Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houders zijn er van legio andere merken (K-Edge, Bar Fly, SRAM, ...) en waarom extra sensors? Enkel op mijn race fiets zit een cadans-/speedsensor, op de andere fietsen (MTB, stadfiets,..) gebruik ik enkel de GPS om te weten hoe snel ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:15:
Houders zijn er van legio andere merken (K-Edge, Bar Fly, SRAM, ...) en waarom extra sensors? Enkel op mijn race fiets zit een cadans-/speedsensor, op de andere fietsen (MTB, stadfiets,..) gebruik ik enkel de GPS om te weten hoe snel ik rij.
Dan zou ik juist op de MTB de sensoren monteren. Op de racefiets verander je niet zo plotseling van snelheid waardoor de gps-meting zou kunnen voldoen. Op de MTB zeker niet.

Ook de afwijking op de MTB in afstand tussen gps en sensor is veel groter.

Maar dat is idd ook een kostenbesparende optie. Of toch de 810?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik juist op de MTB de sensoren monteren. Op de racefiets verander je niet zo plotseling van snelheid waardoor de gps-meting zou kunnen voldoen. Op de MTB zeker niet.

Ook de afwijking op de MTB in afstand tussen gps en sensor is veel groter.

Maar dat is idd ook een kostenbesparende optie. Of toch de 810?
Ik heb nog de oude sensor, welke dus cadans en snelheid in één sensor registreert en ik verkies cadans boven snelheid. Cadans vind ik belangrijk op de racefiets, niet zo op de MTB. De nieuwe sensors zijn inderdaad afzonderlijk en zou ik de cadanssensor op de racefiets en de speedsensor op de MTB kunnen monteren.

Ik heb nu zo'n 30 000 km opzitten met de Edge (705/500/800) op mijn sturen en qua afstand heb ik echt geen klachten hoor. Toen ik nog ver van de enige was die met een op GPS-gebasseerde fietscomputer reed en de rest nog met de oude non-GPS fietscomputertjes, was de afstand gelijk aan mijn medebikers.
Toen ik net overschakelde heb ik zelfs nog met een Polar (non-GPS) en een Garmin Edge gereden , omdat ik het zelf niet zo geloofde, maar na een tijdje heb ik die Polar verwijdert want die had geen meerwaarde meer.
Zo heb ik al meerdere malen de Belgische marathons gereden, die toch vaak doorgaan in de (Waalse) Ardennen en dus regelmatig in beboste gebieden plaatsvinden, en zelf daar klopte de afstand met hetgeen er werd aangekondigd door de organisatie. Eenmaal heeft die het wel heel moeilijk gehad met de correcte afstand en dat was in de Franse Alpen, maar het was toen zeer slecht weer en ik denk dat in combinatie met de hoogte (+ 2000m) een beetje moeilijk had. Medebikers die ook met een Edge reden hadden wel de juiste afstand, dus het was echt een alleenstaand voorval.

Qua snelheidweergave kan moet ik wel toegeven dat dit soms niet klopt op het scherm, maar uiteindelijk kijk ik weinig naar mijn schermpje om te weten hoe snel ik rij, ik let liever op wat er voor mijn wiel wordt geschoven, want een stuurfoutje is snel gebeurd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:54:
[...]

Ik heb nog de oude sensor, welke dus cadans en snelheid in één sensor registreert en ik verkies cadans boven snelheid. Cadans vind ik belangrijk op de racefiets, niet zo op de MTB. De nieuwe sensors zijn inderdaad afzonderlijk en zou ik de cadanssensor op de racefiets en de speedsensor op de MTB kunnen monteren.

Ik heb nu zo'n 30 000 km opzitten met de Edge (705/500/800) op mijn sturen en qua afstand heb ik echt geen klachten hoor. Toen ik nog ver van de enige was die met een op GPS-gebasseerde fietscomputer reed en de rest nog met de oude non-GPS fietscomputertjes, was de afstand gelijk aan mijn medebikers.
Toen ik net overschakelde heb ik zelfs nog met een Polar (non-GPS) en een Garmin Edge gereden , omdat ik het zelf niet zo geloofde, maar na een tijdje heb ik die Polar verwijdert want die had geen meerwaarde meer.
Zo heb ik al meerdere malen de Belgische marathons gereden, die toch vaak doorgaan in de (Waalse) Ardennen en dus regelmatig in beboste gebieden plaatsvinden, en zelf daar klopte de afstand met hetgeen er werd aangekondigd door de organisatie. Eenmaal heeft die het wel heel moeilijk gehad met de correcte afstand en dat was in de Franse Alpen, maar het was toen zeer slecht weer en ik denk dat in combinatie met de hoogte (+ 2000m) een beetje moeilijk had. Medebikers die ook met een Edge reden hadden wel de juiste afstand, dus het was echt een alleenstaand voorval.

Qua snelheidweergave kan moet ik wel toegeven dat dit soms niet klopt op het scherm, maar uiteindelijk kijk ik weinig naar mijn schermpje om te weten hoe snel ik rij, ik let liever op wat er voor mijn wiel wordt geschoven, want een stuurfoutje is snel gebeurd ;-)
Eens. Candanssensor op de MTB is zinloos. Je hebt vaak geen tijd om na te denken of de cadans 'goed' is, moet meer op gevoel.

Ik heb nog nooit met een cadansmeter gereden en heb het gevoel dat het niet zo nuttig zal zijn als de stapfrequentiemeter op mijn hardloophorloge (Forerunner 620). Die was leuk de eerste paar keer, maar verder doe ik er weinig meer mee...

Of is het zo dat je regelmatig je cadans in de gaten houdt en op basis daarvan schakelt? Of vind je een cadansmeter om een andere reden belangrijk?

Overigens is de afstandmeting op de kilometerteller van mijn fietsen een stuk nauwkeuriger dan die van de GPS. Ik gebruik dus de Forerunner 620 ook voor het registreren van mijn fietstochten (Garmin Connect en Strava) en merk dat bij een racefietstocht de GPS zo'n 1-2% minder aangeeft, maar bij een MTB-tocht 5% (of meer). Wat ook te verklaren is: op een MTB doe je veel meer scherpe bochten, dan op de racefiets.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 09:01
Galois schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:51:
Mooi, dank allen!
Exact wat ik zocht...

Valt mij wel erg tegen de prijs van de extra accessoires. Ik heb dus drie fietsen waar ik 'm op zou willen gebruiken.

De Edge 1000 in bundel (incl. snelheid/cadanssensor en stuurhouder) kost 480 euro.
Vervolgens twee extra houders: 90 euro en 2 extra sensoren: 140 euro.

Zit ik op 710 euro... :(
Ik heb ook de 1000, hierbij zitten 2 quarterturn mounts en mount dat je computer voor je stuur komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 12:41

Steef123

Luchtfotograafje

Ik heb een vraagje over de meting van hoogtemeters door de Garmin 810. Ik heb nu een rit of 6 ermee gereden, en de hoeveelheid geregistreerde hoogtemeters is veel te hoog.

Ik weet dat de meting met een barometer wordt gedaan en daardoor slecht kan zijn door veranderende weeromstandigheden. De eerste paar ritten kan daar wel sprake van zijn geweest, maar ook bij rustiger weer is de meting ronduit zinloos.

Paar voorbeelden van ritten in goed, stabiel weer: ritje door de duinen, Garmin gaf 500hm aan, gecorrigeerd door Strava: 114hm. Andere (niet-duinen, volledig vlakke) rit gaf Garmin ook >1000hm aan, i.t.t. de Strava-gecorrigeerde 13hm.
Minder goed weer (zon en regen afgewisseld): Elfstedentocht gister, Garmin: 1140hm, Strava: 44hm.

