Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 331 332 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:19
Misschien tegen het zere been van het grote aantal Garmin gebruikers echter ik wil graag mijn ervaringen van de laatste twee jaren met mijn Fenix7 horloge. Ik vind het Garmin eco systeem fijn om te gebruiken, zowel de app als de desktop versie . Echter mijn Garmin Fenix7 (nu bijna 4 jaar oud) heeft steeds meer problemen. Bij de navigatie heb ik soms crashes, vooral als ik hemzelf een route laat berekenen. Daarnaast kon ik vroeger met de horloge ongeveer 10 tot 14 dagen trainen, wandelen, fietsen en 24/7 dragen. Mijn activiteiten patroon is niet veranderd in de laatste jaren. Echter tegenwoordig (sinds een jaar) is de akkuduur verminderd tot 5 of 6 dagen max. Bij sommige releases is het opeens 3-4 dagen en soms verbeterd de akkuduur tot 5 of 6 dagen bij de daaropvolgende release. Op het Garmin forum zie en krijg ik weinig feedback en reactie op de gemelde problemen.
Tevens zie ik dat er nauwelijks of geen nieuwe features in de laatste 2 jaar zijn toegevoegd. Alleen bug-fixes en af en toe een kleine cosmetische update. Dit was mijn mijn vorige Garmin (Fenix5) wel anders, daar werd veel betere support geleverd en veel langer.
Ik begrijp uit diverse fora dat Garmin het 7-platform heeft verlaten en zich richt op een nieuw uniform platform (Fenix8, FR970, 560, Venu etc). Alle nieuwe ontwikkelingen vinden daar plaats op de nieuwe code base. Nu begrijp ik dat dit efficient is voor Garmin echter voor mij als gebruiker is dit niet het geval. Garmin vraagt premium prijzen voor hun horloges en levert weinig, je verwacht een goede support zoals ze in het verleden leverden.
Tevens zie ik een trend bij Garmin om de horloges nog duurder te maken en daarnaast meer nieuwe features achter een abonnement aan te bieden. Hier ben ik geen fan van.

Het wordt voor mij tijd naar een alternatief te kijken die een betere prijs-kwaliteit verhouding heeft en geen of weinig features achter een abonnement. Op dit moment kijk ik naar Suunto Race/Vertical 2, Polar of Amazfit T-Rex 3 Pro (44mm).

Zijn er mensen met ervaring in verband met eventueel een migratie van mijn data uit het Garmin eco systeem naar een van de hierboven genoemde eco systemen ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Heb je al eens een wipe gedaan?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Fred13 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:10:
Misschien tegen het zere been van het grote aantal Garmin gebruikers echter ik wil graag mijn ervaringen van de laatste twee jaren met mijn Fenix7 horloge. Ik vind het Garmin eco systeem fijn om te gebruiken, zowel de app als de desktop versie . Echter mijn Garmin Fenix7 (nu bijna 4 jaar oud) heeft steeds meer problemen. Bij de navigatie heb ik soms crashes, vooral als ik hemzelf een route laat berekenen. Daarnaast kon ik vroeger met de horloge ongeveer 10 tot 14 dagen trainen, wandelen, fietsen en 24/7 dragen. Mijn activiteiten patroon is niet veranderd in de laatste jaren. Echter tegenwoordig (sinds een jaar) is de akkuduur verminderd tot 5 of 6 dagen max. Bij sommige releases is het opeens 3-4 dagen en soms verbeterd de akkuduur tot 5 of 6 dagen bij de daaropvolgende release. Op het Garmin forum zie en krijg ik weinig feedback en reactie op de gemelde problemen.
Tevens zie ik dat er nauwelijks of geen nieuwe features in de laatste 2 jaar zijn toegevoegd. Alleen bug-fixes en af en toe een kleine cosmetische update. Dit was mijn mijn vorige Garmin (Fenix5) wel anders, daar werd veel betere support geleverd en veel langer.
Ik begrijp uit diverse fora dat Garmin het 7-platform heeft verlaten en zich richt op een nieuw uniform platform (Fenix8, FR970, 560, Venu etc). Alle nieuwe ontwikkelingen vinden daar plaats op de nieuwe code base. Nu begrijp ik dat dit efficient is voor Garmin echter voor mij als gebruiker is dit niet het geval. Garmin vraagt premium prijzen voor hun horloges en levert weinig, je verwacht een goede support zoals ze in het verleden leverden.
Tevens zie ik een trend bij Garmin om de horloges nog duurder te maken en daarnaast meer nieuwe features achter een abonnement aan te bieden. Hier ben ik geen fan van.

