensors, in dat forum. Zou wel heel raar zijn dat als Garmin iets doet met firmware dat al die apparaten, inclusief de apparaten van garmin zelf (ook de peperdure Varia), ineens ook firmware nodig hebben.

Bovendien; ik heb contact gehad met Garmin en ze zijn "aware of the issue and working on it"

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 30-06-2021 22:48 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Mistraller schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:43:
[...].

Bovendien; ik heb contact gehad met Garmin en ze zijn "aware of the issue and working on it"
Het een sluit het ander niet uit.
Het zal vast iets met de 8.x update te maken hebben. Maar ik vind dat ik mijn bevindingen na updaten moest delen. Wellicht werkt het bij een ander ook.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
magic_nl schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:56:
[...]

Het een sluit het ander niet uit.
Het zal vast iets met de 8.x update te maken hebben. Maar ik vind dat ik mijn bevindingen na updaten moest delen. Wellicht werkt het bij een ander ook.
True! Zo snap ik ook nog steeds niet waarom onze beide Edges anders reageren. Ze komen notabene uit dezelfde batch, tegelijk gekocht bij 1 webwinkel.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zonet mijn Garmin Edge geupdate naar 8.13 (beta) voor Edge 830/530, er is ook een 12.13 beschikbaar voor Edge 1030 en 5.13 voor Edge 1030 Plus. Happy testing! ;)

En al een ritje achter de rug met de nieuwe beta en geen issues gehad _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 01-07-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 08:33
Hallo, ik ga even het risico lopen om een vraag te stellen die wellicht al vaker is gesteld.. Maar het online zoeken geeft dusdanig veel resultaten dat ik het gevoel krijg dat de vraag hier snel beantwoord kan worden.

Ik maak gebruik van de garmin edge 830.. Nu kon ik vanuit mn werk een fitbit inspire 2 aanschaffen en ben ik benieuwd of het mogelijk is om de fitbit met de garmin zodanig te koppelen dat ik tijdens de rit ook op het scherm van mijn Garmin de hartslag kan zien. Iemand enig idee? Ik heb het idee dat het niet kan.. Maar wellicht is er een (technische) mogelijkheid om het alsnog voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Dirrukje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:41:
Hallo, ik ga even het risico lopen om een vraag te stellen die wellicht al vaker is gesteld.. Maar het online zoeken geeft dusdanig veel resultaten dat ik het gevoel krijg dat de vraag hier snel beantwoord kan worden.

Ik maak gebruik van de garmin edge 830.. Nu kon ik vanuit mn werk een fitbit inspire 2 aanschaffen en ben ik benieuwd of het mogelijk is om de fitbit met de garmin zodanig te koppelen dat ik tijdens de rit ook op het scherm van mijn Garmin de hartslag kan zien. Iemand enig idee? Ik heb het idee dat het niet kan.. Maar wellicht is er een (technische) mogelijkheid om het alsnog voor elkaar te krijgen.
Ik verwacht meer succes op resultaat in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Dirrukje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:41:

https://community.fitbit....e-over-BTLE/idi-p/4089315
voor zover ik hier lees kan dit niet en zit het ook (nog) niet in de planning om toe te voegen.

als je zoekt, moet je op "broadcast HR" zoeken, dat is de juiste term. Je horloge "zend" dan hartslag data uit via BT of ANT+. (volgens doen alleen garmins dit, een apple watch bv ook niet)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Prulleman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:08:
[...]

voor zover ik hier lees kan dit niet en zit het ook (nog) niet in de planning om toe te voegen.

als je zoekt, moet je op "broadcast HR" zoeken, dat is de juiste term. Je horloge "zend" dan hartslag data uit via BT of ANT+. (volgens doen alleen garmins dit, een apple watch bv ook niet)
Apple Watch kan het wel :) net even getest en werkt prima maar weet niet hoe stabiel het werkt. Verder gebruik ik een hartslagband dus heb dit niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGPx7JqFcrLT-G50hwsmrSs635A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEpOhpjbopLN13aUfVS2hKp5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Tinusvolkel je hebt gelijk :) ik had eerder gelezen dat het niet kon, maar blijkbaar heeft iemand dit met een app weten te fixen :)

Doet je telefoon in dit verhaal het werk? of werkt dit ook als je enkel je horloge bij hebt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Prulleman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:21:
@Tinusvolkel je hebt gelijk :) ik had eerder gelezen dat het niet kon, maar blijkbaar heeft iemand dit met een app weten te fixen :)

Doet je telefoon in dit verhaal het werk? of werkt dit ook als je enkel je horloge bij hebt?
Heb de app er alweer afgegooid, maar zou volgens de app omschrijving zonder iPhone kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Prulleman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:08:
[...]

