Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

murphsy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:29:
Is de aansluiting / houder voor Mio en Garmin gelijk?
Aansluiting is volgens mij praktisch gelijk (uitwisselbaar). Houders verschillen onderling een klein beetje, waarbij Garmin de computer net een stukje steviger vast zet (met een hoorbare klik, bij de Mio/SRAM houder hoor je die klik niet en zit ie wat losser).

De Garmin houder is steviger/mooier, maar daar betaal je ook een stuk meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murphsy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:32:
Totaal niet het antwoord waar ik naar op zoek was, maar daarom des te waardevoller advies. Ik ga op zoek naar iets van een Mio met navigatie. Wil wel graag routes kunnen inladen en fietsen.
Klopt niet, de cycloagent software die je op de mio site kan downloaden is ook voor Mac beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

De afgelopen dagen een korte fietsvakantie gemaakt, binnen eigen land (wat is het toch prachtig fietsen in de Belgische Ardennen!!).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i4o6d7IzzOM20acsCOl8BZ4L/full.png

Zoals hierboven al geschreven was het een eerste experiment om mijn telefoon te gebruiken als fietscomputer en voor navigatie. Eerst mogelijk een kleine nuancering toevoegen in verband met de zorgen om schade bij vallen: ik rij sinds kort met een velomobiel rond. Er is dus nagenoeg geen kans op valschade en de telefoon zit ook een beetje uit de regen (alhoewel het erg vochtig kan zijn).

Voor mij is het na deze korte testfase al duidelijk. Er komt zeker geen garmin edge 1000, telefoon als fietscomputer werkt gewoon prima! Het scherm was beter te lezen dan mijn oregon 650 het grootste deel van de tijd, er was altijd een snelle gps fix, geen rare dingen gebeurd met de ant hartslagmeter en de software is een stuk handiger :).

De batterij gaat iets minder lang mee. Na een uur of 6 rondrijden, met het scherm constant aan, is het ongeveer afgelopen. Ik heb niet bijzonder mijn best gedaan om batterij te sparen (geen vliegtuigmodus, bluetooth speaker stond regelmatig aan ed). Met een opgeladen 20ah accu heb ik de 4 dagen weten te volbrengen. Met een dedicated GPS had ik deze ook 4x moeten opladen en mijn telefoon ook zeker 2x. Volgens mij ontloopt het elkaar dan niet zo gigantisch meer.

Jammer dat de software die ik gebruik (IpBike) niet zoveel opties heeft voor navigatie. Net zoals op mijn garmin kan je het lijntje van een track zelf volgen. Een echte navigatie app (osmand, locusmaps) heeft net wat meer opties, maar wisselen tussen de 2 apps is erg onhandig. Ik verlies hier niets in functionaliteit ten opzichte van mijn garmin, maar bvb weten hoeveel km er nog rest op de track die je "volgt" zou wel een toffe extra zijn.

Ik heb direct de volledige versie van IpBike gekocht bij thuiskomst :). De interface hiervan is even wennen en volgens huidige normen niet erg "sexy", maar je kan de velden van de fietscomputer helemaal naar wens instellen. Tijdens het fietsen zijn deze door het zwart/witte ook erg goed leesbaar.

Ik ben verkocht :).

Oh, ik gebruik een sony z3c.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Ik ben aan het kijken naar een fietscomputer. Gebruik nu een Tomtom multisport cardio om mijn routes bij te houden. Werkt prima, maar zo om je pols is toch niet heel handig. Bovendien kan ik er geen routes op zetten.

Ik zit te kijken naar of de Garmin edge 520 of de Wahoo Elemnt. De Elemnt heeft zo veel potentie, maar is het volgens mij op dit moment nog niet helemaal. De Elemnt is bovendien best een stuk duurder dan de 520 als je deze inclusief hartslagmeter, cadans & snelheidsmeter wil hebben. (+/- 480 euro vs 320 voor de Edge). Voor dat bedrag heb je ook een Edge 1000...

Navigatie heb ik volgens mij niet per se nodig, maar wel gewoon een vooraf ingestelde route die je kan volgen. Alternatief is wachten op de Egde 820, als die er al ooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Brammel schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:03:
. De Elemnt is bovendien best een stuk duurder dan de 520 als je deze inclusief hartslagmeter, cadans & snelheidsmeter wil hebben. (+/- 480 euro vs 320 voor de Edge). Voor dat bedrag heb je ook een Edge 1000...
Kijk eens naar de Mio Cyclo 315HC. VOor ong 279 euro heb je deze met cadans en hartslag en navigatie en alles :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Microkid schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:44:
[...]

Kijk eens naar de Mio Cyclo 315HC. VOor ong 279 euro heb je deze met cadans en hartslag en navigatie en alles :)
Goede tip, design trekt me echter niet... Die lijkt inderdaad wel alles te kunnen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vandaag met de oregon 600 niet stevig in de houder over de kasseien en bam daar viel het toestel tijdens mijn sprintje. Als het een (mijn) smartphone was geweest dan had ik nu een nieuwe mogen bestellen, de oregon had buiten een klein deukje aan de rand waar hij op viel niks. Voor mij reden genoeg om toch bij een standalone fietscomputer te blijven.

@microkid, heb je zelf ervaring met de mio cyclo 315? Ik heb hier en daar wat matige verhalen gelezen over de software & support van de mio toestellen. Ik ben dus benieuwd of dat allemaal wel meevalt of dat je eigenlijk zit met een toestel 'as is' en verder geen updates en andere dingen meer krijgt.

Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een compactere vervanger voor de oregon maar de 810 vind ik eigenlijk te oud en de 520 heeft te weinig opslag. Die elemnt spreekt me ook maar half aan, omdat het momenteel pas half af is en je toch volle prijs betaald ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
rockhopper schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:40:
@microkid, heb je zelf ervaring met de mio cyclo 315? Ik heb hier en daar wat matige verhalen gelezen over de software & support van de mio toestellen. Ik ben dus benieuwd of dat allemaal wel meevalt of dat je eigenlijk zit met een toestel 'as is' en verder geen updates en andere dingen meer krijgt.
Ja, heb er inderdaad zelf eentje. Ook gekozen na zorgvuldig vergelijk, waarbij Garmin gewoon te duur bleek voor de geleverde functies. De Mio is ook populair op internet en krijgt prima reviews. Van de matige verhalen weet ik niets. Mio brengt regelmatig nieuwe software uit voor de pc/mac, zo kreeg ik vorige week nog een nieuwe CycloAgent (het stukje software op de pc). Ook de firmware op de 315HC is zelf al 2x ge-update, en ook al een nieuwe kaart update gehad. Waar die verhalen dus vandaan komen dat er geen updates zouden zijn? Geen idee.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goed om te horen, bedankt voor de feedback

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Ik neig steeds meer naar de Wahoo elemnt gezien de potentie die het heeft en de updates die regelmatig uit komen. Navigatie ga ik denk ik niet missen en Turn By Turn is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Wahoo Elemnt besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
rockhopper schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:40:
Vandaag met de oregon 600 niet stevig in de houder over de kasseien en bam daar viel het toestel tijdens mijn sprintje. ....

... mio cyclo 315?
Een paar van mijn medefietsers hebben slechte ervaring met kasseien en Mio's, die hebben nieuwe kunnen aanschaffen.

[ Voor 50% gewijzigd door joint_me op 14-04-2016 14:38 . Reden: overbodige info geknipt ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
joint_me schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:37:
[...]

Een paar van mijn medefietsers hebben slechte ervaring met kasseien en Mio's, die hebben nieuwe kunnen aanschaffen.
Je moet de Mio Cyclo ook zeker niet monteren met de standaard meegeleverde bevestiging met de tie-wraps.

No go:
Afbeeldingslocatie: http://www.celstores.com/productimages/mio-cyclo-case-bike-mount/mio-cyclo-case-bike-mount-500-4.jpg

Je kan beter de stuurhouder aanschaffen, daar zit hij stevig in. Ik fiets er nu 1.5 jaar mee over verschillend terrein en hij zit super stevig :)
Afbeeldingslocatie: https://www.fiets-navigatie-shop.nl/wp-content/uploads/MIO_Cyclo-front-mount-stuurhouder.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 14-04-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@microkid niet om het een of ander, maar buiten de manier waarop de houder aan de fiets vastzit ziet het er voor mij hetzelfde uit. Een soort klik en draai inkliksysteem als ik het goed zie (ik ben er zelf niet bekend mee, de oregon heeft een ander type houder die je goed moet aandrukken tot een voelbare klik (iets wat ik dus niet goed gedaan had))
Ik ben verder blij dat het voor jou goed werkt, ik denk dat je hier ook een klik moet voelen voor solide bevestiging.

Maar als je bij een val meteen een nieuwe mio nodig hebt is het kennelijk dus niet zo stevig / val-proof? Ik weet dat garmin voor de oregon reeks een "bestand tegen valhoogte van 1,5m" garantie geeft (en dat voldoet dus ook bij 35km/u kan ik sinds gisteren uit ervaring vertellen). Ik weet dan weer niet of dit ook opgaat voor de edge serie. Iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Microkid schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:07:
[...]

