Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 08:55

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:05:
Ik maak m'n routes vrijwel altijd met Ride With GPS en daar werken live segmenten ook.
Heb je wel een lopend abonnement bij Strava?
Ja, dat heb ik. En Live Segments werken dus goed als ik geen route (of koers, zoals Garmin die noemt) aan heb staan. Zo gauw ik een koers selecteer, ga navigeren, dan doen ze het niet.

Bij jou dus wel?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:14:
[...]

Ja, dat heb ik. En Live Segments werken dus goed als ik geen route (of koers, zoals Garmin die noemt) aan heb staan. Zo gauw ik een koers selecteer, ga navigeren, dan doen ze het niet.

Bij jou dus wel?
Ik heb geen Strava abonnement meer lopen op dit moment. Maar in mijn herinnering werkte het voorheen goed. Alleen op 'starred segments', maar dat is sowieso zoals het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 07:55
Hoelang heeft het verzenden, leveren geduurd voor de mensen die hier een nieuwe bolt hebben besteld bij wahoo zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Gunth op 05-06-2021 09:52 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-05 13:55
Hallo,

Ik twijfel over de 530 of 830 om wat nieuwe routes te ontdekken en langere ritten te maken zonder de weg kwijt te raken en in een druk centrum belanden. Voorkeur heeft de 830 ivm route maken op het apparaat. Naar aanleiding van het volgende filmpje heb ik nog wat vragen:
YouTube: Garmin Edge 830 Round Trip Routing

Ik zie dat de edge ook een modus heeft voor auto navigatie en motor navigatie, heeft iemand hier ervaring mee? Ik rij ook motor, maar tegenwoordig veel minder en veel meer fietsen, daarom wil ik mijn specifieke motor navigatie verkopen (tomtom Rider 550). Dat rechtvaardigt naar mijn idee ook een beetje de prijs van de Garmin als ik hem dan breder kan inzetten.

Dus zijn er mensen die eens een edge 830 hebben gebruikt in de auto is motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:09
418O2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:00:
Tipje; maak je fietscomputer met het touwtje vast aan je fiets met een lus ofzo. Ik ben mijn computer verloren bij mij crash*. Een touwtje had dat voorkomen

* Dat bedacht ik me nu pas en er is in de tussentijd gemaaid
Touwtje?? Maar de aërodynamica dan!? En weer meer gewicht op de fiets… Hoeveel Watt kost me dit?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:22
user_tweakers schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:51:
Hallo,

Ik twijfel over de 530 of 830 om wat nieuwe routes te ontdekken en langere ritten te maken zonder de weg kwijt te raken en in een druk centrum belanden. Voorkeur heeft de 830 ivm route maken op het apparaat. Naar aanleiding van het volgende filmpje heb ik nog wat vragen:

Ik zie dat de edge ook een modus heeft voor auto navigatie en motor navigatie, heeft iemand hier ervaring mee? Ik rij ook motor, maar tegenwoordig veel minder en veel meer fietsen, daarom wil ik mijn specifieke motor navigatie verkopen (tomtom Rider 550). Dat rechtvaardigt naar mijn idee ook een beetje de prijs van de Garmin als ik hem dan breder kan inzetten.

Ik rijd ook motor, maar zie het niet voor me om te navigeren op de motor met mijn Garmin 530.

Daar is het denk ik te klein en onduidelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:00
user_tweakers schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:51:
Hallo,

Niet te doen, veel te onduidelijk wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Oke duidelijk.

Nu op Amazon.nl is de Edge Explore in de aanbieding voor €120. Echt een scherpe prijs, maar inmiddels ook al sinds 2018 op de markt volgens mij.

De Edge explore heeft toch nog tragere hardware dan de Edge 530/830? Het lijkt aantrekkelijk zo'n lage prijs, maar het moet natuurlijk ook wel een beetje degelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:29
user_tweakers schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:09:
Oke duidelijk.

Nu op Amazon.nl is de Edge Explore in de aanbieding voor €120. Echt een scherpe prijs, maar inmiddels ook al sinds 2018 op de markt volgens mij.

De Edge explore heeft toch nog tragere hardware dan de Edge 530/830? Het lijkt aantrekkelijk zo'n lage prijs, maar het moet natuurlijk ook wel een beetje degelijk zijn.
Ik had hem vorig jaar met Black Friday ook voor ongeveer die prijs gekocht. Op zich een prima ding voor navigatie. Mijn ritjes (incl alle waardes nam ik op met mijn Garmin Fenix 5 plus). Maar die batterij...... Na 4 uur is het toch echt gedaan. Minder nog als je allerlei sensoren koppelt.

Ik heb hem gelukkig vorige maand terug kunnen sturen. Voor 220 euro een Edge 530 gekocht. Die doet alles veel beter (zeker de batterijduur). Alleen het scherm is kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:39
Gunth schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:49:
Hoelang heeft het verzenden, leveren geduurd voor de mensen die hier een nieuwe bolt hebben besteld bij wahoo zelf?
Donderdag besteld, vrijdag binnen. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
J-M-T schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Donderdag besteld, vrijdag binnen. 👌
Bedankt
Hier 31mei besteld,1juni verzonden en wacht nog steeds.
Site dpd ,pakket nog niet verwerkt.
Moet mij weer overkomen.
Tot nu toe tevreden van?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Gunth schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Bedankt
Moet mij weer overkomen.
Tot nu toe tevreden van?
DPD is wat mij betreft de slechtste vervoerder. Ik heb ook pas een pakket gehad dat bleef liggen.

Bellen met de leverancier (je eerste aanspreekpunt) of met DPD hielp niets.

Wat bij mij wel werkte was, via de track-and-trace link, op de site van DPD een nieuwer bezorgdatum kiezen. Het was toen met of er iemand wakker werd. De volgende dag had ik mijn pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door La1974 op 06-06-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
La1974 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:54:
[...]

DPD is wat mij betreft de slechtste vervoerder. Ik heb ook pas een pakket gehad dat bleef liggen.

Bellen met de leverancier (je eerste aanspreekpunt) of met DPD hielp niets.

Wat bij mij wel werkte was, via de track-and-trace link, op de site van DPD een nieuwer bezorgdatum kiezen. Het was toen met of er iemand wakker werd. De volgende dag had ik mijn pakket.
Dpd is idd een ramp.
Heb een support ticket aangemaakt bij wahoo want aangezien het pakket nog niet verwerkt is bij dpd kan ik niks veranderen ivm levering ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Twee dagen met de goedkoopste bezorgoptie. Gaf zelfs aanvankelijk aan dat het een backorder was maar gelijk de volgende dag verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Gunth schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Bedankt
Moet mij weer overkomen.
Tot nu toe tevreden van?
Ah wat vervelend, ik vond het ook wel gek gaan omdat de meeste updates ook niet doorkwamen op de site. Had me ook opgegeven voor sms updates maar moet de eerste nog krijgen. Hopelijk heb je ‘m alsnog snel binnen.

Eerste rit gedaan zojuist, ik kom van de originele Elemnt af. (Zoals verwacht) veelal vergelijkbaar met voor mij de volgende plus punten:
- werkt rapper.
- kleurenscherm overzichtelijker met navi.
- automatisch rerouting is een geweldige verbetering.
- kleurenscherm ook fijn om hartslag en vermogens zones te zien achter de waarde, scheelt weer een vakje.
- geluid een stuk beter
- batterij geweldig (eerste indruk, volgens mij iets van 10% of minder op die twee uur rijden)

Kan beter:
- ik wil graag de tweede waarschuwing voor richtingveranderingen eerder krijgen, die komt, net als bij de Elemnt, altijd pas terwijl je al de bocht om gaat.
- moet nog even kijken hoe het met laden gaat. Nog niet gedaan maar kreeg het idee dat hij niet wilde laden aan macbook of macbook lader.

Verder moet ik wat meer meters maken, komt komende week wel goed met een weekje vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:26
Ik heb hem vorige week maandag besteld en hij werd afgelopen donderdag bezorgd. Gisteravond ingesteld en vanavond uitproberen :-).

Had helaas nog geen tijd om tijdens het mooie weer van afgelopen weekend te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is een nieuwe Beta voor Edge x(x)30-toestellen, waar de irritante prompts zijn opgelost voor Garmin Connect IQ veldenupdate. Voor de rest zeer tevreden van de vorige Beta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00
Gister de knoop doorgehakt en de Hammerhead Karoo 2 besteld. Heb zo'n beetje alle reviews gelezen/gezien die er te vinden waren over de Karoo, Garmin en Wahoo toestellen. Dit wordt mijn 1e fietscomputer, dus ik ben zeer benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:41
Ik zal even mijn verhaal delen voor de twijfelaars!
Ik was opzoek naar een fietscomputer voor het navigeren en het bijhouden van mijn statistieken.
Ik twijfelde tussen de 530, 830 de wahoo en de hammerhead en heb nu gekozen voor de 530 en een maand in gebruik.

Wat betreft grootte en leesbaarheid is het top voor mij ik had misschien verwacht dat het aan de kleine kant zou zijn maar niks is minder waard. ( tip zoek een plaatje of filmpje waarbij iemand de garmin in de hand heeft voor een goed beeld van de grootte of ga langs de winkel!)

De knoppen ter bediening werken voor mij ook fijn. De 830 zal vast wel gemakkelijker zijn om in de kaart te zoeken naar punten maar met knoppen werkt dit ook prettig. Het enigste wat ik had is dat ik laatst de weg kwijt was tijdens een ritje MTB en dan is terug zoeken naar een POI wel lastig omdat je moet wisselen tussen links/recht in/uitzoomen en omhoog/omlaag.

Verder was het data scherm redelijk makkelijk in te stellen je moet er gewoon goed over nadenken wat je wilt kunnen zien op je scherm en dan is het zo gepiept.

Overig kwam ik ook achter de MTB functie jumptime welke een motiverend geluidje geeft om te springen!

Er zijn dus geen dingen die ik mis in de 530 de navigatie werkte zelfs met MTB heel goed waarbij het soms toch snel draaien en keren is. Ik heb een piepje op 100 meter van de bocht en dan nog een dubbele op 10 dat werkt wel fijn voor mij!

Verder in garmin connect kun je alle data terugvinden en eindeloos diep hier op ingaan. Ook het inladen van trainingen en koersen gaat vlot bij mij via de garmin connect app op de telefoon!

Ik ben er zeer tevreden over mocht je nog specifieke vragen hebben mag je altijd een pb sturen!

En dan als laatste dilemma wat ik had. Heb ik een fietscomputer echt nodig en is het de kosten waard?
Dit kan ik echt met volmondig Ja beantwoorden door de voorpret die je al hebt bij je route uitzoeken en zo ook nieuwe wegen in je nabije omgeving tegenkomt die je anders nooit zou fietsen. Plus alle data en slimmigheidjes die je ermee ophaalt is het voor mij echt een topaankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luuk66 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:57:
Ik zal even mijn verhaal delen voor de twijfelaars!
Ik was opzoek naar een fietscomputer voor het navigeren en het bijhouden van mijn statistieken.
Ik twijfelde tussen de 530, 830 de wahoo en de hammerhead en heb nu gekozen voor de 530 en een maand in gebruik.
Wat ik niet in uw verhaal terug vind is waarom je voor de Edge 530 hebt gekozen? Dus waarom geen Wahoo Elemnt of Hammerhead Karoo 2? En nu de Wahoo Elemnt Bolt v2.0 er is, had je vandaag niet voor deze gekozen?
Wat betreft grootte en leesbaarheid is het top voor mij ik had misschien verwacht dat het aan de kleine kant zou zijn maar niks is minder waard. ( tip zoek een plaatje of filmpje waarbij iemand de garmin in de hand heeft voor een goed beeld van de grootte of ga langs de winkel!)
Leesbaarheid is voor iedereen anders, ik begin bv. die kleine notificaties bovenaan niet meer te zien, door ouderdom. Gegevensvelden en kaart lezen lukt nog perfect!
Overig kwam ik ook achter de MTB functie jumptime welke een motiverend geluidje geeft om te springen!
De eerste keer dat ik met de MTB ging fietsen, was dit het eerste wat ik uitgezet heb in het MTB profiel, samen met crash detectie.
Er zijn dus geen dingen die ik mis in de 530 de navigatie werkte zelfs met MTB heel goed waarbij het soms toch snel draaien en keren is. Ik heb een piepje op 100 meter van de bocht en dan nog een dubbele op 10 dat werkt wel fijn voor mij!
Werk je met afslagbegeleiding tijdens het mountainbiken? Of heb je zelf koerspunten toegevoegd?
En dan als laatste dilemma wat ik had. Heb ik een fietscomputer echt nodig en is het de kosten waard?
Dit kan ik echt met volmondig Ja beantwoorden door de voorpret die je al hebt bij je route uitzoeken en zo ook nieuwe wegen in je nabije omgeving tegenkomt die je anders nooit zou fietsen. Plus alle data en slimmigheidjes die je ermee ophaalt is het voor mij echt een topaankoop!
Zo horen we het graag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:24
Piet Krediet schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:06:
Gister de knoop doorgehakt en de Hammerhead Karoo 2 besteld. Heb zo'n beetje alle reviews gelezen/gezien die er te vinden waren over de Karoo, Garmin en Wahoo toestellen. Dit wordt mijn 1e fietscomputer, dus ik ben zeer benieuwd hoe de ervaringen gaan zijn.
Ik heb mijn Karoo 2 weer terug gestuurd. Mijn Edge 820 was toe aan vervanging en ik dacht ook na vele reviews etc dat de Karoo 2 het voor mij wel eens kon zijn. Helaas viel bij mij de batterij duur erg tegen (naast dat ik niet echt kon wennen aan de Hammerhead structuur gezien ik al 5 jaar met Garmin fietste), met hartslag, cadans en snelheidssensor gekoppeld was ik na 15 km al 20% batterij kwijt en de volgende 15 km nog een 15%. Ik heb nu de Edge 830 en die bevalt mij prima (zeker gezien het touch screen veel beter is dan die van de Edge 820).

Ben benieuwd of de Karoo 2 jouw wel bevalt. (Overigens ken ik persoonlijk meerdere mensen die verder totaal geen issues hebben met de Karoo 2, ook niet met de batterij duur)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11
scraemus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Ik heb mijn Karoo 2 weer terug gestuurd. Mijn Edge 820 was toe aan vervanging en ik dacht ook na vele reviews etc dat de Karoo 2 het voor mij wel eens kon zijn. Helaas viel bij mij de batterij duur erg tegen (naast dat ik niet echt kon wennen aan de Hammerhead structuur gezien ik al 5 jaar met Garmin fietste), met hartslag, cadans en snelheidssensor gekoppeld was ik na 15 km al 20% batterij kwijt en de volgende 15 km nog een 15%. Ik heb nu de Edge 830 en die bevalt mij prima (zeker gezien het touch screen veel beter is dan die van de Edge 820).

Ben benieuwd of de Karoo 2 jouw wel bevalt. (Overigens ken ik persoonlijk meerdere mensen die verder totaal geen issues hebben met de Karoo 2, ook niet met de batterij duur)
Puur op het gebied van batterij verbruik zou je je apparaat een laad cycle of 2 moeten gunnen lijkt mij...

[ Voor 0% gewijzigd door babbelbox op 07-06-2021 17:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Dat denk ik ook, al verbruikte mijn Karoo 2 vanaf het begin in maart eigenlijk net zoveel als nu. Zo'n 7-8% per uur. Voor mijn gebruik ruim voldoende, maar als je langere dagen in het zadel wilt kunnen maken is de K2 niet de juiste keuze.

In nood zou een powerbank volstaan, maar in zo'n geval zou ik een andere fietscomputer adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Afgelopen weekend heb ik een Garmin Edge 530 gekocht en voor het gemak wat routes vanuit Komoot gesynchroniseerd. Zeker via de PC is het erg fijn routes maken met Komoot. Nu heb ik geen betaald lidmaatschap met Komoot. Zijn hier beperkingen aan?

Zover ik weet kan ik nu alleen navigeren op de telefoon in de provincie waar ik woon, maar geld dit ook voor de Garmin Edge of zou ik de Komoot route moeten exporteren als GPX en die dan handmatig weer erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 07:52
Ik heb eindelijk mijn Mio 605 vervangen door de nieuwe Wahoo Kleurenbolt. Wat een verademing! Veel fijnere app, veel eenvoudiger synchroniseren, veel sneller, geen crashes en een batterij die het de hele dag uithoudt! Nu heb ik weer zin, in plaats van dat ik me al voorbereid op frustratie

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mijn garmin 830 zit op 5.6% discharge per uur. Dat is wel met 3 sensoren (HR, Cadence & Speed) + GPS & Galileo. Meer dan ik had verwacht, maar aan de andere kant, toch bijna 18 uur dus meer dan genoeg voor de langste tocht die ik ooit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:24
user_tweakers schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:40:
Afgelopen weekend heb ik een Garmin Edge 530 gekocht en voor het gemak wat routes vanuit Komoot gesynchroniseerd. Zeker via de PC is het erg fijn routes maken met Komoot. Nu heb ik geen betaald lidmaatschap met Komoot. Zijn hier beperkingen aan?

Zover ik weet kan ik nu alleen navigeren op de telefoon in de provincie waar ik woon, maar geld dit ook voor de Garmin Edge of zou ik de Komoot route moeten exporteren als GPX en die dan handmatig weer erin zetten?
Als het goed is kun je buiten je eigen regio niet exporteren (ook niet als GPX) in komoot. Een andere optie om te tekenen is Garmin Connect gebruiken, Strava (mits geabonneerd) of gewoon afstandmeten.nl (gratis account nodig) en dan exporteren als GPX/TCX

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 20:57
Ik gebruik de Garmin 530 icm met Komoot. Er is op de Garmin een Connect IQ addon waarbij je de verschillende routes kunt inladen op de Garmin zelf, maar een andere optie die m.i. wat logischer is, is de synchronisatie op automatisch zetten via de Komoot webpagina onder instellingen (zie plaatje hieronder).

Het grote voordeel hiervan is dat routes automatisch op je Garmin worden geplaatst en je ze niet handmatig hoeft te downloaden. Ook kun je tijdens een rit gemakkelijk van route wisselen zonder dat je de activiteit hoeft te annuleren! Dit kan niet met de Connect IQ app, die werkt niet wanneer je al een activiteit aan het doen bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWg4mZCawO9FJAa7fjrTDX6Qn7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4Lc2tXNBmjsnR9TgyfdBpLA.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige wat mij niet lukt is een nieuwe route maken in Komoot en deze vervolgens synchroniseren naar de Garmin 530 tijdens een rit. Weet iemand hoe je dit kunt doen? Ik krijg bij het synchroniseren en/of het direct versturen van een route naar m'n Garmin tijdens een activiteit te zien dat het toestel bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Belecthor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:27:
Ik gebruik de Garmin 530 icm met Komoot. Er is op de Garmin een Connect IQ addon waarbij je de verschillende routes kunt inladen op de Garmin zelf, maar een andere optie die m.i. wat logischer is, is de synchronisatie op automatisch zetten via de Komoot webpagina onder instellingen (zie plaatje hieronder).

Het grote voordeel hiervan is dat routes automatisch op je Garmin worden geplaatst en je ze niet handmatig hoeft te downloaden. Ook kun je tijdens een rit gemakkelijk van route wisselen zonder dat je de activiteit hoeft te annuleren! Dit kan niet met de Connect IQ app, die werkt niet wanneer je al een activiteit aan het doen bent.

[Afbeelding]

Het enige wat mij niet lukt is een nieuwe route maken in Komoot en deze vervolgens synchroniseren naar de Garmin 530 tijdens een rit. Weet iemand hoe je dit kunt doen? Ik krijg bij het synchroniseren en/of het direct versturen van een route naar m'n Garmin tijdens een activiteit te zien dat het toestel bezet is.
Je stuurt de nieuwe route op deze manier toch naar Garmin Connect (en niet naar je device)?

Volgens mij kan je tijdens een activiteit die je Garmin aan het opnemen is geen nieuwe route overzetten van Connect naar je device.

Het is mij nog nooit gelukt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je Garmin zit in een bepaalde 'read only' modus tijdens een activiteit. Ik kan bv. ook bij de Radar de lichtmodus niet activeren als hij in 'activiteit' modus zit, wanneer ik mijn Garmin Radar vergeten aanzetten ben.

De laatste tijd maak ik meer gebruik van Strava routes dan van Komoot. Wanneer ik een rit uitstippel maak ik deze zowel in Komoot als in Strava routes, maar ik vind de Strava routes iets beter qua keuze van fietsweggetjes tov Komoot. Als ik betere weggetjes wil in Komoot moet ik sporttype aanpassen naar 'Toerfietsen' ipv 'Wielrennen', maar dan zitten ook af en toe gravelwegen tussen,... mij stoort dat niet zo, maar mijn bikebuddy rijdt nog met 23mm met +7 bar en die vindt dat minder leuk, dan ik met mijn 28mm banden op 5 bar.

En naast online routeplanners heb je ook nog Garmin Basecamp, volledig gratis en beschikbaar voor PC en MacOS. Om een MTB ritje uit te stippelen heeft Mapsource zelfs mijn voorkeur, wellicht uit gewoontje van vroeger. Ook om ritjes samen te voegen vind ik Mapsource makkelijker. Ik combineer soms verschillende tracks naar één track, moet dan wat bijknippen en stukjes bijplakken om tot 1 rit te komen, dit is mij nog niet gelukt met een online routeplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat betreft die route-apps, ik vind over het algemeen de routes uit Strava ook iets beter dan Komoot. Bij Komoot heb ik vaak dat er opeens een aftakking zit in de route een heel stuk langs een rechte weg en dan hetzelfde stuk weer terug. Of sowieso dat er veel overlap zit in de heenweg en de terugweg. Zal dan wel komen omdat het op basis is van wat iemand anders gereden heeft. Laatst moest ik ook opeen svan de hoofdweg af een bos in. Kwam uit bij een restaurantje. Kennelijk de koffiestop van iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
scraemus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:17:
[...]

Als het goed is kun je buiten je eigen regio niet exporteren (ook niet als GPX) in komoot. Een andere optie om te tekenen is Garmin Connect gebruiken, Strava (mits geabonneerd) of gewoon afstandmeten.nl (gratis account nodig) en dan exporteren als GPX/TCX
Vreemd dat exporteren en synchroniseren lukt gewoon met de route die buiten de regio komt. (Vooral zuid Holland en een stuk noord Brabant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:53:
Wat betreft die route-apps, ik vind over het algemeen de routes uit Strava ook iets beter dan Komoot. Bij Komoot heb ik vaak dat er opeens een aftakking zit in de route een heel stuk langs een rechte weg en dan hetzelfde stuk weer terug. Of sowieso dat er veel overlap zit in de heenweg en de terugweg. Zal dan wel komen omdat het op basis is van wat iemand anders gereden heeft. Laatst moest ik ook opeen svan de hoofdweg af een bos in. Kwam uit bij een restaurantje. Kennelijk de koffiestop van iemand anders ;)
Dat van die aftakking heb ik nog niet meegemaakt, wel dat hij mij langs een zeer drukke weg stuurt, terwijl er 50m verder een rustigere weg ligt, welke Strava route dan wel verkiest.

Overlap van heen-/terugweg heb je zelf in de hand, ik rij bijna nooit hetzelfde stuk terug, enkel op het einde of waar ik keer.. omdat er weinig of geen alternatieven zijn. Door uw track wat te verslepen kan je heen-/terugweg scheiden. Natuurlijk als er niet veel soeps is qua fietswegen, gaat de heen- of terugweg een pak minder mooi zijn, in dat geval kan je eventueel dezelfde weg nemen. Ik probeer een beetje in een driehoek te rijden als ik een rondrit doe, om het terugkeren niet over dezelfde wegen te moeten rijden.

Komoot maakt volgens mij geen gebruik van heatmaps, Garmin Connect en Strava routes wel, maar niet zoals jij beschrijft dat je plots aan een restaurant uitkomt. Volgens mij heb je gewoon een rit nagereden van iemand anders en verwar je een paar zaken door elkaar ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 08-06-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hi,

Vraagje over trainen op hartslag. Na recentelijk verhuist te zijn wil ik weer met het fietsen beginnen. Moet nog genoeg aan het huis gebeuren maar met dit zulk weer kriebelt om weer te fietsen. Nu wil ik eerst in hartslag gaan trainen om eerst wat gewicht kwijt te zijn, bier en snelle hap hebben niet echt mee geholpen de afgelopen tijd.

Ik heb een Wahoo Elemnt fietscomputer en daarin schijn je met pagina of iets dergelijks hartslagzones in te kunnen stellen. Iemand daar ervaring en/of weet hoe je dat moet instellen bij een Wahoo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Yes, in de app kun je je zones aangeven en op je Elemnt kun je dan kiezen dat je bijvoorbeeld je hartslag en je zone in beeld ziet. Of een grafiekje, en of de LEDjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Frid0 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:38:
Ik heb een Wahoo Elemnt fietscomputer en daarin schijn je met pagina of iets dergelijks hartslagzones in te kunnen stellen. Iemand daar ervaring en/of weet hoe je dat moet instellen bij een Wahoo?
Google defect? 8) 3s opzoekingswerk - first hit is bingo!

HOW DO I SET/CALCULATE MY HR ZONES IN THE WAHOO FITNESS APP?
To enter your heart rate zones, maximum heart rate, and resting heart rate in the Wahoo Fitness App follow these steps:

Select Settings or More [ ⋮ ] on the home screen.
Select Heart Rate Training
Scroll down and select Edit Heart Rate Zones
Enter your Max HR and Resting HR then click Auto Calculate to fill in the zones. See below to determine your Max and Resting HR. If you know your specific zones, you may manually enter these instead.

Bron: https://support.wahoofitn...in-the-Wahoo-Fitness-App-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Belecthor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:27:

[Afbeelding]

Wat ik dan wel erg irritant vind van deze ‘automatische’ manier is dat op mijn Garmin de routes in alfabetische volgorde komen. Superirritant omdat ik toch vaak Judit geïnteresseerd ben in de laatst gemaakte route (en ook omdat ik vaak toch vergeten ben hoe ik de route genoemd heb ;)). De Komoot IQ app is wel gesorteerd op datum.

Of kan je de Garmin koersen ook sorteren op datum? Volgens mij niet toch?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Galois schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:39:
[...]

Wat ik dan wel erg irritant vind van deze ‘automatische’ manier is dat op mijn Garmin de routes in alfabetische volgorde komen. Superirritant omdat ik toch vaak Judit geïnteresseerd ben in de laatst gemaakte route (en ook omdat ik vaak toch vergeten ben hoe ik de route genoemd heb ;)). De Komoot IQ app is wel gesorteerd op datum.

Rechts bovenin de drie streepjes in de vorm van een driehoek.

Daarmee kan je de sortering instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03

Chiron

Moderator Discord
Meh, de Wahoo Bolt v2 bundle wordt pas halverwege juli verwacht, en hij is nu ook out of stock bij wahoo zelf.

Ohwell.. hebben ze nog even de tijd om wat bugs te pletten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Galois schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:39:
[...]

Ja, hier ben ik het met je eens, het sorteren is wat gek geregeld, omdat het automatisch verstuurd wordt naar de Garmin. Het grote voordeel van deze manier is t.o.v. Komoot IQ is dat je tijdens een activiteit kunt wisselen van de track; bij de Komoot IQ is dit niet mogelijk en moet je de gehele activiteit eerst afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 20:59
Belecthor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Ja, hier ben ik het met je eens, het sorteren is wat gek geregeld, omdat het automatisch verstuurd wordt naar de Garmin. Het grote voordeel van deze manier is t.o.v. Komoot IQ is dat je tijdens een activiteit kunt wisselen van de track; bij de Komoot IQ is dit niet mogelijk en moet je de gehele activiteit eerst afsluiten.
Dat geldt voor alle tracks toch. Als ik een track wil inladen vanuit Strava => Garmin connect dan gaat dat prima en staat ie onder "Koersen", maar hij wordt niet gesynced naar de Edge, pas als ik de activity stop.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Mistraller schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Dat geldt voor alle tracks toch. Als ik een track wil inladen vanuit Strava => Garmin connect dan gaat dat prima en staat ie onder "Koersen", maar hij wordt niet gesynced naar de Edge, pas als ik de activity stop.
Ik bedoel het als volgt: stel je start een navigatie track op vanuit Komoot IQ en je besluit tijdens de activiteit een andere navigatie te starten vanuit Komoot IQ, dan is dit niet mogelijk zonder de activiteit geheel te stoppen.

Wanneer je een track staat die al onder 'navigatie' staat vanuit de automatische connectie vanuit Komoot naar Garmin (dus zonder de IQ app), dan kun je gewoon tijdens een activiteit van route en navigatie wisselen, wat voor mij belangrijk is, omdat ik regelmatig tijdens een rit besluit anders te gaan rijden en de navigatie aan te passen. De Komoot IQ app laat ik daarom links liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Belecthor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Ik bedoel het als volgt: stel je start een navigatie track op vanuit Komoot IQ en je besluit tijdens de activiteit een andere navigatie te starten vanuit Komoot IQ, dan is dit niet mogelijk zonder de activiteit geheel te stoppen.

Wanneer je een track staat die al onder 'navigatie' staat vanuit de automatische connectie vanuit Komoot naar Garmin (dus zonder de IQ app), dan kun je gewoon tijdens een activiteit van route en navigatie wisselen, wat voor mij belangrijk is, omdat ik regelmatig tijdens een rit besluit anders te gaan rijden en de navigatie aan te passen. De Komoot IQ app laat ik daarom links liggen.
Dat herken ik inderdaad ook van de tijd dat er een Strava IQ app was. Daar liep dit ook niet lekker. (en nog wel wat andere beperkingen kan ik me herinneren)
Maar je tracks moeten dus al wel in je garmin staan, en dan kan je inderdaad wel wisselen via de native Edge software.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-05 16:02
Volgende week ga ik op vakantie en ik wil dan op de stadsfiets mijn Edge 530 monteren. Liefst op de out-front steun. Maar, de diameter van het stuur is kleiner dan het kleinste adaptertje dat wordt meegeleverd. Wie heeft hiervoor een goede oplossing? Vind het niet erg om eventueel een nieuwe houder te moeten aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 20:21

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

The__Dude schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:03:
Volgende week ga ik op vakantie en ik wil dan op de stadsfiets mijn Edge 530 monteren. Liefst op de out-front steun. Maar, de diameter van het stuur is kleiner dan het kleinste adaptertje dat wordt meegeleverd. Wie heeft hiervoor een goede oplossing? Vind het niet erg om eventueel een nieuwe houder te moeten aanschaffen.
Misschien wat te pragmatisch maar je kan wat zwart isolatietape om je stuur wikkelen totdat de houder wel past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-05 16:02
ohno_nl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Misschien wat te pragmatisch maar je kan wat zwart isolatietape om je stuur wikkelen totdat de houder wel past.
Niks mis met pragmatisch. Ik ga vanavond wel even knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:03
The__Dude schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Iets vergelijkbaars heb ik met de bevestiging van de helmlamp gedaan. Werkt prima. Als je veel ruimte moet overbruggen kun je er altijd nog iets anders tussen doen. De tape zorgt er dan wel voor dat het op de goede plek blijft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

La1974 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Rechts bovenin de drie streepjes in de vorm van een driehoek.

Daarmee kan je de sortering instellen.
Klopt, maar dat wordt niet onthouden. De volgende keer staat het weer alfabetisch. Ik wil graag dat als ik tegen 'm zeg: sorteer op datum, dat het zo blijft.

Of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:39

Albi The Dragon

get your hand off my tail

ohno_nl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Ik deed dit vroeger ook zo. Echter, met een stukje rubber van een kapotte binnenband blijft het veel beter zitten 8)

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Galois schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Klopt, maar dat wordt niet onthouden. De volgende keer staat het weer alfabetisch. Ik wil graag dat als ik tegen 'm zeg: sorteer op datum, dat het zo blijft.

Vreemd, bij mij staat alles gesorteerd op datum (volgens mij eigenlijk altijd al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

La1974 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:59:
[...]

Vreemd, bij mij staat alles gesorteerd op datum (volgens mij eigenlijk altijd al).
Nu ga ik toch twijfelen...

Ik had laatst een crash, de Garmin deed helemaal niets meer en moest een harde reset doen (alle knoppen tegelijk 10 s inhouden). Wellicht dat het daarom weer alfabetisch staat... Hmmm... Ik ga vanavond weer kijken!

Tnx in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Galois schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Nu ga ik toch twijfelen...

Ik had laatst een crash, de Garmin deed helemaal niets meer en moest een harde reset doen (alle knoppen tegelijk 10 s inhouden). Wellicht dat het daarom weer alfabetisch staat... Hmmm... Ik ga vanavond weer kijken!

Tnx in ieder geval!
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.

Ik heb het over de volgorde van de koersen in Garmin Connect. Die kan je aanpassen.

Volgens mij heb jij het over de volgorde van de koersen op de Garmin Edge zelf. Die is alfabetisch en dat kan je inderdaad niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:29
La1974 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Ik heb het over de volgorde van de koersen in Garmin Connect. Die kan je aanpassen.

Volgens mij heb jij het over de volgorde van de koersen op de Garmin Edge zelf. Die is alfabetisch en dat kan je inderdaad niet aanpassen.
Is voor mij ook een irritatie puntje na switch van Wahoo naar Garmin.
Is er een alternatieve manier om een route te starten, uit de mobiele app of zo?

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

La1974 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:54:
[...]

JA! Dat bedoel ik inderdaad. De koersen op de Garmin Edge zelf! Dat is superirritant dat je die niet kunt aanpassen. Dan heb ik een route gemaakt, staat op de fietscomputer en dan weet ik niet meer exact hoe ik 'm genoemd heb. Of dan heet die route door blabla... en moet ik helemaal doorscrollen naar de 'r' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Dat zou nog eens een extra feature kunnen zijn, geen last meer van knopjes en touchscreen, en gewoon roepen tegen dat ding... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Galois schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:33:
[...]

JA! Dat bedoel ik inderdaad. De koersen op de Garmin Edge zelf! Dat is superirritant dat je die niet kunt aanpassen. Dan heb ik een route gemaakt, staat op de fietscomputer en dan weet ik niet meer exact hoe ik 'm genoemd heb. Of dan heet die route door blabla... en moet ik helemaal doorscrollen naar de 'r' :(
Bij mij staat de laatste (recenste) altijd van boven, bij zowel Komoot als Strava routes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
The__Dude schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:03:
Voor dit soort dingen gebruik ik altijd oude fietsband.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 13:55
The__Dude schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:18:
[...]

stukje binnenband afknippen misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:36
Galois schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:33:
[...]
Ik heb geen ervaring met de fietscomputer, maar wat op een gewone computer werkt is de naam beginnen met een cijfer. Als je een specifieke route wilt doen, noem hem dan "0 (naam)", want over het algemeen wordt er eerst gesorteerd op getallen en dan pas op letters.

Als je een andere route wilt doen, wel even beide routes herbenoemen, want anders moet je wel veel cijfers onthouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:40:
[...]

Bij mij staat de laatste (recenste) altijd van boven, bij zowel Komoot als Strava routes...
Ja, maar in je Garmin toch niet? Dus als de route gedownload is naar je Garmin fietscomputer, dan staan de routes (koersen) daar toch niet op chronologische volgorde?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Galois schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Ja, maar in je Garmin toch niet? Dus als de route gedownload is naar je Garmin fietscomputer, dan staan de routes (koersen) daar toch niet op chronologische volgorde?
Toch wel, de recenste staat altijd bovenaan...

EDIT: eens Garmin opgestart, voordeel van thuiswerken, als ik op hamburger klik kan ik sorteer (nieuwste eerst) aanduiden.

[ Voor 15% gewijzigd door RigolleM op 09-06-2021 14:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• La1974
RigolleM schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:55:
[...]

EDIT: eens Garmin opgestart, voordeel van thuiswerken, als ik op hamburger klik kan ik sorteer (nieuwste eerst) aanduiden.
Nu wilde ik het zeker weten ook, en.....het kan!

Navigatie - Koersen - Koersopties - Sorteer

Je kan dan kiezen op sorteren op:
  • Naam
  • Afstand tot start
  • Nieuwste eerst
Hier ben ik blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
[...]

Dit is Garmin Connect (op je telefoon). Die hadden we al besproken.

Maar het kan dus ook op je device zelf (zie mijn post hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Dit is Garmin Connect (op je telefoon). Die hadden we al besproken.

Maar het kan dus ook op je device zelf (zie mijn post hierboven).
Neen, het is op de Garmin Edge 830 zelf waar ik naartoe verwees... Zoals jij hierboven hebt beschreven, had ik ook zo gevonden op HET Garmin Edge 830 toestel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
[...]

Dit is echt heel prettig! Werkt exact zo op de 530, thanks hiervoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
Met de Bolt v2 een wat langere rit gedaan. 5,5 uur activiteit inclusief stops (aan laten staan bij een lunch), einde op 65% batterij. Hartslag-, snelheid- en cadans meter aangesloten.

Geen gekke crashes gehad, navi was sterk. Ik zie wel dat de temperatuur niet klopt. Gemiddeld 29 graden over de rit lijkt me niet te kloppen.

Erg tevreden verder, verwacht wel wat software tweaks of updates om de rest te fine tunen.

Edit: al zag ik dat bijvoorbeeld DDX ook 29 graden op z’n Garmin had staan. Niet heel gek dan misschien.

[ Voor 11% gewijzigd door J-M-T op 09-06-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:43
Ik ben sinds een jaar overgestapt van de Elemnt Bolt naar de Elemnt Roam.
Alleen lijkt de back-on-track functie niet te werken. Als ik van de route afwijk begint ie te piepen en verschijnt er af en toe 'Rerouting' in beeld maar geen blauwe chevrons die me terugleiden, zoals volgens mij zou moeten. Ik heb de laatste firmware, een factory reset mocht ook niet baten.. Ik plan mijn routes met Komoot en strava. Iemand een idee hoe dit aan de praat te krijgen? Of mensen met vergelijkbare ervaring?

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
J-M-T schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:11:
Met de Bolt v2 een wat langere rit gedaan. 5,5 uur activiteit inclusief stops (aan laten staan bij een lunch), einde op 65% batterij. Hartslag-, snelheid- en cadans meter aangesloten.

Geen gekke crashes gehad, navi was sterk. Ik zie wel dat de temperatuur niet klopt. Gemiddeld 29 graden over de rit lijkt me niet te kloppen.

Erg tevreden verder, verwacht wel wat software tweaks of updates om de rest te fine tunen.

Edit: al zag ik dat bijvoorbeeld DDX ook 29 graden op z’n Garmin had staan. Niet heel gek dan misschien.
Ik heb dezelfde ervaring, alles werkt naar behoren behalve de temperatuur, die lijkt altijd te hoog. Daarnaast valt me ook op dat hij tegen de 2 minuten nodig heeft om een GPS-signaal te verkrijgen, terwijl mijn Garmin Forerunner 245 horloge het in luttele seconden regelt.

Voor de rest werkt hij prima, zal ongetwijfeld nog verbeteren met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Vanavond een rit gedaan en alsnog van gedachten veranderd tijdens de rit en geprobeerd tijdens de activiteit de navigatie een andere rit/course te starten, maar ik kreeg alleen maar errors. Hoe kan dit toch? Het lukt het ding gewoon niet om te rerouten als ik te ver van de course vandaan ben. De naam van de error slaat nergens op, omdat het wel lukt als het de eerste rit is, en zoveel wegen zijn hier in het noorden niet.

Deze error: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NnX7mFM_mWZ_5XFkoTUqC8U9H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2tcdVBZIvgsSAACLdSI5Nin.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een prettig voordeel: ik ben net verhuisd en begin nu de omgeving goed uit m'n hoofd te kennen omdat die navigatie op de Edge 530 zo belabberd werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55
Belecthor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:53:
Vanavond een rit gedaan en alsnog van gedachten veranderd tijdens de rit en geprobeerd tijdens de activiteit de navigatie een andere rit/course te starten, maar ik kreeg alleen maar errors. Hoe kan dit toch? Het lukt het ding gewoon niet om te rerouten als ik te ver van de course vandaan ben. De naam van de error slaat nergens op, omdat het wel lukt als het de eerste rit is, en zoveel wegen zijn hier in het noorden niet.

Deze error: [Afbeelding]

Wel een prettig voordeel: ik ben net verhuisd en begin nu de omgeving goed uit m'n hoofd te kennen omdat die navigatie op de Edge 530 zo belabberd werkt :P
Deze melding zelf nog niet gezien.
Je zou nog kunnen proberen om een andere kaart te gebruiken.
Het rerouten is niet het sterkste punt van Garmin.
Als je een vooraf geplande route wilt volgen; kun je beter het herberekenen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belecthor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:53:
Ik zou eens eerst naar uw kaartinstellingen kijken bij het profiel die je gebruikt, volgens mij is ergens een kaart niet actief of in het slechtste geval corrupt.
Zonder navigatie leer je de streek beter kennen dan met. Af en toe wijk eens af van mijn normale traject en ben ik eigenlijk te lui om de navigatie te starten, en leer ik op die manier de streek waar ik dan fiets iets beter kennen, voor een volgende keer dat ik dezelfde streek aanvang. Maar hier in Vlaanderen zijn er wel héél veel kleine weggetjes en sommigen lijken zeer goed op mekaar, dat het ook vaak fout loopt ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26
Dit is ook weer mooie actie ;

https://www.dcrainmaker.c...ugliest-way-possible.html
Essentially, they’ve given all Pioneer users notice (or, an ultimatum) that the platform will no longer be functional on June 18th (next week), and that units will cease working after that. While a supposed new platform will come online June 30th, your bike computer will stop working in a slew of ways depending on what you ate for breakfast.

For some users however, that’s the least of their issues. You see, for those lucky individuals living in Canada, Australia, New Zealand, or Taiwan – you’ve been told to simply throw the darn thing away. It’s entirely useless in just over 8 days. In the span of less than a month you went from perfectly functional advanced bike computer to the legitimate definition of a paperweight.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
RigolleM schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Ik zou eens eerst naar uw kaartinstellingen kijken bij het profiel die je gebruikt, volgens mij is ergens een kaart niet actief of in het slechtste geval corrupt.

[...]
Ja, alles staat actief.. ik heb nu maar even de beta gedownload om te kijken of het ding dan iets beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 11:51

Grin

Ride si sapis.

Geen idee waar ik de vraag moet stellen, maar de vraag lijk mij het meest op zijn plaats in dit forum.
Met m'n Garmin 830 kan je precies zien in welk verzet je rijdt wanneer je een electronische groepset hebt. Maar wat mij wel leuk lijkt is dat ik dit ook kan terugzien in het Garmin dashboard - jeweetwel, die webinterface - maar ik krijg dat nergens weer naar voren getoverd...

Weet iemand of je deze schakeldata ook ergens kan terugvinden? Dat je dus kan zien waar je op verzet XYZ hebt gereden. Wellicht is er een IQ Store App die dat kan regelen?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Grin schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:
Geen idee waar ik de vraag moet stellen, maar de vraag lijk mij het meest op zijn plaats in dit forum.
Met m'n Garmin 830 kan je precies zien in welk verzet je rijdt wanneer je een electronische groepset hebt. Maar wat mij wel leuk lijkt is dat ik dit ook kan terugzien in het Garmin dashboard - jeweetwel, die webinterface - maar ik krijg dat nergens weer naar voren getoverd...

Weet iemand of je deze schakeldata ook ergens kan terugvinden? Dat je dus kan zien waar je op verzet XYZ hebt gereden. Wellicht is er een IQ Store App die dat kan regelen?
volgens mij heeft garmin hier niks voor
alternatieven:
https://bettershifting.co...tatistics-using-di2stats/

hoewel ik zie bij deze iq app https://apps.garmin.com/n...87-41e1-a4af-2dad7e91b225
deze opmerking:
Front/Rear gear size is now exported to fit file, so that corresponding charts are shown in GC activity charts.

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 11-06-2021 14:10 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:29
La1974 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:02:
[...]

Nu wilde ik het zeker weten ook, en.....het kan!

Navigatie - Koersen - Koersopties - Sorteer

Je kan dan kiezen op sorteren op:
  • Naam
  • Afstand tot start
  • Nieuwste eerst
Hier ben ik blij mee!
* joint_me mind blown

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Prulleman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:08:
[...]

volgens mij heeft garmin hier niks voor
alternatieven:
https://bettershifting.co...tatistics-using-di2stats/

hoewel ik zie bij deze iq app https://apps.garmin.com/n...87-41e1-a4af-2dad7e91b225
deze opmerking:
Front/Rear gear size is now exported to fit file, so that corresponding charts are shown in GC activity charts.
App geïnstalleerd maar eens even zien wat dat oplevert... Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Grin Voor SRAM AXS is hiervoor een Garmin CIQ, en deze data kan je dan op de SRAM website bekijken. Het is niet te zien in Garmin Connect.

Ik krijg dan zoiets te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAVtPs54kqI81bputnT0XmINJJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnnwBEtcTQqZqq5c6yWSGYfH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Prulleman HELD die je bent!
Deze app doet PRECIES wat ik wil/zocht!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Laat keurig zien waar je in welk verzet je rijdt, dat Garmin dit zelf niet heeft gefixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Grin schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:19:

***members only***

Laat keurig zien waar je in welk verzet je rijdt, dat Garmin dit zelf niet heeft gefixed...
Nice! Ziet er goed uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 23:43
Grin schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:19:

***members only***

Wow, echt bizar wat je voor statistieken krijgt bij Garmin. Minimaal de helft ervan is volledig nieuw. Wahoo is wat beperkter qua statistiekjes.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Grin schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:26:

Ook als je mechanisch rijdt kan je dit (een beetje). :) Ik gebruik de IQ app Gears 2. Deze berekent op basis van snelheid en cadans (en natuurlijk wielmaat en welke kransjes als data) in welke gear je vermoedelijk rijdt.
Dat werkt redelijk, alleen denkt de app bij mij nog wel eens dat ik voor op de 34 rij. (volgens mij omdat ik een 12-25 heb, met dus heel veel kleine stapjes.)
De data komt in Garmin tevoorschijn, want het wordt in de FIT opgeslagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 11-06-2021 22:49 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Heeft het gebruik van Open Fiets Map een voordeel als je toch alle routes al maakt in Komoot voor een Garmin Edge? Of werkt dat alleen prettiger wanneer je vanuit de Edge zelf of Basecamp een route maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Belecthor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:44:
Heeft het gebruik van Open Fiets Map een voordeel als je toch alle routes al maakt in Komoot voor een Garmin Edge? Of werkt dat alleen prettiger wanneer je vanuit de Edge zelf of Basecamp een route maakt?
Voor de route zelf zal het weinig uitmaken, maar ik heb graag een actuele kaart op mijn Edge. De OpenFietsMap kaart is veel gedetailleerder dan de Garmin map en ook actueel (wordt bijna dagelijks bijgewerkt). Daarom gebruik ik de OFM kaart.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:23
Kreeg van de Karoo afgelopen week ook een kaart update, alleen het was niet zo slim om 5 minuten voor vertrek op Yes te drukken…
Achja m’n mede fietsers had de route ook dus was geen probleem.
Verder ondanks de map leeg was werkte de Strava live segments wel gewoon prima.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Microkid schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:59:
[...]

Voor de route zelf zal het weinig uitmaken, maar ik heb graag een actuele kaart op mijn Edge. De OpenFietsMap kaart is veel gedetailleerder dan de Garmin map en ook actueel (wordt bijna dagelijks bijgewerkt). Daarom gebruik ik de OFM kaart.
Werkt het herberekenen dan ook anders bij de OFM vergeleken met de standaard kaarten van Garmin? Of past de Garmin zich daaraan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Garmin gebruikt de actieve kaart. Als je dus de OFM kaart inschakelt en de Garmin kaarten uitschakelt, zal het herberekenen plaats vinden op basis van de OFM kaarten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Belecthor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Werkt het herberekenen dan ook anders bij de OFM vergeleken met de standaard kaarten van Garmin? Of past de Garmin zich daaraan aan?
En de OFM kiest betere wegen dan de standaard Garmin Cycle EU kaart, zonet getest en perfect langs rustige wegen begeleid.

Ik wou eigenlijk via Komoot terugkeren, maar zoals hier al werd aangehaald, kan je dus geen nieuwe koers starten als er een activiteit actief is, dus maar de navigatie van de Garmin Edge toegepast, en aangenaam verrast.

Btw. beta is officieel voor Garmin Edge x(x)30-toestellen, zonet officiële update geïnstalleerd!

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 12-06-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
RigolleM schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:31:
[...]

En de OFM kiest betere wegen dan de standaard Garmin Cycle EU kaart, zonet getest en perfect langs rustige wegen begeleid.

Ik wou eigenlijk via Komoot terugkeren, maar zoals hier al werd aangehaald, kan je dus geen nieuwe koers starten als er een activiteit actief is, dus maar de navigatie van de Garmin Edge toegepast, en aangenaam verrast.

Btw. beta is officieel voor Garmin Edge x(x)30-toestellen, zonet officiële update geïnstalleerd!
Dank! Ik zie bij de uitleg dat je het voertuig ook naar auto kunt zetten ipv wielrennen, omdat de snelwegen voor de open fiets kaart de fietspaden zijn. Heb jij dit ook, of gebruik je gewoon wielrennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44

oNo

Is er iemand met een Hammerhead Karoo (de eerste) die een backup kan maken en delen?
Die van mij zit in een bootloop en komt er niet uit, wat ik ook doe.

Wat ook mag is na het downloaden van de update niet restarten maar eerst het gehele update bestand kopieren.

[ Voor 26% gewijzigd door oNo op 12-06-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belecthor schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Dank! Ik zie bij de uitleg dat je het voertuig ook naar auto kunt zetten ipv wielrennen, omdat de snelwegen voor de open fiets kaart de fietspaden zijn. Heb jij dit ook, of gebruik je gewoon wielrennen?
Neen, stond nog ingesteld op de status van de Garmin Cycle EU kaart, op wielrennen dus, en nu je het zegt. Hij stuurde mij richting een fietssnelweg, ik mocht er enkele km's op blijven, maar dan moest ik er af.. terwijl de fietssnelweg nog ff doorrijden was. Heb hem maar genegeerd (ik wist toen weer waar ik zat) en tijdje later was het terug OK. Stuurde mij ook langs een nieuw fietspad... dus behoorlijk up to date.

Ik zat in een gebied die ik enkel kende met de wagen, dus ik ging sowieso minder fietsvriendelijke wegen zonder navigatie gekozen hebben. Ik heb dus de streek doorkruist langs rustige baantjes, baantjes die ik nog nooit gereden had (dacht ik), terwijl ik er wel al gereden had, zag ik op Strava 8)7 Wellicht er al gereden met vrienden of tijdens een toertocht, maar voor mij zag er alles nieuw uit :o

Edit: Ff OFM navigatie (cyan) op GPS vergeleken met voorstel van Komoot (groen) en Strava (rood):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klU-jLJ7PFF4vD4Q28tKYMtAnXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gprYV4CoUrVIius9mwSPVPyf.jpg?f=fotoalbum_large

Qua routebepaling stond de GPS op wielrennen en minimale tijd (dit zou volgens OFM op minimale afstand moeten staan), Komoot en Strava op wielrennen.

Komoot en Strava kiezen beiden een drukkere (hoofd)weg (waar ze samen komen), die weg ken ik ook van het fietsen en weinig of geen fietspad te bespeuren. OFM heeft mij dus langs veel rustigere wegen geloodsd, een beetje een omweg, maar een pak veiliger om te fietsen met de laatste 12km langs een fietssnelweg.

[ Voor 28% gewijzigd door RigolleM op 13-06-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 28-05 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Stufferdt schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Wow, echt bizar wat je voor statistieken krijgt bij Garmin. Minimaal de helft ervan is volledig nieuw. Wahoo is wat beperkter qua statistiekjes.
Die data is wel sterk afhankelijk van de sensoren die hebt gekoppeld.
Zonder dubbele vermogensmeter mis je heel veel van deze grafiekjes.

https://connect.garmin.com/modern/activity/6940771005

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
RigolleM schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:41:
@Grin Voor SRAM AXS is hiervoor een Garmin CIQ, en deze data kan je dan op de SRAM website bekijken. Het is niet te zien in Garmin Connect.

Ik krijg dan zoiets te zien:

[Afbeelding]
Deze site werkt ook gewoon met DI2.

bettershifting.com

Thx @Salteh

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

magic_nl schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Die data is wel sterk afhankelijk van de sensoren die hebt gekoppeld.
Zonder dubbele vermogensmeter mis je heel veel van deze grafiekjes.

https://connect.garmin.com/modern/activity/6940771005
Klopt idd, sterker nog: zonder een powermeter die compatible is met Cycling Dynamics kan je dit soort grafieken wel vergeten. Alleen Garmin's eigen Vector's V3 (dual side), Garmin Rally (dual side) en de Favero Assioma (dual side) hebben dat. Vooral de zgn. Vermogensfase infographic vind ik nog wel eens leuk om te bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR_yWxOOcz5KCmxX6vaTBm8Xmtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eLfRqHG0P2E4RDTif1hat4DJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Eerste ritje met de v8.00 software op de Edge. Eerste indruk; de Chevrons d:)b
Map theme heb ik snel weer op classic gezet, hoog contrast gaf de route niet goed weer tov de overige wegen. Ik twijfel alleen wel of ik naar het juiste instellingsveld heb gezocht...dat is altijd zo'n puzzel op Garmins.

Hee en wat zag ik toen? De edge snapt rotondes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enXK1HnFtvVADTdQf9vzmdjPPWw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6k1UQEJZ0JitONOVeleRaaH3.png?f=user_large

Alleen bijzonder jammer dat hij niet kan tellen. Dit was gewoon rechtdoor, dus niet de 3e maar de 2e afslag. -O-
Ik acht de kans aanwezig dat Garmin niet weet hoe om te gaan met vrijliggende fietspaden, want de rotonde die erna kwam had fietsstroken direct aan de weg, en daar ging het wel goed.
Het blijft dus nog altijd een kwestie van goed kijken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Mistraller schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:55:
Eerste ritje met de v8.00 software op de Edge. Eerste indruk; de Chevrons d:)b
Map theme heb ik snel weer op classic gezet, hoog contrast gaf de route niet goed weer tov de overige wegen. Ik twijfel alleen wel of ik naar het juiste instellingsveld heb gezocht...dat is altijd zo'n puzzel op Garmins.

Hee en wat zag ik toen? De edge snapt rotondes!

[Afbeelding]

Alleen bijzonder jammer dat hij niet kan tellen. Dit was gewoon rechtdoor, dus niet de 3e maar de 2e afslag. -O-
Ik acht de kans aanwezig dat Garmin niet weet hoe om te gaan met vrijliggende fietspaden, want de rotonde die erna kwam had fietsstroken direct aan de weg, en daar ging het wel goed.
Het blijft dus nog altijd een kwestie van goed kijken.
Das eng dichtbij :p

Nieuwe software update van de Karoo ziet er goed uit, tis nu net climpro van garmin :)

Afbeeldingslocatie: https://support.hammerhead.io/hc/article_attachments/4402342976667/Climber_-_Upcoming_Climb.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 17-06-2021 21:04 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Valt me op dat ik slechts 10 ritten door Volkel heb staan ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97VZ-GOPyMMsF_AkhCBNxUGhH04=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/csN9JuWgivFvWbJy4J6C8Sfa.png?f=user_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Net nav een ander topic eens gespiekt bij de automatisch bepaalde wielomtrek van onze Edges 530.
Op mijn eigen fiets met 700x30c staat ie op 1925 en dat lijkt me wel een forse afwijking.
Volgens Schwalbe zou het 2160 moeten zijn. Bij mijn vrouw week het ook af, wel ietsje minder. Beiden met Magene sensors trouwens.
Zou ik er goed doen om hem op fixed te zetten? Viel me laatst ook al op, we deden een groepsrit met 6 man, ik had als enige een iets kortere afstand en lagere snelheid terwijl iedereen hem op hetzelfde punt aan had gezet, en we zijn perfect als groepje samengebleven.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

ericplan

5180 Wp PV

Bezig met voorbereiding voor de fietsreis deze zomer (België, Frankrijk).
Onder andere de GPX-bestanden bewerken, slaapadressen toevoegen e.d. Het valt me op hoeveel "slack" er in deze files zit. Alleen al het eruit slopen van nutteloze spaties en harde returns zorgt voor een reductie van de bestandsgrootte met 30%. Het verwijderen van het, voor een kruimelspoor nutteloze, time-veld zorgt voor een reductie tot 45%.
Jammer dat elke (mij bekende) gpx-editor die nutteloze bytes weer ongevraagd toevoegt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
ericplan schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:46:
Bezig met voorbereiding voor de fietsreis deze zomer (België, Frankrijk).
Onder andere de GPX-bestanden bewerken, slaapadressen toevoegen e.d. Het valt me op hoeveel "slack" er in deze files zit. Alleen al het eruit slopen van nutteloze spaties en harde returns zorgt voor een reductie van de bestandsgrootte met 30%. Het verwijderen van het, voor een kruimelspoor nutteloze, time-veld zorgt voor een reductie tot 45%.
Jammer dat elke (mij bekende) gpx-editor die nutteloze bytes weer ongevraagd toevoegt.
Een beetje fietscomputer heeft meerdere gigabytes aan geheugen. Een GPX bestand is vaak kleiner dan een megabyte. Waar maak je je druk om?
Pagina: 1 ... 60 ... 97 Laatste