Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 00:41
Waus26 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:56:
[...]

Er staan meerdere voorbeelden I b dit topic van Wahoo fietscomputers die ook na drie jaar nog vervangen worden.
Daarom n=1, mijn ervaring was slecht.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
hoi1234 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:24:
Ik twijfel nu heel erg of ik niet beter een Garmin Edge Explore kan kopen tijdelijk.

Alle fatsoenlijke winkels hebben de wahoo element bolt niet meer op voorraad. Ik lees ook erg veel slechte reviews over wahoofitness.com. Een paar kleine lokale winkeltjes met een webshop hebben nog een paar. Maar het is de vraag of ik daar wil kopen. Als ze morgen omvallen heb ik geen garantie meer.
Je krijgt garantie van Garmin zelf.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Op mijn garmin 810 loopt de odomoter voor een fiets meer op (andere fietsen wel). En dat bij een op het eerste oog gekke waarde, nl. 42.950 km. Even zoeken ... dat is 2^32 centimeter 8)7 |:(

Benieuwd of andere garmins dit issue ook hebben. Anders moet ik een nieuwe fiets kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24
hoi1234 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:24:
Ik twijfel nu heel erg of ik niet beter een Garmin Edge Explore kan kopen tijdelijk.

Alle fatsoenlijke winkels hebben de wahoo element bolt niet meer op voorraad. Ik lees ook erg veel slechte reviews over wahoofitness.com. Een paar kleine lokale winkeltjes met een webshop hebben nog een paar. Maar het is de vraag of ik daar wil kopen. Als ze morgen omvallen heb ik geen garantie meer.
Pak dan gewoon een 530..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Die schijnt veel minder gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien weiger ik het gewoon om 269 euro te betalen als zijnde aanbieding, terwijl dezelfde vorige week nog 244 was.

Ik denk dat ik toch maar bij vanbon-sport ga bestellen. 210 euro valt nog mee. Goed, futurumshop biedt hem aan voor 205 (met 25 korting), maar die krijgen voorlopig geen nieuwe voorraad schat ik zo in. Gewoon met creditcard betalen, omdat sommige mensen claimen niks gehad te hebben en dan komt het ook wel goed. Aangezien de winkel al 10 jaar bestaat zal deze ook niet zo maar meer verdwijnen en ik heb ook nog altijd garantie via Wahoo, die zeer goed schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@hoi1234 Van bon is een prima winkel, maar de explore is niet veel gebruiksvriendelijker dan een 530 hoor, hooguit beperkter

Bij de decathlon is ie nog steeds 250, maar niet op voorraad, bij futurum kan je em gewoon voor 245 halen als je 25 euro korting kan fixen.

[ Voor 40% gewijzigd door Prulleman op 28-11-2020 19:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph4820
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-05 17:01
hoi1234 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:12:
[...]

Die schijnt veel minder gebruiksvriendelijk te zijn. Bovendien weiger ik het gewoon om 269 euro te betalen als zijnde aanbieding, terwijl dezelfde vorige week nog 244 was.
Menu heb je binnen een dag door en als je iets niet kan vinden is er online altijd wel een handleiding te vinden. Soms zit er iets onder een menu wat je niet meteen zou verwachten maar is niet zo dat het hele menu een grote onnavolgbare zooi is.
Die 244 was trouwens niet de aanbieding dit was met een 25 euro korting via Strava. De aanbieding is dus gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de handleiding eens lezen, heb ook zaken ontdekt die ik niet wist, ook al heb ik een Garmin Edge sinds de Edge 705. Firmware update site regelmatig eens bezoeken voor de nieuwigheden, worden niet onmiddellijk in de handleiding opgenomen. Qua toekomstige nieuwigheden is de Edge Explore voor Garmin 'dood', en ga je niks meer moeten verwachten, terwijl de Edge x(x)30-reeks regelmatig nieuwe features krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 10:51
Joseph4820 schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:51:
[...]

Menu heb je binnen een dag door en als je iets niet kan vinden is er online altijd wel een handleiding te vinden. Soms zit er iets onder een menu wat je niet meteen zou verwachten maar is niet zo dat het hele menu een grote onnavolgbare zooi is.
Die 244 was trouwens niet de aanbieding dit was met een 25 euro korting via Strava. De aanbieding is dus gewoon hetzelfde.
Zojuist de 530 besteld via amazon.com voor 244,02 inclusief bezorgen. Te lang gewacht voor de aanbieding bij proshop en vervolgens overal uitverkocht gezien. Die laatste 10 euro is dan jammer. De betreffende amazon aanbieding is alweer weg, helaas.

Mocht je een adresje in duitsland hebben, kun je hier wel goede aanbiedingen vinden, helaas geen bezorging in nederland.
https://www.idealo.de/pre...641_-edge-530-garmin.html

en hier staat nog een vermelding voor een spaanse site waar mogelijk de 530 in de aanbieding gaat voor 199, even zoeken op 530 in de tekst. Kleine kans dat je deze gaat score, maar wie niet waagt.....

https://www.premarathon.c...gps-y-gadgets-deportivos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 10:23
RigolleM schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:36:
Gewoon de handleiding eens lezen, heb ook zaken ontdekt die ik niet wist, ook al heb ik een Garmin Edge sinds de Edge 705. Firmware update site regelmatig eens bezoeken voor de nieuwigheden, worden niet onmiddellijk in de handleiding opgenomen. Qua toekomstige nieuwigheden is de Edge Explore voor Garmin 'dood', en ga je niks meer moeten verwachten, terwijl de Edge x(x)30-reeks regelmatig nieuwe features krijgen.
Als ze nu ook eens wat meer naar de gebruikers luisteren.
Dan zou het fijn zijn.
Als voorbeeld.
Op de 830 is “virtual partner” niet uit te zetten.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:24

oNo

Heeft iemand de Scosche Rhytm 24 en gebruikt de cadans functie?

Ik heb een Rhythm+ en ben er erg tevreden over. Nou gebruik ik een klein android telefoontje als fietscomputer (cubot kingkong mini) en vind de Rhythm 24 erg interessant om zo een sensor te hebben die op "iedere fiets werkt".
Ik vraag me tevens af hoe zoiets werkt omdat je vrij statisch op je fiets zit.

• Prulleman
oNo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:30:

Ik heb een Rhythm+ en ben er erg tevreden over. Nou gebruik ik een klein android telefoontje als fietscomputer (cubot kingkong mini) en vind de Rhythm 24 erg interessant om zo een sensor te hebben die op "iedere fiets werkt".
geen ervaring mee, maar je als dat het enige is om te upgraden, kan je ook 2 of 3 sensors van ali halen, voor een tientje per stuk, die doen het ook prima, en cadans is nou ook weer niet zo kritiek dat je er veel geld aan uit moet geven (vind ik)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
oNo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:30:

Ik denk dat er uitgegaan wordt van de zijdelingse verplaatsing (motion sensor). Ik zie het bij gebruik wel terug op mijn tourfiets die geen aparte cadans sensor heeft. Lagere frequentie dan op de racefiets, wat ook wel terugkomt in de snelheid en het gebruik van de fiets. Of het exact klopt weet ik niet, maar het is zeker een indicatie die redelijk overeenkomt. Voor een training zou ik in ieder geval een aparte cadans sensor gebruiken aan de trapper of schoen zodat ik zeker weet dat het klopt. Zo duur zijn die dingen niet.

Deze week de mail ontvangen voor het verder bestellen van de Karoo 2, maar ik kom er niet verder mee tijdens het afreken proces. Al een mail gestuurd naar support, maar nog geen reactie gehad (ook nog geen 48u voorbij trouwens). Iemand die hier de stappen al wel heeft doorlopen en me erin verder kan/wil helpen? Ik klik op de bestel link, moet dan inloggen en dan kom ik gewoon in mijn account display waar niks staat van de winkel of bestellingen. In de winkelpagina zelf moet ik dan weer of inloggen (rinse repeat) en zie ik alleen een pre order giftcard met shirt (no thx).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-05 22:54
rockhopper schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:43:
[...]

Deze week de mail ontvangen voor het verder bestellen van de Karoo 2, maar ik kom er niet verder mee tijdens het afreken proces. Al een mail gestuurd naar support, maar nog geen reactie gehad (ook nog geen 48u voorbij trouwens). Iemand die hier de stappen al wel heeft doorlopen en me erin verder kan/wil helpen? Ik klik op de bestel link, moet dan inloggen en dan kom ik gewoon in mijn account display waar niks staat van de winkel of bestellingen. In de winkelpagina zelf moet ik dan weer of inloggen (rinse repeat) en zie ik alleen een pre order giftcard met shirt (no thx).
Als je ingelogd bent op hammerhead.io moet je rechts naast het winkelwagentje klikken en dan karoo 2 kiezen daar staat die bij. En iets verder op in het bestel proces kun je jouw gift code invullen gaat er €100 van de prijs af.

• rockhopper
Sianixi schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:00:
[...]

Als je ingelogd bent op hammerhead.io moet je rechts naast het winkelwagentje klikken en dan karoo 2 kiezen daar staat die bij. En iets verder op in het bestel proces kun je jouw gift code invullen gaat er €100 van de prijs af.
Zo te zien wil hij bij mij niet goed inloggen op hammerhead.io want ik krijg na inloggen alleen mijn dashboard te zien en op de winkelpagina nog steeds "log in" Ik zal het nog even in een andere browser proberen, maar het lijkt erop dat er technisch iets fout gaat bij mij. Bedankt voor je uitleg in ieder geval!

Kleine update
Het lijkt in Chrome en via op wat andere plaatsen klikken uiteindelijk te werken.
Op een één of andere manier zijn er twee verschillende accounts, eentje voor het device en eentje voor de webshop. Hiervoor dus twee keer hetzelfde mail adres maar twee verschillende wachtwoorden. Het stond wel op een andere plaats, maar de code etc werd geaccepteerd dus hopelijk is het hiermee klaar. Even kijken wat de helpdesk gaat zeggen, want erg gemakkelijk is het allemaal niet zo.

*update 2* Bevestigingsmail gekregen. Ik zie trouwens dat ik 85€ heb aanbetaald, maar 99€ korting krijg. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door rockhopper op 10-12-2020 12:24 . Reden: *update* toegevoegd ]

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-05 22:54
rockhopper schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:10:
[...]

*update 2* Bevestigingsmail gekregen. Ik zie trouwens dat ik 85€ heb aanbetaald, maar 99€ korting krijg. 8)7
Hier het zelfde dus een financielle meevaller

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 17:32
Ik wielren al een tijdje en voor navigatie gebruik ik mijn telefoon met Komoot. De accuduur is niet altijd voldoende voor langere ritten, dus ik wil wel een fietscomputer. Het valt me echter op dat de fietscomputers best duur zijn en dat ze niet bepaald vloeiend of intuitief werken vergeleken met een smartphone. Bizar traag zelfs! En dan zitten rerouting opties enkel op de duurdere modellen. Wahoo en Garmin lijken de grootste spelers hierin, maar ik ben niet zo gecharmeerd van hun opties.