Zijn dit 'normale' afwijkingen? In dat geval lijkt het me een bijzonder zinloze meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Dat lijkt me een defecte meter, of een verstopte meter. Zit ie misschien vol vocht of modder?"(De gaatjes in de casing bv)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20
Je zou even kunnen kijken in de settings wat hij aangeeft als uitgangshoogte en dat zonodig handmatig aanpassen. Volgens mijn 810 begon ik altijd op 245 meter onder zeeniveau, dan trekken de hoogtemeters ook wel lekker door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

De unit is net nieuw, en alleen gister in de regen mee gefietst dus ik kan me niet voorstellen dat 'ie vol met modder of vocht zit. Zal het straks nog ff controleren.

Ook zal ik even de uitgangshoogte checken, thanks voor de tip. Ik vermoed alleen niet dat dat het probleem is, als ik het hoogteprofiel bekijk lijkt het erop dat het vooral een 'instabiele' meting is: die blijft fluctueren rond 1 bepaald punt. Hij meet dan niet constant 0m, maar -1m, -2m, -1m, 0m, -1m, -1m, 0m, 0m etc. Al die enkele meters tellen uiteindelijk op naar een grote totale hm zonder ook maar ergens te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Steef123 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:04:
Ook zal ik even de uitgangshoogte checken, thanks voor de tip. Ik vermoed alleen niet dat dat het probleem is, als ik het hoogteprofiel bekijk lijkt het erop dat het vooral een 'instabiele' meting is: die blijft fluctueren rond 1 bepaald punt. Hij meet dan niet constant 0m, maar -1m, -2m, -1m, 0m, -1m, -1m, 0m, 0m etc. Al die enkele meters tellen uiteindelijk op naar een grote totale hm zonder ook maar ergens te klimmen.
Dat klinkt als een hardwarematig defect. Ik zou 'm omruilen voor een beter werkend exemplaar.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

Ik heb nog een ander idee van wat er mis kan gaan: hij was gemonteerd op out-front mount, maar die stond niet volledig horizontaal (licht naar boven gekanteld). Ik kan me zo voorstellen dat in bepaalde standen er nou net een onregelmatige/sterke wind in het gat in de casing kwam, waardoor er lokaal kleine drukverschilletjes ontstaan die worden geregistreerd. Zou het rare patroon wel verklaren.

Heb 'm nu horizontaal gezet, zal morgen een stukje gaan fietsen en zien wat dat oplevert. Hij is nog geen maand oud dus zit ruimschoots in de garantieperiode, kan dus altijd nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 21:39
http://updates.polar.com/...y-services-to-polar-flow/ Fijn dit! eindelijk 3rd party routes importeren naar mijn Polar V650. Geen gedoe meer met syncmytracks etc. Nu nog die mooie front mount aanschaffen en het is een heel goede fietscomputer. Heb hem bij Mantel gekocht voor 260 in een aanbieding inclusief sensoren, goede deal voor een computer die ook routes kan weergeven.

[ Voor 36% gewijzigd door maxietheboss op 18-05-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

W00t vandaag mijn tweedehands Edge 800 binnengekregen.

Was het zat om elke keer overpriced toertochten te rijden maar vond de routes wel mooi en zelf zonder hulp is dat lastig te vinden :(
Kon een Edge 800 kopen voor €120 inc. dus lijkt me een fijne optie om te proberen :)
Zit nu met een Edge 800 en 500, luxe probleem :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Niet voor de die-hard wielrenner maar zou toch wel eens leuk kunnen zijn deze kickstarter.

De Beeline

Had hem nog niet voorbij zien komen in dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Unito op 19-05-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Een digitaal kompas? Lijkt me niet echt handig, zeker niet op de racefiets. Ik zet graag vooraf een route uit zodat ik niet op zandpaden terecht kom. Dat gaat met met dit ding natuurlijk nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik kon het in dit topic niet vinden maar wellicht meer met het probleem of iemand met de oplossing....

Iemand bekend met het probleem dat je een Microsoft Lumia 950XL niet via Garmin Connect op je telefoon kan koppelen met de Garmin Edge 810? Ik heb van alles geprobeerd maar de Garmin 810 koppeld gewoon niet, nog erger zelfs...ik zie hem niet eens in het lijstje staan met bluetooth apparaten. In Garmin Connect de windowsphone app zie ik wel de optie om een 810 toe te voegen. En die moet je dan via Bluetooth connecten.

Vanmiddag mijn oude Samsung S2 met bluetooth 3.0 uit de kast gehaald om te testen. En daar kon ik de garmin wel mee connecten.

Is er mogelijk een probleem tussen de comptabiliteit ? 950XL heeft Bluetooth 4.1 en de Garmin 810 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik heb mijzelf vandaag een edge 520 kado gedaan.
Ik benieuwd hoeveel dit beter werkt dan met de fr235, toch niet heel fijn om op een horloge te bekijken wat je wilt weten.

[ Voor 25% gewijzigd door tlpeter op 24-05-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:56
M@cer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Wanneer je serieus een beetje wil fietsen is een fietscomputer met GPS toch wel een must, dan kan je je aansluiten op Strava.. Wat gelijk erg helpt wat betreft motivatie.... ;)
Dat kan ook gewoon met je smartphone in je zak hoor :)

Maar verder is het inderdaad erg handig, heb er toch regelmatig veel plezier van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb een Edge 510, zit een beperkte navigatie op (vooraf ingeladen routes volgen middels een lijn en afslagaanwijzingen). Dit is ideaal als je eens een stuk wil fietsen waar je de weg niet zo goed kent. Leuke route uitzetten op de PC en fietsen maar. Adresnavigatie mis ik niet zo, in geval van nood kan ik altijd nog de telefoon pakken met google maps.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heeft iemand ervaring met een 'o-synce coachsmart'? Kan er maar zeer weinig over vinden online, maar het lijkt me op zich wel een interessant apparaat om ant+sensoren en smartphonefuncties (tracking) samen te brengen.

Kennelijk is het eigenlijk hetzelfde apparaat als een3t eyee, wat de zoekmogelijkheden weer wat vergroot.

[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 27-05-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
In de laatste beta software van de Wahoo Elemnt zit turn by turn (alleen voor routes van ridewithgps). Verder nog andere verbeteringen zoals meer velden boven de kaartweergave, sorteren van routes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Brammel schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:32:
In de laatste beta software van de Wahoo Elemnt zit turn by turn (alleen voor routes van ridewithgps). Verder nog andere verbeteringen zoals meer velden boven de kaartweergave, sorteren van routes, etc.
Workouts?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123

Steef123

Luchtfotograafje

Steef123 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:41:
Ik heb nog een ander idee van wat er mis kan gaan: hij was gemonteerd op out-front mount, maar die stond niet volledig horizontaal (licht naar boven gekanteld). Ik kan me zo voorstellen dat in bepaalde standen er nou net een onregelmatige/sterke wind in het gat in de casing kwam, waardoor er lokaal kleine drukverschilletjes ontstaan die worden geregistreerd. Zou het rare patroon wel verklaren.

Heb 'm nu horizontaal gezet, zal morgen een stukje gaan fietsen en zien wat dat oplevert. Hij is nog geen maand oud dus zit ruimschoots in de garantieperiode, kan dus altijd nog terug.
Hm, ik heb 'm nu echt horizontaal gemonteerd en twee korte ritjes gemaakt van zo'n 60km, allebei in vrijwel perfect weer (weinig wind, geen weersomslag o.i.d.). Nog steeds wordt de hoogte grof overschat, maar niet meer zo extreem als eerst. Ene ritje ging van 53hm (Garmin) naar 10hm (Strava), andere van 113hm (Garmin) naar 29hm (Strava).
Het hoogteprofiel volgens Garmin ziet er zo uit:
https://www.dropbox.com/s/f8e4fgtb0hj3jjp/garmin.png?dl=0

Wat denken jullie? Valt dit onder een 'normale' afwijking, of is er gewoon iets mis? Ik heb zelf de neiging 'm terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat hoogteprofiel zegt niet heel veel zonder de bijbehorende kaart. Maar op het oog zie ik weinig heel vreemde dingen. Er zit een piek ergens bij 1u20min, hopelijk was dat een viaduct ofzo verder lijkt het vrij vlak. Wegen zijn vaak niet helemaal vlak dus met hobbeltjes enzo kan je stiekem toch wel wat hoogtemeters pakken (al zullen er dit normaal gesproken niet meer dan 10 zijn) Verder kan door een weeromslag de druk dalen (jij klimt dan volgens het apparaat) of stijgen (jij daalt dan volgens het apparaat), meestal goed zichtbaar door de beginhoogte te vergelijken met de eindhoogte (mits je een rondje rijdt). Dit kan bij mij al gauw een meter of 5 tot 10 zijn. En soms zelf veel meer (denk aan honderden meters) als er toevallig een front overtrekt, vaak zie je dit vlak voor en na onweersbuien.

