Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik twijfel tussen de Garmin Edge 810 en de Mio Cyclo 505.
Eventueel i.c.m. met Hartslagmeter en Cadanssensor.

Wat zouden jullie mij aanbevelen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Geen idee, zoals ik al zei zal het onder meer van je sensor afhangen, ik gebruik alleen een losse wahoo cadans sensor en die gaat volgens de handleiding een jaar mee. Geen ervaring met andere sensoren dus misschien dat anderen hier feedback over willen geven.

Gemiddelde snelheid is in feite een simpele rekensom van afgelegde afstand gedeeld door de tijd die je erover hebt gedaan. Meestal zit hier de minste foutmarge in, maar je vriend zou meer afstand tijdens de training afgelegd kunnen hebben (andere gps ontvangst) of misschien een beter 'auto pauze' functie hebben. Zodat bij hem bv bij de stoplichten de gps echt op pauze staat, terwijl bij jou de ontvangst misschien minder is zodat het lijkt dat je op dat punt langzaam fietst (1-2km/u) en dus niet pauzeert. In dat geval leggen jullie min of meer dezelfde afstand af maar lijkt het alsof jij er meer tijd voor nodig had. Maar het verschil is zo klein dat ik me er niet erg druk om zou maken.

Ik zie zulke verschillen ook als ik mijn data vergelijk als ik een fietsrit met vrouwlief maak en zij logt met een oregon/telefoon en ik met een fenix 3.
Rivanov schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:28:
Ik twijfel tussen de Garmin Edge 810 en de Mio Cyclo 505.
Eventueel i.c.m. met Hartslagmeter en Cadanssensor.

Wat zouden jullie mij aanbevelen?
Als je wat meer feedback geeft over wat jij belangrijk vind en wat je wilt gaan doen kunnen wij ook een beter advies geven. Dingen zoals zelf routes maken, je budget, kleurenscherm, het platform waarop je je data wilt zien. Hou er rekening mee dat mogelijk binnenkort de garmin edge 820 aangekondigd kan worden. Om het nog wat moeilijker voor je te maken zou je ook nog de wahoo elmnt kunnen overwegen ;)
Lees anders het topic eens door, je vraag komt wel meer voor.

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 05-07-2016 14:31 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
nogmaals dank, de batterij is wel een jaar oud, dus die ga ik vervangen. Tot voor kort kwamen de snelheden meer overeen, maar ik let er nu ook meer op ivm de fluctuerende rijsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De hele avond zitten lezen op diverse sites en fora en zojuist de Wahoo ELEMNT besteld.
Ben erg benieuwd! :)

Met name de actieve support achter het product heeft mij over de streep getrokken.

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 05-07-2016 23:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Rivanov schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:45:
De hele avond zitten lezen op diverse sites en fora en zojuist de Wahoo ELEMNT besteld.
Ben erg benieuwd! :)

Met name de actieve support achter het product heeft mij over de streep getrokken.
Gefeliciteerd met je aankoop, laat binnenkort maar weten of ie bevalt. Wil je nog vertellen waardoor je keuze uiteindelijk op deze is gevallen naast de uitgebreide support (hij stond niet in je oorspronkelijke lijstje namelijk)?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hij stond niet in m'n oorspronkelijke lijstje vanwege z'n hogere prijs. Vond het eigenlijk wel veel geld (en vind dat nog steeds :+). Maar na dit topic doorgespit te hebben en ook andere reviews komt de Wahoo ELEMNT toch wel goed naar voren. De andere apparaten zijn toch weer enkele jaren oud en met name de support van Wahoo staat mij wel aan. Apparaat heeft veel potentie en als ik iets aanschaf wil ik iets goeds hebben wat weer even vooruit kan.

Daarnaast lees ik enkele berichten van mensen die een Garmin 520 hebben en de Wahoo en geven stuk voor stuk aan dat het scherm van de Wahoo by far superieur is aan de Garmin.

Dus ben benieuwd. :)
Gisteravond is deze binnengekomen nadat ik was weesten fietsen dus moet 'm nog uittesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Erg mooi apparaatje! :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_80036yj7o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8004gjkbh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8005b5jje.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8006zpkwp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_80079gkc2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8008d6kau.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8009khkle.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8010g2kr3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8011f2kjc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor het delen van de foto's. Het ziet er inderdaad goed uit. Ik zit zelf nog altijd te dubben tussen een eventuele 820 (mocht ie binnenkort komen) een 1000 (MP of aanbieding?) en een ELEMNT. Ik heb behoorlijk de schurft aan zwart/witte schermpjes maar aan de andere kant vind ik Garmin's omgang met klanten en de manier waarop ze producten uitbrengen matig. Met name het "be our beta tester for full price please" beleid vind ik behoorlijk minder. Gelukkig heb ik geen haast met een aanschaf, er is als beginnend wielrenner genoeg te spenderen in basismateriaal zodat ik zolang prima uit de voeten kan met een Oregon.

De Oregon 700 is inmiddels aangekondigd, met ook een ingebouwde "surpise me" functie, of in ieder geval een route-maker voor een random route met 2 alternatieven wanneer jij een afstand opgeeft. Zowel te fiets als te voet. Op zich is zoiets ook aantrekkelijk omdat ik toch ook wandel en daarom beter een dergelijk apparaat voor mezelf kan verantwoorden dan een pure fiets computer.

De grote vraag is echter of m'n wahoo cadans sensor met de Oregon 700 werkt, wat dat is het enige dat ik nu momenteel met mijn setup alleen via m'n horloge uit kan lezen. En dat is niet zo heel fijn op de fiets.

Verder nog geen reactie gehad in het grote wielren ervaringen topic, dus stel ik 'm hier maar eens: iemand die hier al ervaring heeft met de nieuwe onroute 'racefiets' kaart voor de benelux, speciaal voor (en kennelijk ook deels door) wielrenners gemaakt mbv routeyou en nog wat andere bronnen. Ik vind het zelf nog behoorlijk aan de prijs, en hoor dus graag ervaringen en oordelen over eventuele meerwaardes of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
rockhopper schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:27:
[...]
Ik heb behoorlijk de schurft aan zwart/witte schermpjes maar aan de andere kant vind ik Garmin's omgang met klanten en de manier waarop ze producten uitbrengen matig. Met name het "be our beta tester for full price please" beleid vind ik behoorlijk minder.
Dat was voor mij juist de reden om de Mio te nemen, die is qua navigatie gewoon erg goed met duidelijke kaarten. Je ziet tijdens het fietsen goed waar je naar toe moet (groene route) en waar je geweest bent (rode stippeltjes) en als je fout rijdt de gewenste route in blauw. Perfect :)
Afbeeldingslocatie: https://images.esellerpro.com/2295/I/923/8/rs3535-uk-ir-cyclo-505-navigation-mode-scr.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 07-07-2016 20:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Net even een kort rondje gemaakt om de Wahoo te testen. Werkt erg goed. Alleen een afwijking in de gemiddelde snelheid tussen de Wahoo en Strava (Strava hoger gemiddelde).. maar dit komt vaker voor volgens mij (wat ik her en der lees op internet)

Is het overigens mogelijk om 'm automatisch naar Strava te laten syncen als je op een WiFi netwerk komt? Nu ben ik handmatig naar de Wahoo app gegaan op m'n iPhone. Dan naar Rides en vanuit daar de specifieke Ride geshared naar Strava.

Kan dit niet automatisch / sneller?

/edit: iets beter kijken voortaan, is in te stellen bij Settings in de Wahoo Companion app op de iPhone :)

[ Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 07-07-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:55
Ik heb ook een Elemnt, en ben er tot nu toe erg tevreden over. Vorig weekend getest met een route die ik had gemaakt op ridewithgps.com en tbt navigatie, en dat werkt eigenlijk perfect.