Ik heb twee vraagjes: Zijn er meer 'disruptors' die de Nederlandse markt betreden? Ik zag al iets veelbelovends voorbijkomen van Hammerhead (overigens ook niet goedkoop); zijn er meer van dit soort partijen? De Bryton Rider 750E lijkt ook een goede optie.

Ten tweede twijfel ik of ik niet beter gewoon een chinaphone kan halen met een iets grotere accu ipv dedicated fietsnavigatie. Dit is een stukje goedkoper en een telefoon als navigatie bevalt naast de accuduur prima. Het nadeel zou het koppelen zijn van de cadens- en powermeters, al zijn er natuurlijk wel Android toestellen die ANT+ ondersteunen volgens mij. Ik heb deze extra meters iig niet dus voor mij is het niet perse relevant. Zijn er meer mensen die dit op deze wijze opgelost hebben? Of is een fietscomputer écht wel veel beter en zie ik iets over het hoofd?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

[ Voor 30% gewijzigd door Belecthor op 10-12-2020 23:06 ]

• hoi1234
Belecthor schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:49:
Ik wielren al een tijdje en voor navigatie gebruik ik mijn telefoon met Komoot. De accuduur is niet altijd voldoende voor langere ritten, dus ik wil wel een fietscomputer. Het valt me echter op dat de fietscomputers best duur zijn en dat ze niet bepaald vloeiend of intuitief werken vergeleken met een smartphone. Bizar traag zelfs! En dan zitten rerouting opties enkel op de duurdere modellen. Wahoo en Garmin lijken de grootste spelers hierin, maar ik ben niet zo gecharmeerd van hun opties.

Ik heb twee vraagjes: Zijn er meer 'disruptors' die de Nederlandse markt betreden? Ik zag al iets veelbelovends voorbijkomen van Hammerhead (overigens ook niet goedkoop); zijn er meer van dit soort partijen? De Bryton Rider 750E lijkt ook een goede optie.

Ten tweede twijfel ik of ik niet beter gewoon een chinaphone kan halen met een iets grotere accu ipv dedicated fietsnavigatie. Dit is een stukje goedkoper en een telefoon als navigatie bevalt naast de accuduur prima. Het nadeel zou het koppelen zijn van de cadens- en powermeters, al zijn er natuurlijk wel Android toestellen die ANT+ ondersteunen volgens mij. Ik heb deze extra meters iig niet dus voor mij is het niet perse relevant. Zijn er meer mensen die dit op deze wijze opgelost hebben? Of is een fietscomputer écht wel veel beter en zie ik iets over het hoofd?

Eigenlijk alle sensoren ondersteunen gewoon bluetooth, dus het verbinden mag geen probleem zijn. Wel zou ik het afraden om een smartphone te gebruiken. Ik doe het ook nog steeds, maar ik vind er toch wel een aantal nadelen aan kleven. Daarom ga ik als Mantel of Coolblue weer de elemnt bolt hebben, eentje kopen.

Niet alle smartphones zijn waterdicht. Dus als het regent kun je de telefoon niet gebruiken. Dat vind ik best een nadeel, omdat je dan niet meer over verschillende soorten data kunt beschikken en geen navigatie meer hebt. De relatief korte accuduur is ook één van de nadelen. Ook is het zo dat ik nog geen goede houder gevonden heb. Ik heb nu eentje van 40 euro. Maar deze ging na 1.5 jaar of zo kapot (palletje verschoven, gewoon een design flaw) en de smartphone wil er nog wel eens van af vliegen. Bovendien is het zo dat het rubber volgens mij is overleden, want ik krijg de houder niet meer geklemd, waardoor de smartphone telkens ondersteboven gaat hangen.

Werkt komoot dan wel goed? Ik heb werkelijk geen enkele app kunnen vinden die fatsoenlijk werkt. Ik heb nu myrouteapp, maar die stuurt je gewoon op autowegen en doet heel vaag, doordat je telkens de andere kant op gestuurd wordt.

• Belecthor
hoi1234 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:28:
[...]

Eigenlijk alle sensoren ondersteunen gewoon bluetooth, dus het verbinden mag geen probleem zijn. Wel zou ik het afraden om een smartphone te gebruiken. Ik doe het ook nog steeds, maar ik vind er toch wel een aantal nadelen aan kleven. Daarom ga ik als Mantel of Coolblue weer de elemnt bolt hebben, eentje kopen.

Niet alle smartphones zijn waterdicht. Dus als het regent kun je de telefoon niet gebruiken. Dat vind ik best een nadeel, omdat je dan niet meer over verschillende soorten data kunt beschikken en geen navigatie meer hebt. De relatief korte accuduur is ook één van de nadelen. Ook is het zo dat ik nog geen goede houder gevonden heb. Ik heb nu eentje van 40 euro. Maar deze ging na 1.5 jaar of zo kapot (palletje verschoven, gewoon een design flaw) en de smartphone wil er nog wel eens van af vliegen. Bovendien is het zo dat het rubber volgens mij is overleden, want ik krijg de houder niet meer geklemd, waardoor de smartphone telkens ondersteboven gaat hangen.

Werkt komoot dan wel goed? Ik heb werkelijk geen enkele app kunnen vinden die fatsoenlijk werkt. Ik heb nu myrouteapp, maar die stuurt je gewoon op autowegen en doet heel vaag, doordat je telkens de andere kant op gestuurd wordt.
Ja, ik gebruik nu mijn iPhone 7. Die is ook waterdicht, alleen na 3 uur SOT is ie wel leeg, dus dat is niet handig. Daarnaast schijnt de camera nog wel eens kapot te gaan door de trillingen, maar daar heb ik (nog) geen last van en het ding is inmiddels wel iets van 4 jaar oud. Ik heb overigens een houder van 6,50 ofzo gekocht via Bol.com (deze als het goed is). Werkt gewoon goed, stabiel en kan weinig aan kapot gaan.

Komoot is overigens de beste app die ik heb kunnen vinden. Ik heb vanalles gebruikt; Google/Apple Maps, RidewithGPS, Bikemap en nog een paar willekeurige apps, maar Komoot weet respectievelijk goed wat fietspaden zijn en wat voor type ondergrond het is. Ik maak altijd online een route en vervolgens laad ik deze in op de app. Zo heeft de app me al vaak van hele stukken kasseien gered doordat de app dit van te voren aangaf en ik zo de route kon aanpassen.

Ik zag dat je kaarten van Komoot ook native kunt inladen op die Bryton 750, dus die staat inmiddels hoog op het lijstje.

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 10-12-2020 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 14:35
@Belecthor de Garmin's en Wahoo's die navigatie ondersteunen werken ook samen met Komoot. Ik teken mijn routes ook altijd rustig uit in Komoot op mijn laptop, waarna ze direct als route op mijn Garmin Edge 530 verschijnen. Als je dat een belangrijke voorwaarde vindt kun je deze merken dus toch nog mee nemen in je keuzevorming! Zijn dan wel geen kleinere namen op de markt natuurlijk.

Volgens mij heeft @rockhopper de Hammerhead Karoo 1, en heeft hij gisteren de opvolger daarvan besteld. Wellicht heb je nog wat aan zijn ervaringen met dit (iets minder bekende) merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:07

Crazy D

I think we should take a look.

Belecthor schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:49:

Maar over het algemeen zet je de fietscomputer aan op de functie die je wilt (route volgen, trainingsschema, of enkel hartslag en snelheid in beeld) en blijf je er vanaf. Ja, ook Garmin is traag als je de kaart opent zoals je google maps zou gebruiken, maar in de praktijk doe je dat niet zo vaak. Tijdens het fietsen vind ik mijn Garmin 1030 in ieder geval absoluut niet traag. Al vind ik dat wel van dat ding als we ergens koffie drinken en ik ondertussen de kaart wat wil uitzoomen en rondkijken. Dan pak ik toch snel de route in de Garmin app en ga daar verder kijken....

Wat de beste fietscomputer is weet ik ook niet maar kijk naar de functies die je wilt: kaart of lijntje volgen, gesproken aanwijzingen of gewoon lijntje op de kaart volgen. Workouts of enkel snelheid/tijd/hartslag? Bepaal wat je wilt, dan welke apparaten dat kunnen, en maak dan een keuze. Een simpel telefoontje die google maps of Strava kan draaien is natuurlijk ook een optie, al heeft een mobiel op je fiets ook nadelen (zonder bescherming niet zo handig in de regen, met bescherming is je telefoon niet te bedienen...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:06

ericplan

5180 Wp PV

@Belecthor Als vakantiefietser gebruik ik ook m’n telefoon. Eerst met een waterdichte hoes, nu is de telefoon waterdicht. Power komt van de naafdynamo, met als backup een powerbank. Ook wel gekeken naar een dedicated GPS, maar om dezelfde redenen als jij daar niet voor gekozen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb het al lang opgegeven om weerstand te bieden om smartphones als fietscomputer te gebruiken. Ze doen maar... komen er ooit zelf wel achter wat de grootste nadelen zijn. De enige reden om bij een smartphone te blijven is misschien voor occasionele ritjes (zoals vakantie- en/of coronafietsers), en hopen dat je niet mee crasht zodoende de smartphone nog functioneert om hulp te bellen.

Maar als je op regelmatige basis gaat fietsen is een dedicated fietsGPS de beste keuze en daar gaat dit topic eigenlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
RigolleM schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:34:
Ik heb het al lang opgegeven om weerstand te bieden om smartphones als fietscomputer te gebruiken. Ze doen maar... komen er ooit zelf wel achter wat de grootste nadelen zijn. De enige reden om bij een smartphone te blijven is misschien voor occasionele ritjes (zoals vakantie- en/of coronafietsers), en hopen dat je niet mee crasht zodoende de smartphone nog functioneert om hulp te bellen.

Maar als je op regelmatige basis gaat fietsen is een dedicated fietsGPS de beste keuze en daar gaat dit topic eigenlijk over.
Jammer dat je deze houding aanneemt! Het is niet mijn bedoeling een oneigenlijke discussie te starten, maar ik vind het legitiem om twijfels bij het gebruik van een fietscomputer met navigatie te zetten. Begrijp me niet verkeerd, ik ben op zoek naar een fietscomputer, maar de relatief hoge prijs zit me in de weg. Ik ben dus misschien gewoon op zoek naar steekhoudende argumenten ten faveure van een fietscomputer. Dat een telefoon fragieler is lijkt me vrij gemakkelijk opgelost met een goede case.

Ik wielren 3k-5k per jaar ongeveer en vooral in Nederland, dus misschien is een telefoon wel gewoon de beste optie voor mij, zoals jij al aangeeft. Bovendien had ik ook de vraag over wat goede disruptors zijn op dit gebied, want de Garmin en Wahoo lijken gewoon vrij verouderde systemen als ik ze bekijk en ik vind dus de hoge prijzen voor die systemen tegenvallen voor wat ze bieden, maar misschien valt dit in gebruik wel mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Belecthor op 11-12-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: mijn post voegde niks toe aan deze topic dus verwijderd!

[ Voor 199% gewijzigd door RigolleM op 11-12-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:24

oNo

@Belecthor Heb je Osmand+ en Locus Map Pro ook gebruikt als app?

Persoonlijk vind ik wat Hammerhead aan het doen is geweldig. Ze brengen de smartphone en fietscomputer naar elkaar toe.

