If you want to be the best, you need to work with the best :)
Verwijderd
Ik vond het ook wel veel geld, maar heb t er wel voor over, maar inderdaad als er ergens een aanbieding is wordt 'ie zomaar enkele tientjes goedkoper, heb ik altijd namelijk.na de duur koop.
De doorslag voor mij was dat je op de 820 een training kan aanmaken, zodat ik buiten een interval training kan rijden.Maardiweb schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:06:
Mmm die Elemnt staat bij mij ook hoger op de lijst dan de 820. Hopelijk komt er binnenkort ergens een goede aanbieding langs, want om nu zomaar zo'n ding te kopen..
Maar ik vind de Elemnt nog steeds een gaaf apparaat!
Hello fellow humans
Iemand een idee hoe ik die laatste Garmin Geocode Map opnieuw kan installeren, want deze is verdwenen van een Edge 1000 Touring?- INTL Standard Basemap, NR
- Garmin Cycle Map EU 2016.11
- Edge DEM Map EU 2014.10
- Garmin Geocode Map EU 2016.10
Meestal kan je onder je garmin account wel de kaarten downloaden. Mocht je ooit gesynct hebben via basecamp zou je 'm daar ook vanaf kunnen plukken.RigolleM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:12:
[...]
Iemand een idee hoe ik die laatste Garmin Geocode Map opnieuw kan installeren, want deze is verdwenen van een Edge 1000 Touring?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Enkele bevindingen:
- Soms geeft 'ie ineens aanwijzingen, bijv. over 150m rechtsaf. Dat is heel duidelijk, maar dat doet 'ie dus alleen als 'ie daar zin in heeft. Dat is ongeveer 1 op de 10 bochten.
- De track wordt gepresenteerd als een paarse lijn over een gekleurd e-paper display. Dat is dus waardeloos, want soms kan ik het nieteens duidelijk zien als ik stop en op 20cm van het display kijk. Laat staan met 30km/h naderend naar een rotonde.
- Als je de verkeerde afslag neemt, loopt de kaart gewoon vast. Moet je eerst weer naar een ander scherm en daarna weer terug. Vervolgens even wachten en dan gaat de kaart weer verder.
- Ondanks dat ik segmenten heb uitgeschakeld, krijg ik ze toch soms voorgeschoteld. Dat zijn waarschijnlijk de Garmin-segmenten ipv die van Strava. Anyhow: de map verandert dan in het segment-screen en wijzigt na afloop (of eerder) niet terug naar de kaart voor navigatie.
- Dit is wat ik me kan herinneren, volgens mij is er meer.

Voor wie trouwens een Edge 820 zoekt, Hopmans heeft ze netjes geprijsd:
- Garmin Edge 820 Bundel € 419,95
- Garmin Edge 820 € 339,95
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Bedankt voor je samenvatting.Positron schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:34:
Ik heb onlangs een Garmin Edge 520 gekocht. Op zich een mooi ding en prima voor het aflezen van data. Maar voor navigatie moet je het apparaat dus links laten liggen. Hij doet in principe geen turn-by-turn. Route maken en inladen kan wel, maar daar heb je bar weinig aan. Ik wist dat de navigatiefunctionaliteit beperkt was, maar dit is gewoon onwerkbaar kansloos.
Enkele bevindingen:Korte versie: als je zorgt dat je niet verkeerd rijdt, kun je in de juiste lichtomstandigheden bevestigd zien dat je op een straat rijdt die ook in OpenStreetmap voorkomt.
- Soms geeft 'ie ineens aanwijzingen, bijv. over 150m rechtsaf. Dat is heel duidelijk, maar dat doet 'ie dus alleen als 'ie daar zin in heeft. Dat is ongeveer 1 op de 10 bochten.
- De track wordt gepresenteerd als een paarse lijn over een gekleurd e-paper display. Dat is dus waardeloos, want soms kan ik het nieteens duidelijk zien als ik stop en op 20cm van het display kijk. Laat staan met 30km/h naderend naar een rotonde.
- Als je de verkeerde afslag neemt, loopt de kaart gewoon vast. Moet je eerst weer naar een ander scherm en daarna weer terug. Vervolgens even wachten en dan gaat de kaart weer verder.
- Ondanks dat ik segmenten heb uitgeschakeld, krijg ik ze toch soms voorgeschoteld. Dat zijn waarschijnlijk de Garmin-segmenten ipv die van Strava. Anyhow: de map verandert dan in het segment-screen en wijzigt na afloop (of eerder) niet terug naar de kaart voor navigatie.
- Dit is wat ik me kan herinneren, volgens mij is er meer.
Voor wie trouwens een Edge 820 zoekt, Hopmans heeft ze netjes geprijsd:
- Garmin Edge 820 Bundel € 419,95
- Garmin Edge 820 € 339,95
Hebben de hogere delen in de edge serie hier ook last van? Ik zit nog altijd in overweging tussen een edge 820/1000/(1020???) en de net uitgebrachte oregon 700 serie. Op zich vind ik navigatie veel belangrijker dan de mogelijkheid tot inplannen/doen van workouts. Al navigeer ik meestal via zelfgemaakte routes, slechts 1 op 20 keer of zo gebruik ik het om ergens naar toe te gaan waar ik echt de weg niet weet. Meestal een FM, winkel of eetgelegenheid in de buurt.
Maar goed m'n geld en de zomer zijn momenteel op en de 600 serie doet het voor mijn wensen nog redelijk. Al zou ik deze graag doorschuiven naar vrouwlief en mezelf dus een nieuw toestel willen schenken.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
De standaardkaarten op de 820 voldoen ruim voldoende.
Op de 800 had ik de kaarten vaak uitgeschakeld omdat turn by turn toch niet goed werkte en het prettiger was om gewoon een lijntje te volgen. Na enkele ritjes kun je vrij goed inschatten wat het lijntje betekent.
Positron, ik zou de kaartachtergrond uitschakelen op de edge 520 en dat eens proberen.
