Interessant topic!
Ik merk namelijk dat ik wel een beetje toe ben aan een nieuwe fietscomputer. Enerzijds omdat ik merk dat ik steeds hetzelfde rondje (of rondjes) fiets omdat dat bekend is en ik bang ben te verdwalen

, anderzijds omdat ik nu een simpele Sigma computer heb waar alleen wat basic functies op vermeld staan zoals snelheid, afstand, cadans etc.
Ik gebruik een Polar M400 horloge (die ik heb aangeschaft voor het hardlopen) met borstband als hartslagmeter en device voor het uploaden naar Strava. M'n telefoon gaat altijd los mee, voor de zekerheid.
Nu zou ik graag een kaart met turn-by-turn navigatie bij de hand hebben om nieuwe routes te ontdekken, en tegelijkertijd alle benodigde informatie op 1 scherm willen hebben, dus niet onhandig op mijn horloge kijken voor hartslag. Oftewel, de wensen:
- Kaartweergave (liefst met turn-by-turn)
- Hartslagweergave op scherm
- Snelheid/afstand/gem.snelheid/etc. op scherm
- Cadans op scherm
Nu moet ik meteen toegeven: ik ben een sucker voor gadgets, en Strava Segments lijkt me dan weer super cool, en is misschien wel iets wat me kan triggeren om te verbeteren. Daardoor kwam ik op 2 devices uit:
- Garmin Edge 520
- Garmin Edge 810
Volgens mij is het voornaamste verschil dat de 810 wel turn-by-turn navigatie heeft, en de 520 niet. Verder heeft de 520 volgens mij minder opslag capaciteit?
Dus mijn vraag is eigenlijk:
- Ga ik de Turn-by-turn bij de 520 missen?
- welke van de 2 raden jullie aan, of hebben jullie voor mijn wensen wellicht betere alternatieven?
Ik wil max. 250 Euro aanhouden. Volgens mij kan ik mijn huidige cadans/hartslagmeter gewoon koppelen.