De laatste jaren heb ik redelijk wat fietscomputers gehad en geprobeerd.

@RigolleM Stellingen van tafel vegen? Het is natuurlijk niet allemaal zwart/wit. Eenieder heeft z'n wensen en prioriteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Belecthor schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:19:
[...]
Jammer dat je deze houding aanneemt! Het is niet mijn bedoeling een oneigenlijke discussie te starten, maar ik vind het legitiem om twijfels bij het gebruik van een fietscomputer met navigatie te zetten. Begrijp me niet verkeerd, ik ben op zoek naar een fietscomputer, maar de relatief hoge prijs zit me in de weg. Ik ben dus misschien gewoon op zoek naar steekhoudende argumenten ten faveure van een fietscomputer. Dat een telefoon fragieler is lijkt me vrij gemakkelijk opgelost met een goede case.

Ik wielren 3k-5k per jaar ongeveer en vooral in Nederland, dus misschien is een telefoon wel gewoon de beste optie voor mij, zoals jij al aangeeft. Bovendien had ik ook de vraag over wat goede disruptors zijn op dit gebied, want de Garmin en Wahoo lijken gewoon vrij verouderde systemen als ik ze bekijk en ik vind dus de hoge prijzen voor die systemen tegenvallen voor wat ze bieden, maar misschien valt dit in gebruik wel mee.
Discussiëren mag altijd, maar met respect voor elkaars standpunten. Deze kunnen soms heel ver uit elkaar liggen. Ga gewoon na wat voor jou lekker werkt, dat hoeft niet een universele oplossing te zijn :)

Een fietscomputer is in principe een vrij kostbare "one trick pony", zeker als je hem naast een telefoon legt die alles beter en sneller kan. Ik denk dat je het "fragiele" niet oplost met een case alleen, je scherm zal toch snel kapot gaan bij een val. Het is wel even wat anders dan uit je handen laten vallen (waar een case prima voor voldoet) of met een vaart van 30km/u tegen het asfalt kwakken. Het fijne van dedicated fiets gps is de robuustheid en aparte accu met daarnaast feilloze waterdichtheid. Kortom iets wat je zonder zorgen in alle weersomstandigheden kan gebruiken.

Ik zal even mijn ervaring met de wahoo bolt, wahoo roam en de karoo hammerhead 1 delen. (daarnaast wordt ook nog wel een garmin oregon gebruikt, maar dat is niet echt een fietscomputer dus laat even buiten beschouwing)
In het kort is de bolt de beste keuze als je kijkt naar bang-for-buck. Toestel doet prima wat het moet doen en meestal zonder zeuren. Het is klein wat een voordeel oplevert voor gewicht en aerodynamica maar een nadeel is voor leesbaarheid. Het zwart wit scherm is zeer scherp, maar persoonlijk mis ik kleur (erg)

De roam is eigenlijk een bolt met een groter scherm (beetje) en niet helemaal zwart-wit, maar ook niet echt kleur. In de praktijk zou ik deze niet aanraden voor de huidige prijs. De meerwaarde van een groter scherm en de (uiterst beperkte) kleur en herberekenen van routes is natuurlijk persoon, maar het is forse stap omhoog in prijs. Persoonlijk vond ik het het wel waard om te upgraden tijdens een kortingsactie en omdat ik al op die leeftijd zit dat een groter scherm belangrijker is dan het grammen jagen.

De Karoo 1 tot slot heeft voor puur navigatie mijn duidelijke voorkeur. Ik ben gebruiker sinds de kickstart periode, in het begin was het matig tot niks, inmiddels is het een redelijk volwassen toestel. Voor het sporten pak ik meestal de roam mee, omdat de karoo 1 lomp is. Ik vind het eigenlijk niet fijn op een racefiets stuur. Op mijn toerfiets is het eigenlijk altijd de karoo. Het scherm, reageren, en navigeren inclusief herberekenen is perfect. Groot nadeel van de 1 is afwezigheid van geluid uit het toestel zelf!
@Luuk741 Ik heb gisteren inderdaad de karoo 2 definitief besteld voor levering, maar eigenlijk was hij al veel eerder in augustus ge"pre-ordered". Inmiddels nog geen verzend mail gehad, dus ik ben benieuwd of hij er met kerst wel of niet zal zijn....

Alledrie (vier als je de oregon meeneemt) de toestellen werken bij mij in samenwerking met komoot. Daar worden de routes gemaakt en via eenvoudige sync staan ze op de toestellen. Werkt voor mij perfect, één keer tekenen en daarna beschikbaar voor 3 verschillende platformen.

Maar als ik je posts even teruglees @Belecthor lijkt het alsof je eigenlijk al een keuze hebt gemaakt voor de telefoon. Dat is prima hoor, maar ik vraag me gewoon af wat je precies van ons verwacht te horen? Succes met je keuze alvast.

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 11-12-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Waarom zo dramatisch doen over een crash? Bij een goede mount blijft het toestel op de fiets zitten en is redelijk beschermd door het stuur. Qua gewicht ontlopen een Garmin Etrex en een iPhone niet veel, dus die oefenen bij een crash ongeveer dezelfde krachten uit op de bevestiging. Ik verwacht niet dat mijn iPhone uit de Quad Lock houder schiet bij een crash (ik ga het ook niet proberen). Maar lees ik in jullie reacties dat de Garmin wel gelanceerd wordt?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@ericplan Shit happens. Daar kan je kort en lang over discussiëren. Bij mij is er wel eens een oregon (andere houder dan bij de edge serie) gewoon tijdens het rijden eruit gevallen. Waarschijnlijk net niet lekker ingeklikt en door rijden over kasseien los getrild, uiteindelijk via een stuiter op het beton zo het water in. Heb ik een dag later nog op mogen duiken. FWIW toestel werkte eigenlijk nog prima ondanks een dag onder water, alleen is er bij de impact op het beton de ontvanger voor externe sensoren stukgegaan. Gps werkte goed, geen waterschade en toestel werkte gewoon tot de accu's leeg waren (AA eneloops).

Het komt er op neer dat het -kan- gebeuren, maar of je je er zorgen over moet maken is een tweede. Ik weet in ieder geval wel dat als m'n telefoon stuk gaat ik bepaald niet blij ben. Als m'n fietscomputer stuk gaat wordt ik ook niet vrolijk, maar daar kan ik wel een paar maanden zonder mee. :)

Overigens gaat op de fiets de telefoon bij mij ook meestal gewoon mee, dat is voor mij een puntje veiligheid. Alleen als ik persoonlijk op een telefoon kijk wordt ik ook afgeleid door allerlei andere dingen, mail die binnenkomt, appjes van mensen en weet-ik-veel-wat-voor-andere-notificaties. Alleen al daarom wil ik persoonlijk zo'n ding niet op m'n stuur. Gewoon lekker fietsen zonder al te veel afleiding en een kaart die aangeeft waar ik ben en waar ik heen ga. Of sport data velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-05 21:26
Ik gebruik al drie jaar tot volle tevredenheid een Wahoo Elemnt (de originele) en beschouw deze, na de racefiets zelf, de beste aanschaf m.b.t. wielrennen. De kosten van een fietscomputer zijn wellicht hoog, maar als je dat uitspreid over de gebruiksduur is het echt peanuts. Ik gebruik de Elemnt dus al zeker drie seizoenen (de app zegt ruim 12k kilometer in 179 ritten met de Wahoo) en voor de prijs toen (€400 inclusief cadans- en snelheidsmeter) vind ik mezelf nog steeds spekkoper. Alle drie werken nog steeds uitstekend. Ik verwacht ook nog wel drie jaar er mee door te kunnen. Deze originele Wahoo krijgt zelfs nogsteeds firmware updates, dat kan je van een gemiddeld Android toestel niet zeggen :P

Ik gebruik Komoot en sync mijn routes via Wi-Fi of laadt ze in via de app. Dit werkt vlekkeloos. De Elemnt geeft met de lampjes aan wanneer er een afslag komt of wanneer je over moet steken/rechtdoor moet op een kruising, maar dit gebruik ik niet. Daarnaast heb je turn-by-turn navigatie met Komoot routes. Ook dat zet ik uit, want dat gepiep (zeker bij veel instructies achter elkaar) en de negatieve impact op de batterij vind ik vervelend. Zonder de snufjes kan ik zeker 250-300 km zonder opladen fietsen, afhankelijk van hoe lang pauzes zijn. Ik laad de Elemnt daarom voor de zekerheid weer op als deze rond de 30-50% zit afhankelijk van de lengte van de volgende rit zodat ik altijd voldoende batterij heb.

Persoonlijk snap ik de wens voor het herberekenen van routes ook niet zo. Als ik tijdens een rit verkeerd fiets, draai ik om of zoom ik even snel in of uit om zelf te kijken waar ik ook langs kan. Anderzijds ken ik de 'regio' (ik doel dan op +/- 30-50 km rondom mijn woonplaats waardoor verkeerd fietsen ook niet zo erg is. Je komt er echt wel, en soms ontdek je nog mooie nieuwe routes ook. Om Bram Tankink maar even te quoten: "Pak elke rit eens een weg of afslag die je nog niet kent en je ontdekt zo veel mooie dingen!"

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik ervaar omrekenen juist als vervelend. Vaak fiets ik ook express anders, omdat me dat beter uitkomt, of omdat ik toch een andere kant op wil. Bovendien werkt dat omrekenen voor geen meter. In ieder geval op Android blijven sommige apps maar opnieuw berekenen, waardoor je alle windrichtingen op gestuurd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ik plan m'n routes op Komoot zo gedetailleerd dat ik het ook niet nodig heb :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
rockhopper schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:07:
[...]

Discussiëren mag altijd, maar met respect voor elkaars standpunten. Deze kunnen soms heel ver uit elkaar liggen. Ga gewoon na wat voor jou lekker werkt, dat hoeft niet een universele oplossing te zijn :)

Een fietscomputer is in principe een vrij kostbare "one trick pony", zeker als je hem naast een telefoon legt die alles beter en sneller kan. Ik denk dat je het "fragiele" niet oplost met een case alleen, je scherm zal toch snel kapot gaan bij een val. Het is wel even wat anders dan uit je handen laten vallen (waar een case prima voor voldoet) of met een vaart van 30km/u tegen het asfalt kwakken. Het fijne van dedicated fiets gps is de robuustheid en aparte accu met daarnaast feilloze waterdichtheid. Kortom iets wat je zonder zorgen in alle weersomstandigheden kan gebruiken.

Ik zal even mijn ervaring met de wahoo bolt, wahoo roam en de karoo hammerhead 1 delen. (daarnaast wordt ook nog wel een garmin oregon gebruikt, maar dat is niet echt een fietscomputer dus laat even buiten beschouwing)
In het kort is de bolt de beste keuze als je kijkt naar bang-for-buck. Toestel doet prima wat het moet doen en meestal zonder zeuren. Het is klein wat een voordeel oplevert voor gewicht en aerodynamica maar een nadeel is voor leesbaarheid. Het zwart wit scherm is zeer scherp, maar persoonlijk mis ik kleur (erg)

De roam is eigenlijk een bolt met een groter scherm (beetje) en niet helemaal zwart-wit, maar ook niet echt kleur. In de praktijk zou ik deze niet aanraden voor de huidige prijs. De meerwaarde van een groter scherm en de (uiterst beperkte) kleur en herberekenen van routes is natuurlijk persoon, maar het is forse stap omhoog in prijs. Persoonlijk vond ik het het wel waard om te upgraden tijdens een kortingsactie en omdat ik al op die leeftijd zit dat een groter scherm belangrijker is dan het grammen jagen.