Ja, heb er inderdaad zelf eentje. Ook gekozen na zorgvuldig vergelijk, waarbij Garmin gewoon te duur bleek voor de geleverde functies. De Mio is ook populair op internet en krijgt prima reviews. Van de matige verhalen weet ik niets. Mio brengt regelmatig nieuwe software uit voor de pc/mac, zo kreeg ik vorige week nog een nieuwe CycloAgent (het stukje software op de pc). Ook de firmware op de 315HC is zelf al 2x ge-update, en ook al een nieuwe kaart update gehad. Waar die verhalen dus vandaan komen dat er geen updates zouden zijn? Geen idee.
Kan ik me ook in vinden voor de 505.

Het enige wat ik wel merk is dat als je tijdens het navigeren (volgen van vooraf ingegeven route) meerdere keren de route niet netjes volgt/verkeerd fiets hij wat traag wordt. Maar dan helpt het wel om 'm een keer uit en weer aan te zetten en het navigeren weer te hervatten.
Voordeel is trouwens ook dat ie elke flinke regenbui tot nu toe overleeft heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Microkid schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:57:
[...]

Je moet de Mio Cyclo ook zeker niet monteren met de standaard meegeleverde bevestiging met de tie-wraps.

No go:
[afbeelding]

Je kan beter de stuurhouder aanschaffen, daar zit hij stevig in. Ik fiets er nu 1.5 jaar mee over verschillend terrein en hij zit super stevig :)
[afbeelding]
Ook hiermee eens. Dat montage spul wat ze standaard meeleveren is rommel/niet bruikbaar (glijdt zo van je stuur af en niet prettig om aan te brengen) imho....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
JorisM schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:40:
[...]
Het enige wat ik wel merk is dat als je tijdens het navigeren (volgen van vooraf ingegeven route) meerdere keren de route niet netjes volgt/verkeerd fiets hij wat traag wordt. Maar dan helpt het wel om 'm een keer uit en weer aan te zetten en het navigeren weer te hervatten.
Hmmm, tot nu toe geen last van gehad. Afgelopen weekend in Arnhem nog flink verkeerd gereden maar hij stuurde me netjes en snel weer naar de juiste route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Microkid schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:52:
[...]

Hmmm, tot nu toe geen last van gehad. Afgelopen weekend in Arnhem nog flink verkeerd gereden maar hij stuurde me netjes en snel weer naar de juiste route.
Hangt er misschien ook wel van af waar je precies fietst denk ik. In bepaalde bossen (b.v. rond Eindhoven) heb ik er het meeste last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Voor wie de Mio Cyclo 200 of Mio Cyclo 505 voor wat langere tijd (7 dagen) wil testen is dit misschien wel een leuke optie. Enige nadeel is dat je 'm op moet komen halen in Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://ci6.googleusercontent.com/proxy/cxPAoZ9PcMcWt-8Vg1SkHb-5mTzeC01GfYJnQwrh3Zbi4sKcHDB77h2Em1hmxsjO9OBnbk8q0SOwfyfnDGYUavyPI469z5HqkttNA1-plPcyOzi3IeT6cUEwsQoiKKRIdQ=s0-d-e1-ft#https://e.futurumshop.com/public/files/1107/0/nl/e/2016/04/17/mio-large.jpg

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=mio+testmodel

[ Voor 37% gewijzigd door JorisM op 17-04-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Vraagje over de garmin edge 810. Mijn laatste twee ritten heeft hij geen gps data en hartslag opgeslagen. iemand een idee wat de mogelijke oorzaak is? Moet ik ritten gaan verwijderen om ruimte te maken?

edit, hartslagdata heeft hij wel opgeslagen. Gewoon geen ontvangst gehad misschien?

[ Voor 17% gewijzigd door coen76 op 21-04-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Heb inmiddels een paar ritten met de Wahoo Elemnt er op zitten en ben er super tevreden over. Het navigeren met de kaartweergave is super makkelijk. De eerste keer had ik in Strava per ongeluk wel wat zandpaden toegevoegd, maar dat kan je de Elemnt niet kwalijk nemen. Het was toen even zoeken om weer op de route terug te komen. Turn by turn mis je dus niet echt, alhoewel het wel handig is zodat je een andere pagina open kan laten staan in plaats van elke keer de kaart weergave.

Synchronisatie met Strava werkt perfect. Nog voor ik mijn fiets thuis heb weggezet heeft hij via het wifi al mijn route geupload. Scherm is echt goed afleesbaar in alle omstandigheden. Ik merk wel dat er nog wat bugs in zitten, maar gezien de frequente firmware upgrades die uit komen verwacht ik dat dit wel goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Brammel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:02:
Heb inmiddels een paar ritten met de Wahoo Elemnt er op zitten en ben er super tevreden over. Het navigeren met de kaartweergave is super makkelijk. De eerste keer had ik in Strava per ongeluk wel wat zandpaden toegevoegd, maar dat kan je de Elemnt niet kwalijk nemen. Het was toen even zoeken om weer op de route terug te komen. Turn by turn mis je dus niet echt, alhoewel het wel handig is zodat je een andere pagina open kan laten staan in plaats van elke keer de kaart weergave.

Synchronisatie met Strava werkt perfect. Nog voor ik mijn fiets thuis heb weggezet heeft hij via het wifi al mijn route geupload. Scherm is echt goed afleesbaar in alle omstandigheden. Ik merk wel dat er nog wat bugs in zitten, maar gezien de frequente firmware upgrades die uit komen verwacht ik dat dit wel goed gaat komen.
Klinkt goed, ik heb hem ook besteld. Ik ben erg benieuwd hoe hij mij gaat bevallen, dit is mijn eerste fietscomputer. Totnu toe heb ik altijd een smartphone icm Strava gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Samiej6 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:57:
[...]

Klinkt goed, ik heb hem ook besteld. Ik ben erg benieuwd hoe hij mij gaat bevallen, dit is mijn eerste fietscomputer. Totnu toe heb ik altijd een smartphone icm Strava gebruikt.
Voor mij is dit ook mijn eerste fietscomputer. Heb hiervoor een tomtom multisport horloge gebruikt. Werkte ook, maar aflezen van je pols is lastig en had uiteraard geen kaartweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Horloge lijkt me inderdaad ook niet ideaal. Ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen met echte 'live' informatie. Ik had het scherm van m'n telefoon altijd uit uit staan om de batterij te sparen.
Straks heb ik ook de informatie van de meteen ook maar bestelde cadans sensor. Hartslag sensor heb ik al, maar hiervan mis ik nu dus de live informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Helaas werkt mijn nieuw aangeschafte wahoo cadans sensor niet in combinatie met mijn Oregon 600, gelukkig wel met m'n Fenix 3. Het lijkt er dus op dat garmin de 600 niet meer doorontwikkeld terwijl het wel het recentste model is. Dit baseer ik op dat de nieuwe losse (snelheid & cadans) sensors van Garmin zelf ook niet ondersteund worden, maar de oude wel.
Op zich wel jammer, de externe hartslagmeter (scosche rhythm+) pakt ie wel op, maar de cadans niet. Dus nu wordt het maar af en toe naar de pols kijken, al is dat niet erg fijn. Hopelijk wordt de opvolger van de edge 820 binnenkort aangekondigd. Anders misschien tzt de elemnt als de bugs er meer uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Welke bugs van de Elemnt houden je tegen hem niet nu al te kopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Brammel op 22-04-2016 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Brammel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:06:
Welke bugs van de Elemnt houden je tegen hem niet nu al te kopen?
Geen in het bijzonder. Maar de meeste reviews hebben het over "veel potentie" en "een en ander is nog niet af". Ik ben verder geen fan van zwart wit schermen voor navigatie. Ik maak vooral gebruik van navigatie en dat gaat prima genoeg met de oregon zodat ik geen haast heb om van systeem te veranderen (ik ben bekend met de voor en nadelen van het Garmin platform) of direct een nieuwe wil. Ik heb daarnaast weinig trek in beta-testen voor een product. Voorlopig doe ik m'n cadans training maar via m'n horloge al is dat ook niet ideaal.
Dus vanaf hier zijn er drie scenarios over voor mij:
1) ik erger me niet genoeg aan het ontbreken van cadans en ik blijf rustig wachten.
2) ik erger me binnen een week of twee aan het ontbreken en ik ga dan knopen doorhakken waarbij ik waarschijnlijk een tweedehands 810 probeer te zoeken of een elemnt ga proberen. Dit zou versneld kunnen worden als ik ergens een elemnt live zie en even kan proberen.
3) er komt een aankondiging van een nieuwe 820 die min of meer het kaart-euvel van de 520 wegneemt en ik leg m'n geld daar voor opzij.