Het wordt voor mij tijd naar een alternatief te kijken die een betere prijs-kwaliteit verhouding heeft en geen of weinig features achter een abonnement. Op dit moment kijk ik naar Suunto Race/Vertical 2, Polar of Amazfit T-Rex 3 Pro (44mm).

Zijn er mensen met ervaring in verband met eventueel een migratie van mijn data uit het Garmin eco systeem naar een van de hierboven genoemde eco systemen ?
Ik heb een Epix2, iets ouder dan 4 jaar, maar zelfde ecosysteem.
Behoudens enige burn-in en iets mindere batterijduur dan aan begin, ben ik er nog wel zeer tevreden mee. Doet wat het moet doen, eigenlijk sinds laatste 2 stabiele versies geen crashes meer.
Ik hou nog even vast aan dit horloge en hierna ga ik denk ik wel weer door met een garmin.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:52
Hier de bijna 8 jarige 5X+ still going strong, ook qua accu weinig op aan te merken zolang ik nog een volle dag op GPS kan.

Hi Ha Hopjesvla

• Fred13
418O2 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:14:
Heb je al eens een wipe gedaan?
Ja, maar geen verschil.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:39

Waarom zou je die data meeslepen? Gewoon schoon beginnen op je nieuwe horloge, want de sensoren e.d. zijn net iets anders, dus meetresultaten zijn niet letterlijk vergelijkbaar, en hoe vaak kijk je terug om iets van 3 jaar terug te vergelijken met nu? Daarbij, hoe meer gegevens je meesleept, hoe zwaarder de belasting voor het horloge om die database aan informatie te onderhouden.

Je zou voor de geschiedenis beter de boel naar een cloud service zoals Google Fit kunnen synchroniseren (via bijvoorbeeld Health Sync op de Garmin). Google Fit integreerd met Suunto, Polar en Amazfit. Dus waar je ook heen gaat, je data kan syncen.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:19
Je kan toch gewoon idd schoon beginnen (ander merk is andere data) en je kan altijd nog gewoon je Garmin Connect app/site openen als je bepaalde data wil terug zien.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:56
@Fred13 niet tegen het zere been, maar je beschrijft wel zaken die de meesten niet als normaal ervaren. Ik zou eerder denken dat er toch iets aan de hand is, communicatie met je telefoon, andere oordopjes, 3rd party wijzerplaat, kan van alles zijn.

Overigens stel je dat je twee weken kon doen met één lading waarin je ook nog eens veel activiteiten bijhield, ik vraag mij sterk af of dat daadwerkelijk zo was. Dat lijkt mij namelijk nogal aan de hoge kant.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:19
2 weken met vele activiteiten die je trackt en wellicht nog muziek aan lijkt me ook stug ja.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Met een Epix Gen2 zit ik op dezelfde generatie. Dat dit horloge geen nieuwe features meer krijgt door software updates vind ik niet problematisch. Toen ik het horloge kocht, kocht ik het vanwege wat het horloge op dat moment had qua features. Elke feature die Garmin daarna nog toevoegt, is meegenomen. De huidige software is stabiel (eigenlijk vanaf het begin al) en door het uitblijven van nieuwe software updates, blijft dat hopelijk ook zo. Batterijduur is in de loop van de jaren wel van 10 dagen naar 7-8 dagen gegaan, maar ook dat vind ik meer dan normaal.

De achteruitgang in batterijduur die jij beschrijft, is wel extreem. Buiten Garmin forum posts, heb je Garmin Support hier al eens rechtstreeks over benaderd? De verwachte levensduur van een premium geprijsd horloge is natuurlijk langer dan die 2 jaar standaard fabrieksgarantie. Ook de crashes die je ervaart zijn niet normaal.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@Fred13 Mijn 7 pro zit in hetzelfde schuitje met de oude codebase, gelukkig vind ik 'm met de features bij launch al compleet genoeg voor wat ik ermee doe, maar na 1.5 jaar niet meer meenemen bij nieuwe features is karig voor zo'n duur ding. Ik snap de frustratie hier helemaal.

Bij de batterij heb ik niet zo'n drop meegemaakt als jij. Ik lees er veel over op het garmin forum, wellicht ben ik mijn mijn paar activiteiten per week gewoon geen power user. Ik laad denk ik iedere 7-9 dagen ofzo en dat is mij prima. Dat de software niet altijd top is, is wel duidelijk met zoveeel klachten bij iedere update. Overigens heb ik gemerkt dat niet-standaard watchfaces het verbruik merkbaar kunnen opschroeven. Ik ben dus terug naar een standaard layout. Niet optimaal maar zeker werkbaar want alsnog behoorlijk te configureren. Jouw 5-6 dagen komt me niet enorm vreemd over als je veel activities trackt.

Over software gesproken: daar is wat mij betreft nog veel meer winst te behalen. Via de wandelrouteplanner even snel ad hoc (op telefoon of pc) een route bij elkaar klikken, gpx maken, openen in Connect en 2 minuten later kan ik aan de wandel. Top!

Importeren in Explore werkt minder intuitief en de knooppunten worden ook als losse punten opgeslagen. Nu zal 't aan mij liggen dat ik Explore onvoldoende snap, maar Connect/Explore zijn twee niet communicerende platformen naast elkaar. Vreemd. Daarnaast dan nog Connect IQ om apps/watch screens op het horloge te zetten. Moet je niet vergeten af en toe te openen om apps te updaten... waarom zit dat niet in Connect? Dat Garmin Messenger een losse app is, vind ik wel logisch.

Dus Explore is redelijik te omzeilen, totdat je een inreach apparaat hebt. Die praat namelijk niet met Connect, alleen met Explore. Bijkbaar is de hele inreach tak een keer overgenomen inclusief Explore en nooit helemaal lekker geintegreerd.

Al met al vind ik de apparaten zelf prima, het ecosysteem komt niet verder dan 'goed genoeg'. Dit horloge mag in ieder geval nog een aantal jaren mee, tegen de tijd dat de batterij het ver begeven heeft, kijk ik wel hoe de markt er dan uitziet. Maar ik ben niet getrouwd met Garmin in ieder geval.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:32
Ik sta er hetzelfde in als een aantal hierboven. Met mijn Epix Pro zit ik ook op de oude codebase, maar ik heb niet het idee dat ik nou echt hele spannende nieuwe features mis die het afgelopen jaar ofzo zijn uitgerold op de Fenix 8 en 8 Pro. Na release heb ik er toch echt nog wel een aantal features bij gekregen, dus daar ben ik al lang blij mee.
Dat de batterij na 4 jaar flink minder is geworden vind ik ook helemaal niet gek, hoewel die 3 tot 4 dagen wel heel kort is. Mijn iPhone 13 Pro had na 4 jaar ook echt wel een nieuwe accu nodig. Ik zou inderdaad eens een full wipe doen en dan het horloge eens een week of twee gebruiken zonder externe apps of wijzerplaten. En kijk even of je pulse-ox sensor wel uitgeschakeld is. Die batterijduur van 10 tot 14 dagen zal zeker met uitgeschakelde puls-ox zijn geweest namelijk, maar een van de nieuwe features die je Fenix wél heeft gekregen is de breathing variations en daarvoor heeft Garmin de pulse-ox sensor default weer ingeschakeld op veel horloges volgens mij. Dus dat maakt de vergelijking met de situatie van 4 jaar geleden ook wel lastig.

En dat is sowieso wel een ding met nieuwe features natuurlijk. Dat kost allemaal weer extra rekenkracht. Nu maakt Garmin over het algemeen weinig bekend over de rekenkracht van de horloges, maar een 4 jaar oude fenix 7 zal ongetwijfeld wat minder sterke processor hebben dan een 3 generaties nieuwere Fenix 8 Pro. Zo'n oude processor zal dus op hogere snelheid moeten draaien om dezelfde berekeningen te doen en dus waarschijnlijk meer energie verbruiken. Hoe meer features ze gaan toevoegen aan oude horloges, hoe korter die batterijduur waarschijnlijk gaat worden. Ook dat is iets wat ik wel merk op mijn iPhone 13 Pro. Die heeft dan wel de nieuwste iOS update gekregen, maar heeft daar af en toe wel merkbaar wat meer moeite mee dan voorheen.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
Hier een Fenix 7s pro.

Ik heb hem gekocht op wat het horloge toen kon en niet voor eventuele (onbekende) features in de toekomst. Ja het is jammer dat er weinig nieuwe features bij komen, maar aan de andere kant mis ik ook helemaal niks.

Crashes bij navigeren (zonder zelf route te bepalen) heb ik ook een paar keer gehad, maar volgens mij is dat wel opgelost met een update. Ik heb al heel lang niet meer gehad.

Batterijduur is een dingetje inderdaad, heb het idee dat het beetje varieert met firmware updates. Maar op dit moment haal ik 6-7 dagen, inclusief 5-6u hardlopen. (Ik heb dus wel de kleine variant met kleinere accu)
Tijdens een activiteit (zonder navigatie) kom ik op een batterijdrop van 3-4 procent per uur.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:40
Ik vind het zelf vooral jammer dat "nieuwe features" zoals de "gear" feature, niet naar de fenix7 komen.
Ik snap dat bij de overgang naar een nieuw platform , back-porten niet altijd mogelijk is. Mijn gevoel zegt dat dit bij voorgaande modellen ook al het geval was.
Recent heb ik volgens mij bij suunto of coros juist het tegenovergestelde gezien, veel nieuwe features die juist wel op voorgaande modellen beschikbaar werden gesteld.

Om die reden, hoe blij ik ook ben met Garmin, wil ik toch is mijn horzion verbreden en kijken wat de andere modellen te bieden hebben...

• Fazz95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 16:34
Hi all ,

Ik merk dat ik enorm overwhelmed ben met de keuze en de verschilende sporthorloges.
Ik ben een beginner met hardlopen. Doorgaans altijd verschillende teamsporten gedaan en trainen met gewichten.
Omdat ik vrijwel alleen hardloop op het moment lijken de Garmin Forerunners de overduidelijke keuze, alleen daarin is ook weer zoveel ruime.
Ik heb relatief dunne polsen (17cm omtrek) en heb een Apple Ultra 3 gehad, een enorme miskoop omdat deze te groot / zwaar was voor mijn pols.
De prijs verschillen tussen de 265, 570 en 965 (valt af door de grootte) is zo "weinig" wanneer je dit met ING punten zou kopen.
De 165 is wel een beduidend stuk goedkoper en wordt door Tweakers aangemerkt als Excellent.

Zijn er nog andere modellen waar ik wellicht als nieuwe renner (vooral 5k maar wil trainen voor 10k en uiteindelijk mogelijk een halve marathon) naar moet kijken?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik heb sinds kort een Venu 4 en het lukt me niet om de metronoom als geluidsignaal te krijgen. Hij staat ingesteld op "tone" en zelfs met de preview komt er geen geluid uit. Als ik "tone en vibration" kies dan krijg ik wel netjes de trillingen, maar geen geluid. Of ik wel/geen koptelefoon gebruik maakt geen verschil.

Hebben anderen dit ook? Nogal een irritante bug want ik heb echt een metronoom nodig om mn cadance goed te houden.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

@Fazz95

Hoe belangrijk vind je offline vanaf je horloge naar Spotify luisteren. Is het antwoord: niet of nauwelijks, dan kan je ook eens bij de andere merken gaan kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Yakolev op 24-04-2026 12:22 ]

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:48
Fazz95 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:38:
Hi all ,

Ik merk dat ik enorm overwhelmed ben met de keuze en de verschilende sporthorloges.
Ik ben een beginner met hardlopen. Doorgaans altijd verschillende teamsporten gedaan en trainen met gewichten.
Omdat ik vrijwel alleen hardloop op het moment lijken de Garmin Forerunners de overduidelijke keuze, alleen daarin is ook weer zoveel ruime.
Ik heb relatief dunne polsen (17cm omtrek) en heb een Apple Ultra 3 gehad, een enorme miskoop omdat deze te groot / zwaar was voor mijn pols.
De prijs verschillen tussen de 265, 570 en 965 (valt af door de grootte) is zo "weinig" wanneer je dit met ING punten zou kopen.
De 165 is wel een beduidend stuk goedkoper en wordt door Tweakers aangemerkt als Excellent.

Zijn er nog andere modellen waar ik wellicht als nieuwe renner (vooral 5k maar wil trainen voor 10k en uiteindelijk mogelijk een halve marathon) naar moet kijken?
Ik heb zelf 16cm polsen en een Forerunner 970 en heb geen last van de grootte. Loop normaal met een Nomos Tangente 35mm, dus het is niet dat ik gewend ben aan grote horloges. Zelfs slapen gaat prima en dat lukte me nooit met een G-Shock oid.

Als beginner heb je eigenlijk alleen gps tracking en heartrate nodig en dat hebben ze allemaal, dus de goedkoopste is meer dan prima. Offline muziek is ook wel chill als je zonder telefoon wil lopen.

Ik heb pas behoefte aan de features van een high end nu ik echt langere afstanden loop. En zelfs dan heb ik het niet echt nodig en is het half een soort beloning voor mezelf omdat ik al een aantal jaar hardloop.

Moet wel zeggen dat het knipperende lampje op de 970 geweldig is als je regelmatig na zonsondergang loopt.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:30

Kijk ook naar de Coros Pace 4 of hogere segmenten van Coros. Heeft een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en langste batterijduur van alle horloges (behalve de Enduro 3 van Garmin)

Als je alles van Garmin naar Runalyze exporteert, kun je daar ook je data van je nieuwe horloge bekijken. Runalyze.com is gratis en erg uitgebreid. ik gebruik het als overzicht, eerst met Garmin, nu met AWU3

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:49
Gonadan schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:30:
@Fred13 niet tegen het zere been, maar je beschrijft wel zaken die de meesten niet als normaal ervaren. Ik zou eerder denken dat er toch iets aan de hand is, communicatie met je telefoon, andere oordopjes, 3rd party wijzerplaat, kan van alles zijn.

Overigens stel je dat je twee weken kon doen met één lading waarin je ook nog eens veel activiteiten bijhield, ik vraag mij sterk af of dat daadwerkelijk zo was. Dat lijkt mij namelijk nogal aan de hoge kant.
2 weken klinkt mij niet heel uitzonderlijk, afhankelijk van het model.

Mijn 51mm Tactix 8 solar gaat met gemak 2 weken mee met elke dag 2 tot 3 uur activiteit met Gps, en 50% daarvan met muziek streamen naar AirPods.

• Gonadan
schumi1986 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:56:
[...]

afhankelijk van het model.
Precies, jij komt met totaal iets anders. En dan nog lijkt het mij wat sterk aangezet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• schumi1986
Gonadan schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:42:
[...]

Precies, jij komt met totaal iets anders. En dan nog lijkt het mij wat sterk aangezet. :)
Haha moet ik nu serieus bewijs aanleveren omdat het jou LIJKT dat het niet klopt?

Vorige week vrijdag opgeladen naar 100 %

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROWs3qR02wYJ-rCpFBcwHKHeLyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u16ZCfJB5Z6VeDM9WzPCPGQc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdAtJ6WkE1dI1qLW_LbVYG3xnMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCyQFhElyka3u2M890M2LcGt.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge geeft nu nog 14 dagen accu duur aan, dat ga ik uiteraard niet halen maar tot volgende week vrijdag red ik dat echt wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYWFH3wnlL6HVzjRkAR5CkFybrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vM8YTVsO2Sjn1OWG2SeB4ggp.jpg?f=fotoalbum_large

• Gonadan
schumi1986 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:52:
[...]

Haha moet ik nu serieus bewijs aanleveren omdat het jou LIJKT dat het niet klopt?

Vorige week vrijdag opgeladen naar 100 %

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Horloge geeft nu nog 14 dagen accu duur aan, dat ga ik uiteraard niet halen maar tot volgende week vrijdag red ik dat echt wel.

[Afbeelding]
Je hoeft van mij niets te bewijzen maar in hoeverre denk je dat jouw verhaal daadwerkelijk aansluit bij de casus van de vraagsteller? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• schumi1986
Gonadan schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:16:
[...]

Je hoeft van mij niets te bewijzen maar in hoeverre denk je dat jouw verhaal daadwerkelijk aansluit bij de casus van de vraagsteller? :)
Dat het nogal een verschil maakt of het een Fenix 7 47mm of 51mm is en of het een AMOLED of Solar scherm heeft.

Indien het een 51mm Solar variant is dan is die 5-6 dagen accuduur idd erg teleurstellend terwijl dit voor een AMOLED model normaal zou zijn.

Heb zelf Fenix 5/6/7 solar modellen gehad en ik weet dat een accuduur van 5-6 dagen in dat geval zeker niet normaal is.

Zijn probleem wordt afgedaan door een aanname dat een langere accuduur niet mogelijk zou zijn, maar dit klopt dus niet maar is wel afhankelijk van het model van de Fenix 7

• Gonadan
schumi1986 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:26:
[...]

Dat het nogal een verschil maakt of het een Fenix 7 47mm of 51mm is en of het een AMOLED of Solar scherm heeft.

Indien het een 51mm Solar variant is dan is die 5-6 dagen accuduur idd erg teleurstellend terwijl dit voor een AMOLED model normaal zou zijn.

Heb zelf Fenix 5/6/7 solar modellen gehad en ik weet dat een accuduur van 5-6 dagen in dat geval zeker niet normaal is.

Zijn probleem wordt afgedaan door een aanname dat een langere accuduur niet mogelijk zou zijn, maar dit klopt dus niet maar is wel afhankelijk van het model van de Fenix 7
Ik heb zelf een 7 pro op dit moment en als je regelmatig activiteiten doet is 'met gemak twee weken' gewoon niet realistisch. Heeft echt nul komma nul met aannames te maken. Volle activiteit met muziek is gewoon al gauw vijf a tien procent per uur.
Op basis van een Tactix die er speciaal voor gemaakt is stellen dat een Fenix het ook moet kunnen, dat is een aanname. :)

Dat ik minder dan een week leeg zijn óók niet normaal is had ik al gesteld, dus dat zijn we het over eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 24-04-2026 22:34 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• schumi1986
Gonadan schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:31:
[...]

Ik heb zelf een 7 pro op dit moment en als je regelmatig activiteiten doet is 'met gemak twee weken' gewoon niet realistisch. Heeft echt nul komma nul met aannames te maken. Volle activiteit met muziek is gewoon al gauw vijf a tien procent per uur.
Op basis van een Tactix die er speciaal voor gemaakt is stellen dat een Fenix het ook moet kunnen, dat is een aanname. :)

Dat ik minder dan een week leeg zijn óók niet normaal is had ik al gesteld, dus dat zijn we het over eens.
Een Tactix en een Fenix verschillen onderhuids weinig van elkaar.

Ik had hiervoor een Fenix 7X Pro Solar, ik heb daar geen data meer van maar ik kan toch met enige zekerheid zeggen de accuduur dichtbij lag met wat ik nu met de Tactix 8 haal.

Maar goed het is idd wel sterk afhankelijk van hoeveel activiteiten, hoe helder het scherm, hoe vaak gebruik je de zaklamp, hoe hard staat de muziek enz.

Maar dan nog is 5-6 dagen wel gewoon erg kort.

• Gonadan
Altijd twee weken verwachten is gewoon onrealistisch lang voor het middenformaat, maar zes dagen is ontegenzeggelijk te kort. Het kan dus zijn dat de verwachtingen te hoog liggen maar dat neemt niet weg dat het nu gewoon aan de korte kant is. Te kort om niet aan te nemen dat er iets aan de hand is. Dit is geen normale accuduur. En daarom zonde als je ineens over gaat stappen terwijl het misschien oplosbaar is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fred13
Bedankt voor de feedback in verband mijn vraag.
Als korte reaktie op de gegeven adviezen kan ik zeggen dat ik de Fenix7 horloge al eens volledig terug heb gezet (reset) echter dit veranderde het gedrag niet. Daarnaast is mijn Fenix7 een standaard versie. Ook contact met support heeft geen oplossing gegeven.
Mijn oude Fenix5 is in gebruik door mijn zoon echter deze heeft nog een redelijk goede batterijduur en presteert stabiel ondanks het feit dat deze horloge reeds 7 of 8 jaar oud is.
Ik ga nogmaals een factory reset op de horloge uitvoeren en het een kans geven met de nieuwe firmware update (vorige week kwam 26.11 binnen), wie weet.

Bij een overstap naar een ander merk is, denk ik, de beste aanpak om er niet naar te streven alle oude data volledig mee te kunnen nemen. Als ik terug wil kijken kan dit natuurlijk bij Garmin.
Wel zie ik dat online platforms zoals intervals.icu Garmin data (gedeeltelijk) kunnen importeren. Dit kan handig zijn om toch gegevens te kunnen vergelijken.

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:05
Fred13 schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:46:

Bij een overstap naar een ander merk is, denk ik, de beste aanpak om er niet naar te streven alle oude data volledig mee te kunnen nemen. Als ik terug wil kijken kan dit natuurlijk bij Garmin.
Wel zie ik dat online platforms zoals intervals.icu Garmin data (gedeeltelijk) kunnen importeren. Dit kan handig zijn om toch gegevens te kunnen vergelijken.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een app zoals Rungap, hiermee kun je je Garmin historie exporteren naar andere platformen of naar een zelf gekozen locatie. Aangezien ik zelf niet zo merken trouw ben exporteer ik mijn Garmin activiteiten als FIT bestanden naar een eigen cloud locatie. De meeste andere merken bieden de mogelijkheid om die FIT bestanden weer te importeren waardoor je toch je historie meeneemt. Daarnaast sync ik alles naar Runalyze zodat ik toch gebruik kan maken van dezelfde analyses ongeacht welk merk horloge ik gebruik.
Pagina: 1 ... 331 332 Laatste