Maar goed als jij niet tevreden bent met je afwijkingen, of je hebt het idee dat het allemaal niet goed genoeg is zou ik gewoon een nieuw exemplaar aanvragen. Anders blijf je jezelf er toch aan ergeren. Voor mij maken de hoogtemeters weinig uit. Mijn Fenix 3 en Oregon 600 komen meestal aardig overeen. Ik zie ook geen verschillen ontstaan in rust, en als ik op een stoel ga staan geven ze allebei keurig aan dat ik een meter geklommen ben. Wat helpt is natuurlijk je begin hoogte ijken (mits je deze weet, en anders neem je altijd een vast getal waarvan je denk dat het goed is of je kijkt even of je het via strava/google kan vinden).

Tot slot weet ik niet precies welk toestel je hebt, maar je hebt gps hoogte (die op zijn gunstigst tot 10 meter nauwkeurig is, en vaker 50 tot 100-en meters kan afwijken, dit hangt veel af van of er toevallig een gps satelliet nabij de horizon is) en daarnaast barometrische hoogte. Die tweede is veel nauwkeuriger, al kan deze ook fouten vertonen als het gat voor de sensor vies/verstopt raakt. Mogelijk zou wind hier ook een rol bij kunnen spelen, al weet ik dit niet zeker.

Kortom, zie de hoogte als een hulpmiddel en niet als een absolute waarheid. Als je toestel aangeeft dat je 10 meter hebt gedaan zal het wel ongeveer vlak geweest zijn, geeft hij 200 aan, dan kan je er best 150 of 250 gemaakt hebben maar je bent in ieder geval beter bezig geweest ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 28-05-2016 13:12 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Werkt het uploaden en ook volgen van GPX bestanden op de polak 650 goed? Ik overweeg deze computer ook.

alternatieven die ik nu zie zijn:
MIO CYCLO 315 HC WEST EUROPA
GARMIN EDGE 810 PERFORMANCE & NAVIGATION BUNDEL

ze lijken allemaal hetzelfde te kunnen, dus als er geen verschil is pak ik de goedkoopste

Wat wil ik:

Gebruiksgemak, geen geknoei (Must)
Een GPX bestand zo gemakkelijk mogelijk in de computer krijgen (Must)
Die route zo gemakkelijk mogelijk volgen(Must)
Training schema's van de computer op basis van hartslag(Must)

Goede integratie met iPhone zonder tussen apps, vooral voor de hartslag band, zodat ik deze ook tijdens het lopen kan gebruiken (Should)
Lange batterij duur (Should
Cadans meting, maar dat mag via een latere uitbreiding (Should)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

duwtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Yalopa schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:09:
Werkt het uploaden en ook volgen van GPX bestanden op de polak 650 goed? Ik overweeg deze computer ook.
Welk onderzoek heb je zelf al gedaan? Even Googlen levert al veel informatie op.
https://www.mantel.com/blog/review-polar-v650/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Laatst online: 27-03 13:01
Ze schrijft zelf onderaan dat ze door Wahoo gesponsord wordt. Echt kritisch is ze dan ook niet, geeft ze zelf ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Microkid schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:49:
[...]

Welk onderzoek heb je zelf al gedaan? Even Googlen levert al veel informatie op.
https://www.mantel.com/blog/review-polar-v650/
Spijtig dat dit de enige reactie is die ik krijg. Ja ik heb moeite gedaan. Veel reviews op youtube zij ouder dan een jaar en hebben deze update niet. De review die jij linkt spreekt met moeite over ervaring met de update. een 8 stappen plan om een bestand op de polar te zetten en dat is het, geen ervaring, niets.

Mocht iemand die deze fietscomputer zelf heeft zijn gebruikers ervaring nog willen delen zou dat fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Maar dat 8-stappenplan geeft in ieder geval toch (deels) antwoord op je vraag voor wat betreft gebruiksgemak/gpx bestanden? Ik heb zelf een Garmin (800) en daar kun je ze er via bv de verkenner op zetten, dus dat werkt een stuk eenvoudiger.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:25:
Heeft iemand ervaring met een 'o-synce coachsmart'? Kan er maar zeer weinig over vinden online, maar het lijkt me op zich wel een interessant apparaat om ant+sensoren en smartphonefuncties (tracking) samen te brengen.
...
Ik heb zo'n ding op de gok voor ~€50 gekocht, omdat het in iedergeval op papier wel redelijk zou doen wat ik wil, en dat doet ook wel, voor zover ik het na wat korte testrondjes zou kunnen beoordelen.

Ik had al een ANT+ hrm en S&C sensor op de fiets, die zijn nu gekoppeld aan de coachsmart. Op de telefoon draait een o_synche-app die zelf met behulp van de telefoonsensoren GPS+barometer-info verzameld en vastlegt. De zomputer en telefoon worden verbonden per bluetooth, waarover de fietscomputer de ANT+-sensorgegevens naar de telefoon stuurt. De tijd en hoogte wordt vervolgens ook weer naar de coachsmart gestuurd, die de gegevens van de sensoren kan weergeven. Helaas wordt momenteel de gps-hoogte gebruikt, maar naar verluid zou dat veranderen en kan tzt ook een gecalibreerde luchtdruk worden gebruikt voor de hoogteschatting. Na afloop van de rit kan de app de informatie emailen (als . fit bestand), uploaden naar virtualtraining.eu (van waar bijvoorbeeld ook weer een fit- of tcx-bestand kan worden geexporteerd) of naar een gekoppelde andere account (bijvoorbeeld strava). Dat werkt dus best gemakkelijk.

Alleen zijn er dus geen navigatieaanwijzingen en de gemeten hoogte is nogal onbetrouwbaar, al is voor implementatie van het eerste tenminste theoretisch wel een mogelijkheid, en het tweede zou op termijn wat beter moeten worden. Batterijverbruik op van de telefoon (Nexus 5X) vind ik heel acceptabel, in ~3uur fietsen is de batterij ~10%gedaald (~7% meer dan normaal, zonder actieve o_synche-app en GPS)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 06-06-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:48
begintmeta schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:25:
Heeft iemand ervaring met een 'o-synce coachsmart'?
Ik heb een O-Synce Macro X. De bouwkwaliteit valt me erg tegen: de knoppen zitten op de stuurhouder (niet op de unit) en verliezen vaak contact, de front-out stuurhouder is van slap plastic en op oneffen wegen trilt daardoor de unit zodat je er niets kunt lezen; de stuurhouder is zelfs compleet losgetrilt. Uitlezen met een PC kan alleen als je een dure cradle erbij koopt.

Ook is de unit kieskeurig over de ANT sensoren: bij mij werkte een MIO speed/cadans sensor niet - misschien iets om ook bij de CoachSmart in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb met mijn twee ANT+-sensoren geen problemen gehad, maar dat is natuurlijk maar een kleine steekproef, dus het is zoals je zegt wellicht raadzaam om goed na te gaan of de boel werkt. De bouwkwaliteit van de coachsmart (en de drie geintegreerde knoppen) en de houder die erbij wordt geleverd (die heb ik aan de stuurpen vastgemaakt) zijn IMHO wel redelijk, er trilt niets los in iedergeval, hoe het op de lange termijn blijft werken zou ik natuurlijk niet weten.