Linksom of rechtsom is het voor mij een flink bedrag, dus het moet duidelijke meerwaarde hebben voor mij en eigenlijk geen nadelen. Zoals ik het nu zie is voor de elemnt het zwart/wit scherm een groot nadeel voor mij, en voor de 520 het kleine opslaggeheugen. De edge 1000 ligt duidelijk boven wat ik wil uitgeven al zou dat misschien 2e hands ook een optie kunnen zijn. Maar voorlopig kan ik nog door met de combi fenix 3 en oregon 600 en hou ik dit topic in de gaten voor meer nieuwtjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Duidelijk. Het zwart wit scherm vind ik trouwens een enorm voordeel. Het is tot nu toe in alle omstandigheden super goed leesbaar. Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere fietscomputers, dus weet niet hoe die presteren in volle of met ondergaande/opkomende zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan alleen wat zeggen over de Oregon 450 (ouder model) en de Oregon 600 (recent model)
De 450 heeft nog een drukscherm (resistief touchscreen) prima leesbaar in direct zonlicht maar fletser qua kleuren dan het nieuwe model. Als het donker wordt (zon van voren en dan niet meer direct op je scherm / schaduw) kan je backlight aanzetten, dit gaat dan weer ten koste van de accuduur. Bij dit model wat sneller nodig dan bij de 600. Voordeel is dat bediening met handschoenen geen probleem is.

De 600 heeft een capacitief scherm (zoals de moderne smartphone) dus je kan ook pinch zoomen. De kleuren zijn minder flets, maar het is nog altijd een e-ink variant dus verwacht niet dezelfde kleurkwaliteit als een smartphone. Leesbaarheid vind ik persoonlijk een stuk beter dan bij de 450 serie, ook heb je overdag eigenlijk nooit backlight nodig. Tijdens schemering/tunnels/nacht uiteraard wel. Ook hier kan je de backlight aanzetten en net zoals bij de 450 met verschillende intensiteit. Eigenlijk is 25% sterkte bij beide modellen al goed genoeg al kan dat misschien van persoon tot persoon verschillen. De accuduur is wel merkbaar korter bij de 600. Al hou ik het niet strak bij gok ik dat ik zo'n 12 tot 14 uur haal met eneloops waar dat bij de 450 bijna het dubbele zal zijn. Dat is dan wel met een actieve route en kaart 100% van de tijd aan.

Als je het scherm zonder kaart gebruikt (de zg teller-modus) kan je heel veel langer met je accu doen. Met andere woorden: als je een scherm gebruikt dat nauwelijks veranderd kost het nauwelijks energie terwijl kaarten opnieuw tekenen omdat je verder aan het rijden bent wel veel energie kost.

Voor beide modellen geld: idealerwijs wil je 100% volle zon op je scherm hebben voor het mooiste resultaat, beide hebben backlight nodig bij weinig licht, beide zijn heel goed bruikbaar in het holst van de nacht.
Nog een extra aandachtpuntje: in volle regen wil de 600 versie nog wel eens druppels als aanraking zien. Ik ben dan gedwongen om het scherm in 'lock' stand te zetten zodat deze niet meer op aanraking reageert. Bij een miezer-buitje heb je daar nog geen last van.

[ Voor 0% gewijzigd door rockhopper op 22-04-2016 13:59 . Reden: layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:31
Ik ben ook overstag gegaan voor de Elemnt, komend vanaf een Garmin Edge 510.

De grootste minpunten die ik bij de 510 had waren:
- geen achtergrondkaart bij het volgen van een route, waardoor je bij meerdere zijwegen kort na elkaar nogal eens de verkeerde koos, of bij splitsingen niet goed zag of je "iets-links" of "iets-meer-links" moest houden
- data die je maar sporadisch wil zien moet je bij de 510 toch ergens op een pagina zetten, wat tot veel pagina's leidt, waar je vervolgens (met het matige touchscreen) wel langs moet swipen om bv. naar de map pagina te komen
- routes bouwen op het platform van Garmin, of handmatig overzetten naar het apparaat via USB; niet meer van deze tijd denk ik
- signaal bij bochten (voor mij geen breekpunt) zijn bij de 510 op twee manieren te doen: het apparaat zelf laten bepalen aan de hand van de hoek tussen coursepoints, of met cuepoints in de route. Het eerste werkt matig, het tweede zorgt ervoor dat je veel aandacht moet besteden aan het bouwen van de route, en werkt dan nog steeds matig.

Voor mij lost de Elemnt bovenste drie punten op (kaartje is voor mij af doende, niet vaak gebruikte datavelden kun je met in/uitzoomen verbergen, routes worden automatisch met strava of RWGPS gesynched). Signaal bij bochten moet nog komen, ik ben erg benieuwd hoe Wahoo dit aan gaat pakken.

Bij mijn eerste rit met de Elemnt viel me verder op:
- al mijn routes direct op het apparaat, top!
- scherm is echt heel crisp! helaas geen kleur, maar met dit contrast en deze resolutie lijkt me dat een goede afweging.
- van pagina wisselen met hardware knop toch is fijner dan met het touchscreen van de 510. Ook de indicatie van op welke pagina je zit (hoewel minder noodzakelijk op de Elemnt) is toch handig.
- het kaartje is basic, maar prima voldoende om in te schatten waar je heen moet, of om een kleine omleiding om je route te maken. Ben je echt verdwaald, zul je toch je telefoon moeten pakken
- de LED's aan de zijkant zijn leuker dan ik dacht, het inspireert om in de goede hartslagzone te blijven fietsen. Ik geloof dat het met powerzones nog niet helemaal werkt zoals verwacht, maar ik heb geen vermogensmeter dus dat is voor mij niet belangrijk.
- ik mistte wel een beetje het rijden tegen de virtual partner van de 510
- wat ik ook nog ga missen zijn de workouts van de Garmin, ik hoop dat Wahoo dat nog voor de winter weet toe te voegen, voor intervallen op de Tacx.
- er zijn nog meer features die ontbreken, maar verder geen die ik mis (autolap per gps wordt bijvoorbeeld veel om gevraagd nu)

Natuurlijk had ik voor het geld van de Elemnt ook een Edge 520 kunnen halen (maar dan moet je weer met je kaarten gaan wisselen, want te weinig ruimte op het apparaat) of bijna zelfs een 1000. De insteek die Wahoo genomen heeft om meer te verbinden met andere diensten spreekt me echter erg aan: Ook denk ik dat Wahoo flexibeler en sneller op de markt, nieuwe features en bugs kan reageren dan het logge Garmin. Wel vind ik de Elemnt eigenlijk nog te duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Gurby schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:01:
- van pagina wisselen met hardware knop toch is fijner dan met het touchscreen van de 510. Ook de indicatie van op welke pagina je zit (hoewel minder noodzakelijk op de Elemnt) is toch handig.
De leds boven het scherm geven aan op welke pagina je zit als je van pagina wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
Ja dat bedoelde ik ook, dat is handig. Maar ik heb minder pagina's nodig op de Elemnt, dus is het minder noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavan88
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-05-2021
Heb hier op volgende link (http://www.deltabikes.nl/product/garmin-edge-1000-gps/) een toch wel scherp geprijsde edge 1000 zien staan. Iemand ervaring met die webshop? Ik vind niets terug via google over eerdere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik heb er toevallig vorige week een nieuwe velg gekocht, werd gewoon snel geleverd, en duidelijke communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

klavan88 schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:19:
Heb hier op volgende link (http://www.deltabikes.nl/product/garmin-edge-1000-gps/) een toch wel scherp geprijsde edge 1000 zien staan. Iemand ervaring met die webshop? Ik vind niets terug via google over eerdere ervaringen.
Hij zit een tientje of 2-3 onder de scherpste prijzen van bekende bedrijven, dus dat valt niet meteen in de categorie "too good to be true". Ik ken de shop verder niet, maar voor een dozenschuif bedrijf kan de prijs wel. Verdachter zou een prijs richting de 300 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Ik heb net de bluetooth snelheid en cadans sensoren gekocht bij de Lidl. Nu ben ik ook van plan een Garmin Edge 25 te kopen, maar kan ik niet vinden of deze bluetooth sensoren kan gebruiken. Zit daar alleen ANT+ op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Alle huidige Garmin's zijn alleen ANT+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Heb hier nu inmiddels bijna een maand ervaring met de Wahoo ELEMNT. Ben in het algemeen tevreden over het apparaat.

