Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
rockhopper schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:18:
@RigolleM Gelegenheidsdieven. Hebben gewoon de deur (nachtslot) door het kozijn getrokken.
Alleen de racefietsen meegenomen. Stadsfietsen die ook niet op slot stonden bleven achter net als gereedschap en dergelijke.

@Stufferdt Even kijken wat de verzekering doet, zou onder inboedel moeten vallen, maar ik heb in de verzekering ongeveer net zoveel vertrouwen als in de politiek / politie. Ik wacht het af.

Bedankt voor de tips allemaal, uiteraard wordt er aangifte gedaan. Politie nam niet eens de moeite om te kijken.
Verder de brutaliteit dat ze gewoon in je achtertuin zijn terwijl je thuis bent...

Voor wat het verder waard is, mochten jullie iets voorbij zien komen: rode trek domane sl5 (2020) maat 58 en een paarse trek domane sl5 (2020) maat 52. Framenummers zijn bekend. Maar ik heb er een hard hoofd in.

En ik ben inderdaad niet van plan om mezelf in gevaar te brengen om ergens verhaal te halen bij een potentiële heler. Misschien leuk als je de bouw van een portier hebt, maar ik pas er voor.
Heb je ook foto's. Wat trouwens ook helpt is om even een advertentie aan te maken dat jouw fietsen gestolen zijn. Het mag niet van Marktplaats, maar toen mijn moeder dat deed, was onze fiets binnen 5 minuten op miraculeuze wijze van Marktplaats gehaald.

Heb je natuurlijk niet je fiets mee terug, maar maak je de verkoop moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 17:32

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

La1974 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Je geeft hier een sneer naar verzekeraars, politie en politiek maar je kan ook naar jezelf kijken (zouden we vaker moeten doen in Nederland). Met zulke dure fietsen in je schuur had je ook kunnen investeren in betere sloten en een driepuntssluiting.

Het is uiteraard heel vervelend dat er bij je wordt ingebroken maar inbrekers kijken waar het meeste te halen is met de minste moeite.

Succes met de afhandeling.
Verzekeraars keren in mijn ervaring vaker niet dan wel uit, en ik claim al zelden. De politie neemt de moeite niet om langs te komen. In mijn ogen voor mij beide terechte sneren. Dat van de politiek, tja een heet hangijzer zullen we maar zeggen. Laten we het daar dan maar niet over hebben.

Verder heb je gelijk dat er een betere afsluiting had moeten zijn. Gelukkig tot nu nog niet nodig gehad, nu gaat het er dus wel komen. Leermomentje voor ons.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
rockhopper schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Verzekeraars keren in mijn ervaring vaker niet dan wel uit, en ik claim al zelden. De politie neemt de moeite niet om langs te komen. In mijn ogen voor mij beide terechte sneren. Dat van de politiek, tja een heet hangijzer zullen we maar zeggen. Laten we het daar dan maar niet over hebben.

Verder heb je gelijk dat er een betere afsluiting had moeten zijn. Gelukkig tot nu nog niet nodig gehad, nu gaat het er dus wel komen. Leermomentje voor ons.
Afgelopen jaar is de splinternieuwe fiets van mijn vrouw uit de afgesloten schuur gejat. Mijn mtb die er naast stond hebben ze laten staan, net als gereedschap. Aangifte gedaan en gemeld bij de verzekering. Binnen een week geld van de fiets terug. Nieuw slot, schilderen etc in de maanden erna ook volledig door de verzekering betaald. Was onze eerste claim, dus wellicht dat dat ook meespeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@pjlgt We gaan erachter komen, het geeft de burger moed om jouw ervaring te lezen. Bij diefstal van mijn cameraspullen kreeg ik welgeteld niks uitgekeerd, dus ik heb slechte ervaring wat dat betreft. Maar fijn te horen dat het bij jou goed opgelost is.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik inbraakschade moet melden. Die diefstal van cameraspullen is ook alweer 8 tot 10 jaar geleden. Dus om nou te zeggen dat ik veel claim, neuh.

Ik ga in ieder geval ogen aan de schuurmuur maken zodat de racefietsen ook bevestigd kunnen worden met een kabelslot of iets dergelijks aan de muur. Verder komt de driepuntsluiting er. Morgen maar eens kijken in een fietsenwinkel hoe lang het duurt voor een fiets geleverd kan worden. Als het winkelgedeelte open mag zijn... (geen idee eigenlijk)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48
Het is niet voor je te hopen, maar iemand van het Fiets forum zag twee weken geleden zijn Isaac Boson kort na diefstal terug op een Russische marktplaats: https://www.avito.ru/mosk...onovyh_kolesah_2042714600. (Zegt uiteraard nog niets over de daadwerkelijke locatie van de fiets, maar blijkbaar richten ze zich op de Russische markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ja, die snappen ondertussen ook dat een dure fiets nog wel in de kijker loopt op MP in NL, D of B.

Maar ik verwacht eerder dat het drugsverlaafden zijn die hier inbreken en stelen, en dan dat er helers de zaak regelen in Rusland of zo.
Er zijn genoeg vrachtwagenchauffeurs die een paar fietsen willen mee nemen voor 50€ extra of een paar flessen vodka.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:40
rockhopper schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:18:
@RigolleM Gelegenheidsdieven. Hebben gewoon de deur (nachtslot) door het kozijn getrokken.
Alleen de racefietsen meegenomen. Stadsfietsen die ook niet op slot stonden bleven achter net als gereedschap en dergelijke.
Valt zeker onder de inboedelverzekering. Als het slot verder gewoon okee was en er geen onzorgvuldigheid wordt opgemerkt, en je de facturen hebt dan zou het geen probleem moeten zijn.
Het is inderdaad natuurlijk wel verstandig om gewoon altijd naar je sluitwerk te kijken. En een heel simpele bak met herrie cq alarmpje kan ook genoeg zijn. (ervaring mee)

Mocht je toevallig een 4iiii powermeter hebben (gehad :(), heb je de chipolo firmware geactiveerd? Daarmee kan je naderhand je fiets als gestolen markeren. Een crank wordt immers niet zomaar eraf gehaald. En, hoewel de kans niet heel groot is; iemand die de chipolo of 4iiii app gebruikt bij jouw fiets in de buurt ofwel de koper doet dat, dan krijg je een notificatie, ik dacht van de locatie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:37
Mistraller schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:16:
[...]
Mocht je toevallig een 4iiii powermeter hebben (gehad :(), heb je de chipolo firmware geactiveerd? Daarmee kan je naderhand je fiets als gestolen markeren. Een crank wordt immers niet zomaar eraf gehaald. En, hoewel de kans niet heel groot is; iemand die de chipolo of 4iiii app gebruikt bij jouw fiets in de buurt ofwel de koper doet dat, dan krijg je een notificatie, ik dacht van de locatie.
Heb je een linkje "hoe"?

Dit moet ik namelijk aanzetten voordat mijn fiets gejat wordt.

Al denk ik niet dat iemand de moeite gaat nemen om de fiets waar deze powermeter opzit gaat stelen O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Heb je een linkje "hoe"?

Dit moet ik namelijk aanzetten voordat mijn fiets gejat wordt.

Al denk ik niet dat iemand de moeite gaat nemen om de fiets waar deze powermeter opzit gaat stelen O-)
Gewoon met de 4iiii app op je telefoon :)

https://4iiii.com/the-4iiii-powermeter-that-finds-your-bike/

https://www.dcrainmaker.c...racking-capabilities.html

[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 02-01-2021 22:53 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Mistraller Nee helaas geen powermeter, ook niet van dat merk. Heeft voor mijn gebruik ook geen meerwaarde.

Is er een "simpele" manier om je schuurdeur zo te maken dat een opening zonder sleutel veel lawaai maakt? Een budget alarm systeem om het maar even een naam te geven? Mijn spullen zijn niet waardevol genoeg om superveel aanpassingen te maken. Uiteindelijk als ik niet thuis ben en ze kiezen toevallig die dag om binnen te breken, en ze willen naar binnen, komen ze toch wel binnen. Maar ik sta altijd open voor makkelijke aanpassingen om de boel veiliger te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
rockhopper schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:11:
@Mistraller Nee helaas geen powermeter, ook niet van dat merk. Heeft voor mijn gebruik ook geen meerwaarde.

Is er een "simpele" manier om je schuurdeur zo te maken dat een opening zonder sleutel veel lawaai maakt? Een budget alarm systeem om het maar even een naam te geven? Mijn spullen zijn niet waardevol genoeg om superveel aanpassingen te maken. Uiteindelijk als ik niet thuis ben en ze kiezen toevallig die dag om binnen te breken, en ze willen naar binnen, komen ze toch wel binnen. Maar ik sta altijd open voor makkelijke aanpassingen om de boel veiliger te maken.
Het eerste de beste Ali express alarmpje voldoet al. Gewoon een 110dB buzzer met een simpel deurcontact of een PIR, met een korte vertraging zodat je hem zelf wel uit kan zetten, oid.
Als ze kunnen pakken wat ze zoeken is het dan nog wel weg maar je weet het meteen. Combineer dit met een eenvoudig kabelslot zodat snel pakken niet kan, en je bent al best safe. Na de herrie geven ze zichzelf nog maar een paar seconden.
Zomaar de eerste de beste hit op Ali: https://nl.aliexpress.com/item/4001189908849.html
En er zijn er talloze andere, wellicht veel beter. Knoop er ook nog een eenvoudige telefoonkiezer aan en je krijgt een smsje. Zoveel mogelijkheden op dit gebied. Of hang het aan je wifi en krijg een notificatie (Van een of andere obscure chinese app, dat dan weer wel haha.) Maar je kunt het ook aan je domotica tweaken etc etc.