Kleine verschillen in het gemiddelde had ik eigenlijk ook al, toen ik strava op mijn (Android) telefoon gebruikte. Dat heeft volgens mij onder meer met auto pause te maken. Wat mij opvalt is dat mensen met een Garmin bijna altijd een hoger gemiddelde hebben.

Komend weekend wat km's maken in de Eifel, es zien wat de Wahoo daarvan maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergelijken jullie appels met appels en niet met peren?

Je hebt 'gemiddelde snelheid' en 'gemiddelde snelheid bewogen'.

Gemiddelde snelheid: is snelheid incl. pauzes
Gemiddelde snelheid bewogen: is snelheid excl. pauzes

Op de Garmins kan je autopauze inschakelen, wanneer je bv. ergens halt houdt stopt de bewogen snelheid.

Strava gemiddelde snelheid komt bij mij overeen met Garmin's gemiddelde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
RigolleM schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:42:
Vergelijken jullie appels met appels en niet met peren?

Je hebt 'gemiddelde snelheid' en 'gemiddelde snelheid bewogen'.

Gemiddelde snelheid: is snelheid incl. pauzes
Gemiddelde snelheid bewogen: is snelheid excl. pauzes

Op de Garmins kan je autopauze inschakelen, wanneer je bv. ergens halt houdt stopt de bewogen snelheid.

Strava gemiddelde snelheid komt bij mij overeen met Garmin's gemiddelde snelheid.
Vraag je dit ivm mijn vraag hierboven? Ik heb auto pauze aan staan op de garmin, mijn fietsmaten ook. Ik ben er inmiddels wel uit dat een groot deel van het probleem in de batterij van de sensor zit, of de afstand van de sensor tot het magneetje. Ik ga dat het weekend eens oplossen en hoop dat ik dan van de rare afwijkingen af ben. Het is ook een jaar goed gegaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Als het goed is, berekent Strava je afgelegde afstand aan de hand van de GPS log, en niet aan de hand van het getelde aantal omwentelingen van je wiel. Wat soms ook nog kan uitmaken, is dat bv Strava je GPS log "snapped" naar wegen. En dat dat niet voor iedereen altijd hetzelfde gaat door afwijkingen in je GPS log (wat ook weer kan verschillen tussen verschillende apparaten/implementaties). Tot slot denk ik dat de auto pause ook niet bij alle apparaten/programma's hetzelfde is. totale tijd en bewogen tijd willen ook wel eens verschillen tussen bv een garmin 810 en de Strava app op Android, op dezelfde fiets.

Hoe dan ook, ik ben blij met mijn Elemnt :) Kreeg overigens ook opmerkingen van mensen hoe goed leesbaar het display is in de zon. je kunt makkelijk van een afstandje nog lezen wat erop het scherm staat, omdat het zo'n bizar hoog contrast heeft. Ook mooi van zo'n LCD is dat het contrast hoger wordt als er meer licht is, ipv minder :)

[ Voor 18% gewijzigd door borft op 08-07-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

borft schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:06:
Hoe dan ook, ik ben blij met mijn Elemnt :) Kreeg overigens ook opmerkingen van mensen hoe goed leesbaar het display is in de zon. je kunt makkelijk van een afstandje nog lezen wat erop het scherm staat, omdat het zo'n bizar hoog contrast heeft. Ook mooi van zo'n LCD is dat het contrast hoger wordt als er meer licht is, ipv minder :)
De Garmin's die ik ken zijn ook beter leesbaar in zonlicht dan in schaduw (ondanks dat ze niet lcd zijn maar een variant op e-ink, ben even de naam kwijt hoe het precies heet)
Wat ik me wel afvraag, hoe is de elemnt in het donker? Zit er een backlight functie op of wordt het toestel dan onbruikbaar (wat ik me bijna niet voor kan stellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
borft schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:06:
Als het goed is, berekent Strava je afgelegde afstand aan de hand van de GPS log, en niet aan de hand van het getelde aantal omwentelingen van je wiel. Wat soms ook nog kan uitmaken, is dat bv Strava je GPS log "snapped" naar wegen. En dat dat niet voor iedereen altijd hetzelfde gaat door afwijkingen in je GPS log (wat ook weer kan verschillen tussen verschillende apparaten/implementaties). Tot slot denk ik dat de auto pause ook niet bij alle apparaten/programma's hetzelfde is. totale tijd en bewogen tijd willen ook wel eens verschillen tussen bv een garmin 810 en de Strava app op Android, op dezelfde fiets.
Het zal wel meer te maken hebben met het driften van het GPS signaal zijn, zodoende de trackpoints niet op de juiste plaats komen, wanneer je bv. onder een bladerdek aan het rijden bent. Mijn Garmin staat ingesteld zodat hij om de 1 seconde een trackpoint plaatst. Ik kan die instelling ook op 'auto' zetten, maar dan zie ik mijn trackpoints behoorlijk driften.

Anderzijds vind ik dat het GPS signaal van een smartphone zwakker is dan deze in de Garmin. Dat resulteert ook al in een minder accurate tracklog.

Hierboven probeer ik te omschrijven dat de gegevens van Garmin en Strava gelijk zijn. Er wordt namelijk geschreven dat de gemiddelde snelheid van de Elmnt anders is dan hetgeen Strava (export vanaf de Wahoo app naar Strava) weergeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand nog meer dat het proberen dat de temperatuur in Fahrenheit wordt aangegeven ondanks dat Celsius staat ingesteld in de app van Wahoo ELEMNT?

@rockhopper: er zit backlight op.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 10-07-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
@rivanov: onder setup (op het devices) of in de companion app (op android iig) kan je alle eenheden instellen. Ik heb dus gewoon celsius.

@rigollem: als op een rit van 90km, het 1km/ uur scheelt, dan zou de GPS van mijn smartphone dus 3km minder gereden hebben, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, zeker als ik routes vergelijk, dan heb ik gewoon dezelfde route gereden. Sowieso heb ik ook afstand en gemiddelde op basis van de rotational sensor op mijn fiets en die is echt wel nauwkeurig. Met mijn oude fietscomputer (die dus alleen op basis van sensoren afstand meette), was het verschil in afstand tov GPS met smart phone altijd minder dan .5%. Afstanden kloppen ook meestal gewoon , dus ik vermoed dat het toch een auto-pause verschil is.

Afgelopen weekend lekker gefietst in de Eifel, erg tevreden met de Wahoo, de 17 uur batterij haalt ie denk ik niet, maar na een uur of 6 had ie nog 35%, dus ik denk dat ie rond de 10 uur meegaat (hij was niet helemaal vol aan het begin).
GPS fixes waren goed, en het volgen van de route (met Strava gemaakt) op basis van breadcrumbs ging eigenlijk wel dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

borft schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:12:
@rigollem: als op een rit van 90km, het 1km/ uur scheelt, dan zou de GPS van mijn smartphone dus 3km minder gereden hebben, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, zeker als ik routes vergelijk, dan heb ik gewoon dezelfde route gereden. Sowieso heb ik ook afstand en gemiddelde op basis van de rotational sensor op mijn fiets en die is echt wel nauwkeurig. Met mijn oude fietscomputer (die dus alleen op basis van sensoren afstand meette), was het verschil in afstand tov GPS met smart phone altijd minder dan .5%. Afstanden kloppen ook meestal gewoon , dus ik vermoed dat het toch een auto-pause verschil is.
Meestal is de peiling van een smartphone minder nauwkeurig, en zorgt een minder nauwkeurige fix voor meer afwijking en daardoor meestal ook een langere rit. Anders gezegd over het algemeen is je onnauwkeurigste meting meestal de langste (van de twee of drie) van degene die je eventueel simultaan zou doen.