Pluspunten:
  • scherm altijd goed afleesbaar
  • makkelijke setup
  • automatisch laden van Strava routes (ik gebruik Strava route builder vaak om routes te plannen)
  • navigatie met breadcrumbs werkt prima, heb geen moment gedacht dat ik turn-by-turn nodig heb. Heb inmiddels 4-5 ritten op voor mij onbekende wegen gemaakt en vrijwel nooit moeite om de goede weg te vinden. Als je een verkeerde afslag neemt laat het apparaat m.b.v. bovenste LEDs en een geluidsignaal duidelijk merken dat je van de route bent afgeweken.
  • inzoomen van data tijdens het rijden: een dataveld kan 10 parameters bevatten; tijdens het rijden kun je verder inzoomen zodat de data vergroot worden en alleen de relevante zaken overblijven. Het zoomen is makkelijk tijdens het rijden te bedienen.
  • Shimano Di2 support (visualiseren welke versnelling m.b.v. D-Fly adapter). Helaas nog niet mogelijk om schakelbewegingen vast te leggen in de data output (wel in de planning voor later).
Ik kijk uit naar de volgende features die later dit jaar nog toegevoegd gaan worden:
  • Strava live segment ondersteuning.
  • instellen zij-LEDs met snelheid obv een doeltijd die verbeterd moet worden zodat je visualiseert of je voor- of achterloopt op dat schema.
  • mogelijkheid om meer dan 1 dataveld weer te geven op de navigatie-pagina naast de kaart en route (iOS specifiek, android app kan al tot 4 datavelden instellen).
  • instellen snelheid waarop auto-pauze inschakelt.
  • de ELEMNT companion app is wat rudimentair in vergelijking met Wahoo fitness app betreft het weergeven van de data na een rit.
Minpunten:
  • zoals elk nieuw product is de Element niet bug-vrij bij release. Een aantal bugs waar ik last van heb:
    - instellen taal wordt gereset na contact met de companion app;
    - incidenteel zeer kort "dropping sensors" kort verbreken van de verbinding (<1 sec) van met name de Wahoo RPM speed sensor (verbonden met ANT+);
    - handmatige pauze wordt door Strava niet altijd gezien als pauze, waardoor gemiddelde snelheid in Strava lager uitvalt.
  • Nederlandse vertaling is niet echt fraai
De batterij issues waar sommigen het over hebben (minder tijd dan de 17 uur die geadverteerd is) lijken met name een batterij % calibratie issue te zijn: de eerste 50% loopt veel sneller terug dan de laatste 50%. 12 uur lijkt minimaal een haalbare batterijduur te zijn in de praktijk.

Verder wil ik opmerken dat het Wahoo team aanwezig is op verschillende forums (zoals https://groups.google.com/forum/m/#!forum/wahoo-elemnt-users) en de indruk achterlaat dat er naar gebruikers geluisterd wordt. Een van de hoofd-engineers van de ELEMNT en zelfs Chip Hawkins, de CEO van Wahoo doet actief mee.

Kortom, de ELEMNT voldoet aan de verwachtingen en zal alleen maar beter worden als de eerste bugs weggestreken worden en nieuwe features toegevoegd worden.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Voor de eigenaren van de Mio toestellen:

Volgens de newsticker in Mioshare zou er een nieuwe versie van Cycloagent voor Mac & Windows beschikbaar moeten zijn (b.v. Windows versie v2.1.38). Echter wijzen hun downloads nog naar de oude versie (2.0.15.3).

Heeft er iemand al toevallig deze update kunnen downloaden en weet de goede link hier voor?

Heb zelf Mio hier net over gemaild, mocht ik een link voor downloaden van ze door krijgen dan zal ik 'm hier in dit topic plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
JorisM schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:17:
Voor de eigenaren van de Mio toestellen:

Volgens de newsticker in Mioshare zou er een nieuwe versie van Cycloagent voor Mac & Windows beschikbaar moeten zijn (b.v. Windows versie v2.1.38). Echter wijzen hun downloads nog naar de oude versie (2.0.15.3).

Heeft er iemand al toevallig deze update kunnen downloaden en weet de goede link hier voor?

Heb zelf Mio hier net over gemaild, mocht ik een link voor downloaden van ze door krijgen dan zal ik 'm hier in dit topic plaatsen :)
Op m'n Mac heb ik 2.1.36.2, deze werd een week of 2 geleden automatisch geüpdatet.
Volgens mij kan je de software gewoon via hun site downloaden (https://www.mioshare.com/help), als ik op Download klik krijg ik netjes de 2.1.36.2 voor Mac.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 26-04-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Ik krijg ook daar nog de oude Windows versie voorgeschoteld helaas, er is vast iemand vergeten een linkje te updaten ofzo...

Ik wacht het antwoord van Mio nog ff af.

Edit: Nog geen reactie van Mio gehad op 't ticket dat ik ingeschoten had. Mio Facebook persoon zegt dat Windows versie ook zou moeten auto-updaten, maar dat gebeurt om een of andere reden dus niet.

[ Voor 52% gewijzigd door JorisM op 29-04-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Voor de Wahoo Elemnt gebuikers: Je kan je aanmelden voor het beta programma. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Brammel schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:37:
Voor de Wahoo Elemnt gebuikers: Je kan je aanmelden voor het beta programma. Zie hier.
Dit is wel echt leuk. Wat mij betreft ook het grote voordeel van Wahoo: ze betrekken gebruikers bij hun verbeteringen en maken de ELEMNT ook daadwerkelijk beter.

Ik heb de ELEMNT nu een paar weken in gebruik als eerste 'echte' fietscomputer. Ik kan dus slecht vergelijkingen maken, maar ben er wel heel blij mee. Het enige wat ik behoorlijk omslachtig vind, is om een .GPX file toe te voegen voor bijvoorbeeld mountainbike-tochten. Strava beheerst dat domweg niet en maakt er zijn eigen route van. Uiteindelijk kan het wel (voeg de gpx toe via Dropbox, en dan dit bestand openen via de dropbox-app op iOS), maar omslachtig is het wel.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Krisp schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Dit is wel echt leuk. Wat mij betreft ook het grote voordeel van Wahoo: ze betrekken gebruikers bij hun verbeteringen en maken de ELEMNT ook daadwerkelijk beter.

Ik heb de ELEMNT nu een paar weken in gebruik als eerste 'echte' fietscomputer. Ik kan dus slecht vergelijkingen maken, maar ben er wel heel blij mee. Het enige wat ik behoorlijk omslachtig vind, is om een .GPX file toe te voegen voor bijvoorbeeld mountainbike-tochten. Strava beheerst dat domweg niet en maakt er zijn eigen route van. Uiteindelijk kan het wel (voeg de gpx toe via Dropbox, en dan dit bestand openen via de dropbox-app op iOS), maar omslachtig is het wel.
Kan je niet gewoon een GPX bestand in een bepaalde map plaatsen op het device? Zo doe ik het met mijn Garmin namelijk. Gewoon via USB aansluiten, en dan van Strava de GPX op de device zetten.

En met manual mode aan kan ik prima MTB tochten maken? Die moet ik echter wel in TCX opslaan, met GPX gaat hij proberen te navigeren en in het bos lukt dat natuurlijk niet echt. Ik gebruik eigenlijk altijd TCX omdat dat gewoon altijd werkt, wel zo fijn. Turn by Turn heb je op de Garmin toch geen kloot aan, zo instabiel als wat.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 02-05-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik had die hele manual mode nog niet gespot. :P Binnenkort weer eens proberen. Verder heb ik hem ook nog niet geprobeerd te koppelen aan een PC.

Als het bestand er eenmaal opstaat, gaat het navigeren prima. Turn by Turn kan niet met Wahoo (komt wel schijnt), maar het gewone kaartje is goed genoeg en hij geeft het snel genoeg aan als je van de route afwijkt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Turn by Turn wil je misschien niet eens. Tenminste, ik heb het, maar toch prefereer ik gewoon het lijntje volgen. Het is duidelijk en tijdens het mountianbiken moet je het sowieso. Vaak fiets ik redelijk uitgezoomd zodat ik met één blik weer een paar km vooruit kan :). Één van de redenen dat ik een ELEMNT zou willen is juist de goede implementatie van de non-Turn by Turn navigatie, om het zo maar even te noemen. De lijn is vele malen duidelijker dan bij een Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik herken je problemen niet van zowel turn-by-turn navigatie bij garmin als het volgen van een track (dat wat jij lijntje volgen noemt). Ligt dat aan de verschillen tussen de toestellen? Ik heb alleen ervaring met de oregon serie, maar je kan prima zelf je route maken (voor turn by turn) al zitten hier wel wat beperkingen aan wat betreft tussenpunten en afstand (zeg maar dat het vanaf 100km wat lastiger gaat) en met het volgen van tracks heb je eigenlijk nooit een probleem. Je kan ook prima de track een ander kleurtje geven zodat het nog makkelijker volgen is.
Waar zitten bij jou de moeilijkheden / onduidelijkheden? Ik probeer de situatie een beetje te begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
rockhopper schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:09:
Ik herken je problemen niet van zowel turn-by-turn navigatie bij garmin als het volgen van een track (dat wat jij lijntje volgen noemt). Ligt dat aan de verschillen tussen de toestellen? Ik heb alleen ervaring met de oregon serie, maar je kan prima zelf je route maken (voor turn by turn) al zitten hier wel wat beperkingen aan wat betreft tussenpunten en afstand (zeg maar dat het vanaf 100km wat lastiger gaat) en met het volgen van tracks heb je eigenlijk nooit een probleem. Je kan ook prima de track een ander kleurtje geven zodat het nog makkelijker volgen is.
Waar zitten bij jou de moeilijkheden / onduidelijkheden? Ik probeer de situatie een beetje te begrijpen :)
Als ik Turn by Turn navigatie gebruik, crasht het toestel op een willekeurig moment, gemiddeld zo om het half uur. Je workout tot dan toe is wel opgeslagen maar je kunt hem, na het opnieuw starten van het toestel, niet vervolgen. Dus een rit van 3 uur, zou met Turn by Turn zo maar kunnen eindigen in 3 tot 6 workouts, in plaats van één. Dit is overigens gewoon een probleem met Garmin toestellen. Ook vind ik het fijn dat er bij track-navigatie geen straatnaam en richtingpijltjes op de kaart staan, het zorgt ervoor dat ik zoveel mogelijk kan zien van de kaart.

Daarnaast kunnen er verschillen zitten tussen de kaart van het toestel en de kaart waar je de route op maakt. Daarom heb ik liever een TCX welke gewoon altijd een track tekent, ongeacht welke kaart/navigatie je gebruikt. En het probleem wat jij aangeeft, dat ook jouw Oregon problemen heeft met routes langer dan 100km i.c.m turn by turn, laat mijn inziens goed zien, dat turn by turn gewoon minder betrouwbaar is. Ik fiets regelmatig routes van 100 tot 300km, dus dan wil ik gewoon stabiliteit en betrouwbaarheid.

De lijn een kleur geven is inderdaad ook al iets wat ik heb gedaan, maar met een gekleurde kaart gecombineerd met wat zonlicht is het voor mij nog steeds lastig aflezen. De ELEMNT doet dat naar mijn mening vele malen beter. Ook de keuze om niet voor een kleurenscherm te gaan, vind ik een heel goede.

Mocht je trouwens problemen hebben met teveel tussenpunten, gpsies.com heeft een optie om een route op te schonen en 'onnodige' tussenpunten te verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 02-05-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tja het "probleem" als je het dat al kan noemen, dat ik heb bij 100km + is dat het inladen met een super gedetailleerde kaart gewoon lang duurt. En eventueel het herberekenen ook mocht je van de route afweken door wat voor een rede ook. Op zich is dit wel begrijpelijk want een route berekenen over deze afstand met alle alternatieven op "bospaadjes" niveau kost erg veel rekenkracht, iets dat de oregon dan net te weinig heeft.

Ik gebruik m'n toestel ook voor wandelen en daar heb ik gewoon hoge detail kaarten voor. Dit valt simpel op te lossen door een minder gedetailleerde kaart te gebruiken, al doe ik dit niet omdat ik mijn toerfiets tochten meestal beperk tot 80km. Met de racefiets zal ik binnenkort als ik meer getraind heb waarschijnlijk sneller op 100+ km komen, al maakt me op de racefiets de route minder uit ;)

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn toestel crashte, maar je kan dan ook niet 'workouts' opslaan zoals bij een sporttoestel. Zodra de gps aangaat begint hij met loggen, tot je 'm weer uitzet. Je kan de track wel tussentijds opslaan mocht je daar behoefte aan hebben. Verder slaat hij wel keurig de hartslag en temperatuur gegevens op, maar dus helaas niet de cadans voor mij. Kennelijk is de werking voor edge toestellen toch fundamenteel net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Het navigeren met enkel de kaart en een lijn gaat op de Elemnt erg goed, maar toch zou ik graag turn by turn willen hebben. Afgelopen zaterdag heb ik een route in zuid limburg gefietst, en heb dan continue de "klim weergave" aan staan waarop je het hoogteprofiel van wat er gaat komen kan zien. Super handig, maar niet handig als ik elke keer naar de kaart pagina moet gaan om te kijken welke kant ik op moet. Als de ledjes boven het scherm zouden aangeven wanneer ik de bocht moet nemen zou dat super zijn en kost het geen scherm oppervlak.

Ik heb overigens sinds donderdag al 3 beta updates gehad op mijn Elemnt. De response in de google+ beta community is ook erg goed van Wahoo. Ik heb het volste vertrouwen dat de Elemnt op termijn (of misschien nu al >:) ) beter is dan de Garmins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Voor de Mio Cyclo gebruikers onder ons: Mio heeft vandaag software versie v4.4 uitgebracht met tal van verbeteringen :). (helaas mis ik nog wel steeds een auto-pauze mogelijkheid op mijn 315HC)

Meest recente versie voor de 315HC (op mijn Mac):
- CycloAgent 2.1.39.3
- ROM version R04
- Software version 4.4.4
- OSM 2015-06-12
- TeleAtlas 2015-06-12
Vanaf vandaag is de nieuwe V4.4 software update voor de Mio Cyclo 310, 315, 500 en 505 beschikbaar, inclusief ondersteuning voor Strava Live Segments! Vanaf nu kunnen Cyclo 310, 315, 500 en 505 gebruikers met een Strava Premium-abonnement de Strava Live Segments eenvoudig vinden, rijden en delen middels MioShare op Strava. Open dus snel je CycloAgent en download de update! #MioCyclo #StravaSegments
V4.4 improvement list 2016-05-03 07:48:24
- Support Strava Live Segments;
- Support Benelux “knooppunten” (Node Network) under Routing settings;
- Support Shimano Di2 remote control for switching Dashboard pages and start/stop recording;
- Support “Ferries” option under Routing settings;
- Fine-tuned map colour scheme to improve visibility when navigating tracks in the forest or woods;
- Added ability to disable “Movement detected. Start recording?” reminder under System - Alerts setting;
- Fixed time zone issue when 1st time device boot;
- Dashboard Info 1 page now is configurable;
- Added 2 extra info fields to Dashboard screens – Info 3 and 4;
- Support of GPX file including multiple tags;
- Update crankset and cassette values for Shimano XTR M9050 Di2;
- Fix minus values in History - Totals and unrealistic value issue in History - Summary;
- Fix “no average speed or distance in history page” issue for indoor training;
- Change Trainer name "Elite" to "Elite Qubo Digital";
- Settings menu restructure – system related settings integrated into System settings;

[ Voor 113% gewijzigd door Microkid op 03-05-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Da's mooi, zonet m'n 505 ermee ge-update :)

Krijg nu nog alleen de firmware update binnen, maar nog geen kaartupdate (heb nu OSM 2015-06-12 nog draaien). Misschien dat de kaartupdates geleidelijk uitgerold worden.

Nog meer nieuws: Autoupdate van CycloAgent werkt nu wel onder Windows. Waar het aan lag geen idee, misschien dat ze de update nu wel klaar hadden gezet oid.

Fijne support van Mio ook trouwens... Op 26/4 een ticket ingeschoten, tussentijds een update gevraagd via het ticket, daarna ook nog even via Facebook, maar tot op heden geen antwoord terug ontvangen (niet eens iets "van we zijn er mee bezig"oid) :(

[ Voor 25% gewijzigd door JorisM op 03-05-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05
Wanner je navigeert op een Elemnt dmv een lijn en je neemt een afslag draait het scherm dan ook snel genoeg mee?

Dit zie ik bij mijn Garmin namelijk niet gebeuren en waneer je 2 afslagen na elkaar hebt rij je dus al snel verkeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Ik ben op zoek naar een hartslagmeter die zowel op een horloge is af te lezen, maar ook gelogd wordt in strava.

Alle meters die ik vind hebben (volgens mij?) óf het een óf het ander.

Iemand tips?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Je kan toch gewoon je .fit activiteit (automatisch) exporteren vanaf je device naar Strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Je kan toch gewoon je .fit activiteit (automatisch) exporteren vanaf je device naar Strava?
Inderdaad... Eender welke (niet ultra low-end) polar of garmin houdt de historiek van je activiteit bij op je horloge. Op het moment dat je synchroniseert via PC of mobile wordt dit dan automatisch doorgestuurd naar Strava als je dat wenst.

[ Voor 18% gewijzigd door crowke op 04-05-2016 13:37 ]

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:01
bramv82 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:29:
Ik ben op zoek naar een hartslagmeter die zowel op een horloge is af te lezen, maar ook gelogd wordt in strava.

Iemand tips?
De Wahoo TICKR ondersteunt zowel ANT+ (wat de meeste sporthorloges vereisen), als Bluetooth 4.0 (wat voor de meeste smartphones nodig is).

De 4iii Viiiiva ondersteunt ook beide protocollen, en kan zelfs ANT+ -signalen van bijv. je cadansmeter omzetten naar Bluetooth: het werkt als een bridge. Nadeel van deze laatste is wel dat hij slecht verkrijgbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
crowke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:36:
[...]

Inderdaad... Eender welke (niet ultra low-end) polar of garmin houdt de historiek van je activiteit bij op je horloge. Op het moment dat je synchroniseert via PC of mobile wordt dit dan automatisch doorgestuurd naar Strava als je dat wenst.
O kijk, dat wist ik niet. Dan ga ik daar eens op zoeken. Dat is ook een optie natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
CyberThijs schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:38:
[...]