Hoe je verder je hang en sluitwerk beveiligt, tja, dat kan op zoveel manieren, en er zijn evenzoveel manieren om binnen te komen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Iemand ervaring met de garantie van Garmin? Ik kan op Marktplaats een Garmin Edge 530 overnemen met een defect aan het LCD. Ik heb eens gelezen dat je voor 100 euro een nieuwe via Garmin kan krijgen. Het LCD is verder wel te gebruiken, maar mocht ik toch een nieuwe willen kan ik dan met de garantie van de eerste eigenaar gebruik maken van deze service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:19:
Iemand ervaring met de garantie van Garmin? Ik kan op Marktplaats een Garmin Edge 530 overnemen met een defect aan het LCD. Ik heb eens gelezen dat je voor 100 euro een nieuwe via Garmin kan krijgen. Het LCD is verder wel te gebruiken, maar mocht ik toch een nieuwe willen kan ik dan met de garantie van de eerste eigenaar gebruik maken van deze service?
Als het te mooi klinkt om waar te zijn....

Dan ben je dus al minstens 60 euro verder voor die kapotte edge (die in mijn ogen echt té kapot is om nog te gebruiken, want je hebt kans dat die barsten ook gewoon lek zijn, getuige die vage (grote!) vlek in het display)

En ik lees nergens iets over een crashreplacement program. De een krijgt 50% korting, de ander krijgt een refurbished apparaat terug, na betaling van een aanzienlijk bedrag (120 pond las ik ergens anders)...
Garantie is compleet iets anders in elk geval. Hier gaat het gewoon om repair service. En aangezien de display's ook te koop zijn bij Ali en Ebay kan het zelfs nog zijn dat ze alleen de display vervangen.
(Wat je wellicht zelf ook zou kunnen doen, mits er een goed passende sealant sticker bij geleverd wordt, en dat is wel een precies klusje. Beetje ervaring met kapotte telefoons etc is dan wel nuttig)

PS Nieuwprijs die opgegeven wordt (330) is wel erg hoog, ik heb er vorig jaar al 275 voor betaald.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:49:
[...]

Als het te mooi klinkt om waar te zijn....

Dan ben je dus al minstens 60 euro verder voor die kapotte edge (die in mijn ogen echt té kapot is om nog te gebruiken, want je hebt kans dat die barsten ook gewoon lek zijn, getuige die vage (grote!) vlek in het display)

En ik lees nergens iets over een crashreplacement program. De een krijgt 50% korting, de ander krijgt een refurbished apparaat terug, na betaling van een aanzienlijk bedrag (120 pond las ik ergens anders)...
Garantie is compleet iets anders in elk geval. Hier gaat het gewoon om repair service. En aangezien de display's ook te koop zijn bij Ali en Ebay kan het zelfs nog zijn dat ze alleen de display vervangen.
(Wat je wellicht zelf ook zou kunnen doen, mits er een goed passende sealant sticker bij geleverd wordt, en dat is wel een precies klusje. Beetje ervaring met kapotte telefoons etc is dan wel nuttig)

PS Nieuwprijs die opgegeven wordt (330) is wel erg hoog, ik heb er vorig jaar al 275 voor betaald.
En 275 is al veel te veel. Moet je nagaan..

Ja, dat wordt hem niet dan... Ik wou eigenlijk eerst uitzoeken of het de moeite waard is, om hem te kopen. Daarna wou ik pas gaan nadenken of het verstandig is.

Waterdichtheid is wel belangrijk. Het klinkt logisch dat deze dat niet meer is. Dit soort spul kopen is altijd een risico op Marktplaats. Het geeft mij geen vertrouwen dat de verkoper een mogelijk waardeloos apparaat (niet waterdicht en ook nooit meer waterdicht te krijgen) verkoopt als defect, maar merk je niks van. Joost mag weten wat hij weet, dat ik nooit of pas veel te laat te weten kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
hoi1234 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:30:
[...]

Ja, dat wordt hem niet dan... Ik wou eigenlijk eerst uitzoeken of het de moeite waard is, om hem te kopen. Daarna wou ik pas gaan nadenken of het verstandig is.

Waterdichtheid is wel belangrijk. Het klinkt logisch dat deze dat niet meer is. Dit soort spul kopen is altijd een risico op Marktplaats. Het geeft mij geen vertrouwen dat de verkoper een mogelijk waardeloos apparaat (niet waterdicht en ook nooit meer waterdicht te krijgen) verkoopt als defect, maar merk je niks van. Joost mag weten wat hij weet, dat ik nooit of pas veel te laat te weten kom.
Waarom loop je constant te bitchen op de prijs van dat ding? Je zegt ook dat 250 teveel is. Blijkbaar is de marktwaarde gewoon ~275 en geven genoeg mensen het er wel voor.

Om mezelf nog maar eens te herhalen: Mijn fietscomputer (orignele Elemnt) was de prijs van €300 meer dan waard. Maak er al vier jaar optimaal gebruik van dus als je dat gaat omrekenen naar een prijs per dag of per rit, dan is dat echt peanuts! Als je zo'n ding wil, lap gewoon die 250-275. Dat ding is het echt wel waard.

Komoot

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Waus26 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Waarom loop je constant te bitchen op de prijs van dat ding? Je zegt ook dat 250 teveel is. Blijkbaar is de marktwaarde gewoon ~275 en geven genoeg mensen het er wel voor.

Om mezelf nog maar eens te herhalen: Mijn fietscomputer (orignele Elemnt) was de prijs van €300 meer dan waard. Maak er al vier jaar optimaal gebruik van dus als je dat gaat omrekenen naar een prijs per dag of per rit, dan is dat echt peanuts! Als je zo'n ding wil, lap gewoon die 250-275. Dat ding is het echt wel waard.
Ik wou initieel niet meer reageren op @hoi1234 zijn posts, want het is nu al sinds oktober dat hij hier advies probeert te krijgen over allerlei toestellen maar nooit over gaat tot aankoop. De reden is altijd de prijs waar het fout loopt, maar het probleem ligt niet aan de prijs maar aan het bedrag die men wilt spenderen. Je kan geen Porsche kopen met het budget van een Volkswagen Polo, zelfs niet op de tweedehandsmarkt. Ik heb geen probleem om op iemand zijn vragen te beantwoorden, maar altijd is er een reukje aan de zaak! Uiteindelijk heeft men na 3 maand nog altijd geen toestel. Zoals hierboven wordt aangehaald, kon je al 3 maand plezier hebben gehad, maar nu zit je nog altijd te pokeren met slechte kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:49
https://www.ibood.com/ele...15-hc-fietsnavigatie.html @hoi1234 misschien dit iets voor jou? vandaag in de aanbieding voor € 159,95 exclusief verzending.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Tinusvolkel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:28:
https://www.ibood.com/ele...15-hc-fietsnavigatie.html @hoi1234 misschien dit iets voor jou? vandaag in de aanbieding voor € 159,95 exclusief verzending.
Die deal valt hartstikke mee. Volgens mij zit die altijd rond deze prijs. Bovendien moet ik m'n trainingen naar de fietscomputer kunnen syncen. Ik weet niet of dat kan.

Overigens is de leverdatum nu weer met een maand verlengd. Ik ga gewoon iets anders zoeken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
RigolleM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Ik wou initieel niet meer reageren op @hoi1234 zijn posts, want het is nu al sinds oktober dat hij hier advies probeert te krijgen over allerlei toestellen maar nooit over gaat tot aankoop. De reden is altijd de prijs waar het fout loopt, maar het probleem ligt niet aan de prijs maar aan het bedrag die men wilt spenderen. Je kan geen Porsche kopen met het budget van een Volkswagen Polo, zelfs niet op de tweedehandsmarkt. Ik heb geen probleem om op iemand zijn vragen te beantwoorden, maar altijd is er een reukje aan de zaak! Uiteindelijk heeft men na 3 maand nog altijd geen toestel. Zoals hierboven wordt aangehaald, kon je al 3 maand plezier hebben gehad, maar nu zit je nog altijd te pokeren met slechte kaarten.
Achteraf ben ik het wel met je eens... De black friday sales waren om te janken. En opeens ging het heel hard met de voorraad. Als ik 3 maanden geleden gekocht had, had ik nu wel een fietscomputer gehad. Maar ja, je staat er natuurlijk niet echt bij stil dat de voorraad ook weleens op kan raken en langzaam wordt aangevuld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55
hoi1234 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Achteraf ben ik het wel met je eens... De black friday sales waren om te janken. En opeens ging het heel hard met de voorraad. Als ik 3 maanden geleden gekocht had, had ik nu wel een fietscomputer gehad. Maar ja, je staat er natuurlijk niet echt bij stil dat de voorraad ook weleens op kan raken en langzaam wordt aangevuld.
je kan nog steeds gewoon bij futurum terecht voor 279, op voorraad, gratis verzending en (meestal) genoeg mogelijkheden om nog 15-25 euro korting te scoren. Anders is 279 nog steeds gewoon een prima prijs voor een 530, net zoals als een paar maanden geleden en net zo als een jaar geleden.

als je een hekel hebt aan futurum is ie ook gewoon voor 279 op voorraad bij mantel en voor iets minder (maar langere levertijd, wel op voorraad) bij rosebikes.

de "aanbieding" van de decathlon is een beetje jammer, die staat al heel lang op 249, maar is volgens mij nooit op voorraad geweest, staar je dus ook niet blind op die "altijd lage" prijs, voor je het weet zitten ze ook op 280 als ie weer leverbaar is.

(oja en het is niet dat iedereen je hier niet gewaarschuwd had dat het niet veel beter ging worden dan ~250)

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 05-01-2021 15:31 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 17:22

Sherlock

No Shit

Ik heb mijn Edge 530 bij Bike-discount.de vandaan en ben er nog steeds zeer tevreden mee. En zo te zien is hij daar weer gewoon op voorraad. Dus niet meer twijfelen, gewoon doen! :*)

Edit: huidige prijs staat op €256,24

[ Voor 7% gewijzigd door Sherlock op 05-01-2021 15:51 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedebeuker80
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
hoi1234 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:30:
[...]