Maar mocht je navigatie wensen voldoet de 820 voor mij wel! Ik laat hem wel altijd op de kaartweergave staan, omdat de pijlweergave soms kan afwijken van de pijl op de kaart. Dan geeft de Edge 820 aan dat er rechtsaf geslagen moet worden, maar door het bochtige stukje moet je effectief rechtdoor bijv. Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met hoe het kaartmateriaal is opgezet en hoe Garmin hier mee om gaat.
Oregon heb ik geen ervaring mee.
Oregon is vooral wat groter en lomper. Eigenlijk ontworpen voor een grotere kaartweergave zodat het ook in het veld tijdens wandelen functioneel gebruikt kan worden. Het is meer een jack-off-all-trades toestel maar blinkt daardoor ook bijna nergens echt in uit. Er zijn grotere toestellen die betere weergave hebben zoals de Montana en Monterro, er zijn kleinere toestellen die langer met de accu meegaan zoals de etrex serie. Dit is meer de tussenweg versie. Maar navigatie kan ie erg goed. Op zich zelfs ook autonavigatie als je die kaarten erop zet, maar alleen ontbreekt dan gesproken instructies. Die heb je dan weer op de grote toestellen Montana/monterro maar die zijn zo groot dat ze bijna ongeschikt zijn voor wandelen/fietsen.I-King schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:42:
Oregon heb ik geen ervaring mee.
Dat zal ik nog eens proberen, maar dat komt neer op dezelfde functionaliteit als op mijn Fenix 3 en Forerunner 305. Alleen een iets groter scherm.I-King schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:42:
Positron, ik zou de kaartachtergrond uitschakelen op de edge 520 en dat eens proberen.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
[ Voor 32% gewijzigd door Makkelijk op 14-09-2016 16:31 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik vind het belangrijk om goede navigatie te hebben voor zowel op de weg (lees: racefiets) als offroad (lees: mountainbike [bossen]). Door alle navigatiesystemen met voor- en nadelen kan ik de juiste keuze nog niet maken.
Mijn vraag wie nog meer een fietscomputer gebruikt voor zowel de racefiets als de mountainbike? en zo ja, welke?
Mijn lijstje met wensen/eisen zijn:
- goede duidelijke navigatie (zelf [mtb] routes kunnen uploaden)
- cadans/hartslag meter
- connect met strava
- duidelijk afleesbaar scherm in alle omstandigheden
- gebruiksvriendelijk
Gebruiksvriendelijkheid is sterk gestegen de laatste tijd. Ik heb ook geruchten gehoord dat binnen niet afzienbare tijd het ook mogelijk wordt om op een andere manier dan USB routes naar het apparaat te sturen.
Mio Cyclo 315HC en 505HC doen dat allemaal.Jogem schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:35:
Mijn lijstje met wensen/eisen zijn:
- goede duidelijke navigatie (zelf [mtb] routes kunnen uploaden)
- cadans/hartslag meter
- connect met strava
- duidelijk afleesbaar scherm in alle omstandigheden
- gebruiksvriendelijk
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hoe zit het met de Topo kaarten op de Mio's? Is daar al een oplossing voor?Mio Cyclo 315HC en 505HC doen dat allemaal.
Las vaak touch screen problemen bij koude en warme omstandigheden.
Is tijdje geleden dat ik nog Mio gevolg heb, is dit in tussentijds al van de baan?
Ik kan alleen uitgaan van mijn eigen ervaringen. Ik weet niets van een kaarten probleem. Vorig jaar juni is er nog een grote kaartupdate geweest, en ik verwacht dit jaar wel weer een update.RigolleM schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:10:
[...]
Hoe zit het met de Topo kaarten op de Mio's? Is daar al een oplossing voor?
Las vaak touch screen problemen bij koude en warme omstandigheden.
Is tijdje geleden dat ik nog Mio gevolg heb, is dit in tussentijds al van de baan?
Screenproblemen bij koude en warme omstandigheden herken ik ook niet. Wel bij regen, dan is de sensor minder gevoelig.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Je leest overal op fora dat er problemen zijn met het touch screen in slechte weersomstandigheden. Zelfs een verhaal gelezen van iemand die zijn Mio in de diepvrieser moest leggen na het fietsen om onmiddellijk de opgeslagen rit te kunnen uploaden naar de Mio website.
Deze info dateert van 2 jaar geleden, dus vroeg ik mij af of dit nog zo is.
Dus de Mios's zijn nog steeds ongeschikt om te MTB'en zonder onderliggende kaart.Microkid schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:43:
Ik ken geen Topo kaarten voor de Mio. Volgens mij ben je gebonden aan de meegeleverde kaarten van Teleatlas en OSD.
Zo stellig zou ik dat niet concluderen. Je kan namelijk prima zelf je MTB route aanmaken via afstandmeten.nl (daar staan de OSD fietspaden op en ook de MTB routes). Die kan je dan weer inladen in je Mio en dan de route volgen.RigolleM schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:51:
[...]
Dus de Mios's zijn nog steeds ongeschikt om te MTB'en zonder onderliggende kaart.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Het kunnen switchen tussen specifieke kaarten en het gratis (Makkelijk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:08:
True, maar b.v. openmtbmap op je garmin is een stuk krachtiger

Wij rijden regelmatig zonder route/track in de Ardennen en dan is het handig om een duidelijke onderliggende kaart met voldoende detail voor handen te hebben. En als we een route/track narijden dan is het ook handig dat de kaart voldoende detail bevat zodoende je eens kunt afwijken (bewust of per ongeluk) van de route/track en niet hopeloos verdwaald geraken omdat de kaart onvolledig is.Zo stellig zou ik dat niet concluderen. Je kan namelijk prima zelf je MTB route aanmaken via afstandmeten.nl (daar staan de OSD fietspaden op en ook de MTB routes). Die kan je dan weer inladen in je Mio en dan de route volgen.
"- duidelijk afleesbaar scherm in alle omstandigheden"Microkid schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:37:
[...]