Ja ik was er al een beetje bang voor natuurlijk. Fitbit/Garmin zijn natuurlijk ecosystemen die er niet heel happig op zijn om compatibel met elkaar te gaan zijn. Zal eens gaan priegelen en wie weet.. En ander gooi ik hem wel op marktplaats en pak de vivosmart oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Prulleman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:21:
De AW stuurt een het HR signaal uit naar de iPhone. Je start de app op de AW, drukt op start, open de app op de iPhone en dan kan je die toevoegen als sensor op de Garmin Edge, werkt ook voor andere sportdevices die BT sensors ondersteunen.

Voor alle duidelijkheid een Fitbit ondersteunt geen HR broadcasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Heb de app er alweer afgegooid, maar zou volgens de app omschrijving zonder iPhone kunnen werken.
Mispoes... je krijgt een melding om de app op te starten op de iPhone ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirrukje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Ja ik was er al een beetje bang voor natuurlijk. Fitbit/Garmin zijn natuurlijk ecosystemen die er niet heel happig op zijn om compatibel met elkaar te gaan zijn. Zal eens gaan priegelen en wie weet.. En ander gooi ik hem wel op marktplaats en pak de vivosmart oid.
Heeft niks met ecosystemen te maken, want HR broadcasting stuurt gewoon een ANT+ signaal uit, en die kan je opvangen met alle devices die ANT+ ondersteunen. De goedkopere Garmin watches ondersteunen dit ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dirrukje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Waarom neem je geen ‘echte’ hartslagmeter? Vele malen nauwkeuriger dan het meten via je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
La1974 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Waarom neem je geen ‘echte’ hartslagmeter? Vele malen nauwkeuriger dan het meten via je horloge.
Ik heb een Fenix 6x pro (geen goedkope rakker) en die wijkt echt gigantisch af van mijn garmin borstband. Heb er gisteren op de indoor trainer even op gelet en dat scheelde echt veel (150 vs 125 op het horloge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Voor zover ik weet is het grootste verschil tussen een goede polshartslagmeter en een borstband hoe snel hij corrigeert. Dat zal je vooral merken bij een intervaltraining, maar bij een standaard duurtraining zou dat niet veel moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
La1974 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Omdat ik onder aan de streep iets meer wil dan alleen hartslag. Was in de basis op zoek naar een full blown smart watch en zat te wachten op de nieuwe galaxy devices met het nieuwe OS. Maar kon vanuit het werk als presentje die fitbit nu aanschaffen en dan zou ik al een heel eind komen qua notificaties, HR monitoring etc. Enige wat ik dan wilde is het kunnen weergeven van de hartslag tijdens het fietsen op mijn fietscomputer. Maar wellicht kan ik leven met het ontbreken van net dat laatste stukje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
3kster schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:49:
Voor zover ik weet is het grootste verschil tussen een goede polshartslagmeter en een borstband hoe snel hij corrigeert. Dat zal je vooral merken bij een intervaltraining, maar bij een standaard duurtraining zou dat niet veel moeten uitmaken.
Heb zelf een Garmin Fenix. Prima horloge dat veel biedt. Maar als je een enigszins betrouwbare hartslagmeting wilt moet je hem een gaatje strakker zetten dan dat je normaal je horloge draagt (en echt comfortabel is dat niet).

Het kan wel maar echt nauwkeurig zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dirrukje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:58:
[...]