Waterdichtheid is zeker belangrijk in een nat land als nederland...
Heb zelf geen fietscomputer, ik gebruik gewoon mn telefoon. Zat handige apps die compatible zijn en gewoon werken.
Een tijdje terug heb ik een waterdichte telefoonhouder aangeschaft. Ben er best tevreden mee, waterdichtheid is goed en vind de roteerde functie ook wel handig voor om de telefoon in landscape stand te zetten voor maps.
Weet niet of dit iets is wat je precies zoekt maar wellicht een goedkope tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ariedebeuker80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Waterdichtheid is zeker belangrijk in een nat land als nederland...
Heb zelf geen fietscomputer, ik gebruik gewoon mn telefoon. Zat handige apps die compatible zijn en gewoon werken.
Een tijdje terug heb ik een waterdichte telefoonhouder aangeschaft. Ben er best tevreden mee, waterdichtheid is goed en vind de roteerde functie ook wel handig voor om de telefoon in landscape stand te zetten voor maps.
Weet niet of dit iets is wat je precies zoekt maar wellicht een goedkope tijdelijke oplossing.
Dankjewel voor de tip. Ik heb al besloten dat ik echt een fietscomputer wil vanwege de synchronisatie met mijn trainingsschema en de waterdichtheid. Ik heb momenteel een waardeloze mount, dus dat helpt ook niet. Pas nadat ik de keuze voor een fietscomputer heb gemaakt, kwam ik er achter kwam dat komoot heel geschikt is voor navigatie. Daarvoor kon ik nooit iets vinden dat echt goed werkt. Dus navigatie heeft ook een rol gespeeld in de keuze. De accuduur is ook een plus. Op een telefoon wil je toch een paar apps open houden. Daardoor is de batterij binnen maximaal 6 uur wel leeg tegen 12+ uur voor een fietscomputer.

Iemand nog een voorkeur voor Mantel VS Futurumshop? Mantel heeft een servicepunt bij mij in de buurt. Dus bij problemen kan ik daar snel heen. Futurumshop is wat verder weg (60km), hoewel een vriend van mij ook in Apeldoorn woont. Dus service krijgen is wat lastiger of ik moet het een en ander combineren.

Ik vraag me alleen af hoe Mantel en Futurumshop omgaan met garantie. Moet je weken wachten totdat hopelijk het defect is opgelost, of krijg je bijvoorbeeld een leenexemplaar mee of geld terug of is de reparatietijd maximaal 2 weken zoals bij Coolblue bijvoorbeeld? Dat is wel heel belangrijk voor mij. Ik denk niet dat ik zonder fietscomputer kan, als ik hem eenmaal heb. Bij Futurumshop krijg ik ook credits. Met 279 euro tikt dit hard aan. Trouwens, zet zowel Mantel als Futurumshop het serienummer op de factuur? Dat vind ik wel prettig.

Oja, ik neem geen extra garantie. Dat is de ergste bullshit die er bestaat. Je betaalt 10 euro voor iets waar je gewoon al recht op hebt. Bovendien valt er zoveel buiten die garantie dat het gewoon om die reden al niet meer aantrekkelijk is.

En ja, ik betaal 279 euro voor een edge 530. Die Wahoo komt voorlopig toch niet meer. Zolang de Garmins nog leverbaar zijn, koop ik dus maar snel een Garmin, voordat ik helemaal niks meer kan kopen. Bovendien service is bij nader inzien ook wel wat waard en tijd om op een kortingscode te wachten heb ik niet.

[ Voor 33% gewijzigd door hoi1234 op 05-01-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedebeuker80
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-03-2021
hoi1234 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Dankjewel voor de tip. Ik heb al besloten dat ik echt een fietscomputer wil vanwege de synchronisatie met mijn trainingsschema en de waterdichtheid. Ik heb momenteel een waardeloze mount, dus dat helpt ook niet. Pas nadat ik de keuze voor een fietscomputer heb gemaakt, kwam ik er achter kwam dat komoot heel geschikt is voor navigatie. Daarvoor kon ik nooit iets vinden dat echt goed werkt. Dus navigatie heeft ook een rol gespeeld in de keuze. De accuduur is ook een plus. Op een telefoon wil je toch een paar apps open houden. Daardoor is de batterij binnen maximaal 6 uur wel leeg tegen 12+ uur voor een fietscomputer.
Graag gedaan :)
Ahja oke, accuduur is wel een puntje met mn telefoon. Tijdens het fietsen ben ik meer aan het touren dan racen dus ik stop regelmatig voor een bakkie o.i.d. Dan kan de telefoon ook weer eventjes opladen ;) Nu in deze tijden wel lastig nu horeca dicht is...
Dus met een opgeladen telefoon op pad en niet te grote rondjes, dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ariedebeuker80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Graag gedaan :)
Ahja oke, accuduur is wel een puntje met mn telefoon. Tijdens het fietsen ben ik meer aan het touren dan racen dus ik stop regelmatig voor een bakkie o.i.d. Dan kan de telefoon ook weer eventjes opladen ;) Nu in deze tijden wel lastig nu horeca dicht is...
Dus met een opgeladen telefoon op pad en niet te grote rondjes, dan komt het wel goed.
Bakkies zijn al sinds half oktober gesloten in België ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gelukkig zijn daar accupacks voor uitgevonden, stoeltje mee, thermoskan en je kan prima even tijdens je bakkie alsnog opladen. Maar dat is wat meer toerfietsen dan racefietsen wellicht ;)

Vandaag m'n eerste tochtje met de karoo 2 gemaakt. Het is op het oog gewoon een karoo 1 op dieet en met geluid. Het geluid werkt goed, het is aan de hogere kant (frequentie) maar ook met de wind van vandaag goed te horen. Het scherm zelf is prima responsive en reageerde niet op de paar druppels die ik onderweg had, mag het geen regenbui noemen, dus nog even afwachten op een eindoordeel hierover. Je merkt verder dat het scherm iets kleiner is ten opzichte van de 1, maar nog altijd prima formaat.

Ik denk dat ik de helderheid nog een beetje mag tweaken, staat nu nog te helder, zeker toen het rond 17u donker werd was het te fel voor mijn doeleinden. Daarmee zal de accuduur ook wel weer beter worden. De 1 was mee met vrouwlief, die is meteen om. Denk dat ze voortaan de bolt laat voor wat ie is ;)

Maar goed, dit alles op de toerfiets, nog geen nieuwe racefiets. Nogmaals dank voor de feedback allemaal en de tips hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
rockhopper schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:45:
Gelukkig zijn daar accupacks voor uitgevonden, stoeltje mee, thermoskan en je kan prima even tijdens je bakkie alsnog opladen. Maar dat is wat meer toerfietsen dan racefietsen wellicht ;)

Vandaag m'n eerste tochtje met de karoo 2 gemaakt. Het is op het oog gewoon een karoo 1 op dieet en met geluid. Het geluid werkt goed, het is aan de hogere kant (frequentie) maar ook met de wind van vandaag goed te horen. Het scherm zelf is prima responsive en reageerde niet op de paar druppels die ik onderweg had, mag het geen regenbui noemen, dus nog even afwachten op een eindoordeel hierover. Je merkt verder dat het scherm iets kleiner is ten opzichte van de 1, maar nog altijd prima formaat.

Ik denk dat ik de helderheid nog een beetje mag tweaken, staat nu nog te helder, zeker toen het rond 17u donker werd was het te fel voor mijn doeleinden. Daarmee zal de accuduur ook wel weer beter worden. De 1 was mee met vrouwlief, die is meteen om. Denk dat ze voortaan de bolt laat voor wat ie is ;)

Maar goed, dit alles op de toerfiets, nog geen nieuwe racefiets. Nogmaals dank voor de feedback allemaal en de tips hieromtrent.
Als je nog iets kwijt moet :) Ik geef je er zelfs geld voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@hoi1234 Ik denk dat de eerste toestellen die weg gaan bij mij de garmin oregon serie gaat worden. Ik gok gezien de animo in dit topic voor die toestellen dat je daar geen interesse in hebt. Mocht de karoo 1 of bolt weggaan zal ik wel een dm sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
rockhopper schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:54:
@hoi1234 Ik denk dat de eerste toestellen die weg gaan bij mij de garmin oregon serie gaat worden. Ik gok gezien de animo in dit topic voor die toestellen dat je daar geen interesse in hebt. Mocht de karoo 1 of bolt weggaan zal ik wel een dm sturen :)
Doe dat. Ik denk alleen dat ik dan geen interesse meer heb. Maar dat weet ik nu nog niet. Als ik voor vanavond niks anders vind, ga ik denk ik bij Futurumshop bestellen. Ik ben nu wel toe aan een fietscomputer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hoi1234 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:58:
[...]

Doe dat. Ik denk alleen dat ik dan geen interesse meer heb. Maar dat weet ik nu nog niet. Als ik voor vanavond niks anders vind, ga ik denk ik bij Futurumshop bestellen. Ik ben nu wel toe aan een fietscomputer...
Eindelijk! Maar eerst zien en dan geloven :+

[ Voor 10% gewijzigd door RigolleM op 05-01-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
RigolleM schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Eindelijk! Maar eerst zien en dan geloven :+
Ik heb hem net met mijn vader besteld hoor. Ik denk dat ik hem donderdag krijg, omdat creditcardbetalingen pas de volgende dag verwerkt worden door Futurumshop.