Maar als de toestellen al een beetje uit elkaar zitten (twee verschillende fietsen bv) dan zijn er een heleboel factoren die afwijkingen kunnen en gaan veroorzaken, simpele dingen als dat jullie niet exact dezelfde weg gefietst hebben en ook complexere dingen zoals weerkaatsing van gps signalen op je lichaam en omgeving (bomen e.d.) die nooit exact identiek zijn.

Zelfs als je deze dingen even buiten beschouwing laat en je zou daadwerkelijk een exact simultaan identieke route gefietst hebben dan nog is er een simpele foutmarge waarbij 3km op 90km niet eens zo heel slecht is. Dat is slechts 3,33% afwijking, voor een niet militaire toepassing behoorlijk acceptabel, maar zeker niet subliem.

Maar je conclusie van autopauze valt relatief makkelijk na te gaan door je bewogen tijd te vergelijken (mits je die makkelijk uit kan lezen) Bij garmin connect kan je het enigzins onoverzichtelijk zien, je hebt daar meestal drie tijden. Een totaal tijd, een bewogen tijd (die bij mij meestal ongeveer hetzelfde is als de totaal tijd) en een tijd bij het overzicht, die lijkt meer op de bewogen tijd (een tijd waar de auto-pauzes uitgehaald zijn). Waarom het bij GC zo onoverzichtelijk is weet ik verder ook niet.

Overigens heb ik daar met de identieke data (auto sync) ook al verschillen in de gemiddelde snelheid over 60km (weliswaar 0,1km/u) maar je zou strikt gesproken geen verschillen mogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
borft schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:12:
@rivanov: onder setup (op het devices) of in de companion app (op android iig) kan je alle eenheden instellen. Ik heb dus gewoon celsius.
In de Companion app staat bij de Screen Setup netjes Temperature: C (Celsius)

Maar op de Wahoo staat nog steeds Fahrenheit helaas. Komt dit misschien omdat mijn Companion app in het Engels is omdat mijn iPhone in het Engels ingesteld staat? Dat hij dat op deze manier overneemt? Zou wel raar zijn, maar ik roep maar iets..

Gisteren overigens tijdens het fietsen een poos stil gestaan omdat een vriend van me lek had gereden. Had de Wahoo op Pauze gezet maar kort daarna moest ik mijn fiets even verzetten en toen is de Wahoo dus van Pauze gesprongen.. had daar ook even niet meer aan gedacht.. pas toen ik op m'n fiets stapte zag ik het; het gemiddelde compleet naar de kl*te. :+

Maar wat blijkt, bij thuiskomst upload hij direct naar Strava en daar klopt het gemiddelde netjes. Gelukkig berekent Strava dus de echt bewogen tijd en niet de verstreken tijd. :)

https://www.strava.com/activities/637741592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:20:
[...]

Had de Wahoo op Pauze gezet maar kort daarna moest ik mijn fiets even verzetten en toen is de Wahoo dus van Pauze gesprongen.. had daar ook even niet meer aan gedacht.. pas toen ik op m'n fiets stapte zag ik het; het gemiddelde compleet naar de kl*te. :+

Maar wat blijkt, bij thuiskomst upload hij direct naar Strava en daar klopt het gemiddelde netjes. Gelukkig berekent Strava dus de echt bewogen tijd en niet de verstreken tijd. :)
Ik kan ( volgens mij) op mijn Teasi hiervoor kiezen , of ik het gemiddelde wil zien van de totale tijd , of alleen van de bewegingstijd.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Rivanov schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:20:
[...]

Jah interessant, ik had niet precies dat probleem, maar zag wel dat het gemiddelde op Strava weer net iets anders berekend was dan op de Elemnt zelf. Je zou toch denken dat dit niet echt rocket-science is, maar blijkbaar komt er wel allerlei filtering aan te pas.

Als ik met de telefoon met Strava track, dan is het gemiddelde op de Strava website overigens wel hetzelfde als op de telefoon, maar dat is dan bijna altijd 1-3% lager dan wat mijn fietscomputer aangeeft, ondanks dat de afstand minder scheelt, daarom heb ik het idee dat het misschien met moving time te maken heeft (en dus de specifieke implementatie van auto pause).

Volgens mij kan je bij de Garmins configureren hoe de auto pause werkt, dwz, wat de laagste snelheid is, waarbij je nog beweegt. Bij zowel de Strava app (op Android) als de Wahoo kan ik auto-pause alleen aan of uit zetten, maar geen idee bij welke snelheid ze vinden dat je ook daadwerkelijk stilstaat. (Hetzelfde geld waarschijnlijk voor mijn old-school Sigma fietscomputer).

Ik zal bij mijn volgende rit de telefoon weer es mee laten lopen, en inderdaad moving times vergelijken.. allicht dat het inderdaad verschillen in GPS zijn. Het viel me van het weekend in Duitsland ook al op dat er grote verschillen in hoogte gemeten worden. De Garmin Edge1000 en de Element zaten binnen 0.1% van elkaar, maar alle telefoons (Android en Apple) zaten er 25% boven!

[ Voor 34% gewijzigd door borft op 12-07-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
M'n Wahoo gaf uiteindelijk een gemiddelde aan van 24.6km/h na het einde van de rit en Strava 29.1km/h
En dat klopt ook want dat is ook het gemiddelde dat we reden vóórdat we langdurig stil stonden wegens lekke band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Kan je op de ELMNT ook nu auto-pause activeren? Dat is het enige wat ik mis op mijn RFLKT+ (wat overigens ook een kek apparaatje is voor het geld). Ik heb gisteren een sandans/snelheids -meter binnen gekregen, dus ik ben benieuwd of dat nog iets scheelt in de verschillen tussen Strava en Wahoo Fitness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:31
Op het gebruikersforum van de ELEMNT komen dit soort vragen ook steeds weer terug, en de bottomline is dat Strava zelf puur en alleen naar je GPS data kijkt (wielsensor data wordt genegeerd), en zelf stops daarin herkent. Dat is dus ongeacht van handmatige pauzes of automatische pauzes op je ELEMNT, Garmin, MIO of aardappel.

Dan nog voor wat betreft verschillen in gemiddelde snelheid: deze kunnen inderdaad verschillen omdat pauzes anders afgehandeld worden, maar bijvoorbeeld ook door de mate van filtering van het GPS signaal (flippert je lokatie van links naar rechts over het wegdek, of wordt er een strakke lijn uit getrokken?). Ook heb je met GPS de mogelijkheid dat bochten worden afgesneden als er te weinig datapunten in een bocht liggen (door hoge snelheid, of een krappe bocht).

Verder zal je fietscomputer de data van een eventuele wielsensor voorrang geven, omdat dat een (in potentie) veel betrouwbaarder signaal geeft (zeker ook voor automatische pauzes). Natuurlijk hangt of valt dit dan weer met de instelling van je wielomtrek. Deze wordt vaak uit een tabel gehaald, maar is ook afhanklijk van je gewicht en de bandendruk. Garmin en Wahoo (o.a.) hebben ook een automatische bepaling hiervan, dan berekent je computer je wielomtrek uit je GPS snelheid.

Al met al dus een hoop factoren die meespelen, en de algoritmes die de bedrijven gebruiken zijn niet allemaal hetzelfde. Conclusie: verschillen blijf je houden, wil je auto-pauze dan kun je beter een wielsensor hebben, maar voor strava maakt dat weinig uit

(Overigens is er ook een vergelijkbare discussie over de hoogtemeting, en over de combinatie van hoogte en afstand: de hellingshoek)

[ Voor 5% gewijzigd door Gurby op 12-07-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
DjVe schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:11:
Kan je op de ELMNT ook nu auto-pause activeren? Dat is het enige wat ik mis op mijn RFLKT+ (wat overigens ook een kek apparaatje is voor het geld). Ik heb gisteren een sandans/snelheids -meter binnen gekregen, dus ik ben benieuwd of dat nog iets scheelt in de verschillen tussen Strava en Wahoo Fitness.
Jah, dat kan, het is een setting in de companion app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:06
De Garmin Edge 820 zal waarschijnlijk binnenkort aangekondigd worden, staat al op de site van garmin:

https://buy.garmin.com/nl.../edge-820/prod543199.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Maikel205 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:22:
De Garmin Edge 820 zal waarschijnlijk binnenkort aangekondigd worden, staat al op de site van garmin:

https://buy.garmin.com/nl.../edge-820/prod543199.html
Hopelijk kloppen de specs op de website, zo te zien raakt ie de meeste belangrijke punten voor mij. Met name wifi vind ik zelf erg fijn, connect iq zit erbij, strava segmenten. Helaas niet zichtbaar wat de interne opslag gaat worden maar wel dat er 'kaartmogelijkheden' zijn.
Ik wacht de officiele aankondiging nog even af maar het is in ieder geval duidelijk wat hij ongeveer gaat kosten.

Het lijkt er trouwens op dat je 'm al kan kopen, want de winkelwagen functie is actief.

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 13-07-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:06
rockhopper schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:49:
[...]

Hopelijk kloppen de specs op de website, zo te zien raakt ie de meeste belangrijke punten voor mij. Met name wifi vind ik zelf erg fijn, connect iq zit erbij, strava segmenten. Helaas niet zichtbaar wat de interne opslag gaat worden maar wel dat er 'kaartmogelijkheden' zijn.
Ik wacht de officiele aankondiging nog even af maar het is in ieder geval duidelijk wat hij ongeveer gaat kosten.

Het lijkt er trouwens op dat je 'm al kan kopen, want de winkelwagen functie is actief.
De adviesprijs staat er ook al op en is hetzelfde als de Edge 810, vanaf 399 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Maikel205 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:52:
[...]

De adviesprijs staat er ook al op en is hetzelfde als de Edge 810, vanaf 399 euro.
Ja dat was wel te verwachten, maar goed eens kijken wat de normale 'aanbieders' vragen. Uiteindelijk zal het wel ergens tussen de 300 en 400 uitkomen. De 1000 is immers ook voor onder de 400 te verkrijgen met hun adviesprijs van 550.
De 810 nu voor maar €239 bij futurum maar dat zal wel rest-voorraad prijzen zijn nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pre-review door DC: http://www.dcrainmaker.com/2016/07/garmin-edge-820.html

Gaat toch deze worden i.p.v. de Elmnt.

[ Voor 21% gewijzigd door RigolleM op 13-07-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hmm... heb ik net een Garmin Fenix 3 gekocht als vervanger voor mijn FR220 (vanwege multisport-mogelijkheden en het feit dat hij iets beter geschikt is voor dagelijks gebruik), komt Garmin hier weer mee... Ik vond dat de 520 te weinig nieuws bood t.o.v. mijn 510, maar nu lijkt het erop dat Garmin me gewoon weer geld gaat kosten.

* dreamscape moet even leren de hand op de knip te houden :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:55
Ik ben al een tijdje best blij met de Edge 800. Ik heb een korte periode de Edge 810 gehad, maar helaas is deze niet compatible gebleken met de PowerTap die ik had.

Ik kijk dus al een tijdje uit naar de Edge 820 en met wat ik zo kan zien kijk ik er wel naar uit. Ik hoop echter wel dat de stabiliteit een flink stuk verbeterd is!

Wat ik ook niet snap is dat routeren zo moeizaam is. Je hebt toch al een verbinding met de telefoon, waarom wordt er dan niet via die internet verbinding een route gegenereerd in de 'cloud'. Lijkt me ook enorm energiebesparend.

Edit: Bij Mantel staat hij al voor 360: https://www.mantel.com/garmin-edge-820
Wel nog niet direct leverbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door I-King op 13-07-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:31
Na een terechte opmerking van meneer Herrick plaats ik onderstaand bericht in dit topic in plaats van Het grote wielrenervaringtopic. Het gaat om problemen met Garmin Livetrack.
rockhopper schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:50:
[...]

Ik heb het nog nooit werkend gekregen via m'n fenix 3. Tenminste alles werkt tot ik de straat uit fiets en dan 400 meter verderop is het einde oefening volgens garmin. [...]
Nou, ik heb het gistermorgen werkend gekregen (vóór de update van Garmin Connect) en ik begreep niet waarom. Uiteindelijk heb ik vastgesteld dat het ging werken nadat ik met de telefooncamera een foto (met geotagging) had gemaakt. Hier is mijn conspiracy theory: op één of andere manier krijgt Garmin Connect geen goed toegang tot de GPS van de telefoon. Doordat je in een andere app GPS laat aanspreken krijgt Garmin Connect ook ineens een duwtje. Probeer het eens.

-Configureer Livetrack in Garmin Connect op je telefoon zodanig dat ie jouzelf een mailtje stuurt (anders heb je die link immers niet)
-Start een Livetrack en ga een stukje fietsen of lopen.
-Start de camera (let op dat geotagging aan staat) en neem een foto ergens van.
-Ga naar je mail en klik op de link die je gemaild hebt gekregen. Wacht eventueel nog 1 of 2 minuutjes en probeer het nog eens.

Doet dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zal het dit weekend weer eens proberen, maar ik ben eigenlijk verbaasd dat de app de gps van de telefoon zou gebruiken. Ik ging er blind vanuit dat ie de gps data van je toestel (al dan niet horloge al dan niet edge/oregon/wat-dan-ook) haalde. Het zou mij namelijk vreemd overkomen dat een gps bedrijf (laat ik garmin daar maar even onder schalen) juist de gps van een externe telefoon zou halen, met alle potentiële onnauwkeurigheden daarbij en nog veel belangrijker de enorme battery drain die erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Dan hoef je ook niet per se foto's te gaan schieten. Even Google Maps openen is ook al voldoende. Maar ik sluit me aan bij rockhopper: de LiveTrack gebruikt de GPS-gegevens van je fietscomputer (of hardloophorloge, of whatever) en gebruikt je telefoon alleen als netwerkverbinding om die gegevens naar Garmin Connect te sturen. Maar ik heb het vermoeden dat we het alle drie dit weekend eens uitgebreid gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59
Weet iemand of het ook mogelijk is om de hartslag meter van een VivoActive HR te koppelen aan een Edge 800?

Ik heb een VivoActive HR voor activity tracking en hardlopen. Voor fietsen gebruik ik mijn Edge 800. De hartslag band vind ik irritant zitten dus zou het liefst hebben dat ik de fiets activity track middels de Edge 800 maar dat hij zijn hartslag gegevens krijgt van de VivoActive HR, die heb ik sowieso wel om namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 10:57
Yup, zie bijvoorbeeld de review van DCRainmaker:

"Now’s also a good time to talk about HR rebroadcasting. That feature allows you to leave the watch on your wrist, but broadcast the heart rate signal from the optical sensor to another device. This way if you have an ANT+ device (like a Garmin Edge), you can pickup the HR and display/record it. To enable this mode, you’ll hold down the settings button and go into the sensors menu and select the optical HR sensor and enable broadcasting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59
Tegek! Heb de opties gevonden, morgen maar eens testen of dat een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij de vivosmart HR werkt de rebroadcast alleen als 'standalone activiteit'. Dwz je kan niet tegelijk een activiteit opnemen met de vivosmart en tegelijkertijd de HR uitzenden, het is of het één of het ander. Als iemand hier uitsluitsel kan geven of dit ook opgaat voor de vivoactive HR, dat zou ik namelijk graag weten.

Kleine update over mijn gemekker met mijn oregon 600 als fietscomputer. Inmiddels blijkt er een nieuwe firmware update uit te zijn (waarschijnlijk heeft dit te maken met de aanloop naar de nieuwe oregon 700 die uitgekomen is, bijna in de winkels ligt) die mijn probleem heeft opgelost. Eerder kon de oregon mijn wahoo cadense sensor niet vinden ondanks dat de sensor op blutooth en ANT+ uitzend, maar met de nieuwe firmware werkt het wel. Inmiddels kan ik dus ook fietsen met de cadans zichtbaar op het scherm, dus mijn 'noodzaak' om een nieuwe te kopen is een stuk afgenomen.

Desalniettemin blijft de gadget freak in mij altijd hongerig naar een nieuw model, en ik kijk nog altijd of ik een leuke prijs zie voor de edge 1000, de 820 of misschien toch maar een oregon 700 neem. Ik zie mezelf niet zo snel workouts doen op de fiets en als ik het echt zou willen kan de fenix 3 die ook wel uitvoeren, daarnaast spreekt een kleurenscherm en een groot scherm (niet overdreven) mij meer aan. Maar voor de huidige marktprijzen wacht ik voorlopig even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 10:57
rockhopper schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:25:
Bij de vivosmart HR werkt de rebroadcast alleen als 'standalone activiteit'. Dwz je kan niet tegelijk een activiteit opnemen met de vivosmart en tegelijkertijd de HR uitzenden, het is of het één of het ander. Als iemand hier uitsluitsel kan geven of dit ook opgaat voor de vivoactive HR, dat zou ik namelijk graag weten.
Dat geldt ook voor de Vivoactive (en de FR235, en volgens mij ook de Fenix 3 HR), zie bijvoorbeeld ook weer de review van DCRainmaker, in de alinea onder de hierboven aangehaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Maar als hij HR gaat broadcasten naar een Edge, ia het toch ook niet erg dat hij niet kan tracken? Dat tracken doet die Edge dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
De edge 810 verkocht afgelopen weekend en nu in afwachting op de Edge 820 via Garmin. Vooral glonass is een must, heb bij het mountainbiken wat onnauwkeurigheid bespeurd tijdens lange ritten. En na ca 4 jaar intens gebruik is de accu op de edge 810 ook aardig heen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Vooral glonass is een must, heb bij het mountainbiken wat onnauwkeurigheid bespeurd tijdens lange ritten.
Glonass is helaas niet de zaligmakende oplossing, is heel logisch dat een track onnauwkeurig is bij het mountainbiken, zeker onder een bladerdek in de bossen.
En na ca 4 jaar intens gebruik is de accu op de edge 810 ook aardig heen.
Mijn Edge 800 is 5 jaar en na 4u biken heb ik nog 60% batterij, dus ik mag niet klagen...

Ik ben nog altijd tevreden van de Edge 800, maar na gebruik te maken van een FR920XT (ondertussen verkocht) mis ik de geneugten van een moderne Garmin (Wi-Fi, smartfuncties, ...) op het toestel, dus ga ik van zodra hij in de rekken ligt (pre-order prijs is nog véél te hoog) mij er één aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Edge 810 deal,men zal wel van de voorraad af moeten...
https://www.mantel.com/ga...c25031e&mc_eid=af208d5237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16
Heeft iemand ook problemen met het uploaden va koersen naar Garmin devices (edge 510 in mijn geval)?

Apparaat gereset en al meermaals verwijderd uit Garmin Connect geeft geen oplossing. Bij de synchronisatie van koersen maar ook leaderboards krijg ik een synchronisatiefout ('overdrachtsfout'). Ook mobiel.

Edit: een harde reset heeft het probleem opgelost gelukkig.

[ Voor 12% gewijzigd door wibblemoo op 19-07-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bij coolblue nog goedkoper: met alle sensors te koop voor €300.

http://www.fietscomputers...0-performance-bundel.html

[ Voor 26% gewijzigd door pdukers op 20-07-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
pdukers schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:13:
[...]

Bij coolblue nog goedkoper: met alle sensors te koop voor €300.

http://www.fietscomputers...0-performance-bundel.html
Het was gisteren 266 ongeveer, blijkbaar maar 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Hoop dat er binnenkort al even een mooie aanbieding voor de 820 voorbij komt. Mocht iemand er 1 zien dan hoor ik het graag. Mantel heeft de prijs helaas weer verhoogd naar 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik verwacht dat de eerste 820 aanbiedingen pas komen rond de thanksgiving sales (black friday).

Misschien als er ergens een nieuwe gps/fietswinkel opent dat je toevallig nog geluk kan hebben. Verder kan je als tip de coolblue 2e kansjes in de gaten houden (al verwacht ik daar ook geen echt scherpe prijzen)

De 810 is wel lekker scherp geprijsd momenteel. 250€ bij futurum (kale versie) en wellicht nog wel elders goedkoper.

Voor de liefhebbers van strava en leuke video's na hun rit, in het wielren-ervaring topic kwam deze leuke link voorbij https://www.relive.cc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22

Rhapsody

In Metal We Trust

Unito schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:57:
Hoop dat er binnenkort al even een mooie aanbieding voor de 820 voorbij komt. Mocht iemand er 1 zien dan hoor ik het graag. Mantel heeft de prijs helaas weer verhoogd naar 399.
Hier is ie € 379: http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1730.html

Is wel een betrouwbare shop. Heb er twee keer een sporthorloge besteld en dat ging allemaal prima.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
@ Rhapsody, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 22:46

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

De Pedaleur heeft ook wel nette prijzen:
Edge 820 voor 359,00 en 449,00 voor de bundel.

https://www.pedaleur.nl/c.../?q=Garmin+Edge%C2%AE+820

(heb em daar zelf net besteld.)

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
rockhopper schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:12:
Ik verwacht dat de eerste 820 aanbiedingen pas komen rond de thanksgiving sales (black friday).

Misschien als er ergens een nieuwe gps/fietswinkel opent dat je toevallig nog geluk kan hebben. Verder kan je als tip de coolblue 2e kansjes in de gaten houden (al verwacht ik daar ook geen echt scherpe prijzen)

De 810 is wel lekker scherp geprijsd momenteel. 250€ bij futurum (kale versie) en wellicht nog wel elders goedkoper.

Voor de liefhebbers van strava en leuke video's na hun rit, in het wielren-ervaring topic kwam deze leuke link voorbij https://www.relive.cc/
Ook wel te verwachten. De 820 is net uit. Die prijs zal voorlopig niet worden aangepast. 810 zal vooral in prijs zakken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
De bundel is € 417,68 bij clever training met de discount code van DC Rainmaker (DCR10MHD).
De standaard versie komt dan op € 353,42.

En free shipping.

http://www.clevertraining.co.uk/

[ Voor 3% gewijzigd door joint_me op 28-07-2016 16:44 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Afgelopen weekend heb ik de Garmin Edge 820 Bundel binnen gekregen. Uitpakken en installatie ging simpel. De meegeleverde sensoren zijn gekoppeld, dus bij het aanzetten werkt alles. Ook het koppelen met de telefoon ging gemakkelijk.

De koppeling met Strava wordt nergens in de handleiding goed uitgelegd, maar die moet je vanuit Strava doen en niet vanuit Garmin Connect. Het is me nu nog niet duidelijk hoe ik Strava-segmenten op de Gramin krijg. De handleiding is sowieso het grootste minpunt, die is onoverzichtelijk en onduidelijk.

Iets wat me ook niet duidelijk wordt, is welke functionaliteit via de mobiele app gebruikt kan worden, welke via het online portal en welke alleen via Garmin Express.

De normale functionaliteit werkt prima. De schermen zijn zelf in te stellen. Vreemd genoeg zijn hartslag en cadans niet standaard out-of-the-box zichtbaar, dus je zal sowieso als eerste je schermen willen aanpassen.