Mocht ik eens in de gelegenheid zijn wat andere ANT+sensoren te testen, zal ik dat doen en hier ook even de resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPana
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-02-2022
Een vraag aan de mensen die met Strava een route maken, en deze vervolgens rijden met Garmin Edge 1000. Gisteravond een route gereden en meerdere malen het probleem gehad dat ik eigenlijk een afslag moest nemen, maar de Garmin deze instructie niet gaf. Kijkend op de kaart van de route lijkt het alsof de Garmin denkt dat de weg gewoon rechtdoor loopt, terwijl het toch echt een afslag is.

Iemand een idee hoe dit op te lossen/verbeteren? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb mijn Edge 810 nu ruim 2 maanden, maar ondanks dat hij is voorzien van de laatste software is hij al 3 keer gecrashed.

De eerste 2 keer was midden in een lange toertocht (RVV en LM), gewoon zomaar. Beide keren ergens rond kilometer 70. De laatste keer was afgelopen dinsdag, toen ik aan het einde van mijn 115km rit op 'stop' drukte.
De enige overeenkomst die alle 3 de ritten hebben, is dat ik een course aan het volgen was.

De .fit bestanden stonden alle keren nog wel op de Garmin, en Strava kan ze gelukkig nog wel interpreteren (Garmin zelf niet :X), maar dit lijkt me geen normaal gedrag. Herkent iemand dit probleem? En wat zou ik -behalve terugsturen- nog kunnen doen om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb nu 7 maanden een Edge 810, iets van 4000+ km mee gelogd tot nu toe, en ik heb eigenlijk nog nooit een echte crash gehad ermee. Dus ik zou sowieso even kijken of je een antwoord van Garmin support kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:54
Pelle schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:01:
Ik heb mijn Edge 810 nu ruim 2 maanden, maar ondanks dat hij is voorzien van de laatste software is hij al 3 keer gecrashed.

De eerste 2 keer was midden in een lange toertocht (RVV en LM), gewoon zomaar. Beide keren ergens rond kilometer 70. De laatste keer was afgelopen dinsdag, toen ik aan het einde van mijn 115km rit op 'stop' drukte.
De enige overeenkomst die alle 3 de ritten hebben, is dat ik een course aan het volgen was.

De .fit bestanden stonden alle keren nog wel op de Garmin, en Strava kan ze gelukkig nog wel interpreteren (Garmin zelf niet :X), maar dit lijkt me geen normaal gedrag. Herkent iemand dit probleem? En wat zou ik -behalve terugsturen- nog kunnen doen om dit te fixen?
Wat al sinds het begin met mijn Edge 800 gebeurt is dat turn by turn crasht, ik gebruik dit dan ook nooit.

Wat bij een recente update van de Edge 810 is geïntroduceerd, is dat hij bij plaatsen waar veel Strava segmenten zijn, crasht omdat hij teveel segmenten inlaadt. Ik zou de segmenten crap proberen uit te zetten.

Ik navigeer braaf via een .TCX zonder turn by turn, segmenten of andere onzin, dat werkt namelijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPana
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-02-2022
TomPana schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:39:
Een vraag aan de mensen die met Strava een route maken, en deze vervolgens rijden met Garmin Edge 1000. Gisteravond een route gereden en meerdere malen het probleem gehad dat ik eigenlijk een afslag moest nemen, maar de Garmin deze instructie niet gaf. Kijkend op de kaart van de route lijkt het alsof de Garmin denkt dat de weg gewoon rechtdoor loopt, terwijl het toch echt een afslag is.

Iemand een idee hoe dit op te lossen/verbeteren? Bedankt!
Denk het probleem al op een ander forum gevonden te hebben. Of Basecamp gebruiken voor betere turn-by-turn aanwijzingen, of turn-by-turn uitschakelen en de "track" volgen via de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Roet schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Wat al sinds het begin met mijn Edge 800 gebeurt is dat turn by turn crasht, ik gebruik dit dan ook nooit.

Wat bij een recente update van de Edge 810 is geïntroduceerd, is dat hij bij plaatsen waar veel Strava segmenten zijn, crasht omdat hij teveel segmenten inlaadt. Ik zou de segmenten crap proberen uit te zetten.

Ik navigeer braaf via een .TCX zonder turn by turn, segmenten of andere onzin, dat werkt namelijk altijd.
TBT staat bij mij ook uit. Dus alleen lijntje op de kaart volgen.
Die segmenten gebruik ik overigens ook niet.

Kan het nog iets zijn met het soort kaart en/of de grootte ervan? Ik heb de hele OpenFietsmap van Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk en de helft van Duitsland erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 15:54
Pelle schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:28:
[...]

TBT staat bij mij ook uit. Dus alleen lijntje op de kaart volgen.
Die segmenten gebruik ik overigens ook niet.

Kan het nog iets zijn met het soort kaart en/of de grootte ervan? Ik heb de hele OpenFietsmap van Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk en de helft van Duitsland erop staan.
Je hebt live segments ook echt uit staan? Bij mijn fietsmaat, die het ook niet gebruikt, stond het wel aan namelijk.

Hoe groot is jouw kaart? De mijne is namelijk 3,3gb, ik heb heel europa erop staan want ik ben lui. En dat trekt de Edge 800 prima, alleen het booten duurt wat lang omdat hij het bestand moet laden. Maar daarna werkt het als een zonnetje; nog nooit een crash gehad. Maar dat komt ook omdat vóór ik de unit kocht, ik wist dat ik .TCX moest gebruiken en Turn-by-Turn uit moest zetten. Daarnaast heb ik de firmware express niet geupdate, onder het motto if it ain't broken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan met de app RTWtool koerspunten toevoegen met richtingaanwijzing aan uw koers. Je kan dit ook via Trainingcenter, maar het gaat iets vlotter met RTWtool en je krijgt nog andere features erbij. Ik gebruik RTWtool standaard als uploadtool naar mijn Garmin Edge.

De mogelijke instellingen voor richtingaanwijzing:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ME0cAjb.jpg

Op deze manier heb je TBT zonder TBT te gebruiken :P

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 10-06-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
De Wahoo Elemnt is in prijs verlaagd ondertussen:
https://www.futurumshop.n...t-gps-fietscomputer.phtml

De laatste software update heeft de veel genoemde sensor connectie problemen opgelost. Zelf heb ik hier geen last van gehad.
Ook heeft de beta nu TBT , dus dat komt eraan.

[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 12-06-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
Heeft iemand ervaring met fietsnavigatie op de iPhone? Ik heb m'n iPhone met een houder bevestigd op m'n stuur en heb van te voren routes gemaakt. Is er een app waarin ik deze routes (GPX) kan laden, een soort turn-by-turn navigatie app? Google Maps werkt wel, maar daarin krijg ik m'n eigen routes niet geladen..
Ik heb al met verschillende apps gereden maar geen van allen geeft tijdens het fietsen duidelijk de route weer of heeft de mogelijkheid om zelf routes in te laden..

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:30
FunkyBro schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:34:
Heeft iemand ervaring met fietsnavigatie op de iPhone? Ik heb m'n iPhone met een houder bevestigd op m'n stuur en heb van te voren routes gemaakt. Is er een app waarin ik deze routes (GPX) kan laden, een soort turn-by-turn navigatie app? Google Maps werkt wel, maar daarin krijg ik m'n eigen routes niet geladen..
Ik heb al met verschillende apps gereden maar geen van allen geeft tijdens het fietsen duidelijk de route weer of heeft de mogelijkheid om zelf routes in te laden..
ik gebruik af en toe strava. Dat werkt wel aardig alleen zou ik je dan wel adviseren om een powerbankje aan je houder te monteren zodat de iphone bijgeladen wordt. Want continu aan en navigeren vreet je accu leeg...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
koentjuh1987 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:39:
[...]

ik gebruik af en toe strava. Dat werkt wel aardig alleen zou ik je dan wel adviseren om een powerbankje aan je houder te monteren zodat de iphone bijgeladen wordt. Want continu aan en navigeren vreet je accu leeg...
Ik heb een powerbankje onder m'n stuur gemonteerd, een paar uurtjes houdt ie het wel vol zo :)
Maar werkt de navigatie via Strava goed? Gebruik het al jaren maar nooit geweten dat je dat er ook mee kan doen.. 8)7

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:30
FunkyBro schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:56:
[...]

Ik heb een powerbankje onder m'n stuur gemonteerd, een paar uurtjes houdt ie het wel vol zo :)
Maar werkt de navigatie via Strava goed? Gebruik het al jaren maar nooit geweten dat je dat er ook mee kan doen.. 8)7
zelf routes maken in strava gaat best aardig.
routes opslaan en dan via de app kun je ze selecteren en volgen.
https://www.strava.com/athlete/routes

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
FunkyBro schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:34:
In het navigatieforum heb ik gelezen over Osmand. Hierin kun je GPX bestanden laden en volgen.

Heb 'm geinstalleerd, maar vooralsnog ziet het er een beetje onlogisch uit. Heb 'm nog niet echt geprobeerd eigenlijk...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:14
koentjuh1987 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:02:
[...]

zelf routes maken in strava gaat best aardig.
routes opslaan en dan via de app kun je ze selecteren en volgen.
https://www.strava.com/athlete/routes
Alleen kun je geen gpx uploaden. Dat is een groot nadeel.

Zelf gebruik ik van tijd tot tijd Komoot. Die heeft als enige fatsoendelijk werkende turn-by-turn navigatie via mijn smartwatch en je kunt gpx bestanden uplaoden via hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Hijdaar95 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Alleen kun je geen gpx uploaden. Dat is een groot nadeel.

Zelf gebruik ik van tijd tot tijd Komoot. Die heeft als enige fatsoendelijk werkende turn-by-turn navigatie via mijn smartwatch en je kunt gpx bestanden uplaoden via hun website.
Een gpx naar strava uploaden kan tegenwoordig wel, alleen is de functie verstopt/niet zomaar te vinden:
http://labs.strava.com/gpx-to-route/
Zo maak je van een GPX een strava route, die je in je strava kunt opslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 12 juni 2016 @ 09:08:
De Wahoo Elemnt is in prijs verlaagd ondertussen:
https://www.futurumshop.n...t-gps-fietscomputer.phtml

De laatste software update heeft de veel genoemde sensor connectie problemen opgelost. Zelf heb ik hier geen last van gehad.
Ook heeft de beta nu TBT , dus dat komt eraan.
Turn by turn is nu beschikbaar:
https://twitter.com/wahoofitness/status/743088405513437185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:14
SH007 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Een gpx naar strava uploaden kan tegenwoordig wel, alleen is de functie verstopt/niet zomaar te vinden:
http://labs.strava.com/gpx-to-route/
Zo maak je van een GPX een strava route, die je in je strava kunt opslaan :)
Bedankt. Weet je toevallig of je dan ook turn-by-tun op een smartwatch krijgt via de Strava app? Gemiddelde snelheid etc. heb ik al op mijn horloge staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Hijdaar95 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Bedankt. Weet je toevallig of je dan ook turn-by-tun op een smartwatch krijgt via de Strava app? Gemiddelde snelheid etc. heb ik al op mijn horloge staan.
Dat weet ik niet, ik gebruik een Mio voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Voor degenen die nog een fietscomputer gaan komen. De 820 lijkt er aan te komen. Sterke geruchten.
Zie het forum van Garmin
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EPsdJeT.png

[ Voor 33% gewijzigd door Unito op 16-06-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Zat er natuurlijk aan te komen, ik heb net een 520 :)
Zal ook wel wat duurder zijn en ik heb toch al meer dan genoeg aan de 520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hopelijk gaat dit precies het toestel worden waar ik op zit te wachten. Mocht ie tegenvallen dan zal het alsnog de 1000 worden. Even afwachten wanneer er wat meer info (en hands on reviews) vrijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Een Edge 820 lijkt me goed nieuws, zat er al op te hopen. De Edge 810 is al een tijdje overal afgeprijsd en dat is een vaste methode van Garmin volgens mij. Zat zelf al te denken aan de 520, maar de beperkte opslagcapaciteit en de beperkte navigatiemogelijkheden houden me tegen. Tot nog toe fiets ik met een Forerunner 305 als fietscomputer en daarnaast een Fenix 3 om m'n arm. Werkt, maar is niet ideaal, hoewel de display van de FR305 wel supergoed afleesbaar is. Vandaag maakte ik echter weer de fout om HR te checken op de Fenix 3 terwijl ik in m'n aerobars lag. Niet slim. ;)

Nu wachten op de features en de prijs van de Edge 820. Ohja, en de aankondiging door Garmin zelf. :+

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Positron schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:23:
Een Edge 820 lijkt me goed nieuws, zat er al op te hopen. De Edge 810 is al een tijdje overal afgeprijsd en dat is een vaste methode van Garmin volgens mij. Zat zelf al te denken aan de 520, maar de beperkte opslagcapaciteit en de beperkte navigatiemogelijkheden houden me tegen. Tot nog toe fiets ik met een Forerunner 305 als fietscomputer en daarnaast een Fenix 3 om m'n arm. Werkt, maar is niet ideaal, hoewel de display van de FR305 wel supergoed afleesbaar is. Vandaag maakte ik echter weer de fout om HR te checken op de Fenix 3 terwijl ik in m'n aerobars lag. Niet slim. ;)

Nu wachten op de features en de prijs van de Edge 820. Ohja, en de aankondiging door Garmin zelf. :+
Ik combineer de oregon 600 met de fenix 3. Ik mis eigenlijk met name de cadans op de oregon (hij pakt mijn wahoo cadansmeter niet) die ik dan dus op de fenix 3 moet bekijken. Maar dat is nogal een gedoe iedere keer. Ik kan me voorstellen dat kijken tijdens aerobar gebruik nog veel lastiger gaat. Hopelijk volgt het nieuws snel vanuit officiële bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:58
Ik ben ook op de markt voor een fietscomputer. Twee primaire eisen:

- Degelijke navigatie. Een surprise me functie lijkt me erg leuk
- Basis gegevens aflezen zoals afstand, snelheid, hartslag, cadans

De simpele fietscomputers vallen dus af met deze eisen maar verder ben ik wel op zoek naar een apparaat dat 'gewoon werkt', zonder er teveel bij na te denken.

Nou heb ik mij wat ingelezen en een budget vastgesteld van +- 300 euro. Het lijkt mij dat de Mio Cyclo 505 echt aan al mijn eisen voldoet (en nog veel meer dan dat). Vanuit Garmin is de 810 vergelijkbaar en interessant (maar mist de surprise me functie). De 520 valt af vanwege beperkte geheugenruimte en de 1000 vind ik echt te duur.

Iemand nog met input zodat de keuze wat makkelijker wordt ;)? Probeer eigenlijk te verantwoorden waarom ik voor de Mio 505 zou kiezen in plaats van de Garmin 810. Of zie ik nog eenander model over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Er zijn geruchten over een 820.
Misschien die eens afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:25
Ik heb mezelf een Garmin Edge 1000 cadeau gedaan. Mooi apparaat met toffe features maar het navigatie gedeelte vind ik wat floppy. De GPX van Strava heb ik geladen maar dan werkt de turn by turn niet. Nu netjes een route in Basecamp maken, maar dat programma vind ik niet subliem...
Kun je beter een "route" maken of een "spoor"? En kan ik de Stava route makkelijk converteren naar een werkbare oplossing in Basecamp?

[ Voor 19% gewijzigd door Noxa op 19-06-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gefeliciteerd met je aankoop, heb je de explorer gehaald of het grote broertjes de echte 1000? Route en spoor zijn persoonlijke voorkeuren, waarbij routes anders kunnen uitkomen dan sporen. Een route kan herberekenen zodat je niet helemaal fietst zoals gepland (bij bv obstakels) een spoor is vast en jij volgt de lijn dan.

Je kan met een tool van JavaWa de Javawa RTW tool vrij eenvoudig routes in sporen/tracks omzetten en omgekeerd dus daar zou je met je strava data wel wat mee kunnen verwacht ik. Persoonlijk gebruik ik altijd het oude MapSource ipv basecamp (beide van garmin), omdat ik dat programma veel overzichtelijker vind en makkelijker werken. Maar ik teken dan ook zelf mijn routes en pluk verder niks van strava (misschien toch maar eens een keer in verdiepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
rockhopper schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:46:
Gefeliciteerd met je aankoop, heb je de explorer gehaald of het grote broertjes de echte 1000? Route en spoor zijn persoonlijke voorkeuren, waarbij routes anders kunnen uitkomen dan sporen. Een route kan herberekenen zodat je niet helemaal fietst zoals gepland (bij bv obstakels) een spoor is vast en jij volgt de lijn dan.

Je kan met een tool van JavaWa de Javawa RTW tool vrij eenvoudig routes in sporen/tracks omzetten en omgekeerd dus daar zou je met je strava data wel wat mee kunnen verwacht ik. Persoonlijk gebruik ik altijd het oude MapSource ipv basecamp (beide van garmin), omdat ik dat programma veel overzichtelijker vind en makkelijker werken. Maar ik teken dan ook zelf mijn routes en pluk verder niks van strava (misschien toch maar eens een keer in verdiepen)
Nee ik heb de "echte" gekocht. Ik ga je tips eens uitproberen thnx!

Ik heb vandaag overigens zonder turn by turn navigatie gereden wat op zich ook prima ging. Maar ik zou het nou juist prettiger vinden om meer om mee heen te kunnen kijken en gewaarschuwd worden als er een afslag aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tiuri schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:06:

De simpele fietscomputers vallen dus af met deze eisen maar verder ben ik wel op zoek naar een apparaat dat 'gewoon werkt', zonder er teveel bij na te denken.

Nou heb ik mij wat ingelezen en een budget vastgesteld van +- 300 euro. Het lijkt mij dat de Mio Cyclo 505 echt aan al mijn eisen voldoet (en nog veel meer dan dat). Vanuit Garmin is de 810 vergelijkbaar en interessant (maar mist de surprise me functie). De 520 valt af vanwege beperkte geheugenruimte en de 1000 vind ik echt te duur.

Iemand nog met input zodat de keuze wat makkelijker wordt ;)? Probeer eigenlijk te verantwoorden waarom ik voor de Mio 505 zou kiezen in plaats van de Garmin 810. Of zie ik nog eenander model over het hoofd?
Ik heb recent de 505 gekocht en ik ben best wel tevreden. Turn by turn navigatie werkt goed op de meegeleverde kaarten. Surprise me heb ik nog niet getest. Ik vind wel dat de touch interface soms wat traag reageert, maar tijdens het fietsen ga je normaal gezien niet al te veel interactie hebben met het toestel.

Het meegeleverde magneetje voor snelheidsmetingen vond ik van lage kwaliteit. het bleef niet zitten op mijn spaken, Ik heb een ander magneetje gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Iemand ervaring met een apple watch op het stuur en de juiste apps? linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiuri schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:06:

Waarvoor te gebruiken? Racefiets en/of mountainbike?
Indien enkel racefiets zou je de Mio 505 kunnen overwegen.
Indien MTB heb je één grote beperking = geen TOPO kaart

Voor het gebruiksgemak = Mio
Om er het meeste (Garmin connect, offline software, ...) uit te halen = Garmin

Wil je de suprise me functie op een Garmin = Garmin Tourer

Nu sowieso op de MTB is suprise me functie nutteloos zonder degelijke onderliggende kaart (Mio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
RigolleM schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:27:
[...]

Waarvoor te gebruiken? Racefiets en/of mountainbike?
Indien enkel racefiets zou je de Mio 505 kunnen overwegen.
Indien MTB heb je één grote beperking = geen TOPO kaart

Voor het gebruiksgemak = Mio
Om er het meeste (Garmin connect, offline software, ...) uit te halen = Garmin

Wil je de suprise me functie op een Garmin = Garmin Tourer

Nu sowieso op de MTB is suprise me functie nutteloos zonder degelijke onderliggende kaart (Mio).
Voor de racefiets.. vergeten te vermelden.

Wat jij omschrijft dat je het meeste uit de Garmin kan halen dat idee had ik ook al, heb zelf voor het hardlopen een Garmin Forerunner horloge. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik daarvan alleen de meest basale functies gebruik. Een vriend van me heeft de Garmin 810 en die geeft aan van veel functies geen gebruik te maken op het apparaat, juist ook omdat er zoveel opties zijn.

De Garmin Touring Plus ondersteunt geen cadansmeter, correct? Zou het leuk vinden dat ook bij te kunnen houden (maar verder ziet dat ding er perfect uit voor mijn gebruik). Neig toch sterk naar de Mio 505, lijkt mij een simpel intuïtief apparaat maar wat wel alles doet wat ik wil doen.

Wachten op de Garmin 820 lijkt me ook niet handig in mijn situatie, die zal bij introductie waarschijnlijk in een performance bundel zo'n 400-500 kosten? Toch weer fors boven mijn budget, voor functies die ik waarschijnlijk niet gebruik.

@Yalopa, goede tip van dat magneetje, welke heb je er dan wel opgeplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tiuri schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:50:
[...]
Wachten op de Garmin 820 lijkt me ook niet handig in mijn situatie, die zal bij introductie waarschijnlijk in een performance bundel zo'n 400-500 kosten? Toch weer fors boven mijn budget, voor functies die ik waarschijnlijk niet gebruik.
Het is natuurlijk speculatie wat de prijs gaat worden, maar de intro adviesprijs (in dollars) was voor deze toestellen het volgende:
  • Edge 1000: $599
  • Edge 520: $299
  • Edge 810: $399
Je moet natuurlijk afwachten wat de $ > € conversie doet en of ze deze lijn aanhouden. Ik zou zelf van een prijs rond de 400 uitgaan. Het blijft afwegen welke functies belangrijk zijn. Ik heb één heel groot probleem met de 520 en dat is de beperkte kaart opslag. Daarom overweeg ik deze niet. De 1000 vind ik te duur, mocht ik een koopje vinden op MP oid zal ik deze wel overwegen, maar dus hopelijk bied voor mij de 820 een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Wat jij omschrijft dat je het meeste uit de Garmin kan halen dat idee had ik ook al, heb zelf voor het hardlopen een Garmin Forerunner horloge. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik daarvan alleen de meest basale functies gebruik. Een vriend van me heeft de Garmin 810 en die geeft aan van veel functies geen gebruik te maken op het apparaat, juist ook omdat er zoveel opties zijn.
Juist, maar als je ze nodig acht heb je deze wel ter beschikking. Ik ga er altijd van uit, beter een optie te veel dan er één te weinig! Het is wel een voordeel om met één ecosysteem te werken als je al een Forerunner hebt, Mio is totaal verschillend en enkel verenigbaar d.m.v. derde partijen (Strava, Runkeeper, etc.)
De Garmin Touring Plus ondersteunt geen cadansmeter, correct? Zou het leuk vinden dat ook bij te kunnen houden (maar verder ziet dat ding er perfect uit voor mijn gebruik).
Klopt, en ik gebruik het ook alleen maar bij de racefiets. Op de MTB maak ik daar geen gebruik van, cadans = te wisselvallig op MTB, speedsensor = snelheid is minder belangrijk tijdens het MTB'en, hou liever mij oog op hetgeen er voor mij gebeurt dan te zitten tureluren naar mijn scherm.
Neig toch sterk naar de Mio 505, lijkt mij een simpel intuïtief apparaat maar wat wel alles doet wat ik wil doen.
Voor racefiets kan ik daar nog begrip voor opbrengen :) Maar bekijk wel alle voor- & nadelen, want je zou niet de enige zijn die alsnog een Edge aanschaft.
Is één nog wachten want er is zelfs nog niks officieels aangekondigd en twee ben je dan de eerste 6 maand betatester van Garmin. Ten derde kan je nu een Edge 810 behoorlijk goedkoop aanschaffen.
Ik heb er zo ééntje op de achterkant van mijn pedaal zitten:
Bv.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/geecee/crank%20zonder%20magneetje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/geecee/crank%20met%20magneetje.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 20-06-2016 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