Oh blijkbaar krijg ik toch een orderbevestiging. Op de pagina stond dat de bestelling morgen pas in behandeling genomen wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door hoi1234 op 05-01-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
@hoi1234 dus toch de Garmin 530 gekocht? Ik heb hem ook sinds 2 weken ter vervanging van mijn kapotte (gelukkig garantie) Bryton 450. Ik moet zeggen het is wel echt een fijn apparaat. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met routes, terwijl dat bij de Bryton vaak niet optimaal ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:49
@hoi1234 Ik snap niet dat je niet wacht tot de hammerhead karoo 2 leverbaar is over een paar maanden. ;)
Iig ik kan die paar maanden met dit weer nog wel wachten, doe nu toch niet zo'n spectaculaire rondjes waarbij navigatie vereist is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Tinusvolkel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:16:
@hoi1234 Ik snap niet dat je niet wacht tot de hammerhead karoo 2 leverbaar is over een paar maanden. ;)
Iig ik kan die paar maanden met dit weer nog wel wachten, doe nu toch niet zo'n spectaculaire rondjes waarbij navigatie vereist is.
Ja, die is gewoon onbeschoft overpiced, en er zit geen korting op! 8)7. Oja en Karoo is en kutbedrijf! (grapje)

Maar even serieus misschien komt die Karoo 2 er nog wel eens. Ik ben ook benieuwd naar de trimm one. Vooral het zonnepaneel vind ik geniaal. En tja, ik ben toch wel benieuwd naar de andere fietscomputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Wat trouwens wel het voordeel van zo lang wachten is, is dat je nog meer hyped bent voor de levering :) Ik wou morgenvroeg om 7.45 een ronde maken, maar misschien stel ik het wel uit naar de middag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mja die geen korting is wel effe een dingetje. Maar al met al voldoet het toestel genoeg aan mijn wensen. Ik was al blij met de karoo, niet zoveel in het begin toen er nog een hoop doorontwikkeling nodig was, maar inmiddels "volwassen(er)" is. Ik miste vooral het geluid als waarschuwing voor afslaan.
Zover ik vandaag kon zien lijkt het audio signaal alleen eenmalig langs te komen 150 meter voor de afslag. Ik mis ergens een extra piepje als je exact bij de afslag bent, maar ik moet nog de diepte in duiken.

Op dit moment synchroniseren beide toestellen met elkaar via hammerhead, dus dat is ook wel even een dingetje, staan allebei nog op mijn account, terwijl vrouwlief weer net andere settings wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
rockhopper schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:48:
Mja die geen korting is wel effe een dingetje. Maar al met al voldoet het toestel genoeg aan mijn wensen. Ik was al blij met de karoo, niet zoveel in het begin toen er nog een hoop doorontwikkeling nodig was, maar inmiddels "volwassen(er)" is. Ik miste vooral het geluid als waarschuwing voor afslaan.
Zover ik vandaag kon zien lijkt het audio signaal alleen eenmalig langs te komen 150 meter voor de afslag. Ik mis ergens een extra piepje als je exact bij de afslag bent, maar ik moet nog de diepte in duiken.

Op dit moment synchroniseren beide toestellen met elkaar via hammerhead, dus dat is ook wel even een dingetje, staan allebei nog op mijn account, terwijl vrouwlief weer net andere settings wil.
Hoezo, geen korting een dingetje? Als iets 400 euro kost en er nooit korting gegeven wordt, is dit gewoon de prijs. Misschien dat er iets met BF gedaan wordt. BF draait immers meer om de commercie dan iets anders.

Ik ben er van overtuigd dat die 400 euro een goudeerlijke prijs is. Het wordt namelijk niet goedkoper, omdat er nooit korting is.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 06-01-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Fuck mijn leven... Decathlon krijgt komende week een nieuwe batch 530's. Had ik dus toch nog mooi even 29 euro kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:41:
Fuck mijn leven... Decathlon krijgt komende week een nieuwe batch 530's. Had ik dus toch nog mooi even 29 euro kunnen besparen.
als je de gok wilt nemen stuur je de bestelde 530 terug en hoop je dat de info klopt en de prijs gelijk blijft en koop je em straks bij de decathlon.. :)

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-05 17:01
@hoi1234 hahaha, had je hem dus net zo goed nog voor Black Friday kunnen hebben voor 244. Wat een gedoe voor die paar euro's. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Joseph4820 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:50:
@hoi1234 hahaha, had je hem dus net zo goed nog voor Black Friday kunnen hebben voor 244. Wat een gedoe voor die paar euro's. :D
Daar heb je eigenlijk ook wel weer gelijk in. Ik heb hem van geld gekocht dat ik voor mijn verjaardag, Sinterklaas en kerst gekregen heb van mijn ouders. Ik word er nou niet heel veel gelukkiger van, als ik ook nog mijn drivetrain van dat geld kan vervangen.

Als ik vanavond de Garmin gereed maak, kan ik hem morgenmiddag al gebruiken. Dat is ook een hoop waard.
Prulleman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:44:
[...]

als je de gok wilt nemen stuur je de bestelde 530 terug en hoop je dat de info klopt en de prijs gelijk blijft en koop je em straks bij de decathlon.. :)
Dat nooit. Dan zou ik de Garmin liever niet uitpakken, tot ik de bestelling bij Decathlon ontvangen heb. Dan kan ik achteraf ook nog terugsturen.

[ Voor 25% gewijzigd door hoi1234 op 06-01-2021 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:50:
Ik heb mijn Edge 530 bij Bike-discount.de vandaan en ben er nog steeds zeer tevreden mee. En zo te zien is hij daar weer gewoon op voorraad. Dus niet meer twijfelen, gewoon doen! :*)

Edit: huidige prijs staat op €256,24
@hoi1234 Had je deze gemist? Eerst dacht ik van niet en dat je hem graag bij Futurum wilde kopen, maar als je nu Decathlon ook al weer als optie hebt, waarom deze dan niet? En ja, gelukkig heb je er nu eindelijk 1 gekocht en doet dit er niet meer toe, maar ik probeer je logica te begrijpen. Tot nu lukt me dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had al een voorgevoel dat dit nog geen einde verhaal ging zijn... *zucht*

Wat een tijdverspilling om toch ergens anders te kopen, en nog maar te zwijgen over de ecologische voetafdruk en dit voor 'maar' € 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Sherlock schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:06:
[...]

@hoi1234 Had je deze gemist? Eerst dacht ik van niet en dat je hem graag bij Futurum wilde kopen, maar als je nu Decathlon ook al weer als optie hebt, waarom deze dan niet? En ja, gelukkig heb je er nu eindelijk 1 gekocht en doet dit er niet meer toe, maar ik probeer je logica te begrijpen. Tot nu lukt me dat niet.
Deze heb ik zeker gezien. Het is heel simpel.

Decathlon en Mantel hebben een winkel in de buurt. Een vriend van mij woont in Apeldoorn, dus zou ik een eventueel bezoek aan Futurumshop kunnen combineren. Bike-Discount niet.

Bike-discount is denk ik vooral op Duitsland gericht, dus zal je ook Duitstalige service krijgen? Ondanks dat ik Duits studeer, blijft de Nederlandse taal toch mijn voorkeur hebben.

Als er eens iets is, wil ik snel geholpen worden. Dat lukt denk ik minder goed bij bike-discount.

Ik ga de fietscomputer trouwens niet terugsturen. Maar als ik dit geweten had, had ik denk ik wel even gewacht.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 06-01-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Decathlon en Mantel hebben een winkel in de buurt. Een vriend van mij woont in Apeldoorn, dus zou ik een eventueel bezoek aan Futurumshop kunnen combineren. Bike-Discount niet.

Bike-discount is denk ik vooral op Duitsland gericht, dus zal je ook Duitstalige service krijgen? Ondanks dat ik Duits studeer, blijft de Nederlandse taal toch mijn voorkeur hebben.

Als er eens iets is, wil ik snel geholpen worden. Dat lukt denk ik minder goed bij bike-discount.
Mijn Edge 830 komt van bike-discount.de en bij eventuele problemen is het gewoon opsturen naar bike-discount.de. Ik bestel al meer dan 10 jaar bij bike-discount.de en nog nooit problemen gehad, maar ook nog nooit gebruik moeten maken van hun diensten na verkoop.

Welke service denk je te verwachten bij een Garmin toestel? Dat ze hem voor jou installeren/configureren?

Mijn Wahoo Elemnt Bolt kwam van Coolblue en bij problemen moest ik deze ook opsturen naar Coolblue en zij op hun beurt naar Wahoo Fitness, dus ik zie het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Vooral het zonnepaneel vind ik geniaal.
Zonnepaneel is overrated. Een fijne batterij die gewoon goed lang meegaat is veel belangrijker. De hoeveelheid stroom uit zo'n klein paneel is maar heel laag. Opladen vanuit externe bron gaat ontzettend veel sneller. En als je duurzaamheid belangrijk vind is het veel zinniger om thuis duurzaam op te laden. (Wij hebben thuis zon en windenergie hoofdzakelijk uit eigen bron)
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:41:
Dozenschuiver, en gaat natuurlijk door de hele EU.

Mbt kopen in Duitsland: mijn 530 komt van Rose. De fysieke winkel gaat je echt niet helpen, want alles loopt via servicecenters; opsturen moet toch.
En zolang je fiets niet stuk is, kan je fietsen. En vind je de vastlegging van je trip echt belangrijk, dan kan je altijd je telefoon gebruiken, mocht er echt iets met je edge aan de hand zijn toch.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Deze heb ik zeker gezien. Het is heel simpel.

Ik ga de fietscomputer trouwens niet terugsturen. Maar als ik dit geweten had, had ik denk ik wel even gewacht.
Ok, ik verwacht geen bloemen als we je proberen te helpen, maar iets van "bedankt, maar ik zoek het dichter bij huis" was toch niet al te veel gevraagd?

En ik snap je issue met bike-discount.de wel, ik had hetzelfde gevoel ook wel. Totdat ik laatst (door eigen toedoen) mijn net nieuwe dropper post gesloopt had, toen heb ik toch maar contact opgenomen en in het Engels ben ik uitstekend geholpen. Opsturen naar Duitsland* was gratis (en als ik al had moeten betalen was het een gereduceerd tarief) en op de dag dat mijn product bij hen aankwam kreeg ik een verzendbevestiging van een nieuwe! En ik had echt gemeld dat ik hem zelf kapot gemaakt had.

* Je stuurt het op naar een NL adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Hoezo, geen korting een dingetje? Als iets 400 euro kost en er nooit korting gegeven wordt, is dit gewoon de prijs. Misschien dat er iets met BF gedaan wordt. BF draait immers meer om de commercie dan iets anders.