Omdat ik onder aan de streep iets meer wil dan alleen hartslag. Was in de basis op zoek naar een full blown smart watch en zat te wachten op de nieuwe galaxy devices met het nieuwe OS. Maar kon vanuit het werk als presentje die fitbit nu aanschaffen en dan zou ik al een heel eind komen qua notificaties, HR monitoring etc. Enige wat ik dan wilde is het kunnen weergeven van de hartslag tijdens het fietsen op mijn fietscomputer. Maar wellicht kan ik leven met het ontbreken van net dat laatste stukje. :D
Full blown smart watch is denk ik een compromis tussen smart features (Galaxy / Apple Watch) of sport (Garmin is in mijn ogen dan de beste). Maar het zal voorlopig een compromis blijven. Die horloges doen heel veel dingen redelijk goed. Maar apart meten is toch vaak het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Misschien een stomme vraag maar ik heb een TomTom GPS voor mijn motorfiets. Wanneer ik daar een route importeer en start kan ik naar het dichtstbijzijnde punt van de route navigeren en van daar starten en eindigen.
Kan dit ook met fietscomputers? (Ik heb een Wahoo ELEMNT BOLT V2). Ik vind die optie in ieder geval niet!

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 19:36
lux schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:05:
Misschien een stomme vraag maar ik heb een TomTom GPS voor mijn motorfiets. Wanneer ik daar een route importeer en start kan ik naar het dichtstbijzijnde punt van de route navigeren en van daar starten en eindigen.
Kan dit ook met fietscomputers? (Ik heb een Wahoo ELEMNT BOLT V2). Ik vind die optie in ieder geval niet!
Van wat ik gelezen heb zou de Bolt V2 dat moeten kunnen ja. Ik bezit de oudere Bolt die het niet kan dus weet niet precies hoe het werkt in de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

babbelbox schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:20:
[...]

Van wat ik gelezen heb zou de Bolt V2 dat moeten kunnen ja. Ik bezit de oudere Bolt die het niet kan dus weet niet precies hoe het werkt in de nieuwe.
Ik zal het eens testen met een route in de buurt door op "nee" te klikken wanneer gevraagd wordt om naar het startpunt te navigeren. Ik vermoed dat ik dan volgens de Bolt van de route ben en hopelijk stuurt hij mij gewoon naar het dichtstbijzijnde punt. Ik vraag mij alleen af of de route dan eindigt aan het normale eindpunt (ik vrees ervoor) |:(

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 19:36
lux schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Ik zal het eens testen met een route in de buurt door op "nee" te klikken wanneer gevraagd wordt om naar het startpunt te navigeren. Ik vermoed dat ik dan volgens de Bolt van de route ben en hopelijk stuurt hij mij gewoon naar het dichtstbijzijnde punt. Ik vraag mij alleen af of de route dan eindigt aan het normale eindpunt (ik vrees ervoor) |:(
Er zou een nuance kunnen zijn tussen navigeren naar "een punt / kortste route" en "beginpunt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lux

lux

Ik heb voorlopig deze webapplicatie gevonden waar je heel eenvoudig het start/eindpunt kunt aanpassen
https://geo.javawa.nl/startpunt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:16
lux schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:29:
Ik heb voorlopig deze webapplicatie gevonden waar je heel eenvoudig het start/eindpunt kunt aanpassen
Deze pagina kende ik niet, maar die gast doet heel veel voor GPS'en. Ken hem vanuit het geocachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lux schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:29:
Geniaal, kende ik ook niet... terwijl ik de Javawa tools wel ken. Deed dit altijd met Mapsource/Basecamp, en ga dit blijven gebruiken, maar ideaal voor iemand die dit online wilt doen!

@Mistraller gisteren terug 2x sensor drop outs gehad met beta 8.13. Heb de FIT file doorgestuurd naar Garmin met tijdstip wanneer het is gebeurd, hopelijk halen ze er de nodige feedback uit.

[ Voor 18% gewijzigd door RigolleM op 04-07-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Is het mogelijk om op je Garmin (Edge 530 in mijn geval) de naam van de volgende klim te laten verschijnen? Ik ga binnenkort een route in Vlaanderen fietsen en dan is het wel eluk om te weten wat er aan komt. Ik ken de ClimbPro functie, maar daar kun je geen namen in geven toch? En ook niet echt 'vooruit' kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sherlock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:25:
Is het mogelijk om op je Garmin (Edge 530 in mijn geval) de naam van de volgende klim te laten verschijnen? Ik ga binnenkort een route in Vlaanderen fietsen en dan is het wel eluk om te weten wat er aan komt. Ik ken de ClimbPro functie, maar daar kun je geen namen in geven toch? En ook niet echt 'vooruit' kijken?
Je zou een waypoint kunnen toevoegen aan de voet van elke klim, of oldskool way: sticker met namen op het stuur :-)

Voor de Koppenberg of Paterberg heb je geen naam nodig, van zodra die voor je opduikt weet je het wel :+

[ Voor 8% gewijzigd door RigolleM op 06-07-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sherlock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:25:
Even van te voren de juiste Strava live segmenten aanvinken? dit werkt hier laatst op de Karoo prima, en Garmin kan dit (neem ik aan) ook.

Edit, moet je dacht ik wel de betaalde versie van Strava hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 06-07-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

RigolleM schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Je zou een waypoint kunnen toevoegen aan de voet van elke klim, of oldskool way: sticker met namen op het stuur :-)

Voor de Koppenberg of Paterberg heb je naam nodig, van zodra die voor je opduikt weet je het wel :+
Die waypoint is nog wel een idee ja, bedankt! Sticker of papiertje had ik ook aan gedacht, maar dan vind ik de oplossing op de Garmin mooier :)

De Koppenberg is direct de eerste klim na de start (in Oudenaarde) dus die zal ik wel kunnen onthouden :o
Tinusvolkel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Even van te voren de juiste Strava live segmenten aanvinken? dit werkt hier laatst op de Karoo prima, en Garmin kan dit (neem ik aan) ook.
Dat moet zeker kunnen, echter ben ik één van de weinige fietsers die nog geen Strava Premium account heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
Gisteren mapdashboard op mijn Garmin Edge 530 gezet maar helaas geen kaart. Kan het zijn omdat ik andere kaarten aan heb staan en de default van Garmin uit dat het daarom niet werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
R0y. schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:39:
Gisteren mapdashboard op mijn Garmin Edge 530 gezet maar helaas geen kaart. Kan het zijn omdat ik andere kaarten aan heb staan en de default van Garmin uit dat het daarom niet werkt?
Neen, hier OFM en het werkt!

EDIT: zie instructies

Het is een dataveld die je moet toevoegen aan uw kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door RigolleM op 08-07-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
RigolleM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Neen, hier OFM en het werkt!

EDIT: zie instructies

Het is een dataveld die je moet toevoegen aan uw kaart.
Die ben ik vergeten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nog wel eens als ik onder bomen fiets dat de getoonde snelheid (via gps) op mijn Garmin Edge even terugvalt wegens verminderde gps-ontvangst (als ik bijv. constant 30 rij staat ie opeens op 24). Heeft dit ook invloed op je gemiddelde snelheid? Kan het gebruiken van een aparte snelheidssensor op je wiel zorgen voor een beter kloppende gemiddelde snelheid over je totale rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Palomar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:31:
Ik heb nog wel eens als ik onder bomen fiets dat de getoonde snelheid (via gps) op mijn Garmin Edge even terugvalt wegens verminderde gps-ontvangst (als ik bijv. constant 30 rij staat ie opeens op 24). Heeft dit ook invloed op je gemiddelde snelheid? Kan het gebruiken van een aparte snelheidssensor op je wiel zorgen voor een beter kloppende gemiddelde snelheid over je totale rit?
Gemiddelde klopt wel. Een snelheidssensor neemt dat probleem weg ja. Dan blijft je snelheid gewoon kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

418O2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:28:
[...]

Gemiddelde klopt wel. Een snelheidssensor neemt dat probleem weg ja. Dan blijft je snelheid gewoon kloppen
Bij mij ook niet altijd 100%, maar beter dan alleen gps.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 09:19
magic_nl schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:44:
[...]

Ja bij mij duurt het dan soms ook even voordat de Garmin doorheeft dat de GPS weg valt en hij/zij moet overschakelen naar de snelheidssensor (volgens mij heb ik dan vaak al weer eerder GPS signaal dan dat de Garmin overgeschakeld is...)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
scraemus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:14:
[...]

Ja bij mij duurt het dan soms ook even voordat de Garmin doorheeft dat de GPS weg valt en hij/zij moet overschakelen naar de snelheidssensor (volgens mij heb ik dan vaak al weer eerder GPS signaal dan dat de Garmin overgeschakeld is...)
Hier pakt hij bij default de snelheidssensor, en mocht hij die niet vinden dan pakt hij de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magic_nl schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:44:
[...]

Verklaar u nader want hetgeen jij nu meegeeft is voor niemand duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scraemus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:14:
[...]

Zoals @Tinusvolkel al meegaf, wanneer er een snelheidssensor aanwezig is, wordt ALTIJD de snelheid weergegeven van de snelheidssensor, tot deze wegvalt (lege batterij, disconnectie sensor,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

RigolleM schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Verklaar u nader want hetgeen jij nu meegeeft is voor niemand duidelijk!
Wat ik zeg komt hier op neer:
Ik heb op mijn fiets een snelheidsensor zitten die volgens de Garmin netjes verbonden is.
Ook zit er een nieuwe batterij in, dus mag ik er van uitgaan dat de sensor goed functioneert.
Desondanks zie ik op de MTB op stukken waar de GPS ontvangst minder is (bijv. tussen bomen op een verders vlak fietspad) mijn snelheid soms flink wijzigen.
De cadans (en versnelling) is op dat moment stabiel op een vaste waarde, dus kan ik dat verschil (en dan heb ik het over van 27 naar 16 bijvoorbeeld) niet plaatsen.
Enkele seconden later staat ie weer op 27.
Ik heb ook geen idee of ik de FIT-bestanden o.i.d. kan uitlezen om te bepalen welke bron (gps/sensor) gebruikt wordt, of dat dit vast in te stellen is.
Moet wel zeggen dat ik drie fietsen heb, allemaal met snelheidsensoren en dat als ik een fiets uit de schuur pak Garmin soms de verkeerde sensor pakt. Dat controleer ik voordat ik vertrek en zet ik dan goed.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 22:14
Voor op de MTB ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van een Wahoo Elemnt Bolt 2 of Garmin Edge 530. Nu neig ik zelf naar de Wahoo (na het hele topic te hebben doorgelezen), maar ik kan nog nergens online ervaringen online vinden van mensen die deze Bolt 2.0 gebruikt hebben op de MTB. Is er iemand hier die wat ervaringen heeft en kan delen?

Ben voornamelijk benieuwd naar hoe het apparaat presteert op ingeladen gpx routes en of het alle kleine singletracks en dergelijke goed weergeeft en meepakt. Ik weet dat er een offroad functie in de Wahoo zit, maar hoe deze werkt is altijd maar de vraag. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magic_nl schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Wat ik zeg komt hier op neer:
Ik heb op mijn fiets een snelheidsensor zitten die volgens de Garmin netjes verbonden is.
Ook zit er een nieuwe batterij in, dus mag ik er van uitgaan dat de sensor goed functioneert.
Desondanks zie ik op de MTB op stukken waar de GPS ontvangst minder is (bijv. tussen bomen op een verders vlak fietspad) mijn snelheid soms flink wijzigen.
De cadans (en versnelling) is op dat moment stabiel op een vaste waarde, dus kan ik dat verschil (en dan heb ik het over van 27 naar 16 bijvoorbeeld) niet plaatsen.
Enkele seconden later staat ie weer op 27.

Moet wel zeggen dat ik drie fietsen heb, allemaal met snelheidsensoren en dat als ik een fiets uit de schuur pak Garmin soms de verkeerde sensor pakt. Dat controleer ik voordat ik vertrek en zet ik dan goed.
De snelheidssensor zou altijd de accurate snelheid moeten weergeven, wanneer je schommelingen ziet dan ben je met de GPS snelheid aan het rijden.

Ik heb ook meerdere fietsen, racer = Garmin Speed Sensor v2 en MTB is Wahoo Speed Sensor. Hij neemt altijd de correcte speed sensor, want als je wiel niet draait, dan stuurt hij geen signaal uit :P

Ik zou alvast eens nakijken door gewoon eens aan het wiel te draaien waar uw speed sensor op is gemonteerd en na een paar omwentelingen zou je snelheid moeten zien. Is dit niet zo -> GPS!
Ik heb ook geen idee of ik de FIT-bestanden o.i.d. kan uitlezen om te bepalen welke bron (gps/sensor) gebruikt wordt, of dat dit vast in te stellen is.
In het FIT bestand zie ik geen speedsensor als device, ik zie al mijn sensors HR, Quarq, cadans, Radar, SRAM AXS, maar speedsensor wordt er niet in vermeld. Ik gebruik hiervoor deze website: https://www.fitfileviewer.com/

Ik ben er 99,99% zeker van dat bij de timetamps de waarde van de snelheidssensor wordt opgeslagen, want indoor heb je geen GPS signaal en toch wordt de snelheid gewoon opgeslagen in het FIT bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

RigolleM schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:12:
[...]

In het FIT bestand zie ik geen speedsensor als device, ik zie al mijn sensors HR, Quarq, cadans, Radar, SRAM AXS, maar speedsensor wordt er niet in vermeld. Ik gebruik hiervoor deze website: https://www.fitfileviewer.com/

Ik ben er 99,99% zeker van dat bij de timetamps de waarde van de snelheidssensor wordt opgeslagen, want indoor heb je geen GPS signaal en toch wordt de snelheid gewoon opgeslagen in het FIT bestand.
Ik gebruik Fit File repair tool voor de analyse (https://www.fitfilerepairtool.info/).
Daarin zie ik onderstaande over m'n gekoppelde sensoren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnxKCrm0rVae1u_0JfRraKF6EqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XK1O1UpGHZCVENy8akQ2wQbA.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dan vervolgens in de datarecords kijk en sources aanvink zie ik achter de waardes de bron staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GtdUWi-9y5VLw4kkky5xoKB5Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Mj1Gu34xJLszZJlAGaYsKRo.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van het begin van een rit, waarbij je ziet dat eerst GPS wordt gebruikt, maaral snel overgeschakeld wordt naar de speedsensor.
Ik ga er bij een volgende rit 'ns op letten als ik afwijkend gedrag zie op welke afstand dat plaatsvind.
In de bestanden die ik nu bekeken heb kon ik geen afwijkingen ontdekken.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marty! schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:41:
Voor op de MTB ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van een Wahoo Elemnt Bolt 2 of Garmin Edge 530. Nu neig ik zelf naar de Wahoo (na het hele topic te hebben doorgelezen), maar ik kan nog nergens online ervaringen online vinden van mensen die deze Bolt 2.0 gebruikt hebben op de MTB. Is er iemand hier die wat ervaringen heeft en kan delen?

Ben voornamelijk benieuwd naar hoe het apparaat presteert op ingeladen gpx routes en of het alle kleine singletracks en dergelijke goed weergeeft en meepakt. Ik weet dat er een offroad functie in de Wahoo zit, maar hoe deze werkt is altijd maar de vraag. Thanks!
Eigenlijk maakt het geen fluit uit of alle kaartgegevens aanwezig zijn of niet, je volgt een spoor en die ligt bovenop de kaartlayer. Je zou zelfs een spoor kunnen volgen zonder kaartgegevens ;)

Waar het fout loopt is als je verkeerd rijdt, en de fietsGPS u moet omleiden of terugsturen naar uw spoor. Indien de kaartgegevens niet aanwezig zijn dan gaat deze u foutief omleiden. Maar in het MTB'en is dat niet zo'n drama, want je wilt precies het spoor narijden zoals hij werd aangemaakt, dus keer je gewoon terug naar het spoor, want je wilt niet die éne single track missen :9

Daarom de Wahoo Bolt of Garmin Edge 530 doen een beetje hetzelfde, alleen kan je op een Edge zelf kaarten installeren, bv. OpenFietsMap of OpenMTBMap mochten de standaard kaarten onvoldoende zijn. Maar nogmaals dit is alleen als het toestel zelf moet routeren, maw als je verkeerd rijdt of van punt A naar B wilt via de fietsGPS (zonder een rit in te laden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
magic_nl schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:35:
[...]
Ik gebruik Fit File repair tool voor de analyse (https://www.fitfilerepairtool.info/).
Heb die ook eens getest en inderdaad ik krijg hier wel mijn speedsensor te zien, en de snelheid komt inderdaad van de snelheidssensor. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 22:14
RigolleM schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Daarom de Wahoo Bolt of Garmin Edge 530 doen een beetje hetzelfde, alleen kan je op een Edge zelf kaarten installeren, bv. OpenFietsMap of OpenMTBMap mochten de standaard kaarten onvoldoende zijn. Maar nogmaals dit is alleen als het toestel zelf moet routeren, maw als je verkeerd rijdt of van punt A naar B wilt via de fietsGPS (zonder een rit in te laden).
Dus eigenlijk, mocht je op de MTB besluiten om willekeurig ergens heen te navigeren, dan zijn de kaarten niet geheel betrouwbaar omdat hij je dan via grotere (al dan niet offroad) wegen zal leiden? Bedankt voor de inzichten!

Is er ergens online in te zien hoe de maps die Wahoo gebruikt er uit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:59

Oxigeon

En zo is dat!

Afgelopen week mijn eerste wielrenfiets gekocht (Cube Attain Race). Deze zal ik ergens volgende week kunnen halen. Aangezien ik een beginnende fietser ben en dus compleet van voren moest beginnen vandaag maar wezen shoppen bij Futurum.

Shirt, broekje, Sokken, schoenen had ik al via de bikeshop, helm, bril en dan uiteindelijk kom ik bij een fietscomputertje uit.

Mijn eerste gedachte was eigenlijk gewoon een simpel computertje te kopen wat de tijd weergeeft en de gereden snelheid. Kosten ongeveer 35-40 euro. Aangezien ik wel hou van wat stats bijhouden enzo en wat strava wel interessant vind heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en eens op navigatie gps gezocht. Hier kwam ik bij Futurum uit bij de Lezyne Mega XL GPS voor een bedrag van €129... Een verschil van ongeveer 90 euro. Na wat lezen van reviews schijnt dit geen slecht apparaat te zijn. Wat me wel opvalt is dat ik hier op het forum vrij weinig mensen zie dit deze Lezyne hebben of wel een andere variant van Lezyne. Wat is hier de reden van? Ik heb hem uiteindelijk gewoon mee besteld, mocht ik hem echt niets vinden of jullie zeggen hoe kun je zoon ding in vredesnaam kopen, dan gaat hij uiteraard gewoon terug.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Oxigeon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:33:
Afgelopen week mijn eerste wielrenfiets gekocht (Cube Attain Race). Deze zal ik ergens volgende week kunnen halen. Aangezien ik een beginnende fietser ben en dus compleet van voren moest beginnen vandaag maar wezen shoppen bij Futurum.

Shirt, broekje, Sokken, schoenen had ik al via de bikeshop, helm, bril en dan uiteindelijk kom ik bij een fietscomputertje uit.

Mijn eerste gedachte was eigenlijk gewoon een simpel computertje te kopen wat de tijd weergeeft en de gereden snelheid. Kosten ongeveer 35-40 euro. Aangezien ik wel hou van wat stats bijhouden enzo en wat strava wel interessant vind heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en eens op navigatie gps gezocht. Hier kwam ik bij Futurum uit bij de Lezyne Mega XL GPS voor een bedrag van €129... Een verschil van ongeveer 90 euro. Na wat lezen van reviews schijnt dit geen slecht apparaat te zijn. Wat me wel opvalt is dat ik hier op het forum vrij weinig mensen zie dit deze Lezyne hebben of wel een andere variant van Lezyne. Wat is hier de reden van? Ik heb hem uiteindelijk gewoon mee besteld, mocht ik hem echt niets vinden of jullie zeggen hoe kun je zoon ding in vredesnaam kopen, dan gaat hij uiteraard gewoon terug.
Volgens mij een prima dingetje. Normaal vind ik Lezyne altijd wat prijzig, maar dit concurreert gewoon stevig met de Edge 130 plus.
Waarom veel mensen voor Garmin kiezen is volgens mij omdat ze al in het ecosysteem van Garmin zitten vanwege een horloge en/of weegschaal etc.

Vind het wel grappig dat je echt meteen helemaal serieus uitpakt. Mijn broer is ook beginnend fietser maar die rijdt nu rond met een (prima werkend) ali express tellertje van 3 dollar en strava op zijn telefoon :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mistraller schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:58:
[...]

Volgens mij een prima dingetje. Normaal vind ik Lezyne altijd wat prijzig, maar dit concurreert gewoon stevig met de Edge 130 plus.
Waarom veel mensen voor Garmin kiezen is volgens mij omdat ze al in het ecosysteem van Garmin zitten vanwege een horloge en/of weegschaal etc.

Vind het wel grappig dat je echt meteen helemaal serieus uitpakt. Mijn broer is ook beginnend fietser maar die rijdt nu rond met een (prima werkend) ali express tellertje van 3 dollar en strava op zijn telefoon :)
Mja je kan het van verschillende kanten bekijken.
Een telefoon voor strava of snelheid kan natuurlijk ook. Maar dat is het natuurlijk net niet. Heb dan nu een fiets gekocht van 1k daar komen nog de schoentjes, pedalen, kleding en helm bij. Ben je toch ook snel weer 500 euro kwijt. Vraag die je je daarna kan stellen is.... maakt die 80-90 euro dan nog uit voor die Fietscomputer?

Lijkt mij dat dit een van de eerste dingen is die je upgrade als je weet dat je fietsen leuk vind. Als je dan eerst een apparaat koopt vaN 35 euro en dan alsnog 200 moet uitgeven is het natuurlijk zonde.

Maar zag nu de aanbieding op futurum en dacht eigenlijk meteen gooi maar in het mandje. De reviews zijn eigenlijk allemaal niet slecht. Behalve dat de "looks" echt Amerikaans zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:40
Bestel ook gelijk een ANT+ cadanssensor, bijvoorbeeld van Magene op Ali (en gelijk een tweede als snelheidsmeter). Daar had ik als beginnend fietser het meeste aan om eerst stabiel te leren fietsen, te leren wanneer te schakelen en daarna gecontroleerd het tempo te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marty! schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:07:
[...]
Dus eigenlijk, mocht je op de MTB besluiten om willekeurig ergens heen te navigeren, dan zijn de kaarten niet geheel betrouwbaar omdat hij je dan via grotere (al dan niet offroad) wegen zal leiden? Bedankt voor de inzichten!
Dat heb ik niet geschreven, als je een spoor narijdt, maakt het niet uit welke kaart er achterliggend gebruikt wordt.

Als je afhankelijk wordt van de kaart en je kiest om de fietsGPS zelf een route te laten berekenen zullen zowel de Garmin Edge als Wahoo Elemnt je langs offroad paden sturen, zolang de paden aanwezig zijn op de kaart, en de juiste routeringsinstellingen gebruikt (offroad). De kaarten van een Garmin Edge zijn meer gedetaileerd. Maar... je kan ook Komoot app gebruiken op de smartphone en daar je route laten berekenen, die doorsturen naar uw fietsGPS en je bent terug onafhankelijk van het kaartmateriaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:33:

Ik zou het geld voor de Lezyne Mega XL niet spenderen, gewoon een simpel fietscomputertje aanschaffen en later investeren in een Garmin Edge 530 of Wahoo Elemnt Bolt v2.0, als je beslist dat fietsen een hobby wordt voor de komende jaren. Ondertussen gewoon Strava app op de smartphone (in de achterzak) en hier je statistieken bijhouden.

Lezyne Mega XL is inderdaad geen slecht toestel, maar er is geen community er rond zoals bij Garmin, Wahoo en Hammerhead, dus heb je een vraag, moet je ze al hier niet stellen... Is ook de reden waarom Futurumshop dergelijke korting geeft: ze geraken ze zelf niet kwijt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

RigolleM schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Ik zou het geld voor de Lezyne Mega XL niet spenderen, gewoon een simpel fietscomputertje aanschaffen en later investeren in een Garmin Edge 530 of Wahoo Elemnt Bolt v2.0, als je beslist dat fietsen een hobby wordt voor de komende jaren. Ondertussen gewoon Strava app op de smartphone (in de achterzak) en hier je statistieken bijhouden.

Lezyne Mega XL is inderdaad geen slecht toestel, maar er is geen community er rond zoals bij Garmin, Wahoo en Hammerhead, dus heb je een vraag, moet je ze al hier niet stellen... Is ook de reden waarom Futurumshop dergelijke korting geeft: ze geraken ze zelf niet kwijt 8)
Ik ga je advies hierover toch opvolgen. Het is inderdaad beter om meteen goed te starten met idd een garmin of een Wahoo. Dan zou je idd nu goedkoper kunnen starten maar dat weegt idd niet op tegen de "net niet" van d'r Lezyne.

Inmiddels heb ik nu een gouwe ouwe Sigma Sport Pure Ats besteld bij onze vrienden van Bol. Gewoon voor minder dan 25 euro een simpel fietscomputertjewat snelheid, afstand en tijd weergeeft. Voor alle andere zaken kun je volgens mij je telefoon in je achterzak gebruiken (lees: Strava).

Heb hier ook nog een Galaxy Watch. Misschien dat ik daar ook nog het een en ander mee kan bijhouden. Maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 11-07-2021 08:34 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 97 Laatste