Mio Cyclo 315HC en 505HC doen dat allemaal.
Ik heb zelf de 505HC, maar ik vind de afleesbaarheid bij veel zonlicht nogal tegenvallen, en dan vooral dat je bij het navigeren de kleuren en kleurverschillen niet ziet. Ook als je de backlight op z'n hoogst zet.
Het touchscreen reageert nauwelijks meer als er een paar druppels water op liggen, en gaat makkelijk flippen (alsof ie alle opdrachten in 1 keer uit wil voeren.
Verder prima apparaten die Mio's overigens, maar als er verbeterpunten zijn voor de dan is het dat wel wat mij betreft.
Reden voor mij dat ik op de Element over ben gegaan: Iets minder kleurrijk op 't scherm en wat minder intuïtief, maar wel beter afleesbaar in zonlicht en betrouwbaarder in zwaardere weersomstandigheden.
Ook het rechtstreeks uploaden van ritten en downloaden van routes van/naar Strava vind ik wel fijn, Mioshare doet me net te vaak moeilijk (storing) met uploaden van ritten, en ik upload liever direct vanaf het apparaat zelf naar Strava i.p.v. een dat er een extra dienst van een andere partij tussen zit
Vrijdag een rondje met de ELEMNT gedaan zonder de velden aan te passen en alleen een quick setup gedaan van de basics. Dat was wel erg makkelijk met de app. Ik vind hem erg fijn werken tot dus ver. Al heb ik nog weinig ervaring, en net even op de tacx mee gefietst. Wel simpel om van outdoor naar indoor te switchen.
Enige punten die ik wat minder vond is de out-front mount die wat mee buigt als je aan de knoppen zit. Ik heb mijn Garmin K-edge mount er terug op gezet en de mount deel een kwartslag gedraait. Hij lockt niet maar het zit wel vast en het metal voelt stuk steviger aan met bediening. Jammer dat ze niet gewoon dezelfde mount gebruiken als Garmin. De LEDs had ik op hartslag staan maar dat voegt niet veel toe. Staat nu op snelheid, ben benieuwd of dat wat is. Wattage zou misschien nog beter zijn maar die staat nog op de verlanglijst.
[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 06-11-2016 14:55 ]
In het algemeen een betrouwbaar apparaat (heb al vloekende medefietsers met Garmin gehad die mijn ELEMNT data gebruikt hebben voor hun strava upload omdat hun Garmins om de haverklap crashen).
Heb geen enkele behoefte aan kleurenscherm omdat het zwart-wit scherm uitstekend af te lezen is. De batterijduur is prima (max 6 uur aaneengesloten gereden, nooit <25% gereden in 1 rit) en de verbinding met sensoren is sinds de firmware update van afgelopen zomer zonder problemen geweest.
Turn-by-turn via ridewithgps paar keer geprobeerd, maar heb toch voorkeur voor het oorspronkelijke breadcrumb navigatie patroon (pijltjes op kaart). Routes laden via Strava/ridewithGPS en evt via de Wahoo ELEMNT app (routes die al eerder gefietst zijn opslaan) werkt prima, standaard gebruik ik de Strava routeplanner.
LEDs aan de zijkant vooral gebruikt voor hartslagzones, is zeker functioneel. Gebruik stem-mount en daarmee geen problemen gehad.
Kortom, geen grote klachten hier over de ELEMNT.
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Over welke 'Garmins' gaat het hier? Edge 705/800/810/820/1000?ratz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:39:
(heb al vloekende medefietsers met Garmin gehad die mijn ELEMNT data gebruikt hebben voor hun strava upload omdat hun Garmins om de haverklap crashen).
Ik rij al sinds 2009 met Garmin Edge en nog nooit een crash gehad tijdens navigatie.
Zie: http://support.wahoofitne...7-ELEMNT-Software-Updates
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik heb 1 keer crash gehad na 350km/x aantal uur, toen ik daarna ging googlen bleek dit bekend probleem te zijn.
Sindsdien bij 200km+ ritten reset ik na 200km en plak thuis de fit files aan elkaar.
Mis eigenlijk alleen di2 integratie.
En garmin mag wel eens een xl editie uitbrengen met 2x batterijduur. (of versie waar je makkelijk batterij kan wisselen)
Volgens mij moet dit gewoon in elke k-edge passen ? :Graham schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:39:
Enige punten die ik wat minder vond is de out-front mount die wat mee buigt als je aan de knoppen zit. Ik heb mijn Garmin K-edge mount er terug op gezet en de mount deel een kwartslag gedraait. Hij lockt niet maar het zit wel vast en het metal voelt stuk steviger aan met bediening
http://k-edge.com/shop/co...acement-wahoo-insert-kit/
[ Voor 27% gewijzigd door DDX op 16-11-2016 09:21 ]
Mooi toevoeging ja.Krisp schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:44:
De ELEMNT heeft overigens een update gekregen, waardoor je vanaf je telefoon een route naar huis kunt creëren. Op deze manier heeft Wahoo (via een omweg) volledige navigatie in de ELEMNT gestopt. Voorwaarde is wel dat je telefoon mee is, maar dat deed ik toch al (in mijn zadeltasje).
Zie ook hier:
YouTube: How to: Wahoo Route Me Anywhere
Volgens mij zit je dan bij garmin eerder bij een "oregon" of iets dergelijks, al zijn dat geen pure fietscomputers, je kan er wel de batterijen wisselen. Ik heb mezelf ook al meerdere keren verbaasd dat er nog tamelijk veel toestellen op de markt zijn die niet een "sessie" van pak 'm beet 24u aankunnen en ook geen mogelijkheid hebben tot wisselen accu of bijladen tijdens de rit (al is dit laatste ook niet erg handig op de racefiets)DDX schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:17:
En garmin mag wel eens een xl editie uitbrengen met 2x batterijduur. (of versie waar je makkelijk batterij kan wisselen)
Echt super dit!!Krisp schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:44:
De ELEMNT heeft overigens een update gekregen, waardoor je vanaf je telefoon een route naar huis kunt creëren. Op deze manier heeft Wahoo (via een omweg) volledige navigatie in de ELEMNT gestopt. Voorwaarde is wel dat je telefoon mee is, maar dat deed ik toch al (in mijn zadeltasje).