Ik ben er van overtuigd dat die 400 euro een goudeerlijke prijs is. Het wordt namelijk niet goedkoper, omdat er nooit korting is.
Het dingetje heeft meer met mijn budget te maken dan met de prijs. Als ik iets te duur vind, koop ik het gewoon niet. Zo simpel is het wel. Maar ik snap dat het verkeerd overkomt.

Strikt gesproken is hij wel bijna 2x zo duur ten opzichte van de kickstarter korting. Maar goed het toestel wat uit de kickstarter kwam was eigenlijk maar € 100 waard :)

Mijn klacht is eigenlijk niet eens zozeer voor de huidige prijs, meer dat -als- ik korting wil krijgen als 1st day customer, ik mijn oude toestel -moet- inleveren.
En dan is de korting slechts 100 $ of € (ik weet niet of eventuele verzendkosten daar nog vanaf moeten gaan) dat is in mijn ogen veel te weinig waarbij ik veel te veel moet inleveren.

Dat allemaal gezegd hebbende: in mijn ogen is het de volle prijs wel waard. Maar je wilt dan als koper wel navigatie ergens in de top 3 van super belangrijke wensen hebben staan.

@hoi1234 Dingen kosten nu eenmaal geld, ik heb maar beperkte tijd op deze wereld. Daarmee wil ik eigenlijk zoveel zeggen dat ik liever ergens iets meer voor betaal (niet als het niet strikt noodzakelijk is, dat dan weer wel) zodat ik het direct kan gebruiken dan dat ik zonder zit. Ik gebruik hier vaker het argument dat uitstellen meestal betekend dat je sterft met de folder in handen.
Maar ik snap het koopjesjagen ook wel. Toch als je geld hebt om een standalone fietsnavigatie te kunnen overwegen zit je niet op zwart zaad want anders kan je beter niet op dit topic komen 8)

[ Voor 17% gewijzigd door rockhopper op 06-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Sherlock schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Ok, ik verwacht geen bloemen als we je proberen te helpen, maar iets van "bedankt, maar ik zoek het dichter bij huis" was toch niet al te veel gevraagd?

En ik snap je issue met bike-discount.de wel, ik had hetzelfde gevoel ook wel. Totdat ik laatst (door eigen toedoen) mijn net nieuwe dropper post gesloopt had, toen heb ik toch maar contact opgenomen en in het Engels ben ik uitstekend geholpen. Opsturen naar Duitsland* was gratis (en als ik al had moeten betalen was het een gereduceerd tarief) en op de dag dat mijn product bij hen aankwam kreeg ik een verzendbevestiging van een nieuwe! En ik had echt gemeld dat ik hem zelf kapot gemaakt had.

* Je stuurt het op naar een NL adres
Ik waardeer het zeker dat je met goedkopere opties komt. Ik ben er trouwens net achter dat de fietscomputer bij Futurumshop nu ook 269 is. Dus dat is mooi. Futurumshop kenende kan ik daar nog wel een cadeaubon uit slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
1 ding snap ik nog niet helemaal... Ik wil m'n hartslagzones instellen, maar welke methode moet ik gebruiken?

Ik kan kiezen uit:
1. % van maximale hartslag
2. % van hartslagreserve
3. % van lactaatdrempel

Volgens Fondo heb ik de volgende zones:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zi3yo-HPIHAzDQ_Jszx47WC9DQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhAobUWVC4lxaXtN9iIV2dbE.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij is mijn omslagpunt 168. Dus dan moet ik dus 168 invullen als ik volgens % van max werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 13:52
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:04:
1 ding snap ik nog niet helemaal... Ik wil m'n hartslagzones instellen, maar welke methode moet ik gebruiken?

Ik kan kiezen uit:
1. % van maximale hartslag
2. % van hartslagreserve
3. % van lactaatdrempel

Volgens Fondo heb ik de volgende zones:
[Afbeelding]

Volgens mij is mijn omslagpunt 168. Dus dan moet ik dus 168 invullen als ik volgens % van max werk?
In de Garmin Connect app -> Toestellen -> 530 -> Gebruikersinstellingen -> Hartslagzones, kan je de hartslagzones invullen, elke zone apart. Ik heb daar de zones overgenomen die Fondo berekent heeft op basis van mijn omslagpunt.

[ Voor 60% gewijzigd door Dr. Horrible op 06-01-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Dr. Horrible schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:20:
[...]

In de Garmin Connect app -> Toestellen -> 530 -> Gebruikersinstellingen -> Hartslagzones, kan je de hartslagzones invullen, elke zone apart. Ik heb daar de zones overgenomen die Fondo berekent heeft op basis van mijn omslagpunt.
Het is gelukt. Het is even puzzelen, maar volgens mij klopt het nu.

Klopt 168 trouwens wel? De Garmin geeft 196 aan als omslagpunt met mijn instellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Het is gelukt. Het is even puzzelen, maar volgens mij klopt het nu.

Klopt 168 trouwens wel? De Garmin geeft 196 aan als omslagpunt met mijn instellingen.
Elk persoon is uniek en een hartslag is ook niet te vergelijken. Gisteren tijdens de ramp test op Trainerroad tikte ik de 183 aan als maximale hartslag, terwijl fietsvrienden van mij rustig naar/over de 200 gaan. Bij hun is de hartslag veel meer aan het schommelen en daalt/stijgt ook sneller.

Wat zeggen je eerdere ritten m.b.t. hartslag? 168 lijkt wel erg laag voor een jong persoon in ieder geval.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Waus26 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Elk persoon is uniek en een hartslag is ook niet te vergelijken. Gisteren tijdens de ramp test op Trainerroad tikte ik de 183 aan als maximale hartslag, terwijl fietsvrienden van mij rustig naar/over de 200 gaan. Bij hun is de hartslag veel meer aan het schommelen en daalt/stijgt ook sneller.

Wat zeggen je eerdere ritten m.b.t. hartslag? 168 lijkt wel erg laag voor een jong persoon in ieder geval.
Ja, daarom. De meeste ritten zijn duurritten. Maar ik ben nog niet boven de 168 uitgekomen als ik wel hard ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Ja, daarom. De meeste ritten zijn duurritten. Maar ik ben nog niet boven de 168 uitgekomen als ik wel hard ga.
Dan ga je niet hard genoeg :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:00
hoi1234 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:03:
[...]

Ook als je de bossen induikt met een MTB of een sprint start op 300 meter voor een berg en dan volgas doorrijdt omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
coldasice schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:31:
[...]

Ook als je de bossen induikt met een MTB of een sprint start op 300 meter voor een berg en dan volgas doorrijdt omhoog?
Als ik heuveltje op ga, heb ik nooit meer dan 168 gemeten. Misschien de holleweg. Daar fiets ik echt buiten adem omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zones zeggen niks als je geen betrouwbare data heb om ze op te baseren ... Een max haal je ook niet zo maar bij een random sprintje.. ik heb een paar keer 186-187 gezien.. 1 x bij een wedstrijd en nog een keer bij een pr poging op de lokale mtb route.

Op basis van deze max berekend Garmin een omslag bij 166, maar ik ben er nu na een jaar trainen achter gekomen dat deze iets hoger ligt, rond de 170.

Nu kan je helemaal niks met deze getallen, want dat is veel te persoonlijk, maar kijk eerst eens of je je max kan achterhalen, want gaan trainen met zones die gebaseerd zijn op een max van endurance ritjes... Dat is echt kansloos.
Die kan ik ook niet plaatsen? Waar komt 168 vandaan en hoe komt Garmin aan een omslagpunt van 196? Is dat gebaseerd op een ingevoerde max?

Volgens mij kan je je echte omslag punt enkel in een lab meten, de alternatieven zijn een berekening op basis van max, maar daarin zitten aannames die niet perse voor iedereen van toepassing zijn. Of gebaseerd op een flinke set trainingsdata, zoals met intervals.icu. dit geeft een iets beter beeld dan een simpele formule met enkel max HR

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 07-01-2021 23:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Als ik heuveltje op ga, heb ik nooit meer dan 168 gemeten. Misschien de holleweg. Daar fiets ik echt buiten adem omhoog.
Ik dacht ook altijd dat ik buiten wel tot het gaatje ging. Maar sinds Zwift (met een HR band, die toch wat accurater meet dan OHR) blijk ik bij een explosief sprintje toch echt een explosief hartje te kunnen hebben :)
Met buitenfietsen weet je toch dat je er nog niet bent, terwijl ik vandaag met de eindsprint meteen kon recoveren...tikte ik toch weer even de 190 aan.
Je moet maar eens proberen bij een ritje waar je bijna thuis bent, de laatste 500 meter echt alles te geven, persoonlijk denk ik dat een sprint nog meer doet dan een klim. Wat voor HR sensor heb je?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Ik dacht ook altijd dat ik buiten wel tot het gaatje ging. Maar sinds Zwift (met een HR band, die toch wat accurater meet dan OHR) blijk ik bij een explosief sprintje toch echt een explosief hartje te kunnen hebben :)
Met buitenfietsen weet je toch dat je er nog niet bent, terwijl ik vandaag met de eindsprint meteen kon recoveren...tikte ik toch weer even de 190 aan.
Je moet maar eens proberen bij een ritje waar je bijna thuis bent, de laatste 500 meter echt alles te geven, persoonlijk denk ik dat een sprint nog meer doet dan een klim. Wat voor HR sensor heb je?
Wat is ohr? En ik heb een XANDD hartslagsensor. Deze positioneer ik net onder mijn ribbenkast. Ik heb de hartslagmeter ook al wat strakker gezet, zodat deze goed aansluit. Ik gebruik ook altijd een beetje water op de band, hoewel dit vrijwel direct opdroogt.