De navigatie lijkt ook prima te werken. Ik heb er alleen nog een klein rondje mee gereden, dus die moet ik nog beter testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik krijg hem morgen binnen, ben erg benieuwd. Ik heb jaren de Edge 800 gehad en ongeveer 4 weken de Edge 810. Helaas werkte die niet goed samen met mijn Powertap, dus ik heb hem weer verkocht.

Nu dus proberen met de Edge 820! Hoe bevalt de schermgrootte mr_obb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:27
mr_obb schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:46:
Het is me nu nog niet duidelijk hoe ik Strava-segmenten op de Gramin krijg.
Als je Garmin Connect account aan je Strava Account koppelt dan worden de segmenten die je in Strava met een ster markeert gesynchroniseerd via de app op je telefoon of computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

I-King schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:47:

Nu dus proberen met de Edge 820! Hoe bevalt de schermgrootte mr_obb?
Schermgrootte vind ik prima, ik kan genoeg info kwijt. Lekker compact, ik heb niet zoveel behoefte aan een groot apparaat op het stuur. Het enige is dat het onscreen toetsenbord wel echt klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Sjoewe schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Als je Garmin Connect account aan je Strava Account koppelt dan worden de segmenten die je in Strava met een ster markeert gesynchroniseerd via de app op je telefoon of computer.
Mits je een premium account hebt heb ik begrepen (ik heb dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

tlpeter schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:43:
[...]

Mits je een premium account hebt heb ik begrepen (ik heb dat wel)
Nope... Het werkt gewoon met de gratis Strava-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wahoo Elemnt strava segments:
YouTube: Strava Live Segments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:31
Werkte erg goed in de Beta test!

Het voordeel van de ELEMNT tegenover de implementatie van Garmin, is dat je bij de ELEMNT tegelijkertijd een route kan volgen, en toch live segmenten kan rijden. Ik weet niet hoe dat bij de hogere Garmins is, maar de Edge 510 kan dat niet tegelijkertijd.

Tijdens de beta was een premium Strava account nog niet nodig, maar nu geloof ik wel...Maar even afwachten hoe dat straks gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Gurby op 03-08-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Update van de Wahoo Companion App is uit voor iOS. :)

/edit: Damn..
The ELEMNT acts in many ways like other Strava Live Segment enabled devices in terms of how the underlying setup of the Strava Segments works behind the scenes. First is that you need a Strava Premium account (that’s the paid membership).

[ Voor 73% gewijzigd door Rivanov op 04-08-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
De Edge 820 besteld, nu wachten :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 17:05
Ik lees op internet dat er WiFi problemen zijn met de 820.
Mensen die dat hier kunnen bevestigen?

Ben altijd wat angstig betreft Garmin en onopgeloste bugs... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb het net getest en het was idd even 2x proberen voordat Wifi opgeslagen werd, maar het werkt. Bij sommigen lijkt ook de verwarring op te spelen dat Wifi altijd verbonden moet zijn, maar hij verbind alleen maar als er bijv. een rit geupload wordt. Werkt hier in ieder geval zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad2ness
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 11:17
Heeft iemand ervaring met de Garmin edge 1000 en Garmin edge 820. en wat zouden jullie aanraden als je op dit moment zou moeten kiezen?

Ik ben erg aan het twijfelen tussen beide. Op papier lijkt de 820 hetzelfde qua functies en heeft alleen een kleiner scherm t.o.v. de 1000. Er komt natuurlijk wel waarschijnlijk een nieuwe 1000 (1010) tijdens de kerst en verliest mogelijk firmware upgrades dan. what to do what to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Strava Live Segments op de Wahoo ELEMNT werken erg goed. :)
Worden netjes aangegeven en je kunt wisselen tussen verschillende pagina's zonder het Segment te 'verliezen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Yohost! schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:25:
Ik lees op internet dat er WiFi problemen zijn met de 820.
Mensen die dat hier kunnen bevestigen?

Ben altijd wat angstig betreft Garmin en onopgeloste bugs... :|
Geen wifiproblemen hier. Als ik thuiskom, upload hij netjes alles meteen maar Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad2ness schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:40:
Heeft iemand ervaring met de Garmin edge 1000 en Garmin edge 820. en wat zouden jullie aanraden als je op dit moment zou moeten kiezen?

Ik ben erg aan het twijfelen tussen beide. Op papier lijkt de 820 hetzelfde qua functies en heeft alleen een kleiner scherm t.o.v. de 1000. Er komt natuurlijk wel waarschijnlijk een nieuwe 1000 (1010) tijdens de kerst en verliest mogelijk firmware upgrades dan. what to do what to do
Is en blijft een persoonlijke keuze: groot vs klein scherm.
Je hoort vaak de Edge 1010 opduiken maar nog niks formeel, zelfs DCR ontkent de geruchten. Hij houdt het bij een levenscyclus van 3 jaar voor Edge-toestellen, dus de kerstperiode zal het zeker niet worden, daar de Edge 1000 pas in April 2014 werd aangekondigd. De mogelijkheid bestaat natuurlijk, maar de Edge 1000 kan perfect de software van de Edge 820 draaien. Anderzijds is het wel de gewoonte dat men puur commercieel een nieuw produkt op de markt MOET brengen om klanten te blijven lokken naar hun produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mad2ness schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:40:

Als je altijd blijft wachten op de nieuwste versie die er mogelijk wel of niet aankomt sterf je uiteindelijk met de folder in de hand en een gevulde portemonnee. Ik zou zeggen hak snel de knoop door en geniet gewoon van je nieuwe speeltje. Voor mij voegt de edge serie momenteel weinig extra's toe ten opzichte van de oregon serie. Ik gebruik op de fiets (nog) geen gestructureerde workouts en de extra mbt strava boeien me niet zo. Omdat inmiddels het cadans sensor probleem voor mij opgelost is bij de oregon 600 (firmware update ftw) en de 700 weinig extra's heeft behalve misschien de 'surprise me' functie denk ik dat ik de aanschaf nieuw speeltje uitstel tot de prijzen verder zakken. Of ik doe mijn 600 kado aan vrouwlief en koop alsnog een nieuw speeltje.
Keuzes, keuzes, keuzes. by the way, als je budget het toelaat zou ik altijd voor het grotere scherm gaan, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad2ness
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 11:17
rockhopper schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:53:
[...]

Als je altijd blijft wachten op de nieuwste versie die er mogelijk wel of niet aankomt sterf je uiteindelijk met de folder in de hand en een gevulde portemonnee. Ik zou zeggen hak snel de knoop door en geniet gewoon van je nieuwe speeltje. Voor mij voegt de edge serie momenteel weinig extra's toe ten opzichte van de oregon serie. Ik gebruik op de fiets (nog) geen gestructureerde workouts en de extra mbt strava boeien me niet zo. Omdat inmiddels het cadans sensor probleem voor mij opgelost is bij de oregon 600 (firmware update ftw) en de 700 weinig extra's heeft behalve misschien de 'surprise me' functie denk ik dat ik de aanschaf nieuw speeltje uitstel tot de prijzen verder zakken. Of ik doe mijn 600 kado aan vrouwlief en koop alsnog een nieuw speeltje.
Keuzes, keuzes, keuzes. by the way, als je budget het toelaat zou ik altijd voor het grotere scherm gaan, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
Ik heb de Garmin Edge 1000 besteld. Je hebt inderdaad helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Laatst Touring Edge aangeschaft voor op de racefiets en routes op de MTB. Eerts eindruk is positief. Wel even wat gelazer om er kaarten op te zetten van BBBike.org. Zijn OSM, maar hebben een ID waardoor de Touring ze als gelocked ziet na laatste update.
Was even wat gemier, maar wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik heb nu de Edge 820 voor het eerste ritje gebruikt en ben vooralsnog erg tevreden. Ik heb de segmenten nog niet aan de praat gekregen. Het scherm is een stuk kleiner dan de Edge 800, maar leesbaarheid en helderheid is zeer goed, dus dat is geen probleem.