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Alleen groot nadeel: deze supporten geen powermeter. (anders had ik er direct een gekocht)
Bijladen kan met de edge serie prima onderweg, alleen groot nadeel dat het usb klepje dan open moet staan. (niet handig als het regent)
En je moet de powerbank dan nog op de een of andere manier aan je stuur monteren.
Mijn oplossing :

Maar zou zoveel prettiger zijn als de garmin gewoon wat dikker was met accu van 2000mah ipv 800mah.
Garmin Edge 810 in dit geval.RigolleM schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:27:
[...]
Over welke 'Garmins' gaat het hier? Edge 705/800/810/820/1000?
Ik rij al sinds 2009 met Garmin Edge en nog nooit een crash gehad tijdens navigatie.
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
Misschien is dat zo bij niet Garmin Edge 810 modelen maar ook bij het gebruik van alleen tcx bestanden, turn-by-turn uit, en nog een zooi van dingen te proberen crashte de 810 om de haverklap (3 units gehad).Roet schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:03:
Hoewel ik groot voorstander ben van de ELEMNT, de Garmins crashen naar mijn vermoeden puur en alleen vanwege de turn-by-turn, die daar gewoon ruk is. Mijn Garmin is na een jaar of 5 echt nul keer gecrasht, simpelweg omdat ik TCX bestanden gebruik zonder turn-by-turn. Maar juist omdat turn-by-turn dus niet werkt, en de breadcrumb-navigatie van de ELEMNT heel erg duidelijk is, vind ik dat voor navigatie veruit het beste toestel. Mijn volgende wordt ook een ELEMNT!
Routering op ELEMNT nog niet geprobeerd maar ik ben tot dus ver erg blij ermee.
YMMV ...Graham schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:04:
Kan ik wel bevestigen. 810 is een graf ding qua routering en ik heb echt alles geprobeerd om dat op te lossen.
Hier maar 2 crashes op een ruim honderd ritten. En dat was steeds icm specifieke rotondes en het gebruikte kaartmateriaal (openfietsmap). Met een update door de kaartmaker zijn de crashes weg.
Draai wel trouwens heel bewust op oudere firmware (3.6x). En zonder routering / kaarten honderd procent stabiel bij een vriend.
Wahooo en de ELEMNT is all een hele verademing mbt hoe zij om met user feedback.
Zelfde hier, nog nooit een vastloper gehad met mijn 800RigolleM schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:26:
Ik heb de Edge 800 en ik gebruik routering (turn-by-turn) en track (kruimelspoor) door mekaar en nog nooit vastlopers gehad.
Al blijft het koppelen van alle sensoren soms een frustrerende bezigheid.
Jammer dat ze die vrijdag niet hadden. Toen hadden ze in Spanje de complete bundel voor 224,95 en die heb ik maar besteld. Ik had genoeg aan alleen de computer en dan had ik de sensoren van mijn 510 gewoon gehouden. Na verkoop van mijn 510 zou dat onder de streep waarschijnlijk een lucratievere deal worden. Tweedehands leveren die extra's natuurlijk geen 45 euro op.
Oh well, straks heb ik in ieder geval de nieuwere cadans- en snelheidssensoren erbij. Is ook wat waard
Punctuality is the politeness of kings
In het verleden heb ik ook eens gehad dat ie regelmatig crashde (vooral bij routering). Factory reset gedaan en een keer een filesystem check over zowel de interne opslag als de SD en daarna nooit meer issues gehad.
De ELEMNT vind ik ook een gaaf ding. Aan kleuren heb ik ook niet zo veel behoefte verder. Als ik mijn Edge 810 wilde vervangen maakte die ook goede kans. Hoewel ik 25% na 6 uur zoals ratz aangeeft wel wat dorstig vind, was dit met de backlight vol aan ofzo? Mijn Edge 810 zit na 6 uur pas op 70% ofzo.
Las hierboven trouwens iets over OpenMTBmap en dat leek me wel interessant. Maar klopt het dat ie niet gratis is? En wat voegt het toe ten opzichte van OFM?
[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 29-11-2016 20:53 ]
Volgens mij klopt die 25% niet na 6 uur, er zijn veel verbeteringen doorgevoerd namelijk en denk dat de batterij een stuk langer mee gaat. Backlight kan je alleen aan/uit/30sec zetten (tijd klopt niet, die kan je via de app aanpassen naar wat je wilt, bij mij staat deze nu op 10 sec).. Intensiteit is niet instelbaar. Ik heb hem eigenlijk altijd op uitstaan, behalve bij nachtritten.
[ Voor 12% gewijzigd door Graham op 03-12-2016 22:03 . Reden: zie boven. ]
Met OFM bedoel ik OpenFietsMap, de fiets-overlay op OSM. OpenMtbMap zal hetzelfde toevoegen voor onverhard, maar ben benieuwd of die dan ook routeerbaar is op de onverharde paden en of vaste routes van bijvoorbeeld http://www.mtbroutes.nl/ er in staan zoals op OpenFietsMap de knooppunten routes staan.Graham schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:11:
OFM, bedoel je OSM? Neem aan dat OpenMTBmap meer gemaakt is voor MTB/hiken op onverharde padden.
Volgens mij klopt die 25% niet na 6 uur, er zijn veel verbeteringen doorgevoerd namelijk en denk dat de batterij een stuk langer mee gaat. Backlight kan je alleen aan/uit/30sec zetten. Intensiteit is niet instelbaar. Ik heb hem eigenlijk altijd op uitstaan, behalve bij nachtritten.