De Wahoo TICKR ondersteunt zowel ANT+ (wat de meeste sporthorloges vereisen), als Bluetooth 4.0 (wat voor de meeste smartphones nodig is).

De 4iii Viiiiva ondersteunt ook beide protocollen, en kan zelfs ANT+ -signalen van bijv. je cadansmeter omzetten naar Bluetooth: het werkt als een bridge. Nadeel van deze laatste is wel dat hij slecht verkrijgbaar is..
Zo'n Wahoo TICKR kan dan vervolgens gekoppeld worden aan ieder horloge dat ANT+ ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
bramv82 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Zo'n Wahoo TICKR kan dan vervolgens gekoppeld worden aan ieder horloge dat ANT+ ondersteund?
Is eigenlijk meer is voor het fietscomputertopic, maar ik heb mijn TICKR gekoppeld aan mijn Garmin FR230 (via ANT+). Daarnaast kan ik de TICKR tegelijkertijd koppelen met Bluetooth aan mijn smartphone. Via Garmin Connect sync ik dan naar Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Yohost! schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:08:
Wanner je navigeert op een Elemnt dmv een lijn en je neemt een afslag draait het scherm dan ook snel genoeg mee?

Dit zie ik bij mijn Garmin namelijk niet gebeuren en waneer je 2 afslagen na elkaar hebt rij je dus al snel verkeerd :(
Tot zover heb ik daar geen klachten over, maar ik anticipeer vrij ver vooruit. Na 30 meter is hij wel bijgewerkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Sperenvanger schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:34:
[...]

Is eigenlijk meer is voor het fietscomputertopic, maar ik heb mijn TICKR gekoppeld aan mijn Garmin FR230 (via ANT+). Daarnaast kan ik de TICKR tegelijkertijd koppelen met Bluetooth aan mijn smartphone. Via Garmin Connect sync ik dan naar Strava.
Als je de TICKR al met bluetooth hebt verbonden met je telefoon, met daarop Strava, waarom moet je dan alsnog syncen naar strava? Is je hartslag dan niet meteen gelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
Yohost! schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:08:

Ik heb het idee dat hij iets sneller is dan mijn oude Garmin 510, maar heb ze niet naast elkaar gehouden om het te controleren. Ik gebruik ze ook anders, omdat ik nu wel een kaartje op de achtergrond heb.

Verder is het zo dat het voor mij met de Garmin altijd emmeren was met meerdere turn notifications achter elkaar: met een notificatie (vlak voor) elke bocht, kan het zijn dat bij twee snelle bochten je er twee krijgt voordat je bij de eerste bent. Bij de Garmin wordt dan tijdens een notification ook eens nog het scherm gepauzeerd, waardoor je soms helemaal geen idee meer hebt waar of wanneer je af moet slaan. Maar goed, dat is denk ik wat meer 510 specifiek (geen kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

bramv82 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:29:

Iemand tips?
De Scosche Rhythm + ondersteund ook bluetooth en ANT+ tegelijk. Volgens sommige kenners de beste optische standalone hartslagmeter. Persoonlijk ben ik er erg blij mee, doet het altijd, valt nooit uit alleen de batterijduur is "slechts" 8uur (8,5 in de praktijk) wat voor mijn doeleinden prima is. Helaas wel wat lastiger in Nederland te krijgen (i-mobile heeft 'm wel voor een meerprijs, soms is ie ook op voorraad bij de wehkamp) en verder prima en normale prijs via amazon / clever training etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
bramv82 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Als je de TICKR al met bluetooth hebt verbonden met je telefoon, met daarop Strava, waarom moet je dan alsnog syncen naar strava? Is je hartslag dan niet meteen gelogd?
Ik sync via de Garmin FR > Garmin Connect > Strava. De telefoon gebruik ik bewust niet voor Strava om de batterij te sparen voor als er wat aan de hand is onderweg. Ik bedoelde te zeggen dat je wel met 2 verschillende apparaten kunt verbinden (BT en ANT+), maar na eenmalig testen heb ik weer ontkoppeld met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Iemand met een Mio Cyclo toevallig die ook problemen heeft na update 4.4.4? Bij mij blijft ie nu om de zoveel tijd hangen, of als je naar een ander scherm switched krijg je een Dodge error (Windows CE error scherm met sluit en OK knop).

Heb beide partities van de Mio al geformatteerd en 'm vanuit CycleAgent gerecovered, maar hij blijft hetzelfde doen. En hij neemt daarnaast geen ritten meer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
JorisM schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:14:
Iemand met een Mio Cyclo toevallig die ook problemen heeft na update 4.4.4? Bij mij blijft ie nu om de zoveel tijd hangen, of als je naar een ander scherm switched krijg je een Dodge error (Windows CE error scherm met sluit en OK knop).

Heb beide partities van de Mio al geformatteerd en 'm vanuit CycleAgent gerecovered, maar hij blijft hetzelfde doen. En hij neemt daarnaast geen ritten meer op :(
Vanaf een Engels forum:
restart your device
Go to Settings -> Dashboard -> Map > set to 2 info fields
Go to Settings -> Dashboard -> Navigation > set to 2 info fields
Go to Settings -> Dashboard -> Strava Live Segments > set to 2 info fields

Please note: A new patch to resolve this error will be released in the next couple of weeks.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 06-05-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Thanks!

Had zonet via de Facebookpagina van Mio dezelfde oplossing gevonden (al stond het aantal velden bij genoemde pagina's al op 2, toch maar even opnieuw bevestigd/'gevinkt'.

Dadelijk maar eens testen of het nu wel goed gaat :)

EDIT: woei! Hij doet het weer :D

[ Voor 7% gewijzigd door JorisM op 07-05-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 21:20
Ik ben mijn koppeling tussen mio share en strava kwijt. Ik probeer de koppeling op nieuw tot stand te krijgen maar dat lukt niet. Wanneer ik op de synchronisatie pagina van mio share ben en kies voor strava koppelen opent er een nieuw scherm en dan gebeurt er een tijdje niets en uiteindelijk een fout melding. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
chippie777 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:14:
Ik ben mijn koppeling tussen mio share en strava kwijt. Ik probeer de koppeling op nieuw tot stand te krijgen maar dat lukt niet. Wanneer ik op de synchronisatie pagina van mio share ben en kies voor strava koppelen opent er een nieuw scherm en dan gebeurt er een tijdje niets en uiteindelijk een fout melding. Iemand enig idee?
Een week of wat gelden was er ook gedoe met de Mio<>Strava koppeling. Ik heb toen de rit als GPX gedownload bij Mio en handmatig geupload in Strava. Een paar dagen later bij de volgende rit werkte alles weer als vanouds. Mogelijk dus gewoon een probleem bij Mio.

update: ik had het zojuist ook. Ritje uit Mioshare kwam niet op Strava, zelfs na 15 minuten wachten niet. Toen maar handmatig gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 08-05-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb het zojuist weer geprobeerd, het ging allemaal heel langzaam maar het is gelukt! Wat wel vreemd is, dat er een verkeerde datum staat in de door mij gereden afstand vandaag. (Was mijn eerste ritje na een paar maanden) hij geeft de datum 10-04-2016 ilv 08-05-2016. Nergens is dit in te stellen. Uiteindelijk het gpx bestand maar gedownload en alle foute data vervangen door de juiste, hopelijk gaat het volgende keer beter. Je kan ook nergens op je mio zien met welke datum hij werkt, alleen de tijd is zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zit te denken de fietscomputer dor een telefoon+ sensoren te vervangen. Ik heb ooit al goedkoop een ANT+ cadans&snelheidssensor en een hartslagsensor gekocht, maar het is er nooit echt van gekomen de boel echt te gebruiken. Nu is het tijd vor een nieuwe telefoon, bij selectie op ANT+-ondersteuning als standaard wordt de keuze aan telefoons wat te beperkt, heeft iemand ervaring (of advies) over het gebruik van ANT+-USB-modules met telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
chippie777 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:40:
Je kan ook nergens op je mio zien met welke datum hij werkt, alleen de tijd is zichtbaar.
Ja hoor, in Mioshare zie je het aan de rit/bestandsnaam. Bij mij vandaag is dat "Veenendaal_20160508_095405"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Inderdaad, heb ik ook gezien. Maar op je mio kun je het nergens terugvinden of veranderen. Je kunt alleen het formaat van de datum aanpassen en kiezen voor een am/Pm of 24 uur klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
chippie777 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:31:
Inderdaad, heb ik ook gezien. Maar op je mio kun je het nergens terugvinden of veranderen. Je kunt alleen het formaat van de datum aanpassen en kiezen voor een am/Pm of 24 uur klok.
Wellicht begrijp ik je dan niet, want in het geschiedenis-overzicht zie je bij elke rit ook de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Het probleem is dat ik vandaag heb gefietst maar dat je dat niet ziet in de kalender op mio share. De rit van vandaag staat in de agenda op 10 april ipv 8 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Aha. Kan het zijn dat de datum van je mio niet goed staat?
Zover ik weet pakt hij deze over van je PC of de GPS.

[ Voor 67% gewijzigd door Microkid op 08-05-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Daar lijkt het op, maar dit is nergens te controleren of in te stellen. Van de week weer een rondje fietsen en kijken wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 23:45
Interessant topic!

Ik merk namelijk dat ik wel een beetje toe ben aan een nieuwe fietscomputer. Enerzijds omdat ik merk dat ik steeds hetzelfde rondje (of rondjes) fiets omdat dat bekend is en ik bang ben te verdwalen :P, anderzijds omdat ik nu een simpele Sigma computer heb waar alleen wat basic functies op vermeld staan zoals snelheid, afstand, cadans etc.
Ik gebruik een Polar M400 horloge (die ik heb aangeschaft voor het hardlopen) met borstband als hartslagmeter en device voor het uploaden naar Strava. M'n telefoon gaat altijd los mee, voor de zekerheid.

Nu zou ik graag een kaart met turn-by-turn navigatie bij de hand hebben om nieuwe routes te ontdekken, en tegelijkertijd alle benodigde informatie op 1 scherm willen hebben, dus niet onhandig op mijn horloge kijken voor hartslag. Oftewel, de wensen:

- Kaartweergave (liefst met turn-by-turn)
- Hartslagweergave op scherm
- Snelheid/afstand/gem.snelheid/etc. op scherm
- Cadans op scherm

Nu moet ik meteen toegeven: ik ben een sucker voor gadgets, en Strava Segments lijkt me dan weer super cool, en is misschien wel iets wat me kan triggeren om te verbeteren. Daardoor kwam ik op 2 devices uit:

- Garmin Edge 520
- Garmin Edge 810

Volgens mij is het voornaamste verschil dat de 810 wel turn-by-turn navigatie heeft, en de 520 niet. Verder heeft de 520 volgens mij minder opslag capaciteit?

Dus mijn vraag is eigenlijk:

- Ga ik de Turn-by-turn bij de 520 missen?
- welke van de 2 raden jullie aan, of hebben jullie voor mijn wensen wellicht betere alternatieven?

Ik wil max. 250 Euro aanhouden. Volgens mij kan ik mijn huidige cadans/hartslagmeter gewoon koppelen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
De Garmins kunnen alleen ANT+ devices koppelen, dus grote kans dat je Polar band niet gaat werken, want die is bluetooth. Als je dan turn-by-turn wilt met hartslag en cadans kom je eigenlijk maar op 1 apparaat uit: Mio Cyclo 315HC. Deze heb je voor zo'n 279 in de winkel, compleet met alles. En de 315HC ondersteunt ook Strava segments.

En ja, turn-by-turn is super handig. Ik plan zelf vaak routes via afstandmeten.nl of download ergens de GPX bestanden, zet ze op de Mio en gaan met die banaan. Het is net als TomTom, netjes de route volgen. Ik zou niet zonder willen.

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 12-05-2016 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mij lijkt nog steeds een combinatie van mijn huidige ANT+ cadans, snelheids en hartslagmeter met een mobiele telefoon en een smartwatch wel mooi, met bijvoorbeeld BikeComputer of SportsTracker, als de informatie die ik heb gevonden klopt, zouden de diverse ANT+-USB-modules die op de markt zijn (of telefoons met standaard ANT+) prima moeten werken. Een horloge met alle info erop lijkt me ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
Tijdens het fietsen vind ik een display op het stuur wel zo fijn, dus op een horloge kijken lijkt me dan niet handig. En een telefoon gebruiken voor de gps-tracking is ook link... na een paar uur is de accu leeg en ik vind het wel fijn om het thuisfront te kunnen bereiken.

Je probeert nu dus alles te doen wat je met zo'n fietscomputer kunt, zonder die fietscomputer. Niet alleen is dat dus offtopic, het lijkt me ook heel onhandig.

Al moet ik zeggen dat ik tegenwoodig meer hardloop dan fiets en af en toen bedenk om mijn Edge 510 en mijn simpele Forerunner te verkopen en gewoon een heel duur triathlon horloge te kopen met een stuurhouder erbij...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

dreamscape schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:44:
Tijdens het fietsen vind ik een display op het stuur wel zo fijn, dus op een horloge kijken lijkt me dan niet handig. En een telefoon gebruiken voor de gps-tracking is ook link... na een paar uur is de accu leeg en ik vind het wel fijn om het thuisfront te kunnen bereiken.

Je probeert nu dus alles te doen wat je met zo'n fietscomputer kunt, zonder die fietscomputer. Niet alleen is dat dus offtopic, het lijkt me ook heel onhandig.

Al moet ik zeggen dat ik tegenwoodig meer hardloop dan fiets en af en toen bedenk om mijn Edge 510 en mijn simpele Forerunner te verkopen en gewoon een heel duur triathlon horloge te kopen met een stuurhouder erbij...
DCRainmaker bespreekt toevallig in de 735xt aankondiging het 'garmin triathlon watch' landschap. Mocht je het bij de hartslagmetershop aanschaffen, vaak krijg je daar al zo'n gratis stuurhoudertje (geen garanties of dat nog steeds zo is).

Persoonlijk denk ik dat ik het scherm te klein vind voor op de fiets (alleen horloge) maar als je met wedstrijden meedoet en gewicht mee gaat tellen zou ik het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 21:39
Kijk hier zat ik nou op te wachten, out front mount voor m'n polar v650.
http://racefietsblog.nl/hij-is-er-de-polar-front-mount/

Rijd nu met een http://www.fouriers-bike....php?m=d&pid=86&cid=28&f=5 maar dat ziet er toch net wat minder strak uit dan die out front mount van polar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Microkid schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:24:
De Garmins kunnen alleen ANT+ devices koppelen, dus grote kans dat je Polar band niet gaat werken, want die is bluetooth. Als je dan turn-by-turn wilt met hartslag en cadans kom je eigenlijk maar op 1 apparaat uit: Mio Cyclo 315HC. Deze heb je voor zo'n 279 in de winkel, compleet met alles. En de 315HC ondersteunt ook Strava segments.

En ja, turn-by-turn is super handig. Ik plan zelf vaak routes via afstandmeten.nl of download ergens de GPX bestanden, zet ze op de Mio en gaan met die banaan. Het is net als TomTom, netjes de route volgen. Ik zou niet zonder willen.
Hmmm, goeie ja... En zo zie je maar weer dat het niet goed is om blind te staren op 1 merk.
Zo te zien hebben ze Strava Segments onlangs middels een software update toegevoegd aan de 315HC? Dan wordt het wel een heel interessante optie ja.

Ik heb vanavond wat op internet zitten lezen, en dan zie je wel wat verhalen van brakke mounts, behuizingen die niet degelijk zijn, maar als ik jou zo hoor is het dus een prima apparaat met een prima bouwkwaliteit? Niet dat ik elke fietstocht op kasseien fiets, maar niet dat dat ding bij de eerste de beste rit van het stuur af keilt :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Tja, van elk merk zal je goede en slechte verhalen lezen. Het is maar net wat iemand belangrijk vind en waar de nadruk op gelegd wordt. De ervaringen met brakke mounts of behuizingen herken ik zelf niet. Ik heb zo'n aparte stuurhouder waar hij in klikt, en daar is hij nog nooit uitgevallen, zelfs niet bij kuilen, drempels of slecht wegdek waar de vullingen uit je kiezen klapperen.
De Garmin 520 is ook een heel gaaf ding (en mogelijk met nog meer functies als de Mio), echter ontbeert deze dus de turn-by-turn navigatie. Aan jou de keuze :)

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 12-05-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 12:41

Steef123

Luchtfotograafje

Denman schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:52:
Nu moet ik meteen toegeven: ik ben een sucker voor gadgets, en Strava Segments lijkt me dan weer super cool, en is misschien wel iets wat me kan triggeren om te verbeteren. Daardoor kwam ik op 2 devices uit:

- Garmin Edge 520
- Garmin Edge 810

Volgens mij is het voornaamste verschil dat de 810 wel turn-by-turn navigatie heeft, en de 520 niet. Verder heeft de 520 volgens mij minder opslag capaciteit?

Dus mijn vraag is eigenlijk:

- Ga ik de Turn-by-turn bij de 520 missen?
- welke van de 2 raden jullie aan, of hebben jullie voor mijn wensen wellicht betere alternatieven?
Ik heb een tijdje geleden voor eenzelfde keuze gestaan. Bij mij was niet het missen van de turn-by-turn navigatie de dealbreaker voor de 520, maar het gebrek aan opslagcapaciteit. Op de 520 passen kaarten van nog niet eens 1/3 van Nederland. Een van de leuke dingen van fietsen, juist met navigatie, is dat je ver en op nieuwe, onbekende plekken kunt komen zonder dat je te vaak verdwaald raakt. Het kunnen gebruiken van zo weinig kaartmateriaal (zonder telkens een ander deel van de kaarten erop te moeten zetten) vind ik dan ook onbegrijpelijk.

Ik heb nu de 810, in de aanbieding gekocht als bundel voor een leuke prijs bij Coolblue (volgens mij nog steeds in de aanbieding?). Met turn-by-turn navigatie kun je wel eens een afslag missen (Garmin herkent soms een afslag niet als zodanig), maar 'volg-het-lijntje'-navigatie werkt echt prima.
Nadeel van de 810 is dat het een relatief oud apparaat is; hij is wat traag, scherm voelt wat 'ouderwets' aan, dat soort dingen. Ik heb geen ervaring met de 520 dus geen idee of die sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Microkid schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:04:
Tja, van elk merk zal je goede en slechte verhalen lezen. Het is maar net wat iemand belangrijk vind en waar de nadruk op gelegd wordt. De ervaringen met brakke mounts of behuizingen herken ik zelf niet. Ik heb zo'n aparte stuurhouder waar hij in klikt, en daar is hij nog nooit uitgevallen, zelfs niet bij kuilen, drempels of slecht wegdek waar de vullingen uit je kiezen klapperen.
De Garmin 520 is ook een heel gaaf ding (en mogelijk met nog meer functies als de Mio), echter ontbeert deze dus de turn-by-turn navigatie. Aan jou de keuze :)
Ok dat klinkt goed. Als ik jou zo lees dan is turn-by-turn voor mij toch ook wel iets wat ik niet wil missen. Zeker omdat ik zo nieuwe routes kan ontdekken. Ik denk dat ik daarom toch voor de Mio wil gaan.
Steef123 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Ik heb een tijdje geleden voor eenzelfde keuze gestaan. Bij mij was niet het missen van de turn-by-turn navigatie de dealbreaker voor de 520, maar het gebrek aan opslagcapaciteit. Op de 520 passen kaarten van nog niet eens 1/3 van Nederland. Een van de leuke dingen van fietsen, juist met navigatie, is dat je ver en op nieuwe, onbekende plekken kunt komen zonder dat je te vaak verdwaald raakt. Het kunnen gebruiken van zo weinig kaartmateriaal (zonder telkens een ander deel van de kaarten erop te moeten zetten) vind ik dan ook onbegrijpelijk.

Ik heb nu de 810, in de aanbieding gekocht als bundel voor een leuke prijs bij Coolblue (volgens mij nog steeds in de aanbieding?). Met turn-by-turn navigatie kun je wel eens een afslag missen (Garmin herkent soms een afslag niet als zodanig), maar 'volg-het-lijntje'-navigatie werkt echt prima.
Nadeel van de 810 is dat het een relatief oud apparaat is; hij is wat traag, scherm voelt wat 'ouderwets' aan, dat soort dingen. Ik heb geen ervaring met de 520 dus geen idee of die sneller is.
Fijn om van iemand te lezen die dezelfde afweging heeft gemaakt. Ik zit er denk ik niet op te wachten om constant nieuwe kaarten erop te zetten, afhankelijk van waar ik ga fietsen. Ik vond de kleine opslagcapaciteit ook bijzonder.

Nu is de Mio volgens mij ook al een wat ouder apparaat, maar hoe zit dit dan met het scherm / reactiesnelheid / etc? Voelt deze ook niet ouderwets aan?
Maar misschien kan Microkid die vraag beter beantwoorden aangezien hij het apparaat heeft :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
De 315 is begin 2014 geïntroduceerd, 2 jaar geleden dus. Of het oud is, geen idee.
Het scherm is aanraakgevoelig, snelheid is zover ik kan beoordelen prima.
Ik vond een voordeel van de Mio dat daar standaard 2 kaarten in zitten van West Europa, zowel de detail kaarten van Open Street Map en van TeleAtlas. Alle wegen en fietspaden staan er op, dit in tegenstelling tot de Garmin 520. Laatste kaart update was van juni 2015, dus ik verwacht volgende maand eigenlijk wel weer een nieuwe kaart update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Of toch de Elemnt? >:)

Heeft goede kaarten en navigeren met de kaartweergave is een eitje. TBT zit er nog niet in maar is wel al aangekondigd. Ik zit in het beta programma en krijg gemiddeld 2 keer per week een update (app + firmware). Heb er wel vertrouwen in dat het niet lang gaat duren voor TBT er op komt, alhoewel ik het niet echt mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier een leuke review van de Elemnt:
http://www.sonyalooney.co.../572ca2f40cf2803377cb0857

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Ik ben van plan om de Garmin Edge 810 (of 1000) te kopen.

Ik heb hier een vraag over.

Ik doe aan zowel wielrennen als aan mountainbiken. Uiteraard op verschillende fietsen :). (en ook een vakantiefiets :))
Nu ga ik (natuurlijk) geen twee van deze apparaten aanschaffen, maar wil ik het apparaat op beide fietsen gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit handig? Zit er een functie op om te wisselen tussen verschillende fietsen? Iets als bv. met de Forerunner sporthorloges. Daar kun je kiezen tussen 'hardlopen', 'race' of 'rit'. Ziet zoiets ook op deze Edge? Dat je kunt kiezen tussen 'race' en 'mtb' oid?

Ik heb dan alleen wel een snelheidssensor nodig op beide fietsen en twee steunen.

Ik hoor graag of er meer mensen zijn die ervaring hebben met het gebruik van dit apparaat op verschillende fietsen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:22
Op de 520 kun je profielen kiezen. De 510 moest je de fietsen configureren. Hoe dit is voor de 810 en 1000 is weet ik niet.
Effe een handson bekijken op YouTube kan je dat wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Op de Garmin kun je meerdere fietsprofielen aanmaken, op de 800 tenminste dus ik verwacht dat de 810 en 1000 het ook hebben. Je moet er alleen net even aan denken om hem om het in te stellen. Daarnaast kun je na het uploaden op de de site van Garmin (en bv Strava) een rit koppelen aan een bepaalde fiets. Dit moet je dan volgens mij wel met de hand doen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

PromoX schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:36:
Op de Garmin kun je meerdere fietsprofielen aanmaken, op de 800 tenminste dus ik verwacht dat de 810 en 1000 het ook hebben. Je moet er alleen net even aan denken om hem om het in te stellen. Daarnaast kun je na het uploaden op de de site van Garmin (en bv Strava) een rit koppelen aan een bepaalde fiets. Dit moet je dan volgens mij wel met de hand doen.
Je kiest een "standaard fiets" die wordt automatisch geselecteerd, je kan achteraf deze aanpassen. Het is dus een zaak je meestgebruikte (of vaakst gebruikte) fiets als default in te stellen. Veranderen achteraf is trouwens vrij eenvoudig bij strava. Bij garmin neem ik er de moeite niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Klopt, had het misschien iet duidelijker kunnen omschrijven. Bij Garmin is het instellen overigens ook vrij eenvoudig, met daarbij ook een default-optie.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 12:41

Steef123

Luchtfotograafje

Galois schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:28:
Ik hoor graag of er meer mensen zijn die ervaring hebben met het gebruik van dit apparaat op verschillende fietsen.
DCRainmaker heeft hier ook wat over geschreven (onder "activity profiles & sensor connectivity")
http://www.dcrainmaker.co...in-1000-depth-review.html

De Garmin 810 heeft de bike profiles van de 510 & 800; per fiets kun je instellen welke sensoren erbij horen en het gewicht en evt. cranklengte. Bij de 1000 schijnt dat veranderd te zijn, er zijn geen profielen meer maar de unit connect gewoon met de dichtstbijzijnde sensoren die hij kent (dus niet die van je fietsmaatje die naast je fietst).
Nadeel schijnt te zijn dat je geen odometer per fiets meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Mooi, dank allen!
Exact wat ik zocht...

Valt mij wel erg tegen de prijs van de extra accessoires. Ik heb dus drie fietsen waar ik 'm op zou willen gebruiken.

De Edge 1000 in bundel (incl. snelheid/cadanssensor en stuurhouder) kost 480 euro.
Vervolgens twee extra houders: 90 euro en 2 extra sensoren: 140 euro.

Zit ik op 710 euro... :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

BIj de ELEMNT krijg je 3 houders meegeleverd... :P Maakt €379 + €50 + €40 = €469. Weet niet wat je uit de Edge 1000 wilt halen, maar ik zou het wel weten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Galois schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:51:
Mooi, dank allen!
Exact wat ik zocht...

Valt mij wel erg tegen de prijs van de extra accessoires. Ik heb dus drie fietsen waar ik 'm op zou willen gebruiken.

De Edge 1000 in bundel (incl. snelheid/cadanssensor en stuurhouder) kost 480 euro.
Vervolgens twee extra houders: 90 euro en 2 extra sensoren: 140 euro.

Zit ik op 710 euro... :(
Mounts voor weinig

En de Edge bundel wordt volgens mij al geleverd met een normale mount en een out-front mount.

[ Voor 5% gewijzigd door Positron op 14-05-2016 18:13 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste