Apollyon schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:43:
[...]
Heeft halibren van het elektronische kompas jou geholpen? Ik heb de kaart vast op het noorden gezet. De kaart flipt dan niet en het horloge hoeft de kaart niet continu opnieuw te renderen. Herberekenen van de route werkt bij mij wel als ik naar een waypoint navigeer.
[...]
Heeft even geduurd maar eindelijk kunnen proberen. Nee, maakt niet veel uit.
Daarna zelfde testje gedaan om vanaf midden park terug naar beginpunt te navigeren en te vergelijken met Apple en Google maps.
Valt op dat Google maps ook wat meer flipt dan Apple maps, die laatste houdt het beeld wat rustiger. Beide zijn het eens over de kortste route terug (klopt ook).
Misschien doe ik wel wat fout, wat de Garmin geeft echt rare routes of ik snap het niet.
:strip_exif()/f/image/yONRa3Cp8m4k8EaCr9r4zubG.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier loop ik via een lang breed pad richting uitgang park. Garmin geeft al de hele tijd aan dat ik om moet draaien, de andere kant in moet en dan over 622m links (toch?) De resterende afstand loopt
wel af als ik stug door loop. Wat die ETA moet zijn begrijp ik ook niet. 1min27? No way! 1u27? Ja als ik de Garmin aanwijzigingen volg misschien 😄. Horloge staat op “koers boven” overigens.
/f/image/qBXfrEJu84dYJSBUvszHUxFE.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de echte situatie: ik ben bijna het park uit en moet links en dan rechts.
En over gedetailleerde kaarten gesproken: Apple Maps wist nog een geheim paadje met hek de parkeerplaats op 😄. Dat heb ik nog niet op andere maps gezien, ook niet op Openstreetmaps.