Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Veel plezier, hopelijk beter weer dan in Llivia vandaag ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

DDX schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:54:
Vanmorgen de Elemnt Bolt ontvangen (als vervanging van mijn Edge 800)
Kun je dan niet beter de gewone Elemnt pakken? Die heeft een battery life van 17 uur i.p.v. de 15 uur die de Bolt heeft. Of maakt die 2 uur verschil minder voor je uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:19
JorisM schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:05:
[...]

Kun je dan niet beter de gewone Elemnt pakken? Die heeft een battery life van 17 uur i.p.v. de 15 uur die de Bolt heeft. Of maakt die 2 uur verschil minder voor je uit? :)
De gewone Elemnt is mij iets te groot, de bolt is mooi formaat.
Als de Elemnt nou richting de 24u ging had ik hem wel gekocht. (naast de bolt, enkel voor de lange ritten dan)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ongehinderd door enige ervaring met de elemnt noch de bolt vermoed ik dat de elemnt 'as is' (dus zoals ie momenteel doorontwikkeld is) waarschijnlijk dezelfde accuduur heeft als de bolt. Dit vanwege alle features die er sinds de release zijn toegevoegd. Het nadeel is dat de meeste (of nagenoeg alle) testen en reviews bij release worden gedaan. Zoals ik het begrepen heb is er echt een hoop veranderd in het jaar dat het toestel uit is, en zou terecht een update van alle benchmarks en reviews mogen hebben.

Maar ik laat me graag tegenspreken door mensen die meer tijd uit hun apparaat persen, dus laat de ervaringsexperts ook maar even melden hoeveel uur ze uit één lading halen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Ik heb zelf de Elemnt nu een paar weken in gebruik voor korte ritten (woon-werk, +/- 20 min enkel) en ik merkte wel dat in het begin de accu niet zo heel lang mee ging. Dit werd op een gegeven moment beter toen ik 'm langer in gebruik had en een aantal keren opgeladen had. Dit terwijl ik 'm op dezelfde manier ben blijven gebruiken.
Misschien dat ie iets van ingetraind moet worden ofzo?

De 15 (Bolt) en de 17 (Elemnt) uur komen van de site van Wahoo (specs) zelf, dus ik neem aan dat er in de Bolt een kleinere accu zit. Je zou overigens verwachten dat omdat de Bolt een kleiner scherm en minder ledjes heeft de accu juist langer mee zou gaan. De rest van de hardware (minus case) en software is hetzelfde volgens Wahoo.

Maar zoals je zegt: Tijd dat iemand een gecontroleerde duurtest doet om te kijken hoeveel uur er daadwerkelijk uit te persen is :)

Verder denk ik wel dat de Bolt een goede strategische zet is geweest: Een full featured apparaat voor een mooie prijs die ook best interessant is voor de niet aero fietser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ook voor de mensen die de gewone elemnt te lomp vinden. Persoonlijk leef ik liever met een groot scherm, maar ik ben ook geen grammenjager (verre van zelfs). Meer is wat dit betreft beter in mijn boek.
Dat een accu beter kan worden over de tijd kan aan intrainen liggen maar ook dat met nieuwere firmware juist de berekeningen economischer worden (zeg maar het verwerken van de data). Op zich staat dit natuurlijk weer haaks op wat ik eerder vertelde: meer features is meer energie verbruik, maar de manier waarop deze features berekend en verwerkt worden is natuurlijk ook een essentieel onderdeel.

Specs van de fabrikant zelf zeggen mij helaas niks. Dat wil zeggen dat ik zelden tot nooit een fabrikant waarde zie die in de realiteit ook klopt, daarom heb ik er gewoon geen vertrouwen in. Dit zie ik bijvoorbeeld terug in mijn Fenix 3. Op papier zou ik 3 weken moeten halen in 'horlogemode', de eerste maand lukte dit nog wel, maar nu twee jaar later zit ik op 2 weken.

Zo'n test is verder niet zo moeilijk: Laad 'm op, leg 'm buiten op je balkon / dak / grasveldje en laat maar lopen. Als het goed is blijft er een track zichtbaar tot het moment van uitval (althans zo gaat het bij garmin). Het enige is dat je natuurlijk wel een veilige plek moet zoeken waar niemand er met je toestel vandoor gaat ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
DDX schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:54:
Vanmorgen de Elemnt Bolt ontvangen (als vervanging van mijn Edge 800)
Tevreden? Ik ben onverwacht ook in de markt voor een nieuwe fietscomputer. Waar heb je hem besteld trouwens? Nog een goede deal?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:22
Om gelijk maar mijn dilemma erin te gooien.

Ben op zoek naar een vervanger van mijn Mio Cyclo 105. Hij doet het verder prima, maar wat navigatie.
Ben een gemiddelde fietser. Ongeveer 2x per week wat vaste rondjes en aantal malen per jaar elders in het land, waarvoor ik navigatie wil.
Heb verder niet al te veel eisen. Vind het leuk om mijn route te uploaden en te kijken naar gemiddelde snelheid, hartslag enz. Ik ga mijn nieuwe niet gebruiken voor trainingsdoeleind e.d. Begin van het jaar rij ik meestal in een hartslag zone.

Ik heb de Mio Cyclo 315 HC op het oog. Nu de Bolt uit is, begin ik toch erg te twijfelen.
Heeft Wahoo een site waar je alles kan uploaden, zoals de Mioshare site, waar je alles kan terug zien??

Iemand nog tips of een mening/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Tevreden? Ik ben onverwacht ook in de markt voor een nieuwe fietscomputer. Waar heb je hem besteld trouwens? Nog een goede deal?
Besteld bij i-mobile.nl, gewoon standaard prijs maar net voor mijn vakantie binnen :)

Vandaag eerste goed testrit gemaakt op Mallorca.
Erg handig dat routes vanaf strava gesynct worden, geen gedoe meer met uploaden via usb kabeltje oid :)
En display is ook super duidelijk, route ook duidelijk te volgen.
Alleen geen tbt notifcaties oid, kon ook nergens optie vinden om dit aan te zetten.
Opzich niet heel erg want ik ben eigenlijk van gewoon zelf lijntje volgen, kreeg wel piepjes als ik van route af ging.