red bull schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:00:
Iemand ervaring met een apple watch op het stuur en de juiste apps? linkje
Nee, maar wel met de Sony Smartwatch 3.
En ik moet zeggen dat het eigenlijk top werkt. Voor navigeren gebruik ik google maps voor de normale/racefiets en komoot voor de MTB.
Ghostracer om m'n trainingen te registreren en te synchroniseren naar Strava en uiteraard om KOMmetjes te pakken.

Minpuntje is dat de batterij na ongeveer 4-5 uur navigeren wel leeg is en het scherm wat aan de kleine kant is om te navigeren op hoge snelheid op de MTB. Maar verder voor 150.- een top apparaat. _/-\o_

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Bedankt voor je uitgebreide post, heel behulpzaam! Wat betreft een ecosysteem dat maakt mij echt niets uit, ben niet van plan de Forerunner en de fietscomputer op welke manier dan ook te combineren.

Het niet kiezen van een Edge 810 boven de Mio 505 heeft voor mij nu twee redenen: Geen Surprise Me functie en al een ouder model, ben daar een beetje huiverig voor aangezien Garmin er klaarblijkelijk een handje van heeft oude modellen niet meer te supporter, wat dat dan ook mag betekenen in de praktijk.

Nog een andere vraag: Zou je anders concreet kunnen aangeven wat een functie is die wel op de 810 zit en die ik zou kunnen gaan missen na verloop van tijd op de Mio 505? Zoals je is het verstandig alle voor- en nadelen tegen elkaar uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiuri schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:09:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide post, heel behulpzaam! Wat betreft een ecosysteem dat maakt mij echt niets uit, ben niet van plan de Forerunner en de fietscomputer op welke manier dan ook te combineren.
Ik bedoel op bv. Garmin connect kan je van beiden de activiteiten bekijken via één interface, is voor sommigen een voordeel daar Mioshare totaal eigen interface heeft.
Het niet kiezen van een Edge 810 boven de Mio 505 heeft voor mij nu twee redenen: Geen Surprise Me functie en al een ouder model, ben daar een beetje huiverig voor aangezien Garmin er klaarblijkelijk een handje van heeft oude modellen niet meer te supporter, wat dat dan ook mag betekenen in de praktijk.
Ik heb nog een Edge 800 en deze werkt nog perfect en krijgt al 2 jaar geen updates meer. De suprise-me functie is echt iets wat ik niet mis, ik heb mijn ritje liever zelf onder controle, genoeg tracks/routes te vinden op het internet. Je zou de eerste niet zijn die plots met de racer op een grindpad terecht komt ;-)
Nog een andere vraag: Zou je anders concreet kunnen aangeven wat een functie is die wel op de 810 zit en die ik zou kunnen gaan missen na verloop van tijd op de Mio 505? Zoals je is het verstandig alle voor- en nadelen tegen elkaar uitzetten :)
Lees deze conclusie even: http://www.climbbybike.com/nl/garmin-of-mio.asp

Je hebt uw beslissing al genomen, en ik ga hier geen pleidooi houden waarom te kiezen voor Garmin. Ik zou nooit voor Mio kiezen, daar ik teveel afhankelijk ben van de kaartgegevens op de MTB en ik ben al meer dan 8 jaar in de weer met Garmin devices (GPSmap 62 was mijn eerste toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Het geheugen in de edge 520 is beperkt. Maar hoeveel "kaart" kan daar nu echt op gezet worden? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ongeveer één provincie met OSM moet je aan denken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 21-06-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
[...]

Voor de racefiets.. vergeten te vermelden.

De Garmin Touring Plus ondersteunt geen cadansmeter, correct? Zou het leuk vinden dat ook bij te kunnen houden (maar verder ziet dat ding er perfect uit voor mijn gebruik). Neig toch sterk naar de Mio 505, lijkt mij een simpel intuïtief apparaat maar wat wel alles doet wat ik wil doen.

Wahoo Elemnt al bekeken? Heel makkelijk in te stellen via de smartphone, super goed afleesbaar scherm, automatische synchronisatie via wifi met strava en RWGPS, kaartmateriaal van heel de wereld en turn by turn (via RWGPS). Ook nog configureerbare LED indicatoren, deze worden ook gebruikt voor de TBT.
http://www.fietscomputers...Iqjh7HXuM0CFQoW0wodKYgHag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
gysman11 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:49:
Het geheugen in de edge 520 is beperkt. Maar hoeveel "kaart" kan daar nu echt op gezet worden? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Je kunt er best een grote kaart opzetten.
Ik rij bijvoorbeeld veel "in de buurt" en heb dus ook hiervan een kaart gemaakt en op de 520 gezet.
Ik vind het niet nodig om heel Nederland of Europa er op te hebben staan.
Je kunt er zelf een kaart opzetten daar waar je wilt gaan rijden.
De kaart die er standaard op staat is niet gedetailleerd en kun je vervangen door andere kaarten (openmaps even uit mijn hoofd)
Doordat deze gedetailleerder zijn kunnen ze minder groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Is het mogelijk om de kaart die voorgeinstalleerd staat op mijn Garmin Edge 1000 te downloaded en te gebruiken in Basecamp. Ergo kan kan ik een route maken zonder de Garmin aan mijn computer te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Ja.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Is het ook mogelijk om kaarten op de Edge 520 te krijgen die minder gedetailleerd zijn, maar waar je nog wel wat aan hebt? Of is de keuze alleen tussen de Garmin Basemap enerzijds en gedetailleerde OSM anderzijds?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Er is een "light" versie van de OSM of de OFM (f staat voor fiets) speciaal voor de minder grote geheugenbankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Check, en weet je toevallig ook hoe? The Googles geeft nog goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxa schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:34:
[...]

Check, en weet je toevallig ook hoe? The Googles geeft nog goed antwoord.
5 sec Googlen: http://www.dcrainmaker.co...oad-garmin-705800810.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dat is niet wat ik bedoel. Ik wil geen openstreetmap downloaden. Maar die van garmin zelf die al geïnstalleerd stond op mijn garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxa schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Ik wil geen openstreetmap downloaden. Maar die van garmin zelf die al geïnstalleerd stond op mijn garmin.
The Edge 1000 comes with a pre-loaded map which is based on the Open Street Map (OSM) project. You will get updates to this map via Garmin Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
RigolleM schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:38:
[...]

The Edge 1000 comes with a pre-loaded map which is based on the Open Street Map (OSM) project. You will get updates to this map via Garmin Express.
Aha, ik ga het eens proberen. Het beantwoord niet echt mijn vraag maar thnx.

[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 22-06-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxa schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Aha, ik ga het eens proberen. Het beantwoord niet echt mijn vraag maar thnx.
Of bedoel je de basemap?

Ik gebruik al jaren de OFM kaart, hier staan bv. ook de jaagpaden langs rivieren/kanalen op. OSM is vergelijkbaar met City Navigator van Garmin qua routeberekening, en gaat je nooit langs een jaagpad sturen. Als ik ga fietsen met de racer dan leg ik mijn uitgestippelde route wel eens op de OSM/CN kaart om te zien of er geen grindpaden tussen zitten. Als ik een duurritje met de MTB plan steek ik zoveel mogelijk van die paden in mijn route ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Nixo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:01:
Ik kon het in dit topic niet vinden maar wellicht meer met het probleem of iemand met de oplossing....

Iemand bekend met het probleem dat je een Microsoft Lumia 950XL niet via Garmin Connect op je telefoon kan koppelen met de Garmin Edge 810? Ik heb van alles geprobeerd maar de Garmin 810 koppeld gewoon niet, nog erger zelfs...ik zie hem niet eens in het lijstje staan met bluetooth apparaten. In Garmin Connect de windowsphone app zie ik wel de optie om een 810 toe te voegen. En die moet je dan via Bluetooth connecten.

Vanmiddag mijn oude Samsung S2 met bluetooth 3.0 uit de kast gehaald om te testen. En daar kon ik de garmin wel mee connecten.

Is er mogelijk een probleem tussen de comptabiliteit ? 950XL heeft Bluetooth 4.1 en de Garmin 810 2.1.
Update: Sinds de laatste update van Garmin Connect (en ook mijn 950XL) kan ik nu beide met elkaar koppelen. Het werkte nog niet flawless maar ik ben weer een stap verder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-01 11:33
Heb onlangs een Wahoo ELEMNT gekocht en ben er on-ge-loof-lijk tevreden van. Als er in het begin enkele bugs waren, dan heb ik er op heden niets van gemerkt. Ben er onmiddelijk na aankoop mee op reis vertrokken (5 dagen fietsen in Engeland) en het werkte perfect.

De grootste pluspunten voor mij:
- het toestel reageert zeer 'snappie' (i.t.t. de Garmin die ik steeds traag vind, de reactiesnelheid is er lager);
- het scherm is groot en zeer helder door het gebruik van 'inkt' (zoals bij een e-reader);
- de navigatie is zéér simpel. Ik gebruikte niet de turn-by-turn (die nu wel mogelijk is indien je je route inlaadt via een bepaalde website) maar heb dit absoluut nooit gemist omdat de het volgen van de trail zo eenvoudig is. Indien je je toch nog zou missen knipperen de LEDs aan de bovenkant rood.
- eenvoudige synchronisatie: laadt automatisch routes in van bv. Strava en upload de activiteiten ook automatisch;
- ook in de regen gemakkelijk te gebruiken (geen touchscreen).

Zéér tevreden.

Edit: de wahoo is verbonden met mijn hartslagmeter van Garmin (HRM-run) en een cadanssensor van Panobike (Topeak). Ging zeer vlot.

[ Voor 6% gewijzigd door Gaendel op 23-06-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Interessant Gaendel. Sowieso goed dat er wat concurrentie bij is gekomen. Garmin was toch een beetje de one (worst) and only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Wahoo ELEMNT is uitermate interessant. Ik weet niet of ik ga kunnen wachten op de Edge 820.
@Gaendel: hoe ga jij te werk met een GPX doe op je PC staat? Als ik de reviews nalees is dit enkel mogelijk via de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:31
Je kunt een GPX naar jezelf mailen en op je smartphone openen met de Wahoo ELEMNT app, of je kunt de ELEMNT gewoon aan de PC hangen.
Maar eigenlijk is dat niet de insteek van Wahoo: veruit het makkelijkst is het om een route op je Strava of RWGPS account te zetten, dan synced de ELEMNT hem automatisch via wifi, geen PC of draadjes nodig...top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Laatst online: 08-09 21:39
Mijn Polar v650 doet een beetje raar. In Polar Flow krijg ik tegenwoordig geen training load meer te zien en de sync met strava was ook heel vreemd vandaag. 51km in 1u40 gereden (dit klopt) maar in Strava heb ik 51km in 2u04 gereden. Alle segments zijn ook een stuk trager. Heb de Polar V650 inmiddels een maand of 2 in gebruik.

Heb net een factory reset uitgevoerd maar hopelijk is dit niet een twee maandelijks terugkerend euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Nou, dit weekend knoop doorgehakt, en edge 520 bundle gekocht. Wel iets geleerd: als je thuis wegrijdt, niet alleen maar op het scherm kijken of je course al begint. Dan moet je namelijk ineens heel hard remmen als er (30 meter van huis) een wegversmalling is. En als je dan zo hard remt dat je over je mountainbike heen vliegt en met je kaak vol op de klinkers klapt, dan is dat echt niet fijn.

Mooi computertje, dat wel. Maar hoe die bevalt weet ik dus nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het valt prima zo te lezen :)
Hopelijk heb je er niet al te veel aan over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zaterdag ga ik een tourtocht rijden, nu wil ik de route eens voor laden in m'n Edge 800. GPX heb ik al maar ik mee me te herinneren dat er iets was voordat de navigatie goed werkte, er moest eits anders ingesteld worden dan standaard?

Kan iemand me daarmee op weg helpen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 19:33
sapphire schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:32:
Zaterdag ga ik een tourtocht rijden, nu wil ik de route eens voor laden in m'n Edge 800. GPX heb ik al maar ik mee me te herinneren dat er iets was voordat de navigatie goed werkte, er moest eits anders ingesteld worden dan standaard?

Kan iemand me daarmee op weg helpen ?
Als je het volgende doet kan je hem in ieder geval volgens als een lijn op de kaart. Ik ben niet zeker van turn by tuen navigatie want dat gebruik ik nooit. Je moet de GPX ik de map NewFiles zetten op de garmin. Volgens ga je op de garmin naar tracks en dan klik je op de juiste gpx. Vervolgens kan je deze gpx volgen op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mister_Gaus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:09:
[...]
Volgens ga je op de garmin naar tracks en dan klik je op de juiste gpx. Vervolgens kan je deze gpx volgen op de kaart.
Op een Edge 800 ga je naar koersen (GPX wordt omgezet naar een FIT-bestand) en daar kies je het bestand en klik op je 'GA'. Dan is het gewoon de roze lijn volgen, zonder TBT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou volgens de beschrijving de route geladen, was een aantal keer wel erg handig dat ik hem had. Ding geeft wel vaak de melding "van koers af" aan zeg, bloed irritant in een bos :+
Zal wel met GPS signaal te maken hebben.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Mijn Garmin Edge 810 lijkt de laatste tijd wat te haperen. Als ik onder bomen rij zie de de snelheid regelmatig sterk toen en afnemen. Tov van mijn fietsmaten is hij dan ook lager, bijvoorbeeld 29 ipv 34 km/h. Ook het uiteindelijke gemiddelde komt lager uit bv 34,2 tov 34,6. Het lijkt door het satellietontvangst te komen. Maar wat kan ik hier aan doen? Of kan het juist de wielsensor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet niet welke sensor je gebruikt, maar in principe overruled deze data die van de gps ontvanger. Dus als het eerst goed werkte en constant was (wat hoort bij een sensor) en nu wat meer wisselt mn onder bomen (wat past bij gps snelheid) dan lijkt het erop dat de batterij (indien van toepassing) in je sensor misschien op is, of dat de sensor het niet langer doet. Dit zou je denk ik wel terug kunnen zien ergens in de instellingen van je 810.
Dat er afwijkingen zijn is bij gps data niet vreemd ik denk dat de afwijking van gemiddelde (ik weet verder niet waar die 2 waardes vandaan komen, 1 van je 810 de andere van ???) door van alles en nog wat verklaart zou kunnen worden en waarschijnlijk binnen een redelijke 5% foutmarge valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
bedankt voor je reactie. De vergelijkende waarde komt van fietsmaatje met dezelfde snelheid naast mij. Ik heb laatst wat zitten rommelen met mijn sensor omdat de cadans niet meer werkte. Die werkt nu weer. Daar moet het dan haast wel in zitten. Ik ga de sensor nog eens opnieuw afstellen, en misschien gelijk maar een nieuwe batterij. Hoe lang gaan die mee doorgaans?
Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste