Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 323 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 20:07
Virton schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:00:
Sinds mijn laatste hardlooptraining heb ik vocht achter het glas van mijn 945. Heeft iemand ervaring hoe dit op te lossen? Of kan alleen een juwelier dit?
Even een quote; ben je hier nog verder mee gekomen? Ik weet niet zeker of het vocht is, maar de lijmlaag tussen glas en behuizing lijkt met de dag meer los te laten bij mijn 945. Het lijkt een Garmin erkend issue te zijn van de 945 (andere landen, niet voor NL...), maar nu na een aantal jaar is er geen omruiling meer mogelijk. Ja, voor €449 sturen ze een vervanger op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 21:28
Het vocht of condens bleef achter, ondanks de tips in de Garmin helpdesk. Uiteindelijk een aanbod gekregen om het horloge om te ruilen voor een refurbished 955 voor ~€170. Het duurde ~6 weken, maar toen had ik wel een fijn horloge dat weer even meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:57
Hier problemen met mijn Forerunner 965. Het scherm is sinds een paar dagen erg donker en daardoor slecht afleesbaar. Soms springt het scherm ineens op zwart, en reageert het nergens meer op. Een power-cycle lost het zwarte scherm op, maar niet het donkere scherm. Herkent iemand dit? Heb al contact opgenomen met Garmin, maar gezien hun reputatie verwacht ik daar niet veel van.

Edit: In de zaklamp-mode (niet de LED, die zit niet op de FR965) is het scherm wel heel helder. Het scherm kan dus wel heel helder, en het lijkt daarom een software bug.

[ Voor 18% gewijzigd door slow whoop op 02-10-2025 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
slow whoop schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:15:
Heb al contact opgenomen met Garmin, maar gezien hun reputatie verwacht ik daar niet veel van.
Verklaar je nader. In mijn beleving heeft Garmin juist een erg goede klantenservice. Heb er een aantal maal gebruik van gemaakt en 1 x een nieuw toestel gekregen, andere keer gratis buikriempjes voor het bandje (of hoe die dingen ook heten)
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn dat je hun reputatie zo slecht vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:18
Hier problemen met mijn Forerunner 965. Het scherm is sinds een paar dagen erg donker en daardoor slecht afleesbaar. Soms springt het scherm ineens op zwart, en reageert het nergens meer op. Een power-cycle lost het zwarte scherm op, maar niet het donkere scherm. Herkent iemand dit? Heb al contact opgenomen met Garmin, maar gezien hun reputatie verwacht ik daar niet veel van.

Edit: In de zaklamp-mode (niet de LED, die zit niet op de FR965) is het scherm wel heel helder. Het scherm kan dus wel heel helder, en het lijkt daarom een software bug.
Je kan via de Garmin Connect app eerst even je horloge opzoeken en dan je horloge kiezen.
Via 'Systeem" kun je dan de instellingen wijzigingen.

OVERIGENS: daar vind je onder SCHERM - => GROTE LETTERTYPEN AAN/UIT (een haakje iets eerder in dit topic waar men de letters zo klein vond....)
Daar zit ook de slaapstandinstelling in en onder "Algemeen Gebruik" ook de helderheid van het scherm.

Kortom kijk eerst even in de Connect-APP van je telefoon of log in via de browser op Garmin Connect.

[ Voor 41% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2025 15:50 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien heb je hier wat aan? B.v. door een re-install van de firmware uit te voeren.
PatrickC in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:18
roodwinkel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:06:
[...]

Ik zei niet dat ik scherpte mis, maar dat ik het niet af kan lezen. Bijv, die kleine letters onder de tijd, die kan ik niet lezen.[Afbeelding]
Je kan via de Garmin Connect app eerst even je horloge opzoeken en dan je horloge kiezen.

Daar vind je onder SCHERM - => GROTE LETTERTYPEN AAN/UIT

Daar zit ook de slaapstandinstelling in en onder "Algemeen Gebruik" ook de helderheid van het scherm.

Kortom kijk eerst even in de Connect-APP van je telefoon of log in via de browser op Garmin Connect.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2025 15:57 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Stancke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:44:
[...]
Mei 2024 dus nog binnen garantie. Heb het deze morgen retour gestuurd, benieuwd of ze iets zullen vaststellen. Voor het gemak screenshots bijgevoegd van trainingen.
Update: geld terug gekregen. Terug dezelfde besteld, meeprijs voor de HRM 600 heb ik er niet voor over. Mooi opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:49
Bijzonder, Strava heeft Garmin aangeklaagd vanwege twee patenten mbt de segmenten en de heatmaps: https://www.dcrainmaker.c...stop-selling-devices.html

Ik ben heel benieuwd wat daar écht achter zit. Je zou toch zeggen dat Strava ook profijt heeft bij alle Garmin gebruikers die hun data makkelijk kunnen delen met Strava en daardoor mogelijk ook een Strava abo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Philo Melos schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:34:
[...]

Verklaar je nader. In mijn beleving heeft Garmin juist een erg goede klantenservice. Heb er een aantal maal gebruik van gemaakt en 1 x een nieuw toestel gekregen, andere keer gratis buikriempjes voor het bandje (of hoe die dingen ook heten)
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn dat je hun reputatie zo slecht vindt.
Ik heb (gelukkig) zelf nog geen eerdere ervaring met de klantenservice, maar over het algemeen vind ik dat bugs maar slecht worden opgelost. Het hele Garmin forum staat er vol mee. Eigenlijk is dat forum een soort issue intake, zonder dat je ooit feedback krijgt. Omdat ik denk dat dit een software fout is verwacht ik niet dat Garmin me zo maar nieuwe hardware gaat opsturen. Maar misschien moet ik gewoon even afwachten, en niet te vroeg oordelen.
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:42:
[...]

OVERIGENS: daar vind je onder SCHERM - => GROTE LETTERTYPEN AAN/UIT (een haakje iets eerder in dit topic waar men de letters zo klein vond....)

De helderheid van mijn scherm heb ik al op maximaal gezet. Dan nog is het lang niet zo helder dan dat het eerder was, Het heeft altijd op 2/3 van de maximale helderheid gestaan, en toen was het helderder dan dat het nu is. Het horloge heeft het sinds de aanschaf (ongeveer 1.5 jaar geleden) prima gedaan, maar ineens is het een stuk minder helder.
PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:54:
[...]
Misschien heb je hier wat aan? B.v. door een re-install van de firmware uit te voeren.
PatrickC in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Ik heb toevallig net een firmware update binnen gekregen. Ik had de hoop dat dat het probleem misschien zou verhelpen. Maar helaas. Ik heb dit probleem dus nu met de huidige (nieuwe) firmware, en met de vorige firmware. Tijdens de update is het "Garmin driehoekje" en het radartje dat dan op het scherm verschijnt wel gewoon heel helder. Daar wordt alles donkerder (watch face, widgets, instellingen, etc.)

Edit: Zojuist toch een firmware re-install gedaan volgens jouw methode. De re-install gaat goed, maar het probleem is niet verholpen.

Kennelijk ben ik niet de enige met dit probleem. Deze post op het Garmin forum beschrijft mijn probleem precies. Alleen kan ik het niet oplossen door het horloge te power-cyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
slow whoop schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:43:
Kennelijk ben ik niet de enige met dit probleem. Deze post op het Garmin forum beschrijft mijn probleem precies. Alleen kan ik het niet oplossen door het horloge te power-cyclen.
Ja, het Garmin forum is een grote klaagbaak, maar dat betekent nog niet per se dat de service van Garmin daardoor slecht is. Over het algemeen lees ik hier in dit topic met name over tevreden Garmin gebruikers. Dus het garmin forum zou ik vooral niet als referentie zien voor de kwaliteit van de Garmin producten.
Maar het topic waar je naar verwijst is zo'n 2,5 jaar oud en 2 jaar geleden voor het laatst iemand op gereageerd. Dat was vlak na de introductie van het toestel. Dus dat probleem van toen zal inmiddels ongetwijfeld opgelost zijn. Dus als de firmware update niet heeft geholpen terwijl het wel duidelijk een software probleem is (zaklamp en opstart driehoek zijn nog gewoon helder, dus scherm werkt prima) zou ik als eerste stap een volledige factory reset aanraden. Heel waarschijnlijk ook het eerste wat Garmin zelf je zal gaan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Hathi schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Ja, het Garmin forum is een grote klaagbaak, maar dat betekent nog niet per se dat de service van Garmin daardoor slecht is. Over het algemeen lees ik hier in dit topic met name over tevreden Garmin gebruikers. Dus het garmin forum zou ik vooral niet als referentie zien voor de kwaliteit van de Garmin producten.
Maar het topic waar je naar verwijst is zo'n 2,5 jaar oud en 2 jaar geleden voor het laatst iemand op gereageerd. Dat was vlak na de introductie van het toestel. Dus dat probleem van toen zal inmiddels ongetwijfeld opgelost zijn. Dus als de firmware update niet heeft geholpen terwijl het wel duidelijk een software probleem is (zaklamp en opstart driehoek zijn nog gewoon helder, dus scherm werkt prima) zou ik als eerste stap een volledige factory reset aanraden. Heel waarschijnlijk ook het eerste wat Garmin zelf je zal gaan adviseren.
Ja, ik denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen. Ik vind het altijd een hoop gedoe om alle schermen weer te krijgen zoals ik het had. Hopelijk staat alles weer een beetje OK als ik een backup terug zet. Ik zal mijn bevindingen hier melden als ik een factory reset gedaan heb.

Update: Zojuist een factory reset van m'n Forerunner 965 gedaan. Dat heeft niets uitgehaald. Het scherm blijft nog steeds donker. 's Avonds en in donkere ruimtes is het ok, maar met veel (dag)licht is het scherm slecht afleesbaar, waar dat eerder niet het geval was.

[ Voor 9% gewijzigd door slow whoop op 04-10-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@slow whoop Je hebt het horloge niet toevallig in energie spaarstand staan? En waar staat standaard je scherm helderheid op?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:06:
@slow whoop Je hebt het horloge niet toevallig in energie spaarstand staan? En waar staat standaard je scherm helderheid op?
Goeie tip! Maar als ik hem in de energie spaarstand zet, wordt het scherm zo mogelijk nog donkerder. Misschien is het iets met de omgevingslichtsensor. Als die het niet meer goed doet, denkt m'n horloge misschien dat het altijd donker is, en past ie de helderheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een ‘interessante’ move van Strava… Garmin aanklagen voor het gebruik van heatmaps en Garmin segments na al die jaren. Een hele rare zet van Strava, want dit zou ze wel eens veel premium abonnees kunnen gaan kosten, want veel van die abonnees hebben een Garmin device. Het is dat mijn Strava Premium weer net voor een jaar verlengd is, anders zou ik ook ernstig overwegen dit premium abonnement stop te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 02-10-2025 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:00:
Het is dat mijn Strava Premium weer net voor een jaar verlengd is, anders zou ik ook ernstig overwegen dit premium abonnement stop te zetten.
Serieus, waarom? Ze vechten maar, zolang ik gekoppeld kan blijven en er geen last van hebben, mogen ze van mij wonen in de rechtszaal.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:14:
[...]

Serieus, waarom? Ze vechten maar, zolang ik gekoppeld kan blijven en er geen last van hebben, mogen ze van mij wonen in de rechtszaal.
Filmpje van DCR helemaal bekeken en de reden waarom Strava dit waarschijnlijk doet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 22:22
Na wat vergelijken van de FR965, FR570, Fenix E en Fenix 7 Pro (fenix 8 echt te prijzig) uiteindelijk de knoop doorgehakt - leuke birthday sale bij bij Garmin tot 6-10 trouwens. Ik twijfelde nog of het zinvol is te wachten op Black Friday deal, maar verwacht daar geen grote verschillen.

Via Luna-time de Fenix 7 Pro Sapphire Solar variant voor €579 gekocht. Ik draag al jaren geen horloge meer, maar met fanatieker sporten leek dit me een leuk trainingsmaatje (3-4x p.w. hardlopen met ambitie triatlon in paar jaar). Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
Even een vraag voor mede Garmin Forerunner en iPhone/Apple Watch gebruikers: Het valt me op dat sinds iOS 26 en WatchOS 26 de synchronisatie tussen de Conditie app en de Garmin Connect software veel trager gaat, eerst was het een kwestie van minuten voordat het was bijgewerkt, dus dat je in de Conditie app je Garmin prestaties terug zag. Nu kan ik rustig een halve dag wachten voordat ik een melding krijg op de Apple Watch dat ik weer braaf aan mijn conditiedoelen heb voldaan.

Hebben meerdere gebruikers dit?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:17
DePaul schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:39:
Even een vraag voor mede Garmin Forerunner en iPhone/Apple Watch gebruikers: Het valt me op dat sinds iOS 26 en WatchOS 26 de synchronisatie tussen de Conditie app en de Garmin Connect software veel trager gaat, eerst was het een kwestie van minuten voordat het was bijgewerkt, dus dat je in de Conditie app je Garmin prestaties terug zag. Nu kan ik rustig een halve dag wachten voordat ik een melding krijg op de Apple Watch dat ik weer braaf aan mijn conditiedoelen heb voldaan.

Hebben meerdere gebruikers dit?
Ja dat heb ik ook. Ook het syncen van de Garmin Index weegschaal van Connect naar de Gezondheid app duurt rustig een halve dag. Voorheen was dat een kwestie van seconden. Soms helpt het als ik de Connect app afsluit en opnieuw opstart.

Wat ook opvalt is dat op dagen dat ik alleen mijn Garmin draag, het totaal aantal stappen wel klopt tussen Connect en Gezondheid app maar sinds IOS26 zie ik bij de bron data in de Gezondheid app bij sommige stappen het Connect logo met als bron Connect staan en bij sommige het standaard telefoon logo met als bron iPhone. Bij IOS18 zag ik bij alle stappen alleen het Connect logo.

[ Voor 18% gewijzigd door OneMoreThing op 03-10-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:17:
[...]

Filmpje van DCR helemaal bekeken en de reden waarom Strava dit waarschijnlijk doet?
Wat was de conclusie uiteindelijk? Heb het begin gekeken maar had geen tijd meer om de rest ook uit te zitten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Inmiddels heeft Strava gereageerd waarom ze Garmin aangeklaagd hebben: https://www.reddit.com/r/...rd_straight_about_garmin/

Dus Garmin wijzigt wat richtlijnen om gebruik te mogen maken van hun API (je moet ten alle tijden een Garmin logo tonen). Daar is Strava het niet mee eens, dus klagen ze Garmin aan voor het schenden van twee compleet ongerelateerd patenten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
De enige reden dat ik Strava heb is vanwege wat collega's en vage kennissen die ik op die manier een soort van 'contact' mee kan hebben. Qua tracking en metrics en dergelijke leun ik volledig op Garmin. Ik denk dat Strava onderschat hoeveel mensen hun platform als secundair en niet primair gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
OneMoreThing schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:00:
[...]

Ja dat heb ik ook. Ook het syncen van de Garmin Index weegschaal van Connect naar de Gezondheid app duurt rustig een halve dag. Voorheen was dat een kwestie van seconden. Soms helpt het als ik de Connect app afsluit en opnieuw opstart.

Wat ook opvalt is dat op dagen dat ik alleen mijn Garmin draag, het totaal aantal stappen wel klopt tussen Connect en Gezondheid app maar sinds IOS26 zie ik bij de bron data in de Gezondheid app bij sommige stappen het Connect logo met als bron Connect staan en bij sommige het standaard telefoon logo met als bron iPhone. Bij IOS18 zag ik bij alle stappen alleen het Connect logo.
OK, dan ben ik dus niet de enige die het opvalt en ligt het niet aan mij :) Ik zal eens bij mij kijken naar het totaal aantal stappen. Hoop in ieder geval dat ze het nog wel kunnen fixen. Connect app afsluiten en weer openen en opnieuw synchroniseren helpt soms inderdaad maar meestal ook niet.

Heb vanochtend om 8 uur een rondje gerend, pas vanmiddag om half vier de melding dat ik minstens 500 calorieen verbrand heb maar dat heb ik (volgens mijn apple watch dan) in 3 hele minuten gedaan 8)7

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:38:
De enige reden dat ik Strava heb is vanwege wat collega's en vage kennissen die ik op die manier een soort van 'contact' mee kan hebben. Qua tracking en metrics en dergelijke leun ik volledig op Garmin. Ik denk dat Strava onderschat hoeveel mensen hun platform als secundair en niet primair gebruiken.
Same, er zijn er natuurlijk ook genoeg die het als main platform gebruiken maar ook enorm veel die het 'sociaal' gebruiken. Het is voor mij puur waar iedereen samenkomt en waar je elkaar kan volgen en thumbs up kan geven. Qua statistieken en overzichten doe ik er echt helemaal niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik Strava voor het maken van routes en vindt het ook leuk om de segmenten bij te houden. Dat laatste zorgt toch een beetje voor ‘competitie’ en ‘motivatie’. Maar ik zou prima zonder kunnen.

Ik vind dat Garmin gelijk heeft in deze. Als je enorme hoeveelheden data gebruikt van Garmin om je platform mee te vullen, dan is het toch logisch om te vermelden dat deze data van Garmin afkomstig is. De houding van Strava is nogal hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:38:
Ik denk dat Strava onderschat hoeveel mensen hun platform als secundair en niet primair gebruiken.
Lijkt me stug dat Strava dat niet weet. Behoorlijk bedrijf met veel verstand van data en marketing. Die kennen hun markt wel. Dat Strava voor veel mensen secundair is voor data, klopt denk ik wel, maar daar ligt ook niet hun kracht. Die ligt in het sociale aspect ervan. En zo beschouwd heeft ook Garmin wat te verliezen als je bv niet meer automatisch kan syncen naar Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 15:13
Ik heb een Garmin Enduro 3 en heb Livetrack altijd aan staan (zodat mrs mij kan volgen bij m'n hardloop avonturen). Als ik in de ochtend naar mijn werk fiets of hardloop en op 'hervat later' druk omdat ik in de middag terug fiets of hardloop, zie ik toch om de zoveel tijd een melding op de Enduro 3 komen: Livetrack heeft geen connectie (en met een tril).

Iemand enig idee hoe ik die melding uit kan zetten (behalve Livetrack disablen)?

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:26
Onlangs mijn Epix met ingebrand scherm verkocht via Marktplaats met eerlijke foto's en een redelijke prijs. Horloge is opgehaald.

Verkoper heeft deze opnieuw te koop aangeboden. Vraagprijs 150 euro hoger en geen vermelding van gebreken. Marktplaats doet er niets mee. Hopelijk kan ik een geïnteresseerde van hier met dit berichten behoeden voor een miskoop. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQDPgds7a-2ISUMwBGbIVu5DXb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDZEjSoiVhABEFULS7aczfFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf inmiddels een Huawei GT5 aangeschaft. Even wennen, maar positief. Ik zal binnenkort mijn ervaringen delen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
edozat1 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:31:
Lijkt me stug dat Strava dat niet weet. Behoorlijk bedrijf met veel verstand van data en marketing. Die kennen hun markt wel. Dat Strava voor veel mensen secundair is voor data, klopt denk ik wel, maar daar ligt ook niet hun kracht. Die ligt in het sociale aspect ervan. En zo beschouwd heeft ook Garmin wat te verliezen als je bv niet meer automatisch kan syncen naar Strava.
Het is dat het sociale deel van Garmin zelf wat onderbelicht is qua doorontwikkeling anders zou ik überhaupt niet op Strava zitten. Het enige voordeel is dat je ook mensen met andere merken tegen kan komen of mensen die het ook gebruiken om met de telefoon te tracken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Des en Ray bespreken de kwestie Strava vs Garmin verder in hun The Fit File podcast. Interessante ontwikkeling is dat Suunto nu ook een rechtszaak aanspant tegen Garmin vanwege ‘patent infringements’.
https://garminrumors.com/...cross-many-garmin-models/
Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Hi, vraagje. Kan nergens meer vinden in de Garmin app of connect website of mijn heartrate uitgelezen is door mijn horologe of mijn chest strap. Vroeger stond dit geloof ik duidelijk aangegeven maar kan het nu niet meer terug vinden. Is het verplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:56
Asprine schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:56:
Hi, vraagje. Kan nergens meer vinden in de Garmin app of connect website of mijn heartrate uitgelezen is door mijn horologe of mijn chest strap. Vroeger stond dit geloof ik duidelijk aangegeven maar kan het nu niet meer terug vinden. Is het verplaatst?
werkt volgens mij alleen met garmin banden, want met mijn polarh10 is dit nog nooit zichtbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:09
kan je dat niet uit de fit file trekken?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:53
Megupe schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

werkt volgens mij alleen met garmin banden, want met mijn polarh10 is dit nog nooit zichtbaar geweest.
werkt alleen met bepaalde Garmin banden, lang niet allemaal.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

Ik weet bijna zeker dat het gebruik van mijn Polar Verity Sense voorheen zichtbaar was op Garmin Connect, maar sinds een tijdje is dat niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
PatrickC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:43:
[...]

Ik weet bijna zeker dat het gebruik van mijn Polar Verity Sense voorheen zichtbaar was op Garmin Connect, maar sinds een tijdje is dat niet meer zo.
Weet het ook zeker. Was een jaar geleden dat ik het online gezien heb op Garmin Connect.
Het zal wel verdwenen zijn voor als je geen Garmin eigen Chest strap gebruikt. Het hele Garmin ecosysteem wordt steeds verder gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:53
Asprine schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:56:
Het hele Garmin ecosysteem wordt steeds verder gesloten.
Ach welnee, dat heeft daar niets mee te maken. Mijn Garmin hartslagbanden worden niet getoond in Connect, een Magene snelheids/cadanssensor nota bene wel.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36

Roozzz

Plus ultra

Ik zie mijn strap (en horloge, fietscomputer, pm etc) gewoon staan in gc, onderaan op de 'overzicht'-pagina van een activiteit.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOx1k2oWFJi4xn83K9oFxg6NXg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwb0DFsvRAsnenuyDItN6i6s.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je wat daaronder staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:59
PatrickC schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:22:
Ik gebruik Strava voor het maken van routes en vindt het ook leuk om de segmenten bij te houden. Dat laatste zorgt toch een beetje voor ‘competitie’ en ‘motivatie’. Maar ik zou prima zonder kunnen.

Ik vind dat Garmin gelijk heeft in deze. Als je enorme hoeveelheden data gebruikt van Garmin om je platform mee te vullen, dan is het toch logisch om te vermelden dat deze data van Garmin afkomstig is. De houding van Strava is nogal hypocriet.
Same, ik vind vooral de segmenten echt een aanvulling. Zorgt bij mij in ieder geval voor soms net dat beetje motivatie.. of dat ik een andere route loop om een tijd neer te zetten op een segment (of af te pakken).

Zou het zelf nogal storend vinden als overal een garmin sticker op moet, want dan willen apple, samsung, suunto, coros en alle andere makers dat ook.
Heb een collega die afbeeldingen vanuit Garmin upload en daar zie je ook een labeltje in de afbeelding.
Weer een ander heeft met Zwift een rondje gefietst, idem labeltje (dit labeltje is wel van Strava, wat dan weer hypocriet is eerlijk gezegd)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lxnOg2u.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/piDV6V1.png

Gevolg is dat je een chaotisch stickervel krijgt wat afbreuk doet aan je platform. Het device waarmee de activiteit opgenomen is staat al bij de details van de workout, daarmee wat mij betreft voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23

Sherlock

No Shit

Er hoeft ook helemaal geen logo op hè, dat maakt Zwift Strava er van (waarschijnlijk om iets van de publieke opinie mee te krijgen). Garmin heeft gevraagd om een vermelding, zoals Ray en Des ook al aangaven, vergelijkbaar met de vermeldingen onderaan bij Google Maps.

edit:
Overigens zou een enkele plaats voor het logo van herkomst mij helemaal niet storen, als het maar uniform is. Het wordt dan wel weer lastiger als je een aantal devices gebruikt die allemaal 'genoemd' zouden willen worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Sherlock op 09-10-2025 13:36 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:59
Zwift is ook een soort overlay vanuit Strava zelf. Zit in iedergeval niet in de afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UdV2apm.png

Wat mij betreft prima om uniform zoiets toe te passen, of inderdaad zoals op bij Google Maps die attribution daaronder. Vermoed dat dat niet zo zeer het probleem meteen is. Als je een activiteit opent staat namelijk ook met welke device de activiteit is opgenomen. Dat is ook waar je de grafiekjes etc ziet staan.

Echter staat in de brand guidelines van Garmin ook dat bij delen op andere social media platforms een “Garmin [device model]” attribution verplicht is. Denk dat ze eerder over zoiets vallen.
Pagina: 1 ... 323 324 Laatste