Strava live segment ook even geprobeerd, segment begon en ik zag wat tijden staan.
Maar je kan dat scherm verder niet aanpassen kwa datavelden en op een klim zie ik toch graag power in beeld.
Toen ik halvewege de klim weer terugging naar live segment page stond er bericht dat segment in de buurt was dus op een of andere manier afgebroken.
Bolt heeft 5u10 aangestaan, waarvan 3u30 gereden. En ik denk zo'n 2u30 kaart in beeld.
Batterij was na afloop nog 63% over.
Ik had bluetooth connectie met telefoon aanstaan en ant+ met powermeter,hartslagband en di2.
Ook erg handig om met di2 buttons schermen te kunnen wisselen, alleen jammer dat er alleen volgende pagina is en niet pagina terug wat garmin wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

DDX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:35:
[...]
Erg handig dat routes vanaf strava gesynct worden, geen gedoe meer met uploaden via usb kabeltje oid :)
...
Alleen geen tbt notifcaties oid, kon ook nergens optie vinden om dit aan te zetten.
Turn-by-turn werkt alleen met routes vanaf RideWithGPS.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja inmiddels ook gevonden.
Maar stel je hebt dan een route via ridewithgps kan je het dan ook uitzetten en alleen lijntje volgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

DDX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:43:
Maar stel je hebt dan een route via ridewithgps kan je het dan ook uitzetten en alleen lijntje volgen ?
Dat kan ik je vertellen zodra ik m'n Edge 520 heb verkocht en ook over ben op een Wahoo. De software van de Edge 520 (en bijbehorende interface) zijn eigenlijk onacceptabel slecht voor deze tijd. Hardwarematig is het een prima ding, maar dit is echt een mooi voorbeeld van hoe een bedrijf zich kan onderscheiden met goede software en de ondersteuning daarop. Voor mij dus de reden om over te gaan op Wahoo.

[ Voor 4% gewijzigd door Positron op 25-03-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 16:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Interessant al die wahoo talk :)

Ben ook wel in de markt voor een Bolt als deze een beetje fijn navigeert.
Vind de Edge 800 opzichte prima, die gebruik ik alleen voor routes. Als dit een beetje fijn werkt als op de edge mag deze mijn beide edges vervangen :)

Turn-by-turn is dat hij ook zegt wat je moet doen toch? Ik laad nu een route van strava in (meestal) en dan volg ik het lijntje, dat is bij de Bolt dan toch ook zo ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
DDX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:43:
Eens je route ingeladen is kan je op de 'Route' pagina Stil selecteren en dan krijg je geen aanwijzingen meer.
Layumi schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:07:
Ik heb de Mio Cyclo 315 HC op het oog. Nu de Bolt uit is, begin ik toch erg te twijfelen.
Heeft Wahoo een site waar je alles kan uploaden, zoals de Mioshare site, waar je alles kan terug zien??

Iemand nog tips of een mening/ervaring?
Wahoo heeft geen site om je activiteiten weer te geven, om de simpele reden dat er al meer dan genoeg sites zijn die dat uitstekend doen. Dus Wahoo heeft daarom enkel tijd gestoken in het makkelijk sharen naar diensten zoals Strava of RideWithGPS.
In de app van Wahoo kan je wel al je ritten bekijken, inclusief grafieken.

[ Voor 49% gewijzigd door ZorbaR op 26-03-2017 08:30 ]

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57
Ik rijd nu een jaar met een Elemnt, en het bevalt nog steeds supergoed. Van de winter op de tacx getraind, die praat ook prima met de Elemnt.

Je kunt met de Elemnt je ridedata uploaden naar bv Strave of Ridewithgps. Je kunt zelfs instellen dat dat vanzelf gaat als je rit klaar is. Het werkt op twee manieren, ofwel de Elemnt maakt verbinding met wifi en upload zelf, of je koppelt je telefoon via bluetooth. In het laatste geval upload je telefoon. Erg handig als er geen wifi in de buurt is.

Een andere handig feature vind ik het koppelen van routes uit Strava of RIdewithgps. Deze kan je via de app syncen naar de Elemnt. Dus inderdaad geen USB kabeltjes nodig.

Nog even over de 2 soorten navigatie: turn-by-turn, deze geeft inderdaad aanwijzingen (over 200m rechts afslaan), en met breadcrumbs, oftewel het lijntje volgen.

turn-by-turn werkt alleen met routes van ridewithgps. Dat komt omdat er voor deze vorm van navigatie een zogenaamde cue-sheet nodig is. Dit is min of meer een lijst met alle punten op de route waar je iets moet doen, en wat je daar moet doen. De routes van Strava bevatten deze niet.

Bijvoorbeeld de Garmins proberen in het geval van een ontbrekende cue-sheet er zelf wat van te maken. De ene keer werkt dat prima, de andere keer wat minder. Wahoo heeft het anders aangepakt, die zet alleen de tbt nav aan als de info er daadwerkelijk is.

Voor de duidelijkheid, breadcrumb navigatie werkt dus sowieso met alle type routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag 153km gefietst waarvan 5u30 moving time, bolt heeft 7u20 aangestaan waarvan merendeel van de dag op kaart.
En net zoals gisteren paired met alle sensoren en telefoon.
Na afloop nog 51% batterij over, dik tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:26
Iemand ervaring met mio 315hc op twee fietsen? (Race en MB)
Ik had gehoopt dat je eenvoudig de unit kon verplaatsen tussen de fietsen. Beide fietsen hebben eigen sensors maar ik moet steeds opnieuw de sensors aanleren. Is dit de manier of kan het slimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

chippie777 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:42:
Is dit de manier of kan het slimmer?
Geen ervaring met dat toestel, maar op nagenoeg alle recente fietscomputers van garmin (en mogelijk ook de grote merken) kan je meerdere sensoren koppelen, ook van hetzelfde type. Dus als jouw apparaat het niet ondersteund heb je bij deze een extra excuus om te gaan shoppen voor nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

chippie777 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:42:
Ik had gehoopt dat je eenvoudig de unit kon verplaatsen tussen de fietsen. Beide fietsen hebben eigen sensors maar ik moet steeds opnieuw de sensors aanleren. Is dit de manier of kan het slimmer?
Heb alleen ervaring met de 505, maar geen ervaring met dezelfde/andere sensors op verschillende fietsen.
Wel weet ik dat je verschillende fietsprofielen in kan stellen op de Mio (MTB, race, Stadsfiets etc), misschien dat het mogelijk is om per profiel sensors er aan te koppelen?

Heb je de laatste firmware al draaien op Mio trouwens? Mijn ervaring is dat eerdere firmware versies niet erg stabiel liepen en hier en daar wat dingen vergaten.
Anders misschien kijken naar een firmware update van de sensors zelf als dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag ruzie met de bolt.
Had een rit klaarstaan op strava en probeerde die te laden, via sync op de bolt (via bluetooth verbonden met telefoon)
Sync draaide netjes websites af, had wel het idee dat ik strava hier niet langs zag komen.
Via de telefoon app zag ik de route wel netjes staan, dus probeerde die te laden naar de bolt maar gaf melding dat route niet in de bolt stond.
Geprobeerd strava account te unlinken/resyncen, maar ook dat had geen effect. (behalve dat op dat moment alle strava routes weggingen)
En misschien door al dit geklooi opeens tijdens rit een opstart scherm die recover ride aangaf.
Dit lukte soort van, deel van rit werd geupload op strava en rit ging ook gewoon weer verder. (alleen mis ik 2km oid die ik fietste tijdens recover wat even duurde)
Rit zelf ging verder en stats op het eind leken ook ok (behalve hoogtemeters die maar helft van rit waren, volgens mij vanaf opnieuw opstarten)
Kijk ik nu in de wahoo app op telefoon zie ik nogsteeds maar kleine rit staan.
Uiteindelijk de .fit file via usb geupload op strava en dat lijkt ok behalve dus hoogtemeters die totaal niet kloppen. (correctie dus maar gedaan)

Terug in appartement nogmaals sync routes geprobeerd en toen connecte hij via wifi en kwamen de routes weer allemaal in de bolt te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 27-03-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 13:35

Galois

1811 - 1832

Is het mogelijk om in een Garmin Edge 1000 mappen aan te maken voor koersen en waypoints?

Het is nu zo'n bende in mijn apparaat met losse waypoints (met onduidelijke namen als 0192). Deze losse waypoints horen ergens bij (bv. route Blabla). Ik zou dan een map Blabla willen aanmaken, waar deze waypoints in zitten.

Hetzelfde voor 'koersen'. Dan heb ik een setje koersen erop gezet (bv. Amstel Gold) en een setje koersen (bv. Ardennen) en dan staat alles door elkaar. Ik een map 'Amstel Gold' en in een map 'Ardennen' zou het veel overzichtelijker zijn.

Kan dit?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Eindelijk de knoop doorgehakt om voor de Elemnt Bolt te gaan, kan ik hem nergen meer krijgen. Grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
MrAngry schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:50:
Eindelijk de knoop doorgehakt om voor de Elemnt Bolt te gaan, kan ik hem nergen meer krijgen. Grrr...
Niet overdrijven. Zou gewoon geleverd worden over 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
maartend schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:59:
[...]

Ja, dat bedoel ik, nu wil ik hem ook gewoon nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 12:30
Oorspronkelijk zou deze zelfs volgende week geleverd worden, maar de status is sinds gisteren veranderd naar de week van 17 april bij Futurum. De eerste levering betrof een vrij kleine levering. Er is momenteel méér vraag naar de Bolt dan vooraf was voorzien (volgens Wahoo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Inmiddels goede week en ruim 1200km getest met de bolt, afgezien van issue die ik hierboven heb gepost heel tevreden.
Langste rit was 215km, 8u fietstijd en wahoo stond 10u30 aan. (en weer merendeel van dag kaart in beeld)
Na afloop nog 25% batterij over

Irritant dingetje, als je de bolt koppelt met je telefoon synct die tijd met je telefoon ipv gps tijd te gebruiken.
En mijn android telefoon moet je handmatig tijd syncen eens in de zoveel tijd. (geen root, dus syncen moet handmatig)

Fietsmaatje zat wat flyby's te checken van vorige week en viel hem op dat ik zo'n 20seconde achter liep.
En dat was toevallig ook tijdsverschil op m'n telefoon.

En klein bugje nog bij zien van week stats :
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2vtay5f.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 04-04-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 16:53
Is de Bolt een beetje responsive? Ik heb nu een Garmin 820 maar ik kan echt niet overweg met interfaces die niet binnen 1 seconde reageren op input. Ik vind touchscreen bediening op zo'n klein scherm sowieso niet werken. Menu's die je naar beneden moet draggen in de regen op een racefiets.. wie bedenkt zoiets.

Overweeg nu dus de 820 na een half jaar helaas weer te verkopen voor een Wahoo device.

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 04-04-2017 17:19 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De Wahoo heeft geen touchscreen en geen kleurenscherm. Route plannen kun je bv. doen met Ride with GPS (turn-by-turn). Je installeert de Wahoo app op je smartphone en daar vanuit configureer je je routes. Binnen enkele seconden wordt de route naar de Bolt overgezet vanaf de app of gesynchroniseerd vanaf de website. De Bolt heeft 6 fysieke toetsen: links voor o.a. aan/uit, 3 onderaan het scherm en 2 aan de rechterzijde voor o.a. bladeren en in/uit zoomen. Hiermee kun je ook veel instellingen aanpassen zonder gebruik te maken van een smartphone. (Gebaseerd op info / Youtube van internet).

Extra info:
- DC Rainmaker review: https://www.dcrainmaker.c...bolt-in-depth-review.html
- Fiets.nl review: http://www.fiets.nl/2017/03/17/review-wahoo-elemnt-bolt/

- DC Rainmaker video:

- Shane Miller roadtest:

[ Voor 29% gewijzigd door EdwinW op 04-04-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het lijkt een drukke tijd te worden in fiets gps land want gpsrumors heeft een post geplaatst waarin er onofficieel een nieuwe polar fietscomputer wordt aangekondigd in de vorm van de M460 (opvolger van de huidige 450) Het gerucht van hem over de M430 klopte al eerder deze week.
Ook zijn er screenshots aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
maartend schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:59:
[...]

Helaas .... inmiddels bericht gehad dat de volgende partij pas in week 18 (vanaf 1 mei) leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mantel had er vandaag 3 op voorraad. Heb hem gelijk aangevinkt, na het betalen alweer uitverkocht. Ik hoop dat ik bij de eerste 3 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hebben die winkels nog nooit gehoord van vraag en aanbod ? Gewoon wat extra vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Acer stort zich ook in de fietscomputer met Xplova X5.

DC Rainmaker is vrij kritisch (en dat is de laatste jaren een zeldzaamheid)

https://www.dcrainmaker.c...acer-computer-review.html

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

havana schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:26:

Punt van kritiek op DC of komt het dat er weinig slechte toestellen uitgebracht worden?

Persoonlijk denk ik dat er niet zo heel veel ruimte voor verbetering is, in de zin van dat ik geen wereldschokkende vernieuwingen verwacht op fietscomputer gebied.

Acer lijkt trouwens iets te veel op de Aziatische markt (Thai?) gericht al zal dat in praktijk misschien anders liggen...

-edit-
Ik zie dat inmiddels ook de Polar 460 een first look review heeft gekregen van DC. Helaas biedt het zo te zien weinig extra's / nieuws ten opzichte van de voorganger.

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 12-04-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
De Bolt is binnen hier. Gelijk mijn eerste puntje van kritiek: Ik kan niet zien of hij aan het laden is als hij aan de lader hangt. Hij geeft kort een ledje, dan batterijtje weer en gaat dan op zwart. e; en een druk op de power knop geeft dan de laad status op het scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 13-04-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

MrAngry schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:36:
De Bolt is binnen hier. Gelijk mijn eerste puntje van kritiek: Ik kan niet zien of hij aan het laden is als hij aan de lader hangt. Hij geeft kort een ledje, dan batterijtje weer en gaat dan op zwart. e; en een druk op de power knop geeft dan de laad status op het scherm.
Daardoor laadt ie natuurlijk wel sneller op waardoor je minder lang hoeft te wachten voordat je 'm kan weer gebruiken ;)

Maar geef het aan als een feature request zou ik zeggen, kunnen ze het misschien meenemen in de volgende firmware release. Ze luisteren sowieso erg goed naar de wensen van hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

havana schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:26:

https://www.dcrainmaker.c...acer-computer-review.html
Beetje lastige productnaam vind ik, bekt niet lekker en is lastig te onthouden lijkt mij.

Hopelijk proberen ze niet teveel functies in 1 apparaat te stoppen waarbij geen enkele functie echt goed uitgewerkt is. Ik ken het van ze van een hele tijd terug, maar misschien zit er wel verbetering in. Binnenkort maar eens de review doorlezen en kijken hoe ie het doet :)

En echt veel nieuwe innovaties zie je idd de laatste tijd niet (na de Elemnt that is) bij fietscomputers qua hardware. Behalve de software optimalisaties en het toegenomen gebruiksgemak, samen met integratie van andere ecosystemen.

De markt openbreken lijkt me ook wel lastig voor de 'nieuwkomers' denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Hoe meer concurrentie hoe beter lijkt me!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:50
Nou inderdaad, Garmin is toch een ruime tijd alleenheerser geweest en dat was te merken ook met bijvoorbeeld support en firmware updates.

Nu kunnnen ze elkaar mooi scherp houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Hoe mee concurrentie hoe beter idd, maar de nieuwe spelers moeten wel met een verdomd goed iets komen om alle functies tip top in orde te hebben, en de verstokte wielrenners/fanboys over te halen iets anders te gaan gebruiken.

Wahoo fanboy hier overigens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Concurrentie voor Garmin is idd alleen maar goed. De wereld leek stil te staan met de Edge 500/800, ook qua ondersteuning. Toen even de 510/810 die niet wereldschokkende updates hadden. Nu komen de vernieuwingen pas lekker op gang, met andere bouwers en goede ideeën op de loer. Waarom Garmin niet zelf wat betere dingen heeft geïmplementeerd is mij een raadsel. Dingen zoals tussen apparaten een route delen, zoals Mio heeft. Zou ideaal zijn voor als je bij een club rijdt.

Ik hoop ook dat de ontwikkeling van extra functies van 3e partijen doorzet, zoals bij de 820/1000 is introduceert. Voor nu blijf ik nog bij Garmin, na wat uitstapjes naar andere merken. Dan moet ik bekennen dat ik hun nog altijd de zaken het beste voor elkaar hebben.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
EdwinW schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:25:
[...]

Helaas .... inmiddels bericht gehad dat de volgende partij pas in week 18 (vanaf 1 mei) leverbaar is.
Verschillende (grotere) webshops hebben de BOLT inmiddels sinds vandaag weer "voldoende" op voorraad (zolang het duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14
Ik zat er gelukkig bij, kreeg net een mail van Futurum dat mijn pakketje onderweg is. Morgen spelen op de fiets dus :)

Overigens was ik wel even bezig om een webshop te zoeken die ze op voorraad had nadat ik een mailtje van Futurum kreeg dat het week 18 zou worden. CoolBlue zou ze ook deze week krijgen, maar lijkt toch niet te gaan gebeuren helaas (en daar kon je ze niet pre-orderen, inmiddels wel heb ik gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik kreeg vandaag nog een mailtje van coolblue dat ze er op voorraad waren. Dus inmiddels weer uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
NeoPhire schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:39:
Ik zat er gelukkig bij, kreeg net een mail van Futurum dat mijn pakketje onderweg is. Morgen spelen op de fiets dus :)

Overigens was ik wel even bezig om een webshop te zoeken die ze op voorraad had nadat ik een mailtje van Futurum kreeg dat het week 18 zou worden. CoolBlue zou ze ook deze week krijgen, maar lijkt toch niet te gaan gebeuren helaas (en daar kon je ze niet pre-orderen, inmiddels wel heb ik gezien)
I know, mijn bestelling loopt al sinds eind maart. Deze wordt hier ook vandaag geleverd. Eerder leek het er inderdaad op dat het week 18 zou gaan worden, maar verschillende webshops zouden deze week weer een nieuwe bestelling binnenkrijgen. De exemplaren die gisteren bij Futurum binnenkwamen, konden meteen doorgezet worden naar de openstaande orders, maar nieuwe leveringen vanaf 1 mei. Op dit moment heeft Coolblue er nog voldoende op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Eerste ervaringen met de Bolt zijn heel positief!

Jammer dat de Turn-by-turn navigatie alleen werkt met routes van RideWithGPS.com, maar als dat het enige minpuntje is blijft het een super apparaat voor deze prijs. Grote kans dat Strava ook nog iets uitbreid in de toekomst, gezien de vele requests voor deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb nog wat extra minpuntjes, maar het is echt marginaal wat er te klagen is. Ben ook dik tevreden.
Zal over een tijdje even een korte review hier neer pennen.

[ Voor 23% gewijzigd door MrAngry op 16-04-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
De reden dat TBT niet werkt met Strava, is omdat ze bij het exporteren van routes geen CUE-sheet toevoegen. Dit is de info die het apparaat nodig heeft om aan te geven dat je links of rechts moet. ZOnder die info werkt navigatie niet (althans breadcrumb werkt wel).

Garmin heeft hier een trucje voor en probeert het zelf te verzinnen. Dat werkt soms prima, en soms redelijk waardeloos. Exports van RWG hebben dat wel.

Het lelijke is, als je de route in de Strava route-editor bekijkt, is de navigatie informatie wel aanwezig, alleen de export ondersteunt het dus niet. Hopelijk voegen ze dit snel toe, desnoods als betaalde feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even een tip voor de Wahoo Elemnt / Bolt gebruikers: zorg dat je beta tester wordt. Je krijgt dan eerder de nieuwe features en daarbovenop kun je gratis gebruik maken van strava segments, dus zonder strava premium. En je helpt dan mee met de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
Exocet schreef op maandag 17 april 2017 @ 07:14:
Even een tip voor de Wahoo Elemnt / Bolt gebruikers: zorg dat je beta tester wordt. Je krijgt dan eerder de nieuwe features en daarbovenop kun je gratis gebruik maken van strava segments, dus zonder strava premium. En je helpt dan mee met de ontwikkeling.
Klinkt goed, daar zou ik zeker interesse in hebben! Na wat Googlen kom ik alleen uit op pagina's en forums waar mensen om beta access vragen, heb je eventueel ngo een tip om ergens aan te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Ik heb vorig jaar access gevraagd, maar kreeg als antwoord dat het beta programma vol zat :) Blijkbaar zijn er meer mensen die er wel oren naar hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01 13:44
Afgelopen zondag de Bolt Bundle (incl. snelheids-, en cadans- en hartslagmeter) bij Wahoo zelf besteld. Verzending stond op 18/4, maar is sinds vanochtend vroeg verschoven naar 22/4.

Krijg je een mailtje als ze hem daadwerkelijk verzonden hebben? Ik kreeg namelijk ook geen update van de nieuwe verwachte verzenddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:30
Ik wilde na grondig onderzoek ook de Bolt bestellen, maar ik wist niet dat die zó populair was/is/zou zijn!

Ik lees er hier ook positieve dingen over.

Maar even wachten dan voor dit verlate verjaardagscadeau :).

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 21:50
Die van mij zou volgende week bezorgd worden (Futurum), maar nu ook een mailtje gehad dat het week 18 wordt :(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Wat zijn de verschillen tussen de Garmin 820 en Wahoo ELEMNT Bolt?
Heeft iemand ervaring met beide?

Ik twijfel nu wel erg om toch voor de Wahoo ELEMNT Bolt ipv de Garmin 820 te gaan na het lezen van deze positieve reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Nou om te beginnen is de Bolt natuurlijk 20-30% goedkoper. Wat voor mij de doorslag gaf was niet zo zeer feature verschillen maar wat Wahoo heeft weten te verbeteren aan de software van de Elemnt lijn in het afgelopen jaar. Dat geeft gewoon het vertrouwen dat ze een bedrijf zijn met een enorme klantgerichte focus. Qua features ben ik al snel tevreden, ik gebruik alleen breadcrumb gps en verder basic fietscomputer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij echter nog steeds niet helemaal duidelijk is bij de Elmnt, is of je, als je gewoon vertrekt voor een ritje, zonder op voorhand navigatie in te laden, ook een kaart te zien krijgt. Staat de kaart m.a.w. vast op het toestel, of wordt steeds enkel het stuk dat je nodig hebt voor je navigatie ingeladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
ahlers schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:36:
Wat zijn de verschillen tussen de Garmin 820 en Wahoo ELEMNT Bolt?
Heeft iemand ervaring met beide?

Ik twijfel nu wel erg om toch voor de Wahoo ELEMNT Bolt ipv de Garmin 820 te gaan na het lezen van deze positieve reacties.
Sinds dit weekend ervaring met de BOLT.
Grootste verschillen zijn het ontbreken van een kleurenscherm en touchscreen bij de Bolt. Dit kán op het eerste gezicht een nadeel lijken, maar hoeft helemaal geen nadeel te zijn. Het monochrome scherm zorgt voor een hoog contrast zodat deze onder (vrijwel) alle lichtomstandigheden goed is af te lezen, zelfs met zonnebril. Het ontbreken van een touchscreen hoeft ook geen probleem te zijn. Met de verschillende fysieke knoppen kun je veel instellingen aanpassen, dus ook goed met handschoenen in herfst/winter. Wahoo heeft bewust gekozen om een uitgebreide App voor IOS en Android alle intelligentie te geven. Het instellen/configureren voer je volledig uit met deze App. Wahoo heeft géén desktop applicatie voor op de computer. Als je bv een turn-by-turn route maakt op de website van RideWithGPS, wordt deze naar je smartphone en BOLT gedownload. Met één druk op de knop van de App of in het menu van de BOLT, wordt de route ingeladen. Je smartphone wordt dus een verlengstuk (snelle CPU, Google search, groot touchscreen) van je BOLT. Je smartphone heb je tijdens de rit niet nodig (kan evt. thuis gelaten worden), maar ik vermoed dat weinigen zonder smartphone de deur uit zullen gaan.
Ps. op YouTube vind je verschillende filmpjes, ook een vergelijking met de Garmin 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RigolleM schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:52:
Wat mij echter nog steeds niet helemaal duidelijk is bij de Elmnt, is of je, als je gewoon vertrekt voor een ritje, zonder op voorhand navigatie in te laden, ook een kaart te zien krijgt. Staat de kaart m.a.w. vast op het toestel, of wordt steeds enkel het stuk dat je nodig hebt voor je navigatie ingeladen?
Staat er helemaal op, sterker nog, kaarten van de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
MrAngry schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:47:
Nou om te beginnen is de Bolt natuurlijk 20-30% goedkoper. Wat voor mij de doorslag gaf was niet zo zeer feature verschillen maar wat Wahoo heeft weten te verbeteren aan de software van de Elemnt lijn in het afgelopen jaar. Dat geeft gewoon het vertrouwen dat ze een bedrijf zijn met een enorme klantgerichte focus. Qua features ben ik al snel tevreden, ik gebruik alleen breadcrumb gps en verder basic fietscomputer functionaliteit.
Ik begrijp dat jij een Wahoo ELEMNT Bolt in bezit hebt?
Waar heb je deze aangeschaft? Hoe houdt de batterij zich?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Bij Mantel.com. Op basis van het gebruik bij lange ritten tot nu toe schat ik de batterij duur op 15 a 16 uur, dat is met connectie naar de telefoon en een HR en powermeter gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:04:
[...]

Staat er helemaal op, sterker nog, kaarten van de hele wereld.
Enig idee welke kaart het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
RigolleM schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:52:
Kaarten van Europa staan voorgeinstalleerd in de computer. Let wel dat deze kaarten geen straatnamen vertonen zoals op de Garmin. Ook hierbij geldt: je scherm van je smartphone is m.i. handiger (vanwege snelheid en grootte) dan het aflezen van bv. de BOLT of Garmin als je bv. iets wilt opzoeken. De kaarten van andere landen buiten Europa, kun je één-voor-één toevoegen vanuit de App. De BOLT heeft standaard 4 pagina's (zelf pagina's met data toevoegen is mogelijk) en één daarvan laat de omgeving zien op de kaart. Met de twee toetsen aan de rechterzijde kun je in- en uitzoomen. Je kunt alleen in- en uitzoomen, niet de kaart verschuiven. Dat kan je beter op je smartphone doen.

Als je onderweg besluit ergens naar toe te rijden, kun je met de App adres invoeren of binnen de App gebruik maken van de zoekmogelijkheid (powered by Google). Vul bv. "Restaurant" in en vervolgens worden in de buurt de restaurants vermeld. Klik op de naam en druk op "Verstuur" om de route naar de BOLT te versturen. Deze gegevens worden dus vanaf internet gehaald. Voordelen: (bijna) altijd actueel en geen (verouderde) gegevensdatabase in je fietscomputer. Nadeel: je hebt een internetverbinding nodig. Maar je maakt wel gebruik van een groot scherm, snelle CPU, touchscreen. Dus je hoeft niet te gaan lopen pielen op een relatief klein schermpje.

[ Voor 2% gewijzigd door EdwinW op 20-04-2017 20:58 . Reden: In- en uitzoomen verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
ahlers schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:07:
[...]

Ik begrijp dat jij een Wahoo ELEMNT Bolt in bezit hebt?
Waar heb je deze aangeschaft? Hoe houdt de batterij zich?
De mijne eind maart besteld bij Futurum. Toen zou de wachttijd 1 week bedragen, maar uiteindelijk 2 weken gewacht. Zowel Futurum als Coolblue kregen op 14-3 een partij binnen, maar waren binnen twee dagen door hun voorraad heen vanwege m.n. de openstaande orders.
Afgelopen weekend 3 uur 15 minuten gereden met daaraan gekoppeld 3 Garmin sensoren (ANT+) en een iPhone 7(BT). Na afloop nog 75 % over. iPhone batterij was ook ongeveer 20 % lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Mijn Edge 520 is ook de deur uit. Hardwarematig best een goed ding, maar werd af en toe echt gestoord van de waardeloze interface en de bugs. De kaarten waren wat mij betreft echt onbruikbaar op de Edge.

Binnenkort ook de Elemnt Bolt dus bestellen. Hoe Wahoo omgaat met de software wekt namelijk echt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
Ik ben er over uit. Ik ga ook voor de Wahoo ELEMNT Bolt.
Nu nog afwachten wanneer deze weer leverbaar is.
Nergens op voorraad momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Correct. En er moeten veel al aangekochte stuks nog geleverd worden zo te lezen. De eerste week van mei goed in de gaten houden denk ik zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 05:11

@r!k

It is I, Leclerq

Weet iemand of die Wahoo ELEMNT Bolt ook compatible is met de Polar h7 hartslagband? Ik kom 1 reactie op internet van iemand tegen icm de gewone ELEMNT waarbij het niet (goed) werkt maar dat is van bijna een jaar geleden.

De site zelf maakt me helaas ook niet veel wijzer.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De Polar H7 maakt gebruik van Bluetooth Smart en is daardoor geschikt voor de Bolt (die ook overweg kan met ANT+ sensoren). Als het niet goed werkt, kan dat bv. te maken hebben met de sensoren niet goed je hartslag oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
Verzenddatum is nu weer verschoven naar 10/6 :<.
Maar eens een ticket aangemaakt of er in de tussentijd nog iets gaat veranderen. Anders cancel ik misschien mijn order wel en bestel ik hem bij een Nederlandse webshop als zij hem eerder in het assortiment hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
Ik heb mij ingeschreven bij verschillende webshops zodra er weer voorraad is dat ik een mail ontvang.
Gister contact gehad met Coolblue, ze verwachten hem op 2 mei weer.