Ik ga ook eens in de trainer proberen dan, hoewel me dat juist door de coach van KNWU werd afgeraden... Enige nadeel is dat het vliegwiel kapot is... Daardoor heb je nauwelijks weerstand. Zou een fiets met 9sp IPV 5 speed nog helpen?
Prulleman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:23:
Zones zeggen niks als je geen betrouwbare data heb om ze op te baseren ... Een max haal je ook niet zo maar bij een random sprintje.. ik heb een paar keer 186-187 gezien.. 1 x bij een wedstrijd en nog een keer bij een pr poging op de lokale mtb route.

Op basis van deze max berekend Garmin een omslag bij 166, maar ik ben er nu na een jaar trainen achter gekomen dat deze iets hoger ligt, rond de 170.

Nu kan je helemaal niks met deze getallen, want dat is veel te persoonlijk, maar kijk eerst eens of je je max kan achterhalen, want gaan trainen met zones die gebaseerd zijn op een max van endurance ritjes... Dat is echt kansloos.

[...]

Die kan ik ook niet plaatsen? Waar komt 168 vandaan en hoe komt Garmin aan een omslagpunt van 196? Is dat gebaseerd op een ingevoerde max?

Volgens mij kan je je echte omslag punt enkel in een lab meten, de alternatieven zijn een berekening op basis van max, maar daarin zitten aannames die niet perse voor iedereen van toepassing zijn. Of gebaseerd op een flinke set trainingsdata, zoals met intervals.icu. dit geeft een iets beter beeld dan een simpele formule met enkel max HR
168 is de hoogste hartslag die ik zelf ooit gemeten heb. Ik heb eens z'n test buiten gedaan. 20 minuten warming-up, 20 minuten vol gas, 20 minuten cooling-down. Ik weet alleen niet meer wat daar uit kwam. Ik heb toen in ieder geval het gemiddelde van de laatste 15 minuten gepakt van het tweede blok. Uit dat gemiddelde kwam een omslagpunt en dat heb ik in de Fondo app ingevuld.

De 196 heeft de Garmin zelf berekend. Zal wel op basis van leeftijd + gewicht + lengte o.i.d zijn.

Je bedoelt zoiets: https://smcp.nl/behandeli...en-meten/inspanningstest/? Opzich lijkt me dat wel wat.

[ Voor 46% gewijzigd door hoi1234 op 08-01-2021 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:09:
[...]

Wat is ohr? En ik heb een XANDD hartslagsensor. Deze positioneer ik net onder mijn ribbenkast. Ik heb de hartslagmeter ook al wat strakker gezet, zodat deze goed aansluit. Ik gebruik ook altijd een beetje water op de band, hoewel dit vrijwel direct opdroogt.

Ik ga ook eens in de trainer proberen dan, hoewel me dat juist door de coach van KNWU werd afgeraden... Enige nadeel is dat het vliegwiel kapot is... Daardoor heb je nauwelijks weerstand. Zou een fiets met 9sp IPV 5 speed nog helpen?

[...]

168 is de hoogste hartslag die ik zelf ooit gemeten heb. Ik heb eens z'n test buiten gedaan. 20 minuten warming-up, 20 minuten vol gas, 20 minuten cooling-down. Ik weet alleen niet meer wat daar uit kwam. Ik heb toen in ieder geval het gemiddelde van de laatste 15 minuten gepakt van het tweede blok. Uit dat gemiddelde kwam een omslagpunt en dat heb ik in de Fondo app ingevuld.

De 196 heeft de Garmin zelf berekend. Zal wel op basis van leeftijd + gewicht + lengte o.i.d zijn.

Je bedoelt zoiets: https://smcp.nl/behandeli...en-meten/inspanningstest/? Opzich lijkt me dat wel wat.
Ohr is optische heart rate, wat je bv bij horloges ziet.

Als die 20 minuten HR volgende de instructies van fondo is dat zullen die zones wel ok zijn. Je kan ze na een nieuwe test bijstellen.

Wat betreft de sport test.. ze noemen dat niet expliciet omslagpunt..
Hier https://www.sportzorg.nl/...20continue%20ECG-controle staat ie onder uitgebreid sportmedisch onderzoek, de andere onderzoeken gebruiken simpelere methodes die je waarschijnlijk met zo goed zelf kan doen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:33:
[...]

Ohr is optische heart rate, wat je bv bij horloges ziet.

Als die 20 minuten HR volgende de instructies van fondo is dat zullen die zones wel ok zijn. Je kan ze na een nieuwe test bijstellen.

Wat betreft de sport test.. ze noemen dat niet expliciet omslagpunt..
Hier https://www.sportzorg.nl/...20continue%20ECG-controle staat ie onder uitgebreid sportmedisch onderzoek, de andere onderzoeken gebruiken simpelere methodes die je waarschijnlijk met zo goed zelf kan doen
Zit er niet iets in de buurt van Nijmegen? En waar moet ik dan precies op googlen, dan kan ik zelf ook een beetje zoeken. Ik snap namelijk niet wat het verschil tussen deze is en die bij smcp.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 08-01-2021 08:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
@hoi1234 onder je ribbenkast? Ik neem aan dat je de borstband net onder de borst plaatst. Toch? Anders zit je ongeveer op navelhoogte.

[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 08-01-2021 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wisselwerking schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:13:
@hoi1234 onder je ribbenkast? Ik neem aan dat je de borstband net onder de borst plaatst. Toch? Anders zit je ongeveer op navelhoogte.
Ja dat bedoel ik.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 08-01-2021 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Zit er niet iets in de buurt van Nijmegen? En waar moet ik dan precies op googlen, dan kan ik zelf ook een beetje zoeken. Ik snap namelijk niet wat het verschil tussen deze is en die bij smcp.
@Michaelg heeft het https://smcp.nl/behandeli...e/sportmedisch-onderzoek/ daar gedaan, je moet dan een pakket kiezen waarbij een "Ademgasanalyse" zit, dus "uitgebreid" (361 euro) of "Inspanningstest + VO2max" (208 euro)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:51:
[...]

@Michaelg heeft het https://smcp.nl/behandeli...e/sportmedisch-onderzoek/ daar gedaan, je moet dan een pakket kiezen waarbij een "Ademgasanalyse" zit, dus "uitgebreid" (361 euro) of "Inspanningstest + VO2max" (208 euro)
Oké, fijn om te weten. Dan ga ik eens even sparen :) Ik ga ook zeker even kijken of ik op de trainer zelf wat kan doen, maar dit is dus veel bruikbaarder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-08 19:43
Bij zo'n sporttest wordt een ademgasanalyse uitgevoerd en op basis daarvan wordt je omslagpunt vast gesteld.
Ook vinden ze je maximale zuurstofopname (Vo2max) bij deze test.
Uiteindelijk wil je gewoon weten op welk moment je lichaam dusdanig veel afvalstoffen produceert die je lichaam niet meer tijdig kan afbreken/hergebruiken. Zo'n ademgasanalyse zal nauwkeuriger zijn dan dit berekenen obv je max hr.

edit: als je aanvullend verzekerd bent, valt deze test (bij mij max 200 euro) onder de verzekering.

[ Voor 11% gewijzigd door Michaelg op 08-01-2021 10:08 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Michaelg schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:07:
Bij zo'n sporttest wordt een ademgasanalyse uitgevoerd en op basis daarvan wordt je omslagpunt vast gesteld.
Ook vinden ze je maximale zuurstofopname (Vo2max) bij deze test.
Uiteindelijk wil je gewoon weten op welk moment je lichaam dusdanig veel afvalstoffen produceert die je lichaam niet meer tijdig kan afbreken/hergebruiken. Zo'n ademgasanalyse zal nauwkeuriger zijn dan dit berekenen obv je max hr.
Oké en is het ook nuttig voor een niet-fanatiek persoon? Ik train vooral om een beetje een doel te hebben. Als mijn metingen eens 3% afwijken en ik daardoor in plaats van optimale resultaten haal, goede resultaten haal, is het niet aantrekkelijk. Ik vind het wel leuk om beter te worden, maar er zit geen druk achter, omdat ik een wedstrijd moet rijden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-08 20:27
hoi1234 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Ik ben meerdere jaren gekeurd in Venray bij Viecuri Vitaal.
Behoorlijk uitgebreid, ook bloed/long onderzoek, en fietstest met adem/gasanalyse.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Oké en is het ook nuttig voor een niet-fanatiek persoon? Ik train vooral om een beetje een doel te hebben. Als mijn metingen eens 3% afwijken en ik daardoor in plaats van optimale resultaten haal, goede resultaten haal, is het niet aantrekkelijk. Ik vind het wel leuk om beter te worden, maar er zit geen druk achter, omdat ik een wedstrijd moet rijden of zo.
Als je het niet interessant vind moet je het vooral niet doen.

Je kan het om een paar redenen doen, o.a. als je wedstrijden rijdt en alles eruit wilt halen en optimaliseren. Maar dat laatste kan ook als je geen wedstrijden rijdt :) (of zoals ik af en toe een keer)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Je V02 max kennen en de bijhorende hartslag kan voor amateurs ook nuttig zijn om efficienter te kunnen trainen om beter te worden.
Feit is... je zal het na enkele maanden opnieuw moeten doen, want als je een betere conditie op bouwt, dan verschuiven die waarden ook.

Nu is het sowieso nuttig om als sporter (en dan gaat het over meer dan wat wandelen en een rondje op zondag aan 20km/h) nuttig om je hart eens te laten nakijken.
Ik ga zo om de 5 jaar naar de cardioloog, en dan doet die een electrocardiogram in rust en belast (terwijl je op de fiets zit), korte inspanningstest, echo van het hart.
Garanties geeft dat nooit, maar als er iets goed mis zit, dan kom je het wel te weten.

Toen ik na het bezoek de laatste keer vroeg of ik nu een garantie kreeg tegen hartaanvallen antwoordde hij: garantie tot aan de deur, en zelfs dat...
Vanaf een leeftijd van 45 jaar is dat 5 jaarlijks bezoek toch echt geen luxe, en al zeker niet als er hartlijders in de familie zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
hoi1234 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Dit soort dingen zijn vooral leuk om te doen als je zelf geïnteresseerd bent in deze dingen.