En ik ben natuurlijk benieuwd of ik toch ergens over heen kijk en dat ie gewoon gratis de downloaden is
De eerste maanden moest de batterij nog kalibreren, waardoor het leek alsof er minder batterij% over was dan in werkelijkheid het geval was. In het algemeen ga ik met een 4 uur durende rit van 100% naar 60-70%. Op het ELEMNT forum wordt 10-12 uur als praktisch haalbare gebruikstijd genoemd door mensen die lange ritten gemaakt hebben.Kluus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:48:
De ELEMNT vind ik ook een gaaf ding. Aan kleuren heb ik ook niet zo veel behoefte verder. Als ik mijn Edge 810 wilde vervangen maakte die ook goede kans. Hoewel ik 25% na 6 uur zoals ratz aangeeft wel wat dorstig vind, was dit met de backlight vol aan ofzo?
Ah ok, dat komt redelijk overeen met de 810 dan denk ik (in ieder geval vwb specs)ratz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:19:
[...]
De eerste maanden moest de batterij nog kalibreren, waardoor het leek alsof er minder batterij% over was dan in werkelijkheid het geval was. In het algemeen ga ik met een 4 uur durende rit van 100% naar 60-70%. Op het ELEMNT forum wordt 10-12 uur als praktisch haalbare gebruikstijd genoemd door mensen die lange ritten gemaakt hebben.
Zo te zien zijn de Windows maps van OpenMTBMap wel gratis te downloaden. (Ik keek eerst bij mac).
[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 29-11-2016 21:25 ]
Lees wel dat er nog aantal bugs in de software zit op 820, klopt dat?
B@n@@n
Wat betreft garmin hardware, je bent als koper altijd het eerste jaar na release beta-tester helaas. Pas daarna zijn de meeste belangrijke bugs wel eruit en mag je van een stabiel product spreken. Eigenlijk schande als je bedenkt dat je als vroege koper juist de hoofdprijs betaalt.
De Garmin budel was tijdelijke uitverkocht, nog niks besteld. Lees idd: For bikes, I would expect a new Edge 1000 (Edge 1010 probably, or Edge 1020 to match the Edge 520 and Edge 820).rockhopper schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:49:
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar er is kans dat er deze week nieuwe producten op fiets navigatie aangekondigd worden op de CES. Met name de edge 1000 zou een opvolger kunnen gaan krijgen, en wie weet wat andere producenten brengen.
Wat betreft garmin hardware, je bent als koper altijd het eerste jaar na release beta-tester helaas. Pas daarna zijn de meeste belangrijke bugs wel eruit en mag je van een stabiel product spreken. Eigenlijk schande als je bedenkt dat je als vroege koper juist de hoofdprijs betaalt.
Bedankt voor de tip, wacht ik nog even af
Tja het hele leven is een beta, hoofdprijs hoop dat ik hem een keer win...
B@n@@n
Wat betreft garmin en de ces was het allemaal fenix 5, en de lancering van hun inreach platform. En wat nieuws over de doorontwikkeling van connect iq. Op zich nog ruimte voor fietscomputers, maar eerlijk gezegd was een aankondiging er inmiddels wel geweest omdat deze meestal op dinsdag, woensdag en donderdag zijn.
Heb het idd ook gelezen, dus knop doorgehakt Edge 820 👍rockhopper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:13: Immers als je altijd blijft wachten en uitstellen, sterf je met de folder in handen zonder dat je plezier hebt gehad van een leuk toestel.
Idd 😂
Wat betreft garmin en de ces was het allemaal fenix 5, en de lancering van hun inreach platform. En wat nieuws over de doorontwikkeling van connect iq. Op zich nog ruimte voor fietscomputers, maar eerlijk gezegd was een aankondiging er inmiddels wel geweest omdat deze meestal op dinsdag, woensdag en donderdag zijn.
B@n@@n
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Is er een optie als een 'baterrijbespaarmodus'?
Lijkt mij erg handig, dat mocht je dat nodig hebben (een rit van 6-8+ uur?) dat je die in kunt stellen zonder dat je zelf door het hele menu moet om aparte functies aan te passen (Bluetooth uit, smart recording, ...).
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
De helderheid van je scherm is heeft nog de grootste invloed op de batterijduur; andere zaken zal amper iets uithalen. De hoogste helderheid is voor mij bijna nooit nodig om goed te kunnen aflezen.
PS: smart recording zou ik altijd uit laten. Dat is alleen om opslagruimte te besparen, maar resulteert soms wel in gekke afwijkingen in de weergave van de afgelegde route.
[ Voor 23% gewijzigd door pdukers op 04-02-2017 10:15 ]
Dat het gekke afwijkingen geeft klopt inderdaad, het toestel zal zelf dus aan de hand van een algoritme bepalen wanneer het weer eens tijd wordt voor een nieuwe meting, dit kan 1s later zijn, maar ook bv 10s. Als je aan het wandelen bent (of hardlopen) leg je niet zoveel afstand af in die tijd, maar op de fiets gaat dit een stuk harder waardoor dus vreemde lijnen.
Factoren die meespelen: glonass aan (ongeveer 10 tot 20% meer verbruik) extra connecties als inderdaad bluetooth, de helderheid (meestal de grootste energievreter), of je alleen data in beeld hebt of ook de kaart, het tekenen (en veranderen) van de kaart kost meer energie dan cijfertjes weergave die veel minder veranderen.
Het is handig om een apart profiel aan te maken met een speciale zuinige stand / zuinige settings als je je echt zorgen gaat maken over de duur van de rit, dan hoef je dit niet steeds in te stellen. Maar normaal gesproken zou het makkelijk een dag mee moeten kunnen (tot 12 uur dus)
Heb 'm nog maar net, dus nog geen ervaringen met accuduur. Lees in reviews van alles. Van bij vol verbruik 6 uur tot 'makkelijk' 12 uur. Misschien maak ik mij idd druk om niets. We gaan het ervaren. Dank!
Hij hoeft niet gekalibreerd te worden, je hoeft geen wielomtrek in te voeren...
Er zit een versnellingssensor in en hoe deze werkt, kan ik begrijpen. Dat de sensor weet dat hij rondjes draait, ook dat is logisch. Maar hoeveel afstand bij één rondje hoort? De (middelpuntszoekende) versnelling is omgekeerd evenredig met de straal. En juist deze is onbekend voor het apparaatje...
Snap echt niet hoe dit apparaatje de snelheid kan meten...
De omtrek geef je in op je fietscomputer of fietshorloge. Dus je hebt wel degelijk je fietsbandenmaat dan wel wielomtrek nodig. Het voordeel is dus dat je 'm makkelijk op een andere fiets kan zetten en dan de maat kan aanpassen op je horloge/edge. Eigenlijk moet je je fiets uitrollen om de afstand van 1 wielomwenteling precies te weten in verband met gewicht fietser en bandendruk, maar er zijn gelukkig ook tabelletjes te vinden.Galois schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:50:
Weet iemand hoe de snelheidssensor van Garmin werkt (deze)?
Er zit een versnellingssensor in en hoe deze werkt, kan ik begrijpen. Dat de sensor weet dat hij rondjes draait, ook dat is logisch. Maar hoeveel afstand bij één rondje hoort? De (middelpuntszoekende) versnelling is omgekeerd evenredig met de straal. En juist deze is onbekend voor het apparaatje...
Volgens mij wordt de GPS-data (aantal omwentelingen per kilometer) gebruikt om 'm te kalibreren. Ik kan me idd ook niet herinneren dat ik ooit wielomtrek heb moeten invoeren ergens. Schijnt wel handmatig te kunnen als automatisch calibreren niet goed werkt. Maar dat werkt bij mij prima, en ook bij bv DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...in-1000-depth-review.htmlGalois schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:50:
Weet iemand hoe de snelheidssensor van Garmin werkt (deze)?
[ Voor 5% gewijzigd door Steef123 op 06-02-2017 17:27 ]
Als ik moet kiezen tussen de snelheids en de cadans dan heb ik voor mijn gevoel veel meer aan de cadans sensor. Zoveel vind ik de snelheidssensor dus niet toevoegen. Maar dat is meer een offtopic iets
Leuk dat het bij jou werkt, maar het is mij niet duidelijk of dit dus alleen voor de edge serie geld of voor alle toestellen. Verder laat je linkje de hele lange edge review zien, maar het is nogal een lap tekst om door te moeten spitten om specifiek te lezen hoe het nou met die snelheidssensor zit, dus misschien dat je het stukje uit het artikel wilt quoten / dan wel wilt aangeven waar het precies staat? Niet vervelend bedoelt verder, ik vind het gewoon niet duidelijk gedocumenteerde materie. Net zoals er eigenlijk niet veel te vinden is hoe je 'm monteert of ander onderhoud. (ik meld erbij dat ik bij mijn setje van wahoo niet eens een manual bijgeleverd kreeg)Steef123 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:26:
[...]
Maar dat werkt bij mij prima, en ook bij bv DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...in-1000-depth-review.html
Anyway ik denk dat je van erg goede huize moet komen om het verschil te merken tussen een geheel correct gecalibreerde sensor en de automaat/default setting als je geen enkel vergelijkingsmateriaal hebt. Kortom die 2 km/u (als het al zoveel is) meer of minder geloof ik verder ook wel weer als er afwijkingen zijn. Desalniettemin wil ik nu ook wel het fijne ervan weten
[ Voor 40% gewijzigd door rockhopper op 06-02-2017 18:22 . Reden: quote steef toegevoegd ]
Ik voer zelf mijn wielomtrek op de edge 810 handmatig voor iedere fiets waarmee ik de speed sensor gebruik. Dan hoef ik op mijn edge 810 alleen het fietsprofiel te veranderen.
Geen idee (maar dat was je eerdere vraag toch ook niet?rockhopper schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:14:
Leuk dat het bij jou werkt, maar het is mij niet duidelijk of dit dus alleen voor de edge serie geld of voor alle toestellen.
Dit stukje bedoelde ik:Verder laat je linkje de hele lange edge review zien, maar het is nogal een lap tekst om door te moeten spitten om specifiek te lezen hoe het nou met die snelheidssensor zit, dus misschien dat je het stukje uit het artikel wilt quoten / dan wel wilt aangeven waar het precies staat?
https://www.dcrainmaker.c...speed-and-cadence-sensors
Er valt weinig te vinden, maar er valt dan ook weinig aan te beschrijven: je krijgt er een elastiek bandje bij, en die wind je om de as van je wiel. Voor de cadansmeter geldt hetzelfde, maar dan om je crank. Qua onderhoud zou ik niet weten wat precies: er zit een batterij'tje in die eens in de zoveel tijd moet worden vervangen, maar dat is een kwestie van een schroevendraaier.Net zoals er eigenlijk niet veel te vinden is hoe je 'm monteert of ander onderhoud. (ik meld erbij dat ik bij mijn setje van wahoo niet eens een manual bijgeleverd kreeg)
2km/u is een behoorlijke afwijking. Denk dat je eerder moet denken aan een afwijking in de orde grootte van 0.1km/u (ik heb hier geen data voor, alleen ervaring).Anyway ik denk dat je van erg goede huize moet komen om het verschil te merken tussen een geheel correct gecalibreerde sensor en de automaat/default setting als je geen enkel vergelijkingsmateriaal hebt. Kortom die 2 km/u (als het al zoveel is) meer of minder geloof ik verder ook wel weer als er afwijkingen zijn. Desalniettemin wil ik nu ook wel het fijne ervan weten
Bedankt voor je verdere aanvullingen.
Vandaag dus weer terug gefietst naar de plek des onheils, reserve kleding bij, sterke zaklamp, waterschoentjes en op hoop van zegen hele stuk onder viaduct gekeken naar mijn garmin. Het was een vrij ondiep stuk van de Kromme IJssel met verrassend helder water. Na een kwartier zoeken en een paar angstige vissen weggejaagd te hebben zag ik uiteindelijk iets liggen dat verdacht veel op een gps leek.
Toch maar de gok gewaagd en in het water gegaan. Tip voor mezelf voor de volgende keer, ga niet vlak bij de gps in het water want je ziet de eerste 10 minuten niks meer door al het stof dat je opdwarrelt. Gelukkig kwam er nog een behulpzame voorbijganger voorbij die mijn zaklamp op de gps unit wilde schijnen (iets beter voor de lamp en je hebt dan tenminste beide handen vrij). Een duik later heb ik weer mijn unit.
Batterijen zijn 24u later natuurlijk leeg, er lijkt water in ieder geval het accu compartiment gekomen te zijn. Nu dus drogen met wat rijst erbij. Morgen maar eens kijken of ie het nog wil doen.

DC Rainmaker review (met veel plaatjes): https://www.dcrainmaker.c...bolt-in-depth-review.html
[ Voor 81% gewijzigd door JorisM op 14-03-2017 16:35 . Reden: Plaatjes, review en video toegevoegd ]
Kreeg net de mail . Lijkt een beetje alsof de Elemnt al is afgeschreven?JorisM schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:01:
Nieuwe fietscomputer van Wahoo, de Bolt: http://wielrenblad.soulon...lemnt-bolt-fietscomputer/
[afbeelding]
Waarom? Garmin heeft toch ook fiets computers met verschillende scherm formaten? Ik krijg nog zeer regelmatig SW updates op mijn Elemnt. Ik verwacht juist dit dit alleen maar beter gaat worden aangezien ze nu een bredere markt aanspreken met dit model wat iets gunstiger geprijsd is.Exocet schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:06:
[...]
Kreeg net de mail . Lijkt een beetje alsof de Elemnt al is afgeschreven?
[ Voor 18% gewijzigd door Brammel op 14-03-2017 16:14 ]
DC Rainmaker heeft er al een review over zie ik:
https://www.dcrainmaker.c...bolt-in-depth-review.html
En 1000mah -> 2000mah wordt apparaat maar paar mm dikker van.
Evenals GPLAMA/Shane MillerJorisM schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:14:
Die gedachte kwam ook bij mij op (zeker gezien de Elemnt nu in prijs verlaagd is), maar aan de andere kant kan het ook zijn dat dit gewoon een fietscomputer voor die hard aero fans is en de Elemnt gewoon doorontwikkelt wordt.
DC Rainmaker heeft er al een review over zie ik:
https://www.dcrainmaker.c...bolt-in-depth-review.html
YouTube: Wahoo ELEMNT BOLT Cycling GPS: First Look
Wahoo begint wel mij te prikkelen maar met net een nieuwe Edge 820 houd ik t erbij. En dan de jaren data in oa Garmin Connect... zucht
[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 14-03-2017 19:39 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Dit zou mij toch niet tegenhouden hoor, via Tapiriik kan je vanuit Strava uploaden naar Garmin Connect. Ik gebruik GC als sinds 2009.Wahoo begint wel mij te prikkelen maar met net een nieuwe Edge 820 houd ik t erbij. En dan de jaren data in oa Garmin Connect... zucht
Grotere batterij zal ook gelijk een groter apparaat inhouden. Ik heb meerdere Garmin apparaten open gehad en de ruimte voor de accu eens bekeken. Als ik die afmetingen meeneem en dan naar een custom accumaker ga om te kijken wat voor mAh ik daar uit kan halen, dan is dat niets meer. Die zit echt volledig op maximaal bij Garmin. Allerlei makers van alternatieven halen meestal 100mAh minder dan Garmin's origineelDDX schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:20:
Breng nou eens een garmin of wahoo uit met een grotere batterij, geen geklooi meer met batterypacks als je navigatie wilt gebruiken en dag onderweg bent.
En 1000mah -> 2000mah wordt apparaat maar paar mm dikker van.
Si vis pacem, para bellum
https://www.amazon.com/HQ...3-Navigator/dp/B00CC9ESSM
Battery size: 53 x 34 x 6mm, oftewel gooi er een 2000mah batterij in en de garmin wordt 6mm dikker.
Ik ken genoeg mensen die dan direct hun garmin inruilen om zonder problemen 12u te kunnen fietsen en navigatie hele dag in beeld te houden.
Nu is het behelpen door of batterypack mee te gaan nemen, of niet hele dag kaart in beeld te houden.
Voor 99,99% van alle fietsers is de accuduur van de huidige generatie Edges meer dan genoeg.
De Element BOLT zie er goed uit, maar het scherm is mij te klein om over te stappen. De gewone Elemnt is IMHO een enorme koelkast, die ga ik never nooit aanschaffen.
[ Voor 34% gewijzigd door havana op 15-03-2017 11:26 ]
De weinigen die meer dan 12u fietsen, maken zich geen zorgen om een extra batterij pack mee te sleuren, naast hun kilo's bagage ;-)
Al enkele malen Duchenne Heroes gereden (7 dagen offroad mountainbike, 100km per dag). En enkele dagen de edge 810 leeg gereden omdat je 14-16 uur aan t navigeren bent...RigolleM schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:55:
Daarvoor zijn outdoor toestellen beschikbaar waar je de AA batterij kunt wisselen.
De weinigen die meer dan 12u fietsen, maken zich geen zorgen om een extra batterij pack mee te sleuren, naast hun kilo's bagage ;-)
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Wel eens naar gekeken ja, de etrex van garmin bijvoorbeeld maar die ondersteunt niet powerdata via ant. (lekker knullig, want andere ant sensoren supporten ze wel)RigolleM schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:55:
Daarvoor zijn outdoor toestellen beschikbaar waar je de AA batterij kunt wisselen.
Batterypack werkt ja, maar blijft toch behelpen.De weinigen die meer dan 12u fietsen, maken zich geen zorgen om een extra batterij pack mee te sleuren, naast hun kilo's bagage ;-)
Zeker als het regen is het gewoon lastig aangezien je de usb connector aansluiting open moet hebben staan...