De hypergevoeligheid van het scherm is er inderdaad wel, maar dat is ook gewenning in gebruik. Je moet je duim wat verder terughalen en niet te dicht bij laten zweven, dan gaat het al een stuk beter. In de regen nog niet getest, het schijnt dat dat soms nog wel eens problemen kan veroorzaken. Ik ga het zien. Tot nu toe een prima upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een vraag waar ik geen antwoord op vind! Kan je een Edge 820 en een FR235 samen gebruiken voor notificaties? Ik gebruik mijn FR235 als smartwatch, maar zou graag de Edge 820 erbij halen voor op de fiets en daar deze ook notificaties ondersteunt zou ik graag willen dat ze dus ook op het scherm van de Edge verschijnen, m.a.w. op beide toestellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Goede vraag. Ik heb de 235 en een 520.
Ik heb alleen nog geen berichten binnen gehad tijdens het fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Vrijdag ook de Edge 820 binnen gekregen en direct geupgrade naar versie 3.00
Eigenlijk precies het apparaat wat ik al jaren zocht als opvolger van mijn 500.
Namelijk met navigatie en niet te groot.

Documentatie paar keer doorgelezen en hij kan echt veel!
Al even gereden en strava segmenten gaf hij netjes aan.
Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk hoe ik de juiste erop krijg, hij importeerde ineens een heel aantal, terwijl ik er maar 1 geflagged heb in Strava.

Navigatie moet ik denk ik nog even aan wennen.
Hij denkt volgens mij steeds dat ik op de hoofdweg zit terwijl ik op het fietspas ernaast fiets.
Ook zie ik nog niet heel duidelijk war ik precies langs moet, misschien moet ik wat meer uitzoomen.
Ik zag ook dat er iets van 5 kaarten actief stonden? Weet nog niet wat ik hier precies mee kan.

WiFi heb ik trouwens helemaal niet nodig, hij upload keurig de rit via bluetooth en mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Strava segmenten pakt hij ook uit de 'regio'. Hij pakt dan een aantal populaire segmenten.
Daarnaast zijn het alleen je favoriete segmenten, die je kunt activeren door op het sterretje te klikken.

Navigeren heb ik nog nauwelijks geprobeerd, ga ik een dezer dagen doen.

Hij is bij mij wel 1x gecrashed, ik vermoed aan het einde van de rit toen de statistieken berekend moesten worden. De app synct hem dan ook niet. Garmin Express gaf aan dat de file verwijderd moet worden.

Ik heb hem wel naar Strava kunnen uploaden en die heeft hem wel goed verwerkt. Ik ben nog even aan het wachten op de Fit File Repair website van Kiesewetter, die kan hem wellicht correct repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Yohost! schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:51:
Navigatie moet ik denk ik nog even aan wennen.
Hij denkt volgens mij steeds dat ik op de hoofdweg zit terwijl ik op het fietspas ernaast fiets.
Ook zie ik nog niet heel duidelijk war ik precies langs moet, misschien moet ik wat meer uitzoomen.
Ik zag ook dat er iets van 5 kaarten actief stonden? Weet nog niet wat ik hier precies mee kan.
Nou dit kan potentieel problemen veroorzaken in de zin dat hij je navigatie en routes gaat berekenen over alle actieve kaarten. Als alle vijf de kaarten routeerbaar zijn.
Het idee is dat je per profiel een kaart actief kan hebben, bv ik zit op de motor en gebruik het vaste wegennet met profiel "wegmotor", ik zit op de racefiets en gebruik hiervoor de "onroute racefiets kaart", ik ben op wereldreis en ik gebruik de "OSM fietskaart", ik zit op de mountainbike en gebruik kaart "xxx".
Wat je dus niet moet doen is ze allemaal aan zetten in ieder profiel. Wel kan je eventueel een achtergrond kaart met details ook zichtbaar maken. De OSM fietskaart heeft hier een speciale achtergrond detail kaart voor die je naast de fietskaart zichtbaar kan maken, maar dat is eigenlijk meer wandel detail waar je op de fiets meestal niet zit te wachten.

Als de 820 net zo is als mijn oregon zal de garmin de neiging hebben je op de dichtstbijzijnde straat neer te plotten, met meerdere kaarten kan het natuurlijk veel makkelijker dat je op de hoofdweg wordt neergezet ipv op je daadwerkelijke naastgelegen fietspad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
Aha ik heb net even gekeken welke erop staan, overigens allemaal enabled standaard.

- INTL Standard Basemap, NR
- Garmin Cycle Map EU 2016.11
- Edge DEM Map EU 2014.10
- Garmin Geocode Map EU 2016.10

Even op internet gezocht.
De 1e is een grove basiskaart.
De 2e de fietskaart.
De 3e iets met hoogte info.
De 4e adressen en POI data.

Ze kunnen dus prima allemaal aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
Met auto navigatie is het toch net zo als je langs een andere weg rijd dat hij moeilijk kan inschatten waar je nu echt rijd dus zo gek vind ik dat niet eigenlijk?

Ik ga dus ook voor de edge 820 en krijg hem over 2 weken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Roos79 op 15-08-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met alle navigatie geld er een zekere mate van onnauwkeurigheid. Bij de meeste route navigatie via wegen gaat de app of de gps er vanuit dat je niet off-road bent en zal je dus proberen te plaatsen (met soms wisselend succes) op een weg.

Gelukkig komt het niet zo vaak voor maar ik merk het bij al mijn navigatie apps en toestellen wel eens dat ik opeens op een ventweg zit terwijl ik op de snelweg rij, of op een doorgaande fietsroute rij en de garmin me opeens aan de andere kant van het spoor/kanaal in een woonwijk zet.

@yohost leuke set, zit de adres en poi data/info niet gewoon in de fietskaart? De geocode map is de enige die ik zelf niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Bij Navigation > Routing > Routing Mode onder je activity profile kwam ik dit tegen:

Dit is dan van de Edge 1000 maar deze opties zitten ook op de 820.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/bikes-and-gear/accessories/gadgets/gps-devices/1400012317769-18mujanvhoe0z-960-540.jpg
Van de website van bikeradar:
"setting the navigation mode to 'Road Cycling' will steer you to your chosen location on streets but not bike paths; 'Tour Cycling' will route you onto bike paths. (We were initially annoyed that a test route skipped bike paths until we figured out this setting.)"

Het is wel een hoop zelf uitzoeken want in de handleiding zelf wordt hier vrij kort over gesproken:
For example, you can select Tour Cycling for on-road navigation or Mountain Biking for off-road navigation

Hij staat dus standaard op Road cycling en heb heb nu aangepast naar Tour.
Maar weer even een testritje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Yohost! schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:16:
Bij Navigation > Routing > Routing Mode onder je activity profile kwam ik dit tegen:

Dit is dan van de Edge 1000 maar deze opties zitten ook op de 820.
[afbeelding]
Van de website van bikeradar:
"setting the navigation mode to 'Road Cycling' will steer you to your chosen location on streets but not bike paths; 'Tour Cycling' will route you onto bike paths. (We were initially annoyed that a test route skipped bike paths until we figured out this setting.)"