De Karoo 1 tot slot heeft voor puur navigatie mijn duidelijke voorkeur. Ik ben gebruiker sinds de kickstart periode, in het begin was het matig tot niks, inmiddels is het een redelijk volwassen toestel. Voor het sporten pak ik meestal de roam mee, omdat de karoo 1 lomp is. Ik vind het eigenlijk niet fijn op een racefiets stuur. Op mijn toerfiets is het eigenlijk altijd de karoo. Het scherm, reageren, en navigeren inclusief herberekenen is perfect. Groot nadeel van de 1 is afwezigheid van geluid uit het toestel zelf!
@Luuk741 Ik heb gisteren inderdaad de karoo 2 definitief besteld voor levering, maar eigenlijk was hij al veel eerder in augustus ge"pre-ordered". Inmiddels nog geen verzend mail gehad, dus ik ben benieuwd of hij er met kerst wel of niet zal zijn....

Alledrie (vier als je de oregon meeneemt) de toestellen werken bij mij in samenwerking met komoot. Daar worden de routes gemaakt en via eenvoudige sync staan ze op de toestellen. Werkt voor mij perfect, één keer tekenen en daarna beschikbaar voor 3 verschillende platformen.

Maar als ik je posts even teruglees @Belecthor lijkt het alsof je eigenlijk al een keuze hebt gemaakt voor de telefoon. Dat is prima hoor, maar ik vraag me gewoon af wat je precies van ons verwacht te horen? Succes met je keuze alvast.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Prettig om te zien dat je zoveel ervaring hebt met verschillende navigatietoestellen. Om op je laatste opmerking in te gaan: ik geef in een post wel expliciet aan dat ik wel op zoek ben naar een fietscomputer, alleen was ik op zoek naar steekhoudende argumenten hiervoor (die jij weet te geven).

Als ik de reacties hierboven lees, wacht ik even af wat de fabrikanten weten uit te brengen komende tijd! Thanks voor je tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
@Belecthor Ik zie "wat fabrikanten uit gaan brengen" altijd als wachten tot je sterft met de folder in je handen. Maak lekker een beslissing op wat er nu verkrijgbaar is en die zo goed mogelijk voldoet aan je wensen binnen je budget. Het perfecte toestel bestaat niet, en zal waarschijnlijk ook nooit gemaakt worden. Dus lees je even in en vraag iets leuks voor onder de kerstboom, of trakteer jezelf.

Wachten is vrij zinloos omdat je geen nieuw toestel gaat vinden voor een zacht prijsje en je waarschijnlijk de nieuwe extra features toch niet nodig hebt. En nog erger, je loopt het risico betalende beta-tester te zijn, omdat je kinderziektes kan krijgen in de software van het toestel dat enige tijd kan duren voor het gefixed is.

Voor mij persoonlijk is navigatie het belangrijkste, de sport gimmicks en datavelden zijn secundair belang. Ik ben niet fanatiek genoeg om me daar druk over te maken op een racefiets. Dat is denk ik ook de voornaamste reden dat ik geen ervaring heb met de edge serie.
De dingen die ik zelf heb als externe sensor zijn vrij eenvoudig, waarbij voor mij geld dat de hartslagmeter (externe OHR de rhythm+) het belangrijkste is. Verder op de fiets de cadans sensor (racefiets only), de speedsensor (die kreeg ik erbij) en m'n tempe (temperatuur sensor van garmin) Die laatste is eigenlijk meer een gimmick, maar ik heb hem, dus ik gebruik 'm. Het is met name wel leuk om te zien of het echt vriest, of dat het echt zo warm is als dat je denkt dat het is ;)

@Waus26 & @hoi1234 Het herberekenen is fijn om als optie te hebben. Het hangt uiteraard helemaal af van met welke mindset je aan het fietsen bent. Een trainingsrondje is voor mij eigenlijk nutteloos om naar navigatie te kijken, vandaar dat ik dan dus meestal alleen de bolt aan de fiets heb. Het boeit me niet waar ik fiets, als ik maar door kan en zie hoever ik ongeveer ben.
Maar op reis en in onbekende omgeving ben ik er totaal afhankelijk van. En dan boeit het me niet zo of ik nou linksom of rechtsom er kom, als ik er maar kom. Lang leve herberekenen want je komt -altijd- blokkades tegen of situaties waarbij je ergens niet langs kan/mag of waarvan je denkt: dit is een heel slecht idee om te doen. Ik spendeer redelijk wat tijd om een route te maken, waarbij ik soms op gevoel wat ik op de kaarten zie een route maak, of ik volg een officiële route met tips daarlangs. In dergelijke gevallen wil ik toch wel zeker weten dat ik langs bepaalde punten kom. Een kaart gaat mee, maar als ik daar op moet terug vallen weet ik dat ik een behoorlijk slecht humeur ga krijgen, als ik dat dan al niet heb. Dat zijn dus toertochten en deze kunnen zo kort als 100km zijn, maar ook langer dan 500km.

[ Voor 28% gewijzigd door rockhopper op 12-12-2020 02:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Belecthor Ik herinner mij nog een gesprek tussen een fietsbuddy van mij en mezelf in 2010 toen ik een Edge 705 had en de Edge 800 werd aangekondigd, dat mijn fietsbuddy zei dat hij ging wachten tot ze iets uitbrengen dat de mogelijkheden van een smartphone benaderen. Ja we hadden toen beiden al een smartphone, ik een iPhone 4, hij een Android (weet niet meer welk merk/model). Ik had toen al gezegd je zal nog lang mogen wachten, want geen enkele fietsGPS met hoge resolutie zal het 15u volhouden zonder opladen. Vandaag zitten we nog altijd met dezelfde problematiek. @rockhopper correct me if I'm wrong maar degene die vandaag het dichts aanleunt bij de smartphone is de Hammerhead Karoo, maar die gaat het geen 15u volhouden. De Karoo 1 haalt mss 12u, maar dan wel een eco-mode. De Edge 830 die ik heb haalt makkelijk 15u met alle toeters en bellen actief, zonder denk ik dat je 20u haalt. Mijn bikebuddy heeft zich dan een Garmin Oregon gekocht want daar kon je de batterijtjes wisselen :-)

@Waus26 & @hoi1234 Ik rij ritten tussen de 100 en 150km en je kan nooit 100% inschatten of je overal kunt rijden wat je hebt uitgestippeld. Dit jaar hebben we geen enkele rit gereden zoals die uitgetekend was, zelfs ritten gereden die we het jaar voordien hadden gereden zijn we afgeweken. Je komt werkzaamheden tegen, je zit te praten en plots mis je een afslag en rijden we gewoon ff door tot de GPS heeft herberekend, we merken dat we te lang langs een drukke baan rijden en zoeken de rustigere baantjes op, cafés gesloten dus op zoek naar een supermarkt voor onze bidons te vullen,... Ik kom dan vaak thuis na een rit die 100km was met 110km op de teller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
@RigolleM @rockhopper

Dank voor de reacties. Het gedeelte van een dedicated toestel te hebben voor de navigatie en metrische gegevens is misschien gewoon wel de way to go als ik dit zo lees, misschien heb ik ook wel iets te veel mijn hakken in het zand gezet. Ik ben gecharmeerd van de Bryton 750, maar ik ga ook zeker kijken of ik zo'n Bolt of 530 van Garmin op de kop kan tikken ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Belecthor schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:34:
@RigolleM @rockhopper

Dank voor de reacties. Het gedeelte van een dedicated toestel te hebben voor de navigatie en metrische gegevens is misschien gewoon wel de way to go als ik dit zo lees, misschien heb ik ook wel iets te veel mijn hakken in het zand gezet. Ik ben gecharmeerd van de Bryton 750, maar ik ga ook zeker kijken of ik zo'n Bolt of 530 op Garmin op de kop kan tikken ergens.
Via wissel.nl kan je tweedehands cadeaubonnen kopen. Op die manier scheelt het vaak 15 euro. Nadeel is dat ze net de juiste bonnen op voorraad moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben gecharmeerd van de Bryton 750, maar ik ga ook zeker kijken of ik zo'n Bolt of 530 van Garmin op de kop kan tikken ergens.
De Bryton heeft 1 nadeel en heeft eigenlijk niks met het toestel te maken maar met de community die er rond hangt. Garmin, Wahoo Elemnt en Hammerhead hebben ondertussen een serieuze community opgebouwd waardoor makkelijk je vragen beantwoord geraken.

Persoonlijk zou ik voor één van bovenstaande merken gaan, krijg je meer value for the money!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RigolleM schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:18:
@Belecthor Ik herinner mij nog een gesprek tussen een fietsbuddy van mij en mezelf in 2010 toen ik een Edge 705 had en de Edge 800 werd aangekondigd, dat mijn fietsbuddy zei dat hij ging wachten tot ze iets uitbrengen dat de mogelijkheden van een smartphone benaderen. Ja we hadden toen beiden al een smartphone, ik een iPhone 4, hij een Android (weet niet meer welk merk/model). Ik had toen al gezegd je zal nog lang mogen wachten, want geen enkele fietsGPS met hoge resolutie zal het 15u volhouden zonder opladen. Vandaag zitten we nog altijd met dezelfde problematiek. @rockhopper correct me if I'm wrong maar degene die vandaag het dichts aanleunt bij de smartphone is de Hammerhead Karoo, maar die gaat het geen 15u volhouden. De Karoo 1 haalt mss 12u, maar dan wel een eco-mode. De Edge 830 die ik heb haalt makkelijk 15u met alle toeters en bellen actief, zonder denk ik dat je 20u haalt. Mijn bikebuddy heeft zich dan een Garmin Oregon gekocht want daar kon je de batterijtjes wisselen :-)

@Waus26 & @hoi1234 Ik rij ritten tussen de 100 en 150km en je kan nooit 100% inschatten of je overal kunt rijden wat je hebt uitgestippeld. Dit jaar hebben we geen enkele rit gereden zoals die uitgetekend was, zelfs ritten gereden die we het jaar voordien hadden gereden zijn we afgeweken. Je komt werkzaamheden tegen, je zit te praten en plots mis je een afslag en rijden we gewoon ff door tot de GPS heeft herberekend, we merken dat we te lang langs een drukke baan rijden en zoeken de rustigere baantjes op, cafés gesloten dus op zoek naar een supermarkt voor onze bidons te vullen,... Ik kom dan vaak thuis na een rit die 100km was met 110km op de teller :-)
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik begrijp niet helemaal goed waarom je een fietscomputer zou moeten vergelijken met een smartphone. Buiten dat ze beide een mooi scherm kunnen hebben en over gps beschikken zijn het in mijn ogen hele verschillende toestellen met ook heel andere doeleinden. De smartphone blijkt een echte alleskunner te zijn, en de fietscomputer is... nou ja precies dat en niets meer. Vooruit bij de oregon stoppen ze er nog een camera bij (bij sommige versies) wat meer een overgebleven reliek is uit de tijd dat we niet allemaal met een smartphone liepen.

Anyway mijn toerfiets heeft een ingebouwde usb lader (forumslader) dus accuduur is op mijn lange tochten op de toerfiets geen factor. Bij de racefiets wel, maar ook daar kom ik eigenlijk met al mijn toestellen (behalve de oregon op 2 AA's) de hele dag wel door.
Het verbruik van de hammerhead is in de loop der maanden/jaren lager geworden. Waar ik de eerste ritten tot max 6-8 uur kwam is dit inmiddels 10 u+. Ecomode en alles is leuk en aardig, maar ik gebruik een toestel zoals ik dat wil, en dat is dus niet met eco beperkingen. Ik bewonder de doorontwikkeling van hammerhead en dat ze eigenlijk uiteindelijk nog zoveel uit hun eerste toestel hebben kunnen halen.

Tot slot herberekenen versus spoor volgen, het is maar wat je gewend bent en wat je voorkeur heeft. Uiteindelijk is de gps een hulpmiddel, dus als hij je op de goede weg helpt, doet het waar hij voor bedoelt is. Ik zal altijd actieve routering met herberekening kiezen boven het volgen van een spoor. Maar er is niets mis met het volgen van een spoor, dat is de enige manier waarop je zeker weet dat je zo goed mogelijk datgene rijdt wat je van te voren bedacht hebt. Bij afwijkingen zal je echter harder moeten werken en zelf moeten navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Als vakantiefietser ben ik een spoorvolger. Dat gaat vooral om routes in het buitenland. Wanneer ik een versperring op m’n route heb pak ik een (digitale) kaart erbij, liefst met hoogtelijnen. Dan bekijk ik de alternatieven, ook op basis van de dagbestemming. Hoewel de techniek achter het herberekenen best perfect kan zijn, wil ik op zo’n moment toch zelf aan het stuur zitten. Extra hoogtemeters zijn niet altijd gewenst. In NL is het allemaal niet zo spannend, linksom of rechtsom, je komt altijd wel thuis.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik heb op "vakantie" meestal osmand met spoor ernaast. Vaak weet ik wel of ik goed zit omdat ik de routes altijd zelf inteken. Maar de hoogtelijnen zijn buiten Nederland zeker belangrijk. Echter is het probleem bij ons vaker dat camping A of B "plots" niet meer bestaat, dit is uiteraard aan het einde van de dag. En dan is het echt wel even zoeken vaak met google maps naar alternatieven, liefst in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik kan met cadeaubonnen (via Wissel.nl) voor 225 euro een Garmin Edge 530 kopen. Ik kan ook nog even wachten tot over ongeveer 3 weken de wahoo Element Bolt weer op voorraad is. De prijs maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Bovendien kan ik waarschijnlijk de Wahoo Element Bolt ook met cadeaubonnen kopen.

Heeft iemand ervaring met beide toestellen? En waar zit het gebruikersonvriendelijke van Garmin nou precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph4820
hoi1234 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:04:
Ik kan met cadeaubonnen (via Wissel.nl) voor 225 euro een Garmin Edge 530 kopen. Ik kan ook nog even wachten tot over ongeveer 3 weken de wahoo Element Bolt weer op voorraad is. De prijs maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Bovendien kan ik waarschijnlijk de Wahoo Element Bolt ook met cadeaubonnen kopen.

Heeft iemand ervaring met beide toestellen? En waar zit het gebruikersonvriendelijke van Garmin nou precies in?
Heb de wahoo en keer geleend en de Garmin uiteindelijk gekocht. Voor mij was als beginnend fietser de navigatie belangrijk omdat ik de weg nog niet heel goed ken, plus mocht ik op fietsvakantie gaan, dan heb je meteen een fatsoenlijke navi. De wahoo is makkelijk in te stellen omdat het op je telefoon moet. Dit betekent dus wel dat je telefoon perse nodig is. De Garmin heeft dit niet, maar heeft een niet meteen logisch menu. Ik was er echter vrij snel aan gewend en als ik iets niet kon vinden dan zocht ik het op.
Voor beide apparaten was syncen met m'n sensoren zo gepiept en ook op de wahoo is een route te laden die je kan volgen. Wahoo stuurt je echter niet terug naar deze route mocht je afwijken wat voor mij een minpunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Joseph4820 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:42:
[...]

Heb de wahoo en keer geleend en de Garmin uiteindelijk gekocht. Voor mij was als beginnend fietser de navigatie belangrijk omdat ik de weg nog niet heel goed ken, plus mocht ik op fietsvakantie gaan, dan heb je meteen een fatsoenlijke navi. De wahoo is makkelijk in te stellen omdat het op je telefoon moet. Dit betekent dus wel dat je telefoon perse nodig is. De Garmin heeft dit niet, maar heeft een niet meteen logisch menu. Ik was er echter vrij snel aan gewend en als ik iets niet kon vinden dan zocht ik het op.
Voor beide apparaten was syncen met m'n sensoren zo gepiept en ook op de wahoo is een route te laden die je kan volgen. Wahoo stuurt je echter niet terug naar deze route mocht je afwijken wat voor mij een minpunt is.
Op welk gebied vind jij de navigatie precies beter? Vind jij de navigatie beter, overzichtelijker of uitgebreider of misschien iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Joseph4820 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:42:
[...]
Wahoo stuurt je echter niet terug naar deze route mocht je afwijken wat voor mij een minpunt is.
De duurdere Wahoo Roam doet dit wel, even als puntje voor wie verschillende modellen overwegen. Buiten de kleuren is dit herberekenen wel een van de weinige minpuntjes voor mij voor de Bolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph4820
rockhopper schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:03:
[...]

De duurdere Wahoo Roam doet dit wel, even als puntje voor wie verschillende modellen overwegen. Buiten de kleuren is dit herberekenen wel een van de weinige minpuntjes voor mij voor de Bolt.
Klopt, het ging hier natuurlijk even over de bolt en 530, maar die Roam doet het wel. Weet overigens niet hoe hij verder de navigatie doet. Op mijn Garmin kan ik tijdens het fietsen instellen dat ik snelste route naar huis wil bijvoorbeeld (handig als je kinderen hebt en je ineens ziet dat het toch te laat aan het worden is). Voor zover ik weet moet je zoiets met Wahoo op je telefoon doen. Voor de veiligheid (en je portemonnee) moet je daarvoor dus stil gaan staan.
Dit is ook een puntje qua navi @hoi1234 wat ik bedoel. Verder heb ik de Wahoo niet zo lag getest om er veel meer over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Joseph4820 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:35:
[...]

Klopt, het ging hier natuurlijk even over de bolt en 530, maar die Roam doet het wel. Weet overigens niet hoe hij verder de navigatie doet. Op mijn Garmin kan ik tijdens het fietsen instellen dat ik snelste route naar huis wil bijvoorbeeld (handig als je kinderen hebt en je ineens ziet dat het toch te laat aan het worden is). Voor zover ik weet moet je zoiets met Wahoo op je telefoon doen. Voor de veiligheid (en je portemonnee) moet je daarvoor dus stil gaan staan.
Dit is ook een puntje qua navi @hoi1234 wat ik bedoel. Verder heb ik de Wahoo niet zo lag getest om er veel meer over te kunnen zeggen.
Oké. Ga ik toch voor de wahoo. Ik zie de app juist als voordeel. Hoef je niet op z'n klein schermpje moeilijk te doen met knopjes voordat je een adres hebt ingetoetst. Dat zou mij in ieder geval ook nooit lukken tijdens het fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph4820
hoi1234 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:49:
[...]

Oké. Ga ik toch voor de wahoo. Ik zie de app juist als voordeel. Hoef je niet op z'n klein schermpje moeilijk te doen met knopjes voordat je een adres hebt ingetoetst. Dat zou mij in ieder geval ook nooit lukken tijdens het fietsen.
Nee, adres ga ik ook niet invoeren. Je kan zeggen terug naar start en dan heb je de optie zelfde weg terug of snelste route (misschien nog meer opties, maar die weet ik zo even niet uit mijn hoofd).
Beide computers kan je routes vanuit je telefoon inladen overigens, maar ik heb hiervoor alleen nog ervaring met Komoot. (heb dat ding nog niet zo lang natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:04:

het "ongebruiksvriendelijke" van Garmin zit in de vele opties. Om veel opties aan te beiden heb je een lang/diep menu nodig, en dat kan afschrikken (en er zit een learning curve aan). Je kan een garmin ook gewoon uit de doos halen, op je stuur zetten en een rit starten, dan krijg je ook gewoon data te zien, maar mogelijk niet de data die je wilt zien of die past bij je sensoren. Een deel werkt ook gewoon automatisch hoor, als je bv een powermeter koppelt komt je garmin vanzelf met een nieuw "page" met power data velden.

Het aanpassen en indelen gaat bij een wahoo (geen ervaring mee) wat makkelijker via de app. Met name als je het vergelijkt met een 530 (zonder touchscreen). Door het menu met up/down/menu-ok/back knoppen is wel te doen, maar helpt niet mee aan en soepele user experience. Maar uiteindelijk zet je alles zoals je het wilt hebben, ga je fietsen en pas je het nog 1 of 2 keer aan en dan kom je er verder niet meer aan tot je bv een powermeter koopt.

Ik vind het wel een voordeel dat je de meeste zaken zonder telefoon kan. Zo heb ik een keer tijdens een lange rit met navigatie de kaart pagina aangepast om HR en avg speed te laten zien onder de kaart, op een lange rechte weg kan je dit dus zonder telefoon doen.
Ook een rit plannen kan heel makkelijk op je mobiel via komoot of je slaat van te voren een aantal bestemmingen op via http://www.sendpoints.us/ en de volgende dag klik je je garmin op je stuur en selecteer je de aangemaakte route of bestemming en je kan vertrekken.

Maar.... uiteindelijk heb je met zowel garmin als wahoo een prima product met lange ondersteuning en genoeg opties.

Ik heb het vaker gezegd, ben je meer een apple type pak dan een wahoo, ben je meer een android type, pak dan een garmin.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph4820
Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:54:
[...]
Ik heb het vaker gezegd, ben je meer een apple type pak dan een wahoo, ben je meer een android type, pak dan een garmin.
Aha, vandaar dat ik bij Garmin ben uitgekomen :D. Maar wat je zegt, beide zijn goede producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:54:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal.
Ben zelf voor telefonie en tablets nl. volledig into Apple.
Maar mijn fietscomputer moest Garmin worden.

Reden?
Vertrouwen in het bedrijf erachter. Ik ken Wahoo alleen van fietscomputers.
Garmin ken ik als navigatie specialist op allerlei terreinen (van vliegtuigen tot hardloophorloges).
Mijn fietscomputer moest kunnen navigeren en daarnaast wat data verzamelen.
En dat Garmin een lastige bediening/interface heeft?
Daar wen je aan, en eenmaal ingesteld gebruik je toch de vaste menu opties.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:10

Flipmo

OMG !!

ik heb echt niks met apple, en ook niet met Garmin.
Daarom gebruik ik al eeuwen android, en een wahoo bolt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
magic_nl schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:59:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal.
Ben zelf voor telefonie en tablets nl. volledig into Apple.
Maar mijn fietscomputer moest Garmin worden.

Reden?
Vertrouwen in het bedrijf erachter. Ik ken Wahoo alleen van fietscomputers.
Garmin ken ik als navigatie specialist op allerlei terreinen (van vliegtuigen tot hardloophorloges).
Mijn fietscomputer moest kunnen navigeren en daarnaast wat data verzamelen.
En dat Garmin een lastige bediening/interface heeft?
Daar wen je aan, en eenmaal ingesteld gebruik je toch de vaste menu opties.
het is ook lekker kort door de bocht en over generaliserend, tegenwoordig minder waar en zeker niet voor iedereen van toepassing. Vroeger kon je met android alles zelf instellen, andere launchers, homescreens, widgets, file explorers installeren etc. Met de eerste iPhones kon je apps installeren en dat was het wel, andere zaken aanpassen zat er niet echt in. Vind je dat laatste een plus punt of een min punt, dan zal je ook eerder een voorkeur hebben voor wahoo of garmin.
Uiteraard is het al lang niet meer zo simpel, android is verder dichtgetimmerd en apple heeft tegewoordig ook widgets, dus de verschillen zijn niet meer zo groot als vroeger.

Dus voel je vooral niet aangesproken, maar als je twijfelt tussen garmin en wahoo is dit een manier om de knoop door te hakken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:36
Ik zit helemaal in het apple systeem maar ga denk ik voor de karoo 2 die onderwater op android draait >:)
Hoop dat ik hem in maart kan kopen voordat ik weer wat complexere routes ga rijden met het mooiere weer.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:54:Ik heb het vaker gezegd, ben je meer een apple type pak dan een wahoo, ben je meer een android type, pak dan een garmin.
Beetje een tegenstrijdige vaststelling wetende dat de Wahoo Elemnt op Android OS draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
On-the-fly navigatie naar een adres krijg ik bij de wahoo (bolt) alleen voor elkaar via een pin-drop. (dus plek aanwijzen op de kaart)

Misschien dat dit inmiddels verbeterd is en dat je adressen daadwerkelijk in kan voeren. Het is niet een functie die ik vaak of veel gebruik.

Qua voorkeur, ik vind het instellen via de app maar omslachtig. Het is niet waar ik zelf voor zou kiezen. Maar het werkt op zich prima. Een extra schakel is in mijn ogen er ook eentje die kan misgaan, en je bent niet onafhankelijk van je telefoon. Maar als je begint met fietsen heb je de telefoon in principe niet meer nodig, dus het werkt verder prima.

[ Voor 38% gewijzigd door rockhopper op 14-12-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RigolleM schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:50:
[...]

Beetje een tegenstrijdige vaststelling wetende dat de Wahoo Elemnt op Android OS draait!
wat een onzin. gaat om wat in de GUI mogelijk is, niet om wat er onder zit.

Als je het er niet mee eens bent, en een beter advies hebt voor iemand die twijfelt tussen garmin en wahoo hoor ik het graag :)

nogmaals de verschillen zijn uiteindelijk klein, zeker als je nog niet in een ecosysteem zit en alles open staat kan je volgens mij geen foute keuze maken, maar wil je iets wat out of de box makkelijker doet wat je er globaal van kan verwachten --> wahoo, wil je iets wat in meer detail in te stellen en aan te passen is --> garmin. Als je het niet eens bent met de android / apple vergelijking omdat het -voor jou- niet op die manier van toepassing is, prima. Als je het niet eens bent omdat je aan een telefoon en fietscomputer andere (UX) eisen stelt, prima.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:35:
[...]

wat een onzin. gaat om wat in de GUI mogelijk is, niet om wat er onder zit.

Als je het er niet mee eens bent, en een beter advies hebt voor iemand die twijfelt tussen garmin en wahoo hoor ik het graag :)

nogmaals de verschillen zijn uiteindelijk klein, zeker als je nog niet in een ecosysteem zit en alles open staat kan je volgens mij geen foute keuze maken, maar wil je iets wat out of de box makkelijker doet wat je er globaal van kan verwachten --> wahoo, wil je iets wat in meer detail in te stellen en aan te passen is --> garmin. Als je het niet eens bent met de android / apple vergelijking omdat het -voor jou- niet op die manier van toepassing is, prima. Als je het niet eens bent omdat je aan een telefoon en fietscomputer andere (UX) eisen stelt, prima.
Ik maak niet de vergelijking jij doet dat... en of er ik mee eens ben of niet, ik stel gewoon vast dat uw Apple-like device uiteindelijk op een Android OS draait, dat was gewoon mijn punt.. zal er in het vervolg 2 smileys achter plaatsen om het nog luchtiger en duidelijk te maken dat het om te lachen was _/-\o_

Mijn advies is ook dat je met geen van beide merken iets verkeerd doet. De basis is bij beiden identiek, de leercurve ligt lager bij Wahoo, maar door de eenvoud mist het ook enkele features die een meer gevorderde fietser bij Garmin wel vindt.

Het grote verschil is dat je bij de Elemnt alles kunt instellen met een smartphone, en dat je bij Garmin in het toestel moet duiken via de knoppen of touchscreen. De Elemnt kan je instellen zonder de handleiding te lezen, en dit komt grotendeels door het ontbreken van trainingsprofielen. Bij Garmin heb je wel trainingsprofielen en moet je via het profiel zaken instellen. Eénmaal je dit door hebt, dan valt het eigenlijk ook best mee, zeker bij de Edge x(x)30-reeks heeft Garmin gewerkt aan de gebruiksvriendelijkheid hiervan. Als MTB'er en racefietser vond ik het ontbreken van de trainingsprofielen een groot gemis bij de Wahoo Elemnt.

De meeste gebruikers krijgen het lastig als ze willen navigeren en al zeker als ze ritten willen gaan narijden die men van het internet plukt. Met de integratie van Komoot/Strava bij Garmin zijn Wahoo en Garmin dichter bij mekaar gekomen, want dit was een groot pluspunt met de Wahoo. Doordat de Elemnt Bolt geen routering heeft, lijkt het navigeren eenvoudiger, maar niet als je de weg kwijt bent, dan wordt het met de Bolt terug lastiger. Persoonlijk voor iemand die veel navigeert zou ik eerder de Elemnt Roam of Edge 530/830 voorstellen, want het routeren maakt het iets interessanter om van uw parcours af te wijken. Ik vond persoonlijk het navigeren met de dikke pijlen duidelijker bij de Elemnt dan bij Garmin, maar bij lastige combinaties (afslagen, druk kruispunt, veel zijwegen,..) is dit dan beter bij Garmin, doordat je makkelijk kunt zien waar je heen moet door de achterliggende kaart. Voor MTB zijn op de Elemnt niet altijd alle paden aanwezig op de kaart, terwijl dit wel het geval is bij de Garmin.

Anderzijds is de integratie van Strava segments beter uitgewerkt bij Wahoo Elemnt. De workouts ogen ook beter bij de Wahoo Elemnt. Maar de ClimbPro feature op de Garmin is iets wat ik toch zou missen mocht ik terugkeren naar een Wahoo Elemnt device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@RigolleM dan zijn we het toch eens ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk het wel... ;)

Is geen makkelijke keuze, en zeker niet voor een leek die voor de eerste keer een fietsGPS gaat aanschaffen. Maar wat ze ook kiezen een miskoop zal het zeker niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
@RigolleM wat kan ik precies met een trainingsprofiel? Klopt het dat de workout die ik wil doen in Fondo, ingeladen kan worden en ik dan notificaties krijg over mijn hartslag en als ik in een andere zone moet fietsen?

Dat zou namelijk echt geweldig zijn. Dan ben ik gewoon verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat Wahoo en de afhankelijkheid van je telefoon betreft, ja die afhankelijkheid is er in zekere zin, maar eenmaal geconfigureerd valt dat ook wel weer mee. Als je Bolt aan je wifi gekoppeld zit synct hij routes en activiteiten. Het is niet zo dat je niks meer aan je device hebt als je (om wat voor reden dan ook) geen telefoon beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ik heb de Garmin 530 inmiddels op het oog. Ik zie dat er ook een bundel is met een snelheids-, cadans-, en hartslagsensor voor 100 euro meer. Ik heb deze sensoren nog niet; is dit een goede deal? Of kan ik net zo goed goedkopere sensoren van een ander merk kopen en de Garmin 530 los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Belecthor schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:59:
Ik heb de Garmin 530 inmiddels op het oog. Ik zie dat er ook een bundel is met een snelheids-, cadans-, en hartslagsensor voor 100 euro meer. Ik heb deze sensoren nog niet; is dit een goede deal? Of kan ik net zo goed goedkopere sensoren van een ander merk kopen en de Garmin 530 los?
Ik zou de Garmin los kopen. Je kunt sensoren van Magene op AE kopen. Persoonlijk heb ik het niet zo op de hartslagslagsensor, omdat je nooit weet wat voor rotzooi er in de band zit. Maar dat moet je zelf weten. Anders is de Wahoo tickr of de xandd hartslagsensor prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hoi1234 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:13:
[...]

Ik zou de Garmin los kopen. Je kunt sensoren van Magene op AE kopen. Persoonlijk heb ik het niet zo op de hartslagslagsensor, omdat je nooit weet wat voor rotzooi er in de band zit. Maar dat moet je zelf weten. Anders is de Wahoo tickr of de xandd hartslagsensor prima.
Maar een tickr of Garmin dual kost ook al weer 60-70 euro, met wat Ali sensoren erbij kan je net zo goed die 100 totaal voor Garmin spul uitgeven. Niks mis met een magene cadans of speed, maar het prijsverschil als je een dure HR strap los koopt is zo klein dat ik dan de bundel zou pakken.(of je moet dus ook de HR strap van Ali halen, dan ben je significant goedkoper uit (geen ervaring mee, wel met een Ali cadans sensor, dat werkt prima)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:34:
[...]

Maar een tickr of Garmin dual kost ook al weer 60-70 euro, met wat Ali sensoren erbij kan je net zo goed die 100 totaal voor Garmin spul uitgeven. Niks mis met een magene cadans of speed, maar het prijsverschil als je een dure HR strap los koopt is zo klein dat ik dan de bundel zou pakken.(of je moet dus ook de HR strap van Ali halen, dan ben je significant goedkoper uit (geen ervaring mee, wel met een Ali cadans sensor, dat werkt prima)
De Xandd hartslagsensor kost 40 euro. Dus dan heb je nog 60 euro voor sensoren. Sowieso vind ik het achterlijk hoeveel die sensoren kosten. Ik twijfelde ook in het begin, maar 40 euro voor een simpele sensor is gewoon idioot. Voor dat bedrag heb ik er 4 uit China. Ik heb echter een hele gevoelige huid en daarom heeft het wel zin voor mij om wat meer voor een HR-sensor uit te geven. Overigens moet je z'n chinees ding gewoon niet willen. Zelden zitten in Chinese spullen minder dan 3x de toegestane hoeveelheid van bepaalde stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
hoi1234 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:13:
[...]

Zijn er kwalitatief grote verschillen tussen de Magene sensoren en de Garmin sensoren? Of meten ze exact hetzelfde? Ik zie klachten op Amazon over het product, dat veel apps het niet goed herkennen, of dat het cadans & snelheid tegelijk lijkt uit te zenden.

[ Voor 12% gewijzigd door Belecthor op 15-12-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Belecthor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:09:
[...]

Zijn er kwalitatief grote verschillen tussen de Magene sensoren en de Garmin sensoren? Of meten ze exact hetzelfde?
Dat zou ik eigenlijk niet weten. Ik heb in ieder geval nooit afwijkingen opgemerkt. De snelheid komt aardig overeen met de snelheid die mijn fietscomputer (met draad) meet. De cadansmeting is natuurlijk iets moeilijk te controleren.

Ik twijfelde ook over de kwaliteit, maar ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier ook een tevreden magene gebruiker, en een omwenteling is een omwenteling, dat kan iedere accelerometer redelijk makkelijk meten lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 23:40
hoi1234 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:47:
[...]
Zelden zitten in Chinese spullen minder dan 3x de toegestane hoeveelheid van bepaalde stoffen.
Bron graag. Dit is gewoon kul.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:17:
Hier ook een tevreden magene gebruiker, en een omwenteling is een omwenteling, dat kan iedere accelerometer redelijk makkelijk meten lijkt mij.
Gebruik je er twee tegelijk? Dus voor cadans en snelheid/afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Belecthor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:26:
[...]

Gebruik je er twee tegelijk? Dus voor cadans en snelheid/afstand?
Yep, 2 precies dezelfde, en met elke power cycle, dus even de batterij eruit en erin doen verander je de functie van cadans naar speed en visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Belecthor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:09:
[...]

Zijn er kwalitatief grote verschillen tussen de Magene sensoren en de Garmin sensoren? Of meten ze exact hetzelfde? Ik zie klachten op Amazon over het product, dat veel apps het niet goed herkennen, of dat het cadans & snelheid tegelijk lijkt uit te zenden.
Magene sensor doet maar 1 ding uitzenden:

Ik ben een cadans sensor met ID xxx en ik tel XX omwentelingen per minuut en mijn batterijstatus is XX

Als je hem omschakelt roept ie:

Ik ben een speed sensor met ID yyy en ik tel XX omwentelingen per minuut en mijn batterijstatus is XX

Dus die bewering op Amazon lijkt me onmogelijk voor een Magene want die kan maar 1 ding zijn.
Een dergelijke sensor zit in werkelijk elke mobiele telefoon dus de prijzen van de grote fabrikanten zijn echt kunstmatig hoog. Die techniek kost echt absoluut vrijwel niks. Zit allemaal in branding.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:28:
[...]

Yep, 2 precies dezelfde, en met elke power cycle, dus even de batterij eruit en erin doen verander je de functie van cadans naar speed en visa versa.
Alleen even opletten als je toevallig de firmware update, dan kan ie ook switchen. (Was bij mij wel het geval). Dus ik heb nu voor sensor 4 en 5 in huize mistraller, eerst even de firmware opgehoogd, voor ik hem met tiewrapje aan de fiets van vrouwlief heb gemonteerd. Batterij gaat meer dan een jaar mee dus voorlopig hoeft ie dan niet meer los.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:24:
[...]

Bron graag. Dit is gewoon kul.
https://www.consumentenbo...bij-buitenlandse-webshops

Was een artikel in de Consumentengids. Ik weet niet meer precies welke. Bovendien heb ik nog nooit een artikel uit China gekregen exclusief de gratis "Chinalucht".

Misschien is deze beter: https://www.consumentenbo...bshops-onveilige-sieraden

Niet per se over hartslagbanden, maar ik neem liever niet de gok dat een HR-sensor wel opeens aan de Europese eisen voldoet. Misschien zijn de Europese eisen overtrokken, maar ik vind het prettig om een goedgekeurd product te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door hoi1234 op 15-12-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Belangrijk is inderdaad ok zeker de cadanssensor goed vast te zetten. Bij mij is het elastiekje losgegaan tijdens het fietsen. Ook heel belangrijk: bevestigen aan de niet kettingzijde. De tandwielen snijden in het elastiekje dat vervolgens kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:37:
[...]

https://www.consumentenbo...bij-buitenlandse-webshops

Was een artikel in de Consumentengids. Ik weet niet meer precies welke. Bovendien heb ik nog nooit een artikel uit China gekregen exclusief de gratis "Chinalucht".
Als je kijkt naar de onderzochte artikelen maar dan ook nog naar de resultaten, dan klopt je bewering gewoon niet.
Er is een hoop "Smells funny" shit in china te krijgen, dat ben ik helemaal met je eens. Maar alles over 1 kam smeren dat gaat mij te ver. Vrijwel alle bulkelectronica wordt in China gemaakt dus ze kennen het recept voor normaal plastic, of in dit geval, een elastisch bandje zoals in elk kledingstuk en een vlakje geleidend materiaal echt wel (Dat is hetzelfde vlakje geleidend materiaal wat onder elke rubbertoets van elke afstandsbediening en elk stuk speelgoed zit). Koop je ook niks bij de Action of Xenos zeker? Dat zijn gewoon etalages van Ali.

[ Voor 32% gewijzigd door Mistraller op 15-12-2020 14:45 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:43:
[...]

Als je kijkt naar de onderzochte artikelen maar dan ook nog naar de resultaten, dan klopt je bewering gewoon niet.
Er is een hoop "Smells funny" shit in china te krijgen, dat ben ik helemaal met je eens. Maar alles over 1 kam smeren dat gaat mij te ver. Vrijwel alle bulkelectronica wordt in China gemaakt dus ze kennen het recept voor normaal plastic, of in dit geval, een elastisch bandje zoals in elk kledingstuk en een vlakje geleidend materiaal echt wel (Dat is hetzelfde vlakje geleidend materiaal wat onder elke rubbertoets van elke afstandsbediening en elk stuk speelgoed zit). Koop je ook niks bij de Action of Xenos zeker? Dat zijn gewoon etalages van Ali.
Ik geloof niet dat Chinees spul = made in China. Het blijkt bijvoorbeeld ook dat veel armbanden zware metalen bevatten. Hoe kan het dan dat je in Nederland toch "veilige" armbanden kunt kopen?

Maar mijn punt is gemaakt. Iedereen moet er zelf over na denken of die de gok aandurft of toch liever voor een iets duurdere hartslagmeter gaat. Ik voel me er niet prettig bij, juist omdat Chinees spul z'n slechte naam heeft die "made in China" niet heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:57:
[...]

Ik geloof niet dat Chinees spul = made in China. Het blijkt bijvoorbeeld ook dat veel armbanden zware metalen bevatten. Hoe kan het dan dat je in Nederland toch "veilige" armbanden kunt kopen?

Maar mijn punt is gemaakt. Iedereen moet er zelf over na denken of die de gok aandurft of toch liever voor een iets duurdere hartslagmeter gaat. Ik voel me er niet prettig bij, juist omdat Chinees spul z'n slechte naam heeft die "made in China" niet heeft.
Maar om advocaat van de duivel te spelen; stel, Lidl plaatst een grote order, plakt er hun Crivit label op, zou je het dan wel kopen? Branding is aan de orde van de dag.

Ik geloof er in elk geval niets van dat alle artikelen die in Nederland als "Made in China" te koop zijn, vooraf gecontroleerd zijn op alle wet- en regelgeving. Zo kreeg ik van mijn échte Garmin horlogeband enorme huiduitslag. Blijkbaar gaat die band dus een interactie aan met mijn huid... Stond geen waarschuwing op het doosje of in de handleiding.

Dus ja, een gok blijft het. Maar bij een grote partij als Magene, denk ik dat je die qua kwaliteit zeker zo hoog kunt plaatsen als een EU prijsvechter zoals Lidl of Decathlon.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik kreeg net een price alert van de Garmin Edge 830 van 379 voor 349 euro, mocht iemand hem voor Kerstmis willen :)
pricewatch: Garmin Edge 830

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Inge801 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:40:
Ik kreeg net een price alert van de Garmin Edge 830 van 379 voor 349 euro, mocht iemand hem voor Kerstmis willen :)
pricewatch: Garmin Edge 830
Je bedoelt bij Amazon.nl? Die heeft dus een onbekende levertijd. Als ik de reviews mag geloven, wordt deze dus nooit geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21-05 21:27

Galois

1811 - 1832

Vast al eerder voorgekomen deze vraag. Alleen typ ik vast de verkeerde zoekwoorden in en krijg ik geen antwoord.

Ik was vandaag aan het hardlopen en had nog 10% accu (Fenix 5+). Zou erom spannen of het horloge het zou redden.

Helaas, zo’n 300 meter voor ik thuis was viel het horloge uit. Maar nu zit het horloge aan de lader, maar die hele activiteit is weg? Heeft niets opgeslagen? Dat klopt? Als het horloge leeg raakt is de lopende activiteit altijd weg?
(stomme keuze, volgens mij moet dit softwarematig beter kunnen en bewaard kunnen worden met de optie of je de activiteit op wilt slaan).

Edit, 5 uur later:
Voor ik bovenstaande vraag stelde, had ik alle mogelijke menu’s en instellingen doorlopen. Nergens kon ik vinden of deze activiteit opgeslagen was. Zojuist kreeg ik de melding van Garmin Connect: “U kunt uw activiteit nu bekijken” en inderdaad, de hele activiteit op die laatste 300 meter na, is opgeslagen. Mij een raadsel...

[ Voor 22% gewijzigd door Galois op 25-12-2020 19:53 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ik heb een vraagje over het gebruik van de Garmin 530. Stel ik wil daar mijn Garmin horloge (Vivosmart 2 geloof ik) aan koppelen, dan kan deze ANT+ uitzenden of BLE. Dat geldt ook voor de Magene sensoren; zowel ANT+ of BLE. Ik wil vervolgens deze drie sensoren (cadans, snelheid & horloge) consolideren op de Garmin 530. Kan dit allemaal via ANT+? En wat gebeurt er als ik zowel ANT+ als BLE gebruik hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:11
Belecthor schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:58:
Ik heb een vraagje over het gebruik van de Garmin 530. Stel ik wil daar mijn Garmin horloge (Vivosmart 2 geloof ik) aan koppelen, dan kan deze ANT+ uitzenden of BLE. Dat geldt ook voor de Magene sensoren; zowel ANT+ of BLE. Ik wil vervolgens deze drie sensoren (cadans, snelheid & horloge) consolideren op de Garmin 530. Kan dit allemaal via ANT+? En wat gebeurt er als ik zowel ANT+ als BLE gebruik hiervoor?
Via ANT+ kan je onbeperkt devices koppelen. Via BLE maar 1 (of twee).

Gewoon ANT+ kiezen. Dat is ervoor ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:44

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:55:
Vast al eerder voorgekomen deze vraag. Alleen typ ik vast de verkeerde zoekwoorden in en krijg ik geen antwoord.

Ik was vandaag aan het hardlopen en had nog 10% accu (Fenix 5+). Zou erom spannen of het horloge het zou redden.

Helaas, zo’n 300 meter voor ik thuis was viel het horloge uit. Maar nu zit het horloge aan de lader, maar die hele activiteit is weg? Heeft niets opgeslagen? Dat klopt? Als het horloge leeg raakt is de lopende activiteit altijd weg?
(stomme keuze, volgens mij moet dit softwarematig beter kunnen en bewaard kunnen worden met de optie of je de activiteit op wilt slaan).

Edit, 5 uur later:
Voor ik bovenstaande vraag stelde, had ik alle mogelijke menu’s en instellingen doorlopen. Nergens kon ik vinden of deze activiteit opgeslagen was. Zojuist kreeg ik de melding van Garmin Connect: “U kunt uw activiteit nu bekijken” en inderdaad, de hele activiteit op die laatste 300 meter na, is opgeslagen. Mij een raadsel...
Dat werkt dan denk ik hetzelfde als de edge toestellen, die slaan gewoon tussendoor steeds de data punten op. Zo kan ie ook de activiteit meestal weer hervatten na een crash. Het zijn xml bestanden dus bij einde activiteit gewoon de afsluit tags er onder en klaar.

Waarom je hem niet terug zag op het device weet ik ook niet, misschien moet de fit file even afsluiten zodra hij door heeft dat de activiteit is beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Ik vroeg me al af waar de oplichters blijven... De markt voor Wahoo is hartstikke overspannen. Deze foto is ook voor een andere advertentie gebruikt 2 dagen geleden. Opeens was dat account weg...

Edit: nu al weg... Had ik dan weer niet van Marktplaats verwacht.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 30-12-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Gister m'n karoo 2 binnen. oOo Vanochtend racefiets uit schuur gestolen.... }:|

Zucht wat een jaar hebben we toch gehad.

Anyway als ik er een paar keer mee heb gereden zal ik wel een mini review hier plaatsen over het toestel. Eerste indrukken zijn wel positief, het is veel handzamer en lijkt ook sneller te werken. Maar testen in de praktijk zal voorlopig tegenvallen denk ik.

rockhopper schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:17:
Vanochtend racefiets uit schuur gestolen.... }:|
Oesje, dat is minder... iets bekend van de dader(s)?

• Belecthor
Kan het kloppen dat de Garmin 530 discontinued is? Ik wil 'm graag bij Bol.com of Decathlon bestellen ivm korting, maar deze leveren 'm al een tijdje niet meer.
Belecthor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:51:
Kan het kloppen dat de Garmin 530 discontinued is?
Neen, nog niks zien passeren over nieuwe modellen.
Ik wil 'm graag bij Bol.com of Decathlon bestellen ivm korting, maar deze leveren 'm al een tijdje niet meer.
Bij Futurumshop is hij wel op voorraad, dus zal gewoon een leveringsissue zijn.

• hoi1234
Belecthor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:51:
Kan het kloppen dat de Garmin 530 discontinued is? Ik wil 'm graag bij Bol.com of Decathlon bestellen ivm korting, maar deze leveren 'm al een tijdje niet meer.
2-3 weken terug had Decathlon ze nog. Het klopt inderdaad dat ze een tijdje niet op voorraad waren daarvoor.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:27
rockhopper schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:17:
Gister m'n karoo 2 binnen. oOo Vanochtend racefiets uit schuur gestolen.... }:|

Zucht wat een jaar hebben we toch gehad.

Anyway als ik er een paar keer mee heb gereden zal ik wel een mini review hier plaatsen over het toestel. Eerste indrukken zijn wel positief, het is veel handzamer en lijkt ook sneller te werken. Maar testen in de praktijk zal voorlopig tegenvallen denk ik.
Shit wat klote zeg. Valt het onder de verzekering? Op bijv. fietsforum je melden in het topic daar en marktplaats in de gaten houden wil nog weleens helpen. Succes ermee in ieder geval!

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• hoi1234
Stufferdt schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:29:
[...]

Shit wat klote zeg. Valt het onder de verzekering? Op bijv. fietsforum je melden in het topic daar en marktplaats in de gaten houden wil nog weleens helpen. Succes ermee in ieder geval!
En dan? Dan weet je dat jouw fiets op Marktplaats staat. Het is niet alsof het verstandig is om bij zulk volk even je fiets terug te komen halen. De politie doet trouwens maar 1 ding: je keihard uitlachen. Zij doen pas wat als je het framenummer van de aangeboden fiets gecontroleerd hebt. Misschien dat je nog kunt liegen dat je het framenummer gecontroleerd hebt, maar dat weet ik niet.

Overigens is het wel verstandig om aangifte te doen. Niet, omdat de politie daar ook maar iets mee doet, maar zodat de wel snuggere kopers op Marktplaats niet per ongeluk een gestolen fiets kopen en de verkoper geld verdient.

[ Voor 14% gewijzigd door hoi1234 op 31-12-2020 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
hoi1234 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:39:
[...]

En dan? Dan weet je dat jouw fiets op Marktplaats staat. Het is niet alsof het verstandig is om bij zulk volk even je fiets terug te komen halen. De politie doet trouwens maar 1 ding: je keihard uitlachen. Zij doen pas wat als je het framenummer van de aangeboden fiets gecontroleerd hebt. Misschien dat je nog kunt liegen dat je het framenummer gecontroleerd hebt, maar dat weet ik niet.

Overigens is het wel verstandig om aangifte te doen. Niet, omdat de politie daar ook maar iets mee doet, maar zodat de wel snuggere kopers op Marktplaats niet per ongeluk een gestolen fiets kopen en de verkoper geld verdient.
En 'zo'n niet snuggere koper' kan dan op Marktplaats ruiken of zien dat het een gestolen fiets is als je aangifte hebt gedaan? Ik snap je logica (weer eens) niet.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:56
hoi1234 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:39:
[...]

Zeker wel dat ik even langs ga! De politie mag mee als ze willen. Bij m’n neef deden ze dat een paar jaar terug ook gewoon hoor. Fiets weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door GerbenBK op 31-12-2020 20:23 ]

• hoi1234
Waus26 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:20:
[...]

En 'zo'n niet snuggere koper' kan dan op Marktplaats ruiken of zien dat het een gestolen fiets is als je aangifte hebt gedaan? Ik snap je logica (weer eens) niet.
Zolang die het framenummer checkt wel (kan op stopheling.nl of de site van het RDW). Het ligt binnen de macht van de eigenaar van de fiets om de fiets als gestolen op te geven. Daarmee geef jij als eigenaar een eventuele geïnteresseerde de gelegenheid om in te zien dat de fiets van diefstal afkomstig is en van de koop af te zien.

Dat niet iedereen het framenummer checkt, kan niemand wat aan doen behalve de koper zelf. Maar dan heb jij als eigenaar in ieder geval alles eraan gedaan om een persoon die ter goeder trouw een fiets koopt, niet op te zadelen met een gestolen fiets.

Ik snap dat het alleen in een ideale wereld mogelijk is, maar als er van ieder geval aangifte gedaan wordt en men voor aankoop het framenummer checkt, is er vanzelf geen markt meer. Echter kan iedereen er aan bijdrage om dichter bij de situatie van een ideale wereld te komen. Door dit te verzuimen, komen we er sowieso nooit.

• hoi1234
GerbenBK schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:22:
[...]

Zeker wel dat ik even langs ga! De politie mag mee als ze willen. Bij m’n neef deden ze dat een paar jaar terug ook gewoon hoor. Fiets weer terug.
M'n moeder heeft toen gebeld dat ze de fiets van m'n broertje gevonden had op Marktplaats. De politie vertelde toen, dat we eerst een afspraak moesten maken. Als bij aankomst het om onze fiets ging, konden we de politie bellen. Oja, het ging om 2x 60km, dus dat doe je sowieso nooit. Misschien dat het dan afhankelijk is van wie je aan de telefoon krijgt.

Maar ja, het is zeker te proberen of de politie even een bezoekje wil brengen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wil liever niet in de buurt zijn van zulk tuig als ik de politie inschakel/meeneem.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 31-12-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@RigolleM Gelegenheidsdieven. Hebben gewoon de deur (nachtslot) door het kozijn getrokken.
Alleen de racefietsen meegenomen. Stadsfietsen die ook niet op slot stonden bleven achter net als gereedschap en dergelijke.

@Stufferdt Even kijken wat de verzekering doet, zou onder inboedel moeten vallen, maar ik heb in de verzekering ongeveer net zoveel vertrouwen als in de politiek / politie. Ik wacht het af.

Bedankt voor de tips allemaal, uiteraard wordt er aangifte gedaan. Politie nam niet eens de moeite om te kijken.
Verder de brutaliteit dat ze gewoon in je achtertuin zijn terwijl je thuis bent...

Voor wat het verder waard is, mochten jullie iets voorbij zien komen: rode trek domane sl5 (2020) maat 58 en een paarse trek domane sl5 (2020) maat 52. Framenummers zijn bekend. Maar ik heb er een hard hoofd in.

En ik ben inderdaad niet van plan om mezelf in gevaar te brengen om ergens verhaal te halen bij een potentiële heler. Misschien leuk als je de bouw van een portier hebt, maar ik pas er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:11
rockhopper schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:18:
@RigolleM Gelegenheidsdieven. Hebben gewoon de deur (nachtslot) door het kozijn getrokken.
Alleen de racefietsen meegenomen. Stadsfietsen die ook niet op slot stonden bleven achter net als gereedschap en dergelijke.

@Stufferdt Even kijken wat de verzekering doet, zou onder inboedel moeten vallen, maar ik heb in de verzekering ongeveer net zoveel vertrouwen als in de politiek / politie. Ik wacht het af.

Bedankt voor de tips allemaal, uiteraard wordt er aangifte gedaan. Politie nam niet eens de moeite om te kijken.
Verder de brutaliteit dat ze gewoon in je achtertuin zijn terwijl je thuis bent...

Voor wat het verder waard is, mochten jullie iets voorbij zien komen: rode trek domane sl5 (2020) maat 58 en een paarse trek domane sl5 (2020) maat 52. Framenummers zijn bekend. Maar ik heb er een hard hoofd in.

En ik ben inderdaad niet van plan om mezelf in gevaar te brengen om ergens verhaal te halen bij een potentiële heler. Misschien leuk als je de bouw van een portier hebt, maar ik pas er voor.
Je geeft hier een sneer naar verzekeraars, politie en politiek maar je kan ook naar jezelf kijken (zouden we vaker moeten doen in Nederland). Met zulke dure fietsen in je schuur had je ook kunnen investeren in betere sloten en een driepuntssluiting.

Het is uiteraard heel vervelend dat er bij je wordt ingebroken maar inbrekers kijken waar het meeste te halen is met de minste moeite.

Succes met de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
In zo’n geval zou ik het toch niet kunnen laten om ter plaatse te gaan kijken, om dan wat fake te onderhandelen en niet tot een akkoord te komen. Waarna je dan de politie stuurt.

Vermits het fietsen van 2020 zijn zal je nog wel een factuur hebben met framenummer.

Als er wat waarde achter zit, en je geeft het de politie op een presenteerblaadje, dan scoren die ook graag een goed artikeltje in de plaatselijke krant.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 48 ... 97 Laatste