Verzekeringen vergoeden trouwens meestal een sportmedische keuring die je eens in de x jaren laat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Requiem19 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Dit soort dingen zijn vooral leuk om te doen als je zelf geïnteresseerd bent in deze dingen.

Verzekeringen vergoeden trouwens meestal een sportmedische keuring die je eens in de x jaren laat doen...
Ik ben niet aanvullend verzekerd, dus helaas. De basisverzekering vergoedt alleen als de huisarts aangeeft dat het noodzakelijk is. Bovendien ben ik de afgelopen 6 jaar (ben nu 24) nog nooit over mijn eigen risico gekomen. Dus zelfs als het vergoed zou worden in de basisverzekering, moet ik eerst m'n volledige eigen risico betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:48
Als je het allemaal niet zo belangrijk vindt, waarom maak je dan druk of de getallen kloppen.
Kun je net zo makkelijk lekker op gevoel gaan fietsen (sporten)
Een 20' duur test is meer een FTP test, niet om je max HR te bepalen.
Omslag punt is zoals eerder gezegd eigenlijk alleen precies te meten met een adem/gas analyse.

Wat tips van https://www.wielersportinfo.nl/hartslagmeter.htm
Bepaling maximale hartslag

Omstandigheden: een min of meer verkeersvrij parkoers en niet veel wind. Fiets 15 minuten in. Vervolgens 5 km vlot/hard, hierna 2,5 km voluit waarvan de laatste 500 meter sprintend (het liefst heuvel op). Dit is dan de maximale hartslag. Opmerking: deze test is alleen geschikt voor mensen met een goede conditie.

Bepaling van de anaërobe drempel
Daalt bij het slechter worden van conditie!

in 1,5 uur zoveel mogelijk kilometers fietsen.
Omstandigheden: een min of meer verkeersvrij parkoers en niet veel wind. De gemiddelde hartslag is dan de anaërobe drempel. Er dient in een constant tempo worden gefietst. Dus er mag geen tempoverval plaats vinden.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Weet iemand of het op de Garmin Edge 530 mogelijk is om meerdere waarschuwing te zetten? In mijn trainingsplan geef ik aan dat ik in een bepaalde hartslagzone wil blijven. Ik kan ook in het profiel aangeven dat in een bepaalde range blijf van de cadanswaardes. Maar kan ik ook aangeven dat ik een krachttraining wil doen waarbij ik 5 minuten 90-100 rpm draai en 5 minuten 70-80rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:20:
Weet iemand of het op de Garmin Edge 530 mogelijk is om meerdere waarschuwing te zetten? In mijn trainingsplan geef ik aan dat ik in een bepaalde hartslagzone wil blijven. Ik kan ook in het profiel aangeven dat in een bepaalde range blijf van de cadanswaardes. Maar kan ik ook aangeven dat ik een krachttraining wil doen waarbij ik 5 minuten 90-100 rpm draai en 5 minuten 70-80rpm?
Als je wisselende dingen doet kan je gewoon een extra profiel aanmaken toch met andere instellingen. Wellicht wil je ook andere dingen in het scherm zien dan, daar zijn die profielen heel fijn voor.

Wbt sportmedisch advies, dit zit altijd in de aanvullende modules, en valt dus buiten het eigen risico.
Btw; ik had vroeger altijd een CZ met aanvullend jongerenmodule, daar zat bv tandarts in maar dus ook dat advies.

[ Voor 13% gewijzigd door Mistraller op 09-01-2021 01:49 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
In workouts die je aanmaakt kun je ook altijd per regel 1 doelstelling opgeven.
Hartslagzone, wattage, snelheid en misschien nog wel meer.
Ik zou je daarvoor nooit de algemene instellingen gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:47:
[...]

Als je wisselende dingen doet kan je gewoon een extra profiel aanmaken toch met andere instellingen. Wellicht wil je ook andere dingen in het scherm zien dan, daar zijn die profielen heel fijn voor.

Wbt sportmedisch advies, dit zit altijd in de aanvullende modules, en valt dus buiten het eigen risico.
Btw; ik had vroeger altijd een CZ met aanvullend jongerenmodule, daar zat bv tandarts in maar dus ook dat advies.
Aanvullend is niet interessant. Heb ik toen ik 18 werd naar gekeken met mijn vader. Ik zou mijn bril 2-3x zelf betalen. Verder heb ik niks nodig uit de aanvullende verzekering. Voordat aanvullend interessant wordt, moet je heel wat nodig hebben uit het aanvullende pakket.

En ik bedoel wisselende dingen in 1 rit. Dus 15 minuten warming-up @90 rpm, dan krachttraining 5 minuten @70-80rpm, dan rust @90rpm.

Verschillende profielen voor verschillende soorten ritten heb ik al namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ArnoutV schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:47:
In workouts die je aanmaakt kun je ook altijd per regel 1 doelstelling opgeven.
Hartslagzone, wattage, snelheid en misschien nog wel meer.
Ik zou je daarvoor nooit de algemene instellingen gebruiken
Ik moet dus 2 doelstellingen kunnen maken of moeten kunnen instellen dat het alarm voor de cadans of de hartslag verschillende triggers heeft naar gelang de huidige deelactiviteit.

Bij bijvoorbeeld een krachttraining is je cadans anders in rust dan in actie. Bij een warming-up is je hartslag in een andere zone, dan bij een sprint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZfU9u_E6w-tvWgZ88jLtCW5ihk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQUFu682ZyT7Oj4sFHaiHSDA.jpg?f=fotoalbum_large

De warming up moet tussen 90 en 100rpm. D2 moet met 70-80rpm en D1 moet met 90-100rpm, net als de cooling-down.

Als ik een doelstelling op cadans maak, dan heb ik een alarm nodig die tijdens de warming up waarschuwt als ik boven D1 kom, tijdens D2 boven of onder D2 kom, tijdens D1 boven of onder D1 en tijdens de rust boven D1. Als ik echter een doelstelling maak op hartslag, dan moet ik een alarm maken voor de cadans.

[ Voor 45% gewijzigd door hoi1234 op 09-01-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Ik doe zelf een waarschuwing of je in je hartslag/wattage zone blijft.
Cadans doe ik visueel door af en toe een blik op mijn edge.
Cadans voel ik meestal ook wel goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ArnoutV schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:51:
Ik doe zelf een waarschuwing of je in je hartslag/wattage zone blijft.
Cadans doe ik visueel door af en toe een blik op mijn edge.
Cadans voel ik meestal ook wel goed aan.
Ik niet dus... Ik ben geneigd om rond de 80 te gaan zitten. Dat is blijkbaar te zwaar.

Maar wat ik wil is dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:35
Ik zie dat die Garmin 530 head unit standaard niet geleverd wordt met een case; vinden jullie dat een case verplicht is op zo'n navigatie-unit? Hij lijkt me relatief fragiel, maar ik weet niet of het overdreven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Belecthor schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:44:
Ik zie dat die Garmin 530 head unit standaard niet geleverd wordt met een case; vinden jullie dat een case verplicht is op zo'n navigatie-unit? Hij lijkt me relatief fragiel, maar ik weet niet of het overdreven is.
Die siliconenflubbertjes doen echt niks. Als je al een case koopt, koop je beter een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:35
hoi1234 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Die siliconenflubbertjes doen echt niks. Als je al een case koopt, koop je beter een goede.
Bedoel je deze standaard cases van Garmin?

[ Voor 11% gewijzigd door Belecthor op 09-01-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Belecthor schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:44:
Op de racefiets of op de MTB? Op de racefiets maak ik mij er eigenlijk sowieso geen zorgen over. Op de MTB is de kans op vallen wat groter. Maar ook daar heb ik nooit problemen met de fietscomputer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Precies. Ik heb geen hands-on ervaring. Maar z'n flubbertje kan toch nooit wat beschermen? Ik heb er geen althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
hoi1234 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Ik niet dus... Ik ben geneigd om rond de 80 te gaan zitten. Dat is blijkbaar te zwaar.

Maar wat ik wil is dus niet mogelijk?
Dan moet je ze globaal zetten denk ik
https://www8.garmin.com/m...B3-B443-22629A981BB3.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:35
wisselwerking schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:48:
Op de racefiets of op de MTB? Op de racefiets maak ik mij er eigenlijk sowieso geen zorgen over. Op de MTB is de kans op vallen wat groter. Maar ook daar heb ik nooit problemen met de fietscomputer gehad.
Welke fiets, dat doet er niet toe. Als je valt met je fiets en je Garmin is op dat moment kwetsbaar, dan doet zo'n hoesje niet zo heel veel. Op mijn racefiets heb ik een out front mount, maar die blijft binnen de bocht van het stuur. Op de MTB zit hij op het stuur en is hij iets kwetsbaarser. Maar een hoesje doet dan niet veel.

Nee, dat hoesje is vooral nuttig wanneer je bang bent het ding zelf te laten vallen. Thuis of onderweg wanneer je hem op je fiets monteert of hem er juist af haalt. Op de fiets voegt het niets toe.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
dreamscape schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Welke fiets, dat doet er niet toe. Als je valt met je fiets en je Garmin is op dat moment kwetsbaar, dan doet zo'n hoesje niet zo heel veel. Op mijn racefiets heb ik een out front mount, maar die blijft binnen de bocht van het stuur. Op de MTB zit hij op het stuur en is hij iets kwetsbaarser. Maar een hoesje doet dan niet veel.

Nee, dat hoesje is vooral nuttig wanneer je bang bent het ding zelf te laten vallen. Thuis of onderweg wanneer je hem op je fiets monteert of hem er juist af haalt. Op de fiets voegt het niets toe.
Je hebt gelijk. Eventueel is het nog "nuttig" als je hem op termijn met zo min mogelijk krassen op Marktplaats wil zetten. Maar eigenlijk voegt het niet zoveel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Aanvullend is niet interessant. Heb ik toen ik 18 werd naar gekeken met mijn vader. Ik zou mijn bril 2-3x zelf betalen. Verder heb ik niks nodig uit de aanvullende verzekering. Voordat aanvullend interessant wordt, moet je heel wat nodig hebben uit het aanvullende pakket.
Tot je een keer keer valt en naar de fysio moet, een tandarts nodig hebt en meer van dat soort vervelends. Ben het met je eens dat het een afweging is, maar als je een risicovolle sport doet (wat fietsen is) dan moet je kijken naar risico's en of je die wilt afdekken. Maar goed, beetje offtopic :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wisselwerking schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Je hebt gelijk. Eventueel is het nog "nuttig" als je hem op termijn met zo min mogelijk krassen op Marktplaats wil zetten. Maar eigenlijk voegt het niet zoveel toe.
Zo heb ik een schurfthekel aan krassen in schermen. Ik plak overal een glazen screenprotector op. Tablets, telefoons, Garmin watch, Edge, zelfs op mijn spiegelreflex zit er eentje.
Ideaal, je ziet ze niet zitten en kunnen best wat klappen opvangen. Hoesjes daarentegen, ik koop ze wel eens, maar het is meestal knudde, gaat ten koste van de bediening, of het ziet er lelijk uit. Bij mijn telefoon een must, die valt dagelijks wel een keer. Maar daarvan worden vele varianten gemaakt waar je uit kan kiezen, terwijl een Edge toch een niche is, dus er is niet veel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Oké, ondertussen heeft de Decathlon nog steeds geen voorraad van de Garmin Edge 530... Wat ben ik blij dat ik de mijne vorige week heb gekocht bij Futurumshop. Zeggen ze bij Decathlon dat er afgelopen vrijdag zeker weten voorraad is, maar het altijd enkele dagen langer kan duren. Klopt dus ook niks van hun toezeggingen.

Voor de mensen die in de toekomst twijfelen over een Garmin, de gebruikersvriendelijkheid valt mij hartstikke mee. In het begin moet je misschien een paar profielen aanmaken, maar het merendeel doe ik gewoon via Garmin Connect. Dat werkt prima. De navigatie is wel erg onoverzichtelijk. Ik heb soms moeite met welk streepje nou mijn route is. In het donker vind ik de Garmin ook lastig te gebruiken. De Garmin blijft maar piepen en dan lijdt dat heel erg af in het donker. Wat nog leuk zou zijn, zijn gesproken waarschuwingen als je cadans/hartslag te hoog/te laag wordt, maar dat zit er helaas niet in.

Al met al zeer tevreden over de aankoop. Ik heb zelfs nog een cadeaubon van futurumshop gekregen, omdat één dag na aankoop de Garmin in de demarrage deal kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De navigatie is wel erg onoverzichtelijk. Ik heb soms moeite met welk streepje nou mijn route is. In het donker vind ik de Garmin ook lastig te gebruiken.
Inzoomen en alles wordt duidelijk! Op weg staat de scaling bij mij op 120m, in het bos 80m!
De Garmin blijft maar piepen en dan lijdt dat heel erg af in het donker.
Afslagbegeleiding afzetten en je krijgt al veel minder waarschuwingen.
Wat nog leuk zou zijn, zijn gesproken waarschuwingen als je cadans/hartslag te hoog/te laag wordt, maar dat zit er helaas niet in.
Dit zit in geen enkele fietsGPS, enkel de Wahoo Elemnt heeft LEDs waar je kan instellen in welke zone je aan het rijden bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:14:
Oké, ondertussen heeft de Decathlon nog steeds geen voorraad van de Garmin Edge 530... Wat ben ik blij dat ik de mijne vorige week heb gekocht bij Futurumshop. Zeggen ze bij Decathlon dat er afgelopen vrijdag zeker weten voorraad is, maar het altijd enkele dagen langer kan duren. Klopt dus ook niks van hun toezeggingen.
Told you so, die voorraad gaat over heel Europa, want Decathlon is niet alleen NL.
Voor de mensen die in de toekomst twijfelen over een Garmin, de gebruikersvriendelijkheid valt mij hartstikke mee. In het begin moet je misschien een paar profielen aanmaken, maar het merendeel doe ik gewoon via Garmin Connect. Dat werkt prima. De navigatie is wel erg onoverzichtelijk. Ik heb soms moeite met welk streepje nou mijn route is. In het donker vind ik de Garmin ook lastig te gebruiken. De Garmin blijft maar piepen en dan lijdt dat heel erg af in het donker.
De routekleur zou inderdaad wel beter kunnen, piepjes, dat is wat je wilt toch? Je moet alleen wel opletten dat je de track wel netjes op het fietspad maakt etc en aan de juiste kant van de weg, anders snapt ie het soms niet. Dan heb je wel wat meer gepiep.
Wat nog leuk zou zijn, zijn gesproken waarschuwingen als je cadans/hartslag te hoog/te laag wordt, maar dat zit er helaas niet in.
Gesproken waarschuwingen krijg je in elk geval wel voor de route als je hem via je telefoon koppelt. Ik heb altijd een enkel BT dopje in met een muziekje en dan hoor je dus ook de naam van de weg en zo. En ik meen dat de Garmin Forerunners ook de HR waarde kon voorlezen op die manier, dus misschien kan dat met Edge/Connect samen ook? Nooit getest want ik vond het voorlezen van navigatie info too much. Ik kijk liever gewoon ff op het kaartje.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-08 08:25

Blucky

Still tweaking my profile

Zojuist is de onderstaande aanbieding online gekomen.

Pas op met deze aanbieder.
MaxICT heeft een aantal slechte beoordelingen! zie onderstaande forum.
Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Garmin 1030:
https://maxict.nl/garmin-...m=cpc&utm_source=tweakers

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
oNo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:30:
Heeft iemand de Scosche Rhytm 24 en gebruikt de cadans functie?

Ik heb een Rhythm+ en ben er erg tevreden over. Nou gebruik ik een klein android telefoontje als fietscomputer (cubot kingkong mini) en vind de Rhythm 24 erg interessant om zo een sensor te hebben die op "iedere fiets werkt".
Ik vraag me tevens af hoe zoiets werkt omdat je vrij statisch op je fiets zit.
Ik overweeg de KingKong mini als GPS-device voor wandelingen i.c.m. osmand. @oNo hoe ervaar jij het accuverbruik? En kun je het ding op vliegtuigstand zetten en wel de GPS aanzetten (in het kader van energie besparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blucky schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:12:
Zojuist is de onderstaande aanbieding online gekomen.

Pas op met deze aanbieder.
MaxICT heeft een aantal slechte beoordelingen! zie onderstaande forum.
Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Garmin 1030:
https://maxict.nl/garmin-...m=cpc&utm_source=tweakers
Via bol.com plaza/ Correct BV zelfde prijs.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:29

oNo

cat_byte schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:16:
[...]
Ik overweeg de KingKong mini als GPS-device voor wandelingen i.c.m. osmand. @oNo hoe ervaar jij het accuverbruik? En kun je het ding op vliegtuigstand zetten en wel de GPS aanzetten (in het kader van energie besparen).
Ja vliegtuigstand en dan gps aan kan en scheelt energie. Ik denk dat de SoT dan een 3 a 4 uur is met 80 a 90% helderheid. Het ligt er natuurlijk ook aan welke apps er nog meer op staan.

Ik vind het een heel leuk apparaat voor de fiets. Voor wandelen kan het, alleen zou ik dan wel iets maken dat je het apparaat om je arm kan dragen. En dan het liefst zo low profile mogelijk. Ik heb een neopreen band met een garmin base mount gemaakt. Dat is best te doen. Mooi zou zijn om iets aan de zijkant van het apparaat te bevestigen. Met wat DIY is dat best mogelijk.

En anders, als ik alleen zou wandelen zou ik zeker de Ticwris Max of varianten daarvan overwegen. Dan het polsbandje vervangen voor een neopreen band en deze op de onderarm dragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgihmWkPptYjvYH_w6DbIiMv_0I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/odsSqTN2CNUJrIqSiHcFLVcF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dankjewel! Ik vind het een groot voordeel dat ik maar 1 device (en powerbank) mee hoef om te bellen in nood, foto's te maken en te navigeren. Overigens gebruik ik nog steeds graag een papieren kaart en is de cubot dan vooral bedoeld als backup (verdwaald, toch een andere route nemen dan gepland, poi zoeken). En verder zit ook regelmatig op de MTB.
Een houder maken is wel aan mij besteed, maar ik zal ook eens kijken naar de Ticwris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08:38

Galois

1811 - 1832

Ai, ai, ai... vandaag toch de Edge 1030 plus besteld. Kon de verleiding toch niet weerstaan.

Ik was lang aan het twijfelen of ik deze stap wilde maken. Ik heb nu de Edge 1000, die overigens helemaal prima werkt en ik tevreden over ben. Soms wel irritant dat hij wat trager is in het opbouwen van de kaarten, maar heel veel last heb ik daar niet van. Maar ook wel fijn dat de Edge 1030 plus een veel betere accu heeft. Niet dat ik nou zo vaak langere tochten maak, maar mijn Edge 1000 is na zo'n 6-8 uur leeg. Als ik dan een langere tocht maak (toch wel eens per jaar), moet ik altijd klooien met een powerbank die ik dan mee moet nemen.

Of ik overigens echt grote verschillen ga merken, ben ik erg benieuwd naar. Iemand de overstap van de 1000 naar de 1030 plus gemaakt en grote verschillen gemerkt?

Ook een reden dat ik 'm toch gekocht heb, is omdat de Edge 1000 toch wel voor 200-225 euro op Marktplaats staat (en ik het dan goedpraat dat de nieuwe mij dus maar een kleine 300 euro kost ;)). Vaak zelfs zeer goed gebruikte exemplaren, die van mij ziet er erg goed uit en je moet echt je best doen om gebruikerssporen te vinden. We gaan het zien of ik er 200 euro voor kan krijgen.
(ik zal 'm trouwens ook hier bij V&A zetten, misschien dat één van jullie interesse heeft)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 49 ... 99 Laatste