Iemand een pre order gedaan die meer informatie heeft wellicht?

[ Voor 6% gewijzigd door ahlers op 25-04-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit weekend kwam ik de site http://extract.bbbike.org/ tegen - waar je kaarten voor je Garmin navigatie (en nog veel meer) kunt downloaden. Had eerder http://garmin.openstreetmap.nl/ al gevonden maar die deed moeilijk afgelopen weekend.

Het mooie van die BBBike site is dat je vrij precies kunt afkaderen welk gebied je wilt hebben. Je bent dus niet afhankelijk van de "tiles" die openstreetmap je voorschotelt.

Ik ben alleen nog even aan het zoeken wat nou het beste format is voor op een Garmin Edge 520 (met als doel dus vooral/alleen courses volgen).

Volgens mij zijn er twee goeie opties qua format:
1. Garmin Openfietsmap Lite (ASCII)
2. Garmin Onroad (ASCII)

Hier wat screenshots van de verschillende mogelijkheden: http://extract.bbbike.org/extract-screenshots.html

Hier wat meer vergelijkingsscreenshots van Fietsmaplite en Onroad: https://github.com/raintonr/mkgmap-bike-onroad

Met die eerste optie heb je vrij gedetailleerde kaarten, maar het is ook wel groot (omvang). Ik kan dan ongeveer heel de middelste strook van Nederland erop zetten.

Met die tweede optie kan ik ruimschoots heel Nederland op mijn Edge 520 zetten. Heb momenteel die Onroad (optie 2) erop zitten maar hier nog niet mee gefietst.

Iemand ervaring/input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
Ik heb zaterdag de Bolt besteld bij Coolblue en zondag was het binnen. Ze hadden er zaterdag 15 op voorraad. Dus blijkbaar waren ze er wel al weer.

Excuses voor de late melding hiervan, misschien hadden mensen hun order kunnen cancellen en er toen 1 kunnen kopen.

Hij is nu weer uitverkocht zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
Gnosis schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:35:
Ik heb zaterdag de Bolt besteld bij Coolblue en zondag was het binnen. Ze hadden er zaterdag 15 op voorraad. Dus blijkbaar waren ze er wel al weer.

Excuses voor de late melding hiervan, misschien hadden mensen hun order kunnen cancellen en er toen 1 kunnen kopen.

Hij is nu weer uitverkocht zie ik.
De bundel variant of de losse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
ahlers schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:43:
[...]

De bundel variant of de losse?
De losse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:04
Ik overweeg ook sterk om de Bolt (bundel) aan te schaffen. Aflopen weekend een ronde gehad waar veel mensen een fietscomputer hadden, dit zag er ideaal uit.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit als je een route plant en vervolgens afwijkt van de route? Wordt de route dan herberekend?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Herberekenen van de route is (op dit moment) niet mogelijk. Je moet dan via het kaartje zelf naar de "breadcrumb" rijden om de route op te pakken. Misschien dat het door een toekomstige firmware update wel mogelijk wordt gemaakt. Maandelijks wordt er nl. een nieuwe versie uitgegeven met naast bug fixes ook vernieuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
Goed nieuws gehad van Wahoo!

Geen reactie op m'n ticket, maar gewoon een mailtje met dat m'n bestelling verzonden is. Morgen voor 18:00 is hij er, hopen op mooi weer bij Koningsdag want dat wordt een mooi ritje maken!

Overigens lijkt het erop (afgaande van de shipping information) dat Wahoo zelf ze al in de haven van Rotterdam heeft liggen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zojuist de Wahoo elemnt bolt bundel besteld bij coolblue, zou als het goed is op 2 Mei bezorgd moeten worden. Nu maar hopen dat het klopt. Eindelijk een goede fietscomputer op mijn fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

Cliffie

Trompetslet

Hier ook van de week de bundel besteld. Leverweek 18. Ben heel benieuwd! :) Kan dan meteen meer op hartslag gaan trainen.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:24
Ook wel interesse in de Wahoo. Ik vraag mij echter nog iets af. In de bundel zit het volgende:
TICKR hartslagmeter en RPM cadans- en snelheidssensor (meegeleverd)

Ik weet wat de hartslag meter doet alsook wat de cadansmeter doet, maar waarom heb je nog een snelheidssensor nodig? Snelheid komt toch via het GPS signaal?

Wat mis ik hier? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De snelheidsmeter is inderdaad niet nodig, maar de bundel bevat een meter waar beiden zijn ingebouwd. Er is ook een versie zonder, maar die zit niet in de bundel. ;) Die variant is wel (veel) eenvoudiger te monteren.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:24
Wat doet die dan extra, of wat is het nut dan van die snelheidsmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

argon007 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:47:
Hij is volgens mij nauwkeuriger dan via het gps signaal omdat hij de omwentelingen van je wiel meet. GPS heeft altijd een afwijking, hierbij is de afwijking volgens mij een stuk kleiner.
Krisp schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:40:
De snelheidsmeter is inderdaad niet nodig, maar de bundel bevat een meter waar beiden zijn ingebouwd. Er is ook een versie zonder, maar die zit niet in de bundel. ;) Die variant is wel (veel) eenvoudiger te monteren.
Als ik het goed zie zijn het twee losse sensoren hoor. 1 voor om de naaf van je voor of achterwiel en een voor op de crank van je fiets.

[ Voor 38% gewijzigd door @r!k op 26-04-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

@r!k schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:50:
[...]

Als ik het goed zie zijn het twee losse sensoren hoor. 1 voor om de naaf van je voor of achterwiel en een voor op de crank van je fiets.
My bad, was in verwarring met de Blue SC die in het verleden bij de ELEMNT zat.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
argon007 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:47:
De snelheidsmeter wordt op de naaf bevestigd en meet het aantal omwentelingen en aan de hand daarvan wordt de snelheid weergegeven. Dat kan ook met het GPS signaal, maar dan wordt de snelheid berekend tussen twee of meer GPS punten en aan de hand daarvan berekend. Daarmee loopt het berekenen altijd een beetje achter op de werkelijkheid. Bij de traditionele snelheids/afstandsmeting, wordt er met een magneetje in het wiel de omwentelingen én de handmatig ingevoerde wielomtrek bepaald wat je snelheid en afstand is. Bij o.a. de Wahoo fietscomputer worden de afstanden op basis van GPS en snelheidssensor gecombineerd. Aan de hand van de afgelegde afstand op basis van het GPS signaal en het aantal geregistreerde omwentelingen van de snelheidssensor op de naaf, wordt regelmatig de wielomtrek berekend en daarmee de snelheid weergegeven. Bij de Wahoo, als je gebruik maakt van een sneldheidssensor, staat deze automatische berekening van de wielomtrek standaard aangevinkt. Als je via de smartphone App naar de instellingen van de snelheidssensor gaat, kun je ook handmatig de wielomtrek selecteren.

Er kunnen ook situaties zijn waarbij je geen GPS signaal hebt, zoals tunnels, zodat je snelheidssensor wel de snelheid blijft weergegeven aangezien deze onafhankelijk werkt van GPS signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 17:21
EdwinW schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:19:
[...]
Er kunnen ook situaties zijn waarbij je geen GPS signaal hebt, zoals tunnels, zodat je snelheidssensor wel de snelheid blijft weergegeven aangezien deze onafhankelijk werkt van GPS signaal.
De GPS van mijn Garmin 500 was ook minder precies zonder snelheidsmeter, dan had ik in de bossen soms nog rare "sprongen" in mijn locatie.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk een goede fietscomputer op mijn fiets :)
Eigenlijk ben ik zeer tevreden van mijn Edge 800, tot op heden nog nooit in de steek gelaten... en niet onmiddellijk aan vervanging toe ook. Dus eindelijk een goede fietscomputer was al een tijdje op de markt, en de basis ingrediënten zijn nog altijd gelijk als de huidge modellen.

Dat de huidige toestellen beter zijn dat betwijfel ik, maar dat ze meer kunnen (maar niet altijd met de core business van een navigatietoestel te maken heeft) daar ben ik mij wel van bewust.

Momenteel mis ik niks wat ik nog niet heb, dus zal de Edge 800 nog niet onmiddellijk vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

argon007 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:35:
Ik weet wat de hartslag meter doet alsook wat de cadansmeter doet, maar waarom heb je nog een snelheidssensor nodig? Snelheid komt toch via het GPS signaal?

Wat mis ik hier? :-)
Zoals al aangegeven zijn er situaties waarin de snelheidsmeter meerwaarde heeft. Wat een bijkomend voordeel is, buiten de plaatsen van slechte gps ontvangst, is dat de snelheidsweergave constanter is. Bij gps wil het nog wel een beetje springen al fiets je een constant tempo, stel je fietst 27km/u dan zal gps geneigd zijn om een beetje te stuiteren tussen 26 en 28km/u terwijl een snelheidssensor wat strakker tussen de 26,9 en 27,1 zal wisselen.
Overigens kan de cadans sensor van wahoo ook prima op je schoen gemonteerd worden ipv crank. Dit kan een voordeel zijn als je meerdere fietsen hebt en je niet steeds het op en af je crank wilt monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Let wel op dat als je strava gebruikt een snelheidssensor alleen onderweg 'nuttig' is, strava zal nml de sensor gegevens negeren en zelf de gps gegevens gebruiken om de snelheid weer te geven.
Ik heb zelf ook geen snelheidsensor meer op mijn fietsen zitten. (en cadansmeter gaat via powermeter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

DDX schreef op woensdag 26 april 2017 @ 20:38:
Let wel op dat als je strava gebruikt een snelheidssensor alleen onderweg 'nuttig' is, strava zal nml de sensor gegevens negeren en zelf de gps gegevens gebruiken om de snelheid weer te geven.
Ik heb zelf ook geen snelheidsensor meer op mijn fietsen zitten. (en cadansmeter gaat via powermeter)
Dat is natuurlijk waar, maar de ruwe data die op je toestel wordt opgeslagen (dus niet de verwerkte versie die op strava verschijnt) behoudt als het goed is wel de aparte snelheidssensor data.

Het heeft verder inderdaad niet veel meerwaarde voor mij, maar het is wel leuk (gadgets zijn nu eenmaal leuk). Sowieso is snelheid tijdens het fietsen niet erg belangrijk omdat het van behoorlijk veel factoren afhangt die sterk kunnen wisselen. Met toch wel als allerbelangrijkste de wind-factor. Altijd leuk die mensen die vragen hoe hard ik dan ga na een trainingsritje terwijl het zo weinig zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Inmiddels ook de Wahoo Bolt bundel besteld, kan hem vanmiddag ophalen! :)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Bij de i-mobile zijn nog verschillende exemplaren, incl,. de bundel-versie, te koop: https://www.i-mobile.nl/f...mputer-met-wahoo-fitness/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik heb hem inderdaad van i-mobile vandaan. Had om 11 uur gebeld of ik hem kon ophalen en om 12 uur had ik 'm in m'n handen. Hij zei dat hij er nog 15 op voorraad had, best veel in tegenstelling tot andere shops.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Kennelijk zijn ze binnen inderdaad, mijn bestelstatus bij coolblue is veranderd van "levering op 2-5-2017" naar "Bestelling wordt ingepakt"

Hopelijk heb ik hem morgen in huis dan, kan ik hem zondagochtend mooi uitproberen :)

Edit, Status staat inmiddels op "Je bestelling is verzonden". mooi!

[ Voor 13% gewijzigd door @r!k op 28-04-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Helaas is de status bij Futurumshop nog niet aangepast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Hmm, goed om te lezen. Ik ga hem morgen eens uittesten met een tochtje van Dordrecht >> Leidschendam.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 21:50
Cliffie schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:50:
Helaas is de status bij Futurumshop nog niet aangepast :/
Die van mij is nu verzonden en wordt morgen bezorgd :*)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Maardiweb schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:50:
[...]

Die van mij is nu verzonden en wordt morgen bezorgd :*)
Bij mij nu ook :P

En in huis, vanmiddag even mee spelen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Cliffie op 29-04-2017 10:27 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 98 Laatste