[ Voor 14% gewijzigd door Roet op 15-03-2017 15:06 ]
Succes met die in je Garmin Edge 800 krijgen, maar de lengte en breedte passen niet. Net nagemeten en in de behuizing is geen mm speling voor die accu. Dan nog maar de vraag of die 100mAh ook echt gehaald wordt/erin zit. Als je eens rond kijkt, dan zijn er (op de gene die jij daar vind) geen accubouwers die dat aantal mAh krijgen in dat volume LiION-accu.DDX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:43:
Even google :
https://www.amazon.com/HQ...3-Navigator/dp/B00CC9ESSM
Battery size: 53 x 34 x 6mm, oftewel gooi er een 2000mah batterij in en de garmin wordt 6mm dikker.
Ik ken genoeg mensen die dan direct hun garmin inruilen om zonder problemen 12u te kunnen fietsen en navigatie hele dag in beeld te houden.
Nu is het behelpen door of batterypack mee te gaan nemen, of niet hele dag kaart in beeld te houden.
Ik denk dat je voor de lange afstanden wat anders zal moeten vinden. Garmin zal zich met die fietsers niet bezig houden, want dat zijn er echt te weinig.
@RoetEen case met extra accu, hoe zie je dat voor je, zonder dat de mount in gevaar komt en de gaten voor de barometer, etc niet dicht zitten?
Si vis pacem, para bellum
Het ideale toestel bestaat niet, en die gaan ze ook nooit produceren, want anders snijden ze in hun eigen vingers. Er is wel altijd iets te kort aan een Edge of een outdoor toestel zoals de Etrex, waardoor men eerder denkt van en Edge en Etrex ipv 1 toestel die alles in één heeft. Ik heb nog met beiden gereden, navigatie via Oregon en traininggegevens via Edge. Navigatie viel na een paar uur uit en dan wisselde ik van AA batterijen.DDX schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:59:
[...]
Wel eens naar gekeken ja, de etrex van garmin bijvoorbeeld maar die ondersteunt niet powerdata via ant. (lekker knullig, want andere ant sensoren supporten ze wel)
[...]
Ik ken iemand de Great Divide heeft gereden (van Canada naar Mexico) met USB powerpack en een Edge Touring en die heeft het al 2x overleeft, dus ik zou mij geen zorgen maken omtrent waterdichtheid, want hij heeft meermaals in een regen- of sneeuwstorm gezeten.Batterypack werkt ja, maar blijft toch behelpen.
Zeker als het regen is het gewoon lastig aangezien je de usb connector aansluiting open moet hebben staan...
Dat wil niet zeggen dat hij die pack ook aangesloten had toen natuurlijk. Ik ken iemand (mezelf) waarvan de garmin overleden is aan waterschade in een forse (uren lange) regenbui terwijl het batterijklepje keurig dichtzat. Het ligt maar net aan de specifieke omstandigheden, ik reed bv in een wedstrijdpeleton met veel spray van de achterwielen van de voorliggers. Ik snap dat DDX het openstaan van dat klepje als een nadeel aanvoert.RigolleM schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:43:
Ik ken iemand de Great Divide heeft gereden (van Canada naar Mexico) met USB powerpack en een Edge Touring en die heeft het al 2x overleeft, dus ik zou mij geen zorgen maken omtrent waterdichtheid, want hij heeft meermaals in een regen- of sneeuwstorm gezeten.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Goed mijn uiteindelijk oplossing zal waarschijnlijk zijn dat ik binnenkort een 820 koop (di2 integratie mis ik op mijn 800) en dan de 800 met lange tochten meeneem als backup/omwissel als batterij leeg is van de 820.
Ik heb het toestel wel eerst goed laten drogen en in een bak met rijst gezet (voor vochtopname) maar gps, usb poort, scherm werken gewoon weer. Ik heb geen edge dus daar kan ik de bouwkwaliteit niet mee vergelijken, maar ik zie een oregon eigenlijk niet stukgaan door iets simpels als regen of opspattend water van je voorganger.
Bijkomend voordeel van deze toestellen is dat je gewoon een reserve accu/batterijen mee kan nemen. Die mis ik persoonlijk wel erg bij de edge serie. Het punt van accuduur is daarom belangrijk voor zowel navigatie als ritduur.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 20-03-2017 11:35 ]
Sorry, maar hier is GoT niet voor bedoeld.
Alvast bedankt
edit: Ik hoop dat dit trouwens niet te off-topic is, mocht dit wel het geval zijn dan excuus daarvoor.
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 23-03-2017 16:57 ]
Nice! Na de review van DCRainmaker twijfel ik nog altijd tussen de edge 1000, een eventuele aankomende opvolger en de element (niet bolt, ik wil mijn scherm zo groot mogelijk eigenlijk).DDX schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:54:
Vanmorgen de Elemnt Bolt ontvangen (als vervanging van mijn Edge 800)
Maar ik ben wel benieuwd hoe ie bevalt. Mooi fietsweer deze dagen dus ik kijk uit naar je ervaringen zeker in vergelijk met de 800.
Ik heb hem ook net besteld... ik ben benieuwd. Als vervanging van mijn 810. Geen goede reden maar ik ben gewoon een beetje Garmin moe.DDX schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:54:
Vanmorgen de Elemnt Bolt ontvangen (als vervanging van mijn Edge 800)
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik vertrek morgen richting Mallorca dus kan hem ff week goed uittestenrockhopper schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:05:
[...]
Nice! Na de review van DCRainmaker twijfel ik nog altijd tussen de edge 1000, een eventuele aankomende opvolger en de element (niet bolt, ik wil mijn scherm zo groot mogelijk eigenlijk).
Maar ik ben wel benieuwd hoe ie bevalt. Mooi fietsweer deze dagen dus ik kijk uit naar je ervaringen zeker in vergelijk met de 800.