Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:08
Ik heb over het algemeen wel de ervaring met Wahoo dat ze softwareproblemen best snel aanpakken dus denk dat dit vlot opgelost zal zijn. Leuke vervanger van m’n originele Elemnt, hopelijk snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J-M-T schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:12:
Ik heb over het algemeen wel de ervaring met Wahoo dat ze softwareproblemen best snel aanpakken dus denk dat dit vlot opgelost zal zijn. Leuke vervanger van m’n originele Elemnt, hopelijk snel binnen!
Noem je 3 maanden snel? Zolang heeft het geduurd eer je terug Live tracking kon gebruiken, van maart tot juni 2020 geen live tracking. Net tijdens de lockdown hier in België waar ik nog nooit zoveel gefietst heb als toen |:(
En het is onlangs terug gekeerd, samen met het niet meer synchroniseren naar Wahoo cloud... Dus zo te zien hebben ze daar ook hun softwarehuis niet onder controle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:48:
Kleuren van 8 kleuren naar 64 kleuren. goede stap vooruit, maar ik ben benieuwd hoe het zich vertaald op het scherm en met het kaart materiaal van wahoo. Dit is in mijn ogen (en gebaseerd op ervaring met de roam) echt één van de dingen waarop ze (ver) achterliggen ten opzichte van de karoo 2.
Bekijk de 2 filmpjes die ik hierboven heb gepost van GPLama en Desfit, beiden hebben de navigatie getest. DCR had problemen met zijn navigatie, dus die heeft er geen beelden van. Je krijgt dan een beetje een idee hoe het er in werkelijkheid uit ziet.

Alleen zijn de kaarten van Wahoo minder gedetailleerd dan Garmin zijn Cycle Maps. Hoe zit het bij Karoo, welke mapping hebben ze daar gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou het bij karoo even moeten nakijken. Er staat me bij dat ze in ieder geval een gerenommeerde kaartenmaker/software guru ingelijfd hadden (persoon, niet bedrijf). Ik vind de kaarten zelf erg fijn en overzichtelijk werken. Tot nu toe alleen in Nederland en Zweden/Denemarken getest.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:08
RigolleM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Noem je 3 maanden snel? Zolang heeft het geduurd eer je terug Live tracking kon gebruiken, van maart tot juni 2020 geen live tracking. Net tijdens de lockdown hier in België waar ik nog nooit zoveel gefietst heb als toen |:(
En het is onlangs terug gekeerd, samen met het niet meer synchroniseren naar Wahoo cloud... Dus zo te zien hebben ze daar ook hun softwarehuis niet onder controle!
Nee zeker niet, maar dat is ook niet mijn ervaring. Als het drie maanden zou duren zou dat zeker vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:19

ericplan

5180 Wp PV

rockhopper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:41:
Ik zou het bij karoo even moeten nakijken. Er staat me bij dat ze in ieder geval een gerenommeerde kaartenmaker/software guru ingelijfd hadden (persoon, niet bedrijf). Ik vind de kaarten zelf erg fijn en overzichtelijk werken. Tot nu toe alleen in Nederland en Zweden/Denemarken getest.
Ik rijd al weer vijf jaar met de Guru-app. Mooi helder kaartbeeld. Ze hebben off line een vector kaart, minder data, maar toch detail genoeg. Was vroeger Galileo.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:01
FilipK schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:32:
280 is wel pittig maar zat er een beetje in.

Marktplaat wordt nu wel redelijk rap overladen met boltjes. Ga maar eens kijken of er daar eentje van goedkoop op te pikken valt.
Tip: altijd gaan ophalen en kritisch zijn op de advertenties. Al meerdere verhalen gehoord over oplichting via marktplaats met fietscomputers/wahoo bolts.

Ik heb zelf een bolt en zie geen reden om te vernieuwen vooralsnog. Niewue functies zijn een vooruitgang, maar zou eerder upgraden naar een groter scherm dan specifiek kiezen voor de nieuwe bolt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
@Stufferdt Het ziet er wel naar uit dat het scherm beter leesbaar is door een hogere resolutie en/of beter scherm. Zit zelf nu te twijfelen tussen deze Bolt en de nieuwe Roam die er ook t.z.t. aan zit te komen. Rerouting lijkt me nu wel een mooie toevoeging als je in onbekend gebied rijdt en de doorgaande weg is afgesloten. Kaarten zijn volgens Futurum gebaseerd op OSM. Hoop dat er ook zoiets in zit als ClimbPro van een Garmin Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@RigolleM Nog even gekeken, maar ik kan niet echt een "merk" vinden van/voor het kaartmateriaal. Dus meest voor de hand liggend is open street maps met hun eigen sausje, waarbij ik het volgende quote van DCR review voor de K1:
Since Hammerhead’s very first product (the H1), it’s always been about mapping and navigation. In fact, they even went out last year and acquired/hired the developers behind dynamicWatch (aka dwMap) Ironically, that app was voted a winner at Garmin’s Connect IQ Summit last year.
De review op dcr heeft nog wat linkjes naar app en zo in de quote staan.

Wat ze ook gedaan hebben, in mijn ogen op dit moment nog altijd de beste navi voor op de fiets. Al is er altijd ruimte voor verbetering ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 19:36
Ziet er veel belovend uit die nieuwe Bolt.
Ben al zeer tevreden over m'n huidige eerste. Schermpje is rechtsonderin defect geraakt dus was al een tijdje aan het kijken voor een vervanger. De prijs van de Roam hield me tegen om deze te kiezen. Ook omdat ik niet persé de extra scherm oppervlakte niet nodig heb. De eerste Bolt was al een tijdje overal uitverkocht, later bleek al vanwege een verwachte opvolger.
Ik vind dat Wahoo een goede aanpassing (lees upgrade) heeft gedaan van de bestaande naar de nieuwe Bolt.
Als m'n schermpje straks nog slechter wordt gaat dit 'm wel worden. Tenzij er meer mensen ervaringen gaan delen als die van DCR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omtrent de Bolt v2: volgens Murray (Wahoo) zouden de problemen met gebieden met hoge dichtheid qua gebouwen tegen eind deze week opgelost zijn. Dit stond te lezen in de commentaren van de review van DCR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asimo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-05 12:07
Ik kan het online niet vinden, maar hoe zit het met het invoeren van kaarten in een Wahoo? Met mijn Garmin heb ik ooit een gedetailleerde kaart van OSM gedownload en deze ingevoerd. Ik lees dat de Wahoo alleen gebruik maakt van een voorgeladen wereldkaart. Is dat gedetailleerd genoeg? Ik pas graag mijn bestemming aan tijdens het fietsen. Is de Wahoo dan flexibel genoeg qua invoer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Asimo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:09:
Ik kan het online niet vinden, maar hoe zit het met het invoeren van kaarten in een Wahoo? Met mijn Garmin heb ik ooit een gedetailleerde kaart van OSM gedownload en deze ingevoerd. Ik lees dat de Wahoo alleen gebruik maakt van een voorgeladen wereldkaart. Is dat gedetailleerd genoeg? Ik pas graag mijn bestemming aan tijdens het fietsen. Is de Wahoo dan flexibel genoeg qua invoer?
Neen, je kan enkel gebruik maken van hun eigen kaarten, die je wel of niet kunt uitschakelen afhankelijk naar de noden van de regio's waar je fietst.

De kaarten zijn ook minder gedetailleerd dan deze van Garmin, op zich geen probleem als je een kruimelspoor narijdt. Kan een probleem vormen, als hij moet herrouten en een weggetjes staat er niet op, maar het zou net moeten lukken dat je daar moet omrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asimo
RigolleM schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Neen, je kan enkel gebruik maken van hun eigen kaarten, die je wel of niet kunt uitschakelen afhankelijk naar de noden van de regio's waar je fietst.

De kaarten zijn ook minder gedetailleerd dan deze van Garmin, op zich geen probleem als je een kruimelspoor narijdt. Kan een probleem vormen, als hij moet herrouten en een weggetjes staat er niet op, maar het zou net moeten lukken dat je daar moet omrijden.
Bedankt voor je toelichting. Wel jammer dat de navigatiefunctie beperkt is. Ik heb geen zin om iedere keer vantevoren een route te plannen. Ik heb een goede telefoonhouder omdat ik ook een paar navigatieapps op mijn telefoon heb staan, maar dat vreet natuurlijk wel aan de batterijen. Misschien moet ik toch bij Garmin blijven ondanks dat ik na 5 jaar nog steeds niet gewend ben aan de gebruiksonvriendelijkheid van dat toestel. Maar als hij eenmaal loopt dat kan je er wel de hele dag op fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Asimo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor je toelichting. Wel jammer dat de navigatiefunctie beperkt is. Ik heb geen zin om iedere keer vantevoren een route te plannen. Ik heb een goede telefoonhouder omdat ik ook een paar navigatieapps op mijn telefoon heb staan, maar dat vreet natuurlijk wel aan de batterijen. Misschien moet ik toch bij Garmin blijven ondanks dat ik na 5 jaar nog steeds niet gewend ben aan de gebruiksonvriendelijkheid van dat toestel. Maar als hij eenmaal loopt dat kan je er wel de hele dag op fietsen.
Oei, je hebt mijn bericht volledig verkeerd geinterpreteerd. De kaarten van Wahoo Elemnt zijn nog voldoende gedetailleerd om van punt A naar punt B te rijden, is totaal niet te vergelijken met de vroegere basis kaarten die Garmin meeleverde, waar enkel de hoofdwegen te zien waren.

Neen, alle straten zullen erop staan. Wat ik bedoelde is dat kaarten minder detail kennen en sommige kleine weggetjes er niet zullen te zien zijn. Vooral MTB'ers klagen wel eens dat er bepaalde kleine weggetjes niet aanwezig zijn, maar met een wegfiets ga je zoiets zelden meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asimo
RigolleM schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Oei, je hebt mijn bericht volledig verkeerd geinterpreteerd. De kaarten van Wahoo Elemnt zijn nog voldoende gedetailleerd om van punt A naar punt B te rijden, is totaal niet te vergelijken met de vroegere basis kaarten die Garmin meeleverde, waar enkel de hoofdwegen te zien waren.

Neen, alle straten zullen erop staan. Wat ik bedoelde is dat kaarten minder detail kennen en sommige kleine weggetjes er niet zullen te zien zijn. Vooral MTB'ers klagen wel eens dat er bepaalde kleine weggetjes niet aanwezig zijn, maar met een wegfiets ga je zoiets zelden meemaken.
Bedankt voor je toelichting! Misschien had ik wat zorgvuldiger moeten lezen/interpreteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 20:01
Je moet bij wahoo wel genoeg inzoomen, als je dat niet voldoende doet dan kun je wel eens verkeerd rijden. Het in/uit zoomen gaat heel eenvoudig met de twee onderste knoppen aan de rechterkant. Nog nooit gehad dat paden niet herkend werden. Ik gebruik eigenlijk altijd bestaande gpx bestanden, upload die naar komoot en synchroneer naar de element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sparks schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:55:
Je moet bij wahoo wel genoeg inzoomen, als je dat niet voldoende doet dan kun je wel eens verkeerd rijden. Het in/uit zoomen gaat heel eenvoudig met de twee onderste knoppen aan de rechterkant. Nog nooit gehad dat paden niet herkend werden. Ik gebruik eigenlijk altijd bestaande gpx bestanden, upload die naar komoot en synchroneer naar de element.
Het inzoomen, dat moet je met een Garmin Edge ook doen, maar door de dikke chevrons bij de Wahoo Elment, moet je iets verder inzoomen. Nu straks ga ik beta 7.19 eens testen op mijn Edge 830, en ik verwacht hetzelfde probleem als bij Wahoo Elemnt, als je niet genoeg inzoomt dat de chevrons de achterliggende kaartgegevens niet duidelijk zichtbaar gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:07
RigolleM schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:07:
[...]
... en ik verwacht hetzelfde probleem als bij Wahoo Elemnt, als je niet genoeg inzoomt dat de chevrons de achterliggende kaartgegevens niet duidelijk zichtbaar gaan zijn.
Dit viel mij reuze mee! Aangezien de chevrons wat verder uit elkaar staan blijft de onderliggende kaart wat mij betreft nog goed zichtbaar. Heb zelf overigens een 530 maar neem aan dat dat ongeveer gelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Ik sta op het punt van aanschaf van de bolt 2.0 of de 530. Echter ik blijf maar dubben. De gemakkelijkheid van de wahoo of toch de garmin? :+

Gaat voornamelijk gebruikt worden in NL, al hoop ik toch van de zomer 3 weken in de franse alpen te verblijven en wat ritjes te kunnen fietsen. Connectiviteit met hartslagmeter/ cadansmeter en misschien in de toekomst een powermeter zit bij beiden wel snor volgens mij. Iemand die nog licht kan schijnen op dit dilemma? :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Luuk741 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Dit viel mij reuze mee! Aangezien de chevrons wat verder uit elkaar staan blijft de onderliggende kaart wat mij betreft nog goed zichtbaar. Heb zelf overigens een 530 maar neem aan dat dat ongeveer gelijk zal zijn.
Ik heb bewust een route gekozen die ik zelf niet zo goed ken, zodoende ik verplicht ben om naar het scherm te kijken. De Edge 830/530 zijn identiek qua kaartweergave, dus ja.. ze zijn inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
@RigolleM yes, dat deed ik gisteren ook inderdaad. Haal veel lol uit nieuwe routes en de chevrons maken het wel wat gemakkelijker. Ben benieuwd hoe het jou bevalt! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
aerofreak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:19:
Ik sta op het punt van aanschaf van de bolt 2.0 of de 530. Echter ik blijf maar dubben. De gemakkelijkheid van de wahoo of toch de garmin? :+

Gaat voornamelijk gebruikt worden in NL, al hoop ik toch van de zomer 3 weken in de franse alpen te verblijven en wat ritjes te kunnen fietsen. Connectiviteit met hartslagmeter/ cadansmeter en misschien in de toekomst een powermeter zit bij beiden wel snor volgens mij. Iemand die nog licht kan schijnen op dit dilemma? :)
Het is net een keuze tussen een BWM of een Audi. Beide top auto's. De keuze maak je dan op gevoel.

Het zijn beide goede toestellen. De Bolt 2 is 2 jaar recenter dan de Garmin. Dat is misschien het belangrijkste verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:46
Ja, die nieuwe chevrons zijn echt een verbetering op de Garmin. Er staan genoeg aangegeven om de route te kunnen volgen, maar niet zoveel dat het beeld vervuilt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk741 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:25:
@RigolleM yes, dat deed ik gisteren ook inderdaad. Haal veel lol uit nieuwe routes en de chevrons maken het wel wat gemakkelijker. Ben benieuwd hoe het jou bevalt! (y)
Awel, ik ben aangenaam verrast door die chevrons, echt een meerwaarde en beter geïmplementeerd dan bij de Wahoo Elemnt door ze minder dicht bij mekaar te zetten, hierdoor blijft de kaartweergave duidelijk zichtbaar. Navigeren zonder afslagbegeleiding is nu een fluitje van een cent, je ziet echt waar je heen moet, want met die magenta kleur van de route is het soms koffiedik kijken, zeker als de backlight uit staat en/of de zon op het scherm zit.

En natuurlijk moest ik verkeerd rijden,... ff de herberekening genegeert want de route liep de andere richting uit en ik zag door 1 tikje uit te zoomen waar ik heen moest door die dikke chevrons.

+1 voor Garmin *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aerofreak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:19:
Als ik vandaag absoluut een nieuwe fietsGPS zou moeten aanschaffen (met een beperkt budget), zou ik de Wahoo Elemnt Bolt v2.0 kiezen, de reviews die ik gezien heb deden mij heimwee krijgen naar mijn Bolt v1.0 periode maar dan met routering en 64-kleuren. Het herrouteren is een pak beter dan bij een Edge, en vooral sneller. De andere verschillen zijn hier al genoeg aan bod gekomen, en kunnen wij niet bepalen wat uw voorkeur hierin is.

Als het budget wat ruimer is zou ik vandaag de Hammerhead Karoo 2 kiezen.

Maar wat gaat Garmin doen als tegenzet na de Bolt (en Roam) v2.0 en de Karoo 2 die het zo goed doet? Gaan ze toch eens iets innovatief op de markt brengen, zoals een bezel less scherm... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@aerofreak als je een smartwatch overweegt is Garmin misschien wel de betere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Vraagje, soms, als de garmin mij een navigatie actie laat zien, dan zoomt de garmin vaak enorm ver in, waardoor je alleen het fietspad nog kunt zien, maar niet de rijbaan, of het iets grotere geheel. Dan heb ik dus helemaal niets aan de navigatiehulp. (want als dat bij een druk punt gebeurt wil ik gewoon in 1 oogopslag zien wat de bedoeling is, en verder weer op de weg letten.)
Komt niet zo vaak voor, maar is het max zoomlevel wellicht instelbaar, weet iemand dat?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:18:
@aerofreak als je een smartwatch overweegt is Garmin misschien wel de betere optie
De beste optie is volgens mij nog altijd een Apple Watch als je een smart watch overweegt, maar @aerofreak suggereert niet eens naar een smart watch, dus waarom die aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
RigolleM schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:31:
[...]

De beste optie is volgens mij nog altijd een Apple Watch als je een smart watch overweegt, maar @aerofreak suggereert niet eens naar een smart watch, dus waarom die aanname?
Ik doe geen aanname. Ik zeg alleen dat als hij dat overweegt, dat hij dat nu mee kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Thanks voor de tips. Qua horloge heb ik een apple watch en bevalt prima voor het hardlopen. Echter sinds kort na een pauze van 8 jaar het racefietsen weer opgepakt. Ik zit niet in een ecosysteem (behalve apple :+ ) Maar mocht die stuk gaan, weet ik niet of ik weer apple watch zou kopen.

En sta nu op het punt om een fietsgps aan te schaffen en na genoeg gelezen te hebben dacht ik voor de 530 te gaan qua budget/funcionaliteiten, maar nu dus aan het twijfelen geslagen door de Bolt 2 ook omdat ze even duur gaan.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Uiteindelijk zal je met beide geen miskoop doen. Misschien wat meer betrouwbaarheid met de edge omdat die ouder is en de Bolt misschien wat kleine bugs bevat, maar de Bolt is nieuwer en misschien langer relevant. Beide doen ze goed wat ze moeten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 20:57
aerofreak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:40:
Thanks voor de tips. Qua horloge heb ik een apple watch en bevalt prima voor het hardlopen. Echter sinds kort na een pauze van 8 jaar het racefietsen weer opgepakt. Ik zit niet in een ecosysteem (behalve apple :+ ) Maar mocht die stuk gaan, weet ik niet of ik weer apple watch zou kopen.

En sta nu op het punt om een fietsgps aan te schaffen en na genoeg gelezen te hebben dacht ik voor de 530 te gaan qua budget/funcionaliteiten, maar nu dus aan het twijfelen geslagen door de Bolt 2 ook omdat ze even duur gaan.
Ik zou gewoon voor de Bolt 2 gaan. Die Garmin 530 is al ruim twee jaar oud en is qua rerouting best traag. De gebruiksvriendelijkheid van Garmin wordt ook in twijfel getrokken door veel gebruikers, maar werkt ok wanneer ie is ingesteld. Ik twijfel of ik m’n 530 verkoop voor de Bolt 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 27-05-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Heeft Wahoo ook een ClimbPro achtige feature, waar je kan zien hoe ver je een beklimming op bent?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

Mitashi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:19:
Heeft Wahoo ook een ClimbPro achtige feature, waar je kan zien hoe ver je een beklimming op bent?
Wel een pagina waarin het hoogteprofiel staat.
Met in en uitzoomen kan je prima zien hoe ver je op een klim bent :)

(dit is overigens een foto van de Elemnt, met uitzoomen op de hoogtepagina kan ook zien wat je nog te wachten staat :) )

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/images.gearjunkie.com/uploads/2018/11/Wahoo11.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Flipmo op 28-05-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:01
Flipmo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:47:
[...]

Wel een pagina waarin het hoogteprofiel staat.
Met in en uitzoomen kan je prima zien hoe ver je op een klim bent :)

(dit is overigens een foto van de Elemnt, met uitzoomen op de hoogtepagina kan ook zien wat je nog te wachten staat :) )

[Afbeelding]
Is dit dmv een segment? Of is dit een veld dat je kan instellen?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00
Stufferdt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Is dit dmv een segment? Of is dit een veld dat je kan instellen?
In principe is dat gewoon het profiel van je route. Wel eens (tijdens een hele lange klim waarvan ik niet meer wist hoe lang ie nu echt was) bedacht dat het beter is om je route in tweeën te delen: Eentje tot aan de top van de klim en eentje dan weer verder. Dan kun je namelijk in het overzicht van je route precies zien hoe ver je nog moet tot aan de top. Als je eenmaal boven bent, dan laad je gewoon route twee en kun je weer door.

Nu ik hier toch ben: Heeft iemand al ergens een mooi artikel gevonden met alle mogelijke instellingen voor de pages in een Element? Of met mooie voorbeelden? Ik zit nog steeds een beetje te prutsen met wat ik waar precies wil hebben.

Niks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
@Flipmo @Stufferdt Die hoogte pagina zie je bij de oude Bolt en Elemnt alleen als je een route van bv. Komoot gebruikt. Dan worden ook de hoogtes meegenomen. Als je onderweg via de App alleen een bestemming invoert, wordt volgens mij die hoogte informatie niet getoond omdat het kaartmateriaal die informatie niet heeft. De Bolt 2.0 heeft uitgebreide kaarten van OSM en volgens Wahoo ook ingebouwd hoogteprofielen. Dat zou dus moeten betekenen dat je altijd hoogte informatie hebt, zelfs zonder barometrische meting.
Ben wel benieuwd of ze hierdoor extra informatie bij een beklimming kunnen laten zien. Ik ken ClimbPro niet, maar die zou juist hierdoor meer informatie laten zien. Met die extra kleuren van de 2.0 zouden ze nu stijgingspercentages kunnen tonen. Overigens is die huidige informatie van de 1.0 voor de bergen te summier.

@Stufferdt Dat hoogteprofiel is gewoon één van de velden die je op een pagina kunt instellen.

[ Voor 15% gewijzigd door EdwinW op 28-05-2021 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aerofreak
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Knoop doorgehakt en de Bolt 2 besteld. Ben benieuwd wanneer die binnen komt :)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Flipmo

OMG !!

EdwinW schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:30:
@Flipmo @Stufferdt Die hoogte pagina zie je bij de oude Bolt en Elemnt alleen als je een route van bv. Komoot gebruikt. Dan worden ook de hoogtes meegenomen. Als je onderweg via de App alleen een bestemming invoert, wordt volgens mij die hoogte informatie niet getoond omdat het kaartmateriaal die informatie niet heeft. De Bolt 2.0 heeft uitgebreide kaarten van OSM en volgens Wahoo ook ingebouwd hoogteprofielen. Dat zou dus moeten betekenen dat je altijd hoogte informatie hebt, zelfs zonder barometrische meting.
Ben wel benieuwd of ze hierdoor extra informatie bij een beklimming kunnen laten zien. Ik ken ClimbPro niet, maar die zou juist hierdoor meer informatie laten zien. Met die extra kleuren van de 2.0 zouden ze nu stijgingspercentages kunnen tonen. Overigens is die huidige informatie van de 1.0 voor de bergen te summier.

@Stufferdt Dat hoogteprofiel is gewoon één van de velden die je op een pagina kunt instellen.
ik maak de routes via http://brouter.de/brouter-web
Daar zit ook een hoogteprofiel in.
Sla de routes op in dropbox en laad ze in wanneer ik ze nodig heb. Heb dan ook het hoogteprofiel op de betreffende pagina staan.

Volgens mij heb je gelijk dat de bolt 2.0 het hoogteprofiel in de kaarten zelf heeft ingebakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EdwinW schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:30:
Ik ken ClimbPro niet, maar die zou juist hierdoor meer informatie laten zien.
Hier een interessante link over ClimbPro. Is beetje afhankelijk waar je gaat fietsen, hier in de Vlaamse Ardennen wordt de helft van de beklimmingen niet getoond omdat ze niet voldoen aan de voorwaarden van ClimbPro (klimafstand x % gradient), dus heb ik de feature terug uitgeschakeld. De meeste klimmetjes in mijn omgeving ken ik ondertussen vrij goed, maar op vreemd terrein zet ik die feature terug aan.

In de reviews die ik gezien heb, wordt over het hoogteprofiel gesproken met zelfs een voorbeeld van het scherm, nog geen praktijktest gezien. Een Garmin Edge toont al een tijdje de hoogteprofielen, dit had ik ook al op mijn Edge 800, maakte toen gebruik van Garmin Topo kaarten (tijdens het mountainbiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 19:44
Iemand een idee hoe ik mijn wielomtrek juist in mijn hammerhead karoo 2 krijg? Ik heb een nieuwe fiets aangeschaft en heb gekozen voor de automatische instelling maar hij geeft voor mijn gevoel structureel 2/3 k/m per uur sneller aan dan ik daadwerkelijk fiets.

Zelf kwam ik deze support pagina tegen: https://support.hammerhea...g-the-Wheel-Circumference

Alleen als ik manual doe welke waarde kies ik dan? Maakt het bijvoorbeeld nog uit dat ik hoge velgen heb en daardoor de sensor meer naar het midden van mijn spaak zit bijvoorbeeld? Eerder zat hij bijna tegen de velgrand aan. Ik vermoed dat het niet van invloed is want hij meet denk ik hoe vaak dat ding langs komt en op basis van je wielomtrek geeft hij dan de snelheid aan? Ik heb een standaard maat (28 inch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 20:30
BertP schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:07:
Iemand een idee hoe ik mijn wielomtrek juist in mijn hammerhead karoo 2 krijg? Ik heb een nieuwe fiets aangeschaft en heb gekozen voor de automatische instelling maar hij geeft voor mijn gevoel structureel 2/3 k/m per uur sneller aan dan ik daadwerkelijk fiets.

Zelf kwam ik deze support pagina tegen: https://support.hammerhea...g-the-Wheel-Circumference

Alleen als ik manual doe welke waarde kies ik dan? Maakt het bijvoorbeeld nog uit dat ik hoge velgen heb en daardoor de sensor meer naar het midden van mijn spaak zit bijvoorbeeld? Eerder zat hij bijna tegen de velgrand aan. Ik vermoed dat het niet van invloed is want hij meet denk ik hoe vaak dat ding langs komt en op basis van je wielomtrek geeft hij dan de snelheid aan? Ik heb een standaard maat (28 inch).
Bij manual je wielomtrek invoeren ?
Meet de afstand die je afleg als het wiel 1 rondje maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11

het is inderdaad de omtrek, ofwel de buitenkant. of je nu een lage velg of een dicht wiel hebt, het gaat om het aantal rotaties dat de sensor maakt. (sommige sensoren meten elke kanteling, meestal zitten die op je naaf, bij andere passeert een magneetje in je wiel een sensor, die hang je aan een spaak). anyway, elke rotatie van je wiel is dus ongeveer 2150mm (bij verschillende banden kan dit net anders zijn, een 23mm band heeft een kleinere omtrek dan een 30mm (omdat de breedte minder is, is de hoogte ook minder, anders klapt ie te makkelijk om).

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Simpele methode: met een krijtje, wasco of een likje latex een streepje op je band maken. Dan met je fiets in een rechte lijn lopen tot je twee streepjes op de grond hebt. Afstand tussen de streepjes even opmeten en klaar ben je.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@RigolleM Ja, zoiets had ik weleens gezien. Bij de Bolt 1.0 kun je op de klimpagina waarop je de beklimming ziet, wel in- en uitzoomen, maar dat werkt niet echt lekker vanwege de in te stellen stappen. Het overzicht kun je bij een beklimming nooit echt goed inzoomen. Het mooiste zou nu zijn wanneer ze de beklimming precies over de breedte van het scherm lieten zien met evt. optie om verder in te zoomen. Extra datavelden als bv. het aantal meters te gaan tot aan de top van de huidige beklimming zou ook wel interessant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het mooiste zou nu zijn wanneer ze de beklimming precies over de breedte van het scherm lieten zien met evt. optie om verder in te zoomen. Extra datavelden als bv. het aantal meters te gaan tot aan de top van de huidige beklimming zou ook wel interessant zijn.
Klinkt als ClimbPro, hier zie je goed hoe het eruit ziet: YouTube: Garmin Edge 830 Review: 18 New Things To Know!

De keren dat ik het gebruikt heb, had ik niet de indruk dat het 100% overeenkwam met de werkelijkheid. Hij toonde op het scherm 8% stijgingsgraad, maar het voelde niet zo aan, en beetje verder was het 5% en toen moest ik harder duwen dan bij die 8% |:(

Maar klinkt ook wel een beetje logisch dat een GPS van ocharme € 3 à 400 perfect de GPS positie weet waar je precies aan het rijden bent en dan op 10m na kan zeggen aan welke stijgingspercentage je aan het rijden bent. Voor mij was het eerder om te weten wat ik mag verwachten wanneer er een stukje recuperatie zat en waar ik mijn krachten moest indelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:50
Hij geeft niet 'voor je gevoel' meer aan dan je daadwerkelijk fietst. Hij geeft daadwerkelijk meer aan dan wat jij 'voor je gevoel' fietst.

Lijkt me een prima bewijs dat de aanschaf van een nieuwe fiets de juiste was. De nieuwe fiets gaat gewoon soepeler en sneller terwijl je voor je gevoel dezelfde inspanning levert. Mooi toch?

Die automatische calibratie werkt echt wel goed hoor. Hij wil even een tijdje met een goede GPS-fix de snelheid meten en past de boel dan echt wel accuraat aan.

We kunnen wel denken dat wij simpele stervelingen het met stoepkrijt beter weten dan GPS, maar dat is natuurlijk niet zo. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@BertP Misschien heb je hier ook iets aan: https://support.hammerhea...or-wrong-auto-calculation
Samengevat: de automatische instelling is 7% onnauwkeurig zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:02
Luuk741 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:19:
@kwiebus ja dat is best vreemd toch? Ik had verwacht dat hij de data van de Edge zou meenemen in het hartslag grafiekje van de dag en het aantal intensieve minuten. Die apparaten laden allebei info in Garmin Connect, maar buiten de activiteiten neemt hij de Edge niet mee lijkt het.
Ik ben er inmiddels achter dat als mijn Polar H10 zowel aan de Fenix als de Edge gekoppeld heb, het wel goed gaat met de hartslag registratie in Garmin Connect van activiteiten op de Edge.
Galois schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Klopt idd! Ik snap dan ook nooit heel goed de keuze voor de 830. Wel fors (100 euro) prijsverschil (>30%).
Het zou voor mij echt om de 530 of 1030 gaan (ik ben voor de 1030 plus gegaan :)).
Ik vind gewoon het touchscreen van de 830 fijn werken en heb ook voor de keuze tussen de 1030 plus en edge 830 gestaan. Ik vond de 1030 plus toch net iets te groot en naast elkaar vond ik ook het scherm van de 830 iets mooier, het scherm van de 1030 plus leek wat fletser.

Ik had trouwens gisteren (heb hem sinds oktober 2020) voor het eerst dat mijn 830 crashte tijden een rit. Gelukkig pakte deze na de herstart de rit wel vlot weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ericplan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Ik rijd al weer vijf jaar met de Guru-app. Mooi helder kaartbeeld. Ze hebben off line een vector kaart, minder data, maar toch detail genoeg. Was vroeger Galileo.
Lukt het jou om bij Guru (iPhone) een GPX file te navigeren (turn by turn)? Ik kan prima een gpx file inladen maar er naartoe navigeren en daarna de track navigeren lukt niet. Ligt dat aan mij of de app? Het kan met OsmAnd wel maar die app vind ik niet gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Aghanim schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:35:
[...]
Lukt het jou om bij Guru (iPhone) een GPX file te navigeren (turn by turn)? Ik kan prima een gpx file inladen maar er naartoe navigeren en daarna de track navigeren lukt niet. Ligt dat aan mij of de app? Het kan met OsmAnd wel maar die app vind ik niet gebruiksvriendelijk.
Moet zeggen dat ik dat nooit geprobeerd heb. Ik volg altijd een kruimelspoor, voor mij goed genoeg. Zal eens iets gaan maken en laden.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
kwiebus schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat als mijn Polar H10 zowel aan de Fenix als de Edge gekoppeld heb, het wel goed gaat met de hartslag registratie in Garmin Connect van activiteiten op de Edge.

[...]
Start je dan ook een activiteit op je Fenix of is enkel het verbinden van je HRM met je horloge al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 21:12
Ik twijfel onwijs tussen de nieuwe Wahoo Bolt of doorsparen voor een Karoo. Telkens als ik filmpjes zie van de Karoo steekt de Bolt daar zo ouderwets bij af zonder het touchscreen en met de trage interface. Aan de andere kant kiezen ze bij de Wahoo waarschijnlijk voor meer betrouwbaarheid en batterijduur.

Ook lijkt me de smartphone integratie bij Wahoo een stuk beter. En een stuk goedkoper.. hoewel ik beide apparaten eigenlijk best duur vind voor wat je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@sheepdog Keuzes keuzes, dat de smartphone integratie bij wahoo beter is kan wel kloppen. Zonder smartphone kan je niet zoveel bij de wahoo, deze is nodig voor alle veranderingen aan instellingen en het inladen van routes.
En het is inderdaad een hoop geld voor een "one trick pony", het is aan jou of je het "but it is indeed a good trick" vindt, als je wilt kan ik je wel een kant uitpraten, welke wil je liever kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 21:12
Ik heb een keer een smartphonecamera gesloopt toen ik met de telefoon op m'n stuur reed, dus op zich vind ik het wel een goeie investering ;) Maar als je het vergelijkt met wat een smartphone van die prijs allemaal kan voelt het idd wel erg als een "one trick pony".

@rockhopper Ik zie dat jij erg tevreden bent met de Karoo 2, misschien die dan toch eerst een uitproberen. Ik zie dat je deze 45 dagen mag testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@sheepdog Zeker tevreden, maar ik ben niet een "sportieve" gebruiker. Mijn doeleinden zijn weten waar ik ben, wat ik afgelegd heb en hoever ik nog moet voor ik bij xx-ben. De rest (qua functionaliteit) neem ik met veel plezier mee, maar zijn geen dealbreakers voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
de 3 grote (garmin, wahoo en karoo) van dit moment hebben allemaal voor en nadelen, en die zal je zelf moeten afwegen, want die verschillen van persoon tot persoon en van situatie tot situatie.

zelf wegen de trainings stats (in combinatie met mijn garmin fenix voor 24/7 tracking) op tegen de rest, daarom is het voor mij heel simpel Garmin. Het meest genoemde nadeel, de complexe gui van garmin speelt voor mij niet echt. zal niet beweren dat het goed in elkaar zit, maar na 1 keer instellen heb je er weinig tot geen last van en daarnaast went het ook en op een gegeven moment weet je alles wel te zitten.

Voor een ander is A-B navigatie het belangrijkste, voor de volgende rerouting en voor de volgende de snelheid van de interface en berekeningen.

Maar dat maakt het ook lastig om bij je eerste aankoop gelijk de juiste te kiezen, je weet niet altijd wat je belangrijk vind :) Het is echter een illusie dat je de perfecte fietscomputer kan kopen die alles doet wat -iedereen- verwacht. Als je maar doet wat jij ervan verwacht :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edhollan
Prulleman schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:02:
de 3 grote (garmin, wahoo en karoo) van dit moment hebben allemaal voor en nadelen, en die zal je zelf moeten afwegen, want die verschillen van persoon tot persoon en van situatie tot situatie.

zelf wegen de trainings stats (in combinatie met mijn garmin fenix voor 24/7 tracking) op tegen de rest, daarom is het voor mij heel simpel Garmin. Het meest genoemde nadeel, de complexe gui van garmin speelt voor mij niet echt. zal niet beweren dat het goed in elkaar zit, maar na 1 keer instellen heb je er weinig tot geen last van en daarnaast went het ook en op een gegeven moment weet je alles wel te zitten.

Voor een ander is A-B navigatie het belangrijkste, voor de volgende rerouting en voor de volgende de snelheid van de interface en berekeningen.

Maar dat maakt het ook lastig om bij je eerste aankoop gelijk de juiste te kiezen, je weet niet altijd wat je belangrijk vind :) Het is echter een illusie dat je de perfecte fietscomputer kan kopen die alles doet wat -iedereen- verwacht. Als je maar doet wat jij ervan verwacht :)
“Als je maar doet wat jij ervan verwacht”
Dat is een goeie.
Garmin Edge 830 kan dat bij mij niet.
Rerouting is slecht.
Traag.
Voor uitkijken; vergeet het maar.
Zeer goed met de melding “keer om”

Geen een toestel is perfect.
Bij Garmin ligt mijn verwachting te hoog.

[ Voor 19% gewijzigd door edhollan op 31-05-2021 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
edhollan schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Dat is een goeie.
Rerouting is slecht.
Traag.

Ligt 'soms' ook aan het manneke die het bedient, ik geraak overal met mijn Garmin Edge 830. Onlangs 127km gefiets in één richting naar het Oosten, vanaf km 30 kwam ik op onbekend terrein. Dat onbekend terrein had nog eens 4x een wegomleiding en 2x zonder borden, dus zoek uw weg maar zelf, en alsnog terug op mijn koers geraakt, maar vooral op bestemming... :9 Ritje was voor de beta met chevrons 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

Dat is een goeie.
Rerouting is slecht.
Traag.

naja, die stelling is een beetje gek.. Het is eerder "Garmin voldoet niet aan JOUW minimum eisen"
Ik neem aan dat je verwachtingen bij alle merken gelijk zijn, maar Garmin voldoet niet aan die jouwe. (of vind je dat Garmin beter moet zijn dan de rest.. dan klopt je opmerking wel ;))

Als je op DCR moet afgaan is de karoo de way to go voor navigatie, dus als dat het belangrijkste voor je is, dan is het vrij simpel. Zijn er echter andere dealbreakers, dan zal je verder moeten kijken en afwegen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Aghanim schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:35:
[...]

offtopic:
Vandaag geprobeerd: Een geïmporteerde gpx-route van Komoot doet niets. Een in Guru geplande route werkt wel. Ik heb even een supportvraag neergelegd bij Guru. Ik blijf overigens bij het kruimelspoor. Werd gek van het “sla rechtsaf het fietspad op” terwijl bedoeld werd dat ik aan de rechterkant van de weg moest blijven op een weg in de stad met afwisselend fietsstrook en fietspad.
Ook ben ik niet kapot van de schermindeling tijdens navigatie.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Toch maar eens hier vragen, is er iemand die nog openfietsmap gebruikt op de 830? Ik vind die kaarten echt super fijn, maar toen ik ze gebruikte op de 830 een tijdje terug ging het inladen van een route (of een track, ik haal dat zelf ook altijd door elkaar, wat je op komoot/strava maakt in ieder geval ;)) heel erg traag.

Met de standaard kaarten van Garmin heb ik dat probleem niet. Is dit iets met de routeerbaarheid van openfietsmap in combinatie met de 830 of zit het mogelijk ergens in de instellingen of wel/niet geactiveerde additionele kaarten?

Ik zal het binnenkort nog eens testen, want het is al wel een poos geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@ericplan bedankt voor het proberen. Sluit ook aan bij mijn experimenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 25-05 20:57
[...]

Dat is een goeie.
Rerouting is slecht.
Traag.

Ja, dit heb ik ook met mijn Garmin 530. Dat hele rerouten is bizar ondermaats naar mijn mening. Het ‘went’ wel, maar ik vind het na een paar maanden gebruiken nog steeds vervelend werken wanneer ik een omleiding moet doen, dan snapt ie er echt niks meer van en moet ik omkeren of word ik door gekke paadjes geleid. Erg traag met rerouten bovendien.

Internet staat vol met vergelijkbare ervaringen, dus je bent echt niet een grote minderheid die het matig vindt werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 01-06-2021 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:02
Luuk741 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:29:
[...]

Start je dan ook een activiteit op je Fenix of is enkel het verbinden van je HRM met je horloge al voldoende?
Alleen het verbonden zijn is dan voldoende, de Fenix gebruikt dan niet meer de optische hartslagsensor maar neemt de hartslagmeting van de Polar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluus schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:07:
Toch maar eens hier vragen, is er iemand die nog openfietsmap gebruikt op de 830? Ik vind die kaarten echt super fijn, maar toen ik ze gebruikte op de 830 een tijdje terug ging het inladen van een route (of een track, ik haal dat zelf ook altijd door elkaar, wat je op komoot/strava maakt in ieder geval ;)) heel erg traag.
Neen, ik ben ermee gestopt sinds de Edge 830, met de Edge 800 maakte ik daar wel nog gebruik van.
En het is een koers (wat in feite een track is) ;)
Met de standaard kaarten van Garmin heb ik dat probleem niet. Is dit iets met de routeerbaarheid van openfietsmap in combinatie met de 830 of zit het mogelijk ergens in de instellingen of wel/niet geactiveerde additionele kaarten?
Heb je mappen EU North East & South West van Garmin uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 01-06 19:28
Kluus schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:07:

Ik zal het binnenkort nog eens testen, want het is al wel een poos geleden...
Ik rij vanaf dag 1 met OFM kaarten op de 830 en ook regelmatig met routes via Komoot en herken dit probleem niet. Wel heb ik vrijwel alle regio's op mijn Garmin staan en de standaard kaarten verwijderd. Van die regio's heb ik dan alleen de Benelux geactiveerd wat de laadtijden bij het opstarten beperkt houdt. Verder zou de gekozen map niet echt invloed mogen hebben op het inladen van de route(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-05 12:51
Nu een paar dagen met de nieuwe Bolt (komend van de oude versie) en het is een mooie upgrade. Alles werkt net wat sneller en ziet er mooier uit (zowel het device zelf als het scherm). De slimme (ahum) navigatie is een leuke toevoeging. Voor wie ‘m snel in huis wil en niet wil wachten op de onbekende leverdatum van Futurum/Mantel: bestel gewoon bij Wahoo zelf, bij mij was ‘ie twee dagen later in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

@RigolleM yes, die had ik uitgezet, de wat minder gedetailleerde kaarten had ik wel aan laten staan omdat die volgens mij nog altijd bij uitzoomen gebruikt worden.

@Ypuh als ik een koers inlaadde stond de unit gewoon heel lang (bijvoorbveeld vijf minuten op een koers van 80km) te berekenen. Soms liep hij zelfs terug in percentage... 8)7

Geen idee wat het was, ik zal ze er weer eens opzetten misschien dat er inmiddels wat verbeterd is, het is dus in ieder geval geen bekend probleem ofzo, dat is op zich goed om te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 01-06 19:28
@Kluus Waar ik met de 810 af en toe nog wel wat laadprobleempjes/vastlopers had (niet vaak, wel storend) is de 830 vanaf dag 1 echt faultless geweest (aldus iemand die vrij kritisch/veeleisend is). Heb dus ook nog niet veel hoeven prutsen. In theorie betekent het dat je apparaat goed zou moeten werken als alles goed staat.

Misschien één keer alles wipen, kaarten eraf donderden, minimale set OFM's installeren (of disablen) en zo opnieuw beginnen? Mijn ervaring is nog wel dat OFM vollediger is dan de standaard Garmin mappen. Voor Komoot maakt dat niet uit, maar mocht je een keer Dora the Explorer uit gaan hangen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:13
Iemand met de nieuwe Bolt het werkend gekregen dat HR en Power een bepaalde kleur afgeven op het workout field? Mis ik iets want kan het echt nergens vinden.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-05 12:51
KW25 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:32:
Iemand met de nieuwe Bolt het werkend gekregen dat HR en Power een bepaalde kleur afgeven op het workout field? Mis ik iets want kan het echt nergens vinden.
Kan het even testen, wat bedoel je precies met het workout field? En welke kleur(en) verwacht je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:29:
Mijn ervaring is nog wel dat OFM vollediger is dan de standaard Garmin mappen. Voor Komoot maakt dat niet uit, maar mocht je een keer Dora the Explorer uit gaan hangen wel handig.
Ja precies dit, de OFM mappen ken ik wel goed op zich, ik gebruikte ze ook al altijd op de 810. Wat ik er zo fijn aan vind is bijvoorbeeld dat de fiets(knooppunten)routes apart zijn aangegeven en dat is inderdaad super fijn voor padvinderswerk.

Anyway ik pleur ze er weer eens op en dan kijk ik even hoe ver ik kom! Thanks zo ver!

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 01-06-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:13
jch88 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Kan het even testen, wat bedoel je precies met het workout field? En welke kleur(en) verwacht je?
Ja dat in het data field bijvoorbeeld bij HR bij een hoge HR een rood vakje ziet, bij endurance geel. Dus eigenlijk de zones van je HR/Power als in de app weergeven ook als kleur op het scherm. Ze adverteren hier namelijk wel mee maar kan het niet vinden.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb gisteren een ongeluk gehad

418O2 in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Had de incident detectie van de edge aan staan en die heeft zijn werk gedaan. Werd een beetje gek van de valse alarmen, maar die slik ik maar gewoon, want zoiets kan je wel redden. Nu waren er mensen in de buurt nu, maar als je van de weg wordt gereden en je ligt alleen in de middle of nowhere kan het je redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 07:55
Oude bolt verkocht vorige week en gisteren nieuwe besteld bij wahoo zelf. Hopelijk even tevreden met de nieuwe.
Gisteren de Garmin Explorer gebruikt Voor een rit en was toch terug even wennen

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Was al wat langer op zoek naar fietscomputer met navigatie en zat te twijfelen tussen de Garmin Edge 530 en de nieuwe Wahoo Bolt. Vandaag de knoop doorgehakt en het direct bij Wahoo zelf besteld op aanraden van dit topic. Er werd alleen aangegeven dat het om een backorder gaat en dat ze het tijdelijk niet zelf in voorraad hebben.

Afijn, ik neem aan dat ze het nog steeds sneller kunnen versturen dan Futurum/Mantel.

EDIT: De volgende ochtend toch een mail gekregen dat het verstuurd is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door 3kster op 02-06-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

@RigolleM @Ypuh nou gisteren OFM dus op mijn 830 gezet en met routes vanuit hier thuis kan ik het probleem in ieder geval niet meer repliceren. Het zou ook nog kunnen dat ik destijds meerdere OFM kaarten actief had (benelux en een grotere van europa). Wellicht gaat dat dan niet lekker...

Anyway ik ga er weer even mee rond fietsen komende tijd, bedankt zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 06:57:
@RigolleM @Ypuh nou gisteren OFM dus op mijn 830 gezet en met routes vanuit hier thuis kan ik het probleem in ieder geval niet meer repliceren. Het zou ook nog kunnen dat ik destijds meerdere OFM kaarten actief had (benelux en een grotere van europa). Wellicht gaat dat dan niet lekker...

Anyway ik ga er weer even mee rond fietsen komende tijd, bedankt zo ver!
Ik heb gisteren ook nog eens die OFM Benelux geïnstalleerd en ff kort getest en de kaart oogt lichter dan met de Garmin Cycle EU kaarten, waardoor de magenta lijn duidelijker is en met die chevrons erbij, gaat het navigeren nu als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
Garmin Beta Navigatie op 830

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVcLBl7pdJN4RcoyVjBLpAhylUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nrZn55LFRG0guamAm5srQXS.jpg?f=fotoalbum_large

De chevrons zijn in beeld.
Maar alleen waar ik al heb gereden.
Mijn afgelegde route staat in de instellingen op geel.
Dit maakt het weer duidelijker.
De pijl links boven, zet me diverse malen op het verkeerde been.
Puur in theorie klopt het; een klein bochtje om via een fietsoversteekplaats over te steken.
Schaal van de kaart op 200m
Een compromis.
Een keuze tussen overzicht en detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edhollan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:14:

[Afbeelding]

Puur in theorie klopt het; een klein bochtje om via een fietsoversteekplaats over te steken.
Een compromis.
Dat is de reden waarom bij mij afslagbegeleiding uit staat, je hebt totaal geen overzicht meer wat er op de achtergrond (kaart) aan het gebeuren is, dit is veel beter geïmplementeerd bij de Karoo en de Elemnt. Als de verkeerssituatie een opéénvolging is van bochten (links/rechts) geraak je hierdoor altijd in de problemen. Ik heb liever de situatie duidelijk in beeld (120m schaal) en met een beetje te situatie ter plaatse in te schatten, lukt het mij 'bijna' altijd om het juiste spoor te kiezen. Ik zeg er bij bijna, want soms splits een baan in 2 en kies altijd de verkeerde 8)7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@RigolleM Had iets soortgelijks met de iPhone. Fietste in de stad op een weg met afwisselend fietspad en fietsstrook. Volgens de gps moest ik diverse keren rechtsaf het fietspad op. Zeer verwarrend want de fietsvoorziening liep keurig gestrekt door.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Tipje; maak je fietscomputer met het touwtje vast aan je fiets met een lus ofzo. Ik ben mijn computer verloren bij mij crash*. Een touwtje had dat voorkomen

* Dat bedacht ik me nu pas en er is in de tussentijd gemaaid

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 03-06-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
418O2 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:00:
Tipje; maak je fietscomputer met het touwtje vast aan je fiets met een lus ofzo. Ik ben mijn computer verloren bij mij crash*. Een touwtje had dat voorkomen

* Dat bedacht ik me nu pas en er is in de tussentijd gemaaid
M'n Garmin kwam standaard met zo'n elastieken lusje die ik inderdaad voor dat geval altijd gebruik. Jij hebt dus fysieke ongemakken gekregen en in ruil daarvoor ben je fietscomputer ook nog verloren? Balen man, veel beterschap in ieder geval! Zo'n apparaatje is gelukkig weer te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Luuk741 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:56:
[...]

M'n Garmin kwam standaard met zo'n elastieken lusje die ik inderdaad voor dat geval altijd gebruik. Jij hebt dus fysieke ongemakken gekregen en in ruil daarvoor ben je fietscomputer ook nog verloren? Balen man, veel beterschap in ieder geval! Zo'n apparaatje is gelukkig weer te koop
Ja maar ik dacht, wat moet ik er mee. Zat ook altijd bij je telefoon.

Dat hij weg is, is ook geen ramp, alleen wel makkelijk te voorkomen.

Gebroken sleutelbeen is helaas met geld niet op te lossen. Wel met tijd; dat heb ik gelukkig zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat touwtje noemt lanyard, mocht je dit ooit eens afzonderlijk moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik gebruik em eigenlijk ook altijd.. genoeg verhalen gehoord van mensen die em kwijt zijn geraakt bij een valpartij (of in ieder geval lang hebben moeten zoeken). Zelf een keer een zo mijn edge 25 bijna kwijt geraakt (gelukkig gevonden) en mijn telefoon is ook weleens uit mijn achterzak gevlogen bij een schuiver op de MTB, iets te snel opgestaan en doorgegaan, toen kon ik 1 km later weer terug om te zoeken..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
edhollan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:14:

[Afbeelding]

Een compromis.
Het punt is inderdaad dat je rechtsaf naar de oversteekplaats moet. Mijn Bolt geeft ook bij rotondes die driekwart genomen moeten worden aan dat ik eerst naar links moet.

Wat ik meestal doe is de schaal op 200m, maar zodra ik een bochtig deel of een dorpscentrum inrijdt, even 2x op de zoomknop drukken zodat het terugspringt naar 50m. Gaat eigenlijk nooit fout.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:34

Galois

1811 - 1832

Strava live segments doen het bij mij niet als ik een route ingeladen heb in mijn Garmin Edge 1030 plus (ook niet op mijn vorige Garmin (1000)). Zonder ingeladen route doen ze het wel.
Hoe zit dat bij jullie?

Strava beweert dat het wel zou moeten werken (heb een support ticket bij ze geopend) en geeft mij (zinloze) tips als 'opnieuw installeren, dit aan, dat aan, enz, enz'. Kom er dus ook niet verder mee.

Nu las ik al googlend op een forum dat de Live Segments tijdens het volgen van een route het alleen doen als je een route in Strava gemaakt hebt?

Ik maak mijn routes (vrijwel) altijd in Komoot en dan werken de Live Segments dus niet.

Kan iemand bevestigen dat ze het wel doen als je een route volgt die in Strava Routes gemaakt is?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:18

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

https://www.bikeradar.com/news/pinarello-dogma-f14/

geen schijven op de nieuwe Pinarello als dit artikel klopt...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:34

Galois

1811 - 1832

Nutterd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:17:
[...]

bij mij werkt het op goed geluk, ik heb voor mijn gevoel ook al zo goed als alles geprobeerd helaas....ik denk dat 30% van de tijd het wel werkt en 70% niet...

het hele komoot/strava verhaal kan zomaar eens kloppen (ik maak al mijn routes in Komoot maar fiets ook wel eens zonder navigatie en misschien dat ze het dan wel doen? zal er eens op letten)
Zonder navigatie, dus zonder een ingeladen route, werken ze bij mij altijd (nadat ik ze uiteraard op mijn Garmin heb gezet door de segmenten het sterretje aan te vinken).
Tijdens navigatie heeft het nog nooit gewerkt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
Galois schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:10:
Strava live segments doen het bij mij niet als ik een route ingeladen heb in mijn Garmin Edge 1030 plus (ook niet op mijn vorige Garmin (1000)). Zonder ingeladen route doen ze het wel.
Hoe zit dat bij jullie?

Strava beweert dat het wel zou moeten werken (heb een support ticket bij ze geopend) en geeft mij (zinloze) tips als 'opnieuw installeren, dit aan, dat aan, enz, enz'. Kom er dus ook niet verder mee.

Nu las ik al googlend op een forum dat de Live Segments tijdens het volgen van een route het alleen doen als je een route in Strava gemaakt hebt?

Ik maak mijn routes (vrijwel) altijd in Komoot en dan werken de Live Segments dus niet.

Kan iemand bevestigen dat ze het wel doen als je een route volgt die in Strava Routes gemaakt is?
Dit weten ze wel in Het grote fietscomputer topic

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat is het kleine voordeel dat ik heb, doordat ik meestal met 2 toestellen fiets staat er een op detail en de ander op overzicht.

Zo'n lanyard is wel handig, zou ik eigenlijk ook moeten doen. De laatste keer dat er eentje afviel bij mij (al weer een jaartje of wat geleden) mocht ik een dag later het toestel opduiken uit een kanaaltje. Klinkt heel leuk bij de temperaturen van vandaag, maar het was toen een stukje frisser.
Maar ik doe het waarschijnlijk toch niet, weer een hoop gedoe met touwtjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet blijft hangen met uw lanyard aan de deurklink van de garage, zoals ik, en de Garmin alsnog tegen de grond ligt... Had toen ook mijn lege bidons en helm met zonnebril vast... Sindsdien haal ik de GPS er pas af als ik terug lege handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik maak m'n routes vrijwel altijd met Ride With GPS en daar werken live segmenten ook.
Heb je wel een lopend abonnement bij Strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:55

LGU

Iemand een handige tip voor het open krijgen van de Wahoo cadans meter. Batterij is aan vervanging toe maar zowel met platte schroevendraaier als munten, conform website, krijg ik het ding niet geopend. De nagels zijn ondertussen ook compleet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LGU schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:32:
Iemand een handige tip voor het open krijgen van de Wahoo cadans meter. Batterij is aan vervanging toe maar zowel met platte schroevendraaier als munten, conform website, krijg ik het ding niet geopend. De nagels zijn ondertussen ook compleet weg...
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:55

LGU

Dankjewel, dit is echter de Garmin variant. Ik ben op zoek naar de Wahoo die net nog iets kleiner lijkt. Youtube even afspeuren voor hulp daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LGU schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Dankjewel, dit is echter de Garmin variant. Ik ben op zoek naar de Wahoo die net nog iets kleiner lijkt. Youtube even afspeuren voor hulp daar had ik nog niet aan gedacht.
Oeps, sorry.. had nochtans gezocht naar 'Wahoo RPM sensor battery replacement', dat ik het niet eens gezien had dat het een Garmin was 8)7
Pagina: 1 ... 59 ... 97 Laatste