Het is wel een hoop zelf uitzoeken want in de handleiding zelf wordt hier vrij kort over gesproken:
For example, you can select Tour Cycling for on-road navigation or Mountain Biking for off-road navigation

Hij staat dus standaard op Road cycling en heb heb nu aangepast naar Tour.
Maar weer even een testritje doen :)
Mocht je ooit de OSM fietsmap nemen op die website staan ook weer aparte settings voor de kaart (ik weet niet of die afwijken van deze uit m'n hoofd)
Maar kort gezegd heb je 3 soorten fietsers en zijn er 4 soorten navigatie.
1 auto blijft op straten en vermijd snelwegen niet
2 racefiets blijft op straten vermijd wegen waar fietsers niet op mogen vermijd ook mul zand & schelpenpaadjes, maar niet kasseien
3 gewone fiets / vakantiefiets / tourfiets gaat op alles wat gangbaar fietspad is dus ook schelpenpaadjes en andere 'gladde' onverharde wegen
4 mountainbiking, gaat ook op de speciale mulzand mountainbike paadjes die de andere vermijden.

Overigens maak ik gewoon zelf een profiel aan met de settings voor race en tour, want dat kost me minder tijd dan alles na te gaan wat die lui van garmin voor me bedacht hebben. Het blijven amerikanen en die kunnen niet fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
Kwa fiets computers wat is nou een betere keuze Polar of Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Roos79 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:15:
Kwa fiets computers wat is nou een betere keuze Polar of Garmin?
Heb je de openingspost gelezen? Daar staat dit duidelijk in uitgelegd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• joint_me
Ik heb net mijn edge 820 binnen! Helaas zit ik op werk, dus uitgebreid ernaar kijken is er niet bij.
Korte eerste indruk, hij is een stuk ingewikkelder dan mijn edge 500.

Hello fellow humans

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Microkid schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

Heb je de openingspost gelezen? Daar staat dit duidelijk in uitgelegd.
Wat mij betreft mag er een kleine toevoeging bij de openingspost: "als je al data van een bepaald merk op desbetreffende platform hebt en je hecht hier waarde aan geeft dit een klein voordeel voor betreffende merk"

Al geef ik meteen toe dat de meeste serieuzere sporters waarschijnlijk toch ook alles op dan wel strava dan wel training peaks oid zetten, wat het voordeel dan weer meteen wegneemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:46
Even een vraag voor de Garmin Edge 1000 gebruikers

Mijn broer en ik hebben dit jaar beide een Edge 1000 aangeschaft voor wielrennen, tot 2 weken geleden werkte deze vlekkeloos, echter sinds 2 weken worden de ritten niet op Garmin Connect gezet via wifi, waar dat voorheen altijd wel direct op Garmin Connect (en Strava) stond, na het fietsen.

Nu moeten we eerst de Garmin op de PC aansluiten via USB en Garmin Express opstarten, dan wordt het direct bijgewerkt en staat de rit ook direct op Garmin Connect (en Strava).

Enige wat veranderd is in tussentijd, zijn volgens mij 2 software updates.

Ik heb al geprobeerd om de Edge te ontkoppelen met het Garmin account en vervolgens opnieuw te koppelen, helaas zonder resultaat.

Zijn er meer mensen met dit 'probleem' / deze verandering?

[ Voor 0% gewijzigd door FrankyD86 op 26-08-2016 20:41 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FrankyD86 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:40:
Even een vraag voor de Garmin Edge 1000 gebruikers

Mijn broer en ik hebben dit jaar beide een Edge 1000 aangeschaft voor wielrennen, tot 2 weken geleden werkte deze vlekkeloos, echter sinds 2 weken worden de ritten niet op Garmin Connect gezet via wifi, waar dat voorheen altijd wel direct op Garmin Connect (en Strava) stond, na het fietsen.

Nu moeten we eerst de Garmin op de PC aansluiten via USB en Garmin Express opstarten, dan wordt het direct bijgewerkt en staat de rit ook direct op Garmin Connect (en Strava).

Enige wat veranderd is in tussentijd, zijn volgens mij 2 software updates.

Ik heb al geprobeerd om de Edge te ontkoppelen met het Garmin account en vervolgens opnieuw te koppelen, helaas zonder resultaat.

Zijn er meer mensen met dit 'probleem' / deze verandering?
Ik heb zelf geen edge 1000 dus ik kan niks voor je controleren, maar laat ik 'just in case' maar even het voor de hand liggende vragen: Is het wachtwoord of je wifi netwerknaam veranderd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankyD86
Bedankt voor het mee denken, maar nee, daar is niets in veranderd.

Daarbij hebben zowel mijn broer en ik hetzelfde probleem, maar wonen niet bij elkaar en hebben dus verschillende netwerken.

De Edge heeft ook verbinding met het juiste netwerk, updates zijn hier ook via binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik heb recent ook problemen gehad met het syncen van data van/naar mijn Edge. Is wel een 810, dus de sync loopt via bluetooth en de Garmin app op mijn telefoon, maar misschien.helpt het je.

Probleem was dat er bij items in de queue stonden om naar mijn Edge te syncen, maar om een of andere reden lukte dat niet. Ik kreeg ook een sync error in de Garmin app. Ik heb dit uiteindelijk opgelost door de queue via de Garmin Connect site leeg te gooien.

Dingen die je kunt proberen:
- Gooi eventuele items in de queue weg.
- Probeer via bluetooth en de Garmin app.
- Maak een nieuw account aan bij Garmin Connect om problemen met je account uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken & wegen heb ik gisteren toch gekozen voor de Wahoo Element boven een van de Garmins.
Vandaag een gewenningsdag ervan gemaakt, op bekende pad navigatie en alle andere instellingen uitgeprobeerd, ging heel erg goed met de Android app en Ridemygps, ook met easy route een gpx route aangemaakt en geïmporteerd.
Ik heb wel wat vragen, maar probeer de antwoorden morgen zelf te ontdekken want zoveel is mogelijk.
Kom ik er niet uit, dan vermeld ik het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankyD86
pdukers schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:16:
Ik heb recent ook problemen gehad met het syncen van data van/naar mijn Edge. Is wel een 810, dus de sync loopt via bluetooth en de Garmin app op mijn telefoon, maar misschien.helpt het je.

Probleem was dat er bij items in de queue stonden om naar mijn Edge te syncen, maar om een of andere reden lukte dat niet. Ik kreeg ook een sync error in de Garmin app. Ik heb dit uiteindelijk opgelost door de queue via de Garmin Connect site leeg te gooien.

Dingen die je kunt proberen:
- Gooi eventuele items in de queue weg.
- Probeer via bluetooth en de Garmin app.
- Maak een nieuw account aan bij Garmin Connect om problemen met je account uit te sluiten.
Bedankt voor je hulp, nu de Garmin via bluetooth gekoppeld aan de telefoon, inclusief app en dan werkt het wel. Blijft vreemd dat het via wifi niet meer wil ineens, maar via bluetooth is een prima alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Mooi dat je een alternatief hebt.

Je bent blijkbaar niet de enige met WIFI problemen als ik het Garmin forum bekijk: https://forums.garmin.com...-Upload-problems-via-wifi

Persoonlijk zou ik de firmware van mijn Garmin nooit updaten als het allemaal naar tevredenheid werkt en ik eventuele nieuwe features niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
@peebee: goeie aankoop! Hier ook een tevreden Elemnt bezitter; mocht je vragen hebben, allicht dat ik je dan kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neehoor, alles is nu duidelijk, vanmiddag lekker gefietst, rondje van 40 km, turn by turn werkt prima, heel erg goed zichtbaar scherm inde zon, bij mij een van de voornaamste redenen om voor de Elemnt gekozen te hebben, aanpassen van de schermpjes, toch wel erg gebruiksvriendelijk hoor met de app. Enige wat ik me nog afvraag is dat ik geen buzz hoor bij navigatie? Of is dat ook niet de bedoeling ? Wel de leds uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Hij zou inderdaad moeten bliepen. Let wel, dat doet ie alleen bij turn-by-turn navigatie, dus als je een route met ride-with-gps gemaakt hebt. Bij de routes van Strava krijg je een zogenaamde breadcrum trail, en dan geeft ie geen geluid.
Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste